Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2016.02.07.

7 ok, ami miatt elcseszettnek érezzük a fonódó villamost

Hakapeszi Miki

Sokan nagy reményekkel várták a fonódó villamos elindulását, az első hétvégén tele volt lelkes és kíváncsi utazgatókkal az összes járat. Aztán jött a hétfő, az első arcra esés, majd a kedd és a további szivattyúk. Három hét után szinte mindenkinek tele van vele a töke, sokaknak jogosan. Érdemes megnézni, hogy mi a fő gáz és lehet-e javítani a problémákon, vagy felkészülhetünk arra, hogy a cummancs tartós lesz.

Mindenekelőtt: a fonódó alapvetően faszaság, s noha vannak vesztesek is, sokkal többen járnak jól, egy csomó útirányon naponta sok tízezren spórolnak vele átszállást. Fontos, hogy nagyjából ez volt az utolsó ilyen jellegű nagy projekt, amire meg lehetett pumpolni az uniót, tehát lehet álmodozni továbbiakról, de mivel mostantól már a saját faszunkkal kell vernünk a csollányt, kitalálható, mire lesz esélye a városnak.

De vissza a fonódóhoz, ezek a legfontosabb, leglátványosabb elkúrások:

1. Csúszik a Clark Ádám téri villamosaluljáró átépítése, ezért félkészen adták át az egész projektet. A Clarkon átszállni rendkívül bosszantó, épp a névadó Duna-parti ág még hónapokig kuka. Jobb lett volna inkább nem átadni így, de a többi részt be kellett fejezni tavaly év végéig, különben ugrik az uniós zsé. Akkor meg minek várjon a másik ág? A Clark pótlására lett egy 109-es busz, amely ritkábban jár a megszűntetett 86-osnál – és eddig ott volt még a 17-es pótlóbusz is. Nyilván azt gondolták, hogy az utasok közel fele majd fonódik és vidáman átszáll villamosról villamosra a Clarkon, de kevesen tesznek így, a busz meg állandóan késik és tömeg van rajta.   

2. Ha már Clark: az hagyján, hogy gyalogolni kell mintegy 5 percet a két villamos között, de teljesen feleslegesen sokat, mert mindkét irányból csak egy villamos fér a megállóba, ha jön egy másik, szükségleszállóhelyen baszódik, míg befér. Egy plusz váltó és a másik vágányhoz tett peron kellett volna csak ahhoz, hogy ez ne így legyen, de ennyit nem ért meg, gyalogoljon az utas többet. A Bécsi úti végállomáson is hasonló a helyzet, sokszor nem fér be a villamos a szükségmegállóhelyre se, az utas vagy vár, míg becsoszog, vagy gyalogol többet.

3. Az egyik legdurvább: hiába voltak korábban is nagy dugók a Bécsi úton a Kolosy tér felé, ahol a villamos az autókkal azonos nyomon halad, ugyanezzel a rendszerrel indult meg a fonódó. A villamos áll a dugóban az autók között-mögött. Rég ki kellett volna tiltani a picsába a kocsikat arról a részről, most úgy tűnik, az illetékesek meglepődtek a dolgon és ez alapján kezdtek el agyalni, hogy csak a célforgalmat engedjék be. De még az is sok lehet, hiszen ha csak két autó beáll a villamos elé a Kolosyn, már nem fér be a megállóba a villamos, azonnal bukik egy másfél perces lámpaváltást. Az a döbbenetes, hogy erre miért nem gondolt senki.

4. Az új CAF villamosok kényelmesek, ha nincsenek rajtuk sokan. De abban a pillanatban, ha van vagy 30 álló utas, idegesítővé válnak. A közepükön nagyon hosszú részen nincs ajtó, a négyből kettő-kettő közel van egymáshoz elől és hátul. A felszállók meglepődve nyomakodnak valamelyik távoli ajtó felé, a leszállásra készülők pedig széttolakodják magukat, mire az ajtóhoz érnek. Vagy mivel tudják, mi az ábra, megállnak az ajtók körül, közepére nem megy senki, tovább lassítva az utascserét.

5. Ez talán a legfontosabb és következik az előző elbaszásokból. Tök profin, utasbarát módon összerakták a vonalhálózatot, hiszen egy adott szakaszra, például az Alkotás útra sok irányból érkeznek, majd haladnak tovább több felé a villamosok, elméletben egyenletes követési időkkel. Ami szépen mutat a menetrendben, az viszont a gyakorlatban csak akkor működik jól, ha pöccre pontosan érkeznek minden irányból a járatok. De ugyan hogy a fűzfánfütyűlős lófaszba járhatnának pontosan, ha például a 17-es délről a túlzsúfolt Fehérvári felől jön, északról meg előbb szétszopja magát a Kolosy előtt, majd négyeshatosok közé kuncsorogja be magát a körúton. Van kis ráhagyás a menetrendben, de a 61-es is megcsúszhat északról, a János felől reggel 3 féle járat érkezik. Ha például egy 17-es CAF csúszik csak egy percet, rögtön több utas vár rá, a négyajtós elkúrás miatt lassabb az utascsere, tovább lassul, hamarosan nem éri el a zöldet, a késés nő, s a 61-es Tatra utol is éri. Az utas ebből azt látja, hogy ritkán jár a villamos, de akkor csoportban, az elsőn hatalmas tömeg. Pöccre ki van számítva a rendszer, a Móricz alatti fordítóra is csak egy villamos fér be, kis késésnél is borul a rend, feltartják a többit.

6. Kicseszés a Nagykörúttal. A 17-esekat pluszban nyerte meg a körút, ami tök jó, de rendszeresen késnek és feltartják a Combinókat is. Ha rosszkor lépnek közéjük és pont egy zsúfolt négyest tesznek parkolópályára, a körúton is jön a tömegeffektus. A körútról északra kanyarodáskor is irreálisan sokat vár a 17-es, lámaprogramozással nem sikerült felkészülni a nagy fonódónyitásra.

7. Ez már tényleg csak egy kis színes vicces: a fonódó ugyebár budai buli, de CAF-oknak nem sikerült Budán remízt építeni, Budafokon állítólag azért csúsznak az átalakítással, mert a Széll tér átépítésekor Szépilona kocsiszín kiesett, a 61-eseken túl elérhetetlen volt, nagyobb nyomás volt Budafokon, mégse lehetett közben túrni. Így viszont járhatnak a CAF-ok Pestről a halál faszáról beállni, ez alapján még jó, hogy nincs belőlük több. Állítólag egy év alatt elkészül a budafoki kocsiszín átalakítása, onnantól lakhatnak majd ott is a CAF-ok, hurrá.

A lényeg tehát: van, ami ezek közül gyorsan orvosolható. Autómentesítik a Bécsit a Kolosynál, átprogramoznak lámpákat, remélhetőleg sűrítik a 109-est, aztán egyszer elkészül a Clark alagút is. De a menetrend tartása tartós szopó lesz, a CAF-okra hiába rajzol még két ajtót varázsceruzával a plakátfiú, az csak a gagyi rajzfilmben ér valamit. Az egymásra csúszások, késések, tömeg talán csökken majd az első pár hónap után, de a népszerűbb ágon, a 17-esen és környékén biztos, hogy hosszabb távon is maradni fog.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

100 komment

Címkék: fonódó villamos

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr698366700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NemodaBuda 2016.02.07. 10:17:59

Amint azt a bölcsek (és itt a tükörbe néztem) már megmondták, a vége az a felismerés, hogy az adott felületen nem fér el több jármű meg ember ! Előbb-utóbb tényleg építeni kell ! A mai forgalom gyermekkorom útfelületén zajlik, ami azért tényleg röhejes !

Kard 2016.02.07. 10:39:39

Nyilván a dugóban álló 86-os jobb volt :)
Amúgy ezt a Bécsi úti autós forgalmat nem értettem már akkor sem amikor építették. Végig azt hittem ki lesznek tiltva az autósok. Van egy olyan gyanúm, hogy a Bécsi úton lévő éttermek, klubok tulajai kilobbizzák, hogy márpedig ott legyen autó forgalom. Mondjuk a Symbolra jó eséllyel lehet számítani egy ilyen lobbi esetén.
A többi probléma viszont orvosolható. Néhány hónap és jó lesz.

egy hang a hátsó sorból 2016.02.07. 10:43:03

"hiába rajzol még két ajtót varázsceruzával a plakátfiú, az csak a gagyi rajzfilmben ér valamit"

Ööö... Te most legagyiztad a Varázsceruzát? Beperellek.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.07. 10:44:41

Buta ötleteid pontosan ugyanazon a tudatlan színvonalon vannak, mint a tervezők megoldásai.

meggyes alfonz 2016.02.07. 10:45:21

A Bécsi útra lámpaváltásonként 3 autó lehet be. Még nem láttam, hogy feltartották volna a villamost.

A 4-6-os vonalára ezért nem engedtek rá korábban mást, mert várható volt az új villamos miatt a torlódás. Most bekövetkezett.

Vajon mi a fészfán fütyülő úristennért cserélték le eleink a villamosvonalat ezeken a vonalakon buszokra? Biztosan hülyék voltak?

Az egész fonódó projekt a pénzlenyúlásról szól, nem arról, hogy összbudapesti szinten jobb legyen....

miertvanmocskosszad? 2016.02.07. 10:52:00

Tisztelt Nemtudomki, mert a Hakapeszi Miki valószínűleg amolyan "művésznév"!
Biztosan nagyon sok bosszantó dolog merült fel a fonódóval kapcsolatosan, de számomra még visszataszítóbb, hogy ebben az írásban is, meg a médiában sajnos lassan mindenhol, a fék nélküli, alpári, trágárság olvasható, hallható. Nem tudom, mi indítja ezeket a sekély lelkületű, primitív személyiségeket, hogy így, a jóérzésű embert megbotránkoztató stílusban írják le tapasztalataikat az adott témáról.
A magyar nyelv a világ egyik legszínesebb "eszköztárával", szókészletével rendelkezik, - persze ehhez nem csak néhány száz trágárságot, hanem több százezer, a lélek minden rezdülését más-más, arra alkalmas virtuális képpel felvértezett szót kellene ismerni - amely segítségével nem ilyen silány, jóérzésű embert az oldal messze elkerülésére késztető cikkek születnének.
Tisztelettel ...

Andika69 2016.02.07. 10:56:48

Nem lehet kitiltani az autókat, mert a környék legforgalmasabb mélygarázs is oda nyílik. Lett volna megoldás a megálló más elhelyezésével, és az útpályán a villamos pálya elhúzásával, egy kanyarodó sáv kialakításával, egy sokkal jobb forgalmi rendre. Sajnos ez mostani megoldás senkinek sem jó, de biztos a végletekig fogják védeni a lehetetlent.......

Kard 2016.02.07. 10:58:09

@miertvanmocskosszad?: Kellett a bejegyzés a kattintásokhoz. Semmi újat nem mondott el mint eddig viszont vaalhogy másképp kellett elmondani. Hát a trágár szöveg volt eszköz erre.
Mellesleg ez egy blog. Nem klasszikus újságírói tevékenység sokkal inkább leírom amit gondolok dolog. Oda meg belefér ez ugyanúgy mint a kocsmába a káromkodás.

Meridian74 2016.02.07. 10:59:53

@Andika69: Akkó' tíccsák ki a mélygarázst izs!

Tapmancs 2016.02.07. 11:02:06

Van a BKK-nak ez a részletes ismertetője a fonódóról:

www.bkk.hu/2016/01/a-bkk-bemutatja-a-budai-fonodo-villamoshalozat-forgalmi-rendjet/

Viszont ezt angolul nem találtam meg. Valaki esetleg?

totalnick 2016.02.07. 11:02:27

Eddig a liberók álmodoztak, hogy milyen fasza lesz minden. LeVitézlett Dávid kiharcolta. Most lehet nézni a végeredményt. Egyébként ha már a Bécsi útról is kitiltjátok az autókat, akkor Budán gyakorlatilag két út marad észak-déli irányban. Szuper lesz! A Kolosy téri piac szép lassan csődbe megy, mert a világ még nem látott olyan piacot, aminek nincs parkolója. Helyette van szökőkút, ahol román csövesek tanyáznak. Nekik biztos megérte.

miertvanmocskosszad? 2016.02.07. 11:05:24

@Kard: ...ha ilyen gondolatok járnak a fejében, és Ön szerint csak így lehet megfogalmazni, akkor még inkább igaz, amit leírtam. Isten óvja szegény magyar nyelv..... és intelligencia...

Kard 2016.02.07. 11:06:02

@Andika69: Azért egyirányúsítani lehetne kifelé és akkor nem lenne probléma.

Feregabor 2016.02.07. 11:11:48

@miertvanmocskosszad?: Tulajdonképpen igazad van, de a világ és vele a nyelvhasználat változik, egyes szavak jelentése is szelídül. Tudtad például, hogy a szép, finom "huncut" szavunk a német "Hunds Fotze", azaz "kutyapina" szóbol jött?

nyelv-ész 2016.02.07. 11:17:01

A Bécsi-Szépvölgyi dugó problémára a korrekt megoldás volna, ha az a szakasz autóknak egyirányú lenne, és csak a Kolosy tértől észak felé járhatnának, az Amfiteátrum felől jövőket pedig a Dereglye utcáig engednék. Így arra a szakaszra behajthatna, aki akarna, de a torlódásnak vége lenne. Helyette persze lenne gigadugó a lajos utcán reggelente, de ott egy hosszabb balra kanyarodó sávnak még volna helye, ami javítana a helyzeten.

Feregabor 2016.02.07. 11:24:19

Szerintem az alapvető baj a hosszú, bonyolult járatokkal az, hogy nem vizsgálták annak a lehetőségét, pontosabban nagy valószínűséggel bekövetkező esélyét, hogy az időben és térben hosszú szakaszokon mindig bekövetkezik valamilyen zavar. Elég egy kis koccanás a villamos előtt, egy elromlott autó a síneken, és máris kiesik a menetrendből a forgalom.
Közismert tény, hogy a járműforgalom hasonló a csövekben folyó folyadékok viselkedéséhez. A folyadék áramlásának két esete van: lassú áramlás esetén "lamináris", gyors áramlás esetén "turbulens" az áramlás. (Tessék megfigyelni egy csapból kifolyó vízsugarat: kezdetben a sugár áttetsző, egyszer csak zavarossá válik. És ebben a pillanatban le is lassul az áramlás). Ugyanez érvényes a járművekre is: ha kevés jármű fut egy adott szakaszon, azok szépen, simán tudnak haladni, de egy ponton az egész turbulenssé válik, és a haladás nagyon lelassul.
Persze lenne megoldás: egy közlekedési központban GPS rendszerrel és a járművezetőkkel való folyamatos kommunikációval figyelni kellene az összes jármű forgalmát, és ha valahol zavar támad (jelzi a GPS, vagy az egyik jármű vezetője értesíti a központot, hogy zavart észlelt), a központ számítógép segítségével módosítja a menetrendet, és azonnal utasítja a többi járművezetőt, hogy hol, és mennyivel haladjanak lassabban, hogy a lamináris áramlás fennmaradjon.
(Pl. egy villamosvezető bejelenti, hogy előtte elromlott jármű zavarja az ő haladását, 5 percre becsli a zavar megszüntetését, erre azonnal szólnak a később oda becsatlakozó járművezetőknek, hogy hagyjanak ki egy lámpaváltást valahol, vagy az egyik megállóban időzzenek egy plusz percet; ahogy az útvonal átszámoló terv azt előírja.)

marxengelszleninsz 2016.02.07. 11:28:21

"mostantól már a saját faszunkkal kell vernünk a csollányt"

..na én itt hagytam abba ennek a hányadéknak az olvasását..

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2016.02.07. 11:30:24

@totalnick: Bravó, ide is be tudtad keverni a liberókat. Most megpihentesz, és mehetsz felvenni a gázsidat. Habony még megvár, majd csak utána megy ebédelni.

funfun 2016.02.07. 11:31:22

@miertvanmocskosszad?: "több százezer, a lélek minden rezdülését más-más, arra alkalmas virtuális képpel felvértezett szót kellene ismerni"
Azért túlzásokba sem kell esni. Hirtelen ezt találtam. És ebben a 80+120 ezerben nem csak a lélek minden rezdülését leíró szavak vannak benne, hanem az asztal, meg az asztalos is.
"1962-ben megjelent a Magyar Nyelv Értelmező Szótára, ez 80 ezer szót és szókapcsolatot, és 120 ezer összetett és képzett szót sorolt fel."
sulihalo.hu/diak/kidolgozott-erettsegi-tetelek-magyar-matekmatematika-angol-tortenelem-totri-informatika-nemet-biologia-foldrajz-irodalom-kemia-fizika-erettsegi-tetelek-emeltszintu-kozepszintu-szobeli-irasbeli-erettsegi-feladatsor-feladatok/kidolgozott-erettsegi-tetelek-magyar-nyelvtan-erettsegi-tetelek-emeltszintu-kozepszintu-szobeli-irasbeli-erettsegi-feladatsor-feladatok/4586-a-szokeszlet-nagysaga-es-retegei-erettsegi-tetelek

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2016.02.07. 11:35:46

Ráadás okosság, hogy az 56-os és a 17-es a Budafok kocsiszíntől reggelenete fix egymás seggében járnak. Elől az 56-os mögötte meg a 17-es. Ha valaki bukta az 56-ost az a 17-esre sem fog tudni átszállni.

Buchhalter 2016.02.07. 11:39:00

Szokásos mocskolódó szöveg az épen hatalmon lévők ellen.A városnak valaha volt egy nagyon jó villamos hálózata amit a metrók és az Ikaruszok minél több példányban való eladhatósága miatt szétvertek.Kik is?JÁ,hogy ők balosok voltak!De GÁZ!Igaz a Fidesz sem tökéletes,de legalább voltak és vannak fejlesztéseik.Az egyes,hogy átmegy a Rákóczi hídon és lassan eléri a Kelenföldi pályaudvart jó húzás . Sokan okoskodnak: lehúzás akik ezt benyögték mindenhol az állami beruházások a világon lehúzásokkal vannak tele.Lásd Berlini Tegelhof reptér 4 milliárd euró helyett a végszámla már 9.nél tart.Eddig kábé egy felelőst találtak,Vagy a Newyorki metró ahol direkte megrongálták a síneket,hogy újból felújítsák.Ott is csak 1-2 embert rángattak meg.Sokan oda vannak a metróért.Csak abba nem gondolnak bele,hogy sajna 4x többe kerül mint egy villamos vonal.A buszok meg ugye okádják a káros anyagot magukból.A fonódó nem tökéletes még kiforratlan,de még mindig jobb ha hagyták volna szokás szerint lerohadni a vonalakat mint azt tette az előző garnitúra.Lásd a Thököly úti villamosok,vagy a 15-ös vonal ami a XIII kerületet tárta fel.Most meg azon gondolkodnak,hogy mindkettő milyen jó lenne ha lenne.Ha már metró akkor a legértelmesebb a 3-as kivitele lenne a reptérre.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2016.02.07. 11:40:46

már a Combinókat se arra tervezték, hogy tömegeket szállítsanak, a "régi" 4-6-os erre sokkal alkalmasabb volt.

2016.02.07. 11:42:39

Nem járok villamossal, csak eszembe jutott, lehetne olyat a CAF villamosokon, hogy csak az első két ajtón van felszállás és a hátsó kettőn leszállás? Így "egyirányú" lenne az utascsere.

esef 2016.02.07. 12:03:14

@Buchhalter: mi az a Berlin Tegelhof? ismereteim szerint Tegel, Tempelhof (már bezárták), Schönefeld a repülőterek, Brandenburg lesz az új ha elkészül. menj szedd csak a narancsot, építsd a kerítést, és ne okoskodj bele olyanba amihez nem értesz

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2016.02.07. 12:18:01

Te, ez jó lett. :-)
Legalábbis humorilag, mert a többihez nem értek, régóta saját kocsival közlekedem, így csak röhögök rajtatok, akkor is, ha lassan mindenünnen kitiltottak, és Tiltott – de mint látom, még mindig élhetetlen – Várost csináltatok a belvárosból. :-)

Buchhalter 2016.02.07. 12:22:25

@esef: nem vagyok Fideszes,de te is köss bele kötsög egy elírásba!Te meg barom buta balos !Építsd a kommunizmust te setét!egy értelmes hozzá szólásod se volt a témához,de gyülölködni azt tudsz!Húzz a kocsmába ócska kis panel putris fotel harcos....

Kandaláber 2016.02.07. 12:23:17

Ha jol ertem, Budapesten nem vegeznek forgalommodellezest, abbol a tervezes fazisaban ismert a forgalom altal okozott szuk keresztmetszet miatti konfliktus, amit fel lehet oldani.

Idoben.

Amilyen informatikai eszkozok leteznek, ez korulbelul olyan, mintha ablakok nelkuli villamosok kozlekednenek.

Egy villamost bezsufolni autok koze tervezesileg 2016-ban rendkivul primitiv, bunko hozzaallas - koze nincs a szakertelemhez, amit Budapest vezetese koteles a lakossagnak biztositan.

A tobbi hianyossag ugyanebbol az okbol letezik, gyakorlatilag az emberi nemtörődömség kivalo peldaja.

Budapest utcai 50-80 evvel ezelotti forgalomra lettek meretezve - regi kepeket nezve 10-ed annyi forgalomra van optimalizalva, ami folotte van, az gyakorlatilag a varos autopalyasitasa, tudatos dugokepzes.

nyünyüge 2016.02.07. 12:24:31

@Mokaka: nem túl jó ötlet, ahhoz túl hosszúak ezek a járgányok. Vagy a mozgó villamoson tolakodjanak tömegével hátrafelé a leszálláshoz az emberek?
Amúgy sem a fel- leszállás lassítja a közlekedést, hanem az, hogy ennyi járat ilyen menetsűrűséggel, ennyi megállóval több szakaszon is messze túl sok.

halaloszto 2016.02.07. 12:27:30

most akkor valaki szétfésülné, hogy a fröcsögésből mi az, ami amiatt van hogy még nincs kész, és mi az ami tényleg probléma?

wiener 2016.02.07. 12:27:32

a kiba.. villamost kellen kitiltani mindenhonnan, fixen elfoglal 2 sávot hogy 10 percenként elvigyen 30 embert
röhej

Vittore. 2016.02.07. 12:47:35

Budapest szép lassan megöli magát. Az első Budapesti albérletünk egy 60 nm-es 11. ker. lakás volt 50000 Ft-ért, még 2007-ben. Aztán Újpesten béreltünk egy 60 nm-es lakást 50000 Ft-ért, majd már haverok nélkül, barátnővel egy 50nm-eset 60000 Ft-ért Zuglóban. 2 éve, amikor elköltöztünk vidékre, már 75000 Ft-ért béreltünk egy 50 nm-es panelt a 14. ker Szentmihályi úton, s itt telt be a pohár.

Én otthon dolgozom, a feleségem is már velem dolgozik, mert egyszerűen nem érte meg már 2 éve sem 75000 + 10 közös költség + távfűtés + rezsi összegért albérletet kivenni. Most olvasom, hogy 35 nm-es lakást kínálnak 70000-ért, meg 60 nm-es lakást 120000-ért. Normális?

Ősszel költözünk tovább Ausztriába, nézzük a Burgenlandi albérleteket, 230 eurótól kapni 50 nm-es 2 szobás lakásokat, 300-330 eurótól meg dögivel vannak. Ami 100000 Ft és nem a szétrohad pesti panelről van szó, hanem 10-20 éves társasházakról, igényes berendezéssel.
Testvérem ott lakik, s szerinte ráadásul az albérletek 90%-a fenn sincs az interneten.

Én megértem, hogy nem mindenkinek opció a külföldre költözés, de a budapesti árak épp az utolsó lökést adják meg a dolgozni akaró fiataloknak, akik nem akarnak életük végéig 3 barátnővel/baráttal egy albérletben szorongani. Még akkor is igaz ez, ha a fenti összehasonlítás egy magyar fővárost/osztrák kisvárost mutat be, kis nyelvtudással Ausztriában ugyanis nem kell Bécsbe menni dolgozni, van munka akár Burgenlandban is.

tollas 2016.02.07. 12:48:18

Úgy vélem, hogy a magyar közlekedéséptő mérnök képzés teljes reformra szorul.
Nem csak a kötöttpályás, hanem az útépítő is, hiszen alig van egy olyan új útpálya, körforgalom, közlekedési lámpa programozás, ami korrekten működne és ne akadályozná a normális forgalmat.

tollas 2016.02.07. 12:51:50

@tollas: Ja és a BKV menetrendje egy katasztrófa, a 182-es 184-es vonalon tízpercekig nem jön a budapesti zsúfolt közlekedésre amúgy alkalmatlan MAN busz, majd egymás után (az utolsó szinte üresen) két 184-es és egy 182-es.

M_R 2016.02.07. 12:52:24

@Buchhalter: Minden fideszes ekkora barom mint te... Akkor örvendj és jár tovább a szopódóval...Bár a hozzád hasonló fideszbarmok még a budira is autóval járnak...

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2016.02.07. 12:53:13

@tollas:
Ebben jelentős igazság van, már ami az eredményt illeti. Ugyan nem kapcsolódik a fonódóhoz, de pl. a Csömöri--Fogarasi befelé lényegében (sebességtől teljesen függetlenül) pirostól--pirosig közlekedés (nagyjából a felüljárótól Kerepesi útig. Ugyanakkor pl. a Váci úton a Városkaputól majdnem a Nyugatiig be lehet jönni zöldhullámmal.

Dezsike 2016.02.07. 12:59:47

Nem járok sokat a fonódóval, de sikerült már bejárnom. A legnagyobb szopópont a Móricz, a 17-es kemény 10 perc alatt ért a Villányira, 2 másik villamos biztos beért mögé, lehet több is, de annyira már nem láttam hátra. A 4-6os vonalára térés annyira nem lenne vész, ha halál pontosan járnának, meg jobb lámpaprogram lenne, mert simán megfogott egy teljes sebességgel érkező 6-ost, hogy minket beengedjen, én a lámpa helyében elengedtem volna (érzékelős okoslámpa kéne).

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2016.02.07. 13:01:38

@halaloszto:
A "nincs kész" két tétel, a Clark Ádám téri átszállósdi és a Bécsi úti végállomás.
A többi a jelenlegi eszközökkel, forgalomszervezéssel részben javítható, részben nem (pl. nem lehet a villamosokra középre is ajtókat flexelni).

fifibá55 2016.02.07. 13:09:05

"Minél többet nyújtasz a csőcseléknek, annál követelőzőbb lesz."
Ez a mondás itt abban sántít, hogy ezt a játékot a mi forintjainkból valósították meg, és így van némi alapunk, hogy jobbításokat tanácsoljunk.
A Nagyszombat utca - Szépvölgyi út szakasz talán a fő rákfenéje a szép tervnek, és ez összefügg azzal, hogy délutánonként a korábbinál csaknem nagyságrenddel több jármű vágja le a belső körúti szakaszt és megy Észak felé a II/A-ba és az agglomerációba a hegyen keresztül. Ha ezt az átjárást ellehetetlenítenék, az tehermentesítené a kérdéses szakaszt, és a fonódó problémái is csökkennének. De mi legyen az autókkal? Ha a csordogáló víz útjába akadályt teszel, az valahogy kikerüli; ugyanígy, valahol az autóknak is tovább kell menniük. Beterelés a Margit körútra? Katasztrófa. Marad a Bécsi úti kereszteződés átalakítása, és ahogy itt többen írták, a célforgalom, ill. egyirányúsítás. Régebben befelé két sávban álltak/mentek az autók, a gyalogosok miatt várakozó jobbra kanyarodók nem tartották fel az egyenesen tovább haladókat és a villamosokat. Most, a kiszélesített járda miatt erre nincs lehetőség, és a gyalogos forgalmat se lehet megszüntetni, a Bécsi út szélessége adott. Megoldás lehet a jobbra kanyarodás tiltása - aki arra akar menni, az a Lajos utca felől tehetné meg -, mert az egyenesen, a Zsigmond tér felé haladó autók már nem tartanák fel a villamosokat.

Pistának jó lesz 2016.02.07. 13:22:38

@Feregabor: Feltaláltad a FUTÁR-t, tök jó! Még jobb, hogy már az is kész van, működik.

Pistának jó lesz 2016.02.07. 13:23:43

"Fontos, hogy nagyjából ez volt az utolsó ilyen jellegű nagy projekt, amire meg lehetett pumpolni az uniót"
Ezt a részt nem értem. IKOP projektlistát láttad már? Van rajta jó pár villamosfejlesztés.

jajdehülyevagyok 2016.02.07. 13:34:08

"Mindenekelőtt: a fonódó alapvetően faszaság, s noha vannak vesztesek is, sokkal többen járnak jól, egy csomó útirányon naponta sok tízezren spórolnak vele átszállás"
- íme az írásmű értékét megmutató mondat, csak kötözködés a célja, Budapest térképet sem nagyon ismeri az aki szerint a Hűvösvölgy észkara van.

szepipiktor 2016.02.07. 13:36:49

Tényleg abszurd, hogy korábban rengetegen írtuk, hogy ez baromság, de rendszer le lettünk ugatva...
Most meg látjuk: baromság!
Nem értem, hogy például miért jó az utasoknak (tudom, a bkv-nak, az államnak jó), hogy korábban egy vonaljeggyel, átszállás nélkül eljuthattál északról délre, most meg három jármű, három jegy, két átszállás és +40 perc utazási idő???
A fiatalabban nem tudják, hogy hasonló régen is volt!
Ugye a 84-es (volt piros 84-es is!) A Moszkva térről ment Újpest végére - átszállás nélkül. A 43-as (volt piros 43-as is!) a Nyugatitól vitte egészen Újpest északi részéig a melósokat - átszállás nélkül. A 4-es busz (volt piros 4-es is!) Angyalföldről, a Váci úttól vitte fel Budára a népet, keresztül az egész városon.
Aztán - a metró ürügyén megszüntették őket!
Lettek 2-3 átszállásos, drágább és időigényesebb irányok.
Most a Moszkváról M2-M3-és valami busz...
A Nyugatitól M3-és busz...
Szóval nem "fonódni" kell, hanem optimalizált járatok, ideális viteldíjak (ma 350 ft egy megálló is és az M3 végig...), vonalbérletek stb.
Ez így mutyi, mosoda és pénzszivattyú...

andrásúr 2016.02.07. 13:39:49

Ha nem tetszik a villamos, menjetek gyalog !

Buchhalter 2016.02.07. 14:07:25

@M_R: kötsög!Ki mondta,hogy Fideszes lennék!Barom te inkább mit találnál ki megoldásként a bunkó fröcsögésed mellett?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2016.02.07. 14:35:27

@szepipiktor: A 4-es 105-ös néven már rég újra összeállt.

jogalany 2016.02.07. 14:40:40

Az új elgondolások megbuknak a régi felfogáson, a maradi MÚSZ tipusú Gyárfás stilusú vezetésen.Mondok egy példát:
Tarlósnak felvázoltam egy új tipusú tömegközlekedési rendszert, mely finanszirozásban szakít az eddig be nem vált gyakorlattal és fejlesztésre is alkalmassá teszi a tömegközlekedést állami támogatás nélkül, plusz jegyár emelés nélkül!. Nem igazán szólt a témához. Előadtam Pesti Úrnak is aki tanácsadója,l Ő már kimondta: és mi lesz azokkal akik a mostani állapotból élnek egész jól ? Azok elmennek dolgozni mondtam, de azt nem lehet csinálni, volt a válasz.
Ezen múlik minden pár tucat, vagy pár ezer (országos viszonylatokban) rokon, tag, társ,stb jólétén, amit a sokak szopása tesz lehetővé.

fankigruv 2016.02.07. 14:48:00

Szerintem a Bécsi úton csak célforgalom maradhat majd (úgy tudom legalábbis), de amíg a rakpart kiesik, mert túrják, addig nem állhat be a végleges forgalmi rend: ezért van egyirányúsítva az Árpád fejedelem is, és ezért vezet jelenleg 2 sáv a rakpartra a Margit-híd alatt. Másképp durván beállna reggel a Lajos u.
Ha minden elkészül, nem lesz rá szükség, h. a Bécsi út átmenő forgalmat bonyolítson, és haladhat a villamos normálisan...
Szóval türelem, jó lesz ez, ha befejezik végre.

body_andras 2016.02.07. 14:59:25

Érdeklődnék, mennyiért lehet ma fonódó villamost fikázó cikket publikálni. Ha elég sokat adnak érte, szívesen írok egyet én is, jól jönne egy kis mellékes.
Mikor értik meg végre, hogy a rendszer még nincs kész? A befejezetlen Clark alagútnál mégis mit óhajtanak, teleportot?
Kedves közlekedő polgártársaim, ebben a városban ott járnak autók, ahol nem kéne; sőt nincs elég parkolóhely, a használaton kívüli autók az utcákon foglalják a helyet. Csodálkozunk ezek után... ?
Ha holnap reggel húznának egy 10 km átmérőjű kört Budapest térképen: na, mostantól itt nem lehet autózni, akkor is sírnának néhányan, annak teljes tudatában hogy ilyen jó dolog ezzel a várossal még sose történt.

2016.02.07. 15:06:18

Én azt nem értem, hogy a zöldlámpázás, miért nem GPS alapon megy. Ha közeledik a villamos a lámpa zöldre vált és ennyi.

Buchhalter 2016.02.07. 15:23:53

@szepipiktor: az utolsó mondataid nettó hülyeség!Németországban Münchenbeb a havi bérlet 80 € ! Számoljál már!És ahogy tapasztaltam ott se volt minden tökéletes:bliccelő utasok szemetelők akik gyanúsan törökök lehettek és a tisztaság se volt az igazi.Vasárnap meg nagyon ritkán jár minden.Mutyi meg egyenek az agyon fényezett nyugaton és Kínában szintén vannak.A 350 Ft nem sok:Münchenben egy villi jgy 2.20 átszámolva majd 700 Ft.A másik így is vesztséges a BKV.Gondolom szerinted a BKV dolgozói minimál bérért nyújtsanak neked szolgáltatást mert te és a hozzád hasonszőrű magyarok nem mernek tűntetni vagy kiharcolni magasabb fizut!kkor már kutya kötelessége mindenkinek szopni ha te is szopol!Jó magyar gondolkodás: ha a tehenem megdöglött a szomszédé is dögöljön meg?Nem védem a BKV-s dolgozókat,de amíg több műszakban egy átlag villi vezetó hazavisz 160 nettót addig a nyugati társa 1500 €-t ami durván 450 nettó.

zelmavagyok · http://sikospálya.blog.hu 2016.02.07. 15:43:07

@NemodaBuda: A fonódó most "divatos téma" de ugyanez a helyzet a Thököly úttal csúcsidőben. Egymást érik a buszok,de pl. a Róna utcánál már annyira tömve érkeznek, hogy nem lehet rájuk felszállni. Van néhány busz, ami a Bosnyákról indul, arra fel lehetne férni, de az pedig minden megállóban át kell, hogy haladjon a buszsávtól kifelé eső, centizgető autósoron, aztán vissza ugyanazon az autósoron áthatolva a középső buszsávba... Miközben százszor meghallgatjuk, hogy "ráhordja" a négyes metróra az utasokat. Csakhogy metrónyi tömegek egyszerűen nem férnek el a Thökölyn. Pontosan erre jöttem rá, amit megfogalmaztál... Akik nem építették meg a metrót, azok sajnos még nem jöttek rá ugyanerre. Most az a terv, hogy a Thökölyre is villamost építenek. Ahogy a fonódó-sztorikat olvasom, nem vagyok lelkes...

nyílméregbéka 2016.02.07. 16:32:11

Szombaton el akartam menni a Batthyány tértől az Alleeba. Régen a 41-essel ez gyorsan ment; a 86-os busz is ott volt húsz percen belül.

Most? GYALOG elmentem a Batyutól a Clark Ádám térig (mert láttam a Futáron, hogy nem várható a közeljövőben jármű). És csakugyan, ez idő alatt egyetlen villamos sem jött velem egy irányban! Pedig igazán nem száguldok ...
Aztán átmentem a gyalogos alagúton, bent állt egy 19-es, és a szükség-leszállóhelyen egy 41-es. Nekem a 41-es kéne, de éreztem, hogy a 19-es fog előbb indulni, így arra szálltam fel.
Jó 15 percig békésen pihent a Clarkon a 19-es, és akkor, nagy sokára, szép lassan elindult. A Móriczon leszálltam és gyalog mentem az Alleeba, az egész kaland legalább kétszer annyi időt vett igénybe, mint régen.

adamskij · http://adamskij.bandcamp.com 2016.02.07. 17:00:16

@Buchhalter: az a €2,20 nem egy járatra, hanem a teljes utazásra - bárhány átszállással - szól. egyből ugyanannyiba kerül, mint Pesten egy átlagos utazás, mivel egyszer biztos át fogsz szállni.
rasszista mondatod és gondolkodásod pedig téged minősít.

zsoci 2016.02.07. 17:17:58

Tévedés, hogy a Budafoki kocsiszín átépítése a Moszkva tér miatt csúszott. A BKK képtelen volt időre lebonyolítani a közbeszerzést.

A 4 ajtó pedig bőven elegenő. Inkább az utazóközönségnek kéne az utazási kultúráját fejleszteni.

zsoci 2016.02.07. 17:19:23

@ébrenjáró: Talán azért, mert nem csak a villamos jár arra.

pkristof 2016.02.07. 17:48:54

Kedves Hakapeszi Miki!
Megszoktam, hogy az interneten a legritkább esetben találkozom irodalmi szöveggel, de a te írásod mindenen túltesz. A stílusod meglehetősen ocsmány és útszéli! Nem értem, hogy mindenféle politikailag nem korrekt, rasszista, stb. szöveget automatikusan cenzúráznak, akkor ez miért nem lehet? Írásod felér egy nyelvi szőnyegbombázással és terrorizmussal, ami kár mert leszámítva a trágár szavakat egész értelmes okfejtés is lehetne belőle. Így viszont teljesen hiteltelen és jobban tetted volna, ha meg sem szólalsz, mert magadról állítottad ki a bizonyítványodat, ami finoman szólva nem túl fényes.

gmihaly621 2016.02.07. 17:57:47

@meggyes alfonz: Sanszosabb, hogy a Kalefon a vezírek nem tartják be a menetidőt, ezért van a Széna téren a veszteglés. A mai modern eszközökkel ezt jobban lehetne ellenőrizni és betartatni, mint anno, amikor erre jó kifogásként hivatkozva "sziget-járatot" csináltak a 4-6-osból. Ismeretes, hogy nem akarásnak nyögés a vége. De az is igaz, mint a jelen esetben is, hogy nem az szívja meg, aki nem akar És eleink idején nagyságrendekkel kevesebb autó futott a buszokkal közös utakon,mint ma. Most meg a dugóban vesztegelhetnek, ha nincs buszsáv.

gmihaly621 2016.02.07. 18:03:38

@Andika69: A gyalogosok pedig oldalazhattak volna a járdán, mi? A lámpaprogram finomítása mellett a bírságoló kamera elég hatásos lehetne a renitens autósok számára, és az úttesten a felfestett krikszkraksz, amely azt jelzi, hogy sürgősen kell azt elhagyni. A parkológarázs bejárata köröli esetleges bénázást is megszüntetné a bírságbünti fenyegetése. És talán az odajutást kijelölt kerülő útvonalakon, "egyirányúsítva, a balra nagy ívben történő kanyarodást kiiktatva kellene módosítani.

gmihaly621 2016.02.07. 18:06:12

@Kard: Lehet, hogy a mostani állapot a helyzet rohasztásának a taktikája, hogy a lobbistákat aztán el lehessen küldeni a sunyiba?

gmihaly621 2016.02.07. 18:10:14

@totalnick: A Lajos utca smafu? A Nagyszombat utca és a Szépvölgyi utca közötti szakasz ugyan csucsi idején bedugul, de láss csodát, az autósok előveszik a jobbik eszüket berzenkedés helyett, és kulturáltan megoldódik a dolog - általában.

gmihaly621 2016.02.07. 18:12:28

@Mokaka: Hát látszik, hogy nem jársz vilingerrel. Nézd csak meg jobban, hogy ez miért nem lehetséges.

gmihaly621 2016.02.07. 18:22:26

@zsoci: Hát a Közbeszerzési Döntőbizottság xarozásairól nagyregényt lehetne írni. Rendre startvonalra küldte a BKK/BKV tendereit, azok megtámadására, vagy tücsök-bogárra hivatkozva. Csodálkozol ezek után, hogy ilyen lassan mennek a dolgok?

Buchhalter 2016.02.07. 18:57:07

@adamskij: hol vagyok én rasszista?De te is annyira gyapa vagy!Ahelyett,hogy velem kötekednél hozzá tudnál szólni valami értelmeset a témához?Bírom a pesti elit fajtád!Gondolom te is egy sík filozófia büfé szakos kis senkiházi lehetsz,Na,leminősítettelek!Szegénykém!

cso zsi 2016.02.07. 18:59:04

@Buchhalter: Nézzük a vége felől.
A 15-ös villamost gyakorlatilag pótolja a korábban 79-es, pár éve 75-ösként a Jászaira közlekedő troli.
A villamos is káros anyaggal üzemel, csak nem a helyszínen szennyez. Ettől még nekem a villamos kedvesebb, mint a busz, és gyalázat, amit annak idején a metróépítéskor a Váci és Üllői úti megszüntetéssel csináltak. A metró nem kiváltója a villamosnak, egész más a használati szempont.
Nagy sebességgel, forgalmi akadály nélkül, nagy távolság áthidalása (nem úgy, mint a 4-es a Kálvintól - Újbudáig), míg a villamos az ember- és lakókörnyezet-közelibb. Fent jelzett helyeken a rágyaloglás a metróra 3-400 méter, míg a megszüntetett villamosmegállók 50-100 méteren belül voltak.
A Lágymányosi hídon ugyan átmegy az 1-es, de néhányak vágya ellenére nem biztos, hogy elmegy a Kelenföldi pályaudvarig. Jelenleg hely nincs rá. Pótolják a megcsonkított 103-assal, ami korábban is csak a Népligettől a Budafokiig volt tele. Most csak az 1-es jár át, a Lurdytól nagyon üresedik, a színháznál újfent, az Infoparknál szinte kiürül, és a Hauszmannál leszáll a maradék. A Fehérváriig csak azok utaznak, akik vagy az Aldiba mennek, vagy egy Fehérvári úti villamosra szállnak. Egyszerűbb lett volna továbbépíteni a Szerémin a Savoyáig. Úgy el lenne látva normális közlekedéssel a Fehérvári, és a Budafoki közé eső igen sok ipari park.

17-esre vári a Délinél kihívás, ezalatt elmegy 3-4 56-os.
Mivel a CAF alacsonypadlós kivitel, ezért a többihez hasonlóan ez is gnóm lett. Igen, mindenki tudja, hogy miért jó, és miért kell alacsonypadlós jármű.
Az utazók többsége viszont nem kerekesszékes vagy babakocsis. A jármű kerekei az utastérből foglalnak helyet, a CAF esetében gyakorlatilag ott, ahol szintén ajtónak kéne lenni. kozlekedes.org/wp-content/uploads/2015/02/rajz.png
Egy éve íródott, amikor még lehetett volna módosítani:
kozlekedes.org/ismet-kevesebb-ajto-es-tamaszkodohely/

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.02.07. 19:38:48

Ezen a CAF villamoson is alig van ülés, ez valami trend mostanában. A 2-es metró új kocsijain is kevesebb az ülés, mint a régi metrón, cserébe több az állóhely. Azt néztem, hogy ahol a Combinón a magasított ülések vannak, ott a CAF-on egyszerűen nincs ülés, csak állóhely. A modern mérnöki teljesítmény...

Buchhalter 2016.02.07. 19:40:06

@cso zsi: tetszett a hozzászólásod.A 15-öst elvileg a 2-es villi kivezetésével oldanák meg a Gyöngyösi utcáig,de ezt lefújták vagyis elrakták 2021-ig ,akkor állítólag újból átgondolják.Az egyes meg hosszabbítását és a 44-es visszaállítását tavaly elvileg Tarlósék megszavazták.Bár a 44-esnek csak a Rákospalotai végállomása biztos a másik végére több verzió is van : Keleti,Blaha és Astoria.Ez a Keletitől gyakorlatilag párhuzamos a 2-es Metróval.Szerintem felesleges lenne.És még megszavazták a fogaskerekű meghosszabbítását mindkét irányba .sokan azt mondják ez is kihasználatlan lenne.Lefújták a 47,49 -es bevezetését a Nyugatira ill a 14-est a Lehel térről a nyugatira.De van ígéret a kisföldalatti meghosszabbítására Zugló vasút állomásig.Annak lenne értelme?Nem járok arra sem.Én főleg a 2,4-6 villamost használom.Szerintem ezek elégé ki vannak használva.

Usenka 2016.02.07. 19:44:20

Itt lakom a Zsigmond térnél, a Kolosy előtt. Hadd ne mondjam, h már az átadás előtt is írtam a BKK- nak a Kolosy tér lámpával kapcsolatban, mert amikor gyakoroltak a vill. vezetők, már akkor is probléma volt. Beszéltem egy vill. vezetővel aki mondta, h ők is jelezték a problémát.
Hülye BKK ( Várkonyi Ágnes ) szépen megfogalmazott levélben megírta, h hááát őőő a problémáról és megkezdődtek a lámpák finomhangolásai csúcsidőkre...
Elmondanám, hogy a villamosok EGÉSZ NAP ácsorognak, menetidőből kiesenek. Javasoltam nekik én is, hogy "kivéve célforgalom" vagy Nagyszombat utca felől "behajtani tilos", csak Kolosy felől egyirányú Szépvölgyiről jobbra kanyarodással, erre megint hülyének nézve BKK megírta, h fontos közintézmények miatt nem...
Röhögnöm kell, mert a Symbol, éttermek, Buda Entertainment (Új Udvar) vannak ott "mint fontos közintézmények". Az a rész amúgyis sétálóutcás, promenádosított fel nem foghatom, melyik agyatlan tervező team készítette el a projektet, anélkül, hogy ezt a már felújítás előtt is fennálló problémát kezelték volna.
Sőt, igazán azt sem értem, hogy miért nem sétálóövezet az egész a Kolosy-Nagyszombat között a Bécsi út azon szakasza? Kiülős, teraszos helyek és a villamos. Ennyi!
Szuper lenne, élhető, mint külföldön ezer helyen...
Budapest BKK-ja teljesen alkalmatlan arra, h egy projektet sikeresen megcsináljon. Arról nem is beszélek, hogy a jelenlegi végállomások (Bécsi út/ Vörösvári út, Hűvösvölgy) képtelen "forgatni" a villamosokat, mert a vágànykapacitás kevés. A projekt keretén belül hurokvégállomásokat kellett volna építeni, hogy minél kevesebb időveszteséggel, balesetmentesen (ajtók sínre nyitása pl: Hűvösvölgy) tudjanak a villamosok "pörögni." Túlkapacitás van, amit a jelenlegi végállomások nem bírnak el. Az EU mit szólna, ha perre menne ez ügyben a lakosság?
A projektre 11 milliárd elment, de a projekt nincs befejezve.....

Usenka 2016.02.07. 19:47:04

@pkristof: igaz, egyetértek veled. Normálisan is lehet foglalkozni...

cso zsi 2016.02.07. 20:12:04

@Buchhalter: Azokkal a tervekkel is tonnányi baj van.
A 4-es metró / 44 villamos Újpalotára vezetésének a Körvasút egy picit útjában van. Alul, vagy felüljáró kell neki, az kizárt, hogy a meglévő 2x1 sávosra rátegyék.
Nem felesleges a belvárosi villamos, ha ténylegesen kiváltja a 7-es buszcsalád romjain járó "isten tudja, éppen hányas számút".
A Keleti, és az Astoria között egy metrómegálló, és három buszmegálló van (a végpontokat nem számolva).
A Nyugati téren akadálynak vélik a felüljárót, pedig némi gondolkodással Dózsa Gy - Podmaniczky vonalon, vagy ahogy korábban volt a XIII. Balzac - Visegrádi, ill. az V.-ben a Nagy Ignácon át (némi Alkotmány utcával, azon már nincs hová menni a tér lezárása óta) lehet jutni a Bajcsyra.

cso zsi 2016.02.07. 21:04:41

@Buchhalter: 2-es kivezetés?
A környékbeliek 40 éve szerették volna, ha a villamos a Népfürdő utca mentén, az akkor elbontott kavicsbánya, majd a később megszüntetett sportegyesület helyén, és a "Tromos" megcsonkításával, vagy a jelenleg kialakított (és pofátlan módon fizetőssé tett) lakótelepi parkolók helyén. Lehetett volna az Esztergomi út melletti, néhai pályaudvari sínek helyén is.
Mindenhová irodamonstrum, vagy pocsék minőségű, drága lakótelep épült. A Dagály mellett a parton (ahogy az eredeti elgondolás volt a Drávától) esélytelen lett. Bár annak akadálya egy szoborcsoport is.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2016.02.07. 22:10:05

@miertvanmocskosszad?: @pkristof: nyugi, csak úgy írunk, ahogy beszélünk. és ne mondjátok, hogy kultúrember ilyet nem csinál, mert akkor nem sok kultúrember maradna az országban. nekem az fura, ha valaki öt csúnya szó miatt hiteltelennek érzi a mondanivalót.

Punxsutawney Mormota 2016.02.07. 22:22:14

@Buchhalter: Pillanatnyilag Viktorék vették át a stafétabotot a kommunizmus építéséért vívott harcban. Az írásod meg, khm, maradjunk annyiban, hogy nem csak elütés, elgépelés jellegű hibáid vannak.

Usenka 2016.02.07. 23:20:02

@body_andras: Nem a fonódóra haragszik senki, mert az szuper! Vártuk! Amiért ennyit foglalkoznak vele, azok a hibák, amik a rendszerben vannak. Amit drága, fizetett közlekedésmérnökeink, vízfejű BKK nem tud/ akar orvosolni, így napi szinten idegeskedés, katasztrófa. A cikkek mindig erre akarnak rávilágítani.
Őszintén remélem BKK záros határidőn belül lép, mert ez így tarthatatlan, mondom ezt, mint napi utazó vagy bosszankodó?

Pukka Pad 2016.02.07. 23:44:05

A helyzet az koma, hogy nem kell a fonódón utaznod. Meg egyáltalán sehol ezzel a stílussal és hozzáállással.

Pukka Pad 2016.02.07. 23:46:34

Ja persze, a mondanivalód nem az öt csúnya szó miatt hiteltelen, hanem úgy en bloc. Azaz miattad.

cardiobascuralis 2016.02.08. 00:20:04

@Kard:
Mivel a 86-osnak az utóbbi 8-10 évben már szinte végig buszsávja volt, nem nagyon állt dugóban, kivéve, amikor az elbaszott, a néhány százezer belvárosi életét napokra tönkrekúró és az augusztus 20-ai szabadságukat tönkretevő Red Bull Air Race miatt a Batthyány térnél 1 hónapon át leszűkítették a 3 forgalmi sávot 1-re.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.02.08. 00:58:20

@Buchhalter: jajj, szegény kis fideSSes... báncsák az "épen" hatalmon lévő elvtársaidat?

Buchhalter 2016.02.08. 06:37:23

@Hóhér az utolsó barátod: te kis setét fotel harcos,nem vagyok az!Csak rühelem a sok autót a fővárosban.

Adani 2016.02.08. 09:31:10

A torlódások azért is vannak ,mert még mindig sokan nem képesek közlekedni. A modern villamosokat ugye már kultúrembereknek szánták (hiba volt), akik ha már szól az ajtózáró nem feszegetik vissza erőszakkal az ajtókat (csoda ha ajtóhibák vannak?). Körúton is ez megy a Combinok óta, hiába jön percenként a villamos, az egyszeri utas ugrik be a záródó ajtók közé, feszíti vissza kézzel.
A villamos nem tud emiatt indulni, mert csak akkor engedi a rendszer ha inden ajtó zárva. Elbukik egy lámpaprogramot, torlódás, késés, aztán persze mocskos BKV már megint késik az a kurva villamos.

3-as pont valós, igen onnan a kocsikat ki kéne tiltani.

Viszont ha meg nem adták volna át a Fonódót, mert még nincs kész a Clark alagút akkor meg az lett volna a baj ,hogy miért nem adták át, itt a full kész pálya addig, de azért még szopjunk a dugóban a 86-oson. Ez volt a jó döntés, mert úgy mindenkinek rossz lett volna, így csak annak ,akinek át kell ott sétálni gyalog (de aki nem akar nem kell sétáljon, mehet a 109-essel is azért jár a Gellért térig).

fidesz maszop dk egykutya 2016.02.08. 10:55:56

@Buchhalter: "elvtárs" jelenleg a fidesznél balosabb párt nincs magyarországon. Talán csak a munkáspárt :)

Reszelő Aladár 2016.02.08. 11:27:52

Csodás poszt.
Az a baj, hogy a dolog nincs kész, vannak rendszerszintű hiányok (alagút, kocsiszín), meg finombeállítások.
A város inkább átadta nem 100%-osan, hogy megmeneküljön Uniós forrás, ami a legtöbb helyen inkább jó mint rossz dolog.

Inkább köpj fel, állj alá és szidd a gravitációt.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2016.02.08. 12:06:36

@Pukka Pad: indoklás nélkül az ilyen fika szart se ér.

@Reszelő Aladár: csodás szöve@Adani: gértési képesség.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2016.02.08. 12:08:43

@Adani: nem az a baj, hogy átadták Clark nélkül, hanem hogy a 109-es pótlás elégtelen. De ez is még a kisebbik baj, ahogy benne is van, a lényeg a 3. és az 5. pont.

shred 2016.02.08. 12:20:18

A 4. ponthoz hozzátenném, hogy az utóbb munkába állt (leginkább szóló) autóbuszok megtervezésénél is, mintha kihagyták volna a mérnökök a számításból, hogy ezeken a járműveken emberek fognak utazni - táskákkal, ruhákban (télen vastag ruhákban), adott esetben babakocsival.

Mondjuk lehet, hogy a spanyol gyártó a spanyolországi, átlagosan jóval soványabb népességgel számolt, tehát az egyre jobban elhízó magyar lakosságnak egy hasonlóan testes polgárokkal bíró országból kellene járművet rendelnie.

Adani 2016.02.08. 12:24:08

Ez amúgy csak az első üteme, remélhetőleg megépül a többi része is a projektnek, pl. egy ág Rákóczi hídig az Infoparkra ill. a Pacsirtamező utcán egy villamosvonal a Flórián térig, ami már teljesen kiváltaná a buszokat. Ezek még az aranyvölgyi hosszabbításnál is fontosabbak, sajnos mégse ezek fognak először épülni úgy néz ki.
De legalább az 1-es megépül szintén Kelenföldig, ami egy fontos és hasznos dolog.

cardiobascularis 2016.02.08. 16:52:48

@Reszelő Aladár:
Azért még ezt a Clark téri átszállást is meg lehetett volna oldani normálisan, mondjuk hogy a villamos megvárja a másik villamosról átszállókat, nem az orruk előtt elhúz, hogy aztán 15 perc múlva induljon a következő.

Szóval el van ez baszva bizony.

petivagyok innen 2016.02.08. 17:24:53

Budapest el van cseszve. Egy XIX. századi város XX. századi lépítészeti szükségmegoldásokkal telezsúfolva. Most is mindenki múltszázadi megoldásokban gondolkodik. Azt a kérdést, hogy mi a cél sokan fel se teszik, csak szajkózzák a magukét. Pl honnan-hová hány embert kell eljuttatni. Milyen megoldások vannak a világ többi részén.
Pl. A HÉV-et be lehetne tenni a föld alá majdnem az Árpád hídig, fölötte járhatna a villamos és néhány járat az 1-es vonalán mehetne a Bécsi út végállomásig.
De akár a villamost is be lehetne dugni a föld alá, vagy oszlopokra tenni a zsúfoltabb helyeken, pl a Nagyszombat utcától délre.
A Bécsi út végállomást is be lehetett volna süllyeszteni. Akkor ki se kellene jönni az aluljáróból a fonódó-1-es átszálláskor.
Néhány helyen lehetne mozgójárdákat építeni.
Lehet, hogy nem kellene mindegyik villamosnak minden megállóban megállnia.
De hát a múlt századi emberek csak beszűkülten tudnak gondolkozni. Lehet, hogy ott kéne hagyni egész Budapestet ahogy van, meghagyni skanzennak és építeni máshol egy új fővárost, felhőkarcolókkal, modern közlekedéssel.

Adani 2016.02.08. 17:42:28

@petivagyok innen:

Van benne igazság, hiszen vagy 10 éve legalább alig történt bármi fejlesztés, mert ugye minden fillért egy pénznyelő drága játékmetróba feccöltek, aminek az árából még 1000 másik sokkal jobb megoldást lehetett volna építeni. A 70-es években pedig szisztematikusan nyírták ki a villamosokat mindenhonnan azzal ,hogy elavult, vacak és lassú, majd a buszok jobbak lesznek úgyis olcsó az olaj (az is volt az olajárrobbanásig). Most meg nem győzik az akkor megszüntetett vonalakat ismét felépíteni, persze az, hogy pl. a Rákóczi és Thököly út azzal ,hogy nincs villamos csak még több forgalmi sáv egy élhetetlen városi autópálya lett, ami csak generálja a forgalmat, de a város ezt nem tudja felszívni, senki se törődött. A megalomániás 70-es években beterelték több autópálya forgalmat erőltetetten Bp belvárosába az tán csodálkozunk a mai napig is, hogy élhetetlen a belváros. Csak az utóbbi 10 évben próbáltak tenni valamit ez ellen és láttunk is jó példákat, mint pl. a Kossuth tér vagy a Ferenciek tere átépítése, de csepp a tengerben.

Márk vagyok 2016.02.08. 20:05:22

@Adani:
A Ferenciek terének átépítése az elmúlt 100 év legelbaszottabb városrendezési intézkedése volt.

A Kossuth téré a második.

És hála istennek, hogy nincs villamos a Thökölyn meg a Rákóczin, nem tudom, milyen elmebeteg akar oda ilyesmit.

cso zsi 2016.02.08. 21:31:18

@shred: Nem csak "testes" a magyar.
Az Alstom metrót kertitörpéknek ÉS soványaknak tervezték, az ülésen gyerek, vagy 50 kiló alatti nem lóg át a másikra.
A "modern" buszokon ugyanez a helyzet, mert az alacsonypadló hátrányait így próbálták kiküszöbölni.

@Adani: "a Rákóczi és Thököly út azzal ,hogy nincs villamos csak még több forgalmi sáv egy élhetetlen városi autópálya lett, ami csak generálja a forgalmat,"
.
Ne mantrázzuk már ezt a "városi autópályát".
Nincs több sáv, mint 40-50 éve, sőt!!
Akkoriban volt parkolási lehetőség az áruházak környékén.
Volt 2x2 sáv a gépjárműveknek, és volt 2x1 villamossín.
Jelenleg van 2x2 sáv, és 2x1 buszsáv, és nincs parkolási lehetőség.
Nézd a Nagykörutat.
2x2 sáv, 2x1 villamos, és 2x1 parkoló.
Akkor mi is az autópálya?
Az a baj, hogy a belváros EGYETLEN használható hídja az Erzsébet híd?
Az V. ker. vezetése szerint igen.

cso zsi 2016.02.08. 21:32:49

@petivagyok innen: Már az 1-es villamost, vagy a Hungária gyűrű belső sávját magasba kellett volna emelni.

Pukka Pad 2016.02.08. 22:41:01

@Hakapeszi Miki: A helyzet fordított, ennyire bornírt kötözködéshez nem jár magyarázat. (Volt az egyetemen egy kedves professzorunk, aki az ilyenféle szöveget azzal zárta le: "kedves kolléga, köszönöm, nekem ez elég, önnek viszont elégtelen." Nem az én szövegem fika, hanem éppenséggel ez a poszt, lényeg a l'art pour l'art fikázás. Mint minden Hakapesz szövegnek.

Adani 2016.02.09. 08:28:45

@Márk vagyok:

Ferenciek tere nekem így jobban tetszik ,hogy nem a szmogot kell szagolni, meg ki is néz valahogy a környék. Előtte meg volt egy Y aluljáró, nonstop pöfékelő gépjárművekkel. A Kossuth téren mindennap átmegyek, és ott is sokkal jobban tetszik ,hogy nem a benzingőzt kell szagolnom, hanem csak gyalogosokat kell kerülgetni a téren.

2016.02.09. 20:08:19

Amióta fonódások vannak, azóta ha felszállok egy villamosra, két megállóval odébb mindig mindenkit leszállítanak.
A 61-es Móriczon való végállomása a legnagyobb szopatás a köbön.
Vili beáll, sok idős meg felnyomul rá, miközben üvölti a hangosba a villivezető, hogy végállomás!

2016.02.09. 20:12:04

Ami biztos, hogy a Fehérvárin villamostúltengés van. Egymás valagába ér az összes.

2016.02.09. 20:13:53

@Adani: egyszeri utas ugrik be a záródó ajtók közé, feszíti vissza
Válasz erre;
Kell az a rohadt adrenalin na!
Különben meg inkább a vilire ugráljon, mint sem elé.
süti beállítások módosítása