Megtörték az autódat? Jókora cumi volt eddig is, de pártunk és kormányunk elintézi, hogy hamarosan minden eddiginél jobban fájjon. Úgy tűnik, nincs olyan iparági lobbi, vagy kishaver, aki ne tudná érvényesíteni akaratát akkor, ha a másik oldalon az ügyfelek mellett valamilyen pénzügyi intézmény áll. A bankok kötelező szopatását alaptörvénybe lehetne foglalni, most a biztosítók is kapnak a pofájukba. Akik nyernek:a kurva drágán dolgozó szervizek, gratulálunk.
Őszintén szólva azt hittük a blog indulásakor, hogy az agyrobbantó témákat majd össze kell vadászni. E helyett alig győzzük megírni őket. Ez a mostani is annyira tipikus: egy-két szervizes span érdekében kikúrunk bárkivel, de leginkább azokkal a vétlen autósokkal, akiknek a kocsiját összetörik.
Mert mi is van akkor, ha ma beléd durrant hátulról egy vadbarom? Legyünk optimisták, van kötelező biztosítása. Kárt felmérik, mondanak rá egy számot, ha tetszik megkapod, te meg eldöntöd, hogy kivel csináltatod meg. Persze van ügyeskedés, ad a biztosító 400 ezret, vétlen autós fejében pedig megjelennek a dollár jelek: a kerti sufniban számla nélkül a Béla kikalapálja 300-ból, a maradékból meg lesz szép kari ari.
Ez nyilván tarthatatlan állapot volt, a mocskos számlakerülő adócsalók aknamunkája aláássa a nemzeti együttműködés rendszerét. Ezért most kitalálták, hogy csak akkor fizethet a biztosító, ha számlát hoz a javításról a delikvens.
Mit jelent ez? Ha nem akarja a biztosítóval megcsináltatni, előre kell perkálnia a szopóágon levő autósnak a javításért olyan helyen, ahol kap számlát, utána mehet a pénzéért a biztosítóhoz. Az nem lenne baj, hogy a legális javítás, a számlás munkavégzés felé tereljék a népet, sőt. Csak sajna a változásból kurvára nem ez fog kisülni, hanem az, hogy marad a sufni és szerez hozzá illegális forrásból számlát az autós. A számlagyár akár kirendeltséget is nyithat Bélánál, autós megkapja a kamuszámlát, felmarkolja vele a pénzt a biztosítótól, aztán kifizeti a számlagyárost és a kocsit. Így is sokkal jobban jár ugyanis, mint a picsa drága márkaszervizekkel. Persze ha néhány ezer autós úgy dönt, hagyja az egészet a biztosítóra, már megérte - a szerviznek.
De ez még nem minden: a tervek szerint a jármű értékének 80 százalékát el kellene érnie a javítási költségnek ahhoz, hogy totálkárt állapítsanak meg a biztosítók. Vegyünk egy példát. Van egy két éves verda, kis színtévesztő köcsög benézi a piros lámpát, csatt, örülsz, hogy egyben vagy. Autó ért előtte 2 millát, a biztosító szerint másfél gurtni lenne javíttatni. Ilyen esetben eddig működött a totálkár, a terv szerint nem fog.
Sehol Európában nincs ilyen határ megállapítva? Kuss legyen, erre adott felhatalmazást a nép, miénk a kétharmad. Nem lesz esély arra, hogy új autód legyen, például a kapott pénzből vegyél egy másikat, törésmentest. E helyett megjavítják neked a roncsot, mely innentől kezdve kábé eladhatatlan, vagy ha igen, az értéke csökken több százezer forintot. De hurrá, lesz a drága szervizeknek munkájuk.
Az elmúlt években attól rettegett az autós, hogy máv ábe-s delikvens töri össze. Ha ez a szar átmegy, pont mindegy lesz, ki okozza a kárt, a cumi hatványozódik. A biztosítók lájtosan tiltakoznak ugyan, de most kurvára az autósoknak kellene a sarkukra állniuk, ezt a csalánt nagyrészt az ő farkukkal akarják verni a kedves szervizesek és a módosítót várhatóan megszavazó kormánypárti politikusok.