Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.04.14.

Lenyúlható a maradék 200 milliárd forint nyugdíjpénz is

Szárnyathy Géza

Azt hiszem, kijelenthetjük: a manyupoknak végük van. Lehet itt még baszakodni, beolvadással meg egyéb látszatintézkedésekkel, de a lényeg nem fog változni, ennek annyi, reszeltek, harangoztak undzovájter. A legnagyobb magánnyugdíjpénztár, az ING megvárta a választásokat, és mivel az jött ki, hogy szar se változik itt, úgy gondolta, hogy akkor neki már nincs arra négy éve, hogy itt valami normális szabályozás alakuljon ki.

Megírtuk mi is, hogy a megmaradt pénztárak, illetve a maradó pénztártagok max abban reménykedhetnek, hogy a következő kormány - amely értelemszerűen nem a Fidesz alakította társaság lett volna - úgy alakítja át a pénztártörvényt, hogy valami értelme legyen a pénztári tagságnak. Adott esetben be lehessen olvasztani a magán ágat az önkéntesbe - bár ez elég nagy kibaszás azokkal akik lemondtak a befizetéseikről. Vagy bármilyen megoldást ki lehetett volna dolgozni az érintett intézmények részvételével.

De most ugye minek ezzel foglalkozni? Várni kell türelemmel és az államkassza szépen gazdagodik 193 milliárd forinttal. Mégis melyik pénzéhes kormány ne akarná rátenni a kis mancsát erre a lére? Elvégre ennyiből két százalékponttal lehet csökkenteni az áfát - nyugi, kurvára nem erre fogják költeni ezt a 200-ast. Ha a derék kormány türelmes, jaj de vicces ezt már leírni is, szóval ha türelmes, akkor hagyja, hogy a megmaradt négy pénztár kivérezzen, és négy év alatt apránként összejön a zseton. Jó hát a szarházi tagoknak kell némi reálhozamot fizetni, de ez már benne van a rendszerben.

Már a szemem előtt van kócosfogú Gabika, aki majd hirtelen ismét nyugdíjszakértő lesz öt percre. Kiáll majd és elmondja, hogy a kormány nem véletlenül akarta megvédeni a nyugdíjakat (lenyúlni 3000 milliárd forintot és elbaszni szirre-szarra), és most látszik, hogy az a döntés helyes volt. Hiszen a tőzsdéző és haszonleső pénztáraknak úgy már nem is kellett ez a biznisz, hogy nem kötelezően kell tagdíjat fizetni, s az elszámolható költség sem lehet akármekkora. Most már látszik, hogy az egész csak átverés volt, milyen jó, hogy ezt a sumák bandát eltakarítottuk.

A konklúzió egyszerű: simán el lehet lopni bármekkora összeget, ha az érintetteket ez nem zavarja vagy nem fogják fel, hogy az lopás, illetve nem fordul meg a fejükben, hogy esetleg akár lopásnak is lehet nevezni. Mert az is lenyúlás ám, ha az államnak megtetszik valami, és azt így vagy úgy, de elveszi. Lásd nemcsak manyup, hanem visszaállamosítási vágyak, cégek erőszakos megszerzése, mintagazdaság ledózerolása, trafikok és a többi szarság. De jó lesz ez a négy év.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

112 komment

Címkék: lenyúlás magánnyugdíj manyup

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr326026573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s 2014.04.14. 12:12:26

@Knorr: Nem így gondolom. A magyarok öngondoskodási hajlandóságát számításba véve egyetlen kormány sem engedheti meg a jövőben magának, hogy valami megélhetést ne biztosítson. Akkor IMF hitel lesz megint. Valamit adni fog, mert nem maradhat meg egy öregedő lakossággal a nyakán. Nagyobb veszélynek látom, hogy azt is elveszi, amit mások közben összeszedtek. Ezért jó az arany. Kurvára nem tudja senki, hogy van olyanod.

s 2014.04.14. 12:14:24

@kissiú: "Engem az lep meg, hogy az ING adja fel"
Engem nem lep meg. Az ING haszna nagyobb az önkéntesen, mint a manyup romjain. Arrafelé terelget tégedet is. Egyébként te is jobban jársz vele.

s 2014.04.14. 12:15:37

@Knorr: A legutóbbi ítélet ezzel kapcsolatban nem ezt igazolja. Azt mutatja, hogy nekik teljesen mindegy.

ex-dr. vuk 2014.04.14. 12:25:43

@anyós: hogyhogy mi? italtorveny, energiaszektor teljes allamositasa, ujraszovetkezetesites (mar volt rola szo is), aztan utana lassan minden allamositasa, amit nem az allam kezel. A utolso lepes a magantulajdon megszuntetese. Rosszabb esetben E-Koreai modell, jobb esetben Ormenyorszagi.

En mar elhuztam a csikomat onnan. Az utolso majd lekapcsolja a villanyt.

rushman 2014.04.14. 12:44:29

@s: Ne terelgessen, hanem találjon módot a magán megtakarítások önkéntesbe csatornázásához. Mindenkinél. Tőkével együtt.

Knorr 2014.04.14. 12:54:14

@s: ez nem személyes vélemény kérdése. jogilag magántulajdon. olyan nincs hogy egy állam csak úgy lophasson, én nem vagyok birka aki önként adja.

s 2014.04.14. 13:00:44

@rushman: Nem teheti. Te sem teheted. Itt törvénytelent csak az orbán húzhat. Várd ki, ha már manyup tag maradtál. Már nem tart sokáig.

s 2014.04.14. 13:05:00

@Knorr: Tájékozódj az eu bírósága döntésének ügyében. Ez egy lefutott ügy. Egy független nemzeti kormánynak joga van a nyugdíjrendszert módosítani. Nem szép dolog, mert nem úgy lett mondva eredetileg, meg közben is hazudoztak össze-vissza, de megtehetik. Jogilag is, meg a hatalmi pozíció miatt is. Ezt kellett kiszámítani. Lényegében nem volt érdemes maradni.

2014.04.14. 13:12:13

@s:
"Akik megtartották a vagyont, azok nyilván le kell hogy mondjanak az állami nyugdíj arányos részéről."
Természetesen ugye úgy gondoltad hogy a továbbiakban a saját számlájukra fizetik ARÁNYOSAN a nyugdíjjárulékot is igaz? Vagy ne adj Isten osztottad az elképzelést hogy fizetsz a közösbe de abból nem kapsz? Mert ezzel lett kizsarolva.

Makkasz 2014.04.14. 13:13:37

Hol lehet latni ezt az ING beolvados hirt?

A honblapon jelenleg meg gyujtik a mas penztarbol atlepoket.

Knorr 2014.04.14. 13:15:10

@s: a nyugdíjrendszert módosítani joga van, lopni nincs. magántulajdon.

Lengyel 2014.04.14. 13:18:55

A nyugdíjrendszerből, az alapokból elkülönített összeget oda kellett volna visszatenni, és nem el hűtlen-kezelni. A kormány a nyugdíjrendszert öngondoskodásra írta elő, azért, hogy az emberek fizessék a saját nyugdíjukat majdan, és az ott összegyűjtött tőkéhez SEMMI KÖZE nem volt.
Az nem az állam pénze volt, hanem a zembereké.
A polgároké, akiket otromba, és alávaló módon megloptak. Ez egy közönséges sikkasztás, és hűtlen kezelés, amiért végre felelnie kell valakiknek!

Lengyel 2014.04.14. 13:24:51

Ha a mai generáció nem kap nyugdíjat, elképzelhető, hogy a mai vezetők magánvagyonát, és életét éri támadás 20-30-50 év múlva. Ti. a rendre, egyenként éhenhaló nyugdíjasok legalább egy kis elégtételt akarnak majd kapni azért, mert a nyugdíjvagyont, amit ők gyűjtöttek össze, oligarchák használták fel villamos, pl. felcsúti stadion, jégcsarnok építésre, és városok díszkövezésére, valamint szobor, és felesleges metro építésre. A kollektív emlékezet nem felejt.

turista a saját országában 2014.04.14. 13:34:53

@s: "Nem védek védhetetlen pénzt. Azóta már szép megtakarításom van MÁSHOL."

Nem mindegy, hol tőzsdézel?

s 2014.04.14. 13:35:36

@kowee: "Természetesen ugye úgy gondoltad hogy a továbbiakban a saját számlájukra fizetik ARÁNYOSAN a nyugdíjjárulékot is igaz?"

Nem. Fizették X évig a nyugdíj járulék 1/4 részét. Az arány kiszámítása mondjuk egy 40 év szolgálat után járó nyugdíjhoz képest a következő lenne igazságosan.
Ha az államtól kapna valaki Y nyugdíjat, aki nem volt manyup tag, akkor a manyupban maradónak kapnia kellene
V = Y * (1 - X/160) nyugdíjat. Szerintem.

s 2014.04.14. 13:39:39

@Knorr: Az eu mást mond. Ne akarjunk pápábbak lenni a pápánál. Ezt reálisan kiszámítható volt. Kár volt bent maradni, mert semmilyen eszköz nem állt rendelkezésre, hogy azt a megtakarítást meg lehessen menteni.

2014.04.14. 13:40:24

@s: Abban az esetben ha a továbbiakban kizárólag a saját manyup számlájára fizet. Ebben az esetben én maradtam volna. Csak ugye arról szólt a fáma hogy ezt követően ha bent maradsz a manyupban, akkor 100%-ot fizetsz az állami kasszába, de onnan nem kapsz nyugdíjat. És ez volt a gusztustalan.

s 2014.04.14. 13:40:52

@gabuscIca: "Nem mindegy, hol tőzsdézel?"

Nem én csinálom. Befektetnek helyettem, nem is rosszul.

márpedig a fidesznek mennie kell 2014.04.14. 13:42:42

már pedig a fidesznek takarodnia kell

s 2014.04.14. 13:46:24

@kowee: Nem csak ez volt gusztustalan. Az egész egy kibaszott nagy szarhányás volt. Aki jól kalkulált, az nem azt vette alapul, hogy mit mpndanak, mert ez szinte naponta változott, hanem azt, hogy mit képesek megtenni. Abból is a legrosszabb forgatókönyvet. Ebből tisztán látni lehetett, hogy hagyni kell a picsába az egészet. Én egy közepes autó árát hagytam elfolyni, úgy, hogy még volt kb 17 év szolgálati időm vissza. Akkor nyilván mást csinálok, ha van 17 millióm a számlán és még három év munka hozzá. De nem ez volt a helyzet.

s 2014.04.14. 13:47:31

@márpedig a fidesznek mennie kell: :-) Ez jó. Akkor ki a faszom szavazta meg megint a kurva 2/3 -ot? (Én nem, az biztos.)

Knorr 2014.04.14. 13:59:21

@s: több reálkamatot fogok visszakapni, mint egy birka aki egybél bégetett (visszalépett). de a nagy képet tekintve mindenképp szarabbul járok ha elveszik azt a tőkét, és ez a nagy bajom.

2014.04.14. 14:00:14

@s: :) Sorstársak vagyunk. Közel 3 millám ment a levesbe :(

Narancskommunista (törölt) 2014.04.14. 14:04:08

@s:
Majdnem egy évig az volt, amit kowee mond, nem csak mondták, hanem ténylegesen jogfosztottá váltak a manyup tagok a maradás után, fizethették a 100%-ot, de 0-t kapnak utána. Nyilván ha így marad, akkor nemzetközi bíróságon nyertek volna a manyup tagok, de végül erre nem került sor, mert megszűnt a jogfosztottság.

Egyébként nem biztos, hogy rosszul jár, aki maradt. Ha az utolsó pénztár is megszűnik, még akkor is jobban járnak, mert több lesz a reálhozamuk (az elmúlt évek jók voltak a kötvénypiaci rally miatt), mint amúgy lett volna.

s 2014.04.14. 14:15:25

@Knorr: Számomra a manyup nem kérdés. Az el fog veszni. Nem tudom hány éves vagy, de annyi idő alatt - beleszámítva, hogy hány fidesz kormány lesz még közben - egyhez igen közeli a valószínűsége, hogy az a pénz megy a levesbe. Közben te még költesz is rá, mert az eredeti üzleti modell nem ennyire kevés résztvevővel lett számolva.

A nagyobb kérdés, hogy az önkéntes marad -e. Mivel sok szegény öreg lesz, tartok tőle, hogy azoktól fognak elvenni, akiknek még van. Viszont az állam jóváír 20%-ot a befizetésekre 150E Huf -ig, valamint a hozam sem rossz. Csak ne lenne annyira szem előtt, a rosseb enné meg. Mindegy. Nekem az csak az egyik. Van másik is, de végső tippem, vegyél aranyat. Azzal nem lehet elbaszni olyan könnyen.

s 2014.04.14. 14:17:35

@kowee: Ne bánkódj. Előbb-utóbb náluk kötött volna ki, csak közben még jól meg is szopatnak. (Ráköltesz, aztán veszik el.)

s 2014.04.14. 14:25:29

@Narancskommunista: "Nyilván ha így marad, akkor nemzetközi bíróságon nyertek volna a manyup tagok, de végül erre nem került sor, mert megszűnt a jogfosztottság."
Ezt a fidesz is tudta. Ezért változott meg ez úgy, hogy perelhetetlenek lettek.

"Egyébként nem biztos, hogy rosszul jár, aki maradt."
Ez csak a számlán lévő összeg és a hátralévő szolgálati idő függvénye. Volt olyan helyzet, amikor érdemes volt maradni, de a legtöbbünk esetében ez nem állt fenn. (Ha például a munkáltatói, vagy egyéni befizetések brutálisan magasak és már csak nanoszekundumok vannak a nyugdíjig.)

"Ha az utolsó pénztár is megszűnik, még akkor is jobban járnak, mert több lesz a reálhozamuk (az elmúlt évek jók voltak a kötvénypiaci rally miatt), mint amúgy lett volna."
Az utólagos bölcsesség egzakt tudomány. (Murphy)

Narancskommunista (törölt) 2014.04.14. 14:27:28

@s:
Önkéntest és NYESZ-t kerülni kell, mert megvannak a módszerek, hogyan tegyék rá a kezüket. Egyszerű, mert ők szabályozzák a támogatás mértékét, valamint az idő előtti és az esedékességkor történő kifizetés feltételeit. E hárommal el tudnak lehetetleníteni úgy, hogy önként odaad inkább nekik.

Knorr 2014.04.14. 14:40:35

@s: nem vagyok közel a nyugdíjhoz, viszont nem keresek egetrengetően sokat, ezért rohadjanak meg akik azt a keveset is ellopják. felrobban az agyam hogy egy ilyen szar országba születtem, és még újra is szavazzák őket. tolvaj banda.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.14. 14:43:06

@s:
Nem utólagos bölcsesség, mert ha feltételezzük, hogy hosszútávon a manyupok várható reálhozama pozitív, akkor nyilván akik maradnak, azoknak a várható reálhozamuk magasabb, mint akik kiléptek. Arról nem is beszélve, hogy a válság után nem sokkal történt a manyup lenyúlás.

2014.04.14. 14:45:11

@Knorr:
Nagyrészt azok szavazták meg őket akiket épp most a kevés fizudból tartasz el. Őket hol érdekli mi lesz 20-30 év múlva? Csakúgy mint azokat akik magyarországot csak a térképről ismerik, mégis szavazhattak. (ráadásul postán. Még a szavazőkörig sem kellett elcsoszogniuk)

Narancskommunista (törölt) 2014.04.14. 14:45:37

@s:
"Ez csak a számlán lévő összeg és a hátralévő szolgálati idő függvénye. Volt olyan helyzet, amikor érdemes volt maradni, de a legtöbbünk esetében ez nem állt fenn. (Ha például a munkáltatói, vagy egyéni befizetések brutálisan magasak és már csak nanoszekundumok vannak a nyugdíjig.)"

Ha jól tudom nem 75% állami nyugdíjat kapnak, hanem csak azon időszak után 75%, amikor 1/4 a manyupba ment. Éppen ezért teljesen felesleges belevenni az időtényezőt, egyetlen fontos dolog, hogy amikor gyűjtötték, akkor többet kerestek-e az átlagnál. Ha többet, akkor vagy nem veszítenek semmit, vagy jobban járnak.

István Tamasi 2014.04.14. 14:46:54

van egy olyan - egyébként alapvetően fontos - különbség az állami és a MANYUP között:
A MANYUP-ok bizonyították, hogy az inflációnál nagyobb mértékben képesek növelni a vagyont és kifizetik a pénzt a tulajdonosoknak változatlan számításdi mód szerint míg az állam bármikor módosíthatja az állkami nyugdíj kiszámítási módját nyilván a nyugdíjba vonuló rovására. Ezt egy MANYUP soha nem theteti meg.
Megjegyezném, hogy már vannak több mint pletyka szintű híresztelések, hogy dolgoznak a nyugdíjkorhatár emelésén 68 évre valamint a 100ezer fölötti nyugdíjak 20%-al történő megvágásán.

s 2014.04.14. 14:50:54

@Narancskommunista: Persze. De kockázat nélkül nincs haszon. Ez biztos. Vállalni kell, mert kurva jó ajánlat, de azért nem minden pénzem baszom bele.

s 2014.04.14. 14:52:42

@Knorr: Mindenben igazad van. Azért mégis tegyél félre egy kis pénzt. Jól fog jönni később.

s 2014.04.14. 14:57:02

@Narancskommunista: Hosszú távon igazad van. Ez viszont rövid táv, a lenyúlástól alig telt el idő (pénzügyi értelemben).

"Arról nem is beszélve, hogy a válság után nem sokkal történt a manyup lenyúlás."
És? Ha piros jött a ruletten, akkor most nagyobb az esélye a feketének? Az igaz, hogy a bázis alacsony lett, de mindig van lehetőség lefele menni. Az irány ettől nem lett biztosabb.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.14. 15:00:59

@s:
Csak nem olyan tetemes az a haszon, a 20% a befizetésedre az annyit jelent, hogy a végén 20%-al lesz több a pénzed. Inkább csak 10 évvel nyugdíj előtt érdemes elkezdeni, fiatalon túl nagy a kockázat a várható haszonhoz képest.

s 2014.04.14. 15:01:03

@Narancskommunista: "Éppen ezért teljesen felesleges belevenni az időtényezőt"
Nem értek egyet. Rövidebb ideig könnyebb állni a sarat, mint mondjuk 15, esetleg 20 évig. Ha csak pár év van a kifizetésig, azt egy kisebb összegért is fél lábon kibírja az ember. Nem hogy egy nagyobb összegért. Mindkettő fontos a döntésnél. Nálam az összeg sem volt észvesztően nagy, az idő is hosszú lett volna.

s 2014.04.14. 15:03:46

@Narancskommunista: Szerintem nem. Minél korábban kezded, annál jobban jössz ki. Egyrészt a 20%-ok tőkésednek, másrészt az egész tőkén van még valamennyi reálhozam. A kamatos kamat kibaszott nagy fegyver, de az idő a lőpora.

I. Piktor Mo. lúzere 2014.04.14. 15:06:45

skacok, csak én vagyok akkora lúzer, hogy még ki is egészítettem a magánynyugdíjamat, évi 60 ezerrel!?volt ilyen lehetőség anno. Gondolom Selmeci Gabi szakértőnk majd kárpótol ezért, természetesen

Narancskommunista (törölt) 2014.04.14. 15:09:16

@s:
Ha feltételezzük, hogy jobban keresel az átlagnál, akkor mivel az állami nyugdíjrendszer már most sem egyenesen arányos a befizetésekkel, akkor ha megmarad a manyup nyugdíjig, jobban jössz ki, mint ha arra a részre is államit kapnál. Ha időközben megszűnik az utolsó pénztár, akkor csak azt a reálhozamot bukhatod legfeljebb, amit korábban adtak volna, ha kilépsz, ezzel szemben több reálhozamot nyerhetsz jó esetben.

(Persze ez pont attól utólagos okoskodás, mert első körben jogfosztottsággal fenyegettek, de ha az utána létrejött feltételeket nézzük, akkor a maradás kifizetődőbb átlagbér fölött.)

XTaki 2014.04.14. 15:11:24

@Knorr:

gondolod, hogy kap realkamatot az, aki majd az utolso manyup bedolese utan kell visszamenjen az allamiba? vicces...hisz mi arulok vagyunk, nevvel cimmel vallaltuk, hogy nem ertunk egyet a NER-rel.
Mi nem fogunk realkamatot kapni, ami ugye az egesz osszeghez kepest a pont leszarom kategoria.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.14. 15:13:48

@s:
Az időtényezőt nem arra írtam, hanem a manyupra, amiről azt írtad, hogy annak érte meg maradni, akinek sok pénze van benne és a nyugdíjkorhatár közelében van. Erre írtam, hogy ott nincs sok értelme az időtényezőnek, mert ha sok pénze van benne (relatív a befizetési évekhez képest), akkor mindenképpen jól járt, ha maradt.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.14. 15:15:44

@Narancskommunista:
Ezt benéztem, összekombináltam a kettő kommentedet.

Nos, a lényeg, hogy én azért mondom, hogy az időtényező nem fontos, mert ha a másik tényező pozitív, akkor 3 lehetséges scenario van, egyik realativ nagy nyereséggel (nem szűnik meg az utolsó pénztár), egy kis veszteséggel (elveszted a reálhozamot), egy pedig kis nyereséggel (további reálhozam).

KolompárRómeó 2014.04.14. 15:18:51

"A konklúzió egyszerű: simán el lehet lopni bármekkora összeget, ha az érintetteket ez nem zavarja vagy nem fogják fel, hogy az lopás, illetve nem fordul meg a fejükben, hogy esetleg akár lopásnak is lehet nevezni."

És mit tudok tenni? Amikor államosítottak 47-ben, akkor mit tudtak az emberek csinálni? Max. "adóoptimalizálással" lehet valamit visszaszerezni...

sörnyitó 2014.04.14. 15:20:11

@s: Neeem. Te most szépen megmagyarázod (magadnak IS), hogy tulajdonképpen racionális döntést hoztál. Én meg azt mondtam, hogy pacikuki a seggükbe, magamtól nem adom! Ha akarják, hozzanak törvényt, hogy viszik ha törik, ha szakad, aztán akkor jól be lehet őket perelni...

Narancskommunista (törölt) 2014.04.14. 15:20:26

@s:
A 20%-ok tőkésedése azt jelenti, hogy ha egyenletesen fizeted és egyenletes a hozam, akkor pont 20%-al lesz több pénzed a végén (a kamatos kamattal). Ha 10 évig fizetted, akkor 10 év befizetése lesz 20%-al több, ha 40-ig, akkor 40 évé. De százalékosan az állami támogatáson mégis akkor nyersz többet, ha kevés az az év.

Ellenben több év, több kockázat, amióta van önyup és nyesz, sokszor változtak a feltételek, tehát 20-30-40 évre egy ilyen konstrukcióba belépni extrém kockázatos. Ezzel szemben a TBSZ-t hamar fel lehet bontani, és csak annyi rajta a veszteséged, hogy kifizeted az adót.

A korábban kezdés egyébként sem biztos, hogy jó ötlet, már ha vannak közben is nagyobb kiadásaid (pl. lakás, gyerek tandíja, stb.), mert ha mondjuk fixen befizetsz X összeget évente, közben meg hitelkamatot fizetsz, akkor buksz ahhoz képest, mint ha előtörlesztenéd a hiteled, és utána kezdenéd a nyugdíj megtakarítást.

Narancskommunista (törölt) 2014.04.14. 15:21:34

@s:
"Nálam az összeg sem volt észvesztően nagy, az idő is hosszú lett volna. "

És mi az, amit kockára tettél volna, ha maradsz, a reálhozamon túl?

Knorr 2014.04.14. 15:23:02

@Narancskommunista: az állami nyugdíj teljes elvesztés miközben a járulékot fizetnie kell. ezzel zsaroltak anno amit aztán visszavontak.

Knorr 2014.04.14. 15:25:52

@XTaki: "gondolod, hogy kap realkamatot az, aki majd az utolso manyup bedolese utan kell visszamenjen az allamiba"

ha a demokrácia látszatát továbbra is fenn akarják tartani muszáj lesz. Alkotmányba ütköző megkülönböztetés lenne. aztán meg egy rakat nemzetközi egyezménybe amit aláírtunk.

lehet menni strasbourgba. mert ahhoz ki kell iratkozni európából hogy embereket az akaratuk ellenére meglopjanak.

vagy kiiratkoznak európából.

vagy nyerem a pert.

kamatostúl. + nemvagyoni.

csömör dezső 2014.04.14. 15:25:59

@Narancskommunista: Azért felhívnám az OTP-től átlépett MNYP tagokat, hogy Április 22.-én küldöttgyűlést tart az ING Mnyp, ahol át akarnak alakulni valamiféle független pénztárrá. A kérdés az, hogy minket volt OTP-s csapatot ki képvisel. Én elfogok menni, de nem szavazhatok, mert tavaly még OTP-ben voltam és így nem választhattak meg. Viszont ki fog képviselni bennünket????

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.04.14. 15:26:02

@Makkasz: tudod, vannak az úgynevezett linkek, kék csíkos az aljuk. Ha ráklikkelsz a posztban az ING szócskára, megnyílik valami érdekes. :)

XTaki 2014.04.14. 15:26:05

@Knorr: de ez nyilvanvaloan bloff vclt! ilyet nem lehet csinalni, mert perelheto.[ ezert is valtoztattak meg a 'zsarolas' utan] Igaz, megoldottak maskepp, mert a mostani szocialis ado utan mar nem kell fizetni senkinek semmit, hisz nem jarulek!

XTaki 2014.04.14. 15:29:39

Egyebkent nem tudom miert jo, ha a meglevo manyupok atnevezik magukat, mint az Allianz-> szovetseg-re.

Csak arra keszulnek, ha bukni kell, akkor ne jelenjen meg a brand a rossz hirekben?

Makkasz 2014.04.14. 15:30:28

@Hakapeszi Miki: Koszonom, megnyilt egy masik weboldal, ami szinten masra hivatkozik a hir forrasakent.
Valodi hir az ING valamelyik felelos vezetojenek nyilatkozata lenne.
Mivel elotte rakerestem az u. google-on (ez egy keresomotor, beirsz szavakat es kidobja a linkeket), es ott az elso oldalon semmi nincs errol.
Ing honlapjan jelenleg atlepoket toboroz.

Szerettem volna konkretumot.

fvipera 2014.04.14. 15:34:01

@s: nem kértük, hogy add oda.

XTaki 2014.04.14. 15:37:24

@Knorr:

csinaltak mar itt legalisnak latszo lopasokat, szoval nem hiszem, hogy ne tudnak megtenni. De ha megis, akkor a maradek 70e manyup tag kozul mennyi fog perelni, vallalva a sok evet, illetve a tetemes koltsegeket?

mindig erre jatszanak. Bar a marado manyuposok az ontudatos kategoria, de perelni max csoportosan indulnanak meg. De ahhoz meg kell aki megszervezze oket.

Makkasz 2014.04.14. 15:44:38

Az en olvasatom mas. Az "alapkezeles" nem koltseges mutatvany, kulonosen ha egy intezmeny fo tevekenysege az (termeszetesen nincs ingyen).

1. Viszont a 200 mrd Ft kezelese, potencialisan 4-8 ev mulva nyereseget hozoan, addig pedig piaci befolyassal, annyira nem tunik kezelhetetlen kockazatnak.

2. Ha megszunik az utolso manyup is, es nem loptak el a penzt a kezelok (felek, tisztan moi cegnel bizony ez megtortenhet), akkor az alapba penzt tevok a teljes osszegen kivul (toke+hozam), akar karteritesre is jogosultta valnak, nem csak az allam, hanem az esetelg vagyonnal rendelkezo alapkezelo fele (nem tartotta be szerzodeset).

Barhogyan is lesz, a demokracia es jogallam 2010ben halt meg (merenylet aldozatakent), es a merenyloket a tobbseg hatalomban akarja latni. Ezt mindenki megszivja, hiaba menekulunk, szerencsetlen helyre szulettunk.
@Hakapeszi Miki: @XTaki: @sörnyitó:

fvipera 2014.04.14. 15:47:29

@XTaki: ez a 70 ezer ember az ország reménye. (nem a perek miatt)

fvipera 2014.04.14. 15:48:50

@Makkasz: alkalmazkodás vagy emigráció

XTaki 2014.04.14. 15:50:21

@Makkasz: tehat szerinted a toke lassu elolvadasara jatszanak majd kozeptavon? es azert valnak ki, hogy a tulajdonos ne legyen perelheto.

XTaki 2014.04.14. 15:51:03

@fvipera: 70e ember egy 10 millas orszagban meg csak kisebbsegnek sem mondhato. marginalis. Mitol lenne remeny?

Makkasz 2014.04.14. 15:51:40

@fvipera: en mindkettot csinalom, megis szopas lehet a vege. Talan gyermekeim megmenekulnek.
Mikor mondom nekik, ha itt futom be a karriert mint otthon, akkor lenne vitorlasunk, hazaink, komoly befekteteseink, tokejovedelembol megelnek.
Ehelyett dolgozo es szamit a myup nehany milliom is.

Nem lehet ehhez alkalmazkodni, es nincs menekves.

Knorr 2014.04.14. 15:53:13

@XTaki: "de perelni max csoportosan indulnanak meg. De ahhoz meg kell aki megszervezze oket. "

sajnos az csak magyarországi szintig működik. strasbourg csak egyéni ügyeket kezel. mondjuk jól nézne ki ha megjelenne ott hirtelen 70ezer magyar manyupos :)

Makkasz 2014.04.14. 15:53:37

@XTaki: Igen, a tervezett csod es felszamolas, nem perelheto anyaceggel, egy kisebbik rossz lehet nekik.

XTaki 2014.04.14. 15:55:25

@Knorr: ha jogos a dolog, akkor formanyomtatvany egy tetszoleges weboldalra, letolt, kitolti alepesrol lepesre leiras szerint, becsomagol, feladja. var, var es var...

Munchausen 2014.04.14. 15:56:14

@fvipera: Emigracio, ugyanis barmibe lefogadom, hogy a jelenleg 40 koruli korosztaly, mar nem fog kapni nyugdijat, az adofizetok szama csokken, egyreszt a gyermekek alacsony szama, masreszt a kivandorlas miatt, egyszeruen nem lesz eleg adofizeto ahhoz, hogy nyugdijat tudjanak fizetni. Csodtomeg minden szinten, aki nem lep egyszerre, nem kap retest estere, aki nem lep le most, dolgozhat egesz eleteben vagy oregkoraban ehendoglik. Nincs alternativa. Persze ez a magukat jol megszedo narancsoligarhakat es offshorelovagokat nem zavarja, ok majd jot rohognek az egeszen a Pasa parkbol.

XTaki 2014.04.14. 15:57:19

@Makkasz: meglehetosen szarul erzem magam emiatt. Mert konkretan megengedheto ez a lepes. Ami annak latszik, az a legtobb esetben az is. Bar ez joval kisebb valoszinuseggel esik meg, mint az, hogy beolvad az osszes orbanisztanba.

s 2014.04.14. 16:02:59

@sörnyitó: Nem feltétlenül perelhetsz. Lehet olyan, hogy még a reálhozamot sem kapod meg, csak hipp-hopp elveszik. Ami ennyire gáz dolog, abból jobb minél előbb szabadulni. Nézd meg, mennyit költesz erre, ahelyett, hogy valami más befektetésbe tennéd, és mit látsz viszont belőle, amikor végül is elveszik erővel. Biztos, hogy ez jó üzlet?

XTaki 2014.04.14. 16:04:43

@s:
miert kellene kolteni ra?
kivarasra jatszanak a penztarak is, mi is.

s 2014.04.14. 16:05:42

@Narancskommunista: "De százalékosan az állami támogatáson mégis akkor nyersz többet, ha kevés az az év."
Nem. A 20% ajándék. A reálhozam e felett van, a teljes tőkére, tehát az ajándék 20%-ra is. Hosszú távon nyersz igazán sokat, persze a kockázat is ott nagy.

s 2014.04.14. 16:06:34

@Narancskommunista: Amit rá kell költenem feleslegesen. (Mert el fogják venni úgy is.)

XTaki 2014.04.14. 16:07:30

@Munchausen:

roppantul kivancsi lennek [ szerintem nem vagyok egyedul] a valodi, tenyleges lakossagi adatokra. Vajon mennyien emigraltunk mar?! Valoszinuleg lehetne becsleseket kesziteni a nem beerkezett adobevallasokbol, a nem beerkezett TB befizetesekbol. Mr. piros fenekpont ugye jott egy 500e szammal, tehat nekik kell legyen valami becslesuk. De ezek csak a felnottek, a hozzatartozokrol nem szol a fama. ha minden felnott csak egy gyerekett vitt magaval, akkor mar reg nem 10 millio az orszag lakossaga.

s 2014.04.14. 16:08:45

@fvipera: Igaz. Találtam helyette olyat, amivel már közel ott tartok, mintha nem adtam volna.

s 2014.04.14. 16:10:44

@XTaki: Mert a kezelési költség nem ennyi tagra lett kalkulálva. Lófasz hozamod lesz, ha ez nem oldódik meg. Csak folyamatosan nyeli a pénzed orbán következő nagy álmodásáig. Aztán már nem, mert megszüntetik az egészet.

turista a saját országában 2014.04.14. 16:16:32

@s: "Nem én csinálom. Befektetnek helyettem, nem is rosszul."

Tőzsdézel, csak nem közvetlenűl. Úgy, mint a manyupban. A manyup ugyanolyan befektetési politika alapján kezeli a befektetett pénzt, mint akármelyik más intézményi szereplő, mondjuk egy alapkezelő.

XTaki 2014.04.14. 16:16:50

@s: nyilvanvalo, hogy nyeli a penzt, de a meglevo tokehez a penztarak nem nyulhatnak, tehat csak a sajat mukodesi tartalekukat elhetik fel. A befizetesekbol [ mar ha van valaki, aki ekkora kockazatnak[orban] kitett alapba befizet] a 0.9%-a vonhato le. Maradnak a tamogatasok, mar ha akarod oket tamogatni. Amig orban van hatalmon es almodhat barmit, addig nem tartok otthon semmifele penzt, amit nem muszaj.

s 2014.04.14. 17:08:44

@gabuscIca: Igen. Mi a kérdés? Szerintem a manyup jó volt. Egész addig, ameddig el nem vették. Most, hogy elvették, a saját pénzemmel csinálom ugyanezt. Mi a kérdés?

A manyupot így vagy úgy, de mindenképp elvették volna. Talán még az önkéntessel is megpróbálják ezt eljátszani. Az más kérdés, hogy akkor felgyújtom Budapestet. A manyup esetében ez számomra nem volt ennyire egyértelmű. Lehetett úgy kezelni, mintha soha nem is lett volna. Végül is a kötelezően befizetendő nyugdíj járulékom ment egy alapba, nem egészen két évtizedig. Lehetett azt mondani, hogy társadalmi tévedés volt. Persze utóbb megnézve annak a pénznek a sorsát inkább az tűnik tévedésnek, hogy felszámolták, de nem vagyok kormányzó erő. Lehet véleményem, ami az, hogy ez - a megszüntetés - balfasz dolog volt, de egy kormánynak joga van a nyugdíj biztosításában a maga módján eljárni. Nem volt etikus, még kevésbé hatékony, de a csuti suttyótól erre futotta. A népeknek meg tetszik, mert megválasztották újra. Én meg takarékoskodok, ahogy tudok.

s 2014.04.14. 17:11:30

@XTaki: A pénztárak elműködik a reálhozamodat, a többi meg bemegy az államiba. Akát hiszed, akár nem, ez lesz. Ha költesz is rá, akkor talán kapsz valamicskét, de nem leszel tőle boldog. Annyira biztosan nem, mintha tiszta lappal indulnál valahol máshol.

XTaki 2014.04.14. 17:33:56

@s: semmikepp nem koltok ra, amig nem tiszta a helyzet. Lelekben mar lemondtam a penzrol, de onkent nem fogom adni!

rushman 2014.04.14. 18:26:26

@Munchausen: "Persze ez a magukat jol megszedo narancsoligarhakat es offshorelovagokat nem zavarja, ok majd jot rohognek az egeszen a Pasa parkbol."

Hacsak előbb szét nem kapja néhányukat pár repeszdarabka. :)

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2014.04.14. 19:10:52

@XTaki: "roppantul kivancsi lennek [ szerintem nem vagyok egyedul] a valodi, tenyleges lakossagi adatokra. Vajon mennyien emigraltunk mar?!"

A második legnépesebb magyar város szerintem már London.

centenárium 2014.04.14. 19:43:46

Semmi szükség magánnyugdíj pénztárakra.
Takarékoskodj a bankba vagy a párna alatt.
Legyen az állam feladata.

centenárium 2014.04.14. 19:45:37

Nehogy már egy magán bedöntse az államit.

Pizso 2014.04.14. 20:40:58

Miért kellene bedölnie nekik. 16% körüli hozamot fialt a múlt évben is. Az állami mennyit is? Látott már valaki kimutatást arról mennyit fialt az állami nyugdíja? Mennyi van már úgymond lekötve?

Juhász Péter (LMP) 2014.04.14. 22:04:59

Nem fogják bedönteni, nem hülyék, övéik nyugdíjai is van közötte...

Knorr 2014.04.15. 08:12:53

@centenárium: semmi szükség a bankbetétedre. lopja el orbán viktor aztat is.

Knorr 2014.04.15. 08:16:15

@s: "A pénztárak elműködik a reálhozamodat"

butaság, a pénztárak sem a hozamből sem a tőkéből nem nyúlhatnak le. pont ezért fognak kivérezni, mert a befizetések 0.9%-ból kell működniük. befizetés meg önkéntes.

Kowalski76 2014.04.15. 09:32:08

"Ha a derék kormány türelmes, ... akkor hagyja, hogy a megmaradt négy pénztár kivérezzen, és négy év alatt apránként összejön a zseton. "
Csak a pontossag kedveert: Az OSSZES penztarnak meg kell szunnie ahhoz hogy a megmaradt toke az allamhoz keruljon. Hogy ez bekovetkezik-e 4 even belul vagy sem az mas kerdes. Akinek oszzevonassal szunik meg a penztara nem kell semmit tennie, akinek megszunik 30 napja van hogy nyilatkozzon es atlepjen egy masikba. Ez nem jelent megoldhatatlan feladatot azoknak akik eddig is meg tudtak tartani a penzuket.

s 2014.04.15. 09:49:47

@Knorr: Van egy dakota mondás: Döglött lónak ne adj zabot. (Persze lehet, hogy apacs mondás, ez most lényegtelen.) Én nem adok. Te igen. Te lenni hülye indián. Uff.

Knorr 2014.04.15. 11:58:43

@s: pénisz témában akkor is az enyém a nagyobb ugyanis minél tovább tartom annál nagyobb reálkamatot fogok felmarkolni. míg te a pénzpiaci bedőlés után "értékesítetted" a befektetésed.

s 2014.04.15. 12:25:00

@Knorr: Mindenkinek a saját döntésével kell elégedettnek lennie. Ha így látod jónak, tedd ezt. Én nem akartam más feltételeket, mert a fidesz kormány esetén jobb kimenetelben bízni ostobaság. Elfogadtam, amit adtak és abbahagytam a manyupba való pénz talicskázást. Más vonalon lényegében már csaknem előrébb tartok, mintha azt erőltettem volna. De megértem, ha valaki másban bízik.

XTaki 2014.04.15. 17:14:26

@s: konkretan, ha 2011-ben vesszukf el a realkamatot, az olyan minimalis volt a penzpiaci bedoles miatt, hogy nem volt jo alap egy masik befekteteshez. Szerintem nagyobb, bar meg igy is keves, az eselye annak, hogy minden penztar szep lassan osszevonodik egy utolsoba, ahol 200 milliard forintocskat kell eltartani minimalis penzbol. Ha ugyesek megcsinaljak, ha nem, akkor sem kapunk kevesebbet, mint ha 2011-ben 'onkent' odaadtuk volna. Jo volna latni a maradok listajanak summazatat, nem, vegzettseg, stb alapjan. Pusztan csak kivancsisagbol

s 2014.04.15. 17:36:26

@XTaki: Értem, de az is fontos, hogy mennyit kell közben erre költened. Amit más ebbe tesz, én azt azóta másba fektettem. A hozam ott is jó, végül is az is egy nyugdíjpénztár. Miért tennék olyasmibe pénzt, amit valahogy később elvehetnek tőlem. Nem tudom hogy végződik a maradók története, de látva azt, hogy mire képes orbán, meglehetősen sötéten látom a folytatást. Én a magam részéről jobbnak láttam kimaradni belőle. Nem vagyok teljesen hülye, nem azért dobtam a felszerelést, mert megettem a maszlagot. Azért, mert ebből szerintem nem lehet jól kijönni. Remélem nem tévedtetek, de azért az egy kisebb fajta csoda lenne.

mézesmackócskácska 2014.04.15. 17:37:30

:) ezen már meg sem lepődök...

A tanulság pedig:
Magyarországon ne legyen tulajdonod, tőkéd, és ha itt bármilyen tökejövedelmet előállítassz csak ritkán fektesd be itt...

XTaki 2014.04.15. 17:40:00

@s: abban egyetertunk, hogy valszeg nem lesz jo vege, de egy centet sem tettem bele azota. Egyreszrol vettem a kabatom, mar nem otthon adozom, masreszrol, ha otthon adoznek, akkor sem lehetne automatan odautalni. Sajat zsebbol meg csak akkor tennek bele, ha bizton tudnam, hogy mi fog tortenni legalabb a kozeljovoben. Van meg hitelem, azt torlesztem, hisz a hitelkamat joval tobb, mint amit a legtobb esetben egy befektetesi alaptol kaphatnek.

Le Orme 2 2014.04.20. 21:05:14

A MASZOP egyik leglátványosabb, legarcátlanabb hazugsága volt a nyugdíjpénztárakat magánnyugdíjpénztárnak nevezni. A befizetés kötelező volt, a befizetett megtakarításhoz nem férhettem hozzá. A magánnyugdíjppénztárak dolgozói jól megéltek a kockázatmentes jövedelemből, ami az állam által ezzel a kötelezően nekik kezelésre átadott vagyon kezeléséből fakadt.

Blogger Géza 2014.05.13. 08:47:47

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: Minden esetre a három Debreceni körzetben szavaztak kb 120 ezren, Londonban meg 4 ezren.

Blogger Géza 2014.05.13. 08:56:04

@XTaki: @Knorr: @fvipera:

Már rég nincs is 70 ezer tag.

"A Világgazdaság értesülése szerint a 62 ezer megmaradt magánnyugdíjpénztári tag majdnem felét magáénak tudó ING is bedobja a törölközőt."

fvipera 2014.05.13. 10:33:07

@Le Orme 2: elérted a nyugdíjkorhatárt?
süti beállítások módosítása