Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy jános (1) Fónagy János (2) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.01.03.

Gyurcsányt idézi a rezsikommandó

Szárnyathy Géza

Ez az egész rezsicsökkentés ügy jól megmutatta, mennyire igaza van Viktorunknak, amikor a legócskább, leghitványabb, legértelmetlenebb lépésekkel áll elő a nép boldogulását megsegítendő. Januártól csökkennek a rezsidíjak tíz százalékkal, aztán áprilisban (meg szeptemberben és különösen 2014 elején még egyszer) újabb tíz százalékkal. Hát jó, csökkenjenek, nekem mint lakosságnak ez baromi jól jön, érted, távfűtés, lámpát folyton égve hagyó, baromi sok vízben fürdő kölykök, szóval persze, sőt, mit tíz százalék, legyen a fele. Mint gondolkodó ember ugyanakkor be kell látnom, hogy ez baromság. (Vö.: mit akar a gyerek enni, naná, hogy cukrot, még akkor is, ha tudja, hogy elrohadnak a fogai, kövér lesz és fájni fog a hasa - a felnőtt többek között azért felnőtt, mert feltételezhető róla az ésszerűség, de legalább annak csírája.) Mindegy, ez mellékszál.

A legjobb ugyanis a folytatás, csak kicsit idiótább, mint a hatósági árazás. Hej, de ha a gaz mocskos szolgáltató mégse akarja aztat a csökkentéset érvényesítni a számlájába jaz embereknek? Akkor hiábavaló volt az egész. Úgyhogy egy munkacsoport fogja felügyelni, eleget tesznek-e a szolgáltatók az állam által elvártnak, vagyis odaadják-e a csökkentést a fogyasztóknak. A vezető pedig Németh Szilárd lesz (kiafaszomazanémethszilárd), aki igencsak komoly tapasztalatokkal rendelkezik energiaszolgáltató és rezsiszámítás ügyben, elvégre Csepelen polgármester. És Csepelen mindenhez kell érteni nyilván.

Szóval munkabizottság. Az a baj, hogy nekem elég jó a memóriám, és még emlékszem bizonyos Gyurcsány idióta akciójára, amikor 2006-ban kampányt csinált abból, hogy az öt százalékpontos áfacsökkentést a köcsög boltosoknak át kell vezetniük az árakon. Vagyis írják ki a régi és az új árakat is a boltokban, mert mi kimegyünk és megnézzük, hogy tényleg. Sokat elárult, hogy a boltosok jelentős részének fingja sem volt arról, hogy ha 25-ről 20 százalékra csökken az áfa, akkor a termék ára nem öt százalékkal lesz kisebb, de sebaj, írjuk ki ezt, lényeg a lényeg.

Akkor a még ellenzéki Fidesz igen kiválóan ostobaságnak tartotta ezt, és az erre fordított összeget is pénzkidobásnak minősítette. De hát mi történt, fiúk? Most akkor hogy van ez? Ha áfa, akkor hülyeség, ha rezsi, akkor fasza dolog? A kenyér nem annyira fontos, mint a fűtés? De minek okoskodom itt, mikor ez nem mém, hanem tök komoly.

Én nagyjából annyit értek az energiához, hogy ha nyúlszőrrel megcsiszatoljuk az üvegrudat, akkor ott a töltések ide-oda futkorásznak, s végeredményben ezért tud közlekedni a villamos. De - belátva, hogy rohadt drága a villany-gáz-miegymás - miért nem lehet megnézni, hogy plö Szlovákiában, ahol nem lehet sokkal kisebb az import aránya, mint itthon, hogy áll össze a díjstruktúra, hogy működnek a cégek, hogyhogy nem költenek adott dologra annyit, mint a magyarországiak? És talán akkor azt megváltoztatni, hogy ne picsadrágán működjön a rendszer? Ez nem lenne jobb? Ja, az nyilván nem lenne meg a választásokig.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

432 komment · 3 trackback

Címkék: hülyeség rezsi díjcsökkentés

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr694995970

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.01.04. 11:26:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Az országból történő kivonulását fontolgatja a FIDESZ 2013.01.04. 09:56:46

Zártkörű sajtótájékoztatóján a magyarok katasztrofális mentális állapotával magyarázta döntését Orbán Viktor, a legnagyobb hazai pénzügyi cég, a FIDESZ első embere. ÁLHÍR Mint a vezérigazgató elmondta, nagyot csalódtak Magyarország lakosságában, jelen...

Trackback: TiGÁZ mentalistákkal köti ki a gázt? 2013.01.04. 09:03:33

A Tigáz-Eni gázszolgáltató körül egyre több "para"- és "maffia" jelenség figyelhető meg mostanában. A sima kis  többletszámlázási csalás, meg előre több hónap számlázása,  meg más egyéb trükkök már nem hoznak nekik elég jövedelmet. Ezért sz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

has 2013.01.04. 12:01:49

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
A fogyasztói árak Azelmutnyoccévben 74%-al emelkedtek.De az előző 4-ben 46-al.

Szociknak vége 2013.01.04. 12:03:17

@DezInf: Pedig igazán a hatástanulmányokat lobogtatva lehetne érvelni a döntés mellett és porig alázni a kételkedőket.

- Ugyan már. Senkit sem érdekel semmiylen hatástanulmány. A politika a hisztiről szól. Az emberek 90%-a el sem tud olvasni egy hatástanulmányt, nemhogy megérteni. Ugyanez a véleményem a párt és kormányprogramokról is.

- Látod itt a 10% csökkenés mindenki elmagyarázza hogy ez miért nem jó. Mint a különadóknál láttuk.

Szociknak vége 2013.01.04. 12:05:25

@Szevasztok: Na, legalább van alternatív javaslatod, nem csak hőbörögsz. Ez jó.

Nem értek egyet vele. De ez úgyis csak elmélet.

Zedder 2013.01.04. 12:05:46

@MetroGoldwinMayer: őszintén kérdezem, alázattal: te ezeket elhiszed, amikor leírod? Nincs semmi kritika benned, esetleg nem rágja az elmédet a kognitív disszonancia?

"a fidesz de a legfontosabb célt, a stabilizálást nagyjából elérte."

Ezért kell szinte hetente átírni a költségvetést? Mert olyan stabil?

"Piacról olcsón finanszírozzuk magunkat"

Ó, tényleg, az IMF hitel 3%-os kamatához képest mennyire is jó a 8-9%-os piaci hitel... Zseniális!

"A fogyasztás nem lendült fel sajna, de szerintem ez nem baj. "

Nem baj, hogy bedöglött az egész magyar gazdaság? Fogyasztás nélkül nincs SEMMI!

"A megtakarítások nőttek hálistennek"

Kinél? A felső párezer családnál? Akit középosztálynak hiszel, az minden megtakarítását beleölte a végtörlesztésbe (ha tudta), vagy éppen az utolsó garasokat teszi félre egy külföldi repjegyre. Egyirányúra.

"és a lakossági állampapír tulajdon is nagyot nőtt."

Ez tényleg jó lesz, mivel a forint elinflálásával a saját állampolgárait fogja kizsigerelni a kormány, nem a külföldi befektetőket.

"A fogyasztás megterhelése szerintem továbbra is jó, ebből fér ki az szja mostani rendszere. "

Kifér? Erre van valami forrás? Mert ami eddig jött a pénzügyminisztrétiumból, az csak arról szólt, hogy hány száz milliárdos lyukak vannak!

"Szektor adókat te nem kaphatták ha magánember vagy."

Tehát a megemelt telefonszámla, banki költségek, magasabb rezsi az biztos csak hallucináció, ugye?

vitamax 2013.01.04. 12:05:48

@Szevasztok: Igen , lehetseges hogy ki szeretnek bekkelni a dolgot, de ahogy hallom es olvasom ez a 10 szazalek csak egy kezdet, a folytatas szerintem csak most jon, ha igy van akkor lehet hogy szbadulni szeretnenek tolle, es igy az allam lephetne ez ugyben. Nezd nem tudom, de azt ujra irom , hogy ki vetheti a szemukre azt ha a nemzet erdekeben lepik meg ezt a dolgot?

DezInf 2013.01.04. 12:05:57

@MetroGoldwinMayer:
megvilágosodtál?
Olyan érzésem van,megint Stefi bújt ki a zsákból:)

Szevasztok 2013.01.04. 12:05:59

@MetroGoldwinMayer: "- Látod itt a 10% csökkenés mindenki elmagyarázza hogy ez miért nem jó. "

Csak végre EGYSZER mondaná el valaki, hogy MIÉRT JÓ? (Mármint azon kívül, hogy a csóró panelprolik örülnek az eléjük szórt üveggyöngyöknek.)

Dícsértessék! 2013.01.04. 12:08:07

Tisztelt Kommentelők!
Sok-sok okosságot olvastam, de az élet nálunk túllépett az elvi megfontolásokon. Megjött az ELMŰ 3 havi számlacsomagja. E szerint 100 Ft-al többet fizetünk februárban és márciusban mint decemberre. Azaz nem hogy 10% (na jó 8%) minusz, hanem plusz. Ez azért nem ködös gazdasági projekció! A miénket december 27-én állították ki. Ha változtatniuk kell ezen, az nem egyszerű, mert az adózás szabályainak megfelelően ezeket a számlákat érvényteleníteniük kell és újat küldeni, ha.. Ez talán húzósabb költség, mint esetleg számlakiküldési határidőt csúszni.
Tudom, mit vagyok oda a 100 Ft-al! DE MOST JELZEM, A +100 Ft az nem - 10%, azaz ezervalahány forint. Tartozz egy banknak 100 Ft-al havonta, meglátod, 1 év alatt 15.000 lesz belőle.
Budapesti, Pest megyei kedves kommentelők és nem túl kedves trollok nézzétek meg a ti saját számláitokat. Orbán mester annó arra buzdított, hogy ne arra figyeljünk, mit mond;)))

Szevasztok 2013.01.04. 12:08:08

@vitamax: "Nezd nem tudom, de azt ujra irom , hogy ki vetheti a szemukre azt ha a nemzet erdekeben lepik meg ezt a dolgot?"

Tudod erről a következő jut eszembe:

"Még soha senki nem hivatkozott Népre, Nemzetre, Hazára vagy Osztályra, ha adni akart neked valamit!
A fenti fogalmak kizárólag arra vannak fenntartva, hogy kérjenek, vagy rosszabb esetben: követeljenek Tőled."

DezInf 2013.01.04. 12:09:10

@vitamax:

A tőkepiac erre hogyan fog reagálni? Szerinted a befektetők bizalmát erősíti majd ez ?
A hitelminősítőket megint nem fogjuk szeretni asszem:)

vitamax 2013.01.04. 12:11:16

Szevasztok: Egy szoval nem allitom hogy vegtelenul egyszeru a dolog, de ha ki van jelolve egy ut, az soha nem megy akadalyok nelkul. Biztos lenne belolle kellemetlenseg is, de ha vegigcsinaljak a dolgot, akkor jo dolog is kialakulhat belolle. Pelda es ezert elore is elnezest, de ha te fingasz akkor budos lesz, es ki kell utanna szelloztetni, de elobb utobb elmegy a szag es te is megkonnyelbultel.

Rodolfo63 2013.01.04. 12:11:33

@Nbl: én is ezt mondtam, a csökkentés 27% bukja az állam

de mi a különbség, hogy az állam mond egy számot, és bukik pénzt - ha kétszer akkora számot mond, kétszer akkora pénzt bukik - az, hogy más is bukik, az csak annyit jelent, hogy a vevők fizetik meg - mint ahogy anno az áfacsökkentést is a vevők fizették meg, mivel nem csökkentek az árak

I_Isti 2013.01.04. 12:11:48

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Kaptak egy olyan hálózatot, amibe milliárdokat kellett beletenniük azért, hogy működőképes maradjon. Ha ezt nem teszik bele, akkor nem tudnak szolgáltatni. Ha a tőkét nem kapják vissza az elvárt hozammal együtt, akkor soha többet nem hoznak ide pénzt = nem lesz gáz, nem lesz villany.

@MetroGoldwinMayer: "Olcsón finanszírozzuk magunkat"? ilyne hülyeséget is only egy igazi troll tud leírni.
1) nem "finanszírozzuk magunkat" hanem a "külföld finanszíroz minket".
nem ugyanaz.
2) olcsón a frászt olcsón. Az olcsó finanszírozás az az, amikor az állampapírok hozama alacsony, mondjuk 1% körüli. (Pl a németeknél ilyen)

I_Isti 2013.01.04. 12:14:24

@MetroGoldwinMayer: Egyébként stabilitás sincs. Bárki megmondja, hogy csak azért veszik a magyar állampapírokat, mert az USA-ban pénzbőség van, amit a jelenlegi ottani fiskális politika okoz.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.01.04. 12:14:51

@I_Isti: "Kaptak egy olyan hálózatot, amibe milliárdokat kellett beletenniük azért, hogy működőképes maradjon."

Fenntartási költség.

Nem megy ez neked. :-(

Ez még rosszabb volt, mint az ejrós egyenleted volt, amiben nullával osztasz. :-(

vitamax 2013.01.04. 12:17:39

@Szevasztok:
"Még soha senki nem hivatkozott Népre, Nemzetre, Hazára vagy Osztályra, ha adni akart neked valamit!
A fenti fogalmak kizárólag arra vannak fenntartva, hogy kérjenek, vagy rosszabb esetben: követeljenek Tőled."

Nezd arra kertel, hogy magyarazzam meg hogy miert jo, en csak megprobaltam.Vagy nem bizol mar a csodakban? Akkor a mikulasban sem hiszel, ha igy van akkor miert tartjatok?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2013.01.04. 12:18:32

@I_Isti: Amúgy magyarázd már el, hogy pld egy új utca átadásánál, miután a lakók összedobták, és megépítették a zsír új gázvezetéket pld, majd a gázművek nagy kegyesen átvette, milyen "Milliárdokat" forgat bele??? Max a lakók újra, ha rá is akarnak kötni.

kenájkikit 2013.01.04. 12:20:15

Pécsen a vízdíj 4,2 a csatornadíj 6,2 százalékkal nő, tehát nálunk a rezsicsökkentés, növekedés, semmi különös, meg sem lepődök, csak zavar, hogy még vonul is a 10%-os plakáttal a fasszopója.

Szevasztok 2013.01.04. 12:21:45

@vitamax: "Egy szoval nem allitom hogy vegtelenul egyszeru a dolog, de ha ki van jelolve egy ut, az soha nem megy akadalyok nelkul. "

Erre mondják azt, hogy nem hülye hanem bátor (tudod aki fejjel megy a falnak).

Egy - szerintem kétes - célt egy rossz eszközzel megvalósítani, hát???

cso zsi 2013.01.04. 12:22:07

@Szevasztok: "2. Mindenkinek lehetősége van korszerűsíteni lakását, hogy a FOGYASZTÁSA csökkenjen."

Mindenkinek? Gyakorlatilag pont azok esnek ki a körből, akiknek a legnagyobb szüksége lenne rá.
Ajtó- és ablakcsere? Fűtéskorszerűsítés?
Kis részben meghatározó, hogy milyen típusú ingatlant kell kikupálni. Nagyobb részben viszont a jövedelmi viszonyok gátolják a dolgot.
Akik épphogy kihúzzák hó végéig, azok igen nagy valószínűséggel valódi minimálbéresek.
Ők nem kapnak semmilyen hitelt.
Lapostévére sem, új hűtőre sem.
Miből vágna bele egy 100-500ezres nyílászáró-cserébe?

Szevasztok 2013.01.04. 12:24:38

@vitamax: "Nezd arra kertel, hogy magyarazzam meg hogy miert jo, en csak megprobaltam."

OK becsülöm, hogy te vagy az egyetlen, aki próbált valamilyen indokot találni az intézkedés mellett.

Azt viszont ismerd el, hogy az érvek és ellenérvek listájában a te általad felhozott egyetlen spekulatív előny igencsak halovány ellensúly.

vitamax 2013.01.04. 12:26:05

@Szevasztok: Pedig errol van szo, ez nem is ketseges.

I_Isti 2013.01.04. 12:26:35

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Az utcában a vezetéket összedobják a lakók, mondjuk lakásonként 300k. Ezzel szemben az utcáig vajon hogy kerül el a madzag/cső/vezeték? És ha néhány méter 300k, akkor mennyi lehet néhány kilométer?

kommunistadisznó 2013.01.04. 12:28:06

Örülök a rezsi csökkentésnek de, ez hány munkahelybe fog kerülni,hányszor lesz áram kimaradás,gáz szünet,távhő szünet??????? A szolgáltatóknak 7-8 % tiszta hasznuk volt eddig ez most kb. 4-6% között lesz, emiatt valószínű hogy,leépít a munkavállalók között,elhalaszt felújítást,fejlesztést és télen, Karácsonykor -15 fokban nem lesz hibaelhárítás megvárják majd míg kitavaszodik.Gondoljunk bele állampapírba fektetve több a haszna és nincs vele semmi gondja,se NAV, se Fogyasztóvédelem se Munkavédelem. Majd megveszi az állam és a mindenkori kormány és emberei lenyúlják a nagy lóvét aztán lesz belőle még egy MÁV vagy BKV amit majd a mi adónkból próbálnak a felszínen tartani.

Szevasztok 2013.01.04. 12:28:53

@cso zsi: "Mindenkinek? Gyakorlatilag pont azok esnek ki a körből, akiknek a legnagyobb szüksége lenne rá. "

Figyi! Ha elolvasnád a teljes kommentemet, akkor megtalálnád a választ is.

De ideírom, hogy ne kelljen keresni:

(...)az áremelés felét befizetik egy központi alapba, amely finanszíroz energiatakarékossági beruházásokat, amely a legrászorultabbak számára is elérhető.(...)

Az olcsó - akár ingyenes - finanszírozást a kormánynak kellene megteremteni. Na EZ lenne az igazi dolga más profitjának a babrálása helyett.

vitamax 2013.01.04. 12:33:15

@DezInf: A tőkepiac erre hogyan fog reagálni? Szerinted a befektetők bizalmát erősíti majd ez ?
A hitelminősítőket megint nem fogjuk szeretni asszem:)

Nezd te is tudod, hogy minden csoda harom napig tart. Amig emberek vannak a foldon addig kapzsisag is lesz, Hidd el nem kene sok ido es mar el lenne felejtve a dolog, es mindenki tudna hogy le a akezeket a kozmuvekrol, Ennyi.

Totof 2013.01.04. 12:44:05

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): És miből? Csak nem adóból? Nézdmá, csak az adózókat szívatják megint.

DezInf 2013.01.04. 12:54:36

@vitamax:

A befektetők bizalmát megrendíteni elég egy tollvonás, újra megszerezni...... most direkt nem sorolok példákat

DezInf 2013.01.04. 13:05:59

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Azért te is tudod,hogy ez nem így működik. Nem az utca végén van az erőmű,a kitermelő torony:)
Van egy icipici elosztóhálózat,átalakító,tározó.....tudod,most építenek valami áramlat nevű ilyen csövet.
Nem is értem miért olyan drága,hisz csak párszáz kilométer asszem a rajtunk átvezető szakasza.
Ilyeneket is kellene építeni az uccában?
A privatizáció szükségességét anno senki sem igazán vitatta,a módja volt nagyon csúnya.

Szociknak vége 2013.01.04. 13:14:38

@I_Isti: 1) nem "finanszírozzuk magunkat" hanem a "külföld finanszíroz minket".
nem ugyanaz.

- Meg a lakosság, növekvő mértékben.

2) olcsón a frászt olcsón. Az olcsó finanszírozás az az, amikor az állampapírok hozama alacsony, mondjuk 1% körüli. (Pl a németeknél ilyen)

- Magunkhoz képest olcsón (5-6%). Sürün hasonlítottunk a németekhez az elmúlt 800 évben?

Szociknak vége 2013.01.04. 13:15:42

@I_Isti: Bárki megmondja, hogy csak azért veszik a magyar állampapírokat, mert az USA-ban pénzbőség van, amit a jelenlegi ottani fiskális politika okoz.

Ki bárki?

Monetáris politikát akartál mondani.

I_Isti 2013.01.04. 13:15:53

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Akkor vegyük végig:
Van egy valami ami x darab Euróba kerül néhány évvel ezelőtt.
Ez a valami később háromszor annyi Euróba kerül.

néhány évvel ezelőtt a forint mondjuk 260 Ft/Eur keresztárfolyamon volt kapható.
Ezért a "valaminek" a forintban kifejezett néhány évvel ezelőtti ára : x * 260.

Azt tudjuk hogy a valami euróban kifejezett ára 3 szorosára nőtt, vagyis most az, ami néhány éve x volt, mára 3x lett.

Akkor mennyi a forintban kifejezett ára?
Mivel most az eur/huf 292, ezért 3* x * 292.

Vagyis forintban hányszorosára nőtt a valaminek az ára?
3*x*292/x*260 = 3*292/260 = 3.37

Ez eddig stimmel?

Szociknak vége 2013.01.04. 13:17:33

@Szevasztok: Csak végre EGYSZER mondaná el valaki, hogy MIÉRT JÓ? (Mármint azon kívül, hogy a csóró panelprolik örülnek az eléjük szórt üveggyöngyöknek.)

- Mondjuk pont ezért. Eddig az volt a baj hogy a gazdagok kormánya. A ballenzéknek nem véletlenül viszket ez a dolog.

Szociknak vége 2013.01.04. 13:27:41

@Zedder: Ezért kell szinte hetente átírni a költségvetést? Mert olyan stabil?

- azért kell átírni hogy meglehgyen a hiánycél, más szóval hogy stabil legyen.

Ó, tényleg, az IMF hitel 3%-os kamatához képest mennyire is jó a 8-9%-os piaci hitel... Zseniális!

- A piaci hitel 5-6% jelenleg, az IMF hiteleinek feltételeit pedig nem ismerem, ahogy te sem.

Nem baj, hogy bedöglött az egész magyar gazdaság? Fogyasztás nélkül nincs SEMMI!

- Ha ez bedöglés akkor mit szólsz 2009hez?

Willy 2013.01.04. 13:27:52

@dukeekud: kedves dukeeud, nem lehet mindenki lángész, de ha kicsit is akarnád rájöhetnél, hogy NEM a rezsi csökkentéssel van baj, hanem a módjával. Ha eddig is ez lett volna a megoldás miért nem tették meg 2010-ben? Akkor is ugyanilyen helyzetben voltak. A mód: nincs vizsgálva milyen hatás várható, nincs rászorultsági alapelv, ergo aki medencét fűt az jár ezzel a legjobban, és emellett elbizonytalanítja a befektetőket, mert ha a nyerőgépekkel a szerencsejátékkal, az energiával stb meg lehet ezt csinálni akkor holnap az én vállalkozásommal is meg lehet. Ezért nem jön.
Ez a baj. Tök mindegy ki kritizálja, okosan kritizálja. Ezt hívják populista kormányzásnak. Nesztek népem morzsa.

Zedder 2013.01.04. 13:39:30

@MetroGoldwinMayer:

Elég gyenge válasz annak fényében, hogy az előző hozzászólásodat úgy szétszedtem, mint hülyegyerek a rubik-kockát...

Azért jó hallani, hogy "nem ismertek az IMF hitel feltételei", csak akkor tudnám, hogy miért kellett egy csomó pénzt elbaszni az országos tiltakozásra. Hiszen nem ismertek a feltételek. Akkor a gazdáid hazudtak? Blöfföltek? Az sem zavar, hogy arra a kampányra elfüstöltek pár száz milliót (nyilván jól jött a haveri nyomdáknak, hirdető cégeknek).

2009-ben sok minden volt, de bedöglés nem. Az most van, erőteljesen. Stagnálás és infláció. Persze ezt te nyilván sose fogod elfogadni, mert valóságtorzító mezőben élsz az elvtársaiddal.

Szociknak vége 2013.01.04. 13:45:43

@Zedder: 2009ben minusz 6,7% volt a GDP csökkenése. És hitelt kellett felvenni, 2011től kellett törleszteni.

2012ben talán minusz 1% lesz a GDP csökkenés, és vissza lesz fizetve az IMF hitel(2014re).

Akkor tudod az IMF feltételeit? Mert én nem.

A hülyegyerek a rubik-kockával tényleg te vagy.

Zedder 2013.01.04. 13:53:17

@MetroGoldwinMayer: szánalmas troll vagy!:)

"2009ben minusz 6,7% volt a GDP csökkenése."

Mínuszos csökkenés? Tehát 6.7%-kal NÖVEKEDETT a GDP? Á, hagyd, tudom, hogy a ti brancsotokban bolsevik ármánynak tűnik a matematika. Mit számítanak holmi előjelek...:)

Azért csak hadd elevenítsem fel, hogy mi történt 2009-ben: kiszámítható növekedési pályára állt a magyar gazdaság, többek között egy bizonyos B.G.-nak köszönhetően. Ez a lendület ki is tartott kb. 2011-ig, kitartott volna jóval tovább is, de narancsék egyből taktikai atombombázásba kezdtek.:(

"És hitelt kellett felvenni"

Most nem kell hitelt felvenni? Egyébként a gazdáid az IMF hitelből 500 milliárd forintért MOL-t vettek, azt is elítéled? Hiszen IMF hitel!!! Éberség!

"Akkor tudod az IMF feltételeit? Mert én nem."

Mondom, akkor kérdezd meg a gazdáidat. Ők csak tudják, mert teleplakátolták vele az országot.

veracity 2013.01.04. 13:59:45

@malacz69 rezignált: Pontosan így vagyunk mi, szociál-liberális alszakértők ezzel. De jön még kutyára dér! Majd a mi szakértői kormányunk Libajnai Lúdmilla Goosey Gordonnal az élen megduplázza a gonosz fityesz által csökkenteni merészelt energia árakat! Védjük meg együtt, közösen az energia szolgáltatók profitját! Együtt 14!

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.01.04. 14:00:30

@Zedder:

Mit játszod a hülyét ?
Gyurcsányék és az MSZP-s gazdáid nyakló nélkül növelték az állam eladósodását.
EU-s mércével is rekorderek lettek.
Itt összevetheted
http://www.google.com/publicdata/directory#!q=eu+gdp

Lófasz volt itt minden 2010-ig csak kiszámíthatóság nem.
Az irdatlan adósság állomány ellenére is legszarabb növekedés volt, a munkanélküliségi ráta megduplázódott, és a versenyképességi mutatók szerint az EU utolsó helyezettjei lettünk 2010-re hála a kedvenc kis MSZP-dnek.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.01.04. 14:01:42

@veracity:

Szánalmad ahogy az agymosott MSZP droidok védik a közüzemi díjak extra profitját.
A nép meg tőlük megdögölhet, csak az MSZP kerüljön kormányra mindenáron.

Szociknak vége 2013.01.04. 14:03:07

@Zedder: Kezdesz kínos lenni.

6,7%-ot csökkent a GDP 2009ben. +óriáshitel hogy elkerüljük a csődöt. Utána valóban növekedési pályára állt a gazdaság, csak ezt nem Bajcsány fizeti meg, így nem is az ő érdeme.

Megtudtad az IMF hitel feltételeit? Mert nagyon bátran ajánlod.

Szociknak vége 2013.01.04. 14:04:48

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Én csak mosolygok.

Ez a populista húzás a fidesztől végleg beteszi a kaput a maszopnak.

_most_ 2013.01.04. 14:07:25

@MetroGoldwinMayer: igazad van minek imf hitelt felvenni, ha el lehet venni az emberek magánnyugdíjpénztár megtakarításait.

igazi hős 2013.01.04. 14:09:20

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Melyik nem állami szolgáltató kapott ingyen bármit? Amelyiket megvették, ezért fizettek, egyik sem úgy került birtokba, hogy "gyere, itt van ez a víz-/gáz-/áramhálózat, üzemeltesd". Hogy az ár korrekt volt vagy sem, az más kérdés.

Szociknak vége 2013.01.04. 14:09:36

@_most_: manyup után kell kamatot fizetni?

Akkor jó üzlet, nem?

Zedder 2013.01.04. 14:09:50

@MetroGoldwinMayer: mivel nem született IMF megállapodás, ezért nyilván nincsenek feltételek. Ellenben nesze, olvashatod a 2008-as szerződést:

www.mnb.hu/A_jegybank/eu/mnbhu_eu_imf/mnbhu_hitelmegallapodas
www.imf.org/external/np/sec/pr/2008/hun/pr08275h.pdf

Nincs benne semmi rendkívüli.

Az azért vicces, hogy az egybites agyatokban ÉN lettem az MSZP-s, aki sose szavazott rájuk, sose volt párrtag, semmilyen kötődése nincs hozzájuk, ellenben utálom a fideszt és azt, amit tesz a hazámmal.

Miközben ti már nem is tagadjátok, hogy fizetett bértollnokok vagytok, akiknek egyetlen feladata a terelés és trollkodás.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.01.04. 14:15:01

@Zedder:
Én speciel abból gondolom hogy MSZP csicska vagy, mivel pusztán és kizárólag az MSZP elkúrásait ecseteljük, amit te kb az MSZP pártújság színvonalán letagadsz.

Minek védenéd a védhetetlent ha mégcsak nem is fizetnek érte ?

Én speciel sehol nem szóltam a Fidesz érdekébe, legfeljebb az MSZP ellenében, így a felvetésed is hülyeség.
Tipikus komcsi mentalitás, elkövetett tettekkel vádolni a másikat.

Szociknak vége 2013.01.04. 14:15:10

@Zedder: Nem mondtam hogy mszp-s vagy.

2008as szerződés nem releváns. 2008ban a lakáshitelre is mást mondtak a bankban mint most 2013ban.

Vicces hogy háromszázalékoznak itt egyesek.

igazi hős 2013.01.04. 14:15:57

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): A fenntartási költség utólagos, a fejlesztés előre megy. Ha olajat cserélsz az autón, az fenntartás, mert már lehasználtad a meglevőt. Ha veszel egy vonóhorgot, hogy többet tudj fuvarozni, akkor az fejlesztés, amit később viszont akarsz látni.

Zedder 2013.01.04. 14:22:38

@MetroGoldwinMayer: "Vicces hogy háromszázalékoznak itt egyesek. "

Vicces, hogy átmentetek tagadásba, miközben néhány hónapja még ANNYIRA magabiztosan ismertétek az IMF hitel részleteit, hogy teleplakátoltátok vele az országot...

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

"Én speciel sehol nem szóltam a Fidesz érdekébe, legfeljebb az MSZP ellenében, így a felvetésed is hülyeség."

Szép állítás, csakhogy ha visszanézed a hozzászólásaimat és felcseréled a kért pártot, akkor pont azt kapod, amit én tettem: azaz sehol sem szólta, az MSZP érdekében, maximum a naracsok ellenében. De persze ha rámutatsz, hogy hol éltettem az MSZP-t, akkor megkövetem magam.

Elvtársak, éberség! Csak ilyen szánalmas terelésre tellik? Fogtok ti ezért így fizut kapni?

DezInf 2013.01.04. 14:23:58

A következő Troll-tréningre elhívhatnátok egy közgazdászt. Tutira sok új dolgot tanulnátok a gazdaság működéséről. A végén még elhiszitek azokat ami a sillabuszotokban van felsorolva amit mantráznotok kell. A gazdasági folyamatok nagy ívben tesznek a politikai megítélésre. Azok vannak,köszönik, de a saját törvényszerűségeiket követik. Nem kicsit autisták:)

Szociknak vége 2013.01.04. 14:25:09

A portfólio.hu időközben rájött hogy a 'magyar energiaárak korántsem magasak Európában'....:)

Mondom itt az ideje az áremeléseknek.

veracity 2013.01.04. 14:25:24

Isten éltesse Libajnai Lúdmilla Goosey Gordont! A baloldali egyeztetés erejével elértük első átütő választási sikerünket: nem lesz regisztráció! Már melegítjük a buszt Szigethalomra! Hozzuk-visszük hűséges választóinkat.

A szoclib szakértők előtt most már szabad az út a győzelemen át a bankadó eltörléséhez, az szja felemeléséhez, az energiaárak piackonform racionalizálásához!

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.01.04. 14:28:27

@Zedder:
Te baromi vicces gyerek vagy.
letagadod azt is amit két hozzászólással ezelött írtál.
Olyan lendülettel hazudod le az égről a csillagot Bajnai érdekében, hogy az összes Eurostat statisztikának ellent mondassz eközben.

Pl ezt hazudod:
"2009-ben: kiszámítható növekedési pályára állt a magyar gazdaság,"

Ezzel szemben ekkor volt a rekord GDP csökkenésben, munkanélküliségi ráta emelkedésben, és talán még a GDP arányos hián növekedésben is.
De az kb még a hülye is tudja, hogy a 2002-2010 közötti elkúrás egyik díjnyertese a 2009-es esztendő volt.

mpreston 2013.01.04. 14:34:28

érdekes, hogy a fidesz populista baromságairól szóló cikk 2013-ban nem jelenhet meg gyurcsánygyalázás nélkul (gyurcsánysündigung). ez az átkosban megkövetelt vörös farkincára emlékeztet. felsorolnám, mi minden történt 2006 óta, ami ezt az áfacsökkentést (amit itt sokan javasolnak)egyszerű fautpas-vá (illletlenség)teszi:
gazdasági krizis, benne a magyarral
fidesz szervezte népszavazás tandij, vizitdij ellen
nagykeresetűek adócsökkentése kiskeresetűek terhére,
sokezer milliárd nyugdijalap lenyúlása,
imf eluldozés kamatfelára, sokszáz milliárd évente
devizakolcsonosok kisegitése a devizakolcson nélkulieket is terhelő módon
földbérletek elosztása csókosoknak
stb.

Zedder 2013.01.04. 14:38:50

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Te is annyira egyszerű vagy, mint a másik fakocka elvtársad itt.

Bajnai 2009 áprilisától m.e., nyilván sok ráhatása volt a 2009-es évre, ugye? Megsúgom neked, hogy a gazdaságban kissé nagyobb időléptékkel kell ám gondolkozni, még ha a mostani kenyéradóid gyakrabban változtatják a "stratégiát", mint normális ember az alsógatyáját.

Különben is, mondtam már, hogy éberség! Személyesen viktor vezénylő tábornokod nyilatkozta 2010-ben, hogy Bajnai az egyik legjobb válságkezelő volt az EU-ban, és stabil gazdasági helyzettel adta át nekik az országot.

Szóval ezt talán viktoroddal focizd le, ne velem. Hülyegyerek.

mpreston 2013.01.04. 14:40:25

@Szárnyathy Géza: bocsika neki, ez benne volt az utmutatóban, csak más vonatkozásban.majd ott is megirja.

Zedder 2013.01.04. 14:40:37

@Szárnyathy Géza: hagyd, ő ezért kapja a fizetését, libázás / nap mértékegységben számolnak el vele a pártkasszánál.:)

Zedder 2013.01.04. 14:51:37

@Zedder: ezt még bedobom, aztán mára kiszállok. Remélem kellően "nemzeti" a hírforrás (Szent Korona Rádió)

szentkoronaradio.com/belfold/2010_07_21_merkel-befenyitette-orbant-aki-bajnait-meltatta

"Orbán a közös sajtótájékoztatón kiemelte, hogy Magyarország világbajnok teljesítményt tud felmutatni a fiskális konszolidáció terén (azaz ezzel elismerte a Bajnai-csomag szükségességet és nagyszerűségét)."

Sakk-matt.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.01.04. 14:53:57

@Zedder:

Bajnai Gyurcsány főcsicskása aki a KISZ utódszervezetet is együtt hozta létre Ferivel.
Az EU-s pénzek ellopásával is ő lett megbízva Feri alatt.
Együtt tettek tönkre csomó céget busás hasznot lenyúlva eközben a gazdák csődbevitelén.

Ennyit tud ez a szarjankó Bajnai.
Az országot tönkretenni, az MSZP-t a hátán visszahozni.
Erre szerződteték.

veracity 2013.01.04. 15:07:47

@Szárnyathy Géza: Már úgy érted, hogy az energiaárak piackonform racionalizálása hogy jön ide? :)

Gyorssegélyként: Mi szoclibek azt mondjuk, nem szabad az államnak beleavatkozni az árak alakulásába. Az ugyanis nem piackonform. Hagyni kell, hogy a piaci szereplők alkujában alakuljanak az árak. Ez a Fidesz, most hatósági árcsökkentést kényszerít ki az energia piacon. Ha hinni lehet a rémhíreknek, akár újabb hasonló lépések következhetnek.

Namármost: ha mi, azaz Libajnai Lúdmilla Goosey Gordon és én is, hatalomra kerülünk a 2014-es szociálliberális fülkeellenforradalom során, intézkedünk maj, hogy a Fidesz által eltorzított gáz és áram díja elfoglalhassa ismét az őt megillető magasságokat, azaz a piackonform racionalizálás jegyében az energiaszolgáltatókkal való teljes egyetértésben az árakat hagyjuk felfelé mozogni tetszőleges mértékben.

Segítsek-e még vagy ennyi most egyszuszra kielégítő?

VT Man 2013.01.04. 15:20:19

@Zedder:
"Aztán majd teliszájjal szidja a péket, a boltost, a kábeltévé szolgáltatót, amikor az árakat emel. És nem fog összeállni a fejében a kép sose, hogy mi-miért történik. "

Az. A UPC havi 4-5 ezer Forintért szolgáltatta a legolcsóbb internetes csomagját...

Egész addig, amíg meg nem jelent a Digi, aki havi 2700 Forintért ad 10x-szer annyi sávszélességet.

Most akkor hol az igazság?

A UPC valóban 1,5-2 ezer Forint extraprofitot tett zsebre??

DezInf 2013.01.04. 15:21:57

Kedves trollok!

Szólhatnátok Árpinak,a marketing egyik alapszabálya: ne pocskondiázd a konkurenciát,mert ezzel önmagad teszed hiteltelenné.

Gyurcsány-Bajnai-liba....... ha sokszor mondjátok,akkor a politikailag bizonytalanok tutira nem felétek fognak fordulni.
Akitől ennyire félnek,az tudhat valamit:) - ezzel csak szimpatikusabbá teszitek őket.

Néha felmerül bennem, ti lehet a DK emberei vagytok ?

VT Man 2013.01.04. 15:27:12

@DezInf:
"Szólhatnátok Árpinak,a marketing egyik alapszabálya: ne pocskondiázd a konkurenciát,mert ezzel önmagad teszed hiteltelenné."

Valóban... nem is tudom, hogy ki szokott folyton orbán-cigányozni, meg zsebhitlerezni, meg nagyvezérezni, meg cigánytörpézni.

Csak nem a ballibek?

VT Man 2013.01.04. 15:29:12

@mpreston:
"nagykeresetűek adócsökkentése kiskeresetűek terhére,"

Látom te tisztességes hozzászóló vagy, legalább nem azt írod, hogy "a gazdagok adócsökkentése".

De mi is az a nagykeresetű? Bruttó 230 ezer, az nettó 150 ezer.

Neked innen kezdődik a "nagykeresetű".

Szevasztok 2013.01.04. 15:29:47

@VT Man: "A UPC valóban 1,5-2 ezer Forint extraprofitot tett zsebre??"

Na ez az amit abszolút lehetetlen összehasonlítani. Ugyanis a távközlésben szinte 0 a proporcionális (arányos) költség és nagyon magas a fix költség. Ezért nem lehet azt mondani, hogy egy előfizetőnek ennyi és ennyi a költsége (illetve lehet, de ez csak azon bizonyos feltételek között értelmezhető.)

DezInf 2013.01.04. 15:34:37

@VT Man:

Bocsi,de a ballibek nem akarják ránktukmálni orbánt. Egyikük sem írta,milyen jó lenne ha ő nyerné a választást:)

igazi hős 2013.01.04. 15:39:12

@VT Man: Te jó ég, te most a szabadversenyes kapitalizmus mellett érvelsz? Mit fogsz ezért kapni a jelenlevő szép számú Kádár-ivadéktól, ha netán arra a következtetésre jutsz, hogy az államnak ezt a versenyt kéne erőltetnie a közműveknél is, az államosítás és hatósági árazás helyett...

DezInf 2013.01.04. 15:41:24

@Szevasztok:

A Digi és a UPC árai nehezen hasonlíthatók össze. Más technológiával, sokszor különböző területeken szolgáltatnak. A Digi mostanáig főként csak lakótelepeken volt jelen,ahol nagy a felhasználó sűrűség. A UPC családiházas területeken is szolgáltat. Ott lesz igazán érdekes az új adó.
Azonos szolgáltatási területen a Digi olcsóbb volt a UPC drágábban adott más minőséget.

mpreston 2013.01.04. 15:46:57

@VT Man: ezért az élet ennél bonyolultabb. az adózás utani nyereségben nagyon sok minden jelenik meg. felsorolok néhány tényezőt, persze nem biztos , hogy igaz, de példának jó.
az upc esetleg nagyságrendekkel több klienst ér el, ezek között van olyan is, akihez a hálózatot most épitették ki, nem éppen olcsón, tehát ennek az új és drága hálozatnak az amortizációjával is számolni kell, ezek a kliensek sokkal kevesebb profitot hoznak.a digi esetleg kedvezőbb feltételekkel szerezte be az eszközeit, ezek lehetnek korszerűbbek, olcsóbbak, jobb szerződéseket kötöttek a hálózat kiépitése során, jobb vagy rosszabb feltételekkel kaptak hitelt,szóval rengeteg tényező hathat a profitra.

VT Man 2013.01.04. 15:52:33

@DezInf:
"A UPC családiházas területeken is szolgáltat. Ott lesz igazán érdekes az új adó."

A példám családi házas területre vonatkozott.
UPC - ADSL vagy kábelen, 4 mbit = 4-5 ezer Forint/hó
Digi - optikai kábelen (!!!) 20 mbit, 2700 Forint/hó

Tehát a Diginek nem csak a minősége a jobb, hanem árban is jóval olcsóbb.

Van ahol a UPC gyorsabb netet ad (Budapest egyes részein), de cserébe a Digi mindenhol olcsóbb, legalább 30-50%-al.

VT Man 2013.01.04. 15:55:57

@igazi hős:
"Mit fogsz ezért kapni a jelenlevő szép számú Kádár-ivadéktól, ha netán arra a következtetésre jutsz, hogy az államnak ezt a versenyt kéne erőltetnie a közműveknél is, az államosítás és hatósági árazás helyett... "

Na, nézzük csak a verseny eredményét:

Magyarországon 3 mobilszolgáltató van, nagyjából azonos árakkal dolgoznak. A T-Mobile-nál egy nagy (600 perces) csomag díja havi 10-12 ezer Forint.

Az osztrák T-Mobile-nál egy 1000 perces csomag kerül hav 3000 Forintba.

Na, ezt magyarázd meg!

Olyan nagy nálunk a verseny, hogy 4-szeres áron kapjuk a mobiltelefon szolgáltatást, mint az osztrákok?

mpreston 2013.01.04. 15:56:29

@VT Man: igazad van, ha arra gondolsz, hogy minden viszonylagos.mondjuk lentről indulva meg lehet határozni azt a pénzt, amiből egy család , veteményes kerttel szerényen megél, ezalatt lassan éhen hal, vagy elveszi a másik szegény veteményét.a nagy pénzeket nem csórók lopják.fentről nincs ilyen határ.mivel a kapzsiság megmagyarázhatatlan és korlátlan, milliárdos vagyon mellett is újabb bányák, földek, paloták és jövedelmező csókos bulikra vágynak ebben a kategóriában.

mpreston 2013.01.04. 16:01:18

@VT Man: sok mindent nem lehet megmagyarázni. itt a budai utcácskában, ahol lakom, annyi kábelt felakasztottak póznákra, mint ez az elektromositás vagy telefonia hőskorából származó képeken látható. miért nem kötelezték ezeket a gazdag cégeket tisztességes kábelcsatornák kiépitésére? ide függesztik fel most az internetes kábeleket is.

DezInf 2013.01.04. 16:03:55

A családi házas övezetben a Digi néhol elkezdte az optikai kábelezést. Ezek új szolgáltatási területek. Ezeken eddig T-Home/Invitel és UPC/helyi volt nagyrészt csak. A UPC-nél más ár van lakótelepen,más családiházas területen. A Diginél egységes ár volt eddig. TV/Internet/Telefon még mindig elég eltérő a technológiájuk a két szolgáltatónál. Ha csak internet kell,akkor a Digi a jó megoldás( + tudsz fix ip-t kérni).
A közműadó miatt nem lehet tudni lesznek-e új árak,mivel pont a családiházas övezetben magas az egy HP-re jutó kábelhossz.( hozzáférési pont)

DezInf 2013.01.04. 16:06:51

@mpreston:

Szerintem megkérhetitek,hogy tegyék alépítménybe.
Tervezés,engedélyeztetés,kivitelezés kb 2 év :)
Gondolom a költségeit megfizetnétek az uccában egymás közt szétdobva fejenként úgy 1 milla :)

vakapad 2013.01.04. 16:07:39

Ez olyan aranyos. Igaz, hogy a FIDESZ-ről szól az írás, de azért Gyurcsányt mindenképpen bele kellett keverni valahogy (lásd még az index kéjelgését a "Gyurcsányon röhög a magyar internet" cikkben - ebből következően a Gyurcsányt fikázók a "magyar internet" komplettó grosszó, a többiek meg ki vannak zárva. Punktum. Arról nem beszélve, hogy indexék nem sokat értettek abból, amit Gyurcsány írt).

A Gyurcsány kormány 2006-ban csökkentette az ÁFÁ-t. Az akkori kormányzat tiszteletben tartotta a kapitalizmust és annak alapvető szereplőit, a magáncégeket, ezért olyan eszközhöz nyúlt, amely nem a magáncégeket sújtja, hanem az államnak okoz bevételkiesést, azaz saját hatáskörébe tartozik.

Miután az volt a vád akkoriban ellenük (na, ki vádolt, ki tudja kitalálni?), hogy a kereskedők úgyis lenyelik, ezért született egy rendelet, hogy a régi és az új árat is ki kell írni. Ez a cikk írójának azért nem tetszik, mert a kereskedőknek (akiket hülyének tart), fogalmuk sem volt, ugyebár, hogy ha a 25 %-os ÁFA 20 %-ra csökken, akkor az ár 4 %-kal lesz kisebb. Egyébként kíváncsi vagyok, milyen más európai szintű megoldás létezik még az ÁFA csökkentés lenyelése ellen az árak kiíratásán túlmenően.

Tanulság (a bejegyzés írója szerint): hülye kereskedők országában hülye a miniszterelnök, aki olyan bonyolult számításra kényszeríti őket, amelyet úgysem tudnának elvégezni.

vakapad 2013.01.04. 16:10:54

@VT Man:

Gondolom, egyrészt az osztrákok többet telefonálnak, másrészt náluk már nem nagyon kell hálózatot fejleszteni.

Nehéz, bonyolult dolgok ezek.

vakapad 2013.01.04. 16:13:29

@VT Man:

Magyarországon innen.

DezInf 2013.01.04. 16:20:36

@vakapad:

Mondjuk azt is érdemes megnézni mekkora frekvenciadíjat fizetnek az osztrák szolgáltatók, milyen plusz adókat, elvonásokat terhel rájuk az osztrák állam.
A magyar mobilszolgáltatók sem csak úgy beszedik a díjat oszt az a nyereség. Ez sem különb mint az energiahordozók árstruktúrája. Nem csak az ÁFA az állam bevétele :) igaz az sem kis tétel.....

mpreston 2013.01.04. 16:20:48

@DezInf: tévedés. ez nem kistelepülési csatornázás. itt a kilencvenes években aggatott fel kábeleket póznákra az akkori távkozlési akárki, a foldkábeleket azóta el lehetett volna amortizálni, picit kisebb lett volna a nyereség. telt volna a belépési dijakból

igazi hős 2013.01.04. 16:22:57

@VT Man: Találó a hasonlat, hiszen egyszerre és azonos feltételekkel alakult ki a távközlés a két országban, ugye? Nézzük a verseny előtti állapotot Magyarországon: vezetékes vonal ellátottság alacsony, gerincvezeték ellátottság siralmas. Nem fogadnék komolyabb összegben, hogy kint s ez volt.
A másik részadat a felvevő piac. Ma már elég olcsó a mobil, hogy mindenkinek legyen, de induláskor elég masszív előfinanszírozásra volt szükség. Ráadásul Mo. nagyobb mint Ausztria, de előfizetőre kevesebb.
Szerinted mennyibe került eddig egy-egy szolgáltatónak a rendszer kiépítése? Mennyi ebből az "alapdíj", az a rész, amit akkor is meg kellett építeni, ha csak egy előfizető van?

igazi hős 2013.01.04. 16:29:59

@mpreston: A kábelek akkor és csak akkor kerülnek a föld alá, ha ezt helyi rendelet előírja, egyébként soha. Nincs olyan sor a szolgáltató főkönyvében, ami a település kinézetét jellemezné. Ez az önkormányzat feladata, kötelezze ő a szolgáltatót. Ja, hogy akkor drágább lett volna a bekötés, vagy ki se viszik, mert nem éri meg? Akkor persze teli szájjal a szolgáltatót szidnád, nem az önkormányzatot.

DezInf 2013.01.04. 16:36:32

@mpreston:

Tudom mire gondolsz,de az a helyzet a légkábel költsége nem azonos az épített alépítmény költségével. Alépítmény,nem földkábel. Földkábelt használ az áramszolgáltató ami lehet alépítményben vagy védőcsőben-igaz így necces kicsit.
Van olyan nagyváros-nem akarom leírni a nevét mert még valaki ráismer Miskolcra- ahol nem lehet főútvonalon légkábelt használni,csak alépítményben(helyi rendelet).
Van olyan főútvonal ahol nincs kábelszolgáltatás,csak az útkereszteződésekben a saroképületekben,mert a mellékutcában lehet légkábel-még.
Ha lenne alépítmény,akkor minden szolgáltató oda tenné a kábelét,persze évekig pereskednének,hogy ki mennyit fizessen:)
Persze ilyenkor a lakásodba is föld alatt vinnék be a kábelt min. a kerítésig. Költséges:)

mpreston 2013.01.04. 16:50:00

@DezInf: biztos igazad van a megnevezésekkel, én az őskorban maradtam, azóta nem vagyok postás vagy távközlés közeli. egy a lényeg, a távkozlési cégek elronditották az utcaképet és ennyi idő alatt meg lehetett volna követelni, hogy kiépitsék az alépitméneket, ahova aztán mindenki bedugná, amije van.ez gondolom a telekhatárig érne, belül meg ki hogy akarja, csak tartsa be az előirásokat.túlontúl egyszerűen történt a telefonositás a rendszerforduló környékén

DezInf 2013.01.04. 17:01:57

Igazad van. Elviekben. A hatalmas költségek miatt nem csinálták meg,hiszen nem tudták kire átterhelni. Sem az állam,sem később a Telekom sem a kábelszolgáltatók nem vállalták be önként a költséget addig , amíg törvény , vagy helyi rendelet nem kötelezte őket erre. Mióta van ilyenről rendelet néhány helyen,nos ott inkább nem szolgáltatnak. A beruházás költségeit nem tudnák a beszedett díjakból ésszerű időn belül megtéríteni.
Pénz beszél,légkábel marad:)

Rémbódess 2013.01.04. 18:00:02

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Lófasz volt itt minden 2010-ig csak kiszámíthatóság nem."

Allah növessze hosszúra a vezír szakállát, hogy 2010. áprilisától elhozta nékünk a kiszámíthatóságot. Másalláh... ;)

SPYD3RM4N 2013.01.04. 18:21:23

@vitamax: Akinek ennyire nincs semmije, az annyit is ér.

vitamax 2013.01.04. 19:46:04

@SPYD3RM4N: Akinek ennyire nincs semmije, az annyit is ér.

Annyira meg futotta, hogy anyadat tegnap megszopassam 2000-ert

Mr. Waszabi 2013.01.04. 19:57:18

@sötéthülye.tahóbarom: racionálisan nézve, még előttünk egy tél. A tavaly 60 napra csökkentett kikapcsolási határidők és a szegénység növekedése miatt gáz, távfűtés és villany szolgáltatásból kikapcsolt fogyasztókat nem kapcsolták vissza grátisz. A nem deviza hitel miatt, vagy nem deviza lakáshitel miatt eladósodott emberek szintén nem kaptak segítséget, ellenben a kormány gazdaságpolitikájának hatásai őket is sújtják. Attól, hogy nem mennek ki az utcára, nem szedik fel a kockakövet, nos, attól még nincsenek jól, s nem elégedettek. A kormány is elhitte a saját hazugságait, miszerint, amit nem látunk, amiről nincs tudomásunk, az nincs is. Csak siker van, mert azt mondták. Hát hinni azt lehet, ám ezek a polgárok is ikszelnek majdan. Bizonyára a dilettáns kormányra. Gondolom.
Jelzem, hogy a lakosságnak több mint 25%-a többhavi közműdíjjal, egy másik hasonló hányada banki törlesztőkkel el van maradva. Közülük sokaknak már tavasszal kikapcsoltak valamit, terheltek jelzálogot a lakására. Ezek az emberek nem panaszkodnak, ám nem is elégedettek helyzetükkel. Ők nem lesznek hálásak a kormánynak azért, amilyen helyzetbe kerültek dicsőséges regnálása alatt, magyarul, ahogy leszarta a fejüket arroganciájában.
És a neheze még hátra van, mert most jön a fekete leves. Nem riogatásnak szánom, tényekről beszélek, amik már elkezdődtek, s amik ellen a kormány már, ha akarna se tudna tenni semmit. Ugyanis maga okozta azt intézkedéseivel, amikről tudomást sem akar venni, nemhogy revideálni azokat. Lehet nem tudomást venni a versenyszféráról, úgy tenni, mintha az bakfitty volna, csak éppen a munkavállalók (=adófizető szavazók) többsége ott dolgozik vagy dolgozott. Amikor a kormány lépései ezt a szférát teszik tönkre, akkor azokkal is kibasznak, akik sok éve abból éltek, becsületesen, keményen dolgozva, nem csak a kormány által megcélzott büdös multikkal. Ez a valóság. Azokkal, akik sosem vártak semmit egyik kormánytól sem, azon túl, hogy hagyják őket a dolgukat csinálni. Ellenben ez a kormány harcot hirdetett a versenyszféra ellen, és egyben az ott dolgozók ellen is. Ez akkor is így van, ha Orbán/Matolcsy erről mást hazudik. Mert élő emberek fognak visszaköszönni 2014 tavaszán. És hát ezek az emberek a valóságban élnek, nem Matolcsy meséin vagy Orbán megszegett ígéretein. Aszerint fognak szavazni, ahogy akkor látják majd. Erre gondoltam, szerintem elég racionálisan látom.

vitamax 2013.01.04. 20:02:46

@SPYD3RM4N: Abbol vett parizsit 2 zsemlevel, vagy nem mondta te szerencsetlen?

vitamax 2013.01.04. 20:06:25

@Mr. Waszabi: Szerinted kire fognak szvazni? Ujra az MSZP-re? Na akkor jon ujra a kanaan.Erre gondoltal? vagy neked tenyleg nem volt eleg az a nyolc ev?

Mr. Waszabi 2013.01.04. 20:39:20

@vitamax: az a probléma, hogy nem látják az emberek, hogy nem az emúttnyócévet hozza vissza a jelen kormány, hanem Ceausescu Romániáját. Hogy leszarják, mi lesz az emberekkel, nem számít nekik. Erről szól az Alaptörvény és az őj munkatörvénykönyve. Hogy semmi sem drága a te vagy az én életemből feláldozva, amíg van mit elvenni tőlünk idétlen céljaik elérésére hivatkozva.
Tehát 2006 és az 1985-ös Románia között pár nagyságrend és évtized különbség van az emberi élet minőségét tekintve. Ezt csak azok tudják, akik éltek akkor is és ismerik, hol van a még lejjebb. De hidd el, hogy a maiaknak se fog teteszeni. Csak akkor már késő bánat. Akkor is az, ha a saját csalódott hívői kergetik el vasvillával, amikor erre rájönnek. Rombolni könnyű, ám újjáépíteni sokkal tovább tart és többe kerül. Háború van, igen. Csak éppen az országot sikerült lerombolniuk, ez a való.
Nagy hiba a nagyobb hazugnak elhinni, amit a kisebbikről mond, csak mert a kisebbik is hazudott. Pont annyival nagyobb hiba, mint amekkora különbség a 2006-os magyar és a 1980-as román életszínvonal és lehetőségek között mutatkozik. Ha megnézed, az elmőlt 2 év törvénykezése arról szólt, hogyan lehet korlátlanul megszopatni a népet. Semmi másról.

Az elmúlt 20 évben nem éltem meg olyan mélységet a versenyszektor húzó ágazataiban, mint az elmúlt kettőben, pedig ebben benne volt 93-as államcsőd közeli helyzet és a Bokros-csomag is. De ami most VAN (értsd, már van, nem esetleg lesz, nem hited kérdése), az minden eddigit alulmúl.
Lehet állambácsiban reménykedni, de már párszor cserbenhagyott minket ez idő alatt, tehát önmagát csapja be, aki elhiszi, amit ezek vetítenek az állam szerepéről, nagyságáról. Gazdaság nélkül nincsen állam, ezt csak olyanok hiszik, akik sosem dolgoztak, csak az adófizetők pénzén osztották az észt. Például Orbán és Matolcsy. Egyiknek se volt sosem más munkahelye az államon kívül. És ők mondják meg a tutit a versenyszféra szerepéről? Olyasmiről, amit a vonatablakból láttak legfeljebb, messziről? Aha.
Az mindegy, hogy miért hisz nekik bárki, hogy nincs még élet tapasztalata vagy csak hiszékeny, a valóság ezt pont leszarja. Történni fog, ahogy szokott - a tetteknek következményeik vannak. Durván, szembesítően.
E tekintetben mindegy, hogy kire mennyien szavaznak, mert a tét az, hogy hová jut az ország. Azt a jelenetet nem szeretném látni a szememmel, amikor ráébrednek a hiszékenyek, hogy nem tud az ország megállni a lejtőn, amire Orbán vitte. Akár fel is akaszthatják, az már akkor nem fogja semmissé tenni mindazt a rombolást, amit véghez vitt.

Husz_János_Puszita 2013.01.04. 21:28:19

Ha a rezsit akarnák csökkenteni, átsorolnák az energiát a kedvezményes ÁFA kulcsba, tádáámm.

Nem, ők más farkájával verik megint a csalánt. A végén úgyis a csórók szívnak legnagyobbat, mert őket rúgják ki először a munkahelyről, nem a csúcsmenedzsert. Lehet örömködni.

sötéthülye.tahóbarom 2013.01.04. 22:21:37

@vitamax: És az a 40? Amikor államosítás volt, meg hatósági ár, meg tervgazdaság, meg vasfüggöny? Neked az tényleg nem volt elég?

És azt nem az MSZP hozza éppen visszafelé. Az MSZP valóban igen fos teljesítményt nyújtot a nyolc évében, de a Kádár-rendszert mégsem ők kezdték el visszaállítani.
süti beállítások módosítása