Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.02.19.

Gordon, ne süllyedj le a szintjükre!

Hakapeszi Miki

Nehezen vitatható, hogy a Bajnai-féle bagázs jó szakemberekből áll és a tegnap valamicskét konkretizált gazdasági program alapelemeibe sem lehet nagyon belekötni. Öröm, hogy Oszkó és Chikán mellett végre Jaksity is felbukkant, ő eddig csak a vég nélküli siránkozással, az ország képletes temetésével vétette észre magát, nem rossz az, ha végre lát egy hangyafasznyi reményt a változásra. De attól, hogy már Gordiéknál is felütötte a fejét a csúsztatás és az önfényezés, feláll a szőr mindenhol.

Alapvetően ügyesen csinálják. Alig mondanak többet, mint amit eddig is tudtunk és ami minimumelvárás egy normális országban: bizalom visszaszerzése, kiszámítható költségvetési politika, szilárd adórendszer. Az adókulcsok számán lehet vitatkozni, az biztos, hogy a jelenlegi rendszer igazságtalan és szar, de nekem pont kurvára mindegy, milyen módszerrel oldják meg, hogy a szegények terhelése csökkenjen, a jól keresőké pedig annyival nőjön, hogy még befizessék az adót és ne mentsék a gempát külföldre.

Jó, hogy le tudják írni, ha valamit a másik helyesen csinál: konkrétan, hogy Viktorék munkahelyvédelmi akcióterve, a járulékcsökkentés támogatandó irány. Ez az, amire a Fidesz soha nem lenne képes. Nyilván okos ötlet lenne visszaállítani a Viktorék által szétbarmolt Költségvetési Tanácsot is, az viszont nem néz ki túl jól, ha annak volt vezetője, Romhányi Balázs értekezik erről.

Az azért első blikkre jól látszik, hogy a bankadó drasztikus csökkentésével rögtön jókora lyukat ütnének a költségvetésen, a bevételi oldalra ellenben nincs semmi konkrétum. Az, hogy a korábbi hibákból le kell vonni a tanulságokat, szép, de sem ebből, sem a bizalomra hivatkozásból nem lesz azonnali többletbevétel. Egyrészt konkrétumok kellenek majd, utóbbi pedig csak idővel gyógyít a finanszírozási költségek csökkenésével.

Persze nem szabadna ennél többet várni, most az a dolguk, hogy megpróbálják bebizonyítani: ők az egyedüli komolyan vehető alternatíva. Ami a gazdasági programot illeti, ez így is van, de lószart se ér, nem ezen múlik a választás. Elindult a kétségbeesett kasztingolás, de Viktort elzavarni a halál pélójára úgyse lehet majd az ostoba demagóg szocik nélkül.

Ezért egy kérés egy szarfaszú bloggertől: legalább ti ne kezdjetek már lesüllyedni a szintjükre. Nem a programkezdeményről van szó, hanem néha elszáll az agyatok és képesek vagytok olyan szinten kommunikálni, mint a két nagy elbaszott párt. Miezmár például, baszki?  

"A csodafegyverként emlegetett árfolyamgát valójában a jelenlegi politika mellett egy 2015-ig ketyegő bomba". Épp nem emlegette senki csodafegyverként, de az árfolyamgát pont a kevés értelmes dolog lehetett volna. A devizahitelesek megmentésére kitalált többi cucc totál bukta, lásd Ócsa, vagy a forintosítás. Az árfolyamgát épp a forintgyengítő politika mellett nyújt védelmet öt évig, durva árfolyamesésnél pedig teljes egészében az államé a bukó. Az más kérdés, hogy bonyolult lett és akkora tudatosságot kívánt volna meg a júzertől a lehetőségek kihasználása, hogy kevesen léptek be. De ettől még ezt a bankok javasolták, közös tehermegosztáson alapult és nem volt rossz elképzelés. Ti meg pont ebbe köttök bele. Ráadásul 2015-ről beszéltek, miközben a többség 2012-ben szállt be öt évre. Azt hittem, legalább ti tudtok még számolni.

Az se túl elegáns, hogy túlfényezitek Bajnai devizahiteles-mentő tevékenységét.  "A válságkezelő kormány 2009-től olyan intézkedéseket hozott, melyek megállították a vadkeleti viszonyokat a bankrendszerben, megakadályozták a bankok egyoldalú szerződésmódosítását." Nagyon durva túlzás. Fontos változások voltak, de bőven lehetett volna több és keményebb intézkedés is. A szerződésmódosításokat csak nehezítették, de megtalálták a bankok a módját utána is.

Jó lenne tehát, ha nem csak a fevonultatott szakértői névsorral akarnátok kápráztatni az erre fogékony szűk közönséget, hanem ha a demagógiát és a csúsztatást meghagynátok azoknak, akiktől ezeket megszoktuk, akik csak ebből élnek. Legfőbb értéketeket, a szakértői imázst húzzátok le magatok a klotyón, ha nyomatjátok az okostojás dumát, de megbuktok hazugságokon. Más értéketek úgysincs, esetleg vigyázni kéne rá.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

494 komment · 1 trackback

Címkék: bajnai gordon bankadó árfolyamgát Orbán Viktor Oszkó Péter Jaksity György

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr55088265

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.20. 11:26:07

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reformista Pista 2013.02.20. 14:38:59

@kamerasmobil: Te nem vagy tisztában a fogalmakkal, úgy tűnik. Az adóék=1-(nettó bér / teljes bérköltség) Ez nálunk 50%-os, ennek a másfélszerese pedig 75%, de még ha az adójóvárírást is belekalkulálom barátilag, akkor is 2/3-os adóterhelés jön ki.

Ezzel az igazságos dumával, meg bekaphatod. Ha pénz kell, tanulj és dolgozz, ne a markodat tartsad irigy g.ci

kamerasmobil 2013.02.20. 14:39:04

@Qub: Egy 80-100 ezer forintbol megelni kenytelen emberhez kepest aki brutto 400 ezret keres az mar sajnos gazdagnak szamit. Egyebkent van aki havi tobb millios fizetest kap igy nem tudom miert kell oket is figyelmen kivul hagynod.

Teny az hogy az egykulcsos ado 500 milliard forintot hagyott a fizetesbol eloknel es teny az is hogy nem az alacsony keresetueknel. Amig ennek az az ara hogy dolgozo emberek eheznek es faznak addig ez nem volt jo vagy igazsagos lepes.

Es persze hogy a Leisztinger meg Demjan-feleknek is tobbet kene fizetniuk - de azt meg nem az SZJA atalakitasaval lehet elerni. Gondolom arra is van otletuk Bajnaieknak.

kamerasmobil 2013.02.20. 14:40:43

@tede: Az 500 milliardrol beszelek amit az egykulcsossal egy reteg ajandekba kapott. Ennek az arat nagyon kemenyen megfizette egy tobb millios reteg akik joval kevesebbet keresnek mint havi brutto 400.

kamerasmobil 2013.02.20. 14:42:07

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: A matekot az adott orszag koltsegvetesi helyzetehez kell igazitani. A szlovakok kevesebbet adoznak - de kevesebbet is kapnak az allamtol. Nalunk is lehet ilyen rendszert kerni de akkor ennek megfeleloen kell vagni a kiadasokbol is.
Nem olyan bonyolult ez a matek ugy altalaban nezve.

Balt 2013.02.20. 14:43:44

@kamerasmobil: Ma adó jellegű a tb befizetés is. Ergo ez csak szómágia. Vagy Oszkó nem tud (akar) egzakt módon fogalmazni. (Nem néztem az atv-s felvételt, de úgy tűnik, ez a mismásolás eléggé ellentmond a programhirdetésen elhangzott konkrétumoknak.)

kamerasmobil 2013.02.20. 14:43:49

@tede: De most komolyan te elhiszed azt a sajat hulyesegedet hogy 75%-os elvonast akarnak? Vagy csak azt akarod hogy a kommentek olvasoi megijedjenek es inkabb Orbant valasszak meg tovabbi negy evre? Vagy Vonat?

tede 2013.02.20. 14:44:12

@kamerasmobil: az 500 milliárd nettó hazugság

esetleg a fele, (mert ugye nem csak az egykulcsos bevezetése történt meg egyidőben, de nem fárasztom az egyszerű agyúakat a részletekkel)

a TB határt eltörölték, visszavettek 50 milliárdot

a másik érv, hogyan van pofája 50%-os adóék mellett bárkinek is azt mondani, hogy ajándékba kapták?

ja, mert előtte világbajnok 66-70% adóék volt és a nagy ajándék, hogy most már "csak" 50% az adóék, amit fizetniük kell

ezt mégis hogy képzeled?

mintha fizetnél a gázért kétszer annyit, mint a szlovák és utána az lenne az ajándék, hogy akkor mostantól csak 1,5 annyit fizetsz

Muzsikok közt 2013.02.20. 14:45:42

@kamerasmobil: Netto hülyeséget beszélsz. Az 500 milliót a különadók+bankadó pótolja ki nem a 'nemjóljáró' réteg mert ő eddig is ezután is ingyen él a jól járók adójából.

Balt 2013.02.20. 14:46:12

@tede: Stimmel. Remélem, valami félreértés valóban, de ezzel a programmal őszre megbuknak. (Ha nyernének egyáltalán, amire "jól pozicionálva" még akár esélyük is lehetne.)

telkoe 2013.02.20. 14:46:15

@Qub: Ezekbol a mernokokbol mar egyre kevesebb van... kb feleve kertek h ajanljak valakit 700eFtert - nem volt aki ertett volna hozza es meg Mo-n van. Par hete ugyanugy 650+bonusz+cafeteria stb - nem igazan megfelelo erdeklodo. Nemreg mar kulon vacsora + projekt bemutatas (nagy multi) hogy ha esetleg lenne kedvem szoljak.

van meg aki szerint jol ki kell tolni ezekkel es eletkeptelen kifozdeseket kell tamogatni mert az aztan a vallalkozas...

Qub 2013.02.20. 14:46:17

@kamerasmobil: erre irtam azt hogy az adócsalás meg 2000 milliárdot (ennyivel tartoznak a navnak most.. és azzal szerintem te is tisztában vagy hogy ez a töredéke a valós adócsalásnak.. ja hogy az nem egy tollvonás hanem dolgozni kellene a felszámolásán?

Qub 2013.02.20. 14:48:25

@telkoe: nekem mondod? :( már alig találni hozzáértő embert a speciális szakágakban :(

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.20. 14:48:47

@kamerasmobil:

Persze, valóban ez az alap, a kiadásokat drasztikusan csökkenteni kell.

Balt 2013.02.20. 14:49:25

@okostojgli: Vagy nem. (Lásd eddig.)

kamerasmobil 2013.02.20. 14:51:48

@Balt: Oszkoek eddigi tevekenysege es nyilatkozatai alapjan abszurd hulyeseg az hogy novelni akarjak az allam beveteleit. Raadasul pont arrol beszelnek hogy csokkenteni kellene az elomunka koltsegeit hogy versenykepesebb legyen az orszag meg hogy tobb embert tudjanak alkalmazni a vallalkozok meg ilyenek.

En tenyleg nem latok logikus magyarazatot arra hogy miert akarna Bajnai meg Orbannal is szarabb gazdasagpolitikat csinalni. Tapasztalt es kepzett gazdasagi szakemberekrol van szo es olyan bazi nagy varazslatot se lehet csinalni a magyar gazdasaggal - helyette van egy eleg szuk konszenzus arrol hogy mit lehet tenni a novekedesi fordulathoz.

Felelemre ketfele embernek lehet oka az egyik nyilvan az aki valamivel tobbet fog adozni. Ez azonban havi brutto 5-600 alatt par tiz ezer forint lehet maximum amit azert csak ki lehet birni.
Meg aki az orranal elorebb is lat az azert csak belatja hogy ha marad a Fidesz akkor marad a stagnalas (jobb esetben) es elobb utobb az o zsebe is meg fogja erezni. Vagy elinflaljak a megtakaritasait meg a fizetese realerteket ha nem kap eleg fizetesemelest - vagy egyenesen leepitik rosszabb esetben. Viszont egy magasabb SZJA kulcsert cserebe esetleg beindul az a GDP novekedes es akkor idovel annak a pozitiv hatasat o is erezni fogja.

A masik ember aki felhet ettol az meg az aki egzisztencialisan fugg a Fidesztol es a mostani kenyelmes megelheteset bukna el a kormanyvaltassal. Ok nyilvan mindent megtesznek ennek elkerulese erdekeben - pl. lehet hogy anonim kommentekben tamadjak Bajnaiekat a blog.hu csatornain es minden hulyeseget osszeirnak meg panikot keltenek.

kamerasmobil 2013.02.20. 14:52:40

@Zuckerbrot: Ja mer a bankadot meg ilyeneket nem mi fizetjuk. Tobbet nem is foglalkoznek veled ha nem haragszol.

Balt 2013.02.20. 14:53:42

@kamerasmobil: "Amig ennek az az ara hogy dolgozo emberek eheznek es faznak addig ez nem volt jo vagy igazsagos lepes."

Ezt a dumát nehezen fogjátok eladni a rezsicsökkentéssel és a korábbi közműdíj-moratóriummal szemben. :)

Muzsikok közt 2013.02.20. 14:55:36

@kamerasmobil: En tenyleg nem latok logikus magyarazatot arra hogy miert akarna Bajnai meg Orbannal is szarabb gazdasagpolitikat csinalni.

- Mert szarabbat csinált pár éve, azért.

Meg aki az orranal elorebb is lat az azert csak belatja hogy ha marad a Fidesz akkor marad a stagnalas (jobb esetben)

- A fidesz megállította a zuhanást. Nem voltunk messze a Görögöktől, akiket szerencsére megsegített az IMF, és addig fogja őket segíteni, amíg a 30%-nyi állami tulajdonuk 3%ra csökken.

kamerasmobil 2013.02.20. 14:55:37

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Akkor gondolom azt is belatod hogy nem lehet egyik naprol a masikra 50-rol 40-re vagni az allami ujraelosztast. Fokozatosan lehet eljutni ahhoz a szlovak adorendszerhez.

Namost Orbaneknal en nem latom meg az elso lepest sem ezen az uton sot inkabb visszafele leptek az allamositasos maniajukkal.

Balt 2013.02.20. 14:55:55

@fesztiválozó: Mint látszik, ez csak látszat-többkulcsos. Valszeg Ficóék is beígérték, aztán így jött össze. Többet visz, mint hoz.

Muzsikok közt 2013.02.20. 14:56:59

@kamerasmobil: Természetesen nem mi fizetjük. Mert ha mi fizetnénk, akkor a bankokat nem érdekelné. De érdekli.
Persze részben mi fizetjük, viszont a fogyasztási adó jobb mint a direkt adó.

Qub 2013.02.20. 14:58:49

@kamerasmobil: De ne a magasabb SZJAért cserébe induljon be a gazdaság hanem fogják meg az adócsalókat és szüntessék/büntessék meg a mutyit mindenhol. Nagyon nagyon szigorúan. Sokkal több jön be belőle, sokkal nagyobb számokról beszélünk mint amit az szja-val el lehet érni.. ez legyen gazdasági program ne az szja emelés.. bárkire szavazni fogok aki azt mondja hogy olyan rendszert hoz létre amely átlátható.. még fizetni is hajlandó vagyok többet..

telkoe 2013.02.20. 15:01:12

@Qub: es meg mindig van aki azt hiszi ezeket az embereket kell megprobalni lehuzni hogy otthon takaritsanak es ebbol patyolgatni a segelyeseket es az eletkeptelen mikrovallalkozasokat. Ahelyett hogy hagynak oket dolgozni es keresni, a kifozdes meg mehetne takaritani hozza a nem mukodo vallalkozasa helyett. Ha egy ilyen mernoki hely kulfoldre megy, megy mellette jopar kiszolgalo stb munka is.

Balt 2013.02.20. 15:01:46

@kamerasmobil: "Viszont egy magasabb SZJA kulcsert cserebe esetleg beindul az a GDP novekedes"

A tagadás tagadása nem állítás. (Vö.: "ellenzék ellenzéke" típusú "kormányzás".) Vagyis, ha egyelőre a csökkenő szja - és az ismert világgazdasági helyzet - mellett nem tudunk növekedni, az nem azt jelenti, hogy nagyobb elvonások mellett majd tudunk.

Balt 2013.02.20. 15:03:22

@kamerasmobil: Írtam fentebb: inkább fizetem a tranzakciós adót, mint a 1,5x-es szja-t, adóéket, vagy ami épp Oszkó eszébe jut. :)

Martian (törölt) 2013.02.20. 15:04:44

@Qub: "fogják meg az adócsalókat"

Ehhez előtte olyan egyértelmű számviteli jogszabályok kellenek, hogy ne értelmezhesse háromféleképpen az adózó (tanácsadója/könyvelője), az adóhivatal és a bíróság. Nekem erről anno APEH-nél dolgozó cimbi panaszkodott, de ez a könyvelőknél nyilván még súlyosabban jön le.

Laciii 2013.02.20. 15:06:15

@kamerasmobil:
Hol osztanak ilyet ajándékba? Én is had menjek oda ahol nem kell megdolgozni a fizetésért hanem ajándékba adják.

kamerasmobil 2013.02.20. 15:11:39

@Laciii: Itt rinyal a kommentelok fele mert Oszkoek megemlitettek hogy esetleg visszaveszik. Naluk van.

kamerasmobil 2013.02.20. 15:14:46

@Martian: Igen ez az amit nem lehet a kormanyvaltas utan fel ev alatt elintezni. Foleg hogy tele lesz minden a Fidesz embereivel akik nyilvan ott akadalyoznak majd mindent ahol lehet.

Elso korben a legegyszerubben ezekkel a lepesekkel lehet jo iranyba forditani az orszagot. Tenyleg csak lepesrol lepesre lehet haladni es amig az adocsalok megfogasan ugykodnenek addig folytatodna a leepules meg kulfoldre menekules tovabb...

telkoe 2013.02.20. 15:16:49

@kamerasmobil: Tudod miert van naluk? Mert ok dolgoztak meg erte. A "szegeny tomegek" meg termeszetesenk tartjak hogy rajuk kell kolteni, mert csak.

Laciii 2013.02.20. 15:18:17

@kamerasmobil:
Keresd meg az ajándék szót egy értelmező kéziszótárban.

tede 2013.02.20. 15:21:19

@kamerasmobil: szerinted az ajándék, hogy minden megkeresett 100 forintomból nem 60-t csak 50-t vesznek el?

nem inkább arról van szó, hogy egy irreális, undorítóan magas elvonási szintet tompítanak egy kicsit ???

az látom nagyon megy, hogy a másik embernek mit kéne fizetnie meg mennyit dolgoznia...

Martian (törölt) 2013.02.20. 15:34:30

@kamerasmobil: a kusza adójogszabályok nem Fidesz-specifikus probléma, hanem már vagy két évtizede így megy...

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2013.02.20. 15:41:43

@Balt: Javaslom tanulmányozni az szja bevételek összetételét.
(2010-es grafikon: www.rsmdtm.hu/egykulcsos-szja-php)

Sejthető, hogy két kulccsal - még akkor is, ha csak a felső 2%-nál(ez durván az évi 10 milliós jövedelem felettiek) lenne bevezetve a 2. kulcs - a mostani szja-bevételek több 10%-kal nőnének Magyarországon is amit mindennek nevezhetünk, csak látszatnak nem...

És közben a középosztály tovább erősödhetne!

kamerasmobil 2013.02.20. 15:46:37

@tede: Igen ugyanis az volt az ara hogy mastol meg - a peldaddal elve - 60 helyett 65-70-et vettek el. Raadasul annak a masiknak eleve kisebb fizetese volt mint neked igy meg jobban megszenvedte.
Neki talan nem jarna tobb penz a munkajaert? Ugyanugy megdolgozott erte o is de megis te kaptal tobbet. Ezert mondom hogy ajandekba kaptad te is es mindenki mas is (peldaul a hugom is).

A Fidesz - bevallottan - egy jovedelematcsoportositast hajtott vegre az egykulcsos adoval. A szegenyebb retegtol a jobban kereso reteghez kerult a penz.
Abban biztak hogy te majd a nalad marado 50 forintokbol tobbet koltesz el amibol nagyobb AFA bevetel lesz es fellendul a gazdasag is.

Ehelyett "te" (vagyis az egykulcsos ado kedvezmenyezettjei ugy osszessegeben) ezt a penzt masra forditottad: megtakaritasra vagy kulfoldi nyaralasra vagy az eleve boven megfizetheto devizahiteled vegtorlesztesere/forinthitelre valtasara.

Sunder 2013.02.20. 15:47:42

Belegondolva:
a kiemelten magas hófehéren kereső munkavállalóknál egyébként megjelent egy új, rejtett "kulcs", hála a Fidesznek, de ide nem tartoznak annyian, hogy nagy felhajtás lett volna körülötte.
Meg amúgy is, próbálják csak meg emlegetni, majd jönnek a "fulladjanak a medencéjükbe, akassza fel őket a bejárónő" szövegek.

Szóval ugye volt itt ez a járulékplafon eltörlés.
Ez keresettől függően évi 150-250K minusz a kedves és (le)tisztelt munkavállalóknak (az extrém magas keresetűeket most nem vettem ide). Ez (is) csak cca. 10-13K minusz havonta, de ugye az apróságokból lesznek a nagy összegek.

Tudom-tudom, ez a réteg fogjabeapofáját, ezzel együtt, nesze nektek több kulcs. *vigyorog*

kamerasmobil 2013.02.20. 15:48:22

@fesztiválozó: Ez itt a lenyeg... De ok csak annyit latnak hogy a Fidesz adott nekik havi par ezer-tizezer forintot a Bajnai meg el akarja venni. Hogy ez masoknak mibe kerult meg ugy altalaban az orszaggal mit csinalt az mar tok mindegy.

Es meg ok birnak ilyet irni:
"az látom nagyon megy, hogy a másik embernek mit kéne fizetnie meg mennyit dolgoznia..."

Sunder 2013.02.20. 15:52:17

@kamerasmobil: a válaszom ugyanaz, mint hot-spotnak.

Ne számoljunk azzal a vékony réteggel, amelyik próbálkozik, és nem tud kitörni.

A vastagabb réteg az, amelyik nem él semmivel. Amelyik hazamegy a szalag/pult/szabadon választott rosszul fizetett céleszköz mögül, és nem kezd el a szabadidejében nyelvet tanulni, képezni magát, érettségizni, OKJ-zni, levelezőn tanulni, szakkönyvet olvasni, vagy LEGALÁBB könyvből művelődni (műveltségi spektrum, választékos beszéd, fogalmazátan, ilyenek), hanem
A., megnézi a barátokközt új részét vagy Győzikét
B., szid mindenkit, hogy miért keres ilyen keveset
C., le- és kioszt az interneten mindenkit
D., tehetetlenségében terrorizálja kicsit a családot

vagy E: a fentiek szabadon választott keveréke, random arány-generálással.

Ha nem haragszol, ezek után nem érzem a szociális érzékenységből fakadó mély sajnálatot.
Mindössze a fent megemlített, statisztikailag elhanyagolható próbálkozó réteg kapcsán. De legtöbbjüknek előbb-utóbb így is sikerül. A többi tehetetlen és telhetetlen hiszti. Már bocs.

kamerasmobil 2013.02.20. 15:59:11

@Sunder: Tanarok orvosok apolonok tuzoltok stb? Ok is boven benne vannak az alacsony keresetu retegben...
(nyilvan nem a halapenzekbol es maganpraxisbol megvastagodott orvosokra gondolok)

A masik meg hogy meg aki tanul is az hogyan talaljon allast? Apam egy evtizeddel ezelott szallodaigazgato meg beszerzesi igazgato poziciokban volt. Diplomas is meg nyelveket is beszel meg minden.
Aztan egyszercsak leepitettek es 50+ evesen keptelen volt ujra jol fizeto allast talalni sot sokaig munkanelkuli volt. Most mar 60 es nem ugy nez ki hogy ujra be tudna indulni a karrierje. Az a szerencsejuk hogy anyamnak - a kapcsolati tokeje miatt - van jol fizeto allasa. De o is 10-12 orakat dolgozik meg hetvegeken is bemegy dolgozni 60 evesen.
Sajnos neha az akarassal se lehet semmire se menni...

kamerasmobil 2013.02.20. 16:02:35

@Reformista Pista: Vitatkozhatsz a megnevezeseken de a lenyegen nem valtoztat.

Abszur feltetelezes hogy Bajnaiek a kozeposztaly jovedelmenek felet el akarjak venni az elvonas 50%-rol 75%-ra emelesevel.

Meg abszurdabb feltetelezes hogy ha minden logikatlansaga ellenere megiscsak ekkora hulyeseget terveznenek akkor ezt meg elore meg is mondanak.

Sunder 2013.02.20. 16:07:02

@kamerasmobil: apád akkor egyike a ritka kivételeknek, az ilyen szakemberekért valóban kár. Neki esetleg tényleg javasolt külföldön nézelődni.
Itthon a versenyszféra egyik átka ez a fajta diszkrimináció (kor alapján pl.). Ritka nagy marhaság olyan tapasztalt szakembereket az árok szélén hagyni, akik képezhetnék a GYAKORLATBAN az új generációk munkavállalóit.

Viszont a hozzászólásod másik részével kapcsolatban: a felsoroltak (Tanarok orvosok apolonok tuzoltok) egytől egyig állami alkalmazottak.
Ezzel kapcsolatban nem tudok nyilatkozni tapasztalatok hiányában.
Viszont az én fenti példám a szalaggal, pulttal a versenyszféráról szólt. Illetve az ott elhelyezkedésről. Azzal kapcsolatban pedig fenntartom a fenti véleményem, pláne ami az "életen át tanulás"-t illeti.

hondamonda 2013.02.20. 16:08:55

@kamerasmobil: Kar, hogy csak ennyit sikerult megertened az allaspontunkbol.

Nem erted, hogy:
Nem mi vagyunk a hibasak, hogy valaki keveset keres!
Nem mi vagyunk a hibasak, hogy az alacsonyabb berueket is szarra adoztatjak!

Ezekert leginkabb az onmagat tulelt szocializmus a hibas, amely megoli a gazdasagot es populizmusba kenyszeriti a politikusokat.

Sunder 2013.02.20. 16:09:51

@kamerasmobil:

"Abszur feltetelezes hogy Bajnaiek a kozeposztaly jovedelmenek felet el akarjak venni az elvonas 50%-rol 75%-ra emelesevel."

Ez így abszurd lenne. De nem a felét akarják elvonni, csak egy részét. A fenti - és ez még ugye nem dőlt el száz százalékosan - a 400K bruttó feletti részre vonatkozna.

Az én félelmem az, hogy hasonló fog kisülni belőle mint a Fideszes közmunkánál, éljé' meg genyó 400K bruttóból, annak a kevésnek meg, amit felette meghagyunk úgy örülj, hogy a feneked csapkodod a földhöz. És ettől az ideológiától rettegek, még így elméleti szinten is. Főleg mert az kiábrándult és dühös alacsonykeresetűek egy jelentős része körömszakadtáig támogatná. Csak hogy a szomszéd tehene se adjon tejet.

tede 2013.02.20. 16:11:02

@kamerasmobil: miről beszélsz már megint?

"Az persze valoszinu hogy ujra jovedelem atcsoportositas lesz es ezuttal a gazdagok adnak vissza a sokkal jobban raszorulo szegenyeknek abbol amit az egykulcsos ado bevezetesekor kaptak."

miért vettek volna el 65-70-t?

Egykulcsos, arányos adó van. Mindegy, hogy 100 ezret keresel vagy többet, a kulcsok ugyanazok.

nem vesznek el a szegénytől arányosan többet, ez baromság

ezen egyedül a családi adó tud módosítani, de az is csak pozítív irányba, úgyhogy azt ne keverd ide

unalmas már azt hallgatni, azt sem tudod miről beszélsz

a szokásos vicc, ha adókedvezményt adnak vagy adót csökkentenek, akkor nyilván annak lehet ez csak és kizárólag hasznos, aki fizet adót

nehéz ezt megérteni? nehéz, mert jönnek a ballibek az összeesküvés elméleteikkel, hogy a szegínytől rabol a kormány és adja a gazdagnak

hogyan? leemeli a pénzt a kormány a szegíny számlájáról és átutalja? adót csökkentett, mindenkinek egyébként, mert előtte 17% volt a legkisebb kulcs

a buta, versenyellenes és torz műkodésű adójóváírás kivezetését meg ellentételezték emelésekkel és egyéb akciókkal

Azt mond meg nekem, hogy milyen ország volt az, ahol én, mint adófizető, egymagam több szja-t fizettem be, mint a 1,5 millió minimálbéres összesen, mert ők semmit nem fizettek (de persze minden ugyanúgy sőt még jobban jár nekik, mint nekem) ? Egy ember többet fizetett, mint másfél millió, röhej, mert a másfél millió semmit nem fizetett

kamerasmobil 2013.02.20. 16:13:38

@hondamonda: Nem mondtam olyat hogy hibasok lennetek.

De az egykulcsos adonak vannak haszonelvezeoi. Es ennek az arat nagysagrenddel tobb ember fizette meg. Ami pedig igenis igazsagtalansag.

hondamonda 2013.02.20. 16:17:18

@kamerasmobil: "Tanarok orvosok apolonok tuzoltok stb? Ok is boven benne vannak az alacsony keresetu retegben..."

Igen, mert az allam nem hajlando normalisan megfizetni az alkalmazottait, hanem inkabb mindent az eltartottak fele csatornaz. Sajnaljak azt a nehany tizmilliardot a menekulo egeszsegugyi dolgozok berenek a rendezesere. A kozalkalmazottak realbere evek ota csokken. Ekozben csak tavaly 150 milliarddal emeltek a nyugdijakat.

megfigyelt 2013.02.20. 16:17:51

@Sunder: Öcsém ha már tegeződünk,igaz megszoktam válogatni azokat akikkel bratyizok,de üsse kő. sajnálom.hogy a szövegértésed O. az általam leírtakból lehetett volna következtetni,hogy nem a lumpenek közé tartozom,de nem felejtettem el.hogy honnan jöttem. Nekem teljesen más a véleményem a multról-jelenről-jövőről, feltehetően azért mert én már a harmadik DIKTATÚRÁBAN élek 1.a Rákosi féle kemény 2.a Kádár féle puha és a 3. ik a jelenlegi 2/3-os diktatúra.Feltehetően azért van az ,hogy sokkal fejlettebb az igazság és az arányérzetem a Tiédnél.Nálam még az emberség megelőzi az anyagiakat,tudom azoknál az embereknél akik a munkát könyvből tanulták ,mint a FIDESZ vezérkar azoknak nem lehet reális fogalmuk a munkáról és a munkásról és sajnos ilyen élőlények döntenek EMBER milliók sorsáról és döntik nyomorban őket. Mielőtt hülyeségre ragadtatod magad olvasd figyelmesen az előző bejegyzésem abból kiderül,hogy milyen jövedelmi kategóriába tartoztam a versenyszférában ahol nem a politikai seggnyalásért fizettek és az is ,hogy szivesen fizettem a 39%-os jövedelemadót. A családról: mind három gyermekem kétdiplomás 2-3 idegen nyelvet beszélő, de egy igazságos társadalomba idehaza szeretnének normálisan élni.Olyan országban ahol nem politikai hovatartozás szerint cserélik osztályvezető szintig az embereket és egyes minisztériumban alkalmazási feltétel,hogy ne értsen ahhoz amit csinál,jó pénzért csak bokázzon.

kamerasmobil 2013.02.20. 16:18:00

@Sunder: Ettol meg nem valtozik az hogy az altalam csak peldakent kiemelt foglakozast uzok - es veluk egyutt sokan masok is - becsuletesen dolgoztak ugyanugy tovabb de az egykulcsos ado bevezetese miatt megis kevesebb penzuk maradt.

tede 2013.02.20. 16:18:24

@kamerasmobil: "Es ennek az arat nagysagrenddel tobb ember fizette meg"

miért, fejtsd ki?

Reformista Pista 2013.02.20. 16:22:54

@kamerasmobil: a szlovákok 4 év alatt 15%-ot vágtak. én ezzel már elégedett lennék aránylag:

http://www.google.hu/publicdata/explore?ds=k3s92bru78li6_&hl=en_US&dl=en_US#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ggx_ngdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=world&idim=world:Earth&idim=country:SK&ifdim=world&tstart=951001200000&tend=1077231600000&hl=en_US&dl=en_US&ind=false

hondamonda 2013.02.20. 16:27:10

@kamerasmobil: Itt ket kulonbozo esemenyt kapcsolsz ossze:

-Magasabb keresetuek terhelesenek a csokkentese.
-Alacsonyabb keresetuek terhelesenek a novelese.

Az elso jo, a masodik rossz. Egyik sem feltetele a masiknak. Csak azert kotod ossze oket, mert egyszerre tortentek.

Sunder 2013.02.20. 16:29:58

@megfigyelt:
elnézést a kikényszerített pertuért, az interneten jellemzően tegeződnek az emberek. Nem volt semmilyen rossz szándék mögötte.

Nomármost, igen, sejtettem, hogy nem lumpennek válaszolok, a hozzászólásom második fele általános (vitaalap) volt, amit szerintem mindenki lát, aki ehhez a réteghez tartozik. Ha nem, akkor burokban él.

Egoistább a komplett nemzedék, mert fél a gazdasági problémáktól, mint a tűztől. Ezért igyekszik még a jótét lélek is gyűjtögetni, ha nem magának, akkor a családjának, utódainak. A sorrend emberenként változik. Ide derogálódik az emberség fogalma. Sajnálatos, de nehezen lenne visszafordítható.

Az ezután leírtakkal pedig többségében egyet kell értsek.
Én is a versenyszféráról írtam, mivel abban dolgozom, és -mint ahogy már több hozzászólásomban jeleztem- az államiról nem sokat tudok, csak általánosságokat.

A seggnyalás semmilyen formáját nem szeretem, a politikait pláne.

Egy dologba viszont belekötnék: a Fidesz legfeljebb HOZZÁSEGÍTHETI emberek millióit, hogy nyomorba dőljenek, de ebben azoknak a rétegeknek is van felelősségük. Nem is kevés. Ezt fenntartom.

Az adó kapcsán pedig:
ezt is írtam ma már többször. Amint a korrupciós rátákat az aktuális kormány (leszarom a nevet és az oldalt) leviszi minimum európai szintre (5-7-10% körül) és ezután sírnak, hogy nincs pénz, akkor én is lelkesen mentem az országot egy esetleges nagyobb adókulcson keresztül. Addig azonban nem! És nem hiszem, hogy ennek a szociális érzékenységhez lenne bármilyen köze.

Sunder 2013.02.20. 16:31:32

@kamerasmobil: igen, de ezt csak az állam oldhatja meg, lévén ő alkalmazza ezeket az embereket.
De az nem jó megközelítés, hogy a versenyszférát is bevonja egy ilyen dologba. A kettőt külön kellene kezelni, hiába vannak összefonódások a kettő között, a gazdasági elmélet kicsit más a a két területen.

Balt 2013.02.20. 16:32:10

@fesztiválozó: Ja, ilyen diagramom nekem is van, a másik végéről közelítve:
www.portfolio.hu/img/upload/2007/02/szurkaajo0227.gif
Jól szemlélteti az adójóváírás (adómentes minimálbér) hatását.

A vitánk pusztán elméleti, több okból is:
- talán írtam itt fentebb is: nem vagyok egykulcs-fetisiszta, de az adómentes minimálbért több, mint hibának, alig-alig jóvátehető bűnnek tartom
- Bajnaiék nem 3300 eurónál húzzák meg a "gazdagság" határát
- nemigen jutnak hatalomra. :)

megfigyelt 2013.02.20. 16:32:42

@Balt: Jó lenne ha már figyelmeztetsz, akkor legalább ne áruld el,hogy matematikai ANALFABÉTA vagy 2010-es nettó minimálbér 60 236 ft 2012-es nettó minimálbér 60 915 ft ,tehát 1,127 % al többet kap a dolgozó a 2010-es munkát terhelő költség 94 448 ft,míg a2012-es 119 505 ft azaz 26,52% al magasabb . NARANCS virág erre mondta Bajnai,hogy le kell csökkenteni mert a vállalkozó nem tudja kitermelni. Szeretem ha nem nekem kell mások HÜLYESÉGÉT bizonyítani megteszik maguktól.

tede 2013.02.20. 16:32:55

@hondamonda: miért nőtt a kiskeresetűek terhelése?

ez továbbra sem világos

pl idén mexünt a fél szuperbruttó, de az nem növelte, ellenekzőleg, csökkentette a terheket

tb határt eltörölték, de az szintén nem a kiskeresetűek szintje, nekik mndegy

más nem törtét 2013-ra a minimálbér emelésen kívül

te mégis itt jajongsz, hogy nóttek a terheid, miért, magyarázd el, nem értem? mi változott tavaly óta?

Balt 2013.02.20. 16:35:18

@kamerasmobil: "A Fidesz - bevallottan - egy jovedelematcsoportositast hajtott vegre az egykulcsos adoval. A szegenyebb retegtol a jobban kereso reteghez kerult a penz."

:) Fordítva ülünk a lovon. Az "átcsoportosítás" pont a lineáris adózással szemben vethető fel, ahol a többletjövedelemből relatíve (arányaiban) többet vonunk el, afféle jó szoci-egalitárius módon.

Sunder 2013.02.20. 16:38:16

@tede: felső korlát eltörlése:

"Belegondolva:
a kiemelten magas hófehéren kereső munkavállalóknál egyébként megjelent egy új, rejtett "kulcs", hála a Fidesznek, de ide nem tartoznak annyian, hogy nagy felhajtás lett volna körülötte.
Meg amúgy is, próbálják csak meg emlegetni, majd jönnek a "fulladjanak a medencéjükbe, akassza fel őket a bejárónő" szövegek.

Szóval ugye volt itt ez a járulékplafon eltörlés.
Ez keresettől függően évi 150-250K minusz a kedves és (le)tisztelt munkavállalóknak (az extrém magas keresetűeket most nem vettem ide). Ez (is) csak cca. 10-13K minusz havonta, de ugye az apróságokból lesznek a nagy összegek.

Tudom-tudom, ez a réteg fogjabeapofáját, ezzel együtt, nesze nektek több kulcs. *vigyorog*"

Balt 2013.02.20. 16:39:47

@kamerasmobil: @kamerasmobil: B+, olvasd már el fentebb, hogy engem speciel nem is érintene a 400e bruttónál meghúzott felső kulcs. @Balt:

Szégyellem, de ilyen csóró vagyok. Mellette fizetem a tandíjat a gyereknek az egyetemen. És mindezek tetejébe minden valószínűség szerint a Fideszre fogok szavazni. Családilag. :P

megfigyelt 2013.02.20. 16:46:02

@Sunder: Távolról sincs igazad abban,hogy a 11 % munkanélküli jelentős része nem szeretne egy normális megélhetést biztosító munkát végezni,sajnos nincs munkahely.A korrupcióról sajnos komoly tapasztalatom van az aktív koromból beosztásomnál fogva.Bátran kijelenthetem,hogy mindíg az lop-lopott többet aki a hatalmat BITOROLTA és ez szépen fejlődött a jelenlegiek profi szintre fejlesztették, a törvényeket és a személyeket hozzá rendelték. /Közbeszerzési törvény, főügyész személye, GVH vezetőjének idő előtti eltávolítás, NFÜ igazgató leváltás STB /

kamerasmobil 2013.02.20. 16:46:22

@tede: Bizonyos havi brutto alatt az egykulcsos miatt automatikusan csokkent a fizetes.

Tovabba a koltsegvetesen utott lyukat AFA-emelessel kulonadokkal csekkadoval es egyebekkel tomtek be amelyek vegeredmenyben tovabb terhelodtek mindenkire. Raadasul az alacsonyabb fizetesueket aranyaiban sokkal erosebben erintettek.

Tehat amig az egykulcsos nalad tobbet hagyott a keresetedbol (de nalad se annyival mint elsore hiszed) addig naluk eleve kevesebbet es meg arra jottek az egyeb plusz terhek.

A minimalber kapcsan meg eloszor a veg nelkuli emelesenek a hatranyairol kene tajekozodnod...

kamerasmobil 2013.02.20. 16:49:33

@hondamonda: "Csak azert kotod ossze oket, mert egyszerre tortentek."

Ennel azert tobb volt kozottuk a kapcsolat - a koltsegvetes beveteli oldalan az egyik altal utott lyukat a masikbol tomtek be.
Raadasul - ahogy mar ramutattam az elobb is - bizonyos havi brutto alatt az egykulcsos bevezetesekor csokkent is a netto ber.

A felporgetett inflacion keresztuli realbercsokkentest meg mar elo se veszem inkabb.

Sunder 2013.02.20. 16:49:48

@megfigyelt: én nem azt írtam, hogy nem szeretnének. Én mindössze azt állítom, hogy nem tesznek meg minden hatalmukban álló dolgot azért, hogy alkalmassá váljanak rá.

A korrupciót én is látom, így is, úgy is. Ha legalább európai (mondjuk svéd) szintre csökkenne, félig máris megmenekült volna Magyarország. Viszont ez jelenleg pártfüggetlen, mindegy, ki van a fazéknál, az lop többet, az "ellenzék" pedig csipegeti a sok lehulló falatot. Ennek a megváltoztatásához jelenleg sem megfelelő politikai erő, sem elhivatottság nincs. Én legalábbis nem látok ilyet.

Reformista Pista 2013.02.20. 16:50:20

@kamerasmobil: ne hantázzál, olgica rákérdezett konkrétan, hogy 24%? erre jött a blabla, hogy másfélszeres adóék

ennyi.

tede 2013.02.20. 16:55:04

@kamerasmobil: "Bizonyos havi brutto alatt az egykulcsos miatt automatikusan csokkent a fizetes"

Fideszék előtt 17% volt a legkisebb kulcs, most 16%, tehát még mindig nem elégséges a magyarázatod

amit te mondani akarsz, de akkor mondjad egyenesen, hogy volt egy versenytorzító, szocialista alapokon nyugvó adójóváírás

gyakorlatilag az állam burkolt támogatást adott a cégeknek és például az adójóváírás a felelős azért, hogy 1,5 millió ember egy fillér szja-t sem fizetett akkoriban.

ezt valóban ki kellett vezetni, nem kérdés, mert az van, hgy az adójóváírás az egyik felelős azért, hogy szar.rt h.gyért dolgozik a magyar munkavállaló

a minimálbért jogos felemelni
arról nem is beszélve, hogy innentől már minden minimálbér emelés nettó emelést jelent nekik, mert a rendszer rendbe van téve és a cégek egyenlő feltételekkel versenyeznek, legalábbis, akik minimálbérest alkalmaznak

az adócsaló zsebbefizető miért legyen előnyben egy tisztességesen adót fizető céggel szemben?

egy magas minimálbér kifehérítheti az ilyen munkák nagy részét és az mese, hogy a cégek nem tudják kitermelni, max a zsebbe adott összeg lesz kevesebb vagy megszünik

hondamonda 2013.02.20. 16:56:30

@tede: Szerintem olvass vissza a hozzaszolasaim kozott...

Az alacsony keresetuek terhelese az adojovairas kivezetese miatt nott. Ez onmagaban 0-16% kozotti emelest jelent.

Balt 2013.02.20. 16:56:33

@kamerasmobil: "De az egykulcsos adonak vannak haszonelvezeoi."

Nem. A többkulcsosnak (voltak) lesznek vesztesei.

Balt 2013.02.20. 17:00:01

@megfigyelt: Kihagyta a (sorban a) 3.-at, az első Orbánékat. Akik után szegény jó Gál J.-éknek takarítónőig cserélni kellett a hivatalnokokat, természetesen saját tenyésztésű "demokratikus közalkalmazottakra"... :)))

Balt 2013.02.20. 17:02:55

@hondamonda: A második sem rossz (illetve nem vagy csak részben igaz), mert az adójóváírás (adómentes minimálbér) kivezetése a legfontosabb adópolitikai alapvetés volt. Azaz a bevezetése maga volt az őselkúrás.

hondamonda 2013.02.20. 17:03:37

@kamerasmobil: Nyilvan, mindketto az Fidesz altal kitalalt adocsomag resze es az is igaz, hogy az egyik kompenzalta a masikat, azonban maga a ket dolog egymastol fuggetlen. Nem csak ugy lehet "visszacsinalni" az egyiket, hogy a masikkal is ezt tesszuk. Konkreatn: lehet ugy csokkenteni az alacsonyabb berek terheit, hogy a magasabb berek terheit valtozatlanul hagyjuk. Sot, lehet mindkettot egyszerre csokkenteni.

tede 2013.02.20. 17:04:34

@hondamonda: én azt mondom, hogy az adójóváírás egy alapjaiban hibás dolog és nagy része van abban, hogy sz.rért h.gyért dolgoznak még most is a magyarok

erre mit mondasz?

sajnálod a cégeket, hogy miből termelik ki az emelésedet

ja, barátom, ilyen hozzáállással aztán lehet

unokatesóm kért emelést, erre a főnök elzavarta ordítva, hogy mit képzel, nem bírják kitermelni

utána nem sokkal vett 200e -ért téli gumi szettet meg könnyű felniket a terepjárójára, mert már kopottak voltak (rokon szreint még simán elmentek volna) és ez csak egy húzás, nem említve a minden negyedévben egyhetes egzotikus nyaralást, de legalább egy hosszú hétvég valahol külföldön és a többi és a többi, de az emelést nem tudja kigazdálkodni

na ne nevettessük egymást, jó...

hondamonda 2013.02.20. 17:07:16

@Balt: A minimalber csak SZJA mentes volt es nem adomentes.

Az adomentesseg olyan parasztvakitas volt, mint a mostani 16%-os.

Muzsikok közt 2013.02.20. 17:07:51

Szerintem az egykulcs legnagyobb előnye az hogy előrelépésre ösztönzi a munkavállalót. Megéri legálisan többet keresni, amivel az állam is jól jár.

A minimálbéres ne sírjon hanem keressen többet. Ne tegye zsebre a pluszpénzt feketén, amivel hazavágja a közteherviselést + nyugdíja sem lesz, aztán majd 60 évesen fog sírni hogy ő végigdolgozta az életét és neki jár. Lófasz jár a seggébe.

Az igaz hogy nyugaton progresszív az adórendszer többnyire. Teljesen más sávhatárokkal persze. De nyugaton a cél a középosztály életszínvonalának a megvédése. Nálunk pedig a felzárkózás. És ebben jobb az egykulcsos adó, ami arra ösztönöz hogy középosztálybeli legyél.

Balt 2013.02.20. 17:08:27

@megfigyelt: Muhaha, ilyen helyesírással leírni másra, hogy analfabéta, csupa nagybetűvel - ez a nem semmi. :)))

Érdemben: érdekes, hogy cáfolta Bajnai a minimálbér-csökkentési elképzelését, de ezek szerint ezt is készpénznek vehetjük. Remek! :)

Balt 2013.02.20. 17:12:36

@tede: Tavaly óta nem változott, csak az adójóváírás kivezetésével, amit ugyan párhuzamosan ütemeztek volna a szuperbruttó kivezetésével, csak a nemzetközi helyzet fokozódása ezt keresztülhúzta. Ezért megy a hiszti, pedig itt van feketén-fehéren, hová is vezet az adómentes minimálbér:
www.portfolio.hu/img/upload/2007/02/szurkaajo0227.gif

hondamonda 2013.02.20. 17:21:24

@tede: Az adojovairas csak azert volt rossz, mert feleslegesen bonyolitotta az adorendszert.

A tul magas elvonasi szint a legfobb felelos a problemainkert. A magyar allam minden gazdasagi szereplot az elviselhetonel jobban adoztat. Az, hogy milyen jogcimeken fizetunk adot vagy hogy milyen kedvezmenyek vannak az reszletkerdes.

Balt 2013.02.20. 17:22:00

@hondamonda: Persze, hogy szja-mentes, erről beszélünk. Más kérdés, hogy a dolog tarthatatlanságát látva 2006 után ők maguk is (tehát talán már Bajnai aktív közreműködésével) próbálták kozmetikázni, először elvárt adó, aztán dupla tb, végül adójóváírás címén.

hondamonda 2013.02.20. 17:28:06

@tede: Ja meg valami.
Normalisan orszagban nem azert nonek a berek, mert a vallakozok joszivusegbol emelik oket, hanem azert, mert verseny van a munkaeropiacon. Egy munkaert annyit fizetnek, amennyiert azt hajlando valaki megfeleloen elvegezni.

hondamonda 2013.02.20. 17:49:11

@Balt: Persze, hogy probaltak kozmetikazni. A "fel orszag" minimalberre jeletette be magat.

DE nem az adomentesseg volt ennek oka, hanem az, hogy az allamnak irrealis es tisztessegtelen merteku elvarasa van az adofizetokkel szemben. Mindenki keresi az utat, hogy hogy tudna az elvonas alol kibujni. A szaki nem ad szamlat, a dolgozo zsebbe kapja a fizetesenek egy reszet, a vallakozo leirja a szemelyes hasznalati targyakat ceges koltsegkent, fiktiv szamlakat vesz, stb...
Regebben hetente tobbszor utaztam vonattal. Minden harmadik-negyedik ember szamlat kert a jegyerol. Nevetseges, ami ebben az orszagban folyik!

Ez mind-mind a tuladoztatas kovetkezmenye. Mas orszagokban az emberek tobbsege befizeti az elviselheto merteku es a kozszolgaltatasok szinvonalaval aranyos adokat es nyugodtan alszik.
Itt a kisvallalkozasok tobbsege kenytelen trukkozni, mert kulonben lehuzhatja a rolot.

Ezen kellene valtoztatni nagyon surgosen.

tede 2013.02.20. 17:54:24

@hondamonda: nem ezt kéne tenni, mert ha mondjuk csak 5% lesz adó, akkor is lesz ember, aki megmagyarázza, hogy neki miért van joga feketén, zsebbe dolgozni és nem fizetni meg azt az alacsony szintet sem

sokkal inkább az USA IRS-hez hasonló adóhatóság kell, amelyik egy feltárt komolyabb adócsalásnál elveszi a házadat vagy bármidet és akár titkosszolgálati módszerekkel is nyomoznak, követik a pénz útját, lebuktatják a zsiványokat

továbbá olyan törvények kellenek, mnit ott, lásd pl wesley snipes ítélete

az adócsalást nem ejnye bejnye büntetésekkel megúszni, hanem súlyos évekkel "honorálni"

elegem van az ilyen jellegű vinnyogásból, hogy mindenki meg tudja magyarázni, miért nem kell adót fizetni

igen, csak a pa..szt helyett meg fizethetem én az adót és az én családomnak jut kevesebb, mert ő megmagyarázta, hogy miért ne fizessen adót

hondamonda 2013.02.20. 18:18:55

@tede: A konnyu ellenorizhetoseghez eloszor is egyszeru adorendszerre van szukseg. A tisztesseg jegyeben az sem art, ha nem nincs tele gumiszaballyal, amivel barmelyik vallakozasra ra lehet huzni a lepedot.

Mikor mondtam, hogy nem kell adot fizetni?

Normalis merteku elvonasnal az emberek tobbsege nem akar adot csalni. Inkabb befizetik amit kell es nyugodtan alszanak. Minden rendes orszagban igy mukodik. Ha olvasod a kivandoroltak beszamoloit, akkor gyakoran emlitik, hogy mennyire nem jellemzo az adocsalas/fekete-foglalkoztatas. Ez itt sem lenne maskent, ha az allam nem akarna minden megtermelt forint ketharmadara ratenni a kezet.

Ertsd meg, hogy a magyar fejlettsegu gazdasagra nem lehet ekkora terhet rakni. Egy tipikus KKV nem tud es nem is akar a jovedelmenek a felenel tobbet leadozni. A tobbseguk igy is a megszunes hataran van.

Reggie 2013.02.20. 20:19:26

@tede: Ez baromsag. Nevetsegesen kis osszegekert senki sem vallal kockazatot. Ezzel az erovel azt is mondhatnad, hogy ha 0% lenne az ado, akkor is lenne adocsalo.

gtri 2013.02.20. 22:27:01

@kamerasmobil:

"Az persze valoszinu hogy ujra jovedelem atcsoportositas lesz es ezuttal a gazdagok adnak vissza a sokkal jobban raszorulo szegenyeknek abbol amit az egykulcsos ado bevezetesekor kaptak. A melyszegenysegbe sullyedo tomegek miatt erre mindenkeppen szukseg van a tarsadalmi igazsagossag erdekeben."

Úgy látom, hogy felesleges minden észérv az egykulcsos adó védelmében, a többkulcsos adó mellett érvelők mindig ugyanoda lyukadnak ki. A "szegénynek" joga van elvenni a "gazdagtól" a pénzét, mert "az neki jár".

Sokan élnek társasházban Magyarországon. Nem tudom bevezettek-e valamelyikben is olyan rendszert, hogy a "szegény" lakók rezsijét a "gazdag" lakóknak kelljen nagy részben finanszírozni. A többkulcsos adót preferálók logikája szerint ez teljesen jogos, hiszen ezáltal több pénze marad a "szegénynek" és ezt a lakása csinosítására költheti, amivel munkát ad a lakóközösséggel szerződéses viszonyban álló vállakozónak, aki ezért olcsóbban vállalja el a munkát stb. stb.
Ezzel a logikával az is teljesen jogos, hogy a boltban minden élelmiszerért fizessen pl. 2x annyit a "gazdag", mint a szegény.

Nos, erre nem lehet mit mondani, ez a "demokratikus kirablás". Ez ellen minden erejével küzdenie kell annak, aki nem akar "demokratikusan kiszipolyozva lenni".

Reggie 2013.02.21. 07:01:09

@gtri: Ez nem meglepo. 8 millio kommunista orszaga vagyunk...

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2013.02.21. 09:40:18

@gtri: Itt nem arról van szó, hogy mert "az neki jár", hanem a szociális érzékenységről (vagy társadalmi igazságosságról), ami sajnos egyre inkább kiveszőben van. És azt gondolom, hogy ugyanúgy egy észérv, mint a tieid.

Egyes országokban egyébként már eljutottak oda, hogy az igazán gazdag rétegek nagyon sok pénzt "adnak vissza" a társadalomnak, nálunk ez az esetek többségében sajnos fel sem merül. Sőt, olyanok is vannak, ahol össznépi jelenség a szociális érzékenység, és az emberek boldogan fizetik a nagyon magas kulcsokat is(Skandináv országok).

Én továbbra is azt mondom, hogy a legjobban kereső 2%-ra kell egy 2. kulcs, illetve ezzel együtt azért meg kellene tartani a gyerekek után járó adókedvezményeket. Ja, és persze vagyonadóra is szükség van.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2013.02.21. 10:56:52

@fesztiválozó: A skandinávoknál nem üzemel cigányszaporító államapparátus. Ők nem azokat táplálják, akik a kifosztóik, gyilkosaik. A cigány gyűlöli a magyart és ahol teheti csak árt neki.

A skandinávnak több esze van annál, hogy kígyót melengessen a kebelén!

fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2013.02.21. 11:01:39

@negondolkozz!majdénmegmondom!: Azt gondolom, hogy jelenleg itt sem működik ilyen. Ezt is meg kéne tartani.

Kivlov 2013.02.21. 11:09:17

@hot-spot:
hot-spot2013.02.20. 09:08:04

Nincsenek, mi? csak kb . minden 2...
index.hu/gazdasag/2013/02/21/munkaeropiaci_tukor/

Elijah_Baley 2013.02.21. 13:50:08

sok praktikus dolgot nem mondott, csak h jó komcsihoz illően, megint a legálisan létminimum felett élők zsebében szeretne turkálni egyet :)

Balt 2013.02.21. 14:01:22

Talán itt (is) volt szó a minimálbéren bejelentettek arányáról. Egy friss elemzés:

"Az MTA közgazdaság-tudományi intézetének évkönyve kitér a feketegazdaságra, ami 10-17 százalék közt lehet hazánkban. És arra is, hogy a becsléseik szerint a minimálbéresek majdnem fele adócsaló."

index.hu/gazdasag/2013/02/21/munkaeropiaci_tukor

(Nyugi, a kormányra nézvést egyáltalán nem kedvező adatsor, bátran olvashatják bajnaisták is.)

Balt 2013.02.21. 14:03:43

@fesztiválozó: "Egyes országokban egyébként már eljutottak oda, hogy az igazán gazdag rétegek nagyon sok pénzt "adnak vissza" a társadalomnak"

Nálunk is, lásd: 98%-os adó. :) Bár ez még mindig csak a bérjellegű juttatások egy bizonyos csoportjára vonatkozik, nem a tőkejövedelmekre.

Balt 2013.02.21. 14:04:44

@Kivlov: Látom, már hoztad. Elkéstem, sry. :)

Balt 2013.02.21. 14:05:29

@De gustibusaut bene, aut nihil: Ez jó, jegyeztem.
(Szabad a b. nevét?) :))

Reggie 2013.02.21. 16:01:38

@fesztiválozó: pontosan, tarsadalmi igazsagossag kell. Azaz akit ketszer annyit keres, az ketszer annyi adot fizet.

gtri 2013.02.21. 22:21:39

@fesztiválozó:
Az érveidnek azt a részét értem és elfogadom, ami arra mutat rá, hogy nem hagyhatjuk állati sorba süllyedni azokat, akik valamiért hátrányba kerülnek a társadalomban.

Az egyenlőtlenség kiegyenlítésének módszerével azonban nem értek egyet. Szerintem abban mindenkinek részt kell vennie. Az nem volt közteherviselés, amit az alábbi számok mutatnak:
Magyarország, 2010-es adatok: (többkulcsos adórendszer)

285 000 olyan ember volt, akik évi 5 millió forint fölötti jövedelemmel voltak bejelentve. Ők 1505 milliárd forint SZJA-t fizettek.
1 960 000 ember volt, akik 1,4-5 millió forint közötti jövedelemmel voltak bejelentve. Ők 318 milliárd forint SZJA-t fizettek.
2 237 000 ember kevesebb, mint 1,4 millió éves jövedelemmel volt bejelentve. Ők összesen 36 milliárd forint SZJA-t fizettek.

Magyarországon 2011 végéig a többkulcsos adó elve alapján adóztattak. Rengeteg ideje volt bizonyítani ennek az adórendszernek. A többkulcsos adó pártolói szerint az egykulcsos adórendszer 500 milliárd forintot kivett a költségvetésből. Ez az állításuk azonban azt is jelenti, hogy korábban a "gazdagok" betették a rendszerbe ezt az összeget minden évben. Csak 2002-2010 között ez 4000 milliárd forintot jelentett. Ezt a pénzt az állam olyan tehetségtelenül használt fel, hogy már akkor is sokan erősen kritizálták az összes fontos rendszert (oktatás, egészségügy, tömegközlekedés stb.) Ebből a hatalmas összegből nem sikerült megoldani pl. a koldusok kérdését, pedig akkor állítólag a szegényeket szívükön viselő kormány volt hatalmon. Nem sikerült megoldani a gyermekszegénység kérdését. Semmit sem sikerült megoldani... Ráadásul még 8000 milliárd fornt körüli összeggel növelték az államadósságot. (azt elsimerem, hogy ez a bruttó adósságnövekmény, a nettó ennél kisebb)
2006-2008-ban pl. nagyon sokat jártam a Ferencziek terén. Rengeteg koldus fogadott mindig, pedig még szolidarítási adót is fizettem egy időben (36%+4%=40%) mégis mindig büdös, mocskos utcákon kellett végigmennem. Az aluljáróban emberi roncsokat láttam. Arra ment el a pénzem, hogy "nem lehet semmit tenni"?
A válság előtt, amikor jobban ment az országnak (hitelből+az "gazdagok" adóztatásából), akkor azt hallgattam, hogy szolidarítanom kell és az integráció és a szegény rétegek felemelése miatt van szükség a brutális adóztatásomra. Most a válság az indok. Mindig van indok, hogy miért kell elvenni a pénzemet. Ezt tovább nem lehet tűrni. Évekig nyúztak és semmit, de semmit nem oldottak meg.

A másik dolog a "gazdagok" szó jelentése:
Ha felmegyek pl. a www.oc.hu oldalra és rákeresek azokra a budapesti ingatlanora, amelyek ára 300 millió forint felett van, akkor 59 találatot (65 ingatlan) kapok. Pl. ilyet: Lakás: 178,82 m2Erkély/terasz: 99,4 m2Szobák: 4+1 fél Ár: 369 M Ft

Kik azok, akik ilyen lakásokat birtokolnak? Kik azok, akik ilyen lakásokat vesznek?
Ha valaki 500 000 forintot keres NETTÓBAN és minden forintot megtakarít, akkor neki 61,5 év takarékoskodásra van szüksége egy ilyen lakás megvásárlásához. ( Persze tudom, hogy pontatlan a számításom, hiszen a pénzt bankba téve a kamatok révén hamarabb elérhető a cél, de ezt ellensúlyozza, hogy nem lehet minden megkeresett forintot megtakarítani).
Miért 400 000 forintnál lép be a felső kulcs? Miért nincs több kulcs, mondjuk 20-50-100-200-500-1000 millió forintnál? Mi lesz a tőkejövedelmekkel?

Mindenki tudja, hogy a múltban és most is Magyarországon a jövedelmek jelentős része el van titkolva. Mégis minden támogatás a "hivatalos" jövedelmi papírokon alapszik. Én elfogadom a progresszivív adórendszert, de csak akkor, ha megszűntetik a készpénzt (vagy legalábbis iszonyatos módon korlátozzák a használatát) és csakis bankszámlákon, a NAV által teljes mértékben felügyelve jöhetnek-mehetnek a pénzek. Akkor tényleg kiderülne, hogy kinek mennyi a jövedelme. Minden egyéb megoldás hazugság.
Milyen módon akarja növelni az ellenzék a jövedelmek ellenőrzésének hatékonyságát? Vagy a nagy terv csupán annyi, hogy a 2010-ben is az SZJA 80%-át befizető 6,5 %-nyi (285 000 ember), valós jövedelmével bejelentett adózó nyúzását kell visszahozni? Ez a terv a 285 000 ember és családja (kb. 500 000 szavazó) azonnali Fideszhez pártolását eredményezi.
Az ellenzék jövedelemadó-növelést akar. Rendben. Bizonyítsa be, hogy MINDENKI jövedelmét ellenőrizni fogja a NAV. Kőkeményen, könyörtelenül. Ebben az esetben elfogadom a progresszív adórendszert. Ha a totális jövedelemellenőrzés "kifelejtődik" a rendszerből, akkor nem teszem meg azt a szívességet az ellenzéknek, hogy "demokratikusan zsákmányoljanak ki" 285 000 sorstársamhoz hasonlóan.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.25. 17:47:13

@hot-spot: "Gazdagok szlogenje a nem fizetünk több adót,meg nem fizetünk semmit sem!
A cigány örülne ha adót fizethetne a minimálbéréből,ha lenne neki olyan egyáltalán."

Ez nem cigány/nem cigány, vagy gazdag/szegény kérdés. Ez társadalmi kultúra kérdése. Nálunk jópofa dolog nem fizetni adót. És engem néznek baleknak, amikor visszamegyek a boltba, mert a pénztárosnő lehagyott egy tételt a számláról és kifizetem neki. Ez egy ilyen ország! :(

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.27. 09:57:20

@Zuckerbrot: "No more new taxes. Ennyi elég is lesz gazdasági programnak, de szigorú nézés is kell és félmosoly."

Még ennyi sem kell. Erős szektás hitet kell felépíteni.

Érdekes, hogy a kommunisták által halálra ítélt kommunisták is annyira hittek az "eszmében", hogy mind bevallották a "bűneiket".

Ajánlott olvasmány:
Koestler, Arthur: Sötétség délben
qltura.blog.hu/2013/02/27/hangoskonyv_koestler_arthur_sotetseg_delben_ratoti_zoltan_eloadasaban
süti beállítások módosítása