Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2017.02.07.

Már csak 10 nap és jöhet Orbán legnagyobb pofára esése

Hakapeszi Miki

Vagy annak beismerése, hogy nem csak az ország nagy része, de a legfelvilágosultabbnak gondolt Budapest is csak arcoskodik, de amikor tehet magáért, akkor szarik az egészbe. De ugye a cím bizonyul igaznak?

Géza mester már körbejárta, hogy mi a tét, mi a vissza nem térő lehetőség. Ezt a népszavazást már nem tudják megakadályozni, ha összejön elég aláírás. A következőig már megemelhetik a határt, kitalálhatnak bármit, aki lehetetlenné teszi. Ennél legfeljebb jó nagyot kerekítenek lefelé, a nem egyértelmű aláírásokat nem fogadják el, de ha most azt mondja a város, hogy véleményt akar mondani, akkor nem tudják megakadályozni.

Igen, tökre értjük, ha valaki fosik attól, hogy az aláírók listája Kubatovnál köt ki, főleg ha állami tulajdonú cégnél melózik. Nem is merjük biztosra mondani, hogy ennyire még nem romlott a rezsim, csak bízunk benne. Baromi fontos, hogy itt most még nem az olimpiáról szavazunk, hanem csak arról, hogy megkérdezzék-e a város, az emberek véleményét. Arról, amit maguktól is meg kellett volna tenniük, de nem tettek. A kamu menekültes szavazás persze kellett nekik, de az olimpiáról maguk döntenének, félnek a nép szavától.

Jó hír, hogy a célegyenesbe fordulva az eddig undorító módon taktikázó kommerek is végre beleálltak a dologba - nyugi hülyék, az nem pálfordulás, hogy korábban támogattátok az olimpiát, most csak az a kérdés, lehet-e róla véleményt mondani. Szanyi kapitány, aki korábban eljátszotta a durcás kisfiút, most már hozta az aláírásokat. Sok mindenért fikázhatnánk, de ezért most respect, pártjának később esett le, hogy hány az óra, most már beindították a kampányt. Gyurcsányékról sem tudta senki, hogy mi a faszt akarnak, ők mindig is csak taktikáztak, sok őszinteséggel a világért sem lehetne őket vádolni, de ezt Öreg harcos kartárs kitárgyalta.

Azt írják, hogy már az elejétől kezdve buzdították tagjaikat az aláírásra, de erről valahogy kifelé nem nagyon beszéltek, a momentumosoknak se tűnt föl. Tegnap viszont ők is egyértelműen a szavazás mellé álltak, jó lenne, ha nem csak az online térben tennék ezt, hanem az utcán fagyoskodva is.

Most 10 napra felejtsük el a szánalmas ellenzéki vitákat, mindenki arra koncentráljon, hogy minél több hívét bírja rá az aláírásra. De a legfontosabb azok megnyerése, akiknek régóta tele van a faszuk mindennel, ami politika. Ez most arról szól, hogy rajtunk múlik, kérjük-e a (lehet, soha vissza nem térő) lehetőséget a véleménynyilvánításra. Egyszerűen bűn kihagyni. Ezt mondja el mindenki az összes jó szándékú bizonytalankodónak és akkor összejöhet a szükséges mennyiség, Budapestnek jeleznie kell, hogy nem hajtotta igába a fejét.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

155 komment

Címkék: olimpia népszavazás Momentum Mozgalom

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr9912229446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

otegi 2017.02.07. 16:13:31

Nagyon sajnálom, hogy csak a budapestiek írhatják alá. Az egész ország f@szával verik a csalánt.

Manfréd Sipeki 2017.02.07. 18:18:42

@otegi: Én meg azt sajnálom, hogy 30év után már nem vagyok budapesti, nem írhatom alá. :(

BAZINGA2 2017.02.07. 20:08:08

Kiderült, hogy Magyarország...Budapestből áll. Nem értem, hogy miért, hiszen az egész ország adózik!?

Tamás Paitz 2017.02.07. 20:08:31

Én se írhatok alá szeptembertől nem vagyok Budapesti 59 év után.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2017.02.07. 21:48:48

Én vidéki vagyok, de nem írnám alá.

Nekem senki ne szidja az anyámat, hogy hátráltatom az országot! Nem kívánom senki halálát, de ha padlóra került eü-vel meg oktatással végre felnyithatnánk a normális jobbosok szemét, hogy merre tart az ország, akkor megérné egy olimpia, ami csődbe viszi az országot.

Mert ebből csőd lesz, ahogy ezek gazdálkodni tudnak (illetve nem tudnak). A legnagyobb veszély, hogy jól sikerül az olimpia, és az nagyon megerősítené Orbánt, hát erre szinte nulla az esély.
Egy dologra jó a népszavazás, hogy lássák a nemzetközi illetékesek, hogy itt mi a pálya. Viszont ha véletlen nyernek az igenek, vagy nemek esetén is megkapja Orbán a rendezést, az nagy csalódás lesz a most aláíróknak, és egyesek nem bírnak már el ennyi kudarcot.
Szóval leginkább azt mondom, hogy nem kéne hergelni az embereket, és inkább más témák mentén politizáljon az ellenzék! (Ha mégis idejönne a sok külföldi, akkor lehetne tacepaózni, hogy vidéken mekkora a nyomor, vagy Orbán kénytelen lesz Patyomkin falukat fölállítani.)

legális 2017.02.07. 22:24:37

Szégyelljétek magatokat és közben merjetek kicsik lenni.
Most már az M(SZ(M)P is előmerészkedett aláírást gyűjteni
Nem is való nektek csak a Lakatos Dzseni meg Abdullah, költsétek arra a pénzt. Ők biztos többet hoznak egy olimpiánál, vagy egy világkiállításnál.
Nekik fizessetek 36% adót, de nehogy munkára fogjátok őket, mert az megárt nekik, de lehet nektek is.
Kezdjetek agitálni, nem lesz egyszerű vagy 600 ezer x-et összeszedni budapesten, nincs annyi nyugdíjasotok, cigányotok. De próbálkozni lehet. Végül is most sem a demszki/megyó féle metró fáj nektek.

VT Man 2017.02.07. 22:24:46

Lattam kulfoldi magyarok koreben is a felhivast, hogy "akinek van budapesti lakcimkartyaja, irjon ala".

Mondjuk ez szerintem nem korrekt.

legális 2017.02.07. 22:24:59

Még egy ilyen tetű blogot.
Írom itt az igét nektek, majd elküldésre kerül és elvész.
Mert moderálni kell. Demokraták...

Gazz 2017.02.07. 22:25:06

@otegi: Teljesen igazad van, viszont vedd légyszíves figyelembe, hogy így van esély kikényszeríteni a népszavazást.
Ha országos lett volna a gyűjtés, lehet nem érdekelt volna elég embert az ügy.

iattilagy 2017.02.07. 22:25:24

@BAZINGA2: Jogilag a pályázatot város adja be, nem ország, ezért lehet csak itt népszavazás. De nyugalom a Budapesti támogatottság még az országosnál is alacsonyabb szóval ez nem probléma.

legális 2017.02.07. 22:25:36

Ti nem akartatok világkiállítást. Ti nem akartok olimpiát. Ti akartok 36%+ szja-t. Ti nem akartok családi adókedvezményt, de akartok segélyt, családi pótlékot. Ti akartok migránst simogatni, de nem akartok kárpátaljai vagy erdélyi magyarral együttélni.
Van nektek rend a fejetekben? Vagy csak a a dafke, meg deazorbán. Ha mégis sikerül 600ezer szavazót urna elé vinni, utána mi a jó fenét fogtok csinálni és kinek a vezetésével, bátor budapesti ellenállók? Voltatok már Gödöllőn, vagy Abonyon túl? Tudjátok, hogy van nagyobb hegy a Budai Hegységnél?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.07. 23:16:05

"Ezt a népszavazást már nem tudják megakadályozni, ha összejön elég aláírás."

Dehogynem. Kidobálják a fele ívet, és nem lesz meg a szüséges aláírásszám. Fejem rá.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.07. 23:16:20

@legális: "Ti nem akartok olimpiát."

Én nagyon szeretnék budapesti olimpiát.

De azt, hogy a felét ellopják, a felét eltékozolják, és az olimpia után egy hónappal készül el minden, azt a lebőgést nem akarom.

Netuddki. 2017.02.07. 23:16:32

@otegi: Ezt köszönd a fideszes választási bizottságnak és az elqriának.

Netuddki. 2017.02.07. 23:17:03

@legális: Ostobenkó tolvajfideszes! Ha elköltöd a rezsi és a kajapénzt lapostévére, akkor mit adsz enni a gyerekeidnek, és hol fogod felnevelni őket ha elárverezik az otthonodat? He?

pamut 2017.02.07. 23:17:23

"Hozzászólásod előzetes moderáció után jelenik meg."

Végre... annyi év teljes önfeladás után.... végre legalább egy lépés a trollok ellen... végre nem kell olvasni Orbán rohamosztagos trolljainak blog-rombolását, tudatos szemetelését, őrjöngését... végre valahára.

Ami az olimpiát illeti:
Most hogy a szocik is beszálltak nyilván meglesz a kellő számú aláírás. Népszavazás viszont vagy nem lesz, vagy nem úgy ahogy ahogy a Momentum akarja, Orbán így vagy úgy de meghekkeli a dolgot. Neki minden ügy csak arról szól hogy szolgálja-e az ő hatalmát, érdekét, vagy sem, netán pont ellenkezőleg. És ha ellenkezőleg, akkor megtámadja. Így lesz most is. Az ország érdeke természetesen nem érdekli.

bombázótiszt 2017.02.07. 23:17:45

@legális: Nem akarunk olimpiát. Nem akarunk világkiállítást. És voltunk Gödöllőn túl is már. Talán ezért nem akarjuk hogy a Budai hegységnél is nagyobb pénzkupacot égessen el pártunk és kormányunk.

pamut 2017.02.07. 23:18:14

@legális:
Azt kihagytad, hogy "ti akartok világvégét".

Tudod, nem tudom mi a rosszabb: ha komolyan hiszel ebben a döbbenetesen primitív logikában, amit a hangok mondanak neked az Echo TV-ből, és ami egyébként egy az egyben a fideszes propagandának is a legalja, vagy ha tudod jól hogy ostobaság, de mégis mondod. Mert nem bírod ki támadás, rágalmazás, indulat, provokáció nélkül.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.02.07. 23:18:33

@legális:
Látom, folyamatosan erőlködsz!
Kemény meló! Meg kell dolgozni Habony papa dohányáért!
Írod:
"Tudjátok, hogy van nagyobb hegy a Budai Hegységnél? "
Tudjuk!
Pld. az Ural!
Na azon túl fogsz kedvenc Vezéreddel üdülni.

birka menet 2017.02.07. 23:18:55

@legális:

ti meg csak egész életetekben a Lopbán seggét akarjátok. Ti csak azt akarjátok hogy ez a hibbant felcsúti diktátor még annál is többet lopjon mint amennyit itt 1000 éven át összesen nem lopott senki. Ti marhák 15%-os szj-at adtatok az összes milliárdosnak és milliomosnak. Ti segghülyék 10%-os nyereségadót adtatok a közpénzböl felhízlalt Gázszerelő milliárdos hasznú cégeinek. Ti bolondok milliárdos adókedvezményt adtok a fideszes Andi Vajna tolvajoknak. Miközben tinektek még orvos sincs 30 kilométeres lakókörzetetekben.

Ti csak egymßas közt a birkamenetben tudtok megélni. Fogjatok össze a tolvaj vezéretekkel, aztán csináljatok magatoknak Felcsúton egy saját olimpiát úgy, hogy majd ti beájult fideszes barmok dobjátok össze rá pénzt. Cserébe majd elmondjátok, hogy bár az ükunokáitok gatyája is zaciba került, de kibaszott nagyott nőtt a nemzeti érzésetek.

Ti fidesz birkák tényleg a 21, század leghülyébbjei vagytok. Ha kiraknák a szürötöket Magyarországon kívülre, rögtön éhen halnátok mert semnmihez nem értetek, egy darab idegen nyelvet nem beszéltek. Még a makogás szintjén sem. A migránsok meg az okos telefonjaikkal röhögve húznának el mellettetek, ahogy csak álltok szájtátva a szögesdrót kerítés túloldalán, miközben ti még azt se értitek amikor elmondják nektek angolul, hogy merre van Európa, merre kellene elindulnotok.

aaabbbccc 2017.02.07. 23:19:25

ha lesz nepszavazas es elmegy 40% es a 40% 96%-a nemet fog mondani, akkor mit fogtok mondani? hogy bukas vagy hogy figyelembe kell venni az eredmenyt ?

dare 2017.02.07. 23:31:36

Most végre valahára tehetnének a vidéki emberekért valamit a Budapestiek. Mert ennek a levesnek a levét ők fogják meginni(a merjünk nagyok lenni-t).
Minden értelmes ellenzékinek eszerint kell cselekednie.
Ha kiállnak elszántan értük nem fogják elfelejteni.
Bele kell állni ebbe az aláírásgyűjtésbe nem csak úgy, hogy aki akar az benézhetne aláírni, hanem igenis oda kell állni, tök mindegy mit mondtak régen, a most a fontos.
Meg kell győzzék a híveiket ennek az egésznek az értelmetlenségéről.
Nem kell érte napokig fagyoskodni valami téren, csak alá kell írni egy papírt, és lám, tettem valamit a honfitársaimért.
Ez olyan nagy kérés?
Nem képesek 138 ezren egy ügy mellett kiállni, ami nekik is rossz, a vidékieknek meg vonatjegyre se lesz pénz, hogy megnézzék az egészet.
Valahányszor látok képeket az aláírásgyűjtőkről, csak kölyköket látok.
Ezek a fiatal srácok (aktivisták) győzködik az embereket csak?
Remélem vannak mellettük meggyőző emberek is, mert arra van szükség jelen esetben.
Mindig a vidékieket vádolják közönnyel meg beletörődéssel.
Szerintem jobban megmozdulnának egy ilyen ügyre.
Ha be tudná nekik valaki adni, hogy az olimpia értük van, az meg is érdemelné, hogy irányítsa az országot.
Ez szinte lehetetlen.
Nem hiszem el, hogy ennyi ellenzéki párttámogatással ez ne jönne össze.
Akkor itt valami nagyon nincs rendben.

élhetetlen 2017.02.07. 23:31:55

@otegi: Igazad van, de azon nem lehet változtatni, hogy nem egy ország, hanem egy város pályázhat, ergo a város utasíthatja el, vagy fogadhatja el az eseményt.

Skankhunt42 2017.02.07. 23:32:08

engem érdekel, h mi lesz a vége, mert a jelenlegi kommunikáció szerint (egyre kevesebb cikk van a momo-ról) nem tűnik valami sikertörténetnek a sztori.

bóvli ország jobban teljesít 2017.02.07. 23:32:40

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: "Én nagyon szeretnék budapesti olimpiát."

Én is! De emellett szeretnék egy bazi nagy kaszinót Sukoróba. Meg egy Nemzeti Színházat az Erzsébet térre. Aztán pedig még minden megyébe egy Köröshegyi völgyhidat. Meg akarok egy új Malévot, amit nem viszcsődbe egy náci kormány sem. Mert ez mind kell ahhoz hogy a világ lássa, hogy nekünk van nemzeti érzésünk. De még mekkora!

Igenám, de ezek a rohadék fidesznyilasok mindezt megfúrták. Rohadt hazaáruló fideszesek, miattuk vagyunk Európa utolsó helyén, mert mindig elvették tőlünk azt,amivel megmutathattuk volna a világnak, hogy milyen fejlett ország vagyunk.

élhetetlen 2017.02.08. 00:33:27

@legális: A metró itt van és működik. El tudod mondani ezt a létesítendő, és itt maradó sportcsarnokokról, vagy a felépítendő és lebontandó (íjász pálya a parlament mögött, városligeti tó, stb) létesítményekről? Ezekből kinek lesz haszna? Hidat építeni meg lehet olimpia nélkül is, ha valaki azt akarna építeni, és nem másra költené a közös pénzt. Mit hoz az olimpia? Megismer bennünket a világ? Ha ehhez nem elég egy vizes VB a tervezett költség négyszeresével, akkor majd az olimpia? Mert te mersz nagy lenni?

Zsoltbacsi 2017.02.08. 00:33:39

Azert erdekes, hogy Fleto EVENTE 2500-3000 milliarddal adositotta el az orszagot.

Tehat csak az elkurasok arabol evente 4 olimpiat meg tudtunk volna rendezni...

élhetetlen 2017.02.08. 00:33:51

@VT Man: De, korrekt, ugyanis, ha megtartotta a budapesti címét, az azt jelenti, hogy lehet, hogy még visszajön (egyébként miért tartaná meg), és nem mindegy neki, hogy mire jön vissza. Az nem korrekt, ha olyanok szavaznak Magyarországon, akik soha nem éltek itt, és soha nem is fognak, nem is akarnak.

balada 2017.02.08. 00:34:15

@legális: ja hogy ha moderálják, akkor nem írok csúnya szavakat. Szóval az olimpia az egy felsőbb dolog annál hogy siker legyen annak megakadályozása. Szánalmas hogy semmi pozitív kezdeményezés sem jut az eszetekbe, és hogy megmutassátok hogy vagytok csak rombolni tudtok. Amikor meg kell magyarázni egy kisgyereknek hogy a nagyobbak miért verik szét a telefonfülkét, akkor azt szoktam válaszolni hogy szegények olyan gyengék és jelentéktelenek hogy semmi jót nem tudnak maguktól kitalálni, ezért így tudják csak felhívni magukra a figyelmet. Hajrá gyenge jelentéktelen barátaim, próbálkozzatok csak szétrugdosni az olimpiát, de ne lepődjetek meg ha váletlenül belefuttok egy képletes nyaklevesbe. De miért pont az olimpiát, könyörgöm?! Találjatok már ki valami mást!

VaradiJanos 2017.02.08. 00:35:03

A kutya ugat, a karaván halad.

balada 2017.02.08. 00:35:36

@birka menet: ezt a moderálást nem értem. A kukac legális írhat erős kifejezéseket?

legális 2017.02.08. 00:36:01

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: szerintem nem akarsz, de jól hangzik. Ha nem akarsz ezzel a vezetéssel, nagy bajban vagy, mert a többi vezetésre sokat kell várni. Meg amúgy is kellene egy főnök. A lopásról Budapesten az Alstom után talán nem kellene kiabálni.

öreg baka nem rakéta 2017.02.08. 00:36:14

@vigyüktúlzásbaadolgokat: Úgy látszik be vagy oltva értelmezés ellen. Ez csak azt akarja, hogy a budapestiek döntsenek, szavazással.. Annak a végeredményét elfogadják, valószínű nem lesz a város felgyújtva..............
Egyszerűen el fogják fogadni, hogy az agyhalottak szeretnék az ismeretlen végösszeget (amit ők is fizetnek) és kényelmetlenséget.

élhetetlen 2017.02.08. 00:36:31

@bóvli ország jobban teljesít: Hát, könnyű belátni, hogy a sukorói kaszinónál sokkal többet hoznak az országnak Vajna kaszinói. Vagy nem? Igen, mekkora baromság lett volna a Nemzeti az Erzsébet téren, ahonnét nagyon sok irányba tömegközlekedéssel is haza lehetett volna menni. Azt azért remélem, tudod, hogy a köröshegyi völgyhíd hosszú egyeztetések után jött létre, mint minden érintett falunak megfelelő dolog, míg a felcsúti kisvasút kinek is kellett? És gondolom, odavagy a várba költözésért, a várban lovarda építésért, a Városliget tönkretételéért, és azért, hogy nem a nyugati pu. mögött építik meg a kormányzati negyedet, hanem majd oda parkot telepítenek a sínek fölé, a Városliget helyett. Ezektől a döntésektől van „nemzeti érzésed”? Te szegény.

balada 2017.02.08. 00:36:58

kukac legális, ne tartsd magad többre másnál, ne szólj le másokat! Ha így is lenne, tartsd meg magadnak!
És mi van azzal aki mondjuk a mostani hatalom 4 lépésével egyetért, 6-tal pedig nem. Azt hova sorolod? Vagy ha nem 4:6 hanem más az arány?

legális 2017.02.08. 00:38:13

@pamut: Miért kellene moderálni amit írok. Senkit nem sértek meg, cserébe kapok minimum fideszbirkát, mert nem azt bégetem amit a posztoló, meg hitsorstársai és elvbarátai meg üzletfelei.
Engem a népszavazás eredménye nem riaszt, ti is tudjátok érvénytelen lesz. Ha meg mégsem, mit kezd vele a sok balliberális okostojat? Ki mögé fog beállni? Demszkyt rehabilitálják, vagy GyNémeth, vagy hazahozzák a kapitányt, esetleg Kunhalmira bízzák, hátha nem sül bele?

legális 2017.02.08. 00:38:31

@birka menet: köszönöm érdemi, kulturált válaszodat. Úgy érzem nem tudnék veled vitatkozni, leteszem a fegyvert.

ember100 2017.02.08. 00:38:41

@bóvli ország jobban teljesít:
Helló !

Igazad van !
Kaszinó sukoró helyett a vajnának és még online ellenőrzés nélkül
Nemzeti színház a város szélére közlekedés 2 es villamos
Kőröshegyi völgyhíd helyett stadiont esetleg kisvasutat amit gyerekkorában nem kapott meg
Malév lehet megvagyunk nélküle , wizzér , Rájenér , ízijet.... ez kérem a kapitalizmus .
És IGEN sajnos az utolsó helyek egyikén vagyunk.
Éljen a vezír !

Meg akarom tartani az állásom !
Mint a régi átkosban !

legális 2017.02.08. 00:45:45

@élhetetlen: Ha demszkyt nem váltja tarlós, akkor nem lenne 4es metród. Ti abban csak reménykedtetek, de egyedül a mellékes sikerült belőle.
Azt meg ne akard tőlem elvenni, hogy én is reménykedhessek valamiben, pl. az olimpiában.
A megyo/demszki féle 4es metrőt átszámoltátok már lélegeztető készülékre? Megszavaztattátok Miskolcot vagy Dorogot, hogy nem akarna-e valamit a 4es metro helyett?
Csak hogy én is demagog legyek.

legális 2017.02.08. 00:46:04

@balada: mutass egy kommentet ahol a kukac legális leszól másokat.

bkkzol 2017.02.08. 08:29:53

@BAZINGA2: Igen. Az adók nagy részét mégis Budapesten fizetik.

koala kóla 2017.02.08. 08:30:07

Pofára itt csak a ballibek eshetnek, hisz honnan szednének 800 ezer választót Budapesten az olimpia ellen?

gtri 2017.02.08. 08:30:22

@otegi:
A Nemzeti Választási Bizottság tavaly ősszel elkaszálta az országos népszavazásra irányuló kezdeményezést.
Nem lehetett országos népszavazás...szerintük.

Ezután jött a Momentum kezdeményezése a helyi (budapesti) népszavazásról.

Elzárták az országos népszavazás lehetőségét...maradt a helyi népszavazás kierőszakolása. Ezért gyűjtik az aláírásokat Budapesten.

gtri 2017.02.08. 08:30:43

@Zsoltbacsi:

Olimpia= 774 milliárd forint (szűken vett rendezési költségek, ennyi szerepel a PWC Megvalósíthatósági Tanulmányában) + "szükséges infrastrukturális befektetések" ezermilliárdjai

Még a pályázás költségeit sem tudják megsaccolni a "szakik". Eredetileg 10 milliárdra tervezték (Megvalósíthatósági Tanulmány névre keresztelt hazugsághalmazban), de már 6 hónap múltán 15 milliárdnál jártak.

"A Budapest 2024 üzleti tervében ugyanis nettó 15,0394 milliárd forint állami támogatás szerepel. Ezt a 2016-os és 2017-es évre kapja a társaság, köszönhetően egy 2015. december 23-i kormányhatározatnak. Vagyis a nyáron elkészült és elfogadott tanulmányhoz képest hat hónappal később máris másfélszeres büdzsével vágtak a feladatnak."

Aztán még hozzácsaptak 731 millió forintot a 15,0394 milliárdhoz (mert annyira jól becsülték a költségeket :))

Aztán jött egy törvénymódosítás, hogy TAO pénz is mehet a pályázat költségeinek fedezésére. (Nagyon fontos megemlíteni, hogy a TAO a kormány propagandája szerint nem közpénz. Erről sokan máshogy vélekednek. :))

Szóval egyre csak "olcsósodik" ez a pályázat...

A részletekről itt lehet olvasgatni:
index.hu/sport/2024/budapest/2017/02/01/budapest_2024_olimpiai_palyazat_koltsegei/

Összefoglalva:
Egy pályázat költségét sem tudják megbecsülni, nemhogy évekig elhúzódó építkezések költségét. Egyébként még 2002-ben 3750 milliárd forintra tették a "szükséges infrastrukturális befektetések" összegét.

De itt a másik példa: Vizes VB: Eredeti költségbecslés: 23 milliárd forint, Jelenleg hol áll: 90 milliárd forint

gtri 2017.02.08. 08:31:06

@legális:

Probléma az, ha egy népszavazáson kiderül, hogy az "emberek" akarnak-e kb 3500-4000 milliárd forintot olimpiára költeni vagy sem?

Ha önhöz hasonlóan sokan akarják (annak a tudatában, hogy bizony sok-sok-sok pénz fog elmenni rá), akkor az olimpia megrendezésére fognak szavazni és elsöprik az "aggodalmaskodókat".
Számomra furcsa, hogy egy "erősödő Magyarországon" küzdeni kell azért, hogy az emberek elmondhassák a véleményüket a GDP kb. 10%-át kitevő beruházással kapcsolatban. Hogy akarják vagy sem.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.08. 08:31:13

@VT Man: Miért? Az hogy a határon túli magyarok szavazhatnak, az korrekt?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.08. 08:31:48

@dare: Pontosan. Budapest tényleg tehet a vidékért. Ha lesz olimpia, azt a vidék is fogja fizetni, a vidék is megszívja. A fejlesztés pedig Budapesten lesz és Budapesten lesznek munkahelyek.
Ha Budapest nemet mond, akkor sokat tesz a vidékért.
De szerintem aláírást kellene gyűjteni a felcsúti olimpiáért, de azt fizesse Pénztáros Lőrinc!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.08. 08:33:31

@Zsoltbacsi: "Azert erdekes, hogy Fleto EVENTE 2500-3000 milliarddal adositotta el az orszagot.

Tehat csak az elkurasok arabol evente 4 olimpiat meg tudtunk volna rendezni..."

Ez egy ritka nagy hazugság.

Darth Revan 2017.02.08. 08:34:00

@legális:
"Ti akartok 36%+ szja-t. Ti nem akartok családi adókedvezményt, de akartok segélyt, családi pótlékot."

En orommel fizetem a 40%-os kulccsal az szja-t, mert ez azt jelenti, hogy jol keresek. Konnyebb 500 forintbol odaadni 100 forintot, mint 100 forintbol 10-et. Nalunk, itt a haldoklo nyugaton, joval a minimalber felett keresok sem fizetnek adot. Helyettuk en fizetek 40%-ot.

Csaladi adokedvezmeny rendben van, de emellett fontos a segely/csaladi potlek. En is azt mondom, hogy az vallaljon gyereket, aki megteheti. Ugyanakkor nem tehetjuk meg, hogy a mar vilagrajott gyerekeket hagyjuk ehen dogleni. Nem az abortuszt kell ellenezni, a megszuletett kisgyerekeket kell etetni es oktatni. Erre pedig aldozni kell. Akar 36%-os ado árán is.

Olimpia meg nem lesz. Nincs ra pénz. Ellopta viktor.

DFK 2017.02.08. 08:34:14

@VT Man: legálisan nem is lehetne magyarországi lakcímkártyájuk. Ha meg van, fizetik az itthoni tb-t?

DFK 2017.02.08. 08:34:52

@pamut: végre nincs ellenvélemény, nincs aki rátok bizonyítsa a hazugságokat.

DFK 2017.02.08. 08:35:02

@élhetetlen: a megtartott lakcímkártya arra utal, hogy itt nem fizet adót, de ha szükség hozza (pl Londonban túl hosszú várólista az orvosnál), akkor ingyen használhassa a magyarországi közszolgáltatást.

nu pagagyí 2017.02.08. 08:35:18

@BAZINGA2: Kérdez meg az AB-t. Ők utasították el a korábbi, országos népszavazási kezdeményezéseket.

nu pagagyí 2017.02.08. 08:35:22

@legális: Ugyanannyi pénzből ma már csak felcsúti kisvasútra telik.

torró 2017.02.08. 08:35:48

Először is kijelentem, nem bánom ha nem lesz olimpia!
Másodszor javaslom azoknak akiket itt egyesek letrolloznak, vagy le fideszbérenceznek, NEM KELL IDE KOMMENTELNI! Egyszerű! Én sem fogok. Csak ennyit akartam közölni!

Dinkainka 2017.02.08. 08:36:04

@VT Man: Az se korrekt, hogy egy külföldi szavazata, aki életében sem adózott Magyarországon, ugyanannyit ér, mint aki csak itt adózott! Orbánék csak lopni tudnak, és ezért nekik semmi sem drága!

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.02.08. 08:36:44

@otegi: Annyira ne sajnáld. Országos népszavazás esetén garantáltan nem lenne meg az 50%-os részvétel. Így is van esély rá, hogy nem lesz.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.02.08. 08:37:19

@Darth Revan:

"En orommel fizetem a 40%-os kulccsal az szja-t, mert ez azt jelenti, hogy jol keresek"

Legutóbb 140.000 bruttó felett volt a második kulcs az SZJA-t tekintve, a szoc elkúrók alatt.

Biztos, hogy a 100.000 nettó jól keresőnek számított ?

ebella 2017.02.08. 08:53:06

@vigyüktúlzásbaadolgokat: Miért kéne szégyellnie magát annak, aki azt gondolja, egy nagy ügy eldöntésének legalkalmasabb módja a népszavazás. Svájcban miden szarra szavaznak. Talán ők demokraták és nem is élnek rosszul. Jó példát róluk kéne venni, nem a ruszkik valagát nyalni!

Orbán nem egy nemtő, hogy mindet maga döntsön , olyasmit is, ami évtizedekre hatással lesz az országra.

hhh. 2017.02.08. 08:59:41

Percemberkék. Nagy a pánik...

Anna King 2017.02.08. 10:25:01

@VT Man: kulfoldon dolgozom, de van lakasom pesten. Az egesz csaladom itt el, ok videkiek, nem irhatnak ala. en alairtam, mert egyedul en tudtam. Meg azert is, mert haza szeretnék egyszer jonni. Meg mert a testveremnek gyerekei vannak es nem akarom hogy ezek a senkihaziak az o jovojuket is ellopjak.

legális 2017.02.08. 10:26:29

@Legeslegalja: meg az adót se sikerül darth kolleganak megsaccolnia. 500-ból 100 az olyan kicsi adó, ami elképzelhetetlen a szoclib időszakok alatt. Az is tévedés, meg a "jól keresés" is.
Nem gondolnám azt sem, hogy jóvalminimálbér felett nem kell adót fizetni, de amúgy jó kis hsz volt.

ursus artos 2017.02.08. 10:27:57

@DFK: "a megtartott lakcímkártya ... akkor ingyen használhassa a magyarországi közszolgáltatást. "

Hát kábé. Ami amúgy szintén lopás...

Conchobar 2017.02.08. 10:28:18

"Jó hír, hogy a célegyenesbe fordulva az eddig undorító módon taktikázó kommerek is végre beleálltak a dologba" - Nagyon ostoba lehetsz, ha te ennek örülsz. Eddig még minden kezdeményezés megfeneklett, amibe ezek beszálltak. Ha ők jönnek, akkor a tömeg meg távozik, mert nem akarnak ezekkel egy gyékényen árulni

Bmw 2017.02.08. 10:29:53

@DFK: Na most "Londonban túl hosszú várólista az orvosnál), akkor ingyen használhassa a magyarországi közszolgáltatást." ez nettó hazugság, ha kint dolgozol van tb kártyád ,és ha itthon megbetegszel a kinti biztosító fizeti.
Olimpia meg nem kell, mert az egész csak a lopásról szólna.
Asszem elég lesz nekünk (vagy az unokáinknak) a paksi bővítés is.

2017.02.08. 10:29:57

@hhh.: Ja hát ha olyan ember mellé állsz kezesként aki halmozza az adóságot, mint Gyurcsányék van Orbán, akkor valóban mi ok lenne pánikra. A nómenklatúra utódelit az egész országot kérdés nélkül kezesként láncolta egy gigászi adóssághoz. Nekem van munkám külföldön, szóval távolról örülök, hogy nem pánikolsz

konrada 2017.02.08. 10:30:00

A jelenlegi szabályok mellett elég felesleges a népszavazás.

...hiszen ha 3,2 millióan is - a szavazatok 98%-ában - arra voksolnak, hogy ne legyen:

a baloldali pártok tömbként kinyilvánítanák, hogy a szavazás nem érvényes, így a kormány azt ne vegye figyelembe...
A Jobbik kijelentené, hogy a nem választ ebben a formában nem támogatja...
A kormány meg úgyis azt csinál az érvénytelen szavazati arány miatt, amit akar....

Tom Bradley 2017.02.08. 10:30:02

Semmi hekkelés nem lesz, kiírják a népszavazást július közepére. Aztán majd szaladjatok haza a nyaralásból szavazni egy kicsit.

erkölcsi hulla 2017.02.08. 10:30:24

Még a gyerekeim is azt a pénzt fogják visszafizetni, amit ezek ellopnak majd. Mily szép, hogy egy párszáz fős klikk dönt milliók sorsáról, és ezt szinte igénylik az emberek. Birkák.

fehérfarkas 2017.02.08. 10:30:27

@Legeslegalja:

100.000 Ft nettó 7 évvel ezelőtt többet ért mint ma az infláció miatt.
És a 140.000 bruttó nem azt jelentette, hogy a 140.000-re a maximális sávkulcsot fizetted, mert a minimálbér összegéig ő sem fizetett szjá-t, hanem csak a minimálbér feletti résztől kezdte az szja fizetését. Vagyis ebből a 140.000 bruttóból vond le a minimálbér összegét, és csak a különbözet után fizettél szjá-t.
Ráadásul a szocik alatt a sávok határa folyamatosan ment feljebb, az adókulcsok pedig csökkentek. Persze a magyar átlagjövedelmet nézték a kiszámításkor és nem az osztrákét.
Ha az osztrákot vennék alapul, akkor egy magyar közepe vállalkozás vezetője sem fizetne személyi jövedelemadót, mert nem érné el azt a jövedelemhatárt.

Egyébként elárulok neked egy nagy titkot, ami valószínűleg újdonságként fog hatni neked: minden országban az adósávok meghúzásakor az adott ország jövedelmi átlagát és a mediánját nezik. Az adott országét és nem másik országét.

gigabursch 2017.02.08. 10:30:29

Csak tudnám, hogy az a sok-sok aláíró, aki most aláír, képes volt-e mondjuk anno elcsettegni a Kincstárhoz, hogy zeretné megtartani a magánnyugdíj pénztári részét.

Szóval:
Én anno a sok hörgő faszjancsi ellenére elmentem és avagyonkám azóta is megvan.
Az Olimpia ellen cselekedni meg legalább ennyire szűklátókörűség.

S ha lesz 138.000 aláírás, vajon lesz uszkve 800.000 e,ber aki egyöntetűen leszavazza az olimpiát???
Nem.
Jó ha a szavazásra elmennek 400.000-en, és nem lepődnék meg, ha 2/3-a az Olimpia mellett szavazna...

Utána ezek a késsel keresztelt helyre kis legények végre felfoghatnák, hogy az igaz közpénzelbaszást ők generálták, ráadásul úgy, hogy közben az általuk minden nap mantrázott OV csak nyer. Politikailag, gazdaságilag. Szar ügy...
Akinek ennyi sütnivalója nincs, az forduljon orvosához, gyógyszerészéhez.

Elég régóta nem élek már Bp-n, de maximálisan támogatom, hogy legyen Olimpia.

bbrrr 2017.02.08. 10:30:36

én a népszavazást még nem temetném, bár az tény, hogy visszaesett a kedv. Az első napokban nagy volt a lendület, de mostanra megfogyatkozott. Ha az utolsó egy hétben napi átlag annyi aláírást kell összeszedni, mint amennyit az első héten sikerült, akkor azért tényleg nagyon kell kepeszteni.

Viszont az olimpiát sem temetném. Ahhoz, hogy a népszavazás eredményes legyen, a budapestiek felének urnához kell járulnia. Ha 150ezer (tudom, hogy csak 138e kell, de az érvénytelenek miatt, ha csak 138e jön össze, akkor kizárt, hogy legyen népszavazás) aláírást nehéz összekaparni, akkor vajon 7-800e ember tényleg el fog menni szavazni?

Sajnos sok lesz az érvénytelen aláírás, mert Budapesten nagyon sok a lelkes vidéki, főleg eleinte szerintem sokan írták alá vidékiként. Most már talán tudja mindenki, de emlékszem, hogy már vagy egy hete ment a gyűjtés, amikor elkezdték hangsúlyozni, hogy csak budapesti lakcímmel rendelkező írhat alá. Bár lehet, hogy a pultoknál ezt már az első naptól hangsúlyozták.. És ugye, mivel a lakcímet nem kell ráírni, nem látszik, hogy az aláírások közül melyik érvénytelen. Ez majd az ellenőrzésen fog kiderülni.

Valamint a harmadik dolog: sok ember szeretne olimpiát, csak éppen szeretné ezt a véleményét népszavazáson elmondani. Ezért a népszavazásra aláír, és a szavazáson majd az olimpiára igent mond.

Amúgy nem gondolom, hogy az átlagember el tudja dönteni, hogy gazdaságilag jó lenne-e az olimpia. Ha ugyanezt a pénzt az oktatásba vagy az egészségügybe öntjük, annak lehet hogy még középtávon is rosszabb lesz a megtérülése, mint az olimpia gazdaságélénkítő hatásának. Persze, én sem vagyok szakértő... De én legalább tudom azt, hogy a többség nem látja az összefüggéseket.

Aki meg csak szimplán azért szavaz (és ír alá) az olimpia ellen, hogy majd a "zorbánnak jól megmutassa, hogy itt nem birka a nép", az sajnos egy megvezetett birka. A népszavazást arra kell használni, amire való. Hogy az adott dologról véleményt nyilvánítsunk, és a vezetőket felszólítsuk, hogy ennek fényében cselekedjenek.

Medgar 2017.02.08. 10:30:41

Valaki elmagyarázhatná, hogy miért is lesz pofára esés a népszavazás?

Tegyük fel, hogy összejönnek az aláírások és kiírják a népszavazást. A nemek száma kb. meg fog egyezni az aláírók számával legjobb esetben 150-160 ezer ember. Tavaly Budapesten 467 066 ember ment el szavazni, ebből 457 198 fő nemmel szavazott, igennel 9 868.

A szavazás érvénytelen lesz, de Orbánnak lesz egy gyönyörű statisztikája, hogyaszondja a budapestiek 75%-a olimpiát akar...

legális 2017.02.08. 10:30:43

@ember100: Tudod, hol a Nemzeti Színház? És a város széle?
Nem zavar, hogy butaság, amit írsz.
Elég elegánsan átsiklottál a völgyhíd meg a szellemi testvére, a homokba vájt alagút fölött.
Rettegj csak a munkádért meg a kommentjeid ellenértékéért

ursus artos 2017.02.08. 10:30:46

@Legeslegalja: "Legutóbb 140.000 bruttó felett volt a második kulcs..."
Tanárként 36%-on adóztam.

GyMasa 2017.02.08. 11:50:31

@DFK:
"legálisan nem is lehetne magyarországi lakcímkártyájuk. Ha meg van, fizetik az itthoni tb-t?"
Ha jol tudom, a magyar TB fizetese, vagy nem fizetese semmifelel kapcsolatban nem all a magyar lakcimkartyaval.

"a megtartott lakcímkártya arra utal, hogy itt nem fizet adót, de ha szükség hozza (pl Londonban túl hosszú várólista az orvosnál), akkor ingyen használhassa a magyarországi közszolgáltatást."
Nem, a megtartott lakcimkartya arra utal, hogy van bejelentett magyarorszagi lakcime.
Nekem Nemet TB-m van, ki vagyok jelentkezve a magyar TB-bol is, es, kepzeld az itteni, Nemet TB kartyammal siman el tudok menni Magyarorszagon is orvoshoz, mert elfogadjak a Magyar TB kartya helyett is.
Ennek ellenere van Magyar lakcimkartyam, bar nem hasznalom.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.02.08. 11:50:51

ALÁÍRTAM!!! :)))

NOlimpia

Aki államcsődöt szeret
S nem érdekli büdzsé keret,
Mert szűk agya nem éri át,
Az tol pesti olimpiát!

Fél ország csak éhbért keres,
Ősz tanárnak szeme veres,
Műszak után nővér éjjel
Ügyel s kórház rohad széjjel.

Metrón közlekedni lutri,
Büdös, mint egy mozgó putri;
Kátyúk, dugók, szmog és szemét…
Gyomrunk forog s -vágyunk nem ét-

Magyar ÁFA egetverő,
Menekül a munkaerő;
Műtetlenek már az epék,
Nincsen orvos, se ács, se pék…

Állam nem takarít havat,
Helyette stadiont avat,
S szolgáltatása bár selejt,
Adót szedni sose felejt:

„Kell olimpiai falu,
Kolbászfont kerítés falú!”
Rájönni nem kell egy Newton:
Olimpia legyen Csúton!

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2017/01/nolimpia.html

bbrrr 2017.02.08. 11:51:10

@ebella: "Svájcban miden szarra szavaznak. Talán ők demokraták és nem is élnek rosszul."
Ha azt hiszed, hogy Svájcban azért élnek jól, mert ők demokraták, akkor nagyon tévedésben vagy... :(
Ez inkább fordítva van: ők azért tudnak demokraták lenni, mert van rá pénz. A demokrácia sajnos nagyon drága.

(elég csak megnézni, hogy 1 db népszavazás mibe kerül, de ha azt nézzük, hogy hány órát ölnek az aktivisták az aláírásgyűjtésbe: egy szegény országban, ahol nincsenek eléggé megfizetve a dolgozók, és mindenki 12 órát dolgozik heti 6 napon a puszta megélhetésért, erre nem lenne idejük.)

legális 2017.02.08. 11:51:35

@fehérfarkas: azért a minimálbér adómentessége a minimálbérre volt igaz (iiletve ott sem, mert annak is volt adója, csak jóváírták). A jóváírás viszont a dúsgazdag 160.000 forintot keresőkre már nem volt igaz.
Nem mellesleg az emútnyócévben évente magasabb volt az infláció, mint most egy választásiciklus alatt.

2017.02.08. 11:51:52

Nyugi van.... nem lesz népszavazás.

Túl kis % az aki valóban ellenzi az olimpiát.

A politikai felhang pedig a momemtum ellen dolgozik.
A két soros támogatott kevés ehhez...

pamut 2017.02.08. 11:53:11

@DFK:
"végre nincs ellenvélemény, nincs aki rátok bizonyítsa a hazugságokat."

igen, ez pont így van, hiszen ez a kommented sem jelent meg, azaz nem tudsz kommentelni ebben a blogban, ugye? :)

azért árulkodó hogy nyíltan a trollok mellé állsz, hogy ennyire fáj neked hogy egy blog nem hagyja magát szétveretni orbán trolljaitól.

bbrrr 2017.02.08. 11:53:37

@Medgar: "A szavazás érvénytelen lesz, de Orbánnak.."
lof***t.
Ha lesz népszavazás, akkor azt hiszed, hogy a tavalyi ellenzéki "maradjon otthon mindenki" hozzáállást Orbánék lemásolják? Szerintem nem. Szerintem mozgósítani fognak, és arra buzdítanak, hogy az olimpiára szavazzon a nép. Szóval, ha népszavazás lesz, akkor az valószínűleg eredményes lesz, csak nem biztos, hogy az olimpia elleni fog nyerni. Sokan akarnak ám olimpiát...

pamut 2017.02.08. 11:53:49

@Medgar:

A pestiek többsége normális, nem akar olimpiát, tisztában van vele hogy ezzel sokat ártana az országnak. És ezt felmérések is igazolják, az, hogy erről nem tudsz, az azt bizonyítja hogy csak a cenzúrázott orbánsajtót olvasod. És akkor nyilván rengeteg másról sem tudsz, illetve beveszed a fideszes propagandát.

marcogo 2017.02.08. 11:55:36

@legális: persze hogy demagóg.
Hosszu lenne a lista, mi mindent lehetne lélegeztetögéppé átszámolni. Ugy gondolom, hogy a 2010-el kezdödö lista magasan nyer.

alien 2017.02.08. 11:56:24

@BAZINGA2: mert ez egy budapesti kezdeményezés, helyi népszavazás azt kezdeményezték tessék országosat csinálni

Jakab.gipsz 2017.02.08. 11:56:58

Tök mindegy van e vagy nincs az "Orbán-rezsimen" sapka. Itt az urbánus értelmiségi rezsim harca folyik a hatalomért, szeretnének ismét metró vonalakat ellopni, de ami a legfontosabb a magyarság identitásának a felszámolása az igazi, multikulturális filozófiai cél.
Az olimpia, vagy a pluralizmus csak a fügefa levél, mint ahogyan a neoliberalizmus is csak egy eszköz.
De vajon mi végre, ez a ricsajozás?

ednet2023 2017.02.08. 11:57:12

@ursus artos: Azért pontosítsunk: Nem a teljes béred adózott 36%-al. És volt olyan része is ami meg nem adózott. Ha kell segítség, leírom a sávos adózás számítási módját. :)

hangképzavar 2017.02.08. 11:58:18

Ezt nem tudják megakadályozni... Aha. Látjuk. A rendőr sorfalat persze nem azért küldték oda. Á, dehogy.

ednet2023 2017.02.08. 12:00:06

Jó lenne ha az "Olimpiát mindenáron!" kommentelők kinyitnák a szemüket és szétnéznének. Kicsit túl kellene látni a hétvégén.
Az elkövetkező 10 évben:
- Olimpiát rendezni (minimum véleményes a megtérülése)
- Paks 2 elindítása, hitelfizetés (ennek is negatív/pozitív kimenete is lehet)
... és akkor a nemzetközi helyzet várható negatív változásaira is fel kell(ene) készülnünk (pl. tartalék képzés). Mi lesz ha borul az EU? Tudom, a szerencsejátékos egy lapra is feltesz mindent, de azért mégse egy szerencsejátékos döntse el Magyarország jövőjét.
Ebben a helyzetben egy újabb kockázati elem felvállalása (lásd. Olimpia rendezése) mindenképpen a felelőtlen országvezetés kategóriájába tartozik.

laci_52 2017.02.08. 12:10:20

Nem lesz itt pofára esés, mert nem fogják kiírni a népszavazást. Fölösleges is lenne, mert a franciák keményen ráhajtanak az olimpiára, ezért úgyis Párizs fogja megkapni.

Piszkos Freud 2017.02.08. 13:15:21

Én szeretnék Olimpiai játékokat Magyarországon. Szerintem meg lehetne csinálni olyan módon, hogy megérje, és ne kelljen még a gatyánkat is letolni.

DE

Szerintem ez a kormány mindent megtenne, hogy a lehető legtöbbet zsebre vágja a beruházásból. Nem szeretném az Olimpia ürügyén még gazdagabbá tenni a nemzet gázszerelőjét, orbán vejét, meg a többi újgazdagot.

Hozzáteszem, egy baloldali kormány alatt hasonlóan gondolnám.

Nemmel szavaznék.

Sascha Braun 2017.02.08. 13:16:55

Néhány megjegyzés:
1, Orbán Viktornak igazából tök mindegy, lesz-e olimpia, úgyhogy ha nagy erőkkel sikerül is megakadályozni az olimpiát, akkor is elmarad a nagy kielégülés, győzelmi tort lehet ülni a nagy semmin, aztán sóvárogva nézni, ahogy 7 év múlva minden szem Párizsra szegeződik
2, újra van Budapesten 100ezer liberális, akik szívesen keresztbe fekszenek az aktuális "nemzeti ügynek", de ahogy kinéz, sokkal több nincs is
3, még ők is meg vannak győződve róla, hogy a Fidesz még legalább 8 évig kormányoz, és 2024-ben még mindig Orbán Viktor lesz a miniszterelnök, hiszen az egész csak arról szól, hogy Orbán Viktor ne tudjon olimpiát rendezni...én nem vagyok ennyire optimista, de nekik legyen igazuk
4, mai hír: a MOMA párttá alakul és indul a következő választáson. Ergo, az egész aláírásgyűjtés semmi más célt nem szolgál, mint összegyűjteni azt a szavazóbázist, akik majd 2018-ban biztosítják, hogy egy újabb kis agresszív törpepárt henyéljen négy évig a parlamentben.

Szóval az egésznek a lényege: a MOMA-sok jó érzékkel ráültek az aláírásgyűjtéses-népszavazásos vonatra, ami eddig a Fidesznek minden egyes alkalommal bejött, és most a birkák egy részét a saját karámjukba terelik be. Tökéletes időzítés, pont egy évvel a választások előtt. Ha ügyesen hergelik az embereket, meglehet jövőre az 5% és utána irány a húsosfazék. Ha valaki tényleg elhiszi, hogy ez az egész a 7 év múlva esedékes olimpiáról szól (aminek amúgy úgysem kapjuk meg a rendezési jogát, népszavazás ide vagy oda), az sokkal naívabb, mint bármelyik Békemenetes aktivista.

További jó gyűjtögetést, előre a 130, vagy hányezer aláírásért! :)

Sascha Braun 2017.02.08. 13:17:13

@hangképzavar: Pesten minden sarkon ott áll egy koszos bódé, ahol gyűjtik az aláírást, de nyilván az egész népszavazás sorsa azon áll, vagy bukik, hogy a Határ úton egy fél órára odaállnak a rendőrök. Nyilván. És csak azért állnak oda. Nagy erőkkel. A kispesti úri közönségen múlik az olimpia sorsa, az ország sorsa, a világ sorsa.

konrada 2017.02.08. 13:17:27

@ednet2023:
Azért maradjunk annyiban, hogy elég lelombozó volt, amikor az átlagfizetésnél még a reálbér megtartására nominálisan sem elég bruttó emelés több mint a felét lekapták...

...ilyenkor kicsit szégyelte magát az ember a jogosan képébe nevető minimálra bejelentett vállalkozók, és azok munkásai előtt a pancserságáért...

Zsoltbacsi 2017.02.08. 13:17:37

@GyMasa:

"Nemet TB kartyammal siman el tudok menni Magyarorszagon is orvoshoz, mert elfogadjak a Magyar TB kartya helyett is."

Bár orvosnál még nem voltam, de engem az osztrák tb kártyámmal elzavartak, amikor vért akartam adni az országos vérellátóban...

Elek Heck 2017.02.08. 13:44:27

@bbrrr: De Svácban nem is ilyen bal@asz módon csinálják a népszavazást. Reggel útbaejted az irodát és 5perc alatt megvan...

legális 2017.02.08. 15:03:48

@ednet2023: a sávos adózás matekja nem bonyolult.
nem volt adómentes rész, csak volt olyan réteg akinek az első sáv egy részét jóváírták.

ednet2023 2017.02.08. 15:04:00

@konrada: Nincs köztünk vita. A magasabb fizetésűek jól jártak az egykulcsos adóval, a kisebb fizetésűek meg nem. Az "én tanári fizetésemet 36%-kal adóztatták" kijelentés azonban pontatlan, túlzó és hangulatkeltő. Csak pontosítottam.

Blogtolo 2017.02.08. 15:07:13

A budapesti választópolgárok száma kb. 1.3 millió.
Ha nem tudják ennek 10 %-át összeszedni a "kormányváltók", hogyan akarnak "kormányváltani" ?
2014-ben Budapesten sok egyéni körzetben (8 a 18-ból) nyerni tudott az ellenzék (országosan ehhez képest csak +2 körzetben nyertek).
Tehát a minimum az lenne (ha ezt az egészet komolyan gondolják), hogy az összes ellenzéki szavazót mozgósítva hozzák a 130 ezer aláírást.
A "pofára eséshez" az kellene, hogy vagy 400-500 ezer aláírást összeszedjenek. (A majdani érvényes népszavazáshoz meg 650 ezer)
Kampányolni például ezzel tudnának:
"Ne engedjük a Fideszt lopni, mert mi tudjuk jól, mennyit is lehet ilyenkor ellopni. Ha erről bizonyság kell, csak nézzétek meg a 4-es Metrónál, vagy a sztrádaépítéseknél !"

zizi77 2017.02.08. 15:08:37

@hangképzavar: láttad a fényképeket? Körbekerítés nem volt. Egyk oldalról álltak a rendőrök, az aktivisták meg ugyanúgy szólongatták le az embereket. Megint vihar a biliben az egész a hírértékért.

zizi77 2017.02.08. 15:08:46

@Sascha Braun: a kettes pontot kivéve mindenben egyetértek. Azzal is csak azért nem, mert nem mindenki liberális, aki aláírt. :)

zizi77 2017.02.08. 15:08:56

@Zsoltbacsi: ha itthon fizeted magad után a minimális eü hozzájárulást, akkor ilyen gond nincs. Még vért is adhatsz. :)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.02.08. 15:09:03

Teljesen mindegy sikerül-e összegyűjteni, vagy sem.
Ha nem akkor is a NOB végiggondolja, mekkora lehet az ellenállás az olimpiával szemben. Ha sikerül, akkor sem lesz nagyarányú olimpia melletti kiállás.
A lényeg ez a népszavazás kezdeményezés eleve rendkívül rontja az esélyünket, bármi is lesz a végkifejlet.

Csa Csago 2017.02.08. 15:09:10

@Sascha Braun:

1. Jó lenne tudni te honnan tudod mi érdekli mi nem? :)
2. Régebben komcsit írtál volna nem liberálist. Na ez is érdekelne miért és honnan tudod hogy kik azok akik aláírják. Már láttad a listát? :)
3. Szerintem a korsó addig jár a kútra... Orbánék már ott tartanak és ezt sejted te is, különben mit érdekelne hogy hányan írnak alá.
4. Ez a demokrácia pártok jönnek mennek. Egyébként nem találod érdekesnek, hogy annyi ellenzéki szavazást elkaszáltak ha kellett kopaszokkal állták útját?
Most meg hopp egy tök ismeretlen csapat kap lehetőséget?
Oszd meg és uralkodj, kinek hoz többet a konyhára.

A következtetésedben fel sem merül, hogy akik aláírnak egy bődületes nagy lopást akarnak megakadályozni?

Csa Csago 2017.02.08. 15:24:06

@Sascha Braun: Van olyan hely Budapesten ahol 8 rendőrt egyszerre igen ritkán látnak.

Persze van ahol járdafestésért ki megy legalább 5...
Mert nem mindegy ki hívja oda őket.

Tényleg nem ezen fog múlni, de azért érdekes egy eset ez.
Olyan teszt szaga van.

Szelid sunmalac 2017.02.08. 15:24:18

@Zsoltbacsi: Mert bena voltal. Erdekes modon az en nemet kartyamat a patikatol elkezdve az orvosig mindenhol elfogadjak. El is kell, iszen ugyanugy fizetek adot. Valoszinuleg tobbet, mint a legtobb luzer.

Csa Csago 2017.02.08. 15:24:40

@Jakab.gipsz: Milyen problémát látsz egy népszavazásban?

high up! 2017.02.08. 15:25:36

@Sascha Braun: " újra van Budapesten 100ezer liberális, akik szívesen keresztbe fekszenek az aktuális "nemzeti ügynek",

Nömzöti Ügy!
Háezkurvajó!

Nömzöti ügy, mert Orbaneszku ezt hirdette ki a legújabb ámokfutásáról. Merbammeg ahol gurulnak a milliárdok a falusi gázszerelő meg a vej zsebébe, abammeg Nömzöti Ügy!
Aki mást mond, az 100ezer liberális, oszt beperejjük!

Na erre szoktam szoktam mondani, hogy fideszesnek lenni nem politikai kérdés hanem elmeorvosi.

Amúgy ti PISA bajnokok: a puci seggetek lóg ki a gatyából, errefel ti az ablakon dobálnátok ki az újabb 1000 milliárdokat? Mer ez Nömzöti Ügy? Akárcsak a 3000 milliárdos manyup vagyon eltüntetése pár hónap alatt? Az is Nömzöti Ügy vótt?

Oszt mi lenne észkombájnok, ha nem arra dobnátok ki 1000 milliárdokat, hogy a tök üresen álló stadionok a már ma is világrekord számáról 2024-ben megtízszerezödjön?

Hanem befektetnétek mondjuk 100 milliárdot az egészségügyi dolgozók képzésébe és bérezésébe.
Újabb 100 milliárdot a magyar gyerekek kihozatalára a funkcionális analfabetizmusból
Majd 10 milliárdot egy pártfüggetlen bünüldözői szerv müködtetésébe.
Majd 1 millió forintot meg abba, hogy ha kórházba kerültök, akkor legyen benn budipapír, hogy ne otthonról kelljen má ezt is bevinni.

Ami megmarad pénz, abból meg nem ártana már megkezdeni az adósságtörlesztést, mert ezen idő szerint, a "Nemmegszorításokat" még az unoáitok is fizetni fogják.
Ha egyáltalán lesznek olyan bolondok, hogy Bóvlisztánba születnek.

FOLYTASSUK!

gesol 2017.02.08. 15:41:26

@legális:
pamut
15 órája
@legális:
Azt kihagytad, hogy "ti akartok világvégét".

Tudod, nem tudom mi a rosszabb: ha komolyan hiszel ebben a döbbenetesen primitív logikában, amit a hangok mondanak neked az Echo TV-ből, és ami egyébként egy az egyben a fideszes propagandának is a legalja, vagy ha tudod jól hogy ostobaság, de mégis mondod. Mert nem bírod ki támadás, rágalmazás, indulat, provokáció nélkül.

2017.02.08. 15:42:02

@Sascha Braun:

"Néhány megjegyzés:
1, Orbán Viktornak igazából tök mindegy, lesz-e olimpia, úgyhogy ha nagy erőkkel sikerül is megakadályozni az olimpiát, akkor is elmarad a nagy kielégülés, győzelmi tort lehet ülni a nagy semmin, aztán sóvárogva nézni, ahogy 7 év múlva minden szem Párizsra szegeződik"

Micsoda megjegyzés?
Elköltünk tízmilliárdokat, hogy megpályázzunk egy olimpiát és Magyarország Miniszterelnökét, aki gyakorlatilag a projekt szponzora, nem is érdekli, hogy nyerünk-e vagy sem?
Hát te valami óvódásnak nézed ezt az embert, aki jó kedvében dobálja ki az adófizetői pénzt az ablakon?

2017.02.08. 15:42:20

@high up!:

Azt kedvelem benned, hogy mindig olyan kedvesen szólsz.... :D

ednet2023 2017.02.08. 16:04:48

@legális: Elnézést kérek a koromért. :) 1996 előtt volt 0% rész is. nav.gov.hu/nav/archiv/szolgaltatasok/adokulcsok/adotablak/sav.html
Egyébként igazából nem számít, csak a pontosítás miatt írtam.

Medgar 2017.02.08. 17:12:28

@pamut: index.hu/belfold/2017/02/08/a_fidesz_pillanatnyilag_a_teljes_ellenzeket_lemossa_a_palyarol/

Fidesz – 60 százalék
Jobbik – 13
MSZP – 10
DK – 7
LMP – 3
Együtt – 3
Momentum – 2
Kétfarkú Kutya Párt – 1
Liberálisok – 1

na4 2017.02.08. 17:12:39

Nagyon szurkolok, hogy időben összegyűljön a 138 ezer aláírás. Hajrá Budapest!! Ez az olimpia ötlet egy megalomán, cezaromán agyrém, és remélem sosem lesz belőle semmi.

Brix 2017.02.08. 17:44:25

Orbán sem akar olimpiát, éppen ezért hagyja az ellenzéket, högy " megnyerje " magának ezt az ügyet...Leváltani úgysem lehet, mert a migránsoktól rettegnek az emberek, Orbán meg garancia a migráns-mentes Magyarországra...Az életszínvonal is lassan emelkedésnek indult, ezért most nincs kormányváltó hangulat....

1ghost 2017.02.08. 17:45:13

Nah! Tök jó olvasni a blogot, Pamut polgártárssal maximálisan egyetértek, aki a következőket írja:

"Végre... annyi év teljes önfeladás után.... végre legalább egy lépés a trollok ellen... végre nem kell olvasni Orbán rohamosztagos trolljainak blog-rombolását, tudatos szemetelését, őrjöngését... végre valahára."

Bár megjegyzem, egy-két arcátlanul hazug troll még mindig átment a szűrőn!

Ami pedig az olimpiát illeti, hát remélem összejön a szavazás, és Budapest okosan dönt, törleszt valamit azokért a károkért, amit a fideszes banditák az országnak, s a jövendő generációnak okoztak.

Az olimpia költsége egy közel fix invesztíciót igénylő projekt, s ebből eredően az össznemzeti termék messze kevesebb mint 1%-ára rúg a gazdaságilag fejlett nagy népességszámú országokban.

Nálunk egyik feltétel sem adott, így a GDP-hez viszonyított értéke magas, 6-8% körüli, ami horribilis szám, sokszorosa annak, mintha az USA-ban rendeznék.

Az olimpiai pénz elköltése az élet más területein sokkal, de sokkal jobban hasznosul, a kiváltott társadalmi jólét ezáltal sokkal nagyobb, mint amit ez az összeg az olimpián keresztül hozna. Ez ilyen egyszerű

Olimpiát épeszű, az ország sorsának alakulásáért felelősséget érző ember nálunk nem támogathatja. Ez a nagy büdös helyzet.

subtotal 2017.02.08. 18:05:08

@Legeslegalja: "Legutóbb 140.000 bruttó felett volt a második kulcs az SZJA-t tekintve"

Nem igaz. Hogy hazudsz vagy rosszul emlékszel, azt csak te tudod. Számolgassál:

www.nettober.com/index.php?p=berkalk20100101

Itt a leírás is:
www.abranyibanyasz.hu/szemelyi_jovedelemado_szocialis_es_beren_kivuli_juttatasok_adozasa.pdf

17% a szuperbruttóra, ami a normál bruttóra nézve 21.6%

Adójóváírás ráadásul havi 266eFt-ig járt 15eFt értékben.

Jakab.gipsz 2017.02.08. 19:10:39

Mocskos a szád Mentális deficit, a fejed is ilyen?

Ezzel a démon csináló szöveggel vajon kire hatsz?

fidesz maszop dk egykutya 2017.02.08. 19:11:14

@subtotal: hát igen, vannak furcsaságok :)
bepötyögtem az első munkámban kapott 220 ezres bruttó fizetést, és megnéztem mikor mennyit kaptam volna:
2010 január: 148554
2017 január: 146000

"adócsökkentés" :DDD

bóvli ország jobban teljesít 2017.02.08. 21:55:35

@Brix: "Orbán meg garancia a migráns-mentes Magyarországra."

katicabogár, Orbán csak a lebutított csőcselék uralta, a bulgáriai életviszonyokhoz egyre közelebb kerülő Magyarosrszágra garancia.

Arról meg még bebúgatva se álmodozz, hogy Magyarország lesz a történelem első országa, ahol a lebutított csőcseléknek sikerülni fog a nyugati életszínvonalat megcsinálnia.

Janossz 2017.02.08. 21:55:53

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Mondhatod, nem értik az Istennek sem.
Ha lesz népszavazás, és mondjuk 25 % ellenzi a bulit, már elég a meghiúsuláshoz.
DE ezek a népek mindenáron mindig győzni akarnak...Csak azt ismerik.

polpetti 2017.02.08. 21:57:21

Srácok, ha Orbánék meg akarnák akadályozni a népszavazást, már rég megtették volna. Úgy tűnik, már nem annyira akarják ezt az olimpiát és a legjobban úgy tudnak kihátrálni, hogy rábízzák a piszkos munkát a népre. Orbán ezzel csak nyer, ha nem látnátok. 1) Nem kell újabb milliárdokat elkölteni az olimpiára, több marad a kasszában a választások előtt, amit el lehet osztogatni. 2) egy népszavazással Orbán bizonyíthatja a nyugat felé, hogy a baloldal állításával ellentétben itt demokrácia van, a nép véleménye számít, hiszen 1 év alatt több népszavazás volt, mint a baloldali kormányok alatt összesen. Orbán megint egy lépéssel előttetek jár és ti még asszisztáltok is neki hozzá. :) Észre sem veszitek.

pamut 2017.02.08. 22:02:14

@Medgar:
igen, akkor most szépen nézz utána annak is, amiről szó volt: hogy mi a budapestiek véleménye az olimpiáról. nagyon hamar megtalálod, fél perc.

ja, hogy ami cáfolna téged, arról direkt nem akarsz tudomást venni.... téged nem is kell hogy manipuláljon az orbánmédia, manipulálod te saját magad a vezér elvárásai szerint....

pamut 2017.02.08. 22:02:35

@fidesz maszop dk egykutya:

"bepötyögtem az első munkámban kapott 220 ezres bruttó fizetést, és megnéztem mikor mennyit kaptam volna:
2010 január: 148554
2017 január: 146000

"adócsökkentés" :DDD"

Tedd hozzá hogy most már az ÁFA is 27%, meg van még egy csomó új adó... de legalább arra nagyobb esélyed van hogy tepsiben hozzanak ki egy kórházból ha bekerülsz....

KissGecihuszár 2017.02.08. 22:05:43

Én inkább úgy mondanám; MÁR CSAK 10 nap van hátra és még mindig nincs min. 150 ezer (merugye kell némi puffert képezni az esetlegesen ezért, vagy épp azért érvénytelenné váló szignók okán!) aláírás egy 1.7 milliós vízfejben?? Tényleg ilyen mértékben beleszarik a legtöbb "derék" vízfejbeli polgár egy teljesen nyilvánvalóan az évezred (ha az M4 az évtized, akkor az olympia az évezred lenyúlása lesz, amennyiben mégis megvalósul, mert pár 10 ezren basztak aláírni!) top mutyijának ígérkező olympiába??? Mivel én még kint tartózkodom a történelmi NSZK-ban, ezért nem volt módom aláírni, de 15-én,amikor legközelebb egykori otthonomban járok, felkeresem a legközelebbi aláíró pontot és megteszem, ami állampolgári kutyakötelességem, azaz megtenni az 1. lépést a geci fidesz mielőbbi elkergetéséhez vezető úton, Isten engem úgy segéljen!!

Janossz 2017.02.08. 22:21:16

@polpetti: Hazudni méltóztatol.
A Dagály azért sikerült olyan otromba nagyra, meg drágára, hogy megfeleljen olimpiai úszószámokra is... Tehát véresen komolyan gondolják a rendezést.
Az eredeti terv 5+15 ezer ideiglenes lelátóval készült, ebből lett 20 ezres fix, ami bazilika méretű, kifűthetetlen, fenntarthatatlan légteret teremtett.
A Szent Cél érdekében persze.

1ghost 2017.02.08. 22:21:58

@polpetti:

"Orbán ezzel csak nyer, ha nem látnátok."

Dehogyis! Butaságod beszélsz! Egy megalomániás, ember - mint orbán - egy megalomán projekt elbukásával veszít. Ez faktum. Továbbá a fideszslepp is veszít, hiszen kevesebb lehetőség lesz a lopásra.

Magyarország pedig nyer. Ugyanis egy 2000 milliárdos olimpia, koponyánként 200 ezer forint extra adóterhet jelent csecsemőtől az aggastyánig.Egy négytagú családnak az olimpia 800 ezer forintba fáj.

Namármost. Mindezt szem előtt tartva arra jutni, hogy az olimpia bukásával orbán nyer, az nem más, mint fajtalankodás a józan ésszel.

trabant 2017.02.09. 00:36:56

@Zsoltbacsi:
Miért nem a nyugdíjmegtakarításokat említetted? Mindegyik egy negyed stadionra elég, úgyhogy abból nem lesz olimpia. Adóssághegynek az összeg többszöröse viszont fix, no meg az államcsőd is.

SJobs 2017.02.09. 00:37:31

Ez a projektet mar akkor buktatok, mikor elokapartatok a Mecs gyereket erre. Akar lesz eleg alairas, akar nem, a Fidesz nyert ezzel. Kerdes csak annyi, hogy kis eges vagy nagy eges lesz-e...

2017.02.09. 00:38:10

@legális: fölöslegesen téped a szád, a szavazás amúgy is lényegtelen. Nem Budapestnek ítélik oda.

2017.02.09. 00:39:43

@Zsoltbacsi: mert nem ismerték az adminisztrációját és lusták utánanézni. Azért kapsz orvosi ellátást az osztrák kártyádra, mert a tb behajtja a sógorokon.

2017.02.09. 07:47:24

@fidesz maszop dk egykutya:
2010 vs 2017 adózás:
Az aktuális bruttóm a 2017-es adójogszabályok szerint 25%-al többet hoz, mint 2010-ben hozna. Nekem, mérnökként jelentős pénzt hoz a vitya kormányzása, a feri meg ezt mind elvenné tőlem. Logikus, hogy sosem fogok baloldalinak titulált pártra szavazni. Persze ettől a vitya fikarcnyival nem lesz jobb ember. Mind a bal és jobboldalinak titulált pártok tagjai, mind a blogokon remeklő agitátoraik, elvhű szimpatizánsaik, vagy fizetett ügynökeik egyformán húskampót érdemelnek, illetve élve kolbászba darálást. Úgyis mindenki azt mondogatja, mennyien éheznek vidéken. Politikust a rászorulóknak! Kőfüstölő vagy gyorspác, ezesetben tök mindegy, az étvágy garantált.

anyo05 2017.02.09. 07:50:46

Nektek semmi vereség nem elég????:((((( Hát nem volt érzékelhető 1 sokkal fontosabb ügyben történt népszavazás eredménye??????? Még jó, hogy a nagyon pozitív költségvetési egyenleg miatt ilyenre is lenne pénz!!!!! De tartok tőle, hogy még kiírás sem lesz!!!!!:)))) A nép Olimpiát akar, Mo.-on!!!!!!

zizi77 2017.02.09. 09:28:21

@1234567890987654321: attól függetlenül, hogy az elejével egyetértek, nem vagy kicsit beteg? :)

zizi77 2017.02.09. 09:28:32

@pamut: nekem 3 gyerekem van, de ha csak 2-vel számolok, akkor is +30e netto, amivel most több marad, ha valaki 220-at keres. Aki ezt nem tudja igénybe venni, azt elhiszem, hogy nem vígasztalja, de nekünk nagy segítség.

nu pagagyí 2017.02.09. 09:43:46

Nehéz egy hét lesz még ez. Már elkezdtek a hatóságokhoz telepített lakájok akciózni. A választási iroda pártatlansága sem várható, a fűszálba is bele fognak kötni. Minden ocsmányság elképzelhető maffiakormányunk részéről. Még jó, hogy párttá alakul a Momentum, így az élesített civilbaszogtatást elkerülhetik.

Amúgy a civilekkel kapcsolatban nekem is lenne egy javaslatom, mivel egy párt, azt hiszem már fordulhat az AB-hez, a Momentum kezdeményezhetné, hogy az állam által kitartott álcivilszervezetek ne számítsanak civilnek. Utóbbihoz nyilván nem ártana egy kötelező éves beszámoló a magukat civilnek nevező szervezetektől, mennyi az állami, önkormányzati, állami cégektől származó pénz a költségvetésükben. Szerintem egy adott határ felett (kb. 20%, de 50 felett biztosan), nem illeti meg a civil jelző a hatalom által kitartott szervezeteket, amennyiben ténylegesen "politizálással" foglalatoskodnak. A civil jelzőt tartsuk fent a hatalomtól független állampolgári szerveződéseknek.

magyarparaszt 2017.02.09. 10:01:30

@zizi77: Ti tartjátok koldusboton Magyarországot, mert nektek elég ennyi a nyugati demokráciával járó életszínvonal helyett. Harmincezer forinttal megvesznek benneteket a döbrögik! Gyakorlatilag a te meg a többi hasonló segítségével tartják a magyar társadalmat félázsiában. Kösz, siserahad! És még büszke is vagy rá...

nu pagagyí 2017.02.09. 10:02:13

@zizi77: Olyan viszonyokat teremtettek, hogy segély nélkül életképtelen legyen egy átlag ember, vagy átlag család. Szükség van a hatalom "ajándékára", hogy hálás lehess. A helyzeten nem változtat az, hogy minek nevezik az ajándékot: "adókedvezménynek", "rezsicsökkentésnek".

Ma már nem a rászorultakat segélyezik, hanem az egész társadalmat, legnagyobb összeggel természetesen azokat, akik amúgy nem szorulnának rá, a közpénzből hizlalt, kiválasztott réteget. Arra gondosan ügyelnek, hogy az átlagember semmilyen álmát ne valósíthassa meg az "ajándékok" nélkül. Nem véletlenül nincs normális piac, butul a közoktatás és pusztítják a társadalombiztosítást. Sokáig akar hatalomban maradni az amúgy tehetségtelen és kártékony réteg, amely a nyakunkra telepedett. Nem akarnak polgárokat csak nekik kiszolgáltatott alattvalókat. Zavarná az üzletmenetet.

nu pagagyí 2017.02.09. 11:22:30

@1234567890987654321: Gondolom, valamelyik oligarchánál mérnökösködsz manapság, ha ennyire jól megy a korábbi piaci körülményekhez képest. Egy jó mérnök prímán megélt korábban is. Ha tényleg büszke lennél saját képességeidre és az elért kiváló anyagi körülményeidre, nem fájhat, hogy szolidáris legyél azzal a néppel, amelyhez tartozol. Utóbbi azt jelenti a te racionális nyelvedre lefordítva, hogy akinek jól megy, az nagyobb mértékben járul hozzá a társadalom kiadásaihoz, hogy mások is követhessék a példáját.

zizi77 2017.02.09. 11:22:43

@magyarparaszt: csakhogy én nem azt mondtam, hogy nálunk ennyi a különbség, hanem hogy ennyivel több marad annak , aki 2 gyerekkel 220-át keres. Szerencsére esetünkben ennek a sokszorosa marad meg. Egyébként mi a németeknél sem keresnénk sokkal többet, viszont ha csak a lakbérre gondolok, eszünkben sincs kimenni. Viszont annak, akinek alacsony a fizetése nagyon sokat számít az adókedvezmény. De, ha csak a novemberi átlagkeresetet számolom, ami 285e volt, már gyerekek nélkül is 11e nettóval több marad, mint a 2010-es rendszerben.
Nekem nem ez a legfontosabb, viszont fentebb a kétféle SZJA összehasonlítása miatt ment az osztás-szorzás. Azért az fura, hogy ha valaki azt írja jobban jár most anyagilag, akkor az azért hülye, ha meg azt mondja elszegényedett, akkor azért. Ja, és semmi közünk a kormányhoz, vagy a fideszhez, még mielőtt...

fidesz maszop dk egykutya 2017.02.09. 11:23:06

@1234567890987654321: menny is az a bruttó? Az én első bruttóm (ami ma is kb valós átlagfizetés) miért hoz kevesebbet?
Abból a 25%-ból meg érdemes levonni az áfát, meg az útdíjat, meg az a sok adóemelést is...

Medgar 2017.02.09. 11:23:43

@pamut: Mi is cáfolna engem? A Migráns szavazás kapcsán a fidesz sikeresen mozgósított Budapesten 450 000 embert. Az olimpia kapcsán talán sikerül mozgósítani 140-150 ezret, a közvélemény kutatások meg szerintem szart sem érnek.

A mostani aláírásgyűjtés egy dologra jó volt: a Momentum kapott egy jó kis adatbázist. Persze véletlen is lehet, hogy pont most alakulnak párttá.

blog pszichiáter 2017.02.09. 11:24:11

@1234567890987654321: Csakhogy a GDP arányos adó terhelés jelenleg magasabb mint a szocik alatt volt.

www.mfor.hu/cikkek/makro/EB__Magyarorszagon_csokkent_a_GDP_aranyos_adoterheles.html

Ez 2013-ig mutatja ki. A 2016-os 39 százalék volt. Ebből is látszik hogy még mérnök létedre is mennyire megvezethető vagy.

2008-ban például csak 20 százalék volt.

fidesz maszop dk egykutya 2017.02.09. 11:59:42

@Medgar: nem véletlen. Így volt a kezdetektől...

pamut 2017.02.09. 15:17:25

@Medgar:

ásít....

index.hu/sport/2024/budapest/2017/02/09/budapest_2024_olimpia_nepszavazas_felmeres_kozvelemeny/

"Nagyot hasalna a népszavazáson a budapesti olimpia"

"Egyre kevésbé akarnak olimpiát nemcsak a budapestiek, hanem az ország más területein élők is. A közvélemény-kutatás szerint a fővárosban nagy többségben utasítanák el 2024-et, ha sikeres lenne a népszavazási kezdeményezés, és lehetne voksolni a rendezésről."

pamut 2017.02.09. 15:17:33

@zizi77:
Sok probléma van a metakoddal:
1. Csak önmagadra gondolsz és azokra akik olyan helyzetben vagy mint te. Persze ha te önző akarsz lenni és leszarod az országot, az a te bajod, lelked rajta, én viszont az egész országban gondolkodom.

2. Elfeledkezel a világcsúcs ÁFA-ról és a sok új adóról, ami minden irányból apasztja a pénzed. És nem csak a tiédet, mindenkiét, azon milliókét is, pl. a nyugdíjasokét, akiknek csak nyugdíja van.

3. Nem lesz nyugdíjad. vagy lesz, de annyit fog érni mint ma 20ezer ft. Vagy lesz, de csak 75 éven felül jár majd. Vagy ezek valamilyen kombinációja, a lényeg hogy szépen éhenhalsz majd, ha a gyerekeid nem etetnek. Ugyanis fidesz lerombolta a fenntartható nyugdíjrendszer csíráját, és lenyúlta a 3 billiós manyupot, csak mert csorgott a nyála a pénz után. Milliókat nyúltak le tőled is ha volt manyupod, most meg örülsz hogy kapsz havi 30 ezret pluszba? Hát... :))
Ja és szintén felélték a devizatartalélokat is, hasonló arányban. Kicsit nézz már messzebb z orrodnál, kérlek.

4. Sokkal több pénzed lenne neked is, és mindenki másnak is, ha közben az ország nem csúszott volna le még a régiós rangsorban is, ha Orbán nem játszotta volna el az ország történelmének legnagyobb esélyét. AZ EU olyan pénzesőt dobott az országra az elmúlt évben, ami a magyar történelemben még SOHA nem volt. nem 5, hanem 50%-kal kellene hogy nagyobb fizetésed legyen, minimum. De a te szádat be lehet tömni gombokkal, Orbán pont az ilyeneket szereti.

zizi77 2017.02.09. 17:48:48

@pamut:
1. Nem hinném, hogy azt írtam volna, hogy csak nekem jó. Mint írtam, a keveset kereső családosoknak is. Én az adókedvezményt támogatom, nem a segélyt. Egyébként szenté ne avassunk?
2. Az ÁFA pont most csökkent több dolognál is, de a fogyasztást magad szabályozod, míg a bevételt nem.
3. Nyugdíj se így se úgy nem lett volna, mert az csak egy virtuális szám. Így is úgy is összeomlik, mire mi odajutunk. A gyerekeimet viszont úgy nevelem, hogy ne lökjenek majd a gödörbe annak idején.
4. Mint írtam fentebb, akkora különbség nincs a mi német fizunk, és az itteni között, hogy azért pl nekünk érdemes legyen lépni. Ez meg hogy lehet? És nem valami extra dolgot csinálunk. Én logisztikával foglalkozom, jelenleg gyes-en, férjem meg informatikus.

zizi77 2017.02.09. 17:48:58

@pamut: egyébként szó nincs róla, hogy minden tetszene, ami kis hazánkban történik, de itt most a nettó fizuról volt szó. Hidd el, én is örülnék, ha lenne jobb alternatíva.

Sascha Braun 2017.02.09. 17:49:27

@polpetti: Pont erre gondoltam, amikor azt írtam, hogy Viktornak tök mindegy, lesz-e olimpia. Vagyis nem tök mindegy, csak valószínűleg ők sem biztosak a dologban. Szóval mégegyszer az értetlenek kedvéért: ha az jön ki véletlenül, hogy lesz, akkor megrendezik és aztán lesz, ami lesz. Ha a nép keresztbe fekszik, akkor meg marad egy csomó pénz és lehet mutogatni, hogy a sok proli keresztbe feküdt annak, hogy végre legyen valami jó dolog az országban. Ha meg amúgy sem kapjuk meg a rendezési jogot, akkor is lehet mutogatni, hogy a sok proli miatt még esélyünk sem volt, hogy valami nagyot vigyünk végbe. Szóval igazából nekik bármelyik kimenetelnek vannak előnyei és hátrányai egyaránt. Ha valaki egy kicsit is figyel, kormányoldalról nincs semmilyen propaganda ebben az esetben, csöndben nézik, hogy a baloldal melyik csapdába sétál bele, kivárnak és utána majd ahhoz igazodnak.

Amúgy meg ez nem Orbán Viktor olimpiája, nem ő pályázik rá, és nem ő fizeti a bal zsebéből, és arra sincs garancia, hogy az erre szánt pénzt ellopják. Tudom, hogy most mindenki felhördül, de azért látni kell, hogy ez az egész "mindenki mindent ellop kétszer" hozzáállás csak egy szubjektív, kispolgári demagógia. Jól hangzik, lehet éjjel-nappal puffogtatni, nem kell semmivel alátámasztani, lehet hőbörögni. Én persze nem állítom, hogy nem lenne, aki jól járna az olimpiával, mint kivitelező, de ez az egész mentalitás nagyon kispolgári, amivel én nehezen tudok azonosulni. Anno az Szdsz a Strabagot tömte pénzzel, a Fidesz a hazai vállalkozókat tömi pénzzel (nyilván azokat, akikben ő megbízik), és könnyen előfordulhat, hogy egy beruházás drágább, mint kéne lennie. A kérdés csak az, hogy mennyivel drágább, mint kellett volna lennie, és hogy milyen minőségben készül el a munka. Ekkora beruházásnál az érdekeket nem lehet kikerülni, bárki van is kormányon. A kérdés csak az, hogy mik az arányok. Ez pedig pusztán egyéni hit kérdése. Van aki azt mondja, a szocik lopnak többet, van aki azt, hogy a Fidesz, de összességében senkinek fogalma sincs a konkrét számokról, beleértve az újságírókat, akik szintén a saját szájuk íze szerint produkálnak olyan számokat, amik jól mutatnak a címlapon. Amíg nincs bírósági ítélet arról, hogy XY ellopott Z mennyiségű pénzt, addig mindez csak feltételezés és a kisemberek hergelése kategóriába tartozik. Vagy úgy van, vagy nem. És attól, hogy valaki meggyőződéssel állítja, hogy XY sokat lop, az még nem lesz valóság, hiszen ugyanúgy fogalma sincs róla, mint bárki másnak.
süti beállítások módosítása