Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.06.26.

Ezért fog szopni az RTL Klub

Szárnyathy Géza

A Nemzeti Adó- és Vámhivatalról szóló törvény lehetővé teszi, hogy a hatóságot utasítsa az ő felettes szerve, illetve annak manifesztátuma, nevezzük most Varga Mihálynak ezt a szervet. Azt persze jól látják a sajtószakadtságot, demokráciát és efféle úri huncutságokat féltők, hogy az azért nincs benne a jogszabályban, hogy a miniszter utasíthatja a hatóság vezetőjét: basztassa azokat, akik neki nem tetszenek.

A törvény szerint iránymutatást adhat a miniszter, az pedig az épp aktuális interpretációtól függ, hogy mi az irány. Lehet iránymutatás az is, amit Bombadil Toma neje mondott a hobbitoknak: mindig a bal szemükbe fújjon a szél, akkor jó irányba mennek. De hát az olvasók tudják, hogy ennek az lett a következménye, hogy a hobbitok eltévedtek és a buckamanó foglyaivá váltak.

Nos, Mihály nyilvánvalóan nem szeretné, ha a Széchényi rakparton dolgozó kis hobbitkák is hasonló szerencsétlenség áldozataivá legyenek, ezért kissé konkrétabb iránymutatást adott. Rúgjátok szét a retekklub seggét. Ezt mi meg is mondtuk, hogy így lesz.

Vonatkoztassunk el attól, hogy reklámadó és leleplező híradó. Ha a miniszter azt mondaná, hogy tököm tele a hárombetűs kiskereskedővel, úgyhogy, kedves NAV, bizonyítsd be, hogy ezek évente ezermilliárd forint áfát elcsalnak, ha már a lapok is megírták. Gondolom, nevezett vállalat vezetőit leszámítva ez senkit sem zavarna. És hasonlót lehetne csinálni a gabonacsalókkal, a csokihamisítókkal, cigicsempészekkel.

Az iránymutatás első körben a költségvetési bevételek védelme miatt lehet fontos, de szóba jöhet más is, például jó erkölcs – oké, ez nehezen egyeztethető össze a magyar kormánnyal, de például a Starbucks-ot seggbe rúgni, mert nem otthon adózik, jelentős részben az etikus magatartás számon kérése miatt kellett, s a cég elkezdett is adózni szépen. Márpedig az miért ne ütközhetne jó erkölcsbe, hogy egy nagyvállalat könyvelési trükköket hajt végre? Ugyanígy ha Győzike játssza az agyát a tévében, hogy ő milyen fasza csávó, miért ne lehetne rákérdezni, hogy ez a faszaság miért nem jelent meg a bevallásában.

Szóval azt firtatni, hogy lám az RTL Klub a legnagyobb, legnézettebb csatorna, akkor ugyan miért nem adózik rendesen, önmagában nem bűn. Ugyanezt a kérdést fel lehet tenni egy sor vállalatnak, például a győri autógyártó konszernnek, amelyik két éve 900 milliárd forint osztalékot fizetett ki az anyavállalatának, tavaly pedig negatív lett az adóalapja – ötmilliárd euró árbevétel mellett.

Az más kérdés, hogy ez a kormány, meg a 2010-es is erőszeretettel használta az adóhatóságot arra, hogy szívassa a nagypofájú riválisait. A legjobb példa erre a Milla, amelyik gyűjtést szervezett a fészbúkon a tüntetéseikhez, és a hatóság két nap múlva már lekérte a szervezők számlaadatait. Jaja, tényleg nem mindegy, hogy fizettek-e adót az adomány után, meg egyébként is rend a lelke mindennek, de akkor is extra undorító lépés volt.

Ne legyenek illúzióink, a NAV ki fog menni és elkezdi vizsgálni az RTL-t. Ott lesz vagy fél évig, mindent kikér, mindenbe belenéz, és nem is lesz nehéz találnia valamit, amit majd a kormány lobogtathat. Ez nem azt jelenti, hogy az RTL csalt, hanem azt, hogy egy nagyvállalat, amelynek számos nemzetközi szerződése és ügylete van, annyira bonyolult rendszer szerint működik, hogy azon bármikor elvitázgathatnak az adóhatóságok.

A kérdéses ügylet, amely Varga Mihály szerint felveti a fiktív ügylet lehetőségét is, épp egy ilyen nemzetközi szerződés. Cégeladás, cégvásárlás. Ez önmagában sem egyszerű, kezdve a cégek értékének megállapításával, elfogadásával, miegymással. Még bonyolultabbá teszi a dolgot, ha kapcsolt vállalkozásokról van szó. Ez ugyanis különösen ingoványos terület, minden adóhatóság előszeretettel kutakodik az ilyen ügyletek után. Ennek az az oka, hogy a vállalat fizet ugyan adót valahol, de minden érintett állam azt szeretné, ha ez nála történne – ez nem offshore-ozás, lehet a vita Németország és Magyarország között is. A kapcsolt vállalkozások közti ügyleteket ezért szigorúan dokumentálni kell – be kell bizonyítani, hogy az üzletkötés piaci áron történt. Vagyis nem egy forintért adtak el egy gyáregységet, illetve nem egymillióért egy doboz gyufát, hanem annyiért, amennyiért azt bárki mástól is meg lehetett volna venni.

Ez egy doboz gyufa esetében nem is bonyolult, csak azt kell megmutatni, mennyibe kerül az a piacon. Egy vállalat eladásával, üzletrész átadásával más a helyzet, hiszen nem lehet a polcról egy tök ugyanolyan terméket leemelni és azzal összehasonlítani. Az ilyen nehezen beárazható elemekre szívesen ugranak az adóhatóságok – mindenhol – hiszen ha bebizonyítja, hogy nem annyi az annyi, akkor jelentős adót szedhet be pluszban.

Emiatt nem lesz könnyű az RTL dolga sem, hiszen egy efféle, nehezen árazható ügyletről akar vizsgálatot Varga Mihály. Nem is az a kérdés, hogy milyen pénzmozgások voltak, mert Varga szerint nem is volt az ügyletek mögötte gazdasági tevékenység, csak pénzügy művelet történt, ami fiktív, ami csalás. Szóval egy sor hasonló szerződésről öt évre visszamenőleg az RTL-nek bizonyítania kell, hogy azok valósak és piaci áron köttettek.

Oké. Azt azért mondja már el Mihály barátunk, hogy miért csinálta ezt a giga tranzakciót a tévé. Két éve már tudta, hogy neki itt reklámadót kell majd fizetnie? Mert ha nem, akkor ugyan mi a bánatos istennek kellett volna betáraznia egy jelentős mínuszt egy fiktív ügylet révén? 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

193 komment

Címkék: hazugság adó RTL Klub

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr176422229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mim 2014.06.27. 14:32:45

Semmi igazságról nincs szó az Állam oldaláról. Egyszerűen ki szeretnének véreztetni minden külföldi befolyást. Azt nem mondhatják (még), hogy takarodjanak, de célzott adózással kivéreztethetőek a célpontok.
Profit nélkül nincs értelme működtetni. Null, vagy minimális profiton is elfuthat, de büntetésekkel ezt is megoldhatják.
Fidesz politikusok bank szektorral kapcsolatban már nyilatkozták, hogy magyar banki dominanciát szeretnének az országon belül tudni, de némi gondolkodással kitalálható a többi hasonló célpont.
Nyilván a jelenlegi helyzet mellett nem elérhető a cél, de háttéralkukkal a maradékok káder temetővé alakíthatóak, ami szintén hasznos a hosszú távon remélt pártállami felállásban.

Számomra az a legviccesebb, hogy én is nacionalista vagyok és üdvözlöm a határok virtuális megerősítését. Csak az fáj nagyon, hogy hazugságokra építik fel a kommunikációt :(

Kotkodus 2014.06.27. 14:33:27

@Blogger Géza: gézám, azzal, hogy te olyan ügyeket importálsz a vitánkba, amelyekről eddig másokkal vitatkoztál (lendvai, lázár), azzal csak elismered, hogy a mi vitánkat illetően elfogytak az érveid... :)

a nézettségnek pedig az a közvetlen köze a reklámadóhoz, hogy a nézettséggel egyenes arányban alakulnak a reklámbevételek. bíztam benne, hogy ezt átlátod te magad is, de lehet, hogy túlbecsültem a képességeidet... :)

Blogger Géza 2014.06.27. 14:35:57

@Kotkodus: Még annyit, hogy: " az adónemek hasonlóan sújtanak mindenkit magyarországon, "

Ez igaz, de nem azt jelenti, hogy "egyenlő mértékben". A lineáris és progresszív adó mellett és ellen is lehet érvelni, ez nem valamiféle hittétel, hogy az egyik jó, a másik rossz. Amúgy ma a TAO is progresszív (nem egykulcsos), ez nem példa nélküli.

Vidéki László 2014.06.27. 14:36:44

@Larry Silverstein:
"A bíróság nem fék meg ellensúly, hanem az egyik hatalmi ág. "

Így van. És egy normális demokráciában a bíróság független. A független hatalmi ágak alkotják a fékek és ellensúlyok rendszerét.

"A magyar bíróság pedig független. Ha szerinted nem, menj tegyél feljelentést a bíróságon."

Ennyire hülye azért nem lehetsz! :D

Kotkodus 2014.06.27. 14:37:07

@Blogger Géza: nem is azt mondtam, hogy ez nem előnyös (rövidtávon) a magyar adófizetőnek, hanem azt, hogy nincs konzekvens elvi alapja az adókivetésnek. ergo az adórendszer megkülönböztet. ergo ostobaságot írtál, amikor mindenkire azonos adózási elveket említettél...

ingyenebed 2014.06.27. 14:37:16

@Larry Silverstein:

te tényleg

A) ekkora brom vagy?
B) ekkora szmétláda vagy?

Blogger Géza 2014.06.27. 14:38:49

@Kotkodus: De attól, hogy a közszolgálati média nézettsége (viszonylag) alacsony, miért ne lehetne reklámadót bevezetni? Ezt az összefüggést végképp nem értem...

mim 2014.06.27. 14:39:53

@Larry Silverstein: Szóval a TV2 nem írja le a veszteségai felét az adóból? Tudnál idézni valakit a TV2-től aki kimondta, hogy lemondtak az adó leírásról?

walaki_aki 2014.06.27. 14:41:00

@Blogger Géza: "A köztévé (legalábbis az m1) a 3. legnézettebb csatorna. Ez elég jó arány"
Mindezt 3 RTL-nyi közpénzből úgy, hogy ömlik belőle az agyatlan propaganda és seggnyalás. Remek. Lehetne csökkenteni azt az 5000 milliárd adósságnövekedést egy MTV-re szánt pénzzel... Nem vesztenénk semmit..

Blogger Géza 2014.06.27. 14:42:31

@Kotkodus: Nem tudom, miféle "konzekvens elvi alapra" vágysz: mi volt 2002 és 2010 között ez a "konzekvens elvi alap", amelyik átjárta a magyar adórendszert?

Én a mostaniban sokkal több elvi alapot látok: lehetőleg azokra a cégekre tegyünk több tehet, akik ezt elbírják, vagy ha mégis elhagynák az országot, boldogan helyükre lép más, és nem veszélyeztetik az export húzta növekedést. Szerintem ennél jobb elvi alap nem kell.

Kotkodus 2014.06.27. 14:45:48

@Larry Silverstein: pedig a jelen kormány is erősen ideologizált. te is egy ideológiát védesz, amikor a kormányt véded. más kérdés, hogy lehet, hogy észre sem veszed... :)

szerintem nézz utána mit jelent az ideológia mielőtt belekötsz a szóba...

_most_ 2014.06.27. 14:46:51

@Blogger Géza: a köztévé éves költségvetése 100 milliárd forint, amiből jóval többet meg lehetne spórolni, mint a reklámadótól remélt 10 milliárdos adóbevétel, amiből ügye még egy fél stadion se jön ki. Amúgy biztos teljes véletlen, hogy csak a kormánytól független rtl klub esik a legfelső adósávba, ezt még szerintem te se hiszed el :D

Mr. Waszabi 2014.06.27. 14:47:17

Nem jó a cím. A "Kormány megpróbál vért hugyozni" jobban illene. Az erőfitogtatás még nem generál tényeket.
Emlékeztetőül, a manyup államosítás alatt a PSZÁF-ot, majd a KEHI-t uszította rá a kormányfő a megszűnő magánpénztárakra. De érdekes módon csak azokra, amelyeket külföldi pénzintézetek üzemeltettek (tulajdonukban ugyanis sosem volt).
A PSZÁF talált pár egyértelmű bakit, a KEHI-nek meg annyira nem volt köze a témához, hogy 270 millió plusz költségvetést kértek a kormánytól, majd újsághirdetésekben (!) kerestek pénztári szakértőket a vizsgálatokhoz.
Eredmény: 1 év alatt a 270 millióból kb 5 pénztárat vizsgáltak, s tán vagy 4 esetet tudtak végül az ügyészség elé vinni, amelyeknek egyikéről sem lehet hallani már egy éve, hogy hol tart.
Tehát a kormány fenyegetett, vizsgálódott, hangoztatták, hogy ügyészségi feljelentéseket tett a KEHI, aztán a kurva nagy csönd, más semmi.
Nem jelent tehát semmit, hogy a kormány fenyegetőzik, vizsgálódik, meg kell látni, talál-e valamit a hatóság. Ha esetleg vélne találni valamit, igen valószínű, hogy a dolog bíróság elé kerül. Azt nem feltételezem ugyanis, hogy ha eddig is oly gyakran nézegette őket a NAV, hogy külön tárgyalót tartottak fent nekik, akkor majd most olyan egyértelmű bakit találnak, amit az RTL nem tud eredményesen vitatni jogilag.

Karipapa01 2014.06.27. 14:47:19

@Blogger Géza: "A magyar választópolgároknak kedvezőbb, ha kevesebb SZJA-t fizetnek, és az exporthoz hozzá nem járuló multik meg több adót."

Géza! A magyar választópolgároknak az lenne a kedvezőbb, ha nem fizetnének SZJA-t. Viszont az exporthoz hozzá nem járuló "nem multi" egyéb magyar vállalkozásoknak is fizetniük kellene még több adót? Vagy itt szelektálni kellene? Vagy hogy gondolod? Szerintem te ezt csak indulatból írtad. Gondold át még egyszer.

nandras01 2014.06.27. 14:47:19

@Kotkodus:
korrekt elemzés. kár, hogy senki nem veszi figyelembe, hanem megy a dagonyázás tovább.

Karipapa01 2014.06.27. 14:48:54

@Blogger Géza: "A magyar választópolgároknak kedvezőbb, ha kevesebb SZJA-t fizetnek, és az exporthoz hozzá nem járuló multik meg több adót."

Géza! A magyar választópolgároknak az lenne a kedvezőbb, ha nem fizetnének SZJA-t. Viszont az exporthoz hozzá nem járuló "nem multi" egyéb magyar vállalkozásoknak is fizetniük kellene még több adót? Vagy itt szelektálni kellene? Vagy hogy gondolod? Szerintem te ezt csak indulatból írtad. Gondold át még egyszer.

Blogger Géza 2014.06.27. 14:50:07

@walaki_aki: Nézd, ha a köztévé nem közszolgálati tévé lenne, nem vallási, nemzetiségi műsorokat és hasonlókat adna, hanem csak szappanoperákat, fel lehetne tornázni a nézettséget könnyedén, de nem erről szól a közszolgálati média.

A köztévé pedig mindig is lojális az aktuális kormányzathoz Magyarországon. Amikor ezt a jobboldal kritizálta (ment a legdurvább napkeltés propaganda stb.), D-209 elmagyarázta: akinek tévé kell, vegyen magának, a közszolgálati média a kormány felügyelete alá tartozik, az ellenzék abba nem pofázhat bele. (Ez utóbbit szó szerint nem mondta ki, de ez volt az egész értelme értelemszerűen.) Azóta ez a vita be van rekesztve, tudomásul vannak véve a játékszabályok. Amit a baloldal fektetett le. Majd ha legközelebb hatalomra kerül, és máshogy viselkedik, akkor jöhet egy új korszak.

Blogger Géza 2014.06.27. 14:53:55

@_most_: A progresszív adó mindig a legnagyobb jövedelemmel rendelkezőket adóztatja leginkább. Nem, ez nem véletlen, ez a progresszív adózás lényege.

Persze én is kérdezhetnék, hogy biztos nem véletlen az, hogy már a reklámadó előtt is az RTL híradója volt a legkritikusabb, hogy a Fábryt levették a műsorról, de a Heti Hetest nem vették le stb.

Kotkodus 2014.06.27. 14:54:40

@Blogger Géza: azért nem érted mert nem olvasol figyelmesen.

azt írtam, hogy miután a reklámadó összértéke az alig nézett köztévé költségvetésének a töredéke (és nem utolsó sorban csepp az állami költségvetés tengerében) képmutatás a nemes oktatási célokat emlegetni az adó kivetésekor.

mert el lehetne vonni ezt a keretet az alig nézett köztévé (amelynek zászlóshajója az m1 kb. 5%-os aránnyal csak 5. a reklám szempontjából fontos korosztály szempontjából...) keretéből, vagy akár az egyik stadionberuházás töredékéből is... ha valóban ez volna a cél és nem csak egy eszköz lenne a birkák befolyásolására.

1ghost 2014.06.27. 14:55:16

@Larry Silverstein:

Larry fiam, te olyan hülye vagy, hogy a saját ostobaságodból felhúzhatod a kínai nagy falat, ám arra nagyon figyelj, hogy ne állj meg Kínánál, hanem folytasd tovább, egyenesen Phenjanig, mert építőanyagod van bőven, s ha már ott jársz nyugodtan kérd csak meg Észak-Korea bölcs kommunista vezérét, hogy ugyan lovagoljon már el hozzánk, mert a Narancs Kommunisták szintén bölcs vezére szívesen ad tanácsot országszétbarmolás tárgyában, mert ott náluk velünk ellentétben, mintha nem lenne minden rendbe ez ügyben.

Aztán fiacskám ha mindezzel végeztél, és sikerülne vissza kérni néhány percre, az Orange Hitgyülekezetnél régóta zálogba helyezett agyadat, akkor kalkuláld már ki, legyél olyan kedves, hogy egy árbevétel arányosan mondjuk 20%-os nyereségrátával dolgozó cégnél az árbevétel után fizetett 40%-os adó mekkora marginális társasági adókulcsnak felel meg?

walaki_aki 2014.06.27. 14:56:33

@Blogger Géza: A köztévé jelenleg nem köz hanem fidesz szolgálati TV... Soha nem volt ennyire eltorzultan seggnyaló mint most. Simon vs Rogán 120: 0 vagy még nagyobb az arány...
A játékszabályok eddig sokkal jobban be voltak tartva mint a mindenkit elsöpörni jelenlegi kormány alatt.
Miért nem volt téma az offshore 54 milliárd? Rogán? A nemzet gázszerelője :)

Blogger Géza 2014.06.27. 14:56:55

@Karipapa01: Nincs ezen mit átgondolni. A bankadó magyar tulajdonú bankokat ugyanúgy érintette, reklámadó ugyanúgy érinti a magyar médiacégeket stb.

A 0%os SZJA egyelőre illúzió. De az alacsony SZJA segíthet a képzett munkaerő országban tartásában, sőt idevonzásban.

Blogger Géza 2014.06.27. 14:59:06

@Kotkodus: Bármilyen fura is neked, a köztévé nem csak azoknak szól, akiket multik észosztói reklámpiacilag fontosnak tartanak. Ha ezt sikerült megértened, tovább léphetsz...

Rob67 2014.06.27. 15:01:04

@Larry Silverstein: "Nem az anyavállalatot érinti a törvény hanem az RTL Magyarország Zrt.-t, amelyik lop csal hazudik a könyvelésében"

Hogy a te szavaiddal eljek: ennek a jogeros megallapitasa a birosagra tartozik... Amit te itten azzak a szajaddal mondasz, az jelenleg csak valotlan vadfaskodas dragasagom. De ugy tunik neked igy. Te megallapitod es kimondod az igazad barkirol birosag nelkul, de ha mi megkerdojelezzuk barki milliardos vagyonat akkor azonnal a becsuletet veded mondvan senki ne akarja bantani amig a birosag meg nem allapitja a bunosseget.
Ez hanyas merce?
Egy kis hit neha csodat tesz... Ugy tunik ez neked bosegesen elegendo.
De akkor mi a faszt szorakozunk a birosagokkal? Nem eleg teged megkerdezni mindcen jogi esetben?

Egyebkent en nem banom ha balfasz vagy, valakin szorakozni is kell. Annyira edes ahogy megmutatod a jobboldalisag, az erkolcsos es elfogulatlan eletmod lenyeget. Ami ugy athatja a partodat :)

Larry Silverstein 2014.06.27. 15:03:26

@Vidéki László: tegyél feljelentést a bíróságon! A Brüsszelin vagy ahol teccik.

A többi blabla.

Kotkodus 2014.06.27. 15:03:50

@Blogger Géza: kedves géza! meddig akarod a 2002-2010 időszakot a mostani kormány felelősségének csökkentésére használni? más hibái felmentenek a sajátjaid alól szerinted?

de ha már szóba hoztad, lássuk a tényeket:
- 1998 tavasza óta a fidesz kormányok kormányoztak többségben.
- 1990 óta konzervatív kormányok voltak többségben.
- 2018-ra a fidesz lesz a leghomogénebb és legtöbbet hatalmon lévő kormánypárt a rendszerváltás óta hazánkban.

és a magyarok folyamatosan fogynak és a szegénység folyamatosan bővül és mélyül.

nem azt állítom, hogy az egyéb kormányok nem követtek el súlyos hibákat. de ideje lenne a többségnek is felelősséget vállalni talán már valamiért.

tudod, azzal, hogy folyamatosan más felelősségét bizonygatod, saját súlytalanságodról adsz tanúbizonyságot. szigorúan statisztikai alapon...

Larry Silverstein 2014.06.27. 15:04:05

@Kotkodus: És milyen ideológiát védek? A nácit vagy a komenistát?

Larry Silverstein 2014.06.27. 15:05:01

@mim: MIről beszélsz? A tv. az adóalanyoknak teszi ezt lehetővé, nem a TV2-nek.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.06.27. 15:05:12

@Blogger Géza: Orvosnál? Igen. Te még soha nem? Milyen hülye kérdés már ez.

Kotkodus 2014.06.27. 15:09:01

@Blogger Géza: egy szóval nem állítottam, hogy a köztévé szükségtelen. persze könnyebb úgy vitázni, hogy a másik szájába álatal nem használt érveket adsz, ugye gézám? :)

szerintem te okosabb vagy annál, hogy ne tudd, hogy ez a gyengék és vesztesek eszköze... ne élj ilyennel! rád nézve megalázó...

azt állítottam, hogy hatalmas a köztévé költségvetése és alacsony a nézettsége. szerintem ezen az arányon lehet javítani. akár a közoktatás javára is. neked mi a véleményed erről?

Larry Silverstein 2014.06.27. 15:10:27

@1ghost: 'egy árbevétel arányosan mondjuk 20%-os nyereségrátával dolgozó cégnél az árbevétel után fizetett 40%-os adó mekkora marginális társasági adókulcsnak felel meg?'

- Ha így lenne az RTL már tegnap elhagyta volna az országot. Szerintem viszont maradni fognak, mert a veszteség ellenére is szeretnek TVzni. Szereléemből csinálják. Meg fogod látni.

- Amúgy mintha a bankok is ugyanezt hazudták volna nemrég, szoros egyetértésben a közmücégekkel.

Pan Modry 2014.06.27. 15:12:05

Jajdejo nezni ahogyan szarra szopatja a korrupt kormanyzopartot a retekklub, az pedig kulon orom hogy az ilyen Larry Silverstein fele csoringer csicskakiralyok hogyan paraznak itt a blogon :)))

Muhaha :DDD

Blogger Géza 2014.06.27. 15:12:27

@Kotkodus: Itt folyik egy izgalmas meccs. Az egyik félidőben az egyik csapat dominált, most épp a másik. De ha az egész meccset meg akarod érteni, nem beszélhetsz csak arról a félidőről, amelyik neked tetszik. Főleg azért, mert a játékszabályokat is részben a játékosok hozzák. D-209 meghozta a szabályt, amihez a másik csapat alkalmazkodott. Erre most az a csapat, amelyike ezt hozta, elkezd hőbörögni, hogy ez nem is jó. Ez több mint szánalmas.

Jolka40 2014.06.27. 15:12:31

@sas70: Régi-régi közhely, hogy a sajtó: hatalom. Egyedül a Fidesz nem hallott erről? Vagy úgy képzelték, hogy az ő hatalmukat senki nem múlhatja felül?

walaki_aki 2014.06.27. 15:14:08

@Blogger Géza: A köztévé jelenleg nem köz hanem fidesz szolgálati TV... Soha nem volt ennyire eltorzultan seggnyaló mint most. Simon vs Rogán 120: 0 vagy még nagyobb az arány...
A játékszabályok eddig sokkal jobban be voltak tartva mint a mindenkit elsöpörni jelenlegi kormány alatt.
Miért nem volt téma az offshore 54 milliárd? Rogán? A nemzet gázszerelője :)

Larry Silverstein 2014.06.27. 15:14:53

@Pan Modry: Igy van, a retekklub már ápriliban is keménykedett, szinte a 2/3 se lett meg!

micsoda piszkok!

Blogger Géza 2014.06.27. 15:15:33

@Larry Silverstein: Egyébként el tudom képzelni, hogy hosszú távon inkább kiszállnak. Lásd TV2. Nem tudom, a német médiapiacot külföldi cégek utalják? Ők döntik el, mivel tematizálják az ottani médiát? Ha ez így lenne, ezt szó nélkül elviselnék az érintettek? Mi lenne, ha a román médiapiacit döntően magyar cégek uralnák? Megannyi izgalmas kérdés...

Kotkodus 2014.06.27. 15:16:05

@Larry Silverstein: kértelek larry, hogy nézz utána a szó jelentésének, de te nyilvánvalóan nem tetted meg.

szóval légy szíves nézz utána és talán rádöbbensz, hogy a világ nem 2 ideológiára szűkül.

egy tökéletes világban mindenki a saját ideológiája szerint élhet, amíg az nem sérti a másét és nem próbálja a sajátját másra kényszeríteni.

sajnos mi nem egy tökéletes világban élünk. egy szép napon talán úgy lesz. hacsak az emberiség nem hal ki előtte.

Larry Silverstein 2014.06.27. 15:16:07

@walaki_aki: 'Simon vs Rogán 120: 0 vagy még nagyobb az arány...'

Disztingválni kéne egy gyanúsított bünöző és egy feddhetetlen úriember között!

Larry Silverstein 2014.06.27. 15:17:29

@Kotkodus: 'nézz utána és talán rádöbbensz, hogy a világ nem 2 ideológiára szűkül.'

A választás viszont Mo-n igen. Ugorgyunk, az ideológiai kérdések semmirevalók.

Blogger Géza 2014.06.27. 15:19:05

@Kotkodus: Kívülállóként mindig azt a legkönnyebb mondani: ugyan már, semmi gond, kicsit csökkentsék a költségeket. És mi van, ha én meg azt mondom, hogy ha az ilyen egyszerű, akkor csökkentse az RTL Klub a költségeket? Hm? Vagy mit szólsz hozzá, ha én csökkentem a te fizetésedet, mert ezt látom legjobb dolognak. Hm?

Larry Silverstein 2014.06.27. 15:19:59

@Blogger Géza: 'Mi lenne, ha a román médiapiacit döntően magyar cégek uralnák?'

Igazság. Ez a jövő, Géza.

Kotkodus 2014.06.27. 15:20:01

@nandras01: köszi. igyekeztem objektív maradni. de a relatív objektivitás nem barátja a képmutatásnak...

a hozzászólásokból lehet is látni, hogy kinek az érzékenységét sértettem ezzel meg... :)

Gabbesz 2014.06.27. 15:24:16

@Larry Silverstein: Ostoba egy fing vagy ha nem látod át, amikre próbálják felhívni a figyelmedet. Ha pedig pontosan tudod, csak félresepred, mint Lázár mentorod, akkor pedig egy gusztustalan féreg vagy.

Karipapa01 2014.06.27. 15:25:33

@Blogger Géza: "...reklámadó ugyanúgy érinti a magyar médiacégeket stb."

Nem így van Géza! Éppen ezen megy a cirkusz. Az RTL kibírta volna ezt a reklámadót, de ha a többi kereskedelmi médiacégre is vonatkozna, mind beledöglik. Ez olyan, mint amikor a kovácsnak nagyobb adót kell fizetnie, mint az udvarsepregető munkásnak, mert magasabb a bére. Ha te kovács lennél tűrnéd?

mim 2014.06.27. 15:26:58

@Rob67: Larry nem jobboldali, bár azt feltételezem, hogy ezt gondolja magáról.

mim 2014.06.27. 15:30:37

@Larry Silverstein: Ezek szerint újat mondok: cég is lehet adóalany.

Pan Modry 2014.06.27. 15:31:25

@mim:

o nem jobboldali, a szamara szimpatikus rendszer a feudalizmus es kommunizmus egy mmagyaros otvozete

mondhatni szannivalo luzer

Larry Silverstein 2014.06.27. 15:31:51

@mim: ????

A reklámadónál nem lehet bármilyen cég adóalany, csak amelyiknek reklámbevétele van.

De hogy jön ez ide?

Pan Modry 2014.06.27. 15:32:40

@Larry Silverstein:

miert hagynak el???

Egyelore ugy tunik hogy felmossak a padlot a fideszcsicskakkal :DDD

Larry Silverstein 2014.06.27. 15:32:50

@Gabbesz: Kiírtad magad az úriemberek közül. Többet meg ne lássalak a szalonban!

Kotkodus 2014.06.27. 15:37:43

@Blogger Géza: tudod géza az szomorú az általad adott focis példában, hogy te két külön csapatról beszélsz...

és amíg te - mint szurkoló - nem várod el, és nem kényszeríted ki, hogy a két csapatrész legalább alapszinten együttműködjön, addig csak egy csonka csapatnak drukkolsz, amelyet mindig le fog húzni a nélkülözött csapatrész.

meg lett volna erre a lehetősége a másik csapatrésznek is a múltban, de nem éltek vele. viszont jelenleg a fidesz kezében van az irányítás. és ha hiba volt korábban a másik csapatrész elszigetelődése, akkor miért követed el te ugyanazt a hibát? bosszúból? az kinek jó?

és azzal, hogy te (a statisztikai erőfölény birtokában) a kisebbségi csapatrészt vonod most mindenért felelősségre, azzal csak tovább gyengíted az egész csapatot...

legalábbis szerintem egy valós nemzeti hozzáállás így néz ki... mert egy magyar csapat van csak a pályán tisztelt honfitársam!

Larry Silverstein 2014.06.27. 15:40:15

@Kotkodus: 'amíg te - mint szurkoló - nem várod el, és nem kényszeríted ki, hogy a két csapatrész legalább alapszinten együttműködjön, addig csak egy csonka csapatnak drukkolsz'

Lárifári. Soha nem volt 2/3os együttmüködés, ergo ilyen sikeres ország sem. Ez a PAX ORBANICA.

Az ellenzéki 1/3 nem müködik együtt hiszen nyilas és kommunista felerészben.

További együttmüködésnek helye nincs.

Kotkodus 2014.06.27. 15:44:07

@Larry Silverstein: szerencsére a magyar választás sem szűkül 2 ideológiára magyarországon. le lehet így egyszerűsíteni persze, de bíztam benne, hogy olyanokkal vitázom, akiknek erre nincs szükségük...

lehet, hogy tévedtem...

biztos, hogy utánanéztél, hogy mit jelent az ideológia szó?

nandras01 2014.06.27. 15:46:46

@Kotkodus:
larry, blogger géza, batyu, stb. jobbik esetben pénzért dolgozó bérkommentelők, rosszabik esetben meggyőződésből nyomatják a hülyeségeiket és játsszák az értetlent.
mindkét esetben nyugodtan lehet ignorálni őket, minimális energiát is kár a meggyőzésükbe fektetni, mivel vitára, higgadt érvelésre, a másik fél érveinek figyelembe vételére tökéletesen alkalmatlanok.

Pan Modry 2014.06.27. 15:46:52

@Larry Silverstein:

tanulj meg olvasni, a valaszod az egy irrelevans baromsag, raadasul olyat linkeltel amit mszp nyuggereken kivul mas nem latogat...

ugyhogy tovabbra is oralizalj gyurcsany apad vagy orban apad (mind1, mindketto sikertelen miniszterelnokkent vonul be a tortenelembe) valamijevel...

Pan Modry 2014.06.27. 15:47:15

@Larry Silverstein:

tanulj meg olvasni, a valaszod az egy irrelevans baromsag, raadasul olyat linkeltel amit mszp nyuggereken kivul mas nem latogat...

ugyhogy tovabbra is oralizalj gyurcsany apad vagy orban apad (mind1, mindketto sikertelen miniszterelnokkent vonul be a tortenelembe) valamijevel...

Larry Silverstein 2014.06.27. 15:49:00

@Kotkodus: Nem néztelek nyilasnak.

Ezt leszámítva 2 út van, az igazság és a hamisság útja. Schiffer is náci lett a mértékadó függetlenek szerint, őt odacsaphatod a Jobbikhoz www.youtube.com/watch?v=-y-LTymmUUI.

Akkor mi maradt ki?

Larry Silverstein 2014.06.27. 15:50:11

@Pan Modry: Mit? A tárkit? És te mit linkeltél?

Vagy minek linkelsz?

Kotkodus 2014.06.27. 15:53:39

@Larry Silverstein: a sikert pontosan miben méred? vajon azt tartod nemzeti sikernek, hogy a magyarok folyamatosan fogynak, vagy azt, hogy a szegénység folymatosan bővül és mélyül magyarországon?

és nem mondtam, hogy teljes együttműködésre van szükség. jó lenne, de az nyilvánvalóan utópisztikus. azt mondtam, hogy alapszintű együttműködés kell. ez azt jelenti, hogy kompromisszumos megállapodásra van szükség a legfontosabb kérdésekben, hogy 4-8 évente átszervezzük a teljes államigazgatást és az ellátó rendszereket. van bőven min vitatkozni ezen felül is.

és ha te nem kényszeríted saját csapatrészedet erre, akkor az magától soha nem fogja ezt megtenni. mert neki az az érdeke, hogy te utáld a másik csapatrészt és bármit lenyeljél csak hogy őket ne kelljen látnod. és természetesen te bármit hajlandó vagy le is nyelni...

Kotkodus 2014.06.27. 16:01:23

@Larry Silverstein: az igazság egy szubjektív fogalom. jelenleg kb. 7 milliárd "igazság" létezik a földön.

az, aki azt képzeli, hogy az övé a mértékadó vagy az univerzális igazság az áll attól valószínűleg a legmesszebb...

ha nem vagy képes más igazságát megérteni, azzal csak aláásod a saját igazságodat.

Kotkodus 2014.06.27. 16:05:32

@nandras01: ha csak 1 pillanatra elgondolkodnak azon amit írok, nekem már megérte. nincsenek nagy elvárásaim. minden tenger egy csöpp vízzel kezdődött, így számomra nem a rövidtávú eredmény számít, hanem a hosszútávú folyamat.

persze - sajnos - én sem vagyok mindig elég türelmes...

Larry Silverstein 2014.06.27. 16:11:07

@Kotkodus: A magyar politikában nincs 7 milliárd igazság.

Ma is az igazság és a hamisság útja járható, pont mint áprilisban.

Én megértem mindenki igazságát, de leszarom. Az én igazságom a legfontosabb, ilyen a polgári demokrácia.

Larry Silverstein 2014.06.27. 16:14:05

@Kotkodus: A magyarok fogynak, amely kérdéssel egyedül a Tábornok Úr foglalkozott eddig. Hogy sikeresen-e, az a jövő zenéje. A szarba sem 4 év alatt kerültünk.

A szegénység ostobaság, a magyarok a világ leggazdagabb negyedébe tartoznak. Mindenki tud ilyeneket mondani, de a szegényedő elnyomottak nem szavaznak regnáló kormányokra. Ez evidens.

Kotkodus 2014.06.27. 16:21:30

@Larry Silverstein: a magyar politika nem csak magyarországról szól, hanem magyarország helyzetéről a világban.

le lehet ezt szűkíteni, de hosszútávon kontra-produktív. mind kulturálisan, mind gazdaságilag.

sajnálom, hogy te csak 2 utat látsz. ez természetesen nem azt jelenti, hogy csak 2 van, hanem azt, hogy te nem vagy hajlandó/képes többet figyelembe venni. ennek lehetnek lelki illetve intellektuális akadályai.

nem irigyellek a beszűkült tudatálltopodért. valószínűleg te nem vagy boldog, elégedett ember. sajnálom larry!

nandras01 2014.06.27. 16:28:17

@Kotkodus:
dicséretes buzgalom, de attól tartok, hogy elfecsérelt energia.
amennyiben az említett személyek pénzért röhögtetik ki magukat, akkor elegendő nekik több pénzt ajánlani és máris az ellenkezőjét igenlik hevesen annak, aminek eddig szolgálói voltak, amennyiben pedig meggyőződésből hülyék, akkor meggyőzhetetlenek.
egy értelme azonban valóban van az érvelésnek. nevezetesen, hogy ha olyanok is olvassák az érveidet, akik bizonytalanok, azoknál lehet keresnivaló.

Kotkodus 2014.06.27. 16:34:28

@Larry Silverstein: ha tábornok alatt orbánt érted, akkor ki kell, hogy ábrándítsalak. a tények azt mutatják, hogy mióta a tábornok vezeti az országot még jobban megcsappant a magyarországon élő magyarság. lehet, hogy foglalkozik ezzel, de a tények azt mutatják, hogy akkor rosszul foglalkozik ezzel...

továbbra is a tények mentén, magyarországon bővült és mélyült leginkább a szegénység a 28 eu állam közül az elmúlt 5 évben.

abban ugyan igazad van, hogy magyarország továbbra is egy gazdag ország az átlaghoz képest, de sajnos a számok a magyarság többségének folyamatos szegényedését mutatják.

és a szegények nem a regnáló kormányra nem szavaznak, hanem egyáltalán nem szavaznak. ezért nincs rájuk tekintettel a tábornokod sem. pedig ők ugyanolyan magyarok, mint te. a te nemzeted... elvileg...

persze, ha jól értem neked igazából nem a magyarság felemelkedése a fontos, hanem a sajátod... amit nem látsz, az az, hogy ez is csak rövidtávon működhet, mert az általános szegénység a te lehetőségeidet is beszűkíti előbb vagy utóbb... és amikor elkezdesz te magad is süllyedni már késő lesz megbánni, hogy önző voltál. persze dönthetsz úgy is, hogy akkor továbbállsz, mint egy sáska... te tényleg ezt nevezed te "polgári demokráciának"?

Kotkodus 2014.06.27. 16:37:07

@nandras01: az már akkor további néhány cseppet jelent... lassan elég lesz egy kortyra... :)

Pan Modry 2014.06.27. 16:39:44

@Larry Silverstein:
Ebben a vitaban a tarkira hivatkozni irrelevans, az hogy mennyien szimpatizalnak egy parttal az nem tamasztja ala hogy egyes dolgokban jol vagy rosszul jar el a kormany.
En sem kritizalok mindent amit a fidesz csinal, mert van amivel egyetertek, csak azt kritizalom amivel nem.
Viszont a tefajtad mindent megved, ezert is talalom szanalmasnak a fajtadat. Ha most eppen a rakosi diktatura lenne, eppen a tefajtad nyalna fenyesre a roth mano szaros valagat.

mim 2014.06.27. 16:40:58

@Larry Silverstein: Idézek.
Te: "tv. az adóalanyoknak teszi ezt lehetővé, nem a TV2-nek"
én: "cég is lehet adóalany"
Te: "reklámadónál nem lehet bármilyen cég adóalany, csak amelyiknek reklámbevétele van"

Jól értelek, hogy a TV2-nek akkor nincs reklámbevétele? Az megmagyarázná, hogy miért nem érintett. De ezt hogyan érhette el? Azt látom, hogy reklámokat leadnak elég sűrün szóval itt valami nem egyértelmű dolog lehet.

mim 2014.06.27. 16:44:54

@Larry Silverstein: Elnézést: szóval amire gondoltam - de nem írtam - mikor a "nem érintett"-et pötyögtem, hogy a vizsgálatokban nem érintett. Adóban természetesen érintett.

Kotkodus 2014.06.27. 16:52:12

nos, ha lezártnak tekinthetem a vitáimat larryvel és gézával, ezúton posztolom - újra - a cikk témájával kapcsolatos véleményemet. hátha olyanok is elolvassák, akik nem olvasnák el az első hozzászólásokat...

a magyar viszonyok/közvélemény szintjén az rtl rövid távon nem fog tudni áttörést elérni szerintem. ahhoz az országnak egy hiteles, egyesült és ütőképes ellenzékre is szüksége lenne (sehol a láthatáron).

viszont ha az rtl-t kivételezően sújtó reklámadót a kormány még megtoldja 1-2 adóhatósági v. médiahatósági túlkapással, annak komoly nemzetközi visszhangja lehet. és az nem tenne jót a fidesz - amúgy is erősen megtépázott - nemzetközi megítélésének. és ha a fidesz átlépi a rubicont, akkor már a néppárt sem fog kiállni mellette és elveszíti utolsó nemzetközi politikai szövetségesét is, valamint komoly eu-s szankciók elé néz. mert ne felejtsük el, hogy ez a médiacsoport igen jó kapcsolatokat ápol az európai nagypolitikával és több nézőjük van nyugat-európában, mint amennyi képviselője a fidesznek az eu-parlamentben. ergo nemzetközi szinten az rtl-nek sokkal komolyabb a lobby-ereje.

ennek (és az esetleges gazdasági szankciók költségvetési hatásainak) viszont már lehet komoly hatása a hazai közvéleményre is középtávon...

szóval szerintem a fidesz is tojásokon lépked jelenleg.

az semmiképpen nem kétséges, hogy magyarországon ebben a harcban a fidesz az erősebb, ők rendelkeznek a harchoz szükséges nagyobb eszköztárral. más kérdés, hogy a tömegpusztító fegyvereiket nem vethetik be és a gerillaharcban lehet esélye az rtl-nek is komoly károkat okozni.

amit nagyon elszúrt a kormány (politikailag) az az, hogy pár milliárdért sarokba szorították a legbefolyásosabb hazai médiaszereplőt, amelyik addig nem veszélyeztette őt komolyan.

valószínűleg itt a tv2 helyzetbe hozása is szerepet játszott a döntésben. valószínűleg valamelyik túlbuzgó pénzéhes "nemzeti" médiamogul szemet vetett az rtl piacára és a pénz szagától megbódulva nem számoltak a potenciális politikai károkkal. azt hitték, hogy az rtl is ugyanúgy lefekszik nekik, mint a többi eddigi áldozat.

nyilván valamelyik fideszes főkolompos üzletéről van szó, mert általában a fidesz ennél sokkal ravaszabban és körültekintőbben politizál.

más kérdés, hogy minden ehhez hasonlóan felépülő politikai rendszer előbb vagy utóbb a törvényszerűen szűkülő gazdasági lehetőségek és a koncon marakodó hátország áldozata lesz. ennek a jeleit látjuk ebben a történetben. talán ez már a vég kezdete...

banurr 2014.06.27. 17:15:44

Azt hiszem az RTL most felülírhatná a ValóVillát ...
Bekamerázni az irodát ahova a NAV-ot ültetik és operatőrök is természetesen kézikamerával ... élő közverítés félóránként, este összefoglaló ... Az RTL meg mint adózó, legfeljebb kiadja azt az adatot a világnak ami adótitok ... de hát az úgyis a sajátja...

P.Freddy 2014.06.27. 17:40:30

A Fideszes Köztévé mennyi reklámadót fog fizetni, tudja valaki?

Trackers 2014.06.27. 18:08:05

@Karipapa01:

Akkor döntsük már el végre.

A több kulcsos adóztatást csak multik esetében nem toleráljuk, vagy a szimpla mezei csóró adózó esetén sem, és maradhat az egykulcsos adó !?

Trackers 2014.06.27. 18:10:43

@P.Freddy:

A Köz-TV-ben soha nem szerepeltek annyit ellenzékiek, mint most.

Jeleneleg a szereplési arány az ellenzék javára több, mint 50%.

Az MSZP alatt a Köz-TV-ben az ellenzék 30%-tól is kevesebb megszólalási lehetőséget kapott.

Csak az összevetés végett említem, hogy ha most elnyomják az ellenzéket Köz-TV ügyileg, akkor a régebbi MSZP-s korszakot hogyan jelemmezhetjük ?

Trackers 2014.06.27. 18:14:09

@Kotkodus:

Nekem se tetszik a Fidesz törvényalkotási gyakorlata, nevezetesen hogy kevés átgondolással mindent keresztülvernek, ami éppen eszükbe jut.

De az sem tetszik, hogy külföldi média zsarolja nyíltan zsarolja a magyar kormányt.

És ez a jelenség, amit az RTL művel, sokkal jobban irritál.
Mert a kormányt elzavarhatják a választók.
De ha külföldi média cégek képesek zsarolni kormányokat, akkor tulajdonképpen mi a faszért van választás !?

handax 2014.06.27. 18:16:08

EL tudom képzelni, mikor az RTL klub bejelenti, hogy nála már hetek óta ott dekkol a NAV 2db szerződésért, de egy egész iparágra történő belső ellenőrzéses revízíót ezzel szemben egy hétvége alatt lezavart.

Blogger Géza 2014.06.27. 18:23:28

@Kotkodus: Nem, az a szocializmusban volt, amikor mindenkinek egy csapatban kellett lennie, most pluralizmus és verseny van, vagyis több csapat, és a gyengébbet le lehet cserélni a jobbra. De ehhez az kell, hogy jól láthatóan elkülönüljenek a csapatok. Nincs háború, hogy nemzeti egységkormányra vágyjunk.

P.Freddy 2014.06.27. 18:23:47

@Trackers:

"A Köz-TV-ben soha nem szerepeltek annyit ellenzékiek, mint most."

Persze, Fideszes hazugságokkal lejáratva szerepelnek.

Emlékszem, Simon Gábort minden nap tízszer csörgették végig rabláncon a Köztévén, Közpénzből.

Szóval az ilyen szereplésre nem érdemes hivatkozni.

Ellenben Közpénzből 70 milliárdért reklámozza a kormányt, ezért kérdezem, mennyi adót fog fizetni?

Blogger Géza 2014.06.27. 18:25:17

@Karipapa01: De így van, minden érintettre vonatkozik a reklámadó is.

Persze, ha magasabb a bérem, több adót fizetek belőle, ez így természetes.

Blogger Géza 2014.06.27. 18:29:04

@Trackers: Nem tudom, honnan veszed ezt a "kevés átgondolást". Attól, hogy az újságíróknak nem szivárogtatják ki minden előzetes tervüket, attól még azok megvannak. Pont a reklámadónál pontosan lehet tudni, hogy ez már egy elég régi terv, csak a várható reakciókra tekintettel "átgondolás után" elhalasztották a választások utánra.

Blogger Géza 2014.06.27. 18:30:04

@P.Freddy: Tök mindegy, egyik állami zsebből bemegy a másikba. A nettó kiadás 0.

Blogger Géza 2014.06.27. 18:32:24

@banurr: Na, ez egy halom jogszabállyal lenne ellentétes. :) De ne aggódj, ha meg lesznek büntetve, úgy eljátsszák majd a mártírt, hogy öröm lesz nézni :) Győzike nem lesz akkora ártatlanul meghurcolt áldozat, mint ők. :)

Trackers 2014.06.27. 18:39:11

@P.Freddy:

Speciel az ellenzéki megszólalásokra céloztam. Azaz amit a sját szájával mond az illető ellenzéki politikus, a riporternek.

De igazad van, a hírszerkesztési gyakorlat erőst kifogásolható a Köz-TV-nél.
Kb rendszerváltás óta, az aktiáli kormánypártnak megfelelően szerkesztik a híreket.

Ebbe a sorba állt be az RTL is. Nem hazudnak, csak egyoldalúvá vált a hírszerkesztés.

Blogger Géza 2014.06.27. 18:44:38

@Kotkodus: Tévedsz, a termékenységi ráta az utóbbi két évben (nohát, pont a Fidesz hatalomra kerülése és a családi adókedvezmények bevezetése után) a korábbinál lényegesen magasabb szintre ugrott.

" 2012-ben emelkedett a termékenységi arány (fertility rate), amely azt mutatja, hogy egy anyának átlagosan hány gyermeke születik. 2012-ben ez az adat az előző évi 1,25-ről 1,34-re ugrott. Ezzel hazánk 2012-ben a második legnagyobb növekedést érte el az uniós tagállamok között; "

www.napigazdasag.hu/cikk/11677/

Természetesen irreális azt várni, hogy hirtelen megugorjon a népesség száma, reális cél a csökkenés ütemének mérséklése, ami be is következett.

Blogger Géza 2014.06.27. 18:46:53

@nandras01: Na most nézd meg, én mennyi érvet írtam le ma ide kommentbe, és azt, hogy te mit tudtál produkálni, és utána megszégyenülten kullogjál el. :)

Trackers 2014.06.27. 18:46:58

@Blogger Géza:

Vagy rendszeresen és jól titkolják az érdekeltetekkel, és érintettekkel történt egyeztetéseket, politikai és társadalmi szempontból vett mély elemzéseket, hatástanulmányokat a Fidesz politikusai, vagy nem történtek meg ezek.

Harmadik eset nincs.

Ebből a szempontból nincs különbség az MSZP és Fidesz között. Egy bullshit generátor kíséretében bármely törvényt keresztülvernek.

Csak az egyik a "gazdag" emberektől veszi el (kétkulcsos adó), a másik a "gazdag" multiktól (sávos adózás).
Persze belátom egy bullshit generátortól bővebb indoklást, elemzést, tanulmányt, nem is értene meg a túlnyomó többsége a társadalmonak, de ettől még létezhetne.

Blogger Géza 2014.06.27. 18:53:40

@Trackers: Az az igazság, hogy adóztatásnál elég kontraproduktív túlságosan előre kiteríteni minden kártyádat, mert akkor az adóztatandók felkészülnek, és megpróbálnak még ügyesebben kibújni a dolog alól (így sem kell félteni őket). Ez kegyetlen, de így van.

Az ún. "hatástanulmányok" többsége meg sajna annyit sem ér, mint a festék és papír, amit felhasználták rá. Senki nem képes pontosan megjósolni, mit fog magával hozni egy szabályozás (akár adó) változása. A tövényhozónak van egy elképzelése, amit el akar érni, és vagy bejön, vagy nem.

1ghost 2014.06.27. 19:24:07

@Blogger Géza:

Fiacskám, te olyan rémisztően buta vagy, hogy jelenléted felér egy intellektuális környezetszennyezéssel.

Larry Silverstein 2014.06.27. 19:27:17

@Kotkodus: Miért mi a helyzet Magyarország helyével a világban?

Óriási külpolitikai sikereket aratunk sorozatosan. Végre megvalósult a magyar nemzetegyesítés, amihez korábban egy kormánynak sem volt bátorsága. Pénzügyeink rendbe jöttek (deficiteljárás), Hitelességünk helyrejött az EUból évente jön annyi lovetta, mint korábban egy ciklus alatt.

Larry Silverstein 2014.06.27. 19:28:11

@Pan Modry: Hát mire kéne hivatkozni?

Bajnai is azt mondta hogy miniszterelnök lesz, a kkv-k meg hazudnak.

Larry Silverstein 2014.06.27. 19:29:05

@mim: Na látod. Más nem pofázik vissza, mást nem vizsgálnak.

Majd meglátjuk ezután ki pofázik vissza.

Larry Silverstein 2014.06.27. 19:29:41

@Kotkodus: Neked Vezénylő Tábornok Úr.

P.Freddy 2014.06.27. 19:55:41

@Larry Silverstein:

A szopópincsi?

Ha-ha-ha-ha-ha-ha...!!! :)))

_most_ 2014.06.27. 20:00:21

@Trackers: lol, azért ne játszd már a hülyét, nem mindegy milyen kotextusban szerepel az ellenzék a köztévében, mert igaz, hogy sokat szerepelnek, de szinte mindig negatív hírekkel, origo-n is sokat szerepelt Lázár, azt mégse örült neki :D A fideszt elvileg elzavarhatják a választók, csak ügye a választási törvényt a fidesz írja, és azt ír bele, amit akar, például a budapestiek többsége el akarta zavarni a fideszt, erre átírták, a budapesti választási törvényt úgy, hogy akkor a fideszes kisebbség legyen a többség. Amúgy az rtl-t is elzavarhatják a választók, ehhez pusztán annyit kell tenni, hogy átkapcsolnak egy másik csatornára, van bőven választék, több csatorna van, mint kamu párt a választásokon.

2014.06.29. 09:10:48

Érdekel meddig bírja még Dirk Gergens úr a nyomást.

(Az RTL KLUB jó is lehetett volna, de nem lett az.)

közösperonos átszállás 2014.06.30. 13:06:22

@Blogger Géza: "Az az igazság, hogy adóztatásnál elég kontraproduktív túlságosan előre kiteríteni minden kártyádat, mert akkor az adóztatandók felkészülnek, és megpróbálnak még ügyesebben kibújni a dolog alól (így sem kell félteni őket). Ez kegyetlen, de így van."

Nem, kedves Géza, amiről te beszélsz, az a rablás.
süti beállítások módosítása