Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2016.04.11.

Ezért bukott bele Orbán a boltzárba - és külön Semjén Zsolt

Hakapeszi Miki

Végre bedobták a törölközőt: annyi félrevezetés és kamuzás után belátták, hogy többet vesztenek, ha kitartanak a boltzár mellett.

Amikor érthetetlen módon bevezették, akkor is pontosan tudták, hogy a nép gyűlöli. Egészen minimális esély volt arra, hogy ez változzon. De végignyomták izomból, mert talán azt hitték, hogy a magyar havercégek kisebbet szívnak, mint a multik, s az már nekik jó. De fontosabb, hogy szopjon lovat mindenki, akinek nem tetszik, meg kellett mutatni, hogy nekik nem lehet csak úgy visszapofázni, a visszavonulás a gyengeség látszatát kelti.

Egy év alatt abban semmi változás nem volt, hogy a nép gyűlöli a boltzárat. De közben megpróbálták igazán aljas eszközökkel ellehetetleníteni azt a népszavazási kezdeményezést, amin hatalmasat buktak volna – és itt megint be kell idézzem Bozóky kartárs kitűnő meglátásait. De a kopaszbalhé visszanyalt, még a hívek egy része is kiakadt, majd a jogrendszer még le nem nyúlt része is elégnek látszott ahhoz, hogy mégis legyen szavazás.

Ebben a helyzetben egyszerűen nem várhatták meg, hogy a számukra sikeres népszavazás nyomán a szocik ünnepeljenek és egy kicsit kidugják a fejüket a mocsárból. Mivel csak az tartja hatalomban őket, hogy nincs alternatíva, minden eszközzel fenn kell tartaniuk ezt az állapotot.

Ezért volt nekik már a kisebbik rossz, hogy kihátrálnak a zárva tartásból. Szíriában tűzszünet van, a menekültáradat csökken, kevésbé hatásos a migránsok elleni hangulatkeltés. A boltzáras győzelmet a választásig napirenden tartva az egész mai szerencsétlen ellenzék esélyt kaphatott volna a feléledésre.

A főnyalonc szócső, a Magyar Idők még ma reggel is ódákat zengett a zárva tartás előnyeiről, csodás hatásáról a gazdaságra. De nem biztos, hogy simán elfelejtettek nekik szólni, vagy csak ma délelőtt hozták meg a döntést. Mostantól az lesz a duma, hogy noha előnyös volt, ők kibaszott jól csinálták, de a népnek nem tetszett a boltzár és ez ír mindent felül. Aminek az eleje és a vége is ugyanúgy egy ordas kamu, mint eddig is a legtöbb nyilatkozatuk.

Na most mit csinálsz KDNP és külön Semjén Zsolt?

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

241 komment · 3 trackback

Címkék: vasárnapi zárva tartás

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr738588126

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Új ügy: vasárnapi nyitva tartás. Na ennek sem örülünk!? 2016.04.12. 15:29:36

Körbekérdeztem az eladó kollégáimat a vasárnapi boltzár megszüntetésének a kapcsán mi a véleményük róla. Pártállástól függetlenül sajnálták.

Trackback: Mi tehetünk az áruházi tolvajok ellen? 2016.04.11. 21:37:38

A vasárnapi zárva tartási rend különösen a szombati napokon több áruházban is  zsúfoltságot generálhat. Ez pedig nem csupán az árbevételt, de a lopások számát is megdobhatja! Az önkiszolgáló rendszer elterjedése világszerte már eleve növeli az üzlet...

Trackback: Bebukták az egyházak? 2016.04.11. 18:14:16

 A friss hír az, hogy hamarosan újra szabadon kinyithatnak az üzletek vasárnap. Újjé! Szabadon költhetjük a pénzünket vasárnap, csilingelhetnek a pénztárgépek. Nem kell többé templomba járni, vagy kirándulóhelyet keresni azért, hogy ne unjuk halálra ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

macihagyma 2016.04.12. 09:36:59

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Akkor kurva jól kereshet. Ha beveszi a gyomrod, áldásom rá.

wolves84lb 2016.04.12. 09:37:58

@Trompf: nagyon gáz, ahogy több blogba is szóról-szóra ugyanazt másolod be. Ennyire telik abból a pénzből, amit kapsz ezért?

Mert ezek után remélem nem tagadod, hogy egy kibaszott fizetett narancsdroid troll vagy?

ben2 2016.04.12. 09:38:34

@nu pagagyí:

Egy kormányzati döntés mögötti motivációt mindenki arra felé keresi és találja, amerre a politikai indulatai vezérlik, igy ebbe semmi értelme belemenni.

Ettől függetlenül a kereskedelmi dolgozók döntő többsége támogatta a vasárnapi boltzárat, mert nem igaz, hogy többletbevételt jelentett volna a dolgozóknak, ugyanis már a munkaszerződés megkötésekor bekalkulálták a vasárnapi bérpótlékot a havi fizetésbe. A másik, hogy kb. annyira volt önkéntes, mint anno a kommunista szombat: ha nem jelentkeztél önként, akkor kerestek valami okot, hogy kirúgjanak.

A szar áruval példálózás nettó hülyeség, mert a multi és a kisker is ugyanazt a szart árulja. A nagy kereskedelmi láncok saját márkás termékei pedig mindig is a minőség legaláját képviselték, nem véletlenül vált a "tesco gazadásos" kifejezés fosztókézővé.

A multik nem a minőségi áruk és a minőségi szolgáltatásaik miatt tudnak a kisreskedők elé vágni, hanem mert a méretüknél fogva erőből tárgyalhatnak a beszállitóikkal. Pl. a tesco rendszeresen hónapokkal elmaradva fizet csak, simán visszaküldik az eladatlan árut viszáruként, stb. mégis ott kepesztenek a beszállitók egy-egy szerződésért. A lényeg, hogy gazdasági erejüknél fogva olyasmit is megtehetnek, amit a kisker nem.

ben2 2016.04.12. 09:40:20

@mojszipupi:

Igazad van, ne kivételezzenek a kisker dolgozókkal, vegyék el a vasárnapot mindenkitől, aztán meglátjuk mennyi időd marad vásárolni, ha a főnököd dönti el hány napot kell dolgoznod.

Egéridomár 2016.04.12. 09:46:44

Kedves fideszbarmok! Legyetek szívesek népszavazást kezdeményezni a következő hivatások művelői részére a vasárnapi munkaszüneti napot illetően:
-ápolók
-orvosok
-mentősök
-rendőrök
-katonák
-tűzoltók
-MÁV-osok
-benzinkutasok
-vendéglátósok
-Hotelek dolgozói
-biztonsági őrök
-BKK-sok
-Volánosok
-taxisok
-pilóták
-stuardes-ek
-reptéri dolgozók
-folyamatos műszakban dolgozók
-mezőgazdászok
-állattenyésztők
-TV-ben dolgozók
-rádióban dolgozók
És biztos van még a listára való…

Egéridomár 2016.04.12. 09:47:39

@ben2: te tényleg ennyire hülye vagy? Csak kérdem...

panelburzsuj 2016.04.12. 09:50:57

@ben2:
Több vásárló, mint eladó.

A politikát kilóra játsszák, és senki sem tudja ezt jobban Orbánnál(v.ö.: populista....) - a vasárnapi boltzárral mégis mellényúlt. Mindegy, hogy protekcionista céllal ("kisboltok" vs. multi), vagy a koalíciós kisöccs hisztizésének lekapcsolására - de mellényúlt.

Korábban is kiszámolták már, hogy a boltzár népszerűtlen húzás volt és maradt, a népszavazás viszont lármásan és nyilvánosan is megmutatta volna, hogy pontosan mennyire az.

Úgyhogy inkább belátta, hogy tévedett, és gyorsan lemászott a sárkeféről.

Boka1 2016.04.12. 10:02:32

Azt nem tudjuk, hogy a multik találták-e ki a vasárnapi boltzárat vagy sem. Mint ahogy azt sem tudjuk, hogy a nagy közmű- és bank államosításokat nem a veszteséges multik erőltették-e rá ( némi privát jutalomért cserébe ) a magyar államra, aki, mint nemzeti hőstettet kommunikálta a rajongóinak.

Fura dolog ez a politika. Ezért szar most fidesz rajongónak lenni.

wolves84lb 2016.04.12. 10:03:52

@Ballib cenzúrázók lidérce 1: ugye tudod, hogy a szocik csupán meg szerették volna kérdezni a népet, mit gondol erről. a FIDESZ az, ami telibeszarja az általad emlegetett embereket. Ők azok, akik hozzák a törvényeket, nem a szocik.

ebből nehéz lesz kikeveredni, elvtárs...

wolves84lb 2016.04.12. 10:07:33

@ben2:
"A lényeg, hogy gazdasági erejüknél fogva olyasmit is megtehetnek, amit a kisker nem."

Mesélj, felétek hány független kisboltos van? Tudod, aki nem Coop/CBA/Real tag...

István Tamasi 2016.04.12. 10:11:48

@Krisz11:
Éppen ez a maffiahatalom szavazott meg olyan Munka Törvénykönyvét és sztrájktörvényt hogy a dolgozók gyakoralitlag nem sztrájkolhatnak ha a munkáltató visszaél a hatalmával!

István Tamasi 2016.04.12. 10:19:49

@Csaba Szikora:
Azért maradt még néhány: egészségügy, oktatásügy, földeladások, stadionépítés, kisvasút, stb. stb.

nu pagagyí 2016.04.12. 10:29:58

@macihagyma: Felesleges a link, elég ha gondolkodsz. Hosszabb munkaidő több embert kíván, mert az egy ember által ledolgoztatható munkaidő korlátos: heti 40 óra.

csak egy néző 2016.04.12. 10:45:05

@nu pagagyí:
Lázár Jani már kitalálta az illiberális életpályát az embeerinek.
Hosszabb munkaidő, kevesebb emberrel.

"Több családos dolgozó felmondott a Miniszterelnökségnél, miután Lázár János tárcájánál tízórás munkanapot vezettek be. A minisztériumi dolgozóknak reggel fél 8-tól este fél 6-ig kell dolgozniuk. Emiatt több családos dolgozó kénytelen volt felmondani. A kieső munkaerőt fiatalokkal pótolták, ami jelentős megtakarítást is jelenthet a tárcának, mivel ők lejjebb vannak a bértáblában.

Amióta Lázár János a miniszter, azóta él a tízórás munkaidő rendje. Bizonyos esetekben a munkaidő a 12 órát is elérheti"

nu pagagyí 2016.04.12. 10:46:30

@ben2: A vásárlók minősítenek (persze, hagyják őket). Azt veszik és onnan, ami szerintük jó. Az összes többi valóban a fantázia világa. Lehet erőlködni a nap pályájának módosításával, mert speciel te többet szeretnél aludni, de nem nagyon érdemes.

Konkrét példánkban: nem szeretnék ismét olyan világban élni, hogy minden boltban ugyanazt a Mészáros-bacont lehessen csak megvenni, ami ugyan túl hájas, tocsog a páclétől, ronda a csomagolása, nem is olcsó és picit büdös. A multikat is ki lehet szorítani megfelelő stratégiával, hatékonyabb munkával, gazdasági és marketing ismeretekkel, áldozva a dolgozók oktatására, szervezve a termelői oldalt, innovatív saját márkák fejlesztésével. Hülyéket győztesnek kinevezve, támogatva a hozzá nem értést, na úgy nem.

Tizenötmillió Magyarok 2016.04.12. 10:47:06

Az a zsenialis a fidesz taktikajaban, hogy mszp eszre sem veszi, hogy MEKKORAT SZOPOTT a boltbezaroson, meg orulnek is neki, hogy a fidesz megint jol segbbe rugta oket. :))
Mert sikerult maguk ellen hangolni a sok tiz ezer kiskereskedot, vendeglatost, akik nyertesei voltak boltbezarasnak, es ok majd tesznek rolla, hogy az ugyfeleiket is a libbantak ellen hangoljak.

nu pagagyí 2016.04.12. 10:53:16

@Tizenötmillió Magyarok: Remélem a trafikosokat és a rózsadombi földbirtokosokat is maga ellen hangolja majd az MSZP. Ja, azokat már nem kell.

martineden 2016.04.12. 10:57:38

@Krisz11: ,,Mindenkinek van szabadnapja vasárnap, nekik is járna.'...mentos,orvos,nobver,vasutas,tuzolto,rendor,katona,pilota,repteri dolgozo,PAP,taxis,busz ,troli ,metro vezeto,ellenor.kozteres stb,stb,stb

dukeekud 2016.04.12. 11:01:19

@Tizenötmillió Magyarok: Ja ezzel most megint úgy bevitte az erdőbe az mszp-t, mint a rezsicsökkentéssel. Mert minden viszaállt régibe, kivéve, hogy az mszp rengeteg szavazott veszített, és fog meg veszíteni az ügyön.

csak egy néző 2016.04.12. 11:02:53

@Tizenötmillió Magyarok:
Te hülye gyerek.Akkor most nézzük fordítva.
Ha az idióta fidesz nem szart volna be a népszavazástól, akkor lehet, hogy nem szopott volna ekkorát, mert a fidesz hívők tuti elmentek volna szavazni és többségben lettek volna, mint ahogy a Századvég kutatásai is szerint is többen voltak mellette.
Az ellenzék pedig kénytelen lett volna beletörődni, hogy megint megbuktak és marad minden a régiben.
De nem a hülyék meg sem várták a népszavazást, inkább visszavonták a törvényt és jól kibasztak a sok 10 ezer kiskereskedővel.

nu pagagyí 2016.04.12. 11:03:07

@macihagyma: A KDNP-ből csak Semjén alpakka öltönye maradt, mint maradandó érték.

nu pagagyí 2016.04.12. 11:05:22

@csak egy néző: Remélem a Fidesz következő zseniális húzása az Ipad-os tákolmány visszavonása lesz, hogy kifogja a szelet az ellenzéki "hőbörgők" mögül.

csak egy néző 2016.04.12. 11:08:04

@nu pagagyí:
Elvégre a buta fasz, huszi-tuszi Lajos megmondta, hogy:
"Kósa: Nem bolsevikok vagyunk, hogy erővel csináljunk jót"

martineden 2016.04.12. 11:12:54

@tralalala:,, Ezért is lehet, hogy bár nagy a hangjuk, a választásokat sorban veszít...."szerinted az idokoziket ki nyerte?2014 ota mindenhol bukott a fideszmaffia,ha jol tudom

martineden 2016.04.12. 11:25:13

@Trompf: Most allami kórházakban feküdszenek a betegek folyosókon, és a kórházak milliárdokkkal vannak eladósodva a fideszmaffianak hala

Semmire nincs pénz, nem csak fertőtlenítő szerekre.
Válasz erre

nu pagagyí 2016.04.12. 11:31:04

@csak egy néző: Kósa igazat beszél, mert pártja az erővel eleve rosszat akart tenni (lopni egy haveri körnek) és ebben tényleg különböznek a bolsevikoktól, akik elvileg jót akartak, csak éppen rosszabb lett mindenkinek.

McZozo 2016.04.12. 11:58:55

@kisQtya: Eskuszom nem akarom tamogatni az MSZP-t, de azert ez a kijelentes kicsit eros:

"Megtanultuk, hogy nem kell nekünk Maszop ahhoz, hogy győzzünk a Fidesz-kormánnyal szemben."

Ugyanis kivetelesen pont ok voltak az utolsok akik kitartottak es nem adtak fel a kuzdelmet a valasztasi irodaval, es ennek folyomanyakent torlik most el. Szoval lehet nagy melennyel uvoltozni most hogy megcsinaltuk bezzeg, de a teny az hogy senki nem csinalta meg mert mindenki feladta kiveve az MSZP-t

DR. Smit Pal 2016.04.12. 12:09:28

Emlekezzunk, a kettos allampolgarsag megakadalyozasanak is mennyire orultek a libsik, es most, visszahullott a fejukre az akkori aljasaguk.
Csak ido kerdese, es beszopjak a vasarnapi nyitvatartast is.

Szelid sunmalac 2016.04.12. 12:24:32

@DR. Smit Pal: Eloszor is: koszonjuk, eltunk mar kettos allampolgarsag nelkul es vasarnapi nyitvatartassal es nagyon jol megvoltunk nelkule, ileltve vele. Masodszor, a vasarnapi zarvatartassal senki nem jart jol, par fideszseggnyalo CBA-st leszamitva. A kettos allampolgasaggal meg a Habonyon es es nehany gerinctelen mocsadekon kivul akik penzert aruljak az allampolgarsagot, senki nem lett jobban.

Bobby Newmark 2016.04.12. 12:26:06

@Krisz11: Ez az amit leszarunk, de kibaszott magasról, úgy, hogy csak úgy taccsan.

A bolti dolgozó sem fog könnyeket ejteni értem, meg a nehéz sorsomért, engedd meg, hogy kibaszottul ne érdekeljen már, hogy néhány bolti droid rühelli a munkáját. Keressen más munkahelyet akkor, kurvára nem érdekel.

N. Barbie 2016.04.12. 12:34:45

@a nagy hohoohooo: Jaj, neeee, visszatert a gyurcsanyista masol-beilleszt huszar czippel feri bacsi. :((
Azt hittem vegre ki tetszett halni, azt` egy komcsival kevesebb... :(

Defickány John 2016.04.12. 13:47:27

Én elolvastam minden bejegyzést, és rájöttem valamire. A blogolók nagy része gyűszűpöcsű. Sajnos. Olyan gusztustalan hozzászólásokat lehet itt olvasni, hogy megáll az összes eszem, és integet. Mi a fene bajotok van? Ez az egész egy közönséges bukta! De nem a kormányé, hanem azoké, akik bedőltek nekik. Megint elkéstetek mindennel. A legnagyobb hülyeség, hogy baloldali létetekre a multik mellé álltatok. Még nagyobb ostobaság, hogy ekkora feneket kerítetek az egésznek. Egy mondat elég lett volna az egész blog-őrület helyett: „Mi is hiszünk a vasárnapi boltbezárásban, de van
néhány sokkal jobb ötletünk is.” Ezt kellett volna nyilatkozni minden ellenzékinek. Akkor maguktól buktak volna bele a a kormányzásba. Ugyanígy visszacsinálták volna az egészet, csak éppen ők maradtak volna szarban. Már késő minden. Ők léptek, ti meg maradtatok gyűszűpöcsűek.

McZozo 2016.04.12. 13:50:52

@ben2: Ebben igazad van de ehez mi koze a nyitvatartasnak. ehez nem be kell zaratni a multikat vasarnap hanem szabalyozni a korulmenyeket, egyenlo banasmod piaci verseny stb stb

Pszichogenya 2016.04.12. 13:51:34

Én nem tudom, ki az a Hakapeszi Miki, de nem is érdekel. Az viszont biztos, hogy minden szava vágyteljesítő fantáziák szüleménye. Senki sem dobta be a törölközőt. Semmi félrevezetés és kamuzás nem történt. „Amikor érthetetlen módon bevezették, akkor is pontosan tudták, hogy a nép gyűlöli.” Ez soha nem volt igaz, és nem is lesz. Senki nem gyűlölte és nem is gyűlöli a boltzárat. Aztán „a kopaszbalhé visszanyalt, még a hívek egy része is kiakadt…” Ez közönséges baromság. „Ebben a helyzetben egyszerűen nem várhatták meg, hogy a számukra sikeres népszavazás nyomán a szocik ünnepeljenek és egy kicsit kidugják a fejüket a mocsárból.” Nem lehet érteni. A szocik már rég nincsenek sehol. Most jön a java: „Szíriában tűzszünet van, a menekültáradat csökken, kevésbé hatásos a migránsok elleni hangulatkeltés. A boltzáras győzelmet a választásig napirenden tartva az egész mai szerencsétlen ellenzék esélyt kaphatott volna a feléledésre.” Ez a szegény Miki, Ha kap eszik, összevissza dobálja a szavakat, mintha legózna. Ezt ismerjük már valahonnan libi bácsi.

Szíriában percenként kilőnek valakit, a menekültáradat azért csökken, mert új utakat keresnek, a migránsok elleni hangulatkeltés pedig liberális agyszülemény. Ismerjük már ezeket, uraim. Az utolsó bekezdés pedig a régi szép szdsz-es időkre emlékeztető féktelen barbárság, ezért nem is érdemes vele foglalkozni.

McZozo 2016.04.12. 14:00:38

@Tizenötmillió Magyarok: Nezd lehet matematikazni, de ebben most nincs igazad meg a legfideszesebb statisztikus kutato cegek is azt mutattak ki hogy az emberek 60-70% a ellene van az egesz boltbezarosdinak. Sot a fideszes szavazok komoly resze is ellene volt. Igy nem tudom hol jon ki neked az a matek hogy na most ezzel jol tabort vesztett az mszp. Ha ennyire igazatok van es az egesz cask humbug es az emberek tobbsege zarvatartast akar akkor siman lehetett volna hagyni a nepszavazast ahol kiderulhetett volna hogy nektek van igazatok, CSak ez a fejvesztve menekules nekem nem azt mutatja hogy itt tenyleg melettuk lett volna a tobbseg. Es ehez meg sak a mazopnak sincs koze

Bobby Newmark 2016.04.12. 14:09:06

@Pszichogenya: Elvtárs, le van maradva!

Már nem az a kormánykommunikáció, hogy a boltzár jó. Kéretik elkérni az új direktívát az eltartótiszttől írásban, és annak megfelelően kommentelni!

Ellenkező esetben retorziókra számíthat. Jelen kommentjéért a juttatásainak 10%-át visszatartjuk.

További jó munkát!

nu pagagyí 2016.04.12. 14:09:28

@Pszichogenya: Neked mindenről ugyanaz jut eszedbe. Szűk lehet a repertoár.

nu pagagyí 2016.04.12. 14:11:11

@DR. Smit Pal: Ahogy most fejlődik az ország, egyre többen fognak román állampolgárságot kérni, élve a kettős állampolgárság adta jogokkal.

nu pagagyí 2016.04.12. 14:13:03

@Defickány John: Nagyszerű levezetés. Mikor indul az általad gründolt tömegpárt?

Ballib cenzúrázók lidérce 1 2016.04.12. 14:36:53

A Fidesz védeni akarta a vasárnap munkára kényszerített munkavállalókat a törvénnyel.

Az MSZP és DK pedig Együtt uszított a boltbezárás ellen, követelve, hogy a szabad döntés nevében nyalják ki a csórók azok seggét, akiknek van lóvéja.
Hogy költhessenek plázában, és boltokban kedvükre, míg az őket kiszólgálók minimálbért kapva, a multik által kényszerítve vannak munkára.

Sikerrel jártak. Az emberek többsége beszopta a maszlagot.
Minden közvéleménykutatás ezt mutatta.

Így a kormánynak engedni kellett, ha nem akar mondva csinált népszavazáson bukni.

Csak figyeld meg.
1-2 hét, és a Fidesz lesz az oka, hogy a munkavállalók kiszolgáltatotttan munkába állnak ismét.
De lehet már holnap elindul a ballib véleménydiktatúra vezette kampány.

Zsuzsi25 2016.04.12. 14:44:15

@Pop40: manapsag ki jar még tenplomba???

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.04.12. 14:44:46

Ha vásárnap nyitva a bolt,
Ott vásárol be Usain Bolt.
:)

panelburzsuj 2016.04.12. 14:48:04

@Frady Endre:
A költészet templomait újranyitó költészet napja tegnap Bolt: ma már kend leülhet, nem kell... :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.04.12. 15:17:34

@panelburzsuj: :)))
Nem kő' itten mán a lírám?!
Akkó' néktek tudd, ki ír ám?!
:)

panelburzsuj 2016.04.12. 15:25:36

@Frady Endre:
Írogass a versboltodba!

Ne az utcán tolakodva...

:)

Afrika steht an der Elbe 2016.04.12. 15:48:08

1 milliárd dolláros fogadást kötök, hogy most majd az lesz a baj, hogy nem így kellett volna visszaállítani a vasárnapi impulzuscsokivásárlást.

Szelid sunmalac 2016.04.12. 15:50:11

@Ballib cenzúrázók lidérce 1: Sok dolgod van ma, latom....Mindenhova menned kell a lopikulat szopkodnod...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.04.12. 15:59:49

@panelburzsuj: Apropó versbolt! Megvetted már a "Tonnás veréb" c. e-book verseskötetemet? ;-)
publioboox.com/hu_HU/tonnas-vereb

DR. Smit Pal 2016.04.12. 16:02:56

@nu pagagyí: "Ahogy most fejlődik az ország, egyre többen fognak román állampolgárságot kérni, élve a kettős állampolgárság adta jogokkal. "

Igen ez egy jo otlet lenne, hogy az orszagunkat pusztito hazaarulo libsik elhuznanak az orszagunkbol, es hagynanak minket nyugodtan elni.

Kene egy torveny, hogy az mszp, dk, es a tobbi degeneralt libbant, mostantol illegalis bevandorlonak szamit.
Atbaszni oket a keritesen, es mehetnek torokorszagba.

Punxsutawney Mormota 2016.04.12. 16:05:38

@midnight coder: Utólagos okoskodás. Mivel nem vállalták be a népszavazást, soha nem fogjuk megtudni, hogy hányan mentek volna el szavazni.
Igazából majdnem mindegy is politikai szempontból. Ugyan a népszavazás érvényességi küszöbét feltornázták 50% +1 főre, de - ismétlem - politikai szempontból lényegtelen, hiszen már egy 22%-os részvételű helyhatósági választáson is veri a győztes párt a mellét, hogy ők nyertek.

Ezt a fidesz is tudja, illetve tökmindegy, hogy mennyien mentek volna el szavazni, az arányok sokkal érdekesebbek lettek volna. Egy alacsony részvételű, szoros eredményt még csak-csak győzelemnek kommunikáltak volna le, de egy 70:30-as arányt már nehéz lett volna azzal megmagyarázni, hogy "konzumidióták társadalma".

Punxsutawney Mormota 2016.04.12. 16:07:29

@Ballib cenzúrázók lidérce 1: Lejárt a lemez! Nem kaptad meg az üzenetet, hogy ezekért a kommentekért már nem fizetnek, cyber pincsi?

panelburzsuj 2016.04.12. 16:08:32

@Frady Endre:
Én igaz skizómagyar vagyok: leginkább potyaverebet fogyasztok, de legalább ócsárlom a lelki egyensúlyom kedvéért!

:)

Szelid sunmalac 2016.04.12. 16:24:40

@DR. Smit Pal: De szep is, amikor csokkent IQ-ju faszparasztok akarjak eldonteni ki magyar es ki nem. Bezzeg a jottment romaoknak meg kinaiaknak penzert barmit mi?

Alajka Bal 2016.04.12. 16:35:09

A fidess kemény-mag megértette a csúti ducevel, hogy jobb lesz visszalépni és kihozni belőle amit lehet, mint ha egy népszavazást 4:1 arányban elbuknak!
Hiába ugatsz te baszd meg a kiskereskedelmi dolgozókról: őket mindenki toronymagasról LESZARJA ! DE még szerencséjük is lehet, ha a harc melléktermékeként( nem azért mert bárkit érdekelne a sorsuk!) kaphatnak egy 100-200% -os bérpótlékos törvényt !
Nem azért mert a fidess nem szarja őket telibe, hanem mert így tud visszahozni valamit a vereségből.
Másfelől ahogy fentebb írta valaki az eredeti cél (nem a zemberek vasárnapi szabadsága félhülye barátom!) sem teljesült ezt kimutatják a statisztikák !
SZóval bukta minimalizálás folyik agybetegek !
Elárulom Neked Vadbarom, hogy a kopasz-kommandó rengeteg félhülye tévelygő választónál is kiütötte a mércét!
Ott túltolta a telibevert Kubatov (Péter:) Gábor
Nem csodálkoznék ha megbüntetné a főnök....

2016.04.12. 23:24:43

@nu pagagyí: „Vasárnap az dolgozik majd, aki több pénzt akar, lesz utánpótlása a vasárnapi munka elől menekülőknek.”
Magyarországon a vasárnapi munkavégzés semmilyen számottevő pluszpénzzel nem jár, havi néhány ezresre rúgó szánalmas bérpótlékot leszámítva. Eleve be van építve a bérbe, tehát nem kéne úgy beállítani, hogy ez micsoda fantasztikus lehetőség a meggazdagodásra.

„Volt már vasárnapi nyitvatartás és nem dőlt össze az ország.”
Volt már vasárnapi zárvatartás és nem dőlt össze az ország.

2016.04.12. 23:35:31

@panelburzsuj: "Úgyhogy inkább belátta, hogy tévedett, és gyorsan lemászott a sárkeféről"

Orbán hülye volt ez tény. Én biztos hogy kiírtam volna a népszavazást, de úgy hogy az összes kibaszott vasárnap vásárolgatni akaró panelproli rábasszon: OK, kinyitjuk a boltokat, visszaállítjuk a vasárnapi korzózást a hiperekben, de mellette elrendeljük a kollektív vasárnapi munkavégzést minden szektorban. Legyünk igazságosak: a bolti eladónak, egy vasárnap délelőtti műszak után, ugyanúgy szuverén joga elmenni hivatali ügyeit intézni, elvinni az autót szervízbe, kihívni a villanyszerelőt, stb. A tespedt seggű állami alkalmazottaknak, ne legyen vége a munkaidőnek péntek délután kettőkor! Csúcsra járatni a hivatalokat este tízig minden hétköznap, szombat, vasárnap is! Ha a kereskedelmi dolgozónak dolgozni kell vasárnap, akkor valakinek vigyázni kell a gyerekeire is: Bölcsöde, óvoda nem zár be hétvégén! Iskola se. Dolgozzon mindenki. A gumis, a mosógépszerelő, a tintanyaló hivatalnok, az összes állami aktatologató, a banki alkalmazottak, meg mindenki. A pénztáros is hivatkozhat arra, hogy neki ne tiltsa meg senki, hogy vasárnap menjen ügyet intézni.

Amíg más faszával lehet verni a csalánt, minden suttyó kinyittatná az összes üzletet.

ijontichy 2016.04.13. 05:08:32

@Jankove: "minden suttyó kinyittatná az összes üzletet." Khmmm... lehet, hogy tévedek, de én sehol nem láttam azt, hogy kötelező kinyitni. A "kötelező" (avagy "tilos") a fityiszkdnp kedvence. A sűrű tilalomfák, meg meg a sűrű mikromenedzselés a topról alkalmatlanságra utal. Ami jól megy, az a kommunikáció - na jah, nincs relatíve független, polgári középosztály.
De mitől is lenne, a 98-ra de facto mszmp gyökerűvé vált fityisz ott fúrja az ezirányú törekvéseket, ahol csak tudja. 2010 óta pedig nagyon tudja. Vitya ebből is relatíve jól fog kijönni, az már látszik. A cél a társadalom ízekre fragmentált állapotban tartása (nomeg az új, mesterséges, etatizmus-hívő "elit" kialakítása). A boltzár eltörlésének kommunikációja, meg az ennek nyomán kialakult vita pontosan láttatja, hogy még mindig működik. A fityisz lassan 20 évet már elvett Mo-tól. Az egy fél komenizmus. Egyelőre úgy tűnik, meglesz a 40 is.

panelburzsuj 2016.04.13. 08:16:54

@Jankove:
Fantáziadús elképzelés, de még nem teljes, úgyhogy besegítek: és mindezt csinálják ingyen!

McZozo 2016.04.13. 10:41:05

@Ballib cenzúrázók lidérce 1: NEzd azt senki nem kerte a fidesztol hogy vegyek el a vasarnapi potlekot, es valamiert megis megtettek. Ugyhogy igen a fidesz hibaja less egy adag vinnyogas mert most az less hogy vasarnap is menni kell es meg plusz penz se jar erte

McZozo 2016.04.13. 10:45:06

@DR. Smit Pal: Ugy megernem es megneznem azt mikor mar tenyleg csak fideszes van az orszagban, nincs kire fogni az okorsegeket es disznosagokat. Nincs gyurcsany MSZP DK Libsik zsidok. Fallal korbeepitettek az orszagot igy migrans sincs. Na akkor kinek a torkat harapnatok el mikor elfogyott az eus love is mar es a Vezir es emberei a ti penzeteket kezdi dezsmalni. Akkor kire kenitek majd a nagyvezir viselt dolgait ?

2016.04.13. 17:11:26

@ijontichy: "de én sehol nem láttam azt, hogy kötelező kinyitni."

Rablókapitalizmusban élünk, ahol az egyik alapszabály, ha valami nincs ex katedra kijelentve, hogy tilos, az szabad. Tehát ha ki szabad nyitni vasárnap, akkor ki is fognak.

Bobby Newmark 2016.04.13. 20:35:04

@Jankove: Na, rajta faszfej, indíts pártot azzal a programmal, hogy bevezeted a hétvégi hivatali rendet, meg minden szektorban a hét napos munkanapot!

Nézzük meg, mekkora támogatottságot tudsz gyűjteni ezzel a programmal!

Ezt a kibaszott rinyát amit művelsz, már roppantul szánalmas...

fehérfarkas 2016.04.13. 20:40:00

@Trompf:

A cél az, hogy aki akar az dolgozhasson és pénzt kereshessen vasárnap. Aki meg nem akar dolgozni és pénzt keresni az meg ne dolgozzon és ne keressen pénzt vasárnap.
De a kormány ne tiltsa már meg azt, hogy aki akar vasárnap dolgozni és pénzt keresni az megtehesse.

2016.04.13. 23:02:47

@Bobby Newmark: Először olvasd át, értelmezd mások írását, aztán reagálj. Feltéve ha az a célod, hogy kultúráltan beszélgess. A hozzászólásom némileg ironikus volt, egyébként igen, ahhoz hogy az emberek átérezzék a vasárnapi meló áldásos hatásait, meg kell tapasztalnuk milyen az. Lefogadom, hogyha az lenne a vasárnapi konzumidiotizmus ára, hogy mindenkinek nyomnia kéne az ipart hétvégén is, már nem is akarnának vasárnap vásárolni. De szombaton se.

2016.04.13. 23:05:53

@fehérfarkas: "De a kormány ne tiltsa már meg azt, hogy aki akar vasárnap dolgozni és pénzt keresni az megtehesse"

Magyarországon nem lehet pénzt keresni vasárnapi alkalmazotti munkával. Be van építve a fizetésbe, néhány ezres bérpótlék formájában honorálják a hétvégi munkát. Ezért is van az, hogyha választható lenne, nagyjából senki sem választaná. De nem választható.

fehérfarkas 2016.04.14. 00:21:55

@Jankove:

Vasárnapi túlórapénz régen a hétköznapi órabér 100%-a volt, de az Orbán-kormány lecsökkentette 50%-ra. Ahol pedig nem fizetik ki, ott céget/vállalkozót kellene megbüntetnie. Ja tényleg, úgyanúgy nem büntetik meg, ahogy az alkalmazottat minimálbérre és a különbözetet feketén zsebbe fizető vállalkozót sem.

Nem kellett volna az Orbán-kormánynak a vasárnapi túlórapótlékot felére csökkenteni + a hatóságoknak (amelyek a mi adópénzünkből működnek!!!) ellenőrizniük kellene, hogy a túlórapénzt valóban megadják-e a vállalkozások.
Az, hogy kormány számára Mészáros-Habony-Lázár-Rogán milliárdossá gazdagodása fontosabb mint a mezei dolgozók rendes megfizetése valóban nagyon nagy probléma. De ezért a kormányt kell felelősségre vonni, és nem a vasárnapi munkavégzést betiltani.

"Már most vasárnap kinyitná áruházait a Tesco, ha talál elég embert, akik hajlandóak munkába állni. A Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ) az áruház dolgozóitól úgy tudja, a Tesco már megkereste az alkalmazottakat, hogy most vasárnapra hajlandó 200 százalékos pótlékot, azaz háromnapi teljes munkabért fizetni azoknak, akik bejönnének vasárnap. A 200 százalékos pótlék egyébként pont a négyszerese a törvényben előírtnak.
(...)
A többi vasárnapon már csak a Munka Törvénykönyvének szabályai szerinti 50 százalékos vasárnapi pótlékot kapják majd a munkavállalók."
24.hu/fn/gazdasag/2016/04/13/a-tesco-mar-most-vasarnap-kinyithat-durva-potlekot-kinalnak/

2016.04.14. 00:42:42

"Vasárnapi túlórapénz régen a hétköznapi órabér 100%-a volt, de az Orbán-kormány lecsökkentette 50%-ra."

Kevered a fogalmakat. A vasárnapi (pihenőnep, ünnepnap)túlórapénz továbbra is 100% maradt. A túlóra a kötelező munkaidőn felüli munkavégzés, ami ha vasárnapra esik, akkor duplagázsival honorálják. De ahol tervezetten hétvégén is dolgozni kell, ott nem túlórában, hanem folyamatos munkarendben dolgoznak, amire nem túlórapénzt, hanem bérpótlékot kapnak (folyamatos munkarendi pótlék, műszakpótlék)

Ezt nem az orbán kormány találta ki, csak ők is tovább faragtak rajta, rohadjanak meg.

Késapati Tamás 2016.04.14. 01:33:24

@Jankove: a villanyszerelő és az autószerelő is saját döntése alapján nem nyit ki te ostoba fasz, a bolt pedig saját döntése alapján nyit ki.. és mivel te még ezt sem látod át annyira retardált kretén vagy így nyílván olyan munkát végzel amit kb minden egészséges ember meg tud csinálni, teszem azt árut töltesz fel vagy ilyesmi.. vagy valamelyik rokonod aki miatt most ugrálsz

2016.04.14. 02:09:01

@Késapati Tamás: Nem őriztünk együtt libát, úgyhogy anyáddal beszélj így, ha megengedi.

Késapati Tamás 2016.04.14. 03:22:10

@Jankove: ennyi? semmi cáfolat? tartod az ordas baromságodat? gondolkozzál legközelebb inkább mielőtt ilyen mérhetetlen ostobaságokat irkálsz..

ijontichy 2016.04.14. 03:39:17

@Jankove: Nincs jogszabályba vésve, hogy "rablókapitalizmusban" éltek, az nem jogi kategória, szóval ne prejudikálj. Véleményem szerint nagyon helyes, hogy ha egy vállalkozás ki akar nyitni, hát megtehesse. Ez a piac(gazdaság), amit valóban kell szabályozni, csak szikével, nem baltával. Ez nem a munkavállalókról szól, azok érdekeit a MTVK-ben lehet(ne) védeni (amit eléggé megnyirbált ez a derék kurmány). Mellesleg egy "jogászkormánytól" ezt várná az ember. Amúgy csak a gyengék fordulnak örökösen a tiltáshoz (a vén kaposzakállnak tíz parancsolat is elég volt, ugye tömjén zsóti? ;-) ).
De mindez lényegtelen. A gazdaság attól nem fog a vágyaik szerint működni, hogy a vitya szigorúan beszél vele. Hoztak egy hülye (értsd: itt_és_most nem működik) döntést, most meg kénytelenek visszakozni, minél kisebb arcvesztés nélkül. A komcsykormány ezért akadályozta meg, hogy erről a kérdésről népszavazás útján nyilvánítsanak az emberek véleményt. Látva a terelést (pöfujj a gyurcsány, meg az emúttnyócév, meg az emeszpé, hát hogy jönnek ahhoz, hogy megkérdezzék a népet, előre kódolt válaszok nélkül...), még sikerülhet is nekik pozitívan kijönni belőle, főképp, hogy a KDNP mostantól még inkább lábtörlő lesz (persze csak a kulisszák mögött). Az emeszpé & co. meg feketeseggű lesz, mert vasárnapi munkára kényszerítette szegín dógozókat. Pedig csak a "nemzeti konzultációknál" valamivel demokratikusabb keretek között meg akarta kérdezni a zemberek véleményét a kérdésről.
Az egésznek az kölcsönöz igazi bájt, hogy a 40 év kommer rezsimet megélt Mo. még mindig képes hinni ebben a társadalom-mérnökösködésben. :-/

2016.04.14. 03:45:02

@Késapati Tamás: Mit kéne cáfolnom? Hogy árufeltöltőként dolgozom? Vagy hogy ostoba fasz vagyok? Vagyhogy nem vagyok retardált kretén? Mert nagyjából ezeket lehetne cáfolni, node minek. Nincs nekem erre időm.

2016.04.14. 09:32:59

@ijontichy: „Pedig csak a "nemzeti konzultációknál" valamivel demokratikusabb keretek között meg akarta kérdezni a zemberek véleményét a kérdésről”

Azért tegyük hozzá, ez egy kerek évig mesterségesen generált és fenntartott hiszti volt: elégedetlenek az emberek, nem tudnak beletörődni a boltzárba, miközben már réges rég el is felejtették volna, ha nem jelenik meg naponta 24 emlékeztető-uszító cikk /hiradósnitt a témakörben. Nem vagyok benne biztos, hogyha népszavazásra került volna a sor, megbukik a dolog. Legalább ugyanannyian vannak mellette, mint ellene, node végülis erről már kár elmélkedni. Az üzletek kinyitnak, és újra boldog lehet mindenki, lehet végre vasárnap lapostévét venni ismét. Arra közben nem gondolt a hülye parasztja, hogy előbb utóbb majd igény jelentkezik arra, hogy minden fronton –akár minden szakmában- 7x24-es legyen a munkavégzés, és az ehhez vezető bástyát épp maga döntötte le habzó szájjal. Mi lesz a következő? Ünnepnap is lehessen vásárolni, mert egyesek unatkoznak, és nem tudják elfoglalni magukat értelmes szabadidős tevékenységekkel ?

McZozo 2016.04.14. 10:05:49

@Jankove: Azert megjegyzem az sem ordogtol valo. /itt a kudos albionba ahol elek, Vasarnap is nyitva vannak a boltok igaz csak 4 ig, es a nagy satoros unnepek tobbsegeben is. DEc 25-26 ot kiveve talan az osszes unnepen nyitva vannak voltak igaz rovidebb nyitvatartassal.

Amugy meg en szemely szerint a nyitvatartas melett vagyok, Viszont ha ennyien ellene vannak akkor nem ertem miert nem allt bele a fidesz es ment vegig a nepszavazason. Akkor nem lehetne hiszti tobbe, mert egyertelmu lenne hogy mit akar az emberek tobbsege. Es ha nyertek volna a bezarast tamogatok akkor a tobbi is elcsendesedhetett volna, hiszen ezt akarja a nep.

csak egy néző 2016.04.14. 10:21:17

@McZozo:
Egyetértek veled.
A fideszkdnp a "zemberek" megkérdezése nélkül bevezette.
A fiedszkdnp a "zemberek" megkérdezés nélkül kivezette.
Pedig, ha bemerték volna vállalni a népszavazást csak a nyitvatartás kérdésében és nem a szocik által kitalált 3 igenes népszavazásban, akkor lett volna esélyük, hogy a nép úgy szavaz, mert, ha csak az összes fidesz hívő elmegy szavazni, már nyertek volna, hogy maradjon a vasárnapi boltzár és akkor nem csináltak volna ekkora segget a szájukból, mert még pénteken kizártnak tartotta az összes nyilatkozó majom, hétfőn már pont az ellenkezőjét mondták, csinálták.
Ergó nem a szinte alig létező mszp nyittatta ki a boltokat, hanem a fidesz.
Sosem szavaztam sem a fideszre, sem a szocikra, de most a zárvatartás mellett szavaztam volna én is.
Úgyhogy ezt:

youtu.be/2hGEMFeLFFs

Bobby Newmark 2016.04.14. 10:38:24

@csak egy néző: A Fidesz hívők kétharmada is a kurva anyjába kívánta a boltzárat az összes témában készült közvélemény-kutatás szerint. Esélytelen, hogy a zárva tartás nyert volna.

Nagyon sok mindenben át lehet mosni az idióták agyát, de a mindennapi életüket közvetlenül érintő kérdésekben csak az igazán agyhalott droidokét.

Bobby Newmark 2016.04.14. 10:40:10

@McZozo: Eheh, nincsen mellette néhány sértődött boltoson kívül senki, csak a Fidesz propagandakommandója roppant aktív fejenként kéttucat nickkel. Ne hagyd magad átbaszni, ez néhány kollaboráns köcsög csak, akiknek ez a munkája.

Bobby Newmark 2016.04.14. 10:48:18

@Jankove: De csak nem tűnik fel, hogy mennyire agyhalott baromságot beszélsz, ugye? TE nem fogod fel, hogy mekkora faszság az, amit magyarázol, baszd már szíven!

Ha mindenki össze-vissza kapná a szabadnapjait a héten, mert mindenki heti hét napos munkarendben dolgozna, akkor a vasárnap nem lenne kitüntetett nap, és nem lenne nagyobb igény rá, mint egy hétköznapra.

Nem valami kurvanagy erősséged a logika, hogy olyan faszságokat javasolsz, aminek végrehajtása eleve megszüntetné a problémát.

Egyébként csak szólok, hogy ezt a szovjetek kipróbálták a harmincas években ötnapos munkahetekkel, és kibaszott nagy bukta lett belőle.
De gratulálok, hogy így sikerült magadévá tenned az egyik legnagyobb kommunista baromságot a történelemből.

csak egy néző 2016.04.14. 10:50:49

@Bobby Newmark:
Lehet, hogy igazad van, de mindenképpen elegánsabb lett volna, mint ez, ahogy előadták.
Főleg a parlamenti szavazást a kdnp részéről.

Bobby Newmark 2016.04.14. 11:01:54

@csak egy néző: Eleve ott kezdődött a dolog, hogy ezt a Fidesz "bosszúból", a netadós tüntetés miatt vezette be. Kibaszásként.

Azt felejtették el picit, hogy azért névleg még mindig demokrácia vagyunk, és ha ők geciznek, azt a választók megbosszulják. A választások meg közelegnek, beszartak.

Ez egy ilyen tipikus "azért a víz az úr" szituáció volt.

Az elejétől kezdve egy szánalom erőfitogtatás, "MI vezetjük az országot, parasztnak kuss" jellegű húzás volt, ebből nem lehet elegánsan kijönni.

Orbán már elhitte magáról, hogy ő itt a király mi meg az alattvalói és azt csinál velünk amit csak akar, aztán jött neki ezzel egy kis hidegzuhany, hogy eltelt egy év, és az emberek nem szokták meg, hanem ugyanúgy kibaszottul rühellik, de annyira, hogy ezt még az ő fennséges fényesre nyalt segge is megérzi előbb-utóbb.

Amúgy meg a Fidesz mit kezel elegánsan, már nem azért?

csak egy néző 2016.04.14. 11:11:37

@Bobby Newmark:
"Amúgy meg a Fidesz mit kezel elegánsan, már nem azért?"

Erre a kérdésedre nem tudok válaszolni és belátom, hogy hülyeséget írtam, amikor a fideszt és az eleganciát egy mondatban említettem. D

Bobby Newmark 2016.04.14. 11:33:35

@csak egy néző: Semmi gond, néha én is beleszaladok abba, hogy pillanatokra azt hiszem, hogy egy normális országban élünk... :)

Vagy inkább :(
Viccként írom, de annyira sajnos nem mulatságos.

csak egy néző 2016.04.14. 11:50:07

@Bobby Newmark:
Belátom. Márainak bejött a jóslata.
"Ha eltűnnek a kommunisták, jönnek helyükre a félművelt, sunyi parasztok"

Bobby Newmark 2016.04.14. 12:05:56

@csak egy néző: És még a kommunistáktól sem szabadultunk meg teljesen, a KISZ-titkár miniszterelnökünkkel az élen.

McZozo 2016.04.14. 12:51:41

@Bobby Newmark: Azt felejted csak el hogy az ugyan lehet hogy a szavazat tobbseg a nyitas melett let volna, de a fidesz kormany atalakitotta a nepszavazas szabalyait igy mostmar nem a valasztopolgarok negyede hanem a fele kell egy sikeres nepszavazashoz. Olyan meg meg nepszavazason a budos eletbe nem volt igy eleg sanszos let volna hogy ervenytelenre fut ki a nepszavazas meg ha tobbsegben lettek is volna a nyitas mellett levok

McZozo 2016.04.14. 12:54:44

@Bobby Newmark: nem hagyom magma atverni de elhiszem hogy a dolgozok egy resze illetve rokonaik barataik nem orulnek a nyitvatartasnak, illetve van egy reteg aki hivo fityeszes neki ha asajat eleterol kellene dontenie akkor is a fideszre szavazna, illetve van egy reteg aki meg megyozodesbol mondja ezt a katolikus vasarnapozos dumat. Igy en elhiszem hogy azert egy 30-40% votl a valasztok kozott aki most oszinten nem orul.

Bobby Newmark 2016.04.14. 12:58:00

@McZozo: Gondolom a szavazás vasárnapra lett volna kitűzve, akkor meg ugye ráér mindenki, mert csak a templom van nyitva. :P

Ez egy olyan kérdés volt, ami kivétel nélkül mindenkit érint, nem ilyen ködös, elvont, politikai dolog, mint általában a népszavazások. Erre szerintem simán elmentek volna annyian, mint egy átlagos parlamenti választásra, ahol szintén olyan 50% körüli a részvételi arány.

Nyilván most már sosem tudjuk meg biztosan. Azért az a tény, hogy a Fidesz beszart tőle, engem támaszt alá.

Egyébként meg a kurva anyjukat a népszavazás ellehetetlenítéséért is.

Bobby Newmark 2016.04.14. 13:00:42

@McZozo: Az összes közvélemény-kutatás szerint 75% volt az "egyértelműen nem" és az "inkább nem" összege a zárva tartásra, és csak 25% körül a "jó ez így". 40% biztosan nem, annyi hiba nincs egy ilyen felmérésben.

McZozo 2016.04.14. 14:35:33

@Bobby Newmark: NEzd felesleges parttalan vita mert en lattam olyat ahol csak 60% tamogatta, te meg nem azigazsag mar sose derul ki sajna

Bobby Newmark 2016.04.14. 15:12:37

@McZozo: Akkor még egyszer: Azért az a tény, hogy a Fidesz beszart tőle, engem támaszt alá.

Ennyiből azért kicsit előrébb vagyok az én verzióm bizonyításában.

McZozo 2016.04.14. 15:37:54

@Bobby Newmark: Velem szemben nem kell bizonygatnod en annak orulnek ha mar 100% lenne a fidesz ellen :)
Technikailag viszont nem ertelek. mert ha elmegy 50%+1 ember es ervenyes a szavazas akkor a szavazatok 50%+1 ember resze is eleg ahoz hogy nyerjen a nyissunk ki. na most ebbol kiindulva ha 60%, ha 75% volt a bezarast elenzok aranya buktak volna igy hidd el a hatvantol is beszarhattak ugyanugy mint a hetven tol. Igy maga a teny hogy beszartak nekem nem tamasztja ala egyik verziot sem se a tied se az enyem. CSak annyit hogy a kozvelemeny kutatasaik alapjan tudtak hogy bukni fognak ha ervenyes less es ebbe nem mertek beleallni. Ettol fuggetlenul teny hogy egy ev szarakodas utan lehetett volna annyi ver a pucajukban hogy ha mar meg multhet penteken is ketpofaval uvoltoztek hogy mi nem hatralunk, sot OV a kosuth radioban meg a kibovitesrol beszelt, akkor hetfon nem behuzott farokkal sebesmalac vagtaban vonjuk vissza, hanem akkor megvarjuk a nep akaratat. Csak ugye beszartak hogy ezen a nepszavazason felhozhatjak a mar sarbadongolt ellenzeket, es inkabb ettol tojtak be

Bobby Newmark 2016.04.14. 15:56:35

@McZozo: Oké, hagyjuk a számháborút, amúgy is teljesen lényegtelen.

Viszont azt érdekesnek találom, hogy
"Csak ugye beszartak hogy ezen a nepszavazason felhozhatjak a mar sarbadongolt ellenzeket"

Ezt tényleg így gondolják? :o

Mármint hogy létezik olyan ember, aki úgy gondolja, hogy
"hm, igaz, hogy az MSZP vállalhatatlan kormányzást nyújtott nyolc évig, amíg hatalmon volt legutóbb, és azóta is csak töketlenkedik, ráadásul olyan arcokkal van tele akiket rühellek legalább annyira mint most a Fideszt, DE azt ezt a nyertes népszavazást ők íratták ki, ezért majd rájuk fogok szavazni"?

Vagy mi a tököm, hogy van ez? A politikusok tényleg ilyen elvont, valóságtól elrugaszkodott dolgokban hisznek?

Mondjuk az alapján, hogy az 1000-emberes közvélemény-kutatások eredményeinek hullámzásából (ami még bőven hibahatáron belül leng) is messzemenő következtetéseket vonnak le, simán kinézem belőlük...

McZozo 2016.04.14. 16:37:21

@Bobby Newmark: Nezd en se szeretem egyiket se, szivem szerint egyire se szavaznek de ha csak ket rosszbol valaszthat az ember meg mindig inkabb elhetonek tartom az mszp hozzaallasat mint a fideszet. Mszp nem csinalta ezt az egesz palyas letamadast es nem csak azt hagyta elni aki a sajat segnyaloja volt. Ettol fuggetlenul az lenne az idealis ha a jelenlegi osszes part menne a lecsoba es a civilek kozul kiemelkedne valami uj verge.

Az emberi hulyeseg meg vegtelenfuggetlenul hogy kit favorizalsz vagy kit nem, az teny hogy a fidesz pl elso kormanyzasa vegen csufosan megbukott majd ra negy evre ismetelten. Es ebben sok szerepe volt mar az akkor is latszo erobol politizalunk hozzaalasuknak, meg hogy mar akkor is loptak ezerrel.
Aztan nezd meg nyolc ev eleg volt ahoz hogy elfelejtsek az emberek hogy milyen is a fidesz igazi arca es a propaganda henger eleg volt hozza hogy azt a csalo bandat aki mar egyszer megbukott 2/3 hoz jutassa.

Szoval en mar semmin es annak az ellenkezojen sem lepodok meg

ijontichy 2016.04.15. 04:53:11

@Jankove: Hibás a nézőpontod, avagy "más szemében ő a szálkát..." típusú. A rendszerváltást követően alakult ki a vasárnapi nyitvatartás. Logikusan, hiszen egy átalakulóban lévő gazdaságnak erre szüksége is volt. Más kérdés, hogy a retail kereskedelem de facto multikézbe kerülése mennyire volt jó (nem volt az), de ez a kázus szempontjából már egyáltalán nem számít. Számít viszont, hogy a kereskedelmi dolgozók ~25 éve annak tudatában helyezkednek el, hogy a vasárnapi munkavégézés ennek az ágazatnak velejárója! Tehát az ügy forrása az az identitászavaros, hiperaktív KDNP, amely mindenáron Walaki akart lenni a fityisz mellett. Saját világnézetének alapján rá akart erőszakolni valamit a társadalomra (arra a társadalomra, amely érdemben kábé 25-30%-ban vallásos - és akkor jóindulatú voltam). A hiszti itt kezdődött. Tehát én egyáltalán_nem_értek veled egyet abban, hogy ha a maszop nem ugrál, akkor minden tökjó, mert magával az intézkedéssel nem_értek_egyet_egyetlen_másodpercig sem. Márpedig a rossz intézkedés rossz marad, mégha a béka lassan főve észre sem veszi, hogy már megdöglött. Ha a kádéenpét annyira izgatja a zemberek heti pihenőnapja, foltozgasson a MTVK keretein belül (lenne mit). A vasárnap nem kitüntetett nap a társadalom zömének számára. Hogy ez nekik fáj? Ez sajnos a hibás életszemléletükből adódik, avagy a hiba az ő készülékükben van. Egyszerűen képtelenek megtalálni a helyüket a 21. sz. szekularizált társadalmában és - roppant helytelenül - a múltban keresik a megoldást a hasfájásukra. Egy kisebbség kívánta megerőszakolni a többséget. Ez akkor is így van, ha látszólag az érintetteket (kereskedelmi dolgozók; vallási meggyőződéstől függetlenül) is megosztotta a kérdés. Csakhogy ebben a darabban Erisz szerepét a kádéenpé játszotta, nem az emeszpé. Az eredmény borítékolható volt, és most aranyalmájuk igazi Midász-aranynak bizonyult számukra. Vitya persze hagyta. Naná, hogy hagyta. '98 óta lételeme az ország egyet nem értése.
Minél tovább tart ez a mesterségesen fenntartott "izgalmi" állapot, ez a lojalitás, mint némber van elitképző folyamat, annál nehezebb és hosszabb lesz Mo. kilábalása a trágyából. Ezen nem segít a neked tetsző nézőpont önkényes kiválasztása, ti: "ha az emeszpé nem ugrál, akkor a nagyanyámnak áramszedője is lehetett volna" ;-).

2016.04.15. 07:58:10

@Bobby Newmark: „hogy mekkora faszság az, amit magyarázol”
Amivel nem tudsz azonosulni / nem érted, az nálad mindig eredendően faszság.

„akkor a vasárnap nem lenne kitüntetett nap, és nem lenne nagyobb igény rá, mint egy hétköznapra.”
A vasárnapi boltzár eltörlése, egy újabb lépés azon az úton, hogy a vasárnap ne legyen kitüntetett nap. Elesett egy bástya, jöhet a következő, lehet ez az igény épp a te szakmádban fog jelentkezni legközelebb. (gondolj bele, vasárnap is mehetsz majd takarítani a klozetot a munkahelyedre) Ugyanezt a logikát, és vinnyogásokat („jaj nem érek rá a hét más napján elintézni”, „jaj pont vasárnap lenne rá időm”, „jaaaj hétköznap a meló mellett nincs időm rá”) ugyanúgy rá lehet illeszteni a többi szakmára is: pl; faszom kivan, ha véletlenül postára kell mennem, sietnem kell mert 5-kor zár, és már eleve tudom hogy órákat kell várnom! Az állami hivatalok másról sem szólnak mint kibebaszott vég nélküli várakozásokról, egy nyomorék útlevél elkészítése –okmányirodától függően- 3hét-3 hónap között váltakozik, de nem nagyon tudok semmilyen nüansznyi dologról, amiért ne kéne szabadságot kivenni, amit secperc alatt el tudnak intézni egy átlagos állami hivatalban. Az egész évtizedek óta azért kiált, hogy végre legyen ez is nonsztop. És ami a vicc: pontosan ugyanazok érvek mentén van szükség rá, mint a hipereknél. „Igény van rá”. Megmég egy seregnyi szakmát tudok, ahol igény lenne arra hogy folyamatosan menjen. Miért a vásárlás az arany kivétel? Magyarázd mán el.

Pop40 2016.04.16. 01:35:36

@midnight coder:

Te nagyon túlbecsülöd xy párt szavazóit, és nagyon alulbecsülöd a nem szavazó többséget.

Nyugdíjas is simán elmehet és szavazhat, már csak azért is, mert a családot idegesíti a boltzár.
Mellesleg egy csomó olyan ember is elment volna, aki soha életében nem szavazott, mert a politika nem érdekli.

Bőven meglett volna az érvényesség - "mszp szavazók, fidesz szavazók", ugyan már.

2016.04.20. 10:43:44

@DR. Smit Pal: Na ne má, nem a te kedves vezetőd nyalja erdogan seggét?

2016.04.20. 10:47:17

Megmondom a tutit: aki a boltban melózik, nem fog elmenni szavazni. Aki viszont a szombati zombi-apokalipszisban őrlődik-anyázik a teszkó parkolóban, az el fog menni.
süti beállítások módosítása