Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.02.25.

Bűvésztrükk volt a devizahitel-mentés

Szárnyathy Géza

Az biztos, és ezt más sokszor leírtuk, a kormány profi módon csűri és csavarja a szót. Akár egy bűvész, aki ha a bal kezével nyúl a labda után, a jobb kezével hadonászik, hogy elvonja a figyelmet a lényegről, illetve nekiáll lobogtatni, hogy majd a kendővel lesz valami, s közben az órát szedi le a kezedről. Csak ugye a bűvész szerencsés esetben nem akarja hazavinni se az órát, se az aprót, se a nődet - bár az is igaz, hogy kettéfűrészelve már számos vonzó tulajdonságából jelentősen veszít, akár meg is tarthatná a cilinderes hapsi a hisztist.

Nagyjából így működik a kormánykommunikáció - nőt itt még viccből sem vágnak ketté, bele sem gondolok, mit csinálna Orbánnal Szabó Rebi, ha ilyesmire vetemedne mondjuk Fónagy János. Beharangozták, hogy itt aztán lesz devizahiteles mentés ezerrel, ne tessék izgulni, szétcsapunk a bankok közt, majd azok fizetnek, tessenek csak perelni, jön az attrakkkkkció. Az egész úgy zajlott, mint egy szar kalandfilm: ahol a krokodil után a főhősre vigyorog a minden bizonnyal bűzös leheletű bandita, aztán a csaj elejti a táskát, amelyben a térkép van, de azt meg már összeszedték az indiánok estébé. Vagy irdatlan balfasz ez a főhős, vagy valójában pontosan tudja, hogy nincs semmilyen kincs, csak ki kell bekkelni hó végéig, amikor megint fizet a megrendelő.

No, azt hivatalból el kell felejteni, hogy a nagy tudományú kormányfő esetleg mégis balfasz lenne, ugye, ez szóba sem jöhet. Akkor sajnos az van, hogy nem volt itt komoly szándék semmiféle mentőcsomag összeállítására. Volt egy árfolyamgát - amelyet ráadásul nem is a kormány, hanem a bankok javasoltak -, ilyen-olyan sikerrel és kihasználtsággal. A végtörlesztés is csak a cimboráknak lett kitalálva, azt a békát meg le kellett nyelni, hogy néhány felkapaszkodott proli is ki tudta használni. Valójában nem volt semmilyen valódi szándék, hogy ennél többet tegyenek az ügy érdekében. Csak hát ez komoly arcvesztéssel járt volna, ki kellett volna állni, hogy emberek, sajnos elbasztátok, mi nem tudunk tenni semmit, és értelme sem lenne, mert rohadt sokba kerülne és nálatok jóval nagyobb tábor pöccene be, ha megcsinálnánk.

Ehelyett jött a mellébeszélés, hogy várni kell a Kúriára, az Európai Bíróságra, jöttek az úgynevezett tárgyalások a szektor szereplőivel. És a látszatintézkedések, mint a kilakoltatási moratórium meghosszabbítása - valójában alig lakoltattak ki ténylegesen devizahitelest -, a bíróság baszogatása, mert Ovi szerint nem úgy kellett volna dönteni, végül pedig a következtetés: bassza meg, ezt is nekünk kell csinálni, de majd beleírjuk a törvénybe. Hopsz, addig baszakodtak ezek a bíróságok, hogy véget ért a ciklus, nincs már Parlament, ha megfeszülünk sem tudunk csinálni már semmit, bocsi, szavazz a Fideszre.

Azért búcsúzóul még csak sikerült a forintot rommá gyengíteni. Most nem szeretnék bajnaiskodni, hogy bezzeg 2009-ben mennyi volt a svájci frank, mert ez nyilvánvaló baromság, de az azért biztonsággal állítható, hogy az utolsó tíz forint már a srácok sara. A tök értelmetlen utolsó pár alapkamat-csökkentésnek ennyi hozadéka volt, éljen a 250 feletti árfolyam.

Azt csak zárójelben jegyzem meg, hogy ha tök véletlenül módosították volna a mit is? Mondjuk a Ptk.-t, akkor az hogy nézett volna ki pontosan? Hogy visszamenőleg nem szerepelhet szerződésben, hogy pitymallat, és ha igen, akkor itt tessék a kasszákhoz fáradni? És akkor a bankok szépen átnézik az összes szerződést, kiszámolgatják, hogy mennyi jár Józsinak és Matildnak, oszt az mehet vissza a bankszámlára, de legalábbis ennyivel kisebb a törlesztő? Hű, de valószínű.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

75 komment

Címkék: átverés devizahitel árfolyamgát

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr875831478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

program készítő 2014.02.25. 10:09:41

Ez az égész deviza hitel egy bűnszövetkezeti társulás.piramis játék.Csak a jelzálogok megszerzésére irányult,de kinek kellenek az így megszerzett házak,ezt nem fogjuk megtudni.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.25. 10:16:17

@program készítő: Húúúúha. Kemény vagy. Tehát a bankok a devizahitelezést csak azért csinálták, hogy egy csomó lakáshoz jussanak? Értem.

Myrath 2014.02.25. 10:16:31

Szerintem ez tök tudatos volt. Árfolyamgát mindenkinek (most is folyik a rábeszélés) majd ha má a gátban ülők nem veszik észre a devizamozgásokat, addig vágjuk a kamatot amíg csak lehet. Exportnak fasza, import leszarva (vegyé magyar cuccokat)az árfolyamgátas devhiteles meg leszarja. Most. Öt év múlva meg kamillázik....

Sir Galahad 2014.02.25. 10:33:05

A szerzőnek szerintem annyiban igaza van, hogy a kormány komolyabb mennyiségű közpénzt nem akart a devizahitelesek "megmentésére" fordítani. És ezt nagyon helyesen tette - aki felelősen gondolkozott és nem vett fel devizahitelt (és ők vannak többen), nem akar az adóforintjaiból erre költeni. És a szerzőnek abban is igaza van, hogy ezt a kormány nyíltan nem mondhatta ki, mert kitört volna a balhé.

A kérdésem az, hogy ezzel mi a probléma?

JohnHenry 2014.02.25. 10:43:34

@Sir Galahad: talán annyi, hogy ezzel nem lett megoldva semmi? mert sokan nem önhibájukból nem fizetnek már, hanem szándékosan valamilyen újabb kormányzati intézkedésre várva? mondván, hogy ha az önkormányzatok adósságát könnyedén leírta a kormány, akkor akár a polgárokéval is megteheti ugyanezt? vagy esetleg legalább teremtsenek vállalkozásbarát környezetet, hogy ne csak közmunkából álljon a munkahelybővítés és legyen miből fizetni azokat a kurva törlesztőrészleteket?

(én meg közben szívom a nem fizetők, meg a "ne az emberek fizessék meg" intézkedések miatt megemelkedett banki költséget)

Csetepaté márki 2014.02.25. 10:48:33

Klasszikus szófosás, válogatás nélkül minden fikázása kannásbor-bölcsészromkocsma stílusban.

Szóljon, aki látja az "elemzés" értelmét, okosabb lett tőle vagy most már van valami elképzelése a probléma megoldásáról azon kívül, hogy nem kell itt csinálni semmit, így járt, minek vette fel meg mér' nem olvasta el a bank üzleti szabályzatát, amit szintén összevissza módosítgattak meg semmi kötelezettséget nem ír elő a banknak.

1ghost 2014.02.25. 10:59:01

Drága Mentálisok, kedves Géza!

Egész jók a lefektetett gondolatok, többségét én magam is osztom, bár a végét jó szokás szerint elqurtátok, hiába na, a tökéletes nem vonzza az embert, szeretni csak a tökéletlent lehet.

Szóval fijjuk, azt mondjátok, „sikerült rommá gyengíteni a forintot”? Rommá? Tényleg? Oszt, hogyhogy mán’, de legfőképp mi a kénköves ménkű az a rom?

Ha munkára fogjuk az agyunkat, akkor talán felétek is az a tanács hallatszik, hogy ne másszunk fel teljesen a félhülyék padlására, egyébként is nagy ott a tolongás! Álljunk meg inkább félúton, és seperjünk egy picit az árfolyam háza táján, előmozdítva a jobb megértést annak ügyében, hogy mégis mi a búbánatos faszért tartunk itt.

Tehát kedveskéim a helyzet tömören és szofisztikált elemzést mellőzve a következő: 2000 idusán az eroárfolyam 260 körüli volt, ma 310, azaz gyengültünk kemény 19% -ot 13 év alatt.
Namármost: ugyanezen időszak alatt – figyeljetek – a hazai infláció cirka 110% volt az erózónás pedig 35%, így reálértelemben erősödött a forint több, mint 30%-ot, a hanyatló imperialisták cuccai ma reál értéken ennyivel ócsóbbak (kevésbé drágák), mint 13 éve.

Ne cicomázzuk a történetet, hogy Balassa-Samuelson effektus, meg felzárkózó ország valutája felértékelődik, estébé, estébé, fókuszáljunk inkább a lényegre.

Röviden: a forint ilyen mértékű erősödése rontja a versenyképességet a deficitbe veri a folyófiz mérleget, aminek manifesztálódása a Nagy Elquró Éra alatt permanensen jelen lévő 8-10%-os fizmérleg mínuszok, horribile dictu.
Mindez természetszerűleg növeli az ország külső sérülékenységét, a spekulációs tőkének való kitettségét, hát mégis mit gondoltok, mi a faszért dőltünk a kardunkba és az IMF ölébe 2008-ban az elsők között?

A mostani kurmány sem sok jót csinál, ám ezt az árfolyam cuclipuclit kivételesen jól, bár ezt sem szándékosan, evidencia, hogy eltalálták szarva közt a tőgyét effektussal van itt dolgunk, gondoljunk Vargára, nem is lehet itt vita. ( Hozzáteszem: devizahiteleseknek mars az árfolyamgátba , önmagukkal együtt szopatták már az országot is épp eleget.)

Ti meg a 310-es „gyenge forint” miatt óbégattok? Drágaságaim, átrágtátok ezt alaposan, vagy csak arról van szó, hogy gyünnek a választások, startoljunk a hülyeségolimpián, ez ma a nyerő?

S ami az egésznek igazán groteszk feelinget kölcsönöz az az, hogy a sok pontagyú által mániákusan szajkózott erős forint, erős forint, erős forint….plussz árfolyamcsöki gondolatfűzés a jelen helyzetben de facto ikertestvére a rezsicsökinek, mindkettőnek az emberi butaság az inkubátora.

Annak az emberi butaságnak, amely ellen, ha jól látom, Ti éppen keresztes háborúban álltok!
Hát akkor most hogy van mindez, és legfőképp ki fog látni itt hótisztán?

makkospacal 2014.02.25. 11:05:54

@Rezsicsökkentő Hapcibenő:
"Tehát a bankok a devizahitelezést csak azért csinálták, hogy egy csomó lakáshoz jussanak? Értem."

Nem. Az a kérdés, hogy a csuti kormánya miért maszatol jogorvoslat és a ptk betartatása helyett.
Többek között azért, mert az eszközkezelőn keresztül ő maga akarja ezeket az ingatlanvagyonokat.
Először elértéktelenít bizonyos vagyonokat (ezesetben az ingatlanvagyont, (mindenkiét, nem csak a dev hitelesét)), majd maszatolással, vagy közvetlen törvénykezéssel "megmenti". (Közben a hitelezést is szétbassza a bankrendszer szétférgelődésével - ezzel tovább értéktelenítve az ingatlanvagyont).

Majd miután államosította az adósokat, törvénybe iktatják, hogy az adósság adó módjára legyen behajtható és örökölhető.
És tádááám a gyerekedből is fejőstehenet csinált.

Más:
És ha már az adófizetők pénzéről beszélünk, tegyük ide azt a számot, amennyibe az állami kamattámogatású forinthitelek kerültek és kerülnek ma is. Amely konstrukcióban közpénzből egészítjük ki a bankok hasznát.
Ki is akkor a bankárkormány?

dr Smittpálelnökúr 2014.02.25. 11:19:46

@Sir Galahad: Az mekkora prohintés, hogy a "felelősen gondolkodó" ember nem vett fel devizahitelt!

A francokat!

Az nem vett fel devizahitelt, akinek nem kellett nagyobb összegű hitel.
Ne akarjatok közgazdasági zsenit csinálni egy meghatározott élethelyzetben lévő csoportból, ami helyzetéből kifolyólag nem volt érintett egy kérdésben!

Ilyenek jellemzően:
- a ma 20 éves okostojás
- aki a kamattámogatásos hitelből korábban vett lakást
- akinek volt annyi megtakarítása, hogy KP vett lakást
- akinek annyi pénze sem volt, hogy hitelképes legyen

Na ezek a csoportok most osztják az észt, hogy ők mennyire előrelátóak voltak.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.25. 11:20:01

@makkospacal: Ja értem. Simicska bekapcsolódik a használt lakás bizniszbe is?

dr Smittpálelnökúr 2014.02.25. 11:21:54

@1ghost: Mi a szösz, a gyenge forint a jó forint?
Hát nem ezért volt a Bokros rohadt szemét népnyúzó?
Az összes fidesznyik azért verte a nyálát, mert a Bokros csomag nyomorba döntötte az országot? Az a csomag, aminek a legfontosabb eleme a forint csúszóleértékelése volt.

makkospacal 2014.02.25. 11:22:45

@1ghost:
Ember ott a magaslovon nagyon okos vagy, de a dev hitelesek (akik benne vannak, nem a kibicek, akik kívülről hápognak) és az őket képviselők nem az árfolyammal vannak elfoglalva, hanem azért könyörögnek, hogy az alkalmazottaink (a kormány) tegyen eleget kötelességének és vizsgálja meg, minden rendben volt-e a dev alapú hitelezés körül.
Ennyi.

Ezt a kormány nem teszi. Csak maszatol, azért mert kurvára nyakig benne vannak ők is. Mert háború zajlik, a vagyonok újraelosztása a válság nyomán. Ahogy a háborúk során is, csak itt nem ak47-essel csinálják, hanem cizelláltabban. Hazudozással, törvénykezéssel, "megmentésekkel".

desw 2014.02.25. 11:24:25

@makkospacal:
"És ha már az adófizetők pénzéről beszélünk, tegyük ide azt a számot, amennyibe az állami kamattámogatású forinthitelek kerültek és kerülnek ma is. Amely konstrukcióban közpénzből egészítjük ki a bankok hasznát.
Ki is akkor a bankárkormány? "

A Fidesz "gazdaságpolitikája" már 1998-2002 között is csak arról szólt, hogy a rövidtávú pozitív hatások miatt beáldozzák az országot és leszarják a hosszabb távú nagyon káros hatásokat. Ilyen volt a támogatott Ft hitel is 2000 körül.

makkospacal 2014.02.25. 11:25:56

@Rezsicsökkentő Hapcibenő:
Nyugodtan ironizálj, de igen, lehet hogy ő is.
"Az a hülye" aki most nem száll be mások nyomorának kihasználásába.
Ébresztő.

Csetepaté márki 2014.02.25. 11:39:55

@desw: "A Fidesz "gazdaságpolitikája" már 1998-2002 között is csak arról szólt, hogy a rövidtávú pozitív hatások miatt beáldozzák az országot és leszarják a hosszabb távú nagyon káros hatásokat. Ilyen volt a támogatott Ft hitel is 2000 körül. "

A rutinosaknak csak a nevet és évszámot kell módosítani, és időt spórolhatnak:

Az mszp-szdsz "gazdaságpolitikája" már 2002-2006 között is csak arról szólt, hogy a rövidtávú pozitív hatások miatt beáldozzák az országot és leszarják a hosszabb távú nagyon káros hatásokat. Ilyen volt a kontrolltól és korlátozásoktól megszabadított devizahitelezés is 2004 körül.

desw 2014.02.25. 11:49:30

@Csetepaté márki:

Fidesz seggnyalonc! Mondtam én, hogy a gonosz szocik jók voltak? Viszont legalább megszüntették a támogatott Ft hitelt.

makkospacal 2014.02.25. 11:52:34

@Csetepaté márki:
"Ilyen volt a kontrolltól és korlátozásoktól megszabadított devizahitelezés is 2004 körül."

Amit a fidesz vezetett be 2001-ben és nem teremtette meg a jogi hátterét.
(no és természetesen a később a szocik sem tették meg ezt)

Mindkettő mocskosul benne van, ezért maszatolnak, ezt kellene megérteni és kihúzni a fejet orbán prosztatájából.

Bafana 2014.02.25. 12:01:03

A CHF és EUR alapú hiteleket valaki beengedte az országba és hagyta, hogy elterjedjen, mint a pestis. Ki kell vizsgálni az MNB, a PSZÁF és a mindenkori kormányok felelősségét.
A hitelt pedig a felvett árfolyamon kell forintosítani és úgy elszámolni, akár visszamenőleg is. A szennyező fizet elv alapján. Ugyanis a svájci jegybank nem adott el annyi Frankot, amennyit a bankok itt "megvásároltak". Tehát CHF mozgás, tranzakció nem történt.

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2014.02.25. 12:05:55

@dr Smittpálelnökúr: ez nagyon szép, és mennyire igaz :))

"- a ma 20 éves okostojás
- aki a kamattámogatásos hitelből korábban vett lakást
- akinek volt annyi megtakarítása, hogy KP vett lakást
- akinek annyi pénze sem volt, hogy hitelképes legyen
Na ezek a csoportok most osztják az észt, hogy ők mennyire előrelátóak voltak."

Csetepaté márki 2014.02.25. 12:06:30

@desw: Érdekes, hogy neked csak az én hozzászólásom érkezett ,nekem viszont gyakorlatilag ugyanarra a mondatra, ugyanabban a stílusban -igaz,más előjellel- rögtön két alpári tahó seggnyaloncozás meg orbán-prosztatázás.
Nem kell válaszolni, ezt a stílust tartogassátok a családtagoknak.

hujegyerek 2014.02.25. 12:27:36

MEGVÉGGYÜK A REZSICSÖKKNETÉST!!!!

desw 2014.02.25. 12:29:44

@dr Smittpálelnökúr:

"Az nem vett fel devizahitelt, akinek nem kellett nagyobb összegű hitel.
Ne akarjatok közgazdasági zsenit csinálni egy meghatározott élethelyzetben lévő csoportból, ami helyzetéből kifolyólag nem volt érintett egy kérdésben!"

A lakossági hitelek kb fele ingatlan-célú, a másik fele autó és szabadfelhasználású. Gondolom új verdát venni meg nyaralni meg esküvő meg akármi 6-10 éves hitelre az elkerülhetetlen volt, ugye?

desw 2014.02.25. 12:40:17

@Csetepaté márki:

De érzékeny vagy Mimóza!

Még ti, fideszbarmok sem tudjátok azt mondani, hogy Orbánék jól csinálják/csinálták, csak annyira futja, hogy elmúlt8év és rohadtszocik. Ez a ti békamenetes akolotokban elég érv persze.

Csetepaté márki 2014.02.25. 12:49:29

@desw: Bizonyos helyzetekben már nem vagyok annyira érzékeny, te segglyuk szocibarom.

Orbánék jól csinálják. Vagyis inkább jobban, meg egyáltalán csinálnak valamit.Ja és persze elmúlt8év és rohadtszocik.

Mészáros Laci 2014.02.25. 12:53:49

@Sir Galahad:

1. ne feledkezzünk el arról, hogy kormányok jönnek mennek, az ország marad. attól, hogy az előző kormány elbaszta, nem kéne úgy hagyni a "nem én voltam" érveléssel.

2. az adósok tömeges bedőlés az ország egésze számára nagy veszteséget jelentene, ezt tehát meg kéne akadályozni.

3. viszont az adósok tömeges megmentése súlyos moral hazardot hordoz (a felelőtlen döntés előnyeit élvezhetik, kockázatait nem).

4. a botrányban fontos szerepet játszottak a felelőtlenül hitelező és mohó bankok (pont ugyanazt a rövid döntési horizontot láthattuk rajtuk, mint a hitelfelvevőkön), a moral hazard rájuk is vonatkozik - a bankoknak részt kell vállalniuk a veszteségekből. neveket akarunk hallani.

sajnos a fijjug nem tudtak optimális mixet létrehozni az ellentétes követelményekből, de azért az eredmény nem olyan rossz, és különösen meglepő, hogy sikerült kihúzniuk a választásokig

vomit 2014.02.25. 12:57:50

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: pont hogy nem erted, es ebbol nehanyan nagyon jol megelnek.
"Ha a levegobol penzt hozunk letre, ami
korabban nem letezett, es ugy adjuk tovabb,
hogy elkezdunk ra kamatot szedni, illetve
anyagi javakbol fedezetet kerunk ra, az
valojaban egy kisemmizesi folyamat."
www.mmnews.de/index.php/wirtschaft/6607-geldsystem-kollaps-in-3-jahren

lenoardo999 2014.02.25. 12:59:24

Ez azért érdekes, mert még most is fizetett devizahitele jellemzően a középosztálynak van. A devizahitelek rendbetételének halogatásával ezt a választói célcsoportot kockáztatják, miközben egyébként az egykulcsos és családos adóval kedveztek nekik. Áprilisig bármikor elveszthetnek innét pár százezer embert. Én az ellenzék helyében erre rákommunikálnék.

Mészáros Laci 2014.02.25. 13:01:42

@desw:

"csak annyira futja, hogy elmúlt8év"

ez a marketing. meg sajnos a rezsicsökkentés.
de a marketing mindig a politika része volt.
"ez az adócsökkentés kormánya" hangzott az Audi A8 Lang hátsó üléséről, emlékszel? szóval...

desw 2014.02.25. 13:02:15

@Csetepaté márki:

"Orbánék jól csinálják. Vagyis inkább jobban, meg egyáltalán csinálnak valamit."

Pontosítsunk: A fidesz és a szocik is barmok gyülekezete, csak máshogy barmok. Persze amíg a buta népnek ezek kellenek, addig nem lesz jó megoldás, és csak a szar meg a fos között lehet majd választani.

"Ja és persze elmúlt8év és rohadtszocik. "

:) Vigyázzá, mert az elmúlt8-ból négy már Orbán apádéké!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.25. 13:02:35

Azért jó lenne látni a devizahiteles statisztikákat: ennyi devizahiteles volt 2010-ben, ennyi végtörlesztett, ennyi árfolyamgátas, ennyi bedőlt és felmondták a hitelét, ennyinél nem változott semmi, csak nőtt az árfolyam.

desw 2014.02.25. 13:04:11

@Mészáros Laci:

Ez így van! Minden nép olyan vezetőt kap, amilyet érdemel/akar. Barom népnek balfasz politikus jut!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.25. 13:07:07

@Sir Galahad: Aki felelősen gondolkozott, az vett fel devizahitelt és amikor 2008 elején olvasta az amerikai ingatlanválság valószínű európai továbbgyűrűzéséről szóló híreket, akkor forintra váltotta a hitelét. Ezzel sokkal jobban járt, mint a forinthitelesek, akik valójában végig kisebbségben voltak a devizahitelek elterjedése után.

Mészáros Laci 2014.02.25. 13:07:13

@Bafana:

"A CHF és EUR alapú hiteleket valaki beengedte az országba"

ezt úgy nevezik, hogy devizaliberalizáció.
nincs mit kivizsgálni rajta.

"és hagyta, hogy elterjedjen, mint a pestis. Ki kell vizsgálni az MNB, a PSZÁF és a mindenkori kormányok felelősségét."

az MNB esetében egyetértek, lett volna módjuk adminisztratív korlátozásra (céltartalékképzési kötelezettség). a kockázatot látták, de a kockázat mértékét nem sejtették ők sem, vagyis nem mindenki.

"A hitelt pedig a felvett árfolyamon kell forintosítani és úgy elszámolni akár visszamenőleg is."

ez csacsiság.

"A Ugyanis a svájci jegybank nem adott el annyi Frankot, amennyit a bankok itt megvásároltak."

nem is a svájci jegybanktól vettek fel hitelt a magyar bankok, hanem simán csak a svájci értékpapírpiacon kibocsátottak egy csomó (rövidlejáratú) kötvényt.

Mészáros Laci 2014.02.25. 13:10:44

@desw:

ezzel nagyban egyetértek, strukturális szükségszerűség. a nép többsége olyan politikusokkal szimpatizál, akik úgy viselkednek, úgy gondolkodnak, mint a nép többsége. ha a nép szeret "okosba" szerezni, akkor ne csodálkozzon, amikor a politikusok is. a nép szereti megúszni a dolgokat, a politikusok is.

a nép előrelátása a következő fizetésig tart, vagy addig sem, nincs semmi meglepő abban, ha a politikusaink sem tudnak hosszú távon gondolkodni. hiszen a rövid távon gondolkodó nép egyszerűen meg sem választja a távlatokban gondolkodó politikust: baleknak nézik, vagy azt gondolják, csak vetít.

desw 2014.02.25. 13:21:37

@Mészáros Laci:

Alapvetően egyetértünk. Éppen ezért nem nagyon látom értelmét a Fidesz vs. Szocik vitának.

A Fidesz egy pökhendi és dilettáns jogászcsürhe, ez kb axióma, viszont egy kormányváltással önmagában semmivel sem lesz jobb, amíg a buta népnek megmaradnak a buta elvárásai.

élhetetlen 2014.02.25. 13:27:14

@Sir Galahad: Csak egy-két apróság. Azok, akiknek volt pénze, kaptak frankonként vagy 70 forintot. (nem fillérre pontos, ne igazítsatok ki). OV-t láttam a TV kérenyőjén, amint büszkén bejelentette, hogy Ő már végtörlesztett. Ócsa, adókból. És a legsúlyosabb, már egy csomó ember nem törleszt, az sem aki tudna, mert bedumálták nekik, hogy nem is kell, mert majd megmentik. Biztosan van még több is, de ha ez nem probléma...

Bafana 2014.02.25. 13:30:51

@Mészáros Laci: A csehek és a lengyelek kimondottan tiltották az állampolgárainak a deviza alapú hitelezést. Ha a bank nem tudja kimutatni, igazolni, hogy eladott X CHF-et, és nincs mögötte csak X/2 CHF, akkor töke van a menyasszonynak, ezt egy általános iskolás is kiszámolja.
Tehát az anyagi felelős a devizahitelt nyújtó bank, vagyis az anyagi részét ő viselje. A büntetőjogi és erkölcsi felelős pedig az, aki ezt a jogi hátteret biztosította, felügyelte és nem figyelmeztette az embereket a veszélyekre.

desw 2014.02.25. 13:37:46

@Bafana:

Nyilván a T. hitelfelvevők mind egytől egyig jól csináltak mindent és csak a gonosz bankok és a politikusok a hibásak!

Csak a dev.hitelekkel van probléma? Ha dev. helyett Ft hitelt kapott volna a sok ...károsult, akkor nem lenne most semmi gond?

Mészáros Laci 2014.02.25. 13:40:48

@Bafana:

a cseheknél szerintem fel sem merült, a cseh kamatok már régóta olyan alacsonyak. a lengyeleknél volt devizahitelezés, de kisebb mértékben, mint nálunk (nem volt akkora fogyasztásélénkítő pénzosztás, mint ami itt kezdődött 2002-ben), és ott a jegybank valóban korlátozta (nem tiltotta). az óvatosság nekik bejött.

de egyelőre nálunk is elég jól áll a helyzet: a bankok többsége alaposan meg lett szívatva, bár sajnos személyi következmények nélkül, az adósok katasztrófával fenyegető tömeges bedőlését megelőzték, még ha növekszik is a nemfizető hitelek aránya.

a gondolkodás azonban nem változik meg, addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér... ez nem jutott el az adósokhoz. nem esik jól visszalépni arra a színvonalra, amit fenn tudnak tartani.

Mészáros Laci 2014.02.25. 13:42:59

@desw:

kevesebb gond lenne. a devizahitelekkel az a fő gond, hogy az adósok TÖRLESZTŐRÉSZLETET néztek, és nem akkora házat vettek, amit fenn tudnak tartani, hanem akkorát, aminek a törleszőrészletét éppen ki tudják fizetni. vagyis a háztartást koppra megterhelték. ha csak ezer forinttal növekszik a részlet, már megcsúsznak. így is történt.

Mészáros Laci 2014.02.25. 13:49:05

@Bafana:

"Ha a bank nem tudja kimutatni, igazolni, hogy eladott X CHF-et,"

de ki tudja mutatni. hallottam már több helyütt ezt a történetet, de légből kapott. a jegybank negyedévenként közölte, hogy a folyó fizetési mérleg hiányát milyen tételek fedezték ebben az időszakban, és ott van benne a kerbankok által kibocsátott CHF kötvények.

"Tehát az anyagi felelős a devizahitelt nyújtó bank, vagyis az anyagi részét ő viselje."

a bank azért felelős, mert azt hitte, nagyot kaszál kockázatmenetesen. a hitelfelvevő azért felelős, mert azt hitte, nagy hitelt kap alacsony kamatra, kockázatmentesen. mindketten tévedtek, egyiküket sem szabad csak úgy megmenteni, mert ez moral hazardot hordoz, vagyis rossz példa lesz: "nyugodtan vállaljak kockázatot, ha bejön, jól jártam, ha nem jön be, majd megmentenek."

az árfolyamgát elég jó ötlet, mert az adósnak viselnie kell a megnövekedett terhek egy részét, de azért a többség nem meg tönkre. a bankok pedig már megszívták.

sajnos a végtörlesztésnek voltak haszonélvezői is.

desw 2014.02.25. 13:50:12

@Mészáros Laci:

"kevesebb gond lenne."

Igem, mert dev. helyett Ft hitelt csomóan nem kaptak volna a magasabb törlesztő miatt.

"a devizahitelekkel az a fő gond, hogy az adósok TÖRLESZTŐRÉSZLETET néztek, és nem akkora házat vettek, amit fenn tudnak tartani, hanem akkorát, aminek a törleszőrészletét éppen ki tudják fizetni. vagyis a háztartást koppra megterhelték. ha csak ezer forinttal növekszik a részlet, már megcsúsznak. így is történt. "

És azért a politikus és a bank felel, mert bunkó Jóska túlnyújtózkodott a takaróján és képtelen volt gondolkodni? Ne már!

És kb annyi Ft hiteles van szarban, mint dev-es.

Mészáros Laci 2014.02.25. 13:57:02

"És azért a politikus és a bank felel, mert bunkó Jóska túlnyújtózkodott a takaróján és képtelen volt gondolkodni? Ne már!"

a politikus a helyzetért felelős. nyakonöntötték pénzzel a népet, naná, hogy a száznapos csomag minden forintjából import fogyasztási cikkeket vásároltak, hitelre, majd amikor lehetett, devizahitelre. ez azért elég jól belátható makrogazdasági lánc volt, az mnb folyamatosan lőtte fel a piros rakétákat.

Bafana 2014.02.25. 14:07:53

@Mészáros Laci:
"az mnb folyamatosan lőtte fel a piros rakétákat."
Az a baj, hogy pont nem az MNB volt, aki lőtte, hanem a svájci és az európai jegybank!!! Tehát már ők javában "rakétáztak", mikor a "magyar" jegybank és a PSZÁF még mindíg hitelezett. Csak a pontosság kedvéért.

DevizaAdós 2014.02.25. 14:23:10

Kedves Mentális Deficit!

Szívesen segítünk neked is megérteni, hogy miről is van szó, mert mindig minket támadsz, alaptalanul.

Addig olvasgasd: hitelsikerek.hu 200+ bankok által elvesztett devizaadós per ...

Mészáros Laci 2014.02.25. 15:04:41

@Bafana:

az MNB a piros rakétáit nem a devizahitelezés miatt lődözte (sajnos), hanem a lakosságra öntött pénz miatt, mert elég pontosan előre látták, hogy koordináció nélkül tisztán fogyasztásnövekedést fog okozni.

ha a kereslet növekedése a belföldi termékek fogyasztását növel, akkor keresleti oldali inflációs nyomást gerjeszt, ha import cikkek fogyasztását növeli, akkor meg a folyó fizetési mérleg hiányát növeli, az MNB mintkettőre kénytelen kamatemeléssel reagálni, ezért vagy azért.

nandras01 2014.02.25. 15:25:19

@Sir Galahad:
"...a kormány nyíltan nem mondhatta ki, mert kitört volna a balhé.
A kérdésem az, hogy ezzel mi a probléma?"

mármint azon kívül, hogy a kormány sumákolt, hazudozott, meg szédítette és hitegette az embereket?
igazad van, nincs is ezzel semmi probléma...

Mészáros Laci 2014.02.25. 15:56:10

@nandras01:

"mármint azon kívül, hogy a kormány sumákolt, hazudozott, meg szédítette és hitegette az embereket?"

ha valaki abban érdekelt, hogy legyen minél rosszabb, mert akkor megbukik a gyűlölt kormány, akkor érthetően szeretne minél nagyobb balhét. például 2006 őszén is volt, aki minél nagyobb balhét akart, és kormánybuktatást. de a magyarok nem olyan tökösek, mint az ukránok, nem lett balhé.

desw 2014.02.25. 15:58:11

@Mészáros Laci:

Ha psziho Jóska a boltban vett késsel elvágja a nagymami torkát, akkor a bolt és a kés gyártója lenne a hibás? Mert ugye a bolt és a gyártó adta meg a lehetőséget a kés megvásárlására!

Ha az öngyilkos kinyitja a gázcsapot vagy a vonat elé ugrik, akkor meg a gázművek és a MÁV a hibás?

Mészáros Laci 2014.02.25. 16:15:23

@desw:

Az analógia nagyszerű, de semmi köze nincs a két dolognak egymáshoz. Ugyanis a kormánynak nem csak az a feladata, hogy a lovak közé dobja a gyeplőt, aztán lesz a mi lesz, hanem hogy elgondolkodjon a következményeken (lásd még "hatástanulmány").

Az MNB majd másfél évtizeee kidolgozott inflációs célkövetéses rendszerében az inflációs jelentések elég jól (és érthetően) magyarázták el mindig, hogy hova vezet a rendkívüli bérkiáramlás. A kormányzat reakciója pedig mindig egyértelműen az volt, hogy ez politikai / hatalomtechnikai kérdés, nem közgazdasági.

A közgazdasági vonatkozás az volt, hogy az MNB az árstabilitásra törekvés és az inflációs célkövetés jegyében a keresleti oldali inflációs nyomásra a magasabb kamatszinttel próbált reagálni (és amiért a kormány éveken át fikázta az MNB-t: László Csaba kezdettől azt szerette volna, ha a száznapos csomag hatását megetetik az inflációval).

A magasabb alapkamat miatt közvetve a belföldi betéti és hitelkamatok is magasak maradtak, ezért a mohóvá vált vásárlók érdeklődése a kockázatokkal nem törődve a devizahitelek felé fordult. A portfolio kb 2004-től hetente cikkezett a devizahitelek kockázatairól (persze aki a portfoliót olvassa, egyébként sem adósodna el koppanásig), visszhang nélkül.

És közben a kerbankok ilyen hirdetésekkel szívták az ügyfeleket:

www.youtube.com/watch?v=L2SVCMUHCqc

Most meg sírnak, hogy micsoda veszteség, micsoda veszteség.

desw 2014.02.25. 16:31:23

@Mészáros Laci:

"Az analógia nagyszerű, de semmi köze nincs a két dolognak egymáshoz."

Már hogyne lenne! A lehetőségből még nem következik az, hogy fel KELL venni hitelt. Akik azért vettek fel hitelt, mert szép reklámok voltak és a bankok ajánlgatták, az nettó idióta!

"Ugyanis a kormánynak nem csak az a feladata, hogy a lovak közé dobja a gyeplőt, aztán lesz a mi lesz, hanem hogy elgondolkodjon a következményeken (lásd még "hatástanulmány")."

Itt netán arra gondolsz, hogy a buta népre nem kellett volna rábízni a döntést, hogy vegyen-e fel hitelt vagy sem? Államilag kellett volna azt szabályozni, hogy új autóra, nyaralásra, esküvőre, ... nincs hitel, akármi másra meg van?

Mészáros Laci 2014.02.25. 16:50:45

@desw:

"netán arra gondolsz"

gúnyolódhatsz rajta, de lényegében erről van szó. egyszerűen csak annyi, hogy a NÉP döntő része nem pénzügyi szakember. nem az a dolga. pék, kőműves, tanár, ápoló, buszvezető. ahhoz értsen lehetőleg.

az "állami szabályozás" pedig pontosan jelen van abban, hogy mire ad az állam adókedvezményt és mire nem, vagy mit terhel extra adóval, milyen hitelre ad kamattámogatást. jelen van abban, hogy van gyes és gyed, van iskolarendszer stb.

Adam Smith láthatatlan keze a szabadpiac önszabályozásáról nagyon szép ALAPELV a mikroökonómia kurzusok első egy-két órájára, mert végső soron mindenütt jelen van, de önmagában nagyon kevés. a közgazdasági nobel (emlék)díjak történetét érdemes átfutni, a díjak KÖZEL FELE arról szól, hogy mikor nem műküdik jól a szabadság és a verseny, és hogyan lehet korrigálni. az szdsz-féle liberális gazdaság kb kétszáz évvel volt lemaradva a nyugattól.

makkospacal 2014.02.25. 17:09:50

@desw:
Te hogyan oldottad meg a lakhatásodat?

desw 2014.02.25. 17:34:58

@Mészáros Laci:

"gúnyolódhatsz rajta, de lényegében erről van szó. egyszerűen csak annyi, hogy a NÉP döntő része nem pénzügyi szakember. nem az a dolga. pék, kőműves, tanár, ápoló, buszvezető. ahhoz értsen lehetőleg."

Okés, szábályozza az állam, csak a gond az, hogy ugyanez a buta birka nép megy négyévente választani is.

Azért az egy csöppet skizó helyzet, hogy bunkó Jóskát megvédjük saját magától mert egy birka, aztán meg odaengedjük az urnákhoz pl az EU vagy vizitdíj ügyben szavazni.

Most akkor vagy mondjuk ki, hogy Jóska birka és helyezzük gondnokság alá és akkor onnantól kuss a neve és nem szavazhat és nem vehet fel hitelt sem, vagy ha jogai vannak (szavazati jog pl), akkor legyen kötelessége is és vállalja a SAJÁT tettei következményét.

"az "állami szabályozás" pedig pontosan jelen van abban, hogy mire ad az állam adókedvezményt és mire nem, vagy mit terhel extra adóval, milyen hitelre ad kamattámogatást. jelen van abban, hogy van gyes és gyed, van iskolarendszer stb."

Akkor már csak azt kellene észrevenni, hogy pontosan az állami túlszábályozás miatt nem működik lassan már semmi, és mindenki a saját jövedelmét tudja a leghatékonyabban elkölteni. Amibe eddig az állam belenyúlt, az el lett baszva!

Aztán én nem a piaci szabályozás mindenhatóságáról beszéltem, hanem arról, hogy mindenki a SAJÁT döntéseiért vállaljon felelőséget.

desw 2014.02.25. 17:40:39

@makkospacal:

Bérlakásban élek.
A lakossági hitelek felét NEM ingatlan vásárlására vették fel, hanem autóra, nyaralásra, eskövőre, sütőre...

Azt még esetleg megértem, ha valaki lakáshitelt vesz fel (sokszor sokkal előnyösebb lehet bérelni!!!), de azt nem fogadom el, hogy azok rinyálnak, akik új autóra, nyaralásra,... vettek fel hitelt. Sokaknak több hitele is van (lakás + autó), így nyilván gondban vannak.

desw 2014.02.25. 17:43:06

@desw:

Ja, és kb ugyanannyi Ft hiteles van késedelemben, mint dev.hiteles, tehát nem a Ft-hitel vs. dev.hitel a gond, hanem az idióta gondolkodású emberek, akik sokszorosan túlnyújtozkodtak a takarójukon.

desw 2014.02.25. 17:55:53

@Mészáros Laci:

A hitelfelvételt pedig azért lenne butaság államilag lefojtani, mert nem a hitellel van gond, hanem a céljával.

Jóska vehet hitelre autót azért is, mert villogni akar a szomszédok előtt, vagy mert munkaeszköz neki (taxis, kőműves). A villogásra garantáltan rámegy a gatyája is és rossz döntés volt ezért hitelt felvenni, de munkaeszközként lazán kitermelheti az autó a hitelt és a kamatokat is.

makkospacal 2014.02.25. 18:30:46

@desw:
Alapvetően szerintem tök mindegy ki mire vette fel.
Az embereknek tisztességes hitelre lett volna szükségük.
De választhattak a döbbenetesen drága Ft hitel és a kockázatos dev hitel között. Mindkettő manipuláció miatt volt olyan amilyen.
Ezt nyugat európában egy kormány nem engedte volna, a bank pedig meg se merte volna próbálni.
Ez hungarikum. Mint látjuk következmények nélkül.

Bár látom sokkal egyszerűbb mások zsebében turkálni (ki milyen hülyeségre vett fel...) és lehülyézni a sok szerencsétlent.

Mostmár én is újra bérelek, miután bebuktam a lakásomat. Szerencsém volt, hogy be tudtam bukni.
De amikor vettem (semmi túlnyújtózkodás: 4 fal föld plafon 52nm), sima gazdasági döntés született: bérelt lakás 70+rezsi vs saját lakás hitelre 52 ezer.
És ezzel több millióan voltak pont ugyanígy. A sok hülye....

De mindegy nem vagy érintett, így nem is értheted.
És

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2014.02.25. 19:13:59

@Mészáros Laci: "addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér"

pedig bizony addig nyújtózkodtak a szerencsétlenek.

ezt még a bank is elismerte, amikor százerekért (hitelbírálati díj) simán hitelképesnek nyilvánította az adóst. "nesze, kisköcsög, ezalatt elnyújtózkodhatsz!" - (amúgy pont ezen az alapon simán be lehetne nyeletni a bukót a bankokkal)

arról pedig nem tehet a nyomorultja, hogy a takaróját ide-oda rángatják, darabokat vagdosnak le belőle

desw 2014.02.25. 19:37:10

@makkospacal:

"Alapvetően szerintem tök mindegy ki mire vette fel."

Tévedsz, nagyon nem mindegy! Nagyon nem mindegy, hogy egy szar vasdarabért fizetsz havonta 50-et, ami a 8. év végén 6 millióba lesz és 1-et fog érni, vagy veszel egy használt verdát 500-ért és +500-at ráköltesz, a többit meg elteszed és lesz 5 millió megtakarításod.

"Az embereknek tisztességes hitelre lett volna szükségük."

Milyen a tisztességes hitel?

"De választhattak a döbbenetesen drága Ft hitel és a kockázatos dev hitel között. Mindkettő manipuláció miatt volt olyan amilyen."

Mindkettő szar volt, de azért zabálta mindeki kétpofára és nyaraltak és új verda meg tv hitelre, mi?

"Ezt nyugat európában egy kormány nem engedte volna, a bank pedig meg se merte volna próbálni."

Mit nem engedtek volna? Hogy új autót vegyen a proli minimálbéres?

"Ez hungarikum. Mint látjuk következmények nélkül."

Ez igaz, mert ennyi birka hetedhét országban sincs, mint Magyarországon, és most ők lettek az áldozatok.

"Bár látom sokkal egyszerűbb mások zsebében turkálni (ki milyen hülyeségre vett fel...) és lehülyézni a sok szerencsétlent."

Ezt nem értem, de szerintem te sem. Ha nem vesznek fel hülyeségre hitelt, akkot most nem lennének szarban.

"De amikor vettem (semmi túlnyújtózkodás: 4 fal föld plafon 52nm), sima gazdasági döntés született: bérelt lakás 70+rezsi vs saját lakás hitelre 52 ezer."

Erre mondtam azt, hogy bármennyire is racionális döntésnek tűnik a vétel (ugyanannyi a bérleti díj és a törlesztő), sokszor mégsem az. De a lakásvásárlást még esetleg megértem -- ahogy írtam --, de a többi autó és egyéb hitelt soha nem fogom megérteni.

"És ezzel több millióan voltak pont ugyanígy. A sok hülye...."

Igen, ez igaz!

Mészáros Laci 2014.02.25. 19:44:05

@desw:

"Okés, szábályozza az állam, csak a gond az, hogy ugyanez a buta birka nép megy négyévente választani is."

így van. látjuk is az eredményt. és pont innen indultunk: a népnek pont olyan kormánya van, amilyen ő maga (a nép többsége). és még mindig a demokrácia a legjobb államforma :)

"pontosan az állami túlszábályozás miatt nem működik lassan már semmi"

ez a fenti megállapításunk következménye (amiben egyetértettünk): sumák népnek sumák kormánya van. rendes népnek pedig rendes kormánya van. erre is láthatunk példát, látótávolságban (svédek pl.)

"mindenki a saját jövedelmét tudja a leghatékonyabban elkölteni."

...és nyilván minden nobel-(emlék)díjas közgazdász, aki bebizonyította ennek az ellenkezőjét, téved :-]

Mészáros Laci 2014.02.25. 19:44:47

@desw:

az előzőt neked szántam, de elromlott a hiperlink.

Mészáros Laci 2014.02.25. 19:57:19

@desw:

"A hitelfelvételt pedig azért lenne butaság államilag lefojtani"

erről azért nem volt szó, nem szükséges eltúlozni, amit írtam.

"Jóska vehet hitelre autót..."

Amit a hitelfelvevők nehezen értettek meg, hogy a hitelfelvételben extra kockázat, ha nem abban a devizában adósodom el, amelyben a jövedelmem keletkezik.

Mészáros Laci 2014.02.25. 20:12:29

@defenestratio:

"pedig bizony addig nyújtózkodtak a szerencsétlenek."

pedig nem, mint a mellékelt ábra mutatja.

"ezt még a bank is elismerte, amikor százerekért (hitelbírálati díj) simán hitelképesnek nyilvánította az adóst."

az imént már mutattam hogy nézett ki a hitelbírálat 2007-ben:

www.youtube.com/watch?v=5A5WtvzgsAY

"nesze, kisköcsög, ezalatt elnyújtózkodhatsz!" - (amúgy pont ezen az alapon simán be lehetne nyeletni a bukót a bankokkal)

sajnos nem igazán, lásd a fenti bankreklámot. az ingatlan értéke alapján vizsgálták a hitelkérelmet.

A banki tisztviselőket próbálták arra ösztönözni, hogy minél több hitelt helyezzenek ki. Ezzel mérték a teljesítményüket. Ez pedig sajnos MINDIG oda vezet, hogy mindazok a paraméterek, amelyeket NEM mérnek, háttérbe szorulnak. Nagyszerű dilbert karikatúra van erről, valahányszor key performance indicator-t akarnak faragni, mindig eszembe jut:

dilbert.com/dyn/str_strip/000000000/00000000/0000000/000000/20000/1000/100/21164/21164.strip.zoom.gif

A bankmenedzserek is tovább nyújtózkodtak, mint ameddig a takarójuk ér. Sajnos ők személy szerint nem igazán itták meg a levét a felelőtlenségüknek.

defenestratio · http://www.youtube.com/watch?v=SEuBeH4LCyU 2014.02.25. 21:13:15

@Mészáros Laci: "az ingatlan értéke alapján vizsgálták a hitelkérelmet."

hja, de a hitelek jó részében a tartozás ma már nem is fedezi az ingatlan értékét. ezért is érdemel a bank jókora bukót. Ha szarul gazdálkodott, basszon rá, ne akaszthasson több adósságot az adósra, mint amennyi a fedezet volt.

amúgy egyetértek, a bónuszrendszerük is szar volt a bankoknak, tökéletesen kódolva van bele a buborék és a kidurranás.

az egyik legnagyobb hazugság pedig a történetben az, hogy a bankok nem sejtettek semmit sem a gyakorlatuk következményeiről. Magyarországon a legtöbb chf-et 2007-ben 2008-ban öntötték ki, (a reklámod is ezidőtájt készült), akkor már amerikában gyülekeztek a fellegek (Freddy Mac, Fannie Mae, stb), egyre többen tudták, mi történik, csak azt nem, hogy mikor következik be. Ez egy teljesen tudatos, tervezett kifosztás volt.

És igazad van, vasra kellett volna verni jónéhányat a felelősök közül. Magyarországon pláne hármon állt a vásár: a bankokon, a korrupt politikai rendszeren, és az egyszeri hitelfelvevőn, aki az első reklámra ugrott az olcsónak tűnő pénzre, és bármit aláírt, miközben fingja sem volt arról, hogy mibe keveredik.

Mészáros Laci 2014.02.25. 22:07:06

@defenestratio:

"a hitelek jó részében a tartozás ma már nem is fedezi az ingatlan értékét. ezért is érdemel a bank jókora bukót."

ezért mutattam a dilbert karikatúrát az imént. ha a tisztviselőket egy konkrét dolog (folyósított hitelek száma vagy összege) alapján ösztönzik, az eltorzítja az egyébként esetleg normális belső motivációs rendszert. tolni kellett kifelé a hitelt, duzzadt a mérlegfőösszeg, a bankvezetés minden szinten kolosszális jutalmakat kapott.

a bankok valóban nem sejtették: nem tudom elképzelni, hogy pl. egy nemzetközi bankhálózat magyar leányvállalatának topmenedzsere szándékosan fedezetlen hiteleket tol ki százmilliárdos nagyságrendben. a kockázatok egy részével tisztában voltak. Ekkora CHF felértékelődésre nem számítottak.

büntetőjogilag aligha vonhatók felelősségre, de hogy vezető pozíciókban maradhattak, az több mint fura.

Mészáros Laci 2014.02.25. 22:11:12

@defenestratio:

a tudatos kifosztást kétlem: ezek a bankok most elég nagy szaharában vannak. van pár ingatlanárverés, mert kell az elrettentő erő, de nem nagyon igyekeznek, mert egyrészt beesnének az árak, másrészt nyomott áron kellene realizálniuk kellene a minősített kintlevőségekben levő, egyelőre implicit veszteségeket.

szóval részben kivárnak, hátha történik valami. adósságrendezés, munkát kap a feleség és törleszteni kezdenek, stb.

makkospacal 2014.02.26. 10:00:29

"Milyen a tisztességes hitel?"
pl olyan, aminek 5 év törlesztés után nem 2szer akkora a tőketartozása. ezt hívják uzsorának és a horvátoknál láthattad hogyan "vezették ki"
vagy pl olyan Ft hitel, aminek nem manipulatíve 12% a kamata

"Mit nem engedtek volna? Hogy új autót vegyen a proli minimálbéres?"
jézusom. azt a fajta dev hitelterméket nem engedték volna forgalmazni, amivel a gond lett.

A takaróról és a nyújtózkodásról:
értsd már meg ember, hogy a takaró azért LETT rövid, mert a felét UTÓLAG levágták!

A ki mire vett fel témához:
bármennyire döbbenetes számodra, de kurvára senkinek nincs köze hozzá, hogy ki mire vette fel - egy normális világban. nem ez a lényeg!
de ez magyarország, te is magyar vagy, tehát turkálsz...

áhh de mindegy is falra hányt borsó, egy cserebogárnak is magyarázhatnám.

makkospacal 2014.02.26. 10:03:37

az előző @desw-nek ment

Celtic 2014.02.26. 14:25:32

Fejbe kell loni a valasztasok utan minden devizahitelest es meg van oldva a porblema.

kefe0406 2014.02.28. 22:21:26

@Celtic: téged kéne fejbe lőni, meg a hozzád hasonló tudatlan barmokat, akiknek fingjuk sincs a történésekről.... Olvass, kérdezősködj...műveld magad... aztán ha eleget tudsz a témáról, és meg is értetted, majd akkor ítélkezz mások felett....és ha még ezek ellenére is lövöldözni volna kedved, akkor lődd fejbe saját magad Te csicska....

Celtic 2014.02.28. 22:39:05

@kefe0406: Koszi, ez igen szep volt :)
Bearanyoztad a pentek estemet :)

desw 2014.03.02. 10:24:18

@makkospacal:

"Milyen a tisztességes hitel?"
"pl olyan, aminek 5 év törlesztés után nem 2szer akkora a tőketartozása. ezt hívják uzsorának és a horvátoknál láthattad hogyan "vezették ki""

A nagy büdös helyzet az, hogy szellemi fogyatékosok vagytok, és kb az ált. iskola 3. osztályos matek sem megy.

Egy példa, csak neked és csak most:

10 millió hitel, 20 éves futamidő, 10%-os fix Ft kamattal, tehát nincs kezelési költség, nincs folyósítási jutalék, nincs értékbecslés díj, nincs hitelbírálati díj, árfolyamnyereség, ... semmi, csak csupasz 10%-os kamat. Kapaszkodj meg, b+, 23 milliót kell visszafizetni a 10 millióra! Ez uzsora?? Nem b+, ez a matek!

És gondold végig, okoska! Ha te beraksz 10 milliót a bankba évi 10%-os kamatra, akkor 20 év múlva mennyit fogsz kapni. Na, ki tudod számolni? ~67 milliót, b+, azaz a 6,7-szeresét kapnád vissza. Ha nem kamatos-kamattal számolsz, akkor is 30 milliód lesz a 10-ből.

"Mit nem engedtek volna? Hogy új autót vegyen a proli minimálbéres?"
jézusom. azt a fajta dev hitelterméket nem engedték volna forgalmazni, amivel a gond lett."

Jézusod??? Kb ugyanannyi Ft hitelese van gondban, mint dev.hiteles. Tehát mit is akartál mondani??

"A takaróról és a nyújtózkodásról:
értsd már meg ember, hogy a takaró azért LETT rövid, mert a felét UTÓLAG levágták!"

Lófaszt, haver! Túl nagyot álmodtatok, most meg megy a rinya!

"A ki mire vett fel témához:
bármennyire döbbenetes számodra, de kurvára senkinek nincs köze hozzá, hogy ki mire vette fel - egy normális világban. nem ez a lényeg!"

Ez akkor lenne igaz, ha el is pucolnátok a szart magatok után. A gond csak az, hogy megint a gondolkodni és takarékoskodni képes réteg szívja meg.

Szúrófény 2014.09.04. 12:17:51

@program készítő: "Holló a hollónak nem vájja ki a szemét!" Ennyit kéne tudni! Nem bambán álmodozni!

Szúrófény 2014.09.23. 05:51:31

@Sir Galahad: "Holló a hollónak, nem vájja ki a szemét!" Ki az aki kiképezte, odatette, melyik állam kitüntette? Ha ezt végig gondolod, elmúlik hamis álmod, néked akarnak jót!
süti beállítások módosítása