Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.05.09.

Megvéd-e minket Brüsszel?

Zsebenczi Klopédia

Sem az unió, sem a Velencei Bizottság, sem más szervezet nem fogja megvédeni Magyarországot a kormányától - itt és most szűkebben értelmezve attól, hogy olyan alaptörvényt szavaztasson meg saját magával, amilyet csak akar. Az Európai Bizottság elnöke levelezgethet Orbánnal, Viviane Reding szervezhet vitanapokat, adhat tanácsot és aggódhat, ezek valójában súlytalan ügyek. Az uniós bürokraták sajnálkoznak, hogy Magyarország rosszul használja a kétharmadot, mert abból süt az erőfitogtatás, holott az egyértelmű fölényt sokkal finomabban kellene eszköz gyanánt alkalmazni. Aztán hazamennek, bontanak maguknak egy alacsony kalória tartalmú sört, isznak egy fair trade kávét, és azt hiszik, hasznosan telt a napjuk.

Az alaptörvény legújabb, negyedik módosítása itthon számos eleme miatt kicsapta a biztosítékot. A módosítás szűkítette a család fogalmát, amelynek révén csak a házastársak és gyerekeik minősülnek családnak, az árván maradt testvérek, a nagyszülő által nevelt gyermek vagy a befogadott unokatestvér nem. Az élettársak által nevelt gyerekek sem, holott a gyereket majdnem fele már ilyen kapcsolatból születik. A cél talán nem ez volt, hanem az azonos neműek kapcsolatának leértékelése.

Szigorú és önkényes marad az egyházi státusz megítélése. Továbbra sem kapja vissza a bíróság a jogot, hogy ilyen státuszt adjon, ez az Országgyűlés jogosítványa lesz, kétharmaddal. Megmarad a röghöz kötés, bár az eredeti verzióhoz képest enyhébb szabályozással. Kriminalizálhatók lesznek a hajléktalanok, vagyis szankcionálható lesz az utcán élés, kéregetés - ezzel együtt azonban az államnak nem lesz kötelessége a hajléktalanok segítése, csak törekednie kell erre. De hát három százalék alatti hiánycél és az államadósság csökkenésének biztosítása mellett erre nyilván nem marad majd lehetőség.

A média kampányszabályozása révén csak a közszolgálati orgánumokban lehet választási kampányt folytatni, a kereskedelmi tévék, rádiók nem kérhetnek pénzt a hirdetésekért. Az Országos Bírói Hivatal áthelyezhet ügyeket más bíróságokra indoklás nélkül. 

Az Alkotmánybíróság csak eljárásjogi kérdésben ítélkezhet az alaptörvény módosításaival kapcsolatban, a 2012 előtt indított ügyek hatályukat vesztik. A köztársasági elnök is csak eljárásjogi kérdésekben kérhet felülvizsgálatot az Ab-tól, tartalmi kérdésekre nem hivatkozhat. Ha az unió, az Ab vagy bármilyen testület elkaszál egy adót, akkor a kormány extra különadót vezethet be.

Ezek közül az uniót, pontosabban az alapjogok felett őrködő Redinget a bíróságok áthelyezése és a kampányszabályozás hozta lázba. Ezek is azért fontosak, mert uniót érintő kérdések is felmerülnek itt. Nem az a gondja Redingnek, hogy tetszőlegesen le lehet küldeni egy budapesti ügyet Zalaegerszegre - és viszont - s ezzel alaposan meg lehet nehezíteni a peres felek dolgát. Reding baja az, hogy ezzel az uniós jogról folyó vitáknál jogbizonytalanság alakulhat ki. Viviane-t nem nagyon érdekli ezek szerint az eljárások 99,9 százaléka, amely csipcsup, magyar jogrendet érintő ügyet érint. A kampányhirdetésekkel sem az a gondja, hogy ezzel burkoltan irreálisan sok pénzhez lehet juttatni a közszolgálati médiát - lényegében átláthatatlan finanszírozást kialakítva -, hanem az európai parlamenti választások miatt aggódik. Utóbbi fáj Barrosónak is, s legalább az az arrogáns hozzáállás is felidegesítette, amely lehetővé teszi az extra különadók bevezetését.

Lehet fenyegetőzni atombombával és hetedik cikkellyel. A kormány minden bizonnyal végre fogja hajtani ezeket a módosításokat, összességében ugyanis ezek huszadrangú kérdések. A fontos elemek, az Ab kiherélése, a röghöz kötés, az egyházi státusz korlátozása megmaradnak. Ráadásul azzal, hogy némi koncot meghagy Orbán az uniónak is, csak bátorságot merít. Mert az uniónak nincs baja azzal, az alaptörvényhez csak ideológiáját tekintve kapcsolódó mentalitással, amely visszamenőleges törvényalkotással elszedné a balettintézetet a tulajdonostól, nincs baja a trafikmutyival, nincs baja a választási törvénnyel sem.

Pedig számunkra ezek a fontos kérdések. Ám ezeket csak mi tudjuk kiharcolni magunknak, felesleges várni bárki segítségére. Az unió persze megtehetné, hogy keményebben lép fel, ennek mégsem látja szükségét, hiszen ezek a kérdések összetettek, s amíg lehet, az unió nem kíván beavatkozni. Valamelyest érhető: amíg a fejére nem szakad a padlás, addig nem akar felmenni és kitakarítani, mert büdös és koszos lesz tőle.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

159 komment

Címkék: alaptörvény Orbán Viktor Barroso Viviane Reding

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr305291435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fejesrob 2013.05.10. 14:02:52

@lavór: Nem messze tőlem van egy trafikos, a minap dumáltam vele. Ő eleve nem is kért koncessziót. (Persze ha megtudta volna, hogy 10%-ra emelik, lehet, hogy kért volna).

2013-ban 3X rabolták ki a cigányok, pedig jó környék, rendőrségi riasztó bekötve, ráadásul pici üzletcsoport (közért, stb.), mindegyik kamerázva.

El lehet képzelni mi lesz itt, amikor majd 1500 Ft lesz egy doboz cigi.

Fejesrob 2013.05.10. 14:03:39

@pástétom: "Fittyet hányni az alapvető úniós értékekre".

Pld. mikre?

hot-spot (törölt) 2013.05.10. 14:04:05

@Fejesrob: Te figyelj már!
Nem kéne már 56-on és a szemkilövetésen túllépni már így 500 fényév elteltével?

lavór 2013.05.10. 14:05:34

@hot-spot:

Meg az emútnyócéven se. :)

hot-spot (törölt) 2013.05.10. 14:07:49

@Fejesrob:
pl.
-nem verjük agyon a rendőrségre bevitt megélhetési sonkatolvajokat
-nem adunk 3 év börtönt egy bekiabálásért egy 18 évesnek
-nem rugdossuk a szőnyeg alá a hajléktalanokat
-nem verjük agyon a bkv-n bliccelőket
-nem tiltunk be tüntetéseket
-nem ócsároljuk és gyalázzuk le az éhségmeneteseket
-meghallgatjuk az ellenzék nyavalygását is
-nem hozunk bkv buszokon törvényeket bemondásos ötletek alapján
-élünk és élni hagyunk másokat is magunk körül
és még sorolhatnám napestig.

mojszipupi 2013.05.10. 14:10:08

Mit nekünk az EU mikor a fidesz mindent megvéd nekünk...

csakhalkanszólok 2013.05.10. 14:10:28

@pástétom: Ezzel csak az a baj, hogy
- egyrészt ez már nem az az unió amibe beléptünk,
- másrészt a világ sem ugyanaz,
- harmadrészt meg - tiszta szívemből mondom - tényleg szeretném már jogszerűen látni mit sértünk meg.

Személy szerint engem egyre jobban bosszant a fideszmutyi, de hiába keresem tényleg nem látom a jogsértést. Érdeksérelmet látok dögivel, és nem azért mert a kormánypropaganda akarja láttatni velem.
Most minden viccen kívül, mint magyar embert téged nem zaklat hogy úgy maradunk szégyenpadon a deficit eljárásban, hogy eddig minden pontban a számok minket igazoltak?
Vagy életedre meg mernél esküdni, hogy az EU mércéje minden esetben egyenlő, korrekt és tiszta?

(apropó, amikor a franciák majd az olaszok kitoloncolták a romákat, akkor egy jó pár érzékeny lelkű mintha csendesebb lett volna. Pedig ad egy nem volt demokratikus, faji alapon történt, és ellenkezett az EU szaba mozgás ALAPELVÉVEL. Vagy nyilvánvaló etnikai és demokratikus értékek megsértésekor sem olyan nagy legény az EU. Stb, Stb.)

Laciii 2013.05.10. 14:12:13

@hot-spot:
"500 fényév elteltével"
Na ez már fájt.

csakhalkanszólok 2013.05.10. 14:13:50

@lavór: O.K. Fogadjuk el, és térjünk vissza rá mondjuk egy év múlva. Majd megnézzük a csempészet emelkedését, és tartós hatását.
Mind volt dohányiparos és mint tanár akkor is hiszem és vallom, hogy minden eszközt meg kell ragadni, hogy a 18 év alatti korosztály ne jusson könnyen cigihez.
Cigi téma részemről lezárva, sem a cikknek, sem a hozzászólásomnak nem ez volt a témája.

Laciii 2013.05.10. 14:14:41

@csakhalkanszólok:
"egy jó pár érzékeny lelkű mintha csendesebb lett volna"
Akkor nme kapták meg a feladatosztáson, hogy rettegni kell.

hot-spot (törölt) 2013.05.10. 14:14:49

@Laciii: De most meddig akarunk még rugózni a múlton,úgy még is?
Állandóan ezt olvasom hogy 56,2006,elmúlt nyolc év.
Annyira kurva unalmas már!
Leszarom mi volt a múltban,próbáljon már meg mindenki a jelenre és a jövőre koncentrálni,tudom hogy az öregeknek ez kurvára nehéz,de még is megpróbálhatnák már!

Laciii 2013.05.10. 14:17:00

@hot-spot:
Keress rá mit jelent a fényév. A legalapvetőbb dolgokkal nem vagy tisztában.

hot-spot (törölt) 2013.05.10. 14:17:44

@Laciii: Inkább te nem tudod hogy mit jelent az irónia vazzeg!

csakhalkanszólok 2013.05.10. 14:20:11

@Laciii: (Csak súgom, ezen ne rugózz! A fényév az hosszúság mérték! semmi köze az időhöz, vagyis csak annyi, hogy ennyi utat tesz meg a fény egy év alatt...)

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.05.10. 14:21:05

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Márpedig a tagnak igaza van!

A szemkilövetés kritikája helyénvaló, nem akkor kellett volna emberkednie a rendőrségnek látszó tárgynak, hanem amikor a TV székházat gyújtogatták! Ott állomásozott egy egész századnyi beöltözött rendőr két utcával arrébb, és a vezetőik nem vezényelték oda ahol a csőcselék őrjöngött.

Naná, hogy nem, kellett a casus belli, hogy október 23-án szétverhessék a fityiszgyűlést. Ha a székháznál szépen leverték volna a csőcseléket, akkor az egész ország tapsolt volna, de így bizony csak az elvakult liberálbolsevikok tapsolnak a szemkilövetésnek.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.05.10. 14:22:23

@hot-spot: Nem, mert a szemkilövetők még mindig szabadok, pedig fizetniük kellene a tetteikért!

hot-spot (törölt) 2013.05.10. 14:25:02

@Magánvéleményem: Akkor most kövessünk el tömeges harakirit,mert a háborús bűnösök közt is vannak még szabadok.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.05.10. 14:25:31

@hot-spot: Akkor állj ki a zsidó kongresszus elé, és mondd ki hangosan, hogy leszarod mi történt 1939 és 1945 között!

Én kíváncsi vagyok, de őszintén, hogy hány évet fogsz érte kapni :-)

Larry Silverstein 2013.05.10. 14:25:54

''A módosítás szűkítette a család fogalmát, amelynek révén csak a házastársak és gyerekeik minősülnek családnak, az árván maradt testvérek, a nagyszülő által nevelt gyermek vagy a befogadott unokatestvér nem. Az élettársak által nevelt gyerekek sem, holott a gyereket majdnem fele már ilyen kapcsolatból születik. A cél talán nem ez volt, hanem az azonos neműek kapcsolatának leértékelése.''

- Már a második bekezdésben hazudozol. Nem lehet a sosemvolt jogaikat szükíteni, igaz?

hot-spot (törölt) 2013.05.10. 14:26:25

@Magánvéleményem: És te a felbujtásért, ha rád fogom hogy te mondtad?:)

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.05.10. 14:26:32

@hot-spot: Tegyünk meg mindent azért, hogy a háborús bűnösök megkapják amit érdemelnek!

hot-spot (törölt) 2013.05.10. 14:27:50

@Magánvéleményem: Már bocs!
De nem én vagyok ezzel megbízva és nem én kapom érte a fizetést,az a korszak meg már elmúlt,hogy ingyen dolgozzunk szombatonként!

2013.05.10. 14:34:16

Magyarországot nem a kormányától kell megvédeni, hanem az itt rikácsoló balliberális hazaárulóktól. Ők, meg a világban mindenhová szétszórt liberális társaik kavarják a sz.rt viágszerte, ők a rossz a földön.

hot-spot (törölt) 2013.05.10. 14:34:47

@Magánvéleményem: Nem lehetsz ennyire kommunista,hogy ingyen munkára akarsz rávenni.)

Különben meg manapság csak a 8 osztályt végzettek, a értelmi fogyatékosok, a testi fogyatékosok és a 60 alatti IQ-sok a jó és esélyes munkavállalók.
Mivel én kiestem a fenti szórásból,javaslom,hogy valamelyik állami vállalatnál keress embert a dologra.:)

s 2013.05.10. 14:35:57

Neked kell lelőnöd. Nézz szembe a tényekkel. Légy férfi. Vedd meg azt a kibaszott puskát és lőjed le. Ahogy az amerikaiak is számos elnökükkel végeztek, meg ahogyan ez megy a világ minden más normális helyén. Akkor mindenki számára világossá válik majd, miért jobb mégis a demokrácia, mint a diktatúra. Mert az előbbiben több a természetes halál.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.05.10. 14:38:07

@s: Az amerikai elnökök, a demokrácia ellenére, igen gyakran haltak merénylet miatt... Ez még tréfának is rossz!

ben2 2013.05.10. 14:40:01

@Zsebenczi Klopédia:

AB:

Az AB ezidáig mint második kamara működött, az alkotmány szövege helyett általános "értékekre", "láthatatlan alkotmányra" hivatkozva gyakorlatilag önálló hatalmi ágként működött.
Most a helyzete valamennyire tisztázódott: egyértelművé vált, hogy az Ab nem bírálhatja felül az ő működését szabályozó alaptörvényt, ezzel ugyanis a társadalom elvesztené az AB feletti demokratikus kontrollt. Eljárásjogi kérdésekben viszont továbbra is felülbírálhatja az alkotmányozást, ezzel biztosíthatja, hogy demokratikus felhatalmazás nélkül ne lehessen alkotmányt módosítani. Ezzel a módosítással tehát pont hogy a helyére került a fékek és ellensúlyok rendszere.

Röghöz kötés:

Az ekörül zajló vita túlmutat az oktatásügyön.
Itt az az alapvető kérdés, hogy az államnak joga van-e bármit is elvárnia azoktól, akik állami pénzhez jutnak.
Elsősorban humánértelmiségi területeken találkozhatunk kettős arroganciával: egyrészt az állam évről-évre adjon több pénzt oktatásra, kutatásra, képzőművészetre, színházra, filmgyártásra, stb. másrészt semmilyen eredményt ne kérjen számon a finanszírozásért cserébe, sőt a köztörvényes bűncselekményeket (értsd: lopást, sikkasztást, hűtlen kezelést) is lehetőleg tekintse az adott területet uraló értelmiségi klikk belügyének.
A röghözkötés esetében tehát az a fő kérdés, hogy az államnak lehet-e joga bármit is elvárni az ingyenes oktatásért cserébe a kedvezményezettektől?
A társadalom döntő többsége, tehát azok szerint, akik végső soron a cehhet állják: igen. Az a legminimálisabb minimum, hogy ha valaki oktatását a magyar állam finanszírozza, az legalább annyi időt dolgozzon már le az országban, ahány évig tanult. Ha ez számára vállalhatatlan, akkor fizetheti a tanulmányait állami segítség nélkül is. Ha pedig úgy hozza a sors, hogy külföldön találja meg a számítását, hát szépen fizesse vissza, amit az állam ráköltött. 20 év alatt nyugati fizetésből csak futja rá, ha nem tetszik, meg lehet nézni, mennyibe kerül az adott nyugati országban egy hasonló minőségű diploma és rögtön kiderül, hogy nem kötött olyan rossz üzletet.

Egyházak:

Egyértelmű volt, hogy az egyházügyeket rendbe kellett tenni. Tarthatatlan állapot volt, hogy a Boszorkányszövetség és tsai. ugyanolyan állami támogatással működjenek, mint a milliós táborral rendelkező, iskolákat és kórházakat üzemeltető történelmi egyházak.
Ez egy szimpla finanszírozási kérdés tehát, aminek semmi köze a vallásszabadsághoz. Bárki olyan vallást gyakorolhat, amilyet akar, abba az állam nem szól bele, az állam csak azok körét határozhatja meg, akik költségvetési támogatást kapnak a működésükhöz.
Persze szabályozhatná az egyház státuszt a bíróság is, de ismervén a hírhedten korrupt magyar bíróságokat, és rendkívül rossz társadalmi megítélésüket, inkább ne. A parlamentet legalább négyévente elzavarhatjuk, a bíróságokat viszont nem.
A kétharmadosság meg egyszerűen azért kell, hogy konkrétan a balliberális politikai elitbe mélyen beépült Scientológia egyház egy esetleges kormányváltás után se kaphasson egyházi státuszt.

Ami Brüsszelt illeti: ha reális esélye lenne, hogy egy szuverén állam legitim módon, kétharmados felhatalmazást kapott parlamenti többsége által hozott döntéseket a kisebbség nyomására külföldről erőből megvétózzák, akkor Magyarország nagyon rövid ideig maradna az EU tagja.
A lassan három éve tartó nyugati hecckampány már most is keményen érezteti a hatását a magyar társadalomban: míg 2010 előtt a többség támogatta az ország EU tagságát, egy most tartandó EU csatlakozási népszavazás csúnyán megbukna.

hot-spot (törölt) 2013.05.10. 14:42:31

@ben2: Én nem értem,hogy miért nem csak az az egyház működik hazánkban,amelyik képes önmagát fenntartani a gyülekezetből?

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.05.10. 14:45:42

@Larry Silverstein: Te egy olyan izé vagy aki azt az idejét múlt pápista családmodellt támogatja, ami szerint csak az a valódi család, amit a pedofil, izé akarom mondani pap megáldott? Na elmész ám a búsba!

A kölkeim, az asszony (aki sosem volt, és nem is lesz a feleségem) és jómagam egy család vagyunk, ha teszik, ha nem, és vastagon leszarom, hogy mit ír a fidesz az alkotmányba!

Két buzi pedig sosem lesz család, két buzi marad mindörökké! :-) Ha a boltba vesznek gyereket, attól még nem lesznek család... :-)

Gyertek liberálbolsevikek, halljam a kórust :-)

hot-spot (törölt) 2013.05.10. 14:46:03

@Magánvéleményem: Nyugi.Holnapra tuti elviszi a nagy fekete autó.)

pástétom 2013.05.10. 14:48:44

@csakhalkanszólok: "Ezzel csak az a baj, hogy
- egyrészt ez már nem az az unió amibe beléptünk,
- másrészt a világ sem ugyanaz,
- harmadrészt meg - tiszta szívemből mondom - tényleg szeretném már jogszerűen látni mit sértünk meg."

Az élet, a világ, a kihívások folyamatosan változnak, de az uniós jogszabályok, és a jogállam írott-íratlan kitételei alapvetően nem. A kormányzó Fidesz és a kormány pedig a 3 éve óta tartó jogszabályalkotó tevékenységével immáron sorozatosan és folyamatosan sérti meg ezeket: l. pl. a gyalázatos Alaptörvény.

Hogy miket sértenek meg egész konkrétan? Egyrészt ott van az Alaptörvény, amelynek pl. a nemrég elfogadott negyedik módosításának jogszabályai konkrétan súlyosan sértik az eu-s normákat. Azután az igazságszolgáltatás átalakítása (l. pl. a 60 éven felűli bírák nyugdíjazása, az OHB önkényes peráthelyezési lehetősége, stb.), a médiatörvény, átírt választási tv.... ezek ellen az unió megfelelő szervei ( EU Bizottság, Velencei Bizottság, és vezető személyiségei: pl. Barroso) világosan kifejezték aggodalmukat, és részleztesen leírták, ezek hol vétenek, miben sértik az uniós szabályokat.

A probléma ott van, hogy ezekre - bár súlyos problémák, az eu-nak nincs világos szankcionáló lehetősége. Ezek miatt pl. nem lehet megvonni az uniós támogatásokat. Egyedűl a hírhedt "hetes cikkely", amely ugyan lehetőséget ad a büntetésre, de arra nincs konkrét előírás, mikor lehet, sőt kell egy tagállam ellen ezt életbe léptetni.

Amik viszont egyelőre vannak, azok konkrét, kézzel fogható pénzügyi-gazdasági kritériumok, amelyek megszegését könnyen lehet büntetni. Ilyen a 3%-os hiánycél. Ezt ugyan tavaly teljesítettük, de nagyon fontos megjegyezni: NEM FÖNNTARTHATÓ módon. Ezt most nem részletezném, de az uniós illetékesek pontosan látják ezt, és ezért óckodnak a dúlzottdeficit-eljárásunk gyors megszüntetése ellen. A kormánynak bizonyítani kell, hogy a hiánycélt tartósan is hozni tudja, ehhez pedig hosszútávon is alkalmazható kormányzati lépésekre van szükség.

hot-spot (törölt) 2013.05.10. 14:50:57

@pástétom: Nem ástam bele magam annyira a témába,ezért kérdem.
Mi lesz,ha megszűnik a túlzott deficit eljárás ellenünk?

Fejesrob 2013.05.10. 14:55:18

@Magánvéleményem: Pontosan így van. Persze nekik kényelmetlen a téma, ezért is mossák össze. Na meg persze gyorsan felejtenék is el.

Ez utóbbi legalább azt mutatja, kínos nekik.

ben2 2013.05.10. 14:57:11

@hot-spot:

Az egyházak állami támogatásának akkor van értelme, ha az egyházak amúgy állami feladatnak számító tevékenységet is végeznek. Pl. iskolákat, kórházakat üzemeltetnek, részt vesznek a katasztrófamentésben, műemlékeket újítanak fel, művészeti tevékenységet finanszíroznak, stb.
Ezen tevékenységek támogatása "jó üzlet" az államnak, mert jóval nagyobb erőforrás kerül ezáltal az adott területre, mint amennyi pénzt az állam ad.
Amiről Te beszélsz, az a hitéleti tevékenység finanszírozása, ebből a szempontból azok az egyházak is önellátóak, amik állami támogatást kapnak.
A törvénymódosítással pont azt a gyakorlatot számolták fel, hogy bárki alapíthatott egyházat és automatikusan járt neki az állami pénz, ezáltal bizonyos egyházak több állami forráshoz jutottak, mint amennyi a kiadásuk volt, így végső soron jövedelmező üzletté válhattak.

Fejesrob 2013.05.10. 14:58:49

@Magánvéleményem: A letöltendő 3 év egy gimisnek azzal együtt még feltételes után is nagyon durva. A kádár rendszerben nagyon nagyon sokat kellett tenni 3 évért.

Orbánék ezzel amúgy buktak 2 szavazatot, hiszen ők szavazták meg.

s 2013.05.10. 15:06:33

@Magánvéleményem: Most akkor képzeld el, mi lett volna, ha az USA-ban diktatúra van. Erről ennyit. Nem hugyozhatod szemközt az embereket. Aki ezt megérti, az sokáig főnök marad, aki meg nem abból hamar felpüffedt hulla lesz.

ben2 2013.05.10. 15:07:42

@pástétom:

"Hogy miket sértenek meg egész konkrétan? Egyrészt ott van az Alaptörvény, amelynek pl. a nemrég elfogadott negyedik módosításának jogszabályai konkrétan súlyosan sértik az eu-s normákat."

Konkrétan miben sértik az EU-s normákat? Idézd légyszi az adott jogszabályokat és alapelveket, mert így semmivel sem mondasz többet a már unalomig ismert, üres lózungoknál.
És ha már itt tartunk: mi a helyzet azon EU tagállamok alkotmányával, médiatörvényével, bírósági gyakorlatával, amik a magyar törvényekben kifogásolt tételekhez meglepően hasonló szabályozásokat tartalmaznak?

hümhüm 2013.05.10. 15:07:49

@Magánvéleményem:
Ne aggódj, az alaptörvény módosítása így szól:
"A családi kapcsolat alapja a házasság, illetve a szülő-gyermek viszony.”
Aki tud magyarul, annak számára az "illetve" szó azt jelenti, hogy "vagy", azaz a családi kapcsolatba beletartozik:
-házaspár
-szülő és édesgyermek
-szülő és örökbefogadott gyermek,
tekintet nélkül arra, hogy a szülő házasságban él-e vagy sem.
De nem tartozik a családi kapcsolatba:
- a különnemű pár, aki nem házas (naná, a szerelmespár miért tartozna ide?)
- az egynemű pár
- az ezen párok és nem párok hivatásos nevelőszülőként nevelt gyermekei (persze, hiszen az üzleti alapú kapcsolat az állammal).
Ennyit a szűkített családfogalmon való nyvalygásról.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.05.10. 15:07:51

@Fejesrob: Aha, megvárták míg a kiscsávó eléri a 18-at és utána ítélték halálra..... az 56-os cselekedeteiért, amit 15 évesen követett el... Az a humánus Kádár rendszer .....

Az a baj, hogy szinte bármit csinálnak a fityiszisták, 50%-körüli lesz az eredményük a következő ciklusban. Köszönhetően annak, hogy az ellenzékben csupa levitézlett maszopos ül, és akiktől herótja van minden jóérzésű embernek. Azt, hogy most hipp-hopp jön valami elemi erő kívülről, az felejtős, mivel nekiállnak koóperálni azokkal a politikusokkal, akiket egyszer már elzavartak a választók...

Lehet választani a rossz, a legrosszabb és a "fasiszta Jobbik" között... Kissé vicces, nem?

hot-spot (törölt) 2013.05.10. 15:10:12

@hümhüm: Azért módosították,mert így ezzel lényeges mennyiségű,"törvénytelen család,félcsalád" esik ki mindenféle támogatásból.
Bár lehet hogy ők azt hitték hogy erre majd nem jönnek rá az érintettek.

hot-spot (törölt) 2013.05.10. 15:11:53

@Magánvéleményem: Szerintem tök mindegy,hogy melyik kormány fog belefulladni a saját szarába,amit most alapoztak meg ebben a ciklusban éppen.

Fejesrob 2013.05.10. 15:11:56

@Magánvéleményem: Nekem az a véleményem, hogy egy Heil Hitlerezésért elítélni letöltendő 3 évre egy gimnazistát kibaszott nagy gáz és az sem érdekel, hogy pld. az EU szerint nem az.

Ilyen kormányra én biztosan nem szavazok, azt pedig nem tudom befolyásolni ki jön utána. Lehet akár Orbán is, de az én lelkiismeretem tiszta, nem szavaztam rájuk.

pástétom 2013.05.10. 15:13:35

@hot-spot: Rövid távon tulajdonképpen semmi. Ez egy szégyenpad, amiről nyilván jobb lekerűlni. 2004-ben, mikor uniós tag lettünk, a kitételek miatt automatikusan életbe lépett a túlzottdeficit-eljárás ellenünk, de szankciók tudtommal semmikor nem léptek életbe ez idő alatt.

Viszont az un. maasrichti követelmények teljesítése, amelynek része a 3%-os hiánycél is, az eurózónához való csatlakozás föltétele, tehát ha eurót akarunk, akkor végeredményben a túlzottdeficit-elárásnak is meg kell szünnie ellenünk.

pástétom 2013.05.10. 15:21:03

@ben2: Nem, amit mondanak az uniós diplomaták az nem üres lózung. Itt paragrafusok vannak. Tudom, ti okosabbnak képzelitek magatokat az uniós szakértőknél, de azért ez távolról sincs így. Persze az ilyen süket idióta fideszes agyhalottaknak lehetne magyarázni a dolgokat napestig, a kis agyába úgyse menne bele a magyarázat, úgyhogy hiábavaló fáradozás. Túl nagy az ellenállás. :))

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.05.10. 15:21:47

@hümhüm: Megmondom őszintén, eddig sem érdekelt túlzottan a dolog!

@ben2: mégis, miért gondolod, hogy olyan államok alkotmányát vizsgálná az EU, ahol nem adóztatják a bankokat, és nem basztatják szektoradóval a telekom cégeket, és nem vegzáják rezsicsökkentéssel a közműcégeket?

És, persze nincs olyan ellenzéke annak az országnak, amelyik úton útfélen mindenkit fasisztának, nácinak nevez, miközben szemérmesen eltűri az ilyenek létezését:
hunhang.ewk.hu/nemzetvezeto

Na ezeket nevezem én liberálbolsevik aljadéknak! Ezek az igazi fasisztákkal nem foglalkoznak, de mindenkit lefasisztáznak, akikkel szemben politikai előnyt remélnek... Ezek a mindennapos fasisztázások duzzasztják a Jobbik szavazótáborát, mert ugye, ha már valakit jó alaposan lefasisztáznak, az dafke a fasisztákra szavaz, és nem a genny libsire, aki lefasisztázta és kirekesztette....
És állandóan a demokráciával jönnek, miközben az USA-ban bejegyzett fasiszta pártok vannak, és egyetlen szimbóleum sincs betiltva... hoopá, de érdekes

Laciii 2013.05.10. 15:27:32

@pástétom:
Téves. Szankciók azért nem voltak, mert csak most járt le a határidő. Nagyon komoly milliárdokba került volna, ha nincs meg a 3%.

hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.10. 15:29:47

@Magánvéleményem: "a szemkilövetők"

Robika, most már saját magaddal vitatkozol több nick alatt is? Legalább legyél változatos, ne mindig ugyanazt a lófaszt nyomd a seggedbe, mert kiröhögnek.

"Két buzi pedig sosem lesz család, két buzi marad mindörökké! :-) Ha a boltba vesznek gyereket, attól még nem lesznek család... :-)
Gyertek liberálbolsevikek, halljam a kórust :-)"

Ha anyádat teherbe vágod, az még család. Hányan vagytok odahaza?

Laciii 2013.05.10. 15:30:09

@pástétom:
Tök jó, hogy én nem vagyok fideszes, úgyhogy nekem idézheted ide az említett paragrafusokat.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.05.10. 15:31:18

@Fejesrob: Ez van, meg kell felelnie a magyar államnak egy olyan elvárással szemben, ami egy háborús bűnös országgal szemben elvárnak. Minden gim-nazi-stának tunnia kell azt, hogy magyarországon volt zsidóüldözés, ebből kifolyólag, aki most zsidózik, az náci, aki náci az pedig háborús bűnös a háborús bűnösöknek pedig bünhődniük kell ergó a börtönben kell elrothadniuk!

És mivel ez teljesen nyilvánvaló ezért mint demokratikus államban a vélemménnyilvánítás szabad, de bizonyos véleményekért börtön jár!

Nomármost, ha a kiscsávót nem csukják le náculásért, akkor a zsidókongresszus kiátkozza a mi egyetlen kormányfőnket és sugaras tekintetét elvonja az országtól és a világ összes külföldön élő magyar zsidója egyszerre fogja mindenféle sajtóorgánumon keresztül hirdetni, hogy itt (magyarországon) nácizmus van, és a Bonsai Duce a zsebfürerünk a világ legnácibb országának a főnácija!

Hát ezt akarod?

csakhalkanszólok 2013.05.10. 15:34:25

@pástétom: Tudod mit igazad van.

Bár érvelésed még mindig ugyanaz, amit hónapok óta hallani:

"pl. a nemrég elfogadott negyedik módosításának jogszabályai konkrétan súlyosan sértik az eu-s normákat" - Pontosan? És most a normákat sértjük vagy a jogszabályokat. A normákat ugyanis minden esetben az élet és a helyzet diktálja. Pl. gyermekkoromban a Makarenkói pofon volt a norma, ma pedig börtönbe kerülhetsz ezért.

Ja tudom, az íratlan szabályok. Már megont ezek az íratlan szabályok. Mik is ezek? Nem köpünk a padlóra?

"Az élet, a világ, a kihívások folyamatosan változnak, de az uniós jogszabályok, és a jogállam írott-íratlan kitételei alapvetően nem."
Hát ezért fog eltűnni a süllyesztőben az EU és vele együtt a bürokráciája. Én még emlékszem amikor a másik unióról is azt hitték örök időkig fennmarad. Az sem értette meg a világ változását...

"pl. a 60 (MEGJ: 62!) éven felűli bírák nyugdíjazása, az OHB önkényes peráthelyezési lehetősége, stb.), a médiatörvény, átírt választási tv" - Igen pl. a médiatörvénnyel éppen két éve várjuk azt a jogszabályi sértés megnevezést. Megjegyzem lehetne pontos jogszabályi kifogás?

"világosan kifejezték aggodalmukat" - ez erős érv. Ha az aggodalmukat kifejezték, az már böki. Durcás képpel tették vagy nem? Mert nem mindegy ám!

"... és részleztesen leírták, ezek hol vétenek, miben sértik az uniós szabályokat." - Na tudod, ez a részletezés hiányzik ám, de nagyon.

"A probléma ott van, hogy ezekre - bár súlyos problémák, az eu-nak nincs világos szankcionáló lehetősége." - pedig egy cikkelybe vett szőnyegbombázás azért bekerülhetett volna legalább a liszaboni módosításba.

"Ilyen a 3%-os hiánycél. Ezt ugyan tavaly teljesítettük, de nagyon fontos megjegyezni: NEM FÖNNTARTHATÓ módon." - Kiegészítés: ezt mondták már 12 elején is a 12-es hiánycélra, és tényleg nem volt teljesíthető, 1,9 lett.

Figyelj! Unom nagyon a fidesz mutyit, de legfőképpen azt, hogy nekünk valahogy ilyen politikus gárdánk van. De amit még jobban unok, hogy Brüsszelben ülő, túlfizetett és pénzérdekeket védő politikusnak csúfolt egyének pillanatnyi érdeküktől vezérelve mondják el mit kell nekünk tenni.

NEKÜNK mit kell tenni. Tudod ez olyan mint a Cyrano de Bergerac monológ: "magamat kigúnyolom ha kell, de hogy más tegye azt nem tűrhetem". Ezt a határt feszegeti a cikk is, erre reagáltam. És ha ez az ára a főtér felújításokra adott EU-s pénznek, inkább nem kell.

Te persze lehetsz más véleményen, és ezt tisztelem. Te szólítottál meg, hát válaszoltam.És örülök ha van véleményed, és örülök hogy el tudod mondani. Még ha nincs is szólásszabadság hazánkban.

Mára ennyi, hétvégére leteszem a lantot.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.05.10. 15:34:30

@hazug fidesznyik: Nem szoktam anyáddal hetyegni mert tripperes, és azt apádtól kapta, ahogy te is!

hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.10. 15:35:11

@Magánvéleményem: "az USA-ban bejegyzett fasiszta pártok vannak, és egyetlen szimbóleum sincs betiltva..."

Azok mind kihelyezett elmegyógyászatok, te marha. Ha valamelyik páciens kezet (vasat, betont, követ) emelne valamelyik rendőrre, nem a szemét, hanem az agyát lőnék ki. Alighanem itthon is az lett volna célszerű, csak nem akarták üresen látni a B-közép padjait.

Laciii 2013.05.10. 15:38:21

@Magánvéleményem:
"És mivel ez teljesen nyilvánvaló ezért mint demokratikus államban a vélemménnyilvánítás szabad, de bizonyos véleményekért börtön jár!"
Már bocs, de ez alapján Kína demokratikus.
Börtön bűncslekmény elkövetésért (ill. segédkezés, tervezés, felbújtás) kéne járjon nem azért, mert valaki primitív idióta.

ben2 2013.05.10. 15:40:57

@pástétom:

A kérés egyszerű: sorold fel, hogy szerinted mely magyar törvények mely pontokon sértenek mely eu-s jogszabályokat.
Ha ez nem megy, akkor tartózkodj az olyan kifejezésektől, hogy "jogszabály sértő" vagy hogy "konkrétan súlyosan sértik az EU-s normákat". Ezek ugyanis ténymegállapítások, amiket képtelen vagy bizonyítani.
A minden konkrétumot nélkülöző, indulat vezérelt, hangulatkeltő állításokat pedig bizony lózungoknak hívják.

Ami az EU-s diplomatákat illeti: ameddig valaki konkrét jogszabályok megnevezése nélkül, általános minősítésekkel dobálózik, addig egy EU diplomata mondandója sem több véleménynél.
A vélemény meg ugyebár olyan, mint a mellbimbó: mindenkinek van, de nem mindenkié érdekes.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.05.10. 15:41:47

@Laciii: nem érzed az iróniát, olvasd el mégegyszer! :-)

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.05.10. 15:43:36

@ben2: És mint tudjuk, a vélemény olyan mint a segglyuk, mindenkinek van, és senki nem kíváncsi a másikéra... (kivéve a perverzeket :-) )

Fimbulwinter 2013.05.10. 15:46:19

Az EU azzal, hogy egy tagállammal szemben nem tesz semmit csak fenyegetőzik, gyengének tűnik az egész világ előtt és ez szerintem politikai dilettantizmus.

Laciii 2013.05.10. 15:46:53

@Magánvéleményem:
Bocsi, annyi sületlenséget írnak itt egyesek komolyan, hogy elkalibrálódott az irónia detektorom :)

kzoltana 2013.05.10. 15:49:05

Eközben a választókorúak 70 százalék nem örvendene annak, ha Kósa Lajos fontos politikai szerepet töltene be. Erre azt szokás mondani, hogy népszerűsége alacsony, magyarul: népszerűtlen.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/4454_nincs_miert_lelkesedni

hazug fidesznyik (törölt) 2013.05.10. 15:49:35

@ben2: Robi, olyan törvényeket hozzatok, amelyekbe nem lehet belekötni. Hallottál már a jogharmonizációról? Csinálni kellett már belépés előtt is. Erre sok évvel a csatlakozás után, ami a nép döntése volt, sumákoltok a törvényekkel, szabadságharcoltok, hogy közben tudjatok lopni ezerrel. Ez sima hazaárulás. Nem féltek?

pástétom 2013.05.10. 16:01:05

@ben2: "A kérés egyszerű: sorold fel, hogy szerinted mely magyar törvények mely pontokon sértenek mely eu-s jogszabályokat."

Azt hiszem, a teljesség igénye nélkűl felsoroltam pár dolgot. Vak vagy, vagy csak meglehetősen silány módon kekeckedsz?

ben2 2013.05.10. 16:01:20

@hazug fidesznyik:

Van fogalmad arról, mi az a jogharmonizáció? Adott hazai jogszabályok és az EU szabályozás közötti ellentmondások feloldása. Ehhez viszont pontosan meg kellene határozni, hogy mely magyar jogszabályok mely EU-s szabályozással nincsenek összhangban.
Na ez az, amit eddig egyetlen EU-s önjelölt demokráciaharcos sem volt képes megmondani.

Belekötni meg mindenbe lehet, nyuszika és a sapkája a bizonyíték rá. A kérdés inkább az, hogy kik azok, akik a magyarok elleni kötözködést csendestársként szponzorálják.

8 év szabadrablás után meg tényleg mulatságos, ahogy a balosok lopásról acsarognak.

Fejesrob 2013.05.10. 16:03:06

@Magánvéleményem: Kurvára nem érdekel.

Én elsősorban nem jobbos, balos, liberális és EU szimpatizáns vagyok, hanem ember.

Az sem érdekel, hogy a zsidóknak komolyabb érdekérvényesítő képességük van, mint kádáréknál az oroszoknak, sőt az sem, mi a véleménye az angoloknak.

Az a rendszer, ahol el lehet ítélni egyetlen mondat miatt 3 év letöltendőre egy diákot, az diktatúra.

Senki nem követelte meg, hogy megszavazzunk egy ilyen törvényt. Ha pedig igen, akkor annak a befolyása alatt állunk, hiszen normális kormány nem szavaz meg ilyen törvényt.

pástétom 2013.05.10. 16:06:30

@ben2: "Ami az EU-s diplomatákat illeti: ameddig valaki konkrét jogszabályok megnevezése nélkül, általános minősítésekkel dobálózik, addig egy EU diplomata mondandója sem több véleménynél."

Na most mész el a búsba, levelekben, a kormánynak címzett hivatalos ajánlásban konkrét jogszabályi megnevezésekkel tiltakoztak az eu megfelelő szervei, sőt maga az Eu Bizottság elnöke, Barroso is a törvénysértő magyar joggyakorlat ellen.

Mondom, hülyének lenni alapjog, de büszkélkedni kár vele.

Fejesrob 2013.05.10. 16:09:12

@pástétom: Amelyekről kiderült, valójában el sem olvasták.

ben2 2013.05.10. 16:15:58

@pástétom:

"a kormánynak címzett hivatalos ajánlásban konkrét jogszabályi megnevezésekkel tiltakoztak az eu megfelelő szervei"

Akkor nagyon egyszerű dolgod van: idézed a hivatalos tiltakozásokból a konkrét jogszabályi hivatkozásokat és kész is. Ehelyett miért választod a nívótlan személyeskedést?

pástétom 2013.05.10. 16:19:36

@csakhalkanszólok:
"világosan kifejezték aggodalmukat" - ez erős érv. Ha az aggodalmukat kifejezték, az már böki. Durcás képpel tették vagy nem? Mert nem mindegy ám!

"... és részleztesen leírták, ezek hol vétenek, miben sértik az uniós szabályokat." - Na tudod, ez a részletezés hiányzik ám, de nagyon.

Nem nem hiányzik, lásd följebb a másik szándékosan értetlennek címzett reagálásomat. Hivatalos ajánlásokat adtak át konkrét jogszabályokra való hivatkozásokkal többször is a magyar kormánynak. Te most vagy nem olvasol, és ezért vagy képben, vagy olyasmikből tájékozódsz, ami szándékosan félretájékoztat.

Ami dolgok iránt az aggodalmukat fejezik ki, azok azok, melyekre nincs konkrét eu-s jogszabály, de a demokrácia védelmében az eu-nak kötelessége ezekre felhívni a tagállam figyelmét.

Nézz utána, láss, olvass, tájékozódj, dobd félre a szkepticimusodat, akkor előbb-utóbb minden megvilágosodik. Én leírtam neked mindent, tőlem ennyire futotta.

alfax 2013.05.10. 16:20:59

Pedig a demokrácia az, amikor egy ország nagy többséggel megválasztott kormányát külföldről utasítja egy senki által meg nem választott bürokratacsoport.

Fejesrob 2013.05.10. 16:23:48

@alfax: Valójában ez az EU lényege. Ami elég nagy gond.

pástétom 2013.05.10. 16:26:12

@ben2: Idézzen neked a halál, én nem vagyok jogász. Húzzál kifele Brüsszelbe tájékozódni, ha már a valóságot ílyen pofátlanul le mered tagadni. Vagy írj levelet az eu-nak, vallasd ki őket a számonkért törvényekről, tudtommal akármelyik eu állampolgár megteheti ezt. Majd valamely iroda szép alaposan meg fogja válaszolni ezeket, ha lesz türelme hozzád.

Fejesrob 2013.05.10. 16:29:06

@pástétom: Ne izzadj már annyira. Nem volt feltűnő, hogy az EU-nak (és a többi külföldi demokratikusnak) egy szava nem volt pld. arra, hogy Mo-n. úgy kellett a Jobbiknak és a Fidesznek jogsegélyt nyújtania, mert az erre "szolgáló" hatóságok gyakorlatilag úgy jártak el, mint kádár rendszerbéli korukban.

Neked nem tűnt fel, hogy vizsgálat nélkül az összes, több mint 300 bírósági eljárást érvényteleníteni kellett? Tudod te mekkora gáz ez egy jogállamban?

Apróság, de az EU jogvédőinek az irányban sem volt észrevétele, hogy 2 héttel az események után egy lengyel forgatócsoportnak a rendőrök megtiltották, hogy ebben a témában az utcán készítsen interjút.

Mert hogy a magyar jogvédőknek nem volt, logikus, ezeket odáig sem tekintette senki jogvédőknek.

alfax 2013.05.10. 16:30:46

@ben2: mióta orbán van hatalmon nincs demokrácia! ezt sérti, ha nem fognád föl!!!

Már mindegy milyen jogszabájt hoznak, úgyse hiszem el!

diktatutar van!

Soroljam?

Ellopták a nyugdijakat!
Már nincs sajtószabadság!
Ditatura van!
Ellopják az emberek pénzét!
Nácikat neveznek ki minden szinházra meg muzeumra!
Ránk haragittatják az EU-t!
A kancsi matolcsi miatt 300 euro a forint!
Ellopják a nyugdijakat!
Trafigmutyi!
Náci hordák vonulnak le fel az utcákon.
Az alkotmány nem meg felelö, nem én mondom, hanem brüszelből, ahol jobban tudják.

Ennyi nemelég?

Anyit kérdek, hogy ha németországban joban élnek, mér nemkérdi meg orbán hogy hogykell csinálni, és követni az utasitásaikat hogy mink is gazdagok legyünk?

AZÉRT NEM mer egy féreg diktáror!!!

Fejesrob 2013.05.10. 16:32:20

@alfax: neked b+, nem nehéz diktatúrát csinálni, hiszen mindenki náci, kivéve te.

csakhalkanszólok 2013.05.10. 16:35:35

@pástétom: Én is mint "szándékosan értetlen" nyomatékosan kérlek, mint olyan sok más szándékosan értetlen, hogy tessék már pontosan leírni mik azok a jogszabályok. Kiinduló pontnak innen indulj el: ec.europa.eu/. Megsúgom, ködös lózungokat fogsz találni, amibe bármit bele lehet magyarázni.

"Hivatalos ajánlásokat adtak át konkrét jogszabályokra való hivatkozásokkal többször is a magyar kormánynak." - AJÁNLÁS!!!! Ne fárassz! Ha két fél között jogi kontaktus van, akkor azt egyszerűen mint jogsértés szokás megjelölni, nem mint ajánlást.

Nézd, ez az EU véleményem szerint egy rakás szerencsétlenség. Szerinted is, csak másképpen. Én 16%-ban voltam amikor megszavaztá(to)k, most sem változott a véleményem.

Te azt mondod jogsértés, én az mondom jogsértésbe burkolt érdeksérelem.

Tudod, szerintem nem az a baja az EU-nak, hogy mi éppen mit csinálunk, hanem hogy ha bejön, és mások is rákapnak, akkor oda a zsíros konc. Nem mi vagyunk a nagy falat, hanem akik utánunk jönnek. Mert nyugi, jönnek.

Számomra annyira kilóg a lóláb, mondanám hogy üvölt, ha nem lenne képzavar.

Egyszerűen nincs rajtunk sapka na. Ennyi!

alfax 2013.05.10. 16:35:39

Remélem ha Bajnai jön, rendbe tudja még hozni amit most szétvertek.

Ö EGY IGAZI JO EMBER!

1.Kihuzta az országot a válságból,.
2.Amikor ö volt akkkor béke volt az országba.
3.demorkácia volt!
4.szajtoszabadcság volt!

ö eg igazi szakember, akit külföldön is elismernek. nem véáletlen hogy sikeres az életbe családilag mebreileg, üzletileg válalkozásilag minden szempontbol az élére kell hogy állnia az országnak és viszakormányozni a jol bevált utvonalra ami kivezet a gödörböl .

pástétom 2013.05.10. 16:39:01

@alfax: Szerintem hagyjad ezt a ben nevűt, nekem is kár volt vele ennyit foglalkoznom. Pontosan tudja ő, hogy az eu-nak mi a baja velünk, és hogy ezekről pontosan tájékoztatta a magyar kormányszerveket. Az más kédés, hogy ezeket a problémákat a sok hasonszőrűvel együtt tagadja.

alfax 2013.05.10. 16:42:39

Remélem megvéd brüszel minket és ha újraválasszák orbánt akkor beküldenek felügyelő csapatokat, hogy a demokrácia biztositva legyen.

Azért bármit még orbán se csinálhat meg nem?

Az egyetlen igazán demokratikus döntés az lenne, ha bajnaira szavaznánk. aki orbánra szavaz az nem demokrácia.

csakhalkanszólok 2013.05.10. 16:43:36

@alfax: "Pedig a demokrácia az, amikor egy ország nagy többséggel megválasztott kormányát külföldről utasítja egy senki által meg nem választott bürokratacsoport."

No comment. Csak azért másoltam ide még egyszer, mert olyan szép kerek és jó mondat. +1

alfax 2013.05.10. 16:48:19

brüsszelbe csupa jo ember ül.
ök vigyáznak ránk.

Nyugateurópa mindég is vigyázot a kevésbé fejlett országokra.

Az angolok vigyáztak indiára, a franciálk fél afrikára, a hollandok délafrikára, a németek meg ránk.

szerintem be kéne hívni a csapatokat.

csakhalkanszólok 2013.05.10. 16:48:25

@alfax: ... és még kihagytad a Bajnai dicséretből: Olyan tökéletes, hogy kénytelen volt legalább a neve kezdetébe belecsempészni a "baj" szót, mert tökéletességét már ő is szégyellte! És aki nem rá szavaz, nemhogy antidemokrata, de rasszista náci!

Laciii 2013.05.10. 16:50:20

@alfax:
Na ez most trollkodás vagy komoly?

pástétom 2013.05.10. 16:51:07

@csakhalkanszólok: ""Hivatalos ajánlásokat adtak át konkrét jogszabályokra való hivatkozásokkal többször is a magyar kormánynak." - AJÁNLÁS!!!! "

Húha, úgy látom itt már komolyabbak a problémák: az AJÁNLÁS, az erős ajánlás a diplomácia finom eszköztárába tartozik. Nem az asztalt verjük, hanem először finoman, halkan, majd cselekvés hiányát látva egyre határozottabban a nemzetközi diplomácia formai követelményeinek megfelelően tiltakozunk, ill. kérünk valamitől valamit. Pláne, ha az illető a partnerünk, együtt vagyunk vele a klubban.

Ajánlás alatt konkrét dolgokra tesznek panaszt és lefordítom én neked: kérik, sőt követelik rajtunk a jogharmonizációt.

"Te azt mondod jogsértés, én az mondom jogsértésbe burkolt érdeksérelem"

A törvény az törvény, betűbe szedve - gondolj róla bármit. A csatlakozásunkkal pedig az összes törvényt, normát, előírást, etc. magukra nézve KÖTELEZŐVÉ tettük. Ebből kell kiindulni.

Nincs miről a továbbiakban beszélni.

Laciii 2013.05.10. 16:51:37

@alfax:
Na most már értem :)

alfax 2013.05.10. 16:53:53

Az egyik nagyon jó Brüsszeli EMBER, aki aggódik a demokráciánkért és remélhetőleg megvédminket az Guy Verhovstadt.

Ő csak értünk aggódik, amikor büntetést kér Magyarországra.

annyira jó és független ember, elég csak elolvasni a Wikipédián, hogy "Since 2012 is Verhofstadt an independent Board Member of the Brussels-based, Brussels-quoted Sofina holding."

Ha megnézed, mi az a Sonfina holding, aminek Guy az igazgatósági tagja, látható, hogy a holding részese a GDF Sueznek.

"A GDF SUEZ Magyarországon gázszolgáltatás, -kereskedelem és -elosztás, illetve villamosenergia-termelés és -kerereskedelem területén van jelen az energia szektorban.

Biztos nemzetközi háttértámogatása révén Magyarország egyik legnagyobb és vezető energetikai vállalatává vált és üzletpolitikájában elkötelezett a fenntarthatóság és a biztonságos energiaellátás iránt."

Így érthető, hogy Guy miért aggódik a demokráciáért annyira. Ő minket félt!

Behajtó70 2013.05.10. 17:03:22

Megvéd-e? Brüsszel? Moszkva? Bécs?

Nem véd meg! Mitől védene? Erre szavazott a többség! A kisebbséghez tartozol? Nem tetszik? Akkor futás a bőröndért, és irány a határ!

Ez a demokrácia! A többségi akarat teljesül!

Tudom, hogy ez nem így volt a komcsi rendszerben, a gUrcsányiban és a bajnaiban sem. Egy kisebbség osztotta az észt. Magyar zászlóval a Déák téren sétálni életveszély volt. Aki gyurcsány ellen tüntetett azt testürwgi motozással vitték el pár napra.

Ennek vége!

Remélem örökre!

Úgyhogy húzd meg magad a következő választásokig, és majd ott ikszelj, ahova mondják...addig viszont tartsd tiszteletben a demokratikusan megválasztott kormány többségi akaratát!

csakhalkanszólok 2013.05.10. 17:12:57

@pástétom: Rendben. Meggyőztél. Kérem a brüsszeli fenyegető bombázás azonnali megindítását!

Adj gázt! 2013.05.10. 17:16:35

Magának köszönheti az 'unió, hogy amikor elkezd fenyegetőzni, a legtöbb magyar azt gondolja, hogy nyalja ki a seggét. (A maradék, a Stockholm-szindrómások pedig ilyenkor nyalják csak igazán az EU seggét.)

csakhalkanszólok 2013.05.10. 17:17:22

@alfax: Ejnye, már megint ezek az összeesküvés gyako... akarom mondani elméletek. Hát miért nem érted meg, hogy vannak emberek, akik munkájuk során szét tudják választani a tevékenységüket. Délelőtt igazgatósági tag, akkor utál minket, délután euatyaúristen, akkor meg szeret. AJÁNLOM - látod tanulok én pástétom elvtárstól - hogy ne keltsd itt a feszültséget!

ben2 2013.05.10. 17:19:45

@pástétom:

Pont az a gond ezzel az egész hecckampánnyal, hogy az EU nem meri kimondani, hogy valójában mi a baja velünk.
Azt ugyebár mégsem mondhatják, hogy az energiacégek meg a bankok - akiktől a kenőpénzeket kapják - nem szeretnék, hogy az ő sarcolásuk révén meglepően eredményesen működő válságkezelés általános gyakorlattá váljon az EU-ban.
Ezért a lobbistáik kénytelenek ködös szóvirágokkal dobálózni elvekről, közös értékekről, demokráciáról, jogállamról, miközben kínosan ügyelnek rá, hogy egyetlen számon kérhető konkrétum se hagyja el a szájukat.
Sérül a szólásszabadság kiabálják, de nem tudják megmondani, hogy hol, mikor és kinek sérült a szabad vélemény nyilvánításhoz való joga, egyetlen precedenst sem tudnak említeni (kivéve talán náci tüntetőket), amikor valaki nem tudta szabadon kifejteni a véleményét. A magyar ballib sajtó hemzseg a pártpolitikai alapon szélsőségesen elfogult, személyeskedő, gyalázkodó és hazug írásokkal és teheti ezt minden korlátozás nélkül, miközben ugyanezen írások szerzői szemüket forgatva panaszkodnak, hogy márpedig ők itten el vannak nyomva.
Ugyanez a helyzet az alkotmánnyal: ideológiai (értsd: a saját országában is marginális kisebbségnek számító szélsőbalos és/vagy szélsőliberális) kifogásokon túl nincs egyetlen olyan demokráciát vagy alapjogot érintő kérdés sem, amely ellentmondana bármely EU-s alapelvnek, vagy ne lenne fellelhető más, éltanulónak kikiáltott tagállam alkotmányában.
Megy tehát a maszatolás, megbélyegzés, félinformációk alapján levont szélsőséges következtetések és a konkrét hazudozás, amivel egyetlen nyilvánvaló üzenete van számunkra az EU-nak: ne húzzatok ujjat a pénzvilággal és a multikkal, terheljétek a bankok által gerjesztet válság hatásait az állampolgárokra, mert csakis így lesz a náciból demokrata.

csakhalkanszólok 2013.05.10. 17:20:35

@Adj gázt!: Neved félelmet kelt bennem, AJÁNLOM változtasd meg. Az jut eszembe hogy "gázáremelés", és - bár nálam távfűtés van - egyből összeröttyintem magam! :-)

ben2 2013.05.10. 17:32:08

@pástétom:

"A törvény az törvény, betűbe szedve - gondolj róla bármit. A csatlakozásunkkal pedig az összes törvényt, normát, előírást, etc. magukra nézve KÖTELEZŐVÉ tettük. Ebből kell kiindulni."

Pontosan.
Ezért kértem, hogy sorolj fel pár EU törvényt, amit megsértettünk. Ne diplomaták ajánlásaira, meg liberális körök "rosszallására"hivatkozz.
Mond meg, hogy ki, mikor, hol sértett és milyen EU-s törvényt vagy alapelvet.
Az nem elég, hogy "a magyar médiatörvény sérti az EU alapelveit". Ez ugyanis nem a vád, hanem az ítélet.
Azt is meg kell nevezni, hogy a médiatörvény mely rendelkezései, mely EU jogszabállyal nincsenek összhangban.
Ugyanez a helyzet az alaptörvénnyel.
Melyik passzus, melyik EU törvénnyel ütközik?

Ha azt mondom, hogy "Pistike megsérti az emberi együttélés alapvető normáit", egészen addig csak a saját szubjektív véleményemet fejtem ki, amíg nem teszem hozzá, hogy "mert szembepisili az embereket az utcán". Ha meg tudom nevezni a konkrét cselekedetet és a normát, amit megsértett, már túl tudok lépni a vélemény nyilvánításon.
Na a vádak és a jogszabályok pontos megnevezése az, amit kínosan kerülnek az EU diplomatái, mert onnantól kezdve a megtámadott már védekezni is tud, aminek rendszerint egyfajta végkimenetele szokott lenni: az EU megszégyenítő kudarca a magyar kormánnyal szemben.

csakhalkanszólok 2013.05.10. 17:41:08

Még egy szösszenet:
"Amíg egy klubba be szeretnél lépni, addig el kell fogadnod az összes írott és íratlan szabályát. Amikor azonban már klubtag vagy, jogod és kötelességed a szabályok felülvizsgálata, tisztelve a hagyományokat és segítve a klubbot megfelelni a jelennek."

Adj gázt! 2013.05.10. 18:04:57

@csakhalkanszólok:

Vennéd a gázt inkább a Gaz de Paris SUEZ S. A.-tól. Az européer megoldás volna, és nem félelemkeltő.

Szúrófény 2014.09.23. 05:55:22

@hot-spot (törölt): Valóban Magyarország?

Született egy ország, melynek uralkodó osztálya (idegen lévén) mindig a nép ellen, és saját önzése szerint élt! Akik soha nem átallottak idegen hatalomra támaszkodni, azt kiszolgálni saját uralmi helyzetük fenntartása érdekében.
1956 4000 páncélos hívása, lóháton helyett, lánctalpon!
„István, a Szent, volt az első, csaknem tudatos szemétszállítónk, ez a kegyes király, kinek kóbor lovag-szállítmányairól talán csak a liberális angol premier tudhatna méltón megemlékezni.” Ady:
Amúgy tudsz még ilyen okosakat mondani?

Szúrófény 2014.09.23. 05:57:52

@Fejesrob: A termőföld eladásának előkészítése, jelenleg csak a viták szintjén zajlik, de a mindennél szentebb Európa-uniós követelményeknek való szolgai megfelelés lehetővé teszi majd. A földet el lehet adni, mert azt nem lehet elvinni, mondják a magukat okosnak képzelő ostobák! Miközben Erdély elvesztéséért krokodilkönnyeket hullatnak, nem jut az elhülyült eszükbe, hogy az erdélyi földbirtokok jelentős részét előbb fölvásárolták a románok, és csak azután zavarták el a tulajdonost! Mert azt viszont el lehet! Ma a „zsebszerződések” korában, azt sem lehet tudni, mennyi föld van eladva máris. A kormány felderítési próbálkozása siralmas kudarc, a falusi alkoholisták, buta öregek is túljárnak az eszén! Ennyit az ország vezetés „bölcsességéről”
Az ország vezetést a lakosság fogyása is csak a szólamok szintjén foglalkoztatja. Amit tesz: elvonja (adónyomorba dönti) azt, aki dolgozik, és eltartja azt, aki nem, de szabad idejét nagy tömegű gyermek előállításával tölti. "„Akkor nem sírtak az Urak, amikor a román jött, a román olcsóbb volt, és alázatosabb” —írta Ady. Így cserélődött ki egész vidékek lakossága! Ma nem Vidékek, hanem az ország lakossága „cserélődik” ki, és ma sem, „sírnak az urak” hanem támogatják, gyorsítják a folyamatot kínai és minden féle bevándorló ide csalogatásával, egyedül a magyar nem kívánatos, mert az követelőzik, nyakas, nehezen kezelhető!
süti beállítások módosítása