Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.03.17.

Ajándék a Fidesznek: Brüsszel lenyúlja a betétesek pénzét

Hakapeszi Miki

Szombat reggel, uniós polgár sokáig horpaszt, de mikor már nagyon hasára süt a nap, benyomja a rádiót. Az első hír, amit hall: öregem, rábasztál, éjjel durván megadóztatták a bankbetéted. Nem vicc öcsisajt, a döntés megszületett, hiába rohansz a bankba, már le is nyúlták a pénzed akár tizedét, kapsz cserébe szart se érő bankrészvényeket. Micsoda, kicsoda? Az a rohadt kormány? Nem, kis barátom, az unió. Bizony, a brüsszeli pöcsfejek nyomásának, ultimátumának enged a kormány.

A ciprusi mentőakcióval az Unió átlépett egy határt, amit nem lett volna szabad. Büntetőadót kivetni az összes bankbetétre, magyarul lazán ellopni a megtakarítók pénzének egy részét, olyan veszélyes precedenst teremt, melynek következményeit nem valószínű, hogy komolyan felmérték volna. Persze, nyomják a vakert, hogy ez kizárólag Ciprus esetében történt, de őszintén, ki a fasz hiszi el? Ráadásul hozzáteszik, hogy a ciprusi betétek több mint fele külföldieké, nagyrészt oroszoké. Marha jó ötlet azt sugallni, hogy az összes ruszki pénzmosó, de aki nem, az is szopjon ugyanúgy.

Persze, meg kell menteni Ciprust, nehogy boruljon az eurózóna. Na de ha négy jóval nagyobb országnál már ez sikerült másképpen, akkor pont ennél a picsányi szigetnél gurul el a gyógyszer? Lehet, hogy csak próba cseresznye alapon bedobták, hátha benyeli a nép? Cipruson áll a bál, el is halasztották a parlamenti ülést a mentőcsomag elfogadásáról, de az igazi kérdés nem az, hogy Jorgosz mit reagál. Mi van, ha José, meg Guido basz oda és rohanja meg a spanyol és olasz bankokat? Ők se hülyék, miért higgyék el, hogy náluk más lesz a következő csomagban?

De tegyük fel, hogy nem lesz nagy balhé, kockáztattak, nyertek. Akkor mi kúrunk rá itt Magyarországon, nem kicsit, nagyon. Olyan adu ászt kap kezébe a Fidesz, ami ügyesen kihasználva a választási eredményt is befolyásolhatja. A primitív hazug üzenetekre annyira vevő egyszerű nép már nem csak azt fogja hallani, hogy a mocsok komcsik adót emelnek, meg a multik seggét nyalják, mi pedig nem csak adót csökkentünk, hanem rezsit is.

Jöhet ez is: mi megvédtük a nyugdíjakat és garantáljuk a bankbetéteket, bezzeg a nekünk folyamatosan ugató mocskos unió ellopja az emberek pénzét. Tiszta agyrém: alig egy éve attól félve menekítették ki pénzüket sok ezren az országból, hogy Viktor a nyugdíjpénzek után lenyúlja a betéteket is. Most pedig még csak hazudnia sem kell, amikor azt állítja, hogy az EU csinálja ezt.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

362 komment

Címkék: lopás bankbetét Orbán Viktor EU Ciprus

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr775139113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aleb19 2013.03.18. 12:05:22

@Távmunkás: izlandon nem volt allami garancia a maganbankbetetekre, de demokratikus orszag leven szavaztak rola es za izlandi nep azt mondta fuckoff sumak kulfoldi spekulansok

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.18. 12:09:30

@szvsz: félreértesz. Számomra az az oldal egyenlő a kurucos lappal. Ebből következően IP szinten tiltva van. Ha akarom sem tudom megnézni. Csak a véleményemnek adtam hangot, miszerint hiteltelennek tartom a forrásodat, bármi legyen is ott.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.18. 12:10:58

@szvsz: egyébként érdekes, hogy harmadik napja keresem azokat a nem fideszes, nem jobbikos hozzászólókat, akik ilyen hangnemet ütnek meg, amilyet te és párt-/elv-/eszmetársaid, de egy darabot sem találok.

2013.03.18. 12:14:07

totál egyetértek az írással :) de mi akkor basztunk rá amikor 2/3-ot adtunk ezeknek :)

sanche_ 2013.03.18. 12:23:44

@sárkányfő:
" amúgy sem túl életképesek, a kapitalizmus gyümölcseit élvezni akarják, meg fogyasztani, de ezért rendesen dolgozni, na azt már nem. Szóval az északiaknak az lenne a legjobb, ha a mosatni EU felrobbanna, és akkor ők megszabadulva a semmirekellő déliek terhétől már másnap reggeltől megalakíthatnák az Északi Uniót, és amelyik végre egy komoly és fejlődőképes, sőt a déliek nélkül szárnyakat kapó szervezet lenne."

Ez nagyon-nagyon "északi propaganda" és ennél sokkal árnyaltabb a kép.
Kezdjük ott, hogy ezek virtuális határok, az emberek meg ugyanolyanok.. Azok, akiket most gazdag nyugatinak nevezünk, az emberek nem dolgoznak jobbat, többet, csupán ügyesebben rabolták és rabolják ki ma is a világot. Hollandia, Anglia, végig se lehet számolni azokat az országokat ahonnan csapolják ma is a pénzt, igaz nem gyarmatnak nevezik, mégis ezt teszik.

És tudod emlékszem, mikor görög "mentő csomagot" (kb olyan mentés, ahogy Viktor szokott minket megmenteni..) szavazott meg Németország, úgy reklámozva magukat, hogy áldozatot hoz a derék dolgos nép, a lusta görögöknek. Azt viszont már nem reklámozta, hogy éppen a törlesztés, amiket nem tudtak kifizetni, azok éppen német kamatok voltak, amik olyan mértékűek, amiért a középkorban meglincselték az uzsorást. És most nagy kegyesen adtak nekik újabb kamatos kölcsönt, hogy az előző kamatjait vissza tudják fizetni... ...Valójában nagyon is jó üzlet ez a nagyoknak és egy pillanatig se akarják, hogy kitörjenek a mókuskerékből a déli országok. Időről időre "megmentik őket", hogy tovább fizethessék a kamatokat.

Én EU párti vagyok meg minden, de nem szeretem, mikor így leegyszerűsítik ezt a kérdést és felosztják az EU-t rendes népekre és másodrendű aljákra.
Amit írtál olyan formában az színtiszta nyugati hazugság, hamis propaganda, pont olyan, mint amik terjedtek Magyarországról külföldön mikor itt szocializmus volt. A megoldás az lenne, ha az EU egységesebb lenne és egy országnak külön akkora hatásköre lenne, mint egy megyének, egységes adókkal és szabályokkal.

műproli 2013.03.18. 12:24:23

Ezisaz Orbán miat van! Mer csak kiteszi a lábát a zországbúl és máris csinája a roszat világ szerte!! Hát ezér vót ot Brüxelben a mút héten!!! Meg hoty el menekűjön a hófúvás elűl!!!!

drkovax 2013.03.18. 12:35:36

@kovi1970:
De. Ráadásul Eu HÉA irányelv a teljesítés helyére vonatkozóan. És már vagy 3 éve így van. Csak mostanra kezdenek összeérni az adóhivatalok adatai, hogy ellenőrizni is tudják.

Foxtrotty 2013.03.18. 12:36:49

Szegény Simort az ág is húzza. Egyik héten leváltják a Nemzeti Bank éléről a másikon megadóztatják a ciprusi vagyonát. És még sok másik hazai "unortodoxia" ellen ugató káderét

Küzdöttek a magyar oroszlán ellen, aztán az EU sakál falja fel őket

okostojgli (törölt) 2013.03.18. 12:37:11

"Olyan adu ászt kap kezébe a Fidesz"

Hát, nem biztos.
"A bankbetétek megadóztatása nem teremhet precedenst, mivel Ciprus egyedi eset - mondta a hvg.hu-nak Zsiday Viktor, a Concorde elemzője, aki szerint azt látni kell, hogy a kormányok mindig onnan veszik el a pénzt az ilyen helyzetekben, ahol a legkönnyebb. Görögországban a kötvényeseknek kellett hatalmas veszteségeket elszenvedniük, Magyarországon pedig a magánnyugdíjpénztári pénzeket vették el, a ciprusiak pedig a bankbetéteket csapolják meg, fejtette ki."
hvg.hu/gazdasag/20130318_ciprus

okostojgli (törölt) 2013.03.18. 12:43:57

@Foxtrotty: "másikon megadóztatják a ciprusi vagyonát."

Röhög a markába; röhög rajtad, hogy a te manyupodat már ezer éve elvették.

HaCS 2013.03.18. 12:53:54

@okostojgli:

"nem teremhet precedenst"

Mégis mi mást mondhatott volna?
Miért is kellene ezt elhinnem?

lobster thermidor 2013.03.18. 13:05:58

Kifejezetten szórakoztató dolog látni, hogy egyesek szemében a 3 millió magyar állampolgár manyup befizetéseinek a lenyúlása kifejezetten dicséretes dolog, sőt mi több orbáni jó cselekedet számba megy. Ezzel szemben a derék ciprióták, akik összesen 800 000 ezren vannak, és legfeljebb a 25 százalékuk rendelkezhet bankbetéttel, annak egyszeri adóztatása, tehát ismétlem a gyengébbek kedvéért nem az egész összeg ellopása, az a csepegő orrú libsik, és a nácik aljas összeesküvése.

Mellesleg újabb hírek szerint a 6,75 % adó mérséklődne 3,75%-ra, vagy az alá, ha egyáltalán képesek lesznek valaha is bevezetni Cipruson ezt az adót.

nod20 2013.03.18. 13:06:13

Kicsit populista a cím.

Az alapfelállás nem az, hogy elveszik a pénzt, hanem, hogy a ciprus bank tönkrementek. Ennek elkerülésére kért a ciprusi kormány segítséget az EUtól. Ezekkel a feltételekkel kapta meg. Nem kell elfogadni nekik.

A ciprióták a kormányukat kellene okolniuk, hogy miért hagyta a bankok helytelen üzletpolitikáját.

bgp 2013.03.18. 13:08:47

@AmBesten: Azért nem érted, mert nem a posztot olvasod.
Valami fura szemüveged lehet, és valamelyik másik szót "hazai"-ra cserélted. Esetleg valami pornolizáló (turulizáló?) programon át olvasod az Indexet?

bgp 2013.03.18. 13:12:31

@proxy user: Szerintem lehet a kurucot is olvasni, csak kicsit szűrni kell az anyagot. Ha linkelnek, akkor meg nem is tudnak nagyot hazudni.

Mr. Rustical 2013.03.18. 13:38:02

Na ja, persze, meeekkora hazugság a rezsicsökkentés, meg az adócsökkentés.
Csupa hazugság.

Nemúgy, mint amikor ti megigazmondtátok, hogy jön a 23 millió román, a kettős állampolgárságtól összeomlik a nyugdíjrendszer, cserébe nem lesz vizitdíj (á, dehogy), se gázáremelés, mert dübörög a gazdaság.

Nyilván jólesne visszakapni egy konszolidált gazdaságot négy év után, hogy legyen megint miből tölteni a zsebeket. Ha kicsi esze van a Fidesznek, akkor nem hagy egy huncut vasat se a kasszában jövő tavaszra, sőt remélhetőleg lesz egy 10% fölötti hiány. Jól jönne még néhány extra multiadó, a bejövő pénzből pedig költsenek csak minél többet nyugdíjemelésre, szociális támogatásra meg rezsicsökkentésre.

Aztán ha visszajön bajnai, és egy huncut vasat is elvesz bárkitől, hogy ne menjen csődbe az ország, akkor azonnal székházat, hidat, meg mindent kell foglalni. Annyi pénzt csak félre tudnak tenni, amiből egy ilyen hozzátok hasonló hahás csürhe finanszírozható.

fal_adja_a_masikat (törölt) 2013.03.18. 13:45:57

@tomwar: oszd már el 7-tel azt amivel számolsz EU támogatás címén és szorozd vissza 8-10-tel, szólj ha többet kaptál mint 8-10ezer milliárd Ft, ami kevesebb mint a magyar GDP fele, de hogy mifaszom köze van annak, hogy az országból mennyi rabolnak le egy évben ahhoz, hogy mennyi a GDP azt már nem is várom el, hogy megértsd...

@knbm: na egy másik gazdasági analfabéta. az eu-s beruházások 60-70%-át multi cégek kapták, tehát még amit az ország "kap" EU-s pénz, az is jó részt az EU-s országoknál csapódnak le, az hogy a szabad piacon és tőkeáramláson keresztül mennyi húznak le az országból meg el se kezd végiggondolni, neked ez egy nagyon magas ló, a patkója alatt vagy kb. Onnan azért nehéz átlátni a dolgokat...

@szvsz: nem azért egy és ugyanaz az mszp-fidesz mert a két hülye kezet fog egy zsinagógában, hanem azért mert a mögöttük álló üzleti körök egy és ugyanaz. Pontosabban az mszp mögött álló üzleti kör egésze azonos a fidesz mögött álló üzleti körök egy részével. Ebből már ki is találhatod, hogy miért okozott az mszp 50x akkora kárt, mint a fidesz. Nem mindegy, hogy valaki 100%-ban kommunista, vagy csak 40%-ban. Nagyon nem mindegy.

django84 2013.03.18. 13:56:08

Jó olvasni ezeket a kedves és hozzáértő hozzászólásokat:)
Magam részéről annyit fűznék hozzá, hogy azt senki ne gondolja, hogy aki a nagy pénz közelébe kerül nem fog lopni, vagy legalább nem próbálja meg!
Teljesen mind1 hogy fidesz, mszp, szdsz( jaj ők már nincsenek, bár kuncze barátunk visszakacsingat :)!
Erről mindenkinek megvan a saját véleménye, de 2 dolog van, amivel nehéz vitatkozni azok pedig a számok és a tények!
Azt ugye a balos szavazók is érzik valahol legbelül, hogy itt 2002-2010 között finoman szólva nem mentek rendben a dolgok?! Ugye nem normális dolog az hogy folyamatosan hamisítottuk a jelentéseket az Eu felé stb?... (direkt nem idézek)
Volna néhány kérdésem, amikre nem biztos, hogy itt szeretnék választ kapni, de talán, ki tudja, hátha valaki meg tud győzni, hogy ezek a kedves jóindulatú mszp-ek végig az ország felvirágoztatásáért küzdöttek, csak szarul csinálták!!
1,
Miért szüntették meg gyakorlatilag azonnal a PSZÁF-ot a kormányváltás után, és verték össze a górét?
2,
Miért nem vettük figyelembe az EU intelmeit, aki minden évben többször jelezte, hogy gyerekek ne helyezzetek ki ennyi deviza alapú jelzálogkölcsönt mert rá fogtok b..ni?!
3,
Miért kellett a maradék még állami kézben lévő vagyont is fillérekért kiárusítani?! Lásd E.O.N.
Lehet köpködni a kormányra, hogy túlárazottan vásárolta vissza az üzletágat, de a mögöttes tartalom senkit se érdekel? Pl. az nem zavar senkit, hogyan jutott a ruszkik kezébe? Aki amnéziás segítek egy kicsit: Eredetileg a sógorok vették meg, csak itt ők nem akartak megállni, szerintem mindenki emlékszik a néma, táblára rajzolgatós OMW reklámokra. Mi nem adtunk többet, ők meg azt mondták: kis köcsögök velünk szórakoztok?, ha mi nem vagyunk nektek jók akkor nyögjetek a ruszkikkal! Az meg már csak hab a tortán, hogy elképzelünk egy MOL igazgatósági ülést, amin egyébként erősen nemzetbiztonsági kérdéseket is feszegetnek egyxcsak megjelenik Igor, hogy volna néhány javaslata a Magyar gázpolitikát illetően!! Úgy ez csak vicc??
Azon meg ne csodálkozzon senki, hogy nem adták olcsón vissza! Bárki aki vesz mondjuk egy asztalt, aminek a normál bolti ára 100,- Ft, de ezt meg tudja venni 60,- Ft-ért, majd ezt felrakja hirdetésbe 110,- Ft-os és megveszik tőle akkor nem az eladó a szemét, csak megkéri az árát, főleg akkor, ha tudja, hogy a vevőnek csak ez az 1 jó és máshol nem lehet ilyet kapni!

4.
Az államadóság mitől kúszott fel 52%-ről közel 80%-ra, ha dübörgött a Pannon puma?

5.
MNB
Megy a károgás, hogy vége az MNB függetlenségének!! Idáig ki irányította az MNB-t? Szerintem nem lövök mellé, ha simort a fletó táborába sorolom a braun robival együtt! Ameddig ők voltak a vezérek érdekes módon senki nem féltette a függetlenséget, pedig rájuk sokmindent lehetett mondani, de azt, hogy függetlenek tuti nem!
Az egyik kommentben olvastam hogy Cipruson bandi testvérünk nem offshore cégekbe tartotta a pénzt! Ez így van!! A cégek csak arra kellettek, hogy Mo.-ról kijussanak a pénzek!
Mindenki saját maga eldöntheti, hogy hol takarékoskodik, de azért az egy kicsit erős, hogy a Magyar Nemzeti Bank elnöke a fenti gyakorlatot követi nem?

Az EU-val kapcsolatban meg annyi, hogy amit szabad Jupiternek........

A franciknál nyugodtan elzárt telepekre gyűjthetik a cigányokat, a szlovákoknál 3m-es betonfallal vehetik körbe őket, ellenünk meg eljárások sorát indítják a "civil" szervezetek, mert a degenerált, fogyatékos romákat külön osztályba teszik! Ált. iskola 5. osztályában 4 társunk volt akik már a 18-t is betöltötték!
Ezen akkor még nevettünk, mostmár inkább sírunk!

Vagy mondjuk a sport! Itt ez a Magyar-Román!
Gusztustalan és nem a sporthoz méltó, hogy néhány barom zsidózik (lehet ezt csinálni csak otthon a tv előtt)a közönségből!! Ezt tényleg büntetni kell, de nem úgy h másik 40e-t meg kizárok a stadionból, és ha már büntetek akkor mindenkit egyformán!
Az nem gond, hogy nem barátségos meccsen Balotellinek banánt dobtak a pályára miközben 20e ember huhogott? Ugyan ez volt az Anzsinál, Roberto Carlosnak is bedobtak néhányat, hogy ne éhezzen.:( Büntetés: 0
Az meg még inkább nem zavar senkit, hogy az izraeli bajnokikon gyalázatosan támadják a Palesztin származású focistákat?? Nem hát!! Miért ez baj?? Áhh dehogy! Nekik szabad!!

Vagy még egy példa: Szar Mo. felirat kifeszítve a stadionba???
Érdekes, hogy ezeknél a helyzeteknél nem látom sehol az Amnestyt, vagy amikor szarrá verik Szerbiában a magyarokat mert magyar nyelven szólalnak meg!!

Ezt is meg lehet magyarázni csak felesleges!!!!

szvsz 2013.03.18. 14:00:36

@fal_adja_a_masikat: "Nem mindegy, hogy valaki 100%-ban kommunista, vagy csak 40%-ban."
Tényleg nem. Egyik 100%-ban ártott, a másik csak 40-ben. De melyik tett legalább 1%-ban jót is?

django84 2013.03.18. 14:04:53

@Mr. Rustical:

Magam se fogalmazhattam volna szebben:-)

Zabaalint (törölt) 2013.03.18. 14:05:14

@Távmunkás:
Azért a könnyűiparba beletartozik ám a textilipar is, ami 90-95 körül már tönkrement, 2000-re már semmi nem maradt belőle. És nem a bérekkel függött össze a tönkremenetele, hanem a gyors piacvesztéssel, amin valószínűleg gyors árcsökkentéssel sem tudott volna úrrá lenni, mert a jelentős részben feketén beáramló kínai ruhákkal így sem lehetett volna mit tenni. Persze máshogy lehetett volna, egyszerűen nem szabadott volna beengedni a kínai textilipari importot (az elektronikai az más kérdés, arra mindenképpen szükségünk van).

bgp 2013.03.18. 14:05:16

@django84: nem lehet megmagyarázni, és tenni kell ellene. De nem úgy ahogy azt a jobbos csürhe csinálja. Ha nem tetszik neked, hogy Balotellinek banánt dobnak, akkor erre ne az legyen a válaszod, hogy te meg zsidózol, hanem tiltakozz a Balotellit ért támadás ellen. Kb, ennyi.

Zabaalint (törölt) 2013.03.18. 14:07:48

@Brix:
"Menekíteni kell a pénzt Magyarországról, mert brutálisan össze fog szakadni a forint, ha a válság újra begyűrűzik! "

Oké, de hová? Láthatóan az EU-ban nincsen biztonságban a pénzed, az EU meg elég nagy ahhoz gazdaságilag, hogy bármit bedöntsön a világban.

elwood 2013.03.18. 14:09:57

@django84: jó sokat dolgoztál ezekkel a csúsztatásokkal és féligazságokkal, reménytelen ezt mind korrigálni.
kezdj el úgy gondolkodni, hogy nincs "balos" szavazó, csak szavazó van aki ide-oda szavaz. eszelős szektája viktornak van, akiknek mindegy mit csinál az a jó, "meraz nem az emúnyócé"

egy átlagos szavazónak teljesen világos, hogy 2002-2010 között nem mentek rendben a dolgok, és hogy valaki mégis alkotmányt, meg demokráciát szeretne (ami viszont akkor volt) az nem jelenti, hogy akár az mszpt akár az akkori gazdaságpolitikát szeretné.

"Ugye nem normális dolog az hogy folyamatosan hamisítottuk a jelentéseket az Eu felé stb?... (direkt nem idézek) "

pedig idézhetnél, mert ez érdekelne

Zabaalint (törölt) 2013.03.18. 14:11:39

@Szelid sunmalac-Elmeny designer:

"Most nezzuk a mi "mocskos-EU-rohadjon-meg!" oldalunkat. Itthon nemhogy tizmilliard euroert cserebe, de szimplan csak a maguk jokedvere vezette be a fidesz a kamatadot, magasabb szinten, mint ami most lesz Cipruson."

Gyurcsányék vezették be 2006-ban.

szvsz 2013.03.18. 14:11:51

@bgp: "De nem úgy ahogy azt a jobbos csürhe csinálja"
Csaxolok, hogy amikor itt csürhézel, akkor pont ezt csinálod. Azért mert szerinted túl radikálisan fejezték ki a tiltakozásukat, nem kéne rögtön csürhézni -többek közt engem is-, hanem mondjuk tiltakozol, oszt kb. ennyi.
Az más kérdés, hogy a tiltakozással pont a kb. annyit érsz el. Megint más kérdés, hogy amikor aránytalan megtorlás éri a jobbos 'csürhét' és mellette egy országot, akkor eszedbe nem jut tiltakozni a kettős mérce és az iagzságtalan bánásmód ellen, hanem felelőssé teszed a 'csürhét'. Hadd granuláljak, céges szinten ezt úgy hívják, hogy felfele nyal, lefele tapos.

nu pagagyí 2013.03.18. 14:12:42

Tisztázzunk valamit. Brüsszel nem nyúl le semmit, pénzt ad (hitelt), többek közt a mi adónkból is a megszorult ciprusiaknak. Az ottani betétesek pénzét a ciprusi kormány akarja megcsapolni.

fal_adja_a_masikat (törölt) 2013.03.18. 14:13:22

@szvsz: Én abban hiszek, hogy az első lépés a csak ne ártsunk. A mostani fidesz kormánynak sikerült a károkozást a korábbinak kb 5-10%-ra csökkenteni, annak ellenére, hogy a simicska birodalom 800-1000milliárd Ft-os rendelésállományt kapott 3 év alatt, amiből max 40% lehet a haszon:) Mennyit nevezzünk tisztességesnek? Azt a 20-30%-ot amit a német,francia multik alkalmaznak? Mert akkor csak 10%-ot lehet kárnak nevezni, 80-100milliárd meg nem sok, ennél az mszps cégbirodalom egy jobb hónapban többet lopott, plusz az államadósságot is ennyivel növelték HAVONTA 8 éven keresztül...

A 100% kommunista csak ártani volt képes, egyetlen értelmes ötletük volt a rendszerváltást követően, az a vizitdíj volt, kár hogy azt is annak a folyamatnak a részeként találták ki, hogy a végén majd az egészségbiztosítási alapot is privatizálják, úgy ahogy elkezdték már a nyugdíjalapot...semmihez nem értettek egyébként, nagyon kóklerek voltak minden szakmai területen, mint a félművelt fidesz katonák.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.18. 14:13:33

@nu pagagyí: az az apróság ne zavarjon, hogy az EU követelésére teszi!

Zabaalint (törölt) 2013.03.18. 14:14:12

@lobster thermidor:
Mindkettő komcsi módszer, szóval helyes az összevetés.

django84 2013.03.18. 14:19:09

@elwood:

Melyik része a féligazság és csúsztatás?
Arra a demokráciára gondolsz, amikor a békés tüntetést szétverték a rendőrök?

Én úgy fogalmaznék, hogy van jobbos szavazó, van balos szavazó (mert ha nem így van akkor mit hívnak szavazótábornak?), vannak olyanok akik mindíg az aktuális érdekeiket nézve szavaznak (lásd romák) és vannak a segg hülyék akiket a közvéleménykutatók bizonytalannak hívnak!

Kivlov 2013.03.18. 14:19:11

szánalom ez az eu, b+ ...

django84 2013.03.18. 14:21:52

@bgp:
Ok értem, megint a mércével van a baj. vagyis nem mondhatom hogy mérce mert azért nem járt büntetés! Ez a fair play Fifáék szerint?

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2013.03.18. 14:32:41

@Kard: "Ugye lássuk be, amíg nincs kifizetve az ingatlan az bizony a bank tulajdona."
Nem. Ez nettó hülyeség. A bank pénzt adott és pénzt akar. Sokan lennének boldogok, ha a ház a banké lenne és ennyi; a bank sokszor ennél sokkal többet akar, mert az ingatlan értéke csökkent. Mások úgy vettek föl hitelt a saját házukra (pl. felújításra), hogy csak az ingatlan értékének 10%-át kérték. Na, az a ház hogyan lenne már a banké? Sok hülyeséget írsz, ez viszi a pálmát.

szvsz 2013.03.18. 14:33:16

@fal_adja_a_masikat: "A 100% kommunista csak ártani volt képes"
Ezt egy pillanatig sem vitatom. Csak nehéz elhinni, hogy valaki nem fog ugyanúgy ártani, ha a mögötte álló üzleti körök ugyanazok.
Inkább azt mondanám, hogy míg a 100% kommunista mindent bagóért odaadott idegeneknek, addig a 40%kommunista csak 40%-ad oda, a többit megveszi magának. Bagóért (lásd földügyletek).
Nekünk ettől még nem lesz jobb. Egymást csürhézve pláne.

Kard 2013.03.18. 14:34:40

@adt: Ez min változtat. Attól még ugyanúgy rossz a környezet és ezt fizetjük meg a kamatokban mindannyian. Azért hidd el a banknak mindig az az érdeke, hogy minél drágábban adja el az ingatlant bár tény ha lenne magáncsőd akkor talán jobban érdekelt lenne ebben bár nem hiszem, hogy ez számottevő. Kint azért ritkán kerül fedezetlen állapotba egy ingatlan - mivel nincs devizahitel - kivéve nagy ingatlanlufik után. Ez volt 2008-ban is.

Kard 2013.03.18. 14:38:00

@ErtelmetlenSzajkarate: Ja persze ilyen esetben nem, de azok akik sokszor 80-90%-ot banki hitelből finanszíroztak azért ott megáll ez a feltevés. De jó legyen igazad, min változtat ez az általam leírtakban? Ha egy hitel bebukott akkor már a bank tulajdona az ingatlan. Ezt kellett volna írnom elsőre és akkor nincs kötözködés :) .

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2013.03.18. 14:39:11

@notib: Az ortodox szó jelentése kb. "igazhit" vagy "igazhitű". Az unortodox az akkor ugye nemigazhit, hamishit, jól gondolom?

szvsz 2013.03.18. 14:40:27

@ErtelmetlenSzajkarate: "Sokan lennének boldogok, ha a ház a banké lenne és ennyi"
Na igen, az adósnak tisztában kell lennie vele, hogy kockázatot vállalt a hitellel, amit ha nem tud fizetni, akkor ugrik a zálog. A bank viszont nem hajlandó tudomásul venni, hogy ő is kockázatot vállalt és ha a zálog tárgya már nem éri meg a kihelyezett összeget (nemhogy annak uzsorakamatát), akkor bizony nem csak a profitja ugrott, hanem a kihelyezett pénz egy része is.
A független bíróságaink meg asszisztálnak hozzá.

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2013.03.18. 14:43:10

@Kard: A bank kockázatot vállal, így szedi a kamatot is. Ennek része (olvass el bármilyen management témában íródott könyvet, akár közgazdaságtant is ha mgmt nincs) a politikai kockázat is. Az pedig, hogy nem lehet tízezreket kilakoltatni és utcára küldeni - állami ellátórendszer nem lévén - politika, mert ugye törvény/jogszabály írja elő a moratóriumot (amely ha így mennek a dolgok halasztás helyett végleges is lehet).
A bank vállalta a piacon működéssel többek közt a politikai kockázatot is, ezért szedi a kamatot. Beszopta, ennyi. Nem kell megvédeni a bankokat, menjen csődbe aki szarul hitelezett. OBA fizet akinek fizet, a többi bukta. Mi mást tudsz tenni?

django84 2013.03.18. 14:43:36

@Kard:
Na ezzel vitára kelnék, mármint a rossz környezettel! Csak azért tudom mert banki vezető voltam 2006-től 2011-ig és a szakterületem a hitelezés volt. Érdekes, hogy a CHF hiteleket globalba 5,5%ra adtuk, úgy h kb 2%-ért kaptuk! a yent már nem is mondom a maga 0,25% iránymutatató kamatláb helyett 3,5%
A banknak meg marhára nem érdekelt a magas áron történő értékesítésben. Aki pedig 80-90% hitelt kapott a lakásra azt szocpolosnak hívták, aminél a vételár nem lehetett Bp.-en több mint 12M vidéken meg assszem 8M ha jól emlékszem! Ebből ugye nem vehettek csodát!!

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2013.03.18. 14:44:34

@szvsz: A probléma a jogalkotás szintjén van. Minden normális "kapitalista" gazdaságban ismert a magáncsőd fogalma. Magyarországon örök adósrabszolgaság van helyette, egy rossz döntés ára egy egész élet.

Kard 2013.03.18. 14:48:41

@ErtelmetlenSzajkarate: Látom nem érted, tényleg olvasd végig még egyszer. Nem azzal van a gond, hogy kockázatot vállal, ez ok, ez a dolga. A gond az erősen balos törvény ami ezt a kockázatot jelentősen megemeli ami a marzsban csapódik le. Ettől lesz a marsz az 5x-e annak ami normális kapitalista országokban szokott lenni.
Ez sima matematika.

Kard 2013.03.18. 14:50:23

@django84: Pont azt írod le amit én is mondtam, nagyok a marzsok az országkockázat miatt. Mivel is vitatkozol?
Ami hitelt illeti. Dehogynem voltak, nem egy ismerősöm így vett lakást. Ha volt egy közalkalmazott a családban máris mehetett a 100%.

lobster thermidor 2013.03.18. 14:54:10

@Zabaalint:

De ugyanezt a gondolatmenetet folytatva tudomásunk van arról, hogy vannak a jó komcsik, meg a rossz komcsik.
Most melyik kicsoda?

elwood 2013.03.18. 14:54:25

@django84: "Arra a demokráciára gondolsz, amikor a békés tüntetést szétverték a rendőrök?"

arra. ez az egy eset nem fekete fehér, de ez lerágott csont.

"Én úgy fogalmaznék, hogy van jobbos szavazó, van balos szavazó (mert ha nem így van akkor mit hívnak szavazótábornak?)"

elég baj. nem kétféle ember él az országban.

szvsz 2013.03.18. 14:55:02

@ErtelmetlenSzajkarate: "örök adósrabszolgaság van helyette"
Nem véletlenül. Nem vagyok egy közgaszdász, de sokat gondolkodtam, hogy egy belgiumi árat megfizetni tudó belga, hogy kereshet annyit? Ugyanannyit dolgozik mint én és ugyanannyit állít elő. Csak hát őket a bank, amelyik belőlem a szart kipréseli, őket olcsón finanszírozza.
Az EU meg azt mondja, hogy elbasztam, de segít ha fizetek egy kicsit. A segítséget az ő céginek kell majd adni, én meg számoljam fel érte azt ami még működik. Aztén majd kifizetem a segítséget is.
Na, ezt az EU-t meg ők irányítják.
És akkor jön itt valaki, és azt kommenteli, hogy az EU fejleszt itt mindent és sokkal többet fizet ki nekünk mint amit mi befizetünk és ez nekünk jó.

Lehet, hogy csürhe vagyok. De legalább nyitva a csipám.

tomwar 2013.03.18. 14:57:21

@fal_adja_a_masikat: Ne is vard el, mert hulyeseget nem ertek meg.

2012, EU:
www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=1656

Azaz 2012-ben 4Mrd eurot, azaz 1200Mrd forintot kaptunk. Ha ennek az altalad vizionalt (az jo, ha vannak vizioid, Gyuri is megmondta) a 8-10-szereset vesszuk, az kb. 9600-12000Mrd. forint

A magyar GDP 28000Mrd forint.

Tehat ennek harmada, vagy tobb landol az EU-nal, mert kiviszik. Aha.

Szoval a fenti szamok tukreben nyugodtan kijelenthetem, hogy barom vagy. Es ezt kerem, vegyek jegyzokonyvbe.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.18. 15:01:27

@Zabaalint: A textil és ruházati ipar 1995-2000 között folyamatosan növekedett. A textiliparban 2001/2002-ben voltak tömeges csődök és gyárbezárások, amikor a minimálbér emeléséhez a forint erősödése társult.

django84 2013.03.18. 15:04:17

@elwood:
ok elfogadom ezt is, de még mindíg nem érkezett érdemben válasz hogy mi a féligazság és a csúsztatás!
Tényleg nem kétféle ember él az országban, de mivel itt most politikai kérdéseket feszegetünk, ezt is lehet így vagy úgy magyarázni, de a lényeg hogy a leadott szavazatok 80%-t ez a két párt kapja!

Na pont ez az 1 eset a lényeg! ők ezt gond nélkül megtehették és a másnapi külföldi "liberális és konzervatív" híradások nem arról szóltak, hogy porrá verték a békésen demonstrálókat, hanem valami maszlaggal tömték az emberek fejét hogy itt csak néhány 100 elvetemült tört, zúzott!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.18. 15:12:15

@szvsz: A belga nem ugyanannyit állít elő, mint te, hanem több mint kétszer akkora értéket óránként.

elwood 2013.03.18. 15:18:08

@Fing lökte ki a kakát!: ez érdekes,

nem találok a 2005-ös hiányra más adatot mint 6 körülit, a legtöbb 7.5, 2006 szeptemberben egy uniós doc.ban de az manyuppal együtt.

bruxinfo.hu/cikk/20060427-a-magyar-hiany-volt-a-legmagasabb-tavaly-az-eu-ban.html

szvsz 2013.03.18. 15:18:17

@Távmunkás: tehát ugyanannyit állít elő (hacsak nincs 4 keze), csak az kétszer annyira értékes mintha én csinálnám.

elwood 2013.03.18. 15:27:53

@django84: az neked maszlag. akkor már hetek óta ez ment a tv-ben budapestről. akkor egyszer kerültek bele békés emberek is.

csusztatás pl. hogy a függetlenségért akkor kellene aggódni, amikor valaki egy neki kedves embert jelöl pozícióba váltáskor. ezt mindenhol a világon így csinálják érthető módon.

függetlenségért akkor kell aggódni, amikor mindenkit lecserél a hatalom ha kitelt a mandátuma ha nem. ilyen pedig csak nálunk van.

django84 2013.03.18. 15:28:14

@Kard:
Elnézést valóban volt még a közalkalmazotti hitel ami kb a forgalmi érték 90%-a volt a hitel és a közt.viselői aminél pedig 100% hitel de ennek is volt értékhatára (szerintem 28M)
Egyébként nem a családban kellett lennie hanem az igénylőnek kellett megfeleni, más esetben ezt hitelcsalásnak hívják.
Még annyit hogy nem a marge magas, ez régen volt divat, mostanság mások már a módszerek!(sajnos)pl:
azt mondják hogy referenciakamathoz kötött kamatárszámítást alkalmaznak, ami annyit tesz hogy van egy irányadó kamatláb (ez most általában a 3 havi Bubor) és erre teszik ra az un. kamatfelárat, ami tartalmazza a költségeket, a hasznot stb... Ez azért mocsok dolog, mert ez bármi kamu indokkal lehet emelni! Lehúzás az egész amit a Mo. tevékenykedő bankok csináltak!
Amikor bevezette a kormány a bankadót elkezdtek sírni hogy ki fognak vonulni stb....
Tudsz egyet is mondani aki itthagyta szép kis hazánkat????

HaCS 2013.03.18. 15:29:34

@Kard:

Azt azért te is látod, hogy vannak hibák az érvelésedben.

Kilakoltatási moratórium:
Szerinted miért van, hogy a bankok a moratóriumban levő rájuk eső kvótát, meghatározott számú lakást sem tudják/akarják értékesíteni?

Lehet ám papolni, "vesztesek"-ről, meg "felelőtlen emberekről", írni, hogy "Nem azzal van a gond, hogy kockázatot vállal". Csak ahhoz az is kellett volna, hogy a hatalmas szakembergárdával rendelkező bankok legalább a saját kockázataikat felmérjék, és főleg vállalják is, ne pedig azt is a hitelfelvevők nyakába varrják.

Egyoldalú szerződésmódosítások mond neked valamit?

Na ez az, ami fejlettebb országokban fogalmilag lehetetlen.

pocakos focisla 2013.03.18. 15:30:50

@elwood:
Ez nem lerágott csont.

56 óta csak és kizárólag a szocik verettek tömegesen ellenzékieket, beazonosíthatatlan karhatalmistákkal.
Az MSZP diktátorai feliratkoztak a történelemkönyvek lapjaira !

SOHA TÖBBET MSZP DIKTATÚRÁT !

django84 2013.03.18. 15:32:06

@elwood:
Lehet velem van a baj, de nem értem! Simor András biztos nem a 2 szép szeméért került oda nem??? Anno nem láttam hogy a Népszabadságban az MNB függetlenségét féltették volna, vagy az általam korábban felvetett PSZÁF megszüntetést bírálta volna a baloldali sajtó!

Zabaalint (törölt) 2013.03.18. 15:32:19

@Távmunkás:
Nem, a tömeges gyárbezárások közvetlen rendszerváltás után történtek, az hogy 95 és 2000 között növekedni tudott, nem mérvadó, az eredeti szocialista textilipar tizedéről könnyű növekedni.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.18. 15:33:02

@pocakos focisla: természetesen csupa ártatlan, szende szüzet. Igaz? Még véletlenül sem egy randalírozó hordát, akik közé Viktorunk és néhány bűntársa, szándékosan bevezette a fidesz gyűlésen résztvevőket.

MSZP diktatúrát emlegetni mostanában, nem vall sok észre.

pocakos focisla 2013.03.18. 15:33:08

@elwood:

2002:
www.gondola.hu/cikkek/13230
" A kormány a hivatalba lépése után már az első kilenc napban több vezetőt váltott le, mint elődje 1998-ban az első ötven napon. Forrás: HVG "

Aztán:
www.gondola.hu/cikkek/17596-_Mi_lesz_itt___-_A_masodik_szaz_nap.html

És mindezt 200 nap alatt intézték az MSZP-sek.

Zabaalint (törölt) 2013.03.18. 15:33:09

@lobster thermidor:
Mindkettő rossz komcsi. A jó komcsi önkéntes alapon kommunákat hoz létre, és nem más vagyonát veszi el.

pocakos focisla 2013.03.18. 15:36:13

@proxy user:
Mindenki látta hogy a rendőrség reggel óta terelgette a Kossuth térieket az Astória irányában.
20 más iránt (Nyugati fele, Oktagon fele, Jászai fele lezártak mellékutcástul.

Hogy egyként üthessenek mindenkit, aki nem esett hanyat az MSZP elkúrásaitól.

Mindezt kardlappal, viperával, szemmagasságban kilőtt gumilövedékkel, könnygázgránáttal, oszlatásra alkalmatlan fegyverekkel, beazonosíthatatlan karhatalmisták által.

SOHA TÖBBET MSZP DIKTATÚRÁT !

szvsz 2013.03.18. 15:36:56

@Távmunkás: csak egy példa. A német kollégám ugyanazt csinálja mint én, azzal a külömbséggel, hogy én egy csomószor segítek neki és naponta min. 2 órával többet vagyok bent. Az ő fizetése az enyém több mint 4x-ese.
Az előző munkahelyemen a finn kolléga ugyanazt csinálta, tőlem 10 méterre, mint én, szintén 5x-ös áron. Plusz nem kevés kiszállási díjat kapott ugyanattól a cégtől aki mindkettőnket foglalkoztatott, azért mert életvitelszerűen itt élt. Szerintem nem állít elő többet a belga.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.18. 15:37:25

@pocakos focisla: a gondoláról megvan a véleményem, így nem nézem meg az írásukat, de esetleg összefoglalhatnád, hogy milyen vezetőket váltott le a 2002-es kormány! Emlékeztetnélek, hogy előtte volt egy fidesz kormány, amely még a kereskedelmi bankok egy részébe is beültette az embereit! Négy év alatt gyakorlatilag minden fontosabb posztra fideszest tettek, és utolsó szempontok közt szerepelt a szakértelem. Hogy ezeket a következő kormány kiszórta, azon nem vagyok meglepve.
De olyan mértékű tisztogatást, amit a Matolcsy névre hallgató majom végez az MNB-ben, még csak megközelíteni sem tudták a két ciklusuk alatt.
Csak erről hajlamos a fideszközeli média elfeledkezni.

elwood 2013.03.18. 15:38:07

@pocakos focisla: szerinted leváltották a legfőbb ügyészt, a legfelső bíróság elnökét, a bírói kar komplett vezetését, a médiahatóság vezetőségét, a választási bizottságot ?

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.18. 15:38:52

@pocakos focisla: reggel óta? Nekem úgy rémlik, a balhé valamikor kora délután tört ki. De már sokadszor fogadom meg, hogy szemellenzős fideszes-jobbikos alakkal nem állok szóba, mert felesleges.

Kard 2013.03.18. 15:39:31

@HaCS: Ez szabályozói kérdés, semmi köze ahhoz amit írok. Ami én írtam az tiszta matematika.
Igen tudok. Több kisebb bank is elment csak ezeket max a portfolion olvadod.
Azt azért lássuk be a bankadó még fél éve is úgy volt, hogy eltörlésre kerül. Egy nagyobb bank nem fél vagy 1 év alatt hoz megy egy kivonulásról szóló döntést.

pocakos focisla 2013.03.18. 15:39:36

@proxy user:

rendben összefoglalom, bár ott a linkben is:

Az állami irányítás alatt álló vállalatok vezetői közül 1998-ban három, míg 2002-ben 38 főt mozdítottak el. A leváltásokat rendszerint nem előzte meg vizsgálat

– Külügyminisztérium: a helyettes államtitkárok leváltása két fő kivételével, akik nemzetközi diplomáciai nyomásra maradhattak helyükön. Összesen tizenkét főosztályvezető kerül felmentésre, többségük referenssé lett visszaminősítve. A miniszterelnök cáfolta, az államtitkár viszont megerősítette, hogy a főosztályvezetői szintet is érintették a leváltások

– Egészségügyi Minisztérium: valamennyi helyettes államtitkár, több főosztályvezető leváltása

– Honvédelmi Minisztérium: a legtöbb helyettes államtitkár és főosztályvezető leváltása, új vezérkari főnök-helyettes kinevezése

– Oktatási Minisztérium: egy (még a Horn-kormány által kinevezett) személy kivételével valamennyi helyettes államtitkár, illetve a főosztályvezetők többségének leváltása

– A Dunai Kormánybiztos felmentése

– Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal - vezetőcsere

– Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. - vezetőcsere

– Az Országos Rendőrfőkapitány leváltása

– Köztársasági Őrezred vezetőjének menesztése

– Információs Hivatal, Nemzetbiztonsági Hivatal, Nemzetbiztonsági Szakszolgálat vezetőcseréje

– Országos Választási Iroda - vezetőváltás

– A főtisztviselői és főtiszti karból augusztus közepéig 31 fő távozik

– Az Informatikai Kormánybiztosság köztisztviselőit az előzetes ígéretekkel szemben csaknem egyáltalán nem veszi át az új minisztérium

– Az Oktatási Minisztérium háttérintézményei vezetőinek leváltása (Professzorok Háza, Pedagógus Továbbképzési Központ, Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont)

– Schmitt Pált a jogszabály által előírt két hónap helyett kétheti hatállyal rendeli vissza a külügyminiszter nagyköveti tisztségéből. A svájci magyar szervezetek tiltakoznak

– Szabó László Zsolt ausztráliai kulturális attasé visszahívása. Az értesítés Budapesten történik, Szabó már nem kap lehetőséget a visszaútra és az összepakolásra

– A közeljövőben lejáró 20 megbízatáson túl Kovács László külügyminiszter további 25 nagykövet visszahívását készíti elő vagy hív vissza

– Nemzeti Színház: a miniszter pályáztatás nélkül nevezi ki Huszti Péter új igazgatót, majd a politikai botrány után kilátásba helyezi a pályázat kiírását. Görgey Gábor érve: „A pályáztatás álságos dolog, úgyis mindenki tudja, hogy ki fog nyerni...” Lemond Kopátsy Sándor, a Nemzeti Színház Kht. Felügyelőbizottságának elnöke

– Magyar Állami Operaház: a pályázat útján kinevezett főigazgató és főzeneigazgató leváltása

– A Nemzeti Kulturális Alapprogram vezetőjének, Jankovics Marcellnak leváltása

– A Kulturális Intézmények Igazgatósága vezetőjének és helyettesének menesztése

– A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal vezetőjének menesztése

– A Millenáris Programiroda Kht. vezetőváltása

– A Mafilm Rt.-elnök és az igazgatósági tagok menesztése

– A Nemzeti Kulturális Alapprogram Mozgókép Szakmai Kollégiuma elnökének lemondása

– Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Hivatal - vezetőcsere

– A Határon Túli Magyarok Hivatala vezetőcseréje

– A Történeti Hivatal megszüntetésének előkészítése

– Országos Egészségbiztosítási Pénztár - vezetőcsere

– Az országos tisztifőorvos és helyettesének leváltása

– Az Országos Gyógyszerészeti Intézet vezetőcseréje

– Az Illyés Közalapítvány vezetésének azonnali hatályú leváltása. Az utasítás kormányhatározat nélkül történik, az MSZP székházából érkezett faxon. Szabó Vilmos államtitkár szerint a határozat majd "utólag meglesz"

– Az Eötvös József Közalapítvány vezetőségének leváltása

– A József Attila Alapítvány vezetőcseréje

– A Comenius 2000 Programigazgatóság vezetésének menesztése

– A Közoktatás Minőségéért Díj díjbizottságának leváltása

– Magyar Fejlesztési Bank elnökének leváltása, a teljes felügyelőbizottság lecserélése

– A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének szétdarabolása és új vezetők kinevezése

– Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. – vezetőcsere

– Magyar Nemzeti Földalap Kht. – vezetőváltás

– Az MFB körlevélben szólít fel valamennyi többségi tulajdonában lévő céget, hogy hívják össze a közgyűlést, és hívjanak vissza minden cégvezetőt, igazgatósági tagot és felügyelőbizottsági tagot. A leváltások elsősorban a következő cégeket érintik: Magyar Követeléskezelő Rt., Konzumbank Rt., Hungexpo, Siótour, Zsolnay Porcelánmanufaktúra Rt., Nemzeti Autópálya Rt., Diákhitel Központ, Defend Kft. (Az előző kormány 1998-ben három állami irányítás alatt lévő vállalat élén hajtott végre személycseréket)

– A Magyar Posta vezetőcseréje. Az eljárás jogszerűsége nem tisztázott, mivel a minisztériumok felsorolásáról szóló törvényben nem nevezték meg a Postát felügyelő minisztériumot

– Az Antenna Hungária igazgatósági és felügyelőbizottsági tagjainak leváltása

– A Szerencsejáték Rt. vezetőségének és felügyelőbizottságának menesztése

– A Dunaferr Rt. teljes vezetésének leváltása

– Magyar Államvasutak (MÁV) Rt. – vezetőcsere

– A GYESEV Rt. elnök-vezérigazgató, Berényi János leváltása

– Állami Autópályakezelő Rt. vezetőcserék: vezérigazgató és kapcsolati igazgató

– A Malév Rt. vezérkar menesztése

– Budapest Airport vezérigazgatójának, és összes igazgatósági tagjának leváltása

– Malév Vállalkozás Biztonsági Igazgatósága – vezetőváltás

– Magyar Villamosművek Rt. - a vezérigazgató és minden igazgatósági tag visszahívása

– A Vértesi Erőmű vezérigazgatójának és teljes igazgatóságának felmentése

– Paksi Atomerőmű Rt. - vezetőcsere

– A Postabank Rt. teljes igazgatóságának és csaknem teljes felügyelőbizottságának menesztése

– Földhitel és Jelzálog Bank Rt. - vezetőcsere

– A Magyar Exporthitel-biztosító Rt. és az Eximbank Rt. teljes vezetőségének leváltása

– Kistérségi megbízottak – 150 fő – felmentése

– Kopint-Datorg - vezetőcsere

– Bábolna Rt. - vezetőcsere

– Az OTP Lakásalap Rt. vezetőjének, Simicska Lajosnak a távozása

– A Vegyépszer Rt. vezetőjének leváltása, a cég élére a tulajdonosok „az új kormányhoz közelálló személyt” keresnek

– Defend Kft.: Földi László helyére előbb Csintalan Sándor korábbi szocialista politikus kerül, majd a kormányzattal folytatott zárt megbeszéléseket követően ő is távozik

– A Balatoni Fejlesztési Tanács elnökének felmentése indoklás nélkül, az érintett önkormányzatok egyhangú tiltakozása ellenére

– Regionális Idegenforgalmi Bizottságok vezetésének felmentése: Nyugat-dunántúli, Dél-dunántúli, Észak-dunántúli, Tisza-tavi, Észak-alföldi, Dél-alföldi, Észak-magyarországi idegenforgalmi bizottságok

– Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács: vezetőváltás

– A Hajdú-Bihar Megyei Területfejlesztési Tanács minisztériumi delegáltjainak leváltása

– A Hajdú-Bihar Megyei Közigazgatási Hivatal vezetőváltása

– A Hajdú-Bihar Megyei Földhivatal vezőjének leváltása, indoklás nélkül

– A legtöbb megyei FVM-Hivatal vezetőjének menesztése

- A Tankönyvkiadó Rt. igazgatóságának (8 fő) és felügyelőbizottságának leváltása.
- Az In-Forrás Kht vezetőségének menesztése.
- A Tokaj Kereskedőház Rt. igazgatósági tagjainak leváltása.
- A Balatoni Halászati Rt vezetőségének visszahívása.
- Hortobágyi Halgazdaság: vezetőcsere.
- Hajdú Volán Rt.: az igazgatóság és a felügyelőbizottság lecserélése
- Zala Megyei Munkaügyi Központ vezetőcsere
- Több nagykövet felmentése.
- A Gazdasági Minisztérium turisztikai helyettes államtitkárának távozása
- A Millenniumi városközpont miniszteri biztosa Hámori Tamás, a kulturális miniszter baráti körének tagja lesz.
- Kiss Péter munkaügyi miniszter sógora, Palkó Imre lesz az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Vas megyei vezetője, akit korábban szakmai alkalmatlanság miatt minősítettek vissza.
- Három szegedi önkormányzati társaság vezetőjének menesztése, érdemi vizsgálatok nélkül.
- Az APEH Bűnügyi Igazgatóságának átszervezése vezetőváltásokkal.
- Fodor Lajos vezérkari főnök menesztése.
- Bakondi Györgynek, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság vezetőjének felmentése.

szvsz 2013.03.18. 15:40:45

@Zabaalint: "A jó komcsi önkéntes alapon kommunákat hoz létre, és nem más vagyonát veszi el."
Na ilyen komcsi soha sem létezett. Az önkéntes alapból valahogy mindig gyilkolászás és terror lett.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.18. 15:40:54

@pocakos focisla: ezek közül hány olyan volt, aki értett is az általa vezetett területhez és nem csak a párthűsége miatt került a posztjára?
Ja, bocsánat!

django84 2013.03.18. 15:41:51

@szvsz: Erre viszonylag eccccerű a válasz (sajnos 8c-vel)
Náluk nem volt 50 év komcsi uralom, hozzászoktak hogy az elvégzett munkáért tisztességes jövedelmet kapnak, ameddig nálunk örültél hogy volt munkád és nem tituláltak KMK-nak!
Náluk a munkáltatóval való szembefordulásért nem Recsk járt, hanem a problémák átbeszélése, és így tovább......

pocakos focisla 2013.03.18. 15:43:17

@elwood:

A legfőbb ügyészt nem váltották le, a Fidesz se tett ilyet, hanem a mandátuma járt le.

a médiatanács elött pedig felügyeleti bizottság volt, aholis az MSZP-MDF összekacsintása után 1 Fideszes se volt.

pocakos focisla 2013.03.18. 15:44:25

@proxy user:

Miért most mennyi ilyen volt ?

Csupa MSZP által kinevezett csinovnyik távozott csak és kizárólag, mégis sírtok, mint a fürdős kurva.

Kard 2013.03.18. 15:44:58

@HaCS: Bocs az előző az előtted lévő írásra lett volna a válasz. Biztos vagy ebben a kvótaszámban? Megnéztem. 70% az átlag, ami vidéken 65% körül van Budapest Pest megyében 80%. Ez abból kifolyólag, hogy mennyire nehéz az ingatlanpiac helyzete szinte max kihasználtságnak tekinthető. Nyilván a banknak sem érdeke elpotyázni az ingatlanokat, mert akkor aztán tényleg futhat a pénze után.
www.pszaf.hu/hirek_ujdonsagok/kenyszerertekesites_2012Q4_121115.html

Zabaalint (törölt) 2013.03.18. 15:45:37

@szvsz:
De létezett és létezik is, csak ezek sem mindig viszik sikerre a dolgot, mert ami elméletben jól hangzik, az nem biztos, hogy működik is.

Ugyanakkor lényegtelen mellékszál, mert a politikában már tényleg nincsenek jó és rossz komcsik, csak rossz komcsik.

django84 2013.03.18. 15:48:21

@Kard: aha értem! és az általad említett kivonult bankok hány %-ot birtokoltak a lakossági devizahitel állományból! Megint a bal jó szokása! kiragadunk az egészből 1 semmitmondó részt és erre alapozunk! Felteszem máshogy a kérdést:
A Mo.-on jelenleg üzemelő bankok közül hány bank kezében összpontosul a lakossági devizahitel állomány?

szvsz 2013.03.18. 15:51:49

@django84: Ők hozzászoktak ám még valamihez, ami itt ismeretlen: úgy hívják tisztességes haszon.
De nem ez a lényeg, amiből az eszmefuttatás kiindult, az az, hogy finggal piros tojást festeni nem lehet. Azaz valaki megfizeti az ő jólétét, ha ugyanannyit tud előállítani mint én.
Csak oda szerettem volna kilyukadni, hogy nagyon nem kéne az EU sokkal többet kifizet mint amit mi fizetünk be, mert az EU-t és gazdag polgárait 1000 féleképpen finanszírozzuk, még az is, aki életében egyetlen forintot sem adózott.

Zabaalint (törölt) 2013.03.18. 15:52:07

@szvsz:
Talán mert a német, belga vagy finn kollégád otthon ha felmondana, hasonló bérért tudna elmenni másik céghez, mint amennyit most kap, ezzel szemben te örülnél ha kapnál másik munkát egyáltalán. A munka értékére meg nincsen egzakt képlet, a munkaerőpiac dönti el, ami nem ugyanaz, mint náluk, átjárás persze van, miért ne kereshetnél Németországban munkát te is?

elwood 2013.03.18. 15:53:38

@pocakos focisla: szóval végtelen türelemre lehet követketetni, hogy nem egyből rúgták ki a legfőbb ügyészt, (mint a bírókat, médiahatóságot ... ) hanem kivárták azt a pár hónapot amíg úgyis lejár a mandátuma, és kinevezték az emberüket immár 9 évre,

és ha valami csoda folytán hogy-hogy nem, nem sikerül kétharmaddal új főügyészt választani akkor a azontúl is a hivatalában marad.

elwood 2013.03.18. 15:55:07

@pocakos focisla: "Csupa MSZP által kinevezett csinovnyik távozott"

sólyomra sok mindent mondtak már, ezt még nem hallotam.

Kard 2013.03.18. 16:02:12

@django84: Ki beszélt itt bal meg jobb oldalról? Mint mondtam ez matematika és mindkettő ugyanolyan hibás benne(mert mindkettő gazdaságilag balos párt). Neked is javaslom az eredeti felvetés végigolvasását.
Az egész a torz magyar kapitalista modellről szól ami egy torz modell és ezért csalódott benne a magyarok nagy többsége. A banki dolog csak egy példa volt.

szvsz 2013.03.18. 16:06:07

@Zabaalint: kereshetnék, sőt találtam is. Csakhogy ugyanezt a munkát (az elöbb említett kolléga mellett kellett volna dolgoznom) én az itthoni fizetésemnek megfelelő összegért kaptam volna meg. Amiből ott még megélni sem lehet. Érted, ugye?
Másrészt, elég ballib hozzáállás azt mondani, hogy neked is ott a lehetőség.
Az elméleti korlátokkal a gyakorlatiak nem szüntek meg. És van egy morális része, amit nem várom el, hogy megérts. Ez nem egy egyszerü elköltözök.
De mint említettem, az eszmefuttatás nem erről szólt.

tucano 2013.03.18. 16:11:21

@Távmunkás: "Az adóversenyt ne keverd össze azzal, ha egy cég eltitkolhatja a tulajdonosait, nem kell a bankban megnyitott számlánál hivatalos okmányokkal igazolnod magad és nem néznek utána, honnan jött az a pár milliárd, amit éppen a számládra helyezel a bőröndből. Ciprussal nem az alacsony adókulcs a gond, ilyen adókulcs van máshol is, viszont a ciprusi cégnyilvántartás nem lekérhető a külföldiek számára és gondok vannak a pénzmosás elleni harccal is."
persze ebből Ciprus esetében semmi sem igaz, kivéve az, hogy a cégtulajdonosok lehetnek névtelenek, de az első hivatalos bírósági kérésre kiadják az adatokat. A többi nem igaz.

"Általában csak akkor adózhatsz máshol, ha ott érdemi tevékenységet végez a céged. "
Kinek a törvényei szerint? Az offshore területeken pont akkor nem fizetsz adót vagy alacsonyat, ha NEM ott végzed a tevékenységedet. Az ő törvényeik szerint ez így legális.

Egyébként értem, hogy mit akarsz mondani, de azt is tudnod kell, hogy amióta elkezdődött a Nagy Offshore Ellenes Keresztesháború 2008. végén, azóta megháromszorozódott az offshore jellegű cégek száma és az offsh jogterületeken kezelt pénz mennyisége. Egyetlen ország sem szerepel már az OECD feketelistán, mindenhol törvényesen működhet a rendszer. A magas adózású országok meg bekaphatják. Lenyúlják az adófizetőket, a cégeket, rá akarják kényszeríteni az akaratukat azokra az országokra, ahol jobban csinálják a dolgokat VAGY rászorulnak a külföldi cégalapítókra és még erkölcsi alapot is akarnak kreálni, hogy miért vetnek ki magasabb adókat, mint más országok. Gondolj Magyarországra és az adóteherre.

proxy user (törölt) · http://proxyblog.blog.hu 2013.03.18. 16:12:33

@pocakos focisla: esetleg nézd végig, hány olyan embert rúgott ki most a fidesz, akinek az egyetlen bűne az volt, hogy nem fideszes! Az mszp esetében kb. 5% körülire tippelem azok arányát, akik politika semleges területen voltak és mégis politikai okok miatt lettek eltávolítva.
Ez a fideszes tisztogatásokról sohasem volt elmondható.

Nem beszélve a kilenc évre bebetonozott csicskásaikról, az alkotmánybíróságba kinevezett fidesz bohócokról (maradt ott nem fideszes?) és egyebekről.

pocakos focisla 2013.03.18. 16:17:02

@proxy user:
Persze hogy maradt..
Pl Kis László MSZMP KB hivatalos kapcsolattartó..

index.hu/belfold/es3500/

A történész szerint a Dialógus-ügyben sem az ügynökök adták a fontos információkat, hanem a besúgások szempontjából sokkal fontosabbak voltak az akkori "hivatalos kapcsolatok", köztük Gyurcsány Ferenc a pécsi tanárképző kar KISZ-titkára, Petrétei József politikai munkatárs vagy Kis László, a jogi kar párttitkára, jelenlegi alkotmánybíró.

elwood 2013.03.18. 16:17:16

@Fing lökte ki a kakát!: komolyan éredekelne, hogy van-e adatod erről a hiánymanipulálós legendáról mert én nem találtam, és egyelőre a szíjártó dumáknak megfelelő helyen kezelem.

pocakos focisla 2013.03.18. 16:22:12

@elwood:

Parancsolj..

Itt egy grafikon az MSZP-s hiányról ami végi az EU legszarabbjai közé tartozott, és láthatsz Fideszest is 2010 óta..
Vesd össze nyugodtan a kedvenc elkúróid, és a Fidesz hiányát ezen (Eurostat adatok, google data explorer):

http://www.google.com/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_&ctype=l&met_y=edp_b9_pc_gdp#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=edp_b9_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country_group:eu:non-eu&idim=country:hu&ifdim=country_group&hl=en_US&dl=en_US&ind=false

Zabaalint (törölt) 2013.03.18. 16:24:24

@szvsz:

De, nagyon jól értettem miről beszélsz. És azt is nagyon jól tudom, hogy ennek gyakorlati korlátai vannak, én sem költözök külföldre hasonló okokból. Azonban az okoknál jársz nagyon tévúton. Ugyanis itt nem az a kiindulópont, hogy a köcsög multi idejön, és csak negyedét hajlandó fizetni annak, amit nyugaton. Pont fordítva van, itt kisebb a konkurenciája a multinak, most itt elsősorban a munkaerőpiacra és annak bizonyos szegmenseire gondolok, ezért ide jött, mert itt még ha felül is licitálja a konkurenciát, még akkor is jóval olcsóbban tud termelni, mint nyugaton. Ezzel a tevékenységével nem lefelé, hanem felfelé tolja el a béreket. Nyilván ez nem vonatkozik például a kiskereskedelemre, a bankokra vagy a szolgáltató cégekre, azok más tészta, de pl. a Mercedes vagy az Audi jó példa erre, de sok jóval kisebb multi is.

A lényeg, hogy semmiféle ésszerűség nem indokolja a részükről, hogy az itt felvett alkalmazottaknak nyugati bért adjanak, akkor adnának nyugati bért, ha csak annyiért találnának nálunk munkaerőt, egyébként meg más okból mégis érdemes lenne itt maradniuk. Milyen okok lehetnek? Például ha olyan képzett munkaerőt nem találnának még annyiért sem más országban, mint nálunk. Na ettől nagyon messze vagyunk.

Hogy ugyanarra a munkára, ugyanakkora képzettséggel kapsz ugyanannyit? Oké, de te csak egy apró homokszem vagy a munkaerőpiacon. Gondolj arra, hogy ha sok a jó szakember, akikért még kapkodnak is a cégek, akkor abban a környezetben a fodrászoknak is többet tudnak kifizetni, mert van rá bőven kereslet, és ez oda-vissza igaz a teljes gazdaságban.

De hogy visszatérjünk arra, amit mondani akartál eredetileg, hogy szerinted oké, hogy több támogatást kapunk, mint amennyit befizetünk, de mikor ugyanazért a munkáért többet kap a nyugati mint te, ugyanannál a cégnél, akkor a te pénzedet talicskázzák kifelé. Na ez az amit máshonnan is meg lehet közelíteni, nem tudom a cégetek milyen piacra gyárt, de feltételezem nyugatira, akkor ez a munka nem is lenne, amit csinálsz, ha nem jönne ide minket "kizsákmányolni" az a multi.

pocakos focisla 2013.03.18. 16:24:36

@elwood:
na ja..
index.hu/gazdasag/vilag/epbes060921/
Ez kevés egy hithű szocinak nyílván.
Még Gyurcsány elkúrásos beismerő beszédével együtt is kevés ez neked:
"meg trükkök százai, amiről nyilvánvalóan nektek nem kell tudni, segítette, hogy ezt túléljük. "

elwood 2013.03.18. 16:30:37

@pocakos focisla: a hithű szocival teljesen félreérted a világot, de ezt úgy sem tudom benned helyrerakni.

én arról a legendáról érdeklődtem, hogy meghamisították a hiánycélt. ugyanezt a cikket másolta be egy másik kolléga már egyszer, de nem találom a két értéket. a cikked arról szól, hogy 10% volt a hiány amit eltitkoltak, a görbéden 7.9% van.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.03.18. 16:45:30

@pocakos focisla: "Mi van Gyurcsány közokirathanisítós" kisköcsög. Ovis módra lopod mások neveit? FocisLa, mi? Ez nem is ovis, hanem bölcsis szint. Szóval így kommentelj, kb ennyire kell komolyan venni téged. Hülye. :-) Mu-ha-ha.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.18. 17:21:15

@Zabaalint: Nem a tizedére esett vissza rendszerváltáskor... A ruházati iparban 2000-ben már az 1980-as szint felett volt a termelés az 1995-2000 közötti 45%-os növekedés után (1980-as árakon számolva). Na ezt sikerült a 2001/2002-ben tönkretenni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.03.18. 17:27:57

@tucano: Tudomásom szerint nem fizethet csak külföldön adót az a cég, amelyiknek csak magyarországi tevékenysége van.

tucano 2013.03.18. 19:04:53

@Távmunkás: igen, igazad van. Ezért mennek el a cégek és a népek. Régebben csak offshoreoztak az emberek. Aztán már a rezidenciát is elvitték és szép lassan eltűnnek az országból, tevékenységgel együtt. Nagyon furcsa tendencia ez, de így van. Persze egy pék nehezen tudja bizonyítani, hogy Belizeben termel. De az IT, nemzetközi kereskedelem menekül és a művészeti/más kreatív munkát végzők is. Cégek és emberek is.

Miamao 2013.03.18. 23:55:01

Ez a sztori másról szól. A Gazprom akarta megvenni a Ciprus alatti olajmezőket nem adtak oda neki pedig adott volna segélyt. Ehelyett a pénzt az EU tolta be, de mivel Ciprus egyben ág orosz maffia pénzmosodaja, azaz a bankbetétek 1/3-a orosz, megtették azt a szívességet h adót is kivetnek rajuk. Nem csoda hogy Putyin be is szólt. A csata egy ideig eldőlt. Es igy az offshore is kapott egy pifont ami az EU szemét szúrja egyébként is. Esetleg csinálhatnak ugy hogy a kisbeteteseket azaz nem az orosz pénzt nem sújtják vele, de ez kb részletkérdés.

patikaiso.hu 2013.03.19. 21:03:22

Patikai só, a legtisztább mi kapható, garantáltan kálium-klorid mentes.
patikaiso.hu/
süti beállítások módosítása