Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2016.04.16.

Ne húzd a szád vasárnap

Szárnyathy Géza

Nem az a baj, hogy az emberek nem akarnak vasárnap dolgozni. Én sem szerettem sose, de ez mégis ki a büdös szart érdekel rajtam kívül? Senkit. Jogomban áll olyan munkát választani, ahol nem kell ilyen tevékenységet végezni, mondjuk lehetek küldeménykézbesítő, és kelhetek reggel négykor, hogy sárban-fagyban és hetven fokban egyaránt kihurcolásszam a leveleket. Hétvégén nincs ilyen munka.

Vagy lehetek segédmunkás, talicskázhatom a sittet meg a sódert, hordhatom a téglát. Ezt a tevékenységet is csak elvétve kell folytatni vasárnap. Sőt még az a nagy előnye ezeknek a munkaköröknek, hogy nyugodtan és szívből gyűlölhetem a munka minden egyes pillanatát. Vághatom a pofákat, elküldhetem mind a téglát, mind az összes ugató kutyát és gyűrődő levelet a kurva nénikéjébe, mert sem a levél, sem a tégla nem fog ezen megsértődni.

Ellenben a kereskedelem - és a vendéglátás, de ez most szorosan nem tartozik ide - nem ilyen munkakör. Ott igenis kedvesnek kell lenni. Mosolyogni kell. És készségesnek lenni. Kurvára leszarom, hogy téged most dobott a csajod, attól még a krumplit leszel szíves normálisan felpakolni a zöldségespultnál. Attól még ne vágjál pofákat, ha még kérek egy doboz gyufát. És főleg ne húzd a szád, hogy neked vasárnap is dolgoznod kell.

A kereskedelem egy szolgáltatás. Nem arról szól, hogy kiszórsz egy raklapra mindenféle szart és majd én kiválogatom, hogy abból mi az értékes számomra. Nem arról szól, hogy Lenke nénit meghazudtolva te majd megmondod nekem, hogy hogy kéne élni, és most nekem éppen vásárlás helyett mit kellene csinálnom. Nem arról szól, hogy te telefonálsz valami hülyepicsa barátnővel, miközben én éppen fizetnék. Nem. A kereskedelem többek között arról szól, hogy te érdekeltté teszel engem, hogy nálad vegyem meg a krumplit, ne pedig másnál.

Egészen komoly zavar van a fejekben, ha bárki komolyan gondolja azt, hogy holnap majd ő fog szívességet tenni nekem. Hát kurvára nem. Ezt a szektort sikerült úgy lezülleszteni, hogy már nem az az érdem, hogy valaki profi módon kiszolgálja a vevőt, hanem hogy csinos. Elvétve találni olyan boltot, ahol visszaköszönnek. Ahol nem tőszavakban beszélnek. Ahol nem csak odabasszák az orrod elé a visszajárót. Ahova szívesen visszamegyek. Ha megkérdezzük a vérbeli kereskedőt, hogy neki mi a véleménye a vasárnapi munkáról, azt fogja mondani, hogy ha van igény, akkor nyitva leszek, és dolgozom. Azt fogja mondani, hogy mindig is dolgoztunk vasárnap, nincs ebben semmi különleges. Azt fogja mondani, hogy ez a munkám.

Ne tegyünk már úgy, mintha egy olyan privilégiumot vettek volna most el a kereskedelemtől, amit már az ősiség törvényében megszövegeztek. Huszonöt éve nyitva van minden bolt minden nap, kipróbáltuk, milyen ha nincs, hát szar. Aki itt rinyál, és a facebookon rossz magyarsággal megírt, helyesírási hibáktól hemzsegő bejegyzéseket tesz közzé, az vajon nem fog ugyanúgy elmenni vasárnap vásárolni? Mondjuk mert kirándul és a gyereke szeretne egy üdítőt vagy egy jégkrémet a faluba érve. 

Hagyjuk már ezt és foglalkozzunk az igazán fontos dolgokkal.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

192 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr838606538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Diktatúrázunk 2016.04.17. 14:42:29

@Buchhalter: bizony ..le is lépett az élelmesebbje..

és jé ott nyitva vannak a boltok..
Miért is? mert az bevétel...a kereskedő meg az eladott árúból él.

paroma 2016.04.17. 15:25:52

@Conchobar: A magyar falusi kocsma es alkoholizmus kozott eleg szoros a kapcsolat, ha nem is ok-okozat szintjen. A falusi kocsmaba csaladosok nem jarnak, a torzskozonseg verbeli alkoholistak, a videki alkoholizmus mindig is durva volt / van Mo-n.
Nem, nem fogok tanulmanyokat belinkelni ide, sajnos tul jo szemelyes tapasztalataim vannak a temaban:(
Ennek oromere megyek, es bontok egy sort.

Void Bunkoid 2016.04.17. 15:41:30

Amúgy ezen az egész zárva legyen vagy ne legyen zárva kérdésen tök felesleges vitatkozni.

2016 van, ma többségében VAN arra igény, hogy igen, vasárnap is tudjak kenyeret/takarmányt/tampont/sampont/lapostévét/guccsitáskát venni, ha olyanom van.
Mint ahogy jó harminc évvel ezelőtt is felmerül az az igény, hogy hétfőn is legyen tévéadás.
Meg száz évvel ezelőtt az, hogy vasárnap, sőt akár az óceán közepéről is lehessen táviratot küldeni (telefonon bediktálva).
Meg százötven évvel ezelőtt, hogy minden nap menjen vonat Pest-Budáról Szolnokra.

Ez az egész folyamatos munkavégzéses dolog alapvetően az ipari forradalom, meg az azzal járó termékbőség és megnövekedett rendelkezésre állás velejárója.

Oké, hogy a 18. század elején valóban vasárnap a fű sem nőtt, de már baromira nem úgy működik a világ, mint háromszáz éve, akkor is, ha ez akár sok embernek is nem tetszik. Ezt kellene elfogadni.

Buchhalter 2016.04.17. 15:48:07

@Diktatúrázunk: neked mindenből ez jön le?Egésszégedre!Nyugaton nagyon sok helyen vasárnap zárva van.Szegénykém ,ott éhenhalnál?Ésa kereskedő a multi meg az egyszerű bérből élő kereskedelmi alkalmazott az nem egy és ugyanaz ,igaz?!Mit szólnál te is egy kis roszul fizetett vasárnapi munkáérrt?Hm?4

theGentlemanus 2016.04.17. 16:04:52

@napelemügynök: Bár a vasárnapi nyitva tartáshoz semmi köze, de a számok nem mindig fedik a tényeket. Én két multicégnél dolgoztam, az egyiknek egy gyára volt vidéken, egy irodája Pesten, a másiknak 3 gyára vidéken, egy irodája Pesten, mindkét cég természetesen Pestre volt bejegyezve, így az ottani GDP-t gyarapítják. Most egy magyar cégnél dolgozom, aminél szintén hasonló a helyzet. Szóval felesleges azzal jönni, hogy a pestiek termelik meg a GDP felét, vagy akár 40%-át, mert ez nem tény.

ulpius66 2016.04.17. 17:05:33

Baszódjál meg MSZP! - címmel tartott tüntetést a kereskedelmi szakszervezet a vasárnapi boltzár mellett...

lavór 2016.04.17. 17:08:17

@ulpius66:
Mert az MSZP vonta vissza a boltzárat...

Pop40 2016.04.17. 17:22:04

@Kimberly Clarck:

Ejnye, elvtársnő.

Lebasz a tartótiszted, ha ledegeneráltkisebbségezed a fideszesek kétharmadát.

Pop40 2016.04.17. 17:24:06

@Conchobar:

Igen, aki mondjuk este 6-kor végez, az biztos nagy örömmel megy még 10 óra meló után 2 órára tülekedni a túlzsúfolt tecsóba.

Pop40 2016.04.17. 17:32:22

@videki gyerek:

Jó tudni, hogy a nép háromnegyede baloldali.

Hatvanpuszta Orbanland 2016.04.17. 17:32:44

Az a szép ebben, hogy azok az agymosott Fideszbirkák, akik szokás szerint nyomatják a párt álláspontját a gonosz multikról, valójában ugyanúgy jártak vásárolni vasárnap a boltzár bevezetéséig és mostantól is ugyanúgy fognak járni ismét. Csak ugye Orbán faszát szopni kell, mindig, mindenkor, így hát egy jó Fideszes nem tehet mást, mint védi a gazdit és szidja az ellent, még ha saját maga alatt is vágja ezzel a fát.

A legviccesebbek mégis azok a Fideszbirkák, akik a boltzár ellenzőit a megszokott ballibsizés közepette szidják, miközben a boltzárnál nem sok baloldalibb dolog van, szóval ha a boltzár ellenzői a ballibsik, akkor a boltzár támogatói még tőlük is balra helyezkednek el. Vagyis kommunisták - ami tulajdonképpen egyáltalán nem túlzás, hiszen egy átlag Fideszbirka pont olyan undorral beszél a kapitalizmusról, a multikról, a bankokról, tőkésekről vagy a nyugatról, mint maga Lenin.

Hatvanpuszta Orbanland 2016.04.17. 17:37:55

@videki gyerek: Ne haragudj már, hogy megkérdezem, de véletlenül nem a Fidesz van most kormányon? Én úgy tudom, hogy igen és úgy tudom, hogy a Fidesz kormány határozott úgy, hogy megszűnteti a vasárnapi zárvatartás tilalmáról szóló törvényt, nem pedig a baloldal - akik ezt elég nehezen is tehették volna meg ellenzékből. A vasárnapi munkavégzés után járó 100%-os bérpótlékot is a Fidesz csökkentette vissza 50%-ra, pedig ezt aztán senki nem kérte tőlük, sőt a baloldali pártok javasolták is, hogy maradjon továbbra is 100%.

A baloldali pártok NÉPSZAVAZÁST kezdeményeztek a témában, így a nép dönthetett volna arról, hogy mi legyen. Arról a baloldali pártok nem tehetnek, hogy a Fidesz maga alá fosott attól a lehetőségtől, hogy a nép véleményt mondjon róla és inkább iziben visszavonulót fújt.

Pop40 2016.04.17. 17:38:36

@Krisz11:

"Oké, hogy többen vagytok, de a demokrácia nem a többség diktatúrája, hanem az azonos jogok érvényesülése kellene hogy legyen."

Jaj de édes ezt a fideszdroidtól olvasni, aki kedvenc fidesze bármely lopására-elkúrására azt hozza fel mentségnek kb 6 éve, hogy " választásokon rájuk szavazott a többség, úgyhogy kuss."

Most amúgy érvényesülnek az azonos jogok. Mindenki, aki a szolgáltatásban dolgozik, azonosan dolgozik vasárnap, és mindenkinek azonosan joga van más, nem szolgáltatásbeli munkát vállalni, ha nem akar dolgozni vasárnap.

ami szabad 2016.04.17. 17:39:37

Maximálisan egyetértek, holott lehúztam pár évet a kereskedelemben, sőt az első szakmám is az, és bizony, dolgoztunk hétvégén rogyásig. Aztán jött egy kis vendéglátózás mert jobb volt a lé, és igen, azt is hétvégén, mneg éjjel- nappal toltam. Aztán sok tanulás mellett a 3. szakmám az, ahol végül megragadtam, és igen, nem ritkán dolgozomhétvégén is, pl. vasárnap. Ettől még, elvárható a szolgáltató szektor BÁRMELY területén, hogy mosologva, segítőkészen ájanak a vevő/ megrendelő SZOLGÁLATÁRA, még ha utóbb, az aukáján kívül egyéb felmenő is szóba kerül... Alap lenne érteni, hogy ezen múlik forgalom, haszon, és a haszon függvényében lehet bért emelni, miegymás... Az meg a boltok / láncok dolga, hogy valóban korrekt bér mellett kérjék ezt, hiszen azért megy el a kereskedelembeől (is ) a jó szakember, mert szarok a bérek. Már 25 éve is azok voltakl, most sem jobb. Így vesztettelk el egy olyan kitűnő szakembert is, mint pl, én. :) Ettől még elég sokat tudok róla ahhoz, hogy lássam, ritka mint a fehér holló a szaktudással rendelkező, motivált eladó. Lehet azért találni, meg is szoktam köszönni hogy embernek érezhetem magamat ott jártamban, de nagyon ritka...

ami szabad 2016.04.17. 17:40:44

@ulpius66: Két évig ment a klommentekben ezrével a baszódjál meg kdnp és külön semjén zsolt. És?

Hatvanpuszta Orbanland 2016.04.17. 17:43:53

@Krisz11: Az a szép, hogy mindezt vasárnap írod meg. Szerinted hány ember VASÁRNAPI munkája szükséges ahhoz, hogy te most itt kommentelhess?

Kellenek ugye emberek az áramszolgáltatónál, aztán kellenek emberek az internet/telefonszolgáltatónál, kellenek emberek a blog.hu-nál és az Indexnél, további emberek a köztes szolgáltatókánál. És mindez csak a kommented megírásánek lehetővé tételéhez! Arról még nem is beszéltünk, hogy hány ember VASÁRNAPI munkája kell ahhoz, hogy legyen víz a csapban, meg gáz a vezetékben. Az ő vasárnapi munkájuk nem zavar?

Látod, itt bukik meg az állszentségetek. Aki azt mondja, hogy senki ne dolgozzon vasárnap, az kötesse ki az áramot, internetet, kábel TV-t, ne utazzon tömegközlekedéssel, ne tankoljon benzinkúton, ne menjen étterembe, strandra, moziba, sehová, amihez más emberek VASÁRNAPI munkája kell. Ellenkező esetben csak egy állszent hipokrita.

ami szabad 2016.04.17. 17:47:32

@macihagyma: Csak a teljes GDP 1/3-át adja a középmagyarországi régió.. Az autógyárak vidéki telepítése kicsit lassan árnyalja a képet, de azért akár a foglalkoztatottságot, akár a termelést nézed, még mindig ezen a vízfejű Budapesten zajlik minden. A döntések is, mégha néha kipakolják al- felcsútra, öszödre, vagy bárhová máshová....

Pop40 2016.04.17. 17:56:04

@bbwd:
Fel sem vetődik abban az ostoba fejedben, hogy van, aki 10 óra meló után esetleg nem akar még 2 órát tülekedni a teszkóban, hogy megvehessen valami ruhát-cipőt-akármit, ugye?

Biztos nehéz felfogni egy magadfajta hülyének, de ebben az országban nem csak a bolti eladók dolgoznak, hanem a vevők is. Na, az ő életüket nehezítik fölöslegesen a magadfajta hülyék, mert ők amellett, hogy nyávogás nélkül ellátják a munkájukat, még emellett szervezhették át az életüket az idióta boltzár miatt.

Pop40 2016.04.17. 18:01:17

@twinky:

"Most szoci nyomásra a kormány törölte a vasárnapi nyitva tartás korlátozását szabályozó törvényt"

Szoci nyomásra, ugyan már. A szocik önmagukban sehol nem lettek volna ehhez.
Az ország háromnegyedének nyomásáról beszélsz, nem szoci nyomásról.

Void Bunkoid 2016.04.17. 18:07:53

@Pop40: kiegészíteném azzal, hogy amúgy ma már rengeteg szektorban annyira jelen van a folyamatos munkavégzés, hogy gyakorlatilag alig van már olyan szektor, ahol valóban érvényes a "pénteken délután háromkor leteszem a tollat-szerszámot-akármi/kikapcsolom a számítógépet, és hétfő reggelig senki ne zargasson munkával" elv - hellyel-közzel a (bürokratikus) közszféra ilyen (közhivataloktól oktatási intézményekig bezárólag, ugye rendőr-tűzoltó-mentő-kórház kivétel), meg a pénzügyi-banki szektor. A nagyrészt versenyszférában elhelyezkedő termelő-szolgáltató jellegű munkakörök már NAGYON régóta nem ilyen pénteken letudjuk oszt kész jellegűek, TALÁN az agrárszektor bizonyos részei (de pl az állattenyésztés szintén nem, mert a csirke-disznó-marha-birka szombat-vasárnap is éhes, és akkor is ki kell takarítani utána).

Pop40 2016.04.17. 18:17:27

@ulpius66:
Tartson.
Le vannak szarva.

Zsuzsanna Timári 2016.04.17. 18:20:57

Akármilyen furcsa de a pult mögött is ember áll és pont az ilyen seggfejek miatt ideggyengék. Talán ha a kedves átlag magyar vásárló nem a sarki kisboltban az eladón bosszulná meg életének minden nyomorúságát - mert ugye a kereskedő neve kuss, az én pénzemből él és azt és úgy teszek a pénzemért amit és ahogy akarok - akkor talán az eladó is visszamosolyogna. Ugyanis ő is kurvára szarik a kedves vásárló minden nyomorára. Tessék köszönni amikor belépsz a boltba tessék kérni és megköszönni az árukészletet nem rongálni fizetni majd távozni. Egyébként ez az egész hisztéria a nyitvatartás körül egy vicc. Cirkusz kell a népnek.

midnight coder 2016.04.17. 18:25:11

@Krisz11: Kismillió ember dolgozik vasárnap. Ha nem tenné, akkor ilyenkor nem lenne villany, tévé, rádió, internet, gáz, víz, nem működnének a benzinkutak, a tömegközlekedés, nem lenne közbiztonság mert a rendőrök is otthon maradnának, nem jönne ki érted a mentő, a betegek meghalnának a kórházban vasárnaponként, nem járnának a tűzoltók. A kereskedők egy csapat ilyen polgár aki dolgozik a hétvégén is. Amúgy pont ők vinnyogtak a leghangosabban amikor boltbezárás volt, hogy milyen szar lesz nekik, mert ki tömegesen fogják kirúgni őket emiatt, és mert eddig vasárnap többet kerestek.

midnight coder 2016.04.17. 18:26:40

@Zsuzsanna Timári: A sarki kisboltba leginkább a proletárok legalja jár. Normális ember max. akkor, ha valami épp kifogy.

Pop40 2016.04.17. 18:28:53

@Void Bunkoid:
Így igaz.
A versenyszférában egymást érik a túlõrák, a havi zárások, simán előfordul, hogy hétvégén is dolgozni kell, stb stb.

Aki nem bírja a munkája hátrányait, dolgozzon máshol.
Ha meg erre nem képes és átképezni sem hajlandó magát, az meg ne sírjon.

panelburzsuj 2016.04.17. 18:29:33

@Void Bunkoid:
A TALÁN-odra: a növénytermesztésben se a naptár az elsődleges parancsnok. Hanem az időjárás- és kártevő-előrejelzések, a szállítási határidők, meg millió olyan tényező, ami fölülír(hat)ja a vasárnapot. Szóval ott is egyre általánosabb a "folyamatos üzem" - csak legfeljebb változatosabb helyszíneken. (Magyarul: két adjuramistendemáris meló közt még rohangálni is kell-ide oda...)

lavór 2016.04.17. 18:31:07

@midnight coder:

Meg mindenki más, akinek messze vannak a multik.

Willkommenskultur 2016.04.17. 18:39:17

Az olyan helyek ahol potenciálisan mosolyoghattak rád, ha volt kedvük, eddig is nyitva voltak vasárnap.

Gondolom nem a tescoban szoktak neked mosolyogni 7köznap se.

tomfree 2016.04.17. 18:59:00

@inebhedj - szerintem: "a GDP statisztikai realizálódásának helye nem esik egybe a jószág megtermelésének, illetve a kereslet származásának helyével"

Igen kellemes tudni, hogy ennyire követted amit írtam. Pontosan tisztában vagyok ezekkel a közgazdasági fogalmakkal és összefüggésekkel, de akár tetszik, akár nem, ebben az országban Budapest és agglomerációja termeli meg a gazdaság egészének nagy hányadát. Nézz rá a foglalkoztatottsági adatokra, az átlagkeresetekre, ipari termelési adatokra, turizmus bevételi statisztikáira, stb. Sajnos vagy nem ez van. A problémakör amit leírtál inkább a GDP vs GNP kérdéskört érinti, mert a Pesten megtermelt javak egy része el is hagyja az országot a multikon keresztül.

"A korábbi hozzászólásodból viszont az látszik, hogy pár korábbi ponton is ragaszkodsz néhány "fiatalos" tévhithez"
Dehogy ragaszkodok. Csak kaptam egy lesarkított példát amire válaszoltam. Rengeteg vidéki kötődésem/barátom stb van, pontosan tudom, hogy vidéken nem csak a földet művelik és Pesten sem mindenki panelproli. Csak nem volt kedvem belemenni ilyen mélységű vitába olyan vitapartnerekkel, akiknél azt kell győzködni, hogy a vidéki súlyos alkoholhelyzet és a rendszeres kocsmázás között nincs érdemi kapcsolat. Szép napot neked is.

tomfree 2016.04.17. 19:07:30

@Conchobar: Nézzük.

Először azt írod azért elhanyagolt a vidék mert elmennek a fiatalok. Utána jössz a kollektív elvándorlással és népességfogyással." - Mert a kettő ellentétben áll
egymással?"

Nem áll ellentétben. De nem ad választ a kérdésemre a tárgyban miért elhanyagolt sok vidéki porta. Ugyanez az elvándorlás és öregedés a cseheknél, lengyeleknél is megvan még sincs arányaiban annyi elhanyagolt kert ott mint itt.

Beszélem a nyelvet tudod. A kommunikáció csodákra képes" - Persze. Kikérdezted őket, hogy honnan jöttek"
Vittem egy pisztolyt magammal és a fejükhöz tartottam, hogy megtudjam hová valósiak. :-)

Mesélj hogy funkcionál másként?" - Minek hoztad azt a linket, abban nem azt írják, hogy: kocsma=alkoholizmus"

Valóban nem azt írták benne. Hanem azt, hogy jelenleg van 1 millió alkoholbeteg és kb 3 millió nagyivó ebben az országban. Vannak kulturált alkoholfogyasztók, de ezek a számok nem azt mutatják, hogy egy községben ahol van 5ezer lakos meg vagy 15 kocsma többségében ilyenek élnek az alkoholfogyasztók közül és tartják fenn ezeket a helyeket. Ergo ilyen helyre full alkoholisták közé kulturált szociális ivó aligha jár mert nem érzi jól magát többségében. (ez a pesti talponállókra is igaz). Ezt akartam kihozni ebből. Megyek iszok egy sört inkább. :-)

panelburzsuj 2016.04.17. 19:10:17

@tomfree:
Amikor olyasmivel jönnek nekem, hogy "harmadik világbeli" állapotok formálódnak Magyarországon, akkor meg szoktam kérdezni: miért, ott is száz kilométerre vannak a nyomortanyák a belvárosoktól? ...

anyadmajma 2016.04.17. 19:11:07

www.szakszervezet.net/hu/2014-04-03-13-35-01/816-suba-alatt-megszunhet-a-szabad-szombat

Nesztek parasztok, a kormány védi a keményen dolgozó kisembert.
Ne azon sikítozzatok, hogy miért kell vasárnap eladni, hanem hogy miért nem jár senkinek sem plusz érte?
Persze, a benzikutasokat, meg az orvosakt-nővéreket nem sajnálja ám az itt óbégató banda, csak a szomszéd vejének az ismerőse nehogy már elment a Tescoba melózni, oszt köjjön má hétvégin is melózni.

Amúgy meg miért kellene több embert felvenni? A bezárás miatt SENKI sem lett kirúgva, nem lett kevesebb a létszám!

Willkommenskultur 2016.04.17. 19:26:32

@anyadmajma: Józan ésszel gondolkodva heti 1 szünnap semmit sem változtat azon, hogy mennyi munkaerő kell a kereskedelmi multiknak.

A kereslet/fogyasztás 6 v. 7 nap, de pont ugyanannyi, pont annyit kell a polcot rakodni meg a targoncát pörgetni, csak 6 nap alatt. Persze a pótlékok miatt a fizu változik, de a munkaerő-igény nem.

panelburzsuj 2016.04.17. 19:41:00

@Willkommenskultur:
Nem józan, hanem - legyünk jóindulatúak... - hiányos a számításod.

Ha a heti nyitvatartás meghosszabodik, akkor minimum a pénztáros, pultos, biztonsági őr a forgalomtól függetlenül is ott fog dekkolni - és hosszabb összidőben.

Az elképzelhető, hogy ahol megtehetik, a hétköznapi "szolgálat" létszámát fogják lecsökkenteni, és így "kigazdálkodni" a létszámot.

Az aranytartalék ugyanis a sorbanállás ideje - azt viszont a vevők fizették eddig is, és eztán is ők fogják.

lavór 2016.04.17. 19:50:47

@panelburzsuj:

Nagy valószínűséggel visszaáll a régi nyitvatartási idő.
A hétvégéket már anno is pár diákmunkással és részmunkaidőssel oldották meg.

Willkommenskultur 2016.04.17. 19:53:17

@panelburzsuj: A példából csak a bizt.őr igaz.

Ha leegyszerüsítem, a vasárnapi zár miatt szombaton megnőtt a forgalom amihez kell 7 pénztáros, most meg már csak 5 fog kelleni, a másik 2 meg elég lesz a vasárnapi forgalomra.

lavór 2016.04.17. 19:54:49

@Willkommenskultur:

Azért ez ennél bonyolultabb, szabadságok, betegségek...
Túlórát nem fizetnek a cégek.

Cuhavidéki 2016.04.17. 19:58:29

@twinky: Az osztrák államnak és a vállalkozóknak a vérében van,hogy munkahelyeket teremtsenek ill.tartsanak fenn,inkább szétteritik a magasabb rezsiköltséget.

Magyarországon jóval kisebb a társadalmi szolidaritás.De az államrezon is. Példa erre az idétlen, egy vállalkozói- vagy cégcsoportot előnyben részesítő, a helyi sajátosságokat, turisztikai igényeket figyelmen kívül hagyó boltzár törvény, és annak fiaskója után a gyeplő lovak közé dobása.

Willkommenskultur 2016.04.17. 20:01:32

@lavór: Nem ismerem a túlóraszabályozást a kereskedelemben(a 7végi munka miért túlóra ha eccer nyitva vannak vasárnap), én dolgoztam gyárban, ott is a tvileg kötelező bérpótlék miatt éjjel és vasárnap (meg vasárnap éjjel) 'jól' lehetett keresni, ennek ellenére nem tolongtak érte, viszont ki sem vonhattad magad belőle, szóval mindenki rákényszerült olykor.

panelburzsuj 2016.04.17. 20:03:14

@Willkommenskultur:
A bizt őr a biztos, a pénztár a legrugalmasabb, és a pult áll a legközelebb a vagy-van / van-nincs állapothoz.

Úgyhogy azok jönnek ki legkönnyebben a "játékból", ahol teljes az önkiszolgálás.

lavór 2016.04.17. 20:06:35

@Willkommenskultur:

Mert ha valaki szabadságra megy vagy beteget jelent, be kell osztani a helyére valakit. Túlórát nem fizetik, a törvényileg megállapított szabadnapokat meg kell adni... 40 órás munkahét, ugye. Nagyjából minden cég kicentizett alkalmazotti létszámot foglakoztat; van olyan cég, ahol csúsztatgatják, egyik hónapban többet dolgozik már most a melós, majd a következőben visszakapja, de helyette többet dolgozik a másik... Ez is jópofa megoldás. a diákmelós meg vagy bemegy dolgozni, jó esetben csak 2-3 órát késik, vagy be se megy. Szóval velük biztosra tervezni...

Willkommenskultur 2016.04.17. 20:18:52

@panelburzsuj: Tökmind1, a tanulság: Mo-n még kell 100 év mire mindenki lenyugszik annyira, hogy nem okoz neki frusztrációt, hogy vasárnap bizonyos dolgokat nem tud elintézni. Lassn felejtik el a zemberek hogy az akcijó nem múlik el mert a dolgok normális rendje az hogy folyamatosan minden akcijós.

Kicsit irigy vk amikor az osztrákoknál v. olaszban azt látom hogy 7végén (szieszta idején is) leáll minden, mégsem látom hogy ettől idegbetegek lennének.

Kereskedelemben dolgozni eladóként már most is a világ legszarabb állása és minden évben szarabb lesz, ez kortünet. Nem véletlen kísérletezik a TESCO itthon is automata bóttal és ingyenes házhozszállítással - egyelőre Bp-en.

Engem pl. egyáltalán nem szórakoztat az, hogy 7ről 7re megveszem kb. ugyanazt(food supply), ez csak nyüg amit meg kő csinányi valamikó.

ulpius66 2016.04.17. 20:23:31

@Pop40:
"Aki nem bírja a munkája hátrányait, dolgozzon máshol.
Ha meg erre nem képes és átképezni sem hajlandó magát, az meg ne sírjon."

Gondolom hasonló a véleményed a tünciző tanárokról is....

Akinek nem tetszik, hogy heti 24 negyvenöt perces órát kell tartania nettó 220 ezerért, az ne tüncizzen, hanem menjen máshova dolgozni...."aki meg nem képes átképezni magát, az meg ne sírjon"!

Ennyike.

lavór 2016.04.17. 20:30:23

@ulpius66:

Autószerelőnek kell menni, azok baxnak vasárnap dolgozni...

xclusiv 2016.04.17. 20:30:36

@Hollandexxonvaldez: "egyszerűen nonszensz ami ebben az országban megy.7évig éltem kinn,Hollandia 3év Németország 3év Ausztria 1év."

Akkor minek jöttél haza? Oda nem kellettél?
Már ha nem kamu az egész - de valszeg azt.

"az ember megszokja hogy vasárnap"

kurvára nyitva van minden, aztán jön a fidesz és belefosik a közepébe.
hát nyilván nem esik jól, szóval ettől a fijjug szépen önállóán visszatáncoltak, viktor pajtással az élen
Ennyike...

"csak Abszurdisztánban a 25év átkos hozadéka a liberális fertő hogy nyitva a bolt.de minek????"

mert a fidesz ezt akarja. ezért.

"Hollandiában 2008-2009-ben már este 6-kor zárt a Lidl,akkor nekem nehogy bedumálják hogy ez kell!!!"

Ott pl. füvet is lehet kapni a megfelelő intézményekben. Erről mi a véleményed, mr. "liberális fertő"?

"végre volt egy rendes év,hogy a helyén volt minden"

volt egy faszt. hazudj máshol, a fidesz is tudja, hogy mennyire rühellték az emberek ezt a szart.

"az ökrök 1-2-3 év alatt megszokták volna úgyis!!!"

Egyrészt a kurva anyád az ökör.
Másrészt meg nem, nem szokták meg 1 év alatt. És nem szokták volna meg 2-3 év alatt se, mert visszaemlékeztek volna, hogy 2-3 éve ez még jó volt, most meg szar.

És a népszavazás, a nép akarata simán eldöntötte volna a dolgot, csak ugye a fidesz még idejében úgy döntött, hogy nem akarja nyilvánosság előtt is az arcába kapni azt, amit amúgy is tudott...

"én bevezetném: ok,vasárnap nyitva,200% bérpótlék,de vasárnap kerüljön minden duplájába."

csakhogy kurvára senki se kiváncsi a véleményedre :D

a többi meg tl;dr bullshit

panelburzsuj 2016.04.17. 20:30:37

@Willkommenskultur:
Nem lehetett volna erre a boltzárra ilyen látványosan ráakaszkodni, ha a bevezetésekor kevesebb lett volna a pökhendi, leereszkedő, "népnevelő" baszogatás - és több a most, utólag előtérbe tolt "szolidáris" elem.

A kulturkamp itt visszanyalt.

Namir 2016.04.17. 20:30:39

A mosolygás meg a többi oké a cikkben,
de ettől még vasárnap vásárolni (és ezt követelni) szerintem proli dolog.

ulpius66 2016.04.17. 20:36:07

@Namir: "vasárnap vásárolni (és ezt követelni) szerintem proli dolog."

Húúú...szegény Namir!!!

Mit fogsz te ezért kapni a sok konzumidiótától, aki egy napig sem bírja ki vásárlás nélkül!

Willkommenskultur 2016.04.17. 20:48:43

Bótok letudva.

Itt a lehetőség hogy újra a flüchtlinghelyzet, az arab fertő és a terrorizmus töltse ki a közbeszédet.

Mellesleg a 6000 katona mellé lehetne még bounty huntereket meg fizetett szabadcsapatokat is küldeni akik fejpénzt kapnak a levadászott feketékért. És egy hunyadijános-szerü, lánglelkü és taktikai zseni kormánybiztos is kell a déli végekre!

_droid_ 2016.04.17. 21:27:36

@Willkommenskultur: mifele ingyenes hazhozszallitas?

CoolKoon 2016.04.17. 21:36:00

@panelburzsuj: Tovább megyek: a növénytermesztés és az állattenyésztés mindig is a folyamatos üzemről szólt. Mert azt a rohadt tehenet meg disznót nem érdekli, hogy vasárnap meg ünnepnap van, akkor is szétrúgja a karámot, ha nem kap enni. A gyom pedig bizony szintén nő ám hétvégén is, és ha szombaton jégeső esik, akkor vasárnap bizony muszáj permetezni, mert különben a legkülönbözőbb (és legundorítóbb) gombafajták viszik el az EGÉSZ termést. És még sorolhatnám.

CoolKoon 2016.04.17. 21:37:32

Amúgy gratula a szerzőnek a poszthoz, szívemből szóltál ;)

Kelly és a szexi dög 2016.04.17. 21:52:43

Tudod mit? Mindenki dolgozzon mindennap és nem csak a felnőttek, hanem a gyerekek is!

asdfrew 2016.04.17. 22:06:03

@Lauraré: De te kiszolgálást akarsz, vagy seggnyalást? Végül is kinek lesz rosszabb, ha egy eladó, árufeltöltő vagy bármilyen kereskedelmi alkalmazott bunkón válaszol egy neki feltett kérdésre? Nekem, aki kérdez, vagy neki, akinek van annyi baja, hogy nem tudja magát függetleníteni tőle?
Én ha kérdezek valamit, akkor nem bájcsevejt, műmosolyt, műkedvességet várok, csak egy választ, minden körítés csak a válaszadót minősíti.
Sekélyes világ ez.

Pop40 2016.04.17. 22:26:27

@ulpius66:

Hallod, hogy te micsoda egy ostoba pártseggnyalonc majom vagy, az hihetetlen.
Kis szaros pitbull, ugatod, akire rámutat Viktor gazda, és nyalod, akit kell.

Nem, nem ugyanaz a véleményem a tanárokról.
A tanároknak a nyakára kényszerítettek egy ostoba központosítást, ami mindenbe beledumál, még abba is, milyen fideszes tankönyvből tanítsanak. Ostoba előírásokat kényszerítenek rájuk, és nem hagyják, hogy a munkájukat végezzék.

Az eladóknál meg nem változott semmi, azt kérik tőlük, ami benne van a szerződésükben.
Ha jót akarsz velük tenni, kérd számon a szaros tolvaj Viktorodon, hogy miért tüntette el a 100%-os bérpótlékukat, amire amúgy a kutya nem kérte.

Pop40 2016.04.17. 22:27:26

@Kelly és a szexi dög:

Állj neki elvtárs, aztán majd követünk.
Vagy nem.
De azért te csak állj neki.

Diktatúrázunk 2016.04.17. 22:51:10

index.hu/belfold/2016/04/17/a_szabad_vasarnapert_tuntettek/

Marhacsorda...
OKé emeljenek, nekik bért szurkolok nekik, legyen.

Ti megdöglenétek az iparban, ami nem lefölöz, egy árrést, hanem termel. 0-ból értéket.

A kommunizmusba begyöpösödött emberek mikor fogják fel, hogy a vásárló tartja el őket.
Ha nincs vásárló, nincs bevétel. Oszt sírhatnak.

HA Vásár nap bezárnak, zárjon be minden

ijontichy 2016.04.18. 00:21:07

@Buchhalter: Az már milyen adó az az "EKEÁR"? Az eke ára után kell fizetni? :)

bbwd 2016.04.18. 02:45:57

@Pop40: okoska, te 10 órát dolgozol hétfőtől szombatig?

ha nem, akkor ne járjon a pofád, hogy nem tudsz vásárolni.

és a németek hogy oldják meg szerinted? meg az osztrákok?

azok nem vásárolnak, mert vasárnap nem lehet?

bbwd 2016.04.18. 02:51:02

@Namir: "de ettől még vasárnap vásárolni (és ezt követelni) szerintem proli dolog. "

teljesen igaz, a legprolibb dolgok egyike!

chrisred 2016.04.18. 05:35:19

@ulpius66: A tanárok azért tüntetnek, hogy ne szívassák a gyerekeket özönvíz előtti poroszos elvekkel, és a család a hét minden napján együtt lehessen délutánonként, ne csak vasárnap.

Pop40 2016.04.18. 07:04:14

@bbwd:

Hú, apám, te tényleg rémesen hülye vagy.
Nem, bazmeg, nem feltétlenül kell 10 órát dolgozni ehhez.
Tudod van, aki mondjuk nem 5 percre lakik a munkahelyétől.
Arra, hogy beérjen, meg hogy hazaérjen, helyből elmegy 1-1 óra. Ez már a 8 óra melóval együtt 10. És akkor még elmegy a kölyökért az oviba-suliba, otthon néha takarítani-főzni-mosni stb sem árt.

A németek-osztrákoknál pl nem akkora gond, ha valamit kisboltban kell megvenni, ugyanis az ottani bérekből telik rá. Például.
De amúgy leszarom, hogy oldják meg a németek-osztrákok. Majd ha a németeknél-osztrákoknál élek, foglalkozom vele, addig, ha megengeded, nem különösebben érdekel.
A pállott agyú vezéred az ottani életszínvonalat vegye át, ne az ottaniak hülyeségeit.

Pop40 2016.04.18. 07:06:50

@bbwd:

Ja, és az idióta példád kapcsán arra már ki se tértem, hogy próbálj meg egy gyereket 8 óra suli + még otthoni elfoglaltságok után este 8-kor elrángatni cipőt venni.

Anyuka választhatja emellett, hogy szombaton tömörög a boltban a tömegben, ha valami miatt nem ér rá szombaton, akkor ez is kiesett.

Mondjuk ebbe magad is belegondolhatnál kis fantáziával, ha nem csak ész nélkül szajkóznád a baromságaidat.

Buchhalter 2016.04.18. 07:53:44

@ijontichy: 3.5 tonna feletti áruszállító teherautók fizetik,ha van rajtuk áru és csak belföldön.19 Ft/km a díj.

bbwd 2016.04.18. 15:41:01

@Pop40: pállott agyú az anyád, egyébként is te szavaztál a fideszre, nem én...

látom a te gondjaidat csak a vasárnapi nyitva tartás oldja meg, más nem is kell a boldogságodhoz, prolikám :)

bbwd 2016.04.18. 15:42:55

@Pop40: kisköcsög, szombaton egész nap nyitva van minden bolt, kb 10-ig, de akkor nem lehet cipőt venni, igaz? csak vasárnap

te is minden nap 10 órát dolgozol, meg a gyereknek is minden nap 8 órája van kivéve vasárnap...

annyira szeretem az életszerű példáiat :D

nincs1itt 2016.04.18. 19:42:18

@Pop40: én éppen németo.-ban terülök el. bajorországban.

tudod, itt is sokan utaznak 8-9 óra meló mellé még 1-1 órát és az összes bolt(ruházati, élelmiszer, műszaki) bizony izomból zárva van! sőt a közeli benzinkút is szombat du. 4-kor bezár, autópálya melletti van csak nyitva.

annyi különbség, amit látni merek így a blogokon keresztül, mo. és bajoro. között, hogy itt felfogja a zátlagpógár, hogy a bolti eladónak is jár pihenő nap.

továbbá, vasárnapra, ünnepnapra egyéb munkaszüneti napokra, 50-100% közötti nettó órabér pótlékot KELL fizetni, mindegy melyik szektorban dolgozik!

ez pedig a szakszervezeteknek köszönhető.
de jó háccsó hátasztánban, attól vagy kemény tökű gyerek, ha vasárnap, húsvét hétfőn le tucc szaladni a hyper-mega-giga markecbe egy tejfölért. ehhez a jogodhoz pedig ragaszkocc is!

mert akkor te már nem is kápitalizmiazmásban élsz, ha nem így lenne.

a fidexnek a durvaannyát, de azért nem ártana gondolkodni és együtt érezni is!

Pop40 2016.04.18. 21:31:26

@bbwd:

Hogy ÉN szavaztam a fideszre, hapsikám?

Persze, nyilván én. Azért szidom őket napestig.

Hülye vagy, csak nem forogsz.

Pop40 2016.04.18. 21:37:06

@bbwd:

Mondd, fogyatékos pajtásom, a "ha valami miatt nem ér rá szombaton" - mondatnak egészen pontosan melyik része az, amelyik nem volt érthető?

"te is minden nap 10 órát dolgozol"

Bizony, hiszed vagy sem, vannak olyan elvetemültek, akik nem 8 órát dolgoznak.
Sőt, olyan elvetemültek is vannak, akik nem a munkahelyükön laknak, és időbe telik, amíg beérnek, meg amíg hazaérnek.
De abszolút életszerű, reggel elmegy, fél 6-ig húzza az igát, fél7-7-re hazaér, megkajál, aztán 8-kor fogja a gyerkőcöt, hogy gyere, megyünk vásárolni, azért most, mert egy bbdw nevű gyengeelméjű szerint ez simán megoldható ám!

Okoskodsz még, kiscsillag, vagy egyelőre ennyi elég volt a tengernyi eszedből?

Pop40 2016.04.18. 21:46:45

@nincs_itt:

Ja, gondolkodni azt valóban nem ártana.

Kezdjük tán ezzel:
"hogy itt felfogja a zátlagpógár, hogy a bolti eladónak is jár pihenő nap."

Nem is tudtam, hogy a bolti eladó eddig pihenőnap nélkül dolgozott.
Szegény, szar lehet neki a hét 7 napján nonstop dolgozni.

De amúgy teljesen igazad van, járjon mindenkinek a szabad vasárnap!
Gondolom, abban te is egyetértesz, hogy nem csak a bolti eladónak jár a szabad vasárnap, hanem mindenkinek, akinek a munkája pótolható!

Szóval akkor innentől kezdve vasárnap ne nyisson ki a strand, a múzeum, a vendéglő, a kocsma, a templom, nem kell busz és metró sem, a vonat se menjen vasárnap. A benzinkutas is maradjon otthon. Ugyanis itt épp olyan emberek dolgoznak, mint a bolti eladó, nekik épp úgy jár a szabad vasárnap, mint a bolti eladónak!

A rendőr, a tűzoltó, meg a mentő az, akinek a munkája nem pótolgató, minden egyéb nélkül ki lehet bírni egy napot.
Kicsit kihalt lesz a város, de legalább mindenki otthon lesz vasárnap, ti meg hátradőlhettek azzal a tenger eszetekkel, hogy ezt milyen klasszul elintéztük.

Na? Támogatod?

bbwd 2016.04.19. 00:26:14

@Pop40: bizony, te komoly klinikai eset vagy, és sajnos megtestesíted az átlagmagyart, egy kiló molylepkének megfelelő agykapacitással...

te vagy a tipikus protestszavazó, aki mindig az ellen szavaz, ami van, mert a másik párt többet és szebben ígért és a hatalomnak egyébként is a kurvaanyját...

nektek nem tetszik soha semmi, az irigység, elégedetlenkedés az életed, és azt sem veszed észre, hogy egyik szavaddal cáfolod a másikat

például mindenáron hétköznap este akarsz szegény gyereknek cipőt venni, amikor ott lenne rá az egész szombat, meg a szabadság, meg a szünetek
és nehogy azzal a komoly érvvel gyere, hogy minden héten veszel cipőt meg ruhát a gyereknek, mert azt el kéne fogadnom.

és még valami: a szocializmusban, amikor a boltok szombaton 1-kor zártak, a háziasszonyok a munkából hazafelé vásároltak, és nem szidták kádár kurvaanyját, hogy megfosztja őket a vásárlás jogától.
vagy ha szidták volna, már aznap vitték volna őket a dutyiba, gondolkozni

neked is azt kéne néha, hidd el, nem fáj

Pop40 2016.04.19. 00:42:28

@bbwd:
Hú, apám, te tényleg ritka nagy majom vagy.

Mondd, a "nem ér rá szombaton"-ból melyik fele nem érthető? Szótagoljam? Nagyobb betűkkel írjam? Lassabban írjam?
Harmadszorra írja le a barma a "nem ér rá szombaton"-ra, hogy "de ott van neki az egész szombat"!
Nem, hülyegyerek, nincs ott. Tudod, a vevőknek is van életük, amit nem aszerint szerveznek, hogy a magadfajta kretén mit tart épp erkölcsösnek, és mit nem. Az egész hetes munkájuk mellé nem arra tartják a szombatot, hogy na, talán ma sikerül beszabadulni egy boltba, és túlélni a tömegnyomort!

A szabadság. Meg a szünetek. Igen, kis húsom, az. Bármi háztartási eszköz, ruha, cipő, előre nem látott akármi kell, akkor majd megvárom vele a szabadságot. Meg a szüneteket.
És egy ilyen vadbarom oktatgat engem :D

Az, hogy neked nosztalgiád van a szocializmus iránt, pont leszarom. Nosztalgiázz magadban, de ne akarj erre rászervezni egy komplett társadalmat.
Mellesleg a szocializmusban nem voltak atipikus foglalkoztatási formák, nem voltak multik, túlóra, a zöme fél 5-kor letette a lantot, és mehetett, amerre látott.
Kicsit változott a világ azóta, jóbarát.

Ja, és ha ilyen szolidáris vagy, felteszem, sose jársz vasárnap busszal, vonattal, metróval, nem jársz étterembe, bisztróba, múzeumba, strandra, benzinkútra, sehova. Vagy oda azért mégis jársz, mert az ottani alkalmazottak vasárnapja le van szarva, csak a bolti eladóké érdekes, mert azt verték bele abba a pállott agyú fejedbe?

X ezer foglalkozás van a bolti eladón kívül, amikben vasárnap is dolgoznak. (és ebből csak a rendőr, a mentős, meg a tűzoltó az, ami létszükséglet.)
Akkor pampogj majd nekem a bolti eladókról, ha nem veszel igénybe a többiből egyet sem. Jársz strandra vasárnap? Jársz étterembe vasárnap? Tankolsz vasárnap?
Akkor mégis mi a bánatos f#szomtól különböznél te attól, aki teszkózni jár, attól eltekintve, hogy te még egy ostoba hipokrita, álszenteskedő idióta is vagy?

Pont ugyanúgy elbaszod valaki vasárnapját valami olyannal, amit simán megszervezhetnél szombaton, a magad nagyokos "ott lenne rá az egész szombat, meg a szabadság, meg a szünetek"- tanácsa alapján.

nincs1itt 2016.04.19. 19:59:51

@Pop40: remekül összefoglaltad! tényleg! neked, mint kívülállónak, mi a véleményed az intelligenciáról?

azért segítek, kicsit visszamaradott embertársamnak:

gondolom a mentőst(stb) nem téveszted össze a bolti eladóval?! még egy cseppnyi segítség: villanyhálózati karbantartó sem ücsörög minden póznán 7/24-ben, hátha leszakad a vezeték és akkor rögtön tud cselekedni!

mert bizony, az az érvelés - amit korábban felvezettél - , hogy 8-9 órát dolgozol, majd 1-1 órát utazol, igen gyengécske.
pusztán azért, mert amennyiben ezt délután teszed, hétfőtől péntekig, akkor délelőtt van időd bevásárolni. ha reggeltől (8) délutánig (16-17-18) óráig dolgozol, akkor is nyitva vannak a boltok legkevesebb este 20-ig, tehát a doboz tejfölért be tudsz ugrani. értem, hogy macerás, meg csak sokkal kúlabb dolog vasárnap 11-kor elkocogni a mega-giga markecba.

de gondolom a hétvégi menühöz, sem vasárnap gondoltad a bevásárlást. hacsak nem a következő hétvégére...

felsorolod a benzinkutastól a tűzoltóig azokat akik folyamatos műszakban dolgoznak, de azt gondosan elfelejted, hogy ők - különösen a tűzoltó, mentős, orvos) NEM a tyúxaros kényelmedért, hanem a hasonló bevonatú életedért teszik ezt.

összefoglalom, nehogy információ sokkot kapj:

a világ számos táján vasárnap a boltok zárva vannak, millió ok miatt. az okos polgár pedig veszi a fáradtságot, megoldja max. szombat este 20 óráig!

iszonyatos módon korlátozták a jogait???

nincs1itt 2016.04.19. 20:02:46

@Pop40: szombaton sincs egy órád este 8-ig, hogy gondoskodj a magad és szeretteid szükségleteiről??? akkor fizess meg valakit! vagy ne hazudj...

kijafaxom vagy te? csak nem a zösszes földi kormány minden minisztere egy személyben?

Pop40 2016.04.20. 02:27:04

@nincs_itt:

Öreg, te tényleg nagyon gyenge felfogóképességű vagy. Intelligencia... Dobálózol itt a szavakkal, mikor azt se tudod, mit jelent.

Leírom még egyszer, lassabban a mondandóm, mert láthatóan semmi nem jutott el a nem létező agyadig.

Felkelsz reggel, készülődsz, fél8-8 felé elindulsz, fél9 felé beérsz. Ebédszünettel 5, fél6-ig nyomod. Jó esetben.
Hazaérsz, 6, fél7. Kicsit lepakolsz, megkajálsz, 7, fél8.
Na, ekkor kéne rászánnod magad, hogy elmész tülekedni a túlzsúfolt bevásárlóközpontba, azért, mert a bolti eladó külön kaszt, és nehéz neki megcsinálni, amire leszerződött.

"ők - különösen a tűzoltó, mentős, orvos) NEM a tyúxaros kényelmedért, hanem a hasonló bevonatú életedért teszik ezt."

Tanulj már meg olvasni, kiscsillag, ha már kommentelni akarsz!

"A rendőr, a tűzoltó, meg a mentő az, akinek a munkája nem pótolgató, minden egyéb nélkül ki lehet bírni egy napot."
Ezt írtam le, így. Ennek a mondatnak melyik fele nem volt érthető??
Gyk, ÉPP AZT ÍRTAM, HA A FÉL AGYSEJTEDDEL FELFOGTAD VOLNA, HOGY A ZSARUKAT, MENTŐKET, TŰZOLTÓKAT NE VEGYÜK IDE, MERT AZ Ő 24 ÓRÁZÁSUK LÉTSZÜKSÉGLET.

A busz-metró-vonatvezetőé, a kalauzé, a strand személyzetéé, a büfésé, vendéglősé, pincéré, múzeumőré, pénztárosé, benzinkutasé viszont baromira nem az.

Az ő szabad vasárnapjukkal mi van? Az nem fontos?
Ők tartsanak nyitva vasárnap is, mert te ott akarod mereszteni a segged, de a tecsó az zárjon be, mert aki oda járna vasárnap, az szerinted hülye, tehát ne járjon?

Értem én, hogy a bolti eladó az egy külön kaszt nálad, de majd akkor gyere vissza, ha te meg tiszteletben tartod a vendéglős, a pincér, stb szabad vasárnapját.

Mellesleg a vásárlás létszükséglet, amit valamikor meg kell csinálni. A tankolás, strandolás, múzeumozás, vendéglőbe járkálás nem az.

Méretes öngólokat lövöldözöl, pajtás, csak még ahhoz is hiányos az agyi kapacitásod, hogy felfogd.

kheiron 2016.04.20. 08:27:10

@Pop40:

Milyen alapon diszkriminálod a rendőr-tűzoltó-mentő hármasságot?

Nekik is jár a vasárnapi pihenés! Legfeljebb vigyáznak majd magukra az emberek.

:-D

Kergelepke 2016.04.20. 09:49:40

Már nagyon túl van ragozva a téma, de én azt nem értem, hogy miért kell egymásnak ugrasztani különböző csoportokat? Szerintem is szép törekvés lenne megvenni mindent szombaton (igen, a hétköznap nagyon sokaknak kiesik, bár ezt megint sokan nem tudják elképzelni), és mentesíteni a vasárnapot LEHETŐSÉG SZERINT, de ezt nem huszonöt, valahogyan megszokott év után egyetlen tollvonással, mindenféle felmérés nélkül kell(ett volna) elintézni, hanem mondjuk fokozatosan. Nem tudom, mi lenne a baj azzal, a tényleg betartatnák, hogy rendes pótlékot kapjanak a vasárnapi dolgozók, és egy családos eladó dönthessen úgy, hogy nem dolgozik vasárap(vagy csak pl. mondjuk havonta egyszer). Ha egy bolt így nem tudja megoldani, nem nyit ki, nem kötelező... De én azért nem egy olyan fiatalt ismerek, akiknek igenis jól jött a vasárnapi plusz pénz. Az ilyen dolgozókkal szerintem egy csökkentett idejű vasárnapi nyitvatartást több helyen meg lehet oldani úgy, hogy mindenki elég jól járjon (vagyis sokkal nagyobb áldozat a robotoló, túlórázó vásárlótól, hogy lehetősége sincs vasárnap vásárolni, mint az, hogy korrekt feltételek mellett kinyithat az a bolt, amelyiknek van elég munkavállalója, hogy ezt megoldja). Aztán ahogy haladnánk szépen előre, és nem kellene ennyit túlórázni stb., lehetne még tovább mozdulni, haladni a hőn áhított Kánaán felé (akármit is jelent :D).
Nem szeretem, hogy azokat, akiknek időnként nagyon jól jön, ha tudnak vásárolni vasárnap (nem ez az életcéljuk, de így alakul néha), azokra rámondják, hogy mennyire nem empatikusak az eladókkal szemben, de őket nagy empatikusan,egyöntetűen plázacicának, konzumidiótának, önzőnek és lustának titulálják.
Egyébként meg, ahogy többen írták, nem a nyolcvanas évek Magyarországán, és nem 2016 Németországban élünk, hanem 2016 Magyarországon, úgyhogy ezeket a körülményeket kell(ene) figyelembe venni.
Szerintem.
És főleg, hogy ne üljünk fel az egymás ellen uszításnak...Aki annyira védeni akarja a bolti eladókat, az ne vásároljon vasárnap, buzdítsa erre ismerőseit - ha sikerül, csökken a kereslet, kevesebb ember kell vasárnap a boltba, egy idő után be is zárhat.
Csak jó lenne, ha az a fene nagy empátia nem csak rájuk irányulna...

Pop40 2016.04.20. 17:16:38

@kheiron: :-))))))

Ja, lehet ezt még fokozni, csak ha már a kiindulási pont is hülyeség, akkor nem tanácsos még rálicitálni :D

nincs1itt 2016.04.20. 17:59:08

@Pop40: tényleg kár beléd!

kevered a saját lustaságod és xar időbeosztásodat, azzal, hogy nem teccik neked valami!

ahogy írtam, tizen sok éve remekül meg tudom oldani a vasárnapi bolt zárlatot, velem együtt még cirka 13 millió bajoro.-ban élő!

ez amolyan igazi magyarisch vircsaft... hogyaszongya:

"én mé' nem tudok akkor menni vásárolni, nézelődni, amikor nekem teccik??? mert én annyira, de durvára elfoglalt vagyok dzsídípí termelésba, hogy a sok prolimunkásköcsög csak vonszolja be bátran a valagát a bótba mindennap 0-24-be, hátha, talán, esetleg megméltósztatok megjelenni ottan!"

látom valahol alaszka-alsón dolgozhatsz, mert azt ugyi nem akarod bemesélni senkinek, hogy hazafelé 1x 2x egy héten nem esik utadba egy bót?

de szemérmesen hallgatsz a szombatról is! mert gondolom ha be is mész a munkahelyedre, nem tart tovább 12-13 óránál a munkaidő, utána pedig uzsgyi a bót...

ha meg mindennap 10 órát kell dolgoznod, akkor nem gyanús a főnöködnek, hogy baromira nem vagy képes elvégezni a rád bízott feladatokat? esetleg ekkora pedálozó vagy?
akkor meg ne sírj!

Pop40 2016.04.20. 18:00:05

@Kergelepke:

Igen, ilyen megoldásokkal egészen más lenne.
Ugyanakkor mostanában eléggé az elvárás irányba ment el a történet, a bolti eladó "elvárja" a szabad vasárnapot, mert az neki "jár".
Miközben pont annyira jár, mint a buszsofőrnek, a múzeumi dolgozónak, vagy a pincérnek és a strand büfésének. Csak ők nem követelőznek.

"Nem szeretem, hogy azokat, akiknek időnként nagyon jól jön, ha tudnak vásárolni vasárnap, azokra rámondják, hogy mennyire nem empatikusak az eladókkal szemben"

1, Nem nagyon értem, mi köze az empátiának ahhoz, ha valaki vásárol egy eladónál, akinek az a dolga, azért vették fel, és azért fizetik, hogy eladjon a vevőnek.
2, Általában akik az empátiáról óbégatnak, utána mennek vasárnap tankolni (tönkretéve a benzinkutas vasárnapi szabadnapját) majd mennek a Balcsira (tönkretéve a strand személyzetének és a büfésnek a vasárnapját) útközben megállnak egy múzeumot megnézni, majd betérnek egy étterembe. (Tönkretéve a pincér meg a múzeum személyzetének vasárnapját.)

Mert az eladó vasárnapja szent és sérthetetlen, de a benzinkutas, a strand személyzete, a buszsofőr, a büfés,a pincér, a múzeumi dolgozó, stb vasárnapja le van szarva, nekik kutya kötelességük dolgozni.

Pop40 2016.04.20. 18:12:57

@nincs_itt:

Hát, faszikám, én megpróbáltam civilizáltan kommunikálni, de úgy nézem, egy ilyen ostoba majommal, mint te, csak az időm telik.

Leírom hát olyan nyelven, amit megértesz:

1,KIBASZOTTUL KURVÁRA SEMMI KÖZÖD HOZZÁ, HOGY SZERVEZEM (ÉS SZERVEZI MÁS VEVŐ) AZ ÉLETÉT.
Az eladónak az a dolga, hogy eladjon. Azt meg, hogy te Bajoro-ban mit, hogy oldasz meg, kutyafaszát nem érdekli.

2, Majd akkor gyere vissza okoskodni, ha kiállsz a benzinkutas, a múzeumi személyzet, a pincér, a vendéglős, stb vasárnapja mellett is.
Ők ugyanúgy dolgoznak vasárnap, csak a magadfajta nagypofájú majmoknak ez nem szempont, mert nekik ez kötelességük, csak a bolti eladóknak nem.

3, De, hazafelé mindenkinek útba esik egy bolt, hígagyú. Csak tudod, errefelé nem bajor fizetések vannak ám, és nem mindenki tudja megfizetni az épp útjába eső bolt kétszeres árait.

Az, hogy segghülye vagy, még kisebb gond, de hogy mindenbe beledumálsz, amihez nem értesz (aztán meg nem fogod fel a választ) na, az már idegesítő.

nincs1itt 2016.04.20. 18:42:10

@Pop40: ha semmi közöm hozzá, hogy ilyen szarul szervezed az életedet, akkor miért írod le??!!

hát figyelj, te nem kissé retardált disznópásztor:

magasról leszarom a hozzád hasonló bugrist, aki csak azért is ellenkezik, mert másra nem képes!

azért ugassál, hogy te is annyit keressél, hogy megérje dolgoznod és ne legyél ilyen frusztrált gyökér!

képzeld, itt nincs tömegközlekedés(nagyvárosokat kivéve, ott is durva drága és ritka) és sokan dolgoznak 8-16-17-18 között, mégsem tépik a szájukat, hogy legyen nyitva a bolt vasárnap, ünnepnap 7/24-ben! hanem megoldják.

te meg a civilizált kommunikáció, ne viccelj kérlek!

inkább gondolkodj el, hogy miért tart ott mo. ahol. elsőként vedd alaposan szemügyre a saját hozzáállásod.

Pop40 2016.04.20. 19:04:52

@nincs_itt:

Azért írtam le, seggfejkém (kb háromszor) mert gondoltam, talán felfogod.
Több millióan vásárolnak vasárnap. Nyilván mindegyik hülye,és nem tudja megszervezni az életét, csak te vagy helikopter, ugye?

A szituáció ez: Vannak foglalkozások, amikben dolgozni kell vasárnap (bolti eladó, pincér, büfés, sofőr, stb).
Ezek közül a bolti eladó elkezdte követelni (nem kérni, KÖVETELNI) hogy mostantól neki szabad vasárnap kell. (Hogy pl a pincérrel vagy a buszsofőrrel mi lesz, le van szarva.)

Na, most ehhez a követelőzéshez 4-5 millió vevőnek KÖTELESSÉGE alkalmazkodni. Tömeg van szombaton? Nem ér rá hétközben? Le van szarva. Oldja meg, hisz ez a kötelessége, a bolti eladó tartja el őt, véletlenül sem fordítva.

Na, ez a baromság az, amit szajkózol te, meg pár elborultabb agyú eladó. Aztán csodálkoztok, mikor elhajtanak a náthásba.
Nem, hapsikám. Nekem kurvára nem kötelességem átszervezni az életem az eladó KÖVETELŐZÉSÉRE (mert nem kéritek, követelitek). Kurvára nem kötelességem tömegnyomorban szenvedni szombaton, meg hétköznap meló után, azért, mert a bolti eladónak büdös a meló, amit aláírt, és KÖVETELI (nem kéri, követeli) a szabad vasárnapot.

Abszolút nem vagyok frusztrált, és semmi gond a keresetemmel.
Csak rosszul viselem, mikor pár nagyarcú segg követelőzik, meg okoskodik, hogy kéne átszerveznem az életem.
Hát toll a fületekbe, hapsikám.

nincs1itt 2016.04.20. 19:15:35

@Pop40: no cimbora, menni fog ez! lássuk! a bolti eladó NEM követelte a vasárnapi zárva tartást, hanem dicső kormányod BEVEZETTE és slussz. a bolti eladónak meg a vásárlónak nem volt bele vau-vau.

tehát, fordítva ülsz a lovon, mint ahogy azok a bolti eladók is akik követelték a "szabad vasárnapot", hiszen a munkatörvényei előírják a havi legalább egy szabad szombat+vasárnapot, ahogy a többieknek is.

a forgalom java NEM vasárnap zajlott... ismereteim szerint.
hanem péntek és szombat.

te szajkózod, hogy te tartod el a bolti eladót, öcsi, kéne valamit szedned frusztráció ellen, mert amit gondolkodás ellen szedsz az kurva hatékony!

nem kötelességed átszervezni semmit, csak készülj fel ha véletlenül VASÁRNAP külföldön jársz, akkor legfeljebb autópálya menti benzinkúton tudsz bármit venni, nickelsdorftól ez így van...

a vad kapitalizmusban is megoldják...

ha neked ilyen szarul megy az idő beosztása, akkor sajnálom, neked még a szökőnapokon is nyitva tartanék egy privát bótot, mert számodra sajna kevés a 7 nap, 24 óra naponta + az éjszaka...

szerintem meg fordulj a főnöködhöz, hogy a béred rendben lenne, csak szeretnél napi 8 órát dolgozni érte, esetenként 9-10 is mehet...

Pop40 2016.04.20. 21:33:42

@nincs_itt:

No cimbora, kezdjük ott, hogy messze nem az én dicső kormányom. Idióták szavazták meg, közöm nincs hozzájuk.

Ha tudnál olvasni, biztos láttad volna azt is, hogy egy szóval nem mondtam, hogy egy éve követelte. MOST követeli. Pedig követelhetné a pék, a büfés, a vendéglős, a buszsofőr, meg a múzeumőr is.

A havi egy szabad vasárnap baromira nem tudom, hogy jön ide. Munkaügyi kérdés, az eladóra, a cégre, meg a munkaügyi ellenőrökre tartozik. Nekem, mint vevőnek mi közöm hozzá?
És pláne, emiatt mégis miért is kéne BEZÁRATNI a boltot, amiről napok óta hápogsz?

"a forgalom java NEM vasárnap zajlott... ismereteim szerint.
hanem péntek és szombat."

Fantasztikus. Akkor minden olyan nap zárassuk be a boltot, amelyiken nem a forgalom java zajlik?
Vagy netán boltbezárás után csodálkozol, hogy a bezárt boltban kevesebben voltak? :DDDD

Kitűnően megy az időm beosztása, köszönöm. Épp ezért nem óhajtanám megvariálni azért, mert Gipsz Jakabnak a netről nem tetszik.
Mellesleg te megvariáltad a napod, hogy a benzinkutas meg a pincér szabad lehessen vasárnap? Ha nem, akkor mit dumálsz?
Vagy nálad azt jelenti a tolerancia, hogy leosztod MÁSNAK, hogy miben és kivel legyen toleráns? :D

A fizummal meg ugyanaz a helyzet, mint az időbeosztásommal. Tökéletesen rendben van, köszönöm, és ebben az ügyben is inkább a saját fizetéseddel, meg időbeosztásoddal okoskodj, ha lehet. :-)

Ehelyett arra válaszolhatnál, amit már 50-szer megkérdeztem, de mindig elsunnyogtad a választ: mi a helyzet a buszsofőr, a pincér, és a strandon dolgozók vasárnapjával? Nekik nem jár?

nincs1itt 2016.04.21. 17:19:03

@Pop40: aki 8 mondatban mondja el, amit 8 szóban is el lehetne, az sokkal nagyobb gazemberségekre is képes!

látom észrevetted a csapdát, de azért nem utal éles elmére, hogy a gödör aljáról óbégatsz!

ha frusztrációdtól látnád és értenéd ami írtam, kedves VÁSÁRLÓ...

Pop40 2016.04.21. 23:25:52

@nincs_itt:

Sok a rizsa. A megszokott parttalan locsogás.

"Ehelyett arra válaszolhatnál, amit már 50-szer megkérdeztem, de mindig elsunnyogtad a választ: mi a helyzet a buszsofőr, a pincér, és a strandon dolgozók vasárnapjával? Nekik nem jár?"

Várom a választ továbbra is, a süketelés helyett.

nincs1itt 2016.04.22. 14:00:15

@Pop40: akkor szedd össze magad és válaszolj a kérdésedre!

elég világosan leírtam, de a saját csapdádból ezzel az érveléssel nem fogsz kikeveredni!

Pop40 2016.04.23. 09:23:53

@nincs_itt: Hol írtad le, kiscsillag? Idézd már be!

Süketeltél mindenről, csak a kérdésről nem.

Mondjuk megértem, érvek nélkül még egy gondolkodni tudó ember is nehéz helyzetben lenne, nemhogy te :-)

nincs1itt 2016.04.23. 09:40:08

@Pop40: te figyelj, csak az egér görgőjét kellene használni... utána azokat furcsa jeleket értelmezni (betűk), amiket ugyan használsz, de nem értesz!

szóval a bolti eladó és a tűzoltó stb, között párhuzamot akarsz vonni.

rendben, dolgozz még egy kicsit.
a kormányod elrendelte a vasárnapi zárva tartást, majd visszavonta, az a pár "eladó" aki veri asztalt a szabad vasárnapért, éppen olyan fogyatékos mint te!

vettél már határidő naplót? kicsit javíthat az idő beosztásodon!

Pop40 2016.04.24. 02:08:54

@nincs_itt:

Hú, te tényleg ritka retardált, segghülye idióta vagy.
A bolti eladó meg a tűzoltó között, te istenbarma? Hanyadszor írom ezt le? "Gyk, ÉPP AZT ÍRTAM, HA A FÉL AGYSEJTEDDEL FELFOGTAD VOLNA, HOGY A ZSARUKAT, MENTŐKET, TŰZOLTÓKAT NE VEGYÜK IDE, MERT AZ Ő 24 ÓRÁZÁSUK LÉTSZÜKSÉGLET."

Itt van, ebben a kommentben, látod, én be tudom idézni: @Pop40:

Tanulj már meg olvasni, te agyhalott majom, mielőtt kommentelni akarnál!

Na, most, miután sokadszorra felsültél, féleszű analfabéta, újra felteszem a kérdést:

"Ehelyett arra válaszolhatnál, amit már 50-szer megkérdeztem, de mindig elsunnyogtad a választ: mi a helyzet a buszsofőr, a pincér, és a strandon dolgozók vasárnapjával? Nekik nem jár?"

És ne az egér görgőjéről, meg a határidőnaplóról beszélj félre, te analfabéta hülyegyerek, hanem bizonyítsd a hazudozásod: idézd be a kérdésre a választ. Úgy, ahogy én csináltam. (Pech, hogy most épp egy olyat hazudtál, amit 2 kattintás volt megcáfolni. :DD)

Ja, hogy te nem tudsz bármit is idézni, mert nincs mit?
Akkor marad részedről a hazudozás meg a félrebeszélés továbbra is. :DDDD

nincs1itt 2016.04.24. 10:25:34

@Pop40: látom nehezen törődsz bele, hogy mellélőttél!

akkor csak neked elismétlem:

verted a nyálad, hogy a sok prolimunkáköcsög bóti eladó a faxért követeli a szabad vasárnapot, mert a pl. a tűzoltóknak sincs. aztán váltottál, hogy a zsarunak stb, ilyen a munkája.
én csak annyit voltam bátor megjegyezni, hogy vannak helyek a világban ahol, nincs vasárnap nyitva a bót. erre te jöttél azzal, hogy nincs időd a melóból hazafelé bevásárolni... csak és kizárólag vasárnap... ez meg a te xar időbeosztásod és még xarabb érdekérvényesítő képességed következménye, de azért jó magyar szokás szerint másnak a durvaannyát!

és most a tények, nem a bóti eladók követelték ki, hogy zárva legyenek vasárnap, hanem okos kormányod hozott egy döntést. majd ezt a döntést visszavonta, de azért közben a vasárnapi pótlékot meg eltörölte/csökkentette.

te ostoba egybites pógár meg vered a nyálad azokra akik, szólnak: hogy hüje vagyol bugsy!

és akkor idézet, hogy evvel is mellélőjél:

mentalisdeficit.blog.hu/2016/04/16/ne_huzd_a_szad_vasarnap/full_commentlist/1#c30110134

Pop40 2016.04.24. 14:24:02

@nincs_itt:

Hazudsz, analfabéta. Szokásod szerint.
Aki meg mellélőtt, az te vagy, nem én. Momentán te hazudtad be, hogy én egy kalap alá vettem a tűzoltókat az eladókkal, mert ahhoz is hülye vagy, hogy visszanézz egy leírt kommentet. Aztán mikor szó szerint beidézem, akkor megint köpni-nyelni nem tudsz.

Igen. Nyilván az én időbeosztásom szar. Cirka 3-4-5 millióan járnak vasárnap vásárolni, de a magadfajta majomnak ebből az esik le, hogy az én időbeosztásom szar. :DD Hülye vagy, csak nem forogsz.

Hogy milyen helyek vannak a világban, elmondtam már, hogy leszarom. Vannak olyan helyek is, ahol bolt sincs, vannak olyan helyek is, ahol embereket esznek. Angliában pedig épp úgy nyitva a bolt vasárnap, mint itt. Vagy mindenhol azt kellene bevezetni, amit te szimpatikusnak tartasz ott, ahol épp vagy? Már bocs, de ki a náthás f.szom vagy te?

Azt is leírtam már, hogy messze nem az én kormányom, de persze egy magadfajta analfabéta hülye ezt se fogta fel. :D

A linked meg pont nem szól semmiről, belinkelted az egyik semmitmondó locsogásod, úgyhogy felteszem a kérdést újra:

"Ehelyett arra válaszolhatnál, amit már 50-szer megkérdeztem, de mindig elsunnyogtad a választ: mi a helyzet a buszsofőr, a pincér, és a strandon dolgozók vasárnapjával? Nekik nem jár?"

Én türelmes vagyok, még a magadfajta visszamaradottal is. Addig fogom ismételgetni a kérdést, amíg vagy válaszolsz, vagy eltakarodsz. Terelhetsz, hazudozhatsz, nem különösebben izgat. :D

nincs1itt 2016.04.24. 15:04:31

@Pop40: jó! látom az ápolók késnek a muszály-kabáttal...

te nem türelmes vagy, hanem olyasvalaki akit a képzelt barátai is kiközösítettek.

senki nem áll veled szóba, ez érthető a kommenteidet figyelve.

fárassz valaki mást, esetleg ablak zsiráf és a mosómasa mosodája leküzdése után ismét nekifuthatsz a hozzászólások olvasásához. a megértés még nem garantált számodra a két alapmű ismeretében sem!

ezek után nem csodálkozom, hogy az időbeosztás sem megy, meg a főnököd is ott szívat ahol ér...

Pop40 2016.04.24. 22:39:13

@nincs_itt:
A nem analfabéták j-vel írják a "muszáj" szót, kiscsillag.
Látom, helyesírásból is megbuktál, nem csak alapfokú olvasásból.

Hiába rizsázol, hazudozol, és terelsz, mondtam: erre a kérdésre válaszolni fogsz, vagy eltakarodsz, harmadik opció nincs.

"Ehelyett arra válaszolhatnál, amit már 50-szer megkérdeztem, de mindig elsunnyogtad a választ: mi a helyzet a buszsofőr, a pincér, és a strandon dolgozók vasárnapjával? Nekik nem jár?"

Mondtam, én türelmes típus vagyok. Az ilyen analfabéta majmok is megérdemelnek egy lehetőséget, mint amilyen te vagy.

Pop40 2016.04.24. 22:41:17

@nincs_itt:

Bár gyanítom, az "eltakarodsz" opció játszik majd itt, mert erre a kérdésre nincs válasz, nemhogy tőled, értelmes emberektől sem. :-)
De addig kapálózz még kicsit. :D

nincs1itt 2016.04.25. 16:59:05

@Pop40: hilyába no! azért a lényeget sikerült megragadnod, te szerencsétlen troll...

leírtam már mit gondolok az általad feltett kérdésről.

te türelmes? mint említettem volt, gondolom már gyerekkorodban is rántott húst kötöttek a nyakadba, hogy a kóbor kutyák legalább foglalkozzanak veled!

keresd ki a választ, idézd ide, majd takarodj vissza a többi ostoba közé kajabálni...

Pop40 2016.04.26. 05:33:39

@nincs_itt:
Idegesnek tűnsz, husi. :D
Értem én, hogy zavaró, hogy ostoba majom vagy, de ne a világot (és pláne ne engem) hibáztass azért, mert még magyarul is képtelen voltál megtanulni, nemhogy olvasni (pláne érvelni. :D)

Reagálnék én a lényegre is, örömmel, csak sajnos semmi, ami nyomokban is lényeget tartalmazna, nem lelhető fel a hablatyolásodban.
Mit is írtál te le? Kínodban már mindent, csak épp a kérdésre a választ nem.

Szóval mit is válaszolsz rá?

"Ehelyett arra válaszolhatnál, amit már 50-szer megkérdeztem, de mindig elsunnyogtad a választ: mi a helyzet a buszsofőr, a pincér, és a strandon dolgozók vasárnapjával? Nekik nem jár?"

nincs1itt 2016.04.26. 17:38:36

@Pop40: tényleg komoj balyok lehetnek nállad!

na jáccál tovább amivel szoktál!

Pop40 2016.04.26. 23:31:50

@nincs_itt:

mi a helyzet a buszsofőr, a pincér, és a strandon dolgozók vasárnapjával? Nekik nem jár?
süti beállítások módosítása