Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.06.06.

Matolcsy elszólása: szarunk mi az euróra

Hakapeszi Miki

Pedig már azt hittem, megjött az esze a Debilnek. De szép is volt az elmúlt hónap: eltelt a május a nélkül, hogy elnök úr valami kapitális faszsággal állt volna elő. Az ugyan látszott, hogy fingja nincs a jegybanki növekedésösztönző programról, de legalább olyan emberekkel vette körül magát, akik viszik a bótot. Ő maga meg - nyilván felsőbb ráhatásra - beérte azzal, hogy megjósolja, milyen lóbaszott növekedés lesz íziben, amikor a jó magyar kkv-k gigaberuházásokba kezdenek a 2,5 százalékos kamatra kapott stexből.

Múlt hét végén György, leendő nemzeti bankfelügyelőnk Siófokon promózta a hitelprogramot. Most hagyjuk, hogy mi a repedt fasznak kell népszerűsíteni bármit, amire nyilvánvalóan jókora túljelentkezés lesz. A hülyének is megéri az olcsó hitel, a kérdés tehát nem az, hogy lesz-e rá kereslet, hanem az, hogy kik lesznek a szerencsések, akiknek jut is belőle. Debil barátunkon azonban Heti Válasz elvonási tünetek jelentkeztek: ha már nem írogathat szánalmasan könnyfakasztó agyatlanságokat, legalább most kicsit kiélhette magát. A pszichiáterek réme egy óvatlan pillanatban nem kevesebbet nyilvánított ki, mint hogy még tíz évig nem kell nekünk euró.

Tessék? Az elmúlt 15 évben folyamatosan az ment, hogy milyen faszántos lenne a közös pénz, csak nem bírjuk teljesíteni a bevezetéshez szükséges kritériumokat. Most meg, hogy az infláció, meg a hiány lenyomva és még az adósságról is behazudható, hogy csökkenő, vagyis az elnyúló recesszióban, csúnya leszakadásban is rágyúrhatnánk a dologra, azt mondja az ember, hogy a faszomnak kell a diós kalács?

Erős idegzetűek végigböngészhetik, hogy melyik retardált vezetőnk épp mikorra ígért euróbevezetést. Viktor 2002-ben 2006-ot mondott, aztán jól megszavazta a közgazdászguru Megyó költségvetést szétkúró osztogatását. Utóbbi díszfasz a pénzszórás után még beblöffölt egy 2008-at, Gyurcsány pedig egy idő után már inkább lemondott a céldátumról, de azt egy darabig senki sem vitatta, hogy az ország érdeke a mielőbbi csatlakozás a zónához.

Az teljesen érthető lenne, ha a periféria válsága és a zóna egészének recessziója nyomán beindulna egy őszinte szakmai vita arról, hogy biztos jól járunk-e a csatlakozással. Elvileg minden unióba belépett ország számára cél az euró bevezetése, de a gyakorlat azt mutatja, hogy aki nem szeretné, azt senki sem kényszeríti. Könnyű kikeresni azokat, akik megszívták az euróval, de mi most épp annak élvezhetjük az előnyét, hogy jobban látjuk: hogyan lehet úgy bevezetni a közös pénzt, hogy jól járjunk vele. Még ma is úgy tűnik, hogy aki kellően felkészülten, versenyképes gazdasággal lép be, az nyerő lehet - a lettek épp tegnap kapták meg az áldást a csatlakozásra, pedig 2008-ban még ők száguldottak a leggyorsabban a szopórolleren. 

Persze népszerű lehet az óbégatás arról, hogy a zóna úgyis szétesik, hagyjuk a picsába az egészet. Ez ugyan baromság, mivel a sokkal versenyképesebb Amerika és Ázsia szorításában Európa végső soron összefogásra ítéltetett, de még mindig jobb, mint lapítani, mint szar a fűben. Ha már baja van Matolcsynak, vagy a kormánynak az euróval, talán el kellene mondani, hogy mi az. 

Amíg a nagy kuss van, csak arra tudok gondolni, hogy nincs a háttérben semmiféle gazdasági megfontolás. Épp azért, mert a kontinens kénytelen az eddiginél szorosabb együttműködés felé haladni, az eurózónába lépés a tagországok kormányainak mozgásterét csökkenti. A Debil és főnöke pedig három éve folytatja az ezzel ellentétes irányú küzdelmet, a túlzottdeficit-eljárás alól történő kikerülés fő célja is az volt, hogy az idegenszívű faszszopók ne ugathassanak bele a 20 évre tervező Vezér dolgaiba. Tök logikus tehát, ha a kormány egy bolhapöcsnyi lépést se tesz az euró felé, csak ezt mégse meri kommunikálni.

Sunnyognak tehát euró ügyben, most is csak a szerencsétlen beteg srác szájáról felejtették le az ápolók a szájzárat. De halló, hol van az ellenzék? Az egész sztoriban az igazán elszomorító az, hogy egyetlen épeszű reakció sem érkezett. A nácik nyilván isznak egy pofa sört a Debil egészségére, a maszopos brigád pedig csak azon pörög, hogy miképp lehet túllicitálni demagógiában a rezsicsökkentést. Még a korábban euróba rohanó Bajnai sem csapott le a magas labdára, inkább reggeltől estig libaügyben védekezik és demokráciát félt, amivel pont gyíkszart se ér el.

És ezekből kell választanunk jövőre. 

 

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

111 komment

Címkék: bajnai gordon euró bevezetés Matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr185346266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nil Szájmon 2013.06.06. 15:05:30

@Hakapeszi Miki: Mi az, hogy kénytelen fennmaradni? Valami szar ez, amit kényszerűségből nyögnek nyugati szomszaink? Aha, ezért írod tehát, hogy Amcsi és Ázsi szorításában szükséges az összefogás. Az eszedbe sem jut, hogy ezt jó megoldásként találták ki anno, nem holmi kényszerűségből, igen, hogy ellensúlyozni próbálják Amcsit...
Persze, nem lehetett a zsebükben az élet forgatókönyve, de hát így van ez, az élet nem igazságos, csakhogy én is mondjak egy írtózatos közhelyet.
Nem kell sajnálni senkitől a nagyfaszúságot, inkább példát kéne róluk venni, ők legalább elismerik, ha hibáznak és próbálnak ezeken folyamatosan javítani. Jah, hogy így mi kapjuk be a harci fütyülőt? (Ez tetszik mi?) Mert a büdös életbe nem vesznek be az eurózónába? Arról a mi országunk kormánykái tehetnek, nem a szerencsétlen EU, na!

zgabi 2013.06.06. 16:17:47

Az eurozónából ki fognak lépni a gyengébb gazdasági mutatókkal rendelkező országok, mert nem bírják a versenyt a fejlettebbekkel. Szlovákiának és a baltiaknak is menniük kell majd. Mi ugyan mi a büdös frnacnak lépnénk be egyáltalán?

zobod 2013.06.06. 23:10:19

A monetáris és költségvetési politika mégsem olyan független, mint ahogy azt megpróbálták egyesek beadni - akár azért mert aktuálpolitikai céljukat éppen ez szolgálta, akár azért mert szobatudósként kotnyeleskedtek bele százmilliók életét meghatározó döntésekbe. Egy közös monetáris politika + 17 független fiskális politika együtt nem megy, ez a tanulság. Kérdés, akarunk-e mi a nagy EU-ban való feloldódás kockázatát felvállalni, a közös valutáért cserében. Nálunk sokkal robosztusabb, erősebb belső kohéziójú nemzetek sem akarják ezt felvállalni. Az EU-nak vissza kellene magát alakítani EGK-ra, oszt' jónapot. Nagyon úgy tűnik, a tagállamok polgárainak egyre nagyobb része, talán már többsége, többet igazából nem is akar a projekttől.

exlex 2013.06.06. 23:19:48

Ez a bolsevik szar még azt is felrója Matolcsynak, amit a barátai böfögtek az elmúlt években.
Én nem az euróra szarok, hanem a pofádba.

anyadmajma 2013.06.07. 00:10:24

@exlex: Bolsevik te vagy, te nácigeci, meg a fidesz, akinek a faszát szopod.

béla a görög (törölt) 2013.06.07. 00:37:54

Magyar kormány nem fogja törni kezét-lábát az euroért. Akkor nem lehet inflációsat játszani - márpedig azt nagyon szeretnek Orbánék játszani.

Egyébként meg lehet olyat csinálni mint a balkánon szokás. Szarok én a HUF-odra fizess euro-val ha valamit akarsz. Aztán szép lassan lesz egy hivatalos pénz meg lesz egy használt pénz.
Én a magam részéről ezt a kérdést lerendeztem.

EU minusz HU 490 millió fő ebből legalább 300 millió euróval fizet
HU - 9.5 millió fő HUF meg egy hülye kormány amelyik feudális társadalmat épít, beleértve a termelést is, a pénz értékét és a fogyasztási szokásokat.
Van aki abban hisz, hogy egy 500 milliós piac megy tönkre. Ez elképzelhető, de egy 9.5 milliós meg fogja előzni... A magam részéről állást foglaltam a dologban.

esefe 2013.06.07. 05:23:28

Már régen látszik, hogy nem annyira akarjuk az eurót. Biztos, nem ez az "elszólás" ébresztette rá azt, akinek 80-nál magasabb az IQ-ja.

esefe 2013.06.07. 05:26:33

@béla a görög: Ja. Szép lesz mikor a villanyszámlát euróval fizeted, de próbálkozhatsz a piacon is. Ott talán lehet, de ne számíts a hivatalos árfolyamara, mert az eladó nem igen akar miattad rábaszni.

Biztos, hogy ez nem a Balkán és nem tudod te ezt csak a magad részéről lerendezni. Próbákozni persze, amúgy balkániasan lehet.

esefe 2013.06.07. 05:27:30

@anyadmajma: Magadra vetted, okoska?

(Rengeteg itt az egyszerű ember.)

tobias2 2013.06.07. 06:10:39

@zgabi: "Mi ugyan mi a büdös frnacnak lépnénk be egyáltalán?" Miért, miért? Hát hogy szolidaritásból súlyos pénzekkel támogathassuk a szegény görög nyugdíjasokat, akik a korábbi ötszörös helyett már csak háromszor akkora nyugdíjat kapnak mint magyar kartársaik. Most nem tudom folytatni a hozzászólást, mert ömlik a könnyem a billentyűzetre a görögökért, mindjárt zárla# @ ,,.-,

midnight coder 2013.06.07. 07:26:15

Emelje fel a kezét az a balfék, aki elhiszi, hogy mire mi teljesítjük az eurozónába való belépés feltételeit, még lesz eurozóna.

Közös európára persze szükség lenne, de ehhez olyan integráció kellene amilyen az USA-ban van. A közös pénz mellé közös nyelv, kultúra, adórendszer, állam. Ez pedig itt soha nem lesz. Így viszont reménytelen egy kalap alá venni a németet és a görögöt.

hot-spot (törölt) 2013.06.07. 08:17:43

@tobias2: Állítólag nem fizetünk be többet,mint amennyit kapunk,így én sem értem,mi a lófasz előnyünk van ebből az egészből,ha csak annyi nem,hogy kimehet mindenki dolgozni németbe meg angolba.Képzeljétek el,ha még ez a lehetőség sem lenne?

hot-spot (törölt) 2013.06.07. 08:19:33

@midnight coder: Anno,amikor szavaztak itt az emberek az unióra,akkor azt szavazták meg,hogy ugyan olyan bánásmódban/fizetésben/nyugdíjban/jogokban lesz részük majd,mint a nyugati társaiknak.
Helyette volt itt minden,csak egyenlő bánásmód,na az nem.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.06.07. 08:35:03

Ilyen végtelenül primitív írásokat lehoz az index főoldalon? Ennyire szarul megy?

Csetepaté márki 2013.06.07. 09:05:16

“Az elmúlt 15 évben folyamatosan az ment, hogy milyen faszántos lenne a közös pénz”...stb.stb arrol, hogy ez meg az eztmondta meg aztmondta 10 evvel ezelött.

Te tenyleg ennyire gyik vagy? Szinte naprol napra valtozo körülmenyek között arrol ugatni, hogy 10-15 eve ki mit mondott, mi tünt akkor megvalosithatonak es celszerünek, most meg miert nem ugyanazt szajkozza, mint egy idiota? Ami 10 eve csodat tett volna, ma lehet par even belüli allamcsöd. Aki ugyanazt mondja, mint 15 eve, az ugyanolyan okos, mint te. Arra szavazz te, en biztos nem fogok. Rosszabbak vagytok, mint a kiselefant, mert semmit se tanultok, de mindent elfelejtetek.

„Viktor 2002-ben 2006-ot mondott, aztán jól megszavazta a közgazdászguru Megyó költségvetést szétkúró osztogatását.”

Ez meg a szarnak-fosnak legalja. Ha nem szavazzak meg, akkor mi lett volna? Mondd mar meg, okoska, ha nem tul nagy keres. Nem lett volna a nagy osztogatas, mi? Dehogynem, max meg jobban elveszitik az önkormanyzati valasztast. Teljesen tökmindegy. De azt is ugyanugy a fidesz szemere hanyni, amivel az mszp megnyerte a valasztast, a fidesz meg elveszitette, a kretenseg es csusztatas netovabbja.

Bafana 2013.06.07. 09:06:04

Miki, ne hergeld megad, őrizd meg nőiességedet! Ki mondta, hogy kell nekünk egyáltalán euró? Volt erről népszavazás? Kit kérdeztek meg? Vagy csak lemaradtam valamiről?

nemsirunk 2013.06.07. 09:08:05

@hot-spot: Lehet, hogy tényleg összeomlik az eurózóna vagy az egész EU, de akkor szerinted mi lesz? Végre szabad lesz a Magyar Nemzet, és büszkén, önállóan megvalósíthatja zseniális magyar világmegváltó terveit? Ez egy baromság, amivel egyes kis helyi diktátor-jelöltek kábítják a szerencsétleneket, hogy megőrizhessék és növelhessék hatalmukat. Sok probléma van jelenleg is az integrációval, de anélkül százszor annyi lenne. Tényleg komolyan azt képzelitek, hogy kitesztek majd egy sorompót az ezeréves szent magyar határra, aztán azon csak azok a gazdasági (és egyéb) folyamatok jönnek át, melyeket a magyar nép beenged? Hiszen ez a magyarok földje és joguk van a hazájukban dirigálni, ugye? :) Az egész úgynevezett nemzeti oldal szánalmas, ostoba, szűklátókörű emberekből áll.

Fejesrob 2013.06.07. 09:11:12

Micsoda szenny ez a blog a legótvarabb stílusban.

Az, hogy primitív ballibsik (és jobbosok) használják ezt a stílust a hsz.-ekben még megértem, de posztként az indexcímlapon szerintem marha gáz.

Meg lehetne normálisan is indokolni miért kell az Euró, az pedig elég nyilvánvaló, hogy a poszter közgazdasági ismeretei biztosan nem mérhetők össze Matolcsyéval, pontosabban a kormány pénzügyi szakértőivel, tehát ez a gusztustalan stílusban előadott okoskodás szerintem a szerző számára elég lealázó is.

Fejesrob 2013.06.07. 09:16:24

@nemsirunk: Túldimenzionálod, ahogy nézem, inkább te hiszel valamit.

Megint a szokásos ballib lihegés. Valakinek van egy véleménye arról, hogy az Euró bevezetése nem biztos, hogy szerencsés, mivelhogy az EU szerinte a szétesés állapotában van.

Te erre rögtön lihegsz, hogy ő vissza akar térni a kőbaltához és a többi baromság amit leírsz, ráadásul az ő véleményeként.

Te vagy szánalmas, mert nem elég, hogy te nem gondolkodsz, ezt még másoktól is számonkéred.

Netuddki. 2013.06.07. 09:17:15

A fidesznek köztudottan érdekeltsége van a pénzváltókban is...

nemsirunk 2013.06.07. 09:18:32

@farcsika67: "euró ilyen teljesítmény mellett nem túl jóval kecsegtetne"

Az euró bevezetése olyan mint a gyerekvállalás. Mindig van valami, amire hivatkozva el lehet odázni, hogy most éppen emiatt vagy amiatt nem optimális az időpont, és majd ha ez meg az megvalósul, akkor rászánjuk magunkat. Csakhogy az eurót mindenképpen be kell vezetni, a forint nevű játékpénz maximum gyújtósnak alkalmas.

Netuddki. 2013.06.07. 09:20:46

@Fejesrob: "Micsoda szenny ez a blog a legótvarabb stílusban."

Orbánfarturkász úrnak nem tetszik. Mégis jó ez a blog...

Kivlov 2013.06.07. 09:23:11

sz*runk bizony. sajnos vagy 10 éve.

nemsirunk 2013.06.07. 09:26:40

@Fejesrob: Ha az EU sem képes megbírkózni a jelenlegi folyamatokkal, akkor a nemzetállamok önállóan még kevésbé. Ha az EU szétesik, akkor itt kő kövön nem marad. A kínaiak, az amcsik, oroszok stb stb úgy fogják kihasználni egymás ellen a kis európai nemzetállamokat, hogy levegőt is csak az engedélyükkel vehetünk. Ahogy már most Orbán is a kínaiak és a nagy világcégek csicskája, egyetlen telefonra úgy írja át a törvényeket ahogy nekik tetszik (például munkajogi szabályok az Audi kérésére, vagy kínai kérésre a kínától elszakadni vágyó népek vezetőivel szembeni ellenséges magatartás stb). Ezt hazudja szabadságharcnak, a sok ostoba meg tapsol neki. Akkor már sokkal jobb úgy lemondani a szuverenitás egy részéről, hogy a döntéshozatali folyamatba azért mi is beleszólhatunk (EU).

_most_ 2013.06.07. 09:27:39

Matolcsy ennyi ésszel tökéletes lenne labdarúgó szövetségi kapitánynak, majd megmagyarázná, hogy a magyar válogatott nem is akar kijutni az eb-re, mert az mb1 színvonalához semmi sem mérhető :D

Kivlov 2013.06.07. 09:29:56

@_most_:
ennyi ésszel, te is tökéletes lennél... :D

nemsirunk 2013.06.07. 09:32:56

@Bafana: Orbán intézkedéseiről volt népszavazás? Ki engedte meg neki, hogy elvegye a manyup pénzemet, hogy lerombolja a fékek és egyensúlyok demokratikus rendszerét, hogy gyakorlatilag megszüntesse az alkotmánybíróságot, hogy egy személyben ő maga legyen összevonva minden hatalmi ág, hogy 20 évre tervezve bebetonozza az akaratát arra az időre is, amikor már nem ő lesz kormányon? Ki engedte ezt meg neki? Min alapul a diktatúra kiépítése? Mert a választási ígéretek között ezek nem szerepeltek, senki sem ezek ismeretében szavazott rá.

Kivlov 2013.06.07. 09:37:23

@nemsirunk:
miért? horn gyugyunak ki engedte meg, hogy bevezesse az ingenyes utazgatást? megyónak a 1000 napos fedezetlen osztogatásokat? a maszopnak, hogy ne legyen ojró 2007-2008 környékén? senki.
így működik a parlamentarizmus. Az ember megválasztja a képviselőket, ők meg többséggel döntenek. 386-an 10M ember sorsáról. ennyi, meg egy bambi...

Amatőr 2013.06.07. 09:41:42

@midnight coder: " A közös pénz mellé közös nyelv, kultúra, adórendszer, állam. "

Nos, szerintem inkább a közel azonos gazdasági/pénzügyi helyzet a legfontosabb.
Minem vagyunk a franciák, vagy a németek partnerei. Csak csicskák!
Kishazánk és a többi balkáni tákolmány csak az EU belső bolhapiaca. Hulladéklerakó. A kifutott termékek outlet centere.
Az euró bevezetése a lábbilincs mellé a nyakörvet jelentené.

Hogy összedől-e az EU? Én nem tudom. Ötletem sincs. De ingó tákolmány alatt védelmet keresni több, mint veszélyes! Ésszerűtlen!

És azok a holtbuta angolok és svédek vajh miért nem kérnek az euróból?

É2I 2013.06.07. 09:44:13

Nincs ezen mit keresgélni, a forinttal tudnak játszani ez euróval meg nem engednék nekik. Ennyi.

msh (törölt) 2013.06.07. 09:48:49

Az euró egy túlhaladott koncepció. A gondolat megszületésekor persze nagyon jónak tűnt és én sem kapcsoltam még 2000-ben, 2002-ben sem, mára azonban teljesen világos lett, hogy nemcsak instabilak a gazdasági alapjai, ahogyan a kritikák szólnak, de még felesleges is.

Az ötlet megszületésekor még valóban komoly problémát jelentett az EU-ban a sokféle pénznem, a valuta fizikai mozgatása, az ezzel járó biztonsági kérdések, a devizaátutalások nehézkessége, az egész nagyban nehezítette a pénz egyik alapvető ismérvének, a likviditásnak az érvényre jutását. Ma azonban, amikor egyre elterjedtebbek az elektronikus fizetési megoldások és még jönnek is az újabbak, az egész problémakört meg lehetne oldani egy olyan egyszerű intézkedéssel, ami a bankokat kötelezi a kártyás és más elektronikus fizetési tranzakciókál a középárfolyam használatára - azaz fizetéskor nincs nyerészkedés az árfolyam marge-on.

Úgyhogy előfordult az a meghökkentő eset, hogy - talán véletlenül, de - Matolcsynak igaza van.

mojszipupi 2013.06.07. 09:53:13

Az euro egy olyan harmatgyenge gazdasággal rendelkező országot mint mi tovább gyengítene a drágulással amit hozna magával. Meg aztán mi lenne a fiúkkal, nem tudnák egy mondattal befolyásolni az árfolyamot arra amerre pozícióik megkívánják a szigorúan külföldi deviza brókereiknél. Amúgy meg a magyar ellenne kis apró kavicsokkal is ha a vezérük azt mondja mától ez lesz orbánisztánban. Nem az a baj h nincs euro hanem az h képtelenek vagyunk megvédeni saját valutánkat olyan harmat gyenge lábakon áll az ország

Deepthroat 2013.06.07. 09:56:18

A tájékozatlanság, és a pátoszos mélymagyarkodás és a butaság rohadtul kiömlött a válaszok közé.

1. Irgalmatlan százalékban az EU-tól kapott pénzeken megy MINDEN állami befektetés mostanában. Az országba EGY BÜDÖS BUZNYÁK piaci tőke nem áramlik be, mert OV bármit és bárkit államosíthat hetek alatt legyen az épület az Andrássyn, magánvagyon vagy egész iparág. Épp eszű befektető úgy kerüli ezt az országot mint a tüzet.

2. Ha lett volna eurónk nem lett volna ez a katasztrófa 2007-ben a hitelekkel, mert a drága lakosság a plazmatévé/nyaralás/lakás/autó bermuda négyszögre nem CHF-ben vett volna föl hitelt, hanem euroban, ami pont tök ugyanaz a pénznem lett volna mint amiben a fizetést kapja. Semmi baszakodás az árfolyammal, semmi 2x-es szorzó a frank erősödése miatt. Ha valaki ezt nem látja át akkor az inkább kussoljon és szép csendben zsugorodjon apró fekete ponttá.

3. Ha eurónk lenne nem spekulálnának a forintra NON STOP attól a perctől kezdve amikor beengedtek minket az unióba. Persze akkor a mindenkori magyar kormány sem tudna insider traderkedni és mint most is csillagászati összegeket keresni a spekuláción. (Kósa,Varga forintdöntés kormányváltáskor megvan?)

4. Ha Eurónk lenne a mindenkori magyar kormány nem tudná elinflálni az államadósságot (ami pénzünkkel egyetemben amit masszivan leszarnak), hanem valós strukturális reformokat kéne végrehajtani a hiány csökkentése érdekében. Ennek rövid/közép/hosszútávú előnyeit ugye nem kell ecsetelnem.

De ez nem várható, mert ez az ország mára egy jól körbehatárolható érdekcsoport kizárólagos tulajdona veled, velem és a többiekkel egyetemben. Azt csinálnak amit akarnak, max hoznak egy törvényt és az alapján viszik végig az akaratukat.

Gyuribá testbeszéddel már rég tudtunkra adta mi várható: 24.media.tumblr.com/9efd7541ee9fa8f078ebc7d1c8eeb679/tumblr_mkqo05AXbZ1r9fro5o1_400.gif

Szerintem..

nemsirunk 2013.06.07. 09:59:38

@Kivlov: Hát éppen erről van szó. Az olvtárs azt reklamálta, hogy ki szavazta meg konkrétan az eurót. Az is így működik: szavazással beléptünk az EU-ba, innentől kezdve kötelezőek ránk az elfogadott szabályok, és azok között az is ott van, hogy kötelező bevezetni az eurót. Ennyi. Nem kell sunyiskodva kibúvókat keresni alóla.

high up! 2013.06.07. 10:00:24

@msh:

Matolcsynak igaza? A büdös életben nem tudott semmit megvalósítani abból, amit a cikkcakk kancsi világlátásával összevizionált.

Amúgy meg az euró elszámolási előnye csupán nem abból áll, hogy nem kell átváltani, hanem hogy mögötte prudens fiskális politikák adja a támaszt. (ezek dőltek be, de ez meg felügyeleti probléma)
Az is logikus, hogy ha megmarad a sokféle valuta, akkor az átváltások rendre plusz költségeket okoznak mindenkinek.
Így az elektronkus fiztési szokásoknak semmi közük az "euró problémához", mert az euró miden, csak nem ATM meg POS kérdés.
De legalább megpróbáltál önálló véleményt mondani, manapság már ez már ritkaság számba megy.

high up! 2013.06.07. 10:06:39

Az euró zóna nem fog összedőlni, hanem esetleg egy-két fos ország léphet ki. Na ezzel aztán semmit nem oldottak meg, sőt! A gazdaságukat, pénzüket a kilépés után azonnal le kell értékelni 20-50%-kal. A nem elit ebbe belerokkan, a leértékelés és infláció kinyírja a vagyonát.
Az EU már nem fog pénzt átutalni, hogy fedezze a fizetés képtelenséget. A piacról meg aligha fognak kapni. Max. 100%-os fedezetre.

Szóval mindenki maradni fog a zónában. Jobb átvészelni a saját elkúrást a az EU pénzügyi védelme alatt.

nemsirunk 2013.06.07. 10:06:39

@É2I: "És azok a holtbuta angolok és svédek vajh miért nem kérnek az euróból?"

Teljesen más a helyzetük. Az angolok szerintem is ki fognak lépni innen előbb-utóbb, de csak azért, mert inkább egy másik szövetséghez tartoznak sok szempontból: az USA-UK-Ausztrál-Kanada szövetséghez (nevezhetjük Óceániának is Orwell után). De nekünk az EU (és ezzel az euró) a jelenlegi legjobb lehetőségünk. Sokkal jobb mint látszólag önállóan, de valójában a kínaiak, az oroszok vagy akár csak egyes multi vállalatok csicskájaként, mert ma már egyes cégeknek is nagyobb a gazdasági erejük, mint sok kisebb európai országnak.

Kivlov 2013.06.07. 10:09:04

@nemsirunk:
Erről bizony.
2000 táján még arról ment a vita, hogy 2004-2006 között, mikor vezessük be.
Aztán jöttek a vörösök és vége lett a dalnak. 8 év alatt a környékére nem kerültünk.
És ez azóta se változott.

nemsirunk 2013.06.07. 10:09:13

@msh: Oké, maradhat akár a nemzeti valuta is, de az árfolyamokat fixen egymáshoz kell drótozni, és minden ilyen kérdésben csakis közös döntés alapján lehet eljárni, hiszen hatnak egymásra. Akkor már tényleg mindegy, hogy minek nevezzük.

nemsirunk 2013.06.07. 10:10:17

@Kivlov: De, azóta sokat változott: most százszor messzebb vagyunk tőle.

high up! 2013.06.07. 10:12:58

Magyarországot véve meg bele leht gondolni: ha nem lenne az EU, a maga fiskális követelményeivel, mi történt volna, ha cikkcakk látásmódú matolcsy 2010 óta rendre megvalósította volna a maga évi 7%-os deficitjeit, a növekedés meg emellett lett volna a 3 év átlagában 0%.

Aki nem hülye, az ebből ki tudja számolni, hogy hol állna ma már az államadósság, a forint árfolyam, na meg az életszínvonal, ha ez az atomsérült Lyobbkézgyuri nem állna az EU orvosi megfigyelése alatt.

É2I 2013.06.07. 10:13:07

@nemsirunk: Ezt mellélőtted, de nem baj :)

Fejesrob 2013.06.07. 10:13:44

@nemsirunk: Jó, ez egy vélemény. Szerintem az EU is kihasználja, ezt épp a mi példánkon tanulmányozhatod, elég jól látszik, hogy a perifériákon az EU nagyon is provincionális, sajnos ez van.
Ebből inkább az a tanulság, hogy előbb Közép-Európának kellett volna összefognia, (a Visegrádi négyek valószínűleg ezt szolgálta volna) és szinte egyként megerősödve csak utána belépni az EU-ba.

Igy viszont majdnem tökmindegy melyik hatalom hátsóudvara vagyunk.

Kivlov 2013.06.07. 10:21:21

@nemsirunk:
Persze. Pláne most, hogy az eu is sz*rban van.
Épp ezért kellett volna a szlovikkal együtt belépni 4-5 évvel ezelőtt. ha nem qrják el...

Reszelő Aladár 2013.06.07. 10:22:40

A stílusod ragyogó. Remélem ha véletlenül megemlékezne rólad a történelem, az pont így tenné.
Szép mondjuk, hogy egyetlen gazdasági indokot nem voltál képes leírni, 10 éve elhanzott ígéreteket követelsz, miközben 2002 óta Orbán a 4. miniszterelnök sorban.

Aki eddig belépett csúnyán szívott, Szlovénia betegágyon, Szlovákiában minden megdrágult, azóta is csak az aktuális mentőcsomag rájuk eső részén rugóznak, a növekedés feleződött. Ciprus virul.

Kicsit olyan ez a poszt, mintha a jövö ismeretében is mindenképp a Titatnicon szeretnél utazni...

nusica 2013.06.07. 10:28:34

1) Arany jó bellib trükk olyat a gyűlölt (rendszerint náci, sőt mucsai) ellenség szájába adni, amit az nem mondott.
2) Elég világosan látszik az € csődje. Szegény lettekre most ráerőszakolta az internácizmus, de nekünk jobb kimaradni belőle.

Bafana 2013.06.07. 10:29:12

@nemsirunk: Ezek a percemberek kérdései. De az euró bevezetése az ország jövője szempontjából nagyobb léptékű, ezt talán belátod. Tisztelem a véleményedet, ez is egy a sok közül, de ha demokrata vagy, megkérdezhetjük talán a többit is. Én nem véleményt mondtam az euróról (pedig van), csak azt, hogy előzze már meg egy népszavazás, hamár demokráciásdit játszunk.

msh (törölt) 2013.06.07. 10:30:15

@nemsirunk: dehogy kell! azzal csak azt éred el, hogy a pénzügyi folyamatok a rendszerbe kódolt merevség miatt eltávolodnak a reálgazdasági folyamatoktól. Egyenes út a balesetekhez.

Nincs abban semmi ördögi, hogy ingadoznak az árfolyamok, mondjuk világossá válik, hogy a magyar gazdaság teljesítőképessége gyenge, így a forint leértékelődik a svájci frankkal szemben.

Éppen hogy a szabad pénzrendszerrel lehetne megőrizni az EU országainak a rugalmasságát és versenyképességét, ez lenne az egyik kulcs.

nusica 2013.06.07. 10:31:03

@Deepthroat: hát ilyen fokú gyűlölet (ráadásul tudatlansággal párosulva) ténylegcsak nagyon mély torokból képes előbuggyanni... :o

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.07. 10:34:51

Miért érzi, hogy neki minden nap mondania kell valamit én csak azt nem értem?!

Ülne csöndben élvezné zsenijét és kész.

high up! 2013.06.07. 10:38:47

@Fejesrob:

Hogy van az, hogy az EU csak Magyaro-ot használja ki/vezet ellene támadást/próbálja megsemmisíteni/a min.elnöet meg akarja buktatni/2 millió zsidó betelepítését készíti elő?

Látható, hogy nem az EU beteg, hanem csak a magyar.

high up! 2013.06.07. 10:52:04

@msh:

Fordítva ülöd meg a lovat: a versenyképes gazdaságok pont hogy nincsenek rászorulva arra, hogy valuta leértékeléssel tartsák fenn az elvesző jólétük látszatát. A jólét ugyanis nem valuta leértékelésből jön, hanem több tucatnyi egyéb, stratégia tényezőből, ilyenek pl: innovációs, modernizációs képesség, magasfokú oktatás, hatékony adórendszer stb.

Világos, hogy aki ezekben a stratégiai tényezőkben lemarad, annak az utolsó mentsvára a menekülés ki a piacról és menekülés be a csupán percekig hatásos látszat intézkedésekbe: valuta leértékelés, elprivatizáció, az állami lenyúlása a magánprofitnak, és úgy általában szabadságharc hirdetése mindenki ellen, aki jobb.

Vajon a fidióta troll banda ráismer-e ezekből a szeretett felcsúti parasztvezérének a kormányzására?
Egy biztos: ez a bunkó fidióta kormány képes volt arra hogy, a nyócéves lecsúszáson gyorsítson egyet.
Hát ezért nem fog tudni kancsigyuri még vagy 100 évig eurózónáról álmodozni. Tökhülye a bandája mindenhez ami modern és nagyvilági.

2013.06.07. 10:55:54

Ezzel a stílussal egy jobb kocsmába nem engednének be...

nemsirunk 2013.06.07. 10:56:07

@Fejesrob: Az EU-ban sem egyformák az országok helyzetei, ahogy országon belül sem egyformák a régiók, vagy régión belül a városok, sőt városon belül az egyes városrészek helyzetei sem. Most akkor szakítsuk szét önálló utcákra (vagy legalább városokra) az országot, hogy ne használhassa ki egyik a másikat? Ezzel az erővel Borsod, Szabolcs vagy Nógrád megyéket is hagyni kellene leválni, hogy ne kelljen úgymond eltartani őket, és ők is versenyképesebbek lehessenek. Önálló pénzt is bevezethetnének. De mire lenne ez jó? A versenyképesség fenntartása mérhetetlen nyomort idézne elő, filléres minimálbéreket és a szociális rendszer megszüntetését. De legalább megőriznék önállóságukat, nem irányítaná őket a központi kormányzat?
Az meg végképp nem igaz, hogy melyik hatalom hátsóudvara vagyunk. Ezerszer inkább vagyok az EU hátsó udvarában, mint Kínáéban vagy Oroszországéban. Az EU dolgaiba is sokkal jobban beleszólhatunk, mint amire kínai vagy orosz befolyás alatt lenne lehetőségünk.

Bafana 2013.06.07. 10:56:27

@high up!: Úgy nem beszélhetünk versenyről, hogy az egyik futó kap x méter előnyt, meg futócipőt, a másik meg ólom csizmákat a lábára, és akadályokat a távjára. Pedig nálunk ez ment.

msh (törölt) 2013.06.07. 11:04:56

@high up!: belenéztem a kommentjeidbe az adatlapodon és lehetetlen volt nem észrevenni, hogy mindenki, akivel szóba állsz, idióta, tudatlan barom. Ne fáradj, én is az vagyok nyilván. De remélem, nem zavar, ha emiatt nem igazán szeretnék beszélgetésbe elegyedni veled, arra irányítanám rá csak a figyelmedet, hogy egyetlen szóval sem említettem a kormány teljesítményét vagy módszereit, sem ilyen, sem amolyan vonatkozásban, nem mondtam azt sem, hogy a leértékelés, akár adminisztrítv módon, akár ügyesen pozícionált nyilatkozatokkal, helyes módszer lenne.

Két dolgot mondtam csupán: (1) az euró túlhaladott, értelmetlen ábránd, semmi szükség rá SEHOL, Magyarországtól vagy aktuálisan pusztító kormánytól függetlenül (2) a reálgazdasági folyamatoknak és a pénzügyi folyamatoknak szabadon, együtt kell mozogniuk - ez pedig axióma, nemigen szokás vitatni.

És akkor most kikapcsolom a követést a radaron, a fenének sem hiányzik a trollsereg.

vakapad 2013.06.07. 11:05:42

@high up!:

felhívnám rá a figyelmet, hogy a "nyolcéves" lecsúszás világválság nélkül 19 %-os (6 év), világválsággal (nyilván a Gyurcsányék csinálták) 12 %-os (8 év) GDP növekedést jelentett. Fentiek szerint a lecsúszás sulykolását nem forszíroznám.

Bafana 2013.06.07. 11:06:17

@nemsirunk: Az EU GDP 1%alatt van. Kínáé, és néhány keleti országé 5% felett. Nem nehéz kiszámolni, melyik fejlődéssel járnánk jól. Az EU nekünk magyaroknak SEMMIT nem adott puszira, ingyen, szivességből. Viszont pl. Kína úgy adna pénzt, hogy semmi politikai szándék nincs mögötte, nem kell bevezetnünk a kommunizmust, vagy nem érdekli, hogy privatizáljuk-e a BKV-t.

vakapad 2013.06.07. 11:07:35

@Bafana:

Teljesen igaz. Az ólomcsizma a világválság, az akadály meg a szociális népszavazás, ugyanakkor az x méter előny a MANYUP lenyúlás. Utóbbival együtt sikerült stagnálást és a beruházások zuhanását elérni.

vakapad 2013.06.07. 11:10:20

@Bafana:

Úgy adna? Akkor miért nem ad? Lehet, hogy a kínai cégek beruházások elnyerését kérnék cserébe, és akkor a KÖZGÉP-nek annyi?

sas70 2013.06.07. 11:10:34

ez a kényszeres balfasz befoghatná már végre a pofáját!!! Üljön, szorongassa a tökeit 'oszt kussoljon!

Amatőr 2013.06.07. 11:16:47

@Bafana: "De az euró bevezetése az ország jövője szempontjából nagyobb léptékű, ezt talán belátod. "

Hát nem! A társadalom jelene egy kicsit fontosabb!
Cseszheted az ország jövőjét, ha akkor a társadalmat kínaiak, cigányok, arabok, stb alkotják!

Fejesrob 2013.06.07. 11:17:01

@high up!: Semmi gondja nem lenne az EU-nak Mo-al, ha Orbánék nem cseréltek volna le pár külföldi érdekeltséget magyarra. Magasról szarnának az alkotmányra, egyebekre.
Nézd már meg miket meg tudnak csinálni a románok, szlovákok.

"Látható, hogy nem az EU beteg, hanem csak a magyar."

Megnézhetnéd magad, ha ma is Bajnai kormány lenne.

Bafana 2013.06.07. 11:24:33

@vakapad: A szoc.népszavazás, a Közgép meg a MANYUP nem tudom, hogy jön ide, bár a MANYUP nevű szocialista fejőstehén megszüntetése zseniális dolog volt. Az ólomcsizmát és a futócipő hasonlatot arra értettem, hogy pl. az EU mezőgazdasági támogatása kiosztásakor "Hanzi" osztrák gazda 100 egységet kapott, addig a határ másik oldalán gazdálkodó "Palibácsi" csak 40 egységet. SZóval így könnyű versenyt nyerni.
De mért baj, hogy kínai cég kap meg valamit???? Esetleg még nem találkoztál országunkban kínai termékekkel?

Fejesrob 2013.06.07. 11:28:30

@nemsirunk: Minden ország képviseli a maga érdekeit úgy, ahogy tudja. A németek, franciák úgy, hogy erős befolyásuk van.

Mi pedig úgy, hogy elmegyünk a határig. Orbán mégsem mondhatja azt a választóinak, hogy, tovább emeljük az áram árát, mert a külföldi tulaj ragaszkodik a 10%-hoz, viszont cserében nem vagyunk nácik.

Ez az egész EU-val kapcsolatos hisztéria valójában az érdekérvényesítésről szól.

A probléma éppen az, hogy a helyett, hogy a ballib támogatná, hiszen ha netalán ők jutnak hatalomra, az ő mozgásterük is jóval nagyobb lesz, politikai síkra terelik.

Ilyen alapon a francia jobboldal is ronthatná a kormányzó baloldal pozicióit azzal, hogy mekkora szemétség Orbánék alkotmányába belekötni, miközben mindenki tudja, hogy a valódi probléma a Suez kiebrudalása a magyar piacról.

Te pedig a helyett, hogy elmélyülnél ezekben, meg vagy arról győződve, hogy Orbánék titokban ki akarnak lépni az EU-ból.

Miközben felismerték azt, hogy ha ugyanazt a politikát folytatják mint a ballibsik, a büdös életbe nem jönnek ki az IMF hitel-megszorítások csapdájából, igaz, cserében bármit megtehetnek, akár mondvacsinált indokkal még ellenzékük szimpatizánsaikat is jól elverethetnék.

Orbánék nyilván rájöttek arra, senki nem fogja Mo-t kívülről megsegíteni (lsd. devizahitelesek), a multik jól akarnak járni és magasról szarnak bele az ország problémáiba.

Ráadásul be is jött nekik, a termelésben lévő multik maradtak, a többi szépen adja át érdekeltségeit. Ausztria sem tűrné el a magyar multit (nagyon helyesen) pld. az energia szektorában, vagy a belkereskedelmében.

Bafana 2013.06.07. 11:28:47

@Amatőr: "Cseszheted az ország jövőjét, ha akkor a társadalmat kínaiak, cigányok, arabok, stb alkotják!" Ez most hogy jön a témához??
A Titanic is elsüllyedt, még sem arról írok most.

kzoltana 2013.06.07. 11:29:03

A politikai osztály horizontjában nincs a kultúra. Nem ellenséges vele – miért tenné? – egyszerűen érdektelen. Ez páratlan, riasztó és szokatlan.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/4684_kukorelly_endre_ma_nincs_tartas

Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.06.07. 11:40:54

Mégis, ki az, aki egy ilyen Európában bármilyen újabb függőségi viszonyt vállalna? A közös pénz, közös gazdaságpolitika ideológiáját felhasználva simán megoldható egy "helytartó" kinevezése, aki gondoskodik róla, hogy a bankok és a nyugati multik érdekei mindig ki legyenek szolgálva. Ha meg véletlenül beüt a krach, vagy csak rossz üzletet kötöttek, akkor majd utasítják az itteni szerveket, hogy csináljanak megszorításokat...

Nálunk simán tudtak olyan helyzetet előidézni, hogy a magyar embereknek szinte semmilyen beleszólása nem volt a jegybank működésébe, Cipruson pedig precedenst teremtettek arra, hogy ha a bankok esetleg nem jönnének ki a pénzből, akkor nyugodtan belenyúlhatnak a kasszába. Mégis kinek hiányoznak az ilyen és ehhez hasonló ügyek?

10-15 (de még 6-7) éve is jó döntésnek tűnt az EU, és a majd egyszer bevezetendő Euró. Azóta változtak az idők, mostanra egy egész más EU-val állunk szembe, mint akkor, amikor arra szavaztunk, hogy csatlakozzunk.

Amatőr 2013.06.07. 12:08:40

@Bafana: "Ez most hogy jön a témához?? "

A fontossági sorrendre céloztam!
Lehet, hogy a magyar társadalom a végtelenségig terhelhető, de ha ez a határ egyben a pusztulása is,
akkor meg minek?
Mert szerintem a legfontosabb a társadalmat alkotó ember érdeke és minden csak azután következik.
Te az ország jövőjéről beszélsz, ami pedig nem létezik a társadalom jelene nélkül.
Tehát nagyon meg kell fontolni, hogy mennyit ér az euró!

Amatőr 2013.06.07. 12:18:26

@Ellenőrző QR kód: ". Azóta változtak az idők, mostanra egy egész más EU-val állunk szembe, mint akkor, amikor arra szavaztunk, hogy csatlakozzunk."

Szerintem mit sem változott, csak nekünk esett végre le a papírtantusz! Felvetettük magunkat az elitklubba csicskának.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.06.07. 12:25:42

@Csetepaté márki: te melyik posztra reagálsz? mert ez kurvára nem arról szól, mint amire fröcsögsz. szövegértésből karó.
@Reszelő Aladár: neked is hasonló. írtam, hogy volt, aki szívott, nekünk a tapasztalatokat leszűrve kéne készen állnunk a csatlakozásra és akkor belépni, ha jól megvizsgálva a dolgot van értelme. az biztos, hogy jobban jártunk volna, ha a szocik nem kúrják szét békeidőben a költségvetést és még a válság előtt belépünk. a szlovákok nem az euró miatt szopnak, hanem mert túlságosan kiszolgáltatottak egyetlen iparágnak.

s 2013.06.07. 12:36:37

A tescóban tegnap láttam egy fasza kiírást. Elfogadják az eurót a kasszánál, egy eurót megszámítanak 279 forintnak. Akkor a középárfolyam lehetett kb. 296. A Balatonnál ugyanez megy. Kis magyar zsiványgecik. Ők már bevezették. Meg versenyképesek is. Csak a fasz nem vásárol tőlük semmit.

matolcsyra kanyarodva. Soha nem lesz euró Magyarországon, ameddig ezek a főnökök. Nem lehetne játszadozni a saját pénzzel. Ezt az előnyt nem fogják odaadni. A másik pedig, hogy akkor az EU kommandósokkal ellenőrizné le a költségvetést, így meg szarik rá. Nem vagyunk tényező, sem a szemétdombunk, sem pedig az éppen aktuális kakas, amelyik épp rajta kapirgál.

s 2013.06.07. 12:42:35

@Fejesrob: "az pedig elég nyilvánvaló, hogy a poszter közgazdasági ismeretei biztosan nem mérhetők össze Matolcsyéval"

Valóban. matolcsy ismeretei lényegében alulról konvergálnak a zérushoz, bármilyen témában, ezért az ő ismeretei semmilyen X értékkel nem mérhetőek össze a világon, amennyiben X>0.

csavari 2013.06.07. 12:46:36

Hakapeszi Miki

Te hatökör a bajaink túlnyomó többsége gyakorlatilag az összes abból származik, hogy bekényszerítették az országot az eu-ba! A rablásokat az ország kifosztását az eu hitelesítette mert az gonosztevő lakhely áruló söpredék így maradhatott politikailag is hatalmon! Ezért tartotta meg őket az eu azokat a férgeket akik annak idején leakarta törölni még a térképről is izraelt és a művelt nyugatot is! Most ugyanazok a tetvek csontig benyalnak mindegyiknek!

szelephimba 2013.06.07. 13:10:28

"soha nem lesz euro Magyarországon" ...Miért kéne?

lobster thermidor 2013.06.07. 13:12:21

Miért is kellene a fiúknak euró...?

Jól elseftelgetnek a forinttal.
Időnként egy - két beszólással, intézkedéssel meglökik az árfolyamot, a mozgásokból eredő profitot meg bezsebelik.
Csak a hülyéknek nem világos, hogy egyesek órák alatt nagyobb vagyonokat tesznek zsebre, mint a közoktatásból elvont milliárdok, vagy a hátrányos helyzetűekre fordított juttatások összege.

kifordított nagyanyó 2013.06.07. 13:31:23

Más az ellenzék és más a kormányzás.

Mindfield 2013.06.07. 13:33:36

"Matolcsy elszólása: szarunk mi az euróra"

Nincs azzal probléma, ők is szarni fognak ránk, a nekünk szánt pénz máshova is jó lesz, nekünk meg úgy sincs szükségünk a mocskos nyugat pénzére.

kvadrillio 2013.06.07. 13:45:15

Én meg SZAROK AZ ERZSÉBET-UTALVÁNYRA !
SPARBAN VÁSÁROLTAM TELE KOSÁRRAL, ÉS A WC PAPÍRT KISZELEKTÁLTA A "KASSZÁSCSAJ", HOGY ERZSÉBETTEL CSAK ÉLELMISZERT LEHET VENNI !!!!!
ÉRDEKES...AZ ENNI-KÉKKEL MINDENT LEHETETT !!!
SZAAAL...HIRTELEN ESZEMBE JUTOTT EGY MAGYAR MONDÁS: HA ESZEL...SZARSZ IS !!!!!+

ORBÁN MEG DUGJA FÖL A SZAR ERZSÉBETET MAGÁNAK !!!

high up! 2013.06.07. 13:45:24

@vakapad:

Én meg felhívnám a figyelmedet arra, hogy azon országok, amelyeket nem tettek tönkre 100 napba csomagolt és egyéb hat éves ámokfutások, a 2008-09 es válság elmúltával leporolták magukat és vidáman röhögnek még a mai napon is a magyarok még mélyebbre csúszásán.

nemsirunk 2013.06.07. 13:51:00

@Fejesrob: Könyörgöm, az én érdekeimet ne képviselje tovább Orbán vezér, mert ezzel csak napról napra rosszabb helyzetbe kerülünk. Az nem érdekképviselet, ha nekimegy Európának, összeveszik a fél világgal, aztán valami hős mártírnak állítja be magát, akivel mindenki ki akar szúrni. Csak egy idióta hiheti el, hogy ezzel a mi érdekeinket védi. Mint a hírhedt rezsicsökkentés: el vannak ájulva milyen jó dolog is ez, közben a valóságban mindenkinek magasabb lett a rezsije, csak szemellenzős módon nem a valóságot számolja bele, ráadásul a beuházások elmaradása is óriási károkat okoz. De ez az alattvalóknak nem számít, az a lényeg, hogy jól kiszúrjunk a gonosz nyugattal (akik egyébként irdatlan pénzeket öltek a magyar infrastruktúra fejlesztésébe). Lassan le kell tagadnom az állampolgárságomat külföldön, mert csak megvetnek minket. És joggal, mert semmit sem tudunk felmutatni, viszont a magyar arrogancia és tahóság az egeket verdesi. Orbán oktat ki olyan országokat gazdaságirányításból és demokráciából, melyek száz évvel járnak előttünk minden szempontból, közben itt már akkora a katasztrófa, hogy egy kutyakaja dobozoló üzemet is miniszterelnök avat, a vezér demokráciafelafogása meg kb Kim Dzsongil szintjén rekedt meg.

Mindfield 2013.06.07. 13:55:01

"Valakinek van egy véleménye arról, hogy az Euró bevezetése nem biztos, hogy szerencsés, mivelhogy az EU szerinte a szétesés állapotában van. "

Akkor shortolja az Eurót, ha meri! Ne csak a dumája legyen nagy! Aki azt hiszi hogy az euró szétesik, fogadjon csak ellene!!!!

high up! 2013.06.07. 14:08:23

@Fejesrob:

nézd, marha unalmas már ez a "Az ÉJU azért b...-ik ki velünk mert mi kib...szunk a multikkal" duma. Ezt a retorikai hülyítést úgy hívják, hogy a disznó csak moslékot zabál ezért azt kell adni neki. Szóval aki nem disznó, az nem zabálja ezt a fidióta moslék dumát.

Teccik tudni Kína még jobban kib...ik a világgal, ráadásul szerte a világban több tíz milliónyi munkahelyet tett eddig is tönkre, mégis minden károsult rohan hozzájuk eladni, befektetni. Na akkor hogy is van ez?
Ja tudom, a világ csak Magyaro-gal b..ik. Mert Magyaro kicsi. (ja és akkor mivan Szlovákiával? Na meg Svájccal?)

high up! 2013.06.07. 14:12:06

@Fejesrob:

Engem nem érdekel a jelenlegi maffia pártokból egy sem, így se a felcsúti párttitkár fia, se Libás. De mégis, ha Libás jönne, mit tudna még ezen a helyzeten jobban elszarni? Tudnál konkrétumot mondani?

high up! 2013.06.07. 14:19:01

@Fejesrob:"Miközben felismerték azt, hogy ha ugyanazt a politikát folytatják mint a ballibsik, a büdös életbe nem jönnek ki az IMF hitel-megszorítások csapdájából"

Te Robi, a ballibsik nem külpolitikailag, hanem BELGAZDASÁGILAG vitték el az országot az IMF előtti kényszer letérdeplésbe.
A felcsúti parasztvezér se politikailag fogja kihámozni magát ebből a helyzetből, hanem a belgazdasági megszorításokkal.
Ezt meg már a ballibsik is csinálták 2006-tól. S ha nem jön az atomsérült matolcsy 3 elkúrt éve, akkor már rég vége lett volna a megszorításoknak. Kb. két éve.

alfax 2013.06.07. 14:34:40

hallgass egy kis róna Pétert.
Az euró nem lenne jó nekünk most.

És ennek nincs köze Matolcsyhoz.

nincs1itt 2013.06.07. 14:55:52

@msh: csak halkan merem megkérdezni, hogy az EKB-ról, hallottál-é??? Ugyanis 2004 óta, tudod EU tagság, bécsi cuki stb., ez a pénzintézet a fő "smasszer". Ugyanis, az EU, ha emkéxel még a szén és acél unióként indult.
Lehet köpködni, Hansi is azt tette, amikor dojcs márkot elvették tőle, de mivel kukk ugyanannyit ér az ájrója, ezért magasról tesz rá!
Szóval, nem az euró bevezetésével van a baj, hanem azzal, hogy debilek, retardáltak és cezaro-mániások igyekezenk a "közzel" elhitetni, hogyaszongya: "..,áááááá, az xar ottan ám az unóba', maraggyá csak megfele @Fejesrob: szinttyén"
Nem használnak ki, már azt sem!

_most_ 2013.06.07. 14:59:16

a forint sokkal erősebb valuta, mint az euró, nyilvánvaló, hogy nincs értelme bevezetni :D

Girhes Joe 2013.06.07. 14:59:20

Csak egy részletkérdésre reagálnék:

"mi a repedt fasznak kell népszerűsíteni bármit, amire nyilvánvalóan jókora túljelentkezés lesz. A hülyének is megéri az olcsó hitel, a kérdés tehát nem az, hogy lesz-e rá kereslet"

Csak éppen jegybanki alapkamat ügyében már legalább egy éve megy az óbégatás, hogy nem jó lenyomni a kamatot, mert nem Simor magas kamatja miatt nincs hitelezés, hanem mert a vállalkozásoknak "nincs rá igénye"...

...úgyhogy eldönthetnétek már, hogy most akkor van sapka, vagy nincs sapka OVi-n.

nincs1itt 2013.06.07. 15:05:09

@Ellenőrző QR kód: Na figyelj Te sötét gyalog! Gondolom a Duce-bonsai azért volt olyan lelkes, amikor a belépésről volt szó, mert annyira tudta a tutit. Igen a görögökhöz is küldtek, "felügyelőt", ugyanis a nyugdíjak, meg a fizetések német színvonal FÖLÖTT mozogtak, de nem ismerek görög ipari terméket, ami világszínvonalú lenne...
A magyar emberek, a kormányaiknak köszönhetik a helyzetüket! A ciprusi einstand, 100 ezer euró FELETTI összegekről szólt, az átlag megtakarítás az EU-ban ennek a harmada!
Szépségem az EU legfontosabb jelszava: TERMELÉS! Mongyá' má' termelő MAGYAR tulajdonú üzemet!!! Baz+, hülyeségből, populista demagógiából, még az életben nem lett GDP!!!

hot-spot (törölt) 2013.06.07. 15:07:08

@high up!: Ott a pont.
Kibaszott kurva sárgák!

nincs1itt 2013.06.07. 15:14:50

@Gergő77: Na figyu, szerinted NEGATÍV, az az RECESSZIÓBAN, tehát ZSUGORODÓ gazdaság esetén, az alapkamat csökkentése jó? Segítek: Japán.

Az a baj, hogy a hazai "közgazdászok" a zfoci és a pop zene szintjére süllyedtek! Ha Matolcsy közgazdász, akkor Csa'Sanyi énekes...

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.06.07. 15:22:12

@Gergő77: nem vágom, hogy a növekedési hitelprogramnak mi köze van a kamatcsökkentéshez, de ha már kérdezted, igen, én is azt írtam annó, hogy korai volt elkezdeni kamatot vágni. később, óvatosabban nyilván simorék is nyestek volna, ettől függetlenül valóban bejött nekik. de ez csak azért van, mert a nemzetközi hangulat a pénzcsapok fullra nyitása miatt nagyon jó volt, itthon pedig a rezsicsökkentés még rátett egy lapáttal a dezinflációra. szóval kockázatos volt és bejött, de sokat nem nyertünk ahhoz képest, mintha lassabban, kiszámíthatóbban csinálták volna, nem pedig csakazértis kuruckodva, meg a simorékat szopatva. most már agyalhatnak, hogy hol a vége, még max kettő vágás benne van, aztán ha vége a pénzbőségnek, emelhetik is vissza.

nemsirunk 2013.06.07. 15:38:15

@alfax: "Az euró nem lenne jó nekünk most."

Mindig van valami ok, hogy MOST éppen miért ne. A szomszéd pár is évek óta halasztgatja a gyerekvállalást, mert most ez hiányzik, most az nem optimális, most amaz nincs kész. Csakhogy soha nem lesznek ideális feltételek, és a gyerek meg hiányzik.
Az euróval is így vagyunk.
De Matolcsyék valódi érve a bevezetés ellen: akkor radikálisan csökkenne a befolyásuk, még inkább beleszólnának és ellenőriznék mások is a ténykedésüket, miközben nekik éppen a totális kontroll kiépítése a céljuk az ország felett. És nincs olyan érv számukra, ami a hatalom csökkentését indokolhatná számukra. Ezt nevezik ők szabadságharcnak.

hot-spot (törölt) 2013.06.07. 22:52:15

Ez a kedvenc blogom,Poldi után.
Itt mindig feltorlódik a sok "elmés".:)

nniicckk 2014.04.06. 12:11:01

▓▓▓▓▓░░▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓░░░░░░░░░░░░
▓▓▓▓▓░░▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓░░░░░░░░░░░░
▓▓▓▓▓░░▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓░░░░░░░░░░░░
▓▓▓▓▓░░▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓░░░░░░░░░░░░
▓▓▓▓▓░░▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓░░░░░░░░░░░░
▓▓▓▓▓░░▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓░░░░░░░░░░░░
▓▓▓▓▓░░▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓░░░░░░░░░░░░
▓▓▓▓▓░░▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓░░░░░░░░░░░░

nniicckk 2014.04.06. 13:41:29

░░▓▓▓▓▓▓░░░░░░▓▓▓▓▓▓░░░░░░░░▓▓░░░░░░░░░░░░▓▓░░░░░░
▓▓░░░░░░▓▓░░▓▓░░░░░░▓▓░░░░▓▓▓▓░░░░░░░░░░▓▓▓▓░░░░░░
░░░░░░░░▓▓░░▓▓░░░░▓▓▓▓░░░░░░▓▓░░░░░░░░▓▓░░▓▓░░░░░░
░░░░░░▓▓░░░░▓▓░░▓▓░░▓▓░░░░░░▓▓░░░░░░▓▓░░░░▓▓░░░░░░
░░░░▓▓░░░░░░▓▓▓▓░░░░▓▓░░░░░░▓▓░░░░░░▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓░░░░
░░▓▓░░░░░░░░▓▓░░░░░░▓▓░░░░░░▓▓░░░░░░░░░░░░▓▓░░░░░░
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓░░░░▓▓▓▓▓▓░░░░░░▓▓▓▓▓▓░░░░░░░░░░▓▓░░░░░░

nniicckk 2014.04.06. 13:56:58

░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
░░▓▓▓▓▓▓░░░░░░▓▓▓▓▓▓░░░░░░░░▓▓░░░░░░░░░░░░▓▓░░░░░░
▓▓░░░░░░▓▓░░▓▓░░░░░░▓▓░░░░▓▓▓▓░░░░░░░░░░▓▓▓▓░░░░░░
░░░░░░░░▓▓░░▓▓░░░░▓▓▓▓░░░░░░▓▓░░░░░░░░▓▓░░▓▓░░░░░░
░░░░░░▓▓░░░░▓▓░░▓▓░░▓▓░░░░░░▓▓░░░░░░▓▓░░░░▓▓░░░░░░
░░░░▓▓░░░░░░▓▓▓▓░░░░▓▓░░░░░░▓▓░░░░░░▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓░░░░
░░▓▓░░░░░░░░▓▓░░░░░░▓▓░░░░░░▓▓░░░░░░░░░░░░▓▓░░░░░░
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓░░░░▓▓▓▓▓▓░░░░░░▓▓▓▓▓▓░░░░░░░░░░▓▓░░░░░░
░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
süti beállítások módosítása