Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.11.26.

Az ügy, amely rávilágított a Fidesz összes mocskára

Mentális kollektíva

Rengeteg mindenért gyűlölhető a Fidesz, de úgy látszik, a magánnyugdíjpénztárak lemészárolásába minden elképzelhető mocskukat belesűrítették. Ha egy embernek lenne ennyi rossz tulajdonsága, környezete jó esetben ignorálná, de lehet, hogy likvidálná. Úgy tűnik viszont, hogy ha egy párt működik ezek mentén, arra még mindig vevő a társadalom nem kis része. Összeszedtük, hogy a Fidesz mely 9 tulajdonságára, illetve általános működési jellemzőjére világított rá fényesen a nyugdíjrablás.  

Színjáték

Arcot kell adni az egész sztorinak, s ahogyan ez az elszámoltatásnál a zuglói közpénzzsonglőr, a rezsicsökkentésnél a mocsári ragya volt, úgy a manyupoknál Selmeczi Gabika. A két hétre kinevezett nyugdíjbiztosnak halvány fogalma nem volt semmiről, csak rendre kiállt a plexiállvány mögé és elhadarta, hogy a kormány megvédte a nyugdíjakat. Jelentkezzen, aki tudja, hogy most épp mi az egybites nő titulusa? Ugyanúgy másodlagos, mint hogy mi lett Papcsákkal, Budai Gyulával, s mi lesz Németh Sziszivel vagy a többi, villámgyorsan erodálódó droiddal.

Lopás

Mink majd az egészet adósságcsökkentésre fogjuk költeni. Aha. Persze ezt már indulásként sem hitte el senki. Irdatlan pénzeket szednek be és osztanak újra, úgy, ahogyan nekik kényelmes, gyakorlatilag ha valami megtetszik a kormánynak, akkor azt elveszi. Ha kell, törvényt, alkotmányt ír át, nem számít. Trafik, bank, kereskedelem, nincs akadály. Nem tisztelik a magántulajdont, s azt gondolják, ha írnak a lopási vágy köré egy törvényt, akkor az már nem lesz lopás. Mint a kockás fülű nyúlból a rossz gyerek. Csak az a kis abroszfülű beszorult a kofferbe és baszik jönni.

Sunnyogás

Nem túl bonyolult rájönni, hogy miért csinálják és miért épp most. Az egész rohadó narancsbirodalom működőképessége forog kockán, ha nem csökkentik az államadósságot, mivel már nem csak a hiánycél be nem tartásán, hanem a magas adósságon is bele lehet csúszni a túlzottdeficit-eljárásba. Onnan meg csak egy lépés a csapok elzárása, márpedig brüsszeli pénzek nélkül már úton lennénk Fekete-Afrika felé. Ami önmagában nem zavarná a fiúkat, de probléma, hogy nem lenne miből lopnia a narancsos sleppnek se. Ezekről persze egy szót se beszélnek, sunyítanak a költségvetés tarthatatlanságról, amivel teljesen egyértelmű összefüggésben áll a pénztárak leszúrása.

 Hazugság

A legelképesztőbb a szőke egybites baba szövege volt: a pénztárak eltőzsdézték a  megtakarításokat. Valószínűleg a kis ostoba el is hitte. Eleve egy több évtizedes ügylet esetében nem lehet végső következtetéseket levonni abból, hogy mi történt tíz év alatt. Mintha egy csecsemőn számon kérnénk, hogy még mindig nem tud járni, pedig az ember le tud futni egy marathont. Nem volt itt semmi eltőzsdézés, a pénztárak nagyságrendekkel jobb hozamokat érnek el folyamatosan, mint az államkötvények, szóval miről beszélünk? A másik ordasság már Varga MIhályhoz kapcsolható. Nem, nem a “baj van nagy baj” kezdetű ökörség, bár az se utolsó, hanem a  megmentettük a nyugdíjakat. Oszt mitől, Miskám? Inkább tőletek kellett volna megvédeni.

Károkozás

Adva van egy ötlet, ami nem túl jó, sőt inkább egészen szar. Ennek ellenére ragaszkodnak hozzá, átnyomják, már azért is, nehogy bárki azt higgye, hogy majd nem. Mit sem törődve azzal, hogy a hozzá nem értés, az odabarmolt javaslat milyen hatást fejt ki középtávon. A magánnyugdíjpénztári rendszerrel voltak problémák, és szükség volt (lett volna) egy alapos átalakításra. Ezt csudijól meg is lehetett volna csinálni kétharmaddal. Ehelyett jött a dózer, mert köllött a lé. Nem az a legnagyobb baj, hogy nem látszik az adósságcsökkentés, amire állítólag a vagyont költötték, és hogy a lehulló milliókból szőke kurvák seggéről szippantották a kokszot. A gond az, hogy ez a pénz hiányzik a nyugdíjrendszerből - nem véletlen, hogy az Eurostat új módszertana szerint nem lehet egy összegben elszámolni bevételként a vagyont, hanem azt arányosan leosztva a járadékfizetés idejére kell számításba venni. De hát ugye nincs mit számolni. És azért ami 1997 és 2010 között összejött, azt elég nehéz lesz még egyszer összeszedni.

Bosszú

A pohos csodacsatár agyában ez jelenik meg: ez a 60 ezer szarházi nemcsak kiiratkozott a nemzeti együttműködés rendszeréből, de ki is tartott a pénztáraknál. Ez a 60 ezer szarházi innentől kezdve ellenség. Négy év nem volt elég, hogy bedobják a törölközőt. Ráadásul a pénztárak mocskos jó hozamot termeltek, egyre jobban látszik, hogy a renitensek jobban jártak a zsarolás és hazugságok hatására visszalépőknél. Ez így egyszerűen nem maradhatott, a Béláknak meg kellett halniuk.

Kicsinyesség

Ha tényleg lett volna bennük egy hangyapöcsnyi méltányosság, ha csak egy picit zavarta volna őket, hogy az ígéreteiket nem tartják be, akkor semmiből sem tartott volna úgy bezárni a kasszákat, hogy akik ragaszkodnak a nyugdíjmegtakarításuk magánkézben tartásához, azok szabad elvonulást kapnak. De egy lófaszt, szóba se jöhetett, hogy átengedjék a delikvenseket például az önkéntes kasszákba. Kell a zsé és mint tudjuk, a statuálás a lényeg.

Kapkodás

Most is kétszer van a szövegben ugyanaz a bekezdés, tele van elütéssel, és akkor az érdemi résszel még nem is foglalkoztunk. Mindegy, folyamatosan ez meg, nyújtsunk be valamit a parlamentnek, legfeljebb módosítjuk száz oldalon. Napok alatt állnak össze komplett tervezetek, nemhogy hatástanulmány nincs, de még át sem olvasták rendesen a zagyvalékot, amit benyújtottak. Nem az itt a baj, hogy sok az utómunka, hanem hogy akár feloldhatatlan problémát is okozhat az elkúrás. Például a végkielégítésadónál, ami annyira hitvány módon szar lett, hogy az egyetlen megoldás az lenne, ha az egész szabályozást kidobnák a pöcsbe. Csak azon nem úszott ugye el 3000 milliárd forint.

Manpuláció

Azt kell elhitetni, hogy az emberek maguk döntöttek úgy, hogy piros dobozt választják, holott a trükk lényege, hogy gyakorlatilag nem lesz esély bármilyen más szín választására. Majdnem bejött, 100 ezer idióta nem hitte el a kamut, kétmillióan viszont igen.El lehet mondani, hogy a  többség csalódott a mypuokban, mert hát ugye. Mert valójában nem volt szó semmiféle választásról, de majdnem úgy nézett ki, mintha. Most is ez a helyzet, feltüntetik, hogy bárki maradhat kasszatag, de hát a módosító mégiscsak úgy lett megfogalmazva, hogy ezen a sztorin már csak bukni lehet.

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

158 komment · 3 trackback

Címkék: hazugság lopás magánnyugdíj

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr556933577

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Folytatódik a magánnyugdíjak államosítása 2014.12.02. 22:55:42

Magánnyugdíjpénztár-tag vagyok, még mindig, öntudatos és a maga módján harcos magyar kapitalista. Hiszek a magántulajdon szentségében és magánnyugdíjam jelenti a lakásom után a második legnagyobb tulajdonomban lévő tőkevagyon elemet.  A magánnyugdíjpé...

Trackback: Mit keres még Elkúrtuk Ferenc a politika húspiacán? 2014.11.27. 11:24:43

A mi Ferink akkora vehemenciával próbál az ál-civil ellenzéki mozgalmak élére állni, mintha abban bízna, hogy már senki nem emlékszik a Nagy Őszödi Coming Outra. Pedig a stílus ugyanaz. Ez az ember a korrigálhatatlan, súlyos jellemhibák és személyiség...

Trackback: Nem ott kéne haldokolni, ahol mások shoppingolnak! 2014.11.27. 11:16:47

Volt, aki átlépte, volt, aki kizsebelte a földön fekvő eszméletlen, életéért küzdő fiatalembert a drogériában. Volt, aki csak arrébb ment és elfordult. A kint reked vevők a rendőrt szidták, mert nem vásárolhattak, amíg az újraélesztés tartott. Az üzle...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sorstalan gáz 2014.11.27. 13:17:32

@Kritizálom A. Marhaságokat:
"Hány magánnyugdíjpénztár csődölt már be? PONTOSAN! Ja, hogy egy sem ?"

Te nagyon béna lehetsz pénzügyekből. Jelenleg és még úgy 20-30 évig a pénztárak elsősorban gyűjtik a befizetéseket, és csak azután kerül sor nagyobb tömegben a nyugdíjkifizetésekre. Hogy a f+++ba tudna becsődölni egy pénzintézet, ameddig nincs teljesítési kötelezettsége?

Mindenesetre vastagon levették a befizetésekből a menedzsment arany életéhez szükséges sápot, és ezek a költségek évről évre növekedtek még akkor is, amikor veszteségesek voltak a portfóliók

Az ilyen rendszerek addig szoktak működni, amíg vannak nagy számban új belépők, utána jön az összeomlás. Ezt hívják magyarul piramisjátéknak

bölcsbagoly 2014.11.27. 13:17:53

Miből gondoljátok, hogy a mostani nyugdijasok számára az aktivaktól levont nyugdijjárulék nektek járna? S a mai nyugdijasok nyugdiját miből fizesse az állam? Hitelből? vagy csökkentse a járandóságukat?
Mikor fogja fel asok marha, hogy 45 óta nincs önálló nyugdijpénztári vagyon, ergo azóta mindig a fiatalabbak adójából /munkájából tartották el az időseket? Ez tkp. a kölcsön viszaadása és egyben befektetés is. Visszaadása annak a költségnek amivel a mai nyugdijasok hozzájárultak a mai adófizetők aktivá vállásához! Orvosi ellátás, iskoláztatás stb, stb.
S befektetés annak fejében , hogy most az aktivak biztositják a fiatalok számára ugyanazt, annak reményében , hogy szolidaritási alapon ők is visszaadják majd nyugdij formájában.
DE persze, az észnél többet számit az önzőség!

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.11.27. 13:18:43

@ZSírfeka: ők azok, akik pénzért, megélhetésért bármekkora mocskot elvállalnak és a hazudozás sem okoz nekik lelki problémát. majd a halálos ágyukon, amikor az unokáik is leköpik őket, talán elgondolkodnak.

ZSírfeka 2014.11.27. 13:21:12

@Hakapeszi Miki:
No igen. Nem venné be a gyomrom nekem sem, ezért olyan furcsa az a kettősség bennük. Pontosan látják, mit művelnek, mégsem mer egy sem belázadni a húsos fazék közelsége miatt. No mindegy. Csak hangosan gondolkozom.
Köszönöm.

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.27. 13:23:13

@bölcsbagoly: "Visszaadása annak a költségnek amivel a mai nyugdijasok hozzájárultak a mai adófizetők aktivá vállásához!"
Pontosan.

Dr Gregory House 2014.11.27. 13:24:31

@ZSírfeka: Ezt vajon miért nem tőlük kérdezed meg??? Talán félsz, hogy hazaáruló ballibsinek tartanak?

Kritizálom A. Marhaságokat 2014.11.27. 13:24:54

@dont be such a nazi: Én csak nem értettem a hozzászólásodat. Neveket szinte a végtelenségig lehetne sorolni. Találkoztam már tisztességes és tisztességtelen kereszténnyel is, mint ahogy tisztességes és tisztességtelen zsidóval is.

ZSírfeka 2014.11.27. 13:30:30

@Dr Gregory House:
Megkérdezem. Privát, ahogy mondom, normális emberek. Mint az itt jelenlévő trollok is biztos, hogy reggelente megsimogatják a gyerekük buksiját, aztán leülnek a gép elé, s elkezdenek hányni. Tisztában vannak vele, hogy utálom a pártjukat, miként az mszp-t is, ahogy írtam, ha valakit ismerek több évtizede, lehet őszintének lenni.

Kritizálom A. Marhaságokat 2014.11.27. 13:36:00

@sorstalan gáz: ""Hány magánnyugdíjpénztár csődölt már be? PONTOSAN! Ja, hogy egy sem ?"

Te nagyon béna lehetsz pénzügyekből. Jelenleg és még úgy 20-30 évig a pénztárak elsősorban gyűjtik a befizetéseket, és csak azután kerül sor nagyobb tömegben a nyugdíjkifizetésekre. Hogy a f+++ba tudna becsődölni egy pénzintézet, ameddig nincs teljesítési kötelezettsége?

Mindenesetre vastagon levették a befizetésekből a menedzsment arany életéhez szükséges sápot, és ezek a költségek évről évre növekedtek még akkor is, amikor veszteségesek voltak a portfóliók

Az ilyen rendszerek addig szoktak működni, amíg vannak nagy számban új belépők, utána jön az összeomlás. Ezt hívják magyarul piramisjátéknak "

Fussunk neki még egyszer:
1. Mi is volt a PSZÁF jelentésben ? Mennyi volt a manyup hozam?
2. Ugyanakkor mennyi volt a bankbetétek kamata, vagy az állampapírok hozama ?

Ha ezen két kérdést megvizsgálod, rájöhetsz (persze nem akarsz), hogy milyen butaság volt a piramisjátékhoz hasonlítani a manyupokat.

bölcsbagoly 2014.11.27. 13:37:05

@dont be such a nazi: kigyógyultam talán a krónikus hülyeségemből?-:))

Dr Gregory House 2014.11.27. 13:37:32

@ZSírfeka: Nem értem. [Tolmácsot kérek.] És az ilyen, mint jó keresztény vasárnap elmegy a misére és mitha mi se [mise] történt volna másnap folytatja a lopást, csalást, hazudozást? Mert ha a komcsik lopnak, az bűn, de ha mi lopunk, az persze nemzeti érdek. Hát ezt aztán az erkölcsi magaslat! És ezek privátban jó fejek? Hát ne haragudj, de akkor neked nagyon erős gyomrod van!

ZSírfeka 2014.11.27. 13:37:36

@Dr Gregory House:
Az előző válaszom nem látom, de még egy adalék: megnyugtatom őket, ha gond lesz, nálam elbújhatnak. De címet nem adok, a többi tolvaj oldja meg majd magától, hova tud eltűnni.
Köszönöm.

ZSírfeka 2014.11.27. 13:43:17

@Dr Gregory House:
Írtam erre: ha valakit több évtizede ismerek, még ha bűnöző is, néha meglátogatom a börtönben. Vagy neked csak fekete, meg fehér van? Ez a mentalitás olyan "békemenetes", nem? De lelked rajta. Van jó barátom a másik oldalról, ő pl. feláll, és kimegy, ha megtudja, fideszes az, akivel egy légtérben van. Mégis kijövök vele is remekül. Talán ezt kellene gyakorolni, nem azt, hogy vagy ők, vagy mi létezünk, köztes lehetőség nincs.
Köszönöm.

nnnnnnnn 2014.11.27. 13:53:35

ugyanaz az agyszint van itt is mint a devizahiteleseknél volt. ugyan nemlesz baj nemlesz baj, jó helyen van ott a pénzem/hitelem. akkor is mindenki nagyon okos volt, hogy a chf majd nem megy fel, ahogy most is mindenki okos, hogy de a magánnyugdíjpénztár majd megőrzi nekem a lóvém. aztán beütött a krach. utána meg jönnek sírni az orbánnak hogy védje meg meg kárpótolja őket.

Dr Gregory House 2014.11.27. 13:55:35

@ZSírfeka: Szerintem a mostaniban (és az előzőben is) tevékenyen részt venni bűn. Védhetetlen.

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.27. 14:04:18

@bölcsbagoly: Neeeeem... azt azért nem, csak ezt speciel jól látod. Ha egy picit szünetelteted a ballibsizést, jut időd némi gondolkodásra is. :-))

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.27. 14:06:35

@Kritizálom A. Marhaságokat: Így van. Én ezért húzom fel magam a zsidózáson, katolikus létemre. Utálom ha egy vallási, vagy faji csoportbaan egy kalap alá veszik a jó és rossz embereket.
Utálom a rasszizmust.
Meg a cigányokat.

ZSírfeka 2014.11.27. 14:09:27

@Dr Gregory House:
Fogok itt vitatkozni. Bűn.
Öljük meg mindet.
Komolyabban: Persze hogy bűn. De nem vagyok radikális, igyekszem középen maradni. Az ország viszont meg van osztva. Nem fogom minden kapcsolatomat megtagadni, csak mert más a világnézetünk. S eret sem vágok magamon mert ebbe a szerencsétlen időben kell Mo.-on élnem. Szívesebben élnék egy olyan országban, ahol az ellenzék megszavazza a jó döntéseket, és ahol kezet tud fogni egymással a két ellenpólus vezére. De sajnos ez jutott. Élni kell, s igyekszem tartani magam Churchill idézetéhez, miszerint is minden ember akkora, amekkora dolog felbosszantja. Tehát nem habzik a szám, ha baloldali, vagy ha jobboldali emberrel, zágsón politikussal kommunikálok.
Köszönöm.

bölcsbagoly 2014.11.27. 14:23:04

@dont be such a nazi: szívesen szüneteltetném, ha nem tolnátok mindig magatok előtérbe a hülyeségeitekkel! Lehet rólatok megfeledkezni?

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.27. 14:24:53

@bölcsbagoly: Most a kérdés h mi az ok és mi az okozat. Lehet rólad megfeledkezni amikor állandóan diagnosztikálsz?

bölcsbagoly 2014.11.27. 14:37:41

@dont be such a nazi: miért, ha diagnosztizálnék akkor lehetne? Még mindig nem fogtad fel hogy két fogalmat keversz? Pedig pl. Budán is láthatnál óriási fényreklámot: Diagnosztikai Központ felirattal! Nem diagnózis-sal!

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.11.27. 14:41:18

@centenárium: Te vagy a balfasz, ki képtelen gondolkodni. Ha te nem gondoskodsz a nyugdíjadról (Manyup, vagy egyéb nyugdíj előtakarékosság) akkor az államtól hiába várod, hogy lyan nyugdíjad legyen, mint egy németnek vagy angolnak. Ők egész életükben a nyugdíjas éveikre spórolnak. Ha megnézed, hgy utána hol töltik ezeket az éveket, akkor láthatod, hogy Spanyolországban, vagy Görögországban telelnek. Ezt nem az állami nyugdíjból. De te jó Kádári csökevényként erre vársz, hát csak várjál.

bölcsbagoly 2014.11.27. 14:42:09

@dont be such a nazi: a zsidózás, sőt a cigányozás sem rasszizmus, ugyanis mindkét nép az europoid (kaukázusi) rasszhoz tartozik.
Amúgy, az előbbi Mo-on kizárólag vallási hovatartozást jelent, tekintve, hogy vezetőik nem engedték magukat kisebbségi etnikumként bejegyeztetni. Ergo, mi a fene köze van egy vallásnak a rasszizmushoz?

ZX 2014.11.27. 14:42:27

@$$$=$$$: Nem kell mosdatni a szerecsent. Varga azt mondta ugyanúgy 100% nyugdíjra vagyok jogosult, szóval mitől kell megvédeni minket? Tudod mit? Kockáztatok és inkább tartom a manyupban ezt a pénzt, mert ha bejön akkor jól járok, ha nem jön be akkor is lesz állami nyugdíj. Ha viszont ezt beszántják akkor az esélyem sem lesz meg, hogy jól járjak. Úgyhogy bekaphatod Vargával együtt.

bölcsbagoly 2014.11.27. 14:47:42

@The Ghost Wolf: te marha, nem azért töltik ott ahol a nyaraikat/teleiket mert manyuposok, hanem mert akkora a járulékuk után befizetett állami nyugdíjuk. Hogy van akinek van önkéntes nyugdijpénztári nyugdija is az más tészta, de az bármikor csődbe mehet! A görög állam csődbe ment, de a nyugdijakat csak kissé mérsékelték s mindenki kapja továbbra is (min. 600 eurónyit), ahogy a ciprusiak is. tehát a magyar állam miért is ne tudná fizetni? Mert a magadféle próféták ezt nagy pofával naponta tizszer kijelentik? .

Szelid sunmalac 2014.11.27. 14:48:33

@$$$=$$$: Na jo, de milyen krach utott be a manyupoknal, illetve ha elveszi toluk a penzt az allam, mennyivel jarok jobban?

bölcsbagoly 2014.11.27. 14:50:34

@ZX: amikor a devizahitel kockázatára mertük a magadféle hazárdirozókat figyelmeztetni, akkor is ekkora nagy pofával hülyéztetek le!

citrix 2014.11.27. 14:52:24

A fidesz nevű párt (ami nevével ellentétben hírből sem ismeri a demokráciát annál inkább a személyi kultuszt) ars poeticája: Amit ma ellophatsz, ne halaszd holnapra!

bölcsbagoly 2014.11.27. 14:54:15

@Szelid sunmalac: láthatóan nem is akarjátok érteni, hogy mit és kiért! Azokról a manyupokról van szó,a hol a tagiok 60-70%-a évek óta semmit sem fizetett be. Ergo, éppen hogy fenntartják magukat ameddig tudják. Miből fognak nyugdíjat is fizetni? Az a jó esetben 2-3 millió ami a neveteken van mire elég?

bölcsbagoly 2014.11.27. 14:55:38

@citrix: persze, hiszen ti pont ezt tettétek, amig lehetett!

ZX 2014.11.27. 15:00:47

@bölcsbagoly: Én még 272-es CHF-nél is fizettem rendesen. Szóval ki hazardírozott? Ezenkívül azt mindenki tudta, hogy az árfolyam lehet rosszabb de ha te azt mondod, hogy tudtad, hogy közel 80%-os drágulással is kell számolni akkor hazudsz. Ráadásul a saját kormányunk is elárult amikor szándékosangyengítették a forintot vagy hülyeségeket beszéltek.

ZX 2014.11.27. 15:02:28

@bölcsbagoly: Többre elég mint amit te kapsz. Ja nem, mert te biztos szép summát kapsz a bérkommentekért és abból futja fasza nyugdíjra. :P

J.László 2014.11.27. 15:09:21

@centenárium:
A cigányokat már szidják, amióta rájöttek, hogy a cigány a Jobbikra is előbb szavaz, mint a liberálbolsevistákra:)

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.27. 15:10:45

@Szelid sunmalac: Ha elveszi a pénz az állam, annyival jársz jobban h kisebb a lyuk az álami költségvetésen.
Vegyünk egy szélsősége példát.
Van egy manyupban pénzed és te fizeted rendesen. De másik ezer semmit nem fizet be.
A pénztár működési költsége ugyanannyi, vagyis te fizeted a nem fizetőknek is a pénztári önköltségét.
Ha ez így van, te bízol benne h 20 év múlva amikor kellene h +l1en a nyögdíjad, + lesz még a pénzed?

Kritizálom A. Marhaságokat 2014.11.27. 15:11:35

@bölcsbagoly: " bölcsbagoly 2014.11.27. 14:54:15
@Szelid sunmalac: láthatóan nem is akarjátok érteni, hogy mit és kiért! Azokról a manyupokról van szó,a hol a tagiok 60-70%-a évek óta semmit sem fizetett be. Ergo, éppen hogy fenntartják magukat ameddig tudják. Miből fognak nyugdíjat is fizetni? Az a jó esetben 2-3 millió ami a neveteken van mire elég? "
Nem olvasol???
Mit is írt a PSZÁF?
Hányszor írjam le ????

"Itt a nyugdíjpénztári hozamok toplistája!
2013. március 13. A pénzügyi felügyelet (PSZÁF) közzétette a magán- és az önkéntes nyugdíjpénztárak 2012-es hozamairól az adatokat. Összeállítottuk a toplistát. A számok beigazolták: nagyon jól jártak azok, akik pénzüket nyugdíjpénztárban tartották.

A hazai önkéntes nyugdíjpénztárak átlaghozama 2012-ben éves szinten 13,13 százalék volt – tette közzé a PSZÁF. Az önkéntes nyugdíjpénztárakra vonatkozóan vagyonnal súlyozott hozamráta kiszámítására a felügyelet a választható portfoliós rendszert működtető és azt nem működtető pénztártípusok különbözősége miatt nem vállalkozott. Ilyen akadályokat azonban nem találtak a magánkasszáknál. Tavaly a hazai magánnyugdíjpénztárak (manyup) klasszikus portfolióinak összesített, vagyonnal súlyozott nettó átlaghozama 12,13 százalék, kiegyensúlyozott portfoliói nettó átlaghozama 16,56 százalék, növekedési portfoliói nettó átlaghozama pedig 15,66 százalék lett. A szektor egészére nézve a vagyonnal súlyozott nettó átlaghozam 15,64 százalék volt.

A PSZÁF az egyes pénztárak nettó hozamrátái és azok referencia-hozamai mellett a 2003-2012 közötti átlagos éves hozamrátákat, illetve az egyes piaci szereplők elmúlt tíz évi vagyonnövekedési mutatóit is közzétette. Az előző években erről a mutatóról a közleményben is szót ejtettek. Most azonban a számokat csak az adatbázist áttekintve nézhetjük meg. Érdemes megemlíteni, hogy az átlagos éves hozamráta több manyup-nál elérte, sőt meghaladta a hét százalékot.

A most megismert számok igazolták korábbi számításainkat, vagyis azt, hogy 2012-ben a manyup és az önkéntes pénztári szektor is robbantott a hozamok terén. A PSZÁF adatai alapján a tavalyi teljesítmény alapján a toplistára eltérő portfoliók is felkerültek (nem igazolódott tehát, hogy csak a konzervatív, vagy csak a legkockázatosabb befektetéseknél lehetett nagyot nyerni)."

Ennek a táblázatnak a formázása itt szétesett, de talán a számokat képes leszel felismerni. :-)))
"Hozamok toplistája 2012.

Önkéntes nyugdíjpénztárak Magánnyugdíjpénztárak
Pénztár Portfolió Hozam (%) Pénztár Portfolió Hozam (%)
ING Csendélet 19,95 OTP Növekedési 19,22
MKB Kiegyensúlyozott 19,83 Aranykor Kiegyensúlyozott 18,81
Aegon Szakértői "E" 19,49 Aranykor Növekedési 18,57" "

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.27. 15:11:49

@J.László: na látod Az első okádásodban, ahogy idetoltad a pofád, máris liberálbolsizol, egy értelmes mondatod nincs.

bölcsbagoly 2014.11.27. 15:12:16

@ZX: de amikor 180-al felvetted, akkor nem te hazárdiroztál? Mit gondoltál, hogy 10-20 évig le v fog cövekelni, netán csökkenni?
A forintot mindig a spekulánsok gyengitik, az államot rögtön rajta lehetne kapni.
Egyrészt nem tudhatod, hogy én mennyit kapok/mennyim van, másrészt a 2-3 millió egy összegben sem nagy summa, nemhogy apró részletekben!
Felétek balféken fizetik a bérkommentelést, hol kell jelentkezni? Mr. Jóbarátnál, az Ökotársnál, Bitó-nál?

bölcsbagoly 2014.11.27. 15:13:42

@dont be such a nazi: megmondanád őszintén, hogy neked ez miért fáj? Akinek nem inge...
Másrészt, miért kellene őket másként nevezni mint amik?

Kritizálom A. Marhaságokat 2014.11.27. 15:14:10

@bölcsbagoly:
" bölcsbagoly 2014.11.27. 14:50:34
@ZX: amikor a devizahitel kockázatára mertük a magadféle hazárdirozókat figyelmeztetni, akkor is ekkora nagy pofával hülyéztetek le! "
Ki az a "mertük" ?

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.27. 15:14:12

@bölcsbagoly: Ahhoz h felv1enek, előbb a mentális betegségeidet kell diagnosztikálni.

bölcsbagoly 2014.11.27. 15:17:14

@Kritizálom A. Marhaságokat: okoska, de nem azoknál jelent valamit, akik évek óta semmit sem tettek be kasszába! S a törvényjavaslatban az ilyenekről van szó, vagyis nem az általad felsorolt manyupokról, hanem az "alvókról"! csak hát amennyi eszetek van, sohasem olvastok végig egy cikket, törvényt sem. Egyik szolgálatos szamaratok elordítja magát és mentek a bőgés után birka módra.

bölcsbagoly 2014.11.27. 15:17:53

@dont be such a nazi: ne kinlódj, ahol nincs ne keress!

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.11.27. 15:18:27

@bölcsbagoly: Te szerencsétlen, a nagybátyám ezért nézte élete végéig a különböző tőzsdei mutatókat, és tartott hosszadalmas telefonkonferenciákat a brókerével, hogy mikor mit érdems venni illetve eladni, ugye? Mert neki sem az állami nyugdíjból tellett arra, hogy mindenfelé utazgasson, hanem a magán nyugdíj megtakarításaiból! Az állami nyugdíjakból sehol a világon nem lehet nagy lábon élni. A népesség egész Európában öregszik, egyre több nyugdíjast tart el egyre kevesebb aktív munkavállaló, szóval az egy lábon álló állami nyugdíjrendszer egyre kevésbé tudja ellátni a feladatát. Magyarországon, ha a rendszer nem változik, akkor 20! év múlva összeomlik a nyugdíj rendszer. És ezt nem én találtam ki, hanem nálam sokkal tanultabb közgazdászok...
De ti azért csak bízzatok az állam mindenhatóságában, és 20 év múlva gondoljatok majd erre, amikor versenyt futtok a patkányokkal a kukákért.

bölcsbagoly 2014.11.27. 15:19:29

@Kritizálom A. Marhaságokat: azok a józan fejek, akik képesek voltak perspektivikusan látni a mézes madzagokat.

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.27. 15:23:34

@bölcsbagoly: O.K. Próbáltam értelmes gondolkodást diagnosztikálni nálad, d +fogadom a tanácsod, nem keresem tovább! :-))

@The Ghost Wolf: De ugye olyat is tudunk, h valakinek öregkorára az összes nyugdíj +takarítása elúszott a brókerének köszönhetően.

index.hu/gazdasag/vilag/amny081008/

"15 évnyi Magyarország tűnt el az USA-ban
MTI
2008.10.08. 08:31

Dosszié: Hitelválság

Az amerikai nyugdíjalapok 2000 milliárd dollárt vesztettek az utóbbi 15 hónapban - hangzott el a washingtoni kongresszusban egy keddi meghallgatáson. Ez az aktálus, 185 forint/dolláros árfolyamon számolva 370 000 milliárd forintnak felel meg, ami a magyar gazdaság nagyjából 15 évnyi teljesítményének felel meg. "

bölcsbagoly 2014.11.27. 15:24:57

@The Ghost Wolf: gratulálok nagybátyádnak, hogy milyen ügyes és részvétem is neki, hogy ilyen hülye unokaöccsel áldotta meg a sors. Ki a fene mondta, hogy a nyugdijból nagylábopn kellene élni? A vagyonból lehet.
DE élvezni fogom amikor majd a többi hiszékennyel fogsz járni a biróságra, perelni a csődbe ment/eltőzsdézett manyupodat. A többi piramisjáték csődje és a hiszékenyek sorsa soha sem éri el az ingerküszöbötöket?

Kritizálom A. Marhaságokat 2014.11.27. 15:27:17

@dont be such a nazi: " dont be such a nazi 2014.11.27. 15:12:58
@Kritizálom A. Marhaságokat: Egy ilyet tudnál hozni a 2008-as évre is? "
Ügyes!!! :-)))
Ugye tudjuk, hogy a pénzügyi válság 2008-ban 'robbant'.
Persze, hogy akkor nem voltak jó eredmények.
Ez volt a legrosszabb esztendő.
DE még akkor is a Nyugdíjpénztári hozamok 1999-2008 közötti időszakot véve 99 % ban POZITÍVAK voltak (szintén PSZÁF adat).

Kritizálom A. Marhaságokat 2014.11.27. 15:34:25

@bölcsbagoly: " bölcsbagoly 2014.11.27. 15:19:29
@Kritizálom A. Marhaságokat: azok a józan fejek, akik képesek voltak perspektivikusan látni a mézes madzagokat. "
Pontosabban ?
SENKI nem látta előre a 2008-as válságot. Aki azt mondja, hogy igen, az hazudik.
A deviza alapú lakáshitelezés az első FIDESZ kormány idején indult. És persze folytatódott az MSZP kormányok alatt.
Szakemberek pedig sokan és több helyen mindenkor figyelmeztettek ezek kockázataira.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2014.11.27. 15:35:27

@bölcsbagoly: Ja, hogy szerinted a nyugdíjból csak a létminimumon tngődés a megengedhető? Akkor miért találták ki a magánnyugdíj pénztárakat? A magánnyugdíj pénztáraknál lehetőség van többféle befektetési lehetőség választására. Az egyik az alacsony kockázatú vagy kockázatmentes befektetések, a másik a kis kockázatú befektetések, míg a harmadik a nagy kockázatú befketések. Itt nagyobbak a hozamok, de nagy a veszetség kockázata is. Ezért nem mindegy, hogy az ember hogyan fekteti be a megtakarításait. De ezt valószínűlg hiába magyaráom neked.
Neked már a -es nyugdíj einstand is tetszett, amikor a magánnyugdíj pénztárak eltőzsdézték a zemberek megtakarításait, nnek ellenére a pénztárak szinte mindegyike vaskos reálhozamot fizetett a tagjainak (az eltőzsdézett pénzből).

bölcsbagoly 2014.11.27. 15:46:43

@Kritizálom A. Marhaságokat: de bizony előre lehetett látni, ha nem is hónapra/évre megjósolni. Mert trövényszerűen bekövetkeznek, a rendszernek köszönhetően.
Megint hazudsz! A fidesz idején a lakásokra/ingatlanokra igen kedvező kamatú forinthitel volt,a mit az akkori ellenzék potentátjai is előszeretettel igénybe vettek 30 millió forint határértékig. A devizahitelt főleg autókra vették fel, ergó jóval kisebbeket. Medgyessi egyik első ténykedése pont a forinthitelek ellehetlensitése volt!
Mi a francnak kevered a manyupot az önkéntes nyugdijpénztárral? Persze, a pórnépet be lehet vele csapni, engem nem! Az önkéntes az önkéntes, nem a járulékot térited oda, hanem a zsebedből/folyószámládról utalsz át bele a jövedelmedből! ismervén akockézatokat! Saját közeli rokonom az USA-ban vesztett el havi 1500 dollárt, mert egy arab megvette a céget, nyugdijpénztárostól és csődbevitte majd eltűnt. persze, ehhez jó pár senkiházit meg kellett kenjen...

bölcsbagoly 2014.11.27. 15:47:34

bocsi, a második rész már @The Ghost Wolf: -nak szól.

Exploiter 2014.11.27. 15:48:06

@bölcsbagoly:

Van ilyen kockázat, igen.
És szerinted egy most 40 éves embernek körülbelül mennyi esélye van arra, hogy 40 év múlva olyan állami nyugdíjat kapjon, ami elég az életre?
A mostani trendek alapján: ~ 0%. Persze még csoda történhet.

ZX 2014.11.27. 15:48:59

@bölcsbagoly: Nem hazardíroztam mert volt eszem és még addig sem nyújtozkodtam ameddig a takaróm ért. Szóval te nekem ne! De azért még egyszer megkérdem. Te tudtad, hogy 80% gyengülés lehet és összeomlik a pénzpiac?

Tímár Mihály 2014.11.27. 16:01:57

Ha a cél a magánnyugdíjpénztárak működőképességének fenntartása lenne, akkor a be nem fizető tagokat léptetnék vissza az állami rendszerbe, egyesével. Így lehetne ösztönözni a tagokat a befizetésre.

A javaslat jelenlegi formájában éppen hogy nem ösztönözi a tagokat befizetésre, hiszen senki nem tudhatja, hogy mi lesz a sorsa a befizetésének, ha a többiek nem fizetnek, és emiatt megszűnik a pénztár.

Maga a benyújtott javaslat bizonyítja tehát, hogy az indoklása egy hatalmas hazugság.

Kritizálom A. Marhaságokat 2014.11.27. 16:06:45

@bölcsbagoly:
" bölcsbagoly 2014.11.27. 15:46:43
@Kritizálom A. Marhaságokat: de bizony előre lehetett látni, ha nem is hónapra/évre megjósolni. Mert trövényszerűen bekövetkeznek, a rendszernek köszönhetően.
Megint hazudsz! A fidesz idején a lakásokra/ingatlanokra igen kedvező kamatú forinthitel volt,a mit az akkori ellenzék potentátjai is előszeretettel igénybe vettek 30 millió forint határértékig. A devizahitelt főleg autókra vették fel, ergó jóval kisebbeket. Medgyessi egyik első ténykedése pont a forinthitelek ellehetlensitése volt!
Mi a francnak kevered a manyupot az önkéntes nyugdijpénztárral? Persze, a pórnépet be lehet vele csapni, engem nem! Az önkéntes az önkéntes, nem a járulékot térited oda, hanem a zsebedből/folyószámládról utalsz át bele a jövedelmedből! ismervén akockézatokat! Saját közeli rokonom az USA-ban vesztett el havi 1500 dollárt, mert egy arab megvette a céget, nyugdijpénztárostól és csődbevitte majd eltűnt. persze, ehhez jó pár senkiházit meg kellett kenjen... "
Na jó, úgy vélem, hogy innentől kezdve nulla értelme a veled való vitának. Te többet tudsz, mint a közgazdászok és pénzügyi szakemberek együttvéve.
Az utolsó példádra : kockázatok és szélhámosok mindig voltak és lesznek.
De ebből még nem következik az, hogy mindenki és minden cég szélhámos.
A manyupot és az önkéntest nem mostam össze. Hogy a te kifejezéseddel éljek : hazudsz.
Az említett, idézett PSZÁF anyagból most már csak egy apró részletet idézek :
"A most megismert számok igazolták korábbi számításainkat, vagyis azt, hogy 2012-ben a manyup és az önkéntes pénztári szektor is robbantott a hozamok terén. A PSZÁF adatai alapján a tavalyi teljesítmény alapján a toplistára eltérő portfoliók is felkerültek (nem igazolódott tehát, hogy csak a konzervatív, vagy csak a legkockázatosabb befektetéseknél lehetett nagyot nyerni).
"
Hozamok toplistája 2012.

Magánnyugdíjpénztárak:

Pénztár Portfólió Hozam%
OTP Növekedési 19,22
Aranykor Kiegyensúlyozott 18,81
Aranykor Növekedési 18,57

Szelid sunmalac 2014.11.27. 16:19:55

@bölcsbagoly: @dont be such a nazi: Hogy mire eleg az a 2-3 millio? Hat baszki biztos tobbre, mint amennyi most az allami nevre szolo szamlamon van, de a havi 45ezernel is tobbre. Marpedig ha nekem megeri, hogy ott tartsam a penzem es fizessek oda, akkor az allam kurvara hagyjon engem beken. Foleg, hogy eddig csak a pofaja jart, de meg rohadtul nem mutatott semmit. Hihetetlen, hogy nektek ezt magyarazni kell.

Tímár Mihály 2014.11.27. 16:20:45

@bölcsbagoly:
1. Aki magánnyugdíjpénztár-tag maradt, az a pénztárban töltött évei után 75%, 2011 óta viszont 100% állami nyugdíjra jogosult. Így tehát mire nyugdíjba megy, összességében kb. 90% állami nyugdíjra lesz jogosult. Viszont mivel az állami nyugdíj kb. a felét fogja érni addigra, ezért még akkor is jól fog járni, ha a magánnyugdíj valamennyit veszít az értékéből.
Ha teljesen becsődölne a magánnyugdíjpénztár, akkor is csak 10% állami myugdíjat veszített.
Mellesleg a magánnyugdíj-pénztár vagyona egy jelentős részét egyébként is államkötvényben tartja, ha az bukik, akkor állami nyugdíj se lesz...

kissiú 2014.11.27. 16:21:33

@hümhüm: "Most,hogy már nekik kéne az adózott pénzükből folytatni a felhalmozást (beleértve a tagdíjat is..), most már büdös a dolog..."

Csak törvényhozói szándék kellene, és áttenni a pénzt az önkéntesbe. Onnantól talán elhinném, hogy ártunk és ormányunk nem akarja ellopni. + ha magyar nyugdíjszámlára fizetek, olyat választok, amire adnak adókedvezményt. Vajon a MANYUP-befizetésre miért nem adtak, ha 1. annyira a szívügyük 2. a pávatáncos ki is jelentette, hogy innentől ez önkéntes rendszer?

Segítek: nem működőképes pénztárakat akarnak, hanem a lóvét.

ZX 2014.11.27. 16:23:47

@bölcsbagoly: Ha mostantól nem fizetek be 30 évig egy fillért sem, nem is kamatozik semmit sem, akkor is 10 évig van havi 25.000 Ft pluszom, ami pont 25.000-rel több mint amennyit a kibaszott kormányod adni fog. Innentől függva mindegy mit mondasz, mert az lózung és pont egy marék lepkefingot ér.

Behajtó70 2014.11.27. 17:02:06

"Rengeteg mindenért gyűlölhető a Fidesz, de úgy látszik, a magánnyugdíjpénztárak lemészárolásába minden elképzelhető mocskukat belesűrítették."

Te kis hülye, a nyugdíjpénztárakat nem a Fidesz meszárolta le, hanem az MSZP+SZDSZ 1998-ban! A Fidesz most visszavette.

A hozzád hasonló pondrók is gyűlölhetők sokmindenért, de a hazugságaitok tényleg elásnak benneteket még vagy 20 évre. És amíg ilyen szar hazugok vagytok, a Fidesz tényleg mindent megtehet, amit csak akar, mert ti náluk is rosszabbak vagytok! És ezt rajtatok kívül mindenki tudja!

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.27. 17:19:31

@Behajtó70: "Te kis hülye, a nyugdíjpénztárakat nem a Fidesz meszárolta le, hanem az MSZP+SZDSZ 1998-ban! "
hogyan is mészárolta le az emeszpé-szdsz, amikor 98 májusától már a fidesz volt hatalmon? Kicsit sokat ittál már ma!

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.27. 17:21:31

@Kritizálom A. Marhaságokat: Aha. És ezt te el is hiszed amikor az USA-ban akkora bukás volt? A télapóban is hiszel?

Kritizálom A. Marhaságokat 2014.11.27. 17:26:52

@dont be such a nazi:
"dont be such a nazi 2014.11.27. 17:21:31
@Kritizálom A. Marhaságokat: Aha. És ezt te el is hiszed amikor az USA-ban akkora bukás volt? A télapóban is hiszel? "
Pontosítsd a kérdést.

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.27. 17:43:22

@Kritizálom A. Marhaságokat: Te elhiszed h a pénztárad 2008-ban nyereséget produkált amikor mindenki bukott?

Szelid sunmalac 2014.11.27. 17:44:56

@dont be such a nazi: Te elhiszed, hogy most joval nagyobb hozamot produkal, mint az allamkotvenyek?

Kritizálom A. Marhaságokat 2014.11.27. 17:45:27

@dont be such a nazi:
" dont be such a nazi 2014.11.27. 17:43:22
@Kritizálom A. Marhaságokat: Te elhiszed h a pénztárad 2008-ban nyereséget produkált amikor mindenki bukott? "
Hol írtam én ilyent? Pontosan olvasd amit írok, vagy idézek.

bölcsbagoly 2014.11.27. 17:51:13

@Exploiter: honnan tudhatnám én,hogy mi lesz 40 év múlva? Azt viaszont tudom, hogy nem egy 40 éves él ma, hanem sok tizmilliónyian, tehát ennyi embernek kell ez a problémája megoldásra találjon akkor! S azt nem lehet számitáson kivül hagyni az akkori kormányoknak sem.
@ZX: azt tudni kell, hogy 10-20 éven belül egy ilyen esemény bekövetkezhet! Amúgy, honnan tudod, hogy az 25 .000 mennyit fog érni 20 év múlva?
@Tímár Mihály: te vagy Szilvássy Peti utódja az Állami Jósdában?
@Kritizálom A. Marhaságokat: s akkor mi van? Volt egy jobb év, lehet több is, de ha jön egy pár rosszabb, elúszik megint az egész. Semmiféle garancia sincs az állandóságra.
@Szelid sunmalac: szimplán hülye vagy. De ha ráfizetsz, megérdemled a sorsod a társaiddal együtt.
Timár Mihály: na pont ezért pofátlanság eltériteni a járulékot, hogy azután a manyupod csak az állambácsi fejésére legyen berendezkedve.

Kritizálom A. Marhaságokat 2014.11.27. 18:14:57

"bölcsbagoly 2014.11.27. 17:51:13 @Kritizálom A. Marhaságokat: s akkor mi van? Volt egy jobb év, lehet több is, de ha jön egy pár rosszabb, elúszik megint az egész. Semmiféle garancia sincs az állandóságra"
ÉRDEMBEN nem sokat reagáltál. Kihagytál minden olyant, amire nem tudsz valós választ.
Azon a részen pedig elegánsan átugrasz, hogy még 2008-ban is pozitív volt a hozam. Miután átugrottad, újra leírom, hátha most elolvasod. "Ugye tudjuk, hogy a pénzügyi válság 2008-ban 'robbant'.
Persze, hogy akkor nem voltak jó eredmények.
Ez volt a legrosszabb esztendő.
DE még akkor is a Nyugdíjpénztári hozamok 1999-2008 közötti időszakot véve 99 % ban POZITÍVAK voltak (szintén PSZÁF adat). "
SOHA nem úszott el az egész, mint ahogy te itt jósolod (persze minden alátámasztás nélkül).
Garancia pedig arra sincs, hogy ha kimész az utcára, akkor nem üt el egy busz. De annak a valószínűsége, hogy nem üt el, nagyságrendekkel nagyobb, mint annak, hogy elüt.

BiG74 Bodri 2014.11.27. 19:40:50

Állambácsi majd ád, bezony. Abcolute érdemtől és munkától függően, mert állambácsi szívén viseli a sorsotokat, piciny nyugdíjas népek. Persze a legjobban akkor bőkezű, ha gyünnek a választások. Meghát ha csökken az áktív állomány által befizetett lé, akko meg veszünk fő kölcsönt, persze nem az újonnan nyugdíjba kerülteknek, me azoknak már az új jogszabály alapján kissé kevesebbet számolnak ki. A kölcsön zsé azoknak kell akiknek szerencséjük úgy hozta, hogy nagyon kellemes lóvéval kerültek nyögállományba.
Ha mákod van akkor 60 évesen kerülsz 200 eFt -tal, nyugdíjba. Ha nincs akkor 65-67 évesen 130 eFt -tal ugyanabból az életútból, de hát jó ez így, mert állambácsi az a beztos.

Másrészről felhívnám néhány manyup ellenes csahos figyelmét, hogy a manyup és az önkéntes nyugdíjpénztár működése azonos (mondjuk az önkénteseknek nagyobb szabadságuk van-volt, mint a kötelezőknek). Az önkénteseket a magyar kormányzat adójóváírással támogatja is. Innentől kezdve a működési rendszert kritizálni kissé hibás, mondhatnám nevetséges.
Az önkéntes jó támogatjuk, a magán szar nem támogatjuk, sőt felszántjuk.
Rohadt sokat von jelenleg az állam tőlem a nyugdíjjakra le, de nincs garanciám arra, hogy majd a végén én is elégedett lehetek. Láttam sokféle nyugdíjszámítási módszert és a belem kifordul tőlük. Remélem a magánnyugdíjt ekéző szarháziak akkor mennek majd nyugdíjba amikor a helyzet miatt méretes brokit kapnak nyugdíj helyett.

midnight coder 2014.11.27. 20:08:47

@BiG74: A manyuppal alapvetően két baj volt:

1. Nálunk _sokkal_ gazdagabb országok sem tudnak két nyugdíjrendszert párhuzamosan fenntartani.

2. Ami az 1. alapján következik is: nem volt manyup, és pláne nem önkéntes. Nem arról volt szó, hogy Józsi fogta a kis pénzecskéjét és betette a nyugdíjpénztárba öreg napjaira, hanem arról, hogy állam bácsi egy tollvonással áttette a járulék 8%-át a FK-ból a kis magánszámládra. Ami persze azért annyira nem volt magán hogy közvetlenül hozzá is férhess, csak az erre felhatalmazott szervezetek kezelhették. A 8% persze hiányzott a FK-ból, így állam bácsi ezt szépen kipótolta. És mert ugye állam bácsi mostanság nem annyira volt nyereséges, hát ez a mindenkori államháztartási hiányt növelte, amit a mindenkori kormány hitelből pótolt. Ez a kis játék a végére kb. 22 milliárdjába került állam bácsinak.

Anno amúgy jó elképzelés lett volna, csak hát az akkori növekedési tervekből ugyanúgy nem lett semmi, ahogy Megyó koma 2003-as jóslataiból a 2006-os magyar euróról. Ami amúgy szintén nem a mindenkori magyar kormány hibája, beleértve a szocikat is, maga az EU járt be más utat mint ahogy azt akkor Móriczka elképzelte.

midnight coder 2014.11.27. 20:12:38

@Szelid sunmalac: A gond ott van, hogy mikorra az átlagpolgárnak akinek a MANYUP-ból nagyobb profitja lett volna (~25 év) addigra kb. 90%-os eséllyel lesz olyan válság, ami az eddigi összes befektetést lenullázza.

Behajtó70 2014.11.27. 20:41:53

@dont be such a nazi: január 1 mond valamit? Nem? Nem csodálom.

Arcade Macho 2014.11.27. 21:22:57

szep szep...
viszont nagyon sok embernek sokkal konnyebben felfoghato a Kosa Szijjarto Lazar Rogan amokfutas

pl. kiruccanunk a vilag masik felere
vagy hogy ne bantsak mar szegeny Petiket hat vett egy normalis hazat es kapott melleje egy uszomedencet, amugy tok gaz az uszimedence es mit tegyen amr szegeny Petike, hordassa tele soderrel?

Kupica 2014.11.27. 21:52:47

Szeretem, amikor olyanok osztják az észt, akik nem tagjai a MANYUP-nak, de naponta hallgatják a Kossuth rádiót és nézik az M1, M2, D1, D2, HIR TV-t, agyilag letisztultak.

Kedves Elvtársak, Elvtársnők, Barátaim!

Az ordas hazugságokkal szemben a realitások:

1., A veszteségekről
Az elmúlt egy évben befizetések nélkül 10% feletti hozamot produkált a pénztáram! Tisztelt ellenforradalmárok - nevezzenek meg egy olyan bankot, befektetést, amely banki, államkincstári számlájukon az elmúlt egy év alatt ennyi eredményt produkált?

2., A pénztári elvárásokról

A maradt 4 pénztárból 3 eddig 0 Ft tagdíj befizetését kérte. Ez még a pénztári SZMSZ-ben is szerepel. (A hülyék nézzenek utána mi az SZMSZ - ez már libsi szakértelem, túl nyúlik a Debrecen - Dubai - Auckland tengelyen.) Tehát eddig ez is teljesítve.
(Csöndben megkérdem - holnaptól a Rogán/Lázár/Századvég/Egyéb tolvajok/stb-ből ki írja a MC'Donalds és a Lufthansa magyarországi érdekeltségeinek a NER kompatibilis irányelveit és árlistáját?)

3., Megvédeni a 200 milliárdot
Kitől? Tőlem - én nem rontottam a pénztáramra? Az államtól - hát milyen jól megvédte a 3.000. milliárdot is? Hová is ment, mennyi maradt belőle?

4., 2012 után is vállalt MANYUP tagság
Azért maradt itt ez a kb 60. 000 ember, hogy végre nem pofázik senki bele a MAGÁN részébe. Matolcsy is megmondta, aki marad az magára vessen. Miért foglalkozik most ez a tolvaj társaság azzal a pénzzel, amelyről a fenyegetésük után is nyilatkoztam, hogy vállalom a csökkenő állami nyugdíj rám eső következményeit? Engem sem érdekel a szomszéd néni megtakarítása. Miattam lehet a vánkosban (így járhat jobban), mert gondolkodhat másként mint a kormány, mint a seggnyaló birkahad.
És a legfontosabb, hogy nem hittünk és most sem hiszünk a demagóg, kommunista, korrupt, hazudós kormánynak.

A többiek meg gyönyörködjenek az egyéni állami számlájuk összegében. Az most hogyan is áll? Gabika, több kommentelő nem látja a rajta lévő összeget - ez most akkor (il)liberális összeesküvés, provokáció, vagy része a mutyinak? Ja nem, a köcsög EU és Amerika ármánykodása az egész! A mocsok ellendrukkerek, de rövidesen ők is behódolnak Putyinnak és rubelben kapják a járadékot.

eszim 2014.11.27. 22:27:41

@midnight coder:
A manyup 1 % hiányt okozott, ez koránt sem elviselhetetlen teher. Arról szólt leegyszerűsítve, ha az egybites agyaddal megértsd, hogy korábban plusz pénzt rakunk a nyugdíj rendszerbe, cserébe a később viszont kisebb lesz az állam fizetési kötelezettsége.
Viszonyításként az állami újraelosztás 50%-a a gdp-nek, 10%-kal magasabb mint hasonló volt szoci országoké, na ez tényleg elviselhetetlen!
"90%-os eséllyel lesz olyan válság, ami az eddigi összes befektetést lenullázza" Ezt hogy jött ki neked??? MErt rohadtul hazudsz fidesznyik, majdnem pont eltelt 25 év a rendszerváltás óta, mikor nullázódtak le a befektetések, he? Még az elqurt évek utáni felkészületlenül ért gazdasági válság után is reálhozamit fizettek a pénztárak.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.27. 22:43:25

@Behajtó70: Azt elfelejtetted a mondandódból, hogy "szerintem". Pedig ez csak a te szar, semmit nem érő, narancsködös véleményed. Semmi több.

gtri 2014.11.27. 22:58:00

@midnight coder:
1. "Ami az 1. alapján következik is: nem volt manyup, és pláne nem önkéntes."

2011-ben mindegyik jelenlegi MANYUP tag nyilatkozott, hogy vállalja azt, hogy "kiírja magát" az állami nyugdíjrendszerből és vállalja a következményeket. A jelenlegi MANYUP tagok mindegyike önkéntes. Erről szép pecsétes papírjuk van, amit bizony aláírtak és egy példány ment a maradt az államnál, egy pedig náluk van.

2. "hogy állam bácsi egy tollvonással áttette a járulék 8%-át a FK-ból a kis magánszámládra"

Soha nem volt ilyen. A magánnyugdíjpénztári tagok nyugdíjjárulék befizetésének 75%-a az állami nyugdíjalapba ment mindig. A maradék 25% ment a MANYUP-ba.
A tagok ezért az ilyen felosztású befizetés miatt a jövőben az állami képlet alapján kiszámolt nyugdíjuk 75%-át kapták volna csak meg. A MANYUP-ban összegyűlt pénzükből kellett volna járadékot kapniuk és bíztak benne, hogy ez >= lesz, mint a hiányzó állami 25%.
Az állam tehát a kevesebb jelenkori befizetés miatt kevesebb jövőbeli kifizetést teljesített volna.

3. "Ami persze azért annyira nem volt magán hogy közvetlenül hozzá is férhess, csak az erre felhatalmazott szervezetek kezelhették."

Jelenleg az önkéntes nyugdíjpénztárakban felhalmozott vagyonához sem férhet hozzá egyetlen magyar állampolgár sem közvetlenül. Csak az önkéntes nyugdíjpénztárak kezelhetik azt a vagyont. Nincs olyan, hogy adamegyek és kérem, hogy fizessék ki nekem azonnal. Van "pár feltétel", amelyeknek teljesülnie kell.

4. "És mert ugye állam bácsi mostanság nem annyira volt nyereséges, hát ez a mindenkori államháztartási hiányt növelte, amit a mindenkori kormány hitelből pótolt. Ez a kis játék a végére kb. 22 milliárdjába került állam bácsinak."

Jelenleg mindenki nyugdjjáruléka az államhoz folyik be. Az állam emiatt jelenleg nem hivatkozhat a nyugdíjjárulék hiányára, mint bármiféle deficit-okra. Ennek ellenére a 2015. évi költségvetés fő számai (tervezet, még nem elfogadott a költségvetés):

Kiadások: 17 258,2 milliárd Ft
Bevételek: 16 380,6 milliárd Ft
Hiány: 877,6 milliárd Ft

Mindezt 3,2%-os gazdasági növekedés mellett, mikor "Magyarország jól teljesít". Szóval még jelentős gazdasági növekedés esetén is képtelen a magyar állam kevesebbet költeni, mint amennyi bevétele van. És erre az államra kellen bíznunk a MANYUP-ban lévő pénzünket? :)

5. "Anno amúgy jó elképzelés lett volna, csak hát az akkori növekedési tervekből ugyanúgy nem lett semmi, ahogy Megyó koma 2003-as jóslataiból a 2006-os magyar euróról. Ami amúgy szintén nem a mindenkori magyar kormány hibája, beleértve a szocikat is, maga az EU járt be más utat mint ahogy azt akkor Móriczka elképzelte."

Orbán Viktor nemrég még nagyon is s szocik hibájának rótta fel az euró bevezetésének elmaradását és a nem megfelelő gazdasági növekedést. Nagyon is hibáztatta ezekért a dolgokért a magyar kormányt. Rendezhetünk egy "Google keresési versenyt", hogy mire találunk több idézetet: hibáztatta Orbán Viktor a szocikat vagy sem? :)

Makkasz 2014.11.27. 23:58:31

@IPetya: lol
Annal nagyobb veszteseget, hogy allam lenullazta avisszalepok megtakaritasait, nem lehet elkepzelni.

USA-ban ket tanarnak nyugdijra lehet 100.000-300.000 dollarnyi maganmegtakaritasa (persze pici allamit is kap).

Makkasz 2014.11.28. 00:00:20

@gtri: En eleve onkent leptem be, azonnal ahogy lehetett, mert nem biztam az allamban.
Ma meg megvan a penzem, es ha kell Brusszelbe megyek megvedeni.

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.28. 06:20:21

@Behajtó70: Na és 1998 január 1-től mit mészárolt le az emeszpé? Meséjjé!

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.28. 06:22:05

@midnight coder: "A gond ott van, hogy mikorra az átlagpolgárnak akinek a MANYUP-ból nagyobb profitja lett volna (~25 év) addigra kb. 90%-os eséllyel lesz olyan válság, ami az eddigi összes befektetést lenullázza. "
- pontosan. 6 éve a magyar gdp tizenötszöröse tűnt el az USA-ban a nyugdíjalapokból.

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.28. 06:28:17

@Kritizálom A. Marhaságokat: Tudod ezt nem hiszem el, h van olyan pénztár amelyik még 2008-ban is nyereséget könyvelt el amikor mindenki bukott akkor. max úgy csak ha a magyar államkötvényeket vett. Akkor pedig ugye csak feleslegesen volt beiktatva közéd és a magyar állam közé.

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.28. 06:33:41

@Kritizálom A. Marhaságokat: Pontosan olvasom.
"DE még akkor is a Nyugdíjpénztári hozamok 1999-2008 közötti időszakot véve 99 % ban POZITÍVAK voltak (szintén PSZÁF adat). "

És ezt újra megerősítetted.

"Azon a részen pedig elegánsan átugrasz, hogy még 2008-ban is pozitív volt a hozam. "

ⲘⲁхѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2014.11.28. 06:35:06

@Szelid sunmalac: És mennyivel nagyobb a kockázatod? Ha bebukod, akkor éhen halsz és temessen el téged az állam?

citrix 2014.11.28. 07:05:12

@bölcsbagoly: Kedves Bagoly! Röviden de velősen: akinek nem inge, ne vegye magára de akire vonatkozik az gyorsan öltözzön fel és takarodjon az EU-s pénzből újonnan épített disznóóljába amit az elmúlt héten avatott fel!!!

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2014.11.28. 08:29:37

@Kupica: en tamogatom, hogy takarekoskodj magadnak. miutan betetted az allamiba ugyanazt mint a tobbiek.

Kupica 2014.11.28. 09:52:42

@droid_: Te sem betetted az államiba, hanem elzsarolták Tőled, tőlem meg nem. Cserébe a MANYUP-os évekért kevesebb lesz az állami nyugdíjam, mint a többieknek - vállaltam. A narancs-vörösingesek einstandot csináltak, de volt már ilyen a füvészkertben.
A gond újra azzal a maszatolással van, hogy a rablás előtt hazudnak, manipulálnak, és a nyáj ezeket az állításokat még el is hiszi. Tán még békamenet is lesz a 60.000 eltévedt lelki üdvéért?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2014.11.28. 10:20:33

@Kupica: Na ott a pont!

Engem nem érint ,mert nem voltam tag,de ez tetszik.:))

Kritizálom A. Marhaságokat 2014.11.28. 13:35:20

@dont be such a nazi: " dont be such a nazi 2014.11.28. 06:28:17
" Tudod ezt nem hiszem el, h van olyan pénztár amelyik még 2008-ban is nyereséget könyvelt el amikor mindenki bukott akkor. max úgy csak ha a magyar államkötvényeket vett. Akkor pedig ugye csak feleslegesen volt beiktatva közéd és a magyar állam közé."

Ja, ha a gazdaság hit kérdése és a PSZÁF adatok hit kérdések, akkor kár vitára szót vesztegetni.
Hitvitákba nem kezdek.

Kritizálom A. Marhaságokat 2014.11.28. 13:40:10

@dont be such a nazi: "Pontosan olvasom.
"DE még akkor is a Nyugdíjpénztári hozamok 1999-2008 közötti időszakot véve 99 % ban POZITÍVAK voltak (szintén PSZÁF adat). "

És ezt újra megerősítetted.

"Azon a részen pedig elegánsan átugrasz, hogy még 2008-ban is pozitív volt a hozam. "
NEN erősítettem meg. Csak leírtam ismét. Ha szerinted nem úgy van, akkor nem velem, hanem a PSZÁF-fal van vitád.Minden bizonnyal jobban értesz a témához a PSZÁF-mál és pontosabb adataid is vannak.

gtri 2014.11.29. 02:25:44

@Makkasz:

Igazad van. Minden jogi lehetőséget meg kell ragadnunk a rablás megakadályozására vagy a kárpótlásunkra.

Én életbe léptettem a B tervemet is. A pénzköltési szokásaim megváltoztatása révén 2018-ig kb. 1,7 millió forint ÁFÁ-t nem fogok a magyar államnak befizetni (teljesen legálisan optimalizálok). Hiszen megmondták: takarékoskodnom kell. Hát takarékoskodok! :)

Szúrófény 2014.12.21. 10:40:25

@sorstalan gáz: Idézet
Ha történelmünk megél még egy ezer évet és lesznek akik a mi korunkat tanulmányozzák, nem fogják érteni a fehér ember ostoba konokságát, hogy miért nem vetette be felsőbbrendű hatalmát, tudását, hogy miért nem használta fel Hitler vezéri útmutatását ahhoz, hogy kimentse magát a kisszámú, undorító, gyáva, pathológiailag terhelt, fizikailag gyenge, arrogáns zsidó gengszterbanda kezéből.
süti beállítások módosítása