Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.12.10.

Totális csőd: mindenki meghibbant a Fideszben?

Hakapeszi Miki

Az undormány Fidesz-rezsimről sok minden rosszat el lehetett mondani eddig is, de azt, hogy koncepciótlanul, értelmetlenül hoztak volna döntéseket, azt semmiképp. Ehhez képest az elmúlt hetek eseményei arra utalnak, hogy először valakinek nagyon elgurult a gyógyszere, aztán a többi fejes is utána ugrott, de mind beverte a buráját, végül ki kellett nyitni miattuk a Lipótot. A friss hír az autópályák bevezető szakaszainak fizetőssé tételéről a hab a tortán, a Fidesz totális csődje, annak beismerése, hogy a bukáshoz vezető úton, a népszerűség zuhanása közepette képtelenek tartani a gyeplőt, felrobbant a NER hatalmas üstjében a cefre.

Hosszasan lehet sorolni, hogy korábban mit miért csináltak. Nyudíjlopás: kellett a pénz a költségvetésbe, hogy Brüsszeltől szabaduljanak. Trafikmutyi, földmutyi: kellett a konc a haveroknak. Hitelesmentés: népszerűségnövelés a gyűlölt bankok rovására. Megszorítások hiánycsökkentéssel: kikerülés a túlzottdeficit-eljárás alól, hogy ne zsarolhassanak pénzelvonással, közben mumussá téve az uniót, játszva a szabadságharcost. Rezsicsökkentés: színtiszta szavazatszerzés a mocsok multik kárára. Államosítások: hatalom bebetonozása. Keménykedések, üzengetések, megfélemlítések, hogy mindenki tudja: aki nincs velünk, az ellenünk, s aki ellenünk, annak reszeltek.

Láttuk, ahogy alternatíva híján és a választási rendszert módosítva, kisebb csalással sikerült is összehozni az újabb kétharmadot, s egészen a netadós baromságig úgy tűnt, hogy a rendszer megingathatatlan. Azóta viszont egészen meglepő gyorsasággal rohad a rezsim. Miközben a mutyik, lopások, irritáló gazdagodások kiderülnek és a sunyi helyzetbe hozásnak sincs vége (lásd a friss dohánymódosítást, melyen megint lézerjanó spanjai nyernek) sorra hozzák a megmagyarázhatatlan, népszerűtlen, senkinek se jó intézkedéseket is a vasárnapi zárva tartástól a drogtesztig. Noha némi bevétel van belőle, az új útdíj mindennek a kicsúcsosodása. Két hónapja a vörös fejű májzsugoros Kovács Ivó még azt üvöltözte a krimóban, hogy bassza meg magát a bukott baloldal, most meg azt, hogy ezek többet lopnak a szociknál, meg hogy Dezső, baszod, ezek elveszik a segélyt és zárva lesz a madaras tuskó is vasárnap, a sarki kismocskosban meg dupla annyiba kerül a kisüsti. Két hónapja még a szerencsétlen fidesznyik bértollnok is azt gondolta, hogy jön a kánaán, most meg kétségbeesett cikket ír, mert nem érti, mi lett szeretett pártjából.

Ami az útdíjat illeti: lehet, annyi történt, hogy a költségvetés egyik titkára most rábukkant a szemfüles újságíró. De az mindenképp védhetetlen, hogy ha tudták, miből teremtik elő a szükséges milliárdokat, akkor miért sunnyogtak róla. Lehet, hogy már látták, hogy óriási balhé lesz belőle és megpróbáltak volna kihátrálni belőle, de nem volt, aki leszóljon a minisztériumba, hogy meg ne erősítsék a hírt. Óriási a zavar a rendszerben. A fő döntéshozók kapkodnak, lehet, hogy egymással is harcolnak, de az biztos, hogy fingjuk sincs, mihez kezdjenek, az események kezelése kicsúszott a kezeik közül. Jóbarát André ma este biztos röhög a markába, ős is profin szopatta szanaszét néhány apró mondattal a magukat tévedhetetlennek gondoló fiúkat.

Kihátrálhatnak holnap reggel az útdíjból, de ez semmit sem változtat azon, ami már egy hete is látszott: a narancsos szopórollerről lenyúlták a féket. Egészen elképesztő helyzet áll elő: a Fidesznek annyi, de nincs helyettük senki. A bizonytalanok aránya az egekbe nő, de senki se akarja vissza az előző bukott rezsimet. Óriási jelentősége lesz annak, hogy ki tud majd megerősödni a következő fél évben. Már nem ér rá évekig, hogy új arcok, erők villanjanak elő a semmiből.  

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

386 komment · 3 trackback

Címkék: csőd útdíj fidesznyik Fidesz

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr806973721

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Most akkor mire figyeljünk a bankautomatáknál? 2014.12.11. 09:57:30

Kedves Rendőrség, köszönjük az okulásunkra kiposztolt egyperces izgalmas kisfilmet, amitől csak az aggodalmunk és a bizalmatlanságunk lett nagyobb a bankautomatákkal kapcsolatban, de a végén úgy maradtunk. Mármint tudatlanul. A hír röviden annyi, hogy...

Trackback: Biztos, hogy te megkapnád az USA-vízumot? 2014.12.11. 09:52:23

Mitől függ, hogy beléphetsz-e az Egyesült Államokba? Semmitől. Elég, ha nem tetszik valamelyik hivatalnoknak a fizimiskád. Ha túl kövér vagy. Ha túl sovány. Ha túl alacsony. Ha túl magas. Ha túl fehér. Ha túl fekete. Ha túl sárga. Az USA szemében a ne...

Trackback: Csalódás 2014.12.11. 08:53:06

A csalódás azon pillanat illetve pillanatok összessége, mikor rájövünk, hogy igazából valami nem az, aminek látszik. Sokfajta csalódás létezik, pl. szerelmi csalódás (ekkor rájövünk kibe is voltunk szerelmesek, és eldönthetjük, hogy a szeretett személy...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hüvely Matyi 2014.12.11. 14:25:33

Ötleteim lennének:

- kerületátlépési adó: különösen jót lehetne kaszálni szombaton VI-VII. kerület határán.
- vidéki adó a fővárosban, pestiek adó vidéken: régi elfojtott igényt szolgálna ki (adóalany lennék mielőtt nem értené valaki az iróniát)
- pacalpörkölt adó: ezt nem is kell magyaráznom, természetesen parlagfű mentesítésre elhatárolva a bevétel.
- WC papír adó a munkáltatókra: az általános bérterheknek megfelelően, hisz magáncélból is használják a céges budit a kollégák, mint a céges telefont.
- pinaadó: 0% kulccsal házasságon belül óvszer nélkül.
- Áfa adót megfizetőek többletadója a kiesett Áfa miatt: arányos közteherviselés.

De most tényleg: miért nem a kihagyott Áfa 10%-át kapargálják össze?

élhetetlen 2014.12.11. 14:30:10

@ex-dr. vuk: „a dugodijat pl. teljes mertekben tamogatom!”. Nem kéne. A dugódíj csak abban az esetben lenne tisztességes, ha lennének a bejövő pontokon ingyenes, őrzött parkolók. Vannak? Nem csak őrzöttek nincsenek, parkolók sincsenek. (Csak a vicc kategória, egyik ismerősöm Sashalomról járt az Őrs vezér térre, ott át szokott szállni a metróra. Parkoló megszűnt, bemegy reggel, fél órát köröz, hogy valahol letegye a kocsit, egyszerűbb busszal, de ő választhat). Az, aki bejön harminc kilométerről, ahonnét éppen nem jön busz, hagyja ott a kocsiját valahol az út szélén őrizetlenül, vagy fizesse naponta a dugódíjat? Ez így nem fair. Ennyi.

ex-dr. vuk 2014.12.11. 14:36:51

@élhetetlen: en nem mondtam, hogy annak nincsenek feltetelei. az elkerulodijhoz nincs az a feltetel ami utan magyarazhato, a dugodij onmagaban nem rossz, csak kell hozza ez-az. Pl. elovarosi vonatok vagy P+R ..
a korgyuru-dij megmagyarazhatatlan faszsag.

bananarepublica 2014.12.11. 14:37:40

Akkor mivan, az anal vonaton nincsen fek??

mrbateman 2014.12.11. 14:39:26

@mennyémá: Jóbarát, semmi szükséged nincs rá, hogy kitaláld/vélelmezd én kire szavaztam, akár meg is kérdezheted egyenesen tőlem, ha tényleg érdekel! Nem tartozik a tárgyhoz, én ezt az útdíj kérdését nem fidesz-antifidesz tengelyen értelmezem, ez nem pártügy, egy ez gazdasági kérdés.

Az én elvem az, hogy a dolgok nincsenek ingyen, nem a verebek szarták oda pest köré azt az aszfaltcsíkot...ennek a költségét fizessék azok akik használják (én, a feleséged és a többi autóstársunk), vagy ha úgy dönt akkor fillérbasszon tovább és ne használja. Tudom ennek a gondolatnak az alapvető hibája, hogy az 5rugók szépen befolynak a kp-i költségvetésbe (lévén már majdnem igazi szocializmus vagyunk és lassan minden állami) ahol elbasszák minden értelmetlen dologra...holott egy fejlesztéssel és karbantartással foglalkozó útalapban kellene maradniuk, az üzemanyagértékesítésből származó forintok egy részével együtt.

De azzal a gyerekes siránkozással nem tudok mit kezdeni, hogy ne kelljen már fizetni, mert ingyen jobb lenne! Ez az elv ugyanúgy vicc, mint ennek az összegnek a mértéke is!

Hüvely Matyi 2014.12.11. 14:39:41

@bananarepublica:

De van, csak még soha nem használták. Nem merik megpróbálni.

élhetetlen 2014.12.11. 14:44:01

@ex-dr. vuk: Értelek, a körgyűrű díj megmagyarázhatatlan faszság, és csak azt fűztem hozzá, hogy az ismert körülményeket tekintve a dugódíj is az. Renben vagyunk.

élhetetlen 2014.12.11. 14:46:06

@ex-dr. vuk: Bocs, és küldök még egy d betűt a rendben szóhoz.

Hüvely Matyi 2014.12.11. 14:47:22

@mrbateman:

Bocs, hogy beleszólok a vitátokba, de szerintem itt nem az a kérdés, hogy köll-e ingyen, fizessünk-e érte. Ha ez így felmerült és kiszámolták/átnézték/jóváhagyták, akkor én is támogatom. Nekem se kell ingyen semmi, de lehet, hogy így lesz drágább összesen. Szerintem itt csak és kizárólag arról van szó, hogy kell x milliárd. Pont. Így meg azért hülyeségnek tűnik.

randomuser1 2014.12.11. 14:52:48

tökeccerű, mi nem megyünk falura, akkor a falusiak se gyűjjenek a városba.. vagy ha igen, fizessenek kapupénzt!

mennyémá 2014.12.11. 14:53:46

@mrbateman: édes kis gyermeki lélek, számold már ki, hogy ez a hányadik "csak 5000 forint". ezek a "csak 5000 forint"-ok sok családban a napi megélhetést/tanulást/minimális szórakozást jelentenék. De I. Orbán Viktorunk a bölcs vezető ezt nagyon nem szeretnék. Ne művelődj, ne tanulj, ne nézd a körülötted lévő világot. csak szépen add oda minden értékedet a vezérnek, ki éjt nappallá téve azon dolgozik, hogy az embereknek jobb legyen. arról valóban nem tehet, hogy előbb a lázároknak, mészárosoknak, kósáknak, rogánoknak, szijjártóknak lett jobb. egyszer majd biztosan sorra kerülsz te is. addig csak fizesd a "csak 5000 forint"-kat. amennyiben közben véletlenül beadod a kulcsot/külföldre tántorogsz/börtönbe mész 1000 forint adóhátralékért, hát istenem, nem születtél szerencsés csillagzat alá.

eszim 2014.12.11. 14:54:31

@Tudományos libsizmus: Esetleg meg lehetne beszélni a dugódíjat az eu-val!? Minden másban el lehet küldeni a picsába az eu-t, de ez megoldhatatlan, nem véletlen, hiszen csak újabb pénzbeszedés!!
vastagbor.blog.hu/2012/06/19/dugodij_nelkul

egyébként a demszkij egy barom

Hüvely Matyi 2014.12.11. 14:55:56

@Emmanuel Goldstein:

Én is javasoltam fennebb. Károly Róbert vagy Ricsi vagy mi is ezt csinálta oszt mennyire sikeres volt. Nem ? De.

randomuser1 2014.12.11. 14:59:36

@Hüvely Matyi: hát igen, én teljen átérzem a fidesz filozófiát, a múltbanézés, az ősi értékekhez visszatérés a megoldás, nem ez az átláthatatlanul félelmetes fejlődés!
biztos vagyok benne, oroszországban is fizetősek az elkerülőutak, vagy ha még nem, hamarosan ők is bevezetik, magyar mintára.

eszim 2014.12.11. 15:02:32

@mrbateman: az nem tűnt fel neked, hogy az üzemanyag már kövéren tartalmazza az adót! És milyen érdekes, ez pont forgalom arányos, környezetvédelmet is figyelembe veszi. Mi a fasz van ingyen akkor?

mrbateman 2014.12.11. 15:15:16

@eszim: De, feltűnt!

(ami nekem fáj ebben, hogy nem marad az "ágazatban" és fejlesztik belőle a közlekedési infrstruktúrát, hanem a benzin adója megy a nyugdíjba, a MANYUP a MOL pakettbe, a MOL a Videotont finanszírozza, stb-stb. Az egész rendszer egy nagy rakás bonyolult szar, ahol az egyetlen hangsúlyos rendezőelv, hogy minden forrás legyen az államé, aztán majd az állam fedezi a költségeket...az állampolgár meg kussoljon.

A rendszer szar és dilettáns és arra a szoci nosztalgiára épít, hogy az állam adjon nekem lehetőleg sokat, de ugyanakkor ne legyen már geci és vonjon el keveset!

Konkrétan ebben az ég világon semmi kivetnivalót nem látok, hogy aki használja az infrastruktúrát az fizessen érte!

Most őszintén, mi köze özv. Kovács Istvánné 80 éves battonyai lakosnak az M0 kivitelezési költségeihez...holott a beruházási költség elvileg nyomokban tartalmazza az általa befizetett ÁFA-t is.

Vetkőzzük már le ezt a minden ingyen kell, meg nekem jár dumákat, fizessük meg az árat, viszont követeljük is meg a tartalmat!

Hüvely Matyi 2014.12.11. 15:18:50

@Emmanuel Goldstein:

Látom érted, merre haladunk.

Nézd a királyi városok is megállíthatták a kereskedőket oszt elkerülték őket? Na ugye.

Megyünk, csináljuk, haladunk.

Jó lesz ez, csak még nem látjuk az összképet. Én legalábbis nem. Sőt.

mrbateman 2014.12.11. 15:19:31

@mennyémá: ebben igazad van!

Én nem sok dologgal - sőt az alapkoncepcijukat(erős állam, szabadságharc, stb) is teljesen elutasítom - tudok 2010 óta egyetérteni, de ezzel a javaslattal igen. Válasszuk le róla a fidesz-faktort és csak a tartalmát nézzük!

randomuser1 2014.12.11. 15:26:10

@Hüvely Matyi: egy ideje arra gyanaxom, a főnök elsumákolta az utóbbi pár orvosi kontrollt és a szerotoningátló adagja már nem optimális..
aztán franc tudja, lehet siva követői, először mindent elpusztítanak, hogy a semmiből tudják újraépíteni :)

mennyémá 2014.12.11. 15:26:27

@mrbateman:
"Most őszintén, mi köze özv. Kovács Istvánné 80 éves battonyai lakosnak az M0 kivitelezési költségeihez...holott a beruházási költség elvileg nyomokban tartalmazza az általa befizetett ÁFA-t is."
akkor ezen logika mentén gondold végig, hogy nekem mi közöm van özv.Kovácsné nyugdíjához, orvosi számlájához, a háza előtt menő út karbantartásához.

De ok legyen fizetős, viszont akkor ne legyen 1,5-2 óra bejutni a munkahelyemre tömegközlekedéssel (a hangsúly itt a tömegen van). konkrétan az előző melóhelyem tömegközlekedéssel 2 óra volt + 20 perc séta. Autóval 45 perc háztól házig. A megnyert időt a: pénzkeresettel b: családdal tölthettem

randomuser1 2014.12.11. 15:28:13

@mennyémá: csaxólok, jövőre lesz évi 50k kultúrerzsiutalván, full adómenetes.
méghogy nem művelődjünk, de, miazhogy, nagyon is!

mennyémá 2014.12.11. 15:33:15

@Emmanuel Goldstein: királyság...felcsúton elfoogadják majd, amikor megakarjuk nézni a mágnás miskát?

eszim 2014.12.11. 15:35:18

@mrbateman: Nem értem amit írsz! Ennek az újabb adókiterjesztésnek a bevételét is pont ugyanúgy benyeli az állam és szar hatékonysággal költi el, mi több el is lopnak belőle, mint a benzin adóját, mitől más ez?

Fizet ért b+ közvetlenül a benzin adójával.

Legalább következetesen írd a hülyeségedet, az első mondatodban jelentetted ki, hogy özv. Kovács Istvánné pont a benzin adójából kap juttatást.

Hüvely Matyi 2014.12.11. 15:37:12

@Emmanuel Goldstein:

Na most bennem emberedre akadtál, mert én már voltam Siva egyik sírjánál, de ő mindig újjászületik.

De ez már transzcendens és ugyan keleti nyitás, de hagyjuk. Mit mond Svarci a Vörös zsaruban mikor kérdezi az amcsi rendőr, hogy Önök mivel oldják a stresszt: vodkával.

Szerintem egyébként a főnök nem iszik többet, mint én, ez dili cucc is hülyeség.

Egyszerűen elszakadt a valóságtól. Ebben a korban már nehéz visszavezetni.

mrbateman 2014.12.11. 15:38:38

@mennyémá: Nálam ezzel nyitott ajtókat döngetsz, én is azon vagyok, hogy ne vonjanak el sokat, de nem is várok el sokat...maradtam manyup-ban, nem kell a nyugdíj, bár vonják a mostmáradótésnemjárulékot, van EÜ-biztosításom, utálok várni SZTK-ban, nem kaptam szocpolt, nincs türelmem baszakodni a hagyományos állami utakon, ha tehetem a fizetős autópályát választom, stb.

Nyertese lennék egy olyan rendszernek, hogy nem adok semmit, de nem is kérek semmit...de tudom, hogy ez felelőtlen hülyeség és belátom, hogy vannak olyan költségek, amelyeket közösen (nekem is) kell fizetnünk pl: özv. Kovácsné mentőjét és nyugdíját.

Viszont hányok attól, amikor az ember nem képes észrevenni magát és minden kéne neki, de fizetni az már büdös!

Az igazi rákfenéje az országnak az ez a kibaszott expanzív fiskális politika, aminek céljai teljesen légbőlkapottak és alaptalanok.

mrbateman 2014.12.11. 15:40:26

@eszim: Nem mindig sikerül megugrani a lécet, még ha az alacsonyan is van! Azért próbálkozz!

ex-dr. vuk 2014.12.11. 15:49:17

@mrbateman: jo de akkor legyen jardaado is. szigoruan hitelesitett lepesszamlaloval ... kb ennyire komolyanveheto ez amit mondasz.

eszim 2014.12.11. 15:57:45

@mrbateman: Elég szánalmas érv ...

mrbateman 2014.12.11. 16:01:22

@ex-dr. vuk: bár ugye nyilvánvaló hülyeség, de felőlem aztán legyen!

ami számomra érdekesebb, hogy mire akarjuk elkölteni az általam befizetett pénzt!

Nem látom a felelős állampolgárnak még csak a szándékát sem, aki szóvá tenné, hogy mire basszák el a pénzt és milyen felhatalmazás alapján (2006 óta programjaik sincsenek, hogy nagy vonalakban közölnék, mire kérnek felhatalmazást) vállal kötelezettségeket. Mindenki elvan a valagán, csak akkor bubog, ha ő személyesen érzi, hogy fizetni kell!
Ez így egy nagy lófasz esti fénynél!

mrbateman 2014.12.11. 16:03:55

@eszim: Ha mondasz valami tartalmat, akkor majd érvelek...ha szükségesnek tartom vitázni az állításoddal, mert netán nem értek egyet.

Ugyanis nem állítottál semmit, csak annyi jött le, hogy nem értettél meg.

randomuser1 2014.12.11. 16:04:41

@Hüvely Matyi: lehet, nem szed semmit, csak van egy olyan paternalista hozzáállása, ami alapvetően anakronisztikus és szinte már beteges, de nagyon szimpatikus, főleg a katolikusoknak, épp csak a többiek nem értik.
én szeretem, ha valaki megmondja mit kell tegyek, megfogja a kezem, nem kerülök olyan zavaró helyzetbe, hogy magam kell éljem az életemet.

randomuser1 2014.12.11. 16:05:49

@mennyémá: sőt, vehetsz belőle fradis sálat a meccsen!
lehet, újpesteset is, a főnök nagyon liberális a lila majmokkal.

eszim 2014.12.11. 16:14:45

@mrbateman: folyton magadat hazudtolod meg, de hiába világítottunk rá többen, mindegy örülj az újabb adónak akkor ...

Hüvely Matyi 2014.12.11. 16:15:20

@Emmanuel Goldstein:

Szerintem ez nem klerikális kérdés. Apa kell. Ha elveszíted fáj, ha megmarad, többnyire fáj.

Kompország vagyunk, hol apa kell, hol demokrácia. Most apa irányába lendültünk, majd visszaing az inga, de jogosan kérdezik sokan itt és máshol : hová?

Én már rendbe tettem magam apakomplexus ügyében. mrbatemannak itt igaza van, hogy engem ne segítsenek. Abban nincs igaza, hogy ne is vegyenek el tőlem, ha nincs kiszámolva, hogy hogyan lesz jobb legalább egy másiknak.

mennyémá 2014.12.11. 16:16:01

@mrbateman: na akkor egy nevezőn vagyunk. mint írtam, nekem csak annyi a bajom, hogy majd akkor "szívesen" fizetem a "csak 5000 forint"-kat ha azok nem medencés házakra, új-zélandi utakra, üres stadionokra, vida ildikók segélyalapjának feltöltésére mennek. Ja, félreértés ne essék gyurcsány és kóka hülyeségei legalább ennyire csípték a szememet. addig viszont igenis felemelem a szavam ellene.

f@sk4l4p 2014.12.11. 16:19:59

Csak csendben súgnám a pestieknek, hogy Szegeden mióta van autópálya, mindig is fizetős volt az elkerülő út, nem kis bosszúságot okozva a szegedieknek. Kiálltak mellettük a fővárosiak? Nem. Akkor most főjetek ti is a levetekben.Ha a nullás felé járok, így is úgy is lesz matricám.

ex-dr. vuk 2014.12.11. 16:27:00

@mrbateman: it tmost nem csak az szamit, hogy hova koltik, hanem hogy mire szednek... ha egy adofajta konkretan kart okoz, mert megvaltoztatja az autozasi szokasokat (belvaros fele tereli az autosokat), akkor rohadtul mindegy mire koltik a penzt, mert ha a legjobb helyre is megy, akkor is nagyobb a kar, mint amennyit beszedtek.

ex-dr. vuk 2014.12.11. 16:28:11

@f@sk4l4p: igen ez mar regota fajdalom, de tudjuk az okat. Botka a polgarmester. Ennyi.

ex-dr. vuk 2014.12.11. 16:29:26

Egyebkent amikor ilyen baromsagokat dobnak be, akkor azt tudni kell, hogy mindig gumicsont. Most be kellett vetni valamit a drogteszt feledtetesere, de csak akkor mukodik, ha megnagyobb faszsag. Szerintem sikerult, emlekszik meg valaki a drogtesztes otletre? Pedig par napja volt :)

Arcade Macho 2014.12.11. 16:30:25

@f@sk4l4p: nekem semmi bajom nincsen a fizetos M0 -al

azzal van bajom hogy nem HASZNALATARANYOS

meg ugy kellene az M0 -t fizetosse tetelet megtenni, hogy Budapesten MINDENHOL tobbet kelljen fizetni az utert

egy kisse vicces az hogy autopalyan kell fizetni mig Budapesten nem

randomuser1 2014.12.11. 16:33:18

@Hüvely Matyi: egy ideig mindenképpen szükséges, de talán az volt a középkor. az európai társadalom kinőtt belőle, a jközösség önállóan is fenn tud maradni.
legalábbis azt hittem,de a rencerváltás utáni pár évtized elbizonytalanított. közösségi szinten simán nem tudunk mit kezdeni magunkkal, magánemberként nyilván mindenki más elvárásokkal él, van akinek jó a hanyatló nyugat alacsony kontrollszintje, van akinek az orosz államberendezkedés is túl liberális...

f@sk4l4p 2014.12.11. 16:40:00

@Arcade Macho:

Ezt most nem igazán értem, ne haragudj :)
A lényeg: vagy mindenhol legyen fizetős minden autópálya szakasz, vagy sehol, de ne legyenek privilégizált települések ahol az amúgy is magasabb életszínvonalon élő emberek nem fizetnek azért amiért máshol igen.
Napi szinten szívok (és ha így marad jövőre éves bérletet kell vennem) azért mert két település közötti útszakaszon, hogy ne kelljen matricát vennem, be kell mennem a szegedi külső körútra.
Merem állítani, hogy a szegedi forgalom nagyon nagy százalékát adják a hasonló átutazó autósok.
Tüntetések voltak (politika függetlenül) még is nagy ívben szart rá mindenki a tisztelt házban.

randomuser1 2014.12.11. 16:46:31

@f@sk4l4p: szegeden terveznek dugásdíjat bevezetni az amúgy sugaras útszarkezetű város közponyába?

mrbateman 2014.12.11. 16:49:12

@eszim: Világíts már rá kérlek valami konkrétumra és akkor beszéljük meg, de ne szenvedj itt tovább!

mennyémá 2014.12.11. 16:50:25

@f@sk4l4p: jól megfogalmaztad a házban. szegeden ugye nem narancsos a főnök, vagyis az ottaniak büdös hazaáruló liberálbolsi panelprolik, vagyis fizessen a rohadtja, ha már nem az ő kutyájuk kölkére szavazott.

mennyémá 2014.12.11. 16:52:39

nem mellékesen, vegyük észre, hogy újfent a vidék-budapest ellentét előrángatása folyik, hétvégén volt drogos-nem drogos, jövő héten jön majd a buzi-hetero, utána cigány-nem cigány.
csuti törpe folyton ezt csinálja. ellenségkép mindenkinek. csak ő a grál lovag.

maxell birka meghízott hegesztő 2014.12.11. 16:55:47

Teljesen jogos, szükségszerű és megkerülhetetlen az úthasználati díj bevezetése! Bolgáriában például több nagyváros körül épült gyorsforgalmi út használatáért is fizetni kell.

A neszebári körgyűrű körönként 867 új leva, míg Várnában napi matricát kell venni 57 leváért, amit a szélvédőre kell kiragasztani és két évig megtartani. A legdurvább Szófiában a helyzet, mert itt 199 levás havi matricával lehet menni két hétig, utána kiegészítő díjakat kell fizetni, amit az elektronikus rendszer automatikusan kiszámláz az üzembentartó részére minden hó 31-éig.

ex-dr. vuk 2014.12.11. 16:59:59

@maxell a birkaember: milyen jo, hogy utolertuk bulgariat. \o/
en szeretnem nemetorszagot vagy angliat utolerni inkabb, ahol ingyenes az autopalya (nem csak a korgyuru, hanem minden!).

randomuser1 2014.12.11. 17:01:14

@maxell a birkaember: igen, de szófiában az árba bennefoglaltatik a parkolókban kihelyezett közösségi cigánykurvák bérleti díja!

mennyémá 2014.12.11. 17:01:15

a szopatáson kívül mi értelme ennek???
a piros részek lesznek fizetősek

mapsengine.google.com/map/embed?mid=zbRGRi1S67dM.kRfntUGN9Lt8

maxell birka meghízott hegesztő 2014.12.11. 17:06:28

@Emmanuel Goldstein: tévedés!

Ne keverd ezt az országot a bűzös, rothadó Nyugattal. Itt az emberek még valóban a keresztény erkölcs szerint élnek és házasságon kívül nem keresik más férfi / nő társaságát.

mrbateman 2014.12.11. 17:11:17

@mennyémá: annyiban vagyunk/lennénk közös nevezőn, ha a felhatalmazás nélküli, értelmetlen kiadások ellen emelnénk fel a szavunkat és nem az újabb adó ellen.

Én az adóra úgy tekintek, hogy elsődlegesen biztosítsa a bevételt és közben sújtsa a társadalmilag/gazdaságilag káros tevékenységeket (környezetszennyezés, alkohol, cigi, stb), ösztönözze a jövedelemtermelő beruházásokat és NE/KEVÉSSÉ FOGJA VISSZA A GAZDASÁGI TELJESÍTMÉNYT.

Ennek restriktív hatása nem lesz, nem lesz senki olyan marha, hogy ne használja az M0-t. Mert nincs olyan alternatívája ami ne követelne túlzott ráfordítást (elsősorban időben). Ki fogjuk fizetni, evvan...amivel nekem nincs bajom, azzal viszont igen, hogy többek között ebből a pénzből miért veszünk bankokat, stadiont, Ócsát, Paksot, gáztározót, szimplán lopjuk el túlszámlázással, stb.

Ez az igazi kérdés, amelyben úgy gondolom nekem csak akkor van jogom és lehetőségem kérdezni és elszámoltatni...ha nem tagadom meg a részvételt a bevételi oldalon.
Tudom fizetsz eleget és már hányadik baromság kell még...ebben igazad van. DE nézd a sorrendet, ok-okozatot.

Elsődlegesen ők (minden párt, minden kormány, mindig, mindenhol) pénzt akarnak költeni (hogy annak egy jelentős százalékát zsebre tegyék) ehhez kell a bevételt hozzárendelni.
Így a társadalom elsődleges feladata és jól felfogott érdeke, hogy a kiadási oldalon követel szorosabb elszámolást, mivel ha nem tudna ész nélkül költeni, nem is adóztatna, mert ezzel a saját újraválaszthatóságát nehezíti.

Nem látom a felelősen gondolkodó széles tömegeket, hogy tüntetnének a Budapest Bank megvétele, PaksII, gáztározó ellen!

randomuser1 2014.12.11. 17:14:17

@maxell a birkaember: bocsika, mindig elfelejtem, bulgária a görögkeleti katolikus vallás fellegvára, az emberi civilizáció megváltója!
vagy az oroszország? már nem vagyok teljesen képben mióta a hanyatló kapitalista ideológia szellemi leépülésbe taszított.

mrbateman 2014.12.11. 17:14:41

@ex-dr. vuk: figyelj nem fogja megváltoztatni, mert piti összeg ahhoz a bosszúsághoz képest amit a dugóban ülve érzel!

Most itt a monitor előtt oké, de egy bedugult körúton a kocsiban ülve 1,5km/h mellett nekem ott és akkor 20.000-t is megérne, hogy szabaduljak!
Nincs az a hülye, nem létezik!
De most komolyan, nemár!

ex-dr. vuk 2014.12.11. 17:19:52

@mrbateman: hidd el, hogy sokan ott fognak szembesulni csak a dugoval, mikor mar benne vannak. es minden nap remelykedni fognak, hatha aznap nem lesz.

szerinted miert araszol a sok fasz Londonban MINDEN NAP a belvarosban kocsival? Ne mondd nekem, hogy azok ott nem tudtak, hogy aznap (is) dugo lesz. Sot ezek ezert meg fizettek is, mert dugodij is van. Ha nem lenne akkor moccanni sem lehetne.
No persze London korul 2x5 savos korgyuru van INGYEN (meg minden mas autopalya is ingyen van).

De meg mindig nem gondolsz azokra, akiknek nem is lehetne megyekartya vagy mifasz, mert mondjuk havonta egyszer megy csak arra. Vegyen 10 napos matricat minden alkalommal, mert 4-5 km-t kell menni a korgyurun. Happersze.

mrbateman 2014.12.11. 17:20:25

@maxell a birkaember: Te aztán tudod, hogy kell érvelni!

Ki nem szarja le bulgáriát! Bebaszna, ha az lenne az etalon!

ex-dr. vuk 2014.12.11. 17:21:11

@mrbateman: nem lenne ilyen faszsagnal sokkal egyszerubb ha viktorka maradna a seggen es nem kurna el 200 milliardot a varba koltoztetesere (es kiralya koronaztatasara)? Vagy mondjuk fasztolcsi nem adakozna el szinten 200 milliardot a haverjainak? Es akor maris 10x annyi penz van, mint ennek a baromsagnak az eves bevetele, szoval a kovetkezo 10 evben nem kell bevezetni.

ex-dr. vuk 2014.12.11. 17:21:48

@mrbateman: A NERben most azerbajdzsan meg torokorszag a merce, nem tudtad? :)

randomuser1 2014.12.11. 17:23:19

@mrbateman: így igaz, bulgári nekünk nem etalon, mióta beintett vlagyimir vlagyimirovicsnak és az ő feketettengeri gázosvezetékének!

mrbateman 2014.12.11. 17:24:46

@ex-dr. vuk: De!
javaslom a 17:11:17-kor kommentben elkövetett LSD-s álmomat!:-)

mrbateman 2014.12.11. 17:28:32

@Emmanuel Goldstein: az önkéntes hülyénél nem kell költséghatékonyabb jóbarát!

Figyeld meg fényességes ajándékokat fognak még kapni a bolgárok a beleegyezésükért vs. mi hitel veszünk fel, hogy az oroszok exportáljanak egy vastagot.

randomuser1 2014.12.11. 17:34:56

@mrbateman: el tom képzelni, a ruszkik visszaépítik nekik a lovecsi moszkvicsgyárat :)

mrbateman 2014.12.11. 17:36:10

@Emmanuel Goldstein: ja, holott közibük is lövethetett volna!

maxell birka meghízott hegesztő 2014.12.11. 17:38:04

@mrbateman: inkább, mint a rothadó skandináv államok, ahol bakanccsal tiporják a keresztény erkölcsöket.

mrbateman 2014.12.11. 17:42:24

@maxell a birkaember: Szerintem ne szarozzatok támadjátok be az USA-t, hogy fehér rendőrök fegyvertelen feketéket lőnek halomra!

Álljon ki a Szíjjártó,, hogy " Ahol halomra lövik a fegyvertelen négereket, ott én néger vagyok!"...és szólítsa fel az Obamát, hogy hagyjon fel a rasszizmussal, mert az a történelem szemétdombjára való!

Ha jövő héten valamely kretén kiállna ezzel a tematikával, akkor én most részeg vagyok az 50 liter saját használatra pálinkámtól!

Arcade Macho 2014.12.11. 17:43:22

@f@sk4l4p: en is ezt irtam!

hogy legyen fizetos mindenhol, viszont az elkerulo szakasz az kevesebbe is keruljon

de elmondom az en esetemet...

leugrok videkre, 150 kilcsi oda es annyi is vissza es az belekerul 3000 -be azaz km -kent 10 HUF!
es akkor barki, ismetlem BARKI betantorog a belvarosba es akkor neki km -kent 0 Ft

ez szerintem nagyon rossz megoldas, igenis aki napi szinten kovalyog Budapesten a belvarosban az masszivan gazdag, vagy konnyeden meg tudna oldani tomegkozlekedessel, igy fizessen csak km-kent 30 Ft-ot(ha egy atlagos autopalyas leruccanas az 10 Ft / km!), es ne azt a masik agyremet fizetgessuk, amit dugodijnak hivnak, es ami alol egy kamu bejelentett lakcimmel mentesulni fog az autok legalabb fele jo magyar modra

mrbateman 2014.12.11. 17:43:29

@maxell a birkaember: Ja te nem is az vagy, csak hasonló!:-)

randomuser1 2014.12.11. 17:46:20

@mrbateman: éppenséggel, ha már így visszakapták szevasztopolt, hajóval körbe is lőhetik a környező országok tengerpartjait...
rutin hadgyakorlat, bárkivel megesik.

mrbateman 2014.12.11. 17:46:20

@Arcade Macho: Na meg a piros autó is fizessen többet, mint a bilikék...mert a piros az szép és rohaggyonmeg!

maxell birka meghízott hegesztő 2014.12.11. 17:47:49

@mrbateman: a háború nem megoldás, a keresztény türelemmel is ellenkezik.

De hogy nyugodt, demokratikus és erkölcsös bolgár és orosz barátaink felé kell orientálódni, az nem kérdés!

mrbateman 2014.12.11. 17:48:26

@Emmanuel Goldstein: Igen, nekik könnyű! Mi meg olyan kis ország vagyunk, hogy meg sem tud fordulni a légterünkben a MIG-29, kénytelenek voltunk Grippent venni!

mrbateman 2014.12.11. 17:51:57

@maxell a birka hegesztő: Mindig szimpatikus volt az a nyugodt beérkezettségtudat, visszafogottság és elegancia, amit ezek az országok sugároznak magukból!

f@sk4l4p 2014.12.11. 18:07:17

@Arcade Macho:
Na ez viszont jó ötlet.Bár úgy tudom nálatok elég szarban van mostanában a tömegközlekedés, szóval nem tudom, hogy reagálná le a BKV a jelentősen megnövekedett utasszámot.
Az viszont valóban nonszensz (ismételten politikamentesen mondom), hogy 150-200-250 lóerős autók ezrével cammognak a nagyvárosokban csúcsidőben, miközben a fosőrön kívül nincs senki más az autóban. Ha másra nem, talán arra jó lenne egy ilyen megoldás, hogy az embereket a közösségi közlekedés, a kerékpározás illetve a tömegközlekedés felé terelje.

Halálosztó Babgulyás 2014.12.11. 19:09:46

@Diorella Queen: Amennyiben a Jobbik ölébe hull a hatalom, azonnal elhagyom az országot. Már most is fontolgatom. Sokan jönnek majd velem.

Hüvely Matyi 2014.12.11. 19:41:58

@mrbateman:

Kalinyingrádi (vesd össze: Königsberg, Karaliaučius, Królewiec) légtérben is nehéz fordulni, nyilván ezért mókás manapság a balti légtér.

Arcade Macho 2014.12.11. 20:10:32

@f@sk4l4p: az a vicc, hogy most fogjak a dugodijat bevezetni Budapesten 2 even belul
1 eve csinaltak meg a teherszallitoknak a km aranyos fizetest
es akkor most ez

3 kulonbozo rendszer, azert ez elegge komoly huzas, a helyett hogy egyszerusitenenek

Piftike 2014.12.11. 20:31:09

Azt hiszem, így estére összezavarodtam, segítsetek!
Magyarországon 19 megye van. Egy megyei tökömtudja kártya 5000 ft. Ha egy éven belül mondjuk háromszor utazom különböző megyékbe, esküvőre, temetésre, és Ausztriába, akkor ahány megyén keresztülvergődöm, annyiszor 5000 ft-ot kell kifizetnem. Persze ahova már egyszer fizettem, oda mégegyszer nem. Tehát, ha én mind a 19 megyében meg szeretnék egyszer fordulni, akkor 19x 5000, azaz 95 ezer forintért járhatom be kis országunkat egy éven belül? Jól értelmezem?
Mi lesz a szerencsétlen külföldivel, aki azt sem fogja tudni nagy valószínűséggel, hogy áthaladt egy vagy öt megyén, mire elérte a fővárost? Komoly kérdés lesz turisztikai szempontból is a javaslat, mert amikor majd több tízezer bírságot fizetnek ki a f@sz, idióta ötlet miatt, akkor kikerülik inkább szép kis hazánkat!

Untermensch4 2014.12.11. 20:53:56

@Arcade Macho: "aki napi szinten kovalyog Budapesten a belvarosban az masszivan gazdag, vagy konnyeden meg tudna oldani tomegkozlekedessel"
azért autóval drágább is a parkolás mint tömegközlekedéssel...
@f@sk4l4p: " Ha másra nem, talán arra jó lenne egy ilyen megoldás, hogy az embereket a közösségi közlekedés, a kerékpározás illetve a tömegközlekedés felé terelje"
vannak olyan zsúfolt országok ahol (figyelem! világszám) a járművek alapterületére koncentrálnak. micsoda ötlet mi? mert a forgalmi dugó egy területi probléma... véletlenül az egyik éllovasa a műfajnak japán. ha már próbáltuk a német jogosítványrendszert adaptálni kgfb-rendszerként, a japánoktól is megpróbálhatnánk vmi működő dolgot átvenni, mondjuk a zsúfolt városbeli (nem tömeg-)közlekedést mondjuk... hab a tortán hogy vszeg a japók kulturáltan hálásak is lennének hogy helyzetbe hozódtak a gyártóik az eu ellen lázadó orbanisztánban. win-win. mopedautókról meg a háromkerekű izékről amivel tele van dk-ázsia ne is beszéljünk.
@Piftike: 19 megye... és hány megyei jogú város? matrica-ügyben mit jelent a "megyei jogú"? :)

Piftike 2014.12.11. 21:01:03

@Untermensch4:
23 megyei jogú város van, de szerintem csak a megyékre vonatkozna az 5000 ft.
De az sem világos, hogy a bevezetőkre matricát emlegetnek, a megyékre kártyát.

Arcade Macho 2014.12.11. 21:13:02

@Untermensch4: "azért autóval drágább is a parkolás mint tömegközlekedéssel..."

igen ez igy van, ha napkozben le akarja tamasztani valahol
de mi van ha nem kell sehol sem hagynia, huzamosabb ideig?
mi van akkor ha meg tudja okosba oldani ugy hogy bejelenti az autot egy haverjahoz a belvarosba?
es mi van ha csak atsuhan a belvaroson, es a masik oldalt a belvaroson kivul tamasztja le?

mondom CELZOTT es mindenkire kiterjedo adoztatas kellene
es nem az hogy havi egy lityi benyabol letudjak az ujabb hadisarcot

Piftike 2014.12.11. 21:13:04

@Untermensch4:
akkora faszság ez a meglehetneoldani tomegkozlekedessel duma! Remélem jogerős csuklás jön arra, aki erre hivatkozik...
Én Érd-Parkvárosból járok be a XI. ker.-be dolgozni, vasút nincs, ( Érd másik végében lehetne felszállni vonatra, ahol nincs megoldva a P+R, oda lejutni annyi időben, mint be a XI-be), vagy mehetnénk sárga busszal, ami tömve van, időben negyven perc és még +a fővárosi közlekedés. Autóval a nap bármely szakában 20 perc alatt bent vagyok.
Fizetek egy valag nem nevesített adót a fővárosnak, nincs ingyen parkolás, csak ha elcsípek egy fővároshoz tartozó útszakaszt , stb. Többszörösen szopóágon vagyok.
De örülök, hogy van munkám.:-), amiből a 62. Adót is kifizethetem!

Arcade Macho 2014.12.11. 21:17:04

@Piftike: vissza fognak lepni ez a megye alapon szervezodo cucc ez egy agyrem

helyette megkernek minden jogositvannyal rendelkezo egyent hogy faradjon a kasszahoz, es tolja be az 5e -t az M0 es a bevezeto utak miatt

Piftike 2014.12.11. 21:24:50

@Arcade Macho:
Szerintem az egészet benézték, nem lesz belőle semmi, akkora agyrém!
Legyünk résen, holnap jön az újabb ötlet, ezt elvetik.
De valóban "tisztességesebb" lenne egy " mindenki fáradjon a kasszához" és mehetünk amerre látunk:-)

Untermensch4 2014.12.12. 06:54:57

@Arcade Macho: már régóta van célzott adóztatás, az üzemanyag árának több mint a fele adó. ezen kívül elég sok egyéb jogcímen adóztatják a saját járművek használatát. a pofátlanság csúcsa hogy egy ideje már nem is próbálják titkolni hogy a regadót a vám helyettesítésére találták ki (de nekünk az eu az ellenség amin belül nincs vám...) ehhez képest az "olcsó" tömegközlekedés úgy "olcsó" hogy a költségek egy részét nagyvonalúan eltitkolva fizetik az adónkból. szted mennyibe kerül egy utaskm a máv-val illetve a bkv-val? és autóval? ha a bkv-nak is fizetnie kellene a buszok parkolásáért azzal együtt mennyibe kerülne?

Arcade Macho 2014.12.12. 09:05:46

@Untermensch4: nem, ez egyaltalan nem celzott adoztatas

az hogy MINDENKI fizeti mindenhol ugyanolyan mertekben, akkor a belvarosi autoval kozlekedot nem celzottan adoztatjak a belvarosi ut hasznalatara, hanem csak szettolva mindenkire

gondolom te se gondolod komolyan hogy a videki autos fizesse a budapest belvarosi autos helyett az adot?

celzottan meg kell adoztatni a belvarosi autohasznalatot, irtam 30 Ft/km, ha nekem pl. a casual autopalyahasznalatom 10 Ft/km
termeszetesen a hatalmas nagy onkormanyzatok altal szedett adot ebben az esetben el kellene torolni

Untermensch4 2014.12.12. 21:02:07

@Arcade Macho: sztem az önkormi autóadó lehetőség hogy az önkorm-k versenyezzenek és végülis ha belegondolsz, ahol laksz ott biztos koptatod a kocsiddal az utakat. a benzinárban az útalap meg az országos úthálózatra lett kitalálva csak ellopják. az autópálya nem alap. extra szolgáltatás amiért külön fizetsz ahhoz képest mintha az alternatív úton mennél.

Arcade Macho 2014.12.14. 00:46:34

@Untermensch4: "ha belegondolsz, ahol laksz ott biztos koptatod a kocsiddal az utakat"

varjal erosen belegondolok...
nem ez nem stimmel
az autom a belvarosba van bejelentve es a kulvarosban koptatom az utat

hulye is lennek most kijelentkezni hogy jon a dugodij, szopassak csak azt aki nem tudja elintezni, ha mar megy ez a "szopassuk meg a nepesseg egyik reszet de a masikat nem" idiotizmus

Untermensch4 2014.12.14. 16:13:39

@Arcade Macho: az egy dolog hogy a sok bürokrácia sok trükközést "kíván" de vonatkoztass el bp-től (tudod, az ország lakosságának másik háromnegyedéről beszélek) és úgy gondolj bele. egyrészt alapesetben laksz vhol és ott fizetsz gjműadót, és dolgozol vhol ahova eljársz a kocsiddal, útközben tankolsz. ez utóbbi során arányosan fizetsz tetemes adót azért mert saját járművel mész az "olcsó" tömegközlekedés helyett. ha nem "otthon" tankolsz akkor szegény önkormi még iparűzési adóhoz sem jut általad miközben használod az utakat de ahol laksz ott biztos használod. a benzinár adójában az is jó hogy ha erre jár musztafa az évi kétszeri berlin-ankara túráján és tankol, abból is van adó meg ha egyszer lesz olyan kevésbé mohó fővezérségünk akkor ha nálunk olcsóbb a benya mint a szomszéd országban akkor a határ mentén átjönnek tankolni és abból is van adó, mi meg nem járunk ki ilyen módon és abból is. még egy darabig megy ez az "elintézzük okosba" meg "sokat markol keveset fog" de vasfüggöny nélkül így túl sokan fognak lábbal szavazni és a másik demográfiai probléma is megnő. na én addigra pozicionálom magamat a pénz-politikusok-lámpaoszlopok összefüggés közérthető kommunikációjára

titan 2014.12.16. 15:48:55

@dr kíváncsivagyok: tapasztalatom szerint akkor szokták az emberek a hiszti szót alkalmazni, amikor el akarják bagatellizálni a felháborodás jogosságát. Szülő-gyerek viszonyban is.

titan 2014.12.16. 17:45:11

@jet set: sok mindennel amit mondasz nem tudok egyetérteni, de ezzel kb. teljesen

titan 2014.12.16. 17:53:19

@jet set: pedig a becsületes adózokat szivatják ezzel is.
És hogy milyen hatása van a fuvarozókra és nem helyi munkavállalókra kivetett extra adóknak? Kb. ugyanaz, mint a bankadónak és a telekommunikációs adónak
Meg persze érdemes megemlíteni, mennyi többletköltséggel járt a kötelező reklám, amit a közös képviselőknek és a közműszolgáltatóknak kellett megtenniük. Nos, volt amikor felért a rezsicsökkentéssel. Persze nem hárították át, mégis valahogy több lett az átlagember költsége.
A Jobbik vagy a Munkáspárt meg.... oh hagyjuk, a karácsonyi partin elfogyasztott ital sem okozott ekkora hányingert.

titan 2014.12.16. 17:59:06

@jet set: akkor örülj neki, hogy van, ami végre megugorja az emberek ingerküszöbét, amit oly' hathatósan tornáztak az egekbe!

titan 2014.12.16. 18:22:35

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: hm, optimista vagy az egészségügy alakulását illetően, még mindig csak 126 éves a legidősebb ember, ha minden igaz :)

titan 2014.12.16. 18:40:20

@jet set: @titan: működne b+, ha az embereknek telne rá, de először inkábn próbáljuk ki.

titan 2014.12.16. 18:48:59

@jet set:@Arcade Macho: b+ annak épült!

Szúrófény 2014.12.21. 10:46:39

@Piftike:
Széchenyi aranyköpése: „Az önkény, mint a tapasztalás bizonyítja, rendszerint karöltve jár az ostobasággal!”
Megölték érte, igazsága meg Ferenc Jóskát, Sztálint, proletár diktátorokat! A jelen, jövő diktátorait is megfogja itt van az eb kihantolva!

„Aki el akarja nyomni a kritikát: annak vagy becstelen szándékai vannak, vagy érzi a maga szellemi silányságát.” Szabó Dezső

Piftike 2014.12.21. 16:54:25

@Szúrófény:
Márai mondta, hogy a hatalom nem egy állapot, hanem egy tulajdonság...
És az elnyomás csak arra jó, hogy megerősítse és keményebbé gyúrja az elnyomottakat ( John Steinbeck )
süti beállítások módosítása