Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.10.19.

Matolcsy szánalmas érve: mink máshogy híjjuk

Szárnyathy Géza

Ahogyan az várható volt, a Bizottság letette a tolólapot a távközlési különadó ügyében. Szabatosan fogalmazva: megindította a kötelezettségszegési eljárást - ez annak harmadik szakasza egyébként, az udvariaskodás (Gyuri, bazdmeg, ez hülyeség, te is tudod) után a bíróság elé vitte Brüsszel az ügyet. Hát van ilyen, nem kell azonnal seggre ülni Barrosóéktól.

Eddig nincs baj. Ámde. A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint jól védhető a magyar álláspont a távközlési adó ügyében, mivel nem díjról, hanem adóról van szó. Az uniós szabály megengedi a telekom cégekre kivetett díjat, ha azt a szektor fejlesztésére használják. Ugyanezen az elven működik a termékdíj, a bevételt hulladékgazdálkodásra kell fordítani, illetve a járulékokat egészségbiztosításra vagy nyugdíjra. Ám itt ebből semmi nem áll meg, soha egy pillanatig sem jutott eszébe senkinek, hogy ebből a 160 milliárdból egy fillért is láthat ebből a magentás, a kék meg a piros. És az a röhej, hogy Matolcsy szerint az elég, ha nem távközlési díjnak hívja ezt a szart, hanem különadónak? Mi a fasz? Ez a védekezés? Ezzel akartok odaállni? Hogy nem is Feri, hanem Józsi, kapjátok be? 

Ez a módszer ezen a szerencsétlen 93 ezer négyzetkilométeren lehet, hogy működik, elvégre naponta háromszor is át lehet írni az alkotmányt és fel lehet oszlatni minden testületet, amelyik beleugat. De halló, fiúk, a másik sztorinak a játékszabályait nem ti írjátok. Ezt is belevettétek a jól védhető álláspontba? Nagyon remélem, lesz valami normálisabb érv is, mert ezzel csak szénné égetitek magatokat. Most úgy áll a helyzet, hogy oda akartok állni, hogy hanyagul zsebre vágjátok a kezeteket, mivanmivanminvan? De nem veszitek észre, hogy nincs rajtatok nadrág.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

149 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr974858444

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Coki Brüsszelből Viktornak 2012.10.20. 09:35:59

A tegnapi brüsszeli - még nagyobb csomag kell - ukáz ismeretében valószínűleg lényegesen haragosabban vonulnak majd Pataki Attiláék, mint korábban tették volna és lényegesen erősebb hittel arra vonatkozóan, hogy Viktor értük vívja hősies küzdelmét a ...

Trackback: Először és utoljára 2012.10.19. 22:11:47

  Mielőtt teljesen idiótának néznél megnyugtatlak: nem én vagyok az idióta, hanem azok, akik azt gondolják, hogy háborút csúzlival is meg lehet nyerni. Főleg akkor, ha az ellenfeled nem a Pál utcai fiúk közül szabadult, hanem olyan vércse, akinek...

Trackback: Hová bújik Orbán Viktor a magyarok elől október 23-án? 2012.10.19. 20:08:25

Orbán retteg. Nem jelenik meg az állami ünnepségeken, nem mond beszédeket nyilvános helyen és kordonnal vetette körbe a miniszterelnöki villát. Retteg attól, hogy megint kifütyülik, hogy megint lebuzizzák, retteg, hogy megalázzák. Ezért inkább nem is m...

Trackback: 47 busznyi erdélyi gyerek lesz az élő kordon Orbán előtt október 23-án? 2012.10.19. 20:04:54

Kétezer határon túli magyar középiskolás utazhat Magyarországra az október 23-ai ünnepségekre – írja az erdely.ma portál. Ez kísérőkkel együtt 47 autóbusznyi tömeget, és számításaim szerint 9.400.000 forint támogatást jelent, mivel a buszozók bus...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rive 2012.10.19. 19:49:37

Félreérted.

Ez nem érvelés, hanem szimplán időhúzás.

Hátha mire perkálni kell, szétesik az EU. Vagy kilépünk. Vagy beindul a tündérmese. Esetleg úgy fellendül a világgazdaság, hogy mellényzsebből kivágják, nesztek. Netán már nem nekik kell visszafizetni.
Esetleg addigra a ló megtanul énekelni.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.10.19. 19:58:09

@Rive: teljesen egyértelmű, felraktak mindent egy lapra. Ha bejön, ők lesznek a megváltó, ha nem, akkor úgyis mindegy, mert mégegyszer nem választja meg őket se senki, kétharmadra legalábbis biztosan nem.
Az a baj, hogy a saját választóikkal is ugyanezt a hamiskártyás blöffölést játsszák, nem csak a külföldi gazdasági szereplőkkel...

wanekus 2012.10.19. 19:58:14

Ez a Gyurka szemtengelyt akaszt szinte mindenkivel. A tényekkel és a matematika valamint a közgazdaságtan legalapvetőbb szabályaival mindenek előtt.

kela-bá 2012.10.19. 20:32:02

" De helló fiúk de másik sztorinak a játékszabályait nem ti írjátok " Nem bizony!Jól mondja a blogíró.
Daniel Estulin meg tudja is, Ki mozgatja a madzagot?
További szép estét !

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.10.19. 20:50:15

Hogyhogy nem lát belőle pénzt az ágazat, hát a negyedik, állami mobilszolgáltatót vajon milyen pénzből csinálják?

tamatomi 2012.10.19. 20:53:12

@wanekus: pancserkormány igazi reperzentánsa, a fönökével együtt. Marhára ragaszkodnak egymás hülyeségeihez. De csak ahhoz....

tamatomi 2012.10.19. 20:54:42

pancsrkormány igaz reprezentánsa a fönökével együtt. Marhára ragaszkodnak egymás hülyeségeihez.De csak ahhoz....

Ad Dio 2012.10.19. 21:19:00

Ok.

Vonjunk vissza minden (külföldi multira és bankra) kivetett különadót. Mert hiszen ez nem is érdekérvényesítésa részükről, hanem gazdasági szükségszerűség (?).
Értem az érveiteket.

Akkor kitől vegyünk el?
Kétkulcsos jövedelemadó. Ok. Sajnos édeskevés.
Rúgjuk ki a közszféra kb 20%-át?
Csökkenjenek a nyugdíjak?
Csökkenjenek a bérek?
Vonjunk el az egészségügyből?
Oktatásból? Még?

Egyik oldalon az van, hogy megterhelünk olyan piaci szereplőket, akik esetleg bírják még (hiszen profit szerencsére van ezeknél), a másik oldalon pedig?
Ötletek?

Ad Dio 2012.10.19. 21:22:24

@Ad Dio:

Elnézést az ingerült kirohanásért, nem szokásom. De a ma esti Brüsszeli hírek sokkoltak.

Ezek elmebetegek.

Zak 2012.10.19. 21:31:27

@Ad Dio: másik oldalon:
- nem MOL részvényekre költjük a kölcsön 500 milliárdot
- nem 7-9%-os állampapírokkal próbáljuk az államot finanszírozni
- nem próbálunk időt húzni az IMF-fel és akkor nem megy el havi több tíz milliárd
- nem költünk önreklámra százmilliókat
- nem tízszeres áron újítunk fel vasúti pályát
- nem költünk el 90milliárdot minisztériumi beszerzésekre beszerzési stop idején
Ez jutott hirtelen eszembe. És lám-lám máris akad párszáz milliárd a megszorítás helyett.

hopptarisznya 2012.10.19. 21:39:03

@Zak: a stadion építést se hagyjuk ki! Két stadionnal is el akarják játszani, hogy 20 méterrel arrébb fölépítik. Minek? A mostaniak talán azért üresek, mert nem a feng-shui szabályai szerint vannak tájolva?

Publius Decius Mus 2012.10.19. 21:44:50

Gyurcsány és Bajnai felnyomták 80% fölé az államadósságot. Most meg röhögnek együtt az ilyen retardált barmokkal együtt mint a cikkiró, hogy Matolcsy szánalmasan erőlködik, hogy ne menjünk tönkre.

Nem vicc, az ország ellen szurkoltok.

paraszthajszal 2012.10.19. 21:51:15

@Ad Dio: Elmebetegek a ti értelmezésetekben.

"Egyik oldalon az van, hogy megterhelünk olyan piaci szereplőket, akik esetleg bírják még (hiszen profit szerencsére van ezeknél), a másik oldalon pedig?"

Ez az, amit a gazdasághoz nem értő emberek állandóan félreértenek, a profit fogalma.

Hiszen a számvitelileg kimutatott bevétel magasabb mint a költség, ezek a szemét kapitalisták PROFITOT termelnek! Abból lehet adni, elvonni! Most amikor nehéz idők járnak, csak néhány évig!

Na most a probléma az, hogy gazdasági értelemben NEM a 0 számviteli profit jelenti a viszonyítási pontot, hanem a szokásos vagy elvárt nyereség. Merthogy mit nézhet egy befektető - van tízmilliárd forintom, ebből veszek magyar állampapírt, (mondjuk) 6 %-os kamatot kapok rá, egy üzleti vállalkozáshoz képest kisebb kockázattal.

Ehhez képest az, ha van tízmilliárd forintom, azt kihelyezem egy bankba, ami fial ugyan egymilliárdot (10%), de ebből kapásból elvonnak ötszázmilliót, tuti bukta üzlet! Nem elég, hogy kisebb a hozam, mint egy állampapíron, de még jóval kockázatosabb is. A kockázatokhoz többek közt hozzájárul az is, hogy ha Matolcsy György holnap rosszul alszik és bal lábbal kel fel (= kiderül, hogy még mindig lukas a költségvetés), kapok még a nyakamba egy ezrelékkel több tranzakciós adót, ATM-adót, ilyen adót, olyan adót - noha megállapodásban vállaltak kötelezettséget ennek az ellenkezőjére.

Ezek után kinek lesz kedve itt a hitelezést bővíteni? Persze a teljes fiókállományt, meg a meglévő hitel és betéti állományt nem likvidálhatják csak úgy (esetleg óriási veszteséggel), de tevékenységet bővíteni ilyen környezetben nem fog senki. Ugyanez távközlési cégeknél, közműcégeknél: Bár az infrastruktúra (meg a magyar ügyfelek) nem mozdíthatók, ezért kénytelenek lenyelni a békát - egy ideig. Az viszont hótzicher, hogy beruházni nem fognak. Ha nincs beruházás, nincs hitelezés - nincsen növekedés sem, ha meg a torta nem nő, akkor nem lesz miből osztogatni sem. A gazdaságot, a vállalatokat, de még a szolgáltató cégeket sem lehet korlátlan mértékig fejőstehénnek tekinteni. Hiába mondja azt Matolcsy, hogy ha beindul a növekedés, majd kivezetjük a különadókat, így az a növekedés sosem indul majd be, a levágott birkát már sosem lehet majd nyírni!

„Elvtársak! Ne vágjuk le az aranytojást tojó tyúkot!”

lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló 2012.10.19. 21:51:31

nagy jó írás! nagyon várom már az imf hiteleket!

2012.10.19. 21:55:40

@Publius Decius Mus:
na ne mond, 80% fölött volt az államadósság?

akkor kell bevezetni az egykulcsost?
akkor kell molt visszavenni?
akkor kell milliárdokkal támogatni a focit?
akkor el kell hajtani az imfet, és 7-9% finanszírozni 3-4% helyetti állampapírokkal?
akkor nem kell a készenléti hitel?
akkor kell kinyírni a hitelezést(bankadó)?
akkor kell a jogbiztonságot szétcseszni?

nem, nem az ország ellen szurkolunk, azt te teszed, amikor orbánnak és matolcsynak hiszel. ez a két vadállat szétkúrt mindent

Rive 2012.10.19. 21:58:49

@Ad Dio: ezt talán a 'felelős' miniszterelnöktől kellene megkérdezned - ezt a pénzt ő vette (f)el, ő b@szta el fasságokra.

Bő két év alatt tartunk bő kétbokrosnyinál, választásokra meglesz a bő négybokrosnyi is, nulla kilátással, növekvő (!) államadóssággal.

A 'felelős' vezetők szarát mindig a nép nyalja fel.

hungarisztan 2012.10.19. 21:59:10

A sok együttérzőnek, akik azt gondolják, hogy szegény fidesz, mit csináljon, ha egyszer pénzt KELL szerezni:

Mondjátok, ti tényleg nem látjátok, mire megy el a pénz? Zak példáin túl: köztérátnevezősdire, Közgépre, kommunikációs tanácsadásra, Századvégre, többi haveri cégnek kiszervezősdire, földosztásra, stadionépítésre, focira, hozzá nem értés (és/vagy shortolás) miatti árfolyamveszteségre, bűnrossz befektetésekre (valakinek biztos jó!), Blikk-szoborra, miegymásra...
Naponta, ismétlem: naponta MILLIÁRDOK folynak el értelmetlenül! (Illetve van értelme, csak nem a köz, hanem a magánzsebek számára.)

Pénz ezért nincs – a sarcolás erre kell.
A többi bullshit.

szamarhegy 2012.10.19. 22:02:31

@Ad Dio: Egyébként igen, 30% közszféra leépítés 4 év alatt ütemezetten, a jelenlegi nyugdíjrendszer hosszútávú fenntartása hazugság. Tavaly is 6,6% volt a költségvetési deficit, azt meg az idei évet 'megoldotta' az Mnyp einstand, a jövő évet meg nem. Emlékeztetnék, hogy alig 1 éve az államadósság elleni harc volt a hosszútávú stratégiai cél, most meg már csak a csúnya EU , meg az IMF tartja fontosnak a 3% alatti hiányt?!

Zak 2012.10.19. 22:03:10

tényleg gondlkozhattam volna még, nem sebtében összedobni egy ilyen listát. Még kiderül, hogy lyukak vannak benne :)

2012.10.19. 22:08:19

@Ad Dio:

"Kétkulcsos jövedelemadó. Ok. Sajnos édeskevés."

Mennyi az az édeskevés?

"Csökkenjenek a nyugdíjak?" ÉS A TÖBBI:

Nagyjából kormányváltás előtt szépen el lett törölve a 13. havi nyugdíj. kb. 200 mrd spórolás ez a költségvetésnek
A Fidesz megszüntette a manyup utalást, kb. 350-400 mrd spórolás ez a költségvetésnek.

Különadók és egyéb adók a váltás óta(ki tudná felsorolni) segítik a költségvetést úgy 200-300 mrd Ft évente (ha valaki pontosabb számot tud, javítson)

3000 + 500 mrd Ft-nyi egyszeri extra bevétel 2011-ben!!!!

MI A JÓ FA....M KELLENE MÉG AHHOZ, HOGY LEGYEN VALAMI EREDMÉNY????

Szárnyathy Géza · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.10.19. 22:14:50

@Publius Decius Mus: legfeljebb kínunkban röhögünk és nem szurkol senki az ország ellen
bármilyen hihetetlen, nem csak az akar itt élni életvitelszerűen, aki nem beszél nyelvet és nem talál munkát más országban, miért szurkolnánk saját magunk ellen?
Te nem szurkoltál ennyi erővel Bajnai ellen egyben az ország ellen 2009-ben?
Ez az ellenszurkolás pont olyan hülyeség, mint hogy Veres János direkt csinált hiányt, mert ártani akart. Csak nem oda való ember volt, nem az Antikrisztus. A mostaniakkal is ez van - hogy hová valók, az szubjektív.

butajószág 2012.10.19. 22:17:08

1. Pártfinanszírozás . alapítványokkal egyetemben - megszüntetése
2. Vatikáni szerződés felbontása, valamennyi egyházi támogatás megszüntetése.
3. Határon túli magyarok mindenfajta támogatását azonnal megszüntetni.
Elég unortodox így a dolog? A lyukak fele betömve.
Az "állami" beruházások generál-,fő- és alvállalkozói rendszerét felszámolni.
S még sorolhatnám...
De minek.

Környezettudatos 2012.10.19. 22:26:17

@Ad Dio: Termelés újraindítása? GDP előállításának megkezdése? Jelenleg a múlt hozadékát tapsoljuk el. Már nincs sok.

TomT 2012.10.19. 22:29:06

@Belpo: "ez a két vadállat szétkúrt mindent" - megtennék, nem is vitás, csuklás nélkül. Csakhogy valószínúleg morcosak, mert nem maradt számukra semmi szétkúrnivaló. Ebben a tekintetben maximalisták voltak az elvtársak is, meg a politikusnak hívott bohócokat instruáló urak is.

Környezettudatos 2012.10.19. 22:29:21

@MikeBoy: Hogy mi kéne még? Rendszerváltás és 1945-2012-ig regnáló kormányok erőskezű számonkérése, vagyonok visszavétele, termelés visszaállítása - nonszensz, hogy élelmiszert importálunk, amikor önellátó ország lehetnénk - oktatás szinvonalának visszaállítása - divatos a tudás alapú társadalmat emlegetni, de bölcsészdömpinggel csak a hippikorszak élhető újra. Stb.

nandras01 2012.10.19. 22:30:34

@Ad Dio: na látod, dio. ebben a blogban sem értek egyet veled :)
amúgy, meg ötletek- ha már így rákérdeztél:
- többkulcsos szja, mivel az eredendő bűn, biz' az a fránya egykulcsos. önmagában, cca 500 mrd- os lyukat ütött a bevezetése
- nem az időt húzni, hanem villámgyorsan megegyezni az ájemeffel és akkor nem kell naponta sok- sok tízmilliót kidobni az ablakon a sokkal magasabb kamatozású piaci kölcsönre
nagyjából ez a két tétel, már komoly előrelépést jelentene- és akkor még nem is beszéltem az olyan apró tételekről, mint a közgépnek leosztott néhány milliárd, a nézőpontnak elajándékozott milliárdocskák, esetleg a hibbant kerényi se szórjon el százmilliókat a lázálmaira.

Merlot 2012.10.19. 22:53:24

@Rive: "A 'felelős' vezetők szarát mindig a nép nyalja fel."

Nem, nem! Legyél végre optimista és egyben radikális.

A rendszer megdöntése után a felelős vezetők faszát mindig a nép nyársalja majd fel.

Ez a helyénvaló és a megérdemelt eljárás. :))

Dr.Zemberevő 2012.10.19. 23:05:44

@paraszthajszal: ezeknek hiába vezeted le a gazdasági alapvetéseket. A HITüket nem ingatja meg semmi.

Dr.Zemberevő 2012.10.19. 23:08:41

@Szárnyathy Géza: az Eltolcsy, meg a Gazda, egy autónepper, vagy lókupec, érvelési technikájával küzd a világ és a realitások ellen.

Mi meg rosszabbul élünk mint 4 éve.
(ez az egy ígéretük, amit be is tartottak)

dr kíváncsivagyok 2012.10.19. 23:09:04

@Zak: "- nem MOL részvényekre költjük a kölcsön 500 milliárdot
- nem 7-9%-os állampapírokkal próbáljuk az államot finanszírozni
- nem próbálunk időt húzni az IMF-fel és akkor nem megy el havi több tíz milliárd
- nem költünk önreklámra százmilliókat
- nem tízszeres áron újítunk fel vasúti pályát
- nem költünk el 90milliárdot minisztériumi beszerzésekre beszerzési stop idején
Ez jutott hirtelen eszembe. És lám-lám máris akad párszáz milliárd a megszorítás helyett. "

Hozzátenném :
+ ha hagyták volna a régi adórendszert legalább két évig ,...akkor 1200 milliárddal több lenne a kasszában !

dr kíváncsivagyok 2012.10.19. 23:10:24

( Hogy fog hiányozni - valamikor - a magánnyugdíjpénztárak 3000 milliárdja....)

Mpatikus Eszetlenellenes 2012.10.19. 23:27:06

Véleményem szerint tök mindegy, hogy a fidesz megnyeri e a 14-es választást vagy sem.
Ugyanis meglátásom szerint a nemkicsit IQ deficites társadalmunknak kellene elérnie oda, hogy a már ma, (...de 2014 után már biztosan) illegitim hatalmat felismerje és MERJE is elzavarni demokratikusan, vagy ha nem hagyják máshogy.
A pár ezer blogokon merengő "filozófus" csupán a szük környezetében tudja felkapcsolni a villanyt.
A propaganda, a tematizált féligazságok és a kilátástalanság tudatos PR-mixben történő adagolása a jelenlegi társadalmi információs feldolgozókapacitást meghaladni látszik.
Ellenzékből hasonlóan tudatos, és főképpen az MSZP irányából nemigen tapasztalható alázat kellene ahhoz, hogy a fidesz "teknősbéka" alakzatba rendeződött békemenetelőit le lehessen győzni. Nem mondom, hogy lehetetlen, de több komolyság kellene hozzá, mint ami ma látható...

My Name is Nick 2012.10.19. 23:27:13

A 80%-os hiány nem "csak úgy lett". Valaki még emlékszik a jóléti rendszerváltásra?
- közalkalmazotti béremelés,
- 13. havi nyugdíj,
- Támogatott lakáshitelek(adókedvezmény+kamattámogatás) - na jó ezt a fidesz kezdte
Ha jól emlékszem a fidesz is megszavazta. Akkor most nem kell sírni meg vizsgálódni, hogy hogy jött össze.
Ja, hogy az akkor nem lett volna népszerű...

Netuddki. 2012.10.19. 23:55:28

Nem kell itt szarozni. Ha vissza kell fizetni kamatostul akkor talán az orbán és bandája a matolcsival együtt beszállhatnának a kárenyhítésbe...

ásványi répacukor 2012.10.19. 23:59:13

@dr kíváncsivagyok: Még az is hozzáteendő, hogy mind ez a világcsúcstartó ÁFA,élbolyba tartózó élőmunka terhek, alaposan megnyirbált szociális segélyezés, oktatás stb. mellett.
A plusz adók kivetése csak okozat, valami nagyon nincs jól összerakva a rendszerben, -vagy nekik nagyon is okosan. A közpénzek elszivárgásáról nem lehet beszélni, jobb szó az elömlés, vagy elzúdulás.

Battlestar Galactica 2012.10.20. 00:08:38

@kovi1970: Nem teljesen értek veled egyet. Itt nem Orbán és bandája a helyes megfogalmazás, hanem Orbán és csürhéje!

is 2012.10.20. 00:49:10

@Ad Dio: Vegyük vissza Simicska Lajostól.

is 2012.10.20. 00:53:03

@Publius Decius Mus: annak, aki a hülyenépszavazást véghezvitte, ami tényszerűen és világosan az ország ellen volt, és annak, aki ehhez a szavazatával asszisztált, annak semmi erkölcsi alapja nincs semmilyen ország szót a szájára venni, főleg másokat ebben kioktatni.

robot_ 2012.10.20. 00:54:13

azt nem ertem, hogy miert nem kompenzaltak sohasem az egykulcsos ado rendszeret. Az eredetileg fennallo tobbkulcsos adorenszer valojaban legalabb olyan rossz volt mint a mai, mert - legyen most ebben igazuk - buntette valamilyen szinten a munkat.
Csakhogy hello: neha nem artana nem csak a vonulatok szintjen gondolkodni/beszelni/cselekedni. Ugyan vonulat szintjen valoban igaz hogy ha valaki 50.000-rel tobbet keres mint egy masik ember, akkor tobb adot tud fizetni, de nem annyival mint amennyivel tobbet keres. Ez a baj, csupan az aranyokkal volt baj, nem az elvvel, a vonulattal. Mondjuk ha valaki 200 nettot keres egy masik ember 400-at, akkor az elso fizessen 65.000 adot, a masik meg 100.000-t, akkor tobbel jart jobban mint amennyivel tobbet fizet, abszolute is es aranyaiban is. Igy a modosabb reteg sem szolhat egy szot sem: megeri dolgozni, jobbnak lenni...stb.
De a "szegenyebb" se szolhat, majdnem csak fele annyi adot fizet mint a masik, + nincs olyan nehez munkaja sem feltehetoleg, mint akiket joval jobban honoralnak, viszont ugyanolyan minosegi szfalton kozlekedik meg ugyanolyan orvosi ellatast kap mint aki tobbet is dolgozik es tobbet is adozik.
Nem joa mostani adorendszer sem, es a regi sem votl az, en igy latom.

KopaszMercis 2012.10.20. 01:14:57

@Ad Dio:
"külföldi multira és bankra"
Latszik hogy eletedben meg nem dolgoztal (munkahelyed tuti volt mondjuk)... Szerinted ha te befektettel X milliardot egy nagy szervezetbe es elhataroztad, hogy te abbol evente Y osszeget kiveszel.. Ha jon vmi melynovesu frusztralt taknyos videki ciganygyerek es meglop teged Z-vel.. Mit csinalsz:
a) tudomasul veszed, hogy a tehetsegtelen budos ciganynak erre biztos jo oka volt es megerdemli a te penzed es hagyod annyiban
b) erre alapozva elveszel Z-t vagy annal tobbet azoktol akik a szervezetedben dolgoznak, es akiket a szervezeted kiszolgal (magyar kozeposztaly)
Ha csak nem az van a szemelyidbe beleirva, hogy "Anyja leanykori neve: Magyar Maltai Szeretet Szolgalat" akkor B.

Mikor fogjatok fel, hogy BARMIT tolnak a gazdasagra terhet, azzal az egyszeru munkavallalot terhelik? Szerinted ha ez ilyen egyszeru lenne, nem mindenhol a nagy cegekre basznanak mindent?! Szerinted mindenki hulye csak a ViktorCigany helikopater???!?

zsoltix 2012.10.20. 01:28:09

@robot_: De a "szegenyebb" se szolhat, majdnem csak fele annyi adot fizet mint a masik, + nincs olyan nehez munkaja sem
feltehetoleg, mint akiket joval jobban honoralnak"
Vagyis 200 ezer nettó alatt hepi halidéj a meló, ne rinyákoljanak már a prolik.

paraszthajszal 2012.10.20. 01:39:05

@Dr.Zemberevő: A magyar tündérmesében persze lehet hinni, csak az a baj, hogy azt a mesét, ahol mindenki jól jár, csak ezek a gaz (nagy)tőkések szívják meg, szocializmusnak hívják, és negyven év után már tudjuk, mi lesz a vége…

@robot_: "Az eredetileg fennallo tobbkulcsos adorenszer valojaban legalabb olyan rossz volt mint a mai, mert - legyen most ebben igazuk - buntette valamilyen szinten a munkat."

Valamilyen szinten a fix (egyösszegű adókon) kívül általában (speciális eseteket, piaci kudarcokat nem tekintve) az összes adótípus (mennyiségi vagy értékadó, progresszív vagy lineáris stb.) torzít valamit (csökkenti a hatékonyságot), mert az adott dologgal vagy tevékenységgel szemben ellenösztönzést teremt (a munka esetében pl. az "adómentes" szabadidő-eltöltésre ösztönözhet).

A lineáris vagy (az általad még jobbnak tartott) degresszív adórendszerrel kapcsolatban adórendszerrel kapcsolatban viszont a statikus hatékonysági érveknél sokszor nyomósabb méltányossági vagy "dinamikus hatékonysági" érvek hozhatók fel (korlátozza a társadalmi mobilitást, felnagyítja a társadalmi egyenlőtlenségeket - és így veszélyezteti a társadalmi békét stb.).

A Fidesz gazdaságpolitikájával kapcsolatban viszont a kapitális tévedés nem is csak feltétlenül a lineáris szja-rendszer bevezetése, hanem az, hogy ennek az árát (a kieső költségvetési bevételeket) nem "a zemberekkel", hanem "talált pénzből" (manyup; jövőre esetleg MNB-devizatartalék?) vagy a külföldi nagytőkésekkel tudja megfizettetni. A talált pénz ugyanis előbb-utóbb elfogy (és egyszer még nagyon hiányozhat…), a külföldi nagytőkésektől elharácsolt pénzt meg az Európai Bíróság kamatostul fizettetheti vissza (de ha esetleg mégsem, többet ide az életben nem fektetnek be, ami hosszú távon szintén hiányozhat…).

And37 2012.10.20. 01:42:29

@robot_: Jól értem, hogy szerinted igazságtalan az arányos adózás is, és regresszív adókulcs lenne a tuti, mert különben nem telik a parízerre havi négyszázból?

And37 2012.10.20. 01:47:33

@is: "aki ehhez a szavazatával asszisztált, annak semmi erkölcsi alapja nincs semmilyen ország szót a szájára venni". Én pl. azért szavaztam ellene, mert előtte kerek perec tagadta akkori főmuftink, hogy ilyet tervezne, és aztán nicsak! mégis bevezette. Mindemellett pl. a vizitdíj-kezdeményezéssel egyetértettem a hatása láttán, csak ne ő, ne így vezesse be. Gerincgyakorlat, teccikérteni.

Csacsicska 2012.10.20. 01:48:13

Előre kellene nézni végre! (Ami nem jelenti azt, hogy futni hagyjuk a Fideszt.)

A szarból kizárólag a gazdasági növekedés húzza ki az országot, tehát meg kell nézni, miből lehet növekedést generálni? Magyarország természeti adottságai az alábbi lehetőségeket kínálják:

- a területi elhelyezkedés előnyei,
- a mezőgazdaság lehetőségei,
- vízügyi-vízgazdálkodási lehetőségek.

A területi elhelyezkedés (Európa földrajzi közepe) potenciális lehetőséget kínál a nemzetközi logisztikai befektetéseknek. A világkereskedelemben egyre nagyobb szerepet kap a légi - vasúti/közúti szállítási kombináció – különösen Ázsia-Európa, Közel-Kelet és Európa, valamint Afrika-Európa relációban. Hosszú távon szükség lesz egy nagy európai átrakodó központra, hatalmas légi bázissal és a köré szerveződő közút-vasút hálózattal. Egy ilyen központ körül kiépül a raktározás, az átcsomagolás (csomagoló-ipar) s nem mellékesen a logisztika szellemi bázisa.

A világon élelmiszer hiány van és ez várhatóan fokozódni fog. Ez a mezőgazdaságnak piacot jelent. Na persze nem elég búzát termelni (közben imádkozni a kedvező éghajlat miatt) és exportálni, hanem feldogozott élelmiszert kell kínálni. Ez a magyar mezőgazdaság teljes felújítását jelenti + ismét létre kell hozni az élelmiszer-feldolgozó ipart.

Az iható víz ugyancsak stratégiai cikk – és Magyarország jelentős tartalékokkal rendelkezik. Ezeket fel kell tárni és hasznosítani kell őket. Megújuló készletekről van szó, amivel gazdálkodni lehet.

A fentieken kívül nagyobb súlyt kell kapjon a belső fogyasztás. Na nem a hűtőszekrényeké – a Varga/Fidesz kultúra kizárólag idáig ér el – hanem két fontos, elhanyagolt ágazatot kell „fogyasztóvá” tenni: az egészségügyet és az oktatást.

Mindkét ágazatban jelentős és kvalifikált foglalkoztatást, továbbá még fontosabb beruházásokat kellene eszközölni - éppen csak szakítani kellene a mai eü. gang-gel és az oktatási filozófiával . Az egészségügyben először rendbe kellene hozni az érdekeltségi viszonyokat: a meglévő professzori-főorvosi rendszert végre szét kell bombázni. A téma önmagában megér egy terjedelmes tanulmányt.

Az oktatásban is meg kellene állítani az Orbán-Hoffman féle garázdálkodást, még akkor is, ha néhány elemében ezek előre mutatók.

Ez a két belső ágazat komoly fogyasztó lehet (mind munkaerőben, mind technikai jellegű beruházásban), az itt elköltött jövedelmek pedig valóban a gazdasági növekedést serkentenék (a jobb egészségügyi ellátáson és a színvonalasabb oktatáson FELÜL).

Mindehhez természetesen pénz kell. Beáramló tőke és/vagy hitel. Amíg a Fidesz lesz hatalmon, beáramló tőkéről senki se álmodjon! Egy elvadult afrikai országba kisebb kockázattal lehet beruházni, mint Magyarországra. Hitel esetében a helyzet dettó. Hülyéknek kölcsönt senki sem ad.

A legfontosabb pénzügyi források az EU strukturális forrásai lehetnének: ennek triviális előfeltétele Orbán és a Fidesz távozása. Az okokat nem részletezem, ismertek. (Ma éppen ott tartunk, hogy kokikat kapunk meg sallereket – most már azért is, mert nincs erő ennek a szétesett agyú bandának az eltávolítására.) Amint az EU forrásokra megbízhatóan számíthatunk, helyreáll majd a külföldi tőke beáramlása is. (Ellentétben a valóban spekuláló pénzügyi tőkével – az állampapírok mai vásárlóira gondolok - számíthatunk a termelő tőke beáramlására). Belföldi működő tőkével kalkulálni irreális.

A fentiek Orbánnal, Kövérrel és Áderrel nem működnek – de más közismert politikussal sem nagyon. Egy kifejezetten technokrata kormányzatra lenne szükség, rendesen összefésült és kiszámított gazdasági és társadalmi programmal.

champagneM 2012.10.20. 02:31:41

OFF

Ami megy fészbukon meg egy jópár blogon békemenet ügyben, egészen elképesztő.:) Vagyis ahogy a békemenet ellenzéke hiszterizál, acsarkodik, sopánkodik, hordázik-birkázik, hivatkozás nélküli rémhíreket terjeszt, ahogy retteg.:) Én ilyet nem láttam milla-tüntetés ügyben ellenkező oldalról. Szóval akkor hol is van az intelligencia, meg a demokratikus meggyőződés?:) hihi

ON

aljaskuszobab 2012.10.20. 03:58:02

"A területi elhelyezkedés (Európa földrajzi közepe) potenciális lehetőséget kínál a nemzetközi logisztikai befektetéseknek. A világkereskedelemben egyre nagyobb szerepet kap a légi - vasúti/közúti szállítási kombináció – különösen Ázsia-Európa, Közel-Kelet és Európa, valamint Afrika-Európa relációban. Hosszú távon szükség lesz egy nagy európai átrakodó központra, hatalmas légi bázissal és a köré szerveződő közút-vasút hálózattal. Egy ilyen központ körül kiépül a raktározás, az átcsomagolás (csomagoló-ipar) s nem mellékesen a logisztika szellemi bázisa. "

tudod mi kéne ehhez? kikötő. nem a balatonon, hanem tengeren. az meg nincs. ebben az országban sosem lesz hatalmas átrakodó központ.

"A világon élelmiszer hiány van és ez várhatóan fokozódni fog. Ez a mezőgazdaságnak piacot jelent. Na persze nem elég búzát termelni (közben imádkozni a kedvező éghajlat miatt) és exportálni, hanem feldogozott élelmiszert kell kínálni. Ez a magyar mezőgazdaság teljes felújítását jelenti + ismét létre kell hozni az élelmiszer-feldolgozó ipart. "

ez is szépen hangzik, kár hogy a zsidesz a termőföldek 80 százalékát _a volt államtitkáruk szerint is_ a haveroknak osztja le, akik aztán semmit sem csinálnak rajta.

Niebur 2012.10.20. 05:00:29

@robot_:
Az adózás nem egészen így működött. A régi rendszer ún. sávos adózás volt. Egyszerű példa, nem valós számokkal:
Jövedelem összes: 100 Ft.
Ebből: 50 Ft.- adómentes
10 Ft.- 15 %-a adó, tehát 1,50 Ft.
10 Ft.- 20 %-a adó, tehát 2,00 Ft.
10 Ft.- 25 %-a adó, tehát 2,50 Ft.
10 Ft.- 30 %-a adó, tehát 3,33 Ft.
10 Ft.- 35 %-a adó, tehát 3,50 Ft.
Össz: 100 Ft.- 12,83 Ft.

Ez vonatkozott a maximális keresetre. Tehát aki 60 Ft-t keresett, annak az adója 0+1,50=1,50 Ft volt. Aki pl. 80 Ft-t az 0+1,50+2,00+2,50= 6 Ft.
A példában szereplő számokkal tehát a 35 %-s adókulcs egy 97 Ft-t kereső embernél csak a 90 Ft feletti részre, tehát a 7 Ft 35 %.ra vonatkozott.
Ezt a rendszert rúgta fel a Fidesz, és ez okozott azonnali hatállyal mintegy 550 milliárd Ft/év hiányt, ezt foldozgatják az 1 kulcsos + 28 féle bevezetett adóval. Ez meg azért problémás, mert egyformán sújtja azt a 100 Ft-t keres, és azt is aki még az 50-t sem.

Niebur 2012.10.20. 05:22:48

Kiegészítés az előbbihez: A probléma az, hogy az emberek mintegy 80 %-a az 50-60 Ft-s (jelképes) sávba esik és fizeti az adót, míg az efelettiek, (határ a csillagos ég)nem fizetik a 16-35 % közötti különbséget. Ez eredményezi az 550 milliárdos hiányt.

röhögő 2012.10.20. 05:47:15

@wanekus: "Ez a Gyurka szemtengelyt akaszt szinte mindenkivel." - Ez önmagában sokkot okoz a legtöbb vita partnernek. :-))

@lógós versenyszférás és állami dolgozó adócsaló: Szia Baráth Endre! Az endikét már nem is használod?

röhögő 2012.10.20. 05:50:58

@Publius Decius Mus: Hülye fasz vagy! A gyurcsiéknak elment évi 1000 milliárd, úgy hogy fizették a 13. havit, meg a manyupot.
Az államadósság 2010 májusában 19600 milliárd volt, most meg 20400 és közben hol a 3000 milliárd manyup?
Úgy hogy már nem fizetett a Fidesz 13. havit és manyupot. Bazdmeg! Neked narancslé van az agyad helyén? A fidesz nyomtalanul elköltött 3800 milliárdot két év alatt, te fasz!

czjanos 2012.10.20. 06:57:36

@paraszthajszal: Matolcsy csak bal lábbal tud felkelni, mert Orbán jobb keze két ballábas.

irónika 2012.10.20. 07:06:08

A legnagyobb baj az SZJA-val, es plane az egykulcsos ado kommunikaciojaval, hogy sokan azt hiszik ez a munkat terhelo ado. Pedig nem. Korabban ez volt az egyetlen savos munkat terhelo ado, minden mas az vagy fix dijas vagy a brutto ber bizonyos %-a. Tehat a munkaltato osszkoltsege mindig a brutto berbol fakadt. Ergo, azzal, hogy bevezetesre kerult az egykulcsos ado semmit sem valtozott a munkadok berkoltsege, csak amit eddig az allamnak fizetett (a magasabb keresetueknel) azt innentol a munkavallalonak fizeti. Eleg jol ismerem az angol munkat terhelo ado kerdeskoret. Cca evi 8000 fontig, ami 75% annak amibol Angliaban egy ember mar meg tud elni, nincs ado, semmilyen. Ezt kovetoen 3 fele ado lep be, egy brutto ber feletti ado aminek a maximuma 13,8%, es ket munkvallalot terhelo ado. Az adokulcsok progressziven nonek, de csak egy darabig, az egyik egy bizonyos osszeg befizetese utan ismet 0%-os lesz. Egy pelda: 30000 fontos fizetes, ami mar kifejezetten tisztes kereset teljes adoja munkavallalo es munkaltato egyutt nem eri el a 25%-ot, mig nalunk mar az elso forint is kb. 50%-os adoval terhelt. Vajon melyik rendszerben eri meg kockaztatni, hogy feketen foglalkoztatsz!?

FIDES AGITÁTOR 2012.10.20. 07:10:49

Ott követi el az ellenzék a hibát, hogy október 23-án saját rendezvényüket nem 14:00-ra tervezték, mert a Kossuth térre 16:00-ra bőven odaérhettek volna fütyülni, számon kérni!

felcsutisuttyo 2012.10.20. 07:11:01

Lámpavasra velük, de sürgősen!!!!!!!!!!!!!

rohadjmegARCgeci 2012.10.20. 07:15:14

@aljaskuszobab: De!Pipacsot termelnek és felveszik rá a sok eu-s támogatást.PPP

rohadjmegARCgeci 2012.10.20. 07:18:01

@irónika: DE biztos vagyok benne,hogy Angliában és talán sehol máshol a világon nincs olyan,hogy ha van egy céged és bezársz egy üzletet vagy nem találsz munkát vele,akkor is fizeted a rohadt sok járulékot, ha nincs egy fillér bevételed sem?!

rohadjmegARCgeci 2012.10.20. 07:20:15

@Niebur: És nem csak a hiányt,hanem a mérhetetlen forgalomesést a kiskereskedelemben.Mivel akkor volt üzletem,az elsők közt voltam aki a saját bőrén tapasztalta az egykulcsos hatásait.

axlandia 2012.10.20. 07:28:10

@Ad Dio: miből? a nyugdíjemeléseket nem kellene minden hónapban az inflációval emelni, vagy akár a kétkulcsos adó visszahozatalával egyből megoldódna minden.
De nem, kell az egyre növekvő nyugdíjas tábor a választásokhoz (de szeretnék nyugdíjas lenni...), no meg addig az egykulcsos adóval többszázezret nyernek havonta a bruttó 1-1,5 millás fizetésükkel.
a stadionépítéseket is le lehetne állítani, a francnak kell annyi új stadion darabja 10-12 milliárdért. lenne itt miből, csak sok a szent tehén..

irónika 2012.10.20. 07:36:09

@Dr. Furia: Bizony ezt jol gondolod. Adot csak jovedelem utan kell fizetni!

irónika 2012.10.20. 07:40:29

Bar van jonehany nyugdijas a csaladomban, akik lehet, hogy nem orulnek a kerdesemnek, DE Miert is kell a nyugdijak vasarloerteket megorizni, mikozben a fizeteseknel nincs realber novekedes, sot inkabb visszaeses van???

KolompárRómeó 2012.10.20. 07:48:16

Pont mint a tranzakciós "illeték". Adót nem szabad kivetni a tranzakciókra, így elnevezzük illetéknek. Csak az illetékért kapsz valamit (átírják a kocsidat, a házadat; akkor is, ha aránytalanul rohadt drága is ez a "szolgáltatás"). De itt semmit. Azaz nem illeték ez, hanem sima adó.

2012.10.20. 07:50:20

Arra leszek baromira kíváncsi, (mert eljön az a nap, egyre jobban úgy érzem) hogy ha majd nem lesz kitől és nem lesz mit elvonni, nem lesz enni.. akkor ki lesz az, aki elsőnek besétál a matolcsihoz és kirángatja az ágyból..mielőtt karóba húzza a kapura..?

belekotty 2012.10.20. 08:03:02

@Piciki: Szerintem amikor ennek a lehetőségnek a sorsolásáért sorba lehet állni majd, akkor aki a sorszám adó rendszert tervezi, jó lesz ha hét számjegyre készíti fel a rendszert!

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2012.10.20. 08:09:43

"nem is Feri, hanem Józsi"

Viktor. Elqrtad.

nu pagagyí 2012.10.20. 08:11:58

@Ad Dio:
- Vagyonadó.
- Privatizáció.
- Az állam vonuljon ki a gazdaságból és koncentráljon a tisztességes verseny szabályainak betartására. Szabadítsa fel az általa lefoglalt piacokat.
- Sürgősen hagyják abba az államosításokat: dohánypiac, oktatás, egészségügy, közműcégek, hulladékgazdálkodás stb.
- A monopóliumokat sújtsa különadó.
- Nyissák meg a földpiacot bárki előtt, aki tőkét fektet be a termelésbe.
- Használjuk fel a beragadt 3000 milliárdot az EU kohéziós alapjából.
- Vizsgálják felül a ciklusuk alatt hozott közbeszerzések állását és ha nem halad a munka vessenek ki kötbért és írjanak ki új pályázatot.
- Szüntessék meg a kismillió foglalkoztatási kedvezményt és helyette csökkentsék annak mértékével a cégeket sújtó közterheket.
- Közfoglalkoztatásra szétszórt pénzt inkább átképzésre költsék.
- Járások helyett régiókat.
- Igen, rúgják ki a felesleges bürokrácia leépítésével szükségtelenné váló embereket (plázastop bizottság, regisztrációs apparátus, új rendszámokat kiadó ügyintézők stb.)
- A nem hozzáértő szakapparátust cseréljék le hozzáértőkre.

belekotty 2012.10.20. 08:14:15

@nu pagagyí: "- A nem hozzáértő szakapparátust cseréljék le hozzáértőkre. " - Honnan veszel több százezer hozzáértő embert?

Kutchek (törölt) 2012.10.20. 08:16:59

Benne van a Zalaptörvényben, hogy ha valamilyen nemzetközi bíróság elmeszeli ezeket a fantasztikus különadókat, illetékekekt, díjakat, akkor azt a zemberekkel fizettetik meg.

Szóval jól tudták, hogy ezek a dolgok nem állnak meg, de 2-3 évig lehet húzni a dolgokat.
Addig vagy Kínából vagy Azerbajdzsánból, vagy az MNB-ből vagy a Marsról lesz majd lóve.

Ha meg nem, akkor a paraszt majd kifizeti.....

nu pagagyí 2012.10.20. 08:18:06

@belekotty: Korábban voltak olyanok és nem politikusokra gondolok. Most rokonok hada próbálja értelmezgetni a bűvös számokkal teli papírokat a minisztériumokban, Vitézik, Nyergesek.

Hajós 2012.10.20. 08:32:43

@belekotty: minden apparátusban vannak hozzáértő emberek, csak most nem ők vannak pozícióban. A politikai kinevezettek mehetnek a levesbe, lesz helyettük értelmes ember.

nu pagagyí 2012.10.20. 08:39:42

@zajos1: Korábban még tudtak összeadni, most havonta módosítgatják a költségvetést.
Korábban szakmailag irracionális dolgokat nem csináltak és nem a politikus miatt, ő csinált volna.

Pipas 2012.10.20. 08:48:53

@Niebur: "Ezt a rendszert rúgta fel a Fidesz, és ez okozott azonnali hatállyal mintegy 550 milliárd Ft/év hiányt, ezt foldozgatják az 1 kulcsos + 28 féle bevezetett adóval. "

Ez nettó hülyeség. Ezen a blogon a hozzászólók nagyon sok marhaságot képesek összehordani, de ez elviszi a pálmát az biztos. Csak a minap jelentettek be több mint 700 milliárdos csomagot, idén 3,3 milliárd eurót kell visszafizetni az IMF-nek. Jövőre 3,6 milliárd eurót kell visszacsengetni Gyurcsány-Bajnai duó által olyan zseniálisan időzített oly nagyszerűen kedvező IMF hitelből. Hát erre vannak az adók meg a megszorítások, nem az egykulcsos adócsökkentésre.

Ráadásul az egykulcsos adó miatt bevezetett adónövelést emlegetni eléggé logikai bukfenc. Adócsökkentés miatt adónövelés volt? Akkor nem történt semmi, nem? Kivéve persze, hogy egyesek jól jártak (azok vigyorognak), mások rosszabbul (azok meg méltatlankodnak). Na bumm.

Pipas 2012.10.20. 08:54:36

@nu pagagyí: "Korábban még tudtak összeadni, most havonta módosítgatják a költségvetést."

Jah, korábban tudtak összeadni, az biztos. Ha viszont most is meg lehetne csinálni, hogy 8-10%-os nemzetgazdasági hiány nem számít, akkor most is ripsz-ropsz meglenne a költségvetés mint 2006-ban.

Akkor 10% nem számított, most az EU 10 milliárd forintos pontossággal várja el, hogy kitalálják a jövő évet. Úgy, ahogy nekik tetszik.

Gondolom amúgy ha a kormány bejelenti, hogy két héten belül fel kell venni 20 milliárd eurót mert különben lehúzhatjuk a rolót, akkor te azonnal tapsikolnál, hogy "lám, megint tudnak számolni, mint régen".

nu pagagyí 2012.10.20. 08:55:19

@Pipas: A visszafizetendő hitelek egy részére új hitelt lehetne felvenni, ha nem kúrták volna el a CDS felárat. Ez esetben olyan ütemben mérsékelhetnék az adósságot, hogy az ne folytsa meg a gazdaságot. Bajnaiéktól normális CDS felárat örököltek.

Magyarán, ha 3,3 milliárdot kell visszafizetni, akkor az Orbán-Matolcsy-faktorral nem súlyosbított hitelpiacon felvehetnének 3 milliárdot és csökkentettek az adósságon 300 millió eurót. A gazdaságból csak ez utóbbi összeget kéne kivonni (ez csak 84 milliárd forint és nem 1000).

2012.10.20. 08:56:22

@zajos1:

Zseniális az a link Izlandról! Jót nevettem az egészen....
De azért olvass komolyabbat is:

privatbankar.hu/makro/izland-kiheverte-a-csodot-de-a-receptet-jobb-ha-eltitkolja-244925

nu pagagyí 2012.10.20. 08:58:17

@Pipas: 2006-ban a Fidesz beárulta, hogy az autópályaépítés finanszírozása az MFB-n keresztül történik. A Fidesz is így csinálta egyébként 1998-2002 között. E miatt lett 10% a hiány, mert betették az MFB felé vállalt kötelezettségeket.

Mr. Waszabi 2012.10.20. 09:08:02

@Niebur: a probléma korábban sem a sávos adózással volt, hanem a sávok határaival. Az egykulcsos valóban igazságos önmagában, csak a fijjug elfelejtették a bevezetéssel egyidőben az szja bevételi oldalon várható hiányt más adónemeken behozni. Pedig hát a költségvetés akár otthon, akár céges szinten, akár állami szinten, ugye előre gondolkodást, tervezést jelent. Na, ez az ami itt nem volt és nincsen most sem. Pillanatnyi megoldások vannak. Egyébként akár meg is szüntethetnék az szjat, elég volna a fogyasztási adókkal operálni. Ugyanis egy kellően ellenőrzött - azaz ki nem játszható - fogyasztási adórendszerben a fekete jövedelem is adózna, közvetetten. Gondolom, a NAVhoz bekötött pénztárgépek is ezt célozták(volna). Szóval nem az irány rossz, csak a megvalósítás ötletszerű, kapkodó.

lost hope 2012.10.20. 09:11:03

"ezzel csak szénné égetitek magatokat."

Sajnos nem csak magukat, hanem Magyarországot, és úgy általában a magyarokat - köztük engem is.

pikkpakk 2012.10.20. 09:15:53

Tanulság ?

2014-ben le kell őket váltani...Addig meg valahogy kihúzzuk..

anyahajókabinajtóhajtogató 2012.10.20. 09:19:10

Egyszerűen fogalmazva:

Egy adott ismerős vállalkozás bevétele a fidesz érában 90%-al csökkent. A nagyobb munkákat elvitték a fidesz közeli cégek, a kisebb munkák közül sok azért szűnt meg mert a megrendelőnek már nem volt rá pénze, vagy becsődölt a megbízó. Ami maradt ott vállalási ár emelésről szó sem lehet, részben jogosan , részben ráfogva a gazdasági helyzetre és persze kihasználva a minden téren létrejött hatalmas szolgáltatói és munkaerő túlkínálatot.
Ugyanakkor a terhek folyamatosan emelkednek, nőnek az árak is az élet alapvető területein: benzin, élelmiszer, rezsi.
A vállalkozások tulajdonosai így 90%-al kevesebb pénzzel csak a túlélésre tudnak játszani. Csökkentenek mindent, nem vesznek új dolgokat, nem költik a pénzüket és ezzel bezárul a kör. Nem keres a kereskedő, a vendéglátós, az utazási iroda, az autó kereskedő, senki!
A gazdaságot élénkíteni kéne , normális adókkal, sok kedvezménnyel de ezek az agyborult idióták pont az ellenkezőjét teszik! Persze nem idióták valójában, nagyon is jól tudják mit tesznek csak nem érdekli őket senki saját magukon kívül.

HA NEM LOPNÁNAK AKKOR MEG LENNE A PÉNZ ÉS SEMEKKORA MEGSZORÍTÁSRA NEM LENNE SZÜKSÉG!

Részemről talán kibírom még 2014-ig de ha maradnak akkor BIZTOSAN elmegyek! Viszem magammal 7 tagú adófizető családomat mert így nem lehet élni!

Hajós 2012.10.20. 09:25:05

@Pipas: Látom az orbáni Mátrixban a kék tablettát választottad...
Az Unió kölcsönös függelem, ahol az együttműködés az alap. Ha elfogadom a fontosabb játékszabályokat, akkor másképp kezelnek, mintha az asztalra szarok. Nem kell megsértődni a kettős mércén. Az egész világ így működik kicsiben és nagyban is.

KopaszMercis 2012.10.20. 09:28:21

@Csacsicska: Ez egy korrekt osszefoglalo....

Hajós 2012.10.20. 09:29:38

@anyahajókabinajtóhajtogató: Ha jól emlékszem a Fidesz a kordonbontással legitimálta a polgári engedetlenséget. Egy taxisblokád-szerű engedetlenségi megmozdulás 2014 előtt is elküldheti melegebb éghajlatra őket. Szerintem kapásból erősödne a forint, csökkenne a CDS felár, és újra lehetne tárgyalni a dolgokat az Unióval. Nem nagy pofával, csak kultúrember módjára íróasztalnál.

KopaszMercis 2012.10.20. 09:29:59

@champagneM:
Tok igazad van, nem ertem a degenraltakat miert zavarja, ha bekesen vegig vonul az andrassyn a sok buzi... Senkire nem eroltetik ra a homoszexualitast. Vegre volt egy ertelmes gondolatod...

Mr. Waszabi 2012.10.20. 09:32:26

@Pipas: ez is hülyeség. A válságot nem időzítette senki, az IMF hitel pedig amiatt kellett. Anélkül már akkor a mostanihoz hasonló helyzet állt volna elő. Bajnai ezért tudott lájtosabb lenni - egy kicsi kölcsön, egy kicsi megszorítás, egyensúlyban.
Orbán magának köszönheti, az unortdox, ötletszerű lépéseinek, hogy sikerült elérnie a jelenlegi helyzetet. Kevesebbet kellett volna beruházásokra költenie, zsugorítani kellett volna az állam dologi kiadásait és nem hiányozna most sehány milliárd. Hogy a MOL pakett megvásárlását ne is említsem. Rossz időzítés, és emiatt el is vesztette az elköltött 500 mrd kb 30%-át, mert ennyivel ér most kevesebbet az a pakett.
Az nagyon hülye hozzáállás, hogy a kiadásaimat nem csökkentem, ugyanakkor az adófizetőimet is tönkreteszem. Ebből egyértelműen következik - ortodox matek szerint - a költségvetés összeomlása.
Normális vezető a gazdasági fellendülést favorizálta volna, s ha az megvan, akkor változtatni unortodox módon. De azt se 1 év alatt. Türelmetlen politikusnál nincsen rosszabb.
Azt nem értem, hogy ha ő 40 éves uralmat tervezett, akkor hova kapkod? Ráér, nem?

Hajós 2012.10.20. 09:35:15

@aljaskuszobab: azért ha a Duna magyarországi szakaszán végig lehetne hajózni, arra lehetne multimodális logisztikai csomópontokat építeni. Tranzitútvonalnak lenni sem rossz üzlet...

nemecsek ernő áruló 2012.10.20. 09:38:38

@Rive: Vagy meglesz a választás, és a következő kormánynak kell visszafizetnie, akit minden hullámhosszon lehet ekézni, hogy csődbe viszik az országot. Csináltak már ilyet. Ne feledjük, hogy ami a Gyurcsányék által felvett IMF hitelből azonnali törlesztésre ment, az az első Orbán-kormány horror-kamataira ment el, a többiből deviza-tartalék lett. Meg MOL.

dr Smittpálelnökúr 2012.10.20. 09:39:40

@Pipas: Azt a hitelt kell visszafizetni, aminek az utolsó részletéből vette meg viktor vezéred a mol pakettet?

Húgyagyú vagy.

Kutchek (törölt) 2012.10.20. 09:44:06

Ha így gondolta Orbán 2006-ban, hogy "készen áll a kormányzásra", akkor isteni szerencsénk hogy a szocik még maradtak 4 évet....

nu pagagyí 2012.10.20. 09:50:32

@Mr. Waszabi: Mondjuk az egykulcsos adót is lehetne variálni, ha már kőbe vésték. Egy olyan jobb lenne, amelyikben egy kulcs van (26%=16+10), de az adóból a nyugdíjjárulékot le lehetne vonni. Így a járulékmaximumig 16% felette 26% lenne az adó.

A családi kedvezményt pedig ki kellene vezetni és helyette a családi pótlékot megemelni, amit csak egy jövedelemhatárig osztogatnának.

KopaszMercis 2012.10.20. 09:56:21

@Pipas:
"Gyurcsány-Bajnai duó által olyan zseniálisan időzített oly nagyszerűen kedvező IMF hitelből. Hát erre vannak az adók meg a megszorítások, nem az egykulcsos adócsökkentésre."

Tehat azert, mert a GyurcsanyBajnai duo nem engedett a csaladi tamogatasokbol es a nyugdijakbol...

Vilagos.

nu pagagyí 2012.10.20. 09:57:38

@Hajós: A nagymarosi fenékküszöböt meg kellene építeni, mivel a szlovákok nem fogják lebontani a két szemünkért a bősi vízerőművüket. A Szigetköz is kapna vizet és a nekünk járó áramot is bekasszírozhatjuk.

KopaszMercis 2012.10.20. 10:00:54

@Pipas:
Nem lehet, hogy nem kene indokolatlanul lebaszni nehany kokit, meg sallert... Esetleg ha nem Marok Marcsanak becezne a gazdasagi minisztert a miniszterelnok, akkor kicsit komolyabban lehetne venni ezt a szuperduot? Csak kerdem...

2012.10.20. 10:04:41

@nu pagagyí:

"A családi kedvezményt pedig ki kellene vezetni és helyette a családi pótlékot megemelni, amit csak egy jövedelemhatárig osztogatnának. "

Ez gyakorlatilag a családi adózás bevezetését jelenti. De működhetne simán.

2012.10.20. 10:05:44

@KopaszMercis:

"Marok Marcsanak becezne a gazdasagi minisztert a miniszterelnok"

WTF??

tisztítottVihar 2012.10.20. 10:09:20

"De nem veszitek észre, hogy nincs rajtatok nadrág."
A baj az, hogy lassan már rajtunk, adófizetőkön és választókon sincs! :(

niklex 2012.10.20. 10:09:24

A MOL pakett megvásárlás már többször emlegetve volt.
Érdekes, hogy a Rába pakett mennyire feledésbe merült, pedig arra sem kevés ment el. Eredménye??

Lehetne még meg kevésbé támogatni az amúgy elismerten és közismerten világszintű eredményeket felmutató futballt (Felcsút, Videoton, stb.)
Netán picit vissza lehetne fogni a TEK fejlesztését, bár ez kérdéses, mert akkor ki kísérné vissza messze külföldekről az amúgy nélkülük előkerült magyarokat, és ki tartóztatná fel a Brad Pitt ármándiát és a Jedi hadsereget?

orient 2012.10.20. 10:11:16

@paraszthajszal: most komolyan megpróbálod ezt elmagyarázni valakinek aki csak annyit tud, hogy: rohadt-szemét-kapitalista-imperialista-vérszívó-gyarmatosító-hanyatló-nyugati-EU ellenünk az ázsiai vér ellen?

Azt meg sem említem, hogy megszorításra szükség van és én annak is örülnék, ha egyszer valóban csak annyi közszolga lenne amennyinek munkát tudnak adni egy értelmes rendszerben (min. 20-30%-kal kevesebb), ha a nyugdíjasok fizetnének valamennyit a közlekedésért, ha bezárnának ésszerűtlen vasúti mellékvonalakat kis falvakba és inkább sokkal olcsóbb buszok közlekednének arra...stb. Sok mindent lehetne változtatni és emelkedő pályára állítani az országot.

Kutchek (törölt) 2012.10.20. 10:13:13

@MikeBoy: Lehet arra gondolt, hogy a "jobbkéz" a beceneve. Faszverésre lázálmokhoz...
Mondjuk legalább van annyi kritikai érzéke Orbánnak, hogy nem "szakembernek" vagy épp "közgazdásznak" becézi.
Lássuk be, Orbán is egy olyan jogász, akivel egy autó adás-vételi szerződést sem íratna meg senki. Így legalább a jobbkezét sem lehet szakmaisággal vádolni:)

KopaszMercis 2012.10.20. 10:15:18

@MikeBoy:
Valami ilyesmit mondott a Viktor a Matolcsyra, hogy Marok Marcsa, vagy Otcombu asszony, vagy jobb kez vagy a fasz emlexik mar ra...

orient 2012.10.20. 10:15:59

@anyahajókabinajtóhajtogató: teljesen érthető, sajnálom, hogy sokaknak ennyire rosszul megy..

Verkaufsförderung 2012.10.20. 10:22:30

Meg kell szüntetni az ingyen utazást a kádári generációnak és fizetőssé kell tenni nekik az eü-t is. Az ő érdekük ha még 5 év múlva is használni akarják.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2012.10.20. 10:31:08

@Pipas: Te akkor barom vagy, hogy az elképesztő. Bajnaiék is a lejáró hiteleket fizették vissza az IMF hitelből. Nézd meg a 2008-2010 közötti államadósság emelkedést! Az az MNB tartalékába került. Az IMF hitelre azért volt gyorsan szükség, mert a lejáró adósságokat nem tudták fizetni. Most is ezt teszi a barom Matolcsy, azzal különbséggel, hogy piacról vesz fel hitelt 6.7 százalékon, a 4 százalékos IMF hitel helyett. Idióta fasz vagy, ezt már tízen elmagyarázták neked.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2012.10.20. 10:32:37

@niklex: Bocs, de a Rába pakett, közelébe sincs a piaci árnál 20 százalékkal magasabb MOL vásárlásnak, úgy hogy a MOL közelít jelenleg a veszteséghez, így még osztalékot sem fizet.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.10.20. 10:52:11

@Mr. Waszabi: mivel az állam enged létminimum alatti fizetést adni az embereknek, az egykulcsos adó igazságossága meglehetősen kérdőjeles.

KopaszMercis 2012.10.20. 11:06:14

Amugy ez a csaladi tamogatas is: nem kene fizetni senkinek semmit... Kurva egyszeru a keplet... Van egy gyereked: 10%kedvezmeny van 2 gyereked 50% kedvezmeny, van 3 gyereked 75% kedvezmeny, 4 vagy annal tobb? 100% kedvezmeny... Az adofizetesi kotelezettsegeidbol. Mint egy cegnel afa visszaigenylessel mindennel..

Tudjatok mi lenne itt 4 ev alatt? A tarsadalom tehetos retege aki megengedhetne maganak azonnal gyereket vallalna, nem lenne mas CSAK feher jovedelme, es mindenrol MINDENROL szamlat kerne...

De ezzel az a baj, hogy ez egy egyszeru megoldas ami a kozep es felsokozeposztalyt ugy segiti hogy egyik fideszes parasztgeci sem tud egy forintot se ellopni...

Pipas 2012.10.20. 11:15:56

@dr Kangörény: "Azt a hitelt kell visszafizetni, aminek az utolsó részletéből vette meg viktor vezéred a mol pakettet?"

Amit az MSzP adott el hadd vigyék az oroszok vagy az osztrákok a MOL-t, kit érdekel. Miután választási ígéretük volt, hogy azonnal abbahagyják a privatizálgatást.

A MOL pakett 1,88 milliárd euró volt, mennyit is vettek fel? Mennyiért is vesztegették el a MOL részvényeket Megyóék? Mennyit ér nekünk, hogy a konkurencia nem tudta felvásárolni a MOLt?

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2012.10.20. 11:32:08

@Hajós: " Az Unió kölcsönös függelem, ahol az együttműködés az alap. Ha elfogadom a fontosabb játékszabályokat, akkor másképp kezelnek, mintha az asztalra szarok. Nem kell megsértődni a kettős mércén. Az egész világ így működik kicsiben és nagyban is. "
Hát ennek nem így kéne működnie, az Uniónak tisztességesen kellene játszania, függetlenül attól, hogy Piktorka odaszarik-e az asztalra vagy nem, a Zunió nem zavarhatj el a Zorbánt, azért mert neki nem teccik.
Olyan nincs, hogy a Zunió jónéhány tagállamnál elfogadja, hogy a hiány lehet több, mint 3 %, s olyanokkal szórakozik, mint mi, akiknek a ktgv hiányma már 2 éve 3 % alatt van. Persze mindent meg lehet magyarázni Uniós részről is. De mégiscsak röhej, hogy Görögország bedőlt, több ország bedőlni készül, aztán minket szívatnak. Ez nem műxik így. Sztem az Unióval szemben sokkal keményebb válaszlépésre lenne szükség. Lehetne pl. kezdeni egy diplomáciai jegyzékkel.
Tisztességtelen, elvtelen szervezetnek nem szabad tagja lenni, a Zunión kívül is van élet, különös tekintettel arra, a Zúnió a világ egyik fő válságövezete, s a válságát rossz eszközökkel kezeli, s ebben egyetértek Orbánnal. Ha beléptünk a szarba, nem feltétlenül kell benne dagonyázni.
Mondom ezt úgy, hogy nem mindenben értek egyet Orbánnal, kezdve talán az egykulcsos szja-tól.
Vívjuk a szabadságharcunkat az IMF-fel, viszont ha az Unió böffent egyet reggel, akkor már de 10 órakor reagálunk, s azt kommunikáljuk, hogy erre azért volt szükség, mert a Zeu erre kényszerített minket. Ha szabadságharc van, akkor tessék harcolni, a kiskésit neki!

vladimir964 2012.10.20. 11:34:50

Csinálhatnak ezek már akármit, az EU-nál rég elásták magukat. Példa rá a legutóbbi brüsszeli döntés, miszerint a Bokros csomagot ötször lepipáló csomag sem elég biztosíték. még többet kérnek. Nem azért, mert nem lenne jó, hasnem mert ugye volt "előélete" is a dolognak. Hát ez a következménye a hősködésnek, szabadságharcnak, odamondogatásnak, kivagyiságnak, miközben kilátszik a seggünk a lyukas gatyánkból! Tulajdonképpen nem csinálnak mást, csak Orbánék szabályai szerint visszaadják a pofont. "Na ezt kapd el öcsém, ne a náthát!"

Kutchek (törölt) 2012.10.20. 11:43:16

@KopaszMercis: Ezzel az a baj, hogy a világ többi részén -ahol valóban van tehetős középosztály- is az alacsonyabb társadalmi rétegeknél nagyobb a gyermekvállalási hajlandóság.

Az USA-ban sem a fehérek, hanem a latinok szaporodnak, az EU-ban is inkább a bevándorlók "felelnek" a szaporulatért. Nálunk is a cigányok töltik meg az iskolákat.

Globálisan nézve, adórendszerektől függetlenül a valóban jóléti társadalmakban max. 1-2 gyereket vállalnak.

A négyévnte váltakozó kormányok és az 1-2 évente változó adórendszerek mellett azért a párezer/tízezer forintért senki nem vág bele egy több évtizedes "befektetésbe", kivéve, ha nem valami fasza jelzálogos devizahitelről vagy unit-linked biztosításról van szó. :)

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2012.10.20. 11:46:54

@vladimir964: "Példa rá a legutóbbi brüsszeli döntés, miszerint a Bokros csomagot ötször lepipáló csomag sem elég biztosíték. még többet kérnek."
Na és miért örülsz ennek, ez tipikusan olyan amit te és a zemberek szívják meg,
A zúnió, ha valami baja van orbánnal, neki vezesse be a lompost ne nekem!
Egyébként az teccik Zorbán válaszlépésében, hogy a Zúnió azért nem akarja elfogadni a tények ellenére sem a csomagot, mert szerinte nem olyanokat terhel meg közvetlenül (a jónépet) akiket kéne. Hanem bankadókat, tranzakciós adókat vet ki. Persze ezt nem mondja ki, hanem - amit olvastam - statikus meg dinamikus egyensúlyról hablatyol.
Erre Orbán micsinál. Nem elég nektek a csomag?! Akkor nesztek itt van még magasabb bankadó és tranzakciós adó, meg közműadó! Fizessék meg amit kértek az általatok tulajdonolt vállalatok.

2012.10.20. 11:47:25

@greatwideopen:

"De mégiscsak röhej, hogy Görögország bedőlt, több ország bedőlni készül, aztán minket szívatnak. Ez nem műxik így."

Nálunk nem euró a fizetőeszköz!

vladimir964 2012.10.20. 11:49:46

@greatwideopen: Egy másik kommentben már megírtam, hogy pont az ilyenek miatt pattanunk meg rövidesen innen, mihelyst máshol megkapom az állampolgárságot. Aztán a hülyékkel fetrengjen a szarban, aki maga is barom.

Pipas 2012.10.20. 11:51:24

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: "Te akkor barom vagy, hogy az elképesztő."

Jah, az vagyok.

"Bajnaiék is a lejáró hiteleket fizették vissza az IMF hitelből. Nézd meg a 2008-2010 közötti államadósság emelkedést! Az az MNB tartalékába került."

Ha jól értem, akkor ez a két mondat ellentmond egymásnak. A pénzt vagy lejáró államadósság kifizetésére fordították vagy betették tartalékba.

"Az IMF hitelre azért volt gyorsan szükség, mert a lejáró adósságokat nem tudták fizetni."

Pár hét alatt vették észre, hogy 'hoppá, lejárt cirka 20 milliárd eurós tartozásunk, amit vissza kell fizetni? Ez elég hihetetlen.

"Most is ezt teszi a barom Matolcsy, azzal különbséggel, hogy piacról vesz fel hitelt 6.7 százalékon, a 4 százalékos IMF hitel helyett."

Minek nagyobb a kamata, 1000 milliárd forint 6.7 százalékos kötvénynek, vagy 16 milliárd euró 4 százalékos IMF hitelnek?

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2012.10.20. 11:54:39

@MikeBoy: Tuttommal az euroövezedben kéne 3% alatt tartani a hiányt, s azért kell nekünk is mert a tagságra kandidálunk. Azért mert kandidálnunk kötelező. Úgyhogy, mit írsz nem értem.

2012.10.20. 11:57:41

@Pipas:

"Ha jól értem, akkor ez a két mondat ellentmond egymásnak. A pénzt vagy lejáró államadósság kifizetésére fordították vagy betették tartalékba."

Nem jól érted. De fuss neki még egyszer, hátha MEGÉRTED!

"Pár hét alatt vették észre, hogy 'hoppá, lejárt cirka 20 milliárd eurós tartozásunk, amit vissza kell fizetni? Ez elég hihetetlen."

Rossz a kérdés és nem látod a lényeget, a pár hét viszont korrekt, ennyi ideig tartott.

"Minek nagyobb a kamata, 1000 milliárd forint 6.7 százalékos kötvénynek, vagy 16 milliárd euró 4 százalékos IMF hitelnek? "

Erre már nincs is mit írni! Valószínűleg te magad sem tudnád megmondani, hogy mi értelme ennek a kérdésnek.

Pipas 2012.10.20. 12:05:05

@MikeBoy: "Erre már nincs is mit írni! Valószínűleg te magad sem tudnád megmondani, hogy mi értelme ennek a kérdésnek."

Hát mert nagyon tájékozatlan vagy. Az államkötvények amikkel a lejáró hiteleket fedezi az állam az éves 1000 milliárdos nagyságrendben vannak. Az IMF a tárgyalások elején megmondta, hogy magyarországnak szerintük legalább 15-16 milliárd euró hitelre lenne szüksége és semmiképpen nem kevesebbet.

"Nem jól érted. De fuss neki még egyszer, hátha MEGÉRTED!"

Nem a fenét nem értem. Az MSzP szimpatizánsok egymásnak tökéletesen ellentmondó dolgokkal mosdatják a múlt kormányt. Itt arról volt szó, hogy az IMF hitel a lejáró hitelek megújítására kellett, és különben is ott van a pénz a valutatartalékba. Meg különben is a gazdasági válság miatt kellett... marhaság, ezek mind kifogások, amik egymásnak is ellentmondanak.

2012.10.20. 12:05:56

@greatwideopen:

"Úgyhogy, mit írsz nem értem."

A görögök szépen viszik magukkal az eurót a mélybe csőd esetén, mi nem.

2012.10.20. 12:13:58

@Pipas:

"Nem a fenét nem értem."

Pedig nem érted! :)))
Van ilyen.
Fussunk neki még egyszer.
Nézd ezeket a számokat! Hátha MEGÉRTED! ;)

www.akk.hu/object.c693e119-153c-49bc-bc3d-71f805d83db1.ivy

Pipas 2012.10.20. 12:17:20

@MikeBoy: Ne vergődj, nem a számokról volt szó, hanem egy egyszerű ellentmondásról két mondat között. Nem érted, nem akarod érteni, nekem mindegy, befejeztem.

2012.10.20. 12:17:33

@Pipas:

"Az államkötvények amikkel a lejáró hiteleket fedezi az állam az éves 1000 milliárdos nagyságrendben vannak."

Szerinted ennek a mondatnak van értelme?
Ha igen (pedig nem), áruld már el, hogy mi az?

2012.10.20. 12:20:02

@Pipas:

"Ne vergődj, nem a számokról volt szó, hanem egy egyszerű ellentmondásról "

A számok segítettek volna megérteni, amit nem értesz még mindig....

"Nem érted, nem akarod érteni, nekem mindegy, befejeztem. "

Azért mielőtt elfutsz segítek! ;)
Ha 1 euró hitelt felveszünk és azt Ft hitel visszafizetésére fordítjuk ,akkor mi lesz az 1 euró sorsa?

2012.10.20. 12:35:43

@Pipas:

Gyerünk.
Felvesz ma az állam 1 eurót és visszafizet kb. 280 ft-nyi államadósságot.
Mi lesz azzal az 1 euróval, hisz Ft-ban fizetünk.

anyahajókabinajtóhajtogató 2012.10.20. 15:39:12

@Hajós: tuti a tömegbe lövetne a kis geci :( amúgy igazad van!!!

Ad Dio 2012.10.20. 20:51:09

@Zak:

"- nem MOL részvényekre költjük a kölcsön 500 milliárdot"

A MOL mind stratégiailag, mind gazdaságilag nagyon jó befektetésnek látszott. A számok alapján rá nem fizettünk. A MOL a magyar gazdaság zászlóshajója. Szerintem nem hátrány ha a magyar államnak van benne komoly részesedése.

- nem 7-9%-os állampapírokkal próbáljuk az államot finanszírozni

Nem. Egyetértünk az IMF hitel jobb lenne. Épp ezért volt a tegnapi kiakadásom. Hisztis idióták azok is egytől egyig.

- nem próbálunk időt húzni az IMF-fel és akkor nem megy el havi több tíz milliárd

Ez szerintem nem időhúzás, hanem ostoba és gyerekes hatalmi kötélhúzás. Az IMF keresztül szeretné vinni az akaratát, úgy, hogy közben igazándiból el sem mondja, hanem találd ki játékot játszik. Csiki-csuki. Van sapka, nincs sapka játék. A kormány meg megy a maga feje után. Mondanám hogy egyik 19 a másik egy híján 20, csak az a bibi, hogy a kormányt demokratikusan választottuk meg, az IMF-re meg nem szavazott itt senki.

- nem költünk önreklámra százmilliókat

Politika. Nekem sem tetszik, de így működik (eddig is eztán is...).

- nem tízszeres áron újítunk fel vasúti pályát

Erről nem tudok.

- nem költünk el 90milliárdot minisztériumi beszerzésekre beszerzési stop idején

Részleteket erről sem.

Ez jutott hirtelen eszembe. És lám-lám máris akad párszáz milliárd a megszorítás helyett.

Ad Dio 2012.10.20. 20:58:31

@paraszthajszal:

"A gazdaságot, a vállalatokat, de még a szolgáltató cégeket sem lehet korlátlan mértékig fejőstehénnek tekinteni."

Korlátlan mértékig nem is, de még bőven belül vagyunk a tűrésükön.
Amit a profitról írtál megáll, de számok nélkül üres. Tölts fel azokkal is, és akkor meg tudsz győzni. Én azt állítom, hogy az említett 6% állampapír és egy Erste bank még mindig nem ugyanaz a profit kategória.

2012.10.20. 20:58:32

@Ad Dio:

"A MOL mind stratégiailag, mind gazdaságilag nagyon jó befektetésnek látszott. A számok alapján rá nem fizettünk. A MOL a magyar gazdaság zászlóshajója. Szerintem nem hátrány ha a magyar államnak van benne komoly részesedése."

Ez olyan szöveg, mintha valaki egy vizsgán próbálna meg blöffölni. :)

Ad Dio 2012.10.20. 20:59:24

@MikeBoy:

Hallgatlak.
Vágyom a részletekre.

Ad Dio 2012.10.20. 21:06:23

@szamarhegy:

"Egyébként igen, 30% közszféra leépítés 4 év alatt ütemezetten" Ezen részben túl vagyunk, kalkulálva is van, kevés. Emeljük 50%-ra?

"a jelenlegi nyugdíjrendszer hosszútávú fenntartása hazugság." Ez újdonság? Legalább 10 éve kialakult már ez a szituáció.

"Tavaly is 6,6% volt a költségvetési deficit, azt meg az idei évet 'megoldotta' az Mnyp einstand, a jövő évet meg nem." Az egyedi bevételeket számolod, az egyedi kiadások meg kimaradnak.

"Emlékeztetnék, hogy alig 1 éve az államadósság elleni harc volt a hosszútávú stratégiai cél, most meg már csak a csúnya EU , meg az IMF tartja fontosnak a 3% alatti hiányt?!"

Nincs baj a 3%-kal. Kell a költségvetési fegyelem. De megvan már a cél. Már mindenki lenyilatkozta hogy ok (IMF szakértők is). Aztán felszívták magukat mint a kisovis, és még rálicitáltak egy lapáttal. A mi gerincünkön ugrálnak. NEkem ez nem tetsz.

2012.10.20. 21:06:49

@Ad Dio:

Minek?
A vizsgán tanár nem oktat, csak jegyet ad.
Én is csak jeleztem neked:
Igen látom, hogy fogalmad sincs az egészről, csupán leírtál néhány talán elfogadható mondatot.

Ha ez neked nem elég, akkor:
"A számok alapján rá nem fizettünk."

Lássuk azokat a számokat!

Ad Dio 2012.10.20. 21:09:00

@MikeBoy: ""Kétkulcsos jövedelemadó. Ok. Sajnos édeskevés."

Mennyi az az édeskevés?"

100 milliárd minusz a belső fogyasztás csökkenése és a megtakarítások visszaesése.

Ad Dio 2012.10.20. 21:13:49

@Ad Dio: Elnézést 300 az a 100...

Nem is olyan kevés.

Ad Dio 2012.10.20. 21:15:04

@MikeBoy: "A vizsgán tanár nem oktat, csak jegyet ad."

Önértékelési gondjaid nincsenek :D.
Sebaj.

2012.10.20. 21:18:03

@Ad Dio:

Ez nem önértékelés.
Mindketten tudjuk, hogy nem vagy képben.

Ha ez neked nem elég, akkor:
"A számok alapján rá nem fizettünk."

Lássuk végre!

Ad Dio 2012.10.20. 21:20:05

@nu pagagyí:

"- Használjuk fel a beragadt 3000 milliárdot az EU kohéziós alapjából.
- Vizsgálják felül a ciklusuk alatt hozott közbeszerzések állását és ha nem halad a munka vessenek ki kötbért és írjanak ki új pályázatot.
- A nem hozzáértő szakapparátust cseréljék le hozzáértőkre."

Ezzel a 3 ponttal egyetértek a többivel nem vagy csak erős fenntartásokkal.

Ad Dio 2012.10.20. 21:21:35

@MikeBoy:

"Mindketten tudjuk, hogy nem vagy képben."

Hát már ezt is tudom.

2012.10.20. 21:24:15

@Ad Dio:

Nézd!
Leírtál valamit.
Erre valaki közli, hogy blöffölsz az gész szövegedben, de biztos ami biztos, egy kérdést feltesz.
Erre azóta egy betűvel nem próbáltad meg alátámasztani az állításod.
Na mit is jelent ez?

Ad Dio 2012.10.20. 21:28:10

@MikeBoy:

Meg nem neheztelj rá, de én kérdeztem először.
Nem muszáj beszélgetnünk, csak a tisztánlátás kedvéért mondom.

2012.10.20. 21:41:55

@Ad Dio:

"Meg nem neheztelj rá, de én kérdeztem először. "

Nem fogok, de az igazság az, hogy te nekem egyetlen kérdést tettél fel, de azt sem jó irányba címezted! :)

Ipari-antidepresszió 2012.10.21. 07:37:49

Akinek nem világos, hogy miért is jó az IMF hitel. Évente lejár 4000 milliárd forintnyi államkötvény, azt kell folyamatosan megújítani vagy hitelből visszafizetni.

Itt van az államadósság finanszírozási terve:
www.akk.hu/object.ebd13221-17a0-478d-8c38-04f16bbed9d3.ivy

Itt az idei évi is:
www.akk.hu/object.ed86b86f-21b4-4c24-ae2f-feb503ee04db.ivy

"2012-ben a tervek szerint a nettó finanszírozási igény 674 milliárd forint lesz. A tervezett finanszírozási igény a központi kormányzat pénzforgalmi hiányából,valamint egyéb (nettó) finanszírozási tételekből tevődik össze.A központi kormányzat hiánya a központi költségvetés, a társadalombiztosításialapok és az elkülönített állami alapok adott évi egyenlegének összege."

"A törlesztések összege 2012-ben várhatóan 3946 milliárd forint lesz az éven belülilejáratú adósság többszöri megújítását kiszűrő OECD mutató szerint."

"A 2012. évi teljes bruttó kibocsátás tervezett összege 4589 milliárd forint. A bruttókibocsátáson belül 3152 milliárd forintot (69%) a forintkibocsátások, 1437 milliárdforintot (31%) (4,8 milliárd EUR) a deviza-kibocsátások és -hitelfelvételekképviselnek."

Az államadósság évente a költségvetési hiánnyal nő. A költségvetésnek van egy bevétele adókból, járulékokból és van egy kiadási oldala, oktatás, egészségügy, nygdíj, adósság kamat. A kettő különbözete a költségvetés egyenlege. Ha a kiadás nagyobb, mint a bevétel, akkor költségvetési hiányról, deficitről beszélünk. A hiányt hitelek vagy kötvények kibocsátásával finanszírozzák. A felhalmozódó hiány a központi költségvetés adóssága, konyhanyelven az államadósság. Az államadósság kb. 40%-a deviza, ezért a forintban számolt államadósság függ az árfolyamváltozástól is. A költségvetési hiányt és az államadósságot is szokás a GDP százalékában is mérni. Magyarország kb. 8 év óta un. túlzott deficit eljárás alatt van, mert rendre magas volt a költségvetési hiány, így megnőtt az államadósság, elérte a GDP 80%-át. 2002-ben még 60%-alatt voltunk. A jelenlegi megszorító intézkedések azt a célt szolgálják, hogy bevételi és kiadási oldal között maximum a GDP 3%-nak megfelelő különbség legyen, azaz lassuljon az államadósság növekedése. A költségvetési hiányt vagy adóemeléssel vagy kiadás csökkentéssel (állami juttatások csökkentésével) lehet elérni. Jelenleg az adóemelést választjuk, ezért a gazdaság növekedése lassul, nem fog nőni a GDP.

Ad Dio 2012.10.21. 10:08:31

@MikeBoy:

"Hallgatlak.
Vágyom a részletekre"

Szerintem ha kicsit forgatod, értelmezed, meg fogod találni a kérdést :).

Bízom Benned, de ha nem sikerül, egye fene segítek ha megkérsz szépen.

Ad Dio 2012.10.21. 10:12:27

@Ipari-antidepresszió:

"a GDP 3%-nak megfelelő különbség legyen, azaz lassuljon az államadósság növekedése."

A 3 százalék nem légből kapott dolog, az elmúlt években megismert gazdasági fejlődés alapján ez az az érték, amit a növekedés (illetve az infláció) elvileg kompenzálni képes.

Ad Dio 2012.10.21. 10:13:29

@Ad Dio: "az elmúlt években megismert" - az elmúlt években megismer EU-s viszonyok alapján feltételezett
süti beállítások módosítása