Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.03.03.

Az ostobaság diadala

Hakapeszi Miki

Valóra vált végre György egyik álma, hétfőn fehér lovon vágtathat be álmai intézményébe, a jegybankba. Ő az első, akinek összejött a pénzügyminiszteri, a gazdasági miniszteri és a jegybankelnöki pozi is, ami önmagában jól mutatja az itthoni állapotokat: e posztok egyikén sem tűnt fel eddig nála ostobább egyén.

De erre már számítani lehetett, hiszen valljuk meg, elég profi kiszivárogtatás és piaci szondáztatás után küldte a Nagyvezír az MNB-be legfőbb bizalmasát. A forint gyengült, de még épp annyit, hogy azt mutatta: utáljuk, de kínból elfogadjuk az unortodox elbaszóművészt.

Az sem nagy meglepi, hogy miniszterként újra Miska került elő, mint befejező ember. Nem véletlenül foglalkoztunk vele is sokat az elmúlt hónapokban, jól végig lehetett követni, amint lecsúszik magára valamit még adó fideszes szakpolitikusból ócska hazugsággyárossá, teljesítve ezzel a minimumelvárást a bársonyszékért. IMF-ügyi miniszterként fél éven át nem csinált semmit azon túl, hogy kétnaponta nyilatkozott nyilvánvaló faszságokat a nem létező tárgyalásokról, október 23-án pedig olyan mélyre süllyedt, ahova csak a legalja fideszesek tudnak. ("Ismét idegen erők szorításába kerültünk, ismét távoli érdek hozta fejünkre a bajt, stb.")

A személycserék egyértelmű üzenete: semmi sem változik, most már nem csak a minisztériumot, hanem a jegybankot is felülről irányítják kézivezérléssel. Sajnos bejön korábbi félelmünk, hogy a profi jegybanki szakmai stábot is szétrobbantják, már rég megy az undorító listázás, Debil pedig egy személyben dönthet bárki sorsáról. Ezen túl unortodox elemzésekre alapozva születnek majd az unortodox monetáris döntések, melyek nyilván jól kiegészítik az eddig gigabuktát hozó unortodox fiskális politikát.

Igazából egy kérdés maradt: megint elmennek-e a falig? A jegybank mozgástere ugyanis kicsi. Nyilván a vállalati  hitelezést kéne felfuttatni, de ha keveset élénkít, annak alig van hatása, ha pedig durva módszerekhez nyúl, akkor keményen leütheti a forintot. Utóbbihoz persze elég egy-két rossz nyilatkozat és erősen kétséges, hogy a Debil változtatni tud-e eddigi, sajnos őszintének tűnő, ámde mégis elmebajra utaló kommunikációs stratégiáján.

Ami Mihályt illeti, ő nem gyogyósként, hanem kis Viktorként beszél. Első miniszteri nyilatkozata rögtön egy bődületes blöff volt arról, hogy nincs szükség kiigazításra - néhány nappal azután, hogy tök egyértelművé vált: e nélkül nagyjából cseszhetik a kikerülést a túlzottdeficit-eljárás alól. Oké, ő legalább a kettős beszéd nagy mestere, a külföldhöz képes máshogy szólni, mint az agyalágyult hívekhez.

Zajlik tehát az élet unortodoxiában, még mindig egyre lejjebb süppedünk, de legalább nyugodtan ücsöröghetünk a forint shortokon.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

221 komment · 6 trackback

Címkék: MNB Matolcsy Varga Mihály

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr585114124

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A sárban dagonyázó disznó mosolya sohasem őszinte! 2013.03.04. 11:27:15

Kicsit elmaradtam mostanság a bejegyzésekkel, de hát ilyen az élet, zajlik, még sincs időnk semmire. A ház lassan, de biztosan halad a metamorfózis rögös útján. Az utolsó nekifutás a falak ledöntése volt. Miután röviden elmondtam a ház újraegyesítési t...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.04. 11:26:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Az igazi Matolcsy-saláta, avagy a tökéletes tökéletesítése 2013.03.03. 23:35:34

Matolcsy még egyszer, utoljára gazdasági miniszterként benyújtott egy olyan törvényjavaslatot, amely méltán nevezhető a hattyúdalának - látszólag ártalmatlannak hangzó, "adó- és egyéb közterhekkel kapcsolatos nemzetközi közigazgatási együttműködés egye...

Trackback: Az Unortodox elszabadul 2013.03.03. 22:24:06

Bombasztikus filmelőzetes! Az első magyar közgazdaságtani akcióthriller. "Sok ötletet merítettem belőle" - Quentin Tarantino. A mozgóképet nagy méretben és hangerővel méltóztassék megtekinteni.            

Trackback: Megfelezte népszerűségét a blog.hu egy év alatt 2013.03.03. 20:35:30

Nem jött be, hogy Mészáros Zsófi nem az olvasók, hanem a saját ízlése szerint válogattatja össze az Index címlapjára ajánlott blogokat? Mészáros Zsófi (egy középkorú nő miért nevezteti a becenevén magát?) 2011 októberében lett az Index főszerkesztője....

Trackback: Matolcsy György életrajza 2013.03.03. 20:31:45

Soha nem dolgozott a versenyszférában, ám mind MSZMP-s, mind "demokrata" múltja alatt jó pénzt kapott azért, hogy igazgatott, elnökölt, kurátorkodott és tanácsot adott. Céget nem vezetett, pénzét sose kockáztatta, hivatalnoki állásokból, tanácsadói és ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sjános 2013.03.04. 11:25:38

@babbaba: "Aki egy kicsit gondolkodik, látja, hogy vissza kell fizetni, amit a bolsik felvettek. Soha nem látott pénzek visszafizetését időzítették erre a három évre."

Én meg ezt unom! De piszkosul!
Tevékenyen részt vett az ország eladósításában a Fidesz! Mind kormányon, mind ellenzékben! Nem fogom kifejteni...kifejtették már páran csak 3 nagy Fidesz sarat emlitek!
1. Támogatott lakáshitelek!
2. Megyó program ellenzékből megszavazása!
3. Önkormányzatok eladósítása!
Most Járai Úr kamatpolitikájáról ne is beszéljünk...ok?? Sorolhatnánk!
Ami igazán dühítő, hogy 2szer is nagy esélyt kaptak! Amivel nem éltek, sőt visszaéltek!
I.Orbán kormány egy felszálló ágban nagy pénzügyi tartalékokkal, nagy mozgástárral kapta meg az országot a Bokros csomag után! Felélte, szétosztogatta!
II. Orbán kormány, 2/3ot kapott, szabad kezet szinte és masszív MSZP_SZDSZ utálatot!
Dolgozhatott volna! Valóban hozzá nyúlhatott volna a nagy rendszerekhez, valóban működővé tehette volna! (nyugdíj, egészségük, szociális, oktatás)
De csak kivon belőle pénzt és növeli az államapparátust!
Na és persze ami még közös a 2 Orbán kormányzásban...a cinizmus, a nemzeti jelképek kisajátítása és ezzel beszennyezése, az arrogancia, a gyűlölködés, a bosszú, a pitiánerség, a társadalmi ellentétek élezése, kihasználása(összes kormány), az intézményesített lopás (összes kormány), a haverok helyzetbehozása, korrupció(összes kormány), a klientúra-függőség kiépítése, jogállamiság szétdúlása!
Ennek egyenes eredménye lett a katasztrofális gazdasági teljesítmény!
Válság közepette minden szimbolikus f@szság fontosabb volt, mint az ország gazdasági stabilizálása, a tényleges munka!

elwood 2013.03.04. 11:29:27

@babbaba: még húsz év múlva is elég lesz neked elmúltnyocévezni.

aki nem tud javítani a dolgokon minek ül oda a kormányhoz ? 2010-ben még 7% növekedést igértek, meg soha nem látott növekedést.

most maradt az elmúltnyolcév, meg majd 18 év múlva szuper lesz.

a szarból is ki lehet keveredni, 3 év után már legalább az irányt kéne látni.

Szociknak vége 2013.03.04. 11:30:23

@babbaba: 'Ne vezessen a fidesz se! Tőlem! Bár sokkal kisebb a saruk, mint a bolsiknak. Az első négy évük alatt öt százalékos volt az átlagos fejlődés. Igaz akkor nem hagytak rájuk ekkora adósságot az elődeik'

- Azért a bolsi gazdálkodás már akkor sem volt piskóta. Eladtak minden mozdíthatót 94-98ban, és volt 10% éves infláció. Igy a harmadik 'gazdaságpolitikai pillér', a külföld javára eladósodás akkor kimaradt a repertoárból.

Erhardt von Rheindars 2013.03.04. 11:40:12

@kaanm:

Itt az idő hogy elővegyem kedvenc listámat:
Orbán Viktor - gimnáziumi, majd egyetemi KISZ-titkár
Stumpf István - a Hazafias Népfront alelnöke, MSZMP-tag
Pintér Sándor - MSZMP titkár
Martonyi János - MSZMP-tag
Járai Zsigmond - MSZMP-tag
Varga Mihály - KISZ-titkár
Matolcsy György - MSZMP-tag
Boros Imre - MSZMP-titkár
Mikola István - a Hazafias Népfront alelnöke
Harrach Péter - MSZMP-tag
Turi-Kovács Béla - MSZMP-tag
Fónagy János - MSZMP-tag
Deutsch Tamás - KISZ-titkár
Kövér László - KISZ-titkár, az MSZMP Társadalompolitikai Intézetének munkatársa
Kerényi Imre - MSZMP titkár
Hoffmann Rózsa - MSZMP-tag
Pozsgay Imre - az MSZMP KB és PB tagja
Szűrös Mátyás - MSZMP KB-titkár

A lista nem teljes :D (lehetne más pártokból is szemezgetni)

@MetroGoldwinMayer:

Azt tudod mire fizet kamatot az MNB?

Az önkormányzati dologban személy szerint nem győztél meg, nem tartom indokoltnak az ekkora hitelfelvételt, mely a működéshez és a feladatok ellátásához kell. (pl Hódmezővásárhely a felvett pénzzel való spekuláció)

Természetesen ha mutatsz valami tanulmányt, grafikont ábrát, hihetővé válik számomra a dolog.

sjános 2013.03.04. 11:41:00

@MetroGoldwinMayer:
A felelős gazdálkodás azt hiszem minden Önkormányzat működési szabályzatában benne van!
Ha nincs mögötte ráció, csak a Jóisten, akkor az bizony a jól ismert magyar dzsentri tempó!
De akkor ne irányítson települést!
Az ellenzésből szavazás az bizony érv! Kommunikációs!
Mert aki lelkesen üdvözölte áttételesen persze (hisz "csak" a Medgyessy programot szavazta meg, nem a hitel felvételt), az ország eladósítását, az utána ne tetszelegjen az államadósság elleni harc apostolának szerepében!
Amikor újabb és újabb rosszabb, magasabb kamatozású állampapírok (Hitel!), bevételeivel, és egyszeri lenyúlással (manyup) fizeti ki a lejárt adósságokat, az ne akarja bemesélni nekem hogy harcol az államadósság ellen! Ergo....kommunikációra kommunikáció!
Pont ez a legnagyobb baj! Hogy csak a pofázás megy, de az nagyon!
Bár ez sem igaz már....csak az ellenzék szánalmasan gyenge ebben is!

Q-match 2013.03.04. 11:45:32

@babbaba:
Na, tessék, már Te is azt bizonygatod, hogy ezek ugyanolyanok, mint azok voltak!
Ez, barátom, nekem nem ÉRV, mert én jobbra számítottam, nem pedig ugyanarra a szarra.
Sőt, nem csak hogy számítottam, egyenesen jobbat KÖVETELEK, és nem nyolc év, hanem 20 év helyben topogás után.

És még egy dolog:
a hitel önmagában még nem jelent csődöt. Csak miheztartás végett, az államkötvény is egy tartozom-neked-cédula. A kérdés az, hogy mire használják majd fel... ha anyagi vagy emberi termelő eszközre, akkor még kisülhet belőle valami jó....
...márpedig valamelyikre a kettő közül kellene felhasználni, mert a nyugati befektetőkből nem kérünk, nekünk magunknak meg már lassan semmink sincs.
Ezt az ellentmondást némileg feloldani látszik a futószalagon gyártott ingyenmunkások hada - ezt felfoghatjuk persze az emberi munkaerő "költséghatékony" felhasználásának.

Csakhogy "ezek" minimum érző, de nem ritkán gondolkodó , sőt, 4 évente szavazó emberek.
4 évente mindig kiderül, hogy nem jól prosperáló országban akarnak élni "ezek a hülyék", hanem egyszerűen csak jól akarnak élni.

A FIDESZ nem kevesebbet ígért, mint hogy e két dolog között időtálló összefüggést mutat, illetve hoz létre.
Hát, vadászkutya legyek, ha látom ennek a nem kis műnek akár az alapjait is kibújni a földből.
Pedig, végig gondolva, olyan egyszerűnek tűnik - ami jól működik, az jobban is halad, nem...?

Szociknak vége 2013.03.04. 11:53:00

@sjános: Nem, az ellenzékben megszavazott dolgokért az ellenzék nem felelős. Soha nem volt az sehol. Ugyanis ha nem szavazza meg akkor is úgy lesz, így a népszerü intézkedéseket mindig mindenki mindenhol megszavazza. A szocik is megszavazzák a rezsicsökkentést természetesen, de nem ők a felelősek érte. Ezt hívják kormányzati felelősségnek.

@Erhardt von Rheindars: A 2008as IMF hitelrészlet a suttogó propaganda ellenére eddig évente az aktuális alapkamat nagyságú ktg-be került(6-9%). Ennél a piaci finanszírozás ma már olcsóbb és ez komoly eredmény szvsz.

www.napi.hu/magyar_gazdasag/rafizetett_magyarorszag_az_imf-hitelre.545773.html

sjános 2013.03.04. 11:56:11

Csak hogy mindenki kapjon a fejéhez!
Itt tartunk!
Mindenki oktat már minket!
Bizony sokszor sajnos jogosan!
Pár hete történt, nem olyan rég, csak persze a magyar közmédia picit agyonhallgatta!
Orbán Viktor találkozott Brüsszelben Traian Basescuval, hogy megkérje segítsen minket a székely zászló (igazából az autonómia) ügyében!
A román választásokkor Őt szerette volna O.V. őt támogatta! (így garantálta a bukását)
Válasz:
"Csak óvatosan a zongorával a lépcsőházban, óvatosan a nacionalizmussal! Válságban azok a politikusok hozakodnak elő a nacionalista szólamokkal, akiknek a felelősségtudata korlátozott!"
Orbán...megszégyenülten balra el...
Itt tartunk.
Ő a Miniszterelnökünk!

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.03.04. 11:57:04

@belepo: A linked abszolút nem működik, semmi fül nincs. Legfeljebb szamárfül a brosurán.
Rengetegszer látható volt, hogy a forint elválik a régiótól, és 90%-ban negatív irányban.
Ez persze még csak a piacok megítélését közvetíti (a CDS-t azért raktam bele, mert az jobban tükrözi, mint az árfolyam).
Mondjuk most könnyű lenne azt mondani, hogy a szabadságharc, spekulációs támadás és hasonló demagógiák mellett a forint árfolyamára hivatkozni Matolcsy mellett eléggé hiteltelen.
Ha cikkeket is olvasnál, akkor pontos képed lenne, hogy hogy vélekednek róla az elemzők, nem csak az újságrók.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.03.04. 11:58:27

@sjános: Közben Ponta (Basescu esküdt ellenfele) kirakatta a román parlamentben a székely zászlót.
Lehet, hogy rossz az irány, kormányos (sajnos ezt a FIDESZ-ben nagyon kevesen kérdezik)?

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.03.04. 12:02:46

@MetroGoldwinMayer: Az ember annak a főiskolának a docense, ahonnan egy végzős nem tudott különbséget tenni a főkönyvi és a szállítói számla között.Amúgy az IMF hitelt a forintkötvényekkel hasonlítja össze, ráadásul bölcsen hallgat arról, hogy miért is van rajta árfolyamveszteség (miért van a forint a béka segge alatt). Most meg világbajnokaink dollárkötvényben spekulálnak.
Ami az ellenzéket illeti, annak az a feladata, hogy kimutassa, miben hibázik a kormány, és ezt a FIDESZ nagyon egyoldalúan csinálta: csak az egyensúly-javító intézkedések ellen szólalt fel. Majd megvalósította a tandíjat, az ÁFA-emelést ami ellen felszólalt.

sjános 2013.03.04. 12:04:06

@MetroGoldwinMayer: Tudom hogy érted..:))) és csak játszod ezt..mert..mert! :)
Gazdasági és jogi felelősség egyértelműen a kormányé! Ebben vita nincs!
Az erkölcsi felelőssége viszont minden képviselőnek van, aki megszavazta!
És innen már nem ciki...nem gáz, hanem a pimaszság csimborasszója erkölcsről , felelősségről pofázva a másikra mutogatni!

sjános 2013.03.04. 12:11:22

@Kuviklacz: Erről van szó!
Pontosan ezt érzem....biztos, hogy a Fideszben, a parlamentben ülőkről nem beszélnék :(, is vannak gondolkodni tudó, elhivatott emberek, akiknek a hazájuk fontos, nem csak a saját zseb!
De a fej! A vezetés! Háááát...nagy a baj!
Detto mint az MSZP! Mit erőlködnek már ezekkel a 2-3-4szer lejáratott, megégett Őskövületekkel! Hiteltelenek úgy ahogy vannak! Látszik is a kutatási eredményekben...

hot-spot (törölt) 2013.03.04. 12:12:18

Biztos vagyok benne,hogy még a takarítónőket is kirugdossák mind egy szálig.Szánalmas.

babbaba 2013.03.04. 12:17:15

@elwood: Nem. De ma elég. Ma is azokra a dolgokra, amelyekre ráhatással van az elmúltnyolcév. Csak intelliegncia kérdése.

babbaba 2013.03.04. 12:19:22

@Erhardt von Rheindars: Az MNB-ben található?????

Veled nem lehet viztázni, annyira fogalad sincs a dolgok menetéről. De akkor milyért van határozott véleményed, ha fogalmad nsincs?

Ennyit rólad!

sjános 2013.03.04. 12:19:33

@hot-spot:
index.hu/gazdasag/2013/03/04/matolcsy_nagyobb_hatalmat_adott_maganak/

Jobb helyeken....mondjuk a Lajtán túl...már ezért az egy húzásáért sem lehetne jegybank elnök!
Sőőőőt!
A politikából, a közéletből is kitakarítanák egyből!
A kinevezőjének meg lehetne hosszasan meaculpáznia...vagy mennie szintén!

babbaba 2013.03.04. 12:20:29

@sjános: Én is unnám, ha bolsi lennék. De én nem vagyok az.

babbaba 2013.03.04. 12:22:17

@MetroGoldwinMayer: Kétségtelen, de még jobb volt, mint 2002-2010 közt. Sokkal jobb.

babbaba 2013.03.04. 12:26:54

@Erhardt von Rheindars: A semleges "elvtárs" mégicsak talált jelentéktelen beosztásokat a múltból. A bolsi tízezer pártpozícióből ma és a rendszerváltás előtt is élőt és ma maszopt tagot miért nem sorolod fel, ha már annyira semleges vagy? :))

Ráadásul nem is mind fidesz tagok. Akiknek függetlenített, fizetett pozíciója volt, egyik sem.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.04. 12:30:47

@FILTOL: Na, és ez az, amikor azt mondjuk, hogy "államcsőd közeli a helyzet" félművelt barátom. Az államcsőd közeli helyzet és az államcsőd között meg annyi a különbség, mint a súlyosan sérült, és a halott ember között: nagyon, nagyon nem mindegy.

Államcsőd volt például Izlandon, amikor a kormány képtelen volt kifizetni az Icesave adósságait Anglia és Hollandia felé.

Magyarországon ilyen nem volt...

babbaba 2013.03.04. 12:31:33

@Q-match: Barátod a fene.

Nekem érv, neked nem. Ráadásul nem húsz év volt helyben topogás. Az első fidesz kormány alatt évi öt százalékban nőtt átlagban a GDP. Ha tudod egyáltalán mit jelent az. Ha a bolsik alatt is az lett volna, ma nem előznének a tótók, lengyelek, észtek, stb. A nyugdíjad meg kb negyven százalékkal lehetne több. Talán az érdekel. Persze akink fizetnek a propagandistamunkáért......

sjános 2013.03.04. 12:31:51

@babbaba: Jajjjj Te szegény..:)....ez maradt??:)))
Ettől lesztek egyre szánalmasabbak..:)
Amikor tapsolsz az "erős" mindentudó Vezetőnek, amikor tetszik a centralizálás, tetszik, hogy az állambácsi "gondoskodik" Rólad, gondolkodik helyetted, ééés mint végső érv előjön, hogy "jajjajjajj, nem én vagyok bolsi..hanem a másik"! Na...ilyenkor már csak röhögni tudok rajtatok..:)..és sajnálni!

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.04. 12:35:42

@hot-spot: Na, akkor elmondom.

Magyarország még a szocialista országok között nem volt olyan vészes. Voltak - nem mind - nyereségesen üzemelő cégek - igaz állami tulajdonban - még Nyugat felé is volt némi termelés, és nagyon óvatosan, de kacsingattunk a nyugati piacok felé. Volt offshore bankunk (CIB) beléptünk a valutalapba, a Pepsi gyárat épített, stb.

Viszont még így is többet költött az ország, mint amennyit megtermeltünk. Hitelre volt szükség. És mivel Magyarország mégsem egy Szovjetunió, vagy egy Észak-Korea volt, ezért a nyugati államok adtak kölcsön pénzt, mert úgy gondolták, hogy van a magyar szocialista gazdaság is annyira működőképes - főleg, hogy engednek be némi nyugati tőkét - hogy majd tud fizetni...

Ez persze súlyos tévedésnek bizonyult.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.04. 12:40:05

@babbaba: Ezzel csak az a bökennő, hogy hiába lop csal hazudik valaki, újrválasztják...

babbaba 2013.03.04. 12:41:50

@sjános:Kik lesznek egyre szánalmasabb? Csak szólok, a számokat, tényeket soroltam. Persze a párthívőknek a tények nem fontosak. És még te beszélsz szánalmasságról? Egyetlen számot nem cáfoltatok.

Az Orbánt leszarom. A tényeket, a számszerű tényeket nem.

Rólam meg annyira gondoskodik az állam, hogy harminc éve maszek vagyok és egynapi pénzemből élsz egész hónapban, igen nagy eséllyel. Nagyon mellényúltál nyugger!

sjános 2013.03.04. 12:44:43

@babbaba: "Én is unnám, ha bolsi lennék. De én nem vagyok az."
Deee most komolyan!
Nincs ezzel baj hogy hiszel a Fideszben, hiszel Orbán Viktorban!
Csak akkor fel kell állni és kimondani, jó hangosan:
Igen, szeretem ha erős az állam!
Igen, nem akarok gondoskodni magamról, gondoskodjon az állam!
Igen, nem szeretem a tiszta piaci helyzeteket, csak az állam által eltorzítottat!
Igen, szeretem folyton azt hangoztatni, magyar vagyok, különb vagyok!
Igen, szeretek harcolni, utálom a békét, kell mindig ellenség!
Igen, valahogy, társadalmilag dekódolva antiszemita és érzéketlen vagyok, minimum látensen!

De ezek nem egy XXI.századi modern, demokratikus kapitalista ország jellemzői!
Másra hasonlít.
Nagyon!

kaanm 2013.03.04. 12:45:31

@Erhardt von Rheindars: Nyugodtan elővehetsz bármilyen listát, de az egykori főállású MSZMP és KISZ funkcionáriusok az MSZP-ben találhatók (Szűrös és Pozsgay kivételével, akik mindig is a PÁRT népi vonalához tartoztak), nem is beszélve az SZDSZ-esek ÁVÓS felmenőiről. Az előző rendszer működtetésében igenis a Medgyesik, Kovács Lászlók, Lampert Mónikák, Kósánék, Veress Jánosok stb. vállaltak részt, nem az általad említettek. Akik most már a piacgazdaság, a kapitalizmus, bankrendszer és a demokrácia (ha-ha)felkent védelmezői.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.04. 12:45:42

@babbaba: Jogos az észrevételed a náci/nyilas dologgal kapcsolatban, csak felhívnám a figyelmed hogy míg a nácizásnál legalább némi alapja van - általában széljobberekre vágják rá, hogy náci, érzelmi alapon, gyakran tényleg ok nélkül - míg a "kommunista, bolsevik" jelzőt szinte kizárólag olyanok kapják, akik annyira kapitalisták, mint Bill Gates.

Az igazi bolsevik például ma Magyarországon a Fidesz, és a szavazói köre, mivel ők hisznek abban, hogy a többségnek mindig igaza van...

babbaba 2013.03.04. 12:52:03

@stark: Kit?

Minden szentnek maga felé hajlik a keze. Nem csak itthon. Ez alaptétel

E mellett, az a fő kérdés, az nem mindegy, hogy mi jut a polgárnak. A bolsik alatt kevesebb jut neki mindig. (És az fáj igazán.) Ha nem így lenne, ma nem keresne többet a tót proli, és nem keresne négyszer többet az olasz proli. Előbbinél kétszer többet kerestünk 1989-ben, utóbbinál többet 1938-ban.

Senkit nem zavarna, ha sok pénzt tesznek zsebre a politikusok, ha maga is egyre többet kap, vagy egyre kisebbek a költségei. Magyarul, ha ő is fejlődhet.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.03.04. 12:54:08

@Blogger Géza: Most már látszik. A blogíró próféta, ti meg narancsszoponcok vagytok. :-)

babbaba 2013.03.04. 12:56:02

@stark:Messze nem csak arra. Én már voltam náci is és kommunista is. Pedig én liberális vagyok. Igaz nem az a fajta, akit ma Magyarországon annak hívnak.

Az meg nettó butaság, hogy a Fidesz a bolsi. Egy bosli propaganda szöveg, amit ép ember nem vesz be. A nacionalista komcsi elég ritka. Azok internacionalisták ha jól tudom.

sjános 2013.03.04. 12:56:13

@babbaba: Rólam meg annyira gondoskodik az állam, hogy harminc éve maszek vagyok és egynapi pénzemből élsz egész hónapban, igen nagy eséllyel. Nagyon mellényúltál nyugger!

:))))))))))))))))

Mondjuk elég gáz, hogy ha valóban vállalkozó vagy, és tapsolsz a "gazdaság élénkítéshez"..:)a most éppen 296Ftos euróhoz..:)a -7%os ipari 4. negyedévhez!
Kivéve...ha mondjuk egy "jól megtervezett" állami trafikra pályázol éppen...vagy talán csak nem állami megrendelésekből élsz? Mert nekik valóban bejött ez a 3 év! Na és kivéve, pár tényleg tehetséges vállalkozót, akik viszont kifejezetten politikai körön kövül tartják magunkat mindig!
De hagyjuk a személyeskedést..:)...így is gáz, hogy lealacsonyodtam erre a szintre!
Ezért, elnézést!

Szociknak vége 2013.03.04. 12:57:04

Nem elhanyagolható 'baloldali' fícsör, hogy a 'magyar' baloldal még soha nem jutott hatalomra külső(külföldi) segítség nélkül.
No nem a demokráciáért aggódó külföld segítette őket, hanem Kohn Bélát a SZU, Rákosit a SZU úgy 90ig, utána(nem utána mert 82től) az IMF. Legutolsó képviselőjük Gyurnai ugyanezt produkálta. Szóval a seggnyaláshoz igazán értenek.

Ezért a nagy fejetlenség a baloldalon most, mert most úgy fest hogy még az oszág finanszírozói(a külföld is) is inkább a Fideszt tolják, és kiderült hogy belföldi támogatók nincsenek(mert ugye az idióták még oligarchiát sem építettek hanem %-ért mindent leosztottak a külföldieknek akik most cserébe leszarják őket).

Most már csak a nácizásra és a demokráciázásra futja de ez úgy tünik senkit nem érdekel, meg el is kopott.

Erhardt von Rheindars 2013.03.04. 12:57:16

@babbaba:

Sajnálom hogy képtelen voltál felfogni miért írtam a listát a kedves kommentelőnek válaszolva. Olvass vissza hátha megérted.

Nem vagyok elvtárs, vonatkoztass el attól hogy valami fekete vagy fehér lehet csak. (vagy vörös és fehér tökmind1)

Ha nincs fogalmam róla akkor kérlek legyél szíves elolvasni az MNB 2008as évés jelentését, és megérted miért írtam. (persze ettől még tévedhetek, pénzügyi szakember nem vagyok)

és állj le a nyuggerozással, ne felejtsd el, a Vezéred védi őket! ;)

Erhardt von Rheindars 2013.03.04. 12:58:53

@Erhardt von Rheindars:

és állj le a nyuggerozással, ne felejtsd el, a Vezérük védi őket! ;)

osze 2013.03.04. 13:00:56

@babbaba: Igen, 1938-ban csatolták vissza a Felvidék egy részét. Nagymamám mesélte (közel laktak a határhoz, rokonság is volt odaát), hogy ezt a gúnyverset mondogatták sokan, mivel a visszacsatolás szegénységet hozott:
"Benes volt az apátok, arany volt a kapcátok.
Horthy lett az apátok, kilátszik a p***átok."

(Egyébként itt is megtaláltam, némileg más változatban: epa.oszk.hu/00000/00033/00005/liszka.htm )

Nem volt ám olyan szuper hely a 3 millió koldus országa. Sajnos vannak hamis mítoszaink, de ha alaposabban megnézzük, az országunk mindig is rendkívül szegény volt.
Romsics Ignácnak jelnet meg egy tanulmánya a Históriában, ahol a finn gazdasági fejlődést vizsgálja: valamikor az 1870/80-as években léptek meg tőlünk. Egy finom utalást tesz arra, hogy a dualizmus alatti magyar gazdasági fejlődés - nemzetközi összehasonlításban, nem volt annyira kiugró, csak átlagos (de legalább fejlődtünk, nem úgy mint most).

Aztán tessék megnézni a "Balaton retró" című filmet és a fiatalabbak számára is világos lesz, hogy milyen csórók voltunk a szocializmus legszebb éveiben (pl. 70-es évek). A nyugati átlagturista egy krőzus volt nálunk. Az etióp bérszínvonalat übereltük egy kicsit.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.03.04. 13:01:18

@Behajtó70: Ó mekkora küldetéstudata van valakinek. Majd mesélj az unokáidnak az Ezüsthajóról, Kaya Ibrahimról, az olajügyekről, a nyugdíjellopásról, a közgépről is. Csak a polkorrektség végett. Ne felejtsd el: Hagyó sír szégyenében a kis nokiásdobozkája miatt, ahogy látja ma, hogy miként csinálják a profik. És az egészet a hozzád hasonló majmok ütemes tapsa kíséri. Tőled is lopnak, te szerencsétlen, és te örülsz neki?

Szociknak vége 2013.03.04. 13:02:07

@sjános: Az könnyen előfordulhat, hogy a forint leromlik 310-320 körülre tavasszal, de ha figyeltél Orbán november-decemberben ezt ígérte, és mindenkit figyelmeztetett az árfolyamgáttal való élésre(már akik még mindig devizaadósok, mert már lecsökkent az állomány).

A forintrontás pont az ipari exportba próbál életet lehelni, gondolom nem kell elmagyarázni hogy miért.

Melchi Zadok 2013.03.04. 13:05:18

@FILTOL: atyyaúristen... ezek aztán az érvek.
már megint a zsebszívó bankok tesznek minket tönkre filtol elvtárs.
de vére matolcsy a jegybank élen, na most nem szeretnék a bankok helyében lenni...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.04. 13:05:29

@babbaba: "E mellett, az a fő kérdés, az nem mindegy, hogy mi jut a polgárnak."

Na, itt van a súlyos tévedés.

Nem csak arról van szó, hogy mennyi jut a polgárnak. Ha így lenne, akkor a Medgyessy-kormány lenne a legjobb, mivel akkor - reálértéken számolva - jó sokat kiosztottak a polgárok között (hitelből).

Az, hogy most rendben van-e az ország, vagy sem, inkább abban mérhető le, hogy:
- A felvett hiteleit mire fordítja.
- Megéri-e befektetni és vállalkozni az országban.
- Az állami szféra hatékonyan működik-e.
- A piac adóterhei nem mennek a növekedés rovására.
- A minimálbér fizethető-e a kisvállalkozó számára is.

Egy egészséges piacgazdaságban ezek a feltételek alapján dől el, hogy akkor most mennyi jut a polgárnak, mekkora minimálbért tud fizetni a piac, mekkora segélyeket, támogatásokat, és hiteleket tud az állam felvállalni.

Magyarországon viszont előbb veszik fel a hitelt, fizetik ki belőle a jóléti kiadást, amit nem engedhetünk meg magunknak, meghatároznak egy minimálbért, és nem figyelnek arra, hogy a piac mit tud erre reagálni, és osztogatnak... aztán remélik, hogy a piac ennek kitermeli a költségeit, ha pedig nem sikerül, hát akkor adót emelnek...

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.03.04. 13:05:29

- jegyüzérek árulják a Vaterán a Nemzeti jegyeit!
...gyerünk birkamenet
- ByeAlex beintett... nyomás birkamenet
- Hazaküldték Erdélyi Mónikát.... hajrá birkamenet
- Nyugdíj: itt a mentőöv magyarok tízezreinek Brüsszelből.... riadólánc birkamenet
- Turbózd fel magad Méhpempővel ... uzsgyi birkamenet!
- Matolcsy alig tette be a lábát az MNB-be, máris esik miatta a forint... készenlétbe birkamenet
- Ismét egy Orbán-közeli család aratott... fegyverbe, birkamenet!
- A médiatörvény miatt tiltakoznak hazai zenészek.... nehogymá, birkamenet!
- Megbukott a Matolcsy.... harcra fel birkamenet
- Lehet-e fizetni Orbán szavával a közértben?... szarházi vagy békemenet!

babbaba 2013.03.04. 13:06:41

@osze: Mégis többet keresett átlagban a magyar proli, mint az olasz, spanyol, stb, akik ma négyszer többet keresnek. Ott van róla a korabeli térkép, adatokkal. Nem most lett kitalálva. A tényeket, a számokat nehét saját visszaemlékezésekkel cáfolni!

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.04. 13:08:30

@babbaba:

Azért, mert nem ismered a bolsevik szó pontos jelentését:

wikiszotar.hu/wiki/magyar_ertelmezo_szotar/Bolsevik

Általában a kommunistára használják, de jelenthet olyan személyeket is, akik a kommunistákhoz hasonlóan viselkednek.

"2. Kommunistára jellemző, vele kapcsolatos (magatartás, megnyilatkozás, tett), tőle származó (dolog).

A bolsevik szemlélet nem tűrte az ellentmondást. A bolsevik propaganda az egész nép érdekeiről beszélt."

Ismerős?

osze 2013.03.04. 13:10:21

@babbaba: Linkel be pls. az adatokat.

Szociknak vége 2013.03.04. 13:12:08

@babbaba: Az olaszok és a görögök még akkor csatlakoztak az EU-hoz amikor tényleg megérte. A centrum konjunktúráján ők is meggazdagodtak, de nem vmi zenialitás folytán hanem egyszerüen mert közel voltak.
Ma szépen visszarendeződik a helyzet a normálba. A mediterrán gyártókapacitás, bankok és piacok mind a tőkés nyugati országok kezében vannak, vagy most kerülnek oda.

Most tényleg van lehetőség rá hogy 20 év múlva a KKE régió lehagyja ezeket(talán az olaszok kivételek, mert É-Olaszország erősen polgárosodott), de ez a projekt is munkával, nem osztogatással kezdődik.

Szociknak vége 2013.03.04. 13:13:32

@stark: Jelentéktelen különbség hogy a komcsikat senki nem választotta meg.

Szociknak vége 2013.03.04. 13:16:01

@babbaba: spanyolokat és görögöket akartam mondani.

sjános 2013.03.04. 13:16:52

@babbaba: Egyébként....vissza a tartalmi vitára..:)

"Az Orbánt leszarom. A tényeket, a számszerű tényeket nem."

Órák óta....hetek, hónapok, évek óta megy a számháború a blogokban!
Mindig van pro, kevesebb jó adat és mindig van kontra, sajnos, sokkal több rossz gazdasági adat!
És azt mondod a tények számítanak??
Majd mentségként kitromfolod, túl nagy volt a múlt puttonya!
Most azt hagyjuk is, hogy ebben szerepe volt a mostani kormányzó pártnak, nem is kicsi!
Téged, mint vállalkozót, meddig érdekelne ha valamelyik ügyfeled, folyton arra hivatkozva nem fizetne, hogy háááát....az előző tulaj...na az a gaz, na az, akkor a adósságot hagyott...hogy csak na! Igaz, tudtam róla, sőőőt hangzatos szavaim is voltak, hogy én tudom a megoldást! De most mégsem fizetnék...sőőőt...assszem kb. ha Isten is megsegít, vagy a Németek...de még jobb, ha Kelet-Tadzsikisztán...mondták is már, hogy majd...na majd akkor...talán...18év!? múlva majd fizetek... De egyébként meg legyen elég addig hogy TE is magyar...én is magyar! Amíg hagyod, hogy ne kelljen fizetnem...de ha véletlenül kérnéd a "pénzed"! A Tiédet! Áááááámocskoshazaárulónemzetveszelytőkarvalytőkés vagy! Tetszik? Mert ez van!

babbaba 2013.03.04. 13:16:56

@stark: Szerinted tévedés, szerintem meg alapérték. A ballererket valóban nem érdekli, mi lesz a néppel (ez nyilvánvaló, különben nem húzott volna el tőlünk Európa, mindig mikor uralkodtak), de másokat nem a duma érdekel, hanem a tények.

Nem mondod, hogy a Medgyesi nem csak az állami alkalmazottak egy részével tett jót és azután jópár évig semmit nem emeltek. Az, az egész dolgozó polgárság? Ugye nem?

A fidesz viszont felemelte a minimált két év alatt majd a duplájára (2000 után) és az visz felfele minden bért. A bolsik mindig az inflációval emeltek, de a közüzemeket az infláció két-háromszorosával emelték, engedték emelni. Most meg csökkentenék a minimált, mert túl sok.

Az emberek leszarják a kamu dumákat (mikor van rendben, mikor mondják, elárulom soha nincs rendben, sehol), őket az érdekli, kapnak ők is valami legalább szerényen, vagy csak a gyurcsányi félék viszik a koncot. És akkor még mindig csak a tényeknél vagyunk..

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.04. 13:19:25

@MetroGoldwinMayer: Hát ha egy megválasztott kormány bolsevik módra viselkedik, akkor miért is lényeges a hatalomra jutásuk körülménye?

Az NSDAP-t is demokratikusan választották, elvégre, oszt mégsem a demokrácia mintapéldányai...

Szociknak vége 2013.03.04. 13:22:16

@stark: Megvan az oka hogy miért nem.

Neked vagy a fidesszel vagy a demokrácia mechanikájával van bajod. Döntsd el. A demokrácia szerintem sem müködőképes ebben a formájában de ez más tészta.

elwood 2013.03.04. 13:22:34

@MetroGoldwinMayer: "a komcsikat senki nem választotta meg."

négyévente voltak választások. talán csak nem azt mondod, hogy a papíron demokráciának kinéző rendszer az lehet valójában diktatúra ?

sjános 2013.03.04. 13:22:52

@MetroGoldwinMayer: Ok...eszköz..értem én! Van amikor élni is lehet vele!
Ez az a helyzet???
Most akkor mi lesz megint a devizásokkal??...akiket "megmentünk"!
Mi lesz azokkal a vállalkozókkal, akiknek ez meg övön aluli csapás!
Ad absurdum...mi lesz azokkal a mezei állampolgárokkal, akiknek a fizetése is szépen inflálódik ezért???
Ez egy nagyon kényes mezsgye...már amennyire én megtudom ítélni..:)....és ez a kormány éppen a baltás operációkról híreshirhedt, nem a lézerszikésről!

babbaba 2013.03.04. 13:22:59

@stark: Azt képzeled, a másik hülye? A szovjet pártot hívták 1952-ig bolseviknak:

Össz-szövetségi Kommunista (bolsevik) Párt (ÖK(b)P, Всесоюзная коммунистическая партия (большевиков), ВКП(б))

Ennek szatelit pártja volt a magyar kommunista párt, a magyar bolsik. Ezeknek a jogutódja ma a maszop.

Kurvára szeretem, mikor valaki 100-as IQ-val okosnak képzeli magát, mást meg hülyének.

Na, ennyit rólad!

Szociknak vége 2013.03.04. 13:25:19

@sjános: Ad absurdum...mi lesz azokkal a mezei állampolgárokkal, akiknek a fizetése is szépen inflálódik ezért???

- Igyekeznek majd hazai árut venni?

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.04. 13:29:39

@babbaba: "Szerinted tévedés, szerintem meg alapérték. A ballererket valóban nem érdekli, mi lesz a néppel (ez nyilvánvaló, különben nem húzott volna el tőlünk Európa, mindig mikor uralkodtak), de másokat nem a duma érdekel, hanem a tények."

A tény pedig az, hogy a ballerek rohadt sok pénzt kiosztottak az emberek között (13. havi nyugdíj, svájci indexálással, emelkedő segélyek, családi pótlék, zsíros laktám és szoctám az egyetemeken, és még sorolhatném) hiába ment a "rosszabbul élünk mint 4 éve" pampogás, éppenséggel nem volt igaz. Jobban élt a nép olyan 2006/07-ig, mint Orbán alatt... hitelből. Meg is látszik az államadósságon az osztogatásuk...

Szerinted alapérték, hogy annyi pénzt kapjanak az emberek, amit nem bír a piac kifizetni?

Most mit mondjak erre?

"A fidesz viszont felemelte a minimált két év alatt majd a duplájára (2000 után) és az visz felfele minden bért."

Na és mi lett ennek az eredménye? A fél ország adócsaló, mert a vállalkozó vagy kifizeti a minimálbért a dolgozónak, adóval együtt, és aztán olyan drága lesz a termék, hogy nem bírja eladni, vagy eladható a termék, de a dolgozó csak 4 órában van bejelentve, a többit zsebbe kapja, vagy teljesen feketén dolgozik.

Aranyos, hogy a Fidesz megemelte a minimálbért, csak éppen már akkor nem volt rá fedezet a piacon... az MSZP meg erre rádobott néhány lapáttal a transzferek emelésével, a minimálbér tovább húzásával, és a bőkezű nyugdíjakkal... amelyekre szintén nem volt fedezet.

Az emberek meg mosolyogva elköltötték a hitelből kapott pénzt, mert ugye ez annyira alapérték, hogy ők ezt megkapják a jóságos Államtól (a háttérben gyerekkórus énekli az Internacionálét).

Mind gondolsz, Szlovákia miért csak mostanra ért minket utol a minimálbérben, miért maradtak le mögöttünk jóval mondjuk 2000-ben? Azért, mert nekik volt annyi eszük, hogy levágják, hogy a drámai emelést a piac nem bírja ki... Orbán meg meg nem fogta fel, vagy nem érdekelte, a nép meg tapsolt, hogy juhujj, Állam Elvtárs pénzt dobott.

Kádár velünk él, na, te vagy az élő példa arra, hogy az emberek még mindig az államtól várják, hogy tolja feléjük a lóvét, és egy fikarcnyit nem érdekli őket, hogy van-e fedezet arra a pénzre, vagy nincs....

babbaba 2013.03.04. 13:31:00

@osze: Igen, komoly. Ott van a Raisz Erwin által készített kartogram-térképek (1934-1958) közt.

Korabeli, nem később készült.

babbaba 2013.03.04. 13:34:24

@stark: Mégis elhúzott mellettünk minden környező állam az elmúltnyolcévben, hiába osztogattak egyeseknek. Vagy éppen azért, mert osztogattak egyeseknek és nem volt mögötte teljesítmény.

De unom. Én nem vagyok fideszes, védje őket a hóhér! Csak az ostobaságot, a primitív ostobaságot, amely a számok ellenére is hisz, na azt nehezen viselem.

További szépjónapot!

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.04. 13:34:51

@babbaba:

"Azt képzeled, a másik hülye? A szovjet pártot hívták 1952-ig bolseviknak:"

Egyre biztosabb vagyok benne.

Most olvasd el újra a linket, amit nyomtam, és próbáld meg megérteni. Nem a "bolsevik" kora XX. századi jelentéséről beszélek.

A XXI. században vagyunk, a mai - helyes - értelmezésről van szó, nem pedig arról a teljesen helytelenről, amit te használsz, vagy az anakronisztikustól, amit erőltetsz.

"Ezeknek a jogutódja ma a maszop."

ÉS a Fidesz. Lásd. volt MSZMP-sek mosolygó jelenlétét a Pártban, és a bolsevik retorikát, amit sehogy sem vagy hajlandó elismerni, azért, mert csak.

"Na, ennyit rólad!"

Rólam? Felhívnám a figyelmet, hogy én legalább próbálok érvelni, te viszont deklarálod a véleményed, és az alátámasztással egy cseppet sem foglalkozol (emiatt nem is igazán zavar, hogy az állításaid nagy része minimum valótlan)...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.04. 13:37:17

@babbaba: "Mégis elhúzott mellettünk minden környező állam az elmúltnyolcévben, hiába osztogattak egyeseknek."

Pont azt mondom, hogy AZÉRT húzott el mellettünk a többi ország MERT osztogattak egyeseknek.

"Vagy éppen azért, mert osztogattak egyeseknek és nem volt mögötte teljesítmény."

Igen, pontosan.

"Csak az ostobaságot, a primitív ostobaságot, amely a számok ellenére is hisz, na azt nehezen viselem."

És is nehezen viselem.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.04. 13:39:32

@MetroGoldwinMayer: A demokrácia mechanikájával nincs bajom, hanem azzal, ha a demokratikusan megválasztott párt arra használja a mandátumát, hogy lebontsa maga körül a demokratikus kereteket, és lehetőleg mindent pártellenőrzés alá kíván vonni.

sjános 2013.03.04. 13:41:13

@MetroGoldwinMayer: Magyar áru!
Szuper lenne! Én is vennék!
Ha lenne!
Ha csak picivel lenne rosszabb és drágább, mint az a fránya nyugati-keleti!
Ha lenne magyar ipar! Ha lenne magyar mezőgazdaság!
De nincs csak romokban!
Amit termelünk, amit gyártunk, tisztelet a kivételeknek, rossz minőségű és drága!
Ellenben.....összeszerelünk mindent, mindenkinek!
Hiphip!! :(
Félreértés ne legyen, lehet ez jó út!
Lásd Dánia!
De míg náluk egyre nőtt a beleadott hazai érték, tudásban, eszközben!
Mi egyre csökkenő szaktudást és hazai gyártást adunk bele azokba a cégekbe, akik még nem vonultak tovább, még olcsóbb, szakképzetlen munkaerőre vadászva! Mert olyat, még jó ideig fognak találni...egyre keletebbre..majd jöhet Afrika!
A magyar gazdaság egész szerkezete van valahogy elbaszva de rendesen! Úgy magyarosan!

sjános 2013.03.04. 13:48:26

@MetroGoldwinMayer: Egyébként fixa ideám Dánia! :)
Hasonló méret...hasonló lehetőségek...hasonlóan kiszolgáltatott!
És 10 év alatt rakétáztak fel! Nem 18, nem 20, nem 30!
10év!
Kormányváltások közepette!
Talán tanulni kéne tőlük!?
Pl azt...hogy egy új kormány nem legyalulja az előző, jó, mert ilyen is lehet ám, kezdeményezéseit, hanem tovább viszi!
Nem szégyen ez!
Nem szégyen, ha a haza előbbre van, mint valami ócska párt érdek!

tomwar 2013.03.04. 14:04:40

@Behajtó70: Nos, nem vedenem Ferit, de akkoriban ki volt a jegybank elnoke, es mekkora az alapkamat?

osze 2013.03.04. 14:16:16

@babbaba: Köszi.
Ez is alátámasztja: www.cepr.org/meets/wkcn/1/1699/papers/Broadberry_Klein.pdf

Viszont érdekes, hogy bár GDP-ben kb. pariban voltunk a finnekkel, a 30-as években ott járó magyar népi írók szerint a finn napszámos/mezőgazdasági munkás kb. négyszeresét keresi a magyarnak. (És hát nálunk ezek voltak legtöbben, nem a szakmunkások.)
A Matolcsy Mátyás-féle statisztikákban is évi 200 pengő alatti a jövedelme ennek a rétegnek és Magyarországon több mint 100-szoros volt a jövedelmi különbség a társadalomban a bérből élők között.
Természetesen 200 pengő havi fixszel, akkor is könnyen vicceltek. :-)

sjános 2013.03.04. 14:23:30

Az egyik kedvenc történetem is magyar-dán! :)
Nem nyújtanám hosszúra....de érdemes elolvasni..:)
A lényeg hogy kiderül egy kutatásból hogy a dánok a legboldogabb emberek a világon!
Egy magyar város vezetői testvérvárosi megállapodást köznek, hogy megtanulják hogy kell boldoggá tenni az embereket!
Kiutaznak és ott kezdődnek a furcsaságok!
Fogadják Őket a Városházán...egy szendvics...egy üdítő. Mi ez?? Ez nem vendéglátás!
Elviszi a polgármester haza.....kis ház, semmi extra. A nappalim nagyobb, mint az egész ház a TVmről már nem is beszélve, 3 van, mind nagyobb!
Mi a fenétől boldogok ezek???
Kerékpárral járják körbe a várost. Mi a f@tyitől boldogok ezek, se szolgálati autó se alkalmazotti hadak! 5-6 fő az egész városvezetés! Némelyik még dolgozik, vállalkozik is mellette és szigorúan nincs üzleti kapcsolata a városházával! Csak félállásban politizál...hááát, milyen politikus az ilyen, mi a francnak örülnek???
Stb...stb...hosszasan sorolva a furcsaságok.
Igaz, nincs adóssága a városnak, sőőőőt...néha még nyereségesen is működik a város, gondoskodik a lakóiról, van működő szociális háló, van karbantartott út, csatorna, iskola, óvoda, bölcsi...vannak közösségi programok....főleg önköltségi alapon...stb... De mégis! Mi a franctól ilyen boldogok ezek itt???? Hisz nekem sokkal "több mindenem" van otthon!
Áááá....hazudnak! Csak a címre hajtottak és hazudik az egész város!
És hopp! Megvan a megnyugtató magyaros magyarázat!
Na ez a különbség!

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.04. 14:24:04

@Erhardt von Rheindars:

Vicces vagy kiscsávó..

Hozol néhány MSZMP tagot és 4-5 gimnáziumi KISZ titkárt.

Ezeket hasonlítod, az 56-os hóhár Apró Antallhoz és családjához, D-209 főbesúgó Medgyessy patkányhoz, pufajkás Horn NYugati sortüzeshez, és a többi tetűhöz az MSZMP KB-ben.

Nyílbán történelmet se tanultál soha, hisz akkor tudnád, hogy az összes MSZMP-st tagságostul az MSZP örökölte a pénzekkel együtt, amit tőlünk loptak el.

Akiknek volt gerincuk azok otthagyták a szarrágó komcsi tetveket ideje korán így az MSZP-ben csak a férgese maradt a komcsiknak!

Mellesleg Orbánról, Kövérről, Lévai Anikóról és a többiek nagyrészéről is olvasgathatsz olyan jelentgetéseket, melyeket a Gyurcsányhoz, Medgyessyhez hasonló spiclik készítettek.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.03.04. 14:27:29

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: apró csúsztatások vannak a hozzászólásodban, például apró antal nem volt döntéshozó mszp-kormányok alatt, gyurcsány nem jelentett, horn nem lőtt senkire, de összességében megvan benne a kellő hangulatkeltés, mismásolás, tények ferdítése és gyűlölködés, tehát azt kell mondjam, fideszjobbik mércével csillagos ötös, szép munka!

balage_81 reloaded (törölt) 2013.03.04. 14:29:13

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: azt viszont hiányolom, hogy bajnairól és simorról nem szedted le a keresztvizet. bajnai miatt például libászok ezrei haltak éhen / lettek öngyilkosok, a dataplex miatt majdnem államcsőd volt, simor offshore-számlákon fialtatta az mnb milliárdjait, gyurcsány pedig köztudomású, hogy fiatal szüzek vérét itta amíg miniszterelnök volt, vagyis összességében még van mit fejlődnöd

balage_81 reloaded (törölt) 2013.03.04. 14:31:43

@Behajtó70: az említett cégek nagy része él és virul.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.03.04. 14:33:29

@Virág et.: és az smafu, hogy kirúgtuk a rablókapitalista imf-et? több hazafiasságot nertárs!

sjános 2013.03.04. 14:34:40

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Hááát megjöttél..:)
Akkor egy klasszikus idézet, egy klasszikustól!
"kommunista kutyából nem lesz demokratikus szalonna."
Na már most, mely rendszer neveltjei, kineveltjei is ezek az urak??? A nyilatkozóval egyetemben!
Az egész kormányzó politikai elitünk! Kivétel nélkül!
És még mindig várom Tőled, a tőlem idézett MSZP-SZDSZ kormányt dicsőítő sorokat! :)

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.04. 14:46:54

@balage_81 reloaded:
Persze hazudsz ahogy szoktál:

hu.wikipedia.org/wiki/Apr%C3%B3_Antal
Személyesen felügyelte Nagy Imre és mártírtársainak koncepciós perét; 1958. június 17-én ő jelentette be a Parlamentben Nagy Imre és három társa kivégzését,

index.hu/belfold/es3500
Gyurcsány cenzorkodott a nyolcvanas években
..
"a besúgások szempontjából sokkal fontosabbak voltak az akkori "hivatalos kapcsolatok", köztük Gyurcsány Ferenc a pécsi tanárképző kar KISZ-titkára, Petrétei József politikai munkatárs vagy Kis László, a jogi kar párttitkára, jelenlegi alkotmánybíró. "

hunhir.info/?pid=hirek&id=58632
Horn Gyula a budapesti Kerepesi úti laktanyában, a Budapesti Rendőrfőkapitányság „Hunyadi János” karhatalmi zászlóaljának tagja, vagyis pufajkás lett. Fővárosunkban a Nyugati téri sortűz parancs kiadója volt.

komplikato 2013.03.04. 15:02:45

Hát a politikai iránytű alapján a FIDESZ egy baloldali konzervatív párt. A hozott törvényeik és cselekedeteik alapján pedig vér kommunisták. Innentől kezdve nem érdekel ki volt MSZMP-s, ki nem mert a nem MSZMP csöcsön nevelkedett neo-kommunisták pont annyira nem érdemelnek itt védelmet gaztetteik okán, mint az őskövületek.

komplikato 2013.03.04. 15:11:32

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Horn-ról sok mindent el tudok hinni, de azt, hogy 161-7 évesen pufajkások közt parancsnok lett volna, azt elég nehezen. Mondjuk ha nem egy kő antiszemtita náci oldalt linkeltél volna forrásnak, ahol 1956-os témába két képernyőnyi "húúú mit tett a vörös hadsereg 1945-ben" lenne a felvezetés, talán hitelesebb lenne.

A D209 meg lehet főbesúgó volt III/II-esként, de akkor összes pozíciójában valaha volt III/II-es is az volt, beleértve MATOLCSY elvtársat is igaz?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.04. 15:18:15

@komplikato:
Mivel tudod bizonyítani, hogy Matolcsy III/2-es volt ?

Persze igényességednek megfelelően lehetőleg ne vérkomcsi (kőkomcsi) újságból (Népszava, Népszabi, ...).

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.04. 15:24:35

@komplikato:
Mellesleg Horn 56-ban 24 éves volt, (56-32=24) és már 54-ben a Pénzügyminisztérium főelőadója volt 22 évesen.
Így 1956-ban mikor önként beállt a nemzetőrök (pufajkások) közé simán parancsnoki tisztséget kapott.

Husz_János_Puszita 2013.03.04. 15:37:27

Hiába akar élénkíteni, amíg ez a bagázs uralkodik, nincs az a marha, aki beruház. A csókosokon kívül.

Debil nem dönt semmiről egy személyben. "Jöhetsz nekem a számokkal Zolikám, én másképp látom a világot." Ennyi lesz a monetáris politika.

komplikato 2013.03.04. 15:49:03

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Erről meg győztél.
Ellenben Matolcsy vagy Némethné esetében elég kétséges, hogy lehettek pénzügyi pozícióban ahol voltak és ne lettek volna III/II-es jelentési kötelezettség alatt.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2013.03.04. 15:50:24

@FILTOL: Hol az az államcsőd? Azon kívül, hogy Kósa és Szájjártó jót shortoltak majd megszólaltak?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.04. 15:54:22

@komplikato:
Erről Ungváryt kéne megkérdezni, hogy lehet-e pusztán beosztás után leügynöközni valakit, bárminemű karton vagy bizonyíték nélkül.

D-209-ről, és Gyurcsányról is előkerültek konkrét jelentések, kartonok, ahogy Horn pufajkás múltja is ismert.
Szöges ellentétben Matolcsyval, vagy Némethnével, ahol ezt semmi nem bizonyítja.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.03.04. 15:55:35

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: hülye vagy "ahogy szoktál"

legalább a saját magad által belinkelt cikket olvasnád te szerencsétlen hülye

"Ungváry szerint Gyurcsány tevékenysége nagyrészt abban merült ki az ügyben, hogy a Dialógus plakátjait levette a faliújságról"

"Nevesítve csak egyszer fordul elő az ügy dossziéjában, indirekt módon lehet arra következtetni, hogy ő is érintett"

"Az is igaz viszont, írja Ungváry, hogy a Jerszi elhárítótiszthez kerülő bizonyítékok, plakátok, egyike sem közvetlenül Gyurcsánytól származott."

apró antal szerepét pedig hiába emlegeted, a rendszerváltás óta soha semmilyen tisztséget nem töltött be.

horn pedig világosan megmondta hogy pufajkás volt, mindezt a választás előtt. és megválasztották. end of story. amit a sortűzről belinkelsz, sima hülyeség, nem képzeled hogy bárki komolyan veszi?

de ha már...miért nem hozod mindjárt grósz károlyt vagy kádárt, ha az mszp-vel akarsz riogatni? gondlom én is említhetném a jobboldal által fetisizált horthy urunkat, aki csak néhány zsidótörvényt és numerus clausust írt alá. most akkor tényleg ezzel revolverezzük egymást, miközben szétlopják-tönkreteszik alattunk az országot?

boldogok a lelki szegények, azt látom.

komplikato 2013.03.04. 15:56:20

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Ezért nem kellett volna orvul leszavaznia egyeseknek az ügynök törvényt.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.04. 16:08:37

@balage_81 reloaded:

Milyen kényesek vagyunk ...
Gyurcsányt itt mentegeted, miközben tudjuk, hogy a Pécsi Dialógus csoportot megfigyelte, jelentgetett az MSZP KB-nek, akik cserébe leszóltak a vizsgáira a tanárainak. Bizonyíték:
www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA

Ellenben az nem zavar hogy Matolcsy vagy épp Némethné esetében épp a 0-val egyenlő a bizonyítékok száma, ami az ügynökösködésükre utalna.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.03.04. 16:14:19

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: matolcsy és némethné esetében nem én állítottam azt amit, leszel szíves nem behozni ezt az ostoba "ti" és "mi" szöveget, mert úgyszintén senki nem kíváncsi rá. említett két személlyel mindössze annyi a bajom, hogy nem értenek a munkájukhoz, bár némethné esetében ezt csak sejtem, matolcsy esetében tudom is, itt élek ebben az országban

de ha már így benne vagyunk, jogos komplikato kérdése, válaszold meg ezt: miért nem hozza nyilvánosságra az ügynökaktákat a fidesz? ma már mindenki támogatja, csak ők nem. várom szíves válaszod, aztán csak semmi sumákolás!

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.03.04. 16:43:26

@balage_81 reloaded:

A válaszom az, hogy nem tudom.
Azt az indoklásukat, miszerint az MDF és MSZP-SZDSZ idejében történt hamisítások (Borss-Kuncze...), valamint az eleve létező álkartonok (tevékenység nélküli beszervezési iratok) puszta léte, valamint az ügynökök és tartótisztek, MSZMP KB tagok összemosása történne, szerintem csak részben jogos.

Hasznosabb lenne a feltárás.

balage_81 reloaded (törölt) 2013.03.04. 17:04:30

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: sok köztük a volt ügynök, ennyi. jelenleg a fidesz védi a legjobban az előző rendszert, az ő érdeke legkevésbé, hogy tisztázzuk a múltat. de legalább ezt beláttad, remélem más tanul belőle

Macropus Rufus 2013.03.04. 17:44:48

@MetroGoldwinMayer:
legközelebb várd meg a híreket...
minden minusszal nyitott.

CHF/HUF 241.9Ft (-0.68%)
EUR/HUF 296,32 (-0.60%)
BUX 185991 (-0.78%)
OTP 4686 (-0.72%)
MOL 17030 (-1.28%)

ez volt ma reggel az index első cikkei közt.
Továbbá ez is:
index.hu/gazdasag/2013/03/04/minuszban_kezdtek_a_tozsdek/

"A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 86,14 pontos csökkenéssel, 18 760,80 ponton nyitott hétfőn. A pénteki záró értékéhez képest 0,46 százalékkal gyengült."

Macropus Rufus 2013.03.04. 17:46:34

@Erhardt von Rheindars: a Matolcsy-Martonyi duóhoz nyugodtan oda teheted a III/II-es megnevezést is.
Ők is ugyan olyan arcok voltak mint a Megyó volt. Csak most kussolás van azon az oldalt, mert az ő komancsuk jó komancs.

Macropus Rufus 2013.03.04. 17:48:48

@hot-spot:
"s nyugati kölcsönök sem nagyon"
én úgy tudom, hogy volt. Nem kicsi.

_most_ 2013.03.04. 18:06:00

látom sokan hiányoltak a Matolcsy nevével már már elválaszthatatlanul összeforrt forintgyengülést, úgy nézem megjött, a fidesz maximalizmusa lenyűgöző, még forintgyengülésben is jobban teljesít az ország :D

komplikato 2013.03.04. 19:36:44

@hot-spot: "és nyugati kölcsönök sem nagyon"

Izé, akkor nem 1972-ben lett megalapozva mai eladósodottságunk Kádárék által, és nem annak következményei miatt kellett belépnie hazánknak az IMF-be a 80-as években???

komplikato 2013.03.04. 19:37:55

@_most_: Múltkor volt róla részletes diagram, hogy ha Matolcsy megszólal kb. 4 óra múlva kezd esni a forint. De biztos neki semmi köze ehhez, csak a gonosz spekulánsoknak van, aki meg nem az ő haverjai :P

mitmiért? 2013.03.05. 22:31:55

Idióta Fidesz zombi kommunikációs vezeto hajléktalan-űző polgármester majom most hol van hogy tiltakozzon hogy ők nem döntöttek ugy hogy a junóricsard agyatlan lesz megis az MNB elnöke? Most miert van kuss?

Légi Kata S(z)trófa (törölt) 2013.03.30. 18:36:07

Az ostobaság diadala? Ez a blog az! Utcaseprőnek jobbak lennétek!
süti beállítások módosítása