Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2017.04.17.

Így lehet Orbánt leváltani, nem hülye tüntetésekkel

Hakapeszi Miki

Akart a tököm ünneprontó lenni, de mintha kiveszett volna a realitásérzék az agyakból az úgynevezett ellenzéki oldalon. Csupa lelkes tudósítást lehetett olvasni arról, hogy mennyire megalázó a rezsimnek, hogy a tüntetők hülyét csinálnak belőle, hogy a túltolt propaganda ellen milyen frappáns válaszokkal szlogenekkel, mémekkel veszik fel a harcot a fiatalok. Ez persze jó, de aléljunk már el teljesen, arról valahogy nem esik szó, hogy egy kibaszott centivel nem kerültünk közelebb Orbán leváltásához. Sőt, a festékszóró zseni révén még távolodtunk is.

A haszonlesőket és az agyhalottakat leszámítva abban talán mindenki egyetért, hogy ezt az aljas rezsimet minél hamarabb le kell váltani, Orbán Viktort el kell zavarni. És hoppá, jövőre lesz egy úgynevezett választás, ami erre esetleg lehetőséget kínál. Nem az a legfontosabb kérdés, hogy milyen stratégiával lehet változás 2018-ban?

Ha igen, akkor ezek a bulitüntetések nem osztanak, nem szoroznak. Lehet rühellni a pártokat, de választáson Orbánt buktatni csak velük lehet. Tehát lehet faszbukon szervezni tüntit minden hétköznapra, lehet technóra reszelni és kézműves sörrel a gigában igen szellemes transzparenseket mutogatni az Oktogonon hetente ötször, a bajszos szarok ettől még csak röhögnek a markukba.

De az még csak egy komoly akadály, hogy az egyre nagyobb elégedetlenséget hogy hasznosítsák az ellenzéki pártok. Ha sehogy, akkor még csak nullában vagyunk, magyarul baszhatjuk. De amikor a tüntetésen a hirtelen ismertségre szert tett nagy rendszerváltó baromságot hint el, az már épp a céllal ellentétes hatást ér el.

Természetesen igaz, hogy a sokpárti demokráciában az arányos választási rendszer az igazságos. Az is igaz, hogy a Fidesz a saját érdekeinek megfelelően változtatta meg a rendszert olyanra, hogy még akkor is nyerjen, ha összességében a szavazók nagyobbik része elhajtaná a picsába. De: egyrészt választási mozgalom ennek megváltoztatására eleve marhaság, mert amíg jól járnak vele, Orbánéknak eszük ágában nincs a rendszeren változtatni, ezt lehetetlen tüntetésekkel, illetve bármilyen civil megmozdulással elérni.

Másrészt, s ez a fontosabb, a békés és teljes leváltásuk csak a jelenlegi többségi rendszerben jöhet össze. Lófaszt se ér, ha véletlenül kis többséggel nyer az ellenzék, mert a kétharmaddal bebetonozott rezsimszolgákat csak kétharmaddal lehet elküldeni, ennyi kell a demokratikus közjogi rendszer visszaállításához. Márpedig kétharmadot szerezni csak a mostani rendszerben lehet. A visszaalakítás arányossá  a Fidesz érdeke lesz akkor, ha a népszerűsége nagy mértékben csökken. Ezzel szemben ha a Fidesz bukását kívánjuk és a demokratikus intézményrendszer visszaállítását, akkor a mostani rendszerben kell őket egyharmad alá szorítani.

Ezen kell agyalni, a korrekt összefogáson, de leginkább a széles technikai koalíción, egy ideiglenes kormányon, ami csak annyit tesz, hogy kétharmaddal eltakarítja a Fidesz mocskát, aztán jöhet a normális választás immár arányos rendszerben.

Lehet és kell tehát tüntetni a kormány mocskos húzásai ellen, de jó lenne nyomást gyakorolni a szarfaszú ellenzékre is, hogy ezúttal ne kúrják el. A másfél millió narancsos káposztafej kivételével mindenki azt várja, hogy nőjenek fel a feladathoz.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

137 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr9012433313

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tüntetésekből mi a helyes továbblépés? 2017.04.19. 20:52:20

A tüntetésekből a helyes továbblépés az, hogy egy olyan pártot kell alapítani, ami a párthatalommentes demokrácia megteremtésének a célját tűzi ki, aztán indulni a választásokon és megnyerni azt. Orbánék is így csinálták. Nincs ebben semmi lehetetlen...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megamedve 2017.04.18. 08:46:42

Egyetértek.
A rendőrök állnak, a diákok piálnak, aztán ennyi. Jó dolog, hogy megmutatta az elégedetlenséget az ifjúság, de már az eredeti cél is kezd eltűnni a homályban, hogy miért is vagyunk itt?
Kis performansznak jó ez az egész, meg a bajuszagyúak vérnyomását is feltolja, de a vezérgeci röhög a markába.

tótágas 2017.04.18. 08:46:54

Egy frászt! Nincs igazad! Valakinek, valakiknek el kell kezdeni, hogy megtudjuk mit akar a többség. Ez így nagyon jól van, ahogy van. Miért nem kezdted el te? Miért ócsárolod azokat, akiknek volt merszük kiállni az igazukért? Minden elismerést megérdemelnek, mert ezek a fiatalok, már nem azok a fiatalok. Most már kár okoskodnod, az időt elszalasztottad. (Ha akartál egyáltalán valamit is bármin is változtatni.)

Magyarnaba 2017.04.18. 08:47:08

"egy kibaszott centivel nem kerültünk közelebb Orbán leváltásához."

Pontos diagnózis. Külön értéke, hogy a dilettáns politikai áldoktorok terápiája utáni állapotot rögzíti.

Ockham63 2017.04.18. 08:47:17

Mindig ez az ostoba arányos választási rendszer.
1. A választási rendszer Orbánék változtatása előtt sem volt arányos, csak arányosabb.
Utána lehet nézni. A történetének és létrehozásának érveinek is. (Már az eredetire gondolok, az 1990-esre, mert a változtatásnál nem volt érv, illetve: csak, mert nekünk most így jobb.)
2. Van egy ország, ahol, mivel ma négy komolyabb pártjuk van, bár szigorúan csak elméletileg, de mégis: a szavazatok alig több, mint 25 %-val a parlamenti helyek 100%-át lehet megszerezni. Ez az ország nem Afrikában van. Úgy hívják Nagy Britannia és Észak Írország Egyesült Királysága. Utána lehet nézni, utána lehet számolni.
3. Van egy ország, ahol több kevesebb rendszerességgel előfordul, hogy az összességében kevesebb szavazatot szerző jelölt nyeri a választásokat. Ez az ország sem Afrikában van. Úgy hívják Amerikai Egyesült Államok.

Szerző szerint tehát a fenti két ország választási rendszere nem igazságos. A UK-é egyenesen botrányosan aránytalan. Az USA-ban pedig a dolog pedig érdekes módon, csak azóta van napirenden, amióta nem az nyert, akinek "kellett volna". Előtte minden OK volt. Valami megmagyarázhatatlan okból kifolyólag mégis ez a két ország a demokrácia hazája illetve egyik mintaországa. Csúf példát mutatnak abból, milyennek kell lennie a választási rendszernek. Nekik mindenesetre jó pár száz éve.

Nem az arányos választási rendszer a kérdés. Nem a választási rendszer körüli maszatolás a lényeg. Nincs olyan választási rendszer, amely szerint 2010-ben vagy 2014-ben ne a Fidesz nyert volna. (Tény, nem kétharmaddal.) Az ellenzéknek (ha van olyan) az lenne a dolga, hogy szedjen össze több képviselői helyet 2018-ban, mint a Fidesz. A többi nyavalygás. Merthogy a feladat messze nem lehetetlen, csak dolgozni kellene rajta. Vagy marad minden így. Csak ne a választási rendszerre fogjuk! Please, please, please!

Shanarey 2017.04.18. 08:47:33

Ha nem is tökéletesen, de egyet értek.

tótágas 2017.04.18. 11:47:35

@Magyarnaba: Ha eddig nem tettél semmit, akkor most mit elégedetlenkedsz? Rendőrökre rontani, utcaköveket, molotov koktélokat dobálni, ahhoz nem kell sok ész, sem önuralom. "A türelem rózsát terem"-hez már inkább. Azt te sem akarhatod, hogy folyjon a vér!

gmihaly621 2017.04.18. 11:48:00

Hát Arányosék aranyosnak egyáltalán nem nevezhetők. A 2/3-os szabályok pedig idegbénító méregként működnek ma is. A 2/3-os szabályok módosításának Fidesz általi indítványozása nagy meglepi lenne. Agyalni pedig csak agyasok képesek. Hadházy is kispártmuftivá avanzsálása előtt elismerte, hogy milyen jó érzés nagy publikum előtt nagyokat mondani, és ennyi. Szóval...

Jules Berstein 2017.04.18. 14:00:25

@megamedve: Nem tudom honnan veszitek azt az agyament ötletet, hogy a FIDESZ-t le lehet váltani. Végzett már valaki nem pártérdekeket szolgáló közvélemény kutatást? Elkeserítelek benneteket a biztosan szavazók körében saját kutatásom alapján
a szavazók 80%-a Fideszre szavazna, indok:"" Nincs jobb." Hiába a korrupcióról szóló baloldali népmese, a lopás emlegetése, a választók megszokták, hogy a politikus az lop. De ezek legalább a nép gondjain is enyhítenek, nem akarom felsorolni az összes rendeletüket, és akciójukat, de azok elnyerték a választók tetszését. Egyébként 1000000 Ft--ot ajánlok fel annak, aki a világtörténelemből csak egyetlen uralkodót is tud mutatni, aki nem a híveit futtatta, hanem az ellenzéket. A migráns ügy kezelése meg végérvényesen bebetonozza a FIDESZT. Mert megérdemlik.

DrGehaeuse 2017.04.18. 16:26:43

@Jules Berstein: Na Ja!

Ráadásul a zorv-bán-fityisz nem maga a probléma, annak csak kicsinyke része, ha tetszik jéghegy csúcsa. Kedves vezetőnk és a vele egységbe forrott "ártunk és ormányunk" mögött ott tornyosul egy óriási hegy amit mindközönségesen mainapság NER röviditéssel szokás illetni. Ez a Nemzeti Együttmutyizási Rendszer ami 1956 november 4.-én ellenforradalmi támadással, idegen megszállás örve alatt jutott ahhoz a lehetőséghez, hogy berendezkedhessen mint a néphatalom-elbitorló önjelölt ál-politikai ál-elit rezsimje.

Legfőbb célja a NER-nek, hogy a NÉP nehogy véletlenül (politikai) Nemzet-té válhasson és hatalmát maga közül választott valós képviselet útján gyakorolva saját jólétéről gondoskodhasson.

a nagy hohoohooo 2017.04.18. 16:27:12

@Jules Berstein: Ekkora szellem sötétség csak és kizárólag Orbán seggében lehet,végigolvastam az orbánseggszolgálatos agymenéseket ,tiéd az Oscar...minek nektek érvelni,tanácsot adni,pont olyanok vagytok mint a alkoholdemencia tremenses aki még a saját hímvesszőjét sem képes elővenni a pisiléshez,kár belétek a levegő , ez a buta ,eltunyult nép érdemli meg ,ahogy nem tanult az előző 4+4+3 eddig évből ,és a feketeleves még hátravan,megérdemlitek...

mérsékelt CIA terrorista 2017.04.18. 16:27:47

Választást kell nyerni. Ennyike.

nezopontintezet.hu/analysis/egy-evvel-valasztas-elott-mit-latnak-kozvelemeny-kutatok/

De, arra semmi esély, ezért marad a CIA- puccs, Majdan- módra.

koala kóla 2017.04.18. 16:27:57

Egyetértek.

2018ban is el kell hajtani a ballibeket és a Fideszre kell szavazni.

élveteg 2017.04.18. 16:28:28

"Természetesen igaz, hogy a sokpárti demokráciában az arányos választási rendszer az igazságos. Az is igaz, hogy a Fidesz a saját érdekeinek megfelelően változtatta meg a rendszert olyanra, hogy még akkor is nyerjen, ha összességében a szavazók nagyobbik része elhajtaná a picsába."

Csodálatos hogy most hirtelen mennyien rájöttek hogy az arányos választási rendszer az igazságos Nem is értem hol voltak ezek amikor 1994-ben az első fordulóban a listára leadott 37,27 százalékkal a szocik a parlamenti mandátumok 54,15 százalékát szerezték meg és így is ( ha lett volna egy csöpp eszük és nem veszik be az szdsz-t ) kényelmes többségük lett volna Akkor nem volt gond az aránytalanság ?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.04.18. 16:55:09

@Jules Berstein: Ez már egy éve is rossz duma volt. Sajnos leülhetsz, egyes.

Brix 2017.04.18. 16:55:31

Az emberek úgy vannak vele, hogy mindenki lop, ha a politikai hatalom birtokosa lesz, ezért hidegen hagyja őket a korrupció. Ami érdekes: nő az életszínvonal, nőnek a bérek, Csok, egykulcsos adó, rezsicsökkentés, migràció kezelése...A többség nem fog vàltozàst akarni, mert nincs miért is nincs kire! Egyelőre Orbànhoz hasonló képességű ellenzéki politikus sincs...

tompus 2017.04.18. 16:55:35

Akik az arányos választási rendszert mantrázzák a legnagyobb ellenzői az egykulcsos adónak.
Miért is lenne jó az arányos választási rendszer? Mert akkor a fidesz kevesebb mandátumot kap? Akkor is nyerni fog. Pont a jelenlegi választási rendszert lehetne ellenük fordítani.
De a szerző téved abban, hogy a jelenlegi pártokkal lehet váltani a fideszt.

morph on deer 2017.04.18. 17:16:42

@Jules Berstein:
"... aki a világtörténelemből csak egyetlen uralkodót is tud mutatni, aki nem a híveit futtatta, hanem az ellenzéket...!"

Ez még igaz is lehetne, ha itt és most nem egy 'miniszterelnök' lenne az az össznépi főg&ci!

Ez a tisztség ugyanis egy "szolgálatot" jelent, a személyt aki ezt betölti, a nép arra választja ki és választja meg, hogy az ország érdekeit képviselje, a népet szolgálja.
Ezért fizetjük!

Tehát nem a saját érdekei a mérvadóak, hanem mindnyájunké!
Igen, az ellenzékét is!

Uralkodónk pedig hál'istennek nincs, és nem is lesz - ezt nyugodt szívvel igérhetem!

a nagy hohoohooo 2017.04.18. 17:17:04

@mérsékelt CIA terrorista: me a NER stabil alapja, a kőbuta orbánszavazó.
Ez a szintetek. A jobboldali értelmiség krémjét tetszik látni.És értelmes is felettébb. :)
A tények mindig zavarólag hathatnak a mihígmélymagyar tudati állapotokra.Hát ez qrva gyengére sikerült.Megint csaltok mi?
Egyébként ismerős és uncsi a szöveg,mindenki ,az egész Európa tudja ,hogy csalással szereztetek 2/3-ot :
Végleges EBESZ jelentés: Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ)
Demokratikus Intézmények és Emberi Jogok Hivatala (ODIHR)
Korlátozott Választási Megfigyelési Misszió
Magyarország
Országgyűlési Választások, 2014. április 6.A magyar kormány tisztességtelen előnyt élvezett az országgyűlési választásokon.
www.osce.org/hu/odihr/elections/116760?download=true

Amnesiádban elfelejted megemlíti a TÉNYT, hogy nem az ország kétharmada szavazott a felcsúti kisvasutasra és bandájára, hanem a parlamenti mandátumok kétharmada lett az övé a megbuherált és személyre szabott választási törvény miatt.Tudom, voltak manipulációk: a választási körzetek megváltoztatása, a határon túli trianon-magyaroknak állampolgárság osztogatás, levélszavazás lehetősége ezek számára, a külföldön dolgozó magyarok számára a szavazás megnehezítése, többnyire lehetetlenné tevése. Igen, ezek egyenlők a választási csalásokkal - melyek ellen keményen kellett volna tiltakozni mindazoknak, akiknek fontos, hogy tisztességes legyen a szavazás.
Mégis, mindent összevetve annyiban szabad volt ez a szavazás, demokratikus volt s bizony volt lehetőség választani,ennyikeh.
Ez az egyetlen dolog, ami Orbánt hatalmon tartja: az ügyészség eljáráskezdeményezési joga a közvádas ügyekben.
- Az elkövetők elkövetnek,
- a Fidesz legfőbb politikája megvalósul,
- a sajtó feltár,
- az ellenzék tiltakozik,
- a bíróság szétteszi a kezét, hozzájuk el se jutott az ügy,
- a választó meg 3 nap (vagy néhány hét) alatt el is felejti, hogy már megint meglopták.
Lassan az egész világon mindenki utálja ezt a barmot, közben meg 2 millió idióta miatt nem lehet tőle megszabadulni. Na ilyen sehol máshol nincs a világon, csak ebben az istenverte még mindig trianonon siránkozó rántotthús alakú országban!Egészen addig nem fog félni a mindenkori hatalom, amíg a nép nem fogja őket alázatra kényszeríteni-nevelni. Ideje lenne már..

Szelid sunmalac 2017.04.18. 17:17:16

@élveteg: a kulonbseg annyi volt, hogy akkor a NEM kormanypartokat es azok valasztoit is polgaroknak tekintettek es figyelembe vettek a velemenyuket.

Ludovikás Levente 2017.04.18. 17:17:25

Majd pont Soros érdekeiért fogunk síkra szállni, na ennyire azért senki ne nézzen hülyének. Most még szöszmötöl egy kicsit, aztán múlt időbe kerül a ténykedése, nekünk meg a saját jövőnket kell nézni

a nagy hohoohooo 2017.04.18. 17:17:37

@tompus: Csak egy kis fény abba a szellemi sötétbe..

www.ajk.elte.hu/file/BertaZsolt-ValasztasiFormulak.pdf

Csaxólok betűk vannak benne és szavak,mondatok ,nem hiszemhogy áttörik azt a sötétséget.

Együnk tovább szart, mert nincs más?Gulyásék nem kötekednek, csak léptek az idősebbek helyett is!
Az orbánseggszolgálatosoknak ez természetesen nem igazán tetszik!
Jobb életet szeretnének élni!
Vízbázis alapú festék.Az eső lemossa,de Orbánról és FideSS náciribanc kopasz jobbikuSSairól a gyalázatot sosem,az már rájukégett, a 2006os kockakő felszedést ,az égő tévészéházat a szél nem fújta vissza.
A véleménynyilvánitás és a kötekedés az nem egy kategória, véleményt néyilvánitani intelligens és demokratikus kötekedni pedig primitív és bunkó, egyébként meg ebben hogy magyart a magyart utálja a mai kormány a felelős, senki más jól összeugrasztották a népet gyűlöletkeltsből megfélemlítésből kiválóak.
Jó az irány. Az idióta FideSStrollokra gondolom, hogy rájuktört a kisebbségi érzés, amikor meglátták ezeket a fiatalokat ..hehee ...a kezük alatt füstöl a klaviatúra nagy igyekezetükben hogy megszolgálják az extra hétvégi-ünnepi bérüket...
Jó az irány.
Miért miért tüntetnek ? Azért hogy a jövő fiataljainak ne olyan
egybites agya legyen mint a mihígmélymagyar orbánhívőknek, mert ha a ti agyi teljesítményeteken múlik az ország jövője akkor jajj a
gondolkodó , tisztességes magyarnak!
Már régóta nem balról,vagy jobbról van szó kishazánkban,hanem demokrácia ,vagy diktatúra kérdéséről.Aranyhal is olyan , amire körbe ér az akváriumba elfelejti hol járt .Magyar nép is hasonló ezek szerint , már nem számít a korrupció , nem lényeg hogy eladják a földet , kizsákmányolják a népet , nincs elszámoltatás , nincs rend , nincs egészségügy , nincs normális megélhetés , de van kerítés és van újra tapsoló birka Ha a Haza az, amit ezek az árpádsávos, turulszaragyú mélymagyarok kizárólag maguknak vindikálnak, akkor az nem az én hazám... az én Hazám itt Európa közepén mindazoké, akik értelmes módon képesek gondolkodni Európáról, magyarságról, jövőről, együtt, kirekesztés nélkül... ahol nemcsak magyar vagyok, hanem ember is.
Csak nektek turubaszorultfejő mihígmélymagyaroknak kell vezér, a normális emberek tudnak maguktól is gondolkodni.
A templom és család duma a hülyéknek szolgál, pont úgy, mint a hazafiság, magyarságtudat és tsai.
A lopás meg a money - az a fontos, a többi csak maszlag.
Normális ember persze ennek nem örül, mert az, hogy az országra "gallyra" megy, a kevéske kivételezetten kívül az orbánistáknak sem jó - csak nem tudnak róla. Hiába: az"élő isten Viktor!"hit felülírja a józan észt hehee..
Amúgy van alternatíva !Ha megválasztanák (de egyébként bárki mást is az orbáncsatlós neonácik jobbikon kívül) és nem csinálnának semmit, de tényleg semmit, ez az ország már akkor nagyot lépne előre, sokkal jobban állna és soha nem látott fejlődésnek indulna. És ez az Horn kormányon kívül elmúlt 27 év összes kormányára is hellyel-közel igaz.. Szóval ennyit a pártocskák kormányképességéről.
Attól, hogy valamelyik "kis pártocska" a mérésekben rosszul áll, még nem kizárt, hogy remekül elkormányozná az országot. Ismeretlensége abból is fakadhat, hogy nem lop milliárdokat, és vesz meg kiadókat, meg TV-t kilóra.
A FideSS "kormányképessége" egy mítosz. Folyamatosan csökken a színvonala, mennek el a tapasztalt emberek a közigazgatásból, helyettük jönnek az üres fejű ficsúrok és lojális de buta emberek. A hiányzó képességeket meg akaratossággal és fröcsögéssel helyettesítik.
Az a legrosszabb kifogás ,hogy nincs alternatíva! alternatíva mindig van! erre való hivatkozással hagyni hogy ez a gyökér újra nyerjen?már az is a birkaságra vall,hogy 98-02 után meg kajálták a szövegét aztán program nélkül 2/3-ot kapott majd a "Folytatjuk"ra újraválasztották ,mert nincs alternatíva-ra való hivatkozással a többség bäszott elmenni szavazni!a nincs alternativa-ra való hivatkozással birkamód végignézni ahogy kilopja a szemünket és kivezeti az országot az EU-ból! Ezt senki nem fogja megoldani az ország helyett!
A haza attól még haza marad, hogy tagjai vagyunk az Eu-nak. A hazának szeretete nem attól függ, hogy hol élünk. De ha egy politikai kurzus tesz azért, hogy ne érezze jól magát az ember a hazájában, akkor az annak a poltikai vezetésnek a bűne. Ez nem "orbánfóbia". Persze egy orbánhívő ezt nem értheti meg, mert az elfogultsága zavarja a tisztánlátásban. A szolgalelkűek segítik hatalomra az autokratákat, és tartják őket hatalomban.

a nagy hohoohooo 2017.04.18. 17:17:58

@élveteg: Tanujj hehee....tinó ,hogy még nagyobb ökör lehessen belőled ,miért is bukott az MDF?!

mek.oszk.hu/02100/02185/html/48.html

www.politikaievkonyv.hu/online/mp10/1-14_szoboszlai.html

Ludovikás Levente 2017.04.18. 17:18:14

@tompus:
Emellett az arányos választási rendszer a legnagyobb ellensége az új szereplők megjelenésének a Parlamentben

Andy73 2017.04.18. 17:43:59

Miki, a Jobbikkal együtt képzeled el a kétharmadot, vagy szerinted nélkülük is meglesz?

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2017.04.18. 17:46:46

@Andy73: simán benne lehetnek a technikai összefogásban, persze. és érdekük nekik is, mint mindenkinek. persze csak ha valóban el akarják takarítani ezt a rendszert.

eloi 2017.04.18. 17:59:24

"Ezen kell agyalni, a korrekt összefogáson, de leginkább a széles technikai koalíción, egy ideiglenes kormányon, ami csak annyit tesz, hogy kétharmaddal eltakarítja a Fidesz mocskát, aztán jöhet a normális választás immár arányos rendszerben."

Persze, így szokott lenni, hogy amikor valakinek nagy hatalom jutott, arról önként lemond. Erről a Gyűrűk Ura jut eszembe: "Vesd a gyűrűt a tűzbe! - mondja a Tünde Király. És mindenkorra vége lesz. Nem. - válaszolja az ember, mert akkor már övé a gyűrű (és azt hiszi az jó neki, attól hatalma lesz)..."
Az ember ilyen.

atomic power 2017.04.18. 17:59:36

Hogyan tette tönkre Magyarorszagot a FIDESZ-KDNP:

Lengyelorszag, Csehorszag, Szlovakia 2003-2009 között az egy főre eső GDP volumennövekedesenek tekintetében 28,9 % atlagot teljesített. Magyarország az akkori nagyszerű kormányzás időszakában 8,9%.-ot. Azaz az említett országok 3,25 -ször gyorsabban fejlődtek Magyarorszagnál ebben az időszakban, miközben az allamadóssag nalunk 41.837,2 milliárd euróról 75.700,3 milliard euróra növekedett. A horvat haborús vesztesegek becsült összege 20 milliárd dollár volt! Majdnem 2-szer több államadóssagot halmoztunk fel ebben az időszakban, mint a horvátok vesztesege volt a haborúban. Ráadasul olyan adóssagcsapdaba, adóssagspiralba kerültünk, hogy a 900 milliárdos Bajanai-fele megszorító csomag mellett is tovabb nőtt az allamadóssagunk.

2010-2016 között Lengyelorszag, Csehorszag, Szlovakia az egy főre eső GDP volumennövekedesenek tekintetében 15,4%-os atlagot teljesített, Magyarorszag 14, 3 %-ot. A csehek fejlődese 10, 1 % volt. Szegény csehek, most megnézhetik magukat a jövőt illetően! 2010-2016 között Magyarorszagnak olyan feladatokat is el kellett vegezni, amit a versenytarsaknak nem, a cseheknek sem!

- a magyar magánszektor a világban egyedülálló mértékben csökkentette eladósodottságát. 2013-tól evi 370 milliard forinttal csökkentek a hitelesek terhei.Ez nagyobb, mint a gdp 1,3%-a. /2001 és 2008 között 0-ról 25%-ra nőtt a lakossag külső eladósodottsága./

Míg a felvett hitelek elköltése GDP növelő, addig a hitelek visszafizetése recessziós hatású, hiszen a gazdaság szereplői fogyasztás és beruházás helyett törlesztésre használják jövedelmüket. Nem véletlen, hogy kevés ország próbálkozott meg ezzel. A világ nagy részén ma magasabb adósságállományokkal találkozunk, mint 2008-ban.

- a magyar államadósagon belül fokozatosan csökken a devizakötvények aránya. A külső tartozasallomany a gdp114%-volt 2009-2010-ben. (Sierra Leone-val egy szinten) Versenytarsainknal ez 40-50%. A külső tartozasallomany a gdp-hez viszonyitva a 2009-es 114%-ról 2015-re 70%-ra csökkent.

49%-ról 30%-ra merseklődött az államadóssag külső fizetőeszközben denominált aránya. A magyar államadosság 10%-al alacsonyabb az unio allamadossaganal es 20%-al alacsonyabb az eurozona allamadossaganal a megtermelt jövedelem aranyaban.

- 2012 ota 3% alatt a költsegvetesi hianyunk, 2013. majusaban kikerültünk a túlzott deficit eljarasbol.

Igen, kilátástalan a jövő! Agyatlanok, ne szavazzatok a kormanypartra!

koala kóla 2017.04.18. 18:49:37

vezélyben a haza de megvédjük

Ria Ria Hungária ez Vazulnak Koppánynak vére!

Lajos Csánó 2017.04.18. 18:49:49

Nem hiszem,hogy nagy művészet,az egyéni körzetekben megállapodni,ebből a Jobbikot sem kell kivonni!Mindössze nekik is tudni kell,hogy ez max 2 évre szól! Meg lehet a 2/3-d, vissza a demokráciát,alkotmányt,és jöhet a kétfordulós rendesnek nevezhető választás!

Killary Fucking Clingon 2017.04.18. 18:50:02

Dettó ugyan azokat a hibákat követi el minden blogger mint Hillary Clinton és a kampányfőnökei..

Lefitymálni az ellen oldal szavazóit és másfél milliónyi káposztafejnek titulálni nagy hiba. Választás vesztő hiba :)

A CEU-t pedig a tudományos élet központjának nevezni kb akkora ostobaság mint fikázni a szavazókat akik nem értenek egyet veled..

Szopni fogtok 18-ban és ha elfajulnak a dolgok akkor meg lengedezni a szélben..mert lehet káposzta fejek vagyunk de a seggedet szét tudjuk rúgni bármikor, bárhol.

sírjatok 2017.04.18. 19:17:13

@a nagy hohoohooo: "az én Hazám itt Európa közepén mindazoké, akik értelmes módon képesek gondolkodni Európáról, magyarságról, jövőről, együtt, kirekesztés nélkül... ahol nemcsak magyar vagyok, hanem ember is.

Csak nektek turubaszorultfejő mihígmélymagyaroknak kell vezér, a normális emberek tudnak maguktól is gondolkodni.
A templom és család duma a hülyéknek szolgál, pont úgy, mint a hazafiság, magyarságtudat és tsai."

Ez tök jó hogy egy megosztásmentes országot akarsz majd a következő mozdulatoddal jól ketté is osztod :D

NBarbieReloaded 2017.04.18. 19:17:38

Azt meg szabad kerdezni, hogy az en kommentem miert repult, az alpari taho hohoooo-e meg miert nem? Az enyem se volt semmivel rosszabb, mint az o barmelyik "hozzaszolasa".

DFK 2017.04.18. 19:19:17

@Lajos Csánó: na már a nácikok is megfelelnének?

Killary Fucking Clingon 2017.04.18. 19:19:23

@Hakapeszi Miki: Tévedés, nem lesz a jobboldal semmilyen technikai összefogásban. Vona szopni fog, nem lesz pártelnök.

Baluci 2017.04.18. 19:20:39

@Jules Berstein: Na, ezeknek aztán magyarázhatod! Pont az a lényeg, hogy a lopás mellett mit kap a nép! Én aztán tényleg nem vagyok nagy politizáló, magasról teszek bármelyik oldalra, én a saját pecsenyémet sütögetem, azt meg jól! :)) Emelett az összes barátom, ismerősöm minden hosszú hétvégén vikendezni jár, egy se nyavalyog. Amig az összes szálloda, kocsma, vendéglő tele addig ne sírjon itt senki!... Vazze, ez az egész vihar egy pohár vízben! Vonulgassanak, nyáladozzanak itt nekem, leszarom!... Jövőre így is utcahosszal nyer a FIDESZ!

bartospeeter 2017.04.18. 19:21:46

Nem értek egyet az írással több okból.
1. Ezek a politikai ellenzéki pártok ki kel hogy haljanak, így újakat kell helyettük szervezni. (Na jó a 2014 után alakultak maradhatnak, ha hízni tudnak.)
A választásra jogosultak majd fele teljesen kivonja magát a politikából, és kell egy új nemzedék, mely felnő és élményeket (akár pofont, vagy dutyi is ide értendő) szerez és tanulja a politikai harcot.

2.Ha 2018-ban leváltod Orbánt ott marad helyette Polt, az Alkotmánybíróság és a többi beépített akna. Polgárháború lenne a szó nem fegyveres értelmében.

Akkor lehet lépni érdemben ha a választók mondjuk 80%-a elutasítja Orbánt...ez még arrébb van, hiszen a jobboldali értelmiségi most kezd ébredezni és nyíltan Orbán ellen állást foglalni.

3. Kell a tüntetés, mert ez jó felvezetés, és inspirálja az otthon ülőket, vagy a gyávákat , hogy beszéljenek a politikáról, és merjenek tiltakozni.
4. Ne reménykedj 2018-ban ami elhozza a hőn várt Orbán buktatást. Nem fog bukni (csoda persze történhet) a szó teljes értelmében.
5. Ne légy türelmetlen, inkább azon törd a kobakod, hogyan lehet az embereket mozgatni, politizálásra késztetni.

6- Abban teljesen egyet értek, hogy pártok buktathatják meg Orbánt a választásokon, de mi van ha tévedsz és Orbán nem választásokon fog bukni?

histar007 2017.04.18. 19:29:01

Azért elképzelem, ahogy az ellenzék miután megkaparintotta a hatalmat, gyorsan nekiáll a saját hatalmát csökkenteni. Ahol eddig lehetett simán dönteni ott gyorsan bevezeti a konszenzuskényszert. Ahol esdig ez kellett ott jöhet s patthelyzet.
2010-ben a Fidesz a teljes átalakításra kapott felhatalmazást. 20 év rosszul működő, még 89-ben kiizadt ideiglenes rendszert cséltek le. 2014-ben a választók véleményt mondtak és többségüknek tetszett a dolog.
Csak eljátszva a Fidesz leváltásának gondolatával: mit is kellene visszacsinálni? Ja igen, az nem ér hogy egy pártos jelölt helyére egy másik kerül.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2017.04.18. 19:52:24

@NBarbieReloaded: az első felében csak a másikat gyaláztad, ezért. kár, mert a másik fele érdekes volt.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2017.04.18. 19:54:29

@histar007: látom nem érted. elvégzik, amiben előre megállapodnak, aztán jöhet az új választás.

@bartospeeter: te sem érted. pont az a lényeg, hogy ebben a verzióban polt sem tud maradni

baldoc 2017.04.18. 20:11:17

Jó olvasni az itt kommentelő fideszeseket,jobbosokat.
Szerintük minden szuper, így ahogy van.
Kiváncsi lennék, hogy miket kommentelnének, HA a ballib csinálta volna azokat, amiket a fidesz 2010 óta???
Gondolom megértőek lenének, ugye??!!

izotopia (törölt) 2017.04.18. 20:11:44

@Ockham63:
Vissza kell állítanotok az egypártrendszert majd akkor megtudjátok milyen frankó dolog a kötelező szavazás :)
Bármilyen választási rendszert csináltok elbukjátok!

totii 2017.04.18. 22:07:50

@Jules Berstein: Ugyan nem ellenzéknek tett jót, de az II. Endre az Aranybullával saját jogait csökkentette.
Persze az egy más szint.

jaegtoer 2017.04.18. 22:08:15

@sírjatok:

Hohoohooo nem osztja ketté az országot. Ez egy ilyen ország.
Benne van a címerében is. A megosztottság, és a múltja, a jelene meg a jövője.

1.)
"Magyarország címere hegyes talpú, hasított pajzs."

Tehát eleve megosztott. Nem is lehet másként. Gondoljunk csak Werbőczi nemzet-fogalmára.

2.)
"Első mezeje vörössel és ezüsttel hétszer vágott."

Bizony. A megosztottságot lehet fokozni.

3.)
"Második, vörös mezejében..."

no comment. [mindig is komcsi volt az egész banda:) kalandozások kora megvan? 1301 utáni anarchia? Hunyadi? Hogy lett a Habsburg birodalom része ez az ország?

4.)

"...zöld hármas halomnak..."

...'hol sírjaink domborulnak'. Sírhalmok azok. Halálra, pusztulásra vagyunk ítélve. Saját szabad akaratból. Nem kell ide se tatár, se török, se osztrák, se orosz.
Az ország fele mindig labanc, vagy mindig komcsi, vagy nagyon magyar.

5.)
"...arany koronás kiemelkedő középső részén ezüst kettős kereszt."

A rongyrázás mindig is ment. és az ízléstelenség. Az arany és az ezüst két külön műfaj. Aztán meg a koronán eleve van kereszt. Szóval, vagy-vagy. Az üzenet azonban az, hogy keresztet lehet vetni az egészre ami itt volt, van, lesz.

6.)
"A pajzson a magyar Szent Korona nyugszik."

'és álmában csenget egy kicsit'
Valójában: Halott dolog az egész.

Legeslegalja · http://berrettegok.blog.hu 2017.04.18. 22:08:47

Igaza van a posztírónak.
Csak nem abban amiben ő gondolja. Miki beterelgetné szépen az elégedetlenkedőket Gyurcsány és az MSZP zászlaja alá.
Csakhát ilyet már láttunk.
Milla volt a neve, és Juhász Peti lett belőle.

De abban igaza van Mikinek, hogy az baromira kevés, hogy tüntetgetnek.
Ha le akarják válltani a Fideszt, akkor valahonnan kell több szavazót is szerezni, mint amennyi a Fidesznek van.

És ez az ami nem megy, pedig ez a demokrácia.
Az a pár ezer Soros bérenc nem lesz elég.

Edmonton2 2017.04.18. 22:09:12

Van valaki, aki szerint normális pártok egyharmad alá szoríthatják a fideszt? És van, aki szerint ennek van értelme? Nem újabb gyurcsánykodás lenne, az inga meg jobbra-balra lengene később is nagy intenzitással, amíg ki nem dőlne a tartó? Arányos választási rendszert! Koalíciókötéseket, alkukat, egyensúlykeresést! Kevesebb elszállt "vezetőt", több miniszert: szolgát!

S. Laci 2017.04.18. 22:10:04

Mi a megoldás? - Volt egy kezdeményezés; összefogás, előválasztás. Sajnos összefogás hiányában nem hallani róla.

19540511 2017.04.18. 22:10:20

@Ockham63: Részben igazad van, részben pedig nem. Az általad felsorolt - véleményed szerint nem arányos választási rendszerrel szavazó - országokban nem szüntették meg a fékekeket és ellensúlyokat, nem pofáznak bele, hogy milyen újságok vannak, nem szólnak bele az egyetemek működésébe és főleg nem emelték kormányprogramra az ország valamennyi forrásának ellopását, nem vegzálják a civil mozgalmakat, nem kigyúrt kopasz focihuligánokkal intézik el az ellenzéket stb. Ha Orbánék nem tették volna ezeket, akkor nálunk sem lenne ekkora a felháborodás.

Mob. 2017.04.18. 22:10:49

"...de leginkább a széles technikai koalíción, egy ideiglenes kormányon, ami csak annyit tesz, hogy kétharmaddal eltakarítja a Fidesz mocskát, aztán jöhet a normális választás immár arányos rendszerben..."

www.facebook.com/500nap/

WLaci 2017.04.18. 22:11:04

Marhaság. Pár centivel igenis közelebb került Orbán leváltása. Egyrészt a fiatalok miatt, akik eddig nem politizáltak. Másrészt egy csomó jobber most értette meg, hogy a fidesz szalonképtelen, és bukni fog, ezért kezdenek kihátrálni. Ennek még csak az elején tartunk, de ez már így együtt pár centi (nem több, az tény).

2017.04.18. 22:11:14

Én úgy szeretném megélni azt, hogy a pasa parkba vonuljanak a tüntetők meg habony háza elé. Esetleg rá is törhetnék az ajtót ezekre.

pamut 2017.04.18. 22:11:40

@baldoc:

"Kiváncsi lennék, hogy miket kommentelnének, HA a ballib csinálta volna azokat, amiket a fidesz 2010 óta???"

Kb. már 20x rájuk gyújtották volna a parlamentet.

illiberális 2017.04.18. 22:12:06

@baldoc: Egészítsük ki azzal a kérdésedet hogy mit szóltak volna a ballibbek, vagy a választók többsége ahhoz ha a FIDESZ csinálta volna végig a 2002-2010 közötti időszakot, ugyanúgy mint Gyurcsány meg Bajnai, ha Öszödön Orbán mondja el ugyanazt a beszédet amit Gyurcsány vajon hol lenne most akkor Orbán meg a FIDESZ? Mert ebben az esetben biztos megvalósult volna az hogy 2010-ben a baloldal meg a libsik kerülnek hatalomra a FIDESZ meg ma egy 5-6% körüli párt lenne. Orbán a 2002-2010 közötti baloldali bénázásnak köszönheti a 2/3-ot, rengetegen csak azért szavaztak a FIDESZ-re mert óriásit csalódtak a baloldalban. A 2010-es választások előtt még nem volt a média nagy része Orbán kezében, nem volt akkora agymosás mint manapság mégis óriásit bukott a baloldal!!!

Zollerbá 2017.04.18. 22:12:29

@atomic power: Elő kell venni a fidesz legfelső vezetőinek VI-os kartonjait és garantált a bukásuk!!!

A módszerváltáskor 21 milliárd dollár volt az államadósságunk,
most 200 milliárd, miközben ellopták a nemzeti vagyon 96%-át!
Most voltam dél Lengyelországban, egy kicsit jobban élnek, mint mi, "szegény" csehek meg még jobban. Emlékszel még a módszerváltás előtti "lengyel" piacokra?
Tehetségtelen, korrupt, kettős-hármas ügynök "politikusaink" ellopták a fiatalok jövőjét!

stim 2017.04.18. 23:22:38

Kedves blogger,

az a másfélmillió káposztafej valójában ennyi:

index.hu/belfold/2016/10/07/megvan_a_nepszavazas_vegso_eredmenye/

ebben az ügyben vastagon a Fidesz tábora MELLÉ áll a stabil 2,5 millión kívül újabb egymillió. Mert szeretik a hazájukat és a békességet.

Szóval ha lehetek egy kicsit az ellenzék szekerének tolója növesszenek gerincet és álljanak ki amellett amiről tudják, hogy a saját szavazóik is akarják.

Peace.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.04.18. 23:23:02

"Ezen kell agyalni, a korrekt összefogáson, de leginkább a széles technikai koalíción, egy ideiglenes kormányon, ami csak annyit tesz, hogy kétharmaddal eltakarítja a Fidesz mocskát, aztán jöhet a normális választás immár arányos rendszerben."

No, és az immár új- arányos- választási rendszerrel felálló parlamentben, amelyben a Fidesz 43%-kal kisebbségbe szorul , milyen kormány fog felállni?
Hova fog állni a Jobbik a 16 %-ával?
(Egyébként ezt a "technikai koalíció"-s hülyeséget már Karácsony is előhozta, de akkor sem érdekelt nagyon senkit..)

Ockham63 2017.04.18. 23:23:36

@19540511: Melléduma. Arányos illetve nem arányos választási rendszerről beszéltem. Csak arra reagáltam. Most sem fogok másra. UK választási rendszere sokkal kevésbé arányos, mint a magyar. Tény. A többi ebből a szempontból nyavalygás, akár igaz, akár nem.

VT Man 2017.04.18. 23:23:50

@Jules Berstein:
"Elkeserítelek benneteket a biztosan szavazók körében saját kutatásom alapján
a szavazók 80%-a Fideszre szavazna, indok:"" Nincs jobb.""

És ez sajnos igaz is.

Tessék jobbat csinálni!

prognosys 2017.04.18. 23:24:17

@megamedve: jajaja, főleg hogy szinte minden ellenzéki kezdeményezés hamar dugába dől a konzekvencia hiánya miatt...meg hát azért mondjuk ki: egy hőzöngő, szarozó libsi tömeg nem túl szerethető...s ezzel most nem a Fideszt akartam védeni (akarja a tököm) de ők legalább erőt, higgatságot mutatnak a forrófejű lázadással szemben...ami így (sajnos) imponál a narancsszínű káposztafejeknek

na__most__akkor 2017.04.19. 07:35:23

@jaegtoer:
Megismétlem, hátha MÉG EGY valaki megérti.
"Ez egy ilyen ország.
Benne van a címerében is. A megosztottság, és a múltja, a jelene meg a jövője."

A heraldika vagy címertan (korábban czímerintézmény (Bárczay, előszó), címerészet (Vajay)) a címerekkel foglalkozó történeti segédtudomány.

aha...

Na most akkor az egész:
1.)
"Magyarország címere hegyes talpú, hasított pajzs."

Tehát eleve megosztott. Nem is lehet másként. Gondoljunk csak Werbőczi nemzet-fogalmára.

2.)
"Első mezeje vörössel és ezüsttel hétszer vágott."

Bizony. A megosztottságot lehet fokozni.

3.)
"Második, vörös mezejében..."

no comment. [mindig is komcsi volt az egész banda:) kalandozások kora megvan? 1301 utáni anarchia? Hunyadi? Hogy lett a Habsburg birodalom része ez az ország?

4.)

"...zöld hármas halomnak..."

...'hol sírjaink domborulnak'. Sírhalmok azok. Halálra, pusztulásra vagyunk ítélve. Saját szabad akaratból. Nem kell ide se tatár, se török, se osztrák, se orosz.
Az ország fele mindig labanc, vagy mindig komcsi, vagy nagyon magyar.

5.)
"...arany koronás kiemelkedő középső részén ezüst kettős kereszt."

A rongyrázás mindig is ment. és az ízléstelenség. Az arany és az ezüst két külön műfaj. Aztán meg a koronán eleve van kereszt. Szóval, vagy-vagy. Az üzenet azonban az, hogy keresztet lehet vetni az egészre ami itt volt, van, lesz.

6.)
"A pajzson a magyar Szent Korona nyugszik."

'és álmában csenget egy kicsit'
Valójában: Halott dolog az egész.

Valójában: Halott dolog az egész.
Valójában: Halott dolog az egész.
Valójában: Halott dolog az egész.

3433 karaktert írhatsz még
- birkáknak akárhányat
- nem olvasnak, nem tudnak (az összes, amit értenek, brüsszel-brüsszel-brüsszel-soros-soros-soros-megvédjük)
- aki olvas, nem érti
- aki érti, nem hiszi

Na most akkor... "Hozzászólásod előzetes moderáció után jelenik meg."
Elolvastad? Érted mit jelent ez?
Kell egy kis idő, hogy a TEK utánanézzen, ki is írt, mit is írt...

Zionnépe 2017.04.19. 07:35:42

@EU zászlót mindenhova!: Ha a Fidesz mocskát 2/3-al eltakarítják, ott már nemhogy 43%-a, de 23%- a sem nagyon lesz.

Az egyetlen nehézség ezt az összefogást elérni, de reméljük sikerül minél hamarabb (nem feltétlen kell a választásokig várni)!

Az elégedettlenségi hullámot akkor kell meglovagolni, amikor jön, nem amikor már hónapok óta távol van és a kormány új mézesmadzagja(i) lebegnek már csak a felszínen!

sztd 2017.04.19. 07:36:00

A kedves blogírót is figyelmeztetném, hogy a Jobbiknak sincsenek potenciális szövetségesei, szóval ők is a mostani többségi rendszerben érdekeltek, ha egyszer tényleg kormányozni akarnak.

A dolgot árnyalja, hogy amint az egyik baloldali párt (jelen állás szerint az MSZP) legyűri a többit, ő is a többségi rendszerben lesz érdekelt.

Szóval Orbán leváltható, de a választási rendszer alapvetően marad. A nagy pártokat mindenki utálni fogja, de igent valamelyikükre (kettő lesz) kell majd tudni mondani.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.04.19. 07:36:26

@Edmonton2: Mégha meg is tudnák szerezni a kétharmadot, és átalakítanák választókerületek nélküli, arányos rendszerré a választást, akkor is ott lenne a dilemma, hogy kellene a Jobbik a kormányalakításhoz
Hisz az arányos választási rendszerrel felálló parlamentben a Fidesznek 43 %-a lenne, a Jobbiknak 16 %-a. Vagyis ha a Jobbik nem menne be az Mszp-DK-Együtt-Momentum kormányba, akkor az "ellenzéknek" 43+16=59 százaléka lenne..

David Bowman 2017.04.19. 07:54:45

"Természetesen igaz, hogy a sokpárti demokráciában az arányos választási rendszer az igazságos."
Ami igazságos, az nem működik. Olasz rendszer.
Ami működik, az nem igazságos. Angol rendszer.
Mussolini és Hitler arányos választásokat követően került hatalomra.

bigdata 2017.04.19. 08:02:44

@histar007: "Csak eljátszva a Fidesz leváltásának gondolatával: mit is kellene visszacsinálni? Ja igen, az nem ér hogy egy pártos jelölt helyére egy másik kerül."
Ez persze jogos kérdés, mert jobbára olyan területeken változtattak, ahol tényleg kellett. Csak botrányosan. A visszacsinálás sok kérdésben nem lenne kielégítő, a valódi megoldás kidolgozásához viszont sok idő kell. De azért akadnak olyan dolgok, amiket vissza kellene csinálni, pl. a vissza kellene állítani az AB elvett jogait és a közoktatásban lényegében mindent vissza kellene állítani a korábbi (szintén nem jó, de klasszisokkal jobb) állapotra. Őszintén szólva a média újraszabályozása sem sikerült jól, a választási törvény sem az igazi, a korábbi állapot minden bajával együtt jobb volt, noha a teljes visszaállítás ezek esetében megkérdőjelezhető. Aztán itt vannak az egyetemi kancellárok, vagy épp Handó Tünde, ideális esetben nem maradhatnak. Aztán jó lenne a kiskereskedelmet és a pénzügyi rendszert fojtogató szabályokat eltörölni, mivel ezek erősen kontraproduktívak, mindenkinek kárt okoznak. Bár a dohánytermékek árusításának szigorítása önmagában nemes cél, a nemzeti dohánymutyit viszont jobb lenne visszacsinálni (pl. sürgősen levetetni a nemzeti szót egy méregterjesztő hálózat üzleteiről és megszüntetni a monopóliumot), a szerencsejátékok szabályozásában is jobb volt az átlátható régi szitu. A rezsicsökkentést az élet fogja eltörölni, ha jön egy újabb hullámhegy a piacon. Aztán ott van paks2, a megroppant külügyi gárda, a lex CEU, a TAO, megannyi kis apróság. Nagyjából a gyerekek utáni adókedvezmény az egyetlen, amit nem kéne bántani egy rendszerváltás után. A visszacsinálás inkább szimbolikus, mint valós igény, bár vannak olyan területek, ahol tényleg működne.

Control_ 2017.04.19. 08:03:08

Sajnos valódi esély nincs arra, 2018-ban bukjon a Fidesz. Erős, monolit szavazóbázisa van 2,5 millió szervilis hívővel. Ezek bármikor készek ikszelni vezérükre. Ez van. DE a tüntetések megingathatják kicsit a bizonytalanokat. Ha az elkövetkező 4-5 évben rendszeresen lesznek ilyen tüntetések, lehet esély a Fidesz leváltására. ... Egyszer! Úgyhogy igenis lényegesek a demonstrációk!

Rebel Alliance · http://starwarsfilmek.blog.hu/ 2017.04.19. 08:03:22

2018-ban egészen minimális esély van Orbánt leváltani. Kevés hozzá ugyanis az ellenzéki szavazó. A kormányoldal lelkes 2,5 millió hívője viszont készen áll behúzni az ixet a Fidesznek, egységük megmaradt az elmúlt években. EZT mutatja minden közvélemény-kutatás. Vagyis győzni fognak 2018-ban. DE talán 2022-re lehet készülni. Talán.

bartospeeter 2017.04.19. 08:03:57

@Hakapeszi Miki:
1. nem szeretem a nick neves hozzászólásokat, mert gyávaságra utala szemembe, ha valaki nem vállalja a saját nevét.
2. Melyik verzióról beszélsz? A blog szerint a tüntetések nem vezetnek eredményre, Orbánt le kell váltani 2018-ban és jónapot.
Még ha 2/3-al váltanád le is ott maradna Polt és a többi, minz ahogy feküdt már keresztbe Polt a korábbi MSZP-SZDSZ-s kormányoknak.
Tehát, ha választáson nyer az ellenzék (NEM FOG) akkor Polték maradnak. Polték csak a Népharag által levezényelt hatalomváltás során távolíthatók el, mert önmagába egy nyert választás nekik még nem elég intő jel a távozás szükségességre, de ha 50 ezer ember "veri" az ajtót az ügyészséges, az Alkotmány bíróságon, az "álamelnöknél" egyidőben néhány napig éjjel nappal, akkor elhúzzák az irhályukat.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2017.04.19. 08:04:27

A választási rendszer arányossá tétele egyedül a Jobbik-DK-Szoci koalíciónak ágyazna meg + néhány neoliberális esetleg csatlakozhat hozzájuk. Ehhez képest már a Fidesz is egy zseniális választásnak tűnik. Hogy ezt követelik a spontán fiatalok, annyit jelent, Soros és Simicska megegyeztek egymással.

William Kidd 2017.04.19. 08:04:39

Mashol mar leirtak, alapvetoen egy MSZP-Jobbik valasztasi koala szukseges a fent leirt celhoz. Kerdes ki szavazna ilyenre, illetve ha a Jobbik es az Mszp felosztana egymas kozott az egyeni korzeteket, a szavazotaboruk atszavazna-e a masik ellenzeki jeloltre? Illetve mindehhez, hogyan lehet becsatolni a tobbi ballibes, sorosista mikropartot az elen Fletoval? Az Orban gyulolet elerhet-e olyan szintet Magyarorszagon, hogy ez igy osszejon? Ez itt a talalos kerdes.

Pipas 2017.04.19. 08:05:12

@histar007: "Csak eljátszva a Fidesz leváltásának gondolatával: mit is kellene visszacsinálni? "

Ó, hát azt elmondták az elmúlt évek során. Mindent! Mindent amit a fidesz módosított vissza akarnak állítani.

A rezsicsökkentést visszavonni, ezután háromhavonta jelentse be a gyurcsány, hogy nem volt gázáremelés és emelje a gáz, a villany, a távfűtés árát.

Az szja-t vissza kell emelni, a közmunkát leállítani, a bankadót megszüntetni, a kisvállalkozók egyszerüsített adózását megszüntetni, az alapkemet legyen újra 12%, kerítést lebontani, beengedni a migránsokat, menjenek amerre akarnak. A rendőrség nem kellene, hogy 30 000 forint alatti lopásokkal foglalkozzon. Minden iskolában azt tanítanának, amit akarnak, a minimálbért vissza kellene csökkenteni.... és így tovább.

bigdata 2017.04.19. 08:07:10

@prognosys: 5 éve még talán igaz is volt az erő és higgadtság. Most inkább erőlködést és hőzöngést látunk.

2017.04.19. 08:13:41

@atomic power: minke szólsz hozzá, ha fogalmad sincs az egészről?
Az egy főre eső éppmost lassul a lengyelekhez képest. Az unió ingyenpénze csak a fidesznek elérhető. Az államadósság nominálisan nô. Igaz, gdp arányosan csökken, de tessen már figyelembe venni az eu pénzek gdp növelő hatását. A manyup 3000 milliárdja az elmúttnyócév megtakarítása volt. Annak a felélése ne legyen már gazdasági csoda.
A fidesz alatt gazdasági fellendülés van a világban. A világválságot tessen már kivenni a képletből. És hamár képlet, ugyan, vizsgáljuk már meg, mi szerepel az egy főre eső gdp nevezőjében. Az hogyan alakult?
Végezetül, mire az összehasonlítás? A fidesz saját magához, a lehetőségeihez képest szar.
Csak azt nézd, hogy a gdp 4%-át a külföldre menekültek küldik haza.
Milyen gdp növekedésről van pofád beszélni?Arra vagy büszke, hogy akiket kiutáltatok elkergettetek ebből az országból azok tartanak el?

2017.04.19. 08:14:08

@Ockham63: előszöris A UK-ban kétkamsrás a rendszer, másodszor már régóta nagyon intenzíven támadják . A brexit kapcsán is, de az előző választásnál is. Leginkább a ukip.
Ráadásul mégtovább bonyolítja a helyzetet skócia wales és észak-írek helyzete...

koala kóla 2017.04.19. 08:21:49

@bigdata: '5 éve még talán igaz is volt az erő és higgadtság. Most inkább erőlködést és hőzöngést látunk.'

- dehogy volt igaz. Akkor is ugyanez ment, csak 1 évvel a választás előttre akkor összefogtak gyurcsánnyal. Most is össze fognak majd, azt még kevesebbet kapnak.

stim 2017.04.19. 08:22:00

nem a választási rendszer a probléma véleményem szerint.

Az emberek érzik, hogy ki alkalmas arra, hogy vezető, hogy kormánypárt legyen.

Az tud hosszan, bőven kifejteni egy témát akinek van a fejében valami. Ez nem a bullshitgenerátort jelenti hanem elképzeléseket, ötleteket, víziót. Aki képes részletekbe menő belső kép megalkoptására annak vannak elképzelései.

Másik. Döntésképesség. Egy kormánynak tudnia kell A és B között döntenie. Ha az MSZP a kvótával kapcsolatban nem tud se A-t se B-t mondani az nem rafináltság hanem béna kacsa. Kormányzásképtelenség.

Hitelesség.

Aki valamit ígér ahhoz tartja magát és betartja az ígéretét mert így válik hiteles politkiussá, így hiszik el róla, hogy amit ma kimond (A vagy B) azt a jövőben tettekkel alá is támasztja. Aki a hitelességét elveszítette annak erősen csökkennek az esélyei.

Politikusokat azért szoktak megkérdezni mikrofonnal kézben mert tájékoztatni kell a közvéleményt arról, hogy ha rajta múlna akkor ő hogyan oldaná meg. Vagy ha rajta múlik hogy oldja meg.

Az új pártok akik még nem kormányoztak azokra a hitelesség különösen fontos hiszen a tetteiket még nem mérhetjük.

Akik már kormányoztak azoknak látszik, hogy a tetteik, a szavaik és az ország lehetőségei illetve a világ aktuális állapota összhangban van-e egymással.

Akinek nincs víziója, nincsenek megmérhető tettei, hitelessége az nehezen boldogul. Aki rángatja a párt szekérrúdját jobbra balra az sok szavazót veszít.

És akik nem élnek hanem visszaélnek a helyzetükkel azoknak a támogatása is cikivé válik. Amikor alacsonyan röpködnek a milliárdok és egy szűk kör gazdagodik, amikor olyan magasak az adók, hogy megfulladnak a vállalkozói kezdeményezések amikor kiszámíthatatlan a jogi környezet akkor az emberek nem érzik jól magukat és nem fejlődnek ezért változtatni akarnak.

Magyarország tőkehiányos ország. Azt tudjuk főleg eladni amit tanulunk, ami a fejünkben van. Az ötletek, elképzelések előtt ki kellene kövezni az utat, hogy aki akar vállalkozni mert van ötlete annak könnyű legyen.

További szép napot mindenkinek.

Conchobar 2017.04.19. 08:22:17

@histar007: "Azért elképzelem, ahogy az ellenzék miután megkaparintotta a hatalmat, gyorsan nekiáll a saját hatalmát csökkenteni. Ahol eddig lehetett simán dönteni ott gyorsan bevezeti a konszenzuskényszert" - Nem tudni mennyit kell menni és milyen irányba ahhoz, hogy az ember egyenlő távolságra legyen minden párttól. Mindenesetre kevesen állnak azon a bizonyos 'egyenlő távolságos' helyen, így aztán kevesen veszik azt észre, hogy a Fidesz csak azt folytatta meglehetősen energikusan, amit a másik oldal folytatott, tétován, 2010-ig. Még kevesebben vannak azok, akik gyanítják, hogy a mai ellenzék kormányra jutva szintén csak ezt folytatná (nehezen képzelhető el, hogy az új kormány önmaga befolyását és hitelét akarná aláásni az ellenzékivé vált Orbánnal való konszenzus-kereséssel)

ggaborx 2017.04.19. 08:22:26

Rém unalmasak vagytok. A poszt mondanivalója nem rossz, a kommentek viszont a szokásos káromkodásokkal fűszerezett, múltbeli sérelmeken nosztalgiázó, a jelenkori helyzeten végtelenségig okoskodó de érdemi megoldásokat sosem kereső szájtépésen most sem lépnek túl.

Pártoktól függetlenül nagyjából ezért nem túl jó hely ma ez az ország. Hiányzik az értelem a beszédtémák mögül. Jelentéktelen tematikák mentén sosem fogtok érdemben változtatni semmin. Személyek, bálványok becsmérlése, támadása nem elég egy komolyan vehető alternatívához. Arra jó, hogy valaki végre hangosan is kimodja, ami sokakat bosszant és így csökkenti az össznépi feszültséget. Aztán indulhat a party...

Válaszok kellenek. Olyan válaszok, melyek világosak, egyértelműek, kellően részletesek és mentesek mindennemű személyeskedéstől. Kiállni egy színpadra és sztendápkomedi módon előadni egy betanult szöveget, hergelni a jelenlévőket, csinálni a hangulatot ideig óráig elég jó móka, van miről beszélni. Aztán mindenki szépen megy a dolgára szokás szerint.

Az ellenzéki pártoknak, párttá válni kívánó lelkes amatőröknek javaslom, hogy posztolgatás, kommentelgetés helyett mondjuk rakjanak össze néhány "virtuális" törvénytervezetet, gazdasági csomagot az igazán fontos, országos szintű kérdésekről. Csak, hogy lássuk miként szabályoznák a valódi problémákat.

Pop40 2017.04.19. 08:25:13

" Lófaszt se ér, ha véletlenül kis többséggel nyer az ellenzék, mert a kétharmaddal bebetonozott rezsimszolgákat csak kétharmaddal lehet elküldeni, ennyi kell a demokratikus közjogi rendszer visszaállításához. Márpedig kétharmadot szerezni csak a mostani rendszerben lehet. A visszaalakítás arányossá a Fidesz érdeke lesz akkor, ha a népszerűsége nagy mértékben csökken. Ezzel szemben ha a Fidesz bukását kívánjuk és a demokratikus intézményrendszer visszaállítását, akkor a mostani rendszerben kell őket egyharmad alá szorítani."

Szentigaz, teljesen egyetértek.

A tüntetőkkel viszont lehetsz türelmesebb, aki 2 napja még apolitikus egyetemista volt, az nem lesz 3 napra rá véresszájú ellenzéki.
Majd leszavaz rájuk jövőre, de EHHEZ AZ ELLENZÉKNEK KELL LÉPNIE, NEM NEKI.

Mert míg elindul 20 ellenzéki kispárt a fideszes maffia 1 szem jelöltje ellen, addig nincs is miről beszélni.

bogyu 2017.04.19. 09:11:43

Nahát, nem gondoltam volna, hogy ilyen egyszerű és jó megoldásokat talál ki a blog szerzője az Orbán kormány leváltására. :(

Parajpuding 2017.04.19. 09:12:11

Régóta mondom, hogy az csútinmaffia véres eltakarítása mellett kizárólag ez az egyetlen lehetséges út a jelenlegi rendszerben. Összefogni az ellenzéknek félretéve időlegesen a finnyáskodást és a majomkodást. Max. 1 évre ideiglenes kormány a jogállam, normális választási rendszer visszaállítására, a hosszú évekre bebetonozott szervilis g*cisereg (ab, nvb, nvi, obh, bajszosszar stb.) kigyomlálására. Utána pedig lehet valódi választásokat kiírni. És azért nem kell megfeledkezni a másfél millió agyhalott narancsbarom mellett a sokkal több, saját jövőjükbe is belesz*ró honfitársunkról, akiknek legalább akkora szerepe van és volt a jelenlegi rezsim országlásában.

Parajpuding 2017.04.19. 09:27:39

@ggaborx: Sajnos rém nagy baromság, amit írsz. Normális országban működne, de másfél millió agyhalott és 3-4 millió passzív apatikus nyomorult országában semmire sem jó az érthető és alátámasztott programokkal és alternatívákkal való kampányolás. Ezeknek a szellemi szintje és értelmi képessége akkor sem fog változni.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.04.19. 09:28:14

@Pop40: Mégha meg is tudnák szerezni a kétharmadot, és átalakítanák választókerületek nélküli, arányos rendszerré a választást, akkor is ott lenne a dilemma, hogy kellene a Jobbik a kormányalakításhoz
Hisz az arányos választási rendszerrel felálló parlamentben a Fidesznek 43 %-a lenne, a Jobbiknak 16 %-a. Vagyis ha a Jobbik nem menne be az Mszp-DK-Együtt-Momentum kormányba, akkor az "ellenzéknek" 43+16=59 százaléka lenne..

konrada 2017.04.19. 10:48:37

@Parajpuding:
Az általad felvázoltal a következő a probléma:
Ha elfogadjuk is mindazt a rosszat, amit a fidesznek felhánytorgatnak (és akár fogadjuk is el, mert sok abban az igazság...), akkor is az országban élők fognak szavazni.

Akik a következőből választhatnak az általad javasolt esetén:
Élnek egy - ha nem is túlságosan - prosperáló országban, ahol a fizetésük reálértéke növekszik, az infláció kezelhető mértékű, a munkanélküliség minimális, a közbiztonság nagyjából megfelelő.
...aztán ott az a változat - amit te ajánlasz - amelyben egymással gyakorlatilag semmibben egyet nem értő, tök ellentétes gazdasági-, politikai irányzatú pártok alapítanak egy olyan átmeneti válságkormányt, melynek a fő feladata az átmenet megszervezése, és amely az ellentétes akaratok miatt ezalatt béna kacsaként kormányozhat majd.

...és ez utóbbit a politikával nem nagyon foglalkozó többség nem akarja. Nem véletlen, hogy az ilyen szivárványkoaliciók csakis akkor nyerhetnek, amikor a gazdaság olyan mély válságban van, amikor az embereknek már mindegy...

fillérbaszó vadász 2017.04.19. 10:48:50

@élveteg: "Csodálatos hogy most hirtelen mennyien rájöttek hogy az arányos választási rendszer az igazságos Nem is értem hol voltak ezek amikor 1994-ben az első fordulóban a listára leadott 37,27 százalékkal a szocik a parlamenti mandátumok 54,15 százalékát szerezték meg és így is ( ha lett volna egy csöpp eszük és nem veszik be az szdsz-t ) kényelmes többségük lett volna Akkor nem volt gond az aránytalanság ?"

Erre gondoltam én is. TEhát 94-ben, az mszp 31,27%-ot, az szdsz 18,62%-ot ért el az első fordulóban, listán. Ugye ennyien szavaztak rájuk. Ez összesen 49,89%. A parlamentben 71,77% volt a kormánypárti (mszp és szdsz) képviselők aránya. Ami nagyon durván kényelmes (nem 1-2 képviselős) kétharmad. 2010-től rájöttek, hogy aránytalan a vállasztási rendszer? 2010 előtt miért nem zavart ez sennkit? 1 fordulós lett a választás, ami szerintem igazságosabbá teszi a rendszert, mert így mindenkinek nyílt lapokkal kell játszani, és nem baszhatja át a szavazóit egyik párt sem annyira, mint az szdsz 94-ben.
ESSO mint száz (by galla), az egyéni kerületek megléte igaszságtalan és aránytalan, de ez 1990 óta így van. Miért most zavarja a libsiket? mert nem nekik lejt a pálya. Ha csak egyénik lennének, mint angliában, akkor 2010-ben úgy nézett volna ki a parlament, hogy lenne 1 mszp-s képviselő és 395 fideszes. oszt pont. a 20% jobbik egy képviselőt se tudott volna parlamentbe vinni. igazságos mi?

Pipas 2017.04.19. 10:49:07

@Könnyen elkaptuk, uram!: "A manyup 3000 milliárdja az elmúttnyócév megtakarítása volt."

Nem csak az mszp alatt volt manyup, előtte is volt. Sőt, 1998-tól volt manyup.

arty1977 2017.04.19. 10:49:31

@atomic power:

Akkor hagyjuk a mindenféle unortodox "módszertan" szerint szépre fésült százalékokat, lássunk kicsit konkrétabb SZÁMOKAT:

"2010-ben 20 420 milliárd Ft, ami akkor körülbelül 78,8%-os GDP-arányos adósságot jelentett. Hét évvel később, 2016-ben ez 25 393 milliárd Ft volt, ami körülbelül 75,5%-os GDP-arányos adóssággal egyenlő."

Közel 5000 mrd ft tartozás keletkezett 6 év alatt.

MNB devizatartalék 2010 áprilisában: 33,852 milliárd euró.
MNB devizatartalék 2016 végén: 24,4 milliárd euró
Ergo mínusz 3000mrd ft "mai" árfolyamon.

3000mrd manyup pénz is elvesztette magánjellegét.

Mindez úgy, hogy bár az EU-tól rekordbevételt számolunk el, oktatásra és egészségügyre 6 év alatt egyre kevesebbet, stadionra, köztévére, állampropagandára rekodrösszegeket költünk, az átláthatóság csökken, ergo kevesebb "dolog" derül ki ténylegesen (törvényi akadályok gördítése az adatok megismerhetőségére, adatszolgáltatások túlárazása, stb).

Szóval a csodás világképeddel szemben áll egy KONKRÉT SZÁM:
MÍNUSZ(!!!) 11 ezer milliárd forint.

Ennyivel lett szegényebb a magyar nép 2010 és 2016 között.

2017.04.19. 10:49:51

igaza van a cikkírónak, csak nem másfél millió szavazója lesz a fidesznek 2018-ban, hanem simán 2,7-3 millió embert ők meg tudnak mozgatni.
és hiában can 8 millió szavazásra jogosultból 5 millió, aki nem akarja a fideszt, ebből az 5-ből max 1.5 fog elmenni szavazni. ez a baj.

ben2 2017.04.19. 10:50:02

A szerző és általában a balos drukkerek ott hibáznak, hogy axiómaként kezelik ezt a mondatot:

"A haszonlesőket és az agyhalottakat leszámítva abban talán mindenki egyetért, hogy ezt az aljas rezsimet minél hamarabb le kell váltani, Orbán Viktort el kell zavarni. "

A választók igen jelentős része nem tartja a rezsimet aljasnak és nem akarja elzavarni Orbán Viktort és amíg az ellenzék ezt a nem éppen elhanyagolható tényt indulati alapon, kampány lózungok mantrázásával kezeli, addig csak a saját híveit tudja tovább fanatizálni, és beszorul a 10-20%-os régióba.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.04.19. 13:00:27

@KUNTYI: Nincs 8 millió szavazókorúból 5 millió, amely nem akarja a Fideszt. Azért, mert a 8 millióból 2,5-3 millió szarik bele, hogy ki vezeti az országot. Nem érdekli az egész, és nem szokott szavazni.
A mostani ellenzék csak akkor lenne képes átvenni a hatalmat, ha a Jobbik kompatibilis lenne az Mszp-vel , és a DK-val. De nem az..

ben2 2017.04.19. 13:00:52

@arty1977:

Ha az államadósságot nem GDP arányosan számolod, akkor az oktatásra és az egészségügyre fordított kiadásokat miért nem összegszerűen nézed?
Mert akkor kiderülne, hogy a kormány folyamatosan egyre _többet_ költ oktatásra és egészségügyre?
Ezen kívül ha konkrét számokra hivatkozol, akkor miért nem sorolod fel, hogy konkrétan mennyivel költ többet az állam kormánypropagandára és köztévére az előző kormányokhoz képest, illetve mekkora a stadionokra költött költségvetési kiadás a teljes költségvetéshez képest?
Mert akkor kiderülne, hogy az ellenzék - lényegi mondanivaló híján - költségvetési méretekben jelentéktelen kiadásokra építi immár 7 éve a hecckampányait?

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.04.19. 13:01:00

@Könnyen elkaptuk, uram!: A manyup pénzek forrása az államadósság drasztius emelkedése volt..

nem várt fordulat 2017.04.19. 13:01:57

Már látom magam előtt, ahogy kattognak a kerekek a Habony művekben. Figyeljétek meg, majd az lesz, hogy mi igenis odafigyelünk a nép szavára, úgyhogy visszaállítjuk a választási rendszert ahogy szeretnétek.

És újra nyer a fidess.

Naumov 2017.04.19. 13:03:30

2018-ban nagyon valószínű hogy nem lesz kormányváltás. Orbán centrális erőtér koncepciója gyakorlatilag tökéletesen működik, középen vannak ők a 1.5-2 millió törzsszavazójukkal, körülöttük meg kering vagy egy fél tucat fragmentált ellenzéki pártocska, akiknek az energiája nagy részét leköti az hogy egymást próbálják lenyomni. A totális megmakkanás állapotát elég jól illusztrálja például az, hogy napjainkban Heller Ágnes és hasonló kaliberű megmondóemberek elmélkednek a Jobbikkal való lehetséges összefogáson, miután körülbelül negyedszázadon keresztül főállásban a fasiszta veszélytől féltették az országot. A mostani tüntetések résztvevőinek kb. a háromnegyede lehet olyan versenyző, akik a millától kezdve ott voltak már minden orbánellenes megmozduláson, a maradék egynegyed meg a bulikázó egyetemista, akikből szavazatok szintjén a Momentumnak vagy esetleg a faszbúkhuszár Juhásznak lehet valamennyi profitja, de ez összességében édeskevés. Amúgy mi van mostanában azzal a 2002-es/2006-os koncepcióval miszerint "az utcákon közlekedni kell", és majd a "csendes többség" a szavazófülkében eldönti a választásokat?

atomic power 1986DucaDuca 2017.04.19. 17:06:36

@arty1977:

Lássuk a konkrét szamokat a kiadasi oldalon is:

Eves kamatfizetesek összege 6 evre: 7,269.400 millió forint. /2010-2015/. Az éves kamatfizetesi kötelezettsegünk GDP aranyosan 3 szor nagyobb, mint Szlovakianak. A kamatfizetesi kötelezettsegünk 2/3 -val szamulunk, mint plusz kiadas: 4.846,3 milliárd forint.

IMF-EU hitel visszafizetése: 2011, 2012, 2013, 2014-ben

531.5+988.6+1,026+633.6=3,179.7 milliard forint

EU tagsagi díj:

230,187+233,048+234,858+272,336+290,866
+306,003=1,567,298 millió forint

Kiadasi oldal összesen:

4.846,3+3.179,7+1.567,3 =9.593,3 milliard forint

Aser Tzuiko (törölt) 2017.04.19. 17:06:43

Esetleg lehet vegyes megoldás, azaz erőszakosan elkergetni a diktátort és szabad választásokat tartani. Észak-Koreára gondolok természetesen.

rfbzs 2017.04.19. 17:06:50

@stim:
" Ha az MSZP a kvótával kapcsolatban nem tud se A-t se B-t mondani az nem rafináltság hanem béna kacsa. Kormányzásképtelenség. "
Vagy a válasz:C

Nietzsche__ 2017.04.19. 17:06:57

A masszív Fidesz szavazótábor egysége még meg van. Ha ez bomlani kezdene, mondjuk egy másik Fidesz kettő pont nulla párt megalakulása esetén, akkor lenne némi aggódni valója Orbánnak. De szerintem most nyugodtan alhat.

Jozeph Pelikahn 2017.04.19. 17:07:43

Tehát minden körzetben egy-egy független jelöltnek kellene indulnia, aki mögé minden ellenzéki párt egyhangúlag beáll.
Szavaznának rá az emberek?

fátum 2017.04.19. 17:07:48

@Naumov: Ez nekem is feltűnt. Annak idején az volt a mondás, hogy választás 4 évenként van, nincs itt semmi látnivaló, mindenki menjen haza! :-)
Szerintem, ez az összefogás blabla meg pont a választók miatt nem fog menni. MSZP-DK-LMP-Jobbik koalíció? Hány szavazót vesztenének ezek a pártok, ha összefognának az ősellenségükkel? Pl. egy MSZP szavazót hogy győzöl meg arról, hogy inkább 1-2 szélsőjobbost a kormányba, mint Orbánt?

nevetőharmadik 2017.04.19. 17:07:53

@KUNTYI: Nem hinném, hogy lesz az 2,7-3 millió. Már 2014-ben is számszerűen kevesebben voltak, mint ahányan 2006-ban, amikor még vesztett is a Fidesz. A többiek viszont tényleg rohadt kevés szavazót érdekelnek. Méltán, de sajnos.

Nietzsche__ 2017.04.19. 17:08:02

Kellenek a tüntetések, hogy a bizonytalanokat kicsit befolyásolni lehessen, ne csak a kormánymédiát ismerjék. Bár lehet, hogy ezeknek a demonstrációknak a híre sem jut el sokakhoz! De talán mégis.

Aser Tzuiko (törölt) 2017.04.19. 17:08:05

"... a békés és teljes leváltásuk csak a jelenlegi többségi rendszerben jöhet össze ..."
És a nem békés? Bocs ha volt már.

torró 2017.04.19. 17:08:18

Már annyira unalmas ez az orbán patás mizéria, hogy az borzasztó! Egész nap itt nyavalyogtok ezen, miközben én 70 évesen egész nap még mindig effektíve dolgozok. Mi jó bánatos fasz bajotok van akkor? Ezek a történetek a haveri kör előnyéről mindig is léteztek. A Kádár korszakban, előtte és utána is. És létezni fognak Orbánék után is. Láttam egy 1999-n készült riportot Sorossal. Arra a kérdésre, hogy érez e valami kis bűntudatot a 44-n magyar zsidók deportálásakor a németeknek végzett segítsége miatt, azt mondta semmit. Ha ő nem tette volna meg, megtette volna más. Bennünket meg egyfolytában macerálnak. Sőt! Azt mondta a másik kérdésre, miszerint a érez e felelősséget azokkal az országokkal szemben ahol pénzügyi befolyásával buktattak kormányokat, és az életszínvonaluk nagyon megromlott. Azt mondta, őt egyáltalán nem érdekli a szociális probléma, az a lényeg, hogy ő az elképzeléseit megvalósítsa, és némi jövedelmet tudjon ebből összehozni. Tehát nem kéne az ilyen alakoknak bedőlni, hanem az ellenzéknek egy olyan programot felmutatni, ami bizonyíthatóan jobb megélhetést biztosít, és garantálni, hogy nem engedik be minden kontroll nélkül a megélhetőségi migránsokat, csak akik dolgozni akarnak, és nem iszlamizálni! Ők ugyanis megmondták, ahová ők letelepednek, onnantól az az övék! Világos, nem?

nekemtene 2017.04.19. 17:08:31

@Ockham63: "Nincs olyan választási rendszer, amely szerint 2010-ben vagy 2014-ben ne a Fidesz nyert volna."
 
Rosszul gondolod, vagy én nem értem hogy miért jelentene győzelmet egy kormányalakításra alkalmatlan 44%-os "többség" elérése.

bigdata 2017.04.19. 17:08:40

@Naumov: 'Amúgy mi van mostanában azzal a 2002-es/2006-os koncepcióval miszerint "az utcákon közlekedni kell", és majd a "csendes többség" a szavazófülkében eldönti a választásokat?'
Egyrészt ezek a tüntetők akkoriban még az alma együttes koncertjeit látogatták.
Másrészt lehet, hogy lassan leporolják a régi szép megoldásokat a hangosítás betiltására, a forgalom aránytalan korlátozásának betiltására (az AB nem hivatkozhat a korábbi döntésére), a traktorral behajtani tilos táblák helyére meg jön a dj mobillal behajtani tilos.

2017.04.19. 17:08:50

Olyan sok okos dolgot olvastam, hogy rájöttem, ennek a sok okos embernek LEHETŐSÉGET kell adni okosságuk bizonyítására. Nos ez a SER, a Spirituális Együttműködés Rendszerének motorja, melyet a Tükör jegyében van alkalmam bemutatni. A kiterjesztett valóság admin szintjén mindenki beállíthatja magának, ha nem tetszik az automata beállítás. Orbánt úgy lehet leváltani, ha a saját pályáján megyünk ellene és ott jobban focizunk!

www.elmenypark.net/2017/02/hivatalos.html

bigdata 2017.04.19. 17:08:56

@arty1977: a devizatartalékot az mnb az általa korlátlan mennyiségben teremtett forintból vásárolja. Leépítésekor a monetáris bázis csökken, nem az állami vagyon. Az államadósság face value hasonlítgatása is értelmetlen mutatvány, sem a pénz értéke, sem a finanszírozó gazdaság mérete nem ugyanakkora, mint 2010-ben volt. Ez speciel az a terület, ahol a kormány a maga okozta nehézségek ellenére sikeresen elevickél.

I-Work 2017.04.19. 17:09:00

@Jules Berstein:

Matematikailag, hangsúlyozom matematikailag léteznek olyan modell számítások, amelyek azt mutatják, hogy koordinált jelölt állítással a fideszt 50% alá lehet szorítani..
Nem ez a megoldás, a Mozgalom lehetne megoldás, ha a népharag zavarná el ezeket a bűnözőket.
Ám jelenleg, sem ellenzék, sem mozgalom, sem semmi..
Látens népharag van, a döntő többség utálja ezeket a sz@rháziakat, de fotelből utálkozni nagyon kevés.
Egyébként pedig még nem megy elég rosszul, szóval a forradalom meghatározatlan ideig elhalasztódott.

Májkül 2017.04.19. 17:09:07

@EU zászlót mindenhova!: "A manyup pénzek forrása az államadósság drasztius emelkedése volt.."

És akkor az hogyan lehetséges, hogy a manyup "megvédése" után nem csökkent drasztikusan az államadósság? Azt értem, hogy nem nôtt tovább. De miért nem csôkkent? Márpedig azt a pénzt elköltötték valamire.

I-Work 2017.04.19. 17:09:12

@tótágas:
A gond az, hogy semmi nincsen elkezdve...
Pont 2-3 hónap alatt ki lehet kényszeríteni egy rezsim bukását, ha van van megfelelően szervezett tömeg.
Ötvenezer "bulizó" fiatal nem tömeg, viszont röhej...
Bocs, én ezeket a közismereti tárgyakat tanultam, ahogy annó a csúti vezír és tettestársai, - a hatalomépítési technikák logikájának nem lehet ellentmondani.
Önmagában jó ötlet a mozgalom, csak legalább egymillió embernek kellene összegyűlnie, néhány hónapig.
Amíg fotelforradalmárok vannak, addig épülnek a kisvasutak és a stadionok.

I-Work 2017.04.19. 17:09:18

@Rebel Alliance:
Ellenzék nélkül nehéz ellenzéki szavazót találni, - z valóban probléma...
A többit felsoroltam.

I-Work 2017.04.19. 17:09:25

@KUNTYI:
A fidesznek másfél milló szavazója van és fine, ende, konyec...
Csak nincsen semmilyen másik oldal és a nem létező másik oldalnak egészen érthető módon nincsen semmilyen támogatottsága.
Akinek pedig van félretett néhány milliója, az nem fog demonstrálni, sem szavazni, mert jó neki, ahogy van.
Ja, és külföldön él kb. egymillió fő, akik politikailag aktívak és jelentős részüknek nyilván tele van a puttonyuk ezzel a banánköztársasággal, de nem fognak szavazni, nem is akarnak, de nem is engedik őket.
Majd Tőkés secu püspök úr hívei viszont szavazhatnak tusvániában, vagy posványiában.

Osz Apo 2017.04.19. 17:09:30

Igy kellene tortenni ennek.

I-Work 2017.04.19. 17:09:35

@fillérbaszó vadász:

Az csak most 20% is elég a 2/3-hoz, hogy az egyéb csalásokról szót se ejtsek. A szocialisták pedig nem helyezték hatályon kívül az Alkotmányt, nem zárták be az Alkotmánybíróságot, nem ültették minden pozícióba a saját embereiket, életfogytig bebetonozva és főleg nem rabolták ki az országot és nem visszaélés szerűen bántak a hatalommal, mint a gazdáid.
Idióták voltak, csak nem ennyire gazemberek.

I-Work 2017.04.19. 17:09:39

@ben2:
A GDP = EU támogatás, ez pedig 2020 után megszűnik, a legnagyobb baj, hogy teljesen üres a kassza.

Pipas 2017.04.19. 17:10:19

@Naumov: "2002-es/2006-os koncepcióval miszerint "az utcákon közlekedni kell", és majd a "csendes többség" a szavazófülkében eldönti a választásokat?"

Ó, hát az öntudatos baloldali rajongótábornak elvei vannak. Az egyik ilyen elv az, hogy nekik mindent szabad, másoknak meg gyakorlatilag semmit.

László Forray 2017.04.19. 17:10:39

@koala kóla: Anyád csapott volna a falhoz mikor megszülettél!

I-Work 2017.04.19. 17:10:48

@Naumov:
Szavazáson soha nem fognak bukni, ha csak szándékosan nem akarják, miután kiürült a kassza.
Tömegtüntetés azonban néhány hónap alatt képes elkergetni ezeket az országrablókat.

prolee 2017.04.19. 17:10:55

@Ockham63: Mennyire igazad van!
Nem a választási rendszerrel van a probléma, hanem a választékkal. Nagy különbség.
A komplett ellenzéknek el kellene mennie a francba, ezeket meg bezárni a parlamentbe, felgyújtani, ne urizáljanak ott közpénzen.
Ma már ott tartunk, hogy politikust tisztességes ember nem enged be a lakásába. Mindegyik bűnöző, kivétel nélkül.

I-Work 2017.04.19. 17:11:00

Édes, drága Mikikém!
El van a te gyógyszered gurulva, mégis, melyik bolygón élsz?
ORBÁN VIKTORT ÉS FIDESZ /KDNP CSATLÓSAIT, TOLLNOKAIT, HŰBÉR URAIT CSAK ELZAVARNI LEHET.
ELZAVARÁSRA AZ ORSZÁGGYŰLÉSI VÁLASZTÁS ALKALMATLAN.
Magyarországon semmilyen "technikai koalíció", koordinált jelölés nem lesz, ez nincsen benne a magyar történelemben, a magyar genetikában, - de ellentétes többek érdekével is, egy ilyen szcenárió esélye nulla!!!
Arról már ne is beszéljünk, hogy nincsen magyar választó, aki az elmúlt 8 év büdös kommunistáit a megelőző 16 év büdös kommunistáira cserélné, ez a rendszer kiéget, elkopott, lejáratódott, - NINCSEN SEM EGYSÉGE, SEM KONCEPCIÓJA, SEM ELFOGADOTTSÁGA, SEM HITELESSÉGE, SEM VEZETŐJE!
A mostani abszolutista, etno-nacionalista, fudál-bolsevik rendszer lemondását tüntetésekkel lehet kikényszeríteni, (nem buli tüntetésekkel), - már, ha összegyűlik ehhez a kritikus tömeg, legalább úgy egymillió ember, aki 2-3 hónap alatt képes kikényszeríteni a kormány távozását!
ETTŐL SEM OLDÓDIK MEG AZONBAN SEMMI!!!
A kassza ugyanis üres, amit ez a gengszter banda hagy maga után, azt 20-30 év alatt sem fogja kiheverni az ország, - ÍGY EGY KÖVETKEZŐ KORMÁNY ÓRÁI IS KÓDOLTAN MEG VANNAK SZÁMLÁLVA, - mert csak adóemelésből, kamat emelésből, inflációból tud forráshoz jutni és mielőtt megmelegedne valakinek a feneke alatt a bársonyszék, - elsöpri a népharag...
ABBAN IS ERŐSEN TÉVEDSZ, HOGY NE LEHETNE HATÁLYON KÍVÜL HELYEZNI AZ ORBÁN DIKTATÚRA EGYES TÖRVÉNYEIT, VAGY INTÉZKEDÉSEIT, -nagyon elegáns dolog a 2/3, vagy 4/5 és egyebek, de ilyen helyzet nem lesz, - a fentiek okán.
A TISZTESSÉGBE ÉS A JÓ ERKÖLCSBE ÜTKÖZŐ TÖRVÉNYEK /INTÉZKEDÉSEK AZONBAN ÉRVÉNYTELENEK minden jogi klauza szerint, csupán egy legitim főbírói testület kell, amelyik megállapítja egyes törvények jogszerűtlenségét!

metax 2017.04.19. 17:11:18

Újra kezded a hülyeséget, hogy a jelenlegi rendszerben Orbánt le lehet váltani? Pláne ilyen talpnyaló kollaboráns álellenzékkel, mint ami 2010 óta itt tenyészik és amit a hatalom kézből etet?

Lángharcos 2017.04.19. 17:11:21

A tüntetés azért kell, hogy rájöjj: nem vagy egyedül az elégedetlenségeddel és nem csak a körülötted állók elégedetlenek. Szóval a tüntetés jó.

Innentől kellene továbblépni, ahogy gondolod: összefogni az ellenzéknek és kiszorítani őket.

Párhuzamos György 2017.04.19. 18:26:15

Amúgy honnan jön az a fidesznek másfélmillió szavazója van?

Nekem mindenféle-fajta ismerősöm van, van liberális, komcsi, raszta, náci, mindenféle, de valahogy hiába vannak sokan, fideszes egy sincs. Pedig ha ilyen számokat dobálnak be, akkor azért egy jelentősebb részének annak kellene lennie. Netán szégyellik?

prolee 2017.04.19. 19:16:57

Szerintem Magyarországon csak egy olyan ellenzéki erő lesz képes nyerni, amelyik ki sem ejti a száján az Orbán, Gyurcsány, Fidesz, MSZP szót. Magyarországon lényegében személyi ellentétek feszülnek.
Csak egy olyan új politikai erő nyerhet, amelyik hiteles szakemberekkel saját célokat fogalmaz meg, hitelesen bemutatja, hogy a céljait miből tudja majd megvalósítani, érdemi vitában is meg tudja védeni elképzeléseit és azok megvalósíthatóságát és kidolgozza a saját belső kontrollját, amivel meg tudja akadályozni, hogy közpénz lopásba torkolljon ténykedése és multi érdekek mentén zsarolható legyen.
Tehát, vagy jön egy TISZTA és ÚJ erő, vagy marad a FIDESZ.
Magyarországon nem az a kérdés, hogy a FIDESZ-t le kell-e váltani, hanem az, hogy a KOMPLETT politikai elitet el kell hajtani a bús picsába. VÉGÉRVÉNYESEN.

prolee 2017.04.19. 19:17:18

@Párhuzamos György: Igen, szégyellik, illetve nem beszélnek róla, mert belefáradtak a balliberális agitprop gőzhengerbe.
Különösen az értelmiségi körökre jellemző ez, ahol a ballib megmondóemberek nagyobb számban fordulnak elő. Akik egyszerűen lehülyéznek, ha a FIDESZ-re szavazol. Ezért, kritizáljuk a PC szabályai szerint felépített beszélgetéseken a FIDESZ-t, a baráti beszélgetéseken háborgunk, hogy lássák, mennyire nyugati értelmiségiek vagyunk, majd bemegyünk a fülkébe és a függöny mögött behúzzuk rá az X-et, befogott orral.
Mégpedig azért, mert titkon, legbelül nem akarunk muszlim migránsokat, nem akarunk segélyezni olyanokat, akik egész nap a töküket vakargatják, amíg mi dolgozunk és nem akarjuk, hogy életszerűtlen, nyakatekert jogászkodással fűszerezve a melegjogok és a genderstudi csöpögjön a csapból állandóan. UNJUK ezeket a dolgokat.

Nietzsche__ 2017.04.19. 19:17:43

@csentecsa: Hát lehet, ... de tudj isten mégis biztató és örömteli látni, mikor 80 ezer ember küldi el a búspicsába Orbán. Biztató, mert az látszik, hogy nem csak agyhalott Fideszdroidokból áll ze az ország. Ha már leváltani nem lehet, legalább irőről időre kicsit megmutatjuk, nem teljes a szürkületi zóna Magyarországon.

torró 2017.04.19. 19:17:58

@I-Work:
Nem a Miki gyógyszere gurult el hanem a tiéd!:DD Gyorsan vedd be, és mikor már felelősségteljesen tudsz gondolkodni, olvasd el amit írtál, és gondold végig mivel járna egy ilyen lépés! Miért hiányzik annyira neked egy totális káosz? Mert nekünk egyáltalán nem!A demokrácia arról szól, hogy normális választáson, egy normális kormányzó erő leváltja az előző kormányt. Az erőszakos megoldások a lehető legrosszabb elgondolás!

konrada 2017.04.19. 19:18:02

@Párhuzamos György:
... tudod vannak olyan emberek, akikkel nem szívesen osztják meg mások a politikai meggyőződésüket, ha az tőle eltérő.

Jolka40 2017.04.19. 19:18:10

@Zionnépe: Végre egy pozitív hang!

KissGecihuszár 2017.04.19. 19:19:17

Persze, nem tüntizni kell ,hanem molotovozni, gyújtogatni, országos blokádozós balhézást csinálni minden nagy és kisvárosban, fidesz politikusokat megtámadni, meglincselni, lámpavasra húzni, kábé úgy ,mint '56-ban tették ezt az ifjak. "Hűűű, de ezt nem szabad, merakkor mit szólnak majd itt-ott-amott, éskömbenis..." Hát pedig nekem egyre inkább úgy tűnik, kell itt némi kis hardcore forradalomozás, mert ezt a GECI bandát és vazallusaikat demokratikus eszközökkel az atyaúristen nem bassza ki a hatalomból!!! Sorry, hogy nyers és kemény voltam, de 7 rohadt fidesz év után én már nem tudok szalonképes lenni!!

prolee 2017.04.19. 19:19:20

@Lángharcos: Meg arról is ejteni kellene néhány szót, hogy mi történik majd a kiszorítás UTÁN. IMF hitel, menekültkvóta benyalása, újarisztokrácia kitömése, Európai Bizottság seggének fényesre nyalása, megszorítások, nyugdíjasok és henyélők pátyolgatása és PC-terror, vagy valami normális országra is van kilátás? Mert ezek a kérdések érdekelnék a szavazókat.

Sean MacTíre 2017.04.19. 20:37:36

@stim: ez alapjan, ha a Fidesz nem hatral meg a nepszavazastol, a nolimpia meg a Momentum erejet mutatta volna meg. Ugyan... Egy nepszavazasban az a lenyeg h adott temarol nyilvanitanak velemenyt.

totii 2017.04.19. 20:37:45

@jaegtoer: Mivel külön nem jelezted, és ez a Mentális deficit, én írom másoknak, hogy hülyeségeket írtál, nem kell komolyan venni.

elemes 2017.04.20. 09:49:38

ez elég deficites poszt.

KissGecihuszár 2017.04.23. 17:13:12

@csentecsa: Persze, rendben lettek volna, ha nem szarunk be, nem a "kiabálnak, hangoskodnak 1 kicsit, osztán úgyis hazamennek" szellemében -amúgy magyaroschan, birkulósan- vonulunk vissza, miközben fleto pajti meg jót röhög a markában és totál gazdasági csődbe taszajtja az országot, melyből -mindenféle fidesz propagandával szemben- mindmáig nem kecmergett ki, mert ami most van ,nos az minden, csak nem gazdasági növekedés, real jólét! Én nem fotelforradalmár vagyok, de egyedül kevés vagyok egy amolyan értelmes cirkusz kirobbantásához! Ahhoz kéne még 1-200ezer nagyon dühös polgártárs, akiknek már kurvára elege van mindenből, épp ezért úgy érzik, nincs vesztenivalójuk, mert ennél az abnormális regimenél bármi más csak jobb lehet, de főként egy forradalom után, lehetőleg nem pártkatonákból összeálló FELELŐS kormány!
süti beállítások módosítása