Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2015.01.21.

Az 5 legpofátlanabb politikusduma útdíjemelés-ügyben

Hakapeszi Miki

A bevezető és elkerülő szakaszok fizetőssé tétele, illetve a változtatás körül kialakult szerencsétlenkedés pontosan olyan, mint maga a Fidesz-kormányzás: pénzsóvár, kapkodó, dilettáns, agresszív, észérveket semmibe vevő, velejéig hazug. Dokumentáltuk már két posztban, hogy mennyire szánalmas ez az egész, most, hogy lassan kialakul a végső verzió, a nagy fideszes elkúrásnak öt olyan idézettel állítunk emléket, amelyek jól illusztrálják a kormányzásra imént használt jelzőink helytállóságát.

Az első szakaszban ugyebár bejelentették az irgalmatlan baromságot, de mivel a főnök nem adott még jelet a puhításra, baszta valahol a rezet jó sokáig elfelé, a sameszok válogatott faszságokkal próbálták magyarázni a vállalhatatlant. Íme az első a kopasz papagájtól:

Kovács Zoltán kormányszóvivő elismerte, hogy csúsztak hibák az új útdíjrendszerbe – ennek ellenére nincs ok a sietségre. Január 31-ig figyeli a nemzeti fejlesztési tárca az útdíjrendszer hibáit, ezután jöhet annak felülvizsgálata. Ultimátumokra viszont a kormány nem reagál. Kovács úgy vélte, hogy az új útdíjrendszer előnyös az autósok többségének.

A legvérlázítóbb: nincs ok a sietségre. Egy nappal a bevezetés előtt jelentették be, hogy mi merre hogyan, teljes a káosz, de ők kurvára ráérnek. És a jogos kritikákat ultimátumnak nevezni, igazi Kovács-féle taplóság.

Aztán jött a mocsári ragya:

Nem változtatna az útdíj jelenlegi rendszerén a kormány rezsibiztosa, noha már több kormánypárti politikus a januártól fizetőssé vált útszakaszok felülvizsgálatát, a matricarendszer megváltoztatását sürgeti. Németh Szilárd szerint erre azért sincs szükség, mert az autósokat kárpótolja az olcsó benzin.

 Aha, a benzinárcsökkenés, amihez semmi közük. Tehát ha egy kedvező világpiaci folyamat miatt valami pozitív változás éri a fogyasztót, akkor normális, ha azt a kormány elveszi. De ez azt is jelenti, hogy elismerte: összességében egy új sarcot vetettek ki, nőnek az autósok terhei.

Aztán jött Viktor és rendet vágott:

Szakmailag bonyolult, politikailag érzékeny téma ez, ezért van mindig próbaüzem. Amit most hallunk, az a próbaüzem gépházzaja. Ez egy hónapig tart. Bíztatok is mindenkit, hogy most tiltakozzon, most mondja el, mi a gondja. A megyei matricát mindenki támogatja, akik csak munkába menet egy-két megyét használnak. Ha valaki a szomszéd megye első lehajtóján lejön az útról, valóban értelmetlen két matricát vennie.

Ezernyi kérdés: ha bonyolult, miért nem vitattátok meg? Ha érzékeny, ugyanez merül fel. Ne biztass kamuból tiltakozásra, 10 napja ez megy. A megyei matricát értelmes ember nem támogatja, mert sokkal racionálisabb lett volna nem a megyehatároknál, hanem például lehajtóknál, vagy régióknál meghúzni a határokat, a 4 kilométeres Veszprém megyei szakasz nonszensz volta a legjobb példa erre. De a lényeg a vége: a főnök kiadta az ukázt, hogy minden addigi duma megy a lecsóba, a megyehatárokon átmenve nem kell új matrica a következő lehajtóig.

Következik kétszínű Fónagy két mondása két nap különbséggel, bónusszal a végén. Az első kapásból önellentmondás, most akkor nem zúdul nagyobb forgalom, vagy ha a hosszabb utat választja az autós, akkor mégis? De a lényeg, hogy az elsőben keménykedik, hogy marad minden, a másodikban meg azt mondja, hogy jogosak az észrevételek, változtatnak. Az egész szarságot kielemző tanulmányokhoz meg mi köze a népnek? És ki heccelte az embereket, te szerencsétlen? Gyurcsány?

Egyetlen településre vagy városrészre sem zúdul az eddiginél nagyobb forgalom. Lehetséges, hogy a felheccelt emberek egy ideig nem vesznek megyei matricát, hanem a belső utakon próbálnak majd eljutni úti céljukhoz, de ezek a próbálkozások idővel elhalnak. Az emberek nem szamarak, felismerik az érdekeiket. Mindenki szabadon eldöntheti, hogy hosszabb utakon, nagyobb üzemanyag-fogyasztás mellett, lassabban ér célba, vagy matricát vásárol. (...)

Azt is méltányolhatónak, illetve ésszerűnek nevezte, hogy bizonyos helyeken, ahol jelentős forgalom terelődne át például belterületi utakra, ott változtassanak a besoroláson. Ugyancsak ebbe a körbe sorolta azokat a helyeket, ahol nincs alternatív elérhetőségi útvonal. (...)

Vannak tanulmányaink, de ezeket később hozzuk nyilvánosságra.

Egy kedves kommentelő, anonymand emlékeztetett minket arra is, hogy Viktor először azt kamuzta, hogy uniós kényszer a nullás fizetőssé tétele, pedig pont ellenkezőleg az EU miatt tudott ingyenes maradni néhány szakasza.

Az pedig már csak a hab a tortán: a fideszes polgármester béna trükkel próbálja elérni, hogy városa, Kaposvár elkerülője ne szopja be az útdíjat. Már egymás között se tudnak értelmesen beszélni a narancsosok, házon belül, egymás ellenében is a kiskapukeresés, mutyizás megy 

Szita a mostani tárgyaláson azt javasolta az államtitkárnak, hogy a januártól fizetőssé vált 61-es út legyen inkább kiemelt főút vagy főútvonal emelt sebességű szakasszal. Így Kaposvár két legyet ütne egy csapásra: ugyanúgy 110 km/h maradna a sebességmaximum, viszont nem kellene Somogy megyei matricát venni az útra. Az útdíjrendelet ugyanis csak az autóutakra vonatkozik, a főutakra nem.

Végül a tahóság csimborasszója: tegnap nagy arccal bejelentették, hogy immár lehet mobilfizetéssel is e-matricát venni. Valóban gigantikus siker, hogy a bevezetés után 20 nappal megnyílik erre a lehetőség. Arról viszont még mindig egy szót se hallottunk, hogy a káoszban, türelmi időben útdíjas szakaszra tévedőkre kiróni tervezett 1470 forint/matrica büntetését elengedjék.Ráadásul a mobillal megvehető matricák között ott van a Veszprém megyei is, noha ez a szomszéd megyék első lehajtóinak használhatóságával értelmetlenné vált. Na most tessék valakiknek gyorsan elhúzni a sunyi picsába. 

FRISSÍTÉS: az elmúlt napok sajtóértesüléseinek megfelelően visszakoztak néhány kérdésben. Végre azt is benyögték, hogy nem kell büntetést fizetniük azoknak, akik most, utólag vesznek matricát. Így aki az eddigi fenyegetések hatására gyorsan elbumlizott az ügyfélszolgálatokra és kifizette a büntetést, az baszott rá a legjobban, mehet újra visszakérni a pénzét. És most már hivatalos, hogy elég három matrica a Balatonra, a Veszprém megyei értelmét vesztette, mégis árulják tovább.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

73 komment

Címkék: baromság útdíj

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr417093375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anonymand 2015.01.21. 07:27:44

Azért csak sikerült kihagyni a legütősebbet:
"Orbán Viktor a Napi Gazdaság pénteki számában megjelent interjúban az M0-ás körgyűrű fizetőssé tételéről azt mondta, annak egyes részei uniós kötelezettség miatt válnak fizetőssé,"...

"Bár Orbán Viktor a pénteken a Napi Gazdaságban megjelent interjújában azt mondta, hogy az M0-s körgyűrűt uniós kötelezettség miatt kell fizetőssé tenni, az Európai Bizottság a Portfolio.hu-nak cáfolta, hogy lenne bármiféle ilyen kötelezettség."
www.pestiriport.hu/WebArticleShow.aspx?LN=Hungarian&AGM=Politika&AN=orbanhazugsag&MN=Politika

toportyánzsóti 2015.01.21. 07:54:11

Saját gránitszilárdságú ötszörtákoltjuknak sem felel meg az útdíj bevezetése,teljesen analfabéta az egész kormányzatnak mondott akármi!Illegitim a törvény és az egész parlament.

dr. jenőke (jenőke) 2015.01.21. 18:27:52

.
A legpofátlanabb érv: "máshol van". És mondják ezt mindenre, ami másképpen nem indokolható, mint például a média szabályozásnál is.

Nokérem. Háromemeletes társasház képviselője a bevétel növelésére liftdíj befizetését javasolja, havi rendszerességgel.
- mert vannak társasházak, ahol szednek be ilyen pénzeket.

A nincs is lift hivatkozás ócska kifogás, demagóg marhaság....de ha nem tetszik a lift díj, akkor legyen útdíj... valamilyen úton/módon csak hazajut a lakó.

Arcade Macho 2015.01.22. 00:21:05

most mi a gond?
vezettek volna be az eves matricat juniusban, amikor minden masodrendu nimandnak a velemenye ki lett volna kerve?
akkor az lett volna a gond...

amugy a posztnak a cime eleve rossz
ez nem utdijemeles
sokaknak csokkentes, es igenis a Fidesz ebben meglatta a belallni valo temat

engem amugy zavart a 3e a balcsira lefele menet, akkor barki sajnalta volna az embert?
mentek, sot szaladtak megvenni a matricat...

Netuddki. 2015.01.22. 00:22:01

Szerintem a földhöz verik a seggüket ezek a balfaszok örömükben, hogy mennyire sikeresen el tudták ezzel az útdíjjal és bevándorló témával terelni a figyelmet a tolvaj fideszes kisnagykutyákról. Felsoroljam kikre gondolok? Minek? Úgyis mindenki tudja...

Netuddki. 2015.01.22. 00:25:06

@Arcade Macho: "vezettek volna be az eves matricat juniusban, amikor minden masodrendu nimandnak a velemenye ki lett volna kerve?"

Anyád picsáját te balfasz fidesztroll! Ha valaki júniusban vesz éves matricát akkor 365 napig érvényesnek kéne lennie! Nem ilyen tolvaj módon december 31.-ig, mint ahogy a tolvaj kormányod csinálja.

Arcade Macho 2015.01.22. 00:25:18

na a D2 is kikerul nagycsaladosoknak pl. tessek ez a legesleghalasabb tema, hogy bevezetik de korrigalnak, total ugy latszik hogy beleszolasi joga van az embernek a kormanyzasba
en emlekszem meg a "huzd meg ereszd meg" -nek hivtak meg a prefeszbuk idokben a cociknal ezt a tudomanyt, hiaba na valtozik a technikai felallas, lasd a millat ahogy osszegrundoltak a sztrajkot a feszbukon...

az autoutakat lezaro sztrajkokrol meg ne is beszeljunk ha ezt barki megprobalna manapsag ilyen lof.sz osszegen, akkor ott menten vernek agyon...

mondom ez a tema elegge halas a Fidesznek, rugozni kell rajta jo sokat

Arcade Macho 2015.01.22. 00:27:53

@nicktolvajmentesítő_kovi1970: nem ertelek...

az egy dolog hogy apad faszan nevelkedtel de attol meg tudnod kellene, hogy a matrica az januar 31- ig ervenyes...

Kisamotors 2015.01.22. 01:18:43

Hát a legnagyobb mégis csak az volt, hogy mekkora siker az új matrica, hiszen január legelején már sok tízezer fogyott belőle, sorban állnak érte :D
Sajnos nem tudom szó szerint idézni.
Hát ezek tényleg idiótának néznek mindenkit magukon kivül. Na meg már egymást is...

NemNick 2015.01.22. 04:47:40

@Arcade Macho: tényleg nem érted. :D

Vagy nem akarod, de az meg sírnivaló lenne, nem szánalmas...

kersys 2015.01.22. 06:53:53

+1:
amikor az ország közlekedési minisztere kijelenti: "Tulajdonképpen gondolhattam volna rá, hogy van a főváros alatt is két Duna-híd..." (M8 és M9 melyekért 2 matrica árán kelhet(t)ünk át) Akkor ezért nem kell (még) fizetni a Bajai és a Dunaföldvári hidak használatáért: egyszerűen elfelejtették, hogy vannak!!!!!!

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.01.22. 07:42:06

@Arcade Macho: Az a gond ezzel te ökör, hogy nekem, akinek semmi szüksége nem lenne az éves matricára, ha 2*1 sávos M kettes úton csak a nagynénémet akarom egyszer(!) meglátogatni az is 5000 Forintba kerül és az is ha valaki naponta jár be Budapestre Érdről vagy Törökbálintról. Arról nem is beszélve, hogy milyen ötlet már egy 2*1 sávos utat fizetőssé tenni, csak azért mert valaki valamikor autóúttá tette?
Ez ellen nem jár a szád te igazság és egyenlőség bajnoka?
Vagy azért miért kell fizetnem, mert ki szeretnék menni a Budapesttől 3 kilométerre lévő bevásárló központok valamelyikébe? Baszd meg, ez a kormányod által nagy pofával beharangozott rezsicsökkentés?
Mert hidd el ki tudom fizetni az 5000 forintot, de mi a bánatos kurva anyjukért van szükség az ilyen aljas pénzbehajtásokra, ha a másik oldalon minden kormányzati szócsőből az jön, hogy Magyarország egyre jobban teljesít, és egyre magasabbra szárnyalunk? Erre válaszolj valami értelmeset, ne csak a Fideszn pártirodán hallott lózungokat nyomjad.

Ninjaboy 2015.01.22. 07:47:50

@Kisamotors: Jaja, pont ezt akartam írni. Elmegy a kurva anyjába a fidesz amikor azt kommunikálja hogy viszik a megyei matricát mint a cukrot, meg óriási az érdeklődés...persze bazmeg, azért mert belekényszerítették az embereket ebbe a helyzetbe, és aki nem akar a dugóban megrohadni, az inkább fizet, még akkor is, ha egyébként közbe masszívan kurvaanyázik a mocskos tolvajok miatt.

TBal 2015.01.22. 07:59:21

Jaaaajj, a kopasz papagáj még nem volt nagy szám, de a mocsári ragyán felröhögtem :). A Cink-es "bajszos geci" után megvan a következö, amin napokig röhögni fogok...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.01.22. 08:13:37

Na, kiváncsi leszek: www.portfolio.hu/gazdasag/infrastruktura/ma_bejelentik_a_vegleges_utdijrendszert.209206.html

Gondolom megy majd a szöveg, hogy micsoda siker az új rendszer és az a pár apróság, amiben módosítanak majd, az is azt bizonyítja, hogy milyen körültekintőek és demokratikusak...

Mindenesetre gyanítom, hogy pár aranyköpéssel újra gazdagabbak leszünk.

Arcade Macho 2015.01.22. 09:03:43

@The Ghost Wolf: "ha 2*1 sávos M kettes úton csak a nagynénémet akarom egyszer(!) meglátogatni"

ott a regi kettes, igazan nem nagy megterheles hasznalni

de ha az u.n. M2 -re gondoltal, akkor megkernelek arra, hogy jobban figyeljel oda legkozelebb!
ugyanis az M2 az szintbeli keresztezodestol mentes, u.n. gyorsforgalmi, raadasul mar vagy 3-4 eve fizetos volt a kamionoknak

orulok hogy segithettem a vilag dolgainak az eszleleseben!

sas70 2015.01.22. 09:06:25

Hát ez a gépház, kurvára zörög, recseg, zakatol!

csak egy néző 2015.01.22. 09:24:04

Autópálya éves matrica ára:
Ausztria: 26.800 Ft
Magyaro:43.000 Ft

Csak halkan kérdezem, ha itthon a felére csökkentik az éves matrica árát, lehet, hogy több lett volna a bevétel és akkor nem kellene a térképet bújni, hogy hol is van a megyehatár, melyik is az az út, ami egyszer csak a semmiből a semmibe vezet és fizetős, majd egy pár km után megint ingyenes?

A megyei matricával akkor segítettek volna a "zembereknek", ha az M0-ást és a bevezető szakaszokat nem veszik bele, mert így olyan, mintha adtak volna egy tortát csak előtte a tetejére köptek, igaz, akkor nem tudnákvolna azt harsogni, hogy milyen "népszerű" és mekkora a kereslet a megyei matricákra.

♔bаtyu♔ 2015.01.22. 09:31:17

@csak egy néző: Pontosan így van, semmit nem kellett volna csinálni azon kívül, hogy az éves autópályadíjat leveszik a felére.

Ez a mostani nem lesz sokkal több bevétel, viszont üzemeltetetési díja van.

♔bаtyu♔ 2015.01.22. 09:33:15

Azért az is durva, hogy az indexen 4 politikai posztból 3 db. a szélsőliberális blognak álcázott kamu, a Kettős Mérce. Amihez persze nem is lehet hozzászólni.

$pi$ 2015.01.22. 09:33:56

@csak egy néző: "A megyei matricával akkor segítettek volna a "zembereknek""

Az autópályadíj célja nem az, hogy segítsenek. Miért lenne. Ha az lenne a cél, hogy "segítsenek", akkor kiállna egy ember a felhajtóra és mindenkinek ad egy sonkásszendvicset.

Ez egy olyan magyar specialitás, hogy "segícsenek", nem? Miért kellene segíteni annak, aki autópályán furikázik?

csak egy néző 2015.01.22. 09:36:25

@♔bаtyu♔:
Ezt azért nem gondoltam volna, hogy valaha is egyet tudunk érteni. Ez jó jel.

Arcade Macho 2015.01.22. 09:43:43

@csak egy néző: "A megyei matricával akkor segítettek volna a "zembereknek", ha az M0-ást és a bevezető szakaszokat nem veszik bele,"

jaja pusztuljanak a videkiek masszivan, mit szamit
a jol kereso pestiek meg usszak meg jo olcson

sas70 2015.01.22. 09:44:22

@csak egy néző: Ausztria egy drága, de szegény fejlődő ország, azért kérnek annyit az autópályáért. Egy időben még a benzin is olcsóbb volt náluk, hogy meg tudják fizetni szegények.

sas70 2015.01.22. 09:46:12

@Arcade Macho: Szerintem az M0-ást a vidékiek is használták jó sokan, ingyen. De most már megdöglött a szomszéd tehene is, úgyhogy mindenki fizet!

Arcade Macho 2015.01.22. 09:48:57

@♔bаtyu♔: "Pontosan így van, semmit nem kellett volna csinálni azon kívül, hogy az éves autópályadíjat leveszik a felére. "

en a budapesti most a becsivel(=23e!) ellentetben 5e -t fizetek es hasznalom itt a kornyezetemben az autopalyanak latszodo utakat

most legyszi gyere magyarazd el nekem miert kellene laza 4szereset fizetnem, amikor eppen a nagy sirankozasotok azon ment hogy az evi 5e is milyen elviselhetetlenul sok

Arcade Macho 2015.01.22. 09:50:34

@sas70: aki valodi videkikent felkommandozott mellekutakon, az takarodjon itt is le a mellekutakra es szopjon, nekem ezzel semmi gondom nincsen
a sajat lakoterulemhez tartozo mellekutamon meg a lof.szt fogok gyorsan menni par fillerrel szekszualizalo outsider miatt...

sas70 2015.01.22. 09:52:08

Amúgy meg a teherautók esetében pont fordítva kellene csinálni. Az autópálya díjnak és az elkerülő szakaszoknak kellene kedvezményesnek lennie, és az egyéb utakon kellene magasabb díjat fizetni, főleg a tranzitnak.

sas70 2015.01.22. 09:54:14

@Arcade Macho: Egy emberre nem főzünk! Te lehet jól jártál, de kurva sokan nem.

csak egy néző 2015.01.22. 09:59:50

@$pi$:
"Miért kellene segíteni annak, aki autópályán furikázik?"
Azert,mert nem a párhuzamos lakott területeken kellene, döcögve végig szennyezve a környezetet.

csak egy néző 2015.01.22. 10:01:08

@Arcade Macho:
"jaja pusztuljanak a videkiek masszivan, mit szamit
a jol kereso pestiek meg usszak meg jo olcson"
Ezt kifejtenéd bővebben?

Arcade Macho 2015.01.22. 10:07:09

@csak egy néző: van egy ut, ami ugy nez ki mint egy autopalya, ugy lehet hasznalni mint egy autopalyat es az emberek is ugy tekintenek ra mint egy autopalyara

kifejtened hogy miert kellene ebben az esetben eltekinteni attol hogy autopalya matricat kelljen ra venni? csak mert a szegiiny kis pöstiek olyan csoringerek lennenek?

Analfa Béla 2015.01.22. 10:12:39

@Arcade Macho:
"ugyanis az M2 az szintbeli keresztezodestol mentes, u.n. gyorsforgalmi, raadasul mar vagy 3-4 eve fizetos volt a kamionoknak"

Az a fizetőssé tételkor úgy volt, hogy adott volt egy főút besorolású útszakasz, de aztán nagyon kellett a pénz. Erre kitalálták, hogy átminősítik autóútnak, hogy lehessen érte pénzt szedni a teherforgalom után, majd ugyanazzal a lendülettel végigrakták 90-es táblával, mert az illik legjobban a gyorsforgalmi utakhoz. Szintbeli kereszteződés pedig azért nincs benne, mert eredetileg tényleg autóútnak tervezték, de a megvalósításkor csak a 2x1 sávra futotta. A teljes 2x2 sávot pedig sokadik módosítás után 2012-re ígérték, ami már bőven elmúlt, de a napokban kiadott nagy 750 milliárdos útépítési tervben megint nem szerepel. Tehát lehet, hogy először a feltételeket kellene megteremteni, és csak utána fizetőssé tenni bizonyos útszakaszokat.
Gyakorlatilag Budapestről Szlovákia felé nincs gyorsforgalmi út!

2015.01.22. 10:14:40

Kész szerencse, hogy azért választunk KÉPVISELŐT, hogy képviselje az érdekeinket az országgyűlésben. Ez a rendszer már rég nem erről szól. Előrébb van a párt és a Vezér érdeke. Egy képviselő nem képviselheti a szavazói érdekeit, sőt kötelezően ellene kell szavaznia, ha a Vezér érdeke - a hatalmon maradás és minél több pénz ellopása - mást diktál. Ha a nép pedig tiltakozik, akkor általában leszarják, vagy néha kegyet gyakorol és enged a nép akaratának, ezért az idióták szemében jótevőnek látszik.

csak egy néző 2015.01.22. 10:18:45

@Arcade Macho:
Azért mert mint a neve is mondja, "elkerülő körgyürű", hogy ne a zsúfolt, büdös városon keresztül kelljen az egyébként is nagy forgalomban araszolni és szennyezni a levegőt.
Lehet, hogy nálatok a faluban nincs olyan nagy forgalom, hogy elkerülő út kellene, de az M0 nem csak a "szegény pöstieknek" lenne ingyenes, hanem neked is.

csak egy néző 2015.01.22. 10:22:41

Kiváncsi leszek, hogy még az idén bevezeti e ez a rezsim az újabb sarcot az autósokra a rendszámcserét. Tartok tőle, hogy igen, mert ezeknek a Dárius kincse is csak aprópénz.

kamasoft50 2015.01.22. 10:29:59

A pénzbehajtókat nem hatja át sem az erkölcs sem az ésszerűsség… A morcos elnök bejelenti, hogy mekkora környezetvédő lesz most aztán, a főelnök, a Gerecse géánusza meg rátereli a kistelepülésekre az autópályák forgalmát, mint mondja, próbaidőre, ha marad túlélő… ne ők legyenek azok! De az 5letgazda t@konyárpád se! Ha továbbra is ilyen jól teljesítünk, megint lovas nemzet leszünk, a lóf@sz még adómentes!

nyünyüge 2015.01.22. 10:42:01

@Kisamotors:

"Az elkelt autópálya-matricák száma is mutatja, hogy az útdíjrendszer átalakítása jóval sikeresebb volt, mint ahogy az a médiában lecsapódott - mondta Giró-Szász András.

Pontosan. Mintha lett volna érdemi választási lehetősége az autósoknak.

Ez a legpofátlanabb duma. És a legszomorúbb hogy az összes médium, az ún. ellenzieket is beleértve sokszor szó szerint idézi ezeket a fordulatokat, hirekben.

Byk001 2015.01.22. 10:49:05

@nyünyüge: A sikert mindig relatív.
Ha a te csapatod nyert, az siker ... neked, ellenben a másik csapat szimpatizánsainak már nem az.

$pi$ 2015.01.22. 10:56:10

@csak egy néző: "Azert,mert nem a párhuzamos lakott területeken kellene, döcögve végig szennyezve a környezetet. "

Tehát nem azért kellene ingyenesnek lenni az elkerülőnek szerinted, hogy "segítsünk" az autósokon, hanem azért, hogy ne szennyezze annyira a környezetet?

Ez logikus érv, de az, hogy segítsünk az autósokon, az nem az. Segíteni azon kell, aki rászorul. Kimondottan hiba "segíteni" azokon, akik mondjuk fél éves audi A8-assal mennek az autópályán bulizni, mert olyanoktól vesszük el a pénzt a "segítséghez", akik mondjuk minimálbér után fizetik az adót.

Mondom, ez a nagy magyar "segíccsenek" egy agyrém, be kellene fejezni már. Segíteni kell, de az, hogy még az autópályadíjnál is a "segíccsenek" jön elő, az nem normális.

citrix 2015.01.22. 11:00:30

Az útíjmatrica (vagy minek nevezzem) Orbán bosszúja a netedó kollektív elutasítására. Nem tűri a kudarcot. A netadót szerinte a zemberek félreértették(?), az a távközlési különadó kiterjesztése lett volna csak. Kérdezem: mi köze az internetnek a távközlési különadóhoz? Így is extramagas 27%-os áfa terheli, semmi sem elég ennek a patkányokból összeállt rablóbandának? Spóroljanak a stadionokon és egyéb látványberuházásokon, azokra csilliárdokat szórnak értelmetlenül, igény sincs rájuk. A stadionok tudtommal konganak az ürességtől.

$pi$ 2015.01.22. 11:19:10

@citrix: "Az útíjmatrica (vagy minek nevezzem) Orbán bosszúja a netedó kollektív elutasítására. Nem tűri a kudarcot."

Ez tök légbőlkapott spekuláció. Adók az internetadó előtt is voltak, sőt igencsak sokféle. Ott van pl. a földimogyoróadó... Nyilvánvalóan nem kell bosszús hangulatban lennie a miniszterelnöknek ahhoz, hogy sokféle adót csináljanak.

A kormányzati cél tök egyértelmű: minél jobban szétteríteni a terheket, minél több emberrel fizettetni kisebb összegeket, hogy annyira ne fájjon.

"Kérdezem: mi köze az internetnek a távközlési különadóhoz?"

Az internet is távközlés. Műszaki szempontból tök mindegy, hogy beszélgetsz a telefonoddal vagy internetezel a számítógépeddel, ugyanazon az infrastruktúrán ugyanolyan bájtok mennek.

"Így is extramagas 27%-os áfa terheli, semmi sem elég ennek a patkányokból összeállt rablóbandának?"

Úgy tűnik nem. Ez nyilvánvaló.

"Spóroljanak a stadionokon és egyéb látványberuházásokon"

Miért pont a stadionokon? Más emberek máson akarnak spórolni, miért ne a más emberek érdekeit vegyék figyelembe, miért a te véleményed legyen a mérvadó.

Én pl. a falra mászok amiatt, hogy embereknek fizetnek azért, hogy szaporodjanak (magyaroknak is). Vagy kétszázezer éven keresztül szaporodtak az emberek fizetés nélkül is, beléjük van építve a szaporodási vágy. A saját génkészlet továbbadása a legönzőbb érdeke minden élelénynek, miért adnák én pénzt rá?

De nem sírok, mert az ország nagy része szerint fizetni kell a szexuális életet élő embereknek, hogy hajlandók foglalkozni ezzel.

"igény sincs rájuk"

Dehogy nincs. Csak azok, akik meccsekre járnak vagy nem járnak az indexre vagy mélységesen hallgatnak róla, hogy ne ugorj nekik. :)

Balt 2015.01.22. 11:24:39

@♔bаtyu♔: Üzemeltetési díja az kb. ugyanannyi, mint eddig, viszont igaz: ki kell tenni a táblákat, kamerákat (minden megyehatárra!) tehát inkább egyszeri beruházási költség - feleslegesen. Nagyon remélem, hogy egyszer valahogy visszazökken a dolog a normál kerékvágásba, de sajnos a megyei matrica "népszerűsége" nem erre mutat... (Hiába mondtam, hogy legalább a "kísérleti időszakban" ne vegyen megyei matricát, akinek nem muszáj...)

♔bаtyu♔ 2015.01.22. 11:27:12

@Balt: Na most a megyei matricát a legtöbben szerintem nem azért veszik mert népszerű, hanem mert kell.

Balt 2015.01.22. 11:27:30

@sas70: Jellemzően nem a pestiek használják, legfeljebb rövid szakaszokon: minek mennének az indulási-/célpontjuk körül (fél)körben? :)

Balt 2015.01.22. 11:28:53

@Arcade Macho: És Bicskénél lemész az M1-ről? Naugye.

$pi$ 2015.01.22. 11:30:12

@♔bаtyu♔: "Na most a megyei matricát a legtöbben szerintem nem azért veszik mert népszerű, hanem mert kell. "

Miért kellene? Nem kötelező, vehetsz országosat is, nem?

"Hiába mondtam, hogy legalább a "kísérleti időszakban" ne vegyen megyei matricát, akinek nem muszáj..."

Ez kíválló ötlet, mit ne mondjak. Szeretnéd elérni, hogy azt mondják: "jó, senkit sem érdekel a megyei matrica, akkor maradjon csak az országos... beleértve az elkerülőket is".

Elmés. :)

Balt 2015.01.22. 11:30:31

@sas70: Ezt megoldják adminisztaríve: súlykorlátozás, behajtani tilos, körforgalom stb.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.01.22. 11:36:58

@Arcade Macho: Te barom,azért mert nincs rajta szintbeli kereszteződés, viszont 90 kilométeres sebességkorlátozás van az egész úton az még nem jelenti azt, hogy gyorsforgalmi útnak kellene nevezni, csak azért mert a teherautók fizetnek a használatáért!
De tudod mit, ha már ennyire véded ezt a szart, amit a kormányod csinált, akkor csinálj egy táblát esetleg egy molinót, kérj engedélyt egy demonstrációra, és vonulj ki a parlament elé tünteni az útdíj mellett. Majd meglátjuk mennyien fognak szimpatizálni veled.
Erre a kérdésemre viszont nem sikerült válaszolnod, csak a Fidesz dumát nyomnod: "De mi a bánatos kurva anyjukért van szükség az ilyen aljas pénzbehajtásokra, ha a másik oldalon minden kormányzati szócsőből az jön, hogy Magyarország egyre jobban teljesít, és egyre magasabbra szárnyalunk?"

Balt 2015.01.22. 11:37:52

@Balt: adminisztratíve
@Analfa Béla: Az autóútnak szerintem nem feltétele a 2x2 sáv.
@♔bаtyu♔: Ennek előbb-utóbb eljön a próbája, akár már most februárban. (Magunk közt szólva: őszintén remélem, hogy lesz észhez térítő csodálkozás...)

Balt 2015.01.22. 11:46:13

@$pi$: Pontosan. Eleve az elv hülyeség, ahogy van, mert egy úgy-ahogy bevált időalapú rendszerbe ad-hoc módon belehekkelnek a területalapút. Jó példa erre a Veszprém megyei matrica, amit most végre meg lehet venni mobilon is, bár önmagában semmire sem jó, a hírek szerint meg éppen kikerül a rendszerből, hacsak nincsenek egyéb szempontok... Nem szeretnék ötleteket adni, de mondjuk a 8-as út bevonása a rendszerve márciustól...

Ezen kettős rendszer miatt pl. bele van kódolva a rendszerbe a dupla díjfizetés. (Veszel megyeit, de más útvonalakra alkalmi 10 naposat.) De eleve semmi relevanciája a megyei közig beosztásnak az autópályáknál, építésnél nem szempont, Balatonvilágos pedig megmutatta - mikor átszavazta magát Somogyba -, hogy ez úgy baromság, ahogy van.

Még egyszer mondom (mint legutóbb Gyurcsányék alatt...): ilyen áron nekem NE ÉPÍTSETEK autópályát!

Arcade Macho 2015.01.22. 11:46:31

@Analfa Béla: "Gyakorlatilag Budapestről Szlovákia felé nincs gyorsforgalmi út!"

Pozsony fele van

Arcade Macho 2015.01.22. 11:48:19

@Balt: azt se tudom hol van bicske... amikor a Bp tablat elhagyom kapdosok a zsebemhez hogy az utlevel merre van :)

Balt 2015.01.22. 11:49:24

@$pi$: Ja. Azt még hozzátenném, hogy esetleg abba az irányba lehetett volna fejleszteni a rencert - ha már ilyen kurva jófejek akarunk lenni -, hogy inkább időalapon porciózzuk, teszem azt visszavezetjük a 4 naposat, uram bocsá, az 1 naposat/1 útra szólót, bár ennek azért megvan az a hátulütője, hogy a törökök is élni fognak vele... De lásd a BKV esetét: a csökkenő bérletár is nagyobb bevételt hozott.

Balt 2015.01.22. 11:51:28

@Arcade Macho: Sajna ezt az elvárást hozza a rendszer (indulás előtt tisztában kell lenni az ország úthálózati ÉS közig térképével), de majd megtanulod... :)

Arcade Macho 2015.01.22. 11:53:53

@The Ghost Wolf: "Te barom,azért mert nincs rajta szintbeli kereszteződés, viszont 90 kilométeres sebességkorlátozás van az egész úton az még nem jelenti azt, hogy gyorsforgalmi útnak kellene nevezni"

ha nem lennel sudribunko, akkor tudhatnad, hogy az M2 azzal hogy egysavos es szintbeli keresztezodestol mentes, igy sokkalta jobb minoseget ad, mint az amikor szintbeli keresztezodes van az egysavos autoutnal ami nem mellesleg definicio szerint gyorsforgalmi ut

http://hu.wikipedia.org/wiki/Gyorsforgalmi_út

Balt 2015.01.22. 11:54:35

@Arcade Macho: További mellékhatás: az útvonaltervezők fabatkát sem érnek, mert még egy rögzült (hülye, értsd: megyei) rendszerre sem egyszerű lekérdezéseket megfogalmazni, pláne, ha ötletszerűen változnak... Én nem is foglalkoznék a kérdéssel a fejlesztők helyében: menjen mindenki az anyjába, ahogy tud. :))

ex-dr. vuk 2015.01.22. 11:57:45

Kerdes, hogy most, hogy visszavontak egy csomo utat a fizetos szakaszbol, mi lesz azokkal, akik emiatt vettek, mi lesz azokkal, akiket emiatt buntettek meg, stb... Sanda gyanum, hogy ez sem fog zokkenomentesen menni. Lehet, hogy erdemes lett volna ELORE atgondolni? Megtervezni, netalan?
Nem, az nem a fidesz mufaja. Csak a hasrautes.

csak egy néző 2015.01.22. 12:01:13

@$pi$:
Ok. Igazad van, rosszul fogalmaztam a segítséggel kapcsolatban. Természetesen elsősorban a párhuzamos utakon a forgalom és a légszennyezés csökkenésére gondoltam. Mondjuk az agglomerációból bejáró autósoknak is a megyei matricával olcsóbb és gyorsabb lett a bejárás.

Arcade Macho 2015.01.22. 12:01:59

@Balt: nezd, aki eddig eleve megvette a matricat az most is megteheti nem kell stresszelnie a megyei rendszerrel

a megyei rendszer az az ottlakoknak elony, na most en Budapesten lakok es ismerem itt a dolgokat

nagyon jol tudom mi merre van, most ha elmegyek Egerbe tudom hol kell lemenni, mert megnezem
mehetnek Egerbe ugy is hogy elkommandozok Kistarcsaig, es utana a regi 3as, de nekem egyszerubb lecsekkolni pontosan a legutolso lehajtot, es en orulok neki, mert vegul is egyszerubb

$pi$ 2015.01.22. 12:02:58

@Balt: "visszavezetjük a 4 naposat, uram bocsá, az 1 naposat/1 útra szólót"

Nos igen. Az különösen bosszantó, amikor egy útra 10 naposat kell venni és gyakorlatilag semmi sem indokolja. Ha lehet 10 naposat kezelni, akkor az 1, 2, 3, naposat is lehet.

Ráadásul van egy elv, ami szerint mindenki olyan fizetésre kötelezhető, amit igénybe vett. Annak idején az EU nagy hajcihőt rendezett, hogy a mobiltelefonos cégek mérjék meg pontosan mennyit beszéltünk és annyit fizettessen.

Tegyük hozzá, hogy a parkolási díjnak is így kellene működnie, mert milyen már, hogy *minden* egyes alkalommal többet fizetünk?! Ha az ember valahol leparkol, akkor általában nem tudja előre, hogy pontosan hány percig marad. Tehát vagy jóval többet fizet vagy megbüntetik.

És mi az, hogy utána se visszakérni, se átruházni nem lehet?

ex-dr. vuk 2015.01.22. 12:03:39

@$pi$: kivancsi leszek hanyan valtjak vissza a modositasok utan a matricakat (mar ha vissza lehet, ahahah)... lesz csodalkozas.

Persze az M0 meg mindig fizetos, ami oltari baromsag tovabbra is.

$pi$ 2015.01.22. 12:06:02

@csak egy néző: "Ok. Igazad van, rosszul fogalmaztam a segítséggel kapcsolatban. "

Igazából nem gond, csak már annyit hallom ezt a "segíccsenek" dolgot, hogy ki van rá élesedve a hallásom. :)

A youtube-on szoktam kisebbséggel kapcsolatos híreket nézni és ott van az, hogy minden mondat eleje az, hogy "segíccsenek" vagy "aggyanak". A hideg futkos a hátamon, mert mindjárt lefordítom magamba, hogy ennek előbb-utóbb már megint az lesz a vége, hogy tőlem vesznek el valamit. :)

cogito..sum 2015.01.22. 12:26:03

Nem hülyesèg volt a kormàny rèszèröl,hanem ALJASAG. Az M3 elsö kihajtojàhoz tettèk a mobilkontenert. Tehàt a 22 csapdàja, ha felmèsz venni,- matrica nèlkul büntetès,ha nem veszel büntetès. EZ AZ ALJASSAG

Arcade Macho 2015.01.22. 13:15:30

@cogito..sum: az M3 eddig nem fizetos volt?
hideg fukosott a hatamon hogy hol is kell megfordulni, meddig ervenyes, most mar szerencsere a megyei matricaval lazabbra vehetem a dolgokat

Balt 2015.01.22. 13:19:35

@Arcade Macho: OK, nézzük a gyakorlatban: Tehát Pest megyei matricád van. Ha mondjuk szüretkor mész Egerbe, veszel egy hevesi matricát is (mondjuk októberben), vagy 10 naposat (a Pest m-i szakaszra duplán), esetleg Hatvannál lejössz...?

Balt 2015.01.22. 13:24:15

@cogito..sum: Jó nagy kerülővel meg lehet közelíteni az üfsz.-t, de minek kellene odamenni? "Matricát" benzinkúton vagy onlájn vesz a zember. Ettől függetlenül jogos az észrevétel: inkább minősítsék vissza (80 km/h-s korlátozás mellett, ez a szakasz amúgy is csak 100-as), de az M0-ig akkor is maradjon ingyenes! (Meg persze a kimondottan ezért épült M0 is.) 1ébként meg kapják bea

Arcade Macho 2015.01.22. 13:29:21

@Balt: mult evben ha mentem volna Egerbe, akkora csomori osannal ratoltam volna magamat a regi 3asra
most meg elmegyek a kerekharaszti lehajtohoz
nem sok de ertekelem hogy addig ingyenes igy :)

Dr_utcai_arcos 2015.01.22. 14:50:38

@Analfa Béla: Dehogy nincs. Ott az M3. Na, az pont Szlovákia "felé" megy. Majd eszükbe jutott, hogy Románia stabilabb partner. Viszont ismerőseim mesélték, hogy a jóval mögöttük kullogó szlovákok a határtól Kassáig olyan autópályát rittyentetek hónapok alatt, hogy alig tudták megtartani az állukat míg elérték a városhatárt. (@Arcade Macho: van, akinek jól áll, hogy próbálja védeni a menthetetlent. Te simán csak egy barom vagy.)

Arcade Macho 2015.01.22. 16:52:28

@Dr_utcai_arcos: te kis pézsmatulok!
en hol vedtem es mit?
azt se tudod mirol jar a szad...

igenis en nagyon jol fogom tudni hogy meddig tart Pest megye, ha le kell mennem Egerbe, ugyanis 40 km autopalyan valo menetel siman megeri azt a kis utananezest...
süti beállítások módosítása