Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.03.29.

Szép volt Viktor, jöhet az 5-ös metró

Hakapeszi Miki

Ennyi boldog arcot tán még sose láttunk szépséges fővárosunkban. A frissen megnyitott négyes metróban lelkesen szemlélődő, fotózó tömeg, tényleg csak egy jó kis szökőkutas gruppenszex hiányzik. A Gellért téri állomás überfasza, mondjuk megőszülsz, mire kijutsz: két mozgólépcső és még egy kis mászás egy sima lépcsőn nem faja. Hosszabbnak tűnik, mint a feljutás a magmaszinten levő Moszkva téri állomásról, de legalább a kijáratnál Cseh Tamás áll gitárral a kezében, ami igazán kúl.

gellert.jpg

Szóval ez a világ elbaszása metró tényleg tud valamit. Pontosabban Viktor és a kampánystábja, profi időzítéssel adták át ötszáz kamion és egy legógyár mellett ezt is a választás előtt. Csak nehogy úgy belelkesedjen a törpe, hogy 2018 áprilisára épít még egyet. Eljátszottunk a gondolattal, de erről később.

Hakapeszinek köztudottan a szar is keserű, ezért stopperrel a kézben mérte meg, megáll-e prekoncepciója arról, hogy a négyes nem gyorsabb a piros hetesnél.. Miközben Géza kolléga fotózott, elköszöntünk az utolsó napját futó hetes gyorstól, aztán irány Kelenföldről a Keleti.

7E.jpg

Az eredmény: a metrónak 14 perc kell, a busznak 20. Kimászni a metróperonról, meg lejutni oda 2-2 perc, maradt kb. 2 perc előnye a földalattinak, fantasztikus. De az is jól lejött, hogy a metró a teljes előnyét Kelenföld és a körtér között szedi össze, ahol a busz szüttyög, sokszor megáll és a lámpák is megfogják. A körtértől a busznak 11 perc a Keleti, a metrónak 10, vagyis mozgólépcsőzést is beszámolva nyert a busz. Nyilvánvaló, hogy ezért kell a gyorsnak meghalnia, holnaptól csak a lassú buszok maradnak. Persze emberenként eltérőek a pontos útirányok, de általában ha valaki a Bikás parktól beljebb indul útnak, nagyjából lófaszt se nyer a metróval.

Integettünk a Bártfai utcánál felszállóknak, a környékbeli panelprolik kúrnak rá a legjobban, szombattól teljesen bukják a buszt a belvárosba, gyalogolhatnak valamelyik metrómegállóba, miközben a Blahától kifelé egymás seggébe érnek majd a buszok, több lesz, mint eddig, óriási.

Lufi.jpg

Gyorsan túllépünk azokon a szerencsétlen libbereken, akik Demszkyt éltetve dicsőítették a metrót és kivételesen egyetértettünk Tarlós főpolgival arról, hogy nem volt kis teljesítmény a giga elkúrásból annyi kihozni, hogy egy hangyafasznyival csökkenjenek a költségek és legalább elinduljon ez a fércmű. 

De az idillnek hamar vége szakad. Még pár nap és reszelnek a boldog pezsgésnek, de az törvényszerű, hogy párszáz kretén a metró miatt szavaz majd a rezsim fenntartására. Ha pedig ez a számokban tényleg érzékelhető, miért ne gondolhatnának Viktorék egy újabb vonalra?

trash.jpg

Először is bebizonyítanák, hogy az előző lopós balfasz garnitúrával szemben ők 4 év alatt is összehoznak egyet, mert profik. Másodszor, giga összegeket lehet nyúlni egy ilyen beruházásból, az építős haverok megvannak, ebben a műfajban köztudott, hogy a narancs hatalom verhetetlen. Uniót fikázni, majd megfejni, a maradékot az adófizetők pénzéből állni, majd az ezzel a költségvetésen ütött a hiány nagy részét rábaszni a bankokra és néhány sokat kereső multira, az elmútnégyév tapasztalatai alapján semmiből se tart. Már csak az kell, hogy Budapest a fiúké maradjon, ami per pillanat még neccesnek tűnik, de épp a négyes szarral nőttek az esélyeik. Ha Paks elgurult, azzal se lehet gond, hogy elhitessék az ötös metró szükségességét, a nép meg úgyis imádni fogja, tök mindegy, honnan hova tart.

Picsába, akkora baromságnak hangzik, mégis hihető, hogy megcsinálják.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

96 komment · 1 trackback

Címkék: demszky gábor négyes metró Orbán Viktor Tarlós István

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr235883922

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Így oldhattuk volna meg 4-es metró helyett buszokkal egész Budapest tömegközlekedését 2014.03.31. 09:39:12

4-es metró? Ugyan már ne röhögtessenek minket ilyen drága kampánymulatságokkal. Például Bogotában 30 Km metró helyett építettek ugyanabból a pénzből 388(!) Km hosszú felszíni buszrendszert... Felidézzük, hogy mit mondott Lányi András 2002-ben, hozzáves...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s.g.l. 2014.03.29. 09:05:39

Tessék mondani, ha febr. 3-án azt nyilatkozták a 60 napos tesztet nem sikerült végigvinni, újra kell kezdeni, akkor febr 3 után a 60 nap nem lehet márc 28. mert eddig csak 53 nap telt el.

Tehát csaltak, hazudtak.

Ha baleset lesz kkire fogják, ki felel???

A választás a felelős??

payskin 2014.03.29. 12:15:08

@s.g.l.: Jaj, hát nem úgy van az kérem szépen! Ez csak amolyan ideiglenes engedély, tetszik tudni, majd fél év után adják ki a véglegest. Ne aggódjon, a világ minden táján pont így csinálják. Felelősök? Ne haragudjon, nem ismerjük ezt szót.

Miki: a Bártfainál nemcsak szegény "panelprolik" szálltak fel eddig, hanem azok is, akik a környéken dolgoztak, mint például én 5 éve pont Kelenföldnek ezen a szent pontján. Azt mondjuk nem értem, hogy az Etele téren ezután mi lesz? Mert busz csak elvétve... Majd a 103-as vezetői focizgatnak a 107E és a 7E helyén. Briliáns.

Ja, és érdemes megnézni az Etele mögött a kamu P+R-t is, mostantól már nem lehet mondani, hogy nem épít a város P+R-t. Lekerekítettek a BKV székház földjéből egy zsebkendőnyi sarkot, ráhordtak egy kis murvát. Nem hülyülök, 3 nap alatt kész volt, múlt héten nem volt ott még semmi, lóhalálában csinálták nyitásra. Elfér rajta úgy 40-50 autó talán.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.03.29. 12:48:00

Megjegyzem a 4-es metró bármely meg nem épült szakasza a kettő közül, százszor hasznosabb közlekedés ügyileg, mint ez a semmit ki nem váltó középső.

De lényegtelen.
Csak azt nem értem miért fikázod a szeretett MSZP-SZDSZ kormányodat, amiért ilyen bénán tervezték a metrót annak idején !

Mark Bolt 2014.03.29. 12:50:01

Már rövidtávon is sokkal gyorsabb lesz a metró mivel nincs kiszolgáltatva a forgalomnak, számold szépen bele a napi rendszerességű dugókat amiken nem 20 perc alatt ér be a 7-es hanem 30 perc alatt, ezen kívül a metró sokkal sokkal több embert szállít egyszerre, ezen kívül az a rengeteg ember át tud szállni különösebb mászkálás nélkül a 3-as metróvonalra, sokkal kényelmesebb, mindezeken kívül az utazás minősége egészen más, nincsenek egymás hegyén-hátán az emberek csúcsforgalomban, mindezeken kívül a felszíni forgalom csökken, a környezetszennyezés csökken. Így hirtelen ennyi az előnye.

Kergelepke 2014.03.29. 12:54:43

A mozgólépcsőzés ideje jelentősen tudna rövidülni, ha más országokhoz hasonlóan megtanulnánk jobb oldalon állni, hogy aki gyorsabb, siet, az haladhasson. Mondjuk vannak már biztató jelek, csak van még hova fejlődni.

Zsuzsanna Lévay 2014.03.29. 13:00:09

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: A törpe adta át méghozzá nagyon büszkén. Tehát ez a fidesznyikek teljesítménye!

Bolondtyuk 2014.03.29. 13:01:01

Én csak egyet nem értek, mi a francnak kell 7 km-hez Metrot épiteni????Unokáink is látni fogják:XD

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.03.29. 13:01:56

@Mark Bolt: Csak a 3-as Metró életveszélyes és egyre több a meghibásodás miatti leállás. Mindegyik metrón nagy a zsúfoltság a csúcs időszakokban, a felszíni forgalom pedig nem fog csökkenni, mert a BMW-és a Mercédeszes nem fog Metróra szállni sohasem.

Bolondtyuk 2014.03.29. 13:02:29

Azt nem lehet mondani, mivel azért A Demszky csapott elobb a lovak közé)))

Kergelepke 2014.03.29. 13:03:12

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: : Szerintem is akkor lenne ennek az egésznek értelme, ha meglennének a külső szakaszai. Így önmagában sok hasznát nem látom. Mondjuk engem amúgy se érint a négyes metró.

Bolondtyuk 2014.03.29. 13:04:44

Ez is igaz!! inkább ujitsák már fel a 3-as MetroT!!! Rengeteg embernek függ ott a napi biztonságos utazása! Elindult tán a projekt de azóta semmi hir rola((((((((

Mark Bolt 2014.03.29. 13:27:43

@Bolondtyuk:

Azért mert az a 7 kilométer az egyik ütőere a városnak, a kelenföldi busz és vonatpályaudvarra érkeznek be a déli ingázók és olyan sokan vannak hogy a 7-es busz időtlen idők óta metrópótlóként szolgál.

vuvuvu2 2014.03.29. 13:43:42

A kelenföldiekkel iszonyúan ki lett cs*szve. 30+ éve közlekedem a környéken, és eltekintve a 7-es reggeli zötyögésétől a Bartók Béla úton (amit aztán a 2002-ben lerakott aszfalttal és későbbi buszsávval elég jól kivédtek) elég jól működött a közlekedés a környéken. Az már igaz, hogy Dél-Buda és Észak-Buda közötti közlekedés mindig is trágya volt (gyorsabb volt eljutni a Moszkva térre az Astorián keresztül mint a 18-as/61-es villamosokkal, a 86-os vonalról ne is beszéljünk), no de hát ez nem is fog javulni az M4-gyel sem.

OK, elismerem, havazás, tűzijáték, taxisblokád esetére tényleg jól fog jönni a metró, de egyébként nincs hozzáadott érteke azon több mint 10 ezer ember számára akik a környéken laknak vagy dolgoznak.

A metró nem lesz gyorsabb a hosszadalmas alagutazás és mozgólépcsőzés miatt (és sohasem volt gyorsabb, M2 és M3 esetében sem, rövid távon soha). Hiába nettó 7 perc a menetidő Bikás park és Kálvin tér között, mire beszállok a szerelvénybe, meg feljövök a felszínre, nettó 7 percből tegnap bruttó 17 lett (mindez rohanós tempóban a Kálvin téri alagútban, alacsony utasforgalomban - azaz reggeli csúcsban lesz ez több is). Azt elfelejtettem említeni, hogy egyébként a Ferenciek lenne a célpont, hiszen ott lehet a többi buszra átszállni :-), a Kálvinon az egyetlen érdemi átszállási lehetőség az M3. Fun-faktor: a fent említett szakaszon a metró fel sem tud gyorsulni, mert különben a következő állomáson nem tudna megállni :-)

Családtag épp most jelenti, hogy a Bikás parki megállónál kisebb botrány alakult ki, a 7-es gyorsjárat megszüntetése miatt.

Kíváncsi vagyok mi lesz a jövő héten, mondjuk hétfő reggel... Nem vagyok benne biztos hogy ezt az átadást jókorra időzítették. Simicskó bukik, ellenzék esélyei jelentősen nőnek a 2.vk.-ben.

Nem kell kiszivárogtatás, csak józan ész, hogy rájöjjön az ember, kifejezett cél a kelenföldiek, és a többi környékbeki lakos felszíni közlekedésének ellehetetlenítése (azért hogy kénytelenek legyenek a metrót használni). Ezt megerősíti, hogy milyen agyament módon alakították át nemcsak Kelenföld, hanem az egész kerület közlekedését.

MÁS: Nem tudom bárkinek is feltűnt volna, hogy a metró valójában nincs befejezve. Ha annak tekintik, annál nagyobb a gond. A belső falak ocsányak burkolat nélkül, 90%-uk szürke házgyári beton. Helyenként (falfelület kevesebb mint 10%-a) színes panelek vagy mozaik, de ennyi az egész. Falanszter, rosszabb mint a londoni Westminster állomás ahol a Jubilee line-ról átszállsz a District line-ra. A legszebbnek kikiáltott Bikás parki megállóban vártam a metrót, és közben tekintetem megpihent a szemközti szürke betonfalon, melyet helyenként olyan mintázatok tartkítottak, mintha végigfolyt volna rajtuk a felmosólé. Idiotizmus áradozni az állomások szépségéről, miközben az egésznek 80-as évek Romániája feeling-je van.

Aki járt már Ceausescu-korszakban épült panelben, tudja miról van szó: burkolatlan falak és padlózat a lépcsőházban, a folyosókon, minden közös térben vírít a meztelen beton. Közben persze a megalomán projektek, és a bukaresti palota. Nekem ez jutott eszembe, mikor a sivár betonsivatag közepén megláttam a körtéri színes falszakaszt, amiről korábban áradoztak.

MÁS: Utastájékoztatás. Az egész város ugyanazt a maszlagot kapta. Azok is akiket csak kis mértékben érint (pesti oldal) és azok is, akiknél hétfőtől feje tetejére áll minden, azaz a 11.kerületiek. Pontosan mit is: menj fel a weboldalra és nézd meg. Sűrű elnézések közepette mondanám: ez a kommunikáció minősíthetetlen, színvonal alatti. Minimális feltételek: 1/ tisztességesen (nem áttekinthetetlenül) megszerkesztett infó a járatokról, 2/ szórólapok melyet minden kelenföldi, őrmezői, gazdagréti lakos megkap a postaládájába a VÉGLEGES verzióval, időben, 3/ a 7-es buszcsaládon kifejezetten a vonalra vonatkozó információ hangbemondásos ismertetése minimum 1 héten keresztül az új rendszer indulása előtt.

MÁS Az átmenet, amit Tarlós ígért. (Nem akarom bántani, mert ő ezt a nagy rakás sz*rt a nyakába kapta, el nem tudom képzelni, hogy tudja túlélni hogy ezt a trágyát neki kellett befejeznie.) DE. Arról volt szó, hogy lesz átmenet. Igen, volt. Tegnap délután volt egy félnapos átmenet. Péntek délután, ami ugye irreleváns.

Mindenesetre hétfőn reggel kiderül minden. Addig úgyis a metróturisták fotózgatják a szürke betonrengeteget. Aztán remélhetőleg hétfőn végre valaki kimondja: a király meztelen!

Közben elgondolkodtam azon, milyen érdekes, hogy Demszky épp most Dél-Amerikában tartózkodik...

szarfaszú kommentelő 2014.03.29. 13:55:15

hakap eszik miki !
Ha demszky adta volna át a 4-est anno - akkor még mindig tapsolnál és folyna a könnyed...... bunkó

Gabesz84 2014.03.29. 13:55:32

@Kergelepke:

ezzel rohadtul nem értek egyet. Lehet hogy te gyorsabban le/feljutsz ha elszaladsz az egyesével álló emberek mellett, viszont azt ugye belátod, ha 2 ember áll egymás mellett a lépcsőn, akkor adott idő alatt pont 2x annyi embert tud megmozgatni a mozgólépcső mintha egyesével állnának jobb oldalt.
Ennek a faszságnak köszönhetően hogy mindenki egyesével áll a lépcsőre, pont 2x annyi ideig kell lenn sorbaállni hogy feljuss mintha szépen kettesével állnának oda.
Amit mondasz, az csak lefelé menet, vagy kihalt metróval tud működni.

STIRLITZ 2014.03.29. 14:10:41

Jujj de milyen jópofa egy poszt! Miközben látszólag szidja a Fideszt, közben azért kiemeli: százszor jobbak a ballibsiknél. Ravasz seggnyalás, de nem annyira, mint a szerző gondolná. Szóval tök felesleges a 4 -es metró mi? Meg persze Tarlós profibb Demszkynél. Naná. Gerinctelenségben biztosan!

dex.ion 2014.03.29. 14:19:37

@Gabesz84: hát ez tuti nem így van:)
ha mindenki egyesével állna a jobboldalon (statikus haladás), és emellett mindenki sétálna le sorban a baloldalon (dinamikus haladás), akkor biztos, h adott idő alatt több ember halad át a keresztmetszeten, mintha mindenki egy helyben állna, kettesével.

fluffer 2014.03.29. 14:19:46

Alapvetően korrekt a cikk. Az M4 útvonalát azonban jobban górcső alá lehetett volna venni: ki a faszom ötlete volt ez az útvonal. Pontosabban: milyen lobbiérdekek voltak a háttérben? Az útvonal a Kelenföld-Móricz között indokolt.
Gellért-tér, Fővám, Kálvin? WTF? Az egyik legsűrűbb tömegközlekedés itt van a városban.
Rákóczi tér? 3 perc a Blaha sétálva, 0.5 perc villamossal.
Köztársaság tér? A Blaha innen 5 perc kényelmes séta, a Keleti is ennyi. Kellett a metrókapcsolat az MSZP székházhoz? Felháborító az egész és akkor még a 4x-es költségekről nem is beszéltünk.

monddazigazatmar 2014.03.29. 14:29:23

"Csak nehogy úgy belelkesedjen a törpe"
Mivel tizenpár éve olvasgatom, hogy így Minihitler, meg úgy törpe, gondoltam megnézem, hogy milyen magas Orbán. 174 centi.
Mesélj, Hakapeszi, te mennyivel vagy nagyobb mint egy törpe!

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.03.29. 14:34:52

@STIRLITZ: @szarfaszú kommentelő: @Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: most akkor döntsétek el, hogy fidesznyik, vagyok, vagy balliggenya. Segítek, egyik se.

@Kergelepke: +1. Tanuljunk meg a jobb oldalon állni, aki már járt pl. Londonban, tudja, mekkora a különbség

@Mark Bolt: majdnem végig buszsáv van, vagy dugóban rámehettek a villamossínre, csúcsban se nőtt meg sokkal a menetidő. A környezetszennyezés persze áll, de ha csak annyit nyertünk, akkor bizony kicsit drága volt. És még lesz is, üzemeltetni. Lásd az előző metrós posztot.

dr kíváncsivagyok 2014.03.29. 14:39:49

""Vezess Viktorunk, s veled indulunk, küzdelemre hív az élet, hadd kövessünk benne téged".

Széles Gábor útközben bejelentette, miközben a legutolsó békemenetre csupán 200, a mostanira 400 busszal érkeztek vidékről az emberek, "

Az imádságra nem reagálok...

A 400 buszt ki fizette ?
Mibol fizette ?

Gabesz84 2014.03.29. 14:42:02

@dex.ion:

Az elméleted 2 helyen bukik:
- 1: a valóságban, olyan még sosem volt hogy egy sor ember folyamatosan haladt volna a mozgólépcsőn bal oldalt
- 2: szaladás közben nem lehet egymáshoz olyan közel állni, mint ha csak ácsorognál

De mondom, ha ki van halva a mozgólépcső, én is támogatom a félreállást.

Csekkliszt#10 2014.03.29. 14:44:52

Ez a csávó Budapest főpolgármestere. Ezt a zünnepi beszédet tudja mondani. Páákóóóóóó! Gyere, szükség van rád!
www.youtube.com/embed/X1BSyS6pDwQ

dex.ion 2014.03.29. 14:47:13

@Gabesz84:
1: persze h nem, mert soha nem alakult ki a kultúrája mo-n. ez ellen kéne tenni! ettől még az elmélet hibátlanul működik a gyakorlatban.
2: nem szaladásról van szó, hanem egyenletes tempójú haladásról, ahol az emberek közti távolság háromnegyed-egy lépcsőnyi. londonban meg tudják oldani, szóval működik, hidd el:)

Csekkliszt#10 2014.03.29. 14:48:50

Tarlós beszédében a legviccesebb az volt, hogy a miniszterelnök a háta mögött álldogált vagy 15 percig, váltott lábon, már nem tudott mit kezdeni magával, látszik a videón, h sík ideg. Miért nem ültették le? Ezt a protokoll bakit.. Jól kiszúrtak vele

engelbert (törölt) 2014.03.29. 14:53:53

Érdekes jelenség ez,ha csinál metrót akkor az hülyeség,ha nem csinál metrót, akkor bünteti Budapestet...Nem lenne egyszerűbb arra figyelni: Van e rajta sapka, vagy már megint nincs?

Csekkliszt#10 2014.03.29. 14:55:31

Orban beszédében a legdurvább elem: ha lefekszel a kormány(om)nak, akkor van pénz, különben nincs, mert durcás kismalacként megfúrom amit akarsz.
Az érthető lett volna, h leállítja a metróépítést anno, ha szakmai érvei vannak- de csak Budapesttel akart kiszúrni, mert nem az ő embere győzött. Kisstílű pitiàner alak. Most meg poffeszkedetf, mintha az ő kegyelméből lenne az egész. Beteg elme!

kosztarovics bácsi 2014.03.29. 15:04:03

Édes drága libsi-bibsi-bolsi barátaim! Ha büdös bolsi elvtársaitok adták vón át a metrót, akkor is így fikáznátok? Nyugodjatok meg, az összefosás összefosta magát. Szeretett elvtársaitoknak annyi, meg egy bambi...

bulista 2014.03.29. 15:17:19

@s.g.l.: Lófaszt - a Gyurcsány!

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.03.29. 15:21:46

@kosztarovics bácsi: M van, a párt most tartotta mg az eligazítást és bedobott a mélyvízbe? Szánalmasok vagytok!

kosztarovics bácsi 0 bejegyzést írt és 36 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2014.02.22. óta tag.

Ennyire nem telik már trollokra sem?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.03.29. 15:33:29

A valóság ezzel szemben, hogy az MSZP szinte minden ígéretét a Fidesz valósította meg.

Kóka megígérte a Moszkva Tér felújjítását, A Fidesz és Tarlós tették meg.
Demszky és a szerencsétlen szocik 12 év alatt nem építettek egy hangyafasznyi 4-es metrót se, viszont elköltötték a projekt 90%-át cserébe, és Tarlós építette meg végül, és a Fidesz.

Épül és szépül Budapest és az ország.
Kossuth tér, Várbazár, Margitsziget szökőkút, Színház, ....
Épülnek a sportlétesítmények is:
uszodák építése, vívócsarnok, tüskecsarnok, fradi, nemzeti stadion terv,...
A közlekedés is javul:
4 metró befejezés, 3 metró előkészítés, budapest v0 vasútelkerülő, Kispest- Kelenföld összekötése, bkv átalakítás (buszok, villamosok beszerzésének előkészítése), 1 villamos,...

Az MSZP csicskáknak pedig nagyon fáj, hogy kedvenc elkúróik szart se csináltak, viszont közben rommá adósították az országot, és Budapestet.

P1sty 2014.03.29. 15:33:30

"Persze emberenként eltérőek a pontos útirányok, de általában ha valaki a Bikás parktól beljebb indul útnak, nagyjából lófaszt se nyer a metróval."

Nyilván az eleve sűrű közlekedésű belvárosban vagy azoknak a szerencséseknek, akik a 7E vonalán laknak/dolgoznak, nem sokat számít a metró; de például aki dél-Budáról vagy a nyugati agglomerációból jön, az igenis nyer vele, főleg ha nem önmagában nézzük a metrót, hanem az átalakított felszíni hálózattal együtt. Próbáltatok már eljutni mondjuk Buda/Nagytétényből Kispestre? Mostantól nem kell végigdugózni a Budafoki úton az x33-as buszokkal, elég lesuhanni Kelenföldre az új járatokkal és irány a metró. Hidd el, nagyon sok embernek lett jobb ezzel.

anyadmajma 2014.03.29. 15:44:17

Utazzon a 4 metrón az, akinek van bátorsága!
Nekem nincs kedvem megdögleni az ilyen hazaárulók miatt, aki inkább átírta egy életveszélyes berendezésre a szabályokat, csak hogy át lehessen adni a választások előtt.

stim 2014.03.29. 16:05:41

Értékelem ha egy kormány csinál is valamit nem csak két évig nem csinálnak semmit csak hazudnak éjjel meg nappal meg este és trükkök százaival lopják maguknak az adófizetők pénzért. Ez (is) elkészült, átadták. Na hát ez az alapvető különbség. Aki a nevesincs összefogásra szavaz annak már nincs igénye eredményekre csak hőzöngésre meg hőbörgésre meg mocskolódásra. A jelenlegi kormány pedig elég sok olyan dolgot tett ami miatt megérdemli, hogy valaki aki szereti ha megcsinálják a dolgokat az rájuk szavazzon. Mert a lényeg az, hogy ők azért tudták átadni mert nem akartak 3-4 cikluson keresztül ennek a projektnek az ÍGÉRETÉVEl nyerni mint a Demszky. Én hozzá vagyok szokva, hogy amit megcsinálnak azt eredménynek tartom mert munka van benne. De az ide írók többségének úgy tűnik elég az ígéret is. A szocializmus az ígéret földje volt. De a dolgok munkával készülnek el nem hitegetésből meg kommunikációból.

valamit · http://darwin.freeblog.hu/ 2014.03.29. 16:14:31

@stim:

Ja, "a munka szabaddá tesz" mondták a régiek, népszerűek is lettek ám.

Kovács Nóra Anna 2014.03.29. 16:15:09

A 3-as metróval mi van, hogy életveszélyes, többen írták itt.
Komolyan kérdem, az agglomerációban lakom, és ha megyek Bp-re, a 3-ast nemigen használom, de érdekelne, mi a baj vele?

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.03.29. 16:22:19

@Kovács Nóra Anna:

Leginkább az a gond a 3-as metróval, hogy Demszky 20 éve alatt egy fillér nem sok, annyit se költöttek rá.
20 év alatt pedig ha nem javítják, cserélik egy jármű alkatrészeit akkor lerohad.

Tarlósék alatt elkezdték rendbe tenni őket, de 20 év MSZP-SZDSZ-es mulasztását nem lehet hipp-hopp megoldani, különösen úgy, hogy közben 4-es metrót is építenek.

Kovács Nóra Anna 2014.03.29. 16:29:23

@dex.ion:
Egyszer voltam Londonban, 2008-ban, egy hétig, viszont sokat közlekedtünk metróval. Ott láttam a jobb oldalra állást, azóta Bp-n is csak úgy megyünk a lányommal, egymás mögött jobb oldalon, könnyű megszokni, és sokkal kulturáltabb is.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.03.29. 16:36:12

@Gabesz84: magyar sutyerak mentalitasod van
Ahol elek, civilizalt orszag, Europan kivul, itt annyi metro vonal van, ami nektek sose lesz, itt a metroban mozgolepcson jobb oldalon allnak, bal oldalon setalnak, akik akarnak, birnak, sietnek
Kurva gyors igy, de itt van esze az embereknek, tudnak civilizaltan viselkedni
A magyaroknak az elso ajtos felszallas is gondot okoz, hihetetlen nep!
Gondolom meg mindig papir jegyekkel bohockodtok Budapesten
Mashol kartya van, erinted, nyilik a kapu, nincsenek ellenorok
Ja, a viteldij, ahol elek progressziven emelkedo aru, 110 forintrol indul es a vilagbol kimehetsz 400-ert, ugyanakkor az atlagfizetes a magyarnal haromszor magasabb...
Nem is tudom minek a tirpakoknak metro, jarjatok gyalog bazz, ha meg mozgolepcsot se tudtok hasznalni

A 4-es metro egy ertelmetlen fos, csak azert fejeztek be, hogy ne legyen arcvesztes, ezt egy kormany se vallalta volna, vegigtoltak, de akinek van esze, az megkerdezi, mi ertelme volt ennek?
Semmi, csak beleforgattak magukat, muszaj volt befejezni, sok hulye magyar meg orul

Kovács Nóra Anna 2014.03.29. 16:36:53

Nem tudjátok, a 49-es villamos megmarad?
Kelenföldről Belvárosba?
(A magam részéről szívesebben mennék azzal mondjuk a Kálvin térre, vagy a Csarnokba).

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.03.29. 16:43:33

@Gabesz84: hazudsz, naponta kozlekedek metroval, Azsia, picit jobb a kultura, nincsenek geci magyarok es ciganyok, erinto kartyas, kapus rendszer, nincs blicceles, mondjuk alapbol itt meg se fordul az emberek fejeben ilyesmi
Valamint! Mindenutt, nem csak metroban, de mall-okban, vonat palyaudvarokon is mindenki jobbra all, bal oldalon meg elsetalsz mellettuk, ha akarsz, ket sor van, jobb allo, bal setalo, kurva gyors igy

Magyaroknak eloszor tisztalkodni kellene megtanulni, mert ha Budapesten jarok elhanyom magam metron, buszon, villamoson
Igenytelen orszag, sose lesz kulturnep

igi1 2014.03.29. 16:46:17

@Bolondtyuk: mér mér, ugyan

Mer ha hosszabbat építenének, még a vgén kevesebbet talicskázhattak volna ki a metrópénzből

A tény az, h a Fidesznek csak a maradek jutott a metrópénzből, mégis ők adták át, és az ő nevükhöz köti majd az utókor.

Elegtételnek csekély.

Kovács Nóra Anna 2014.03.29. 16:55:47

Köszi!
(Eddig jó volt, sűrűn járt, szerettem.)

igi1 2014.03.29. 17:00:07

@fluffer: gellért tér a túristák miatt kell útvonal a várba is

Fővám ugye piac, meg egyetemek miatt sok diák is arra jár

Kálvin szintén, túristák, könyvtár.

Aztán lett volna 20 útvonallal kibővítve a metró, csak egyik polgi se adott volna bele lóvét

( ha jól tudom, önrészt is kellett tejelni a kerületeknek, polgiknak)

Így én is tudok ötletelni, h hova ne menjen a metró, de itt minden pénzről szól

Az pofázhat bele, aki hozzãjárult is

A másik én se értem az egészet, h még nincs befejezve, de a választás előtt le kellett nyúlni és avatőt kellett tartani
Szocis elemek a etonról, ez meg a fenti kommentelőt minősíti, nyilván egy 80 éves komcsi, berögzült emlekekkel, az ilyen csak szidn tud

Majd kialakul a végén minden, mint ahogy az is természetes, h mindig valaki szívni fog az új dolgokkal, itt azonban a többség érdekei a fontosak, nem a kis csoportoké.

A díszítésen ugyis alakítanak, kirakatok, elemek.

Aki meg n em akar mászni lefelé az vitesse el magat vkivel a hátán, az majd jó lesz neki, legalább a nyuggerek nem foglalják majd a helyet, menenek a Tescós busszal.

Egy testmozgás a csúcsforgalomba eg űgyis volt, van, lesz szóval nem értem ezt a kifogást, ehhez már mindenki alkalmazkodott, és tudja, h addig kell idő, amíg leérsz a metróba meg fel.

rolldog 2014.03.29. 17:02:01

@Gabesz84: ezt is jobban, okosabban tudjak a magyarok, mint mindent, mindenhol mashol meg luzer pocsok vannak es az hogy mukodik csak illuzio, mert agymosottak meg amugyis minden civilizalt orszag rohadt kapitalista. Bankok meg IMF berencek, fujj... Mi csakazertis mashogy csinaljuk, megha szarabb is.

igi1 2014.03.29. 17:05:45

@Kovács Nóra Anna: kelenföldről. Deák térig

47-49-es villamos

A 47-es és a 49-es villamos változatlan útvonalon jár. Munkanapokon a 47-es menetrendje változatlan, a 49-es munkanapokon 6-8 percenként indul, illetve mindkét járat 15 percenként jár egész hétvégén. Ez utóbbi bár az új metróvonallal azonos nyomvonalon jár, a társadalmi egyeztetés során érkezett észrevételek alapján a tervezetthez képest csak csekély mértékben ritkul. A villamosok a ritkítás ellenére is a Kiskörúton egész hétvégén közösen átlagosan 5 percenként jár a 47-es, a 48-as és a 49-es villamos, a Fehérvári úton pedig sűrűbb és egyenletesebb lesz a közlekedés a 18-as, 41-es, 47-es és 48-as villamossal. A 18-as villamos menetrendje csak hétvégén módosul, 15 perces indulási sűrűséggel.

Gabesz84 2014.03.29. 17:14:04

@rolldog:

egyetertek. De.
Talan ha nem egy mozgolepcsot uzemeltetne a bkv, sporolas cimszoval csucsidoben, akkor az altalam vazolt eset elo sem fordulna.

Fogjuk mar fel keremszepen, hogy vannak dolgok, amik bizonyos korulmenyek kozt mukodnek, mashol meg nem. Itt masok a korulmenyek, nyilvan mas fog mukodni.

Ha valaki ennek ellenere erolteti azt h tomegben, mikor 200 ember szeretne egy mozgolepcson feljutni, akkor is csak a jobb oldalat hasznalja mindenki, mert o egy onzo kocsog, es csak a sajat erdekeit tartja szem elott, masokat hatraltatva, az kicsit gondolkozzon mar el.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.03.29. 17:28:15

@igi1: "Fővám ugye piac, meg egyetemek miatt sok diák is arra jár

Kálvin szintén, túristák, könyvtár."

a marx karoly szabadidokozpontra gondolsz? szembe a duna tulpartjan az egyetemistak van ugy hogy 2 hidnyit le kell setaljanak, nem csak azt a 400 metert

a piaccal jonni meg egy vicc... hacsaknem viragpiacot mondtal volna :)))
van 4 piac a setametronal hogy a cvekkeres nyugik tudjanak valasztani WOW

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.03.29. 17:32:23

@Gabesz84: van egy intelligenciaszint szerintem ugy 7-8 eves gyerek sizntje, aki be tudja latni hogy 2 sorban gyorsabban elfogy a tomeg mint egy sorban
ennek ellenere vannak apostolok akik gondolkodas nuku de mijjjen fasza gyermekek ezek a nyugatiak alapon ugy gondoljak hogy ez jo

na nekik meselek...
agglovasut london kornyeken a sok majom, igen a feher majmok is ott nyomultak be a vonatba amikor a tobbiek ki se ertek, ergo szerencsetlen leszallok egy soraban tudtak csak menni

dex.ion 2014.03.29. 17:35:17

@Gabesz84: no offense, télleg, de már a védhetetlent véded:)
nincs itt semmilyen más körülmény. híresen makacs magyar mentalitás van, tudod, az amelyik megmondja, h ő oda áll, ahova akar, és mindenki le van szarva. és közben kényszernek, szabályozásnak éli meg, ha bárki meg meri mondani, hova álljon. nem azért lett kitalálva, h mindenki, aki állva szeretne fel/lejutni, az álljon egy oldalra, és hagyjon szabad utat azoknak, akik gyorsabban szeretnék ugyanezt megtenni, mert ezzel szabályozni, korlátozni szeretnék a népet, hanem azért, mert közlekedésmérnökök kitalálták, h így a leggyorsabb MINDENKINEK, mert a statikus haladónak mindegy, hol áll, ugyanakkor ér fel/le, a dinamikus haladó viszont időt nyer azzal, ha nem kell ezeket kerülgetnie.
és, de, képzeld el, h ez működik, igen, ez a leggyorsabb mód a gyakorlatban, minden nap látom. szóval az, h mo-n ezt nem lehet megtenni, annak az egyetlen oka a magyar paraszt, nem a tér-idő görbület, meg más körülmények.

Lovag Mihály 2014.03.29. 17:44:36

@Kovács Nóra Anna: 2014.03.29. 16:15:09

semmi, én minden nap használom.

igi1 2014.03.29. 17:45:51

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

corvinus egyetem is ott van fővm térnél

De az a környék turistaforgalom miatt iskiemelkedő

mindig tele voltak a villamosok azon a környéken 4 évvel korbban

többen mennek arra, mint a 2-es villamoson

Széchenyi könyvtárra gondoltam meg ott sok olyan egyéb van, ami miatt a Kálvin térre is jrnak eleget a msik metróval

mi itt ezen vitatkozhatunk, de nem lt bele senki abba igzán, h ki mit lobbizottt, ki menbyit adott bele és mik alapjn döntöttek

mindent lehet fikázni, én azt mondom, h itt bizony az érdekek is rangsorolva vannak és lesznek olyanok akik nem jarnak jól az új metróval

Ezt tudomásul kell venni, mint ahogy azt is h nem mi döntöttünk, és hogy később még alakítható egy-két elem is.

aki meg a buszozst ajánlja

Nyáron elviselhetetlen tömeg volt, büdös, koszos, agyonnyomtak, téptek, amikor esett az eső akkor esernyőtkellett a buszba tartani, volt olyan, h 3-4 busz is lment és csak akkor tudtam felkerülni, aztán állandőan lerobbantak Budan, mindig volt vmi, dugókan ãllt a busz sokszor főleg a Mőricz és Kelenföld között, szlóval annyira nem jó a piros 7-es se lekaszálódásról ne is beszéljünk, börönddel, a Kelenfóldón eslyed sincs helywt kapni már, fel kellett menni az etele út végllomásra

a 4 év alatt ayon sokszor kêstem le a vonatot a buszok miatt

igi1 2014.03.29. 17:48:28

@Gabesz84: az 1 motgólépcsős üzemeltetés azért is an, mert így kevesebb ellenőr is tuda a jegyeket ellwnőrizni = spőrolás a béren

igi1 2014.03.29. 17:50:50

Elnzést a hibákért ipaddel nehéz ïrni

De mindennek van oka, h mi miért van a metrónl is, és itt azt kellett nézni, h ki jar jobban és mennyien járnak rosszabbul

igi1 2014.03.29. 17:56:59

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: nem is hinnéd h miért van oda mindegyik párt a nyuggerszavazatokert a valasztások előtt és miért tojja le mindenki a jövő generacióit

rolldog 2014.03.29. 18:02:17

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: es 9-10 evesen pedig van egy ujabb intelligenciaszint, amikor rajonnek, hogy amit 7-8 evesen csinaltak az baromsag, csakhogy ok meg hajlandoak is valtoztatni ezen. Tudod, gyerekek, milyen szanalmasak.

Te ugy latszik meg nem ertel el erre a szintre...Nem baj, egy ket generacio es ez is meglesz...

vuvuvu2 2014.03.29. 18:02:31

@igi1: Ez egy 70-es években kitalált útvonal, közlekedésszakértő családtag mesélte, hogy az volt a koncepció, hogy megszüntetik a 47/49-es villamost, ezért találták ki így. A Köztársaság téri megállót pedig (ahogy arra már valaki itt ráhibázott) a székház miatt kellett. A vakációzó Demszky sara hogy elkezdték a fúrásokat, a lehető legrosszabb módon, így Tarlós örökölte ezt a trágya nyomvonalat.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.03.29. 18:42:09

@rolldog: ha teged 9-10 evesen mar leszoktattak a gondolkodasrol akkor az legyen mar a te bajod...

nekem akarhany magadfajta barom mondja hogy jo dolog lent tomegekben varni amig odajut az ember az egysoros feljutashoz, en megis azt mondom hogy 2 sorban tobb ember tud feljutni mint 1 sorban

te milyen faiskolaba jartal ahol az alsotagozatban neked mast tanitottak? elegge szar lehetett ilyen hulyegyereknek megmaradni...

igi1 2014.03.29. 18:42:46

@vuvuvu2: a villamosmentesítês nem lett volna rossz ötlet de nincs ilyan, h mi lett volna ha

Én is mondom azt, h az mszp járt jol a metróval a fidesz meg csak örökölte ami megmaradt

mindenki az EUs penzekről beszel, de azt senki nem mondja, h mennyi önrészt vllalt belőle melyik kerület, önkormányzat vállalt pénzt adni bele

Az eu csak akkor ad zsét, ha az önrészt megteremtjük

Az önrészt sajat pénzből és hitelből teremtik elő

emlékszek arra, h micsoda botrány volt abból, h megpróbálták a mutyit és az EU nem akart pénzt adni nagyon erre a metróra

Azt viszont én is alírom, h nem értek par megallót, h azt minek.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.03.29. 18:44:01

@igi1: van az a csodamegoldas hogy vonalba rakjak a megallot, igy a 350 meteres fovam ter - kalvin ter tav lecsokkent volna 150 - 200 meterre
ezt azert az egyetemistak le tudnak gyalogolni...

_most_ 2014.03.29. 18:47:14

azért kicsit, ironikus, hogy a fidesz végig ellenezte a négyes metrót, most meg ott parádéztak az átadáson, mintha az ő érdemük lenne :D Amúgy elég nagy öngól a fidesznek, hogy bármilyen értelmetlen is volt a négyes metró megépítése, az emberek sokkal jobban szeretik, mint az új stadionokat :D

ruba 2014.03.29. 18:50:06

Hetente egyszer, mindig hétvégén utazok a Kelenföld-Városközpont-Gyöngyösi utca útvonalon. Eddig busszal és metróval kb. 45 perc volt, ma a két metróval 35. Ez azért nem elhanyagolható. Nem stopperrel mértem egyiket se, szóval lehetnek ebben másodperces nagyságrendű bizonytalanságok, de az eredmény akkor is magáért beszél.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.03.29. 18:50:22

@monddazigazatmar: "Mesélj, Hakapeszi, te mennyivel vagy nagyobb mint egy törpe!"
Hát ez az! :)
Amúgy a férfi 190cm-től kezdődik, a többi csak o.maradék...

igi1 2014.03.29. 18:51:33

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: le viszont a nyuggerek meg nem fizetnének érte :)

monddazigazatmar 2014.03.29. 18:58:25

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: Hát csak nehogy egyszer a hátadon kúrja meg a csajod egy 175 magas törpe.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2014.03.29. 19:01:20

@monddazigazatmar: Rossz hírem van: a nők nem szeretik a törpéket!
De ne offoljunk.
A metrót megtekinettem, tetszik. Használni nem fogom, mert autóval járok.

igi1 2014.03.29. 19:22:57

@dr. Kóser Malac (a legnagyobb demokrata)!: azt te csak hiszed, a lényeg a
H lóvéja legyen! :)

_timur 2014.03.29. 19:29:33

viccesen, lazán, inteligensen, sok tudás birtokában jól írni. aki page not foundot próbál utánozni annak ezekre képesnek kell lennie. neked ez nem megy győkér, hiába kerültél az index oldalára...

Anselmo 2014.03.29. 20:10:56

Valahol mégiscsak emblematikus, hogy a baloldal kampánytémája volt a négyesmetró, az első Orbán-kormány meg leállította, nyilván mert a Fidesz nem szereti Budapestet, bezzeg a baloldal szereti és megépíti a metrót, és végül mégis a Fidesz adja át.

Kergelepke 2014.03.29. 20:16:59

@Gabesz84: Nem kell egyetérteni, de pl. Londonban kíváncsi voltam, azt hittem, a jobb oldalon állás csak addig működik, amíg nincs tömeg. Hát nem. A legnagyobb tömegben is: jobb oldalon álltak, a bal oldal szépen haladt, miközben full ki volt használva az egész mozgólépcső. Szóval továbbra is fenntartom a véleményemet...egészen minimál oda-és egymásra figyeléssel elég sok mindent el lehetne érni, és erre a mozgólépcsőn hova állás csak egy pici példa.

a nemzet fogatlan provokátora 2014.03.29. 20:21:51

"Az eredmény: a metrónak 14 perc kell, a busznak 20. Kimászni a metróperonról, meg lejutni oda 2-2 perc, maradt kb. 2 perc előnye a földalattinak, fantasztikus." Hétvégén igen, teszteld reggel 8-kor hétfőn..

Kergelepke 2014.03.29. 20:33:35

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Azt nem értem, mit nem lehet azon megérteni, hogy amikor a jobb oldalra állást írjuk, NEM azt mondjuk, hogy csak az az oldala van kihasználva a mozgólépcsőnek, a bal meg üres, egy két lépcsőzős edzést tartót leszámítva. A gyakorlatban úgy működi, hogy jobb oldalán állnak, bal oldalán folyamatosan haladnak,a legnagyobb tömeg esetén is működik, és sokkal gyorsabb, mint ha mindenki bambán áll, mindkét oldalon.

fehérfarkas 2014.03.29. 21:21:21

A posthoz annyi kiegészítés, hogy Tarlósék semmit sem gyorsítottak meg olcsósítottak az építkezése. Sőt, 2 évvel megnöveték az építés idejét, és a költségét is megnövelték. + eléintézték, hogy a Keleti marad a végállomás, mert a Bosnyákig tartó 2. szakaszt lefújták (jó, ebben nemcsak tarlós a hibán, mert a fideszes parlamenti 2/3 szavazta ezt meg).
Talán 2010-ben nem a kivitelezőkkel és az Alstommal kellett volna pereskednie, és az építkezst leállítani, mert akkor már 2012-ben át lehetett volna adni.
Igaz, akkor az építést még a sokat szidott "elmúlt8évhez" társították volna az emberek, hiszen azért még a legIQzéróbb narancsdroid is tudja, hogy 2 év alatt még Shanghaiban sem lehet metrót megépíteni. De a választások előtt 1 héttel átadni - na az már más, mert ahoogy a poszt szerzőjén is látszik, még ő is Tarlósékhoz kapcsolja az építkezés.
Egyébként az alagutak teljes hosszában ki voltak fúrva 2010-re, és egyesek helyeken már a síneket is elkezdték lerakni. És az állomások közül is több már ki fúrva. Vagyis a teljes hozzában való sín lerakás, a műszaki munkálatok, és az állomások dizájnolása tartott 4 évig. Persze nem tartott 4 évig, mert volt közte egy 1,5-2 éves szünet.

Amit viszont tényleg nagyon jól csinál a Fidesz: a kommuniáció. A magas költségeket, a csúszászt, és a rövidebb szakaszt mindenki a szocikhoz kapcsolja, az átadást/befelyezést/megépülést pedig a Fideszhez. Pedig pont a Fidesz miatt adták át később (2 évvel), rövidebb szakaszon (Bosnyákig nem fog kimenni, hanem csak az 1. fázis épül meg a Keletiig), és drágábban (a csúszások miatt, a kivitelezőkkel és a Alstommal való pereskedések miatt).

fda 2014.03.29. 21:25:07

@monddazigazatmar: Nekem épp ez jutott eszembe, délután a tv-ben néztem a beszédét és nem láttam az átlagosnál alacsonyabbnak.

De ugye ha érdemben nem tudunk belekötni valakibe, akkor a legprimitívebb módon a testalkatát csúfoljuk. Mint az oviban.

Különben is. Ha egy évtizede elcseszték a terveket és nem a legjobb útvonalat találták ki (bár szerintem a megvalósult útvonalon is agyaltak annyit, mint itt egy-egy kommentelő...) attól még tavaly kétharmaddal simán arrébb lehetett volna fúrni az egészet a megfelelő helyekre. :-)

fda 2014.03.29. 21:27:58

@Kergelepke: Ezt azért nem lehet megérteni, mert sajnos az átlag pesti bunkó sokkal alacsonyabb intelligenciájú, mint egy londoni aki ezt felfogja és természetesnek veszi.

Mert ott aki ácsorogni akar az ácsorog, aki nyerne fél percet mert siet, hogy egy korábbi szerelvényt érjen el, az meg sétál és ez mindenkinek jobb így.

fehérfarkas 2014.03.29. 21:33:02

@Mark Bolt:
Ez így van.
Persze ettől még meg vannak a 4-es metrónak a hibái (pl. csak a Kelenföld-Keleti között közlekedik), de amit leírsz az meg az érem másik oldala, és emiatt ez egy jelentős előny Európa egyik legszennyezettebb levegőjű nagyvárosában.
A másik pedig, hogy végre nem kell a Déliig bevonatozni ahhoz, hogy az ember a metróra átszállhasson, ami beviszi a városba. Ráadásul télen a régi fakaruszokon utazni este elég dúrva élmény a Kelenföldtől átt a 2-es vagy 3-as metró átszállási lehetőségig. 9 évet közlekedtem így - és ha akkor lett volna 4-es metró gyorsabban és kellemesebb körülmények között értem volna az albéreltbe (és nagyon sokan vannak hozzám hasonlóak, akik a Dunántúlon laknak, és Pesten meg albérelnek egy lakást - pár éve megváltozozz a helyzet, mert vettem saját lakást, de 9 évig a rendszeres ingázók közé tartoztam a vidéki családi ház és a pesti albérlet között; hiszen az ember 7végente a családját is látni akarja).

Gabesz84 2014.03.29. 21:43:52

@dex.ion:

sajnálom ha a te intelligenciaszinteddel nem bírod felfogni, hogy ha a bal oldalon nem halad a kutya sem, már pedig nem halad, akkor a mozgólépcső kapacitása, áteresztőképessége feleződik.
Márpedig ne mondd nekem hogy a budapesti metró utazóközönségének 50%-a akkora "sportember" hogy sétál a mozgólépcsőn.

dex.ion 2014.03.29. 21:46:28

@Gabesz84: hála a jó istennek, jó ideje nem kell már azzal foglalkoznom, h a te, és a veled hasonlóan gondolkodók hogyan haladnak a budapesti metrón, így azt meg is hagyom nektek, szeretettel:)
öljétek csak egymást, én elvagyok egy jóval kulturáltabb helyen.

Gabesz84 2014.03.29. 21:49:42

@Kergelepke:

Londonban biztos többa a "sportember" :D
Ellenben, tudod mi lenne még gyorsabb? Ha az ilyen "sportemberek" az álló lépcsőt is használnák.

A magyar ember viszont lusta ;)

Kalmár 2014.03.29. 23:10:11

@dex.ion: Ne már! Téged is lecsuktak?
Afrika Corps?

fehérfarkas 2014.03.29. 23:25:56

@fluffer: "Gellért-tér, Fővám, Kálvin? WTF? Az egyik legsűrűbb tömegközlekedés itt van a városban.
Rákóczi tér? 3 perc a Blaha sétálva, 0.5 perc villamossal.
Köztársaság tér? A Blaha innen 5 perc kényelmes séta, a Keleti is ennyi. Kellett a metrókapcsolat az MSZP székházhoz? Felháborító az egész és akkor még a 4x-es költségekről nem is beszéltünk."

Már rég nem ott van az MSZP székház, viszont az Erkel színház, ami 2. operaházként is működik pedig ott található, és tavaly fejezték be a felújítását.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy Kelenföldről be a belváros fontosabb területeire átszállás nélkül akarnak bejutni az emberek (elővárosiak, és a vonattal a Dunántúlról érkezők). Éppen ezért a 4-es metrónak a legfontosabb állomásai az elővárosiak és Dunántúlról vonattal érkezők és Kelenföldnél átszállók számára: Móricz Zsigmond körtér (= Dél-Buda központja), Kálvin tér (= kiskörút, 3-as metróra átszállási lehetőség), Rákóczi tér (= nagykörút és 4-6 csatlakoás; Blahától egy villamosmegálló vagy gyalog pár perc), Keleti pu (nagy közlekedési csomópont, valamint a 2-es metróra átszállási lehetőség) - a többi megálló meg a pestiek számára lehet fontos.
És ez már a pestieknek lenne fontos, hogy a Bosnyák téri piacra, mint a főváros egyik legnagyobb piacára, ami egyben a 120 ezres Zugló központja is, és nagy közlekedési csomópontra is elérjen a 4-es metró. Ezt a 2. Orbán-kormány lefújta (ugye nem ell senkinek sem Cavinton arra, hogy a 2/3 mit is szavazott meg/le az első évében).

Persze a legjobb az lenne, ha legalább egészen Asia Centerig menne ki a metró (a Bosnyák és az Asia Center közti szakaszt a kínaiak meg is finanszírozták volna, csak a lobbi érdekek sajnos ezt még a Demszky érában megfúrták - bár nem láttam akkoriban a nagy fideszes tiltakozókat, hogy márpedig csakazért is épüljön meg odáig; vagyis a Fidesznek akkor sem volt ez fontos, és most sem az).

fehérfarkas 2014.03.29. 23:36:55

@Hakapeszi Miki: "majdnem végig buszsáv van, vagy dugóban rámehettek a villamossínre, csúcsban se nőtt meg sokkal a menetidő. A környezetszennyezés persze áll, de ha csak annyit nyertünk, akkor bizony kicsit drága volt. És még lesz is, üzemeltetni. Lásd az előző metrós posztot."

Kispestről albiból a 7. kerületbe költöztem sajt lakásba pár évvel ezelőtt. Gyere ide és szívjad a szmogot. A jó belvárosi tömegözlekedés, kulturális helyszínek, vásárlási és szórakozási lehetőségek másik árnyoldala viszont Európa egyik legrosszabb minőségű fővárosi levegője. Itt már az zöldfelület növekedésnek számít, ha az utcán virágot viszek a barátnőmnek. A felszíni közlekedés csökkentésének szükségességét itt mindenki szó szerint a saját bőrén érzi.
Persze, ehhez kellenének igazi P+R parkolók is, de Tarlós ebben Demszkíynél is rosszabbúl teljesített. Az a néhány új P+R valójában a régi parkolók átépítése: szebb dizájn (új aszfalt vagy térburkolat), viszont kevesebb parkolóhely. Márpedig a P+R-nél pont a parkolóhelyek száma lenne a lényeg, és nem pedig a meglévők csökkentése (pl. Határ úti metróállomásnál).
(ha alaki KÖKI Terminált említeni, akkor annak közlöm, hogy az még a Demszky érában kezdődött beruházás, csak az átadása/befejezése átcsúszott a kormányváltás utáni évekre)

KullWahad 2014.03.29. 23:41:40

@engelbert: Ejnye-ejnye! Így nyilatkozni a führered szövetségeseiről... nem lesz ennek jó vége. Ha erősen figyelsz, már dübörögnek feléd a tökösök...

fehérfarkas 2014.03.29. 23:51:52

@engelbert: "Érdekes jelenség ez,ha csinál metrót akkor az hülyeség,ha nem csinál metrót, akkor bünteti Budapestet...Nem lenne egyszerűbb arra figyelni: Van e rajta sapka, vagy már megint nincs?"

A tényszerűség kedvéért, Tarlósék időszakár már csak a műszaki feladatok kevesebb mint a fele, a sínek lefektetése, meg az államosok kivitelezése (aminek a terveit már az előző ciklusban elfogadták) maradt. Ez tellett 4 évbe, ugyanis 2010-re az alagutak már ki voltak fúrva.
"2010. június 18-án a déli fúrópajzs elérte a Baross téri állomást, majd július 1-jén az északi fúrópajzs is: az első szakasz alagútjának építése ezzel befejeződött...
2011 decemberére az M4-es metró műszaki készültsége elérte a 70%-ot. A felszín alatti betonépítmények elkészültek, a feladatukat befejező fúrópajzsok elszállítása is megtörtént."
hu.wikipedia.org/wiki/M4-es_metr%C3%B3vonal

KullWahad 2014.03.29. 23:52:27

@fehérfarkas: "viszont az Erkel színház, ami 2. operaházként is működik pedig ott található, és tavaly fejezték be a felújítását."

Hát ja... és épp most rinyált valamelyik vezetője, hogy úgy van elhelyezve a metróállomás, hogy miatta nem tudják az évtizedek óta vágyott módon, hátrafelé "mélyíteni" az Erkel színpadi kiszolgálórészét...

fehérfarkas 2014.03.29. 23:55:14

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "Demszky és a szerencsétlen szocik 12 év alatt nem építettek egy hangyafasznyi 4-es metrót se, viszont elköltötték a projekt 90%-át cserébe, és Tarlós építette meg végül, és a Fidesz."

Ez hazugság, ugyanis a konkrét tény az, hogy 2010-re az alagutak már ki voltak fúrva, a betonozás nagy része is kész volt, és már a síneket is elkezdték lefektetni, és a műszaki munkáknak is fele már meg volt.
"2010. június 18-án a déli fúrópajzs elérte a Baross téri állomást, majd július 1-jén az északi fúrópajzs is: az első szakasz alagútjának építése ezzel befejeződött...
2011 decemberére az M4-es metró műszaki készültsége elérte a 70%-ot. A felszín alatti betonépítmények elkészültek, a feladatukat befejező fúrópajzsok elszállítása is megtörtént."
hu.wikipedia.org/wiki/M4-es_metr%C3%B3vonal

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.03.30. 08:05:09

@engelbert: rasszista vagy, nem vagy kepes belatni, hogy meg Azsiaban is tudak mozgolepcsot hasznalni, ehhez meg a magyarkak, a roghoz kotott agyukkal, betyarkortes seggukkel nem nottek fel
Miattatok tompa agy magyar patasztok es lehuto ciganyok miatt lesz Magyarorszag mindig is szar hely! Ezen az unios penz se segit.
süti beállítások módosítása