Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Botka László (4) botrány (3) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (9) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (5) habonyárpi (7) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (1) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (1) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) korrupció (2) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (1) LMP (3) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) manyup (3) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (5) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (5) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) Orbán-interjú (1) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (76) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (13) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (10) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (8) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (5) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.11.15.

Összetörték a kocsidat? Jövőre duplán szívsz

Hakapeszi Miki

Megtörték az autódat? Jókora cumi volt eddig is, de pártunk és kormányunk elintézi, hogy hamarosan minden eddiginél jobban fájjon. Úgy tűnik, nincs olyan iparági lobbi, vagy kishaver, aki ne tudná érvényesíteni akaratát akkor, ha a másik oldalon az ügyfelek mellett valamilyen pénzügyi intézmény áll. A bankok kötelező szopatását alaptörvénybe lehetne foglalni, most a biztosítók is kapnak a pofájukba. Akik nyernek:a kurva drágán dolgozó szervizek, gratulálunk.

Őszintén szólva azt hittük a blog indulásakor, hogy az agyrobbantó témákat majd össze kell vadászni. E helyett alig győzzük megírni őket. Ez a mostani is annyira tipikus: egy-két szervizes span érdekében kikúrunk bárkivel, de leginkább azokkal a vétlen autósokkal, akiknek a kocsiját összetörik.

Mert mi is van akkor, ha ma beléd durrant hátulról egy vadbarom? Legyünk optimisták, van kötelező biztosítása. Kárt felmérik, mondanak rá egy számot, ha tetszik megkapod, te meg eldöntöd, hogy kivel csináltatod meg. Persze van ügyeskedés, ad a biztosító 400 ezret, vétlen autós fejében pedig megjelennek a dollár jelek: a kerti sufniban számla nélkül a Béla kikalapálja 300-ból, a maradékból meg lesz szép kari ari.

Ez nyilván tarthatatlan állapot volt, a mocskos számlakerülő adócsalók aknamunkája aláássa a nemzeti együttműködés rendszerét. Ezért most kitalálták, hogy csak akkor fizethet a biztosító, ha számlát hoz a javításról a delikvens.

Mit jelent ez? Ha nem akarja a biztosítóval megcsináltatni, előre kell perkálnia a szopóágon levő autósnak a javításért olyan helyen, ahol kap számlát, utána mehet a pénzéért a biztosítóhoz. Az nem lenne baj, hogy a legális javítás, a számlás munkavégzés felé tereljék a népet, sőt. Csak sajna a változásból kurvára nem ez fog kisülni, hanem az, hogy marad a sufni és szerez hozzá illegális forrásból számlát az autós. A számlagyár akár kirendeltséget is nyithat Bélánál, autós megkapja a kamuszámlát, felmarkolja vele a pénzt a biztosítótól, aztán kifizeti a számlagyárost és a kocsit. Így is sokkal jobban jár ugyanis, mint a picsa drága márkaszervizekkel. Persze ha néhány ezer autós úgy dönt, hagyja az egészet a biztosítóra, már megérte - a szerviznek.

De ez még nem minden: a tervek szerint a jármű értékének 80 százalékát el kellene érnie a javítási költségnek ahhoz, hogy totálkárt állapítsanak meg a biztosítók. Vegyünk egy példát. Van egy két éves verda, kis színtévesztő köcsög benézi a piros lámpát, csatt, örülsz, hogy egyben vagy. Autó ért előtte 2 millát, a biztosító szerint másfél gurtni lenne javíttatni. Ilyen esetben eddig működött a totálkár, a terv szerint nem fog.

Sehol Európában nincs ilyen határ megállapítva? Kuss legyen, erre adott felhatalmazást a nép, miénk a kétharmad. Nem lesz esély arra, hogy új autód legyen, például a kapott pénzből vegyél egy másikat, törésmentest. E helyett megjavítják neked a roncsot, mely innentől kezdve kábé eladhatatlan, vagy ha igen, az értéke csökken több százezer forintot. De hurrá, lesz a drága szervizeknek munkájuk.

Az elmúlt években attól rettegett az autós, hogy máv ábe-s delikvens töri össze. Ha ez a szar átmegy, pont mindegy lesz, ki okozza a kárt, a cumi hatványozódik. A biztosítók lájtosan tiltakoznak ugyan, de most kurvára az autósoknak kellene a sarkukra állniuk, ezt a csalánt nagyrészt az ő farkukkal akarják verni a kedves szervizesek és a módosítót várhatóan megszavazó kormánypárti politikusok.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

12 komment

Címkék: adó csalás biztosító autósok kötelező biztosítás totálkár számlagyár

A bejegyzés trackback címe:

http://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr834907383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

VT Man 2012.11.15. 11:11:52

Valóban, eddig kb 33% volt a gtk
határ. Ami más szempontból volt szívás.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.15. 11:40:19

Olyan ez az írás, mint az Indexen az, hogy a Gyurgyalagokért aggódnak, miközben arról van szó, hogy kurvára nem szeretnék jópáran, ha az M0 É-nyugati irányban az ő telküknél záródna be.

A rendelkezés valójában helyére teszi a dolgokat, még ha szarul esik akkor is. Idáig kaptál x összeget a biztosítótól, arra költötted amire akartad, ha akartad, egy részét az autódra, vagy az egészet. Most kénytelen vagy az egészet az autódra költeni. A biztosítók azért tiltakoznak ellene, mert most már nem lehet azt megtenni, hogy itt van Bélám a tényleges javítási összeg háromnegyede, olld meg okosba. Most kénytelen kifizetni a tényleges javítás költségét, + az alkatrészárat az avultatásnak megfelelően. Ami bukta, de idáig is az volt.

A "kamuszámlát hozok" pedig nem érv a rendszer ellen, a csalás a te magánügyed.

svgh1 2012.11.15. 11:40:36

Ez a biztosítóknak is nagy szívás.
Nem csak szakszervízben javítanak, vannak maszek vállalkozók is akik számlát is adnak.
Jó sok éve összetörték az autómat, biztosító felajánlott 180.000 Ft-ot. Szerelő azt mondta, hogy 200.000-ből szerinte bőven meglesz. Mondtam neki, hogy ha 180-nál több lenne akkor számla kell róla. Felcsillant a szeme, minden papírmunkát elintézett, megcsinálta és visszaadta az autót. Pár hét múlva kaptam egy levelet a biztosítótól, hogy számla ellenében kifizettek neki 330.000. Ft-ot. Tehát itt csak a biztosító szívott.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.15. 11:47:39

@svgh1: Pontosan erről van szó. A nagy többségnek épp azért jó ez, mert nem bukik rajta. A biztosításnak épp arról kellene szólnia, hogy a károsult semmit nem fizet a biztosítási díjon felül baleset esetén.

Elijah_Baley 2012.11.15. 12:50:32

most frankón, a poszt azon kesereg, h már nem lehet okosba biztosítózni ezentúl?
beszarok...

BitPork 2012.11.15. 13:36:10

@De gustibusaut bene, aut nihil: A poszt azon kesereg h a kisembernek meg kell előlegezni a javítást hogy számlát kapjon, amit majd utána kifizetnek neki. Imho a biztosítás veszti értelmét Plusz, hogy a gtk 80%-ra lett emelve, ami miatt az utakon meg fognak szaporodni az eredeti biztonsági mutatóikat régen hozni nem tudó javított-kókányolt autók, mert ugye újat venni nagyon keveseknek van píze.

Grgabácsi 2012.11.15. 13:51:11

" E helyett megjavítják neked a roncsot, mely innentől kezdve kábé eladhatatlan, vagy ha igen, az értéke csökken több százezer forintot. De hurrá, lesz a drága szervizeknek munkájuk."

Az még a kisebb baj, hogy eladhatatlan, vagy csökken az értéke. A nagyobb baj az, hogy egy TK-ból feltámasztott autó csak egy összecsavarodott, tákolt fos lesz. Bár ma, amikor egy speckóbb motorhiba is lassan GTK lesz...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.11.15. 14:03:16

@De gustibusaut bene, aut nihil:

NEM!

Azon kesereg, hogy eztán akkor is javítani kell a kocsidat, ha abból nem marad épen, csak a kalaptartó.

Illes 2012.11.15. 14:11:00

Ööööö, igazábol azon csodálkozok, hogy eddig a javításról nem kellett számla...
...mondjuk egy lakástűzre kapott 180kHUF-ból tizenéve nem vettem bútort és hifi-t, hanem lengyelországban éreztük jól magunkat az akkori Nagy Szerelmemmel, később pedig újrafestettem én a kormos lakást.

HűBérÚr 2012.11.15. 16:24:34

Igazából azt felejti el mindenki, hogy az érvényben lévő Polgári Jog szabályai szerint, a biztosított, vagy KGFB-nél a károsult NEM KÖTELEZHETŐ arra, hogy helyreállítsa a kárt megelőző állapotot.
Azaz, ha neked rommá törik az autódat, vagy csak meghúzzák az oldalát, nem kötelességed helyreállítani azt, de attól annak az értékét még követelheted (KGFB-nél a sérülésből adódó értékcsökkenést is!). Nyugodtan elmehetsz a pénzből Lengyelországba jól érezni magad.
Ezért nem köti egyik biztosító sem számlához a kártérítés kifizetését, mert szabály szerint NEM teheti. Kizárólag az ÁFA kifizetése köthető számla bemutatáshoz...

DE gondolom majd a PTK-t is módosítják úgy, hogy kötelező legyen helyreállítanod.

Egyébként pedig nem kell a gjmű tulajdonosnak megelőlegezni a javítás költségeit, mert a javítók és a biztosítók között eddig is működött a "hitellevél" intézménye, azaz amikor a javításról szóló számlát közvetelnül a biztosítónak küldi a szerviz, és a biztosító neki teljesít (ehhez persze a gjmű tulajdonos meghatalmazása kell).

Különben pedig "szopóág" lesz a biztosítóknak, és ha átmegy elképzelhetetlennek tartom, hogy ne járjon drasztikus GFB díj emeléssel a jövőben...

Elijah_Baley 2012.11.15. 16:58:14

@BitPork: beviszed a bizosító szerződött partneréhez, aléírod a felhatalmazást, átveszed a kész autót.
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: 80% után GTK, és nem a mai agyrém összetörték a négyéves átlagautód 3 random könnyencserélhető karosszériaelemét oszt GTK...

Nancsi 2012.11.16. 13:15:24

Nem kell biztosítós szerződött partneres hülyeségekkel foglalkozni. El kell vinni egy kárrendezőhöz, az megcsinálja - új elemekkel, szép fényezéssel - saját pénzén, és 2-3 napon belül múlva visszakapom az autómat, készen. Pár hét múlva kapok majd 1 levelet, hogy a biztosító ennyit és ennyit utalt a kárrendezőnek - természetesen számla ellenében. Az hogy ez az összeg magas vagy sem, az meg pont nem érdekel.