Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.06.22.

Bukhat az utalványok állami lenyúlása

Szárnyathy Géza

Brüsszel a jelek szerint nem hagyja annyiban, hogy kedvenc kis unortodox tagállamában komplett piacot nyúl le az állam pár hét leforgása alatt: az utalványpiac monopolizálása miatt indított kötelezettségszegési eljárást tovább víve az ügy a luxembourgi bíróság elé került. A bizottság azt állítja, hogy ez egyszerűen einstand volt, az állam erőszakkal monopóliumot alakított ki azzal, hogy adózási szempontból súlyosan hátrányos helyzetbe hozta a korábban meghatározó piaci szereplőket.

Kedvezmény csak az állami utalványra jár, a többi bekaphassa. S mivel a kedvezmény nagyjából 30-35 százalék terhet jelent - a döntés óta emelkedett a kulcs -, a normál pedig 51-et, könnyű belátni, melyiket választották a munkavállalók. Felesleges mellébeszélni, hogy bizonyos helyzetekben tök versenyképes a nem állami kibocsátású utalvány, hiszen a piac gerincét a klasszikus cafetéria adja, a többi csak csokireszelék. Az pedig látszott, hogy csak azt lehet eladni ezen a területen, amihez adókedvezmény kapcsolódik.

Brüsszel szerint ez sérti a szolgáltatási irányelvet és a szabad vállalkozáshoz való jogot. Ebbe elég nehéz belekötni, hiszen az történt, hogy az állam 2011 végén kitalálta, ez neki kell, és törvényalkotási jogával visszaélve versenyképtelenné tette a korábban itt tevékenykedő vállalkozásokat. Teljesen mindegy, hogy ezek a cégek hova vitték a profitjukat és hová nem, ez ugyanis nem változtat az einstand tényén. Mellesleg ezeknek a cégeknek a bevétele egyenként kisebb volt, mint amennyit a Közgép két év alatt osztalékként kifizetett. Csak az összehasonlítás végett.

A legérdekesebb az, hogy az állam mindezt nem vitatja. Nem azzal érvel, hogy de nem is, meg ezek gusztustalan csigaevők, és lopják ki a pénzt az országból, amit meg nem lehet hagyni. Nem. Az állam picsog. Hogy milyen fasza ki szociális nyaraltató programot hoztak létre és hány rászoruló tudott eddig nyaralni. És nem is állami pénzből. És ezt most a gonosz bizottság tönkre akarja barmolni.

Eleve rossz az érvelés. Egyrészt a jogsértést nem írja felül, hogy az mi célból történt, közérdekre hivatkozni, amely háttérbe szorítja az egyes cégek érdekeit pedig nevetséges. Az más kérdés, hogy a szociális üdültetés forrásának előteremtésére - márpedig a kormány szerint kizárólag ez a célja az egész utalványosdinak - miért kell egy ennyire bonyolult és drágán finanszírozható rendszert felépíteni? Az utalványokat le kell gyártani, ki kell küldeni, be kell gyűjteni, adminisztrálni kell estébé, egy sor költséges és munkaigényes feladat van az egésszel. Mire a pénz befolyik és költhetővé válik, addigra jelentős hányada megy el a sok szirszarra. Nem épp hatékony módszer.

Másrészt most tényleg azzal akar érvelni az állam, hogy amit neki kellene csinálnia, azt mással finanszíroztatja? Hiszen a picsogás során kiemeli a minisztérium: nem állami pénzből finanszírozódik az egész és ez milyen jó. A szociális üdültetés, ha már van ilyen, állami feladat. Mint ahogyan az egyéb szociális juttatásokat sem lehet leosztani a piacon, ezt sem kellene. Ez azonban rohadt sokba kerül, és minek szűkítse az állam a maga költségvetési keretét, ha mástól el lehet venni?

Volt hasonló szociális üdültetés, az üdülési csekkhez kapcsolódott. Az ücs-öt mindig is az állami tulajdonú üdülési alapítvány bocsátotta ki, osztotta és fosztotta, a gigantikus kezelési költségből pedig futotta évente egy-két milliárd gyerekek és nyugdíjasok nyaraltatására. Ez a piac azonban kellett a Szép kártyának, pontosabban az OTP-nek, s az ő nyakukba ilyen szarságot nyilván nem lehet varrni, piacgazdaság van elvégre. Inkább zúzzuk le a többi utalványost és ezt a programot fizessük abból, amit onnan lenyúlunk. Fasza kis terv.

Nagyjából itt kezdődött a magántulajdon tiszteletének megszűnése. A "nekem az kell" érzés elborította a kormány agyát, akár egy négyéves kis hisztérikának a játékosztályon, s az utalványosokat követték a plakátosok, trafikosok, földbirtokosok. Reméljük, az agyunkat nem irigylik el.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

170 komment

Címkék: utalvány einstand EU Erzsébet-utalvány

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr415372123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Napkutya 2013.06.23. 17:02:20

@Blogger Géza: Ez MIRE válasz, egyszerű lelkű barátom??

Mert a kasszánál, a boltokban, az van, amit írtam.
Idehaza is, meg kinn is.

Bármit is írsz....

Fékezz, gondolkozz...

hunyuan 2013.06.23. 17:03:00

mindenki hülye bazdmeg csak orsós a helikopter!

Blogger Géza 2013.06.23. 17:04:42

@igazi hős: Ezt már egyszer elmondtad, de a hasonlatod eléggé rossz.

1) Hogy te is értsd: az egyes italokon sem egyforma az adó. Te kiválasztottál kettőt, de én meg kiválaszthatok mást: gyümölcslé, energiaital, cukormentes kóla, gyümölcsös sör stb. és más-más az adója.

2) Az egyes utalványokon sem. Elég indokolatlannak tűnik a közhasznúnak nagyobb kedvezményt adni, mint a profitorientáltnak, hiszen ez közcélt finanszíroz, a másik meg nem. Lásd még alapítványok...

Blogger Géza 2013.06.23. 17:05:36

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Igen, a második bekezdéssel egyetértek. :)

apanna 2013.06.23. 17:07:26

@Hobbisebész: Akkor ahol beváltják. Te egyébként nem kapsz a munkáltatódtól, mert ha kapnál nem írtál volna ilyen hülyeséget.

bkkzol 2013.06.23. 17:13:15

Teljesen normális reakció! Kikerültek a játékpénz businessből bizonyos körök most megpróbálnak minden lehetséges téren bosszúságot okozni, feljelenteni... Én is nagyon mérges lennék ha sok száz milló forintnyi talált pénzt kivennének a zsbemből.

Fahrenheit451 2013.06.23. 17:15:03

Nem mindegy,hogy a magyar komcsik vagy a külföldiek lopják el a pénzt?

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2013.06.23. 17:23:48

Kattogni lehet, végülis demokrácia van. Finnországot is folyton basztatják az autóadó miatt, ami teljesen szembemegy az eu normákkal, a finn állam inkább befizeti a büntetést, de még így is jobban jár. Jogászaik meg kardoznak a brüsszeliekkel. Ez szerintem tök normális dolog. Ettől sokoldalú, sokrétű az únió. Orbánék meg jól csinálják. Éljen a Fidesz, éljen Orbán Viktor!

Kopasz Szuzukis 2013.06.23. 17:24:15

Bacottul félreértik az "eftások" az egész rendszert!
NEM AZ UTALVÁNYKIBOCSÁTÓK KAPJÁK A KEDVEZMÉNYT!!! Hanem az utalvány használói. Jelen esetben a cafeteria igénybevevői és a cafeteria utalványokat a dolgozóinak biztosító cégek, intézmények. A CD és a Sodexho csak a technikai lebonyolítást végezte a szokásos piaci árrésért. És nem lapátolták ki vagonszámra a lét!

Ennél sokkal szemetebb az a húzása a té bicepszér kúrmánynak, hogy a focimeccs bérlet nulla kulcsos, de az egészségpénztári felhasználás nem. Azért kőkeményen adózni kell.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.06.23. 17:40:36

Na, Faszikáim!

Ha bukik az állam, még mindig meglépheti azt, hogy az utalványok adótartalmát minden tekintetben alárendeli a munkabér jellegű adómértékeknek, oszt a csigazabáló kis gecik adhatják az utalványaikat, és létrehoznak egy nonprofit céget, mondjuk Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány (ja ilyen már van :-) ), amibe betolnak egy rakás pézt, és ott nem utalványt, hanem céges üdülési jogot adnak el...
Amit ugye a cég annak ad akinek akar :-)

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.06.23. 17:41:09

@Blogger Géza: igen, az a rendszer rossz része többek között, hogy az utalványok forgalmazása és kezelése költséges, és épp ezen nem akart változtatni a derék kormány.

Szociknak vége 2013.06.23. 17:41:50

@Napkutya: Biztos a kidobandó dolgokból vásároltál, amit a disznóknak visznek a franciák. Persze szó nincs róla hogy Franciaország olcsó lenne, itt a csórók bevásárlóhelye az Auchan, például:

www.auchandirect.fr/boissons/jus,-softs/colas,-boissons-gazeuses/id0/671

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.06.23. 17:42:04

@tede: ja, arra a baromi pézszivattyúzási hozzáértéshez... :-)

Szociknak vége 2013.06.23. 17:44:08

@Szárnyathy Géza: ''az utalványok forgalmazása és kezelése költséges, és épp ezen nem akart változtatni a derék kormány.'' - Persze ezt csak a külföldiek picsánrúgása utá derítették fel ellenzéki tényfeltárók.....nyíhhahahahhahaha

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.06.23. 17:44:55

@Kopasz Szuzukis: Ahhoz képest, hogy 'csak' az elosztást végezték, 2-3 milliárd volt a Sodexho nyeresége évente....

Szociknak vége 2013.06.23. 17:50:25

@Magánvéleményem: Az Erzsébet utalványnak kellene valami monopóliumot intézni a vízigótok meg a frankok földjén, biztos nem tartana sokáig, amíg valami polkorrekt dolgot müvelnének a papírjainkkal!

Nyíhahaha!!!

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.06.23. 18:01:14

@béla a görög: Szerinted az teljesen korrekt, hogy az állam adókedvezményei miatt felfutó utalványosztogatás 3-5%-os jutalékát egy olyan külföldi cég teszi zsebre, ami gyakorlatilag csak egy egyszerű nyomda..

Ez nekik minden évben 2-3 milliárd forint tiszta nyereséget termelt... Hogy most nincs az adókedvezményes felhajtó erő, nem oda mennek a munkáltatók utalványoztatni. NA ez ami nekik kurvára fáj! Ezért üvölt minden francia féreg az EU fülébe!

Nincs még egy olyan ország, ahol ekkora inyenjutalékot adnak egy multinak! Csak nálunk lehetséges az, hogy egy cég hatására egy egész országot perbefognak! Szégyen!

Ha oda kell adni az adókedvezményt a multinak, akkor inkább szűnjön meg, és adóztassák meg az utalványosdit! Na akkor mekkora sipákolás lenne :-) mindenféle diszkrimináció nélkül minden utalvány adó és járuléktartalmát hozzáigazítani a munkabérhez... :-) Azt sokkal jobban szeretnék.... És az lenne a jó a sok gyökér magyargyűlölő liberálbolsevik gazembernek!

Blogger Géza 2013.06.23. 18:05:13

@Szárnyathy Géza: Valószínűleg most fajlagosan olcsóbb, tekintve a megnövekedett mennyiséget.

igazi hős 2013.06.23. 18:05:22

@Blogger Géza: A termékek egyformák, egyik sem lehet közhasznú, bármit is érts ez alatt. Vagy te elhiszed, hogy van közhasznú alma, meg piaci alma?
Egy _feladat_ vagy az azt ellátó _cég_ lehet közhasznú, ennek megfelelő állami kedvezményt kaphat. De itt nem ez történt, nyilván pont azért, hogy ne kelljen versenyezni az állami cégnek a magáncéggel, nehogy kiderüljön, hogy az állami drágább.
A te analógiáddal: ha a csipszadóhoz (ahol a tv. szöveg szerinti cél valóban pozitív) hasonlóan kiszabják adóként, illetékként vagy más módon, hogy az utalványokból befolyó összeg 1%-át beszedik és szociális akármikre költik, az méltányolható cél (bár a tapasztalatok szerint ez is félrement, valahogy nem oda juta támogatás, ahova a tv. szövege szerint kéne). De olyan nincs, hogy csak az egyik csipszre van adó...

room_101 2013.06.23. 18:11:11

Azért jó ez a huzakodás, mert minden eset, amikor látványosan leszállnak a bicikliről, jól megrángatja az euró árfolyamát, azon meg szépen lehet keresni ahelyett, hogy a csökött agyú kommentelőket tök feleslegesen győzködjük itten a magunk vélt igazáról, meg a nemzet nagyságáról.

igazi hős 2013.06.23. 18:13:18

@Magánvéleményem: Ha szerinted olyan magas volt a jutalék, akkor Orbánék miért nem csináltak egy céget, aki olcsóbban megcsinálta volna az egészet a zemberek érdekében? Hiszen ha igazad van, akkor az állami cég 2-3 milliárddal olcsóbban meg tudná csinálni az egészet, ennyivel több maradna a mi zsebünkben.
Kérlek magyarázd el, ha tényleg a mi (dolgozók és adófizetők) érdekünket nézték, akkor miért nem ezt csinálták? Vagy talán nem ezt volt a cél, hanem hogy 2 bank és 1 bolthálózat jól járjon?

TomT 2013.06.23. 18:15:24

Vicces, ahogy picsogást emleget ez a... picsogás.

Az viszont már döbbenetes, hogy miközben napi rutin az ún. európában, hogy mi és a mi érdekeink mindenek után valók, nekünk azzal kellene foglalkozni, hogy egy külföldi pénzcsörbölde kipenderült a jól bekorrumpált helyéről nálunk.

"Brüsszel nem hagyja annyiban", mi? Ez kb. annyit tesz, mint ha a tolvaj megorrolna, hogy bezártad-beriasztottad a kocsid

Persze jól látszik, hogy micsoda örömöt okoz egyeseknek, ahogy ez a brüsszelként hivatkozott, jobbára német gazdasági érdekkör igyekszik úgy táncoltatni pl. Magyarországot, ahogy épp fütyül, dehát nem vagyunk egyformák.

Blogger Géza 2013.06.23. 18:17:34

@igazi hős: Nem a termék közhasznú, hanem a szervezet.

Szociknak vége 2013.06.23. 18:50:44

@TomT: Ha nagyon pörögnek, én megdupláznám az ÁFÁt orbán helyében, de csak a francia importra. Versenyezzen a renault 54%-os ÁFÁval, ha akar.

De mivel emiatt sivítozik majd az 'EU', minden EU importra, hogy ne legyen diszkrimináció.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.23. 19:13:40

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: a loási szándék hol is volt?
ja hogy nagybetűvel = igaz?
:DDDD

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.23. 19:15:47

@igazi hős: Vagy te elhiszed, hogy van közhasznú alma, meg piaci alma?"
az almával kapcsolatban azt tudom, van termelői alma 40ért és a "piaci" (bolti) alma 240ért...ugyanakkor ugyanabban az országban.
ez az a kurvanagy verseny amiért vergődtök is bazdmeg az emberek átbaszása és meglopása....ez megy 20 éve, ez a verseny...

vezér01 2013.06.23. 19:42:15

Amúgy miért is jó nekünk,ha az államunk helyett egy francia cég kaszál az utalványokon ?

Szociknak vége 2013.06.23. 19:46:41

@vezér01: Azért amiért a rezsicsökkentés rossz.

Csak.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.06.23. 19:59:35

@vezér01: ezt bírtad leszűrni? akkor még egyszer: a gond az, hogy az állam lenyúlt egy piacot erőszakkal

tollas 2013.06.23. 19:59:49

Nekem azzal semmi bajom nincs, hogy egy papírfecni kiadásával nem a franciák jutnak busás haszonhoz.

Kim Jong Un 2013.06.23. 20:08:06

Egy kerdes. :D
Mi is az amiben a naaaaaaaaaaagy ciprusonbankbeteteketzarolo Brusszel olyan nagyon megfingatott minket? En speciel folyamatosan arrol olvasok, hogy ez az eljaras is megszunt ellenunk, meg az az eljaras is megszint...jo, persze azok a mocskos degeneralt libsik utik az asztalt szerte az EU-ban hogy buntessenek meg minket, dehat nem megy.

Meg allamcsod se lett...pedig nincs IMF...
Meg kis sem zartak minket az Uniobol, pedig paran erre a gondolatra vertek ki szerintem minden este...nem megy mostanaban a szeker mi libsikeim? :D

azbesztos 2013.06.23. 20:12:06

Át kell nevezni szociális jegynek, ilyet csak az állam adhat ki. A közpénzekkel való seftelést mindenképpen meg kell akadályozni, de garantálni kell, hogy élelmiszerre költsék az emberek.

azbesztos 2013.06.23. 20:14:43

Az Erzsébet utalvány egyébként sem más, mint az élelmiszerek ÁFA csökkentése.

birkakhoz 2013.06.23. 20:16:28

Maffia kezeben az orszag ! El lehet donteni ki a rosszabb ! Komcsik ,vagy a maffiozok? Nincs mas lehetoseg, bar a maffiozok is mind komcsik ,viszont a komcsik kozott nincs maffiozo! Komcsi maffiozoknal pedig nincs rosszabb, gatlastalanabb , elvtelenebb , kapzsibb! Jovore mindenki menjen szavazni kulonben az erdelyi magyarok fognak donteni a sorsunkrol, nyakunkon hagyva a szevezett felvilagot !

mazolika 2013.06.23. 20:30:22

@Hobbisebész: Az, hogyha kp-ben kéred, akkor nem 5000-et, hanem kevesebbet kapsz (hiszen "alacsony" a cafeteria adóértéke).

Persze én is inkább a kp-t választanám, de sajnos nem engedhetem meg magamnak, hogy "kidobjak" több tízezer forintot, mert nem játékpénzzel fizetek ott, ahol amúgy is elfogadnák :)

campobaszo 2013.06.23. 20:52:30

Valaki biztos jól jár azzal,hogy az Erzsébet utalványokat felesleges borítékba rakják,és minden tömbhöz jár egy értéktelen fedőlap,ami biztos,ami biztos ugyanolyan biztonsági papírból van,mint a többi címlet.Miért nyugtat meg egyeseket az,hogy magyarok lopják ki a szemüket?

cso zsi 2013.06.23. 20:53:06

@MetroGoldwinMayer: A rezsicsökkentés nem "csak" rossz. A múlt heti bejelentések után egy háromtagú, kétszázezer nettóból élő család esetén már nagyobb a veszteség, mint a nyereség. Bezzeg, aki a háromszorosából él, úszómedencét fűt, annak rögtön meglátszik a 10% kedvezmény.

Szociknak vége 2013.06.23. 20:54:45

@cso zsi: Havi 600ból fütesz úszómedencét? Hogy csinálod?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.23. 21:19:35

@campobaszo: elötte is úgy volt...pont úgy. kisboríték fedőlap, csak az volt ráírva sodexo.
fáj mi?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.06.23. 21:20:56

@Szárnyathy Géza: bezzeg amikor állami segítséggel (mszp-szdsz) nyúlták le az ország összes piacát lenyúlták a nyugati cégek...hol voltál?

fifibá55 2013.06.23. 21:21:40

@MetroGoldwinMayer: Napkollektorral. Csak most már az úszómedencével se lehet a többletenergiát elnyeletni, halnak be a rendszerek, ha ilyen kánikula marad továbbra is.

zobod 2013.06.23. 21:22:31

@Szárnyathy Géza: "Hagyjuk már ezt, hogy ki vitte ki a profitot meg ki nem vitte ki a profitot!" - de miért hagyjuk, hiszen ez a lényeg. GDP vs GNP. Természetes dolog, hogy a tőkés szabadon rendelkezik a profitjával, úgy, ahogy az neki tetszik. Éppen ezért, a legfontosabb kérdés az, hogy a magyar piacon, magyar adókedvezményekre alapozott piacon olyan tőkés birtokába kerül a profit, akire a magyar államnak nincsen különösebb ráhatása, vagy olyan kezében lesz a profit, akivel bármikor lehet beszélni. A szociknak sem az fáj, hogy a megvalósul ez a utóbbi rendszer, az fáj nekik, hogy nem ők csinálják a maguk hűbéreseivel. Egyébként meg a sok hülye kávéházi és romkocsmás felhőtologatónak tessék szépen megalapítani azt a bizonyos sokat ajánlgatott "bécsi cukrászdát", akkor majd rájön az egyszeri ostoba EU hívő, hogy mi a különbség a valóság meg a propaganda között. Javasolnám nekik, első körben, agrárvállalkozás alapítását és vezetését Dániában. Vagy Franciaországban megpróbálni venni mondjuk 5-600ha termőföldet. Esetleg venni egy német, francia, vagy olasz üzemet, - elszánt versenyzőknek lehetőleg élelmiszeriparban - bezáratni majd magyar eredetű terméket forgalmazni a piacán, pl. az OTP által megfinanszírozott, német, francia, vagy olasz városban nyitott és a helyi kiskereskedőket elég nehéz helyzetbe hozó magyar hátterű CBA diszkontban, a profitot meg full hazahozni. Sok sikert hozzá. Tényleg ekkora balfékek vagytok, ballerkéim? Piacgazdaság, meg egyenlő esélyek, mi?

nem megfelelő 2013.06.23. 21:28:03

@fal_adja_a_masikat: "Ha nektek azaz élmény kell, hogy az egyre silányabb, viszont arányaiban egyre drágább külföldi trendi termékeket fogyasszátok,"
Ezek szerint a sodexho és társai silányabbak, mint az állami opció? Ha igen, akkor minek diszkriminatív adózással még jobban súlytani őket? Mert ha jól értettem, az EU csak ezért szólt be: ugyanazon a terméken egyik cégnek kisebb állami terhe lesz, mint a másiknak.
Vagy az állam attól fél, hogy a fogyasztó (te és én, többek közt) túl hülye ahhoz, hogy magától eldöntse, mi tetszik neki jobban?

Persze lehet, hogy meg tudják majd győzni az EU-t, hogy nem ugyanarról a termékről van szó. De ha nem, akkor szopás van: vagy te mit szólnál ahhoz, ha a jelenleg küföldön dolgozó hazádfiainak azt mondanák, kereshetsz annyit itt a gyárban, mint a mieink, viszont többet levonunk belőle, mert csak?

Megjegyzem, ha mindenki hazajönne, kicsit megdobnák a munkanélküliséget: az építőmunkásokat persze egy darabig felvehetné a Közgép, hazaküldve pl. a romániai - magyar - munkaerőt, de mi lenne a többiekkel? Vállalkozni nálunk nem buli, számtekkel lehet ugyan mit kezdeni, de aki itthonról képes rá, az edig se ment ki, a rengeteg takarítót, eladót, pincért meg nem fogja felszívni a CBA. Az orvosokat és egészségügyi dolgozókat sem. Ezek egyike sem azért ment külföldre dolgozni, mert valamelyik multi ellehetetlenítette itthon.

Szal, szvsz nem baj, ha fikázzuk a szar külföldi termékeket, de az aranyszabály él: amit nem kívánsz magadnak ...

cso zsi 2013.06.23. 21:35:32

@MetroGoldwinMayer: Nem jól, mert a mélygarázs fölé rakattam, és egy-két éve csökken a bevétel.

P.Freddy 2013.06.23. 21:52:55

@fal_adja_a_masikat:

"...és köpködd a hazádat, a lehetőségét se ismerd fel, hogy mitől maradna több pénz az országban, mitől lenne több munkahely:D"

Rátapintottál a lényegre.

Orbántól nem marad

- se több pénz az országban,
- se több munkahelynem lesz

Ezt ha felismered, akkor rájössz, hogy senki nem azt akarja, hogy külföldiek nyerészkedjenek itten.

Hanem azt, hogy ez a korrupt kommunista tolvaj rabló szemét köcsög, ráadásul az ország számára mérhetetlenül káros Orbán-Fidesz csőcselék takarodjon el végre innen, akár repülőket is vehetnek ehhez, mert tőlük nagyobb károkozó csótány banda Szálasi óta nem volt.

Ha rájuk szavazol, akkor szemenköpöd a hazádat. Ha tudatosan, akkor bűnrészes vagy, ha csak megtévesztésből, akkor meg simán csak síkhülye.

Jhonnyq 2013.06.23. 21:53:36

@zobod: Makro szinten "esetleg" megállna amit vázolsz de mikro szinten ez nem járhat "nem favorizált"társadalmi rétegek átlépésével...
Azok a cégek nem csak profitot termelnek itt hanem magyar ismétlem MAGYAR embereket is foglalkoztatnak!!!
Persze ilyen szemszögből számodra ez a helyzet láthatatlan...

tede 2013.06.23. 22:03:09

próbálna meg egy magyar cég érvényesülni a francia utalványos piacon
esélyek?

zobod 2013.06.23. 22:04:10

@Jhonnyq: Miből gondolod, hogy nem lesz a kirúgott cégek helyében más szereplő, aki nem fog dolgozókat foglalkoztatni? Ez a piac adott, fogyasztás felpörgetésére van kitalálva, így a fizetőképes kereslet is biztosított.

igazi hős 2013.06.23. 22:04:34

@Blogger Géza: Hát pont ez az amivel átvered - magad. Ha a szervezet valóban közhasznú, akkor kapjon valamilyen formában állami támogatást. Például kapja meg az utalványokból befolyó pénz 1%-át, ahogy az előbb írtam. (És lehetőleg számoljon el korrektül a befolyt pénzzel, ezzel a jelen kormányunk nagyon adós.)
De semmi kapcsolat nincs a pénz forrása és a felhasználása között: a közpénzből üdülőknek pont annyira mindegy a pénz forrása, mint az üdültetőknek. Remélem ezt neked is sikerül elfogadni.
Ha holnap kijelentik, hogy az OTP közhasznú szervezet, mert sok pénzzel támogatja a sportot, akkor bezárjuk a többi bankot vagy "csak" 50%-os adót vetünk ki a náluk vezetett lakossági számlákra?

igazi hős 2013.06.23. 22:15:09

@FILTOL: Talán kezdj el panaszkodni első szinten a mg felvásárlóknál. Nem lesz nehéz megtalálni őket mióta nincsenek kisgazdák, a hozzád legközelebbi valószínűleg a Fidesz megyei gyűlésében van.
Másrészt ki akadályozza meg a helyi gazdákat, hogy összefogjanak és a közvetítő kihagyása nélkül tárgyaljanak egy áruházlánccal? Nem kell sok hozzá: nagy mennyiségben stabil minőséget kell termelni lehetőleg olcsóbban mint a külföldi konkurencia.
Ugyanazt a támogatást kapják, mint a többi EU-s országban. Ja, hogy van egy nagyon szar földtörvény, amin épp most sikerült tovább rontani?
Én kérek elnézést.

cso zsi 2013.06.23. 22:18:33

@FILTOL: Értem én, hogy lenyúlták, az sem tetszett. De az alacsonyabb árak mellett magasabb volt a cafeteria összege, mint most, amikor alig lehet venni valamit érte.
blog.rsmdtm.hu/wp-content/uploads/2013/01/cafeteria-2013.bmp

www.hrportal.hu/hr/az-azonnal-megeheto-cafeteriak-a-legnepszerubbek-20130515.html

azbesztos 2013.06.23. 22:21:59

Még hogy bukhat az Erzsébet utalvány!? Megint pofára esik a bal-libsi tolvajbanda.

P.Freddy 2013.06.23. 22:23:12

@zobod: Te tényleg azt hiszed, mint régen a kommunisták, hogy mindenki, bárki képes bármilyen piaci üzletet szervezni, hatékonyan és nyereségesen működtetni, beruházáshoz fejleszteni, munkáltatóként megjelenni és bővölni?

Te komolyan azt hiszed, hogy az Orbán által favorizált segghülye csinovnyikbanda képes ilyesmire? Akiknek az agyi kapacitása arra fussa, hogy Kodályt betiltsák vagy diákokat kihalgassannak és listázzanak, vagy törvénytelenül kilopott pályázatokat szétmutyizzanak, azoktól miafasz gazdasági teljesítményt jósolsz te, aki nem vagy egy balfék baller, ellenben igazi Fidesznyaló vagy?

igazi hős 2013.06.23. 22:25:09

@cso zsi: Venni nem lehet érte, de ha sokat keresel, akkor egész jó csomagot össze tudsz rakni. Jaj, aki keveset keres és nem a nyaralás és a nyugdíj előtakarékosság a fő gondja, hanem a vasárnapi ebéd, annak nem igazán nyerő a mostani helyzet. De ugye Lázár megmondta, hogy mennyit is ér az olyan.

Vanek_úr 2013.06.23. 22:26:15

@v.l: Egy állami cég ugyanolyan cég, mint bármi más (mondom ezt úgy, hogy állami többségi tulajdonú cégnél dolgozom); nem lehet megkülönböztetni, előnyben részesíteni, mert az is piaci szereplő (kivételek az állami monopóliumokra szakosodott cégek - pl.: közszolgáltatások -, de ezeknek meg úgysincs versenytársa). Bizonyos esetekben állami forintokat is kaphatnak (támogatás, feltőkésítés, ...) az ilyen cégek, de ezek nem lehetnek versenytorzítóak (rendszeres, vagy állandó).

És -mint írtam- ez az, ami csípi az EU szemét. Mert az, hogy változtatják az adót, azt magasról lepottyantanák (azt hiszem, még a szoci kormány alatt is volt adóemelés; mégsem szóltak egy büdös hangot sem -sőt, a Fidesz alatt is volt emelés, és az ellen sem szóltak-, mert akármelyik cég volt a piacon, azokra egyenlő mértékben vonatkoztak a megváltozott szabályok); de azt, hogy kiszorítanak bizonyos cégeket nem megengedett (a szabad versenyt akadályozó) eszközökkel azt nem nézik jó szemmel.

zobod 2013.06.23. 22:42:52

@P.Freddy: meséld már el, mi ebben az utalványos közvetítősdiben ami olyan komoly műszaki és üzleti innovációkat tartalmaz, hogy mi, magyarok szerinted képtelenek vagyunk csinálni, és szerinted csak a franciák tudják?

Blogger Géza 2013.06.23. 22:56:39

@igazi hős: Ismét rossz példa. Az OTP egy profitorientált privát cég. Azért, mert támogatja a sportot, kaphat arra külön adókedvezményt, ettől még nem lesz közhasznú szervezet. Viszont az Erzsébet-utalványt egy non-profit állami szervezet forgalmazza, amely nem oszt senkinek profitot és csak karitatív célokra fordítja a rendelkezésére álló összegeket.

P.Freddy 2013.06.23. 23:00:51

@zobod:

Ne hazudozz csak ha Fideszes vagy. Kiafaszom mondta hogy csak franciák tudják?

Egyet viszont biztosan tudhat mindenki: a kontraszelektált korrupt seggfej magyar köcsög banda kurvára nem fogja tudni rendesen megcsinálni, csak úgy,hogy te, mi (a nép) megszívjuk. Megszívjuk, mert az életképtelen seggfej banda eltartása összességében többet fog elvinni, mint amennyit termelni.

Hallotáál már arról, hogy miért találták fel a kapitalizmust? Mert kiderült, hogy a behemót gazdaságilag tehetségtelen állam TÖBBSZÖRESN elkúrja a pénzt.

Most pont ez következik: a Fidesz azt hiszi, hogy majd üzletembereket fog "termelni".

A kommunisták pontosan ugyanígy, pontosan ugyaezt hitték, kb. harminc-negyven éve. Emlékszel a kommunista "üzletemberekre"? Tudod mennyi hasznuk volt az országra nézve? Pont annyi, mint amennyi most lesz Sánta Jánosnak, Lázár Jánoisnak és Orbán Viktornak az országra nézve.

Gazdasági tragédia lesz.

zotyesz11 2013.06.23. 23:12:29

Az állam által adott kedvezmény (a szövegben említett utalványok) állami lenyúlása?!
Wtf?

Ez tényleg mentális deficit...

zobod 2013.06.23. 23:23:15

@P.Freddy: nem hiszi senki, hogy a fidesz, mszp vagy bármelyik párt üzletembereket fog termelni. Ezt az utalványos lebonyolító funkciót miért kell egyáltalán kiszervezni. Csinálja egy kht, ez az egész utalványos üzlet nem egy természetes piaci igény, amit piaci alapon megszervezve lehet a leghatékonyabban kielégíteni, hanem egy mesterségesen létrehozott keresletélénkítő intézkedés, közpénzen. Vajon mi van abban a szolgáltatásban amit a cd vagy a sodexo nyújtanak, miféle üzleti vagy technikai innováció, hogy költségek elfutásával, a szolgáltatási szint romlásával járna a mostani helyzethez képest, ha magyar lebonyolító kezébe kerülne? Ráadásul hogy még az átvételből nyereséget és előnyöket is meghaladná?

P.Freddy 2013.06.23. 23:43:58

@zobod:

"..ez az egész utalványos üzlet nem egy természetes piaci igény.."

Kettővel korábban azt írtad, hogy

"Ez a piac adott, fogyasztás felpörgetésére van kitalálva, így a fizetőképes kereslet is biztosított."

Utóbbival egyetértek, és ehhez bizony kapitalizmus kell.

Nem pedig állampárti centrális kontraszelektált gazdaságvezérlés.

Tudod, az ötéves tervek - azok is röhejesek voltak. Most ugyanez pepitában következik.

sánta vas 2013.06.24. 00:14:55

@zobod: Így van . Miért kell ebből is profitot csinálni. Vannak olyan szegmensek amelyeket az állam is megfelelően tud működtetni nonprofit alapon, illetve az állam bevételeit növelve.
Miért kell az alapvető létszükségletből(energia,étkezési jegy) külföldi cégeknek vastag hasznot húznia?

nincs1itt 2013.06.24. 00:36:39

@Blogger Géza: Látom nem érted!! Normális országban ilyen fasság nincs! Ott eccerűen megfizetik a dolgozót és passz! Bemegy bótba, oszt' vesz a PÉNZÉN, amit akar. Vagyis ez az egész nem egyéb, mint bújtatott jegy rendszer!

nincs1itt 2013.06.24. 00:37:58

@Fejesrob: Hát látom, nem sokat emelkedett az IQ-d, maradt szobahőmérséklet környékén! Ha neked kukk mindegy ki lop meg, akkor lopjanak tőled minél többet!

igazi hős 2013.06.24. 00:44:45

@Blogger Géza: Köszönöm a segítséget, reméltem nehezebb lesz csőbe húzni, de sokat könnyítettél a dolgon: cseréld ki az OTP-t az egyik tisztán állami bankra, tegyél mellé egy kamu közösségi célt és kész van a tisztán állami lakossági bank!

Azért nevezem kamunak a célt, mert ugyanezt tetszőleges más, egyszerűbb módon is el lehetne érni, tehát nem a cél a fontos, hanem az eszköz.
"nem oszt senkinek profitot és csak karitatív célokra fordítja a rendelkezésére álló összegeket" Ezen hangosan röhögtem. Pont ez jellemző a magyar kormányokra, leginkább az aktuálisra, ugye? Átláthatóan, nyílt szerződésekkel, a közösséget szolgálva, ahogy a mesében meg van írva. Akkor miért titkos minden szerződés?

igazi hős 2013.06.24. 00:52:53

@sánta vas: Nem kell. Csináljon az állam egy céget, ami olcsóbban megcsinálja ugyanazt a feladatot. Ha ez sikerül, akkor minden szuper: meg kell csinálni ezt a céget és mivel jól működik és nem akar nyerészkedni, ezért mindenkinek (tehát elsősorban nekünk, adófizetőknek) olcsóbb lesz a rendszer.
Ha viszont bármilyen oknál fogva nem sikerül ilyet csinálnia, viszont megcsinálja a drágábban működő saját cégét, akkor mi pénzünket szórja ki az ablakon. Ha ehhez még hozzárakjuk, hogy ez a cég látványosan torzít egyes piaci szereplők javára, akkor eljutunk a jelen állapothoz, amit lázasan védenek itt egyesek.

árnyékgyuri 2013.06.24. 01:03:19

O. K. legyen szabad piac. De akkor mindenki nyomtathasson utalványt: a sarki boltos, a falusi önkormányzat stb. az nem megy hogy egy piaci ágazatot lenyúlnak és megnevezik, hogy ki nyomtathat készpénzhelyettesítőt és ki nem. Most ugye ez van. Ha kettővel többet neveznek meg, akkor ugyanez van:versenykorlátozás. Ha liberalizálják a dolgot, na akkor lehet, de szerintem a franciák nem ezért perelnek, hanem azért, hogy a protekciós oldalra kerüljenek. A leggusztustalanabb protekcionista lopás volt belekerulni a kedvezményezettek közé: nyomtatsz 6 forintért egy kártyát, az állam neked (csak neked és még két másik kiválasztottnak) ad adókedvezményt, hogy mindenki tőled vegyen és a hat forintos kártyád máris 100 forintot hoz minden kreativitás, minen munka nélkül, mert te bekerültél a protkós körbe. Most viszont válság van és az állam azt mondja: kedves eddig protkós, most csak ugyanolyan feltételekkel bocsájthatsz ki kártyát mint az államon kívül mindenki. Ez szerintem teljesen legitim lépés.

árnyékgyuri 2013.06.24. 01:14:58

@igazi hős: Az nem cég, hogy az állam lemond az adóról hogy nekem adja haszonként. Aztán sírok, amikortól nem adja, hanem magának tartja meg. A cég az ami piaci viszonyok között szabad versenyben előállít egy terméket amit elad és ebből haszna van. A kártyásoknak egyelen hasznuk volt: az hogy az állam az ő javukra mondott le a haszonról. De azt protekcionista módon nem mindenkinek adta meg csak néhány cégnek, fogalmam sincs mi alapján. Mi itt a faluban próbáltunk annak idején adókedvezményt kérni a kisboltra, de nem kaptunk meg, mert azt valamiért csak csekdezsanőr, meg a szodekszó kaphatta? Persze mentünk volna az EU-hoz, csak minket a az ún. "felvilágosodás" törvény előtti egyenlősége nevében az elő ügyvéd körberöhögött Most meg az eu előtt van. Nahát...

barkaba 2013.06.24. 04:45:56

Csak szólok. A sodexo még ma is működik. Egyébként meg, ha az állam úgy dönt, hogy holnaptól mindenki bérben kap meg mindent (ez lenne a leghelyesebb), akkor mi lenne? És dönthet úgy, ebbe biztos nem szólhat bele senki. Lehet perelni, lehet nem örülni a konkurenciának, csak nehogy a mostani csekély nyereségük is nulla legyen, ha nem lesz ez a marhaság, a kafetéria.

pánpéter 2013.06.24. 05:02:17

és a ballibsi blogger tapsol örömében, hogy az utalványok utáni haszon nem tisztán a magyar államnál landol, hanem mondjuk a francia sodexonál.
hát gratulálok, ökörállat...

gondolom akkor is tapsoltál, amikor eladták a MOL pakettet, meg akkor is tapsoltál, amikor eladták a repteret, meg privatizálták a vizet, meg az energiaszektort...
te barátom szimplán egy hazaáruló idióta vagy...

Blogger Géza 2013.06.24. 06:15:04

@igazi hős: Egy bank az bank, lényegében mindegy, kinek a tulajdonában van, attól még profitorientált szervezet. Még mindig nem érted az alapokat...

Blogger Géza 2013.06.24. 06:16:52

@nincs_itt: A cafeteria rendszer más országokból (amelyeket te "normálisnak" nevezel) átvett dolog. És persze nem is ez a kormány vezette be a kedvezményes adóztatását...

barkaba 2013.06.24. 06:24:03

@Blogger Géza: Azért az nem mindegy, hogy az OTP típusú, súlyosan lenyúló szervezet, vagy a szerényebb haszonnal (még mindig sokszoros mondjuk egy fémmegmunkáló vállalkozás hasznának)megelégedő, és így a hozzá fordulókat nem mindenükből kiforgató, Magnet bank az a bank.

A lovak közt is vannak különbségek, meg az emberek közt is. A bankok közt ne lenne?

Nzoltan 2013.06.24. 06:45:43

@P.Freddy: Nem értem miért lenne, mikor a gazdasági mutatók egyre jobbak. Nem kell mindent beszopni.

Nzoltan 2013.06.24. 06:50:10

@P.Freddy: "Hallotáál már arról, hogy miért találták fel a kapitalizmust? Mert kiderült, hogy a behemót gazdaságilag tehetségtelen állam TÖBBSZÖRESN elkúrja a pénzt."

A kapitalizmust nem feltalálták, hanem kialakult. Nem az állami monopóliumokat cserélték le vele, hanem a céhes rendszert, egy hatékonyabbra.

Nzoltan 2013.06.24. 06:58:38

@nincs_itt: Soha nem értettem, miért fontos valakinek az, hogy kapjon utalványt. Mindig megkérdezik tőlem, hogy mennyi cafetériát kapok, amire azt válaszolom, hogy semennyit. Ilyenkor általában lesajnálnak. :-) Én meg csak annyit nyögök oda, hogy: -Engem rendesen megfizetnek. Általában összeget nem modok, mert megvernének.:-)

Bebes 2013.06.24. 07:46:19

@igazi hős: Az Átlátszó pereli őket, mert nem adnak információt a működésükről:

"2013. január 30-án közérdekű adatigényléssel fordultunk az akkor még Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft (NÜSZ) néven futó, Erzsébet Utalványforgalmazó és Gazdasági Szolgáltató Kft.-hez az Erzsébet-utalványhoz tartozó szerződésekkel és elszámolásokkal kapcsolatban. Az igénylésben elektronikus másolatot kértünk a 2012-es év gazdasági elszámolásáról, amely tartalmazza, hogy milyen munkáltatók milyen összegben vásároltak Erzsébet-utalványokat, milyen összegben történt a beváltás és mekkora volt a beváltási jutalék. Arra is kíváncsiak voltunk, hogy a jutalékból származó összeget tételesen mire fordították, hogy az Erzsébet Utalványforgalmazó Kft.-nél hány fő áll alkalmazásban, mennyit fizettek ki bérekre 2012-ben, milyen összegben történt prémium-, jutalom- és cafeteria kifizetés. Kikértük az Erzsébet-program indulása óta az utalvány reklámozására megkötött szerződéseket, a megbízott ügynökség nevével, a szerződött összeggel és a hirdetési felületek listájával együtt.

Megkeresésünkre nem kaptunk választ, ezért február 16-án újra írtunk a NÜSZ-nek és figyelmeztettük őket a határidők betartására, de mivel erre sem érkezett reakció, a bírósághoz fordultunk..."

nemhívő 2013.06.24. 08:39:37

..sokkal kisebb hullámokat kavart ebből a szempontból a tankönyvterjesztés államosítása,...bár itt igazi magyar kisvállalkozások kinyírásáról volt szó,...igaz, legfeljebb 40 létezett ezekből az országban.

Az indok itt is a meghatározhatatlan "közérdek" volt, ...noha a terjesztésnek a tankönyvek számához, árához, minőségéhez az égadta világon semmi köze.

Végül csak 3 cég adott be kártérítési igényt a Strassbourgi EB-hoz,...ám ezek kárigénye alulról súrolja az 1 milliárdot.
A magyar állam eddig még összesen nem fizetett ennyi kártérítést...
A per vége kb 1 év múlva lesz.

igazi hős 2013.06.24. 09:23:09

@Blogger Géza: Van amikor okos ember feladja, mert láthatóan elbukta a meccset, neked sem éri meg kapálózni. Vond le a tanulságot, ezentúl csak más tollokkal vitatkozz.
Két megjegyzés:
1. állami banknak miért kéne profitorientáltnak lennie, az MFB feladatai között egyáltalán nem látok ilyet (jogszabalykereso.mhk.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=55242.614650)
2. közösségi bank kifejezés mond valamit?

igazi hős 2013.06.24. 09:30:14

@árnyékgyuri: Remélem te érted, amit írtál, mert én nem. Milyen adóról mond le a kormány az utalványkibocsátó javára? Az utalvány felhasználója vagy más szempontból nézve az ő foglalkoztatója kap kedvezményt, attól függően, hogy a cég bruttóban vagy nettóban állapítja meg a cafeteriakeretet. A kibocsátónak van egy árrése, pont mint egy nagykereskedőnek. Ha túl magas ez az árrés, akkor az állam csinálja meg olcsóbban, és kész.

igazi hős 2013.06.24. 09:32:11

@Bebes: Ne reméld, hogy az elévülési időn belül megkapják az adatokat...

barkaba 2013.06.24. 10:45:12

@igazi hős: Ha az állam nem engedi meg, hogy a járandóságodat un. kafetériában kapd meg, akkor nincs üzlet. Azért lehet egyáltalán, mert az állam lemond az adóbevételei egy részéről. Szerintem nagy hülyeség. Meg kell fizetni az embereket és azt vesznek a fizetésükből, amit akarnak. Netán még akkor is kapják, ha betegek lesznek.

igazi hős 2013.06.24. 11:11:37

@barkaba: Az hogy jó vagy nem jó a cafeteria rendszer, az vitatható. Az hogy pontosan milyen célokat támogasson (munkába járás, meleg ebéd, kultúra, sport) az állam, azon is lehet vitatkozni rengeteget. Személy szerint a legtöbb céllal egyet tudok érteni, "csak" a pontos részleteket tartom siralmasnak. Nem fogja eltüntetni a meglevő különbségeket, de kis mértékben tudja csökkenteni. Egy átlag melós család gyereke nem fog elit teniszsuliba vagy golfozni járni, de ha havi 8000 helyett 5000-be kerül a gyerek úszása, akkor könnyebben áldoznak rá.
Lehetne közvetlenül a célokat megvalósító intézményeket (színházakat, sportklubokat, stb.) támogatni, de az még igazságtalanabb lenne, mert akkor "akinek van, annak adatik", akinek több pénze van, az több szolgáltatást vehet igénybe, azaz többet kap az államtól. Ráadásul nagyon könnyen fordul maga felé az elosztó keze. (Elrettentő példának ott van a CÖF támogatása.)

barkaba 2013.06.24. 11:57:19

@igazi hős: Vitatkozni lehet, de egy tény. Az állam kedvezményeket ad az adóból, járulékokból. Ebből élnek meg a kafetéria csekkeket gyártó cégek. Ha a kedvezmény nem lenne, a fene sem vásárolna tőlük semmit.

Adják oda melósnak amit rászánnak (ki tudnak neki fizetni) és nincs semmi gond, és nincs ügyeskedés az elengedett adó terhére.

igazi hős 2013.06.24. 12:53:39

@barkaba: Ne haragudj, de te nagyon buta vagy. Leírom még egyszer. Az állami kedvezményt a foglalkoztatott kapja: bruttó 7000 ezer forint fizetés helyett kaptál 10000-ért kajajegyet, amiért pontosan 10000 forintnyi árut kaptál, azaz a 3000 forint a te zsebedbe került. (Most is így van, csak az arányok romlottak.)
Az utalvány kibocsátója a beváltóhelytől kap jutalékot. Magyarul a rohadt mocskos multi Sodexo a rohadt mocskos multi Tescotól és társaitól kapta a pénzét. Most is a beváltóhelyek adják össze a nyaralásra, csak nem egyforma mértékben.

v.l 2013.06.24. 13:14:57

@igazi hős: "Az utalvány kibocsátója a beváltóhelytől kap jutalékot."

Ez tök jó, akkor a beváltóhely ennyivel többet kénytelen elkérni az árujáért. Vagy fordítva: ha nem lenne ez a baszakodás, akkor ennyit engedhetne az áraiból.
Tehát mégegyszer: az utalvány kibocsájtóját áttételesen a munkavállaló fizeti, mégpedig az államtól kapott adókedvezményből.
Az utalványkibocsájtó nyereségének alapja az adókedvezmény, ha nincs kedvezmény, nincs nyereség se.

Husz_János_Puszita 2013.06.24. 14:50:50

@v.l:

Nem a munkavállaló fizeti, hanem a beváltóhely.
6% + ÁFA a jutalék + egyéb beváltási költségek, adminisztráció, futár stb.
Ha nem váltja be, vásárlót veszít, mert elviszi az utalványát máshova, vagyis a verseny által rá van kényszerítve.
Elég drága mulatság. A vásárló is jobban járna, ha azt a kedvezményt közvetlenül a zsebébe kapná.

igazi hős 2013.06.24. 15:32:40

@v.l: Most összedöntöm a világképedet: a bolt, ahol vásárolsz, fizet a POS terminálokért fix összeget és forgalomarányosan is, tehát a bankkártyás vásárlásod pénzbe kerül a boltnak. Sőt fizet a pénzszállítóknak, akik a bankba viszik az általad ott hagyott készpénzt, tehát a készpénzes vásárlásod is költség a boltnak. Sőt a készpénzforgalom az MNB-nek (azaz nekünk) rohadt sokba kerül. Egy papírpénzzel pár százszor fizetnek, mielőtt leselejtezik, de az előállítása is sokszorosa az egyszer használatos utalványénak.
Ezek után mennyire meglepő, hogy a csekkes vásárlásodon is van költség?
Ha egyáltalán nem lenne készpénzes vásárlás, akkor a nagy boltok érezhetően olcsóbban adhatnák az áruikat (nem sorolom végig, milyen költségelemek nullázódnának le), tehát a készpénz is egy rohadt lehúzás? Nem, te egy szolgáltatást használsz, aminek költsége van. A bankszámlakivonatodon egész jól fogod láthatod, hogy mennyibe kerül neked bankkártya használata vagy a készpénz felvétele. A készpénz elköltésének a költségeit nem látod, de ettől még vannak. Még egyszer: miért pont az utalvány költségei zavarnak?

igazi hős 2013.06.24. 15:39:54

@Husz_János_Puszita: Az előző (@igazi hős: ) neked is szól. Mit gondolsz, mennyivel csökkenne egy Tesco költsége, ha senki nem használna készpénzt?

igazi hős 2013.06.24. 17:01:20

@igazi hős: erratum: "jól fogod láthatod" helyett "jól láthatod"

Husz_János_Puszita 2013.06.24. 17:52:49

@igazi hős:

A bankkártyás fizetések után 2% a bank jutaléka, POS terminált lehet bérelni havi 5.000.- Ft -ért, de meg is lehet venni és akkor egyszeri költség.
Mint az előző hsz-emben leírtam, az étkezési utalvány sokkal magasabb költséggel jár.

Husz_János_Puszita 2013.06.24. 18:04:50

@igazi hős:

A készpénzhasználat költségei közvetetten csapódnak le, az egész társadalomra terítve. A készpénz nélküli élet utópia.

igazi hős 2013.06.24. 18:39:02

@Husz_János_Puszita: Jól írod, a bankkártya kis boltnak felébe, nagynak harmadába kerül, mint az utalvány. De az állami szabályozáson és az utalványhasználók mentalitásán múlik. A SZÉP kártyának alacsonyabb a költsége, mint a sima bankkártyáknak, egy "tollvonás" volt elintézni. Ilyen jogszabályi háttérrel a korábbi utalványos cégek is maradhattak volna, nem? Ha meg nem bírják a versenyt az állami céggel (azaz ennyiből nem tudnak elszámolórendszert kiépíteni és fenntartani), akkor így jártak, nem veszítünk velük semmit. Kicsit korrektebb lett volna, nem?

igazi hős 2013.06.24. 18:44:13

@Husz_János_Puszita: "A készpénzhasználat költségei közvetetten csapódnak le, az egész társadalomra terítve." Szóval én fizetem ki, hogy Mari néni nem mer bankkártyát igényelni, mert mindenhonnan azt hallja, hogy a bank maga a sátán? Remek érv.
A készpénzt nem lehet beszüntetni, de a forgalmát csökkenteni igen, ezzel mindenki nyerne: én az olcsóbb termékkel, az állam a fehérebb piaccal. (Persze álnaiv vagyok, a kereskedők olyan mértékben adócsalók, hogy ha mindenki kártyával fizetne, azaz minden pénz láthatóvá válna, akkor a legtöbb kis helyen nemhogy csökkennének, de látványosan nőnének az árak.)

Husz_János_Puszita 2013.06.24. 18:58:37

@igazi hős:

A SZÉP kártyát ne említsd, mert annél bonyolultabb rendszert ki sem találhattak volna. Majd ha lesz türelmem leírom egyszer, miért legalább olyan drága, mint az étkezési utalvány, legalábbis annak, aki nem az OTP-nél bankol. Márpedig épeszű cég nem teszi.

igazi hős 2013.06.24. 23:44:33

@Husz_János_Puszita: Lehet, hogy a SZÉP kártya bonyolult, ennek ellenére olcsó. Nem tudom, hogy a tranzakciós adó mennyire kavart be, de előtte nem volt igazán nagy kiadás 2-3 plusz számlát fenntartani. Azt meg végképp nem látom, hogy kerülhet egy OTP számla többe mint a forgalom 4%-a, ennek még a negyede is túlzásnak tűnik.
süti beállítások módosítása