Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.12.21.

Ez volt 2014: saját magát nyírta ki az Orbán-rezsim

Mentális kollektíva

Nem semmi év volt 2014: amikor már épp azt hittük, hogy a rezsim megingathatatlan, a hatalmasok egymásnak estek és maguk indították el a Fideszt a bukáshoz vezető úton. Csak így tovább! Évértékelő sorozatunk első részében személyes impulzusok a blog szerzőitől, aztán jönnek már megszokott tízes listáink is a legnagyobb bukásokról és a kúlságokról.  

Miki manó mesél nekünk

Amikor tavaly írtuk az évértékelőt, főleg sápítoztunk azon, hogy milyen mélyre süllyedt a közelvárás a hatalommal szemben. Nehezen volt felfogható, hogy bármi ocsmányságot megcsinálhatott a kormány, a népszerűségük nem bírt csökkenni. Tudtuk, hogy folytatódik a Fidesz-éra, ez volt az utolsó mondat a posztban: „jobb lenne elfelejteni ezt az évet, de simán lehet, hogy ha az ámokfutás az újraválasztás után még intenzívebbé válik, távolabbról visszatekintve a 2013-as híg fos is elixírnek látszik majd.” Kiderült, hogy igen is, meg nem is. Az ámokfutás valóban folytatódott, de már nem tett rá magasról a nép. Mert a helyett, hogy az újabb biztos négy év birtokában a nagyfaszú legények megegyeztek volna a kurvákon és elkezdtek volna kulturáltabban kormányozni, belülről is rohadni kezdett a Fidesz. A pár ember által irányított döntéshozatalban így a kormányzásra szinte nem is maradt idő.

Az év első felét akár el is felejthetjük, akkor még minden papírforma szerint ment. Vérlázító ocsmány húzások következmény nélkül: a Paks nevű gigaelkúrás és a részletek eltitkolása a kutyát se érdekelt, mint ahogy a központosítás folytatódása se, noha például a tankönyvpiac átalakítás során már az előző évben is elég sokan látták testközelből, hogy mekkora károkat okoznak. Az igazából érdekes dolgok a választás után történtek. Azt lehetett gondolni, hogy kiszámíthatóbb gazdaságpolitika, nyugodtabb időszak következik, ehhez képest botrány jött botrány után és hihetetlen mértékben amortizálódott a Fidesz brand.

Az egészben a legdurvább, hogy ha nagyon leegyszerűsítjük, az látszik, hogy a győztesek kezdtek el marakodni a koncon. Noha már komoly ellentétek feszültek a tábornokok és a kincstárnokok között, a csatába vezető úton még nem ütötték egymást. De ahogy ippeg meglett az újabb kétharmad, már a legyőzöttek hullája felett elkezdték egymást gyepálni. A legélesebb frontvonal nyilvánvalóan Viktor és Lajos között alakult ki, közben mindenki elkezdett helyezkedni, olyannyira, hogy a karácsonyi Lázár- kirohanás után már szinte nem tudni, ki hol áll, ki kinek nyal és kinek lekötelezett a narancsos belharcban.

Az urizálós sztorit nem is érdemes külön kezelni, a fővezérek harácsolásáról nyilvánvalóan a párton belüli konkurensek szivárogtattak a sajtónak. Fontosabb volt a másik befeketítése, mint a népszerűség, persze azzal kurvára nem számoltak, hogy közben orbitális bakik csúsznak a kormányzásba is, s a kettő együtt beindítja a bukáshoz vezető spirált, a népszerűség hihetetlenül gyors zuhanását. Amit nagyon elkúrtak: a reklámadó és a netadó. Előbbinél az RTL felvette a kesztyűt és már naponta sokmillióan értesülnek a Fidesz szarházi húzásairól, ami ellen egyelőre képtelenek fellépni, a röhejes netadó pedig végre utcára vitte a népet, amivel egy nagyon komoly gát szakadt át a társadalomban.     

A civilek vegzálása, a kaszinómutyi, az újabb dohánymutyi és a többi szokás szerint elgurult volna. Szarta volna le a nép, hogy az MNB-t már nem csak szétcseszi, de szét is lopja egy Matolcsy nevű debil, ráadásul egy hasonlóan fogalmatlan nímand rohaszthatja le külügyet is. De ha a belső válságból fakadó elképesztő hibák és az összes fideszes húzónév besározódása sem volt elég, a kitiltási balhé betette a kaput. Egy profi jenki karrierdiplomata hónapok óta röhögve törli fel a padlót a teljes narancsos vezérkarral, az emberek pedig ráeszméltek, hogy igen, ezek iszonyatosan korruptak. Talán még jobban, mint elődjeik.

Itt tartunk 2014 végén. Amikor már épp nem vártuk volna, feleszmélt a nép és átlát Orbán Viktoron. S ami a Vezér számára a legkellemetlenebb, jórészt saját emberei ébresztették fel a dühöt. De a lényeg most jön. Abban majdnem biztos vagyok, hogy Viktor nem lesz képes megállítani a zuhanást, de abban nem, hogy meg tud jelenni egy életképes és vállalható alternatíva. Ezzel együtt, ha 2013 a kiábrándulás éve volt, 2014 újra a reménykedésé lett.

Géza szerint a világ

Amikor a szénnné doppingolt tag versenyez a falábúval - így jött ki a kétharmad, és jött volna ki akárhányszor, ha 2014 októberének elejéig számolunk. Vagy október 23. vagy november 1. tök mindegy, az idei három választás idejére a Fidesz összetákolta magát mint egy botoxban bízó hollywoodi buksza. Jó volt, szép volt, kár hogy megszólalt és közben kiment az idegméreg hatása.

Nyilván irtózatos röhögés lenne az egész év, egy baromi izgalmas és nevetséges történet, ha éppen nem azzal büntetne az Isten, hogy itt éljünk. Mert így úgy kábé november tájékán már a pofánkra fagyott a mosoly. És nem azért, mert egy sor figura nekiállt utcára vonulni, hanem azért, mert ez az egész kezdett kissé túlnőni az érintetteken. Nem, leszarom, hogy a Heti Válasz karácsony előtt három nappal rájött, hogy nem akar Petry csészébe hugyozni (direkt volt, még mielőtt...), ez már sokkal korábban vállalhatatlan lett. Az összes lakásvásárlós, közbeszerzésen indulós, ott milliárdos megrendelést nyerős, stadionfejlesztős, törvényt módosítóst kurvaannya kábé a tökömet telerakta.

Az egész csimborasszója nem Orbán Récsöl idiotizmusa, nem. A kis luvnya egyszerűen fogalmatlan. Igen, Récsöl, minden metafora nélkül az emberek zöme szop, és nem kedvtelésből. És hiába szereted az apukádat és szeretnéd, hogy ő a történelem faszagyerekei blogban a jövő héten szerepeljen, nem fog.

Az egész durvaság az általánossá vált nyúlás. Amelyben Orbán lényegében kispályás. Kit érdekel pár ezer hold (persze hogy érdekel amúgy) föld. Van helyette más, hetven milliós lakás (miatökömveleagond), és a többi hasonló szar. Töröcskei kartárs, aki nem baszott el semmit, elvégre csökken az államadósság (ezt Rogán mondta). Az, hogy bedöntött egy bankot nyílt visszaélések miatt, ki a szart érdekel? Vettünk két másik bankot, tessék oda tenni a lét. Jaj, már most megnyugodtam, főleg akkor fogok igazán jól aludni, ha Törő pajti majd beül az igazgatósági székbe.

Ennél is van megdöbbentőbb. Nem tudom, hogy a faszikáim ennyire nem értik, mi a stájz vagy ennyire nem érdekli őket. Mert ugye szerintük azért nem esznek a gyerekek a suliban, mert nem éhesek. És csökkent a szegélyek száma. Az Eurostat nyilván összekeverte Magyarországot Albániával, azért írkál hülyeségeket. Kár, hogy lassan mi is összekeverjük.

Klopédia esszenciái

Egy dolgot emelnék ki, az számomra tökéletesen megmutatja az évet. Ez a Műegyetem dolgozati kérdései. Indult egy navos cikizéssel, amelyre úgy reagáltak a kormányban, hogy megkérték az egyetemet, ne írjon hasonló kérdéseket. Csak halkan tenném hozzá, hogy ugye az új kancellárokon keresztül az ígéret szerint nem fognak beledumálni az intézmények ügyeibe. Ez az ígérvényt akkor már kezelhetjük a helyén a, a scifi regények környékén.

Aztán ezt követően az egyetem kínosan ügyelt arra, hogy lehetőség szerint minden zárthelyin legyen egy kérdés, ami Vida Ildikóval vagy Orbán Viktorral foglalkozik - Orbán hatalmi hálója volt a legkeményebb. Majd kegyelemdöfésként jött a minden kifejezés csak matematikai jelentésében használatos. Nem csak azért zseniális ez a húzás, mert az intézmény kinyilvánította véleményét és nem hagyta magát megingatni. Azért is örvendetes, mert egyáltalán van ilyen.

Nemcsak fű alatti fújtatás és idegeskedés, hanem nyílt színen is bemutattak. Ez mutatja meg a legnagyobb erőt minden ostobaság, durvaság és arrogancia ellenében. Hogy egy oktatási intézmény vállalja véleményét és pimasz módon beint egy határozottat. Azt hiszem, ide érdemes járatni a gyerekeinket. 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

390 komment · 2 trackback

Címkék: összefoglaló évértékelő

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr887000837

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Cionista szórólap gúnyolódik Jézus születésén 2014.12.21. 20:59:03

A muszlimok elvágnák a torkát annak, aki vallásalapító prófétájuk, és annak édesanyja kárára eresztene meg egy hasonló poént. A zsidók meg két hétig hörögnének kártérítésért, ha velük szórakozna hasonló stílusban egy magyar valamelyik vallási ünnepük e...

Trackback: Tudtad, hogy Goodfriend egy frissen kirobbantott polgárháborúból érkezett Budapestre? 2014.12.21. 20:55:25

Más országból már rég kizavarták volna ezt az idegen belügyekbe avatkozó felforgató ügynököt, aki korábbi állomáshelyén, Szíriában is részt vehetett a százezrek halálát követelő "Arab tavasz" nevű vérengzés kiprovokálásában. Mi is megtehetnénk, amit a ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borzimorzi 2014.12.22. 18:01:34

@Krisz11: Mert előítéletek alapján választanál, amihez nincsen jogod. Ahhoz azonban igenis kellene, hogy jogod legyen egy liberális jogállamban, hogy amikor már bekövetkezik valami olyasmi, ami miatt sérül a gyereked tanuláshoz való alkotmányos joga, akkor azt a zavaró körülményt az állam/önkormányzat/iskolafenntartó iktassa ki. Legyen szó akár arról, hogy az iskola plafonja beázik, az alapja meg rohad, akár arról, hogy az isten háta mögötti Kukutyinpuszta-alsón csak részeges matektanárt sikerült szerződtetni, aki csak minden harmadik munkanapon talál el az iskoláig, akár arról, hogy Lákátos Ármándócska viselkedése miatt a többi gyerek nem tud tanulni, mert az ő fegyelmezésével megy el az összes tanóra fele.

De ahhoz egyetlen jogállamban sincsen jogod, hogy előítéleteid alapján eldöntsd, hogy márpedig aki gyerek egy kicsit más színű, szagú vagy vallású, az a te gyerekedre csak veszélyt jelenthet.

Üdv:
b

Untermensch4 2014.12.22. 19:07:13

@borzimorzi: és mi van a vallásszabadsággal az oktatásban?
ha @Krisz11 vallási okokból nem akarja vegyíteni gyerekét más népcsoportokkal? (van már ilyen magyarisztánban és nem kritizálják, legalábbis nem "szalonképesek" :) )főleg ha az előzetes statisztikán alapuló aggódó becslésével szemben csak jogi érvek vannak? szép dolog a felzárkóztatás egészen addig amíg az ára nem a te gyereked "lezárkóztatása"

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.12.22. 20:57:27

"@Krisz11: Fehéroroszország nem akar rubelben kereskedni. Na mi is van azzal a dollár hiperinflációval, te közgazdasági seggfej?

Krisz11 2014.12.22. 22:33:02

@borzimorzi:

"Mert előítéletek alapján választanál, amihez nincsen jogod."

Párt választani van jogom előítélet alapján? Megválasztani, hogy milyen környéken vegyek lakást van jogom előítélet alapján? Vagy hogy milyen autót vegyek, azt is előítélet alapján választom, mint szinte mindent az életben. És persze tapasztalat és utó-ítélet alapján is.
Ha valódi szabadság és demokrácia lenne, lenne jogom iskolát is választani, mert azzal nem sértem senki jogát, hogy nem akarok vele egy helyre járni, az az én szabadságjogom.
A cigánygyerekeknek joguk van a normális szinvonalas oktatáshoz, de itt véget is kellene hogy érjen a dolog.

Krisz11 2014.12.22. 22:34:17

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:

Ha vergődni fogsz be fogom másolgatni, hogy aláztad meg magad a múltkor.

Untermensch4 2014.12.22. 22:39:30

@borzimorzi: "előítéletek alapján választanál, amihez nincsen jogod"
valójában van joga az embernek az előítélethez, ahhoz nincs joga hogy mások jogait megsértse.

István Tamasi 2014.12.23. 09:44:33

@bölcsbagoly:
"Követelődzés"??? Ugyan mikor követeltek maguknak a homok több jogot? Ugyanannyira viszont joguk van illetve lenne, mint a heteróknak!
"Utódnemzés"???? Számtalan heteró pár elzárkózik az utódnemzéstől noha fizikailag-biológiailag-anygilag képesek lennének utódnemzésre-felnevelésre!

István Tamasi 2014.12.23. 09:47:32

@Untermensch4:
Az Eu-ban nem csak 1 monarchia van, de -ahogy korábban is írtam- mindegyikben kizárólag formai-protokolláris szerepük van.
Nem attól szegény vagy gazdag egy ország hogy monarchia vagy köztársaság az államformája.

István Tamasi 2014.12.23. 09:50:17

@maxval bircaman szerkesztő:
Nyilván saját példád alapján -mint rejtett/rejtőző homo - állítod, hogy betegség.

István Tamasi 2014.12.23. 09:52:32

@Untermensch4:
kiegészítés
Egy kizárólag protokoll szerepre szorított uralkodónak egyszerűen nem is marad más, mint a populizmus.

István Tamasi 2014.12.23. 09:58:42

@bölcsbagoly:
1. Éppen ez az, hogy miért nem házasodhatnak mint a heterók? Ez negatív megkülönböztetés illetve a mérhetetlenül aprócska sunyi kdnp fóbiájának az eredménye.
2. Ha a heteró /házas/párok esetében is előfordul hogy csak az egyik vérszerinti szülő vagy egyik sem, akkor ez a felvetése egyszerűen értelmetlen illetve értelmezhetetlen.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.23. 10:21:14

@István Tamasi:

Az EU-ban egyetlen monarchia sincs, mindegyik tagállam köztársaság.

István Tamasi 2014.12.23. 13:30:41

@maxval bircaman szerkesztő:
Látod épp arról van szó, hogy ne kelljen titkolnod vagy szégyellned a homoszexualitásod.

István Tamasi 2014.12.23. 13:32:40

@maxval bircaman szerkesztő:
Lemaradtam valamiről? Belgium, Luxemburg, Lichtenstein, Nagy-Britannia, Hollandia, stb időközben elzavarták az uralkodóikat?

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.23. 14:10:05

@István Tamasi:

Ha az lennék, bevallanám, hidd el. Persze küzdenék ellene.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.23. 14:12:17

@István Tamasi:

Ezek mind parlamentáris köztáraságok. Igen vannak uralkodónak nevezett emberek, de ezek valójában csak életfogytiglan hatalomnélküli köztársasági elnökök, akikhez képes Áder teljhatalmú elnök.

Európában csak Monaco és Liectenstein alkotmányos monarchia.

István Tamasi 2014.12.23. 14:36:36

@maxval bircaman szerkesztő:
Parlamentáris köztársasági monarchia. hehehehe...

István Tamasi 2014.12.23. 14:37:15

@maxval bircaman szerkesztő:
Küzdj inkább a mentális betegségeddel, a homofóbiáddal!

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.23. 15:55:17

@István Tamasi:

A homofóbia nem betegség. Betegség szerinted a cukorbetegség ellenzése?

Untermensch4 2014.12.23. 17:33:10

@István Tamasi: rosszul fogalmaztam - még 1 abszolút monarchia is van az eu-ban. bár ezt lehet hogy benéztem mert lichtenstein-re gondoltam ezzel...
nem attól szegény persze. viszont nem akadálya a gazdagságnak. egy minden hatáskör nélküli király persze ugyanannyit tud tenni mint egy hasonló hatáskörű közt.elnök... azzal hogy nálunk ez a helyzet (súlytalan elnök) marad a parlamentben a titkos szavazás és mentelmi jog révén elvesző felelősség. a felelősségrevonás nélküli hatalmat (akár ülésteremnyi) tömegnek/csoportnak adni rosszabb ötlet mint egy embernek. (statisztikailag átlagos emberekről beszélve)

borzimorzi 2014.12.23. 18:39:12

@Krisz11: Ha párt vagy ingatlant választasz előítélet alapján, azzal csak magadnak ártasz. De ha ki akarsz zárni a gyerekeddel együtt való oktatásból olyan cigány gyerekeket, akik kifogástalanul viselkednek, azzal ártasz a saját gyerekednek is, aki így elveszíthet egy vagy több potenciális barátot, meg az olyan cigány gyereknek is, akiből értékes ember, jó polgár és adófizető lehetett volna. Megfelelő oktatás esetén, persze. Tehát ilyen magatartással ártasz a gyerekeknek is, beleértve a sajátodat is, valamint a nemzet érdekét is sérted. Plusz jogszabályt.

Viszont azt joggal követelhetnéd meg, hogy a sulitok házirendje szerint bizonyos számú intő, figyelmeztető és rovó (ezek lehetnek: szaktanári, osztályfőnöki, igazgatói) után kicsapják a notórius renitens kölyköket. Aztán a szülei meg vagy találnak neki második esélyt adó sulit, vagy lemondhatnak a csp-ről örökre. Amíg a gyerek iskolába ne jár, nem jár a csp se. Na aggódj, oda fognak hatni, hogy a gyerekük becsülje meg magát!

Ehhez azonban jogszabályi változás kell, egyszerűen el kell törölni a tanulók kicsapásának azt a feltételét, hogy legyen más iskola, amelyik már nyilatkozott, hogy átveszi. Keressenek ilyet a renitens gyerek szülei! Elvégre ők nem nevelték meg, akkor viseljék hanyagságuk következményét!

Üdv:
b

borzimorzi 2014.12.23. 18:43:53

@Untermensch4: Tökéletesen igazad van, köszi a korrekciót.

Üdv:
b

Untermensch4 2014.12.23. 20:51:35

@borzimorzi: "Aztán a szülei meg vagy találnak neki második esélyt adó sulit, vagy lemondhatnak a csp-ről örökre"
aha persze. jelenlegi "közbiztonság" mellett ez úgy nézne ki hogy az első "rovó" tanárnak még lenne esélye hogy késszúrás nélkül megússza a kicsapáshoz szükséges utolsó aláírónak pedig jó esetben maradnak túlélők a családjából...
az álomvilágodhoz jó oktatási rendszer és jó közbiztonság kéne (az olyan jogállami izé ami nem attól van hogy a politikusok azt állítják hanem hogy a szavazóik...)
amíg kettőből nulla addig ép eszű ember nem játssza el a gyereke életét egy illúzióért. egyébként egy ugyanakkora létszámú osztályban ugyanannyi potenciális barátot lehet találni bármilyen etnikai/kulturális összetételnél. aki meg másik osztályba jár arra is ugyanígy igaz az "érvelésed".

István Tamasi 2014.12.24. 07:43:47

@maxval bircaman szerkesztő:
A cukorbetegség fizikális, a homofóbia mentális betegség. De lehet, hogy a te esetedben a homofóbia oly súlyos mértékű, hogy minőségi ugráson ment át és fizikálissá vált?

István Tamasi 2014.12.24. 07:54:03

@Untermensch4:
A lényeg az, hogy az EU-ban nincs olyan monarchia ahol az uralkodó tényleges és abszolút hatalommal bír. Bár a mi mutyivezérkénk igencsak próbálkozik - és ebben bizonyos sikereket el is ért - egy ilyen rendszer kiépítésével. De pont az ő példája mutatja, hogy mennyivel károsabb az egyszemélyi uralom az országra nézve mint a korporális kormányzás.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.24. 08:17:07

@Untermensch4:

Európában egyetlen abszolút monarchia van, a Vatikán.

S van még 2 alkotmányos monarchia: Liechtensten és Monaco.

A többi mind parlamentáris monarchia, azaz köztársaság.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.24. 08:20:06

@István Tamasi:

Abszolút (hagyományos) monarchia a világon összesen 6 van (illetve 7, ha a Vatikánt is ide számítjuk), szinte az összes Ázsiában van, 1 van Afrikában.

István Tamasi 2014.12.24. 08:31:38

@maxval bircaman szerkesztő:
A mutyivezér most épít Európában egy abszolút monarchiát értsd diktatúrát amihez mindenféle birkák tapsikolnak neki.

István Tamasi 2014.12.24. 10:47:49

@maxval bircaman szerkesztő:
Látom hűséges fideszbirka módján véded a vezérürüt.

István Tamasi 2014.12.24. 14:51:54

@maxval bircaman szerkesztő:
Igazad van, egyre inkább szégyellnivaló ha alaki még mindig fideszes, de tagadás helyett érdemesbb lenne megváltoznod. Láthatod, hogy már szinbte 1millió embernek nyílt ki a szeme és hagyta ott a fitymasztábort. Kövesd a példájukat és akkor nem lesz szégyellnivalód!

Untermensch4 2014.12.24. 21:54:37

@István Tamasi: az alapállításom az volt hogy az alkotmányos monarchia (az államfő az uralkodó, legalább annyi hatalommal hogy nem kötelező aláírnia a parlament által hozott törvényt) jobb mint egy köztársasági elnökös rendszer. még akkor is ha azonos jogköre van az elnöknek.
egy "súlytalan" államfő esetén még mindig annyival többet "tud" a monarchia mint pl belgium esetében ahol a kettészakadás legfőbb (néhanapján egyetlen) akadálya.

István Tamasi 2014.12.25. 12:21:33

@maxval bircaman szerkesztő:
Jó, jó, ezt már tisztáztuk. Maradt benned annyi emberi vonás, hogy szégyelled. Ha értelem is maradt benned akkor idővel megszabadulsz fideszes mivoltodtól.

István Tamasi 2014.12.25. 12:23:37

@Untermensch4:
Az Osztrák-Magyar Monarchia ketté /sőt több részre/ szakadását sem tudta megelőzni a közös uralkodó sőt a háborúba lépéssel kiváltotta a szakadást.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.25. 14:46:20

@István Tamasi:

Nem szégyellem. Ha az lennék, bevallanám. Nem szoktam rejtőzködni, nem értem mire jó ez.

István Tamasi 2014.12.25. 15:06:37

@maxval bircaman szerkesztő:
Igazad van, ma már nem jó fideszbirkának lenni /hacsak nem vagy benne a kedvezményezett brancsban/, ezért nem értem miért vagy még mindig fideszbirka.

István Tamasi 2014.12.25. 16:46:01

@maxval bircaman szerkesztő:
Én pedig reagáltam a válaszodra. Olvasd újra!

Untermensch4 2014.12.25. 19:04:29

@István Tamasi: elég komoly nemzetközi biztosítékkal kellett megakadályozni az ausztriai és magyarországi restaurációt. a szakadást nem a háborúba lépés vagy a háború váltotta ki hanem a lezárása ahol az idő által nem igazolt biztonság/katonapolitikai megfontolástól vezetett kezek kezelték a vonalzót a térképen. a köztársaság két ilyen utódállamnál sem tudta megelőzni a szakadást, háború nélkül. (azt a kört lefuthatjuk hogy a polgárháború háború-e vagy csak onnantól hogy vmely kivált rész megkapja a nemzetközi elismerést de úgy érzem nem ez a lényeg)

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.25. 19:42:29

@István Tamasi:

Ugyanazt ismételgeted esztelenül. Ehhez persze jogod van, de ne várj mindig újra részletes választ tőlem.

István Tamasi 2014.12.26. 10:05:10

@maxval bircaman szerkesztő:
Majd akkor hiszem, hogy nem vagy fideszes, ha bebizonyítottad. Addig fiderszbirka maradsz.

István Tamasi 2014.12.26. 10:11:31

@Untermensch4:
A háború lezárását megelőzte a háborúba lépés, ez triviális. Ugyan milyen magyar érdek vezényelt magyar katonákat az olasz, orosz, szerb frontokra pláne egyidejűleg? Nem volt olyan magyar érdek ami indokolta volna egy ilyen háromfrontos háborút, csak osztrák, pontosabban Habsburgérdek volt.
Ha mr a háború lezárásánál tartunk, illetve ferlhozta: 1917-ben az ANTANT megüzente az akkori magyar vezetésnek, hogy a háború lezárása után nem fogják "piszkálni" Nagy-Magyarország határsait ha akkor kilépünk a háborúból!! Úgy érzem ez viszont lényeg/es/.

István Tamasi 2014.12.26. 17:47:03

@maxval bircaman szerkesztő:
Egyáltalán nem az én gondom. Mivel,eddig azt bizonyítottad, hogy fideszbirka vagy az is maradsz amíg nem bizonyítod az ellenkezőjét.

Untermensch4 2014.12.26. 18:14:10

@István Tamasi: azért gondolj már bele, miből is állna mbsz részéről ez a "bizonyítás"? merthogy eleve azzal hogy az eljárást is te akarod meghatározni meg a bíró is te lennél, már egy olyan keretet adsz meg ami önkényes. ez ugye érzed, a demokrácia védelmének nem a legszerencsésebb módja...
ha viszont olyan bölcs vagy hogy felülemelkedhetsz a hatalmi ágak szétválasztásán akkor tudsz tájékozódni hogy kiféle az aki felett ítélkezel

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.26. 18:16:22

@István Tamasi:

Szabadság van. Ennek az is része, hogy bárki bármit gondolhassan bárkiről. Ennyi. Bizonygatni nem fogok semmit, mert ennek semmi értelme nem lenne.

Untermensch4 2014.12.26. 22:34:06

@István Tamasi: birodalmi érdek volt csak szűkösek voltak az erőforrások és mindenki benézte a modern hadviselést (ú.n. anyagháború). az egyik dolog hogy a k.u.k. stratégák tudták hogy háromfrontos esetben egy erős döntetlen a maximum amire elegek leszünk, nem sikerült elkerülni. a másik hogy kívülről úgy tűnt hogy a monarchia politikai súlypontja budapest mert bécsben folyton kormányváltás/instabilitás van, emitt meg nem. ez a látszat volt az egyik oka hogy főként a mi seggünkbe rúgtak utólag.
egyébként az antant a nemzeti önrendelkezés elvét is "megüzente" de ennél egy vasútvonalban megtestesülő vélt gazdasági érdek is fontosabb volt.

István Tamasi 2014.12.27. 09:18:07

@Untermensch4:
- Ott a beismerés a hsz-edben: Egy maximum döntetlenért szálltak be a háborúba????
- A seggberúgást az azt megelőző évszázados nemzetiségellenes politizálással kiérdemeltük.

Untermensch4 2014.12.27. 14:53:53

@István Tamasi:
- igyekszem a lehető legtömörebben fogalmazni. ha kihagyható lett volna a "nem sikerült elkerülni" akkor kihagytam volna. a háromfrontos háború elkerülésének több verziója volt. 1) orosz és szerb frontok, vmilyen sorrendben győzelem, utána jöhetnek az olaszok desszertnek
2) szerbek leradírozása helyből, utána orosz és olasz front
3) számmágia, a minimum és a győzelemhez elég hadosztályok közti létszámkülönbség mozgatásával a frontok között egyenként győzni (ez még a tervezői szerint is csak papíron működött)
4) diplomáciai eszközökkel megelőzni/megakadályozni a kettőnél több frontos helyzet kialakulását
a 4.verzió volt az alapelképzelés (lehető legjobb) a 3.a legkisebb rossz. nyilván saját döntéssel senki nem kezd úgy háborút hogy tudja, el fogja veszíteni (kivéve talán 3.napóleont...)
- ha ez a helytálló érvelés akkor egy-két szomszédunk mostanra érdemelte ki a seggberúgást évszázados nemzetiségellenes politizálással... ideje lenne fegyverkeznünk, nemde..?

István Tamasi 2014.12.28. 10:35:57

@Untermensch4:
1)-3): Sorolnék néhányat az O-M Monarchia bődületes katonai hibáiból: - Rédl ezrdes árulása után hadba szállni az oroszokkal(!!!) - Nem felmérni a saját versus ellenséges országok katonai-gazdasági- hátországi-szövetségesi viszonyait (!!!) Ezek miatt a felsorolt verziók mind csak álmodozások.
4) A nemzetiségeknek a magyaroktól elvadítása/szembeállítása a középkor végével-újkor/polgári demokráciák, ha úgy tetszik nemzetiségek önérzetre ébredése ketdete/ kialakulásával egyidőben kezdődött hazánkban azaz kb már a XIX.sz közepén. A hazai nemesurak /néhány kivételtől (Széchenyi, Eötvös) eltekintve/ szikrányi kultúrális/nyelvi önállóságot sem adtak - gyakran a habsburgok ilyenirányú törekvéseivel szemben - a nemzetiségeknek. Még a Kiegyezés előtt a habsburgok által engedélyezett nemzetiségi iskolák java részét is felszámolták a kiegyezés után, saját nyelvük használatáról szó sem lehetett, kultúrájukat becsmérelték! Folytatódott a horthy-korszak durva irredentizmusával. Ezek után szerintem előbb a saját portánk előtt kell/ene/ söprögetni nemzetiségi-nacionalizmus ügyben és ha már a mi portánk tája "tiszta" /értsd őszintén kibeszélve, a bűnök megbánva/ akkor keresgélhetünk hibákat/bűnöket a környező nemzetek/országok házatáján.

Untermensch4 2014.12.28. 16:56:42

@István Tamasi: eleve mindenki el volt tájolva az akkori technológia gyakorlati hatásáról gondolkodva (géppuska). mellesleg a schliefen-terv eredeti verziója alapján pont jó volt az omm haditerv, 1-4ig működhetett volna csakhát a schliefen-terv bukása dominó-hatású volt.
a 19.század minden nemzetnél a nacionalizmus kialakulásának időszaka, a magyaroknál is. a horthy-korszak meg nem igazán monarchia mivel fennmaradásának egyik feltétele volt a király emigrációban tartása... a probléma az hogy "igazságtevés" címkével próbálták eladni a trianoni "kisanatant-építést" ami annyira nem vált be létrehozásának céljára mint katonai eszköz hogy kb olyan röhejes mint a maginot-vonal csak a költségeit nem a fr adófizetők és gyarmatok viselték a nagy határhúzgálásnak hanem mi. egy ilyen léptékű emberkísérlet alanyaitól nem igazán reális elvárás hogy a kollektív bűnösség elvének egyirányú (önirányú) elfogadásával önkritikát gyakoroljanak 100-150 évvel ezelőtti eseményekre reagálva. főleg mivel ennek a pszichológiai mazochizmusnak nem várható semmiféle ellentételezése (=a franciáknál nemsokára lejár a titkosítása a háború 2.vh utáni kollaboránsokkal kapcsolatos vizsgálati anyagoknak. az kb akkora emésztési sokk lesz nekik hogy nem kérnek majd mellé egy trianon-szeletet desszertnek) . viszont a jövőre nézve levonható történelmi tanulság az eseményekből az hogy a kíméletlen (közösségi szintű) érdekérvényesítés beválik.
a rédl-ügy talált. a németeknek volt akkoriban egy hasonlójuk az angliában telepített kémek nagy részének lebukásával. plusz nálunk a kretén parlamenti élősködők a megelőző években a hétköznapi üléstermi sz@rkavarásaik mellékhatásaként tragikusan hátráltatták a honvédség fegyverzetfejlesztését is.
félretéve az altertöris fingfűrészelést, a jelenlegi alkotmányos monarchiák elég jól működnek, "tele van" velük az eu, köszönik jól vannak. mellesleg saját vonatkozásunkban, haláláig habsburg ottóról elmondható volt hogy "civilként" nagyobb formátumú politikus mint a színpadváltás utáni magyar parlament összesen együtt, bármelyik összehasonlítási időpontban (legalábbis antal józsef halála után biztosan).

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.12.29. 02:33:10

En innen a messzi tavolbol nem ugy latom, hogy az Orban-rendszer megbukna. Nincs aki a helyere lepjen. Az ellenzekbol vegkepp senkit nem fognak megvalasztani az emberek.
Ket lehetoseg van: az USA altal tamogatott, Magyarorszag elleni mediakampany, bojkott, gazdasagi nyomas lemondatja Orbant es helyette egy masik Fideszes alakit kormanyt. A masik lehetoseg, hogy az egesz Fideszt kiiktatjak (ukrajnai modszerrel, puccs, lazadas, fegyveres harc, amerikai intervencio) es hatalomra segitik a baloldalt.
Demokratikus valasztason jelenleg a baloldal eselytelen, ez tobbszor bebizonyosodott.
Most par ezer embert meg tudnak mozgatni tuntetesekre, de szazezreket nem tudtak a valasztasokra.
Orban karos, de jelenleg nincs alternativaja.
Az ellenzek valasztason nem tudja legyozni, csak esetleg az egesz orszag elleni kulfoldi szankciokat tudnak kikonyorogni a nyugattol.
Az egyetlen megoldas Orban es az orszag megregulazasa a kulfoldi szankciokkal vagy mennie kell Orbannak es akkor johet a helyere egy nyugatnak jobban tetszo Fideszes.

Az ellenzek keptelen volt valasztast nyerni es most kulfoldon probalnak tamogatast szerezni. A valasztas elott olyan bohozatokat nyomtak le, hogy rossz volt nezni, nem utolag kell okoskodni, hanem el kell menni valasztani, szavazni.

István Tamasi 2014.12.29. 11:03:33

@Untermensch4:
Elég jól megy önnek a terelés. Ahogy megcáfolom az érvét/érveit, ön újabb területre tereli a diskurzust.
Először is visszatérek az eredeti témához: Ismétlem - remélem több ismétlésre nem lesz szüksége önnek a megértéshez - az európai monarchiákban az uralkodók kizárólag formai, protokolláris szerepre vannak beszűkítve. Nem tud olyan EU-s országot felhozniahol az uralkodó tényleges politikai hatalommal rendelkezik.
I. vh.: A géppuska egyrészt már kb 30 évvel a vh kitörése előtt közismert volt és valamennyi háborúzó ország rendelkezett vele TEHÁT indifferens a témánkat illetően. A Schliefen terv nem véletlenül bukott el, hanem az ellenséges országok hibás katonai, gazdasági, háttérországi megítélése miatt.
Kérem ne summantson el a magyar uralkodó osztály évszázados -nem 100-150 évvel korábbi, hanem 100-150 éven keresztül tartó folyamatos - nemzetiségellenes politikája felett!!!
A lovastengerész kormányzói címmel gyakorlatilag uralkodóként egzisztált. Az ő esete is mutatja, hogy egy uralkodó is tud tragikusan súlyos hibákat ejteni /pl belépés a II.vh-ba, hadüzenet N-Britanniának, USA-nak, a SzU-nak annak ellenére, hogy a SzU felajánlotta a bécsi döntések elfogadását ha semleges marad/.
Én nem beszéltem /nem vallom/ a kollektív bűnösség elvéről!

István Tamasi 2014.12.29. 11:08:52

@aki mást mond az hazudik:
- Idén nem voltak demokratikus - általános, titkos és egyenlő - választások és ha a fitymasz hatalmon marad a következőig, akkor az sem lesz demokratikus.
- A demonstrációk NEM "párezer" embert mozgatnak meg: lásd a fitymasz 1-2 hónap alatt több, mint 1 millió szavazót veszített.
- Egyetértek, hogy a választási kampányban az úgynevezett baloldali pártok bohóckodtak. De látok esélyt arra, hogy a demonstrációkból egy úly politikai erő/párt nőjjön ki.

Untermensch4 2014.12.29. 17:51:31

@István Tamasi: "A nemzetiségeknek a magyaroktól elvadítása/szembeállítása a középkor végével-újkor/polgári demokráciák, ha úgy tetszik nemzetiségek önérzetre ébredése ketdete/ kialakulásával egyidőben kezdődött hazánkban azaz kb már a XIX.sz közepén. A hazai nemesurak /néhány kivételtől (Széchenyi, Eötvös) eltekintve/ szikrányi kultúrális/nyelvi önállóságot sem adtak - gyakran a habsburgok ilyenirányú törekvéseivel szemben - a nemzetiségeknek."
ebből egyrészt annak kellene következnie hogy egy habsburg államfővel mo részéről jobb nemzetiségi politikára számíthatunk. a 19.század közepe mostantól visszaszámolva nekem nem sokkal több mint 150 év, onnantól 200 évnyi hibás nemzetiségi politikát összekapcsolni magyar és egyben monarchiabeli keretben nekem nem fér bele a kronológiába. sőt egy 1745-1945-ös időszakból is csak a reformkortól kezdve tudok nemzetiségellenesnek nevezhető korszakot találni. ami ha bűnnek számít akkor 1918-2118 helyett a (reformkor kezdete legyen kb a napóleoni háborúk vége) 1812-1918 analógiájára egy 1918-2024 időszak lenne amivel nemzetiségellenesség tekintetében szomszédaink némelyikén el kellene verni a port...
"a mi portánk tája "tiszta" /értsd őszintén kibeszélve, a bűnök megbánva/" a ma élők milyen nemzetiségellenes bűnöket követnek/követtek el amiket meg kellene bánni? az uralkodó osztályunk az adott korszaknak megfelelően viselkedett és ezt az akkoriban tredszerű nacionalizmus tekintetében is állítom. mert ha a múlt miatti önkritikáról beszélsz az bizony öröklődő kollektív bűnösség, akkor a szomszédsággal egy cipőben járunk. ha viszont arra jutnánk hogy a kollektív bűnösség nem jó és ne legyen olyan akkor egyrészt kínosan nem nullszaldós anyagi vonzatai lennének (fő ellenérdekelt: csehország), másrészt az eredeti probléma (trianon) kollektív büntetésként történt kialakítása miatt (ha ragaszkodunk a jog egyik elvéhez - a jogsértő állapot megszüntetése/jogszerű állapot visszaállítása) ugyanoda jutunk ahol most a térség sovinisztái állnak (lelkileg) de akkor az lesz a "jó/erkölcsös/jogos" felállás amiből új háború születik...

hiába volt ismert a géppuska, senki nem gondolta hogy állóháborút okoz nagy számban alkalmazva (a búr háborúk tapasztalataiból nem szűrték le hogy ott csak kevés géppuska volt) ezért hiába rendelkezett vele minden háborús ország, ugyanúgy küldték a saját katonáikat a pergőtűzbe.
a schliefen-terv azért bukott el mert a betervezett menetrend nem vette figyelembe hogy a frissen sorozottaknak töri majd a lábát az új bakancs és pár nap után lassulni kezdenek... nem véletlen, apró figyelmetlenség, hivatásos katonákkal mérték le a normát :)
a lovastengerésznek volt pár súlyos problémája - tengerésztisztként, úriember módjára akart külpolitizálni olyan korszakban amikor ez nem volt hatékony + a kisantant lenyelése keresztben, fr.ország elfoglalása 2hét alatt, lengyelország feldarabolása szövetségi garanciájának nulla hatása mellett/után úgy kellett volna keményen kiállnia a bajuszos (vagy mindkét bajuszos) ellen hogy külső támogatás/semlegesség garantálása nulla, saját hadsereg a néhai lengyel hadsereg töredéke, szomszédos+ellenséges+haderős országok száma kettővel több mint a lengyeleknél volt és a tisztikar egy jelentős része annyira németbarát hogy még egy puccskísérlet sem kizárt ha "disznóság" akarna történni. egyidejűleg van egy akkora német kisebbség ami (a népességen belüli %-os arányát tekintve) elég ok volt már egy komplett ország annektálásához ami egyébként szintén erős szövetségesekkel és hadsereggel is el volt látva. mindezen körülményekkel együtt az államfői teljesítménye sztem belefér a középmezőnybe...

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.12.30. 00:53:53

@István Tamasi:

Nem voltak demokratikus valasztasok??? Nem volt titkos? A fulke maganyaban oda huzhattad az ikszet, ahova akartad. Egyenlo? Mindenkinek ugyanannyi szavazata volt.
Volt kormanyparti media tulsuly, volt megbuheralt valasztasi rendszer. Tisztessegtelennek nevezhetjuk a valasztast, de ez meg egy nemzetkozileg elismert, bar sokak altal biralt es rosszallott forgatokonyv szerinti valasztas volt. A Fidesz elment addig, amig el elmehetett a valasztasi rendszer atformalasaban a nyugat biralatainak kereszttuzeben. Eredmeny: egy tisztessegtelen, de meg demokratikus valasztason gyoztek. Az eddig is meglevo aranytalansagot noveltek meg a rendszerben, ez igaz. Es ez nekem se tetszik.
El kell menni szavazni es nem utolag bankodni. Ez az egyetlen recept, ami mukodik. Ha az ellenzek tobb szavazatot kap, mint a Fidesz, akkor nincs kerdes. Egyszeruen a Fidesznek nincs alternativaja az emberek szemeben jelenleg, a Fidesz maga erte el a hulyesegeivel es korrupciojaval, hogy vesztett egy csomo potencialis szavazot. Egyre inkabb bebizonyosodik, amit mar regen mondok: Magyarorszagon nem lehet kormanyt levaltani ellenzekbol, a kormanypartok hathatos egyuttmukodese, onmaguk lenullazasa nelkul. Magyarorszagon a kormanyok onmagukat buktatjak meg a hulyesegukkel. Lasd elso Fidesz-kormany, Gyurcsany. A Fidesz jo uton halad efele, ezert is szabjak at a valasztasi rendszert, mert latjak, hogy maskent nem lenne meg a ketharmad.

A Fidesz veszitett a tamogatottsagabol, de ez egyreszt a nepszerutlen intezkedeseinek koszonheto, masreszt ciklus elejen-kozepen ez normalis, ciklus vegere, valasztasokra kell felerosodni, pont annyira, hogy tobb szavazatot vigyen, mint a tobbi gittegylet. Ez eddig ment a Fidesznek.
Az elvesztett szavazok jelenleg nem jelentek meg hirtelen az ellenzeknel. Bizonytalanok, csalodottak, erdektelenek. Ok meg vissza is terhetnek a kormany taboraba.
A demonstraciokon par ezer ember jelenik meg. Ebbol nem lesz kormanyvaltas egyelore, a Fidesz sajnos messze jobban teljesit, mint ballib ellenzek egyuttveve.
A demonstraciokbol mar korabban is nottek ki partok, osszeborultak a regiekkel es mara eltuntek a sullyesztoben. Elsosorban egymast faljak fel ezek a tuntetesbol kinovo mozgalmak, partok, azon a keves balos szavazon is osztozniuk kell.

István Tamasi 2014.12.30. 11:24:21

@aki mást mond az hazudik:
Igen, nem volt titkos és demokratikus választás mert vidéken, ksvárosokban, falvakban a fideszes polgármester nem ad még közmuinkát sem annak aki vonakodott a láncszavazásban résztvenni. A fitymasz minden demokratikus határon túlmnent a választási rendszer megbuherálásában.
Nem csak a népszerűtlen intézkedései következtében vesztett támogatókat a narancsmaffia, hanem mert A.Goodfriend elindította a lavinát az intézményesített korrupció ügyében.

István Tamasi 2014.12.30. 11:27:58

@Untermensch4:
Igen, a habsburgok valamivel pozitívaban álltak a nemzetiségi kérdéshez mint a magyar urak.
Nemzetiségi kérdésről-problémáról gyakorlatilag a nemzetállamok kialakulásának kezdetétől /középkori királyságok bukása/ lehet beszélni.
Sajnos a mi portánk sem tiszta: a mai jobboldali pártok a háború előtti irredenta, nemzetiségellenes avítt "nótákat" fújják.
folyt köv /családi okokoból/

István Tamasi 2014.12.30. 19:23:40

@Untermensch4:
folytatás
Nem múlt miatti ÖNkritikáról, hanem az akkori uralkodó osztály kritikájáról beszélek! Ennélfogva nem beszélek, nem beszélhetünk kollektív bűnösségről sem. Már az előző hsz-ben is említettem, hogy már akkor is voltak főnemesek, értelmiségiek akik felemelték szavukat a magyar urak mélyésgesen nemzetiségellenes politikájával szemben - még egy ok amiért nem beszélek kollektív bűnösségről. Abszolút értelmetlen dolognak tartom tehát bármiféle "szaldóról" beszélni kollektív bűnösség tekintetében. Trianon nem jogi alapon, hanem az ősrégi "Vae victis" alapján született és ennélfogva nem értem vele kapcsolatosan a jogi célzást.

Ismétlem, a géppuskára /és a lábfeltörésre/ hivatkozás a tárgyalt téma szempontjából abszolút indifferens, mertmindkét oldalt érintetette. A rohadék lovastengerésznek nem néhány, hanem sok súlyos bűne volt. Meg sem fordult a fejében az hogy kimaradjunk a háborúból. Volt a Harmadik Birodalomnak néhány kis szomszédja akik jól látták, hogy esélytelenek szembneszállni Hitlerrel és mégsem lettek a szövetségesei!!! Az annexió /passzív/ elviselése és a szövetségessé válás két különböző dolog mint a kocsiszín és a tejszín. Hogy a rohadéknak mennyire nem volt a kedvére szembeszállni Hitlerrel jól mutatja, hogy a dilinyós /lovasbalesetben agysérült/ fiacskájának az elrablása után azonnal lefújta a kiugrást, inkább odavetette az országot a náciknak-nyilasoknak csak engedjék el a dilinyós fiacskáját. Ez sokmindennnek nevezhető, de "államfői középmezőnynek" semmiképp.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.12.31. 00:09:28

@István Tamasi: tehat nem a magyaroknak, hanem az amerikai diplomacianak nem tetszik a Fidesz? Mert a magyarok ha nem is a korabbi aranyban, de a Fideszt jobban tamogatjak, mint a tobbi partot.
En ugy latom, hogy a Fidesz tamogatottsaga esett, de ez nem jart egyutt egy ellenzeki ero megerosodesevel sem. A bizonytalanok, apolitikus legyintok aranya nott. Valasztas elott beindul majd a penzosztas, szalag atvagas, rezsicsokkentes, CBA-utalvany osztogatas es az elpartolok jo resze visszater az akolba. A magyar ember mar beletorodott, hogy korrupcio nelkul nincs politika. Akik a manyup lenyulast benyeltek azokkal barmit meg lehet csinalni. Az ezermilliardos AFA-csalasokat fel se tudja fogni egy atlagember. A vasarnapi zavatartas, az internetado, Rogan gumilakasa, Lazar Rolex-oraja, Habony taskaja ertelmezheto egy atlag magyarnak, ezermilliardokrol kepet se tud alkotni, nem latja at a tobbseg. Ezert erdemes nagyban csinalni a lenyulast es minel szerenyebben oltozkodni :)
Es egy 2018-as valasztas elotti rezsicsokkentesert barmit megbocsat majd a 3,60-as kenyer nepe. Ciklus kozepen melyrepulest produkalni nem nehez kormanypartkent, a vege a lenyeg, a Fidesz pedig ebben kivalo, idozitesben.

István Tamasi 2014.12.31. 12:54:38

@aki mást mond az hazudik:
Igaz, hogy a szavazni hajlandók között még mindig a fidesz támogatottsága a legnagyobb. De a trend - a fidesz támogatottságának csökkenése- rendkívül markáns és az is igaz, hogy a pártpreferenciával nem rendelkezők többen vannak, mint a "pártosok". Tehát elég egy új párt megalakulása, amelyik reális esélyt ígér egy demokratikus rendszerváltáshoz és földindulásszerű változás lesz a következő 2018-as vagy előrehozott választáson.
Orbán maffiarezsimje nem csak az amiknak nem tetszik, hanem a gondolkodó magyaroknak sem. Nem hiszem, hogy a szavazók még egy "rezsicsökkentést" benyalnának.
Februárban jön A.Merkel aki egy mozdulattal /a pénzcsdap elzárásával/ meg tudja buktatni a mutyivezért és a fitymaszban nem látok senkit aki a helyére állva egyben és a hatalomban tudná tartani a fideszt.

Éhes ló 2014.12.31. 13:50:32

@István Tamasi: ez vidám jövőkép nektek "gondolkodó" "demokratáknak".
Jön valaki birodalmi nagyvezír és tönreteszi az országot, hogy a neki nem tetsző helytartóját megbuktassa.
Sajátos demokráciafelfogás.
Már csak ennyi reményetek maradt a 2006 óta beszopott buktáitok után?
Komolyan?
Jóbarát és merkelmama kell, gazdasági csőd, birodalmi terror a 4 éve folyó csesztetés mellé, ami szemmel láthatóan totálisan kudarcos eremdénnyel járt minden általuk kaserolt "szagértő" ellenzéki számára, nem demokratikus választások?
Polgárháborút akartok kínotokban?
Ez komoly?
Eszeteknél vagytok?

István Tamasi 2014.12.31. 15:30:32

@Éhes ló:
Az országot nem tönkretenné, hanem megmentené a mutyivezér leváltása.
A sajátos - illiberális - demokráciafelfogás a maffiafőnök sajátja.
Az országot 4-5 éve a fitymaszmaffia cseszteti.
Az igaz, hogy az idei választások nem voltak demokratikusak.
A csúti suttyó annyira ragaszkodik a hatalomhoz, hogy sajnos kínjában polgárháborút is kirobbantana, nincs eszénél.

Éhes ló 2014.12.31. 16:22:05

@István Tamasi: semmiben nem különböznek a nézeteid a 19-es patkányforradalom által képviselt antidemokratikus, többségellenes nézetektől, sem rosenfeld, sem appel, sem csermanek terrorjától. Elvakult gyűlöletetekkel képesek lennétek az egész nemzetet eltöröltetni, hogy a romokon ti diktálhassatok.
Miért ez az esztelenségetek?

A "mutyivezért" képtelenek voltatok demokratikus választásokon leváltani, mert (törpe) kisebbségben vagytok, a jobbik pedig nem valószínű, hogy koalatársatok lenne bármikor is, bár ez sem kizárt, amilyen beteges a hatalom iránti vágyatok.

A nézeteitek max. a választók 25-30%-nak a nézeteit képviseli, ezzel pedig nincs olyan polgári demokrácia, ahol qrmányt alakíthatnátok a 50% buktori támogatóval és a +20%-nyi jobikot támogatóval szemben.

Hazudsz, amikor azt írod, hogy buktor lenne az, aki ilyenek tesz, vagy beszél. Ez bizony itt jól olvashatóan te vagy és a többi polgárháborúval fenyegetőző, jóbarát által fellelkesített netes "forradalmár", aki párezred magával képzeli magát "demokratikus" "többségnek".
Nem vagytok azok, még a jóbarátotok szerint sem.

Nem csesztet senkit buktor, hanem a demokratikus többségi választói akaratot képviseli, hol jobban, hol kevésbé jobban, de stabilan megőrizve a kormányzó többségét. Őt ellenben ejrópai és usraeli jóbarátaitok jelentős számban csesztették. Minden látható eredmény nélkül, mert 2006 óta minden lehetséges országos választást megnyert a csapatával és a választói demokratikus támogatásával.

Olyan hülyeséget még a legjobb barátaitok sem mertek leírni sehol, hogy az évek során megtartott több mint féltucat választás ne lett volna az eu és a nemzetközi szervezetek szerint szabad és demokratikus.
Ez az eszement vád, egy a sokadik vereségeteket kompenzálni kívánó átlátszó hazugságotok, amivel magatokra maradtatok a világban.

Polgárháborúról nem buktor álmodozik, hanem a magadfajták, akik választásokon képtelenek voltak hatalmat szerezni és 2006 óta posztok, kommentek tízmillióiban álmodoztok arról, miként akasztjátok fel, száműzitek vagy fosztjátok meg a demokratikus választások során nyert hatalmától buktort, eu., imf, hitelminősítói, jóbaráti, vagy merkeli támogatással, terrorral, manipulációkkal kirobbantott társadalmi válság, összeomlás során.
Nem jött össze.

De mindig is ez volt rátok a jellemző, akár kohn, akár rosenfeld, akár csermanek állt az életekre.
Választói akarattal képtelenek vagytok élni, csak terrorral, megszállással tudtok a hatalomban megmaradni.
Ez pedig a ti szégyenetek, nem buktoré és nem azoké, akik választások hosszú során hajtottak el benneteket és csodarabbik, ejrópaji megmondóemberek által kaserolt sztárjaitokat és pártjaikat.

Alkalmatlanok vagytok bármire, még tüntetni sem vagytok képesek normálisan, a saját magatok által 2006 őszétől az ellenzéketekre vérrel, veréssel, gázzal, kordonokkal, justizmorddal kényszerített törvényeket betartva.

Buktorék azonban még ezt is jobban kezelik eddig, mint a kedvenceitek, hiszen sehol nincs a város kordonokkal nem lett műveleti terület nemzeti ünnepeken a fél város és a jelentősebb közterületek se, a főútvonalak nincsenek lezárva a vonulgatásaitok előtt a "forgalom akadályozásának" gumiszabályával, nem tiltják be, verik szét a gyűlöletmeneteiteket, nem viszik el, nem verik szét a szobraink és emlékműveink rongálóit, hanem hagyják, hogy magatokat járassátok le a békés többség előtt hétről hétre.

Ez az ami világos a választók számára még ma is.
Ezért van még buktornak ma is demokratikus többsége a választásokat követően.
Ezért ne ábrándozzatok erőszakról, külföldi nyomásgyakorlásról.
Buktok vele, ahogy eddig is buktatok.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2015.01.01. 03:40:58

@István Tamasi: " Tehát elég egy új párt megalakulása, amelyik reális esélyt ígér egy demokratikus rendszerváltáshoz és földindulásszerű változás lesz a következő 2018-as vagy előrehozott választáson." - volt mar ilyen friss ero jonehany, bohozatba fulladtak
A politikatol elfordulok kozt nem csak Fideszesek vannak. Nem veletlen, hogy az ellenzek se kepes novelni a tamogatottsagat. Az lesz 2018-ban, hogy a tobbseg otthon marad, a Fidesz meg kisebb tobbseggel, de megint nyer. Mert akar hiszed, akar nem, a rezsicsokkentes es hasonlo trukkok mindig mukodni fognak.

" Februárban jön A.Merkel aki egy mozdulattal /a pénzcsdap elzárásával/ meg tudja buktatni a mutyivezért és a fitymaszban nem látok senkit aki a helyére állva egyben és a hatalomban tudná tartani a fideszt." - Merkel nem buktat meg senkit. Lesz egy nyomas es egy visszatancolas a Fideszben, de Viktor marad. Van mibol feladniuk, olyan messzire mentek. Ha meg bekemenyit a nyugat, akkor johet a "mer' megint banjak a magyart" szlogen, amit sokan be fognak szopni.
Ha Orban valamiert tavozni kenyszerul, akkor lesz helyette mas, nem sok ilyen nevet tudnek a Fideszbol felidezni, de nehanyan vannak. Lehet egy technokrata jellegu, vagy egy nyugatosabb, nemreg felreallitott arc. De ehhez Orbannak valamiert nagyon vissza kell vonulnia eloszor. Erre nem nagyon van esely. Orban meg mindig a legtobbet hozo nev a Fideszben. Aki Fideszes az joreszt Orban-imado is. Aki meg utalja a Fideszt, az Orbant se szereti es aki anti-Orban, az anti-Fidesz is. Jelenleg a Fidesz az MSZP-hez hasonloan elsorvadna Orban nelkul. Fel kellene epiteni egy utodot, de Orban mellett csak a csicskak, ujgazdagok, mutyistak jutnak levegohoz.

István Tamasi 2015.01.01. 11:35:12

@aki mást mond az hazudik:
Véleményem szerint egy hiteles új párt képes lesz bevinni a szavazófülkébe mind a fideszben mind az úgynevezett /ne em az/ baloldalban csdalódott és jelenleg passdzív emberk jelentős részét.
Amennyiben az EU/Merkel/ a pénzcsap elzárásával, szűkítésével, eu biztos kirendelésével megbuktatja a mutyivezért persze lesz majd utóda a fiderszen belülről, de olyan utód nem látható aki képes lenne egyben is tartani a fideszt úgy mint a csúti gnóm.
Technokrata, nyugatos arcnak ott van például Bokros vagy esetleg Németh Miklós, de lehet még más is.

Éhes ló 2015.01.01. 12:32:34

@István Tamasi: "....Amennyiben az EU/Merkel/ a pénzcsap elzárásával, szűkítésével, eu biztos kirendelésével megbuktatja a mutyivezért ...."

Több mint féltucat bukott választás után már csak ez a vágyatok maradt vigaszul?
Komolyan, csak ebben reménykedhettek 2018-ig?
Bokrossal, németh mikivel álmodtok?
Ki, mikor szavazott ezekre és a híveikre?
Hány tucatnyian voltak?

István Tamasi 2015.01.01. 17:42:47

@Éhes ló:
Most látom, hogy egy patkány, haza- és nemzetáruló neonáci lehetsz.
A dicsőséges Tanácsköztársaság alatt legalább rövid ideig normális étkezésben részesültek éhező MAGYAR gyerekek, lejutottak a Balatonra illetve kimehettek a Margitszigetre.
A maffiafitymaszt idén a választók kb 1/4-e szavazta be a 2/3-ba és az újnyilas jobbikot is csak a szavazásra jobosultak kb 5-8%-a támogatta egy demokratikusnak aligha mondható /a fitymasz megbuherálta a szabályokat/ és szabadnak is csak távolról mondható /a fitymaszos polgármesterek a közmunkával megzsarolták a vidéki szegény embereket/.
2006-ban nem ellenzéki tüntetés volt, hanem felbérelt csürhe tört, zúzott, rabolt, gyújtogatott akik ellen a rendőrök nagyon is visszafogottan léptek fel.

István Tamasi 2015.01.01. 17:44:09

@Éhes ló:
Bokrost, Némerthet csak lehetséges példaként említettem, írtam azt is, hogy rajtuk kívül is kinőhet új párt, új vezető.

Éhes ló 2015.01.03. 22:09:08

@István Tamasi: tévedsz.
Egy szavazó vagyok a sok közül, aki a magadfajtákat 2006 óta minden lehetséges választáson leszavazza.

Annak örülök azonban, hogy az emberálarcodat messzire elhajítva nácizol kohn vörösterrorját dicsőítve. Így már bárki számára világosabb a napnál miféle vagy.
Köszi.

A demokratikus és szabad választások kapcsán ideírt rémálmaiddal nem foglalkozom, nekem nem vicces egy patkányforradalmat dicsőítőtől olvasnom ilyen marhaságokat.

Addig ne egyél, míg az olyannyira vágyott új pártod "ki nem nő"!

Untermensch4 2015.01.03. 23:03:50

@Éhes ló: a "2014.12.31. 16:22:05" egész jól sikerült, talán az "Ezért van még buktornak ma is demokratikus többsége a választásokat követően." mondatot leszámítva. a nem szavazók nagy száma miatt. amit ugyanúgy figyelembe kéne venni az "ellenzék" esetében is. papíron persze a ciklus végéig okés de ugye pont ő volt az aki "miniszterelnök úr" volt akkor is amikor már nem...

István Tamasi 2015.01.04. 10:35:58

@Éhes ló:
A dicsőséges Tanácsköztársaságra vonatkozó megjegyzésedből látszik, hogy nem vagy magyar, hanem valamiféle jöttment különben számítana neked, hogy a Tanácsköztársaság során MAGYAR gyerekeknek -hacsak pár hónapig is - egy kicsit jobb soruk volt. Nyilván nem magyar voltod miatt rejtőzködsz álnév álarca mögé. Nem állatozlak le, mert nem sértem meg az állatokat, hogy hozzájuk sorollak.
Talán egy szőröstalpú oláh vagy akit 2006-ban evett ide a fene és azóta kevered itt a sz@rt.

Éhes ló 2015.01.04. 11:46:15

@Untermensch4: nem értem a matekodat. :)
2006 óta melyik országos választáson nem volt többsége buktor csapatának?

Éhes ló 2015.01.04. 11:48:10

@István Tamasi: találd meg az emberálarcodat, térj észhez és ha sikerült keress magadnak értelmes munkát, addig pedig foglalkozzanak veled az ápolóid.

István Tamasi 2015.01.04. 12:29:03

@Éhes ló:
Tűnj el az országunkból te jöttment idegenszívű, álarc/álnév alatt rejtőzködő sunyi!

Untermensch4 2015.01.04. 14:19:15

@Éhes ló: a választásra jogosultak összesen = 100%
akik elmentek szavazni példaként 50%. aki kap 10%-ot a választáson az csak 5%-ot kapott mert a választók fele nem szavazott. a valóságban. papíron a megjelenteket felszorozzák és minden oké. parasztvakításnak még megy a szájbox hogy akik otthon maradtak azok kire szavaztak (volna). addig amíg nincs olyasmi ikszelési hely a szavazólapon hogy "egyik sem" vagy "kötelet mindnek" addig ez a választási rendszer hasonló átb@szás mint a szovjet egypártrendszeri. ami papíron és hivatalosan szintén rendkívül jó volt hiszen minden normális ember ezt mondta (normális ekkor = nincs bezárva börtönbe vagy elmegyógyintézetbe).
persze nem meglepő hogy mindenki a saját "oldalára" számol csak szánalmas az erőlködés. de hivatkozhatsz cinikusan a "joguralom"-ra csak ebben a műfajban pont viktorék teremtették meg a visszamenőleges törvénykezés precedensét így csak idő kérdése hogy a fagyi visszanyaljon :)

Éhes ló 2015.01.05. 22:12:51

@Untermensch4: a választásra jogosultak összesen = 100%, akik elmentek szavazni példaként 50%.
Aki kap 10%-ot a választáson az 10%-ot kapott mert a választók fele baszott szavazni menni, dönteni és azt a demokratikus választási rendszerek (érvényességi küszöb felett) nem tekintik döntésnek semmi mellett és semmivel szemben.
Demokráciákban nincs olyasmi ikszelési hely a szavazólapon hogy "egyik sem" vagy "kötelet mindnek". Sosem is volt, de ha majd választást nyertek, megpróbálhatjátok, érdekes opció lenne, brüsszel komálná tutira egy EP választás során biztosan :).
Ez a választási rendszer nem attól átb@szás, hanem attól, hogy sem adó, sem kultúrális, sem vagyoni cenzus nincs, a 18 év alattiak pedig nem szavazhatnak. Így egy olyan szegmens szavaz, ami egyrészt nem képezi le jól a társadalom (kor)szerkezetét, másrészt olyan szellemi nyomoroncokat, analfabétákat és jövőtlen embereket hoz döntési helyzetbe, akinek a holnapi napon és a tegnapon túl nem számít semmi, amit pedig erről a két napról tudnak az annyi, amennyit az agymosó média beléjük tölt.

Nem lehet "saját oldalra számolni", hiszen ott vannak a megszámolt szavazatok. Az nyer az adott választási körzetben, akinek több van. Ebben semmi csalás nincs.
Én nem hivatkoztam semmiféle "joguralom"-ra, ezért nem értem ez miért került a hozzászólásodba, próbálj meg pontosan idézni és ne adj a billentyűzetemre olyasmit, amit nem írtam le.

Untermensch4 2015.01.06. 07:51:45

@Éhes ló: "Aki kap 10%-ot a választáson az 10%-ot kapott mert a választók fele baszott szavazni menni, dönteni és azt a demokratikus választási rendszerek (érvényességi küszöb felett) nem tekintik döntésnek semmi mellett és semmivel szemben.
Demokráciákban nincs olyasmi ikszelési hely a szavazólapon hogy "egyik sem" vagy "kötelet mindnek". Sosem is volt, de ha majd választást nyertek, megpróbálhatjátok, érdekes opció lenne, brüsszel komálná tutira egy EP választás során biztosan :)"
ebből az első bekezdés a joguralmi alapú érvelés amit a neked tetsző eredményért folytatsz miközben (itt nem idézett részben) későbben a társadalom korszerkezetének nem jó leképezését sérelmezed.
az hogy "brüsszel" mit komál nekem nem érv, bocs. a daganat-jellegű bürokráciát zászlótól függetlenül megvetem.
és a vicc az egészben hogy átb@szás-ügyben egyetértünk abban hogy hiába van mindenkinek joga ha nincs hozzá képessége. ha viszont akár újságírók-szerkesztők, akár jogászok (utóbbi az otthonmaradókra vonatkozik) döntik el hogy valaki más mire szavazott akkor az nekem nem stimmel.
lényeg a lényeg, tetszik a szűrés ötlete de kiegészíteném: csak a valóban szavazottak arányában kellene kiosztani a parlamenti helyeket. ezzel válnak abban érdekeltté a politikusok hogy minél többen elmenjenek szavazni. persze ez ugyanolyan tájidegen mint tüntetésnél ellentüntetést szervezni.

István Tamasi 2015.01.06. 12:54:56

@Éhes ló:
Keress magadnak egy másik országot mert Magyarország neked nem hazád, a magyar nemzet neked nem nemzeted.

István Tamasi 2015.01.06. 12:57:12

@Untermensch4:
Ha pontosan annyi helyet kapna egy párt amennyi szavazatot, akkor a narancsmaffiának sem 2010-ben sem idén nem lett volna 2/3-a a parlamentben.

Éhes ló 2015.01.06. 21:12:04

@István Tamasi: ápolót keress inkább, mert nekem van hazám Magyarország és nem a kohn béla, löwinger, rosenfeld, appel, epstein féle patkánydiktatúra...

Éhes ló 2015.01.06. 21:20:47

@Untermensch4: az első érvelésem demokrácia és etikai alapú, jogfüggetlen. Sehol nem írtam joguralomról, ez a te mániád és ne add a billentyűzetemre. Magaddal vitázz ebben.
Nem sérelmeztem semmit, hanem arról írtam, miféle kompromisszumokkal jár egy mai tömegdemokrácia.
Én elfogadom/tudomásul veszem a helyzetet, mint külső adottságot.
Annak örülök, hogy a brüsszeli fos megítélésében egyetértünk, ezért is lenne jó, ha a választásokon el lehetne hajtani őket végleg a pokolra.

Untermensch4 2015.01.06. 22:00:27

@Éhes ló: az elfogadás/tudomásulvétel volt az ahol kisiklottam szellemileg az értelmezésnél, elnézést. a "brüsszeli fos"-t viszont nem kikerülnünk hanem kihasználnunk kéne. sajnos a politikusainkban nincs hajlam erre, nyilván jobban fizet és egyszerűbb a seggnyalás. pedig egy valódi "szabadságharc"-hoz nem lennénk "túl kicsik" ahogy a szkeptikusok állítják/sugallják.
@István Tamasi: egyébként a tanácsköztársaság is "fekete pont" volt a trianoni vonalzózásnál, ritkán olyan fekete-fehér a helyzet hogy "hány lélegeztetőgépet lehetett volna venni az árából"

István Tamasi 2015.01.07. 09:37:42

@Éhes ló:
Neked nem hazád Magyarország és nem nemzeted a magyar, ezt többszörösen bizonyítottad: Akinek nem pozitívum, hanem elítéli azt, hogy a dicső Tanácsköztársaság -hacsak rövid ideig is- jobb élelmezést, balatoni nyaralást juttatott magyar gyerekeknek az nem magyar. Aki nem becsüli a hazának, a nemzetnek sok dicsőséget, jó hírnevet hozott magyarok csoportját - pl a magyar Nobel díjasok kb 3/4-e zsidó - az nem magyar.
Trianon: Az oda vezető utat a magyar uralkodó elit a megelőző 100 év nemzetiségellenes politikája kövezte ki. Azonkívül: az ANTANT 1917-ben megüzente a magyar kormánynak, hogy a háború után nem fogják Mo határait megváltoztatni ha akkor kiugrunk a háborúból. Azonkívül: a dicső Tanácsköztársaság volt az amelyik fegyverrel is küzdött az ország megcsonkítása ellen! Valamint: vajon a székely hadosztály árulása és átállása a románokhoz mennyiben járult hozzá a "trianoni vonalzózáshoz"?

Untermensch4 2015.01.07. 14:22:58

@István Tamasi: "pl a magyar Nobel díjasok kb 3/4-e zsidó"
ha sikerülne megállapítani hogy a "zsidó" vallási vagy nemzeti vagy mindkettő vagy esetenként változó kombinációban hogyan jelent identitást akkor lehetne kezelni. mármint összefésülni a magyar nemzet- és a "hungarus"-tudattal. valahogy.
a történelmet egyébként nem "történelmi jog"-ra való hivatkozásként ráncigálom elő folyton hanem az események tanulságainak levonása miatt, a jövőre koncentrálva. merthogy arrafelé kell mennünk, nem a múltba. beleértve a "történelmi bűnöket" is, mivel az pszichopátiás tünet amit tájidegennek érzek

Éhes ló 2015.01.07. 22:47:00

@István Tamasi: keresd meg a nővért, a gyógyszeredet nem vetted be.
Ha pedig mégsem felejtetted el bevenni, akkor szólj, hogy ez az adag kevés, nem ér semmit, agyhalott vagy és elakadtál 1960-ban.
Az emberálarcodat nem találod még mindig mesüge?

István Tamasi 2015.01.08. 13:00:00

@Untermensch4:
1. Minden szélsőjobbosnak levett fejfedővel mélye meghajlással kell tisztelegnie a zsidók előtt, mert ők az 1910-es népszámlálás során magyarnak vallották magukat és velük együtt lett az akkori Magyaraországon - a Horvát bánsággal együtt - a magyarok részaránya 47% illetve a Horvát bánság nélkül számolva 52%. Vagyis az ő állásfoglalásuk nélkül Trianonban talán még nagyobbmértékű lett volna az ország csonkítása.
2. A Nobel díjasok csak egy példa volt, lehetne hosszasan sorolni a magyar népre dicsőséget hozó zsidó sportolókat, művészeket, Nobel díjat nem kapott tudósokat, stb, stb.
3. A fetiekből komoly történelmi tanulságokat lehet levonni. A rohadék horthy és bűnbandája az akik a legnagyobb történelmi bűnt elkövették a magyar nép, az ország ellen: 1 millió halott, a nemzeti vagyon kb 45%-os pusztulása és az a pszichopátriás tünet ha ezt valaki megpróbálja eltaagadni.

István Tamasi 2015.01.08. 13:01:50

@Éhes ló:
Látom továbbra is ragaszkodsz az állatálarcodhoz /te kis agyatlan aki elakadtál 1944-ben/: a lófaszhoz, aki vagy.

Untermensch4 2015.01.08. 15:22:54

@István Tamasi: 1. tehát akkoriban a zsidók lettek volna az egyetlen nemzetiség amit nem sújtott a magyar uralkodó osztály évszázados nemzetiségellenes politikája?
ettől függetlenül az öröklődő kollektív bűn mintájára az öröklődő kollektív erényt sem ismerem el.
2. tudósoknál szintén ez a helyzet, nem látom be hogy a dicsőség hogyan osztható el számszerűsítve magyarország és izrael között ha a leghíresebbeket vennénk. egyéni tettek - egyéni érdem vagy bűn
3. ha az "eltagadós" befejezésedet nézzük, csúsztatsz és mivel személyeskedésként teszed és ez a te egyéni megítélésedet rontja.
ez utóbbi tekintetben akkor tartanám elfogadhatónak a(z akár mégoly színvonalas) kritikát ha a valóságon alapul, ez esetben amit valóban mondtam/írtam (hozzáadott költői túlzások és "gondolatolvasás" nélkül) vagy adsz rólam előre egy nagyjából pontos jellemrajzot és annak alapján rossz tulajdonságaimat a bloggazda által tolerált terjedelemben felőlem fikázhatod.
0. pontnak még hozzátenném a helyedben az 1848-49-es szabadságharcban a nemzetőrséghez csatlakozó zsidókat ha az érvelésed nem lenne hibás

István Tamasi 2015.01.09. 10:01:50

@Untermensch4:
1. A zsidóság vallás és nem nemzetiség. Én soha nem beszéltem kollektív bűn/össég/ről. Az beszél kollektív bűn/össég/ről aki zsidózik, tehát te.
2. Zsidó tudósok már akkor sok dicsősséget hoztak a magyar névnek amikor Izrael még nem is létezett - tehát ebben is hazudsz.
0. Igen, igaz, hogy a zsidóság nagyon komoly anyagi, pénzügyi hozzájárulással segítette a 48-49-es szabadságharcot.

Untermensch4 2015.01.09. 17:02:11

@István Tamasi: légy szíves definiáld a "zsidózásomat" mert a hazugság-váddal együtt ezzel is a sértegetős személyeskedést folytatod, így a kölcsönösség és arányosság elvét figyelembe véve azt kell mondjam hogy előítéletes a gondolkodásmódod, az pedig az antiszemitizmus előszobája...

Untermensch4 2015.01.11. 15:23:27

@István Tamasi: én is tudom hogy ha sokat ismételünk valamit akkor mások és mi magunk is elhisszük, az állításodat észleltem, nem a megismétlését hanem az elmagyarázását kértem.

István Tamasi 2015.01.12. 09:08:56

@Untermensch4:
Nincs mit magyarázni azon, hogy te kezdtél zsidózni. Amíg el nem kezdted addig én nem beszéltem zsidókról.

Untermensch4 2015.01.12. 10:14:14

@István Tamasi: ezt te írtad: " pl a magyar Nobel díjasok kb 3/4-e zsidó - az nem magyar."
tehát a kérdésem újra: amit írtam abban mi és miért "zsidózás"?
ha nem tudsz nyelvészetileg pontos elemzést adni az nem baj, én sem vagyok nyelvész. ha csak a demagóg agymosó ismételgetést folytatod érvelés nélkül, az baj...
süti beállítások módosítása