Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2015.08.24.

Az év botránya a félkész és csigalassú esztergomi vasút

Hakapeszi Miki

Piszkosul bosszantó, amikor nem sikerül kideríteni egy-egy jó nagy elkúrás felelőseit. Van amikor egyértelmű az ügy, de az esztergomi vasútfelújításnál nagyon nem az. Akármit olvastam össze, nem áll össze a kép. Persze megy a hadoválás régészeti leletekről, meg elhúzódó kisajátításról, sőt váratlanul még hideg is volt télen. De mégis érdekelne, hogy ki a hunyó. Mert ami történt és ami még történni fog, az az elmúlt évek egyik legnagyobb botránya. 

A vonalat nyilván fel kellett újítani. Annak a több százezer embernek, aki a vonal mellett lakik, létfontosságú volt, hogy az egysávos elbaszott tízes út mellett milyen kötött pályás kapcsolata lesz a fővároshoz. Kellett volna egy kulturált és gyors elővárosi vasút. Mi lett belőle? Több mint három év túrás után, két év csúszással politikai nyomásra, Fónagy pubi öblös baromságaival fűszerezve átadták a vonalat, mely nincs kész és alig lett gyorsabb a vonat, mint amilyen volt.

pvvar.png

A hosszú hétvégén felültünk a vonatra és megnéztük, mi a helyzet. Egy szóval: beszarás. A szolgálati menetrendben 100-as a pálya, de tele van lassújelekkel, szinte végig 40-60-nal baszakszik a vonat. Még egyszer, vadonatúj, két napja átadott pálya mellett sorakoznak a sebességkorlátozó jelzések. Egyetlen utastájékoztató berendezés sincs kész egyik állomáson se (kivéve az alább látható hipermodern esztergomit), de valószínűleg a biztosítóberendezés se. Szerencsétlen mozdonyvezető Óbudán a mobiltelefonján kért engedélyt a haladásra, mert a jelző vörös volt, amit aztán szépen meg is haladtunk.

Úgy adták át, hogy a főút szintbeli keresztezését kiváltó felüljáró sem készült el, szerencsétlen jelzőőrök tárcsáznak, ha jön a vonat. A tízesen vonat nélkül is mocskos nagy dugók vannak befelé reggelente, most majd percekre leállítják a forgalmat, szeptembertől nagyjából negyed óránként. A forgalom augusztusban csak óránkénti közlekedéssel indul, mert nincs elég vasúti vagon. Szart mégse tehetnek ide, ha már 3 éve is Dezirójuk volt az utasoknak. Azok viszont nyáron lenn vannak a Balatonon. Ezért kamu vágányzárat hirdettek Lajosmizse felé, onnan csakliztak néhány Dezsőt, hogy egyáltalán elindulhasson a forgalom.

Szeptembertől lesz óránként két vonat, de a kétvágányúsítás ellenére a gyorsított is csak pár perccel futja rövidebb idő alatt a Pliscsaba-Budapest távot, mint a felújítás előtt a személyvonat. Persze kanyargós a pálya, de ez akkor is idegesítő, a vonaton utazva is bosszantó szüttyögést érez az ember. A menetrend is kitűnő. Noha a kétvágányú szakaszon megállás nélkül keresztezhetnének, mindkét szembejövő vonat ott jött, ahol egy sín van, várnia kellett: Rákosrendező után és Pilisvörösváron.

esztergomva.png

Elment tehát több mint 40 milliárd forint, három évig szívtak vonat nélkül, egy sávon a népek, most meg lesznek alig gyorsabb, tele vonatok és a vasút szintbeli keresztezése miatt lehet, hogy még az eddiginél is nagyobb dugók a főúton. A három év építkezésbe a felüljáró mellett a vasút villamosítása sem fért bele (legalább az oszlopok állnak), az majd később, újabb vágányzárak alatt - állítólag hétvégén és éjjel megoldják, de ezt ki hiszi már el? Pozitívum? Pár új megálló, P+R és biciklis parkolókkal, néhány száz közelben lakónak segít. De én kurvára nem hagynám ott a bringámat a B+R-ben, amíg nincs mellé rendszeresítve egy állandó őr.

Szóval, egy ennyire elcseszett projektnél, ennyire dilettáns megvalósításnál nagyon jó lenne tudni, hogy ki a felelős és hogy pontosan miért ment az egész ennyire gajra.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

97 komment

Címkék: Budapest-Esztergom vasút

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr757729472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s.g.l. 2015.08.24. 07:59:08

MO jobban teljesít, minket irígyel eu!

A reformok működnek!

anonymand 2015.08.24. 08:17:05

"Piszkosul bosszantó, amikor nem sikerül kideríti egy-egy jó nagy elkúrás felelőseit." - minek kőne kideríteni?
Attól gyorsabb lesz?
Attól olcsóbb lesz?
Kinél landolt a zsozsó?!
Azt kőne kapirgálni...

Magyarnaba 2015.08.24. 08:19:35

A cikkben nem hangzott el egy fontos, ám valóban nem túl ismert tény. Rögtön segítségül is hívom Illetékes Elvtársat, aki a 21-edik percben teszi közzé az aranyat érő információt.

www.youtube.com/watch?v=aVs75rnJTIY

Magyarán az a bizonyos 40 milliárd forint valójában nem 40 milliárd forint. A vasút építésére a fentiekben megjelölt összeg mindössze 40%-át költötték. A fennmaradó 60%-ból közúti fejlesztések valósultak meg.

Sorolnék néhányat:
1. 10-es főút Solymárvölgyi elkerülő szakaszának megvalósítása (Aminek kurvára semmi köze nincs a vasúthoz.)
2. Ürömi körforgalom (Aminek semmi köze nincs a vasúthoz.)
3. Solymár keleti elkerülő út az Auchan áruházig (Aminek kurvára semmi köze nincs a vasúthoz azon kívül, hogy átvezet fölötte.)
4. Aranyhegyi úti felüljáró részleges megvalósítása.ű
5. Pilisvörösvári aluljáró-komplexum.

No, akkor most akkor tegyük fel a posztban rejtező kérdéseket helyesen:

1. A vasút gyorsult jobban 16 milliárd forintból, vagy a közút gyorsult jobban az EU által a vasút fejlesztésére adott 24 milliárd forintból?

2. Oké-e az, hogy a vasút fejlesztésére költendő zsetont közút fejlesztésére költik, miközben a vasút esetében elért eredmények.... hmmm... hát megmosolyoghatók? Vagy inkább alibi gyanánt szolgálnak...

István Tamasi 2015.08.24. 09:11:41

És ezek szeretnének olimpiát rendezni?? Előre borítékolható a 2-3szoros költségtúllépés és a négyéves határidőcsúszás.

gmihaly 2015.08.24. 09:20:27

Hakapezi Bloggerkém, rosszabb vagy egy firkásznál! És az megvan neked, hogy egy csomó telket is ki kellett sajátítani, az pedig nem olcsó dolog, a jogi huzavonákról nem is szólva. A plusz 4 megállóról van tudomásod ? Amúgy utaztál már valaha a vonalon az 1 Bzmot+2 pótos, Piliscsabánál már lerobbanó szerelvénnel Egomba, meg vissza ? Annál azért minden jobb. Magyarnaba kommentelő írt még egyéb infókat, hogy kerekebb legyen a kép. És akkor még a villamosítás, a kettős vágányos szakaszok még szóba sem kerültek. És ott van a lehetőség a szentendrei HÉV egykori óbudai leágazásának, a néhai "budai körvasút" egykori részének az újraépítésére is. Mert lehet, hogy az kényszer volt, de továbbgondolható. Vagy legalábbis Kaszásdűlőig bevezetni a 25 KV-os nagyvasúti vezetéket.Szóval...

ulpius66 2015.08.24. 09:55:45

Orbán a hibás!

Orbán takarodj!

schlumbergerna 2015.08.24. 10:25:07

@István Tamasi: 2-3-szoros? Túl szerénynek gondolod a fiúkat lopásilag.

ulpius66 2015.08.24. 10:42:16

Hakapeszi Miki: Az év botránya a félkész és csigalassú esztergomi vasút...

"Elment tehát több mint 40 milliárd forint három év alatt..."

Miki B+!

Szerinted ez az év botránya???????

Wasfék 2015.08.24. 11:09:59

jön még az alcsúti kisvasút is!!!

Zöldegér 2015.08.24. 11:52:50

Ó, ez még csak a kezdet. Akkor lesz itt nemulass, ha elkezdik a MÁV-VOLÁN összevonást. Mit fogtok szólni, ha az amúgy is lassú és tele vonatokra felzsúfolódik majd az a nép is, akik eddig busszal jártak, de azt megszüntették? Merthogy ez a terv: ahol van vonatközlekedés, ott a minimumra csökkentik a buszjáratokat. Szvsz ezért volt ez a felújítás is.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2015.08.24. 11:53:37

@gmihaly: 1., Az új szerelvényeket már átadták egyszer és semmi közük a jelenlegi milliókhoz.
2., magyarnaba arra célzott, hogy vasútfejlesztési forrásból utat fejlesztettek, ami legalábbis simli.
3., Attól, hogy drága a kisajátítás, nem okoz késést. Nem az első kisajátítási ügy, be lehet tervezni (aztán megint csak utólagos törvényhozással sikerült).
De azért nagy eredmény az az 5-17 perc. Ja, és megint félkészen adták át, hogy lehessen még kétszer, mint a Várbazárt.

István Tamasi 2015.08.24. 14:35:13

Ez a 4 év azért mégiscsak új magyar csúcs - Magyarország fejlődik.

Május 40. 2015.08.24. 14:52:05

Ez olyan, mint amikor a pénzszűkében lévő falvak a kerékpárútépítésre kapott pályázati pénzekből csatornáznak, majd a végén a földkupac tetejét leaszfaltozzák és rátesznek egy "kerékpárút" táblát. Kerékpáros szempontból ugyan tök felesleges, mert egy alacsony forgalmú mellékutcában vezet a semmiből a semmibe, de legalább kész a csatorna és a "kerékpárút" jó lesz járdának is.

Május 40. 2015.08.24. 14:54:33

Gyerekek, ne akarjátok már megmagyarázni! 40 milliárd elköltése után 30 percnek kell(ene) lennie a menetidőnek a Nyugatiból Esztergomba. Jó, a mindenhol megálló személyvonatoknak mondjuk legyen 45 perc.

a nagy hohoohooo 2015.08.24. 19:10:18

Esztergom – Budapest vasútvonal: teljes bizonytalanság és kérdések
2014.11.04. 13:58
vasútfelújítás

Rendíthetetlenül folyik a munka az Esztergom-Budapest vasútvonalon, ennek ellenére az előzetesen megadott időponthoz képest jócskán csúszik a beruházás átadási időpontja. Most ott tartunk, hogy a pályaszakasz futó munkálataival 2015 májusára végeznek az illetékesek, a villamosítás, mely alapfeltétele az új Flirt vonatok üzembe helyezésének, pedig várhatóan csak 2016-ra fejeződik be az aktuális ígéretek szerint. A fennakadások, csakúgy, mint a forgalmi torlódások mindennaposak a 10-es főúton, így a vonatpótló buszok menetideje változó lehet, a kiszámíthatatlanság pedig tovább tetézi a bajokat. Levelet közlünk a felújítás személyes élményeiről és spirituális anatómiájáról.

Csapdában az egész Pilis

(a Népszabadság november 3-án megjelent számában közölt írás)

Piliscsabai lakosként, szülőként szeretnék beszámolni arról, miként éljük meg a Budapest–Esztergom-vasútvonal felújítását. Idén szeptemberben a harmadik tanévet kezdtük el úgy, hogy nem lehet vonattal Budapestre közlekedni. Bár Piliscsaba mindössze 25 km-re fekszik a fővárostól, a vonatpótló buszok az Árpád hídig tartó távolságot a legnagyobb reggeli csúcsban mégis másfél-két óra alatt teszik meg.

Már a piliscsabai állomásnál nincs ülőhely, a később felszállók összepréselődve utaznak órákon át. Az áldatlan állapotok legnagyobb kárvallottjai a Budapestre ingázó diákok, akiknek reggel 6 óra előtt el kell indulniuk ahhoz, hogy esélyük legyen 8 órára beérni az iskolába – de ez sem garantált, hiszen ha nagy nehezen eljutnak is a fővárosba, gyakran a metróközlekedés leállásával kell szembesülniük.

Ne is beszéljünk a nulladik órákról, a hajnali 5 óra előtti kelésről. Persze tudtuk, hogy a vasútpálya felújítása kényelmetlenséggel jár, ezt mindannyian elfogadtuk, mondván, kibírjuk, és utána jobb lesz a közlekedés. Most ott tartunk, hogy a jelenlegi ígéretek szerint 2015 májusában indulnak újra a vonatok. Ez az eredeti tervekhez képest másfél éves csúszást jelent.

De látva a munkák menetét és minőségét (legutóbb például a pilisvörösvári beomlott támfalat), joggal kételkedhetünk ebben is. Ha mégis így lenne: épp másfél évvel több időn át kell a gyerekeinknek napi 2-3 órával többet utazniuk, mint ami normálisnak mondható egy ekkora távon. Van, aki majdnem a teljes középiskolás életét úgy tölti, hogy naponta 3-4 órát utazik az eredeti 1,5-2 helyett. Persze ugyanígy szenvednek a mindennap munkába járók.

Sokunkat felőröl ez a napi küzdelem, és még előttünk van egy tél, ami a havazásokkal, balesetekkel akár meg is béníthatja a 10-es utat (ahol a vonatpótló busz közlekedik). Súlyos baleseteknél akár négyórás útzár is előfordul. Azoknak sem egyszerű, akik autóba kényszerülnek, az ürömi elágazásnál több kilométeres kocsisor várakozik a buszokkal együtt.

Szerettük volna elérni, hogy amíg nem indul újra a vonatközlekedés, induljanak buszok alternatív útvonalon a Hűvösvölgybe, ahonnan kötött pályás közlekedéssel (61-es villamos) dugómentesen lehet folytatni az utat. Erre a felvetésre nem történt érdemi reakció. Ugyanakkor éppen most kezdték el az ürömi elágazás körforgalommá alakítását, ami a 10-es úton való közlekedés teljes ellehetetlenüléséhez vezet. Tehát az eddiginél is hosszabb menetidőre számíthatunk.

Miközben megértjük, hogy egy ilyen volumenű beruházás átmeneti lemondásokkal és kényelmetlenségekkel jár, számos kérdésre nincs válasz. Mi az oka a késedelemnek? Ki a felelős mindezért és mik a következmények? Úgy tudjuk, a Pilisvörösvár–Budapest szakasz építését azért nem tudták időben elkezdeni, mert nem történtek meg a kisajátítások. Ki a felelős azért, hogy leállították és felbontották a vasútvonalat, miközben az új nyomsáv nem volt a vasút tulajdonában?

Ki adott építési engedélyt egy olyan nyomsávra, amely más telkén haladt? Miért nem kapunk pontos és megbízható tájékoztatást a felújítás előre látható alakulásáról, ütemezéséről? Miért nincs alternatív útvonalon közlekedő buszjárat csúcsidőben, amikor a 10-es út gyakorlatilag Solymártól lépésben halad, de hét óra körül Hűvösvölgy felé még jól járható az út?

Gáti Zita

Forrás: nol.hu

Fotó: pilishirek.hu
www.szeretgom.hu/content/77461-esztergom-budapest-vasutvonal-teljes-bizonytalansag-es-kerdesek

Arcade Macho 2015.08.24. 19:36:32

dicserendo hogy a fikazas soran a villamositasos tenyt is belevette a poszter
ugyanis ez a hir a megjelenese soran azt hiszem a 444 -en volt csak a villamositas megemlitve rendesen (index origo NEM!!!)

hat igen ragyurtak a gyorsabb villanyos vonatokra, hogy huha de villamsebesek lesznek oszt most beallitottak a regi dizelket... nem eppen szerencses, de 3 ev multan szerintem mar gyorsabb lesz

halaloszto 2015.08.24. 19:36:57

@gmihaly: azt kellene egy hozzáértőnek egyszer kiszámolni, hogy a felújítással ugye csökken a menetidő. És ez ugye napi sokezer perc megtakarítást okoz azoknak akik majd használják. Na vajon ez a megtakarítás hány év alatt hozza be azt a rengeteg időveszteséget, amit a több évnyi felújítás alatt összeszedtek azok akik buszoztak és dugóban álltak.

Vajk

vanek ur 2015.08.24. 19:58:16

@Május 40.: Házi feladat neked is és mindenkinek.

Tessék kimenni egy csendes hétköznap estén autóval bármelyik autópályára. Budapesten kívül tessék megkeresni az első kilométertáblát és ott megállni. Ha ez megvan, indulj el, és indíts el egy stoppert is.
1. szituáció: felújítás előtti állapot: gyorsíts 70 km/h-ig. Majd figyeld az út menti kilométertáblákat. Az indulás helyétől számítva az alábbi távolságban levő tábláknál állj meg (pontosan a táblánál) 1,5 percre:
3; 7; 8; 10; 12; 14; 19; 23; 25; 30; 31; 32; 36; 39; 41; 46; 49; 53. Majd indulj el, de 70 km/h-nál ne menj gyorsabban. A végén mérd le, mennyi ideig tartott az út.

2. szituáció: felújítás utáni állapot: A különbség: 90 km/h-val mehetsz. Az indulás helyétől számítva az alábbi távolságban levő tábláknál állj meg (pontosan a táblánál) 1,5 percre:
3; 7; 8; 10; 12; 13; 14; 19; 21; 22; 23; 25; 30; 31; 32; 34; 36; 39; 41; 46; 49; 53.
Majd meg lehet nézni a különbséget.

Lehet pontosabban is modellezni a helyzetet, ha valaki megmondja, mennyi volt az engedélyezett sebesség a felújítás előtt és után, illetve a felújítás előtt mennyit kellett várni a szembejövő vonatra egyik-másik állomáson. De egy biztos: 22 megállás a lassítással - visszagyorsítással eggyüt kb. 35-45 perc többletet jelent a nem megálláshoz képest. Ezen fog faragni valamennyit a jobb gyorsulással és fékezéssel a villamosítás. A kevesebb helyen való megállással is lehet nyerni 10-20 percet (attól függ, hány megállót hagyunk ki).

Tehát (papíron) 16 milliárdból felújítottak kb. 40 km vasútvonalat, és építettek kb. 13 km-en második vágányt, kipofozták az állomásokat. Ilyen sűrű megállások mellett nagyon nem érdemes a sebességet növelni.

Baloldali érték 2015.08.24. 20:01:21

@Május 40.: Ebből látszik hogy nem értessz hozzá

halaloszto 2015.08.24. 20:06:21

@vanek ur: ha a sűrű megállók miatt ilyen lassú, akkor miért újabb megállókat építettek ahelyett hogy párat megszüntettek volna?

ez így egyáltalán nem alternatívája az autónak. aki a felújítás miatti üzemszünet alatt autóba kényszerült, aligha ül vissza. annak a pár embernek aki nem tudja másképp megoldani, annak meg teljesen jó volt a régi bzmot is.

Vajk

csak egy néző 2015.08.24. 20:22:02

Nem aggódni. Majd a alcsuti-felcsuti kisvasút pontosan, időre elkészül és szállítja a napi 2500-7500 utast. Már várják a jelentkezőket, akik naphosszat fognak oda-vissza vonatozni.

Baloldali érték 2015.08.24. 20:30:21

@halaloszto: "akkor miért újabb megállókat építettek ahelyett hogy párat megszüntettek volna?"

1, Mert megálló nélkül nehezen tudnak felszállni az utasok... Nem csak a menetidőt, az eljutási időt is érdemes nézni, amiben bizony benne van az utolsó kilomérter megtétele: amíg eljutsz a kiindulási pontról a vasútállomásra, illetve a vasútállomásról az utazás célpontjára. Az új megállók ezt az időt rövidítik le drasztikusan.
2, A vonalnak nincsenek olyan igazán kihasználatlan megállói amit feltétlen meg kéne szüntetni. Maximum Óbuda, de Budapesten kívül egyik sem. Ellenben voltak olyan helyek ahol érdemes volt új megállót nyitni.

A megoldás a problémára a zónázás bevezetése, amire most már meglesz a pályakapacitás köszönhetően a kétvágányú szakasznak. A normál személyvonatok megállnak mindenhol, a gyorsítottak kihagynak megállókat a belső szakaszon. Itt egy jó cikk a zónázásról a váci vonal kapcsán: itf.hu/index.php/cikk/103-10-eves-a-z-u

Arcade Macho 2015.08.24. 20:31:33

@vanek ur: "Tessék kimenni egy csendes hétköznap estén autóval bármelyik autópályára. Budapesten kívül tessék megkeresni az első kilométertáblát és ott megállni. Ha ez megvan, indulj el, és indíts el egy stoppert is.
1. szituáció: felújítás előtti állapot: gyorsíts 70 km/h-ig. Majd figyeld az út menti kilométertáblákat. Az indulás helyétől számítva az alábbi távolságban levő tábláknál állj meg (pontosan a táblánál) "

az elmelet az szep
csak az a nagy budos helyzet hogy azt a taplo g3cit aki kepes megallni brahibol az ottopalyan azt el kellene orok eletre tiltani a vezetestol

gizmo26666 2015.08.24. 20:47:59

A BKK elszívta az olyan szakemberekdet, mint Vitézy Dévid, pedig ő a Veke élén tuti segíthetett volna.

gizmo26666 2015.08.24. 20:48:54

Lassú a vonat, nagy a dugó... Egyeseknek semmi se jó. Esztergom felől biciklizni kell. Jó a levegő. kitisztítja a Pesten beszennyeződött tüdőt.

gizmo26666 2015.08.24. 20:50:35

Gyurcsány a felelős-----

misinator 2015.08.24. 21:02:02

@gizmo26666: Ez egyértelmű!
Be is bizonyítom.
Amikor Gyurcsány volt a miniszterelnök,s BÁRMI negatív történt az országban - baleset egy veszélyes kereszteződésben, lepergett vakolat egy óvodában, szalmonellafertőzés a pecsenyésnél - s ezt leadta valamelyik híradó a tévében, no akkor apám alkohol befolyásoltsága alatt mindig tudta a baj forrását:
Ne; Gyurcsány!

ulpius66 2015.08.24. 21:46:32

Hát persze, hogy a gyurcsány a felelős!

Mán 2005-2008 között fel kellett volna újítani a vasutat pl. a Völgyhíd (viadukt az M7-en) felépítése, vagy az alagút az Alföldön helyett!

Na, akkor írhatta volna a Miki is, hogy immáron 6 perc alatt lehet bejutni Esztergomból Budapestre!

winterrain 2015.08.24. 21:47:53

Sajnos nem lehet egy emberre sem rámutatni, hogy ő a felelős. Az egész magyar közélet a felelős. Ha megnézzük magyarországon mindenhol ez a helyzet.
A magyar mentalitásból hiányzik a gyakorlatiasság,
a döntéshozók sem gyakorlatias hanem más egyéb szempontok szerint döntenek, egy tehetetlen szerencsétlenség az egész ország. Állami kézben lévő vállalatoknál hatványozottan így van. Óriási bürokrácia van, ha egy mérnöknek eszébe jut egy jó megoldás, nem tudja keresztülvinni mert a bürokrácia elgáncsolja.

ulpius66 2015.08.24. 21:50:16

Miki!

"Szóval, egy ennyire elcseszett projektnél, ennyire dilettáns megvalósításnál nagyon jó lenne tudni, hogy ki a felelős."

Na látod, többen megírtuk: gyurcsány a felelős!

Kivancsi 2015.08.24. 22:12:47

tuti a gyurcsany kurta el meg az elmult 8+5év! :)

Zöld_Dani 2015.08.24. 22:13:55

a minisztériumi sajtófigyelőnek üzenem: egyetértek a cikkel.

lombozódó 2015.08.24. 22:42:46

@Arcade Macho: Hát zavaros az írásod.
-Egy felújításnál készüljön el hiány mentesen az alépítmény.
- A biztosító berendezés már a minimum szint.
- egy villamos pálya felújítása nem jön össze felső vezeték nélkül.
De ha a pénz másra kell hát ez lesz a célirányos EU-s pénzekből. Tehát ellopták a pénzt :-)))))))

lombozódó 2015.08.24. 22:49:56

Nem kell itt ragozni, ez a kivitelezés botrány.
Sajna ez a mai kormánynak a maximum értelmi szinten :-)))

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2015.08.24. 22:52:44

@hakapeszi Miki:
Mennyé' Felcsútra!
Az ócsóbb lesz, oszt a menetideje is rövidebb!

Gyűrött Papír 2015.08.24. 22:57:15

@gmihaly: A Pók utcánál 3-szor bontották le a föld szintjéig a töltést és építgették fel újra és újra. Sajnálom, hogy nem lett belőle egy éves time lapse videó, mert akkor nem lennél ilyen büszke a semmire. Egy elmebeteg homokozás zajlott majd két évig. Siralmas. És ne mond, hogy csak ezen a szakaszon tisztelték meg az adófizetőket. Fényezheted a szart, de nem lesz kevésbé büdös.

Arcade Macho 2015.08.24. 23:02:16

@lombozódó: bocsi de ezt nem ertem
megepult a ket kulon sinpar villamositas nelkul...

most tenyleg szep lett volna rakotni a madzagot, de akarhogyan nezem, azokat a madzagokat utana is siman ra lehet kotni masnikent, vagy tevednek?

vittore 2015.08.24. 23:12:22

Tisztelt Blog író!
Megmondom ki a hibás: Te. Én. Az itt kommentelők. Mindannyian akik ebben az országban élünk és hagytuk, hogy azzá váljon ami. :( Ennek egy apró szösszenete a vasút felújítás.

halaloszto 2015.08.24. 23:15:16

@Baloldali érték: a világ fejletteb részén erre a problémára nem a zónázást találták fel, hanem a parkolót, kerékpártárolót, meg a helyibuszt.

úgy látszik nem akarunk a fejlettebb részhez tartozni.

Vajk

Pan Modry 2015.08.24. 23:26:43

Mit ugraltok? Ez nem a felcsuti vonat, na az majd menni fog mint a huzat.
Akinek meg nem tetszik hogy az egom-bp vonat lassu az mocskos gyurcsanyista ballibelaris!

brlv24 2015.08.24. 23:59:06

Ez van akkor, ha olcsó, de legalább referencia nélküli alvállalkozóval dolgoztatunk...

Mészáros Laci 2015.08.25. 00:09:47

nem értem ezt a posztot. kedves szerző, utaztál rendszeresen egom felé vonattal a felújítás ELŐTT?
vagy mondjuk utaztál a 160-assal reggelente Békásról az Eurocenterig a rekonstrukciós projekt előtt? ha igen, akkor oszd meg kérlek tapasztalataidat.

hímszarvas 2015.08.25. 00:10:54

Meg akkor, ha lézer miniszter személyesen(!) intézkedik az auditálást végző cég kirúgásáról. Akik kimutatták a ráköltött pénz felének megkérdezhető hasznosulására. Magyarul annyit elloptak.
Majd kézre szoktatott céggel igazoltatja a felmerülő költségeket.

Dr_utcai_arcos 2015.08.25. 00:11:32

@Arcade Macho: Ugye ennek nekifutottál előtte? Mert sztem helyből senki nem képes ilyen hülyeséget válaszolni. (Feltételezés volt b+..., senki nem mondta, hogy most mindenki menjen ki és modellezze le.)

Dr_utcai_arcos 2015.08.25. 00:13:26

@Mészáros Laci: Nehogy azt mondd, hogy te a vonatot is leszorítod jobbról...

Mészáros Laci 2015.08.25. 00:18:45

@Dr_utcai_arcos:

azt mondtam volna, hogy bárkit leszorítok, arcoska?

brlv24 2015.08.25. 00:36:54

@Május 40.:
"Gyerekek, ne akarjátok már megmagyarázni! 40 milliárd elköltése után 30 percnek kell(ene) lennie a menetidőnek a Nyugatiból Esztergomba. "

Nem minden a sebesség. Ha nőni fog (és fog) a szolgáltatási színvonal, akkor nyert mindenki.

Egyébként 53 km Esztergom, így megállás nélkül lenne reális a 45-50 perc. Csak hát ez egy elővárosi vasút, nem egy IC..:)

ubu1 2015.08.25. 01:21:27

Az rendben van, hogy önmagában a pályafelújítástól a vonat nem lett sokkal gyorsabb. De valami akkor is nagyon el lett kúrva ebben a projektben.
Pár egyszerű észrevétel:
- Minek kellett a pályát 100-asra csinálni, aztán telerakni lassú jelekkel? Így semmit sem fog érni a villamosítás. Hiába bír a pálya papíron 100-at, és hiába fog az új villanymozdony 90-et tudni a dízel 70-je helyett, ha valójában 40-es korlátozás van. Az is lehet, hogy felesleges volt az egész.
- A GDF-nél a fénysorompót hogyhogy nem tudták összehozni ennyi idő alatt? Augusztus 18-án éjszaka a Siemens emberei már próbaüzemet tartottak. Már ez is egy vicc, hogy eddig kellett halogatni. Most meg szét van szedve az egész. A jelzőőrök: kész röhej. Azt már el sem merem képzelni, mi lenne, ha mindenki szabályosan közlekedne: Mivel a jelzőőrök a két vonat közti időt az autójukban pihenéssel töltik (nem mutatják a szabad jelzést a közúton), a 10-es úton mindenkinek egyesével meg kellene állnia és körülnézni, hogy nem jön-e vonat.
- A vörösvári alagutat azért illett volna elsőre is megfelelő szélességben megépíteni mind a közút, mind a vasút számára. Méghozzá úgy, hogy ne álljon benne a víz és ne dőljön le a támfal. Még szerencse, hogy másodszorra sikerült. Fél Vörösvár ezen röhögött.
- Nagyon jó, hogy Vörösvárról Solymárra menet most már körbeautózhatjuk az Auchant. De azért tudni kell, hogy ezt sem így tervezték. Eredetileg a solymári vasútállomásnál akarták a felüljárót, csak meglepetésre kiderült, hogy mocsaras a talaj. Hát, meg kellett volna nézni egy turista térképet a 70-es vagy a 80-as évekből. Azon rajta van a mocsár. Az út másik oldalán, néhányszor 10 méterre a pataktól vajon gránitra számítottak? Én próbafúrások nélkül is elárultam volna.
- Az ürömi körforgalom alapkövét Fónagy elvtárs az első Orbán kormány utolsó napjaiban rakta le. Már akkor is késő lett volna megépíteni. Még szerencse, hogy nem hozott elég plusz szavazatot ez a színjáték. Na, de hány év is telt el azóta? Segítek: Medgyessy, Gyurcsány, Bajnai, Orbán másodszor - és ennyi idő kevés volt ahhoz, hogy legalább egy rohadt balra kanyarodó sávot csináljanak Vörösvár felől Üröm felé haladóknak. Így egy kocsitól be tudott állni az egész 10-es út egy lámpaciklusra, hacsak nem volt egy jóindulatú sofőr pont ott kifelé. Reggelente az Auchan körforgalmon túl állt a sor, hála ennek a zseniális forgalomszervezésnek.
Na, ezekre próbáljon valaki értelmes magyarázatot adni.

winterrain 2015.08.25. 04:06:10

Mesélek valamit.
Unokatesóm németországban született, 56'-os magyar disszidensek a szülei. Nem szakadtak el magyarországtól, minden évben rendszeresen jártak/járnak haza. Nem felejtették el a nyelvet, a családban magyarul beszélnek, az ő gyerekei is, tehát a harmadik (!) generáció is beszél magyarul.

Tavaly azt mondta nekem hogy marhára élvezi a vonatozást magyarországon, mert pont olyan mint gyerekkorában volt. A zötykölődős, tudjátok.
Németországban nincsenek szuperexpresszek mint japánban, vagy franciaországban, de minden vonat 200-al megy.
Itt meg ...

2015.08.25. 06:42:10

Valójában azt szerették volna ha a vasút nem lassú, hanem állna . Ez demonstrálja azt, hogy mennyire szeretnék a fiúk, ha az idő megállna . Illetve ha visszafelé ketyegne a múltba .

a fidesz csak lopni tud 2015.08.25. 08:30:37

Olyan jó olvasni az agyhalott bloggerek sirámait.
Okoska. A vasút nem az ótvar romod amibe bevágod magad, és ha elindul akkor te vagy az utak királya az ezres, fejhangon visító motorral amivel lejtőn lefelé 110-el előzöl.
Kicsit nehezebben gyorsul, kicsit nagyobb a fékútja, és a többi amiről lövésed nincs.
Ha gyorsabban megy, akkor ugyanaz a tajtparaszt aki most 3 percért az anyját is gerincre vágná, habzó szájjal őrjöngene, hogy hangos és nem tud tőle pihenni.
Ha gyorsabb lenne, és kimaradna néhány megálló, akkor ugyanezen fenti tajtparaszt habzó szájjal őrjöngene, hogy neki 800 métert kell gyalogolni 300 helyett az állomáshoz.

Nektek alapból semmi sem jó, örülj, hogy van és használd.

a fidesz csak lopni tud 2015.08.25. 08:32:39

@winterrain:

Németországban hány megállója van 30 kilométerre? Ott megoldották a ráhordást, itt meg a tajtparaszt kapát kaszát töltve önérzetesen játssza az agyát ha nem áll meg minden faluban a vonat.

na__most__akkor 2015.08.25. 08:38:04

@winterrain: Mesélek valamit.
Unokatesóm németországban született, 56'-os magyar disszidensek a szülei. Nem szakadtak el magyarországtól, minden évben rendszeresen jártak/járnak haza. Nem felejtették el a nyelvet, a családban magyarul beszélnek, az ő gyerekei is, tehát a harmadik (!) generáció is beszél magyarul.

Valószínűleg ők írnak is magyarul.

-----------------------------------------------------
@Arcade Macho: @Pan Modry: ti meg menjetek a bús picsába, ékezetnélküli magyartalan seggfejek. A szép magyar nevetekkel együtt.

Ha én blogot írnék - nem fogok - az ilyen lusta disznókat
(lásd:
- én nem kapcsolok át magyar nyelvre...
- az én operációs rendszerem nem tudja...
- céges internet...
- és még száz agyatlan kifogás...) kitiltanám a francba.

konrada 2015.08.25. 08:39:18

@ubu1:

Mert 40-esre kellett volna a pályát csinálni???

lyken 2015.08.25. 08:41:25

@anonymand: "minek kőne kideríteni?"
Mert ha 10-20 ilyen felelőst 30 év kényszermunkára Észak Koreába exportálsz, akkor lehet hogy a többieknek megjön a munkakedv. Meg a felelősségérzet. Akár politikusokra is alkalmazni lehetne.
Egyébként meg nem kell csodálkozni, ha egy cég vezetése politikai melegedő, akkor ez az elvárható szint.

_ef_ 2015.08.25. 08:53:22

@gmihaly: az új megállóknál nem áll meg a vonat. akkor minek építették meg? vajon ki a törzsközönsége az óbudai állomásnak, ahol közel s távol nincs egyetlen lakóépület sem. szemben a bécsi úti kereszteződésénél, ahol viszont most átsuhannak a vonatok.
a bpi szakaszon egyetlen P+R parkoló sem épült. azzal együtt sem, hogy óbuda bevezette a parkolási övezetet és a flórián téri nagy P+R parkolót is bevonta ebbe.

Cormorant 2015.08.25. 09:18:34

@a fidesz csak lopni tud:
"Nektek alapból semmi sem jó, örülj, hogy van és használd."
Feltételezem, te mindig mindenbe beletörődsz, jó úgy, ahogy van, ha kilopják a szemed, odatartod a másikat is.
Neked mndegy, hogy hazudtak, loptak, csaltak, átvertek mindenkit és végeredmény siralmas, továbbra sincs megoldva az autók forgalma, az átadott vasút üzembiztonsága minimális, semmi sincs kész és tovább folytatódik a lopás, hazudozás, ígérgetés.
Igazad van, te csak bonts egy sört és légy elégedett azzal, hogy egy kicsit jobb lett. Végül is Mo-n ez már nagy eredmény, nem igaz?
Csak a többiek miatt nem kívánom, hogy maradjon így az egész, ahogy van! Azon többiek miatt, akik felemelik a szavukat és próbálnak előre haladni. Igaz, mindenki számára tökéleteset alkotni nem lehet. De az elfogadhatatlan, ha erre nem is törekszünk! ... és még örülni is neki? Igen cinikus megjegyzés!

Cormorant 2015.08.25. 09:23:02

@na__most__akkor:
"Ha én blogot írnék - nem fogok - az ilyen lusta disznókat ... kitiltanám a francba."

Demokratikus hozzáállás! Majd én megmondom, hogy te milyen legyél, ha nem tetszik, hát ne legyél.

2015.08.25. 09:44:23

Most merje már azt mondani valaki, hogy ez nem olyan mint a szocializmus volt nem is olyan rég?!
Elszart béna munkák tömege, selejtes kivitelezés, minőségi hulladéktelep, félig kész dolgok . Felelős zéró, a hozzá nem értés csúcskategóriája . Az lesz a csoda, ha a vonat a sínen marad egyáltalán .

nu pagagyí 2015.08.25. 09:47:30

Erős a verseny. Így év közepén nagy bátorságra vall kijelenteni, hogy ez volt a legnagyobb botrány.

Ott van mindjárt a jobb sorsra érdemes Szőcs Géza mögé bújt világkiállítási maffia, a soha meg nem valósuló de már eddig is milliárdokba kerülő városligeti "projekt", a most felfutó "olimpiai álom" aranybányája, a fillérekért kiárusított monopol jogok kaszinóra és dohányra, az évi 80 milliárdos közmédiás kifizetőhely fillérekből gányolt selejtre, az önmagát reklámozó kormány közlendőinek aranyárban mért gondozása, az államosított és központosított iskolák, valamint az egészségügy körüli udvari szállítók panamái, a semmiféle társadalmi értéket nem képviselő MMA tagjainak luxus szociális ellátása, a totálisan szükségtelen bürokrácia burjánoztatásából kinövő zsíros közpénzes állások.

Felkészül a termőföldrablás és a drótmaffia.

micsoda? 2015.08.25. 09:58:24

Bocsánat, nem tudok más kifejezést, de amihez a kormány hozzányúl az sz...á válik. Naponta szembesülünk példával.
Szerintem létre kéne hozni egy bizottságot, elnökkel, tagokkal, póttagokkal, hogy miért is:)

pizo 2015.08.25. 10:00:29

@gmihaly: Kaszásdűlőig.... Akkor már kár volt a régi Filatorigát teherpályaudvart megszűntetni, a vonat beállhatott volna a Bogdáni úti buszvégállmomás mellé. Sőt az 5-ös villamos volt vágányain (nem kellett volna felszedni) elmehetett volna az 1-es villamos Bécsi úti végállomásáig.
Óbudai vagyok, üdv. Zoli

micsoda? 2015.08.25. 10:00:34

@Diorella Queen:" Most merje már azt mondani valaki, hogy ez nem olyan mint a szocializmus volt nem is olyan rég?!"

Konkrétan?

altimus 2015.08.25. 10:14:01

@brlv24: Egyébként 53 km Esztergom, így megállás nélkül lenne reális a 45-50 perc. Csak hát ez egy elővárosi vasút, nem egy IC..:)

?? egy mai IC-nek ezt a tavolsagot 15 perc alatt kellene tudnia.

termeszetesen tudom, hogy ez egy elovarosi vasut, ahol joval alacsonyabb a sebesseg es nem is a sebesseg a legfontosabb parameter, hanem a megbizhato uzem, pontos menetrend betartas, utemes menetrend, nagy kapacitas ... (nekem se tunik amugy ennyi megallo mellett nagyon soknak a 45 perces menetido)

viszont a zonazast mindenkepp indokoltnak tartanam es az igenyeknek es a forgalomnak a fuggvenyeben gyorsabb vonatok inditasat, max 2-3 megalloval.

altimus 2015.08.25. 10:19:57

@Diorella Queen: nem, abszolut nem olyan! ugyanis a szocializmusban szarbol epitettek szart, szart barteleztek szarert a kgst-ben. itt viszont eurobol epitettek szart, marpedig eurobol vilagszinvonalat is lehet epiteni. euroert ma a vilagpiacon _barmit_ meg lehet venni. a szocializmus meg alapvetoen hianygazdalkodas volt.

nu pagagyí 2015.08.25. 10:21:41

@altimus: Számolni nem tudsz. Ha 100 km/órára tervezték a vonalat, akkor megállás nélkül 53/100*60=31,8 perc jön ki. A többi mondanivalód is hasonlóan racionális. Ha már hozzányúlnak valamihez, akkor előtte nem árt, ha átgondolják a dolgot, lehetne-e használhatóbbat összehozni a meglevőnél. Itt ilyesmi nem történt, kicserélték a rozsdást sínt 40 milliárdért, a vonatra még költeni kell majd.

nu pagagyí 2015.08.25. 10:25:13

@altimus: Bocs, nem raktál idézőjelet más dumájához, nem neked szól a kritikám.

altimus 2015.08.25. 10:31:46

@nu pagagyí: amennyire en latom az egesz kozlekedes nincs kitalalva. se a budapesti, se az elovarosi. nincsenek 10-20-30 eves tervek (vagy meg akar hosszabb idotavra) kellene egy vallalhato koncepcio, kompromisszumokkal, de ertelmesen, megvalosithatoan. az, hogy itt rarepulonk eu penzre, ott rarepulunk eu penzre es elkoltjuk meg nem koncepcio.

a beruhazas kezdete elott masodperc pontosan tudni kellett volna mennyi lesz az uj menetido, milyen lesz a menetrend, hol lesznek a megallok, parkolok ... elkepzelhetetlennek tartom azt, hogy utolag lepodik meg mindenki, hogy nem csokkent a menetido. ilyen nincs.

konrada 2015.08.25. 10:39:27

@nu pagagyí:
...tán nem kéne szimpla alsós matektudással értékelni a másik beírását.

Mert akkor ne csodálkozz, ha nem vesznek komolyan olyan beírás(ok) miatt, melyben pl. egy cca. 100 tonnás szerelvény gyorsuláshoz 100 km/h-ra, majd onnan a megállásához 0 sec idő szükséges...
...illetve hogy a 100-asra tervezés annyit jelent, hogy ezt hegyek között minden ívben tudnia kell, pláne a az Északi-összekötőn, vagy a Nyugati angolokon...

konrada 2015.08.25. 10:45:51

@nu pagagyí:
...egyébként meg: idők során te is újítasz fel lakást, váltasz autót. Ez utóbbinál valószinüleg nem azért, mert nem képes a megengedett sebességgel haladni, s a lakás esetén sem csak akkor, ha új funkciókat akarsz bele tenni.
Mindkét esetnél az alap (elvileg), hogy elhasználódott, így már nem képes a funkcióit ellátni az általad igényelt - szükséges - minőségben.

Ugyanez igaz az infrastruktúrára is (mint például a vasút esetén)...

a fidesz csak lopni tud 2015.08.25. 12:08:47

@Cormorant:

Agyhalottkám, ha te és a fajtád folyamatosan beszavazza a ti zsebeteket is kiürítő fideszt, akkor a közöny, a beletörődés, és a minél kevesebb adófizetés a megoldás, abba legalább ti is beledöglötök.

A vonatnál meg mit akarsz, elég érthetően leírtam, hogy ez egy elővárosi vonat, az agyhalott tajtparasztok által 800 méterenként kiharcolt megállókkal. Végre elkészült, be kell járódnia, ki kell derülni az elbaszásoknak, ehhez meg sajna idő kell, főleg ha a fideSS mocskos tolvaj mancsa is benne van a buliban.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2015.08.25. 12:11:54

@Baloldali érték: Mondjuk a váci zónázó közlekedés mint ötlet jó, de ehhez szükséges lenne betartható menetrendet is készíteni hozzá..

Attila64 · www.sagaontour.ca 2015.08.25. 12:56:56

Az a végtelenül szomorú az egészben, hogy ennyi pénzből lehetett volna tökéletes is, de nem lett.
Remélem egyszer egy valódi forradalom falhoz állítja a felelősöket, amúgy kínásan. De tőlem akár észak-koreásan is mehet. Mert egyszer ennek véget kell már vetni!

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.08.25. 13:56:44

Ez nem gyorsvonat, csak sebes. Ezer sebből vérzik. ;-)
Amúgy meg minek is sietni? Lassan járj, tovább utazol! :)
Egyébként pedig mennyi-mennyi stadion épülhetett volna ebből a pénzből... :)))

nu pagagyí 2015.08.25. 14:15:26

@konrada: Jó. Tegyük fel, hogy már elhasználódott a régi lakásod, de hirtelen annyi pénzhez jutsz, amiből ötször fel lehet újítani a kéglit. Mit fogsz csinálni?
....
Na látod! Ők is azt csinálták. Tessék lássék felújították olyanra, amilyen volt, a többit meg köszönték szépen, majd elköltik magukra.

Gyorgy Nagy 2015.08.25. 14:24:05

Vaj menyit nyulhattakle a FIUK ebből a "felujitásból" ?

Reszelő Aladár 2015.08.25. 14:43:54

Ez az egész olyan mint az ideigelenes határzár. Lehet fikázni, de a tényen még nem változtat: nincs kész.

Majd amikor a Hungaroringet felújítják (nyilván az sem fog tetszeni), akkor sem javulnak majd a köridők.

Szerintem elmondták mi a kotta:
- a dízel motorvonat ennyit bír, persze csak ha emiatt vettek volna újat, akkor az lenne a baj
- az ív az ív, persze ki lehetne egyenesíteni, de akkor ennyi pénzből nem lenne meg (ez is baj)

A határidő túllépés nem védhető, az ajánlatkéréskor lehet tudni, mikor kell végezni. Ha addigra nem lehet megcsinálni, akkor jelezni kell. Minden esetre a szerződésben benne van. Létezik a kötbér fogalma, ezt kell érvényesíteni.

A villiamosítás csúszása megintcsak nem védhető. Tudták, hogy meg kell építeni, nem értem én sem miért tököltek ennyit.

A felújításokon meg szokás itthon megsértődni, és felháborodni. Mert olyan jól esik a panaszkodás. Aztán amikor majd kész van, és a Flirt hasít majd a domboldalon, a 10-es úton meg megszűnik a dugó Ürömnél, akkor egy minuszos hírként be lehet számolni erről, de poszt nem születik erről ezen a blogon.

konrada 2015.08.25. 14:49:01

@nu pagagyí:
Azért ne ess túlzásokba. Mivel EU-s pénz, abból legfeljebb 20%-nyit lehet lenyúlni, afölött már nem igazolható a túlszámlázás.
Azaz: legalább 80%-nyi valódi teljesítmény azért van benne, mert mint írták, utak is vannak abban az összegben, és a vasútépítés is közel autópálya árban van km-enként. (Bármilyen meglepő is, de a vasúti alépítményen jóval nagyobb dinamikus terhelést kell elbírnia, miközben jóval kisebb az egyenetlenségi tűrése, ezért q drága).

...persze a 20% is sok. De ennyit bármelyik balkán-mediterrán országban ellopnak, legyen akármilyen szinezetű a kormányzat. (Nem véletlen preferálták a strabagdemokraták is annyira a az útépítést.;))

gizmo26666 2015.08.25. 16:36:23

@winterrain: Eről eszembe jutott a 2-es metró felújítása. mikor azt sinálták, egy idiótának sem jutott eszébe, hogy felülre rakják az áramszedőket, és akkor talán még össze is lehetett volna kötni az Őrsön a Hévvel, és nem kellene átgázolni az aluljáróban a gányon.

Vagy a 4-6 felújítása, ahol egyik hülyének sem jutott eszébe összeköti a 61-essel, a Móriczon meg a "Moszkva" téren, hogy körvillamos legyen. Persze utólag már igen, de akkor felböfögték, hogy a Móriczon a frissen épített aluljáró födémét nem úgy tervezték, hogy egy villamost is kibírjon.....

De sok ilyen van.

gizmo26666 2015.08.25. 16:40:35

MKondjuk ha ebben az országban minden jól működne, az sem lenne jó, mert híre menne, és idejönne a sok bevándorló.

fidesz maszop dk egykutya 2015.08.25. 17:10:35

@konrada: ugyan miért csak 20%-ot lehetne lenyúlni? Akármennyit le lehet...

misinator 2015.08.25. 20:18:50

@gizmo26666: Inkább már múlt idő; kora, betegsége miatt már ritkán.
De a jó szokása megmaradt: Még mindig finomabbnak tartja a saját borának átláthatatlan hordóalját mondjuk egy farkasmályi farkasvérnél...

Viszont, hogy témánál maradjunk: Sajnos ő is hű lenyomata a magyar társadalom valóságérzékelésének :-(

Arcade Macho 2015.08.26. 01:41:30

@na__most__akkor: "Unokatesóm németországban született"

paréjkám!!!
nagybetű!!!
érted???
Németország

Arcade Macho 2015.08.26. 01:46:43

@Dr_utcai_arcos: mondok egy sokkal eccerubb peldat ami meg veletlenul sem kesztet senkit olyan balfasz kretensegre minthogy megalljon az ottopalyan...

www.bkk.hu/apps/menetrend/pdf/5300/20140329/1.pdf
32 perc
https://hu.wikipedia.org/wiki/M3-as_metróvonal
Vonal hossza 17,3 km
Sebesség max. 60 (80) km/h

nos 51.9 km/h -t feltetelezve lenne 20 perc, ami elegge alullovese az elvi maximalis 80 km/h-nak, igy 32 vs 20 lenne

wow ez milyen pelda, latod nekem nem kellett balfaszkodnom azzal hogy menjen le a metroalagutba es uttesse el magat a szerelvennyel :)))

Arcade Macho 2015.08.26. 01:53:13

@nu pagagyí: "Na látod! Ők is azt csinálták. Tessék lássék felújították olyanra, amilyen volt, a többit meg köszönték szépen, majd elköltik magukra."

ez hulyeseg
2 kulonallo sav lett, es valszeg a palyaiveket is csak odebbraktak(nem vagyok ismeros arrafele!) hogy gyorsabban tudjanak teperni a vonatok

most a villamositas utan meglesz a zonazo, persze annak a 2 kulonallo sinpar az alapfeltetele

gmihaly 2015.08.26. 09:47:01

@_ef_: Még nincs kész egy csomó dolog, de augusztus 20-ra fel kellett avatni, szeptemberre pedig már full üzem kellene. A késedelem legfőbb okának én a kisajátításokkal járó jogi huzavonákat vélem. Amúgy a 10-es országútiak, meg az ide "agglomerált" renegát budapestieket én bizony nem sajnálom.

gmihaly 2015.08.26. 09:48:18

@Kuviklacz: Akkor neked halvány segédfogalmad nincs a jogi eljárások kötüli huzavonáról.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2015.08.26. 19:52:08

@gmihaly: Erről most ne vitatkozzunk. Mondanivalóm ugyanis az volt, hogy annak se volt, aki megtervezte a beruházást. Majd változtattak a törvényen (amit meg lehetett volna tenni előbb is), és ezután már minden fog menni, mint a karikacsapás.

gmihaly 2015.08.27. 08:29:50

@Kuviklacz: Az egész móka nem esett volna meg, ha nem agglomerál annyi erős érdekérvényesítésű pesti pógár arra a környékre. És a Pazmaneum. És a Dorog-esztergomi ingázók. Meglehet, hogy egy M10-es megépítése lett volna az olcsóbb? Nem hiszem, mert telkeket ahhoz is ki kellett volna sajátítani, egyáltalán helyet találni a nyomvonalnak, és a sínek lefektetése talán mégis olcsóbb. És arról nem szól a fáma, mennyi volt a telkekért korrekt kártalanítás, mennyi a "kényszerkisajátítás" - bár ha abból sok lett volna, akkor most még nagyobb lenne a hírverés.Csak azok a fránya "járulékos" beruházások, amit a térségi "lobbi" hozzácsapatott a vasúti projekthez - és amelyiknek minden pártban van "kádere". Azok nem készültek el határidőre, azért van a nagy felháborodás.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2015.08.27. 13:42:00

@gmihaly: És a kormány egész jó lenne, ha nem csinálna semmit (mert amit csinál, azt rosszul csinálja, sőt, többnyire eleve rosszat csinál).
A járulékos beruházások, igen: hvg.hu/gazdasag/20150826_Fogja_az_ember_a_fejet_a_44_milliardos_va
Persze a jelző meg az állomásépület az csak járulékos...
De minden nattyon jó, minden nattyon szepp, és hogy mer valaki a városon kívül lakni és gazdagnak lenni Rogánon és Szíjártón kívül.

gmihaly 2015.08.27. 20:12:50

Hát ennek meg mi köze van a felvetésemhez?

_ef_ 2015.08.29. 10:18:52

@gmihaly: a kisajátítás inkább csak a 10es új nyomvonalát érintette. a vasút talán ha 4 házat érintett. tehát erre nem érdemes hivatkozni. a vörösvári csomóponttal történt építési malőrök, vagy a pcsabán lerakott sínek visszaszedése nagyságrendekkel több időt vett igénybe.
ami meg az agglomerációba kiköltözőket illeti, az irigységen kívül mi mást tudsz felhozni ellenük? azon túl, hogy vörösvár pl. nem annyira puccos környék.

_ef_ 2015.08.29. 10:21:26

@gmihaly: egészen konkrétan a vasúti irányító rendszer nem készült el időre, ami viszont független a vasúthoz csapott útrendszertől. érdemes lenne kicsit tájékozódnod.

gmihaly 2015.08.31. 17:20:33

@_ef_: A kiköltözők nem irígységi, hanem adózási szempontból renegátok, mert az adójogot hekkelték meg trükkösre a kádereik. Ha pedig évtizedek során elmaradt fejlesztések, karbantartások miatt volt drága és lassú az építkezés, akkor ki is a hibás? És Werischwaron lakik az a rengeteg új betelepülő? Nem inkább szétszóródtak a körzetben? Még jobb egy jól működő bizber, mint egy elbambult papíros, vagy mobiltelefonos utasítás.
süti beállítások módosítása