Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2018.02.03.

Így lehet választáson leváltani Orbánt

Szárnyathy Géza

Mind elméleti, mind gyakorlati lehetőség van arra, hogy az ország leváltsa az immár túlságsoan is régóta regnáló Fidesz és KDNP irányította kormányt. Persze még a béka segge alatt sincs az ellenzék, de a lehetőség már adva van. Nemcsak a valamilyen módon koordinált jelöltállításra vagy a józan ész diktálta visszalépésekre gondolok, mert ez még kevés. Más is kell.

Nem tudom, miért, de általánosan az optimista forgatókönyvek közé sorolják sokan azt a verziót, hogy a Fidesz nem nyer kétharmaddal, csak többséggel. Baromira nem értem, ez miért lenne előrelépés bármihez képest, elvégre most is ez a helyzet. Én személy szerint rohadtul nem lennék elégedett azzal a fostengerrel, ami most van, mert ugyanúgy telne el újabb négy év, mint eddig, és nekem személy szerint már nagyon elegem van az egész Mészáros Lőrinc, Pasa parki cimborák, innen-onnan előrángatott tehetségtelen, kretén rokonok és ki tudja még miféle senkiháziak által alkotott csapatból. Én már nem szeretném újabb négy évig nézegetni, hogy Németh Szilárdok, Kocsis Máték és Tuzson Bencék húzzák az ívet. Szóval én kormányváltást akarok.

Persze a pakliban benne van egy újabb kétharmad is, de ha ez a helyzet előáll (bár lehet, hogy egy sima Fidesz-többség esetén is) mi itt a Mentálison meg nem határozott időre lehúzzuk a rolót, mert tényleg semmi, de semmi értelmét nem látnánk annak, hogy tépjük itt a szánkat, inkább bebaszunk minden kedden és csütörtökön, addig is múlik az idő.

De forduljunk arccal az optimizmus felé. Miért is gondolom, hogy van kiút? Egyrészt mert túlzás nélkül utolsó lehetőség ennek a szerencsétlen országnak, hogy valami történjen, és ahogyan a szakadék felé vágtató ló sem arra gyúr, hogy leesik, hanem hogy át tud ugrani, én is azt gondolom: nem lehet ez a folytatás. Másrészt mert hosszú idő után a remény és a lehetőség pilácsait látom pillogni a horizonton.

Azzal, ha a kormányt váltani akarók minden körzetben egy jelöltet indítanak komoly erőt képviselhetnek. Ennek az attitűdnek ugyanis egy ponton túl önmagában is lesz értéke. Ideális esetben akkor is a kormányt váltani akarók jelöltjére fog szavazni az, aki nem Fidesz-agymosott, ha egy hokedli indul a választáson a Fidesz ellen. Mert a Fidesz kiütése nagyobb értéket fog képviselni, mint bármi más. Nagy előnye még az egyszerűség kedvéért koordinált jelöltállításnak, hogy ezeken a jelölteken nem lesz fogás.

Egy szoci jelöltet nagyjából két perc alatt le lehet gyilkolni, a kisebb pártok pedig Budapesten kívül eleve tök esélytelenek, elég annyit megpendítenie a polgármesternek és a kormánypárti jelöltnek, hogy ez a figura a térképen sem találja meg a körzetet. Az ellenzéki jelölteket egymás ellen ki lehet játszani, egyenként le lehet őket szalámizni. Az arctalan ellenzéket viszont nem lehet megsemmisíteni, mert azt az értéket, hogy a Fideszt leváltó erő, nem lehet szalámizással lerombolni. A Soros-bérenc és hazaáruló minden ellenzéki jelölt kifejezetten szánalmas és nevetséges próbálkozás.

És itt a másik dolog. A Fidesz a baromságot már nem tudja tovább tolni. Sorossal véget ért a történet, ennél nagyobbat, hatásosabbat már nem lehet kanyarítani. Persze ez is épp elég, de talán egyre kevesebb. A kormánypárti propagandában nincs több. Minden további próbálkozás már óhatatlanul visszájára fog fordulni, sőt ez már most is látszik. A Fidesz rajongói már nem annyira lelkesen akarnak elmenni szavazni - a biztos pártválasztóknak 75 helyett már csak 70 százaléka. Vagyis már több trollt nem lehet meggyőzni, hadrendbe állítani, ez a szám már csak csökkenni tud. Arra azért felesleges várni, hogy magától szétporlad az egész, de többen már nem lesznek. 

Ellentétben a kormányváltást akarókkal. A nagy feladat - nagyobb, mint a koordinált jelöltállítás -, hogy érdekeltté tegye az ellenzék a szavazókat. El kell jutni oda, hogy nem csak letargiával legyintsenek az emberek, hogy ennyi volt, jöhetnek a szarháziak megint. Mert ha ez nem sikerül, ha nem lehet felrázni az embereket, ha nem lehet elhitetni velük, hogy véget lehet vetni ennek a nyomasztó rémálomnak, akkor egymillió troll akarata érvényesül sokmillió döntésképtelen akaratával szemben. 

Az igazán nagy feladat most az, hogy szavazásra kell bírni az embereket. Kell egy pont, amikor ki lehet mondani, amikor el lehet és el kell hitetni az emberekkel, hogy lehetséges a váltás. Ha ez befészkeli magát a választók fejébe, akkor el fognak menni szavazni, és a megfelelő emberre húzzák be az ikszet. És ezt még a trollhadsereg sem tudja meggátolni. A nagy kérdés, mikor jön el ez a pont. Mert ha túl korán hirdetik meg a jelöltek az optimizmust, az rendkívül röhejesen fog hangzani, ha viszont túl későn, akkor nem tud kiforrni. Én mindenesetre optimista leszek, és már nyálazom a ceruzámat árpilis 8-ra.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

94 komment · 1 trackback

Címkék: választás 2018

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr2913628302

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Madarat tolláról, sokadik fejezet 2018.02.05. 10:03:05

Két hír, ami rávilágít, kik is támogatják Európában Orbán politikáját. Orbán Viktor a példaképe az olasz szélsőjobboldal vezéralakjának "Ha egy jól kormányzott országot kell választanom, akkor az Orbán Viktor vezette Magyarországot választom" - n...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LKerekes 2018.02.04. 09:40:18

Hú anyám! A sokadik értelmetlen zagyvaság!

megamedve 2018.02.04. 09:40:58

Isten látja lelkemet (nemá), ha a gecihorda bukna, életemben először pezsgőt bontanék egy választás után. De mivel a horda rájött arra, hogy ebben a tyúkszaros országban sokkal több a hülye, mint a homo sapiens, a hülyék meggyőzésére játszik. Sikerrel.
Emiatt sajnos nem hiszem, hogy pezsgőzni fogok....

Lévai András 2018.02.04. 09:41:12

Egy nagy nofenével kezdenék. A cikk nagyszerűen leírja a lényeg felét: el köll menni szavazni és nem a fideszre kell tenni az X-et. Ez nagyjából spanyolviasz, ami éppen most lett felfedezve.
Ugyanakkor a másik fele nyitott kérdés: kire kell, kire érdemes szavazni? A Jobbikra? A demokratikusnak önelnevezett ellenzék jelöltjeire? Azokra, akiknek nincs jobb ötletük, mint le kell váltani Orbán Viktort - de aztán hogyan tovább?
Mert a számonkérés kb ugyanolyan lesz mint 2010-től, azaz semmilyen. Az egészségügy állapota nem fog varázsütésre megjavulni, a külföldre távozott orvosok nem fognak hazajönni és akik ki akarnak menni, ugyanúgy kimennek. Annak oka ugyanis nem az Orbán kormány, hanem a szabad munkaerő vándorlás és a kinti nagyságrendekkel magasabb bérek.
Az oktatás színvonala sem lesz feltétlenül jobb, az nem a NAT-tól, NER-től és ki tudja milyen jövőbeli szlogentől függ, hanem a tanár - diák - szülő hármas összhangjától.
Jó, stadion nem lesz. Meg Mészáros Lőrinc és ilyen - olyan harcok sem lesznek. De lesz helyettük más - mert a politika ilyen. Még nyugaton is - lásd: Martin Schulz és annak ügyei. Persze keleten még ilyenebb, de a lényeg: aki a tűz közelében van, leveszi a maga sápját, aki meg éppen kiszorul, azért kiált lopást, mert ő maga nem fér hozzá az éppen lenyúlt javakhoz.
És persze adott a kérdés továbbra is: kire kell szavazni, aki a választékból - beleértve természetesen a Fidesz - KdNP-t is - a legérdemesebb az ország vezetésére? Hogyan lehet elérni hogy az a társaság kerüljön hatalomra? Mert erre a kérdésre ez a poszt pont úgy ad választ mint az alábbi vicc:
Elmegy az egér a bagolyhoz tanácsot kérni, mert fél a macskától és nem tudja, mitévő legyen. Baglyunk - ahelyett hogy szintén felfalná az egeret - jó passzban lévén meg is mondja a tutit:
-Változz kutyává és majd te kergeted a macskát!
-Jó, de hogyan változzam kutyává? Értetlenkedik az egér.
- Ejnye, hát minden problémádra én találjam meg a választ? Keresd meg a megoldást magad! - Így a bagoly...

Visceroid 2018.02.04. 13:40:07

"Így lehet választáson leváltani Orbánt"

Miért, lehet máshogy is?

Kivlov 2018.02.04. 13:40:11

Minek leváltani? A többi még rossz

Kivlov 2018.02.04. 13:40:14

Minek leváltani? A többi még rosszabb lenne.

Tisztességes Természettudomány 2018.02.04. 14:54:40

Így lehet választáson leváltani Orbánt: kellene néhánnyal több ellenzéki szavazó, mint kormánypárti.
Szakértés vége

Nigel1992 2018.02.04. 14:54:40

@megamedve: Akkor mi ketten már biztos hogy pezsgőzni fogunk! Volt egy főnököm aki azt mondta értekezleten az üzletkötőinek hogy " a hülyék a tulsó parton vannak".Szerintem meg az okosak már az EU.-többi tagállamában élnek nyugisan, 4x-es jövedelemmel a zsebükban!!

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.04. 14:54:44

Valkai yöbb szvazatot szerez nála, s meg is van oldva.

BAZINGA2 2018.02.04. 14:54:50

Ahhoz, hogy le lehessen váltani a mostani kormányt, csak annyi kéne, hogy az a 6 millió elmenjen szavazni!

klasszikus 2018.02.04. 16:54:04

@Kivlov: Hát ezért nem váltódik le, mert ilyenek vannak mint te!

klasszikus 2018.02.04. 16:54:15

@megamedve: Milyen igazad van! De jó lenne ha nem lenne igazad!

naivugyfel 2018.02.04. 16:54:41

Kedves Cikkíró!
Nyitott kapukat döngetsz olyan szempontból, hogy teljesen jogos amit írsz, de meg is van rá az elég jól, részletesen kidolgozott megoldás, hogy mit kéne ki(k)nek milyen sorrendben tenni, ki(k)re lehetne milyen formációban jó érzéssel szavaznia minden bizonytalannak...
Ráadásul a megoldás teljesen ingyenes volt.

Mit gondolsz, az érintettek (köztük blogírók is, mint Ti, sőt, szerintem titeket is megkerestelek anno a témával) reakciója mi volt arra, hogy megvan a MEGOLDÁS?

SEMMI.

Na ezért tartunk itt, ahol tartunk, én lezártam annyival, hogy nincsenek itt az ellenzékben igazi államférfiak, a blogírók (mint ti is) a sírásban és nem a megoldásban érdekeltek, szóval mint nép azt érdemeljük, amit látunk magunk körül...
Bocs... :-)

invalid user name 2018.02.04. 16:55:04

wishful thinking túltolva

morph on deer 2018.02.04. 16:55:43

@Kivlov:
Azért, mert ez egyvelejeig rohadt rendszer, amelyik hosszabb távon az ország teljes erkölcsi züllését tudja csak eredményezheti csak, ahol a hazudozás meg a lopás lesz a norma, ahol egy maroknyi csókos, rokon/barát/szerető kap jogot, hogy tetszés szerint pocsékolja a közvagyont, - a felelősségre vinás legkissebb kockázata nélkül, - míg a köznép egyre kiszolgáltatottabbá válik.

Ha ez nem zavar, akkor szavazz az orbán-bandára nyugodtan, semmi gond!
Ám ha mégis tovább látnál az orrodnál, akkor bárki másra. Ez a kérdés már eddig jutott.

VaradiJanos 2018.02.04. 16:56:08

@BAZINGA2: és ne a fideszre szavazzon

gépeklázadása3 2018.02.04. 16:56:23

@Tisztességes Természettudomány:
"kellene néhánnyal több ellenzéki szavazó, mint kormánypárti.
Szakértés vége"
Nem, mert rengeteg az ellenzéki párt, és ha nem megfelelő a kooperáció, akkor a választókörzetekben egymás ellen is játszanak. Egyéniben a legesélyesebbnek tartott ellenzékire kellene mindenkinek szavaznia, mert a Fidesz szinte minden lörzetben erős.

Taxman 2018.02.04. 16:56:31

A jobbikról meg jótékonyan elfeledkezünk kispofám? A jelenlegi pártstruktúrát ismerve ebben a választási szisztémában semmi esély a változásra.

lobaszopiatej 2018.02.04. 16:56:49

@Kivlov: "Minek leváltani? A többi még rosszabb lenne."

Hát persze, ez egészen biztos.
Inkább lopjanak csak, hisz a Gyurcsány többet lopott, ez tudott (igen, a pap is megmondta, bezony, igenám hiszen.)

Ja, és nyugodtan lopjanak csak tovább a Mészárossal, ez csak természetes!

Sőt, engedjük ki az összes tolvajt a börtönből hiszen kevesen vannak és olyan keveset loptak, a kint lévőket pedig zárjuk be, mert egy részük biztosan lop!

közép dunántúli régió 2018.02.04. 16:57:00

"A Fidesz a baromságot már nem tudja tovább tolni. Sorossal véget ért a történet, ennél nagyobbat, hatásosabbat már nem lehet kanyarítani." Ezt írod. Én a helyedben nem lennék ennyire optimista. Sokáig én is azt hittem, hogy mélyebbre már nem tudnak süllyedni. De mindig rám cáfoltak. Úgyhogy lesz ez még sokkal durvább is.

G66 2018.02.04. 16:58:08

Szerintem már csak kevés idő szükséges ahhoz, hogy felismerjék az emberek - nem kell hagyományos értelemben vett ellenzékinek lenni ahhoz, hogy a kormány leváltásához együtt szavazzon a többség.
Ha valaki képes lenne tudatositani az elégedetlenekkel, hogy valószínűleg a jelenlegi kormány bukása után csak több előrehozott választással lehet normális vezetése az országnak akkor már csak azt kell megértenie minden kétkedőnek, hogy az első lépés megtétele nélkül nincs esély a többire :)

A mindenkori "hatalom" gyakorlóinak meg azt kell érteniük és érezniük, hogy az őket megválasztó emberek felé elszámolassal tartoznak és ha a működésük nem elfogadható azok számára akiktől a felhatalmazást kapták akkor el lehet mozdítani őket.
Minnél többször, gyakrabban élnek a választók ezzel a jogukkal annál egyértelműbb az üzenet és annál inkább igyekeznek a vezetők is megfelelni az őket megválasztó embereknek, azaz nekünk. Ha nem élünk a jogainkkal akkor a vezetőinkben is csökken az igyekezet és a bizonyítási vágy :)

Egyszóval minden pártpolitikától függetlenül (!) a társadalom vamamennyi tagja számára fontos, hogy mindenki kinyilvánítsa véleményét és ráadásul az aktuális kormánnyal szemben a lehető legkritikusabban. Így érhető el a folyamatos fejlődés.

Fel kell ismerni még azt is, hogy csak akkor marad a nép kezében a hatalom, ha fenntartja változtatáshoz való képességét. Ez a demokrácia!

Netuddki. 2018.02.04. 16:58:36

"Ideális esetben akkor is a kormányt váltani akarók jelöltjére fog szavazni az, aki nem Fidesz-agymosott, ha egy hokedli indul a választáson a Fidesz ellen."

Ez a lényeg. A hülye ellenzéki vezetőknek ezt kellene megérteni! Fogjanak össze és ejtessék ki ezt a tolvaj maffiát. Ha utána elosztják egymás közt a mandátumokat, még akkor is több jut egy-egy pártra, mintha külön-külön bohóckodnak. Aztán ott vannak még a minisztériumok, állami vállalatok, meg ahová a fideszes rák beette magát. Oda is emberek kellenének hülyék a tolvaj fideszes 8 általánost végzett balfaszok helyett!

Nekem mindegy hogyan csinálják, de csinálják basszák meg! Vesszen a tolvaj fideszes élősködő népség!

hordalek 2018.02.04. 16:58:44

@BAZINGA2: És miből gondolod, hogy az a 6 milló mind Orbánnal szemben szavaz?

selek 2018.02.04. 16:58:52

@BAZINGA2: én az anyagiasság mézesmadzagját kínálom

selek 2018.02.04. 16:59:04

A demokrácia dicsőségére, aki 04.08-án szavaz, az 10 000 Ft jutalmat, aki nem veszi át a szavazólapot az 20 000 Ft-os sárga NAV csekket érdemel. 4 millió egyMÁSra szavaz, akkor bizony Orbán, Gyurcsány KISZ titkár hatalmának vége lesz, mint a botnak!

velőtanya 2018.02.04. 16:59:30

@Tisztességes Természettudomány: Akkor most ülj le egy pillanatra, keress valami kényelmes pozíciót, és lélegezz mélyeket, mert megdöbbentő információt fogsz olvasni: az kurvára nem elég. Hogy mást nem mondjak, már 2014-ben is jóval több ellenzéki szavazó volt, mint kormánypárti, és akkor se volt elég.
Amúgy nekem is van olyan retardált - és természetesen minden körülmények között fideszre szavazó - rokonom, aki őszintén meg van győződve arról, hogy a pártja 60% felett kapott 2104-ben. Sok másik pedig tudja hogy nem, de ezt hazudja. Te melyik vagy?

midnightcoder2 2018.02.04. 16:59:53

@BAZINGA2: Van abban valami szép, amikor a mindenkori ellenzék a mindenkori nem szavazókat automatikusan a saját táborába sorolja.

midnightcoder2 2018.02.04. 17:00:12

Ok, tegyük fel hogy sikerül ? És aztán ? Mert hogy az MSZP már 2002 és 2010 között sem tudott kormányozni, pedig akkor csak egy 5%-os SZDSZ-szel (és persze önmagával) kellett volna dűlőre jutnia. Ha hatalomra jutna egy effajta "győzzük le Orbánt és kész" ellenzék, utána megint az a szopóroller jönne az országnak, ami a jelenlegi helyzetet kialakította.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2018.02.04. 17:00:18

A “demokratikus ellenzékre “ értelmes ember nem szavaz

Nigel1992 2018.02.04. 17:00:37

@Lévai András: A kormánypártoknak annyi programja sincs ami volt 2014-ben, -hogy "folytatjuk". Tessék már a Jobbik programjának utánnanézni, mert igen is van nekik! Településről - településre megy Vona Gábor, és az utcákon tereken az emberek között van. Lehet beszélgetni vele, kérdezni tőle.Nem dölyfös és nem is nézi le az embertársát azért sem "amilye van". Még a NAV "pártoktól független" vezetője Tállai András is elszólta magát, hogy a Jobbik programját koppintják le.Lehet kígyót békát mondani okos magyar módra bárkire, azért még a tények tények maradnak.

Pál utcai fiú 2018.02.04. 17:04:27

a "kormányt váltani akarók minden körzetben egy jelöltet indítanak" sorral csak az a baj, hogy nem történik meg, mert a jobbik nem kordinál a többi ellenzéki társasággal, legalábbis nincs még erre utaló jel. Ez pedig pont elég orbánéknak

Parokk 2018.02.04. 17:04:31

Vegyük észre, hogy ha újra nyer a Fidesz, az NEM 4 ÉVRE SZÓL!
A parlamenti mandátum, az szól 4 évre, de amikor Mészáros, Tiborcz, Garancsi vagy a többi NER lovag az ellopott vagyonokból, kormányzati nyomással a háta mögött megszerez valamit, az onnantól az ő magántulajdonuk, ami ÖRÖKRE az övék marad. Bármiben is bíznak az összefogást ellenző idealisták, magántulajdont visszaszerezetni nem lehet egy tollvonással. Én tudom, ti is tudjátok, hogy ezek lopással, fenyegetéssel, zsarolással szerzett vagyonok, azonban az a bibi, hogy ezt bizonyítani is kell ahhoz, hogy kivegyük a kezükből, márpedig ők mindent megtettek és tesznek azért, hogy ne lehessen könnyen bizonyítani.

A NER lovagok által összerharácsolt vagyonok, TÖBB EZER MILLÁRDOS nagyságrendet jelentenek. Aki azt hiszi, ők majd tétlenül fogják nézni, hogy a Momentum "2022-re készül" vagy az LMP majd egyedül megerődösik, az rohadt nagyot téved. Eleve, ha megnézzük, hogy hol állt pl. az LMP 2014-ben, akkor kijön, hogy ugyanott mint most! Ennyi értelme volt már 2014-ben is a külön indulásnak.

A média jelentős része már a Fidesz kezében van, a független média maradékának jelentős része pedig Simicskáéban - pl. EZ A FELÜLET IS ITT, AMIN MOST BESZÉLGETÜNK, az egész Index-szel együtt! Simicska márpedig nem egy önzetlen szabadságharcos, hanem egy oligarcha, így erősen kérdéses, hogy meddig fogja tartani a Fidesszel szembeni médiáit és mikor dönt úgy, hogy inkább visszatérne a vájúhoz, még ha ehhez át is kell adnia a teljes médiaportfólióját.

Szóval a helyzet, hogy HA MOST NEM VÁLTUNK, a FIDESZ ÉVTIZEDEKRE MARAD!

Ilyen gazdasági/média befolyással szemben esélytelen lesz, hogy bármelyik ellenzéki párt, vagy akár az ellenzéki pártok összessége a kormányváltás közelébe kerüljön - már most is sokkal-sokkal rosszabb a helyzet mint 2014-ben volt. Arra számítani, hogy majd megindul ellenük a nép nevetséges. Akik megtehetnék - a leginkább elégedetlenek - előtt ugyanis ott áll a lehetőség, ami sem 56-ban, sem 89-ben nem volt ott, ez pedig a külföldre költözés. Ha most is nyernek, akkor jön a vagy megszoksz, vagy megszöksz időszak, nincs tovább értelme ellenállni.

A választási törvényből és az ellenzéki pártok támogatottságából egyenesen következik, hogy a Fideszt leváltani CSAK ÉS KIZÁRÓLAG ELLENZÉKI ÖSSZEFOGÁSSAL LEHET! Ezt pontosan tudják a pártok vezetői is, aki mást mond, hazudik. Innentől tehát, akik nem hajlandóak összefogni, azokról egyértelműen kijelenthető, hogy a Fidesz hatlamon maradásában érdekeltek, pont.

És mielőtt valaki, MSZP, DK, akármilyen pártisággal vádolna: utálom a szocikat, utálom Gyurcsányt, de van valami amit náluk is jobban utálok: ez pedig a gondolat, hogy a gyerekemnek Orbán illiberális állambában kell felnőnie, egy olyan országban ahol Mészárosok, Tiborczok irányítják a gazdaságot, ahol a kormány mondja meg, hogy mikor kit kell gyűlölni és ezzel permanens módon ki is plakátolja az utolsó falut is, ahol rettegni kell ha kórházba kerülünk, ahol már a tankönyvekből is a propaganda ömlik, ahol nincs jövője annak aki nem áll be a sorba. Ha csak úgy lehet megfékezni ezt - márpedig sajnálatos módon csak úgy lehet -, hogy a még "tiszta" pártok (LMP, Momentum, Együtt, PM) összefognak a mocskos régiekkel (MSZP, DK) akkor bassza meg, fogjanak össze, de legyen már vége ennek az őrületnek!

Eszünk ágában sincs elmenni innen, de ha marad a Fidesz, nem lesz más választásunk. Inkább a hazájától távol nőjjön fel a gyerekem, de ne Orbánisztánban.

dare 2018.02.04. 17:35:28

Körülbelül 2.7 millió tudatos választóval lehet győzni az autokrata rendszer támogatói felett.
Ez a 2.7 milllió egyenletesen elosztva 106 egyéni választókerületben az egyetlen lehetőség.
Mert mondjuk hiába van mondjuk 4 millió ellenzéki szavazó, ha azok az egyéni jelöltek szavazásánál a pártszimpátiát figyelik, és közel se azonos elképzelés van a fejükben a legerősebb jelöltről.
És a Kövér által is említett földrajzi bűvészkedés miatt sem lehet pontosan tudni, hány községben magas az Orbán kultusz, ami még akár több választót is hozott neki, és kevés lesz az összes ellenzéki szavazó ellenük a körzetben.
Ha a Fidesznek van ilyen sok szavazója (úgy 2.5 millió), ami szerintem simán lehet, akkor biztos ami biztos alapon az ellenzéknek 55-60 egyéni választókerületet kell tudatos választással eldöntenie, mert így talán le lehet vinni 100 mandátum alá a Fideszt.
Mindegy milyen pártszimpátiája van, sőt, nem is kell legyen pártszimpátiája a szavazónak, csak az a lényeg, az egyéni szavazólapon a legerősebb egyéni jelöltet jelölje be.
Nehéz lenne elképzelni, hogy nincs ennyi felelősen gondolkodó szavazó, aki félre tudja tenni a pártokban való gondolkodást az egyéni szavazólapon.
Ha van legalább 2.7 millió, akár Jobbik, akár Mszp, akár pártfüggetlen szavazó, akkor le lehet győzni választáson a Fideszt.
Ezt a bojkott hívőknek leírom újra.
Le lehet győzni választáson a Fideszt!!!
Csak nagyon sok tudatos szavazó kell hozzá.

midnightcoder2 2018.02.04. 17:35:30

@Parokk: Nézd, amit most a FIDESZ eljátszott, azt eljátszotta a baloldal is a 90-es években, csak annak nem volt ekkora sajtója, mert hogy akkoriban tényleg nem volt sajtószabadság, a jobboldali ellenzéket csak két alig olvasott újság képviselte, míg a baloldalon ott volt minden más a tévéktől a rádiókon át az írott sajtó nagy részéig. Az akkor szétlopott pénzt sem vette vissza senki, nem is fogják soha, mégis sikerült a szocikat leváltani.

A baloldalnál ma inkább az a gond, hogy senkinek sincs igazán baloldali ötlete arra, hogy hogyan kellene kimászni a szarból. Sőt, más ötlete sem igen.

"A választási törvényből és az ellenzéki pártok támogatottságából egyenesen következik, hogy a Fideszt leváltani CSAK ÉS KIZÁRÓLAG ELLENZÉKI ÖSSZEFOGÁSSAL LEHET!"

Nem. A FIDESZ-t akkor lehetne leváltani, ha lenne egy egységes, hozzá fogható nagyságú másik erő. Ehhez pedig kellene valami karizmatikus vezető aki mögé beállnak az emberek, és kellene valami halvány ötlet arra nézve, hogy mitől is lesz jobb itt ha győznek. Ez az, aminek jelenleg nyomát sem igen látni.

És persze ez az új erő sem lenne a kerekasztal lovagjainak társasága. Ne legyenek illúzióid: ők ugyanúgy lopnának mint Orbán. Ez a demokrácia lényege: ahhoz hogy hatalmad legyen, sajtódnak is lennie kell. Ahhoz hogy sajtód legyen, pénz kell. Ahhoz hogy pénzed legyen, lopni kell. Hogy ezt mennyire nyíltan csinálják az lehet kormányfüggő, de a kevésbé nyílt sem kevésbé káros.

dare 2018.02.04. 17:35:33

Pontosabban fogalmazva tudatos választóból elég lehet 1 millió is.
Akármilyen pártszimpátiája van, 1 millió szavazó elég lehet a változtatáshoz.
Ennyinek meg szerintem simán lennie kell.
Tehát a 2.7 millióba ne szédüljön bele senki, meg ne kapjon a szívéhez. :D
Kb 1 millió jól elosztva elég lehet 60 körzethez.

NagyVonalakban 2018.02.04. 18:00:08

Oké, de hova soroljuk például az MSZP-t?

Az ellenzékhez vagy a Fideszhez?

Lévai András 2018.02.04. 18:12:24

@Nigel1992: A fidesz részéről szükségtelen a program. Program annak kell, aki valami mást szeretne.
A jobbiknak 4 évvel ezelőtti programját olvastam, politológiai értelemben felelőtlen ellenzék programja volt, s ugyanez van most kint a honlapjukon.
Egyébként kérdéses, a jobbik hová fog tartani, mennyire stabil a párt, a pártelnök széke, stb..

Lévai András 2018.02.04. 18:13:11

@velőtanya: A választás az egyéni körzetekben dől el, a körzetet meg a legtöbb szavazatot szerző viszi. 2014-ben is azért győzött a fidesz 67%-kal, mert a 44%-os listás eredményhez jött egy 90%-os egyéni választókerületi győzelem. 2010-ben ugyanez az evk-i arány 98% volt.
A 67% természetesen a mandátumarányra vonatkozik, a választóképes és szavazó átlagpolgárok 44%-a / határon túliakat leszámítva 40% / szavazott a fideszre.
Természetesen a választóképes többség számára vagy semleges volt a fidesz vagy nem akarta, de ha így nézzük, az ellenzék pártjait többen nem akarták. Persze a nem szavazókat dőreség lenne bárhová számítani, mindenesetre jól jön ha kozmetikázni kell az eredményt.

vitalis06 2018.02.04. 20:11:30

Oké, mindenki mindenkivel összefog és a fidesz elveszti a választást. És akkor mi jön? Akkor ki jön?
Addig amíg nem lesz/lesznek olyan ellenzéki személyek, akiben az egyszeri választó megbízik annyira, hogy az országot elvezetné és nem értelmetlen vitákkal, döntésképtelenséggel megy el a 4 év, addig a fidesz azt csinál amit akar, mert mindíg megnyeri a választást, egyszerűen azért mert az Orbán az egyetlen akit nem tartanak töketlennek. Ez ilyen egyszerű.
És addig amíg ilyen személy/személyek nincsenek addig teljesen lehet ugyan számolgatni, tervezni, akciózni,elméleteket gyártani, de semmi értelme

simonpali 2018.02.04. 20:12:03

Mikor fogjátok fel végre, hogy anno 2010ben a jobbikot és a lompost az akkori mszp szdsz kormánnyal szembeni iszonyatos társadalmi elégedetlenség keltette életre? Eltelik 8 év és ezt a két pártot és támogatókat össze akarjátok boronálni az ótvaros, többször is lejárt szavatosságúnak bizonyult maszop-kurcsany tandemmel, ahol a szadesz vonulatot sejtésem szerint Szigetvári képviselné.No ebből nem fogtok kajálni.Akkor százszor inkább maradjon ez a társaság a képmutatásaival együtt!

2018.02.04. 20:12:19

"Én már nem szeretném újabb négy évig nézegetni, hogy Németh Szilárdok, Kocsis Máték és Tuzson Bencék húzzák az ívet. Szóval én kormányváltást akarok."

Abban biztos lehetsz, hogy ezek nélkül sem fog megváltozni a röpke kis életed.

simonpali 2018.02.04. 20:13:23

De bszki, barátom, mégis mely pártok részvételével alakulna meg az új kúrmány?Netán mszp,párbeszéd,dk,jobbik,lmp, együtt alkotná ezt a sziklaszilárd alapokon nyugvó képződményt? És sorshúzással döntenék el, hogy Karácsony Gergely,Szél Bernadett, Vona Gábor, Gyurcsany Fleto és Szigetvári Viktor közül ki legyen a miniszterelnök? Én személy szerint azt remélem hogy akkorát bukik az ellenzék mint az ólajtó. Elegem van már a hagymazas,minden racionalitast nélkülöző elképzelésekből.

I-Work 2018.02.04. 20:13:44

@midnightcoder2: A fidesznek 2 millió szavazója van...
Akik othon sunnyognak, gyávák, sunyik, képmutatók, jellemtelenek, de nem fidesz szavazók, - még ha a sunnyogással a fideszt is segítik.

I-Work 2018.02.04. 20:14:02

@Visceroid: Igen, lehet, csak nem választással, hanem a kormány megbuktatásával.
Bármely hatalom, amely lehetetlenné teszi a saját leválthatóságát, előbb-utóbb az utcára kényszeríti a döntést, amely annál erőszakosabb lesz, minél tovább tart az autokrácia hatalmaskodása.

I-Work 2018.02.04. 20:14:09

@Pál utcai fiú: Az LMP sem koordinál, a két tényező együtt legalább 15% mínusz....

I-Work 2018.02.04. 20:14:30

@BAZINGA2: Mondjuk egymillió külföldön élő /dolgozó választó de factó nem szavazhat, de 4 millió is bőven le tudna szavazni 2 milliót.
Abban igaza van a postnak, hogy el kellene menni szavazni...

I-Work 2018.02.04. 20:14:57

@naivugyfel: Na, az igazság úgy szól, ha 5 milió választó képtelen arra, hogy leszavazzon 20%-ot, akkor megérdemli a sorsát.
Fotelból, otthonról, TV előtt sörözve nem lehet kormányt-váltani.
Nyugodtan le lehetne sz@rni az összes idióta politikust és szavazni Grabovszkyra, vagy Mickey egérre, nem a név a lényeg.
Persze, gerinctelen, gyáva, álszent, prüd, képmutató és előítéletes társadalomban ez nem megy.

I-Work 2018.02.04. 20:15:42

@NagyVonalakban: Nincsen semmilyen ellenzék, tessék felfogni!!!
Sorosnak igaza van, a fidesz mindenkit megvett, a képviselő urak és hölgyek remekül megélnek a fidesz farvizén, a fidesz felelősségére.

I-Work 2018.02.04. 20:16:01

Édes Gézám,
a kedves szavazók legjobb esetben is a kvázi ellenzéki LMP-, Jobbik-, összes többi között kénytelenek választani, ami nagyjából elég az újabb fidesz 3/3-hoz.
Tegyük hozzá, hogy a Romániában élő magyarok szavazhatnak és legalább 90% fidesz szavazó, míg a külföldön élő /dolgozó magyar állampolgárok de facto nem szavazhatnak, ami kb. 1.000.000,0 szavazat.
Miről beszélsz, cimbora?!

Jakab.gipsz 2018.02.04. 20:16:13

Így NEM lehet választáson leváltani Orbánt !

Ahogyan elmondtátok.

Egyébként is miért változtassunk, egy nyertes csapaton.

Soros Gyuri pedig a Nyitott ateista társadalmát, csessze meg, vacak portékával kufárkodik.

G66 2018.02.04. 20:16:57

Egyértek @dare írásával - én is így gondolom és teljesen mindegy a pártszimpátia, a jobb-bal oldal, liberális, vagy konzervatív, stb. Az a kérdés, hogy jól van ez így most, vagy sem!
Mindegy az is, hogy ki mikor és mennyit lopott és hazudott - az a kérdés, hogy egyetért-e az emberek többsége azzal, miszerint a jelenlegi vezetés a leginkább megfelelö az ország kormányzására.
Ha igen, akkor legyen-e valamennyi kontroll (ellenzék formájában) vagy kapjanak korlátozások nélküli tejhatalmat.
Ha nem vagy bizonytalannak érzi valakii magát, akkor ellene kell szavazni és kész, ha igen akkor mellette.

Az utóbbinak az előnye, hogy mára már mindenki láthatja mire számítson a közeli és talán sejtheti mire a távolabbi jövőben.
Aki kormányváltásra szavaz, az pedig azokat a szempontokat részesíti előnyben amelyeket korábbi hozzászólásomban írtam. Kár vitatni - több benne a bizonytalanság, de egy dolog egyértelművé tehető és világos üzenet a mindenkori hatalom számára : elküldhetők!

Ez az egyetlen legális, erőszakmentes és mindenki számára elfogadható módja a véleménynyilvánításnak.
Ezt valószínűleg felfogná a következő irányítás is, ha pedig nem akkor őket fel lehet kérni a távozásra.

api99 2018.02.04. 20:17:31

A blogger ismét kikiáltotta világfájdalmát.
Mondjuk írhatott volna valami értelmeset is. De nem sikerült. Mert, ha végiggondolná, mint másoknak is kellene itt, de fél szemükre mindig vakok.
kb 5 millió fog szavazni.
kb 2 millió a fideszre - tök mindegy mi történik.
A jobbiknak van olyan 1 millió olyan szavazója, aki semmilyen körülmények között nem fog semmiféle ballibantifa... fejre szavazni. Sőt, ha ezt a jobbik tovább tolja ezt a közeledést a ballibbantifa... oldal felé, még el sem mennek szavazni a végén.
A maradék jobbikosok kb.fél milla, meg akkor is szavaz rájuk, ha majdnem akárkivel összefekszenek (najó gyf azért nagy kivétel)
A maradékon osztozik 88 párt. Több olyan is van, akinek az összes szavazója itt blogot vezet.
Szerintem ezek nagyjából a tények.

A következtetések? Tessék:
Csak akkor lehet a fityeszt leváltani, ha (akár befogott orral is) a ballibbantifa... szavazók is a jobbikra szavaznak.
A nemszavazás, az érvénytelen szavazat és mindebből következően minden más ellenzéki szavazat is a fityeszt erősíti.
Ez az egyetlen módja ov leváltásának.
És csakszólok, hogy a ner már most beette magát mindehová. Még 4 év és olyan mélyen lesz a társadalom szöveteibe beágyazva, hogy ov nyugdíjbameneteléig kiírthatatlan lesz.

api99 2018.02.04. 20:17:34

előző kommentem folytatása:
Persze arról sem ártana értekezni, hogy miért is lenne jobb egy másik kormány.
Szerintem kritériumok:
1.Legyen programja (azon kívül is, hogy orbántakaroggy)
2.Legyen vér a pucájában az elszámoltatáshoz /valamit kezdeni kell az ügyészség, bíróságok jelen függőségével/
3.Hajlandó legyen a nert kiírtani
4.A demokratikus fékek, ellensúlyok ismételt működtetése.
Ez utóbbiban ugyan nem vagyok biztos náluk sem, de az első háromra kizárólag a jobbik a megoldás jelen választékból.

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.02.04. 20:17:55

Hogy te milyen kis naiv vagy!

Persze, le kéne váltai Orbánt, de adott 2 millió hülye, aki a Fideszre szavaz. Őket nem lehet kimozdítani.

Szerintem valószínűbb, hogy az a 2 millió hülye majd akkor fogja csak leváltani Orbánt, amikor már nagyon lent vagyunk, például, hogy még Bulgáriától is lemaradunk a gazdasági fejlődésben.

Az ilyen hülyéknek mohács kell. És meg kell történnie Mohácsnak, ezek figyelmeztetésből, előjelekből, nyilvánvaló következményekből nem értenek, ezek csak abból értenek, ha megtörtént a katasztrófa.

Parokk 2018.02.04. 20:18:16

@midnightcoder2:

1. Tényszerűen nem igaz, hogy a baloldal is ugyanezt játszotta volna.
Eszmben sincs védeni a baloldalt okoztak kárt ők is eleget (meg is buktak érte!), de azért tegyünk már különbséget. Akkoriban a leggazdagabb magyaroknak volt 40-50 millárdjuk. Ma egyedül Mészárosnak 500 millárdja van és ő ezt pár év alatt kalapozta össze a semmiből. Már ővé az MKB Bank, a héten veszi meg a Telenort, ezek rohadtul más léptékek mint bármikor korábban.
Másrészt a rendszerváltás óta SOHA NEM VOLT OLYAN VESZÉLYEBEN A DEMOKRÁCIA MINT MOST! És ezt nem én mondom, hanem az összes civil szervezet. Nézd meg a Freedom House jelentését, nézd meg a Transparency jelentéseit, soha nem álltunk olyan rosszul mint most. De nem kell jelentéseket nézegtni, csak lépj ki az utcára: mikor fordult elő olyan 2010 előtt, hogy gyűlöletplakátokkal raknák tele az országot? Hogy egy kis faluban is egymást érik a teljesen azonos, gyűlöletre uszító plakátok?
Ja, és ne felejsd ki azt sem, hogy 90-es évek elején az MDF volt kormányon, a privatizációk, olajozások (székházügyek ugye...) még akkor kezdődtek, szóval felsleges itt bal-jobboldaloazni.

Az első Fidesz kormány idején is volt már szó Orbán bányáiről, szőlőiről, Ezüsthajó Kft-ről, de a lépték meg se közelítette a mai szintet. Szóval amikor azt mondod, hogy ugyanezt megtették mások is, az szimplán hazugság, ugyanezt nem tették meg. Hasonlót tettek, de a lépték össze se hasonlítható a jelenlegivel. 2006-ban abból volt hatalmas botrány, hogy Kókának volt egy pár tízmilliós helikoptere. Most amikor kiderült, hogy Mészáros 3 millárdos magángéppel repked Monacóba, már meg se rezzenünk. Ne mondd már, hogy nem látod a különbséget!

2. Igen, ha lenne egy Fideszhez mérhető egységes erő, az leválthatná a Fideszt egyedül is.

-------- DE NINCS!!! ---------

Hány cikluson át akarjátok még várni ezt a mesebeli megváltó pártot, a tisztíszívű karizmatikus vezetőjével? És az bibi, hogy miközben te türelmesen várakozol, addig Orbán, Mészáros, Tiborcz, Garnacsi, Vajna, szépen ráteszi a kezét mindenre.

Nekem nincsenek illúzióim, neked vannak! Én pont azért fogadom el a teljeskörű ellenzéki összefogást, mert nem hiszek abban, hogy olyan fene nagy különbség lenne az MSZP és az LMP között, legfeljebb utóbbnak még nem volt lehetősége lopni. Azt viszont tisztán látom, hogy rohadt nagy különbség van a Fidesz és az ellenzéki pártok között, mert a korrupciónak és autokráciának az a mértéke amit a Fidesz elért teljes mértékben példanélküli a rendszerváltás utáni Magyarország történetében.

ÉS A LÉNYEG: Bármilyen korrupt vezetésnek harácsolásának egyetlen dolog képes gátat szabni:

-- A LEVÁLTHATÓSÁG! --

Márpedig az összefogás - és így a kormányváltás - lehetőségének szabotálásával pont ez gát került ki teljesen a rendszerből.
Abban egyetértek, hogy emberileg a többi párt politiksai se voltak jobbak, de 2010 előtt pont azért nem lehetett megtenni bármit, mert volt váltópárt, megvolt az esélye, hogy ha túlszalad a harácsolás, abból bukta lesz. Túl is szaladt, bukta is lett.

Most viszont hiába szalad túl, ha egyszer az ellenzéki politikusok - és sajnálatos módon a híveik is - azzal vannak elfoglalva, hogy egymást támadják, ahelyett, hogy összefognának és a kormányt támadnák.

Te lehet, hogy beletörődtél már ebbe és boldogan fogsz élni az illiberális államban - nyilván a Kádár korszakot is volt aki élvezte - szíved joga, én viszont nem ezt a jövőt szánom a gyerekeimnek.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.02.04. 20:47:15

A fidesz nagyobbat fog nyerni mint 4 éve, ezt minden ellenzéki vezető tudja.

putris72 2018.02.04. 21:37:52

@Parokk: Amugy meg a demokrácia köszöni jól van!Nem 2010 után gyepálták meg az embereket rendezvényről hazafelé menve!Nem most fenyegetett nyíltan robbantással egy miniszter,mert azt akarta elérni,hogy az akkori ellenzék ne tartson nagygyűlést!Amut persze ök megtartottak volna,mert hát ugye öket nem lehet megfélemlíteni,de ha valami történik akkor az Orbán a hibás!heti-valasz.hu/itthon/gyurcsany-szlovak-terroristakkal-fenyegetett-ok-segitettek-119198 index.hu/belfold/terrfeny1234/ Na ez az ellenzék nem kell Magyarországnak!

0.5 bit 2018.02.04. 21:38:04

Jelen helyzetben ez jó eséllyel csak egy vágyálom. Ahhoz, hogy a következő 4 évben ne Orbán kormány legyen, nem elég ha a Fidesznek nincs meg a többsége. Lehetőségek:

1, Az ellenzék 2/3 felett szerez mandátumot és megváltoztatja a választási rendszert
2, Stabil kormányhoz az un. demokratikus ellenzéknek (MSZP+DK+PM+Együtt+Momentum stb.) kellene többséget szerezni.
3, Az előre hozott választások talán elkerülhető lenne, ha a baloldal többséget szerez (demokratikusok + LMP)
4, A Fidesz leváltásához az egész ellenzéknek (demokratikusok + LMP + Jobbik) kellene többség ÉS senki ne kössön koalíciót a legnagyobb (Fidesz) parlamenti párttal (pl.: Fidesz-Jobbik koalíciós kormány).

Jelenlegi erőviszonyok mellett az 1, egy sci-fi. A 2, csak elméleti lehetőség. A 3, változathoz isteni csoda kellene. A 4, felállásnak talán már 1% felett lehet az esélye.

A legnagyobb akadálya a kormányváltásnak az, hogy a Fidesz-nek túl sok szavazója van. Leváltásához meg kellene nyerni az ellenzéknek a blogon " Fidesz-agymosot" jelzővel illetett választók egy részét is.

Ehhez viszont több éves kemény munka kellene, amit nem lehet elkezdeni mondjuk holnap.

rallus 2018.02.04. 21:38:10

Főldiekkel játszó
Égi tűnemény,
Istenségnek látszó
Csalfa, vak Remény!
Kit teremt magának
A boldogtalan,
S mint védangyalának,
Bókol úntalan.
Síma száddal mit kecsegtetsz?
Mért nevetsz felém?
Kétes kedvet mért csepegtetsz
Még most is belém?
Csak maradj magadnak!
Biztatóm valál;
Hittem szép szavadnak:
Mégis megcsalál.

nnnnnnnn 2018.02.04. 21:38:14

Szerintem most is nyerni fog a fidesz nagyon, és újabb négy év múlva is. Jó nézni az ellenzék tehetetlen vergődését.

dare 2018.02.04. 21:38:29

@vitalis06: "Oké, mindenki mindenkivel összefog és a fidesz elveszti a választást. És akkor mi jön?"

Megmondom: Demokrácia

Ez lesz a mostani választás tétje.
Az autokrata rendszer támogatói, a gerinctelen helyezkedők, a gyűlölködő nép, és a sok légy nem tévedhet elvet valló választók állnak majd szemben a demokrata rendszer támogatóival szemben.
Tökéletes az ellenzék?
Nem.
Tökéletes a kormány?
Nem.
Na pont erre van kitalálva a demokrácia, mert senki sem tökéletes, és kontrolálniuk kell egymást és a hatalmat.
Az összes tanácsadót pedig aki a megosztásra épít, azokat el kell zavarni a fenébe.

Két opció vár a Fideszre.
Vagy nyernek ezzel a gyűlöletkampánnyal és a teljes népesség megosztásával még egy kört (ami elég is nekik), vagy az elégedetlen, ellenségnek kikiáltott tömegek revansot vesznek.
Most fog kiderülni, megérte-e nekik az értelmiség kezét elengedni, elküldeni őket a p.csába vagy nem.
Elegen lesznek a gyűlölködők és a lekötelezettek neki, vagy nem.

Megtippelni is nehéz jól döntött-e, de ha nem, azt csak magának és a tanácsadóinak köszönheti.

putris72 2018.02.04. 21:38:47

@Parokk: Te nagyon nem vagy tisztában a dolgokkal!!Ide hánytál egy csomó ostobaságot,és szentül megvagy győződve,hogy ez úgy is van!A hir-TV megjelenésével lett igazán a jobboldalnak is médiája!A Tv2 meg csak pár éve nem nyomja fullba a baloldali ostobaságot!Előtte az Elnöke Pintér Dezső volt!Horn barátja,de Sláger rádiót,és a Danubiust sem lehetett épp jobboldalisággal vádolni!A Fidesz csak álmodik olyan média többségről ami a baloldalnak volt,és még most is van!Mészárosnak nincs 500 milliárdos(nem is kapott ennyi állami megrendelést!) vagyona magángépe meg pláne nincs!Az,hogy kap ö is állami megrendeléseket,hát ki nem kap!Te is ha adsz egy vállakózónak 30 milliót,hogy építsen neked belőle házat az akkor nem az ő vagyona lesz!Multok olvastam itt valamelyik demokratikus fuggetlen oldalon,hogy Orbán bányák uralják a dolomit piacot vagy mit!Na ez pont 6% részesedés!Na de akkor kik uralják az a mütyürke 94%-ot?Simicskárol is ezt írták pár évvel ezelőtt itt!Minden Simicska nyer!Az kb 8-9% volt,de azok többségét is csak alvállalkozóként,mint a többi magyar cég!Igen mielőtt megkérdezed kb 5-7 külföldi multi nyert mindig,de a munkát soha nem ők végezték!Aztán fizetni sem nagyon akartak!Ez tett be az építőiparnak itthon!Miképp lehet leváltani a Fideszt,hogy ha csinál az ellenzék jobb gazdasági mutatókat,és megteremti a feltételt a magasabb béreknek!Ja várjál már bizonyítottak!Megszorítás,áremelés áfaemelés,majd csőd! Ez volt 94-98 között ez volt 2002-2010 között!Amúgy meg mindenhova odarakták a pártemberkéket ahová nem tudták onnan valahogy jogtalanul elzavarták az ottani vezetőt!Ja igen ez demokratikus volt hiszen ők csinálták!Gyűlölik a határon túli magyarokat,de simán befogadnák a migránsokat!Akik papírok nélkül érkeznek!Viszont mint most kiderül a menekültekkel viszont problémájuk van,tudod akik papírokkal a határon jelentkeznek,és menekültkérelmet adnak be!És még mindig nem értitek,hogy miért fog zakózni megint az ellenzék, amelyik osztódással szaporodik!Mert eredetileg ezek a pértok az MSZP-SZDSZ-böl vannak!

pcamp 2018.02.04. 21:38:53

Elfogadom, hogy jó néhányan váltást akarnak. De mire? Kire?
Győztes ellenzéki hokedlikkel szerinted hogyan lehet egy országot vezetni? És mikortól? Április 9-től?
Tehát az (is) a baj az ellenzéknek nevezett csoportosulásokkal, hogy a cél csak a leváltás.
És ha győztek, akkor mi lesz? Egy újabb száznapos program?
Jó lenne értelmes, komolyan vehető és a képességnek legalább a látszatát keltő alternatívát látni. De nincs. Sem közel, sem távol. És ez nem jó.

G66 2018.02.04. 23:28:03

@Halál kamionja mindenkit elgázol: ha csak az ellenzéki vezetőkön múlik akkor lehet, ha a választókon akkor nem biztos.

Néhány pártpolitikától független és hiteles ember, valamint az ellenzéki pártok egyidőben, azonos és egyértelmű (tényszerű) üzenettel szólnának a választókhoz, továbbá mindenki aki fontosnak érzi ezt a ciklust hozna még egy főt ;) akkor a választások estéjén kiszáradna néhány torok kormányoldalon. Lehet még a magánrepülőnek is meg lenne az értelme!

Érdekes, hogy tulajdonképpen a kormányváltással szemben lényegében csak két ellenérvet hallottam :
- nincs alternatíva...
- azok is loptak ...
Ezek mindegyike igaz és/de egyike sem olyan ami túl sok meggyőződésről tanúskodik!
Ez nem az a mértékű támogatás amire hivatkozva bárki felül írhatja demokratikus eszméket!

A magam részéről maradok annál az alapelvnél, hogy egy parlement legyen már sokszínű. Ha lehetne mindig valamelyik kisebb kihívóra szavaznék. Sajna most ennek most nem lenne értelme. Marad tehát az egy (amit remélem felkínálnak) helyette mindenhol.
Az elszámoltatás pedig nem fontos, az csak másodlagos, jöjjön aminek jönnie kell :)

1ghost 2018.02.04. 23:28:41

Kurva nagy meglepi lesz április 8-án. A fidesz akkora zakót kap, hogy ezek a tetvek most még csak el sem tudják képzelni.

Ehhez egy dolog kell: időben megtudni, hogy a fideszbűnözővel szemben ki az esélyes jelölt. A pártállás tök mindegy, mert a korrupt tolvaj fideszt annyira utálja a nép, hogy leszavaz bárkire, akár Caligula lovára is, ha az az esélyes.

Orbánék már most is morális hullák, erkölcsileg már rég megbuktak, csak a bűzük terjed még a honban, de ezt a hatvanakárhány napot guggolva is kibírjuk.

Aztán jöhet a nürnbergi per, a fideszes rémtettek feltárása és az elszámoltatás. Ha minden jól megy egy év múlva már a sitten rohad az egész bűnszövetkezet, az utolsó rohadt kollaboránsig bezárólag.

Parajpuding 2018.02.04. 23:29:17

Aki nem szavazott eddig sem, vagy nem fog szavazni, annak még joga sincs arra, hogy bármit akarjon, vagy bármit kritizáljon. Ezek a tömegek sokkal nagyobb kárt okoznak, mint a stagnáló narancsork-sereg, ami gyakorlatilag csak egy állandó, értelmes emberi létre genetikailag alkalmatlan fehérjehalmaz.
Viszont a többiek képesek lehetnének ezeket kisebbségbe küldeni, csak el kell ballagni a szavazóhelyiségbe és behúzni az X-et a g*cimaffia jelöltjét legyőzni esélyesre. Aki ehhez is lusta és/vagy hülye, az megérdemli, hogy rárohadjon ez az ország.

Pop40 2018.02.05. 09:50:54

Kitűnő poszt.
Így legyen.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.05. 09:50:59

@G66: "Ezek mindegyike igaz és/de egyike sem olyan ami túl sok meggyőződésről tanúskodik!"
- Meg vannak győződve arról, hogy a gazdáik is lopnak.

2018.02.05. 09:51:21

@Parajpuding: " Aki ehhez is lusta és/vagy hülye, az megérdemli, hogy rárohadjon ez az ország.

Ez annyiban vicces, hogy volt két választás, (sőt..3) amikor így cselekedtek a bölcsek. Osztán két alkalommal ránk is rohadt az ország. Oké, legyen, hiszen kellene a változás. Na, de akkor előrelépés legyen a csere folyománya, ne csak más irányba induljunk. Az ellenzéknek nincs elegendő hitelesnek és vállalhatónak tűnő embere. Az kevés, hogy valaki fiatal és MÉG nem lopott.. ilyen ember milliónyi akad az országban. Csak látnánk, hogy van elképzelés, távlati tervek. Mert ott reked meg folyton az ellenzék, hogy Orbán monnyon le! Éééééss? Aztán merre tovább? Nem merik a nép elé tárni az elképzeléseiket? Mi ennek az oka?

horvathviteztamas 2018.02.05. 09:51:26

Pontosan ezt gondolom én is. Az igazán nagy feladat most az, hogy szavazásra kell bírni az embereket. Utána pedig elfogadni az eredményt és dolgozni...

Coyothe 2018.02.05. 09:51:33

Sajnos készülhettek a "roló lehúzásra", mert ennél kiszámíthatóbb választás kevés volt eddig 1990 óta. Szinte biztos a Fidesz kétharmad és előre láthatóak az egyéb eredmények is. Nagyon kevés a bizonytalanság.

Ami a kormánykommunikációt illeti: rengeteg módon lehet újabb és újabb témákat bedobni. A kreatív csoport a Lendvai utcában előre dolgozik a közélet tematizálásán. Még csak eztán indul be a dolog. 2022 -ig 4 éve lesz Orbánnak előkészíteni az HUXIT társadalmi támogatását. Megcsinálják azt is, ne legyen kétségünk.

midnightcoder2 2018.02.05. 09:51:57

@Parokk: "Akkoriban a leggazdagabb magyaroknak volt 40-50 millárdjuk."

Egyrészt ehhez azért egy átlagembernek szintén kellene úgy 300 élet hogy ezt összehozza, másrészt azt, hogy kinek mije van te soha nem fogod megtudni. Pláne akkoriban, amikor még a bankszámlák svájcban és itt-ott jóval titkosabbak voltak.

"Másrészt a rendszerváltás óta SOHA NEM VOLT OLYAN VESZÉLYEBEN A DEMOKRÁCIA MINT MOST! És ezt nem én mondom, hanem az összes civil szervezet. Nézd meg a Freedom House jelentését, nézd meg a Transparency jelentéseit, soha nem álltunk olyan rosszul mint most."

Ezek a szervezetek bizonyos emberek véleménye alapján állítják össze az adataikat, ebben eléggé meghatározóak a szélsőliberális "civil" szervezetek tagjai, illetve az ilyen jellegű sajtó.

"De nem kell jelentéseket nézegtni, csak lépj ki az utcára: mikor fordult elő olyan 2010 előtt, hogy gyűlöletplakátokkal raknák tele az országot?"

Pl. amikor 23 millió románnal fenyegettek a szocik ?
Amúgy a Soros kampány valóban kontraproduktív. De közel sem annyira, mint a balfékek migránssimogatása. Erre amúgy Nyugat-Európában már rájöttek, csak az itteni fékezett habzású balliberósok tartanak még ott hogy a fekete szép.

"Ja, és ne felejsd ki azt sem, hogy 90-es évek elején az MDF volt kormányon, a privatizációk, olajozások (székházügyek ugye...) még akkor kezdődtek, szóval felsleges itt bal-jobboldaloazni."

Az MDF volt minden idők legtökletlenebb magyar kormánya. A szocik az orruk előtt lopták szét az országot az elvtársi kapcsolatokon keresztül. De olyan szinten, hogy még a rádióban is volt szó róla, hogy nem kellene ezt így csinálni, mire az volt a válasz, hogy sajnos nincs másik értelmiség amit a megfelelő pozícióba lehetne ültetni. Inkább hagyták szétlopni az országot. MRP, kárpótlási jegy, stb... Gyönyörű idők voltak, feltéve ha megvolt a kapcsolatrendszered a maffiában.

"Hány cikluson át akarjátok még várni ezt a mesebeli megváltó pártot, a tisztíszívű karizmatikus vezetőjével?"

Nem érted. Ha most hatalomra kerülne ez a banda, akkor úgy egy éven belül előrehozott választásokat kellene tartani, mert abban sem tudnának megegyezni hogy kinek kell felkapcsolni reggel a villanyt. Ez alatt pedig romlana akkorát az ország helyzete, hogy az előrehozott választáson császárnak választanák Orbánt. Nézd meg mit produkáltak az előző 8 évben, amikor az MSZP egyedül kormányzott az SZDSZ-szel. Szépen belavíroztuk magunkat a környező országokhoz képest a béka segge alá. És az még egy áldott állapot volt az ellenzék mai helyzetéhez képest.

midnightcoder2 2018.02.05. 09:52:09

@I-Work: Ezt hívja úgy a művelt német hogy Wishful Thinking. :-D

Miklós Széles 2018.02.05. 09:52:13

Ilyeneket írnak:"....adott 2 millió hülye, aki a Fideszre szavaz. Őket nem lehet kimozdítani."
Nem hülyék csak egyetlen dolog fontos számukra a kommunistákba rúgni (Kommunista = MSZP, DK, Liberális, Együtt stb vagyis baloldal).

csobi2011 2018.02.05. 09:52:25

Már sokadszor leírom (és meg szokták tenni mások is), de mi van a jobbikkal? A legerősebb ellenzéki párttal? Ők ezerszer kijelentették hogy mszp-dk-val sosem fognának össze. Milyen választási matek alapján akar a 25-30%-os (most nagyon jószívű voltam) magát demokratikus ellenzéknek nevező ballib bagázs nyerni a 70%-nyi máshogyan szavazóval szemben? Arról már nem is beszélve hogy van kb. 60-70 olyan vidéki körzet, ahol a balliberális szó olyan szitokszó, hogy jobb esetben nem vernek meg ha mellettük érvelsz. Ez a választás nem most dől el hanem az elmúlt 10-15 év tapasztalatai alapján. Ezért van hogy egyetlen valódi vidéki körzetben sem nyerhet ballib. Ezért is próbálkoznak nagyobb városokban (pl. Pécs), de már ott is csak volt jobboldali jelölttel. Már ott sem mernek saját logóval saját jelöltet indítani. Szerintem csak a fidesz győzelmének mértéke kérdéses. Ha elbizzák magukat, nem lesz meg a 2/3-ad, de az 50 % fölötti eredmény már zsebben van.

werinter 2018.02.05. 09:52:33

Vannak még olyan naiv emberek akik elhiszik, hogy bármilyen ellenzéki összefogással vagy jelölt visszaléptetéssel van esély arra, hogy nem a Fidesz jelöltje nyer? Ugyanmár... Ez a rendszer pontosan úgy lett kialakítva, hogy CSAK a Fidesz nyerhessen. Másnak esélye sincs, szóval fölösleges is elindulnia.

Exploiter 2018.02.05. 09:52:46

@Parajpuding:

Miért nem szavaznak ezek a nyomorult tetvek ránk? Pedig annyiszor elmondtuk már, milyen ostoba barmok, miért nem értik?
Sok agyhalott hülye, képtelenek megérteni, hogy mennyire lenézzük mindet, csak szavaznának már ránk. Nem értem, miért nem. Ja, várj...

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.05. 09:53:05

Az elkúrók alatt 140 ezer bruttó felett az úgynevezett "gazdagok" 40%-os SZJA-t fizettek.
Ma 300.000 az átlagjövedelem, és egykulcsos az SZJA.

Az elkúrók alatt kétszámjegyű banki kamat, és infláció volt, ma nulla közeli.

AZ elkúrók alatt rommá adósodott az ország és az emberek forintban, és devizában, ma nincs devizahitel, és csökken az állam és emberek adósságállomány is.

Ezek azok amik számítanak. A korrupció leszarható. Nekem mindegy, hogy az Alstom meg Strabag viszi ki a milliárdokat, vagy Mészáros. A lényeg hogy az embereknek, országnak jó legyen.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2018.02.05. 09:57:54

@Rettegek mert ballib vagyok:
csak pontosítás gyanánt
40 szja meglehetősen régen volt, nézd meg a 2009-es adótáblát
az infláció és a kamatok mértéke nemcsak belügy, ideális nemzetközi gazdasági környezet is kell
az államadósság csökkentése nem sikerült, ez ma már tény
a korrupció nem szarható le, nem volt leszarható azelmúttnyóccévben és nem szarható le most sem, pont azért, mert az országnak az nem jó

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2018.02.05. 14:06:19

Írogathatunk itt többen leváltásról, szavazással való leváltásban. Természetesen el kell menni szavazni, de félő hogy a fidesz klán és seggnyaló csapata elcsalja a választást. Ha a nemzeti konzultáción többször is el lehet küldeni a választ interneten, akkor semmi kétségem afelől hogy a parlamenti választást is megmanipulálhatják az interneten. Egyszerűen átírják a számokat. Ha megint kétharmaddal nyernek, lehet gyanakodni. Például a határon túliak egyszerű levélben szavazhatnak, vagyis ellenőrizhetetlen ki hogyan voksolt. És ez csak egy, a választási bizottságok manipulálásáról még nem is szóltam. Egyszerűen lefizetik a tagokat, ebben a korrupt fertőben simán el tudom képzelni, hogy egy ellenzékit helyben lefizetnek. Orbánéknak már a bőrük a tét, ha nem nyernek mennek a dutyiba. És egy kétségbeesett ember bármilyen bűncselekményt képes elkövetni. Akik milliárdokat sikkasztanak, egy egyszerű választási csalás már semmi. Ezért nemzetközi megfigyelőket kell kérni minden választási körzetbe, és a választási számítógépes központba is!

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2018.02.05. 14:06:24

@Rettegek mert ballib vagyok: Ezek mind a világgazdasági pénzbőség eredményei, orbánnak köze nincs hozzá. Ahogy a világválsághoz sem volt gyurcsánynak. A devizahitelt pedig az első orbán kormány vezette be, a fideszes járai pedig a forintot erősítette pont akkor ami katasztrófához vezetett. Ha nincs devizahitel és azzal együtt fo4interősödés, az ország sem lett volna olyan szarban, csak annyira mint a csehek vagy a szlovákok.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2018.02.05. 14:06:29

@werinter: Arról nem is beszélve, hogy szinte biztos, hogy elcsalják a szavazatokat. Ezektől minden kitelik.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2018.02.05. 14:06:34

@csobi2011: A jobbik majd akkor jön a képbe, ha a 2 millió fideszesből egymillió szépen átszavaz a jobbikra. És hoppá máris a fidesz parlamentbe jutása a tét.

velőtanya 2018.02.05. 14:06:45

@Lévai András: Én nem számoltam sehova a nem szavazókat. Azt az arrogáns és cinikus hazugságot cáfoltam, hogy a kormányváltáshoz csak "kellene néhánnyal több ellenzéki szavazó, mint kormánypárti".

G66 2018.02.05. 14:07:04

@csobi2011: Igen, ez így van és amennyiben csak a "ballib" és az "ellenzék" akarná a kormány távozását arra valóban nincs esély, ez nem kérdés.
Ha megtörténne az sem az ő győzelmük lenne!
A jelenlegi hatalom matekja annyiban sántít, hogy csak a saját táborra koncentrál és csak az ellenzéket tekinti legyőzendőnek.
Közben tekintélyes méretűvé nőt azok száma, akiket látszólag (!) "nem érdekel a napi politika" és bizony nagy hiba őket kifelejteni, számukra a minimálisan elvárt üzeneteket sem közvetíteni.

Szerintem legalább annyian, sőt inkább többen vannak mint az ellenzéknek mondott valami :)

Ha őket meg tudja mozdítani bármi (nem kell sok hozzá), akkor születhetnek meglepetések.
Egyébként bármilyen együttes megnyilvánulása ennek a nagyszámú rétegnek pozitív hatással van a jövőre nézve - hiszen azt tudja láttatni, hogy növekszik az egyet nem értés a hatalom irányába.

Szóval csak menjen el mindenki szavazni és biztassa erre az ismerőseit is!
Ha elég nagy a részvételi arány akkor mindegy, hogy ki győz - azt el kell fogadni és örülni neki.
Baj csak akkor van, ha a társadalom egy szűk rétege veszi át, vagy tartja magánál a hatalmat miközben múltban gyökerező vélt vagy valós sérelmeket torol meg és alakítja a jövőt úgy, ahogy nem kéne.

Egy kérdés csak a végére :
Egy mai huszonévest érdekel vajon, hogy mi volt az elmúlt 8 évet megelőző 8 évben?

2018.02.05. 14:07:22

@Szárnyathy Géza: Ez igaz, ám az összetétele kissé kedvezőbb és azért ahhoz kell némi cinizmus, hogy a jól felhízlalt (ezzel nyilván a kamatterheket is jelentősen megemelő) államadósság csökkentését követelje, kérje számon az ellenzék...
GDP arányosan meg jobb, mint akkoriban... de nektek a szar is ízetlen.

Lesz még Magyar Köztársaság 2018.02.05. 14:07:33

"Kell egy pont, amikor ki lehet mondani, amikor el lehet és el kell hitetni az emberekkel, hogy lehetséges a váltás. Ha ez befészkeli magát a választók fejébe, akkor el fognak menni szavazni, és a megfelelő emberre húzzák be az ikszet."

A >90%-os kormányzati médiafölény ellenére? Egy olyan országban, ahol legalábbis vidéken jóformán csak Kossuth Rádiót hallgatnak az emberek? Egy olyan országban, ahol a többség szerint Soros indul a választásokon? Egy olyan, a kormányzati mocsokkal sikerrel megfertőzött országban, ahol a túltolt gyűlöletkampány miatt migránsok érkezésének hírére páni félelem lesz úrrá a településeken? Ott, ahol menekülteknek kinéző embereket lincselnének? Egy olyan országban, ahol a fideszes rendőrség és főügyészség rendre megakadályoz minden, fideszes politikusok elleni nyomozás megindítását, ugyanekkor tele a média az ellenzékhez köthető emberek vélt vagy valós stiklijeivel? Még is hogy jut el az emberekhez az, amiről itt írsz? Hogyan akarsz te itt elhitetni az emberekkel bármit is?

Hol a f@szomba él te, Géza?!

2018.02.05. 14:07:41

@Szárnyathy Géza: 'az államadósság csökkentése nem sikerült, ez ma már tény'

Nem, valóban.. csak GDP arányosan csökkent, kedvezőbb az összetétele..
Azért vicces, ahogyan az ellenzék számon kéri az általa megduplázott (és nyilván kamatterheket is növelő) államadósság intenzívebb csökkentését.
Az szja kulcsa lényegtelen. Az a fontos, hogy egy kulcs legyen (bár én az azonos összeget tartanám teljesen igazságosnak :) ) Mellette úgyis ott a lényegesen nagyobb bevételt hozó áfa, amit a nagyobb jövedelmű "gazdagok" jobban "támogatnak".

Lesz még Magyar Köztársaság 2018.02.05. 14:07:45

@Parokk: "Másrészt a rendszerváltás óta SOHA NEM VOLT OLYAN VESZÉLYEBEN A DEMOKRÁCIA MINT MOST"

Nincs igazad. A demokrácia nincs veszélyben, mert ami már nincs, az nem is lehet veszélyben.

Nagyon le vagy te maradva.

bunko_jobbos 2018.02.05. 14:07:55

Nagyon szép hosszú volt ez a cikk, de nem értem, hogy MIT AKAR MONDANI? Milyen újdonságot állít, mi az a nagy ötlet, amiért tollat kellett ragadnia????

Azt már sokszor leírtam, hogy hogyan lehet leváltani a Fideszt. Most már csak egy kérdésem maradt: MINEK?

Ezeket veszíthetjük egy kormányváltással:

megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/2017/12/28/mit_veszithetunk_egy_fidesz-bukassal

GyMasa 2018.02.05. 14:07:59

@Lévai András:
...mindenesetre jól jön ha kozmetikázni kell az eredményt...
Vagy jol jon talalni valami kifogast, amivel tovabb lehet odazni az onmagukba tekintest, es mast lehet hibaztatni.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2018.02.05. 18:36:04

@bunko_jobbos: Ennyi hülyeséget már régen olvastam, mint ami ez alatt a link alatt volt összeokádva. Egyébként ha a fidesz egyszerű többséggel, vagy 45 % parlamenti hellyel marad az nem baj. Legalább megnézhetjük hogyan omlik össze. A mostani leváltással ott a gond, hogy még pénzbőség van, a fidesz jelenleg még a gazdasági fellendülésen lavírozik, tehát ha le lenne váltva most, állandóan ezt halgatnánk hogy bezzeg ők milyen ügyesek voltak, holott a pénzbőséghez közük nincs. Ellenben, ha egy válság kicsit megtépázná a soraikat tartósabban el lehetne őket takarítani. Félő hogy ha most eltakarodnak egy hamarosan bekövetkező válság nem őket, hanem az őket váltó és hatalmon lévő kormányt tépázná meg inkább. Tehát szerintem jobb ha később buknak, mert az nagyobbat fog szólni, és minden bizonnyal végérvényesen elkotródik ez az orbán nevezetú döbrögi. Később, egy államcsőd után könnyebb lesz dutyiba is zárni.

2018.02.05. 18:36:10

@Republic Forever!: "Egy olyan, a kormányzati mocsokkal sikerrel megfertőzött országban, ahol a túltolt gyűlöletkampány miatt migránsok érkezésének hírére páni félelem lesz úrrá a településeken? Ott, ahol menekülteknek kinéző embereket lincselnének? "
Jaj-jaj-jaj... lincselnének..de aztán persze nem tették. Viszont volt már példa magyar ember meglincselésére..(jó, nem felakasztották, csak agyonverték..na..) Akkor is aggódtál a települések biztonságáért? Azzal kapcsolatban sem nagyon hallatod a hangod, hogy bizonyos térségek kisebb településein talán még Bear Grylls számára is kihívás lenne a túlélés, nem hogy egy egyedülálló nyugdíjas számára.
süti beállítások módosítása