Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.10.29.

Akarnak-e húsáfát, luxusadót a fidesztrollok?

Szárnyathy Géza

A luxusadó és húsáfa be nem vezetése, illetve ehhez kapcsolódóan a hús hatósági árazásának jegelése - utóbbi egyébként is miafasz? - nagyjából a legjobb döntés, ami a kormány kicsiny agyából kibuggyant az elmúlt uszkve két évben. Persze, nyilván azért mondom ezt, mert érdekelt vagyok a húsmaffiában, valójában nem is Csányié a Délhús, hanem az enyém és hummerral járok, egyébként meg arra indulok be, ha a csirkefarhátért, amit anyósomnak viszek péntek délutánonként, 27 százalék adót tudok fizetni. Ezen túlmenően is vannak ám érvek, amelyek luxusadó és húsáfa ellen szólnak.

Ezek az ötletek egyébként nagyon jól idomulnak a rezsicsökkentős népbutításhoz, hasonlóan demagóg a kiindulásuk. Magyar ember csirkét és disznót eszik, akkor ez majd ócsóbb lesz, a pulykát, birkát és halat zabáló seggek meg fizessenek, azok úgyis csak gurmankodnak. A kisnyugdíjas vasárnapi luxusát, az apróléklevest meg finanszírozzák a gazdagok. Ühüm. De hogy is nézne ki ez a gyakorlatban?

A kedvezményes áfakulcsok kialakítása sosem egyszerű dolog, hiszen valamilyen mezsgye mentén differenciálni kell a termékeket, szolgáltatásokat. Ezt nagyon könnyű rosszul csinálni, fenti példából kiindulva a szűzpecsenye öt százalékkal adózna, a tojás és a kenyér meg 27-tel, a tej pedig 18-cal. Tök logikus, nem? Meg lehet csinálni, hogy valamennyi élelmiszer kedvezményes kulcsú legyen - hogy hány százalékkal, az most nem érdekes -, ám akkor meg lehet demagógkodni, hogy a kacsamájat ugyan nem finanszírozzuk a bankároknak. Szóval ez a kedvezményes áfakulcs egy rohadt kis dolog, mindenképp lesz benne gebasz - ha meg nincs kisebb kulcs, akkor meg az a baj, hiszen a 27 százalék azért tényleg nagyon magas.

A mostani listát lehetne bővíteni, de nem úgy, hogy a vezérelv az ezáltal elnyerhető szavazatok száma. Lehetne mondani, hogy a zöldség, gyümölcs, hal, fehér hús, vagyis az egészséges élelmiszerek, alapanyagok adózzanak kisebb kulccsal, a többi ipari szemét meg 27-tel. Hasonló hazugság övezte a csipszadót is, ez most is beleférne. 

Az áfa kérdése valóban nem egyszerű, ehhez képest viszont a luxusadó saját gyártású probléma. Mert azt normálisan aligha lehet kivitelezni, hogy az átlag életvitelhez nem szükséges dolgokat összeszedjük, és extra adót vessünk ki rá. Mert ki határozza meg, hogy milyen autó minősül luxusnak, van-e olyan kaja, ami luxus, és ha van, akkor lehet-e rá adót kivetni, vagy az már szarrágás? Milyen drága ruha, milyen fuxok, milyen nyaralás, milyen kutya számít fényűzésnek? Ahogy ismerjük a jó magyar kormányok elképzelését a jólétről, ha nem egy szakadt Suzukid van, nem Siófokon vagy Zamárdiban nyaralsz és néha bélszínt zabálsz, akkor büdös kis multibérenc vagy. Akinek fizetnie kell. 

Most vagy össze kell szedni minden egyes terméket és beárazni, hogy aszondja az első arany karikagyűrű nem luxus, de a második már igen, ha kő is van benne, az egyterű kocsi nem luxus, de ha van benne klíma és tetőcsomagtartó, akkor már igen. Öltöny húszezerért okés, százért már túlzás. Ez nagyjából azt jelentené, hogy a jogszabályt bibliapapírra kell nyomtatni, mert ezer oldalon férne csak el a felsorolás. Ha nem ilyen akkurátus a meghatározás, akkor meg vér igazságtalan lesz, mert a kocsiba rakott mélynyomó nem lesz adóköteles, pedig többe került, mint Józsi bácsi Zsigulija annak idején.

Az áfánál tehát valamelyest kényszer a kedvezményes kulcsok kialakítása ennyire magas általános kulcs mellett, a luxusadóval szarakodni viszont nagyjából felesleges. Érthető, hogy előbbit inkább hagyják a francba - amúgy sincs rá túl sok pénz - a másikat meg baromi gyorsan elfelejtik. Kivéve, ha jönnek a fideszes agyatlanok és széttrollkodják az egészet és az adótörvények vitája alatt benyújtogatnak ezer fajta variációt mindkettőre.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

66 komment

Címkék: áfa luxusadó

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr285602124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Megdobbent 2013.10.29. 06:06:33

Az lenne a jo, hogyha a csirke es a sertes minden resze mas-mas afa savba esne, valahol a hatszinnel (lehet, hogy nincs olyanja egyiknek sem) befugyelne a luxusado, de mondjuk daralthusnal meg kulon kene gombocolni, hogy melyiknek mennyi az adovonzata. De nem azert, mert faszfejek a fideszes kocsogok, csakmert igy jobb.

toportyánzsóti 2013.10.29. 08:09:05

Az egész adórendszer csak a maffia boldogulását hivatott segíteni.Ennek az adószintnek fele-harmada elég lenne,addig esélye sincs az országnak,csak a maffiának él és dolgozik gyakorlatilag mindenki.

Julius Riviera 2013.10.29. 10:03:40

Élelmiszerár-meghatározó Szakbizottság tagok, Elnök Úr!

Messziről kezdem: Kádár eltáss' un. "rendszerváltozást" elszenvedett, frusztrált és megkeseredett népe örömmel várja, hogy újra a kádári korszak biztonságérzete köszöntsön be! "Kádár népe" mint technicus terminus egyfajta néplélekre, avagy ethoszra utal: azon emberek sokaságát jelenti, akik 89 környékén azt gondolták, hogy ha bejön a Nyugat, akkor itthon minden minden szempontból marad a régiben, csak nem kell a Mariahilfer Strasse-ig autózni. Sajnos ez nem jött be, mert a kapitalizmus esetében vannak un. rendszerkövetelmények, amiket teljesíteni kell fejben ahhoz, hogy sikeres vagy legalább elfogadható legyen az élet abban a rendszerben. A rendszerkövetelmények szót a számítástechnikából veszem, és jó okkal, mivel azzal teljesen analóg.

Szóval a rendszerkövetelmények a kapitalista működéshez tökéletesen ellentétesek voltak azzal, amit Kádár eltáss' alatt a magyar nép sikeresen elsajátított, tulajdonképpen mint túlélési kompetenciákat. Ilyen követelmények például a változásokhoz pozitív módon történő alkalmazkodás, proaktivitás az élet eseményeivel kapcsolatban, nyitottság, tolerancia, tanulási képesség, önismeret és még sok más. Azt látni kell, hogy ezek a tulajdonságok mindegyike tökéletesen ellentétes egy autoriter rezsim céljaival, így ezeket el kell nyomni, ki kell iktatni a faszba: olyan társadalmi mkrostrukturákat kellett kialakítani, amelyek ezeket a tényezőket az ellentétükbe fordítják át. A kiktatásnak pedig olyannak kellett lennie, hogy azok mechanizmusai azok számára legyenek a legelfogadhatóbbak, akik a legnagyobb mértékben hajlanának a rezsim összedöntésére. 56 esete erre a rezsimet tökéletesen megtanította, és végső soron ez volt a kádári alku, amelynek ára valójában elképzelhetetlenül súlyos társadalmi értelemben, és ez hat ma is.

Mivel a rendszerkövetelmények nem voltak meg a magyar emberek többségének életében, és most sincsenek meg gondolkodásukban (mitől is lennének?), ne csodálkozzunk, hogy a kádári rezsim utáni piaci átmenet számukra teljes kudarcot jelentett. Most nem foglalkozom azzal, hogy éppen melyik MSZMP utódpárt, az elmúlt 20 év politkai elitjei hogyan és mennyire zárták be harácsolásukkal a sikeres is lehető demokratikus-kapitalista adaptáció csatornáit az un. átlagemberek előtt. Mivel az emberek többsége az új világ működési logikájához nem tudott alkalmazkodni, ez szükségszerűen jelentett egzisztenciális lecsúszást és befordulást, dühöt és frusztrációt. Mindezek a dolgok, és az ezeket elismerő eszmék, ezeket támogató szellemi irányzatok egyre jobban intézményesültek: és íme ma előttünk is áll a kádári "szellemi" hagyaték méltó folytatója, annak retorikája, Pártunk, és vezére, aki / amely végül is tök szükségszerű dolgot tesz a hatalma megtartása érdekében. A csalódott, dühös, frusztrált embereknek ma egy tökéletes pótkádárra van szükségük, egy általuk és értékeik által karizmatikusnak tekintett idolra, aki kezdetben legalább szavakban azt igéri, amit a Biztonságos Aranykor vezére. Azonban e választói tömeg elvárása nagy, türelme pedig már alig van, idegeik cafatokban. Ezért a szavak immár nem elégítik ki őket, tetteket akarnak, a Párt és a vezér regulázza meg a világot, büntesse meg a világot az őket ért sérelmeikért, sokszorosan és kegyetlenül! Ezek a választók végre tetteket, nagy tetteket akarnak: azt akarják, hogy a Párt haladéktalanul és maradéktalanul hozza vissza számukra az elmúlt Aranykort. Ez az oka ennek az akciónak is, ami az egész képhez képest egy apró erőtlen fingszagú próbálkozás. Egy probléma van: az Aranykor nem hozható vissza a jelenlegi gazdasági működési struktúra mellett. Ezért is nonszensz, de választói dörgölőzés szempontjából szükségszerű ez a törvény: valójában csak úgy lehetne értelmesen betartani, ha a szabad kereskedelmet felszámolnánk. Nem is lesz belőle semmi ami valósan működne és ezt hosszú távon (= 5-10év) képes lenne hozni.

Az Idősödő Autokraták Szövetsége valójában benne van a saját hálójában, rázza-rángatja de egyre jobban rátekeredik végső soron. Pozíciójának hosszú távú fenntartásához teljesen le kell tüdőzniük választóik valóságtól elszabadult értékrendjét, és minél többet adnak neki, minél több ilyen kis akciót adnak azért cserébe, hogy hatalmuk megmaradjon, annál nagyobb mértékben lavírozzák be az országot egy olyan pályára, ami a jövőben társadalmi kataklizmához vezet. Azon egyszerű okból, mert olyan működési logikát próbálnak érvényesíteni, amely csak tökéletesen zárt és önnfenntartásra teljes mértékig képes társadalmi rendszerekben lehet egyedül működőképes. Azonban Kádár Népe ugyanúgy részesedni akar a kapitalizmus átla megtermelt javakból. A fejekben ez a szoftver pörög máig.

Folytatom...

Julius Riviera 2013.10.29. 10:04:16

Például van egy ismerősöm, aki tényleg behúzható a turbómagyar kategóriába. Egyszer éppen ezt a lemezt pörgette, mikor megemlítettem neki, hogy például a számítógépében található processzort történetesen Intel haifa-i tervezőközpontjában tervezték. (www.intel.com/content/www/us/en/jobs/locations/israel/sites/haifa.html) Így ha konzekvens akar lenni elveivel, nem használ ilyen eszközt. De akkor csomó más eszközről le kellene mondania, így az összes infokommunikációs eszközről, az összes mozifilmről, amit okosba' letölt és néz két agyzsírtolulásos magyarkodás közepette. Végső soron ha minden idegen és nemzetietlen dologtól megszabadul, akkor az 1950-es évek színvonalán élhet. Ugyen nem kell részleteznem, mennyire zavarodott és dühös lett ez az ember ettől az érveléstől, aminek elvével ugyan ő maga teljesen egyetérett? Nos, íme a magyar néplélek, és íme kádár alkujának érett gyümölcse, amely történelmi-társadalomtörténeti szükségszerűségek okán termett meg.

Köszönöm a figyelmet! Nagy öröm számomra, hogy meghívást kaptam ebbe a Bizottságba, amely keretében léterhozhatjuk a Nemzeti Árhivatalt. Sok munkánk lesz, hiszen a 258 féle pulykapárizsitól kezdve, ami a kereskedelemben kapható ma, a 58 féle tablet-ig minden árát meg kell határoznunk! Éljen a Párt, éljen a Rezsicsökkentés, éljenek a Hatóseggi Árak! Nem leszünk gyarmat!

Sexual Harassment Panda 2013.10.29. 14:12:22

Nos, az már első olvasatra is kitűnik, hogy ez a blog teljesen objektív, nem fidesz ellenes, így reális képet fest a problémáról!

dr kíváncsivagyok 2013.10.29. 14:26:07

Orvbán első lépései közé tartozott ,hogy az áfát , a jövedéki adót megemelte és bevezette a kötelező biztosítás adóját (?!?!) . Adóemelés-dömping...
Már akkor elégedett lennék ha visszavonnák ezeket az intézkedéseket !
Európában SEHOL sincs ilyen magas élelmiszer-áfa !!!!!!!!!!!

Sexual Harassment Panda 2013.10.29. 14:26:34

@mutymurutty: ?????
Én és fidesz????
Hahahahaha!!!!!:::)))))

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.10.29. 14:27:11

@Sexual Harassment Panda: a blogok 90 százalékának lényege, hogy szubjektív. A szöveg pedig azzal indul, hogy a kormány jó döntést hozott, de lehet, hogy a frakció ezt felülbírálja. Szóval nem értelek.

Sexual Harassment Panda 2013.10.29. 14:27:23

@dr kíváncsivagyok: Nem kell annyit zabálni b+!
Nem a zsemle kicsi, a pofátok nagy!

dr kíváncsivagyok 2013.10.29. 14:28:50

@Sexual Harassment Panda:
" Nos, az már első olvasatra is kitűnik, hogy ez a blog teljesen objektív, nem fidesz ellenes, így reális képet fest a problémáról! "

Baszod,...te tapsikoltál amikor a csutibunkó minden adót megemelt és újakat vezetett be ?
most "csak" vissza kéne menni a Bajnai idején lévő állapotokhoz...a Forint-Euro árfolyammal is !

dr kíváncsivagyok 2013.10.29. 14:29:37

@Sexual Harassment Panda:
Csendesebb leszel Te is 14 ' nyarától...

Mária 2013.10.29. 14:31:44

"a luxusadóval szarakodni viszont nagyjából felesleges"

Egy plusz sor az SZJA-bevallásban, plusz három cella az amúgy is meglévő oszlopokban:

- Mennyi volt a tárgyévben a NETTÓ jövedelme?
- Ebből mennyit költött el?
- Ebből mennyi ment megtakarításba?

Nahátnahát, el tetszett verni hülyeségekre egy év alatt kétmilla nettót? Neszeneked, fizess az eddig a bruttódból levont 16% mellé még egy kis luxusadót!

Persze nem akarok tippeket adni, remélem, hogy ezt a posztot a Fidesznél senki nem olvassa.

Én_vezettem_? 2013.10.29. 14:32:47

szerintem elég egyértelmű, hogy az élelmiszereknek le kell vinni az ÁFÁ-ját. Egyrészt ez az a termék, amit talán Mo-n is meg lehet termelni (azaz az itteni termelőt helyzetbe hozná), másrészt enni mindenkinek kell. Köztudott, hogy minél szegényebb valaki, a jövedelmének annál nagyobb részét költi alapélelmiszerekre. (nyilván az étteremben megvett ebédre nem vontakozna az áfamentesség, de a kiflire, tejre, húsra igen).
A gazdag elmegy étterembe, de a szegény alapélelmiszereken él.

Nem érzem túl jelentősnek az élelmiszeripar 1%-át se adó "luxusjavakat", igen annak az áfája is nulla lenne, és akkor mi van, ennyi hiba belefér a rendszerbe. sokkal kisebb a negativ hatása, mint hogy most a minimálbérét 60%-ban kajára költő csóró 27%-os "plusz SZJA kulcsot" kap gyakorlatilag.

Szerintem azért jön mindenki a libamájjal, mert kb az az egyetlen luxustermék az élelmiszerek között, amiről hallott, talán nem véletlenül . Jó tudni, hogy a libamájtermelés nagyon nagy része exportra megy, beszélni beszélünk róla, de fogyasztása elenyésző.

Luxusadónak sokkal inkáább van demagógia íze van, bár kétségkívül nagyrészt igazságos: fizessenek a szuper-gazdagok. Nincs megtiltva, hogy valaki 50 milliós kocsival járjon (miközben más gyakorlatileg éhezik), de akkor száljjon be a kocsi árának egy részével a közteherviselésbe. A valóság az hogy annak a gazdagnak, akinek fáj hogy nem vehet luxusjavakat csak egy kicsit magasabb adóteherrel mint ami a sertészsíron (vagy a suzuikin) van, paradox módon fáj ez, merthogy nehogymár őt adóztassák, felhűborító (pegig aki Ferrait vesz, az azért annyira ne sírjon).
Ezért lobbiznak a luxusadó ellen. Mint ez a cikk mutatja, sikerrel, az estabilishment hangulatot kelt az "igazságtalan, demagóg" luxuadó ellen, a csórók beveszik ezt a dumát, és a luxusadót csak fontolgatni merészelő polikusok ellen lázadnak.... (mert aki mégsem, akkor az agymosott fideszbérencek). EZ azért elég vicces, függetlenül mennyire értelmes gyakorlatban a luxusadó, mert pár nálunk kevésbé demokratikus országban azér van

en.wikipedia.org/wiki/Luxury_Car_Tax

Sexual Harassment Panda 2013.10.29. 14:34:00

@dr kíváncsivagyok:
Már mondtam, hogy mellélőttetek.Életemben nem szavaztam a fideszre, és nem is fogok.
Tőlem jöhet vissza bajnai, bár úgy tűnik, elég rendesen tökönrúgta magát.
Az ellenzékre azért haragszom, mert a sok baromsággal elevsztették a választásokat a fidesznek.
Szerencse, ha csak erős többségük lesz, és nem 3/3-ad.
Még 1-2 ilyen húzás, és még a jobbik is előttük lesz.
Nem a fidesz ekkora penge, az ellenzék kritikán aluli:(

én lmp re szavaztam, és most is úgy lesz.

Sexual Harassment Panda 2013.10.29. 14:35:18

@dr kíváncsivagyok:
"Csendesebb leszel Te is 14 ' nyarától... "
Na?
Miért?Komolyan érdekel!

hümhüm 2013.10.29. 14:37:17

@Szárnyathy Géza: "az elmúlt uszkve két évben" -- helyesen: "az elmúlt kvázi két évben". Az uszkve (..-tól ..-ig) szócskához egy kezdő és egy végpont megadása tartozik.
@dr kíváncsivagyok: "a csutibunkó minden adót megemelt"...
Egyenként felsorolnád?

Sexual Harassment Panda 2013.10.29. 14:40:17

@hümhüm: Mit okoskodsz?
HA azt mondta mindet, akkor az úgy is van!
Legyen neked elég ennyi!

dr kíváncsivagyok 2013.10.29. 14:41:45

@Talicska Zsolti, államtitkár, 24Mrd Ft magánvagyon:
"Így ha konzekvens akar lenni elveivel, nem használ ilyen eszközt."

Vajon mihez kezdene az Al-kaida a nyugat eszközei , fegyverei nélkül ?
Nagy valószínűséggel bunkósbottal követnének el öngyilkos merényleteket...
berohannának a tömegbe és ütnének-vernének mindenkit...végül saját magukat is fejbebasznák a doronggal...

barli 2013.10.29. 14:42:11

@Én_vezettem_?: a gazdag az elviekben leadózott pénzéböl vesz luxusjavakat. Miért büntessük érte? Ha nem vesz semmit, az sokkal rosszabb. Ha meg nem adózott, akkor ott van a probléma, azt kell megfogni.
Tele van a tököm ezzel a gazdag vagy, fizess mentalitással.
A gazdag fizessen arányosan több adót, kész, békén kell hagyni. Azzal, hogy a gazdag kiadja a pénzét felesleges hülyeségekre, másoknak ad munkát.

dr kíváncsivagyok 2013.10.29. 14:43:44

@hümhüm:
"@dr kíváncsivagyok: "a csutibunkó minden adót megemelt"...
Egyenként felsorolnád? "

Fel...faszkalap :
Jövedéki adó (üzemanyag is )
Biztosítási adó ?!?!
Áfa
EÜ járulék

Kell még ?

dr kíváncsivagyok 2013.10.29. 14:44:33

@barli:
"a gazdag az elviekben leadózott pénzéböl vesz luxusjavakat. "

...ja,...külföldön...

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2013.10.29. 14:44:36

@dr kíváncsivagyok: Hát ja. Az AK-47 pl. amivel a képeken pózolnak, tipikus nyugati fegyver.

Rémbódess 2013.10.29. 14:52:25

@Mária: És ki a kisf...szomnak van ahhoz köze, hogy az amúgy adózott jövedelmemből még mennyit "vertem el" hülyeségekre? Valaki ültessen már fel egyeseket rendesen a bilire, mert szar lehet egyszerre fordítva ülni rajta és még a kezet is belelógatni...

barli 2013.10.29. 14:55:45

amúgymeg gratulálok a klikkgenerátor címhez, illik a blog nevéhez!

Tücsök1 2013.10.29. 14:59:30

Mindeközben a szomszédos,kies Romániában újabb élelmiszereket terveznek bevonni a 9 %-os áfakörbe,a pékárúk után.

mildi 2013.10.29. 15:09:58

csak egy aprócska kérésem lenne az illetékesek felé, ha olvassák: tessenek a mindenféle porok és kockák (alapok, levesek, vegeták) áfáját 75%-ra emelni, hogy soha többé senki nem használja ezeket a vackokat.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.29. 15:28:50

1. Luxusadó már most is van, a 27%-os rekordmagas képében. Ki emlékszik már arra, hogy ez a kormány törölte el a vagyonadót a yachtok, magánrepülők, helikopterek és luxusautók után?

2. Miért kell új áfakulcs a húsra? A tejre, kenyérre, szállodákra alkalmazott 18%-os kedvezményes kulcs nem felel meg?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.29. 15:29:29

@Online Távmunkás: Az első pontnál kimaradt az áfa: "27%-os rekordmagas áfa"

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.29. 15:30:14

@mildi: Azokon már van chipsadó a só- és cukortartalmuk miatt.

Attila1234 2013.10.29. 15:32:36

Aki nem tudja, hogy mit jelent az a szó, hogy uszkve, az inkább ne szóljon bele a nagyobb dolgokba. Pláne ne ilyen kemény, bevállalós stílusban.

leonito77 2013.10.29. 15:33:07

@toportyánzsóti: Azonnali, radikális adócsökkentést... nem is olyan régen valahol halottam ezt, sokat ismételgették akkor...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.29. 15:46:55

@i: A mostani táplálkozási helyzetnél bármi jobb lenne, egész Európában csak az angoloknál van több túlsúlyos, mint itt, a szív- érrendszeri problémák miatt elhunytak számáról meg jobb nem is beszélni.

Én_vezettem_? 2013.10.29. 16:45:45

barli 2013.10.29. 14:42:11
@Én_vezettem_?: a gazdag az elviekben leadózott pénzéböl vesz luxusjavakat. Miért büntessük érte? Ha nem vesz semmit, az sokkal rosszabb. Ha meg nem adózott, akkor ott van a probléma, azt kell megfogni.
Tele van a tököm ezzel a gazdag vagy, fizess mentalitással.
A gazdag fizessen arányosan több adót, kész, békén kell hagyni. Azzal, hogy a gazdag kiadja a pénzét felesleges hülyeségekre, másoknak ad munkát.
"

Tetszik az érvelésed. Főleg mert nekem is elegem van abból, hogy a gazdag fizessen, ennek oka viszont az hogy Mo-n az a "gazdag", aki 200e nettó felett keres. Az arányosan több adóval is egyetértek. Mégis, a luxus-termék adója nekem szimpatikusabb, mint pl. a felső adókulcs (azzal se lenne baj, ha normálisan magasan húzzák meg és nem esnek túlzásba, de most ezt hagyjuk).

Most találtam a wikin: az elméleti megalapozása luxusadónak nagyon izgalmas: a luxustermék értékét maga a presztizse adja, hogy rikta és nehezen elérhető, ezért a gazdagok versenyeznek, hogy ki engedheti meg magának az 1,,2,, ... legdrágább autót. Ezért a luxusautó értékét nem a használati értéke adja (nyilván), hanem hogy másoknak (vagy majdnem mindenki másnak) nem telik rá. Namármost. Ha megadóztatjuk az összes luxusautót mondjuk 10%-al, akkor mindenki 10%-al olcsóbb sportautót fog venni, de a sorrend megmarad. Akinek eddig a legjobb kocsija volt annak továbbra is a legjobb kocsija lesz, és mivel az autó utility-jét nem a használati értéke adta hanem a presztizse, ezért nem csökken az össz-hasznosság a társadalomban. Viszont befolyt az adó, amit lehet használni sok mindenre.

Szerintem ha ezt a luxus-adtó, vagy pl luxus-áfát az alapélelmiszerek áfájának csökkentésére használjuk, az egy nagyon jó irány. Egyrészt kevesebbet "büntetjük" az átlagembert mert parizert vett, azaz a létszükséglet kielégítését kevésbé sújtjuk közteherviseléssel. Ez gazdaságilag is jó: a luxusfogyasztó közteherviselben kivett része neki sokkal kisebb (elméletileg nulla) hasznosság-csökkenést okoz, hiszen nem csökken hasznossága (továbbra is övé a legnagyonn yacht, vagy luxusvilla), mint amennyit nyer a szegény user, aki 10%-al több parizert tud venni, VAGY ami még jobb: átvált kicsit egészségeseb élelmiszerre, VAGY a felaszabaduló jövedelemet a Maslow piramis magasabb szintjeire költi: internet előfizetésre, könyvre, utazáre, lakásra(törlesztőre), vagy bármi másra. NEKI ez a +10% sokkal hasznosabban elkölthető, mint a luxusfogyasztó kiesése.

EZ magyon másra épít, hogy fizessen a gazdag, mert neki több van (az inkább a kommunizmust megalapozó irigységre épít)

Az az érv, hogy a gazdag elkölti hülyeségre a pénzét: nos a fenti gondolatmenetben ugyanannyi embernek adtunk munkát, csak nem luxusautó, hanme pl élelmiszer termelőknek (vagy amire plusszba költ a csoró) megy több pénz. (ez nem feltétlenül rossz). Továbbra is ellenzem hogy aki többet/hatékonyabban dolgozik, kockáztat, ügyes és meggazdagszik, attól vegyük el.
Csak annyit mondok, hogy az alapélelmiszert megvásárló nem ugyanúgy járuljon a közterhekhez mint a presztízs-jószágot vásárló.

zobod 2013.10.29. 16:53:53

Mivel vámok nincsenek, az (import)fogyasztást csak a magas áfával, és a reálkeresetek csökkentésével lehet korlátozni. Működik is.

kvadrillio 2013.10.29. 17:02:52

@mildi: ...inkább az adóparadicsomokba kisíbolt milliók, milliárdok arányában fizessenek luxuszadót......

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.10.29. 17:07:59

@Én_vezettem_?: nem vetem el a kisebb kulcs lehetőségét, de akkor kerüljön bele minden, ne legyenek luxushúsok meg prolihúsok.

lapp 2013.10.29. 17:18:04

'rezsicsökkentős népbutítás'

Nyilván propagandának sem rossz a dolog, de szerintem a lényege valójában mégis az, hogy ne emelgethessék az árakat a szolgáltatók kényük-kedvük szerint - erre a nyugati országokban is odafigyelnek.

morbiczer 2013.10.29. 17:18:15

@zobod: A mutet sikerult, a beteg meghalt.

okostojgli (törölt) 2013.10.29. 17:30:34

@lapp: "ne emelgethessék az árakat a szolgáltatók kényük-kedvük szerint"

Át kell menni másik szolgáltatóhoz (a'la Selmeczi).
Vagy nincs? :)

lapp 2013.10.29. 17:40:11

@okostojgli:
Nem kell próbálkoznod, már léptek.

toportyánzsóti 2013.10.29. 17:58:26

@leonito77: Egy mondat elolvasása után kifújtál?

dr kíváncsivagyok 2013.10.29. 17:59:24

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!:
"Hát ja. Az AK-47 pl. amivel a képeken pózolnak, tipikus nyugati fegyver. "

Ja...és a mobiljuk , meg a laptopjuk is Made in USSR , ugye ? Faszkalap...

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.29. 18:04:08

Az embernek kell víz, valami étel, száraz hely éjszakára és egy kabát meg sapka hideg időre. Minden más luxus, s legyen megadóztatva keményen.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.10.29. 18:08:27

@Mária:

Egyszerűbb, ha fordítva lesz. Minden jövedelmet a munkaadó nem az alkalmazottnak fizet, hanem az adóhivatalnak. Ugyanis a cégek egymás közti kifizetései is oda mennek. Aztán pedig az adóhatóság eldönti, hogy kinek mennyi pénzt érdemes adni, s azt kiutalja neki. Amit nem utal ki, az az adó.

Reggie 2013.10.29. 18:27:15

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Bajban is lennel, mert igy a hulyesegre is kivetnenek adot. Nagyon hamar becsodolnel.

2013.10.29. 18:39:39

Bárhogy dönt a kormány ezerszer jobban magaménak érzem a döntésüket, mint 8 évig a szoclibek ámokfutásának döntéseit.

De most már kár lázitani, fellazítani köcsög liberálisok, vesztett a bagázsotok, a cigány video, meg az október 23 betette nektek. Bw sw jutnak a Parlementbe.

tavolirokon 2013.10.29. 18:54:52

Azt konnyu elfelejteni, hogy minden valtoztatasnak, plane bonyolitasnak ara van.
Egyreszt szop az egesz kereskedelmi lanc, masreszt meg a dzsumbujba konnyebb belopni a kiskapukat.

En a kajat nemhogy AFAmentesse tennem, de az egesz mezogazdasagot total kivonnam az adorendszerbol. Vethess krumplit, repat, adhass egy ezrest a Jozsinak kapalasert, adhasd el, pont, mint az eddigi gyakorlatban, csak full legalisan. A GDP 5 azaz ot szazalekarol beszelunk, ugyanakkor milliok eleterol, megelheteserol, egeszsegerol. Majd befizeted ugyis a 27% luxusAFAt a kapara, asora, locsolocsore.

Most, hogy mar rokonok kezere trafikoltak a mezogazdasagi nagyvallalatokat, nem is olyan elkepzelhetetlen.

gombosg 2013.10.29. 19:58:53

@Én_vezettem_?:
Csak az a probléma, hogy az adóemelés oka soha nem elméleti vagy erkölcsi, hanem csak annyi, hogy az államnak több pénz kell. A többi csak rizsa.

Emiatt viszont nem fogják a többi kaja áfáját csökkenteni. Én az egész ÁFA rendszert úgy utálom, ahogy van, csökkenti a versenyképességet, növeli a csalást stb. de tény, hogy az államnak rengeteg bevétele van belőle.

A politikusok viszont most nagyon szenvednek, mert már nem lehet tovább emelni, illetve lehet, csak adóbevétel nem lesz belőle. Ez lesz a luxusáfával is, ha bevezetik. Majd megrendeled külföldről.

gombosg 2013.10.29. 20:02:07

@tavolirokon:
Meg csökkentsük az energia áfáját (lásd távhő), minden élelmiszerét stb. Aztán kiderül, hogy az áfabevétel nagy része mégiscsak ezekből jött be. :-)

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2013.10.29. 20:22:55

Kedves Orbán Ráhel! Maga már felnőtt nő, így azt hiszem joggal lehet feltenni Önnek ezeket a kérdéseket:

Megkérdezte-e valaha az apjától, hogy honnan volt pénze arra a több száz millió budai villára, amiben felnőtt? (súgok: Gripen) Megkérdezte-e valaha az apjától, hogy honnan volt pénze arra a lakásra, amit vett Önnek? Megkérdezte-e valaha az apjától, hogy az apjának van-e köze ahhoz, hogy valahányszor az apja van hatalmon, az apja barátai viszik el a közbeszerzések nagy többségét? Megkérdezte-e valaha az apjától, hogy kap-e vissza pénzt a barátaitól miután azok elnyerik a közbeszerzéseket? Megkérdezte-e valaha az apjától, hogy mégis volt-e köze ahhoz, hogy az apja régi barátjának, Simicska Lajos cégénél kapott jól fizető munkát a férje, Tiborcz? Megkérdezte-e valaha az apjától, hogy vajon véletlen-e, hogy az Ön férjének családja annyi földet és trafikokat "nyert"? A kérdések sorát folytatni lehetne bármeddig. A szülők bűnei nem szállnak a gyerekere, ebben biztos vagyok. Élnek becsületes emberek, akik maffiózó családba születtek, de képesek voltak más életet élni. A rendszerváltás előtt voltak közismert emberek, akik szembefordultak apjukkal azok politikája miatt (pl. Hobo). Az, hogy Ön hogy kezeli az apjának messziről bűzlő, mocskos, védhetetlen ügyeit, az, hogy Ön szembe néz-e egyáltalán azzal milyen családba született, van-e erre morális ereje, akarata, az ma már, felnőtt nő létére, az Ön személyes felelőssége. Nem könnyű szembenézni ezekkel, ezt elismerem, de nem lehet megúszni. A döntése Önt fogja minősíteni. Ön hatalmas anyagi biztonságban, jólétben nőtt fel, és ma is kivételezett élete van, még az utat is lebetonozzák maga előtt. Mindennek azonban oka és ára volt-van. Ha van Önben morál, szembenéz azzal mi volt az ára az Ön jólétének, a férje és családja gazdagodásának, az Ön és rokonai kivételezett helyzetének."

komplikato 2013.10.29. 20:39:35

@Online Távmunkás: OFF: Ebben szerepe lehet annak, hogy átlag angol heti több kiló vajat fogyaszt, abban sütnek, azzal készül a desszert, stb.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.10.29. 20:52:51

@tavolirokon: valójában már így van: őstermelő életében adót nem fizetett, alkalmi munkavállalóval kapartatják a krumplit és a piacon senki se ad számlát. Nem hinném, hogy ezt intézményesíteni kellene.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.10.29. 20:54:35

Ismerjük már a magadfajta Gyurcsány és MSZP csicskákat..

Azon örömködnek, ha 300%-al emelik a komcsik a rezsi költséget, ha minnél magasabb az ÁFA, és nincs családi adókedvezmény.

Ha meg csökken a rezsi, vagy a hús ÁFA-ja esetleg gyerek után pénzt kap az, aki dolgozik, akkor vonyítanak, mint a rühes kutya.

Elmebeteg egy banda.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.10.29. 21:12:03

Ha valaki nem tudja mi a luxus
minek ír róla?

sanyidili 2013.10.29. 21:16:34

@leonito77: www.fidesz.hu/index.php?Cikk=130437 Itt még megvan a nyoma. Az áfácsökkentési javaslatról szólva emlékezetett arra, hogy ezt az indítványt már korábban többször benyújtották. "Jött a kormányzati (...) nyekergés, hogy nem lehet megoldani, hogy külön alapvető élelmiszerek legyenek, meg nem alapvető élelmiszerek. Na most ez az Európai Unió 12 országában így van" - fűzte hozzá. Mint kifejtette, az EU 12 tagországában az áfaszabályozás úgy történik, hogy eleve az élelmiszerek alacsonyabb kulccsal adóznak, és ezeken belül még megkülönböztetik az alapvető élelmiszereket, 20 tagállam pedig az élelmiszereket alapvetően alacsonyabb kulccsal adóztatja, mint az általános kulcs. Tehát nem jogos és helytálló az a kifogás, amely szerint ezt nem lehetne megcsinálni - jegyezte meg.

Kiemelte: a Fidesz javaslata arra vonatkozik, hogy a kormány által javasolt 23 százalék helyett 5 százalékra csökkenjen az alapvető élelmiszerek árát terhelő áfa. Ez azt jelenti, hogy egy család havonta 4000 forinttal járna jobban a Fidesz javaslata szerint, mint ahogy járni fog a kormány áfaemelése után - fejtette ki.

Megjegyezte azt is, azzal, hogy a kormány 23 százalékra emeli az áfát, azzal Európában a harmadik legmagasabb áfaszintet "állítja elő" Magyarországon.

Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2013.10.29. 21:19:53

@Lindalinda:
"Bárhogy dönt a kormány ezerszer jobban magaménak érzem a döntésüket, mint 8 évig a szoclibek ámokfutásának döntéseit."

Köszönjük Emese.
Így beszél egy igazhitű. :D

monddazigazatmar 2013.10.29. 21:52:53

@Szárnyathy Géza: Nem gondolod, hogy egysikuan gondolkodsz? Szerinted a luxus a sportautó meg az arany, meg a bunda, és azon filózol, hogy hogyan lehet kategorizálni, hogy melyik autó luxus és melyik használati tárgy. Mi van, ha nem az ára, hanem a használati értéke alapján határozzuk meg, hogy mi a luxuscikk? Mi van, ha mondjuk úgy gondolkodnának, hogy luxuscikk az, ami nélkül simán meglehet az ember? Mondjuk pl. okostelefon, mp3 lejátszó, lapostévé.

Rémbódess 2013.10.30. 09:09:15

@monddazigazatmar: Ez kicsit messze vezetne. Mert végül is a tiszta ivóvíz, egy öltözet ruha és napi 2 zsemle fölött már minden luxus...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.30. 09:16:19

@komplikato: AZ átlag magyar mennyi vajat és zsírt fogyaszt? A hagyományos magyar desszertek is szinte csak egy kis lisztet tartalmaznak a rakás vaj és cukor mellett.

monddazigazatmar 2013.10.30. 09:42:39

@Rémbódess: Ez így igaz. Csak kb. száz hírben, elemzésben blogon megy az okoskodás, hogy ha bevezetik a luxusadót, akkor a sok gazdag majd megveszi külföldön a sportkocsit meg a bundát. És mind ugyanabból az irányból áll hozzá, hogy a luxus az a yacht-nál kezdődik.

2013.11.01. 07:48:52

Balzac fösvényében is a cseléd élt a legtovább,pedig csak kenyeret evett és vizet ivott egész életében.

2013.11.01. 07:55:59

Ez az ország kizárólag akkor volt képes működni normálisan,amikor kaotikus volt a rendszer pl a rendszerváltás után úgy jó 10 évig.Dübörgött a gazdaság,mert még nem volt agyonszabályozva minden.
Most már olyan szinten van minden leszabályozva,hogy a kormány dönti el,hány kalóriát ehetek egy nap,amivel még képes vagyok életben maradni.
Beosztják a fizetésem az utolsó fillérig.Nekem nem is kell rajta agyalnom hogy mire költsem,megteszi helyettem a kormány.
Kösz srácok.
süti beállítások módosítása