Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.03.11.

Mai halottaink: a jogállam, a jegybank és a forint

Hakapeszi Miki

Drága Anikóm, a mai volt életem legsikeresebb napja. Leszámoltam végre volt barátaimmal, akik hátba szúrtak. Hiába csináltam belőlük alkotmánybírót, a legfontosabb pillanatokban álltak neki köcsögösködni és tettek nekünk keresztbe. De a negyedik alkotmánymódosítással a mindenbe beleugató brüsszeli nagyarcokba is akkorát rúgtam, mint még soha. Végérvényesen enyém a jegybank is. Egy hét alatt mára az utolsó Simor-hívőt is kitakarította a mi idiótának, de jámbornak tűnő Gyurink, pont úgy, ahogy kértem tőle. A hab a tortán pedig az volt, ahogy sasolt a sok tahó, amikor napirend előtt beszéltem. Egy büdös szó se az alkotmányról, de ennyire még sose küldtem el az anyjukba azokat a bíróságokat, melyek ellenünk mertek ítélni. Meg persze az energiamultikat, akik fúrják a rezsicsökkentést. Asszem nincs nálam nagyobb király a földön.

Viktor, ha ez neked siker, akkor ma tényleg örülhetsz. De még nincs vége a meccsnek. A független jegybanknak tényleg lőttek, a jogállamnak is, de ezt tudtuk előre, másra tőled nem is lehetett számítani. Viszont a brüsszeli pöcsfejek, meg a piac, tudod, a mocsok spekulánsok még bekavarhatnak. A euró/forint 303-ra ugrott, pénzünk nagyjából 8-10 százalékkal gyengébb, mint amennyi lehetne, ha nem kúratod szét a jegybankot egy félőrülttel és nem adsz lényegében teljhatalmat a saját kezedbe az utolsó fék kiiktatásával.

Baszott szar érzés, hogy a jóérzésű magyar polgár már szinte csak külső segítségben bízhat. Abban, hogy nem szednek ki a túlzott deficit alól, meg hogy elzárják az uniós pénzeket. Meg hogy a forint további gyengülése kikényszeríti az észhez térést. Abban, hogy ugyan megint elmentek a falig, de akkorát koppantok, hogy kénytelenek lesztek félretenni az unortodox baromságokat.

Persze a legjobb az lenne, ha felébredne végre a hülye nép. Talán egyszer a sok bizonytalannak is leesik, hogy veletek az országnak lőttek. Hogy nem csak a jogállamiságot nyírtátok ki, de tönkrevágtátok a gazdaságot is. És most már kalimpálhattok akárhogy, a jegybank lenyúlásával sem tudjátok a választásokig beindítani a növekedést.

Ha ezek után megint nyertek, akkor tényleg megérdemeljük a sorsunkat.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

616 komment · 4 trackback

Címkék: hazugság jogállam unortodox Orbán Viktor MNB

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr955128426

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.13. 13:13:23

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Meddig még, Képviselő úr? 2013.03.12. 15:02:59

A legutóbbi bejegyzést kommentálók egytől-egyig azon az állásponton voltak, hogy levelem falra hányt borsó. Magam sem mertem volna nagyobb összegben fogadni arra, hogy levelem célt ér, és soraim olvastán képviselőm, átérezve felelősségét, nem szavazza ...

Trackback: Az Unortodox elszabadul 2013.03.12. 12:27:09

Bombasztikus filmelőzetes! Az első magyar közgazdaságtani akcióthriller. "Sok ötletet merítettem belőle" - Quentin Tarantino. A mozgóképet nagy méretben és hangerővel méltóztassék megtekinteni.            

Trackback: A populista alkotmányos kultúra 2013.03.12. 00:29:52

Azért ez a mai fontos nap volt köztársaságunk számára, aláírja majd Áder vagy sem az alkotmánymódosítást. Itt az alkotmányos kultúra megváltozása vált láthatóvá. Csak emlékezzünk rá, hogy azért kellett “Alaptörvénynek” nevezni ezt a jogszabályt, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

komplikato 2013.03.12. 23:29:16

@stark: "A helyi (fideszes) önkormányzat is csak hápogott, hogy ők kiadták a melót, a pénzt a vállalkozónak kifizették, ők semmit nem tudnak"

Nem biztos, hogy így volt. Egy halom Fideszes önkormányzat kapásból nem fizetett ki egy halom projektet. Csak a Csepeli-t vagy két tucat ügyben beperelték. Gondolhatod mennyi jogi következménye volt. Semmi.

vagy nézd meg a Vegyépszer nevű Fidesz pénz-pumpa céget. Most csődöltetett be pár száz céget. Csak 30 MILLIÁRD forintot felejtett el kifizetni az alvállalkozóknak. Semmilyen jogkövetkezménye sem volt.

grani 2013.03.12. 23:29:16

@stark: Mondani mindent lehet. Azt hiszed, minden komentedet elolvastam? Nem vagy te annyira fontos jani, hogy készüljek belőled.

gavar csaba 2013.03.12. 23:29:38

@stark:
kétszer is a naracsos faszokra szavaztam.

Azaz nehezen tanulsz.
Most mit mondjak?

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.12. 23:29:54

@gavar csaba: A Népszava és a Blikk az neked közmédia?

Atyaúristen, te tényleg nem tudsz semmit úgy semmiről...

grani 2013.03.12. 23:29:56

@komplikato: Te is külföldi hazaáruló vagy? :D

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.12. 23:30:38

@gavar csaba: Először miből tanultam volna? Hiába szavaztam a Viktorra, maradt a Ferenc?

Vagy te nem így emlékszel? Alzheimer?

komplikato 2013.03.12. 23:30:56

@grani: "Aztán a Rákóczi után volt 1848. Meg 1956"
Bukta és bukta.
Ráadásul 1956-ban a lakosság szinte mérhetetlenül kicsi része volt benne az ellenállásban.
Bezzeg a lengyelek 1956-ban és 1981-ben!

s 2013.03.12. 23:31:42

@grani: Van az irodámban két matolcsy kép. Egyik jobb, mint a másik. Azokon dartsozok. Kilőttem a bandzsa ökör kanyargósabbik szemét. BULLSEYE.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.12. 23:31:43

@grani: Tulajdonképpen én mivel árultam el az országot? Azzal, hogy nem akartam éhen halni?

grani 2013.03.12. 23:32:03

@stark: Te seggfej, én már lassan húsz éve külföldön élek :D Kicsi trollika....

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.12. 23:33:38

@komplikato: Valóban, erre nem is gondoltam, pedig hát igazán eszembe juthatott volna maga az eshetőség.

komplikato 2013.03.12. 23:33:39

@grani: Mint írtam nem én árulom el és ki ezt a hazát, hanem a "vezetői". Nem vagyok külföldön. De egyenlőre úgy nézz ki, hogy ha maradok, akkor az vár rám, hogy éhen döglök vagy megfagyok egy híd alatt vagy erdőben ...

grani 2013.03.12. 23:34:24

@komplikato: A lengyeleknél is bukta volt. Meg aztán nem voltak olyan kevesen 56-ban sem. 48 eredménye a kiegyezés utáni fellendülés volt. 56 eredménye a kádári Vidám barakk. Mindkét kort visszasirja a jó nép.

gavar csaba 2013.03.12. 23:34:55

@stark:
Másodszor vazze.
Másodszor is beleestél a bicskába?

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.12. 23:36:09

Na jó, azt hiszem ma estére elég volt.

Emelkedettebb társaságra vágyom. Megyek, elhessegetem az udvarról a sirályokat.

grani 2013.03.12. 23:36:11

@stark: Aki mondja. Megsértődik, hogy nem olvassák azt, hogy hülye módon kétszer is a FIDESZ-re szavazot, pattog, pedig azt sem tudja, kivel is dumál :D
Na, hiába, az ujoncokat mindig jól esik egy kicsit szivatni. Gondolom, katona se voltál?

grani 2013.03.12. 23:37:04

@komplikato: Miért pont híd vagy erdő? Még lehet az aluljárókban aludni? Ott meleg van...

gavar csaba 2013.03.12. 23:37:30

@stark:
A médiáról általában siránkozott a libsibolsi siratóasszonyok hada. Kónbandi meg kontrázott :)

gavar csaba 2013.03.12. 23:38:36

@grani:
Őnsanyargató libsi.
Egy mártír.

s 2013.03.12. 23:38:45

@grani: Ez a különbség kettőnk között. Intellektuális és morális különbségek. Én nem csak azt szeretem, hogy nekem jól megy. Azt is szeretem, ha ez hosszú ideig fennmarad. orbán ebbe piszkított bele. Ennyit az intellektuális részről. A lényege tehát az előrelátás képessége.
A másik: Én nem csak azt szeretem, hogy nekem jól megy, hanem azt is, ha a többiek is boldogulnak körülöttem. Mert nekem akkor fog jól menni (intellektuális rész, a környezetünktől való függés felismerése). Mert nem akarom, hogy másnak rossz legyen (morális rész, egyszerű felebaráti szeretet)

grani 2013.03.12. 23:39:13

@s: Nekem meg a hülye szakállas vezéretek képe van. Minden reggel szembeköpöm. Néha persze összekeverem Leninnel, de nem nagy a különbség :D

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.03.12. 23:39:27

@grani: hidd el, hogy noha örülök a sok kommentnek, az eszement butaságokat egy idő után nem szívesen olvasom. én semmilyen se vagyok ideológiailag, épp ezért zavar, ha ez határozza meg a vitát. gazdasági blog ez és azt kell mondjam, ti beszéltek nagyrészt zöldséget.

komplikato 2013.03.12. 23:45:12

@grani: "Még lehet az aluljárókban aludni?"
Látszik nem figyeled mi folyik itthon :D
nem lehet. Igazából már erdőben sem, mert puszta emberbaráti szeretetből elbuldózerezik a kalyibád, sátrad akármid.
Sőt hallok történeteket arról, hogy egyesek erőkben járőrözve minden ilyet felgyújtanak ...

Megfagyáshoz meg nem kell hajléktalannak lenni. Most is rengetegen hűltek ki, nagyobb részük NEM hajléktalan volt! Állítólag 1.5 millió ember fagyoskodta át az idei telet, mert nem futja rezsire és csak annyira fűtöttek be, hogy ne fagyjanak meg.

grani 2013.03.12. 23:45:32

@s: Honnan vetted, hogy én melős vagyok? Meg hogy csóró? Mondtam én ilyet? Valszeg többet keresek mint te.
Az pedig, hogy neked lelkiismereti problémát okoz, hogy nem éhezel, magánügy.
A részvét a tömegmorál jele (jobban mondva a tömegmorállal való megalkuvásnak). A részvét az, ami tönkreteszi az erős embert, aki magasabb célok felé tekintve ki van téve annak a veszélynek, hogy az emberi szenvedés láttán képtelen követni elhatározását.
Szóval jó nyavalygást, csak ne próbálj ebből erkölcsi fölyént kovácsolni. Egész egyszerűen gyenge ember vagy.

grani 2013.03.12. 23:46:36

@Hakapeszi Miki: Ez már egy ilyen műfaj. Néha elmegy a vita fonalának szála.

s 2013.03.12. 23:46:38

@Larry Silverstein: "mert az állam a nyugdíjat továbbra is szavatolja és fizeti"

Vicces vagy, Larry. Azért kedvellek itt jobban, mint a többieket, mert mindig meg tudsz nevettetni. Most is jót kacagtam. Csak így tovább, Larry . . .

komplikato 2013.03.12. 23:46:54

@Hakapeszi Miki: Elnézést a sok OFF miatt. De hát azért tartják őket, hogy szét floodolják a témát és tereljenek.

gavar csaba 2013.03.12. 23:48:16

@komplikato:

Állítólag 1.5 millió ember fagyoskodta át az idei telet, mert nem futja rezsire és csak annyira fűtöttek be, hogy ne fagyjanak meg.

Tehát mégiscsak meg kéne köszönni orbánnak hogy csökkentette a rezsit.Igaz-e?

grani 2013.03.12. 23:50:43

@komplikato: Hát mikor otthon voltam, karácsonykor, voltak szép számmal az aluljáróban.
A ledózerolás bevett szokás a demokráciákban. Én utoljára Párizsban láttam. Éjszaka körbevetták, mindenkit bezsupoltak és az egészet cakk-pakk ledózerolták és elhordták. Reggelre nyoma se volt a tábornak. Én az ablakból néztem és olyan érzésem volt, mintha egy nácikról szóló filmforgatást néznék. Hihetetlen volt, milyen szervezetten ment az egész.

komplikato 2013.03.12. 23:55:16

@grani: "A részvét az, ami tönkreteszi az erős embert, aki magasabb célok felé tekintve ki van téve annak a veszélynek, hogy az emberi szenvedés láttán képtelen követni elhatározását."

Ha így fogok gondolkodni felkötöm magamat egy fára. Ha ilyennek kell lenni a sikerhez, akkor kell a francnak. Inkább olyan arcokat veszek komolyan a témában, mint Albert Sweitzer.

komplikato 2013.03.12. 23:56:04

@grani: Ahoy! Most firkálták bele a Tákolmányba, hogy hajléktalan csak lakott területen kívül fagyhat meg! :D

komplikato 2013.03.12. 23:58:23

@gavar csaba: "Tehát mégiscsak meg kéne köszönni orbánnak hogy csökkentette a rezsit.Igaz-e?"

:D
Ennyire nem egyszerű. Megy a matek egy csomó oldalon, keres rá, hogy mennyivel nő a cégek kiadása ez miatt. Hát naná, hogy a szolgáltatások és termékek árában a megspórolt pénz TÖBBSZÖRÖSÉT fizetetteik meg. Pont mint eddig is, minden szír szart a Zemberek fizettek meg. Most is.

gavar csaba 2013.03.12. 23:58:30

@s:
Mennyire lehet komolyan venni egy szakembert, aki állítja, hogy az állammal szemben egy akármilyen pénztár garantálni fogja tudni a nyugdíjakat?
ne viccelj. A fele sem fog létezni 2o év múlva.
Becsődölnek oszt annyi.Tévedtek. Mit lehet csinálni? Van ilyen.

grani 2013.03.12. 23:59:00

@komplikato: Hát igen. Ez mondjuk Nietzsche.
Már nem tudom, melyik hadvezér mondta, hogy nagy tett a hazáért meghalni, de erős lélek kell ahoz, hogy ezreket halálba küldj a hazáért.
Mindenki maga választja a sorsát.

grani 2013.03.13. 00:00:05

@komplikato: Jaj de jó!!! Mégis ciki lett volna hullákat kerülgetni az aluljáróban...

gavar csaba 2013.03.13. 00:00:36

@komplikato:
pedig mennyire humánus volt amí a metróba üríthetett.

grani 2013.03.13. 00:06:38

@Hakapeszi Miki: Hát az ideológiai semlegesség erősen kétséges. Az elején egyébként korrekt volt a vita. Csak aztán elfajult egy kissé. Majd törölsz.

s 2013.03.13. 00:09:12

@grani: Nem fogok tapsikolni egy rossz rendszerhez, bárkik is legyenek benne a főkolomposok. Akár az én embereim, vagy esetleg akár én magam is. Tudom mi a pálya, légy nyugodt.

Elmondom. Kezdetben vala a 3/3. Erről mindenki tud, de senki sem beszél róla. Aztán lett a 2/3. Ezt ismerjük. Lesz még 1/3 és fogaknak csikorgatása. Aztán már csak a 0 van. Készüljön mindenki.

gavar csaba 2013.03.13. 00:09:24

@komplikato:
Nehéz bal fület jobb kézzel vakarni.Hátulról pláne.
A direkt hatások a döntőek természetesen .
A másod harmad hatodrangú hatások csak a maszopos véleményformálók zsenge szofizmusának kielégítésére jók.

grani 2013.03.13. 00:12:42

@s: Helyes. Alternatíva? Nem értem, itt mindenki sír, jó magyar szokás szerint, de mi a javaslat? Megvalósítható, reális alternatíva.
Egy normális társadalomban nincs kritika megoldási javaslat nélkül. Nem vesznek komolyan és kiröhögnek. Keseregni jártok ide?
Azt hiszitek, másutt fenékig tejfel? Egy fenét. Csak ott pozitívan állnak a dolgokhoz az emberek. A magyarok meg akármi van, mindig rinyálnak és siránkodnak, mint a fürdőskurvák.

s 2013.03.13. 00:14:05

@gavar csaba: "Ha egy mód van rá."

Ha így csináljátok, nem lesz rá egyetlen mód sem. Szóltam.

gavar csaba 2013.03.13. 00:15:05

@komplikato:

Inkább olyan arcokat veszek komolyan a témában, mint Albert Sweitzer.

hehe.
A Gyurcsányt,meg a Verest ki ne hagyd!

gavar csaba 2013.03.13. 00:17:20

@s:
Szóval erőszakoskodni akartok, mint mindig ?
A kutya a szőrét elhullajtja, a szokását nem .
Szóltál.
Majd meglátjuk

s 2013.03.13. 00:17:50

@ob.szerver: A PEMÁK magyar tulajdonosaira is ez a sors vár. Iratmegsemmisítő gép. Csak még nem tudják szegénykék. Bíznak a hozamban, mint egyszeri devizahiteles az alacsony kamatban. Az mondjuk alacsony is maradt. Az a kurva árfolyam, az szállt el a picsába.

s 2013.03.13. 00:19:33

@gavar csaba: Az a tíz perc nem szépíthet ennyit.

s 2013.03.13. 00:22:55

@gavar csaba: Ülő munka. Szükségem van egy kis lazításra.

gavar csaba 2013.03.13. 00:23:11

@s:
Üsmerjük mink az illen fajtát.
Jól :)

gavar csaba 2013.03.13. 00:24:16

@gavar csaba:
Na , pá magiknak !
Kösz a helyet maki!

s 2013.03.13. 00:24:30

@grani: Ki az? Leninre gondoltam, de aztán mondtad, hogy azzal kevered össze.

s 2013.03.13. 00:38:09

@grani: Félreértetted amit írtam. Egy szóval sem mondtam, hogy csóró melósnak tartalak. Ahhoz meg semmi közöm, hogy mennyi pénzed van. Egészségedre, örülök, hogy jól megy sorod.

Nekem egyáltalán nem okoz lelkiismereti problémát, hogy - ezek szerint - jól megy mindkettőnknek. Hála az égnek, hogy így van. Nekem az okoz problémát, hogy orbán mester - kérés nélkül - belekotort a rendszerbe, és veszélyeztette annak stabilitását. Egye meg őt a rosseb ott ahol van. Ez a bolt elég jó volt nélküle is, de mos a fasz tudja meddig lesz ez még így.

"A részvét az, ami tönkreteszi az erős embert"
Máshogy látom. A részvét az a luxus, amit csak az igazán erős ember engedhet meg magának. Ha mélyen belenézel a lelkedbe, - talán van neked ilyesmid - akkor rájössz, hogy igazam van.

"csak ne próbálj ebből erkölcsi fölyént kovácsolni"
Nincsen rá szükségem. Az én erkölcsi fölényem máshonnan ered.

s 2013.03.13. 00:42:10

@gavar csaba: Ha 10%-kal olcsóbb lesz, úgy be fognak durrantani, hogy az valami csuda. Négy napig. Aztán fagyoskodnak tovább. Ezeknek az embereknek nem a rezsi csökkentés lesz a menekvés, hanem egy tisztességes munkahely, ahol meg tudják keresni az életre valót.

s 2013.03.13. 00:44:32

@komplikato: "Ha ilyennek kell lenni a sikerhez, akkor kell a francnak."

Nem kell. Pont az ellenkezője kell. Csak neki így sikerült, és most ezt hiszi.

s 2013.03.13. 00:54:13

@gavar csaba: Van aki a pénztárban hisz, van aki az államban. Igazad van, mindegyik csak egy hit. Én azt gondolom, hogy mégis a pénztár lett volna a jobb ötlet hosszú távon. Ezt úgy mondom neked, hogy én visszatettem az államiba a manyup pénzt. Azért tettem vissza, mert nem lehetett megtartani egy egész szektort érintő államosítás ellenében. Aki maradt, az ma sokkal drágábban kénytelen a manyup számlát fenntartani, mint ahogy a korábbi szerződése szólt. Emellett orbán mester bármikor gondolhatja úgy, hogy az mégis inkább az övé, ad helyette kurva jó kis PEMÁK-ot. Kell a faszomnak. Azt a pénzt, amit erre lennék kénytelen költeni, inkább elrakom olyan helyre, amiről ő nem is tudja, hogy létezik. A gonosz kis amorf törpe. Hogy baszná szájba az anyját, már bocsánat.

s 2013.03.13. 00:58:01

@grani: Van javaslat. Fül nincs, amelyik meghallaná.

komplikato 2013.03.13. 01:01:55

@grani: Nietzsche be is golyózott jól.

"Helyes. Alternatíva?"
Nem alternatívát kell keresni, mivel jól láthatóan nincsen! De bele nyugodni se kéne, hogy elzavarunk egy dilettáns rabló kormányt, hogy egy másik dilettáns rabló kormány vegye át a helyét.
A helyes az lett volna ha az első dilettáns rabló kormányt megbuktatjuk, nem ám választáson, hanem amikor védhetetlenül kiderül, hogy nem a hazáért hanem ellene dolgoznak.

ha EZ bekövetkezett volna bármelyik előző kormánynál (az összes rászolgált!), akkor a későbbiek lehet vissza vesznek arcukból, a lophatnékából és néha az országért is dolgozna.

De látod mi lett? MDF ellni megmozdulásokat kidumálták, a Gyurcsány elleni megmozdulást pont a Fidesz csapta agyon, amikor eltérítette a Kossuth téri tüntetéseket és így tovább.

Dél-Koreában köztisztségviselőt simán azért mert elszúrt egy csomó közpénzt kivégeztek! (Nem, nem Északon!)

s 2013.03.13. 01:02:11

@gavar csaba: "Szóval erőszakoskodni akartok, mint mindig ?"
Ez a te olvasatod. Én nem ezt mondtam. Amit én mondtam, az az, hogy simán megszopjátok, mert nem veszitek figyelembe az egyértelmű tényeket. Egy hatalom sem állt fenn örökké, ez sem fog. Ha így megy a kormányzás, ez előbb fog megbukni, mint azt bárki gondolná.

komplikato 2013.03.13. 01:06:51

@s: "Aki maradt, az ma sokkal drágábban kénytelen a manyup számlát fenntartani, mint ahogy a korábbi szerződése szólt."

Csak jelem, hogy aki maradt ... a jelen kormány 14-15 hónapig pofán csapta a befizetéseket a befagyasztás után, se a Manyupba, se az államiba nem került a pénz.
De nem illik megkérdezni hol van. Miért?

@gavar csaba: Hogy a jó francba jön ide a Gyurcsány meg a Veres? Elkúrták? El. A jelen banda elkúrta? El.
Miért kéne támogatnom olyanokat akik hazavágják a gazdaságot?

s 2013.03.13. 01:14:14

@komplikato: Igen. Voltak kockázatok, amik inkább az állami felé terelték az embert. Nekem kb. még majd húsz évem van vissza a nyugdíjig. Más lett volna a helyzet, ha van a számlán 30 milla, és két év a nyugdíjig. Akkor maradok, ez egyértelmű. Így bedobtam egy közepesen szar új autó árát, amit egyébként sem tudtam volna orbán kiszámíthatatlan karcsapásaitól elég távol helyezni.

tomwar 2013.03.13. 07:42:35

@Larry Silverstein: Szamok nem nagyon zavarnak, ugye:

Allamadossag:
2010.marcius ho 19.411,2Mrd Ft
2013 januar: 21.187,8MrdFT
Forras: akk.hu

tomwar 2013.03.13. 07:45:48

@zajos1: Ha kifizettek a hitelt, akkor hogy lett tobb a tartozas?

2010.marcius ho 19.411,2Mrd Ft
2013 januar: 21.187,8MrdFT
Forras: akk.hu

A GDP arany engem kevesse erdekel, meg egyetlen kolcsont se fizettem vissza eletemben GDP-ben...
Talan azert volt 2009-ben olyan magas mert a globalis valsag miatt oriasit esett vissza a gazdasag? Igen, bizony am!

Szoval legkozelebb nyugodtam fizess a boltban, vagy a postan a csekket GDP-ben, hatha orulnek neki!

tomwar 2013.03.13. 07:53:09

@zajos1: ES azt az apro tenyt elfelejtettem, hogy kozben elparolgott 2800Mrd forint is a MANYUP-okbol,
ahova evek ota nem kell "onteni a penzt"...

A ketto ugy ranezesre 45000Mrd forint...aminek nem latom a nyomat sehol...meg azt a rohadt stadiont se, b+!:-((

tomwar 2013.03.13. 07:55:53

@gavar csaba: Penztarak Garancia Alapja - mint a MABISZ az autosoknal. NEm akkora biznisz, de a toket megkaptad volna. Na ezt szamoltak fel elsonek az ujkeresztenykommunistak.

KovA 2013.03.13. 08:46:04

@komplikato: "Kapitalistától elvárható minimum."
Azért ezt nagyon gáz így kijelenteni, ha arról van szó, hogy leszerződök egy nagy rakás emberrel, akik beruháznak termelnek átveszem az árut eladom a pénzt eltüntetem, majd bejelentem, hogy fizetésképtelen vagyok - hogy az effajta ügyeskedés kapitalistától elvárható minimum...
Na itt a nagy probléma az értékrenddel- ha ilyesmivel szemben megengedő vagy.

"Csak nálunk dúló ne-kommunizmusban kell utálni mindenkit akinek pénze van (kivéve ha a PÁRT támogatója persze), máshol nem."
Nem mindegy, hogy hogyan és miből van pénze.
Az is borítja a rendszert matematikailag, ha a termelés és a kibocsátott vásárlóerő (adóban, bérben) nincs egyensúlban, hanem valakik halmoznak és az előállított vásárlóerőhiányból extraprofitot csinálnak - a kiszolgáltatott embereket közösségeket megadóssságbilincselik maguknak adó(s)rabszolgának.
Az "s" azért zárójelben - mert az államadósságon keresztül adórabszolga is lesz az ember mint a közösség tagja - adója az államadósság után fizetendő befektetéshozamkövetelésekre megy
el - gyakorlatilag semmije sem maradamiről maga rendelkezik - a kényszerei határozzák meg - minden szabadsága illúzió.

"A lakosság 23 év után se döntötte el, hogy kapitalizmust vagy szocializmust akar ..."

Egyiket se akarja, hanem egy harmadikat.
Azt biztos nem akarja amit fentebb leírtam - ha nem is tudja hogy éppenséggel minek a kellős közepében csücsül.

KovA 2013.03.13. 08:58:15

@HaCS: Hát tudod lehet olyan is, hogy én nem egyezek meg arról, hogy adót kell fizetnem, meg arról se hogy mennyit.
Ez nem változtat azon, hogy kell adót fizetni.
Abban egyetértek, hogy vitát kell nyitni és meg kell harcolni a dolgot a közvélemény előtt.
Akkor legalább meg van rágva és meg van emésztve.
De a végén és záros határidőn belül egyvalakinek döntést kell hozni, akkor is, ha nincs közös megegyezés, mert egyes résztvevők a kutyavelőscsontja szemléleten (enyém nemadom és morgok) nem tud túllépni.
Általában azért úgy van - hogy egy közvélemény előtt zajló vitában szélsőséges egyoldalúságot nemigen van pofája senkinek sem képviselni - mert azért titkon mindenki tisztában van az igazsággal - az olyan megoldással amit magára nézve a másik helyében hajlandó lenne elfogadni.
No például ilyen hozzáállást tanítani volna jó a megfelelő tartalmú erkölcstan...

KovA 2013.03.13. 09:28:56

@MacChicken: "De a tananyagot a kormany altal delegalt okosok fogadjak el vagy nem fogadjak el. Ok dontik el mi szerepel a tantervben es mi nem. "

Ha így történik az nem jó - ebben igazad van, meg abban is, hogy a történelmi tapasztalat, hogy a mindenkori hatalom igyexik a maga ideológiáját beleszőni a tananyagba vagy olyan nézőpontba állíitani a tanulót, ahonnan szép színban tűnik fel.

De abban viszont nekem van igazam, hogy jelenleg kénytelen bármely hatalom moderálni magát - nem lesz pofája egyetlen pártnak sem az adott párt vezető szerepéről papolni.
De - a személyi szükségletet meghaladó magántulajdonlás korlátlanságának szentségét, meg a közösség jogfosztását az egyénnel szemben okítani sem volna illendő...
Az alapértékek nagyjából minden vallásban megtalálhatók - és azok az értékek amiben a nem vallásosak megegyezhetnek is lényegében ezekből származnak... mint történelmi közösségi élet(képesség)tapasztalat.

KovA 2013.03.13. 09:31:28

@Távmunkás: Nem vagyok képben minden ügyben de nem teszek különbséget ügy és ügy között.
Mindegy, hogy a fityisz vagy a maszop játszik át köztulajdont pl a Grupo Milton kezére.
Látom a példát, hogy mindkettő megteszi.
A rendszar ilyen - akár a gőzgépnek ennek is megvannak az igen magas és sajátságos veszteségenergiái.
A médiában betöltött stratégiai pozícióktól és piszkos háttéralkuktól függ hogy kinek sikerül a másikat jobban bemártani.
Mert a média sem igazsán szabad média, csak abbanaz értelemben, hogy aki fizeti annak szabad megmondani mi legyen az alaphang és a hangnem.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.13. 09:44:06

@gavar csaba: Igazad van, valójában a Fideszen kívül mindenki tévesen lát kommunizmust az államosításban, a Nyugat-ellenességben, az oktatás, a média és a bíróságok központi vezérlésében a hasonló intézkedésekben, mert a nacionalista máz miatt nem kommunizmus, akkor hungarista vagy minek is nevezzük? Csak azért hiszik kommunizmusnak, mert arról van személyes tapasztalatuk és a kormány tagjai is oda köthetőek a múltjuk miatt...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.13. 09:57:23

@KovA: No igen, Magyarország egyik komoly problémája a pártoktól független média hiánya és az, hogy ahol véletlenül mégis nem a párt finanszírozza, ott pedig szinte csak baloldali véleményformálók vannak.

Szomorú végignézni, hogy a Fidesz és az MSZP irányítja az összes napilapot és a hetilapok jelentős részét is: Magyar Nemzet, Népszabadság, Népszava, Blikk, Metropol, Magyar Narancs, Heti Válasz, Demokrata, 168 Óra.

És persze ne felejtsük el, mekkora tisztogatások voltak az Index-nél az utóbbi években, mióta jobboldali tulajdonos vette át a baloldali portált.

A tévéknél és a rádióknál ugyanez a helyzet, teljes egyetértésben rakták ki az országból a Danubiust és Slágert, saját adóikkal helyettesítve őket.
Fejlettebb országokban is van sok köztudottan valamelyik irányba elfogult adó, de ott nem a pártok pénzelik őket, általában minden oldalt képviseli valamelyik adó és sokkal kiegyensúlyozottabbak a híradók, mint itthon. Nálunk közben 2 különböző országról tudósít a HírTV és az ATV...

KovA 2013.03.13. 10:29:50

@Távmunkás: "ahol véletlenül mégis nem a párt finanszírozza, ott pedig szinte csak baloldali véleményformálók vannak"

:-) Mely baloldal ideológiáját tekintve jobboldal a jobboldalhoz képest ami egyesek szerint már-már kommunista...

Gáz van. El kell rugaszkodni a bal a jobb, a kommunista a kapitalista, meg a liberális címkézéstől - tűl durva és túl pontatlan és csak címkézés.

Itt országot kell újjászervezni a fennálló helyzetből kiindulva új elvek mentén mert a régiek megbuktak - főképpen pedig a maguk primitív beszűkültségében - mint pl.a "magántulajdon szentsége" ami "privát az jó ami közösségi az rossz" és egyéb sztereotípiák...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.13. 11:50:16

@KovA: A közérthetőség kedvéért a baloldal az MSZP+SZDSZ és utódpártjaikat jelenti ma a magyar közéletben. Alapvetően a liberális és kissé a szocialista meghatározás illik a hangoztatott elveikre.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.13. 12:23:16

@grani: Nem, nem voltam? Gondolom neked meg nincs meg a 8 általános (sem)...

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.13. 12:28:23

@tomwar: Jajj, ne gyere az AKK-val én is próbálkoztam, de ezeket nem nagyon érdeklik ezek a számok meg ilyenek.

stark (a fideszre szavaztam 2010ben) 2013.03.13. 12:30:28

@Távmunkás: "Szomorú végignézni, hogy a Fidesz és az MSZP irányítja az összes napilapot és a hetilapok jelentős részét is: Magyar Nemzet, Népszabadság, Népszava, Blikk, Metropol, Magyar Narancs, Heti Válasz, Demokrata, 168 Óra."

Ne is mondd. Magyarországon nyomtatott sajtót nem is nagyon érdemes kézbe venni...

tomwar 2013.03.13. 12:53:42

@stark: A szamolas az zsido trukk!

Nem is valaszol ra soha senki!:-)))

komplikato 2013.03.13. 12:54:38

@KovA: "Azért ezt nagyon gáz így kijelenteni, ha arról van szó, hogy leszerződök egy nagy rakás emberrel, akik beruháznak termelnek átveszem az árut eladom a pénzt eltüntetem, majd bejelentem, hogy fizetésképtelen vagyok"

De nem ez történt. Én meg a profit védelmére írtam, hogy alap.
És mínusz 10 MILLIÁRD az sok minden, csak nem profit. De ez OFF.

komplikato 2013.03.13. 12:59:19

@KovA: "Nem mindegy, hogy hogyan és miből van pénze."

Ja értem, mert köztudott, hogy a kormány közeli nem-oligarchiák pénze nem offshore bizniszeken, szétprivatizált cégeken és megbugázott közbeszerzésen hízott, mi? :D

"Egyiket se akarja, hanem egy harmadikat."
Ja éééértem! Mi a magyarok akkora zsenik vagyunk, hogy feltaláltunk egy teljesen új, az utópisztikus szocializmus és a Star Trek világát túlszárnyaló új világrendet!
Nem is értem ez eddig nekem miért nem esett el ...

tomwar 2013.03.13. 13:01:18

@stark: A szamolas az zsido trukk!

Nem is valaszol ra soha senki!:-)))

KovA 2013.03.13. 13:33:34

@Távmunkás: Értem - tudom - persze - csak időnként muszáj emlékeztetni rá, hogy most melyik értelmezés szerint beszélünk baloldalról... :-)

Amúgy, hogy a szocialista kicsit is szocialista lenne én nem éreztem - sokkal inkább úgy hogy a maszop szadesz koalíciónak az ideológiáját a szadesz testesítette meg - a maszop igazából elveket meg eszméket nem képviselt - csak működött, ahogy működött.
Az is érdekes, hogy másutt a "liberális" általában jobboldal :-) és nálunk is gyakorlatilag nagyonis jobboldali eszmékre hivatkoztak...
A baloldaliságuk tulajdonképpen a köpönyegfordítás eredménye - nem váltottak oldalt miután a kapcsolati hálózatukat örökölték - a maszop a kádárista, a szadesz a rákosista rendszerből - és egyben jó reklám is volt - még ma is sokan szavaznak a maszopra Kádár János nosztalgia okán. Valójában sokkal kőkeményebb kapitalizmusépítők mint a fityisz.
A vezető mag a politikai befolyását és a szocialista gazdaságból örökölt vezető pozícióit tőkésítette. Sok néhai vezérigazgatő lett a privatizált vállalat főrészvényese az pl. MRP-nek nevezett játéknak köszönhetően...
A változatlan eszme fő a vezető szerep- ha valamit nem tudsz feltartótatni - állj az élére.
Kb ez az az elv ami az MSZP-t egybentartja.
A valódi ideológiát meg a szadesz adta hozzá - ami egyébként a fityisztől sem állt messze - nem sokon múlott hogy lepaktáljanak velük - ám a "baloldali" kapcsolatrendszer erősebb volt...
Végül a szadesz belebukott abba, hogy a 2006-ban nyilvánvalóvá váló 16 éves kudarc ideológiagyártó rossz szelleme. Mig a maszop ideológiailag hal. Nem lehet megfogni mert nem képvisel semmit.

KovA 2013.03.13. 13:44:41

@komplikato: Nem kell világrendet feltalálni - elég ha magunknak feltalálunk egy nekünk megfelelő rendet - mert ezt helyettünk nekünk senki nem teszi meg úgy hogy mi azzal ne a rövidebbet húzzuk.

Nem kell se kicsinyhitűnek se hülyének lenni.
Minden ami van lett - kitalálták, megharcolták valahol maguknak.
Mert nem úgy álltak hozzá ahogy te.

Miért jársz te két lábon ?
Mert volt egy ősöd aki elkezdte, annak ellenére, hogy még nem látott olyat - pedig neki is mondhatták, hogy mit képzel és hallatlan.
nagy részük ma is a fákon ugrál. :-)

Ne légy majom - a majmolás azt csinál az emberből... tisztában kell lennie a nyúlnak, hogy saját helyzete és adottságai vannak - mert ha a farkast akarja majmolni hamar farkasszar lesz belőle.
Infantilizmus mindig valami utánozható atyuskát keresni, meg felsőbb tekintélyekre hivatkozni, netán hozzá futkosni árulkodni meg segítségért.
Erről le kell szokni nagyon hamar.

Nekünk magunknak kell megoldani a saját problámáinkat magunknak és egymás között.
Senki ezt helyettünk meg nem teszi,
és minden segítség csak árt.

KovA 2013.03.13. 13:47:09

@komplikato: mínusz 10 milliárd itt az plusz 10 milliárd amott és az már profit.
Különösen, ha az a mínusz 10 milliárd egyben adósság amivel tartozom, de csődre hivatkozva nem kell megfizetnem.

komplikato 2013.03.13. 13:56:28

@KovA: De abban az a szép, hogy a 10 milliárdot a Wallis adta a Hajdú Bét-nek és a HB csődje miatt inkasszó (OTP) nyomán pont a Wallis nem látta a büdös életben a 10 milliárdot.
Ráadásul az előző tulaj ugye eleve minuzs 25 milliárddal adta át a céget a Wallis + OTP párosnak és nem tudjuk ebből konkrétan mennyit vállalt át a Wallis.
Az ügyben mindenki úgy tesz, mint ha a Wallis lett volna a HB vezetősége, miközben nekik több mint 100 céget kellett istápólni, amiből akkor valami 14 volt csődközelben és nem a HB volt a legnagyobb.

Mindeközben a HB-nél sokkal nagyobb Bábolna is szépen bedőlt ugye, azt is az OTP inkasszózta ...

És mit ad Isten a megmaradt húsfeldolgozók mind Csányi kezében landoltak, akinek meg semmi köze az OTP-hez.

KovA 2013.03.13. 14:22:14

@komplikato: És ?
Nyilván adni kell valahova a pénzt, ha el akarom tüntetni. A játszma fontos eleme odaadni a mentendőt és olyan jogcímen, hogy ne lehessen utolérni.

No hát akkor kutyuljad az ügyet:

"Miközben beszállítóit már alig fizette a Hajdú-Bét, addig 2003 végén, a Bajnai Gordon által vezetett Wallis érdekeltségéből szivattyúzták ki az ingó és ingatlan vagyont.
A Magyar Nemzet birtokába jutott, 2003. december 8-i közgyűlési jegyzőkönyvének tanúsága szerint a részvényesek ellenszavazat nélkül úgy döntöttek, hogy cégük 125 millió forintos kölcsönt nyújt az egyébként stabil anyagi háttérrel rendelkező Wallisnak, továbbá 180 millió forintos hitelkeretet is biztosít a Bajnai Gordon által vezérigazgatott társaságnak.
Hogy miért hitelezett mintegy 300 millió forintot a végnapjait élő Hajdú-Bét a Wallisnak, nem tudni, mindenesetre több mint különös, hogy egy csőd közelében lévő társaság adjon kölcsönt gazdag tulajdonosának.
Ugyanez a 2003. decemberi közgyűlés döntött arról, hogy tanácsadással, a gazdálkodás átvilágításával és határidős devizaügyletek megkötésében való közreműködéssel bízzák meg a Wallis Rt.-t.
Hogy ez a három szerződés mekkora összegről szólt, nem tudni.
Ráadásul a december 8-i közgyűlésen döntöttek az ingatlan vagyon egy részének eladásáról is. Így megkezdődhetett a zagyvarékasi gyárnak, a Hortobágy-Nyírmada Kft. üzletrészének és a törökszentmiklósi ingatlanegyüttesnek, valamint a rajta lévő hűtőháznak az értékesítése.
Szakértők szerint a maradék ingó és ingatlan vagyon kimentése állhatott a tranzakciók hátterében.
Ugyancsak a vagyonátmentést szolgálhatta az a 2004. január 8-án kötött szerződés, amely alapján a Hajdú-Bét egy közel 119 millió forintos követelését átjátszották a Wallisnak – derül ki egy másik, szintén a napilap birtokába került okiratból, amelyet a Wallis részéről Bajnai Gordon vezérigazgató is aláírt.
Pedig 2003 decemberében a Hajdú-Bét már elvileg fizetésképtelen volt, beszállítóit és munkásait alig fizette.
Holott a Wallisszal kötött hitelszerződések és az eladásra szánt ingatlanvagyon azt jelzik: gyakorlatilag tudtak volna.
Mindez arra utal, hogy a Bajnai Gordon által irányított Wallisnak esze ágában sem volt megmenteni a Hajdú-Bétet.
Hiába nyilatkozta azt Bajnai Gordon, hogy ők mindent megtettek az összeomlás elkerüléséért, és hogy a történteknek mindenki a vesztese volt, a tények azt jelzik, hogy szándékosan idézték elő a „fizetésképtelenséget”.
A cégbíróság 2003. december 12-én rendelte el a Hajdú-Bét felszámolását, azonban 2004 januárjában a cég saját maga ellen indított új felszámolási eljárást, amelyet a Bács-Kiskun Megyei Bíróság jogerőre emelt.
Ugyanebben a hónapban a Hajdú-Bétben lévő ingatlanokat fürgén kimentették, méghozzá a bíróság szerint valós értékük harmadáért.
Sok mindent elárul a Hajdú-Bét közgyűléseiről a résztvevők listája. A 2003. december 29-i ülésen például három ciprusi (Vitonas Investments Ltd., Rába Holding Ltd., Westbay Holdings Ltd.), egy egyesült arab emírségekbeli (Abu Dhabi Investment A.), egy luxemburgi és két amerikai cég is részt vett.
A szavazatok többsége a Wallis érdekeltségébe tartozó ciprusi cégeké volt.

Vagyonkimentés Wallis módra

A Hajdú-Bét Rt. 2003. év végi közgyűlésein, amikor már a tulajdonosok számára is nyilvánvalóvá vált, hogy a baromfitermelő cég fizetésképtelen, több, nagy értékű üzem értékesítéséről is határozatot hoztak, sőt kezdeményezték a vállalat székhelyének áthelyezését.
A Magyar Nemzet birtokába jutott jegyzőkönyvek szerint december 8-án és 12-én más mellett a zagyvarékasi gyár és a hozzá tartozó telepek, a törökszentmiklósi hűtőház, a debreceni és a kisvárdai gyárak értékesítését készítették elő. Egy a napilapnak nyilatkozó jogász szerint a cég székhelyének áthelyezésére vonatkozó indítványt azért hozták meg a baromficég vezetői, hogy lassítani tudják az akkor már megindult felszámolási eljárást.
Az ügyvéd nem zárta ki azt a lehetőséget sem, hogy az időhúzásra a vagyon kimentése miatt volt szüksége a vállalatnak. "

komplikato 2013.03.13. 14:23:16

@komplikato: "pont a Wallis nem látta a büdös életben a 10 milliárdot."
Ja meg a termelők se, mert ugye arra lett adva a pénz, hogy kifizessék őket. Valahogy nem emlékszem a Pesty riportjában, hogy a HB vezetőségnél nagyon feszegette volna a kérdést. Ráadásul ha azért mentek csődbe, mert a ruszkik nem vették át a libákat, akkor hova lettek a libák? Mert azt se láttam volna valaki kereste volna őket igazán.

komplikato 2013.03.13. 15:09:42

@KovA: De ha ez az év végi közgyűlésen volt és januárban már ott volt az inkasszó, akkor hogy?

"cégük 125 millió forintos kölcsönt nyújt az egyébként stabil anyagi háttérrel rendelkező Wallisnak, ..."

Szerintem tényleg nem állt szándékukban megmenteni a HB-t, de az előzmények után nem is csoda. Viszont miként lett volna stabil a Wallis háttere, amikor 14 sok tízmilliárdos cége készült bedőlni? Ez hülyeség.

Ha meg elveszítették a 10 milliárdot (meg amit addig befektettek előtte), akkor párszor százmillió kivétele a rendszerből az miként lesz pénz szivattyúzás?

Egyébként a hivatkozott forrás mennyire megbízható, ha egy ellenérdekelt ügyvéd kinyilatkoztatására épül?

KovA 2013.03.13. 15:23:45

@komplikato: Izgalmas ügy ugye ?
Sajnos - vagy szerencsére egyikünknek sincs közvetlen rálátása. Csak a bűntett a nyilvánvaló.

Tudod ismerem a macskát meg a lehetőségeit amikor a kanári madárral egy szobába kerül.
Nincs kétségem afelől mi történt, ha másnapra eltűnik a kanárimadár.
Hiába vigyorog a macska, hogy nem voltam ott, nem láthattam.

Az emberállatját is ismerem - ráadásul saját magamból... viszont nem engedem szabadjára mert tudom, hogy a közösség az életterem és fontos, hogy egészséges legyen. Erről szól az erkölcs erről kellene hogy szóljanak a törvények és a köz(m)értékend.
De liberalizmus ürügyén az ember állatjáról szól... és ez baj.
Az ember legfőbb evolúciós előnye hogy magasan szervezett közösségben képes élni - enélkül bottal turkálhatná a földet illetve lebunkózhatja fajtársait... és ezen az evolúciós előnyön van mit fejleszteni - ez a feltétele hogy megállja a helyét a közösségek és kultúrák evolúciójában.
Ez pedig az erkölcsről és (közösségi m)értékrendről szól...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.13. 15:24:45

@KovA: A szocialista ideológia szerintem érezhető volt például a progresszív adókulcsokban és a bérekhez mérhetően magas nyugdíjakban (jövedelmi egyenlősdi).

Van a mai magyar jobboldalon is liberalizmus, az előző Orbán-kormányban még szerepet is kapott, de manapság háttérbe szorították Pokorniékat.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.13. 15:30:34

@KovA: Ez volt az a Magyar Nemzet cikk, ami hamis tényeket közölt és utána helyreigazításra kötelezte őket a bíróság?

KovA 2013.03.13. 15:46:29

@komplikato: Annyira megbízható mint a te forrásaid :-)
A lényeg, hogy van egy macska és eltűnt a kanári. A hogyan az részletkérdés és kikövetkeztethető.
Elég sok adatot látsz ciprusi és egyéb "külhoni" cégnévvel ahová a vagyon ment.
Valakinek igen nagy a fantáziája ?
Aztán te párszázmilliót számoltál össze de volt ott egy deviza ügylet is ismeretlen összegről.
Aztán tudod én inkább a szerencsétlen behülyített szerződött kifizetetlenül maradt kisvállalkozót értem meg aki a libát szállította árát nem kapta meg és tönkremet és 9 esetbe öngyilkos lett.
Te meg megérted a Wallis céget, aki ügyesen kimentette a pénzt a végrehajtás elől.
Uggyan már - nem áll stabil lábakon - de arra jut neki hogy kipucolja az országból is ?

Azok a párszázezer forintok amivel a Hajdú-Bét a beszállítóinak adós maradt - az nekik az életüket jelentette.
Hogy ehelyett inkább a Wallisnak "kölcsönözte" hogy az egyben kimentse a "párszázmilliót" az égbekiáltó disznóság.
Ennyi világosan látszik. Az hogy csődbemész miután kifizetted a vagyonod erejéig amit tudtál - az egy dolog - ám ha kimented a pénzt a tartozásaid megfizetése elől: az csődbűntett.
No persze nem egy maffiaországban - ahol a konkurrens oligarchák is egymással kiegyeznek mert kölcsönösen van mivel sakkbantartani egymást.
Ennyit az ítéletekről meg a magyar bíróságok függetlenségéről :-) - fosik mindegyik és mindkettőtől, naiv aki azt hiszi hogy nem.
Hogy értsd: akár maszopos bagázs ellen folyó ügyben is előfordulhat, hogy fityisz állítja le a "túlbuzgó" naiv igazságszolgáltatót több jel utal rá. Mit gondolsz miért ?
Néhány parasztáldozaton kívül többen nem érdekeltek - egy totális pártmaffiaháború mindkettőnek nagyobb biztos veszteség - mint amennyit egy győzelemmel nyerhet.

KovA 2013.03.13. 16:12:10

@Távmunkás: "Van a mai magyar jobboldalon is liberalizmus, az előző Orbán-kormányban még szerepet is kapott, de manapság háttérbe szorították Pokorniékat"
Ezeket a dolgokat te jobban követed mint én.
Engem nem érdekel a magyar/szadesz-módra álszenteskedő liberalizmus.
Mint gazdasági szervezőelv megbukott és valójában a gazdasági erőfölény elnyomási lehetőségeit liberalizálta. A buzi/kisebbségi-jogi ügyek meg luxusprobléma-gumicsont, ahhoz képest ami a gazdaságból erőforrásokból kiszorult tömegek és térségek valóságos problémáihoz képest.
Az igazság nem liberális meg nem is relatív.

"A szocialista ideológia szerintem érezhető volt például a progresszív adókulcsokban és a bérekhez mérhetően magas nyugdíjakban"

A nyugdíjakat nem emlegetném azt mindegyik előszeretettel használja választási kampánytrükközni.
A progresszív adókulcs teljesen jogos - és fityiszes elkúrás az egyenadó.
Egész egyszerűen azért mert egy jövedelmet ideális esetben háromfelé lehet osztani:
- szükségesrevaló
- hasznosravaló
- kellemesrevaló
És hülyeség ezt közmegterhelés szempontjából
egy kalap alá venni.
Tehát ez mindenképpen egy nagy elvi elkúrás...

De nézzük meg a gyakorlatot is - hogy változott a köztehermegosztás:
- az egyenadó a magasabb vagy az alacsonyabb kulcs felé mozdult el ?
Utóbbi esetben közbevétel/adókiesés amit pótolni kellett.

És hova lett átterhelve ?
Pl. Különadókban a rendszar teherviselőképes haszonélvezőire.
Igy nézve viszont meglehetősen merész szocialista cselekedet épp a "jobboldalon", amit a bal sosem mert megtenni.

És ha jobban körülnézel - lehet hogy a szükség diktálja - de a fityisznél éppenséggel több a szocialista elem (a korrupciótól eltekintve ami viszont mindegyikre jellemző az ember túlliberalizált állatjának természete okán.)

KovA 2013.03.13. 16:21:29

Amúgy én nem a Magyar Nemzetttől szedtem a hajdúbéttel kapcsolatos történetet.
Viszont körülnézhetsz itt is:
www.civishir.hu/hajdu-bihari-hirek/hozzaferheto-a-neten-a-hajdu-bet-8222igaz-tortenete8221/0117120441

Meg itt a vizsgálati anyag:
elszamoltatas.kormany.hu/download/3/28/20000/hajd%C3%BAb%C3%A9t%20jelent%C3%A9s.pdf

komplikato 2013.03.13. 20:17:43

@KovA: Volt egy részletes, minden részre kiterjedő hosszú elemzés. Annyira jó volt, hogy rengeteg cikk és blogg linkelte.
Valami érthetetlen módon Február 22-28 között eltűnt a bloggal együtt nyom nélkül. Google cacheben akkor még megvolt ...

Ott konkrétan le volt írva párt "ismert tényről", hogy miért nem történt meg. Azt hiszem fő kifogás az volt, hogy az inkasszó és csőd eljárás nem úgy működik egyáltalán, ahogy a cikkekben leírták.

A második linket hanyagoljuk, valami 1300 vagy több ügyből egyben sem történt semmi. Ott valaki lopta a napot az adófizetők pénzén.

komplikato 2013.03.13. 20:21:43

Az első linket is hagyjuk. Budai sok mindent állított, millió dolgot, ebből egyet nem tudott bizonyítani. Ez nem azt jelenti nincs igaza, de ha igaza van, akkor nagyon impotens a faszi a hivatalával együtt.

fehérfarkas 2013.03.13. 23:10:07

@komplikato: "Ha meg elveszítették a 10 milliárdot (meg amit addig befektettek előtte), akkor párszor százmillió kivétele a rendszerből az miként lesz pénz szivattyúzás? "

a matek soha nem volt az erőssége az unortodox gazdaságpolitikát és tündérmesét védő kommentelőknek :)))

KovA 2013.03.14. 10:41:59

@komplikato: Lehet így is látni - én nem így látom.
Az 1300 ügggyel való foglalkozás az alkupozíció a maffiák között :-) Az egyik maffia csőretöltött önvédelmi fegyvere a másikkal szemben.
Aligha azért nem lesz belőle "semmi" mert nincs ügy.
Így tölti be a szerepét.

Miamao 2013.03.15. 01:08:34

A címben szereplő felsorolásból (hogy mi halott) kérem szépen nem kifelejteni a fideszes politikusok agyát sem élén 2/3 Törpeszuperrel, akinek már a lelke is halott, annyi mocsokság szárad a lelkén. Érdekes módon hazug nyelve még megy, de vérben forgó szemei elárulják hogy FÉL! Ez jo jel :-))

kvadrillio 2013.04.29. 14:43:35

"Az amerikaiaknak elegük van a NATO-ból - Mi lesz Európával?

Balla Eszter (San Francisco)
- vilag@hetivalasz.hu
Utolsó módosítás:
2013.04.29. - 09:21
Létrehozás:
2013.04.28. - 09:02

Nem új keletű, de egyre erősödik a NATO bírálata Amerikában. Egyesek már a hidegháború legsikeresebb katonai tömbjének jövőjét kérdőjelezik meg. „A NATO teljesítette küldetését. Európa működtesse egyedül a szervezetet, Washington pedig saját védelmi prioritása szerint járjon el" - javasolja a New York Times. "..........node kik védi meg a NAGYMAGYARORSZÁGRA TÖREKVŐKET ??????????!
süti beállítások módosítása