Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.06.01.

Egy számjegyű szja: esztelen Guinness-rekord

Szárnyathy Géza

A Guinness rekordok könyve tele van értelmetlen és idióta rekordokkal, amelyeket többek között azért sem fog megdönteni senki, mert épeszű embernek nem jut eszébe például bazi hosszúra növeszteni a körmét, vagy féllábon ugrálva elszavalni Shakespeare összes szonettjét, arra meg jó ízlésű ember nem büszke, hogy neki van a leghosszabb fülszőre. De vannak, akik azt gondolják, hogy tényezőkké válnak, ha találnak egy valamit, amiben ők a legkisebbek, legnagyobbak, legakármibbek. Pedig önmagában annak az egy dolognak nincs semmi jelentősége.

Tipikusan ilyen törekvések figyelhetők meg derék kormányunk munkásságán is. A makrogazdasági egyensúly megtartása alapvető fontossággal bír minden állam szempontjából, ennek része a tartható államháztartási hiány is. Kikerülni a túlzottdeficit-eljárás alól fontos fegyvertény, de nem azért, mert ezt technikai szempontból el lehet érni még Magyarországon is, hanem mert összefüggéseit tekintve ez egy normális működés eredménye. Mint ahogy elsősorban nem azért kellene diétáznia a kövéreknek, hogy beleférjenek az érettségi zakóba, hanem hogy ne haljanak meg ötven évesen. De mindegy, feladat kipipálva, szart se érdekel a többi, mi csökkentettük leginkább a hiányt, erre más nem képes, faszák vagyunk.

Igen ám, de ez nem tart ki sokáig, ezzel nem lehet sok szavazatot nyerni jövő tavasszal, ráadásul a wartburgos Józsit és Tecát a varrodából baromira nem érdekli, nem is érti, mi ez a nyűglődés - mellesleg nem is kell hogy érdekelje őket vagy értsék. Hát mivel is lehet a derék szavazó polgárt meghatni? Eszjéa. Ez a kulcs. Vagyis a kulcsa. A kulcs a kulcs. És ha eddig lehetett rekordokat beállítani, ha lehetett villogni, hogy nálunk biza ilyen alacsony, bezzeg a szlovákok, akkor ebben még van lehetőség, persze nem januártól, de majd egyszer, elég csak belengetni. Kell a csökkentés, elvégre van még állam, ahol tíz százalék alatti az adó. Jó hát ez épp Montenegro, amely állammal most hirtelen nem is igen tudom, miben kellene versenyezni, de mindegy is. 

Egy számjegyű szja, ez kell a népnek. Ezzel bebizonyítjuk, hogy öööö... mindegy mit, de bizony be, az tuti. Mi értelme lenne annak, hogy nálunk hiperalacsony az szja? Semmi, tekintve, hogy a munkaadók 27 százalékot fizetnek a bruttó bér után, a munkavállalók pedig a csekély jövedelemadó mellett még további 18,5 százalékot. Szóval a száz forint nettóra rakódó teher lemegy ugyan, de az európai léptéket tekintve még mindig rohadt magas marad, nettó száz forintra vetítve majdnem 90 forint.

Az eddig kiemeltnek számító csoport, a sokgyerekesek ebből meg se éreznek semmit, elvégre a családi adókedvezmény révén szja-val gondjuk most sincs, inkább a többi járulék zavarja őket. A munkaadó több év szívás és extrém minimálbér emelés után semmit sem nyer azzal, hogy összességében csökken a bér terhe, mert az övé nem fog. Legfeljebb abban reménykedhet, hogy ezt a nettó béremelkedést a kormány majd beleszámolja a következő évi minimálbér összegébe is. Persze ha beleszámolja, akkor itt pár évig nem lesz béremelés, vagyis igazán a munkavállaló sem nyer, a nettó növekmény pár év alatt elinflálódik.

De legalább el lehet mondani, hogy mi annyira faszák vagyunk, hogy itt a legalacsonyabb az szja-terhelés. Azt meg csak a nemzetgyalázó, multik seggébe mászó, libásbajnaisgyurcsányos szarjankók emlegetik fel minduntalan eme csodálatos tény kapcsán, hogy a hűdealacsony jövedelemadó mellett van még hatvan más adónem is.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

364 komment

Címkék: szja parasztvakítás Orbán Viktor túlzottdeficit-eljárás

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr595337609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

high up! 2013.06.01. 19:39:31

@Ándi bácsi: "Persze, csak a németeknél a polgárosodás 150 éve lezajlott, nálunk ez a kommunizmus miatt elakadt.

Amikor ők polgárosodtak, SZJA nem is létezett."

Most jöttem rá, hogy te nem nagyonhülye, hanem nagyon beteg vagy. Csúnyán elbánt az agyvelőddel Orbán meg Matolcsy. Na látod, ez legalább az egykulcsos egyik kézzel fogható "eredménye".

nincs1itt 2013.06.01. 19:40:20

@Ándi bácsi: Bratyó, mesélj, hogyé van dájcslándbá egy 70 nm-es kégli havi bérleti díja? ez hogyan aránylik a havi bérhez??mennyi 1 kg kenyér? cukor? hús? benzin?
Vadász, vadász! Te vadászni jársz ide, vagy sz@pni?

LallyPop 2013.06.01. 19:40:25

@Nyekenyóka.: A mosogatók nem jönnek haza, hova jönnének?

A képzettek közül több olyat tudok aki visszajött mint aki nem.

2llkedő 2013.06.01. 19:41:22

@Nyekenyóka.: "Valamiért akik külföldre mentek nem igazán akarnak hazajönni."

Mazochisták.

nincs1itt 2013.06.01. 19:44:03

@Ándi bácsi: Figyelj, az álmaidat nem kellene közszemlére tenned! Aki egyszer kijött, az nem megy vissza, hüje lenne! Na mesélj, az árakról, bérekről stb. Elég, ha Németországról találsz ki valamit!

_most_ 2013.06.01. 19:44:24

@Ándi bácsi: hát én sokkal több olyan szakképzett embert ismerek, akik a fidesz rezsim alatt elhagyták az országot, pedig igencsak jól jártak volna az egykulcsos szja-val.

hondamonda 2013.06.01. 19:46:47

@high up!: Magyarorszagon az egykulcsos ellenere is magasabb az adoterheles, mint a nyugati orszagok tobbsegeben. Ott csak a legmagasabb jovedelmeket terheli 50% koruli elvonas. A komcsik akarnak minel tobbet elvenni es szetosztani.

LallyPop 2013.06.01. 19:49:40

@nincs_itt: Tavaly 40.000en mentek Németországba dolgozni, és 30.000en jöttek onnan Magyarországra.

A supermarketár ugyanaz, tény. Minden más bolt drágább, kishentes, pék, piac kb. 50%-kal, benzin +15%, lakbér +300%. Szolgáltatás, étterem, orvos, szerelő +400%.

Ezzel együtt is jobban lehet élni kint, nem állítottam sehol az ellenkezőjét. Csak hogy nem az lesz amit a sok fogalmatlan abból gondol, hogy mennyi ott a fizu.

LallyPop 2013.06.01. 19:51:06

@_most_: Van ilyen is, csak ugye semmi logika nincs benne hogy itthon marad ha marad a szoci adórendszer.

Mr. Waszabi 2013.06.01. 19:54:17

@high up!: biztos, hogy nem tévedek. Nem konteo, csak más volt (és most is más) a valódi szándék, ez már utóbb egyértelműen megmutatkozott. Ez pedig a fogyasztáscsökkentés, amit nem lehet úgy megcsinálni, ha a lakosság nagyobb részét, amely a kis keresetűekből áll, nem kényszeríti valamiképp.
A pikáns kérdés az, hogy miért is kellett a szegényeket fogyasztáscsökkentésre kényszeríteni, ah amúgy sem fogyasztottak sokat, nem éltek luxusban? Azért, mert olcsósítani kell a munkaerőt, akkor jönnek ide e külföldi befektetők, ez Orbán ars poeticája. Úgy nem leshet gazdag az állam, ha az emberek magukra költik amit megkeresnek, ez elég logikus. A rezsicsökkentés erőltetése sem véletlen, meg a megvalósítás módja sem, az is azért kell, és azért így kell, hogy az emberek egyre csökkenő jövedelemből azért munkaképesek maradjanak épphogy, viszont az állam bevételei ne csökkenjenek.
Magyarul, rabszolgasorba kényszeríti az ország lakosságát apránként, s majd szépen kiszolgálja a most még véres szájjal szidott külföldi befektetőket, akik akárhonnan majd ide telepítik a gyáraikat, még Kínából is, mert itt jobban megfogja érni nekik. Legalábbis ez a terve, el is mondta. Csak össze kell rakni a részleteket, amiket lóugrásban hintett el 3 év alatt.

Megszűnt ugye a túlzottdeficit eljárás, tehát a költségvetés rendben van. Azaz, nem kéne őjabb adó, megszorítás, ám még is lesz, ez tegnapra már kiderült. Miért is? Varga azt mondta, nem indokolt.

Hiánycélról egy pikán kérdés. Az túlzottdeficit eljárás léte és megszűnése között forintban kifejezve 2000 mrd forint EU-s támogatás a különbség. Vajon megérte 1300 mrdos megszorítás 2000-ért? Úgy, hogy közben a telejs gazdaságot, annak minden szektorát a padlóra küldte, ami biztosan munkanélküliséget és áremelkedést fog hozni évekre? Nem hát, ezt még egy másodikos is ki tudja számolni. Ennek a helyzetnek a kívánását csak egyetlen indok magyarázza meg: legyenek olyan állapotok itt, amelyben majd örülni fog a magyar munkavállaló, ha egyáltalán van hol dolgoznia, ennie, s nincsenek extra igényei. A többlet jövedelmen pedig osztozik az állam és a külföldi cég.
Azért kell felszámolni a már megszokott demokráciát is közben, mert ebből akar versenyelőnyre szert tenni más nehéz helyzetű EU-s országhoz képest, ahol bizonyos lépéseket nem fognak megtenni.

No, ugye, hogy nem is annyira konteo? Szépen illeszkednek egymásba ezen alkatrészek, s lassacskán kirajzolják Orbán elborult agyának gondolatait, szándékait. A baj az, hogy ezekről elfelejtette tájékoztatni a választókat 2010-ben. Biztosan véletlenül.

A nyugdíjakhoz most még nem mer nyúlni,mert kell neki a szavazóbázis. De érdemes majd figyelni, mondjuk jövő ilyenkor, ha mag nyerik a választást, akkor elhangzik egy felcsúti beszéd-light, aztán a célkereszt a nyugdíjasokra zoomol hirtelen.
Nem leszek meglepve.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.06.01. 19:55:29

@nincs_itt: Slk is hátsókerékhajtásos:-)
az összes mercinek elöl kerszben van motorja??
:-) :-) :-) :-)
de jó vicc:-) :-)

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.06.01. 19:58:05

@Mr. Waszabi:

Bocsi, de ez az írás nagyon amerikai népszavásra sikeredett.
Ennyire nem lehet szemét Orbán. Legalábbis remélem nem az. Bár már én sem kedvelem őt, de azért csak nem olyan, mint amilyenné "leképezik" az ellenei.

nincs1itt 2013.06.01. 20:01:10

@Gyurma73: Figyelj, ne reklámozd a hülyeséged! Szerinted véletlenül írtam az SLK-t???? Hol maradtál el, sufni tuning?? W123-nál???
Olvasgass, tanulj, ahogy elnézem rád fér!

2llkedő 2013.06.01. 20:01:17

@Nyekenyóka.: "Ennyire nem lehet szemét Orbán."

Ebben minden benne van:

Márai Sándor:
"Ahhoz, hogy Magyarország megint nemzet legyen, megbecsült család a világban, ki kell pusztítani egyfajta ember lelkéből a 'jobboldaliság' címkéjével ismert különös valamit; a tudatot, hogy ő mint 'keresztény magyar ember', előjogokkal élhet e világban; egyszerűen azért, mert 'keresztény magyar úriember', joga van tehetség és tudás nélkül is jól élni, fennhordani az orrát, lenézni mindenkit, aki nem 'keresztény magyar' vagy 'úriember', tartani a markát, s a keresztény magyar markába baksist kérni államtól, társadalomtól: állást, kitüntetést, maradék zsidóbirtokot, potya nyaralást a Galyatetőn, kivételezést az élet minden vonatkozásában. Mert ez volt a jobboldaliság igazi értelme. S ez a fajta nem tanul. Aki elmúlt harmincéves, és ebben a szellemben, légkörben nevelkedett, reménytelen; talán megalkuszik, fogcsikorgatva, s mert önző és gyáva: bizonnyal hajlong majd az új rend előtt; de szíve mélyén örökké visszasírja a 'jobboldali, keresztény, nemzeti' világot, amelyen belül olyan szépen lehetett zsidó vagyont rabolni, versenytársakat legyilkolni és aladárkodni a nagyvállalatokban, képzettség és hozzáértés nélkül. (...) Ez a fajta soha nem változik meg. De amíg ezeknek szavuk van vagy befolyásuk, Magyarország nem lesz nemzet."

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.06.01. 20:01:28

@nincs_itt:
"Az ÖSSZES Merci modell orrmotor elöl keresztben. A hátsókerékhajtást jó ideje felejtős, még a Mercinél is, összkerekes és/vagy első kerék hajtás. A klasszikus hátsókerekes BMW dettó! Szóval, az új A, azonos alaplapra készül, mint a B és a CLA, ez utóbbi butított C kupé (nem véletlen a C betű, ami nem CSAK a kupéra akar utalni), gúgli képek... Ha már a technikai paraméterek nem világosak. SLK, hm?? Motor hol és hogyan fexik? A hajtás?"
ezt érdemes volt bemásolnom:-) :-)

high up! 2013.06.01. 20:03:00

@_most_:

A kérdés nem ez volt, hanem Ándi fideszes elvtárs bácsi állította, hogy Csányinak nincsen befizetett szja-ja.

high up! 2013.06.01. 20:06:54

@Mr. Waszabi:

Igen, nyilvánvaló hogy Orbán szánt szándékkal meg akart szivatni 1 millió családot. Elvégre minek neki két millió szavazó?

Mondd, a magyaroknál ugye tartós állapot, hogy sose a valóságnak hisznek, hanem minden mögött olyan rejtelmeket keresnek, amiről nem tudhat senki. De ők kiderítették!

nincs1itt 2013.06.01. 20:07:39

@Ándi bácsi: Bratyó, szerinted az 40 ezerből jött vissza??? Komolyan nem értelek, miért szívatod magad, akkor figyelj! 70nm-es lakás, kopp üres, fűtött téli rezsije kb 600 euró, azaz 180 ezer, ha magyarországon bérbe veszel egy ekkora lakást, ugyanígy üresen, mert hogy máshogy, akkor 70+rezsi, azaz minimum 130 ezer! Hol van itt a 400%???
50%-al drágább???? Legyen, de ez a valóságban legfeljebb 30%, a fizetés mondjuk minima 600 ezer forint, a hús meg 2000 ft/kg, max 5000! Mijafaszról vartyogsz??? Tehát, kapsz 600 ezer NETTÓT, abból ugrik 180 a lakásra, rezsivel együtt, marad 420 ezer, ebből lepattan a havi ételre 400 ájró, az 120 ezer marad 300 ezer pénzed!!! A benzin 1,63 euró/liter áron sem visz el többet havonta 300-nál az meg 90 ezer Még mindig van 210 ezer megtakarítani, kocsit venni részletre, ami akár 60 ezer is lehet havonta... kibaszottul nem tudsz Te semmit!

Mr. Waszabi 2013.06.01. 20:09:27

A tanulási lehetőségek beszűkítése szintén abba az irányba hat, hogy itt ne kevés számú, magas minőségű szellemik munkát vagy robotizált gyártást végző cég telepedjen meg, kevés, de jól fizetett diplomást alkalmazva, hanem minél több bérmunkába gyártó cég, amelyelnek megéri képzetlen betanított munkásokat alkalmazni tömegesen, mert megéri neki, annyira olcsó. KÖzben pedig az állam legyen gazdag, nagy bevételű, hogy alkalmazottait, tisztviselőit a piacinál jobban tudja fizetni.
A folyamat a 2 háború közötti állapotok irányába hat, ahol a munkások, még a szakmunkások is alacsonyabb életszínvonalon éltek, mint az állami tisztviselők. Vessük össze ezen apróságokat a miniszterelnök és a vezető politikusok Horthy rendszert mértékadónak tekintő, azt favorizáló megnyilvánulásaival. Nem hogy nincs ellentmondás, hanem tökéletes egyezés mutatkozik a kettő között.
Elmondanak ők mindent, csak nem akkor, nem ott, ezért elkerüli a figyelmet. De okos ember össze tudja rakni a morzsákat, ha átlátja a másik fél gondolkodásmódját, stratégiáját.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.06.01. 20:11:32

@nincs_itt:

Bécsben egy kisebb, de jó állapotú külvárosi lakás durván 500 euró+rezsi (6-650 össz), a havi bérlet 45 euró. A minimálbér 900-1000 euró. Kocsma drága, étterem 10-15%-al több mint itthon, kaja+pia boltokban annyi mint Bp-n. Össze-vissz még a minimálbérből is jól kilehet jönni. Nálunk a minimálbér lenne CSAK az albérlet, és még nem ettél, nem utaztál.
Oké, ezt nem neked kellett volna írnom, de már mindegy :-)

nincs1itt 2013.06.01. 20:13:21

@Gyurma73: Baz+, hát ezt ugatom, te szerencsétlen! Az SLK és a többi tuning kivétel. De te vagy az autó bubus, éncsak tanultam meg csinálom ezeket! Igazad van! Hagyjuk!

LallyPop 2013.06.01. 20:13:46

@nincs_itt:'Bratyó, szerinted az 40 ezerből jött vissza?' - te sem tudod én sem, egyébként mind1

A 300% még alul van becsülve. 80-90 nm-t nagykörútnál kapsz 100e-ért, ezt nem a bivalybasznádi német árakkal kell összevetni, ilyet Frankfurtban nem kapsz 1000 euróért sehol, nem a belvárosban.

A 600 nettó majdnem átlagnémet nettó fizu(3300-elvonások), a magyarok nagyobb része soha nem lát ennyit kint.

De mondom, ezzel együtt tény hogy jobban megvagy kint.

high up! 2013.06.01. 20:14:21

@hondamonda:

A Fidesz komcsik alatt valósult meg eddig a legnagyobb adóterhelés. Ez párosult a beruházások további tartós leépítésével.
Miféle felemelkedést látsz te magadnak ebből a következő évekre? Miből jönne ebből az alapból modern elegendő modern munkahely, emelkedő vásárlóerejü fizetéssel párosulva? Na ezt mondd meg nekem!

Ha nem tartozol az elit ligába (600 bruttó felett), akkor számodra nettó szopás ez felcsúti gazdasági monszter ciklusa. Ha 600 ezres vagy, akkor röhögsz a csóringereken.
És sajna 600K alatt az se segít ha teljes foglalkoztatott Turul-szobor avató vagy sávos-zászló lengető vagy. Magyarul: elit wins, proli nép sucks.
Te melyik kaszthoz tartozol?

LallyPop 2013.06.01. 20:19:41

@Nyekenyóka.: Nem akarok mítoszokat rombolni, itt vannak a bécsi piac képei

ds-lands.com/places/naschmarkt.html

Alaphangon a duplája minden mint Bp-en.

LallyPop 2013.06.01. 20:21:31

@high up!: Valójában 2 minimálbéres gyerekekkel már több nettót kap mint korábban. A br. 200 feletti pedig gyerek nélkül is.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.06.01. 20:22:27

@Ándi bácsi:

Basszus ne a Naschmarkttal gyere! Pesten is vannak biztos ilyen helyek, de egy Interspar bevásárlás annyi mint itthon!

nincs1itt 2013.06.01. 20:23:35

@Ándi bácsi: Látom csak rájáccol a butaságra! 100 ezer a nagykörúton, ember 20 éve talán! Plusz rezsi, ami arrafelé nem öt forint!
2000 nettó euró szerinted sok, meg azok szerint akik eccer voltak bécsben gorennyéért!
Nem segítek, még akkor sem ha nem beszélsz németül, keressél bérlakásokat, mondjuk Sulzbach a/d Murr-ban, persze a nagyvárosok itt is drágák(de a bérek is magasabbak), de mivel olcsó a benzin( a fizetéshez képest 1 óra alatt mennyi liter benya?) ezért nem gond a bejárás 20-50 km-ről se!
Ha 3300 a bruttó, akkor a 3. adó kategóriába eső mennyi "elvonást" szenved el??? Ja, fogalmad sincs... Okos!
aha, most már akkor jobban kijövök??? Ne is törődj vele, hogy a bér 4-8 szor magasabb, a megélhetés pedig azonos, de legfeljebb 50%-al magasabb...

LallyPop 2013.06.01. 20:24:09

@Nyekenyóka.: Ja, vannak, a feléért.

A supermarketos szemét ugyanannyi azt fentebb is írtam.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.06.01. 20:25:45

@nincs_itt:
szerpencsétlen?
mikor személyeskedtem??
akkor egy C,E,S Merci első kerékhajtásos??ez az utolsó kérdésem.

nincs1itt 2013.06.01. 20:26:25

@Nyekenyóka.: Köszi, de asszem a sógoréknál sincs minimálbér...
A lényeg a lényeg, 1000 ájró az jelen állás szerint majd 300 ezer forint, ez hogyan aránylik a magya diplomás minimálbérhez??? Illetve a megélhetés költségeihez?? Ándi bácsi, volt aki gorennyéért eccer átlépte a határt, azóta a netről tájékozódik, de a Shopping City Süd csak álom marad számára!

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.06.01. 20:27:13

@Ándi bácsi:

Attól még hogy itthon szemetet veszel még nem biztos, hogy máshol is :)

Meg kinek mi a szemét?

LallyPop 2013.06.01. 20:27:21

@nincs_itt: Nem 20 éve hanem most, a lakásárak egyébként a 99es szinten vannak. + rezsi, ami a német lakásban is van.

Ne hadoválj a gugliban te is megnézheted mennyi a német nettó átlagfizu. Persze égtél mára eleget eddig is. Az adó itt 25% körüli, de ott is van eü+tb meg anyámkínja.

LallyPop 2013.06.01. 20:28:24

@nincs_itt: Viccből tettem fel képet, hátha tudsz olvasni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.06.01. 20:29:03

@nincs_itt:
már csak.azért sem érzem magam szerencsétlennek mert 2000 eurónyi forintot itthon is megkeresek egy rosszabb hónapban.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.06.01. 20:31:03

@nincs_itt:

Nincs meghatározott minimálbér ez igaz, de 900-1000 eurót tisztán még a legutolsó útkaparó is megkapja heti 40 óra munkával 8 osztállyal, majomszintű német tudással. Ezt persze osztrákok nem nagyon végzik. Erre ott vannak a törökök, szerbek, bosnyákok, stb...meg mi is természetesen. Szóval a legócskább munka is elég arra, hogy ne csak az albit fizesd, hanem kicsit tudj élni is (kocsma, nők, étterem...)
Nálunk a nettó 64 ezer még a lakásra sem elég.
Ez a különbség.
Persze ezt megint nem neked kellett volna írnom... :D

grani 2013.06.01. 20:33:32

@high up!: Jaja. Szadesznyikek, kifele az országból. Igérgetetek, aztán befeküdtetek a szociknak. Prostituáltátok magatokat és most meg fel vagytok háborodva, ha kurváknak néznek :D
@nincs_itt: Legyen hát. Akár 1OO% Áfa. De a fizetésemből egy kanyit nem adok az államnak se az én munkámból élni akaró ballibcsi nyomoroncoknak. Menjetek dolgozni. De nektek bűdös a munka, viszont fogyasztani meg szeretnétek. Az én fizetésemtől nektek, ballibcsik, kuss... Rablók, paraziták vagytok.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.06.01. 20:33:57

@Nyekenyóka.:

Persze ha szórakozik az ember ennyi pénzből Ósztriában, akkor félrerakni nem fog egy petákot sem. A minimálbér ott sem kánaán, de lényegesen jobb mint itthon. A szakma nélküli magyar mosogató meg még lehet nem is 1000 eurót keres, hanem kicsit többet.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.06.01. 20:35:52

@Ándi bácsi: azért az átlag kint sokkal jobban él mint itt ezt nem tagadatod.
Nálunk a különbségek sokkal nagyobbak a két szélső decimális közt.

nincs1itt 2013.06.01. 20:36:31

@Gyurma73: nem baj, persze hogy megkeresed, nem is vártam tőled mást! legyen neked karácsony! Szevasz, tanulnod még van mit!

Fejesrob 2013.06.01. 20:41:29

Kurvára nincs ennek jelentősége. Elég nyilvánvaló, hogy Orbánéknak oylan kurvasok mozgásterük nincs, szegény ember pedig vízzel főz.

Ebbe belekötni szerintem már szarrágás kategória.

Köss bele abba, hogy Orbánék a kamarában lévő csókosok jövedelmét úgy biztosítja, hogy 5000 Ft/évi sarcra kényszeríti a vállalkozásokat. Szart sem kapsz érte, ezt egy levélben meg is írták.

Ja, hogy ott nem csak fideszesek vannak.

nincs1itt 2013.06.01. 20:42:11

@Ándi bácsi: akkor parancsolj
ingatlan.com/v-ker/kiado+lakas/tegla-epitesu-lakas/budapest+5+kerulet+sas+utca/20121998?sid=0
ez az alja 500 euró+rezsi
Ezért itt is megkapod ugyanezt
Jó képet sem sikerült feltenned, faxkalap, mert amikor ráklikkelsz, akkor nem lép tovább... Lécci pontos árakat, SAJÁT TAPASZTALATBÓL, bolti blokkal, na azt már majdnem el fogom hinni neked!

LallyPop 2013.06.01. 20:43:09

@Gyurma73: Aki kint örökli a szüleitől a pecót, és csak meg kell lennie a nettó átlag 2200-2400 ojróból, vagy egy párnak 5000ből az nagyon jól élhet.

Kb. olyan szinten, Mintha magyarországon a felét, 2500 eurót keresné meg a páros ugyanolyan szituban.

Erre találták fel a GDP(PPP)/fő - Big Mac index - OECD index és hasonló vásárlóerő összehasonlításokat.

2013.06.01. 20:43:11

@Guybrush Threepwood, mighty pirate: Tévedsz, már rég nem vagyunk agrár ország. Kábé a monarchia szétzúzása óta. A magyar mezőgazdaságot és ezzel az országot a német (konkrétan Hitler) mentette meg, amikor szerződést kötöttek a magyar termékek vásárlására. Ha az nincs, Horthy beborul.
Tehát már az is egymesterségesen fenntartott mezőgazdaság volt. Egyszerűen nem vagyunk versenyképesek. Kevés a volumen, költséges a termelés.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.06.01. 20:43:42

@xvxvxv: Szép, ez az MSZP-SZDSZ-LMP-PM-E14-es vitakultúra? Gratulálok neked is.

Neked van kedvenc jelölted a jövő évi választásokra? Nekem van: Orbán Viktor és a Fidesz. Érzelmileg is kötődöm hozzájuk, ráadásul még anyagilag is jobban járok.

nincs1itt 2013.06.01. 20:45:17

@grani: Figyelj, nagyon hüje. Akkor érezd magad jól! Rám már nem kell "költened", de az Eu-tól kapott pénzre is gondolj úgy, hogy azt az ilyen szar ballibsiktől is kapod!! Nyomorult kis proli vagy, mint a fidesz!

LallyPop 2013.06.01. 20:46:43

@nincs_itt: A Sas uca V. ker az belváros, én a nagykörúti gyürüröl beszélek.

Amúgy nem kapsz frankfurti belvárosi nagy lakást 1500ért, tehát több az mint +300%.

LallyPop 2013.06.01. 20:48:15

@Könnyen elkaptuk, uram!: A magyar mezg. cuccot az olaszok vették, Hitler utána jött.

_most_ 2013.06.01. 20:55:12

@OrangeOrder: lol, érzelmileg kötődsz Orbán Viktorhoz, ez mégis mit jelent, na jó inkább nem akarom tudni :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.06.01. 20:57:25

@OrangeOrder: neked mennyi magánnyugdíj megtakarításod volt?
most azt kapod vissza havonta.

nincs1itt 2013.06.01. 20:58:43

@Ándi bácsi: Figyelj, adom linket, hogy mit kapsz 1500, azaz 450 ezer forintért Frankfurtban, sötét gyalog!
Parancsolj!!!

marktplatz.immobilienscout24.de/expose/78852661/64108438/1/1?sid=5snrk2vk7gcpsa53tc9r2675p0

Ja, mesélj a frankfurti bérekről, ne az álmaidat és a kocsmai pletykát lökjed, hanem a tutit! Mondjuk egy gépész mérnök bérét kérem! Centre pontosan, 10 db zsemle árát centre pontosan, stb! elegem van a hadoválásodból! Szart se tucc!

nincs1itt 2013.06.01. 21:01:04

@Ándi bácsi: Te összekevered a belvárost a IX.kerülettel... Na kkor csak lesd meg amit küldtem és VÁLASZOLJ végre pontosan a feltett kérdésekre!

LallyPop 2013.06.01. 21:01:05

@nincs_itt: Akkor miért nem adod a linket? Mert a fenti nem az.

LallyPop 2013.06.01. 21:03:09

@nincs_itt: A lakás a Ráday mellett van, Nagykörúton belül ami belváros.

A bel-belváros meg a kiskörúton belül ott sikerült találnod 500ért, amiért kint garázst sem kapsz nagyvárosban.

nincs1itt 2013.06.01. 21:04:53

@Ándi bácsi: Akkor mi, lefordíccsam? Ne terelj, fidióta! Nézd meg, és gondolkodj el, hogy mekkora baromságot mondtál! Gorennye vitéz!

nincs1itt 2013.06.01. 21:07:44

Figyelj qrva unalmas kezdesz lenni, ideje, hogy elköszönjek.

Mr. Waszabi 2013.06.01. 21:09:02

@Könnyen elkaptuk, uram!: de, azért nagyon is, adottságainknál fogva.
Az európai országok átlag termőterülete 26%, nálunk ez kb. 55-60%, azaz a duplája legalább. A teljes termőterület, erdőkkel együtt 86%. A terményátlagok is mutatják, hogy sokkal többet termelünk, mint amennyit elfogyasztunk,importálni még aszályos években sem kell gabona féléket, csak nem tudunk exportálni.
Az más kérdés, hogy élelmiszer feldolgozás és élelmiszeripari alapanyag export helyett változatlanul szemes gabona exportot végzünk - tized vagy huszad áron.
Nem tévedett Demján, amikor azt mondta, hogy egymillió munkahely lehetne a mezőgazdaságban és aranybányává lehetne tenni - ő is erre gondolt. Eklatáns példája ennek Csányi, aki nagyon sokat invesztált a hazai élelmiszeriparba az elmúlt 10 évben, és minden vállalkozása nyereséges, leszámítva a Bonafarmot, amely még nem tart abban a stádiumban.
A kérdés az, hogy ki, mit gondol az agrár ország fogalma mögé. A magyar átlag a paraszti munkát és az alacsony nyersanyag árakat, vagyis az alacsony hatékonyságot, jövedelmezőséget érti, ezért utasítja el ezt a jelzőt. Azonban pénzemberek ezt másképp nézik, meglátják benne az értéktöbblet előállítás lehetőségét is.
Figyelembe véve, hogy a nemzetközi élelmiszer árak folyvást nőnek, évente 10-20%-kal, nyilván nagyon jövedelmező lehetne egy ilyen kedvező adottságú országnak, nem csak Csányinak, ugye.
De sajnos globálisan nem tudtunk kinőni a vas és acél országa leszünk képzelgésekből a helytelen megközelítés miatt, különben a kormány az öntözéses földművelésbe invesztált volna a MOL helyett pl. Ha azt meglépik 2011-ben, akkor ma már érdektelen volna, hogy árvíz van, mert lenne hol eltárolni, és utána az is mindegy lenne, hogy aszályos nyár lesz-e, mert volna miből öntözni. Az már csak hab a tortán, hogy rengeteg embernek lett volna munkája az elmúlt 2 évben, s hasítana a gazdaság.
De ugye, a kormány is a hagyományos iparban gondolkozik, akárcsak az emberek zöme.

nincs1itt 2013.06.01. 21:09:04

@Ándi bácsi: Sajnos magyarul és trágárul, ahogy Te és a fajtád ért, nincs más! ezzel kell kezdened valamit!
marktplatz.immobilienscout24.de/expose/78852661/64108438/1/1?sid=5snrk2vk7gcpsa53tc9r2675p0

nincs1itt 2013.06.01. 21:13:22

@Ándi bácsi: Segíccsek, setét gyalog? Mert a gugli sem fog kisegíteni!

Mr. Waszabi 2013.06.01. 21:27:17

@high up!: szerintem rosszul közelíted meg a valóságot. De nem vitatkoznék ezen, felesleges.
Meg kell látni, hogy mi lesz.

hondamonda 2013.06.01. 21:30:26

@high up!: A kormany tevekenysege a "hatalmas elkuras" kifejezessel jellemezheto. A gazdasagot gusba koto nagysagu redisztribucio, kiszamithatatlan gazdasagpolitika, kirivoan bonyolult jogrendszer, nem hatekony burokracia, korrupcio. Gyakorlatilag semmi nem valtozott a szocik bukasa ota.

Nem erem el a 600 bruttot, de akkor sem rohognek a csoringereken, ha felette keresnek. Mindenkinek az erdeke, hogy mukodokepes tarsadalomban eljunk. Ennek egyik alapveto feltetele az, hogy meg a legalja munkat vegzo ember is kepes egy alapveto szuksegleteket kielegito szinvonalon megelni es a nepessegfenntartashoz eppenhogy szukseges ket gyereket felnevelni, tehat a munkaero ujratermelodeset biztositani. Ma Magyarorszagon tomegek nem erik el azt a jovedelmi szintet.

Ahhoz, hogy ez pozitiv iranyba valtozzon, legeloszor a fenti problemakat kell megoldani, nem pedig a tarsadalmi szolidaritas jelszava moge bujva lerabolni a magasabb jovedelemtermelo kepessegu reteget. Meg a szazmillios fizetesbol is etikatlan 50%-nal tobbet elvenni. Nagyon nagyon rossz uzenete van a "fizessenek a gazdagok" szolamnak. Kiadast kell csokkenteni BARMI ARON es akkor lehet a szegenyek adojat csokkenteni. Siman lehetne egy tisztesseges kulcsokkal operalo tobbkulcsos rendszert kialakitani.

Szerintem azt kellene eszrevenned, hogy itt nem a minimalberes all szemben az egykulcsossal joljaroval, hanem az eltartok az eltartottakkal.

nincs1itt 2013.06.01. 21:36:12

@Mr. Waszabi: Amióta foglalkozom ezzel, egyetlen fejlövésem van, az a mezőgazdaság és a köré kiépíthető feldolgozó és szolgáltató ipar!

nincs1itt 2013.06.01. 21:37:34

Jééé, amikor konkrétumot kérek a fidiótáktól, akkor eltűnnek mint az aranyóra O.V. országlása idején!

LallyPop 2013.06.01. 21:47:05

@nincs_itt: Majd akkor kérjél konkrétumot, ha találtál nekem jó helyen nagy lakást Frankfurtban max. 3szoros áron, OK?

nincs1itt 2013.06.01. 21:55:48

@Ándi bácsi: Én bizonyítsam a Te hülyeségedet?? Nem vagy te egy kicsit, a durva anyád? Hülyegyerek, amit küldtem linket, az nagyságrendekkel komolyabb lakás, de ha szétnézel az ingatlan.com oldalon, akkor láthatod, hogy megint szoptál! De sebaj! Neked az jó, ha nyilvánosan vagy sík hülye!
500 eurós áron, csak a belvároson kívül bérelsz bármit, Budapesten!
Szóval, várom a választ, mennyi a fizetése egy gyakorlott gépész mérnöknek, mennyibe kerül 10 zsömle, 1 kg cukor, 1 kg kenyér stb... ha fogalmad sincs, csak a kocsmai lózungokat ismered, miszerint, "ottan se nem jobb ám", akkor kussolj el végre! Mert azt látom, hogy kutya faszán vagy vitézcsomó, legfeljebb!

nincs1itt 2013.06.01. 21:57:07

@Ándi bácsi: Válaszolj! 1 db zsemle mennyi cent vagy euró! ez az órabér mekkora része?

nincs1itt 2013.06.01. 21:59:19

@Ándi bácsi: Keress magadnak, arról nem én tehetek, hogy nem beszélsz a magyaron kívül más nyelvet... Várom a válaszod, a pontos számokkal!! El ne feledd! Meléduma nincs, ez nem fidióták gyűlése, ahol birkamenetelni szoktál!

jaegtoer 2013.06.02. 05:48:11

Csőlátasban szenvedsz, vagy ingyenelő, vagy adócsaló vagy, vagy mindhárom.

Void Bunkoid 2013.06.02. 10:01:46

@nincs_itt: dehülye vagy, istenem :)

Szerintem több nyelven tudok, mint te (számszerint három, a magyaron meg a trágáron kívül) :)

De attól még én nem kívánok külföldi lenni nemotthon, még akkor is ha beszélem a nyelvüket.

Te mindig is külföldi leszel ahol most vagy. a fiad/lányod már talán nem, de attól még téged ha kimondatlanul is, de mindig is jöttmentnek fognak tartani. Még liberáliában is, max ott nem akarnak felhúzni a villanyoszlopra, "csak" éppen a hentes szándékosan a szarabb minőségű húst fogja kiadni neked ("jó lesz az a balkáninak"), és társai. Attól még, hogy te lelkendezel hogy sokkal jobb, mint Magyaroroszágon, te most OTT laksz, és OTT te alja söpredék leszel.

És ez már csak ilyen. Téged nem érdekel, engem igen. Én inkább vagyok úr egy putriban, mint szolga egy kacsalábon forgó palotában :)

nincs1itt 2013.06.02. 10:11:56

@Void Bunkoid: Szíved joga, hogy ott érezd jól magad, ahol vagy! Nem tudom, honnan veszed ezeket a hangzatos lózungokat, de nem érzem, hogy alja söpredékként kezelnek(na nem is nyalják a seggem), beilleszkedtem a társadalomba, a környezetembe, dolgozom, adót fizetek, vásárolok. Sajnos! sokkal jobb, gondolod, hogy sok százezren elmentek volna, ha nem lenne az ő szemszögükből sokkal jobb? Nem élek kacsalábon forgóban, de gond nélkül tudom az általam elvárt életszínvonalat biztosítani, amiben természetesen a megtakarítások is benne vannak. Megismétlem, mert látom, hogy zsigerből anyázol, annak ellenére, hogy ismered a különbségeket. Egészen röviden, itt meg lehet élni a fizetésből, nem csak 25.ig! Itt megbecsülik a tudásomat, a munkámat, mert olyasmit tudok, amit a "bennszülöttek" nem gyakran!
Maradj ott Mo.-on, köpködj, ha jól esik, azokra akik voltak olyan tökös gyerekek és meg merték próbálni!

Guybrush Threepwood, mighty pirate (törölt) 2013.06.02. 10:22:50

@nincs_itt:
Az olyan idegenbe szakadtaktól, mint te - akik csak fikázni tudnak hazafelé - mindig meg szoktam ezt kérdezni:

Ha olyan kurva jó ott kint, akkor mi a rákért nem egy német/angol/olasz vagy tudom is én milyen blogon vitatkozol az ottani helyzetről?

Hiányzik ez a szar ország és a nyelv, vagy mi?

2013.06.02. 10:29:48

@Mr. Waszabi: Nem sokkal írsz mást, mint amit én mondtam. Tehát: a mrzőgazdaság nem csak a termény szintjéig jelenti a gazdaságot. Minél feldolgozottabb a termék, annál nagyobb rajta a haszon. Sajnos: Lengyelország a mezőgazdaság srtuktúrája ellenére lehagyott minket. Burgonyát (!) ott termesztenek a belgáknak, gyakorlatilag az Európában forgalmazott fagyasztott krumpli 80%-a onna van. A napfényigényes termékek esetében a déli államok és afrikaiak előnyben vannak. Talán emlékszel még a broiler csirke esetre?
Sajnos a magyarokon kívül senki nincs belebolondulva a hungarikumokba. Pick szalámi? Van germán, olcsóbban. De a chorizo is féláron.
Magyar bor? Hagyjuk. Se mennyiség, se jó ár.
Sertés, marha? Nincs elég, nem állandó a minőség, zsíros, öreg a hús.
Marad a gyümölcs...
Ja, csak egy példa: a húsipari termékek sokkal magasabb fehérjetartalmúak, mint a magyarok.
Mindegy, hogy dán, lengyel, spanyol, vagy algír....
Szóval volna honnan fejlődni. Ez persze nem kizáró ok, csak a "Magyarország agrárország" kitételt kérdőjeleztem meg. Hogy agrárország lehet, még az is kétséges, de nem kizárható. Bár remélem, nem, mert a számítástechnikában nagyobb a jövő. Esetleg az agrár kutatás. De ugye, mint tudjuk, arra most nem áldozunk...

nincs1itt 2013.06.02. 10:29:56

@Guybrush Threepwood, mighty pirate: Ha nem haragszol, akkor én is kérdezek valamit! Miből gondolod, hogy nem vitatkozom helyi blogokon is?
Képzeld, attól, hogy egy szar helyet csinált a politika Mo.-ból, még érdekelhet, hogy mi van ott, vagy majd Te és a hozzád hasonlóak akarjátok megmondani, hogy mit tehetek és mit nem? Esetleg kéred, majd valamelyik NER-hivatalban, hogy külföldről ne írogassanak, már mindenféle "dezertőrök"?
Jut eszembe, legalább a nicked lenne magyar...
Ahogy írtam fentebb, sajnos! _remélem észreveszed a sajnos után a felkiáltó jelet_, jobb jelenleg bárhol Európában, mint ott.
Szerinted van mit dicsérni, amikor magyarok millió nem élhetnek normálisan?

Guybrush Threepwood, mighty pirate (törölt) 2013.06.02. 10:33:55

@nincs_itt:

"Te és a hozzád hasonlóak akarjátok megmondani, hogy mit tehetek és mit nem? "

Én nem akartam semmit megmondani, én kérdeztem.

"setleg kéred, majd valamelyik NER-hivatalban, hogy külföldről ne írogassanak, már mindenféle "dezertőrök"?"

Látod, már megint egybiteskedsz. Írtam már feljebb, hogy nem vagyok Fidesz szavazó. Azt viszont utálom, hogy valaki elmegy az anyagiak miatt, visszafelé meg csak köpködni tud.

"Jut eszembe, legalább a nicked lenne magyar..."

A nickem nem magyar de én ide fizetek adót.

"Szerinted van mit dicsérni, amikor magyarok millió nem élhetnek normálisan?"

Sok minden kritizálni való van, az tény. Nekem sem tetszik sok minden. Te viszont nem kritizálsz, hanem fikázol.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.06.02. 10:34:05

@Void Bunkoid:

Ez szerintem hülyeség. Nekem több rokonom, családtagom él külföldön. Átlagosan 4 éve, és semmi atrocitás nem éri őket. Normális országban nem a bőrszín, származás számít, hanem a viselkedés. Ugyanolyan húst kapnak mint itt, ugyanolyan kiszolgálással mint egy őslakost. Az ott szerzett barátaik nem közösítik ki őket, az meg, hogy külföldi...hát istenem, persze, hogy az, de ez nem degradáló jelző. Nagyon rossz tapasztalataid lehetnek, ennyire nem rosszindulatúak nyugaton, meg északon. Vannak bizonyos szélsőséges csoportok, akik noha jogosan támadják a CSÜRHÉT, de minden "jött-ment" sem ilyen. Aki beilleszkedik, az már majdnem egyenrangú a helyivel. Egyedül a munkavállalás nehezebb. Mert természetesen a helyi előnyt élvez.
Él rokonom London mellett, Dániában (Koppenhága), Svédországban, Németországban is. Rosszakat egyik sem mond. Néha hazajönnek (2X egy évben) de nem akarnak ide visszaköltözni. Kettejüknek családja van, helyi férj/feleség, lassan gyerek is.
Nem tudom honnan veszed ezt, hogy szarabb húst adnak a hentesnél, meg a többit...

2013.06.02. 10:34:32

@Guybrush Threepwood, mighty pirate: Ha olyan kurva jó ott kint, akkor mi a rákért nem egy német/angol/olasz vagy tudom is én milyen blogon vitatkozol az ottani helyzetről? "
Demagógia.
Miért kéne más nyelven társalogni egy más országról, mint a saját anyanyelve?
Miért ne tehetné meg, hogy mindkét dolgot csinálja?
Miért kéred rajta számon, hogy ha külföldön él, mert csak ott tud megélni, akkor magyarul miért beszél? Nooooormális? Mert magyar. Magyar az anyanyelve. Mert Magyarországon élt jó sokáig, azokat a viszonyokat érti, mert úgy érzi, vaklamit elvesztett, köszönhetően a kényszernek, hogy költöznie kellett.

2013.06.02. 10:37:39

@Void Bunkoid: Sose jártál külföldön. A hentes vagy nem angol, vagy ha igen, boldog, hogy el tudja adni az áruját, ami jellemzően drágább, mint az áruházi. Egyáltalán nem tesz megkülönböztetést.
Ebből él.

Guybrush Threepwood, mighty pirate (törölt) 2013.06.02. 10:38:20

"Mert Magyarországon élt jó sokáig, azokat a viszonyokat érti, mert úgy érzi, vaklamit elvesztett, köszönhetően a kényszernek, hogy költöznie kellett. "

Ha sajnálná, hogy el kellett menni, akkor nem fikázna.

2013.06.02. 10:41:17

@Guybrush Threepwood, mighty pirate:
Én úgy érzem, nincs itt leginkább bizonyos hozzászólókat fikáz. Nem Magyarországot.
Persze megsértődhetsz, szíved joga.
De Ándi bácsi, meg Void Bunkoid is úgy alkot véleményt, hogy nincs tapasztalata, és sértő. Szóval?

2013.06.02. 10:43:08

@Guybrush Threepwood, mighty pirate: Ha sajnálná, hogy el kellett menni, akkor nem fikázna. "
de éppen azért:
a, Önigazolás. Azért mentem el, mert szar.
b, tényleg szar volt, van mit fikáznia. Gazdasági menekült.

2013.06.02. 10:44:05

@Nyekenyóka.: Szerintem semmilyen tapasztalata nincs.

nincs1itt 2013.06.02. 10:45:45

@Guybrush Threepwood, mighty pirate: Igen fikázok, a Te szóhasználatoddal élve, szerintem csak a véleményemnek adok hangot. Sajnálom, ha nem tetszik a stílusom, ez van!
Látom, nem érted, szóval nem csak az anyagiak mentem el, hanem az ország állapota miatt, ami természetesen kihatással volt az életemre és a jövőmre!(őszintén megvallva, jobban féltem Mo.-n megöregedni, mint elköltözni!)

Most ezzel mit akarsz mondani: "A nickem nem magyar de én ide fizetek adót." Rossz hírem van, nem újszülöttként, vagy munkába állás előtt hagytam el Mo.-t, ne szám-háborúzzunk, hogy ki mennyi adót fizetett. Én is fizettem vastagon, jó sokáig, gondolom Te is! Itt egy nagy pont, de azért még annyit, hogy az EU állampolgára lévén, még most is jut az adómból, egy kevéske Mo.-nak!

nincs1itt 2013.06.02. 10:49:08

@Guybrush Threepwood, mighty pirate: Igen sajnálom, mert az a szülőhazám! De attól még nem rózsaszín szemüvegen keresztül szemlélem! A "kritika" amit megfogalmazok, valóban érdes, DE, engedd meg, hogy látva, megélve a különbségeket, valamivel élesebben érzékeljem a mo.-i bajokat, hiányosságokat, mint Te, akinek ismét csak sajnos, a mindennapi rutinhoz tartoznak!
Vagyis, szeretem a hazámat és aggódom az ott élőkért...

közlekedési bűnöző (törölt) 2013.06.02. 10:49:19

"Látom, nem érted, szóval nem csak az anyagiak mentem el, hanem az ország állapota miatt, ami természetesen kihatással volt az életemre és a jövőmre!"

Akit hallottam nyilatkozni, arról, hogy miért hagyta el az országot, a túlnyomó többsége ezt az ócska dumát nyomta. Miért nem lehet bevallani, hogy lóvéért mentél el? :-)

"Rossz hírem van, nem újszülöttként, vagy munkába állás előtt hagytam el Mo.-t, ne szám-háborúzzunk, hogy ki mennyi adót fizetett."

Szerintem se számháborúzzunk. A lényeg, hogy te pillanatnyilag közel lófax-szal járulsz hozzá az ország életéhez, de a fika az megy.

Én is voltam külföldön. A különbség az, hogy én nem fikáztam.

2013.06.02. 10:52:26

@Void Bunkoid: Még liberáliában is, max ott nem akarnak felhúzni a villanyoszlopra, "csak" éppen a hentes szándékosan a szarabb minőségű húst fogja kiadni neked ("jó lesz az a balkáninak"), és társai. Attól még, hogy te lelkendezel hogy sokkal jobb, mint Magyaroroszágon, te most OTT laksz, és OTT te alja söpredék leszel."

Akkor nézzük: Magyarországon, ha a hentes nem ismerősöd, szar húst kapsz. Pedig magyar vagy.
A hivatalban sorakoztatnak, a portás elmondja neked a frankót, ő a helyi istencsászár.
A buszsofőr rád csukja az ajtót, ha szóvá teszed, leanyáz, és ha perre mégy, még el is veszted.
Magyarországon a rendőrrel szemben a bűnözőnek van tekintélye. Ha Angliában valamelyik kollégád kirekesztően nyilvánul meg, vagy megjegyzést tesz a származásodra és bejelented, kirúgják.
Mivel az ország tele van ázsiai, afrikai bevándorlókkal , fura is lenne, ha pont az európait molesztálnák.
Egy dolgot célszerű tisztázni a legelején, hogy nem lengyel vagy. Inkább ez szúrja sok ecccerű ember szemét. Az egymillió lengyel már azért érződik.

nincs1itt 2013.06.02. 11:01:16

@közlekedési bűnöző: Lehet, hogy Te érted csak így? Ha voltál külföldön, gondolom dolgozni, akkor Te tényleg csak az anyagiak miatt tetted. Visszamentél, ott költötted el a keresetedet. Szíved joga, hogyan döntesz.
Pillanatnyilag valóban nem járulok annyival hozzá, mintha ott élnék. De azért még véleményem lehet, arról, amit magam is évtizedekig éltem?
Igen a pénzért is!!! Te kíváncsiságból mentél el, vagy a "lóvéér'"??? Hm?

nincs1itt 2013.06.02. 11:03:43

@Könnyen elkaptuk, uram!: Bizony, ez az első kérdések errefelé! Ha nem lengyel vagy, érezhetően enyhül az idegenkedés. Ugyanis, a legtöbb lengyel nagyon kevés hasznosítható tudással érkezik, a nyelvet alapfok alatt "beszélik".

2013.06.02. 11:16:19

@Void Bunkoid: Szerintem több nyelven tudok, mint te "

Ennek örülünk. És használni is tudod?
Van olyan ismerősöm, aki három hónap után sírva menekült haza, mert az angolja, amit 8 évig tanult, használhatatlan volt, itt, az élő környezetben.
Angol tanári diplomával...
Tszla. Tudod, mit jelent?

Mr. Waszabi 2013.06.02. 11:24:38

@Könnyen elkaptuk, uram!: tényleg nem. Talán a megközelítésben térünk el.
Volt szerencsém 1990-1995 között a magyar mezőgazdaságban dolgozni, így pár dolgora lett rálátásom, tapasztalatom a legnehezebb időkben, mondhatni.
Akkor egy tulajdonosait és piacait is frissen és hirtelen elvesztett mezőgazdaság kényszerült átalakulni. A világ 142 országa közül akkor kettőben nem létezett semmiféle állami mezőgazdasági támogatás. A másik Új-Zéland volt.
A nehézségek ellenére, habár volt némi zsugorodás, piaci átrendeződés, mezőgazdaságunk önfenntartó módon megmaradt, újra magára tudott találni.
Konkrétan 1994-ben egy frissen kárpótolt gazda 70 hektáron már az első évben nullszaldós gazdálkodást tudott folytatni, amellett, hogy traktort és egyéb eszközöket is vásárolnia kellett. Mind e mellé tegyük hozzá, hogy nem volt és nincs ma sem víztározó és öntözési rendszer, amely a vízkárok és aszályok ellenében növelhetné a hatékonyságot a csillagos égig, valamint, hogy a 90-es években nem volt megfelelő közraktár kapacitás, sem volumenben, sem minőségben, így a termés sok helyütt tonnaszámra rothadt el, azaz elveszett. Ennek ellenére igen magas export hányaddal rendelkezett az ország évről évre.
Ami még különleges ma is az ország és az állam teljes spektrumát tekintve, hogy a szocreálban kialakított igen magas színvonalú és jól szervezett agrár kutatás, a kutató intézmények és a gyakorlati alkalmazók közötti intenzív kapcsolat, valamint az ellenőrző és szabályozó szervek hatékony együttműködési rendszere nem számolódott fel a mai napig sem, azaz működik. Talán csak azért, mert nem törődött vele a politika, nem láttak benne pénzt vagy ilyesmi.
A politika érdeklődése akkortól fordult a mezőhazdaság felé, amióta EU-s támogatásokból lehet hasznot húzni. Nem mellesleg pont az EU-s támogatási rendszer bevezetése kötelezte a magyar államot is mezőgazdasági támogatások bevezetésére, magától nem tette volna sosem.
Mindezeket figyelembe véve mondható, hogy miközben mások ipari babérjaira törtünk és törünk, közben itt hever egy olyan mechanizmus a lábunk alatt, amely működőképes és versenyképes lehet bármilyen piacon, csak üzemeltetni kellene.
Tényekben szoktam gondolkodni, azzal lehet valamit kezdeni. Tény, hogy nem lettünk ipari nagyhatalom, se gépiparban, sem informatikában. Ez utóbbiban is a bérmunkáig jutottunk és slussz. Ebből nem termelődik saját tőke az országban, csak munkatapasztalat.
A külföldi gyárak, amelyek mind a tőkét, mind a technológiát maguk hozzák ide, pont ebből kifolyólag nem növelik az itteni gyárakban hozzá adott értéktöbbletet. Nincs itteni fejlesztés, amely növelhetné a hazai gyártású gépipar volumenét. Ezért maradt és marad is a bérmunka jelleg meg ami borítékolja, hogy nem érdemes efelől álmodozni. Majd 50 év múlva esetleg már változhat. De semmiképpen nem úgy, hogy a nagypofájú, hozzá nem értő politikusok szétbarmolják a gazdaságot.
Elég Dél-Korea vagy Kína példáját megnézni, ahol 2 évtizedig csak a mi mostani állapotunkhoz hasonló összeszerelő bérmunka folyt. Kellett még másfél nekik is, mire kialakult a saját termelő bázis. De ehhez igen csak támogatnia kellett az államnak a folyamatot, nem pedig gáncsolni lépten-nyomon pillanatnyi anyagi érdekei szerint. Ilyen távlatban nem lehet tervezni, ha az államban nincs meg az elhatározás és a kitartás.
Ha mindehhez viszonyítod, hogy a mezőgazdaságba illetve a feldolgozó iparába mennyit kellene invesztálni, akkor látszik, hogy sokkal kevesebb árán lehetne belőle komoly piaci volument és nyereséget kihozni.
Én így nézem ezt az egészet.

Mr. Waszabi 2013.06.02. 16:52:08

@high up!: időközben, más kommentek kapcsán leírtam, mit, miért gondolok úgy, ahogy. Tényeket, történéseket kapcsoltam össze, amelyek csodálatos véletlen folytán egymásba illeszkednek.
Eközben rájöttem, hogy kérdeztél egy orbitális hülyeséget az 1 millió család szívatásáról.
Mondd, hol van az az egymillió család, amelyiket NEM szívatta meg az Orbán kormány? Amerikában, talán. De itt jobbára legfeljebb ha 20 ezer családot nem. Legfeljebb. Nagyvállalkozók, akiknek nem oszt nem szoroz vagyonuk mellett, hogy mennyivel emelkedtek az árak, plusz a politikusok és holdudvaraik tagjai.
Olyan nélkülözés van ma Magyarországon, amilyen utoljára a Bokros-csomagot követő években volt, beleértve az első Orbán kormány idejét is.
Miről beszélünk tehát? Pénz beszél, a kutya ugat, ugye.
A helyedben elgondolkoznék a racionalitás fogalmán, mert egyelőre én vagyok az, aki tényekre alapoz, s te, aki arra, hogy mit nem tud elképzelni, elhinni. Racionális tények vs hit.

2013.06.02. 18:43:24

@Mr. Waszabi:
Amennyire én tudom, a földeket szétbarmolták, akinek van, az gyakran nem műveli, aki műveli az meg gyakran ráfázik. Egy rossz év elviszi a befektetését, mert nem tud annyit felhalmozni, hogy túléljen. Erre rakódik az EU védővámja, a termelési kontingensek, a versenyképesség elvesztése. Jelenleg csak kukoricából vagyunk kizárólagosak.
Sertésből import?
Marha?
Csirke?
Húsipari termékek eladhatatlanok. Globus húskonzerv vs lengyel. 65 % -a 96%-hoz!

Add el!
Ha jó év van, az ukrán legyaláz búzából. Ha dinnye kell, ott az afrikai.
Angliában ha látok magyar árut, az drága! Eladhatatlan!!!
Kuriózum a magyar fűszerpaprika? Frászt!
A magyar kolbász? Felejtsd el! Mit akarsz eladni, nagy volumenben?

Mr. Waszabi 2013.06.02. 19:24:32

@Könnyen elkaptuk, uram!: nem gondoltam, hogy ennyire nehéz lesz. Nem pejoratíve mondom, csak téged még foglalkoztat is a téma, ahhoz képest értem.
Az élelmiszeriparban nem a földműves és nem is a késztermék előállító akaszt nagyot. Hanem az alapanyaggyártó. Legalább háromszor leírtam korábban ezt a kifejezést, de úgy látom, nem esett le. Ez nem a kolbászgyártásról szól, vagy bármi más végtermékről. Hanem azokról az alapanyagokról, amiket minden termékhez felhazsnálnak világméretekben. Amiként az acél vagy kőolaj iparban sem a bányák, hanem a feldolgozók/olajfinomítók akasztják a nagyot, mivel a piac kisebb szereplői tőlük vásárolnak.

Nos, ehhez rendelkezni kell fejlett élelmiszeripari technológiákkal, amely itt megvan saját kútfőből, évtizedek óta. Saját technológiák, amely felett a magyar állam és intézmnyei rendelkeznek, azaz nem kell fizetni senkinek se szabadalmi díjat, se semmi sápot. Nyersanyag a legkelendőbb félékhez szintén bőven, évtizedek óta. Az, amit ma is millió tonna számra exportálunk szemes formájában, fillérekért olyan cégeknek, akik alapanyagot csinálnak belőle, majd eladják a világ 4 sarkában a késztermék előállítóknak. Ironikusan, a magyar cégek is külföldről vásárolják vissza azt, amit a magyar export terményekből készítettek a külföldiek.
Épp azt magyarázom, hogy csupán tőke kellene üzemek felhúzásához, a nyersanyag, a technológia megvan, sőt, szerencsére a magasan képzett szakember gárda is, tehát minden adott.
Kukoricában 2 nagy termelő van a világon, az USA és Magyarország. Tekintve, hogy, általában kényszerből a magyar technológia olcsóbb és találékonyabb, mint az amerikai, valamint a beruházási és gyártási költségek is jelentősen alacsonyabbak a nyugatinál, szerinted mennyi esélyünk volna a piacon? Ezt gondolom, nem kell levezetnem. Sok. A sors iróniája, hogy ezt a lehetőséget ugyan a magyar állam 2 évtizede hagyja elúszni, más mégsem csapott le rá, még mindig lehet vele élni, ez csak elhatározás kérdése. Egészen addig, amíg a GMO-sok le nem nyomják költségben a hazai kukoricatermesztést. De egyelőre nem nyomják le, mert nincs konkurrenciájuk.
Ez nem a kolbászról szól vagy a sajtról, értsük meg. Glükóz-fruktóz szirup, keményítő, xantángumi és még vagy féltucat élelmiszeripari alapanyag, amit kukoricából lehet nagyon olcsón előállítani. Gyakorlatilag a héját kell csak eldobni a végén, minden hasznosítható belőle.
Nézd csak meg a boltban vásárolt élelmiszerek címkéjét, a felsorolt alapanyagokat meg fogod találni a legtöbb termékben, amit átlag ember fogyaszt. Kapiskálod már, mekkora üzletről van szó?

Mr. Waszabi 2013.06.02. 19:37:25

@Könnyen elkaptuk, uram!: ami a megműveletlen földet illeti, abból nem lehet túl sok, mivel egyrészt a gyomirtás pénzbe kerül, potyára, másrészt a földalapú támogatást csak megművelt földre lehet felvenni. Harmadrészt, hol a 'csában terem meg az évi 9 millió tonna kukorica, meg 7 millió tonna búza? Tudom, tavaly csak a fele termett, de normális évben a fenti termés átlagok teremtek 2011-ben is, meg 2 évtized óta is leggyakrabban.
Az igaz, hogy a termelők mindig szorosan vannak, mert a felvásárlási árak alacsonyak, de erről az állam tehet, miért nem szabályozza a felvásárlók haszonkulcsát? Mit gondolsz, hogy fogyott el a takarmány kukorica 2 éve? Spekulánsok felvásárolták és eladták stikában külföldre. Nem külföldiek, hanem "becsületes" bennfentes magyarok. Tudni kell, hogy az évi 9 millió tonna kukorica felére ad az állam export engedélyt, a többit itthon tartják takarmány és egyéb feldolgozási célok fedezetére, pl bioetanolra. Persze, az ilyen fiaskóktól még nincs veszve semmi, ha 20 évig megvárt minket a lehetőség, akkor kibír még párat. A piac és az éghajlatváltozás nekünk dolgozik, egyre több kaja kell a világpiacon, emelkednek az árak.

2013.06.02. 22:15:29

@Mr. Waszabi: xantán termelés: 402 M USD
export 6700 M Euro. Hát, ez édeskevésnek tűnik.
Ettől még nem leszünk mezőgazdasági nagyhatalom. De még az ország fejlődését sem oldottuk meg. Amúgy igazad van. Mindenben. De mezőgazdaságból nem lehet megélni ezen a szinten.

Mr. Waszabi 2013.06.02. 23:18:57

@Könnyen elkaptuk, uram!: nem azt mondtam, hogy agráriumból kéne megélnünk, csak hogy az adottságaink mellett könnyű és kifizetődő bevételi forrás lenne, pluszban ahhoz képest, ahol eddig voltunk. Az mindig jó üzlet, amelyik kevés befektetéssel profitábilis üzlet, ez nem bonyolult. Ami egyrészt, a nagyjából 12 év óta stagnáló magyar GDP mellett nem elhanyagolható tényező, különösen nem a jelenlegi helyzetben.
Ami ennél fontosabb, az a jövő. A világpiacon az élelmiszer árak az elmúlt 2 évben 30%-kkal emelkedtek, aminek oka, hogy a globális éghajlatváltozás számos, 100-200 éve stabil termő területeket gallyra tett, a termésátlagok gyors ütemben csökkennek, és nincs utánpótlása a kieső terméseknek. A mezőgazdaság ilyetén problémái ugyanis nem oldhatók meg pusztán pénzmozgatással, gyárépítéssel, annak más korlátai is vannak. Egy teherbíróbb gabonafajta meghonosítása nagyüzemi szinten, az évek be telik. Ilyen témákról nem nagyon cikkezik a sajtó, mert nem izgalmas a fogyasztó számára, de a tőzsdének viszont az, így az árak agresszív emelkedése azt mutatja, hogy baj van, nagy baj. Lehet, megvetsz, amiért ilyet mondok, de ez mindenképp a magunkfajta, jó adottságú országokat hozza előnyösebb helyzetbe. A prognózisok további emelkedést jeleznek, ebből következtetek arra, hogy talán nem volna hülyeség, ha élnénk a lehetőséggel és erősítenénk a mezőgazdaságot és az élelmiszeripart. Ebben mindenesetre több ráció van, mint bármi más iparágba invesztálni államilag, ahol nem tudunk újabb piacot hasítani, mert versenyképtelenek vagyunk. Értsük meg, hogy ha a magántőke nem volt képes valahová betörni, vagy nem képes, mert nem elég erős és innovatív ahhoz, akkor az állami akarat édeskevés lesz hozzá. Pénze meg nincsen annyi az államnak, hogy igazán piacképes vállalatokat birtokoljon és finanszírozzon. Ez már sokszor bebizonyosodott, most még is félistenként hiszik sokan, hogy megy az, megy az, csak akarni kell. Aztán nagy beszarás lesz a vége, akárcsak 30-40 éve. Azt azért figyelembe ajánlom, hogy az Audi vagy a Mercedes, Opel, nem magyar termék, nem magyar tőke és nem is magyar technológia, tehát erre nem érdemes építeni, ha Magyarországról van szó. Időleges dolog. Most itt vannak, de akármikor összecsomagolhatnak, ha akarnak, mert másutt kedvezőbb körülményekre lelnek. És bármikor alákínálhat Orbánnak egy másik ország, aki szorultabb helyzetbe kerül. Pl. Szlovénia esélyes, csak mondom. Ebbe a magyar államnak nem sok beleszólása van, jelenleg biztosan nem képes bármi áron megtartani egy nagy céget sem, mert kell neki a della.
A magyar mezőgazdasági termelés viszont a helyi viszonyokhoz kötött, azt innen elvinni nem lehet, nem lehet másutt ugyanilyennek felépíteni, vagy ilyesmi. Ezért adhat némi biztonságot, hosszútávon..
Kb fél éve kötött az állam 1 mrd usd értékű vetőmag export-szerződést Kazahsztánnal, ami ebben a műfajban azért nem kis volumen. Véletlenül ezt tudta eladni Szíjjártó, holott államkötvény eladás okán ment oda:) De ez is jó eredmény, az országnak eredményez bevételt.
Szóval, biztos hogy nem élhetünk meg csak ebből, de hogy csak hozzáadhat a magyar exportbevételekhez és munkát is adna, azaz javítaná a gazdaság teljesítményét, az tuti.
Nem mellesleg ez valóban csökkentené a külföldi gépipari exporttól való függést. Én ilyesmikre gondoltam ezzel kapcsolatban.

hot-spot (törölt) 2013.06.03. 08:17:45

Az egekben vannak az élelmiszer árak,és ez a nyominger kis ország,melyben minden szar megterem,ez nem képes profitálni belőle.Szánalom a köbön!

hot-spot (törölt) 2013.06.03. 08:20:51

@Mr. Waszabi: Nem a tetű éghajlatváltozás miatt emelkednek az élelmiszer árak baszkikám,hanem az energiaárak emelkedése miatt.
Hamarosan eljutunk oda,hogy olcsóbb lesz az élő munka,mint a gépek.

Mr. Waszabi 2013.06.04. 18:48:16

@hot-spot: kevered a szezont a fazonnal. Vagy a gabaonaféléket a marihuánával. Előbbiek termesztését természetes napfénynél végzik, tehát energiaigénye nem indokol 2 év alatt 30%-os áremelkedést.
Az árutőzsdéken szemes gabonafélék, banán, kávé meg ilyesmi "nyers" élelmiszerek forgalmazása folyik, nem a füstölt kolbászé meg a 12%-os tejfölé.
Tehát, ha megnézed az árutőzsdék árfolyamváltozását az elmúlt 3 évre, akkor jól látszik, hogy amit te gondolsz, az még azon felül adódik hozzá a végtermékhez, amit a boltban vásárolsz. Ez mindenképpen szar ügy, de itt most arról folyt a szpícs, hogy hogyan profitálhatna Magyarország az árutőzsdéken könnyedén, ahelyett, hogy olyan marhaságokon töri a fejét, hogy hogyan lehet bankokat üzemeltetni pénz nélkül.(Nem lehet, de ez már orvosi eset, végső stádiumban, nem érdemes hát szólni se Vargának, se Orbánnak vagy Matolcsynak:)
süti beállítások módosítása