Jó reggelt uraim, a sejk küldött. Azt üzeni, nem kell neki szaros letelepedési államkötvény, viszont elkezdtek versenyezni a haverjával, az nyer, aki gyorsabban tud elbaszni egymilliárd eurót. Tudnának nekünk segíteni? Alapítsunk magyar légitársaságot? Kitűnő ötlet, holnap csináljuk is.
Ha mégse egy agyatlan sejk, akkor vajon ki az degenerált faszkalap, aki képes egy eleve halálra ítélt ötletbe gigantikus összeget tenni? Mert a Szabad Nép megint feldobta a labdát, hogy bizony indul egy új Malév, szép nemzeti színekben. A pártlap szerint lesznek tengerentúli járatok, a Sólyom névre keresztelt új magyar sikersztoritól pedig az olyan luxuslégicégek is összefossák a bokájukat, mint az Emirates. (Főleg, hogy a nem magyar utasok a nevét se bírják kimondani.)
Amikor télen egy másik dilettáns banda próbált hasonlót, s kajálta be a sztorit a fél magyar sajtó, már kénytelen voltam leírni, hogy ordas nagy blöffről van szó. Nem is lett semmi a Hungarian World Airways-ből. Azóta annyi történt, hogy még szarabb helyzetben vannak a nemzeti szállítók, a legjobb állapotban levő európai nagy légitársaság, a Lufthansa is a szopórolleren száguld: rövid távú járatait kényszerből fapadosítja, a hosszú távúakon pedig az arab konkurencia rombolja a profitját. A cseh, a román és a lengyel nemzeti légitársaság is gyakorlatilag a csőd szélére került. Persze a pirosfehérzöldagyúak szerint ezeknél csak hülyék dolgoznak, s a magyar leleményesség majd az ellenünk összeesküvő világnak megmutatja, hogy kell nemzeti légitársaságot csinálni.
Tényleg csak teljesen fogalmatlanok és komplett idióták hiszik, hogy gazdaságosan tud működni egy Budapest központú, magát magasra pozicionáló légitársaság. Az ötlet annyira nonszensz, hogy semmi értelme újra ragozni. Az állam az uniós szabályozás miatt nem szállhat be, úgy tűnik nem is akar, hiszen hónapok óta a Wizz Air szekerét tolja.
Persze azt mondani, hogy támogatnák a Malév utódját, bármikor lehet. Annyi barom gondolja ebben az országban, hogy a nemzeti öntudat kiteljesedése egyenesen arányos a nemzeti légitársaság flottájának méretével, hogy a kormány népszerűségének jót tehet, ha a Sólyom nevű kamu faszság lelkes támogatójaként pozicionálja magát a választásokig.
Ennél már csak az lenne rosszabb, ha kiderülne, mégse egy kamu az egész. A pártlap arról ír, hogy közel-keletiek a kisebbségi tulajdonosok, de hogy ki a többségi, arról kussol. Csak remélni tudom, hogy a három megnevezett magyar magánszemély nem stróman, semmi közük a magyar államhoz, vagy a fideszes oligarchákhoz. Mert ha közvetve, vagy bármilyen trükkös módon újra a mi faszunkkal kezdik verni a csollányt, vagyis adófizetői pénzeket kezdenének önteni egy fostaliga magyar légitársaságba, annál már tényleg nincs lejjebb.
Az utolsó 100 komment: