Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy jános (1) Fónagy János (2) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2018.02.20.

Szégyellje magát Zacher Gábor!

Szárnyathy Géza

Már egy éve történt, de csak most derül ki, hogy senki sem felelős azért, mert meghalt egy hetvenéves néni. Nem látták el időben, órákat ült a Honvédkórház sürgősségi osztályának folyosóján, majd amikor hazament és rohamkocsit hívtak hozzá, már nem lehetett megmenteni az életét a Szent Imre Kórházban. Kiderült, hogy a korábban beadott influenza elleni védőoltásra adott allergiás reakció miatt kellett meghalnia, amit egy ellenoltással kezelni lehetett volna, ha megnézik normálisan a tüneteket. A kutyám is kapott már ilyen sokkot, a doki megbökte egy kis káliummal, no para, fél óra után már szaladgált.

Ez a rutineljárás azonban nem sikerült egy embernél az ország legjobban felszerelt kürházainak egyikében. Most lett meg a nyomozás és egyéb baszakodás végeredménye, hogy senki sem hibázott, lehet hazamenni a picsába, ilyen van, hullik a forgács. Az egész nem is derült volna ki, ha nem Vathy Zsuzsa, Lázár Ervin özvegye lett volna ez a néni, és a lánya nem írta volna meg egy tárgyilagos és megrendítő cikkben a történetet. De nem is ez a lényeg, mert ezeknek az eseteknek így vagy úgy ki kell derülniük, mert valójában nem számít, ki volt ez a néni.

Az számít, amit a kórház reagált. Hogy ez van, emberek jönnek, emberek halnak, ez egy ilyen üzem a sürgősségin, ott biza órákat kell várni. Hát egy nagy faszt. Pár hónapja apámat vittük be a kórházba valami kórsággal (az volt az ukáz, hogy ha gond van, azonnal kórház, soron kívül), mentünk a bejárathoz, totál káosz és tömeg. Fogalmunk sem volt, mit kell csinálni, hova kell menni, kell-e menni valahova.

Ez is már milyen, basszameg, az ember bemegy betegen a kórházba, hogy tákolják össze, ha már így alakult, és neki kell mindenfajta protokollt megtudakolnia, mert nincs senki, aki elmondja, hogy mi a menetrend, mennyit kell várni, egyáltalán mi a fasz lesz vele, az ajtóra ki van írva, hogy ne kopogj, ne kérdezz, de baszki, nekem meg lenne hetven kérdésem. Ha meg nem tudod fejből - honnan tudnánk, nem oda járunk vasárnapi mise helyett -, akkor lebasznak, hogy hogy lehetsz ilyen hülye.

Mindegy, szóval totál tanácstalanul felvágtattunk az osztályra, ott az ügyeletes orvos kérdezte, hogy voltunk-e lenn, ők küldtek-e fel, mondtuk nem, csak jöttünk. És mázlinkra nem zavart vissza, hanem ellátta fatert 10 perc alatt. Azért, mert totál balfasz módjára kóvályogni kezdtünk. De amikor mentünk kifelé, a félig halottnak tűnő öreg néni még mindig ott feküdt a kábé tízfokos folyosón az ágyra dobva, és ki tudja, mikor került sorra. 

És akkor jön az akárhányadik hasonló esetnél a celebdoki, Zacher torta Gábor, akit mindig meg lehet interjúvolni faszán fűügyben meg szilveszteri bebaszás témában, és azt nyilatkozza, hogy a kórház nem hibázott. Elhiszem, hogy a nyomozás azt hozta ki, hogy statisztikailag minden 13. beteg meghal, mert nem kerül sorra a sürgősségin, ezért pedig nem lehet lecsukn senkit. Elhiszem, hogy mindenki túlterhelt, és ha 100 betegre két orvos és három rezidens jut, akkor technikailag valóban fél napot kell ülni baltával a fejünkben is, mert az kerül előre, aki a kezében hozza be a belét.

De akkor se mondja azt, hogy tiszta a lelkiismerete. Ne legyen tiszta a a lelkiismerete akkor, ha tudja, hogy egy ártalmatlan betegség fel nem ismerése miatt hal meg egy egyébként jó karban lévő nyugdíjas. Ne legyen tiszta a lelkiismerete akkor, amikor egy végstádiumú rákos ember az utolsó óráit nem otthon a családjával tölti, hanem vért hányva egy kórház folyosóján. Ne legyen nyugodt a lelkiismerete, ha a szar, fos rendszer miatt éveket vesznek el az emberek életéből.

Nem, nem Zacher Gábor a hibás. Valószínűleg nem tudta volna megmenteni a betegek életét. Mert nem ő szar, hanem a rendszer. De igenis érezze magát rosszul emiatt. Zavarja az, hogy ez így megy. Igenis szólaljon meg, ha már mindenfajta habos témában megnyilvánul, ha már tudjuk, hogy új csaja van, mert ezt el tudta mondani két műszak között, akkor most is mondjon valamit azon kívül, hogy nem érzi felelősnek magát. Senki sem azt várja, hogy felelősséget vállaljon. Hanem azt, hogy nevét, tekintélyét felhasználva nyissa ki a száját.

Mondja el, hogy szégyelli, hogy olyan állapotok uralkodnak, hogy nem tudnak ellátni betegeket. Szégyellje, hogy arra sem képesek, hogy kiszűrjék, kit lehet gyorsan kezelni és hazaengedni, ki az, aki valóban "ráér" ücsörögni és ki az, akinél minden perc számít. Mondja el, hogy szégyelli magát, amiért nem tudja az orvosi esküjét megtartani. Mondja el, hogy ez így tarthatatlan. Mert akkor van a legnagyobb baj, ha komolyan azt gondolja bárki is az egészségügyben, hogy ez így rendben van, hogy ez így működik, elég feltartani a kezünket, hogy nem vagyunk felelősek.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

83 komment

Címkék: botrány egészségügy Zacher Gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr2413683340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tótágas 2018.02.20. 14:28:42

Bennem is hasonló gondolatok fogalmazódtak meg, csak és nem írok blogot.

tótágas 2018.02.20. 14:28:46

Pedig én küldtem az előbb hozzászólást, nem tudom hol nyelte el a föld.....
Bennem is hasonló gondolatok fogalmazódtak meg, mint Szárnyathy Géza írásában.

realistamotoros2 2018.02.20. 14:28:49

Teljesen egyetértek a blog szerzővel.
Már az első hír hallatán az volt a véleményem, hogy Dr. Zacher nyilatkozata és véleménye hibás.
Ha órákat kell várakozni mert 140 beteget kell ellátni Dr. Zachernek , mint vezetőnek kellene tiltakozni, nyilatkozni, akár a nyilvánosság előtt is , hogy nem működik a rendszer, különösen neki aki ismert média személyiség és hallgatank rá.
Ez az Ö felelősége is .
Remélem elolvassa a bejegyzéseket.

Endre Kis 2018.02.20. 14:28:52

Azt gondolom, akik ott vannak, fontos pozíciókban a kórházakban, azoknak is látnia kell, hogy az emberek a folyosón fekszenek, nem kapnak időben ellátást, szenvednek, meghalnak.
persze mind meghalunk, de nagyon nem mindegy hogyan. a franc azoknak a pofáját akit jobban érdekel a hálapénz vagy a biztos állás és nem merik azt mondani, hogy erre költsenek, ne idióta stadionokra.
én bírtam Zacher Gábort, de a 'kórház nem hibázott' duma már nagyon unalmas ennyi haláleset után. talán ki kellene nyitniuk a szájukat, talán abba kéne hagyni egy napra a munkát, talán meg kéne tenni amit meg kell...

György Baranyai 2018.02.20. 14:29:09

Zacher Gábornak nem ez az első esete, azóta már más is meghalt az Ő tehetetlensége miatt. Engem kezelt, jó véleménnyel voltam róla, de ez kezd halványodni...
Tisztelettel.

tótágas 2018.02.20. 14:29:11

Bennem is hasonló gondolatok fogalmazódtak meg, csak és nem írok blogot.

aluf 2018.02.20. 14:53:35

A alkoholisták, drogosok is túlterhelik a rendszert, beleértve a mentőket is, továbbá a kormányzat aki nem tud rendet tenni az orvos képzésben és lehetővé teszi, hogy a közpénzből drágán kiképzett orvos diplomája megszerzése után minden kötelezettség nélkül külföldre vagy a magánszférába mehessen dolgozni.

Dinkainka 2018.02.20. 14:53:37

Zacher simán gyilkos...

comblog 2018.02.20. 16:40:21

Több órás várakozás a sürgősségin ez első vizsgálatra ill. vérvételre?
Valakinek sürgősen lépni kellene...
Persze az is megoldás lehet, hogy aki teheti maga lép olyan helyre ahol jobbak a túlélési esélyek, mert ezek a kilátások mit mondjak nem túl kecsegtetőek.
Lehet azok az orvosok akiknek nagyobb rálátásuk van a rendszere nem véletlenül lépnek tömegesen...

dreia 2018.02.20. 16:40:46

Jól megfogalmazta a blogger a problémát. Az ellen is kellene tenni valamit, hogy bármilyen műhibát elkövet egy orvos, a vizsgálat eredménye mindig az, hogy nem felelős. Erre 100 %-osan számíthatnak is, ezért megengedhetik maguknak a hanyagságot. Annyira összefognak, hogy a legnyilvánvalóbb, hanyagságból eredő műhiba esetén is van bőr a bizottság képén azt állítani, hogy nem történt mulasztás. Akármekkorát hazudhatnak, nincs retorzió.

mittudomka 2018.02.20. 16:40:56

Nem, Zacher Gábor nem fog semmit sem mondani. Azért van ő ott, azon a helyen. Nem más, ő. Más lehet, hogy mondana valami nem túl szépet. Azért nem más van ott, hanem Zacher, aki széttárja kezeit.

lüke 2018.02.20. 16:40:59

@aluf:
- a beteg terheli túl a rendszert..... ugye?hmmm
- a kormányzat, nem aki, hanem ami,
-aki a beteg
Salus egroti suprema lex
- az orvosképzés ( még! ) rendben van,nem a kormány képzi őket
- EU szabad munkavállalást garantál

Megj.SBO élére nem ITO-s vagy addiktológus való ,hanem multidiszciplináris tapasztalt belgyógyász

B0risz 2018.02.20. 16:41:17

Ja, milyen igaz. Zacher helyében már csomagolnék is és húznék nyugatra. Otthon meg rakjanak be pár közmunkást, az majd intézi amit kell.
Mellesleg 100x ha nem 101x elmondta, hogy szar az egész.

Gábor Győző 2018.02.20. 16:41:34

Öröm volt olvasni a véleményeteket, azonban sajnos nem értek velük egyet. Az elmult 2 évben volt szerencsém nem mint kisérő, hanem mint beteg a sürgösségi osztály vendégének lenni. Érdekes módon, minden külön tájékoztatás nélkül megtaláltam a belső recepciót (csak a piros csíkot követtem), ahol ajelentkezésem után kb negyed órával megvizsgáltak és elmondták mi mindent néznek meg. Több mint 10 órát voltam ott és tudomásul vettem, hogy a vizsgálatokra idő kell. Csak halkan jegyzem meg, a recepción levő tájékoztató táblára ( ahova a beérkezők nevét írják) az enyém már csak a fém keretre került fel, de érdekes mődon mégis a hozzátartozóim megtaláltak.. Van egy javaslatom a mocskos beszéd mellett, üljél végig csak 1-2 órát,mint SEMLEGES érdeklődő és utána mocskolódhatsz!!! Nem anyázni kellene, hanem a kapacitást bővitetni és ez nem Zacher doktor feladata, hanem a kibaszott eü rendszeré! Ennyi!!!!

Dr. Bélus___ 2018.02.20. 16:41:38

Be-sza-rás. A mentálisdeficit blogon olyat írnak, amivel egyet tudok érteni. Hát ilyen se volt még.
Azért mondjuk a történethez hozzá tartozik, hogy kurvára nem a Zacher a ludas. Persze, verhetné a tamtamot, de semmit nem érne. Édes elvtársak, a terv a következő: nem lesz mindenkinek ingyen egészségügy. Mert drága. Egyre drágább. Dolgozni meg ráadásul egyre kevesebben fognak. Szóval a vége az lesz, hogy hiába jár, ha nem jut. Amit most látunk az célzott stratégia, a Zállam éppen vonul kifele. Majd lesz magánbiztosítás annak, aki ki tudja csengetni, Rozi néni meg megmurdol. Ezzel lehet nem egyetérteni, lehet azt mondani, hogy a sok stadionból pedig megoldható lenne (én azért ezt kétlem), lehet azt mondani, hogy igazságtalan (az, egyetértek), követelni, hogy Zacher verje a nyálát, de nem fog semmit érni. Persze ettől még erre a nyilatkozatra nincs mentsége...

2018.02.20. 16:41:40

Mielőtt ácsoljuk a keresztet Zacher Gábornak, talán tudni kéne, hogy a sürgősségin az ott dolgozók snóbliztak, vagy betegeket láttak el. Ha betegeket láttak el, akkor mégsem volt elvárható, hogy minden beérkező beteg esetén azonnal lefordítsák a vizsgálóról az éppen kezelés alatt lévő beteget. Felteszem a néni előtt már volt vagy 50 sürgős beteg, akik hasonlóképpen ellátásra vártak. A kórházak tarthatatlan helyzete miatt az ott dolgozókat vádolni elég felesleges, mert az elmúlt évtizedekben szóltak, tüntettek már az isten tudja hányszor, de a mindenkori kormányzat ballisztikus ívben sz*rik rá. Sztrájkolni meg nem fognak, mert annak a betegek innák meg a levét.

tudorka57 2018.02.20. 19:55:04

Elfogult, inkompetens, inkorrekt - honnan veszi a bátorságot egy amatőr orrturkáló idióta, hogy orvosi és egészségügy szervezési kérdésekben véleményt nyilvánítson, bíráljon, nagyképű, megfellebbezhetetlen ítéleteket nyögjön ki a mocskos száján, miközben azt sem tudja, hogy miről beszél és a tényeket sem tárja fel.

Miközben a sutyerák apjával, saját beszámolója szerint, ők maguk veszélyeztették a betegellátást. Gondolom tejeltek rendesen az orvosnak és ezzel -feltehetően- bűncselekményt is megvalósítottak.

Szégyellje magát!

axolotl77 2018.02.20. 19:55:07

Na! Hol vannak a Fidesz-hívek?
Hogy ez a kormány mennyi milliárdot költött béremelésre, CT-re, stb. Bezzeg az az előzőek meg csak a lapátolni való szart hagyták maguk után.
Egyébként ez, hogy ide jutottunk, minden kormány közös bűne. Ez van akkor, ha a képzett munkaerőt folyamatosan nem becsülik meg. És nem csak az egészségügyben. Hanem mindenütt. Leírom még egyszer: mindenütt.
Ha csak abba belegondolok, hogy hányszor hallottam a főnökeimtől (nem nekem címezve), hogy el lehet menni, mert mindenki helyére találni tíz másikat. Hát nem! Még egyet sem nagyon. A jelenlegi munkahelyemen is tömegével hagyják el a képzett informatikusok a pályát, mert az állam csak jóval a hivatalos átlagbér (197500 forint a KSH szerint) alatt honorálja a munkájukat.

Dikusz 2018.02.20. 19:55:14

@lüke: való, nem való doktor úr, de ha nincs más, aki elvállalja...
Azt hiszem ezt önnek nem kell mondani.

Kelly és a szexi dög 2018.02.20. 19:56:03

gyalázat ami a kórházakban van!

zizi77 2018.02.20. 19:56:09

@Klesk: +1
Bár nem vagyok Zacher fan, kicsit sem, de itt úgy érzem nem tehető felelőssé egy-egy ember. A rendszer rossz, de ehhez hozzá tartozik az is, hogy a kedves betegek se könnyítik meg a munkát. Kezdve ott, hogy tele az SBO "hetek óta fáj a fejem, de csak most tudok a munka miatt időt szakítani az orvosra" típusú betegekkel.

Maddness69 2018.02.20. 19:56:15

Régen minden jobb volt.
Ja, nem.

satie · http://321.hu/sas 2018.02.20. 19:56:26

Szerintem azért az vesse az első követ és az ítélkezzen ENNYIRE szigorúan, hogy az e poszt címe, aki a mai körülmények között, a sok súlyos ellátatlan beteg és durva orvoshiányban mindig mindenkit képes megmenteni a Nemzeti Kollaborációs Rendszerben. Zárójelben szóltam.

eßemfaßom meg áll 2018.02.20. 19:56:34

Mielőtt még a sürgősségiseket akasztani szeretné a nagyérdemű és nagyon belemerülne a magyarozásba-orbánozásba, érdemes lenne ezt végigolvasni:

index.hu/belfold/2018/02/12/surgossegi_ellatas_orvosi_ugyelet_sbo_varakozas_tajekoztatas_triazs_allapotok_egeszsegugy/

"Finomabb becslések szerint a sürgősségi ügyeleteken jelentkező betegek 40 százalékának, durvább becslések szerint akár 60-80 százalékának nem ott kéne megjelennie a rendszerben. Sem szakmai, sem jogi értelemben nem ott kellene ellátni őket

A betegek egy része például csak hétvégén ér rá orvoshoz menni. Ott derül ki, hogy panaszai már hetek óta fennállnak. Nem sürgősségi eset, de az SBO-n mégis kötelesek megvizsgálni. Másokat a háziorvos küld, mert ő is kényszerhelyzetben van. Azt látja, hogy páciense csak hónapokkal későbbre kapna időpontot laborvizsgálatra vagy ultrahangra, egy SBO-n viszont „csak” 6-12 órát kell várni, amíg meglesz a diagnózis.

A háziorvosok feladata közben épp az lenne, hogy helyben lássák el a betegeket, és minél több terhet vegyenek le a kórházak és szakrendelők válláról. SBO-n dolgozó orvosok tapasztalata szerint azonban a háziorvosok egy része még a rutineseteket is szinte automatikusan hozzájuk továbbítja, hogy ott döntsenek róluk. Sok körzetben eleve nincs könnyen elérhető háziorvos, főleg nem házi gyermekorvos, így ezek a betegek is nyílegyenesen az ügyeletre indulnak."

repuloske 2018.02.20. 20:48:18

Mamika bemegy a sürgősségire aztán ott ül órákat, végül haza megy. A szuper orvosnak a mindent látó szemüvegen keresztül látnia kellett volna, hogy később rohammentőt kell hívni hozzá.
Ja, a végstádiumú beteget gyorsan meg kellett volna műteni, mert gondolom a család minden vágya az volt, hogy otthon haljon meg.
Persze....
Kissé unalmas már az orvosok szidása.
Remélem, a sok okoskodónak megfelelő lesz majd Nigériából valamelyik vudu varázsló, mert ha nem változik semmi, akkor ember nem lesz olyan hülye, hogy orvosnak tanuljon.

Vlad Tepes a jófiú 2018.02.20. 20:48:22

@Dr. Bélus___: Csak nem azt mondod, hogy privatizálni kellene az egészségügyet? De kérem! Az magától a sorostól való gondolat! :D :D

invalid user name 2018.02.20. 20:48:27

A rendszer mitől szar.

Hát tőlünk. Kádár népe vagyunk

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2018.02.20. 20:54:06

@repuloske: olvasd el a belinkelt cikket, benne van a válasz, de hadd segítsek: a jelentés szerint akkorra került volna sorra, amikor a Szent Imrében már küzdöttek az életéért. Egy rutineljárás elmaradása miatt.

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2018.02.20. 20:59:20

@tudorka57: Nem tejelek orvosnak. Soha. A szükséges tények ott vannak a belinkelt cikkben. Olvasd el. Olvasni jó. Nem túrom az orrom, mert nem szeretem, ha véres belül.

Proud Mary 2018.02.20. 21:16:38

durva a történet, de inkább a háziorvos a hibás a cikk szerint.

Fülig José 2018.02.20. 22:45:20

Ez nem Zacher hibája. Pénz kéne a rendszerbe, elvtársak, dehát honnan...? Mer először is további stoptáblás plakátokat kell kihelyezni pártunknak és kormányunknak, miután brit tudósok találtak Békéscsaba mellett egy 3x4 méretes területet, ahonnan egyet sem látni...azután rá kell komolyan fejleszteni a focira, mert tavasszal Dél-Szecsuánia ellen lép pályára a nemzeti szégyen és ezért minden egyes játékos 25 csilliárd Forint bónuszt kap előre, hátha...azután kiprivatizáljuk a Dunántúlt kompletten Pénztátos Lőrincnek, mert ő mégiscsak jobb gazdája lesz az ott tengődő néhány magyarnak(?)... Namost komolyra fordítva: ha majd egynéhány narancsos zombi fogja elveszteni a hozzátartozóját a nem megfelelő ellátás miatt és a képviselő urak & Co. végre talppal felfele égő benzinbe lógnak a teljes vagyonelkobzás után..nna majd akkor lesz pénz az egészségügyben.

Évaxy 2018.02.20. 22:45:29

Csak ide sikerül kommentelnem,de beavatnál,milyen ellenoltásra gondolsz? :D :D
Ha a mamit meglökik egy kis káliummal akkor meg el is rendezik,bocsi, de ez égbekiált.

Évaxy 2018.02.20. 22:45:40

@repuloske: ennyi ... a hazamenő mami.Eszem .. megáll.

vuvuvu2 2018.02.20. 22:46:07

@Gábor Győző: OK ember, elhiszem hogy türelmesen kivártad a 10 órádat, de egyébként teljesen kezelhető anafilaxiás sokk esetén perceken múlhat egy ember élete! a semmiért, egy infulenza oltás miatti egyébként kezelhető allergiás rekació miatt halt meg egy egészséges 76 éves anya, aki éveket élhetett volna! a tüneteket egy Honvéd kórházban illene felismerni, az injekció beadása kb. 5 percet vett volna igénybe. én is olvastam Lázás Fruzsina cikkét szombaton, megrendítő volt és dühítő. úgy tűnik, hogy a Honvédban nem működik a triázs, ezért pedig sajnos a celeborvos Zacher doktor, mint a sürgősségi vezetője a felelős...

vuvuvu2 2018.02.20. 22:46:23

@Gábor Győző: OK ember, elhiszem hogy türelmesen kivártad a 10 órádat, de egyébként teljesen kezelhető anafilaxiás sokk esetén perceken múlhat egy ember élete! a semmiért, egy infulenza oltás miatti egyébként kezelhető allergiás rekació miatt halt meg egy egészséges 76 éves anya, aki éveket élhetett volna! a tüneteket egy Honvéd kórházban illene felismerni, az injekció beadása kb. 5 percet vett volna igénybe. én is olvastam Lázás Fruzsina cikkét szombaton, megrendítő volt és dühítő. úgy tűnik, hogy a Honvédban nem működik a triázs, ezért pedig sajnos a celeborvos Zacher doktor, mint a sürgősségi vezetője a felelős...

TPK 2018.02.20. 22:46:37

Azt gondolom, hogy az egészségügy mai helyzetében vastagon benne vannak az orvosok is, a kamaráról nem is beszélve.

Nokis 2018.02.20. 22:46:53

@eßemfaßom meg áll: Dolgoztam SBO-n, és elmondhatom, hogy sajnos a cikk minden szava igaz. Túlterhelt a rendszer, mert mikor valaki náthával vagy hetek óta tartó bizonytalan fejfájással jön be, azt is meg kell vizsgálni, meg kell várni a labor/képalkotó vizsgálatok eredményét, le kell dokumentálni, mert beteget nem lehet elküldeni,még a körzeti ügyeletre sem lehet átirányítani, tök mindegy, hogy milyen panasszal érkezett. Ezek nem sürgősségi kórképek, ezzel a háziorvos folyosóján kellene ücsörögni, nem a sürgősségin.

Nokis 2018.02.20. 22:47:04

Annyit megjegyeznék azért, hogy a káliuminjekciótól nem lesz jobban az allergiás kutya, legfeljebb (ha kellő dózist kapott) megáll a szíve.

vuvuvu2 2018.02.20. 22:47:15

@Klesk: nem sokat tudsz a sürgősségi ellátásról. olvass utána. a triázs lényege, hogy vannak esetek akiket előre kell sorolni. ezt az esetet azonnal el kellett volna látni. de a triázs nem működött a Honvédban, és ez szégyen-gyalázat!

Nokis 2018.02.20. 22:47:31

@lüke: Egyetértek, nem tudom, Zacher mit keres a Honvéd SBO élén, szvsz az Erzsébetben volt a helye. Arról nem is beszélve, hogy szavahihetetlen ember, aki, hogy mentse a saját bőrét, nyilvánosan hazudott egy eset kapcsán. Csak éppen erről senki nem tud, csak aki ott dolgozott (pl.
én), de ők meg nem mernek szólni. Csak éppen ezzel romba döntötte egy fiatal kollégája karrierjét.

Pyrrhus 2018.02.20. 22:47:38

@Endre Kis:
Hát, ez már az a Fidesz éra, ahol a kórházi vezető a nyelvét nem nyilatkozásra, a lehetetlen állapotok elleni tiltakozásra használja, hanem seggnyalásra.

hidroponi 2018.02.20. 22:47:56

ha letezik ez a triazs rendszer, akkor mi a pekert hivatkoznak arra hogy sokan nem surgossegi esetekkel mennek az SBO-kra?
es a masik oldalon hogy lehet egy allitolag jo rendszerben eletveszelyes betegeknek orakat kelljen varni a vizsgalatra, eletmentesre?

Pyrrhus 2018.02.20. 22:48:15

@repuloske:
Baxod alássan a sürgősségi nem sorbanülő-hely, nem félnapos várakozóhely, hanem SÜRGŐSSÉGI!
Tudod, mit jelent az a szó?

S, hogy a bekerült beteg megkapja azt sürgősségi ellátást, a kórháznak, az intézménynek KELL biztosítania.
Minden nap, minden órában.

Holacsek Károly 2018.02.20. 22:48:26

Te barom, az allergiàt vagy az anafilaxiàs sokkot nem kàliummal kezeljük, azzal maximum kinyìrta volna a kutyàdat a ,,doki". Ehhez persze nem kell èrtened de ha ennyire inkonpetens vagy akkor hogy gondolod, hogy ganèjt szòrsz màsokra?

ubermeister 2018.02.20. 22:48:35

Szerintem akinek nem tetszik a rendszer ne az abban dolgozókat baszogassa (még ha vezetők is)hogy tegyenek ellene hanem menjen el szavazni olyanra aki nem költ 300 milliárdot éves szinten focira (Nagyon jó fordulóban 20000 ember szórakoztatására) miközben a teljes egészségügyi kassza ~10 millió emberre 1200 milliárd.

xclusiv 2018.02.21. 00:14:28

@zizi77: "Kezdve ott, hogy tele az SBO "hetek óta fáj a fejem, de csak most tudok a munka miatt időt szakítani az orvosra" típusú betegekkel."

Ez is igaz.
De a másik oldala pedig az, hogy ő épp dolgozik amikor a kórházban rendelnek, ha és nem fér bele az, hogy egy 10 perces kivizsgálásért kivegyen egy munkanapot.
És ott van még az, hogy hogy simán kapsz időpontot a "normál" rendszerben 3-4 hónappal későbbre, szóval a háziorvos mondja azt, hogy menj be az SBO-ra, aztán előbb-utóbb sorra kerülsz...

xclusiv 2018.02.21. 00:16:05

ÉS most beleköpöm a saját nyálamat.

Szóval a post nem arról szólt, hogy valakinek sokat kell várni, vagy épp valaki meghal az sbo-n. Ez hozzátartozik. Szar ezt kimondani, de ez ilyen.

Két dolog viszont fontos lenne:

1. igenis zacher-nek (is) vernie kellene a tamtamdobot, hogy ez így kurvára nem jó. És el kellene mondania, hogy nagyon sajnálja, nagyon zavarja, de ennyi pénzből a legjobb szándékkal is ez a ennyi amit ki tudnak hozni. Pénz kellene a rendszerbe, rengeteg pénz.

2. a tájékoztatás. Mert értem én, hogy mindenki elfoglalt, de ha az orvosok és nővérek nem is érnek rá, legalább egy betanított közmunkás járkálhatna körbe és elmondhatná mindenkinek hogy mi ez és hogyan működik.

Én voltam bent a Honvéd SBO-n (többször is), egyszer annyit mondott az orvos: "most menjen be az SBO-ra, a trombózisgyanút ki kellene zárni, minden más relatív könnyen gyógytható."
Akkor a vérvételre elég hamar sor került (20-30 perc?), majd következett egy sokórás üldögélés. Nyilván utánaolvastam közben, hogy trombózis kimutatásához valamilyen doppler röntgen kell és _nem_ vérvétel, és ez a vizsgálat amúgy a HK épületében egy magánrendelésen valami párezer forint.
Szóval odamentem a pulthoz pár óra várakozás után, hogy mégis mi van már, miért nem dopplereznek, persze igyekeztem nem bunkó és ingerült lenni. Erre két dolgot mondott a nővér, az ez egyik az volt, hogy itt legalább itt vagyok és kivizsgálnak, ami persze annyi időbe kerül amennyibe, de a "normál" rendszerben meg simán kapok időpontot szakrendelésre pár hét múlvára. Szóval elmehetek, és gondoljam át.
A másik az volt, hogy addig ők nem dopplereznek, amíg a vérvizsgálat nem támasztja alá ennek szükségességét (dafukk?), és hát kész is van annak az eredménye, és a szerint nem trombózis, de van valami más ami nagyon gyanús, mármint szerinte. De az alapján ő nem mondhat semmit, orvos kell hozzá, az pedig úszik, ki kell várni, majd jön. Kivártam, írtak fel gyógyszert, használt is.

De! Mindez nagyon más lett volna, hogy ha az alatt a 4-5 órás várakozás alatt mondjuk valaki odajött volna és elmondja hogy mi van, hogy találtak valamit, hogy várhatóan még X órát kell a picsámon ülni, akármi. Hogy emberként, egy saját egészségéért aggódó emberként kezeltek volna, nem pedig egy munkadarabként.
És értem én hogy kis pénz kis foci (mert a nagy pénz a magyarfociba megy, már ha el nem lopják), de ez nem csak a pénzen múlik. És azt is értem, hogy nincs rá idejük. OK, akkor vegyenek fel kevésbé képzett embereket, akik nem csinálnak mást csak tájékoztatnak.

Hórukk 2018.02.21. 00:16:16

Ha a blog szerzője ekkora szakértő, elmehet sürgősségi orvosnak. Vagy triázsnővérnek. Vagy beteghordónak. Minden pozícióban van felvétel. Szégyelni meg pont nem az ott dolgozóknak kell magukat, hanem az összes többinek, főleg azoknak, akik sorozatosan hatalomra segítik ezt a bagázst, aki nem biztosítja a normális munkához a feltételeket.

jajdehülyevagyok 2018.02.21. 00:16:25

A magyar egészségügy kb. 30 éve működésképtelen. Az okok sokfélék, a pénzhiány, ami sajnos olyan mint a fociban, kis pénz kis foci, nagy pénz kis foci - nálunk. Másik ok a kirobbanthatatlan vén csontok, akik ülnek a jól fizető székekben még akár 80 fölött is és a fiatalabbakat nem engedik előrejutni, sem az újabb, jobb terápiás megoldásokat. A kevés pénz elcsordogál a kórházban végzett magánpraxis segítségével is. Nem életbevágó, de a háziorvosom ma panaszkodott, hogy minden második laborleletet rosszul csinálnak meg, merő figyelmetlenségből. Szerény képességű dolgozók lopják a betegek idejét s apazarolják a pénzt.

Arcade Macho 2018.02.21. 00:16:48

@Nokis: "Ezek nem sürgősségi kórképek, ezzel a háziorvos folyosóján kellene ücsörögni, nem a sürgősségin."

ezt ha kiderul, akkor ki kellene szamlazni a betegnek
ja jo az a 300 Ft is tul sok volt, es a Fidesz szerint is az egeszseg az nem penzkerdes...

osztom ezt a véleményt 2018.02.21. 07:09:11

Nem, Zacher Gábor nem fog semmit sem mondani. Azért van ő ott, azon a helyen. Nem más, ő. Más lehet, hogy mondana valami nem túl szépet. Azért nem más van ott, hanem Zacher, aki széttárja kezeit.

torró 2018.02.21. 09:07:13

Mindenkinek a saját családtagjai elvesztése a legnagyobb lelki gyötrelem. De! A kórházi rendszer, vagy akár a házi orvosi rendszer, nem tud olyan jó lenni, hogy mindenkit meg tudjon menteni. Az orvosokat soha nem lehetett elkaszálni, mert védik egymást. Éppen ezért mert mindegyiküknél előfordul, hogy nem tud mit csinálni, elmegy a páciens. Sajnos én 1958 óta, "rendszeres" látogatója vagyok különböző egészségügyi intézménynek. Nem szórakozásból. Így azóta saját szememmel győződtem meg sokszor a tragédiákról, amiben az orvosok tehetetlenek voltak. Bármit csináltak elment a beteg.Ezidáig két olyan esetem volt amikor pár percen múlott, hogy távozom a másvilágra, de, kimondom, hála istennek 71 évesen még itt vagyok. Szerintem a régebbi rendszer jobb volt, mert bárhová bevittek rögtön tudtak velem foglalkozni. Csak akkor még az orvosok nem mentek el külföldre és nem volt hiány a kórházaknál. Meg nem volt egy ügyeletes orvosnak 50 km-s körzete. Azt mondta a háziorvosom, hogy ha a körzet egyik szélén vagyok betegnél, és hívnak a másik széléről , mire odaérek az útviszonyok miatt, biztos meghal a beteg. Hibáztatható? Meg az előjegyzés vizsgálatra. Épp mos jártam kezelésre, decemberben kezdtem Hévízen, karácsony előtt, akkor adtak ultrahangra előjegyzést ez év január végére! Addigra már lementek a kezelések. Mit látott a vizsgálat? Már semmit. Szóval van itt baj rendesen.De ha CT-e jegyeznek elő az is félév, ami egy rákos betegnél elég súlyos. Nem is szaporítom tovább a szót, mert ki tudja ezt megoldani? Vagy akarják e egyáltalán!

gabardin 2018.02.21. 09:07:25

A celebség és a "főnökség" ezzel jár, hogy ha ügy van, akkor biztos előkerül a jóember neve. zacher g. nálam leszerepelt, mi is ültünk a sürgősségijén...

Semper Fidelis 2018.02.21. 09:07:35

Jó írás. Különösen a második fele.

Az ide kommentelők egy részének pedig azt üzenném, hogy az emberséges kommunikáció és modor nem pénzkérdés. Merthogy sokaknak az emberi bánásmód hiányzik, a várakozás elkerülhetetlenségét azért a nagy többség igenis belátja.

Muad\\\'Dib 2018.02.21. 09:45:23

@Hórukk:
Mivel a magyar orvosok, nővérek és egyéb végtagok egy jó része része kókler idióta, nyugodtan szégyellhetik magukat ők is.

Utó Pista 2018.02.21. 18:17:38

@Muad\\\'Dib: Remélem, hogy ezt minden orvos, nővér és egyéb végtag olvassa és ha bajod lesz a saját szarodban fogsz megdögleni.

Naki vagyok kerdojel 2018.02.21. 18:17:48

Kurvára egyetértek.
Zacher kiáll és elmondja, hogy ez van, túlterheltek, senki nem hibázott.
Lehet.
De arról nem hallani, hogy emiatt picsogna felfelé! Hogy ordítana, hogy basszátok meg, adjatok még orvost bármi áron, mert nem bírjuk! Hogy küzdene az egészségügy átalakításáért, hogy a háziorvosok a többhónapos várólistás szakrendelések helyett ne a sürgősségire küldjék a betegeket, mert nem tudnak mást tenni.
Nem hallom, hogy kifejezné nemtetszését. És ez a gond. Ott ül, vezeti az osztályt, még azt is elhiszem neki, hogy nem hibáznak. De azt is bizonyosan látja, hogy ettől még szar az egész - és nem tesz semmit ellene.

Korábban tiszteltem Zacher Gábort, de már elmúlt.

szepipiktor 2018.02.21. 18:17:55

Személyeskedsz, vádolsz, így érthető, hogy cenzúrázol is.
Igazi demokrata blogger lehetsz.

eßemfaßom meg áll 2018.02.21. 18:18:00

@Pyrrhus: "SÜRGŐSSÉGI!
Tudod, mit jelent az a szó?"

Nem azt, hogy mindenbetegetazonnalellátó. Azt csak ti képzelitek bele a sok Vészhelyzet meg doktorHáz miatt.

eßemfaßom meg áll 2018.02.21. 18:18:04

@ubermeister: "hogy tegyenek ellene hanem menjen el szavazni olyanra aki nem költ 300 milliárdot éves szinten focira"

Mivel senki nem költ éves szinten 300milliárdot focira így nem könnyítetted meg a választást.

eßemfaßom meg áll 2018.02.21. 18:18:14

@Szárnyathy Géza: Tulajdonképpen igen. Még ha ez kellemetlen is.

blackshíp 2018.02.21. 18:18:18

@xclusiv: A tájékoztatás javítása valóban fontos lenne. A gond viszont az, hogy az egészségi állapotodról, a vizsgálatok eredményeiről csak orvos (tehát nővér sem, ezért is nem tudott neked érdemit mondani a leletről) tájékoztathat, így csak általános infókat tudnának mondani, azzal meg nem biztos, hogy beljebb lennél.

sakkosfx 2018.02.21. 18:18:22

Orbán úr aki legtöbbet vétett a Magyar emberek ellen, és most azt várja, hogy rá szavazzunk! Egyszóval teljesen hülyének nézi népünket!

RHalacska 2018.02.21. 18:18:29

@eßemfaßom meg áll: Budapesten 4. kerületben bezárták a Károlyi kórházat. Tényleg elavult volt nagyon. csak éppen most nincs helyben semmi, ahova a beteget lehet küldeni, a legközelebbi az AEK.... Szóval kellene néhány nagy jól felszerelt komplexum, ahol minden van, és vannak megfizetett orvosok, ápolók, személyzet úgy általában. Akik nem azon morfondíroznak munka közben, hogy miből adnak 25-e után enni a családnak.

tükörfúró 2018.02.21. 18:18:33

@gabardin: Egy vezető orvos a rendszer foglya, mint a párttitkárok többsége anno.

Nem beszélhet ilyeneket, mert 2mp alatt kibasszák vagy kicsinálják, egyrészt a politika, ami cska a sikerjelentéseket hajlandó megtűrni, illetve többeközött a saját kollegái, akik a vezető dokiskodás melletti rengeteg szabadidejükben(!) maszekolnak, és-vagy a bűncselekmény határát súroló korrupt un. "köztes cégekben" érdekeltek ami megveszi a kalmopirint 3ft-ért, majd kizárólagossággal eladja a kórháznak 123ft-ért.
Nem véletlenül tűnik el bármi és minden pénz amit az egészségügybe tesznek 20éve.

Én dolgoztam benne, tudom mi van, ismerem ezeket a csókákat, akik teljesen fogjai ennek a világnak.

Ők ezt tényleg igy gondolják, mert végigmentek azon a vesszőfutáson medika koruk óta, ami minden lelket és ép eszet kiöl egy emberből, most a csúcsán vannak annak a rendszernek, ami eddig őket szopatta, majd hülyék lennének elkezdeni szétverni maguk alatt.

tükörfúró 2018.02.21. 18:18:40

@torró: Tud olyan jó lenni, hogy ne a folyosón dögölj meg. Tudna.

Csak itt másra kell a pénz.
Sok fontos dolog van, itt vannak ugye a nagyon veszélyes menekültek, milliárdokból kell ismételt és ismételt kampányt tartani, itt va na galád sorosbácsi, aki álnok terveket sző, őmiatta is folyton milliárdokért kell kampányolni, és itt a futball, ami sokkal fontosabb, minthogy ember alatti folyosón haldoklós halálházak a magyar kórházak.

Ez már nem a "hány lélegeztetőgép" vita, meg a többi primitív cinikus aljasság amive leddig jutottunk, ez egy nagyon egyszerű kérdés, képesek vagyunk-e egy konzisztens, válsághelyzetben is működni képes egészségügyet fenntartani, ami legalább a halál torkából visszaránt -ha lehet-, ha pedig nem, akkor nem egy folyosón 10fokban rohadva orvosra várva ér a halál.

Gondolkozzunk el, miféle egészség(??)ügy, vagy kórház(!?!?) az, ahol nem ismerik fel azt, amit az első mentőápoló 3mp alatt igen, mert ő terepen van, és napi 200at lát mindenből, infarktustól az agyi katasztrófáig, töréstől az agyrázkódásig, különböző sokkoktól és akkut betegségektől az egészen extrém ismeretlen hatású szerekig.

Míg aki betámolyog a kórházba, a Gyógyítás Szentélyébe, egy kelletlen agyonhajszolt, gombokat kereső aszisztens löki végig egy semmire jó általános kb. fél évszázadot elmaradott protokollon, ami igy 2020körül arra jó, hogy a 60as évek hazai szintje és normái szerint működő rendszerben igazolni lehet, mi aztán nem hibáztunk, megcsináltuk a kötelezőt, ez és ez volt az állapot, meghalt, ja, van ilyen, magánügy.

deckard_r 2018.02.21. 18:18:49

Fidelis: de. pénzkérdés. ugyanis ha van pénz, akkor van elég, kipihent!(és nem kiégett és állandó egzisztenciális problémákkal küzdő), képzett orvos/nővér/asszisztens/beteghordó stb. akinek van ideje és energiája kommunikálni és nem azzal kűzd, hogy legalább szakmailag el tudja látni a beteget...
Bármilyen hihetetlenül hangzik, de az ott dolgozók keményebb munkát végeznek mint az egyszeri irodista egy sarokkal odébb az SSC-kben, többnyire kevesebb pénzért, nagyobb felelősséggel. És több segíteni vágyás van bennük...

Utó Pista 2018.02.21. 18:18:53

@Pyrrhus: Magas ez neked, mint tyúknak az abc....
Túl sok amerikai kórházas sorozatot nézel.

Utó Pista 2018.02.21. 18:19:00

@Szárnyathy Géza: Ha van 8 sürgős eset és 1 orvos, akkor sorsolással döntsék el, hogy esetleg ki haljon meg?
"Az orvos az hülye, bezzeg a beteg tudja!"
Hofi

Naki vagyok kerdojel 2018.02.21. 18:19:05

@axolotl77: "Egyébként ez, hogy ide jutottunk, minden kormány közös bűne."

Alapvetően egyetértek. Azonban a fidesznek már 8. éve van TELJHATALMA, minden további nélkül fel tudta volna forgatni ezt a rendszert gyökerestül, még attól sem kellett volna félnie, hogy a droidjai elpártolnak, mert a fidesz-szavazók akkor is rájuk szavaznak, ha a rokonait a szemük láttára forgatják meg nyárson. Ehhez képest viszont hozzá sem nyúlt a rendszerhez, még bottal sem piszkálta meg.

Naki vagyok kerdojel 2018.02.21. 18:19:08

@Fülig José: hogy honnan legyen pénz egészségügyre? Pl. nem Vietnámban kéne onkológiai központot építeni magyar közpénzből...de hát ezt nyilván te is tudod, hiszen végigolvastam a kommentedet és nagyon tetszett - különösen a vége! :)

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2018.02.21. 18:21:59

@szepipiktor: előzetes moderálás van, hogy az agyatlan fidesztrollokat, DK-s agyamenteket és rasszista barmokat korában tudjuk tartani, sry, ma épp volt más dolgom is, mint kommenteket átengedni

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2018.02.21. 18:23:53

@Utó Pista: Nem, barátom. Egyszerűen nem állhat elő olyan helyzet, hogy sorsolással kelljen eldönteni, kit lássanak el. Max akkor, ha beomlik a metróalagút. De normál ügymenetben nem.

eßemfaßom meg áll 2018.02.21. 21:11:52

@Szárnyathy Géza: pedig ez ilyen, sehol a világon nincs olyan, hogy a sürgősségin mindenki azonnal ellátást kap.

káposzta 2018.02.23. 10:55:06

A Honvéd sürgősségije egy fos, sajnos a nejemet oda utalta a körzeti orvos. Nagy nehezen elmentünk a pultig (2-300 métert kell megtenni abban a kurva épületben, és van egy kibaszott magas lépcsősor, hát kösz), megálltam a pultnál, 5 perc múlva észrevettek, és nem értették, hogy miért oda küldött az orvos. Egyébként is, tette hozzá a pultos, nincs ultrahang a sürgősségin, menjünk át a MÁSIK Honvéd kórházba. Átmentünk. Nagy nehezen megtaláltuk a bejáratot, újabb 300 méter gyaloglás a sürgősségi, ott mondták, hogy sajnálják, de nem látják el a feleségemet, nem oda tartozik, nem értik, miért hozzájuk küldött minket a honvédos recepciós. Végül ellátták, mert mentőt akartam hívni, és egyébként is megsajnálták, mert lefeküdt a földre a fájdalomtól (és nem volt senki az ügyeletes orvosnál).

De bazdmeg, a körzeti orvos nem tudta, hogy melyik kórházba kell küldenie a beteget, a honvéd kórház nem tudta, hogy a honvéd kórházban nem látnak el senkit aki nem oda tartozik - mégis mi a picsához értenek ezek az emberek, ha egész nap ezzel foglalkoznak?

2018.02.26. 17:24:19

Sbo-kat kellene fejleszteni a sok sztk-t a sok nyugdíj előtt álló, semmit nem csináló orvossal pedig be kéne zárni.

vigyüktúlzásbaadolgokat 2018.03.14. 08:13:10

Bocs, de nekem egy kicsit egyoldalúnak tűnik a poszt, mint Lázár Fruzsina cikke. Megértem, hogy borzasztó érzés lehetett neki. De egy év múlva, most előjönni az okokkal, a Simicska-lapban ...?

Nekem az mno-nyílt levelet olvasva az volt az érzésem, amit itt néhányan leírtak hogy a háziorvos szerepe jótékonyan a homályban van hagyva. Mi az, hogy nem volt elérhető fél napig, fél nappal azután, hogy beküldte a pácienst? És tudván tudta, hogy oltást kapott az idős hölgy. Illetve egy dokinő a folyosón megvizsgálta a néhai beteget, tehát ott miért nem volt idő tájékoztatni az előzményekről? A mentőápoló sajnos már egy súlyos állapotú beteget látott. Ezeket mint laikus mondom.

A sürgősségi ügy szerintem teljesen más dolog, ami elfedi az alapbajokat. De ilyenkor mindenki tudja verni a tamtamot, amitől persze nem változik semmi! És ez már a választás témájához is átköt minket. Választás előtt k. okos mindenki, hogy le kell váltani a kormányt, és akkor itt lesz a Kánaán!
Szerintem hosszú távú kezelésre (változásra) van szükség. Pl. háziorvosoknak ötvenszer el kell mondani mindent, mert nem figyelnek oda. A kedvenc betegek is hiába duggatják őket bonbonnal-virággal, ha béna az orvos, nem tudja őket megmenteni. Nálunk sajnos a háziorvos házastársa halt meg rákban, hát ez se jó reklám.
Tehát eü-ben is, politikában is, sokszor elmondani mindent, de önismerettel, a valódi problémára figyelve. Ehhez sajnos/szerencsére öntudatos betegekre (polgárokra) is szükség van, akik nem várják a csodát a dokiktól (a vezetéstől). Ezzel minden politikai rendszer eddig adós maradt az elmúlt száz évben.

Bocs a tőmondatokért, de nincs több időm írni, indulok a munkahelyre.

arma_gedeon 2019.06.22. 23:05:57

Ez az egesz szinjatek, vilagosabb a napnal. Tarlos eselytelen egy eros ellenzeki jelolt ellen, ezert fosnak a fideszesek. Jobb a parkolomutyiba keveredett Karacsony, mint Olga, az elobbin konnyebb fogast talalni. Ha pl. ra kell allitani egy paparazzot, hogy a vagyontargyaikat fotozgassak, Olga barmikor hivatkozhat a rekordmagas Hir TV-s fizujara, amit Simicskatol kapott. Simi pedig kellemetlen tema a fidesznek, ellenben az Fideszes-szoci parkolasi botrannyal, amit siman Karacsony nyakaba varrtak. A Momentumos tagnak meg a neve is nehezen megjegyezheto, eselytelen, bar a Baranyi Krisztina

arma_gedeon 2019.06.22. 23:07:14

Szoval a Baranyi Krisztina elleni jeloltallitas miatt a Momentum megerdemli a sorsat...
süti beállítások módosítása