Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.10.02.

A kukásfiú esete a balerinával

Szárnyathy Géza

Az egészséges fejlődésű kisfiúk jelentős része kukás akar lenni, ha felnő. A csírákat csak a nagy és büdös autó érdekli, és hogy hátul lehet állva utazni, a profibbak viszont megtervezik az útvonalat is a telephely, a lakossági ügyfélhálózat - értsd lakótelep - és a szemétlerakó között. Ha szelektív gyűjtés is folyik, akkor pedig különösen izgalmas a dolog logisztikája. A kislányoknál ugyanebben a korban a balerinaság viszi a prímet, de szigorúan kilenctől ötig, mert utána főzni kell a vacsorát a gyerekeknek és a férjnek - aki a tökéletes világban természetesen egy jól logisztikázó kukás.

Azon túlmenően, hogy pár év után a kislányok és a kisfiúk is rájönnek, hogy orbitális szívás mindkét meló, elég nehéz megválaszolni, mi is legyen akkor helyette. Ha most idejönne valamelyik gyerekem, és megkérdezné, szerintem mi lenne a tuti meló a számára, hát nem nagyon tudnék értelmeset mondani. Persze nyilán soha egyiknek sem fog megfordulni a fejében, hogy tőlem kérjen efféle tanácsot, inkább mennek Krisnavölgybe hentesnek, ha szerintük az a fasza.

Maradva az alapproblémánál, egy kezemen meg tudnám számolni, milyen szakma választásánál lennék viszonylag nyugodt. A szakmunkás élet bizonyosan nem tartozik ide. Bármilyen jó is legyen az ember a munkájában, alkalmazottként ez nem jelent szart sem. Sokba kerülsz, a Moszkva téren feketén a Jocó meg a rosszarcú hogyishívják feleennyiért lerakják a járólapot, kit érdekel, ha nem stimmel a diagonál. Persze egy fasza burkoló vagy asztalos csinálhat saját céget is, de mondjuk egy hentes, egy hegesztő vagy géplakatos aligha. 

Saját vállalkozást lehet indítani, de ehhez nem elég a szakmai tudás. Egy sor más dolgot is ugyanilyen jól kell csinálni, azokat is, amihez semmi kedve egy valamire való szakinak. A magánvállalkozás másik kellemetlen hozadéka - s ez igaz a fodrász, masszőr, kozmetikus szolgáltatói ágra is - a számla nélküliség. Ha ad, de emiatt drágábban méri a szakértelmet, akkor kutya sem megy hozzá, ha nem ad, akkor nem is a NAV a legnagyobb cumi. Hanem a nyugdíj, amit minimummal kell végignyomni, hiszen járulékfizetés alig volt. Lehet ezt is fegyelmezetten csinálni, de ez ma inkább értetlenséget kelt. Szóval ha nem akarjuk, hogy a gyerekünk szar pénzért gürizze magát rommá 60 éves korára, és kapjon mimimálnyugdíjat, zavarjuk el tanulni.

Ja, de mit? Feltéve, hogy túléli a mostani középiskolai rendszert nagyjából egészséges elmével. Tanár? Na ne vicceljünk. Eddig is nagyjából stimmelt, hogy három érv szól a tanári állás mellett, a június, a július és az augusztus, de aki ezt meg frankón csinálta, az tudja, hogy normális esetben ekkor sem ülhet a seggén az ember. Hoffmann Rózsa után egyértelműen látszik, hogy önálló gondolatokkal rendelkező embert eleve kipusztít a KLIK a rendszerből, a közalkalmazotti bértáblát meg ne is nézzük meg. Nincs az a nyári szünet, ami megérné, hogy egy szaktanár húsz év munkaviszony után pótlékostul miszarostul egy mocskos horvátországi nyaralást luxusnak érezzen. És arról nem beszélve, hogy ha nem a KLIK, akkor a kretén anyuka baszogatja, amiért Vendelkét megbuktatta. Kösz nem, max magánsuliban.

Ha már közalkalmazott. Orvos se legyen. Legfeljebb fogorvos, de az is csak akkor, ha penge a gyerek és a szülőknek van pénze finanszírozni az első praxist. Utána nem lesz gond. Egyéb gyógyítósdit senki sem akar a gyerekének. A fentiekhez hasonló fos pénz, mindezt úgy, hogy az érettségi után tíz évig tanulnak és akkor még csak pályakezdők. Túlóra, 24 meg 48 órás műszak, rohadó csempék és pisaszagú folyosók mellett, a kedves beteg legközelebb vásároljon a Pratikerben egy zacskó gipszet is, a gyógyszertában meg rugalmas pólyát, akkor lesz fix kötés a törött lábra. Az alkoholizmus, szívbaj és mindenféle mentális betegség simán összejöhet, cserébe a kis boríték a zsebben. Nővér, ápoló, mentős még rosszabb. Hát a nagy szart, kisfiam!

Semmiféle állami alkalmazott. Ameddig az ügyfélszolgálaton kell ügyintézni, vagy az útleveleket borítékolni, kérvényeket elbírálni és felküldeni, addig még oké, de ha karriert is akar a gyermek, akkor adott polcig lehet jutni, feljebb nem. Osztályvezető még csak-csak lehet, feljebb azonban nem üveg-, hanem haverplafon van. Érdekes módon oda már javarészt megmagyarázhatatlan indokból kerülnek emberek. Ha véletlenül mégis szakembert raknának valami vezető poziba - mert a haverok közül senkit sem érdekel mondjuk a buszos közlekedés szervezése vagy a marhatenyésztés statisztikájának kiértékelése - akkor jön a feketeleves. Mert a sok baromnak majd elkezd szakmai dolgokról beszélni. Ha elhiszi, hogy tehet bármit, már veszett az ügy, mert az ő pozíciója úgyis súlytalan, pofázhat estig, amit akar, eredmény nem lesz. Ha nem hiszi el, akkor ő is pontosan érzi majd, hogy semmi értelme, hogy ott legyen.

Művész? Viccnek is rossz. Igazi művész ugye nem nyal segget, eleve nem is feltétezzük művész gyerekünkről, hogy ilyet tenne. Ha meg nem tesz ilyet, akkor meg nézhetjük, ahogy a tehetséges gyermekünk hal éhenfele és megy tönkrefele, mert megrendelést csak úgy nem kap, smúzolni meg nem fog érte. Ő nem ilyen lovat akart, mi sem. Lesznek szép szakmai sikerei, a kortársak rajonganak majd érte, csak a villanyszámláját az életünk végéig fizethetjük helyette.

Mi marad? A mérnök. Lehetőleg nem kohó, hanem valami nemzetközi szinten hasznosítható, hogy ha úgy alakul azonnal el lehessen innen pattanni, vagy legalább külföldi megbízást lehessen szerezni. Brutálisan jónak kell lennie, hogy kitűnjön a zajból. Ugyanez érvényes az informatikusra is, azzal, hogy a zsíros hajú rendszergazda legfeljebb akkor érez sikerélményt, ha a júzer gépéről letörölheti a családi fotókat és csak két óra múlva slattyog fel a harmadikra, hogy rendszergazdai jogosultságával frissítse a java programot.

Szóval ha fiaink vannak, akkor ez a két út egész jó lehet. Bízhatunk abban, hogy majd a mi lányunk lesz a jövő nagy hídépítő mérnöke, de ha a statisztikáknak hiszünk egy kicsit, akkor neki más álommelót is érdemes nézni. A lányokra fokozottan igaz, hogy végzettség nélkül csak szívás az élet: csirkebontó üzem, varroda, posta, menza, csupa gályázás, ami után otthon már egy szeletelni való krumpli is átok. 

A szép szakmák tényleg szépek, így a bölcsis ovis gondozók biztos örülnek, hogy cserélhetik a leevett pólókat és összepisilt nadrágokat, mert közben megtanulnak a kis fasírtok enni meg öltözni, beszélni meg verset mondani. Talán nem baszogatják a gondozókat annyian, mint a tanárokat, de a pénz is épp ennyivel kevesebb. Saját maguk fenntartására biztos nem elég, ami nem túl biztató.

Lányunkból lehet még jó válóperes ügyvéd, főleg akkor, ha sokkal okosabb annál, mint amennyire előítéletes. Egyéb ügyvédi praxis is szóba jöhet, de az nem biztos, hogy annyit hoz. Szerencsére a fogorvosi praxis sem függ a nemtől, akár minden gyerekünket erre a pályára irányíthatjuk. Vagy csúcsközgazdásznak is szánhatjuk őket. Mivel itt erőteljes a túlkínálat, csak az igazán jók alkotnak maradandót. Fontos, hogy akármikor tovább tudjanak lépni külföldre, nem feltétlenül élni, csak pénzt keresni.

Szóval, gyerek, legyél zseni, vagy megszívod. Összességében szomorú ez. 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

90 komment

Címkék: versenyképesség munkaerőpiac pofára esés

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr656751449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.10.03. 11:35:06

Itt Abszurdisztánban a munkáért kapott bér (és egyéb juttatások) fordított arányban vannak az elvégzett munka társadalmi hasznosságával. Nem véletlen, hogy pont azok menekülnek ki külföldre, akikre itthon a legnagyobb szükségünk lenne.
Vagy látott valaki mostanában politikust kivándorolni? :)

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2014.10.03. 11:41:58

Nagyon igaz ez a cikk, de van benne egy-két dolog...

Egyrészt az állami szektorban a vezetői kinevezés nem feltétlenül jutalom, inkább büntetés. Nemcsak a sikerélmény hiánya, meg a politikai-havermutyis fenyegető árnyékok miatt, hanem azért, mert ezen a szinten mindig találnak valamit, amibe belebuktathatják az embert. Ha mást nem, a polinéziai vulkánkitörésre fogják.

De ha már az állami szektornál tartunk: lehet, hogy a kis aktakukacokat nem nagyon teszik lapátra egy bizonyos intelligenciaszint és munkához való hozzáállás felett, de akkor is nagy a szórás, hogy egyrészt MEGÉLNI tudnak-e csak a pénzükből, vagy legalább a középosztályi szinten tényleg ÉLNI is, illetve hogy ezért milyen vastagon megkent szarosszendvicseket kell elmajszolniuk, hogy marad-e kedvük és energiájuk az életre.

Az viszont valóban jól kijön, hogy tényleg csak a legjobb orvosok/mérnökök/szakmunkások/művészek/akármik képesek itt vinni valamire. Pont azért, mert ez egy középszerű ország, ahol a többségnek nincs nagyon igénye a jóra (akinek meg mégis, azok egy részét is beszorítják a pénzügyi korlátok), így korlátozott ezeknek is a piac.

Szóval tényleg el kell menni. De nem pusztán pénzt keresni, hanem élni. Mert az a baj, hogy itt azt sem lehet, és a sok középszerű ember mindenkit elnyom, aki élhetővé akarja tenni a dolgokat.

zírónájn 2014.10.03. 11:51:32

Burkoló, asztalos, bádogos, ács és jó (!) kőműves. Bárkit akit ismerek és ezekben a szakmákban tevékenykedik, egyszerűen nem lát ki a munkából annyi van neki! A községben ahol lakom 4 asztalos vállalkozó is van és milliomosok, több száz milliós gépparkkal. A fent felsorolt szakmák általános hiányszakmák Mo-on, a burkoló ismerősöm 3-4 hónapra előre be van táblázva. Persze ők mind vállalkozók, alkalmazottként tényleg szopás és semmi értelme ezeket csinálni.

mrZ (törölt) 2014.10.03. 11:58:45

Bármit csinálhat, ha szereti majd profi lesz benne, és könnyedén boldogan meg tud élni. A vállakozás az ő korukban megint élhető lehetőség lesz, a gengszetállam nem örök.( bár most épp a felfutásban vagyunk ).
A jó élet nem függvénye a tanulásnak munkának pénznek, csak a sok hülye kérdésre kapott sok hülye választ feldolgzó sok hülye állítja, és sok hülye meg elhiszi.

Petrodon 2014.10.03. 11:59:23

Persze, el lehet menni.
Én informatikus mérnök vagyok (32 éves), a párom közgazdász (30 éves).
Kötetlen munkaidőben dolgozunk alkalmazottként napi max. 8 órát, normálisan bejelentve.
Maradjunk annyiban, hogy elég szépen megélünk, több lakásunk is van amit befektetésnek vettünk, autót csak újonnan veszek szalonból, évente min. kétszer nyaralunk külföldön, tudunk félretenni havonta szép összeget, stb...
És igen, teli szájjal röhögök a sok "menjünk el mert külföldön kolbászból van a kerítés" típusú emberen, akik egy londoni mekiben kérdezgetik, hogy "Adhatom nagyobb krumplival?" :D
Aztán visszajönnek 1-2 év múlva, hogy hú, kint simán félretettem 1-2 millió forintot.
Magyarországon 1 év alatt ennél kicsit többet teszek félre és közben itt van a családom, a barátaim...
Itthon is meg lehet élni BECSÜLETES munkával, csak ahhoz nem árt, ha az embernek van egy kis agya!
De hajrá mindenkinek, angliában vannak még remek szórólapozós munkák! :DD

diszkriminans (törölt) 2014.10.03. 12:05:21

Mondjuk nem értem miért kell azt mondani, hogy ha lány, akkor ne lehetne mérnök vagy informatikus. Pont a hozzáállás miatt kényszerülnek bele abba a szerepbe, hogy ehhez csak hülyék lehetnek, ugyanez igaz fordítva is.

diszkriminans (törölt) 2014.10.03. 12:09:22

@zírónájn:
Ja, csak ez azért van, mert mikor jött a válság, több mint fele elhúzott az országból, mivel itt nem volt meló, a maradék létszám meg nem elég az igények kielégítésére.

athenee 2014.10.03. 12:12:32

@Petrodon: picit arrogáns vagy. Értem, amit akarsz mondani, hogy van egy réteg (én is közéjük tartozom), akik a 30as évei alatt egy viszonylag jó életszínvonalat fenn tudnak tartani és ezért kár külföldre menni, de a nagy átlag nem így él. Aki Mekiben dolgozik Londonban, az kényszerből megy ki, mert a nagyátlag nyugaton elfogadhatóan él (nem nagyon jól, de elfogadhatóan), míg itthon nyomorog.
Szerintem ezt meg lehet érteni. Van itthon egy szűkebb réteg, aki elfogadhatóan él, akinek valóban kár kimenni, mert többet veszít, mint nyer. DE ennek a rétegnek sem szabad elfelejteni, hogy a másik nagy különbség nyugat és Mo. között, hogy míg kint 40-60 év között is van rendes munkája mindenkinek, addig Mo. jelenleg egy fiatal, képzett rétegeknek tud jól fizető munkát adni, 45-50 felett meg csak nagyon keveseknek. Ez egy szerkezeti sajátosság, így minden milliós fizetésű 30ast alázatra és előrelátásra intenék.

Ginlia 2014.10.03. 12:13:18

Az abszolút konklúzió? Taníttass nyelvet a gyerekednek, az a legjobb befektetés.

Never 2014.10.03. 12:13:34

@Petrodon: Pénzzel nem érdemes felvágni, így nem gondolom, hogy érdemes lenne sorolni, hogy kinek mi és mennyi van - DE: itthon szerintem is kitűnően meg lehet élni, ha az ember megtalálja, hogy mit szeret csinálni, és van annyi szerencséje, ami az élethez általában szükséges. Utána már csak nagyon-nagyon sokat kell dolgozni (de megsúgom, külföldön is ez a helyzet).

Messzemenőkig nem értek azzal egyet, hogy "itthon minden sz*r", sőt. Még csak nem is Budapesten, hanem egy nagyon szép és egészséges, a gyerekek szempontjából tökéletes vidéki részen élünk - tehát az sem igaz, hogy Budapesten lehet csak boldogulni.

chico 2014.10.03. 12:14:15

@diszkriminans:
kéne munkaadó is, aki felveszi... márpedig csak a gyarmatosító elvetemült pc multiknál nem teljesen lehetetlen ma Magyarországon, hogy elhiggyék, értesz ahhoz amit csinálsz, és bíznak a képességeidben annyira, hogy megpróbálhasd egyáltalán.

Ronnie_27 2014.10.03. 12:14:45

Orvosnak tanulni megéri (nem csak fogorvosnak), hisz orvosként egyszerű külföldön nagyon jó pénzért elhelyezkedni.

diszkriminans (törölt) 2014.10.03. 12:15:09

@Petrodon:
Ha csak 1-2 milliót tudtok félretenni évente, de mindig új autót vesztek, akkor nem túl jól gazdálkodtok a pénzetekkel. Ha fejenként csak nettó 600-at kerestek (ahogy a külfölddel példálózol, 2000 eurót minimum feltételeznem kell, és az almát az almával hasonlítsuk, ne a sült krumpli sütéssel példálózz), akkor az azt jelenti, hogy ha 2 milliót tesztek félre, akkor csak 14%-át teszitek félre a jövedelmeteknek, ami elég gyenge.

zírónájn 2014.10.03. 12:16:04

@diszkriminans: Biztos hogy ez is közrejátszott, de én inkább úgy látom hogy azért hiányszakmák ezek, mert senki sem akar szakmunkás lenni. Mindenki diplomás akar lenni, aztán hambit árulni egy londoni mekiben.

Jó tudom ez csúsztatás, de én úgy látom hogy senki sem akar pl. kőműves lenni, mert senki sem akar a 40 fokban kemény fizikai munkát végezni. Tény hogy minden szakmunkában sokat kell melózni, napi 12 óra alap, sokszor vasárnap is. Kb. 10 év múlva még durvább lesz a helyzet mert nagy űr van most a szakmunkások között, van az 50es korosztály meg akik már csak néhány évre vannak a nyugdíjtól és utána nincs utánpótlás. Olyan fiatalok kerülnek ki a szakmunkás képzőkből hogy egy szorzással zavarba lehet őket hozni, bár ezt a problémát máshol kell keresni...

mbazs 2014.10.03. 12:17:58

Petrodon 2014.10.03. 11:59:23
Mennyi a nettótok, ha szabad kérdezni? Mert az IT-sok között se gyakori a hozzátok hasonló gazdag. Gondolom a szülők alátok vágták a lakást már az elején. A legtöbb fejlesztő, akit ismerek, 300 körül keres (ami elég szar).

diszkriminans (törölt) 2014.10.03. 12:21:38

@zírónájn:
Ott kezdődik a dolog, hogy a szakképzést a rendszerváltás után szétverték, ma amellett, hogy a legbutább, vagy a magatartászavaros gyerekek mennek szakmunkás képzőbe, a szakmai oktatás is nagyon gyenge, mivel azt meg feláldozták az "általános műveltség" oltárán, amiből egyébként úgysem marad meg nekik semmi. Szóval onnan indulj ki, hogy van egy rakás semmire sem jó szakmunkás is, a jó és megbízható szakember a jéghegy csúcsa, ezért alig lehet találni szakembert, ha mondjuk fel kell újítani a lakásod.

A másik a bejáratott ügyfélkör, ha a családban senki nem volt mesterember egy adott területen, akkor nagyon nehéz lesz odáig eljutnia a gyereknek, hogy ne minimálbérért gürizzen alkalmazottként. Ugyanez informatikusként azért egyszerűbb.

pannonfunk 2014.10.03. 12:25:42

@diszkriminans: Ha évente 2 milliót tesznek félre, és mondjuk olyan kamatra, ami fedezi az inflációt, simán dolgoznak 70 éves korukig, nyugdíjkalkulátorral számold már ki, mennyit tudnak havonta költeni (mai reálértéken), ha 85 éves korukig fognak élni. Aztán számold át mondjuk úgy is, hogy az inflációra 2%-ot rálapátolsz (pl. államkötvény). Most 30 évesek. Ja, azon felül, mint írták, van befektetési célból lakásuk is. Szerintem jól gazdálkodnak, élnek is, és simán hozzák nyugdíjas korukra azt a színvonalat, mint most, és nem a zsák pénzükön döglenek meg, miután az egész életet végignyomorogták, mert szerinted 14%-nál többet kell félretenni :)

Belakiraly 2014.10.03. 12:28:15

Ez a poszt mindent megtett azért elvegye az olvasó kedvét a gyerekvállalástól :) remélem, az írója a jól végzett munka bizsergető érzésével dőlt hátra megírása után :)

A legutolsó előtti sora viszont jóváteszi : "Szóval, gyerek, legyél zseni,"

mert mindenki zseni valamiben

movhu 2014.10.03. 12:38:24

Tök mindegy mi lesz a gyerek, ki kel tűnni a szakmában, és jól meg lehet belőle élni. De sajna az itthoni képzés nagyon kevés kivétellel még az alapozást sem tudja megvalósítani.
Az élet minden területén ismerek olyanokat, akik jól és boldogan élnek abból, amit csinálnak. Az itt említett szakmák bármelyikéből tudok élő példákat felidézni magamban.
Viszont a siker legnagyobb kulcsa az, hogy fiatalon rohadt sok energiát fektetsz a szakmádba. Nem csak az iskolában, de utána is tanulsz, a szabadidődben képzed tovább önmagadat. A munkád egyben a hobbid is kell legyen, aminél az újdonságot nem kényszerből, hanem örömmel szívod magadba. Enélkül maradsz a szürke tömeg, abból meg sokan vannak.

sterimar 2014.10.03. 12:40:48

Van még sok-sok szakma, amik kimaradtak a felsorolásból. Lehet a gyerek például légiirányító vagy pilóta, ezek a legjobban fizetettek közé tartoznak, de nem kell egyikhez se zseninek lenni.

Jozsó_ 2014.10.03. 12:43:02

Valójában nem az az igazi kérdés, hogy mit fog dolgozni, hanem, hogy hajlandó lesz-e a vágyait szinkronba hozni a lehetőségeivel. Mo-on elterjedt téveszme, hogy csak akkor lehetsz boldog, ha sok pénzed van. Ez nettó hülyeség.

Persze a kérdés attól még áll. Nekem van négy gyerekem meg nyolc unokaöcsém-hugom, vagyis van gondolkodni való rendesen.

Az állami szektor nem rossz. Rendőrre-katonára-tűzoltóra mindig szükség lesz. Minden szakma jó, ami valamilyen szinten állami bürokráciához kapcsolódik, mert a bürokrácia örök. (adószedő, könyvelő, munkavédelmis stb stb). Az egészségügyi szektor robbanás előtt/alatt van. Bármennyi orvost, ápolót, gyógytornászt fel tud szívni. Azok jó munkák lesznek, mert ráadásul a tudás nemzetközi.
Szerintem jó informatikusra, programozóra biztosan szükség lesz egy olyan világban, ahol már a villanykörtét is programozni kell.
A tanár szintén nem rossz, az is kelleni fog.
Szakmunkásból hegesztő (jó hegesztő!) biztosan nagyon jó. Lakatos, villanyszerelő, autószerelő teljesen jó. Ács, kőműves szintén, bár ott már jöhet megdöccenés.
Vendéglátás szintén lehet jó, bár ott már vigyázni kell.

Ja, hogy ezeknél egyikben sem lesz az ember instant milliomos? Nem lesz. De ha rájön, hogy mik az életben az igazi értékek boldog ember simán lehet.

movhu 2014.10.03. 12:44:33

@athenee: Több nagyvállalat esetében 40 éves kor alatt igen kicsi az esélyed valami nagyobb pozíció megszerzésére és a nyugdíjazásod pedig az egyik legszomorúbb esemény számukra.
Ugyanis egy 40-50-60 éves ember, aki egy adott szakmában dolgozik álmából felköltve is jobb vezetést tud pl. adni, mint a lelkes 30-as kristálygömbbel a kezében. Igen, én is alázatra intek minden fiatal és középkorú embert(beleértve magamat is), mert még van mit tanulni bőven.

De ne ragadjunk le a vezető pozícióknál. Egy több évtizede a szakmában dolgozó szaki igen sok hasznot tud hajtani egy cégnek már azzal is, hogy együtt dolgozik az ifjú titánokkal. De ahogy az előző hozzászólásomban írtam ehhez bizony le kell tenni valamit az asztalra.

diszkriminans (törölt) 2014.10.03. 12:49:08

@pannonfunk:
Nem azt írta, hogy nyugdíjas korra tesznek ennyit félre, hanem hogy összesen...

paráznabillegető 2014.10.03. 12:56:10

nyugdíj miatt aggódni, lol! akinek ez tétel, az nagyon zavarban van...

petrodon: fogsz te még engem kávéval kiszolgálni, meglásd!

VoxSartoria 2014.10.03. 13:04:52

Jogászként muszáj reagálnom a marhaságra amit a cikk írója terjeszt.
Amit le fogok írni véleményem szerint minden szakmára igaz a klasszikus alap fehér galléros végzettségek közül. (közgazdász, jogász, orvos, mérnök)
Mint ahogy minden szakmában jogász és jogász között is hatalmas különbség van nem csak fizetés tekintetében, hanem tudásban is, ami sok esetben egyenes arányban áll a fizetéssel, néhány esetben pedig ellentétes(haveri mutyi).
Ez a fajta negatív hozzáállás ami a cikkből árad rendszerint olyan emberektől származik akik nem voltak képesek a szakmájukon belül kiemelkedő teljesítményre, így természetesen átlag fizetést kapnak az átlagos teljesítményükhöz mérten.

Amennyiben a gyermekedet arra ösztönzöd, hogy mindenhol a képességeihez mérten a maximálisat nyújtsa és 2-3 felsőfokú nyelvvizsgával, OTDK verseny helyezéssel, nemzetközi perbeszéd versenyen való részvétellel, valamint már az egyetem alatt végzett nemzetközi irodai szakmai tapasztalattal rendelkezik a kezdő fizetése könnyedén eléri bármelyik munkáltatónál a 650 ezer nettót. Innentől évente duplázódik, amennyiben pedig elhívják akár állami szférában vagy akár más magán vállalatokhoz a fizetése automatikusan a 2,5x-ére emelkedik.

Nem sírni kell a lehetőségek hiányán, hanem tenni érte és arra ösztönözni a gyermekeinket, hogy merjenek élni a lehetőségekkel és adják ki magukból a maximumot, ha olyan életvitelre vágynak, amihez több milliós fizetés kell havonta.
Elérhető, sok munka, ára van pontosan emiatt nincs mindenkinek Aston Martinja, de aki tesz érte annak a lehetőség adott.

athenee 2014.10.03. 13:06:09

@movhu: én egyet értek veled, hogy a logika azt diktálná, hogy 40 év fölött érik meg vki egy vezetői pozícióra, de szerintem a gyakorlat ma kicsit más. Arra gondoltam, hogy ma itthon sok nk-i multi (bankok, informatikai vállalkozások, shared service centerek) rengeteg képzett fiatalt szippantanak fel, akik 30as éveikre viszonylag könnyen tudnak magas fizetést elérni, akár vezetői állás nélkül is. Ez a pozíció azt az illúziót kelti sok emberben, hogy ez hosszú távon fenntartható, de valójában a relatív olcsón munkaerőt (nyugathoz képest) és nagy terhelhetőséget fizetik meg. 40-45 fölött szűkülnek a székek, mert nem lesz mindenki vezető, de könnyen a helyedet pályakezdővel tölthetik be. Sok ilyen példát látok és ezért javasoltam a kollégának az alázatot, mert itthon hatványozottan igaz lehet az egyszer hopp máskor kopp. Itthon sok az olyan állás, ami a 25-40es korosztályra van kitalálva, de a fölött könnyen munkanélküliség a dolog vége akár évekig, majd vmi alulfizetett kényszer-pozi. Aki hosszú távon gondolkodik, sokszor ezért megy külföldre, még ha képzett is és ma jól keres.

Cobold 2014.10.03. 13:08:35

Nő is lehet informatikus. Miért lenne ez férfiszakma.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.10.03. 13:10:11

@diszkriminans: Nem javasoltam, hogy ne legyen, statisztika szerint azonban nagyon kevés lány dolgozik mérnökként vagy informatikusként, ezért vettem alapul azt, hogy nem tipikusan lány szakma

@sterimar: kerülj be

@Petrodon: na hasonlítsd össze a mosogatót a diplomás szakemberrel, aki szakmájában helyezkedett el, mert olyan torz képet fogsz alkotni a valóságról, mint ami itt a soraidban látszik. Nem jellemző, sőt egyáltalán nem jellemző, hogy egy 32 éves tag több lakást vegyen megtakarításaiból. Örülj, hogy te kivétel vagy

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.10.03. 13:21:31

@Petrodon: köszönjük, Emese!

cserébe egy vicc:

Társkereső hirdetés:
Fiatal vagyok, jóképű és izmos. Anyagilag is jól állok, hat kocsim van, két házam, és egy nyaralóm a Karib-tengeren. Nem keresek senkit, csak dicsekedni akartam.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2014.10.03. 13:23:09

@VoxSartoria: "Innentől évente duplázódik"

tudod-e, a legenda szerint miért nem sikerült kifizetni a sakk feltalálóját?

tudod-e, mi az: ezer összeláncolt ügyvéd a tenger fenekén? ;-)

Barbaarb 2014.10.03. 13:23:53

Azért nem ilyen rossz a helyzet. Eleve sok szakmunkával is lehet jól keresni. Én például örülnék, ha a fiam (sőt akár a lányom is) villanyszerelőnek tanulna, egyrészt mert ma is van rá kereslet, elég nagy valószínűséggel a jövőben is, a szakmájához tartozik, hogy egyéb területeken is otthon mozog (gépek, kőműves megoldások, stb.), és elég jól meg is fizetik őket. A fizetés mellett meg simán tud magára is dolgozni. Emellett ha van rá lehetőség és affinitás, továbbtanulhat villamosmérnöknek, vagy automatizálhat, amik elég jó szakmák.
Másik jó szakma szerintem például a fogorvos, ha ki tudjuk taníttatni a gyereket. Nagyon jól keresnek, és tud játszani az adóval is.

Nohát 2014.10.03. 13:25:38

Nem tudok belekötni az írásba, lévén erősen szubjektív is, meg már nem is élek Magyarországon tíz éve, mit tudom én, hogy mi a helyzet.
De az igen fura, vagy inkább elkeserítő, hogy az egész helyzetből két dolgot lehet alapvetően kiolvasni.
1. Az állam által finanszírozott életpályák, mint közszolga, tanár, orvos (kivétel magán) a béka segge alatt vannak aposztrofálva.
2. A magánszektor élhetetlen, vagy csalsz vagy éhen halsz.
A megoldás: légy zseni, vagy lépj le. Érdekes, az nem merült fel, hogy légy kollaboráns, de ezt a poszter javára írom.

Most írjam ide, hogy a public service az egy megbecsült dolog, és a self-made-manség az egy javasolt életút, azzal a felütéssel is, hogy nem kapsz munkát? Akkor teremts magadnak. Igaz, nem Magyarországon. De ez megint fikázás, abból meg nektek is, nekem is elegem van. Szomorúság.

backtohungary 2014.10.03. 13:29:42

@Petrodon: Teljesen egyetértek ... Jómagam is közgazdász vagyok, 7 évet éltem Londonban, 2.5 éve költöztem haza, és sokkal jobban élek, mint ott ... ja, és nem a Mekiben dolgoztam, hanem egy nagyon-nagyon jónevű intézménynél, szóval "rendes" munkám volt. Itthon megy ez a nagy panaszvilág, hogy minden sz...r .. ha valaki BAZ megyéből ír be, annal ehiszem, de amúgy a helyzet közel sem olyan rossz, mint ami lejön a sirámokból. Persze, szúrj a szemét az embernek a sok unfair dolog, de ez mindenhol van, csak máshogy ... Van kb 10 orszag, ahol tényleg jobb minden ami itt, ez oké, de van kb 200 ahol rosszabb. És a jóember, aki kimegy, hogy húha, én sokkal jobb vagyok, mint ez ez az ország, akkor egy pillanat alatt megtanulja, hogy először is van alázat, aztán profizmus, aztán alapvető értékek. De ehhez ennek a "jóembernek" elkell menni, és menjen is, máskülönben ül a laptop előtt és kesereg és sotja az észt .. .

backtohungary 2014.10.03. 13:31:24

@mbazs: egy IT-s simán, könnyedén megkeres 500 nettót, de egy 35-ös kb 1 milliót ...

Petrodon 2014.10.03. 13:40:54

@Johnny Joker: Olvasni tudsz-e, hogy magunknak vettük a lakásokat és nem a szüleimtől kaptuk? :) Ne magadból indulj ki...

@Szárnyathy Géza: Nem hasonlítom a mosogatót a diplomáshoz.
Amit írtam a mekiről/szórólapozásról főleg diplomásra szerettem volna írni, csak az lemaradt az írásból.
Az egyetemen volt két ismerősöm, akik diploma után beadták az önélterjazukat egy - egy nagy multihoz (Az egyik az IBM volt, a másikra nem emlékszem).
Egyiket se vették fel, erre mondták, hogy ebben az országban nem lehet élni és kimentek Angliába. (Friss diplomásként 1 próbálkozás után!)
Azt tudom, hogy az egyik sírásó (!!!) lett, a másik pedig valami szendvicses büfében dolgozik azóta is.
És hány ilyen van még...

Lényegében abból van elegem, hogy a csapból is ez folyik, hogy ebben az országban NEM lehet megélni, mindenki menjen külföldre, miközben ez nem igaz.
De ahogy mondtam, hajrá mindenki, külföldön biztos dolgozni se kell, alanyi jogon jár a BMW... :)

Petrodon 2014.10.03. 13:43:31

@backtohungary: "akkor egy pillanat alatt megtanulja, hogy először is van alázat, aztán profizmus, aztán alapvető értékek."

Ebben tökéletesen igazad van, Magyarországon semmi alázat nincs az emberekben, érdekes, hogy amikor kitántorognak akkor tanulják meg mi is az.

Petrodon 2014.10.03. 13:48:22

Másik oldalról nézzük a szakembereket, ne a diplomásokat.
Miért van az, hogy nem lehet jó szakit találni?
Mutasson nekem valaki JÓ autószerelőt, kőművest, gázszerelőt!
Saját tapasztalat:
- Vagy trehány és csak lehúz (10-ből 9 ilyen)
- Vagy tényleg remek szakember és ebből kifolyólag nem ér rá soha mert annyi munkája van...

Ha a fiam nem szeretne mérnök vagy közgazdász lenni simán támogatnám, hogy legyen szakember, csak azt verném a fejébe, hogy ha jól akar élni a szakmájából akkor JÓ szakember legyen ne egy kontár!
Jól dolgozó burkolót vagy asztalost még nem láttam éhen halni...

diszkriminans (törölt) 2014.10.03. 13:52:24

@backtohungary:
Amiről beszélsz az a szakma hazai legjobbjai (leszámítva a vezetőket, vállalkozókat, mert ők többet keresnek).

diszkriminans (törölt) 2014.10.03. 13:54:34

@Petrodon:
De aki mosogatni ment ki, az valószínűleg itthon sem kapott volna szakmai munkát, itthon meg ötöd annyiért mosogatna. Ezért kéne az almát az almával hasonlítani. Az az informatikus, aki itthon 500 nettót keres, az ennek a háromszorosát keresné a legfejlettebb országokban, Indiában meg harmadát a hazainak.

tschaffer77 2014.10.03. 13:58:00

@Petrodon: A nézőpontod egyszerű: Csak magaddal törődsz és aki nem olyan sikeres, az hülye. Meg sem látod a problémát! Informatikusnaál ez azért gond :) Tudod vannak például korházi informatikusok, akik kb úgy keresnek mint a nővérek. Messze messze az alatt a szint alatt ahol te vagy. DE ezt a munkát és még sokezer ilyen munkát el kell végeznie valakinek, de nem lehet belőle normálisan megélni. Nincs végtelen számú milliós állás minden informatikusnak, ha pedig volna, senki nem lenne kórházi informatikus és összedőlnének az ottani rendszerek a receptíróprogitól a hálózatra kötött röntgengépig , meg betegirányítóig minden. Ez sem megoldás, márpedig nem tudnak többet fizetni amilyen helyzetben az egészségügy van. Hogy te kifogtál egy jó állást az a következőkenk köszönhető: jó környezet / jó kapcsolatok / mázli / és persze tagadhatatlan hogy tudás és munka is van benne, de nem csak az. Szóval nem kéne lenézni mindenki mást aki nem olyan sikeres. Némi alázat még nem ártott senkinek.

randomuser1 2014.10.03. 13:58:09

Fijúk infósnak külföldi cégek hazai szolgáltatóközpontjaiba, lányok svájcba altesti munkásnak.

Fodor Balázs 2014.10.03. 14:00:04

"Emellett ha van rá lehetőség és affinitás, továbbtanulhat villamosmérnöknek"

Eléggé más az, mint a villanyszerelés, bármilyen meglepő.

randomuser1 2014.10.03. 14:03:09

@tschaffer77: mondd, h merő altruizmusból szopsz állambácsinál!

Petrodon 2014.10.03. 14:05:20

@tschaffer77: Nem értelek. Azt mondod, hogy az "alacsonyabb" munkát is el kell végezni, de a cikk arról szól, hogy itthon nem lehet megélni, KI KELL MENNI külföldre.
Ha kimegy mindenki, akkor ki fogja elvégezni? :)
Ez az egyik dolog.

A másik:
Sajnálom azokat, akik keményen, becsületesen dolgoznak kevés pénzért. Mert ők többet érdemelnek.
De saját tapasztalatból tudom, hogy kik ragadnak meg az "alacsonyabb" szinteken. Akik nem tesznek semmit azért, hogy továbblépjenek... (Pl. pont az én szakmámban fontos, hogy folyamatosan képezd magad)
A rendszergazda egész nap eljátszogathat netes játékokkal a meló helyen, csak aztán ne sírjon, hogy megragadt egy kórházban és nem tud szakmailag feljebb lépni...
De azt hiszem elég is mára a kommentből, rohanás a gyerekért, jó hétvégét mindenkinek! :)

pannonfunk 2014.10.03. 14:09:38

@diszkriminans: Évente. Én azt írtam, hogyha ezt tarja 70 éves koráig, most 30, akkor mennyit tud évente nyugdíjkiegészítésre szánni, feltéve, hogy 85 éves koráig él. Hát ha még évente 1-2% reálértéknövekedést is el tud érni a félretett pénzén, ami nem lehetetlen, pl. állampapírt vesz.

Mindfield 2014.10.03. 14:31:16

Hehe, minden generációnak elmondják, hogy ők a jövő reménysége, de minden egyre csak szarabb lesz.

tschaffer77 2014.10.03. 14:37:07

@Emmanuel Goldstein: nem mintha állambácsinál dolgoznék jelenleg, de azthiszem mindegy is ...

diszkriminans (törölt) 2014.10.03. 14:37:12

Amúgy én soha nem akartam kukás lenni, viszont az utcaseprő mellett ez volt a másik, amivel a felnőttek fenyegettek, hogy ha nem tanulok, az leszek. Ma már tudom, hogy elég nagy protekció kell a kukássághoz, sokkal nagyobb, mint a diplomás munkakörökhöz, lehet, hogy épp ezért mondták? :-)

Fodor Balázs 2014.10.03. 14:38:05

@Petrodon: Az a baj a te világnézeteddel, hogy azt gondolod, mindenki a mérnökséghez és a közgazdászkodáshoz rendelkezik tehetséggel. Mindenki sem léphet följebb az "alacsonyabb" szintekről.

diszkriminans (törölt) 2014.10.03. 14:40:56

@tschaffer77:
Mondjuk hazai viszonylatban az informatikában bizonyos képességektől számítva akármennyi állás betölthető lenne.

A közszférában rosszul fizetnek a rendszergazdáknak, de ennek ellenére protekció kell a bekerüléshez. Ez azért arra enged következtetni, hogy az ott dolgozók nem azon a szinten vannak, hogy a versenyszférában válogathatnának.

randomuser1 2014.10.03. 14:42:32

@tschaffer77: sztem is, a lényeg, h piaci ár alatt végzel munkát, régen az ilyeneket amúgy megverték a szakszervezetek a többiek védelmében. üveggyöngyért nem programozunk, okés?

diszkriminans (törölt) 2014.10.03. 14:43:34

@Petrodon:
Az "alacsonyabb" munkákban munkaerő többlet van így is (a szakmunkás hiányszakmák igazából nem alacsonyabbak, csak mások, ezért nem jönnek ide), tehát semmi baj ha kimennek oda, ahol sokszorosát kapják.

diszkriminans (törölt) 2014.10.03. 14:44:40

@Fodor Balázs:
De nem azt mondta, mellesleg a közgazdászok és az informatikusok között sem kap munkát, aki túl béna.

Fodor Balázs 2014.10.03. 14:58:08

@diszkriminans: Az alábbi fő állítások vannak a mondanivalójában:

1. Ő informatikus, a párja közgazdász.
2. Jó munkahelyük van.
3. Van számottevő vagyonuk.
4. Teli szájjal röhög azokon, akik kint a McDonald'sban dolgoznak.
5. Az előbbi pontban említett emberek 1-2 millió megtakarítással érkeznek haza.
6. Ő ennél (1-2 millió) többet tesz félre Magyarországon.
7. Itthon is meg lehet élni becsületes munkával, egyébként úgy könnyebb, ha "van agyad".

Ha ezek egymástól független állítások, akkor rendben, mesélt egy kicsit az életéről. Ha összefüggést akarunk keresni, akkor mik azok?

diszkriminans (törölt) 2014.10.03. 15:01:10

@Fodor Balázs:
Őszintén? Szerintem dicsekedni akart, ennyi.

Ronnie_27 2014.10.03. 15:23:48

@backtohungary:

Azt hiszem, Angliába annak éri meg kimenni, akinek
- olyan szakmája van, amit kint nagyon megbecsülnek (orvos, ápoló, mérnök),
- és aki itthon nagyon nehéz helyzetben van, tehát akinek az angol minimál órabér álomfizetés.

Ronnie_27 2014.10.03. 15:36:57

@tschaffer77:

Azért a kórházi informatikusokat ne hasonlítsd már a top szoftverfejlesztőkhöz!
A kórházakban alkalmazotti státuszban csak karbantartó, gépösszeszerelő informatikusokra van szükség, nem programozókra.
Az más kérdés, hogy a kórházak is használnak olyan technikát, amihez a legjobb informatikusok kellenek, csak ezek az informatikusak nem a kórház alkalmazottai, hanem a röntgengép gyártójának, meg a receptíró szoftver fejlesztő cégének az alkalmazottai milliós nettó fizetésért.

tschaffer77 2014.10.03. 15:49:15

@Ronnie_27: Ebben tévedsz. tulajdonképpen dolgoztam ilyen cégeknél akik kórházi bérszámfejtő vagy receptíró rendszerket fejlesztenek, sőt jómagam is tezstelem és adpotáltam eredetileg olasz, inkubátorokra kötött újszülöttintezíven használt programot. Megdöbbentő tény fog következni. Ezek kis középvállakozások voltak idehaza a fizetett bér pedig alig haladta meg a mindenkori átlagbért ugyanis az egészségügyi pályázatokban lett légyenek azok akár informatikai jellegűek nincs nagy pénz, mert szegény a drága egészségügy. Így jelenleg a teljes egészségügyi informatikai területet elhagyva egy multinak dolgozom társadalmilag messze haszontalanabb, de ettől mondjuk szakmailag nem kevésbé érdekes és nem utolsó sorban sokkal jobban fizető helyen. És vannak helyek ahol elárulom a kórházi informatikus nem csak annyit csinál hogy kicseréli a tonert mert Micike nem tud nyomtatni. De egy vidéki kórház lehet hogy az adott település egyik legjobb informatikai állását jelenti, mivel nincs sok esetleg elmehetsz egy helyi alkatrészboltba még :)

mbazs 2014.10.03. 16:03:51

@backtohungary:

Mondj már egy ilyen céget, komolyan, és megyek oda. Csak ne valami elbaszott multi legyen, mert ott az agyamra megy a kurva sok végeérhetetlen meeting és az ötperces melót követő kétnapos adminisztráció, továbbá a különféle gittegyletek, szaglászó-bizottságok (pl. rendet felügyelő picsák és egyéb agyhalott lények) hadseregei, az agyrákot okozó, felesleges biztonsági-marketing-projektmenedzsment-tűzvédelmi-ergonómiai-anyámpicsája tananyagok és tesztek, stb.
:D

Erdő Péter (törölt) 2014.10.03. 16:38:23

És mi van ha a gyerek buzi lesz?

Mérges 1234 2014.10.03. 16:51:15

@Erdő Péter:

Akkor elmehet faszopónak, mint a Szíjártó pl.

Mérges 1234 2014.10.03. 16:56:10

Azért a programozói fizetések körül is mindig nagy a köd, persze vannak 1 millás állások is, de max 20-ból egy.

Persze ez sem rossz arány.

Amúgy, 3 évnyi tapasztalattal küldtem egy önlétrajzot egy programozó állásra ( csak információ szerzés céljából ), 1 óra múlva csörögöt a telefonom, 2 nap múlva túl voltam az első interjún. Ajánalt kb 300 nettó, plusz évi 10 % bónusz + 30 kafetária, 5 év alatt megduplázható, de náluk ez a plafon.

De ezt szart sem jelent, mert attól, hogy magyarországon az emberek 10% -nak van jó meló, attól a maradék 90% még erősen szop ágon van. És egy társadalom akkor jó ha minde képességő ét trsaalomi csoportnak kinál jó, korrekt megélhetést.

Vizilabda 2014.10.03. 18:54:59

A programozás miért olyan értékes munka? Nekem volt egy általános iskolát végzett munkatársam a gyárban, aki Commodore 64 -en írt profi Assambly programot. Lehet hogy megélt volna belőle 1990 -ben?

2014.10.03. 21:12:25

@Petrodon: Elég könnyű megragadni a létpiramis legalján akkor, ha túl sokat kell dolgozni a létfenntartásért és így már nulla időd marad továbbképzésre vagy tanulásra vagy bármi másra.

2014.10.03. 21:15:00

Menti gyerkőce nyilván pályaválasztás előtt állhat.
Ettől mi is majdnem megbolondultunk egy éve.

bankvezér 2014.10.03. 22:38:02

@Diorella Queen:
A "Munkaundor" egy jó írás, de a mostani cirom-texturás vacak és ráadásul hosszú is.

2014.10.04. 03:57:22

@bankvezér: Nincs törlés!
Ha szar,akkor szar,elfér ott ahol van és kész!

2014.10.04. 04:06:10

@Mérges 1234: Elég béna programozó lehetsz, ha el kellett menned csicskának egy céghez.
Az én párom is programozó és egész életében egyetlen napot dolgozott másnak.
Soha többet.

2014.10.04. 04:13:12

@Fodor Balázs: Valószínűleg nem sima informatikus, hanem mérnök informatikus lehet az illető.Azokra buknak a nagy és komoly cégek és már az iskolákban levadásszák őket úgy, hogy még a diploma sincs a kezébe.
A másik topszakma a biomérnök.

bankvezér 2014.10.04. 08:58:31

@Diorella Queen:
Azt csinálsz amit akarsz. Ha "szar", akkor a te "szarod".
Ha olyan vagy, ahogy írsz, akkor te vagy a "Nyolcadik utas a halál" film címszereplőjének női változata.
Fusson, ki merre lát!

blasiusii 2014.10.04. 12:40:43

Saját és huszonéves ismerőseim tapasztalatai alapján:

- Informatika/IT: ide mindig keresnek, munka nélkül biztos nem maradsz - persze, a legjobb ha minél több mindenhez értesz, és állandóan képeznie kell magát az embernek. Nem akarok badarságot írni, de szerintem még diploma sem feltétlenül szükséges ezen a területen, a lényeg, hogy érts valamihez nagyon jól.

- Közgazdász, pénzügy-számvitel szakon - ha más szakon végeztél, minél több szakmai gyakorlattal végezd az egyetemet, illetve keress minél nagyobb cégeket / CEMS-ezz, vértezd fel magad valamivel, amivel kitűnhetsz.

- Orvos / Fogorvos - sok ismerősöm már külföldön van, akik itthon maradtak, azoknál sokat jelent, ha olyan területet választasz, ahol hiány van, mert akkor kapsz kiegészítő fizut. Keresetileg a fogorvos mindenképp jobb - magánpraxisban legalábbis :)

- Mérnök - nekem csak építész ismerősöm van, és én személy szerint nem látok annyi álláshirdetést e szférában, de akik el tudnak helyezkedni, azokat vsz. megbecsülik - illetve külföldön is sokat keresnek

- Jogász: bár sokan mondják, hogy már "telített a piac" belőlük, nekem mégsincs egy ismerősöm sem, aki nem tudott volna elhelyezkedni... az viszont biztos, hogy nem mindegy, hol találsz munkát, ha nincs hátszeled, az állami szférában sokat güzizhetsz olcsón

- Jó mesterember/szakmunkás. Fentebb is írták már, hogy nagyon megbecsülik, akik jó szakemberek, igényesen végzik a munkájukat

... én most ezeket ajánlanám. Van rálátásom a művészeti területre, erről sokat tudnék írni, de tömören annyiban foglalnám össze: nem írtam fel az "ajánlom" listára :D Vállalkozónak meg eléggé "izgalmas" lenni a mai M.o.-n, főleg ebben a mostani gazdasági helyzetben.

2014.10.04. 12:47:52

@bankvezér: Hülye bankrabló, mit hisztizel?
Pisztolyt nyomtak a tök fejedhez, hogy olvasni kell engem, igaz?

bankvezér 2014.10.04. 14:57:52

@Diorella Queen:
Hülye takarítónő, mit hisztizel?
Pisztolyt nyomtak a fejedhez, hogy elmebajos posztot és kommenteket kell írnod?

2014.10.04. 20:54:09

@bankvezér: De legalább nem vagyok beszari és skizo mint te!

bankvezér 2014.10.04. 22:30:03

@Diorella Queen:
Akkora szád van...
Ha neked megmondom ki vagyok, az olyan, mintha a TV-ben főműsoridőben hirdetnék. :)

2014.10.04. 22:42:57

@bankvezér: Mert SM-ről olyan sokat tudsz, nem?
Ne bosszants!

Untermensch4 2014.10.05. 00:09:16

fogorvos: azért az kihúzhatja pár év alatt a szakma alól a szőnyeget ha megszületik a genetikai megoldás arra hogy az embernek ne csak kétszer nőjön foga életében...

bankvezér 2014.10.05. 08:44:31

@Diorella Queen:
Kit érdekel SM???? Ki ő ???
Hány olyan írása van fent az interneten, amely bírál "fontos" embereket??
Egyébként valóban zárjuk le... Makacs vagy.. Te csak egyetlen témát tudsz jól megírni. Azt, amikor az életre panaszkodol.
De olvasva az írásaidat azt gondolom, hogy ha nem "lent", hanem "fent" lennél, akkor nem látnád meg ezeket az igazságtalanságokat.

2014.10.05. 09:48:12

@bankvezér: A te írásaidat minősítette más, nekem már nem kell.És most rajtam töltöd ki a mérgedet, ami nevetséges.
Az igazságtalanságokat pedig azok nem látják, akik "fentre" születtek.Akik nem, azok mindig látni és tudni fogják.
Erről szól a mondás is;- A vér nem válik vízzé.Hiába lesz egy csóróból gazdag, az akkor is legbelül mindig csóró marad.
De már unom a vitatkozást veled és nem is látom semmi értelmét.
Részemről off.

bankvezér 2014.10.05. 10:14:53

@Diorella Queen:
Az én írásaimat csak hozzáértő minősítheti. Egy senki TROLL pedig nem hozzáértő.
Mit ér az, hogy egy köcsög, álnév alatt, mindenre azt mondja, hogy HÜLYESÉG ??? Semmit!
A vér lehet, hogy nem válik vízzé, de az nem igaz, hogy az emberek nem változnak, - akár negatív irányba is.
Nem hallottál még ÚJGAZDAGÉKRÓL???
Világít benned a sötétség.

2014.10.05. 10:22:52

@bankvezér: Világít benned a sötétség.
Válasz erre ;
Ami téged meglehetősen vonz.:)

diszkriminans (törölt) 2014.10.05. 12:27:00

@Untermensch4:
Ahhoz nem pár év, hanem fél generáció kell, mert a régieknek már nem fog újranőni a genetikai megoldástól.

Untermensch4 2014.10.05. 14:24:18

@diszkriminans: hirtelen ötlet volt, a technológiai fejlődésre akartam utalni vele. egyébként ha (nem vagyok genetikus csak a példa kedvéért) gmo-sertésekben lehet komplett új fogsorunkat növeszteni aztán átoperálni akkor sem évente járunk majd kontrollra fogorvoshoz hanem 5-10 évente.

2014.10.05. 14:41:38

@Untermensch4: Volt egy ilyen film, már nem tudom a címét.Ott pl az volt, hogy a kőgazdagoknak külön klónjuk volt és valahol a föld alatt tartották ezeket a klónokat arra az esetre, ha a " gazdájában" valami elszaródott és kellett egy vese vagy máj vagy bármi más.
Jó film volt.

2014.10.05. 18:21:15

Mentinek!
Én azt vallom, hogy az ember kizárólag akkor lehet sikeres és boldog, ha olyan munkát csinál, amit szeret!
És ez pénztől teljesen független!
Afelé kell tolni a gyerkőcöt, amihez kedve van.
Ha kukás,akkor legyen kukás.Bár kihalásos alapon lehet csak kukásnak bekerülni, de ő akkor is a Te gyereked lesz és neked szülői kötelességed büszkének lenni majd rá, akár mi is lesz belőle!
Csak szeresse azt a munkát, ez a legfontosabb!

diszkriminans (törölt) 2014.10.06. 09:45:31

@Diorella Queen:
Én meg olyan ponyvaregényt olvastam (címére nem emlékszem, mert amúgy a jó alapötlet mellett elég gyenge volt), ahol törpecsimpánzok DNS-ének azt a részét módosították, ami azért felelős, hogy a szervezet saját részeként azonosítsa, és ne dobja ki, mint idegen testet (a valóságban ez nem hiszem, hogy ezért egy relatív könnyen lokalizálható szakasz lenne felelős), vagyis ezt kicserélték a programra befizető tehetős emberek DNS részletére, így mindegyiknek volt egy majma a szigeten, ha mondjuk elitta az illető a máját, akkor a majom máját ültették be neki.

diszkriminans (törölt) 2014.10.06. 13:33:01

@Untermensch4:
Igen, de ilyen alapon az összes szakma veszélyben van. Az általános orvos is, hiszen ha génmódosítással ellenállóbbá válunk a betegségeknek, akkor kevesebb orvosra lesz szükség, nem beszélve a műtő robotokról.

fcsaba 2014.10.06. 14:18:00

3 dologban biztos vagyok:
- Ami a ma 5 és 7 éves lányaim szakmája lesz majdan, az ma még nem létezik.
- Komoly matematika tudásra egészen biztosan szükségük lesz rá.
- Tudniuk kell angolul.
süti beállítások módosítása