Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.10.23.

Róna Péter vagy Bajnai Gordon?

Hakapeszi Miki

Hagyjuk a felesleges tiszteletköröket, Róna Péter általában okosakat mond, leginkább akkor, amikor a jelenlegi rezsim gazdasági ámokfutását szedi szét cafatokra. Sajnos azonban ebből sokan azt a következtetést vonják le, ő is a megmentőjelöltek között van: ó, milyen okos bácsi, hú, de szépen beszél, Róna for prezident.

Nem újdonság, hogy neve felmerül miniszterelnök-jelöltként, hírbe hozták már sz MSZP-vel is, de az elmúlt évben inkább az LMP-hez került közel. Kormányfői ambícióit többször is cáfolta, de sose azért, mert nem csinálná szívesen, hanem mert nincs mögötte megfelelő erő, csapat, stáb, miegymás.

Róna szombaton szükségét látta annak, hogy a picsába küldje Bajnait, illetve lehűtse azok reményeit, akik az előző kormányfő visszatérésében bíznak. A Népszabadság vélemény rovatában közölt írása azonban elég szánalmasra sikeredett. A fő mondanivaló az, hogy Bajnaival csak visszatér az elmúlnyócév bukott gazdaságpolitikája, igaz, annál, ami ma van, még ez is jobb.

Végülis két komoly probléma van csak ezzel. Ha a professzor úr csak Bajnai múlt heti előadását hallgatta volna meg, vagy olvasta volna el és egészében szarta volna le a Haza és Haladás eddigi elemzéseit, akkor is tudhatná, hogy nem egyszerűen a multik seggének tövig nyalásáról szól a terv, valamint a lófasz hozzáadott értékű bérmunka erősítéséről, mely csak romba dönti az országot. Bajnaiék válságkezelése valóban a nemzetközi mainstream-hez közelít, de az már régóta nem a megszorítunk, majd elosztogatjuk módszer, hanem a szigorú költségvetési politika és a növekedésélénkítés mixe. Persze Magyarországra hangolva, kiemelve, hogy önmagában a kiszámíthatósággal, a bizalom visszaszerzésével ki lehetne törni a folyamatos megszorítási kényszerből.

Ennek részleteit nyilván jó lenne tudni, addig nem is lehet jónak, max. reálisnak, földön járónak nevezni, Bajnai mondja is, hogy kidolgozás alatt állnak, rendben, megvárjuk. Ezzel együtt sajnos tényként leírható, hogy egyelőre nincs a Bajnaiék által összedobottnál értelmesebb helyzetértékelés és kilábalási terv a piacon. Baromira kíváncsi lennék Róna Péterére, de nem találok semmit - fika van, ok, jogos is, de nézzünk már előre kedves professzor úr. Az, hogy a bankok szarjanak sünt, támogassuk a hazait, meg a szürkeállománnyal bőven megáldott magyar vállalkozások koncentráljanak a réspiacokra, meg húzzon a faszba a Merdzsó, mert több a kára, mint a haszna, önmagában kevés, mint apácazárdában a fitymacsattogás.

Pozitív, hogy a népszabis cikk online verziója alatti kommentelésbe beszállt maga Róna is, de még ott se tud semmi konkrétat mondani, csak a fűrészeli a fingot. (BTW, az mekkora cikornya, hogy a Népszabó blogmotorja nem bír többet 100 kommentnél, mindig csak az utolsók látszanak.) Péter bátyám, elő a konkrétumokkal, mert ezek nélkül csak egyféle értékelést lehet összerakni.

A Róna által említett nagyon kevés konkrétum benne van az LMP programjában, szopják is kölcsönösen egymás faszát a párttal, ők javasolták az MNB felügyelőbizottságába is. Okkal feltételezhető tehát, hogy nagyjából egyetért az ott leírtakkal, ami viszont gáz, mert nem több álmodozó tarisznyás bölcsészek vágyálmainál, értelmes ember már ott lerókázza a nyomtatott verziót, amikor feltűnik az éves négymilliónál belépő 45 százalékos szja.

Mi van még? Az MSZP úgynevezett gazdasági kilábalási koncepciója is trágyadombra való, azon kívül, hogy szintén rátolná a magasabb szja-kulcsokat a jobban keresőkre, hogy segítsen a prolikon, csak nyuggerkedvenc szociális demagógia az egész, programnak nem is nevezhető. Én nyugodt ember vagyok, de például Szárnyathy kolléga úgy felkúrta rajta az agyát, hogy pöccre előállt egy komplett adóreform-javaslattal.

Fasza lenne tehát, ha Bajnai cuccát valamivel össze lehetne hasonlítani, de komoly alternatíva még sehol nem látszik. Örülnék, ha Róna Péter a dumagép státuszból átugrana a komolyan vehető alternatívába, de ehhez értelmes, előremutató program kéne, nem pedig random beböffentett blöffmorzsák, melyek ráadásul egybegyúrva egy megvalósíthatatlan harmadik utat jelentenek.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

152 komment · 4 trackback

Címkék: mszp bajnai gordon lmp róna péter

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr484863817

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nem értem a fanyalgókat 2012.10.23. 13:47:58

Amióta Bajnai bejelentette visszatérését, három fanyalgó álláspont váltakozik a fontosabb blogokban:1.) Bajnai nem visszatért, hanem végig jelen volt.2.) Bajnai nem válthatja le az elmúlt húsz évet, mert része annak, de még az elmúltnyolcnak is.3.) Csa...

Trackback: 47 busznyi erdélyi gyerek lesz az élő kordon Orbán előtt október 23-án? 2012.10.23. 12:29:05

Kétezer határon túli magyar középiskolás utazhat Magyarországra az október 23-ai ünnepségekre – írja az erdely.ma portál. Ez kísérőkkel együtt 47 autóbusznyi tömeget, és számításaim szerint 9.400.000 forint támogatást jelent, mivel a buszozók bus...

Trackback: Kisötös jár a gyerekeknek, ha elmennek tapsolni Orbánnak 2012.10.23. 12:23:15

“Aki bármilyen megemlékezésen részt vesz, és azt fényképpel bizonyítja, az két kis ötöst kaphat.” – írta egy szülő, aki felháborodott azon, hogy újabban már a közoktatást és az állami oktatási intézményeket is a Kedves Vezető játszóterévé, ...

Trackback: Össze-, vissza- és melléfogás 2012.10.23. 10:44:05

Róna Péter egyik nol.hu-n megjelent posztjában arról ír, hogyan próbált meg a politikai elit az elmúlt húsz évtől először elhatárolódni, majd hogyan adta át magát mégiscsak az elmúlt húsz évbeni erkölcsi és politikai szellemiségének mindezek ellenére. ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pan Modry 2012.10.23. 10:39:38

Rona szerintem csak pofazik, a kritikaja gyakran jogos, de ahogy a post irja nem javasol hatekony megoldast, amiket szokott javasolni azok ordas baromsagok, valahol Matolcsy szintje...

champagneM 2012.10.23. 10:51:00

Aha, addig jó szakember valaki, ameddig a mondókája egybeesik azzal, amit te elvársz tőle. Aha.
Posztodból süt, hogy fingod sincs a kérdéses ügyről (helyes gazdaságpolitika), csak a kispolgár konyhapolitizálását tolod. Az arcod viszont akkora mint a ház, a nyegle, lekezelő stílusod pedig nem kevésbé rettenetes.

czjanos 2012.10.23. 10:52:08

Ez a kérdés (Róna vagy Bajnai) szerintem nem is tehető fel. Az ország előtt álló feladat energikus, lendületes, perspektívát jelentő vezetőt kíván. Róna (aki kortársam) kiváló szakember, de egy ilyen- több évre szétterülő feladat eredményes megoldására már nem perspektíva. Az élet törvényszerűségeit nem szabad figyelmen kívül hagyni.
Tehát: Bajnai Gordon!

unionista (törölt) 2012.10.23. 10:53:57

róna bajnai kritikája az első szótól az utolsóig igaz. bajnai 20. századi globális kapitalista. tipikus komprádor értelmiségi.

róna pedig tipikus konzervatív tanárember. aki felkészülten bírál, de nem mutat alternatívát. az kevés, hogy "ne legyünk bérmunkások". mert ez egy szimpla tagadás. és az is kevés, hogy hajtsuk végre a "zöld fordulatot". mert ez önmagában nem jelent semmit se.

a bajnai-féle koncepcióval szemben momentán nem áll semmi. illetve egyetlen dolog mégis csak. orbán viktor a 18. századi felvilágosult abszolutizmussal.

ami azt jelenti, hogy a feudális és egy tőkés restauráció a két választás. szerintem egyértelműen a másodikra kell szavazni. ami nem azt jelenti, hogy bajnai bábtól csodát kell várni. egyszerűen ő tűnik a kisebbik rossznak.

aztán majd ha tudjuk, hogy mi lenne a jó. akkor lehet majd össznépi összefogás.

a genetikailag alattvalók nyilván mind orbán basáskodására szavaznak. a többiek meg eldönthetik, hogy befogják az orrukat és megválasztják bajnait. vagy otthon maradnak. a szélsőjobb pedig készítheti a baseball ütőt. mert valószínűleg gordont is pofán kell majd verni.

kúrórudi 2012.10.23. 10:54:08

róna péter olyan okos, hogy a nabit ő vitte csődbe...

gono 2012.10.23. 10:54:12

Róna Péter egy jogászból lett üzletember, aki közgaszdászként marketingeli magát. Szeret meglepő, de inkább semmitmodó nyilatkozatokat tenni.
Aki ugy gondolja, hogy bármire is alkalmas lenne a fáradságosan kialakított szolíd különc imázsának karbantartásán túl, az valamit nagyon félreértett.
Ebből a szemsögből viszonlyag könnyen érthető, hogy miért is az LMP-hez érzi magát közel.

kúrórudi 2012.10.23. 10:56:06

@gono:
"Róna Péter egy jogászból lett üzletember, aki közgaszdászként marketingeli magát. Szeret meglepő, de inkább semmitmodó nyilatkozatokat tenni."

gyakorlati menedzser, válságkezelő, vezetői tevékenysége meg ismert a nabi sztoriból. CSŐD.

aaabbbccc 2012.10.23. 10:57:26

Tok mindegy mit irsz, ha ebben a stilusban irod, azzal nagybetukkel kiirod a sajat homlokodra, hogy "emberek, a kurva nagy fasz vagyok es buszke vagyok ra!"

kúrórudi 2012.10.23. 10:58:22

@Pan Modry:

"Rona szerintem csak pofazik, a kritikaja gyakran jogos, de ahogy a post irja nem javasol hatekony megoldast, amiket szokott javasolni azok ordas baromsagok, valahol Matolcsy szintje..."

bizony. néhol kifejezetten kommunista gondolatokkal. (fúj kamat, fúj pénzpiac, fúj bank, stb.).

Never 2012.10.23. 10:58:48

Bocs, de ki az a Róna Péter? Ez nem trollkodás vagy fikázás akar lenni, tényleg nem hallottam még soha róla, pedig nem tartom magamat műveletlennek vagy olvasatlannak.

unionista (törölt) 2012.10.23. 11:04:54

@Pan Modry:
róna azt mondja, hogy a jelenlegi közjogi és közgazdasági helyzetben nincs megoldás. nem azt amit matolcsy, hogy van. az, amire előző este rábólinott orbán viktor. hanem azt, hogy nincs.

róna azt mondja, hogy magyaroknak a jelenlegi helyzetben esélyük sincs a tömeges felzárkózásra. cinikusan hozzátehetné: "miért is lenne." helyette felsorolja az okokat.

abban igazad van, hogy semmilyen alternatívát nem mutat. de ettől még a bírálata alapvetően igaz.

nem képzeli azt, amit schiffer andrás. ha lekapcsolnánk paksot és tele raknánk szélkerékkel a kárpát medencét, akkor milyen jó lenne. pláne ha energiafűvel (magyarul gazzal) vetnék be a tájat. mert az lenne a "zöld fordulat". nem róna, hanem schiffer a matolcsy szintű közgazdász. őt az menti, hogy mellette felkészült emberjogi politikus. azzal együtt, hogy időnként ő is, mint mindenki túllő a célon.

de azt nem lehet mondani, hogy róna = matolcsy. róna egy kitűnő tanár. matolcsy pedig egykori mszmp-s idióta.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.10.23. 11:05:27

@aaabbbccc: KURVA NAGY FASZ VAGYOK ÉS BÜSZKE VAGYOK RÁ.

champagneM 2012.10.23. 11:08:37

@unionista: jól hangzik amit írsz, csakhogy a felvilágosult abszolutizmus gazdaságpolitikája nem volt feudális, kifejezetten kapitalizmus-párti volt (annak ellenére, hogy megőrizte a hagyományos hierarchikus rendet). És más tekintetben is újító volt (pl. a szociális ellátórendszer kiépítése, lásd Otto von Bismarck Poroszországát). A marxizmus oltotta be a fejekbe, hogy ez a berendezkedés az ördögtől való volt.

==T== 2012.10.23. 11:12:07

Ezt BG tegnapi bejegyzésére reagálva követtem el, ide másolok egy részt:

"Abban egyetértek a cikkel (Bajnaiéval), hogy a jelenlegi kormányzat képtelennek látszik megoldani a problémát, viszont mentésegükre szól, hogy legalább nem ők okozták.

Azt viszont kétlem, hogy olyan szereplőkre (személyekre, politikai erőkre) kéne bízni a megoldást, akik nagyban hozzájárultak ahhoz, ráadásul támogatóik szociológiai jellemzőit tekintve erősen ellenérdekeltek a valódi szerkezeti reformokban, ugyanis az a magyar társadalmon belül nem lehet win-win módon lejátszani, lesznek vesztes és nyertes csoportok.

Itt arra gondolok, hogy hogy a számos szükséges lépés között lenne a nyugdíjkiadások érdemi lefaragása, és az aktív - inaktív jövedelmi rés növelése (aminek a családtámogatásokban is meg kellene jelennie), az aktívok adóterhelésének csökkentése, stb. Ez szerintem sem az MSZP-től, sem az LMP-től, sem a DK-tól, sem a Szolidaritástól, sem a Millától nem várható, sőt, attól tartok, hogy a legtöbb területen pont az ellenkezőjét szeretnék a fentieknek."

==T== 2012.10.23. 11:15:22

@unionista: korbbi cikkeiben azért ennél többet mond.

Pl. hogy nem szabad a multikat adókedvezménnyel támogatni, az ilyesmit a KKV-knak kell adni, mert ott sokkal jobban megtérülne a dolog (magasabb hazai hozzáadott értékkel dolgoznak, több embert foglalkoztatnának + itthon maradna a pénz java) ill. hogy a kormányzati szabad források nagy részét az energetikai korszerűsítés területére kell fordítani, mert ez egyrészt csökkentené a hazai importot, ezáltal a külső függést és a fizetési mérlegen is javítani + hosszú távon a családok terheit is.

dr kíváncsivagyok 2012.10.23. 11:16:28

@Never: "Bocs, de ki az a Róna Péter? Ez nem trollkodás vagy fikázás akar lenni, tényleg nem hallottam még soha róla, pedig nem tartom magamat műveletlennek vagy olvasatlannak. "

Pedig annak tűnsz... Róna Péter az ország 5 legjobb közgazdásza közé tartozik !

xycd 2012.10.23. 11:17:51

Mi a kérdés?
Melyik a nagyobb BÜNÖZŐ?

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.10.23. 11:19:09

@==T==: igen, jókat írsz. a gond az, hogy a jelenlegi körülmények között ezek álmok. erősebb gazdasággal, a mainál jóval kisebb külső eladósodottság mellett, majd egyszer lehet rajta gondolkodni. engem az érdekel, hogy 2014-ben mi az alternatíva.

theof 2012.10.23. 11:20:39

Ha Bajnai kormányra kerül 2018-ban megint hallgathatjuk ezt a hülye fülkeforradalom dumát. Tényleg ennyire rövidlátó a magyar internetező vagy csak a blogerek és hozzászólók ilyen tájékozatlanok. Kérek szépen mindenkit kezdetnek nézzen meg 200 TED beszédet. Talán ez a legrövidebb út hogy azok akik komolyan gondolják azt hogy a világ leírható Viktor-Bajnai rendszerben az súlyosan téved. Értsétek meg nem hogy létezik a 3. út hanem több is van belőle mint gondolnánk. Az oktatás a társaslomszervezés a közigazgatás a gazdaság a politikai struktúrák és minden általunk ismert rendszer gyakorlatilag működésképtelen. Igen Bajnai rendszere is működésképtelen!

blaubner 2012.10.23. 11:22:18

számomra hitelesebb lenne ez a poszt, ha a szerző nem politikai állásfoglalást tenne ("szerelmes vagyok bajnaiba"), hanem esetleg szakmailag vitatkozna róna állításaival - ha már ezt a címet adta a posztnak.
róna írását egyébként én nem tudom megítélni, de ha a bajnai fanokból ekkora össztüzet vált ki, akkor lehet, hogy van benne valami.
mondom ezt úgy, hogy szerintem róna jó elméleti szakember, de nem lenne jó miniszterelnök.

Pan Modry 2012.10.23. 11:22:52

@dr kíváncsivagyok:
Rona Peter az oszag legjobb 5 kozgazdasza kozott, muhahahaha....

egy pillanat alatt irok 5 jobb kozgazdaszt: Jarai, Chikan, Oszko, Bokros, Csaba Laszlo stb...

hackbard.celine 2012.10.23. 11:25:06

Róna Péter több ponton is téved.
1.) A hazai tőke és enneélfogva hazai tőkés nem létezik. Vannak olyan személyek, akik a "rendszerváltás" után olajszőkítésből, ilyen-olyan kétes privatizációs ügyletekből vagyonosodtak, de nekik (kevés kivételtől eltekintve) nem érdekük az ország sorsa, befektetéseiket kizárólag a vagyonuk növelésére fordítják
2.) A politikai elit nem került leváltásra, ugyanazok a KISZ és MSZMP tenyésztésű "politikusok" birtokolják a hatalmat, akik az államszocializmusban is tették volna, ha épp nem keresztelődik át a rendszer
3.) Róna elméletében a bérmunka teljesen tévesen jelenik meg, a valódi bérmunka (passzív feldolgozás) eltűnt az országból - ugyanakkor nem látja, mert nem akarja látni, hogy a technológiai transzferek, a kutatás-fejlesztés együtt járnak a gyártás áthelyezésével és a magas szintű helyi képzéssel, a vállalati kultúra meghonosításával. Az új iparosodás mintái az ázsiai kistigrisek. Miért van az, hogy pl. Shenzenből az emelkedő, mostanra 4-8 dolláros órabérek miatt a hi-tech ipar visszaköltözik az USÁ-ba? Számoljunk együtt középértéken: 6 dolláros órabér szorozva napi 8 órával, szorozva 22 munkanappal, szorozva az aktuális dollár árfolyammal. Magyarország versenyképes lenne!!! A tőkevonzó képességet sikerült leépíteni, 22-24% lenne a GDP arányos befektetési ráta minimum szintje a növekedéshez. 13,5%-on tartunk!!! Mayday-mayday, jéghegynek ütközött a gyorsnaszád.

Syztem 2012.10.23. 11:25:28

Ha már elvárjuk Rónától, hogy olvassa a Bajnai-összest, talán ezt az igényt magunkkal szemben is támaszthatnánk egy ilyen post megírása közben. Akkor talán nem írnánk olyan hülyeségeket, hogy Róna csak "pofázik", de alternatívát nem kínál. Világosan elmondja több helyen is (!), hogy az ő általa javasolt irány mi lenne a gazdaságpolitikában, sőt, olyan konkrét ötletekkel is előáll, mint a házak-lakások energiapazarlásának megoldása, amellyel évente több milliárdot dobunk ki az ablakon. Ha kell valakinek, megkeresem és belinkelem. Egy tv-interjúban vagy egy háromhasábos cikkben nem hiszem, hogy többet kéne nyújtania alternatívákban. Ja és elég vicces, hogy közgazdászként itt egyesek nullának tartják, olyanok, akiknek életekben esélyük se volt Oxfordba járni (nemhogy tanítani), vagy a Bank of England főtitkára, vagy a Schroders vezérigazgatója lenni. Ajánlom az emlékezetes Róna-Bauer vitát (youtube-on megvan), és ezt a mondatot: "Magyarországon olyan beszélnek közgazdaságról, akik még életükben nem vezettek el egy vállalatot."

theof 2012.10.23. 11:27:11

@Pan Modry: Attól még hogy jó közgazdászok egyáltalán nem biztos hogy nem hülyék. :)

==T== 2012.10.23. 11:28:14

@Hakapeszi Miki: Én a fidesztől eggyel jobbra fogok szavazni;)

Pan Modry 2012.10.23. 11:28:26

@Syztem:
"mint a házak-lakások energiapazarlásának megoldása, amellyel évente több milliárdot dobunk ki az ablakon"
csak eppen azt elfelejti hogy ez mennyibe kerulne es ki fizetne...

En is mondhatok olyan hulyesegeket hogy telepitsunk 20Giga szelenergia kapacitast es meg 20 giga szolart oszt majd akkor nem kell az orosz gaz, csak eppen ez ugyanakkora baromsag mint Rona javaslatai

Arbet 2012.10.23. 11:28:59

Én választottam. Egyik sem. Bajnai egy hatalmas nagy pöcs. Nulla szakértelem, állami megrendelésekből, Gyurcsány-Schiffer-Kóka mutyikörből gazdagodó kis seggfej. Aki szakértelemnek nevezi a lopást annak elmentek otthonról.

Az, hogy a politikusok a médiában vitatkoznak egymással nem jelenti azt, hogy este együtt koccintanak egy jó borra, majd elköltenek egy drága vacsorát, amit persze leírnak üzleti megbeszélésnek és az adófizetők számláján csattan.

Aki mond nekem egy értelmes, rendszerhez nem köthető becsületes politikust, azt meghívom egy rántotthúsra miután kifütyülte a nép Bajnait.

Pan Modry 2012.10.23. 11:31:05

@Arbet:
Bajnai es Schiffer nem a Koka-Simicska-Gyurcsany fele mutyiszint...

ha minimalis ismereteid lennenek, akkor nem irnal ekkora baromsagot!!!

==T== 2012.10.23. 11:31:39

@hackbard.celine: van hazai tőke, helyesebben szól van meg lenne annak a forrása. Ha nem így lenne, nem tudtak volna egy évtizedeken át évente több milliárd eurót kivinni az országból. Ráadásul igen komoly pénzek mentek ki offshore-ba is.

@Pan Modry: az említettek miben jobbak? Oké, nem azt mondom, hogy rosszak, de miért is jobbak?

ráadásul Bokrost és Járait én levenném a listáról.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.23. 11:31:54

Itt az újabb ballib messiás. Nem szétszedni művészet, hanem összerakni.

Arbet 2012.10.23. 11:35:36

@Pan Modry: Nem tudtam, hogy a hazug tolvajok szintekre vannak beosztva. Nekem mindegy, hogy melyik mekkorát hazudik és hány milliárdot lop, csak a közszféra és az állami pénzek közelébe ne kerüljön.

hackbard.celine 2012.10.23. 11:39:40

@==T==: a MŰKÖDŐ tőke nem azonos a valamiféle VAGYON-nal, legyen az akár nemzeti vagyonnak keresztelt valami.
A működő tőke és a spekulatív tőke között nem tudni különbséget tenni az kb. ovis szint. Egy kisgyereknek is el lehet magyarázni, hogy ha ad kölcsön 10 lego kockát a sajátjából egy közös "projekthez", cserébe kap egy szelet csokit, akkor az végül mindenkinek jó. Ellenben ha kér kölcsön 10 lego kockát és vissza KELL adnia 13-at, akkor az nem jó.

dean23 2012.10.23. 11:42:42

Bajnait nagyon fúrják a bal oldalon! LMP, szocik, dk és a hozzájuk köthető lapok, tv-k egyaránt.

Never 2012.10.23. 11:44:01

@dr kíváncsivagyok: Kíváncsiságból rákerestem a nevére (Google ugye jóbarátunk) és rájöttem, hogy miért nem volt ismerős.

A találatok szinte mindegyike általam "indexre" tett orgánumokról származik (ATV, Népszabi, Népszava, 168 óra). Mielőtt még jönnének a trollok, szintén indexen van az MNO, Hírtv, Kuruc.info és még a Hetek is...

Egyszóval "mi kutyánk kölke..." - furcsa módon Sárközy Tamást mondjuk senki nem emlegeti, pedig köröket ver gazdasági vonalon (és tudásban is) bármelyik ilyen futtatott csinovnyikra (és ha valaki engedi magát futtatni, az már eleve problémás számomra)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.23. 11:44:50

Róna de facto marxista, így nem vehető komolyan. A marxizmus nem megoldás semmire, hanem maga a probléma.

unionista (törölt) 2012.10.23. 11:45:16

@champagneM:
orbán viktor valami olyasmit akar, amit mária terézia, vagy otto von bismarck. udvari beszállítókat, katonás rendet. nem állítom azt, hogy ez a maga korában nem volt példaértékű. hanem azt, hogy ez volt a feudalizmus csúcsa. orbán viktor azt mondja, hogy ide kell visszatérni.

azt mondják, hogy a nincs szükség szabad piacra. a kapitalizmus csíráiban létrejött polgárság pedig fogjon össze a feudális elittel. azért, mert az alsóbb néprétegek követelései kielégíthetetlenek. ezzel szemben lázadnak a liberálisok és a szocialisták. orbán viktor azt mondja, hogy ezeket a csoportokkal szemben kell többséget szerezni. és velük szemben minden felvilágosult abszolutista eszközt be kell vetni.

még egyszer: ez a 18. században teljesen rendben lett volna. szerintem ez a felfogás ma is legitim. csak nem működőképes. nem lehet ide visszatérni. bajnai meg azt mondja, hogy játsszuk tovább a 20. századot: az 1995-2001 közötti politika sikereit. vagyis amit csak lehet adjunk külföldi befektetők kezébe. azért, mert ők hozzák a pénzt. a "nemzeti" (feudális) nagytőkés a kincstárt pakolja ki. erre a jobboldal válasza, nem engedjünk, nem leszünk gyarmat, stb.

ebből a dilemmából egyelőre nem sikerült kitörni.

bIQa 2012.10.23. 11:46:11

Bajnairól nem igazán lehet mit írni, mert nincs programja, sohasem volt, és az a gyanúm hogy nem is lesz. Ő nem az a fiú aki olyasmivel bíbelődne, ami a felnőttek dolga. Majd megmondják neki mi a teendőja, és az lesz a programja. Punktum.

Annak köszönheti a karrierjét, hogy végigcsinálta amit kell. Részfeladatokra alkalmas lehet, de min. elnöknek biztos nem. Vagy ahhoz olyan képességeket kéne mutatnia, amit eddig ügyesen titkolt

Arbet 2012.10.23. 11:47:36

@dean23: Annyira fúrják, hogy már 2 hete másról sem szól a sajtó, csak Bajnai "visszatéréséről". Az a sajtó szól róla minden nap, aki ellen a Milla létrejött. Ekkora katyvaszt. :)

Még Orbán sem fúrja Bajnait, hanem azon van, hogy meglegyen a rendszer folyamatossága.

collateral collector (törölt) 2012.10.23. 11:49:22

@Pan Modry: Járai, na ne röhögtess. Csaba László okos, csak elkurvult. A többi rendben van. A Róna P. simán benne van az 5 legjobb kg. között.

aum 2012.10.23. 11:49:41

@==T==:
Lehet win-win a szituáció középtávon, ehhez azonban az kell, hogy rövidtávon a társadalom elfogadja egyes csoportok átmeneti érdeksérelmét a szerkezeti reformok és válságkezelés sikeres végrehajtása érdekében. A legnagyobb probléma pontosan ennek a józan belátásnak a hiánya. Ezért lehet a Bokros-csomag, vizitdíj, stb. közutálat tárgya, ezért nem lehet pl. nyugdíjat csökkenteni.
Ahhoz, hogy ez a berögzült reakció megváltozzon kevés azt mondani, "most átmenetileg rosszabb lesz, de majd utána jobb", mert ezt az emberek már nem hiszik el. Hatalmas a bizalmi deficit, ezzel kellene valamit kezdeni - és ebben Bajnainak igaza van, mégha ő az üzleti világ bizalmának visszaszerzésére gondolt.
Tehát szükség lenne egy széleskörű összefogásra és megállapodásra (pártok, szakszervezetek, nyugdíjas érdekképviseletek, stb.) ami megalapozhatna egy valódi szerkezeti reformot.
A cél legfontosabb eleme természetesen a gazdaság helyretétele, a multik és hazai vállalkozások valamilyen optimális mixével. Ehhez egy jó adó- és támogatáspolitika kell, semmi több.
A kilábalás fontos eleme az államháztartás reformja, a bürokratikus vízfej leépítése és a korrupció visszaszorítása. Elég csak ránézni a korrupciós és versenyképességi világranglistákra, igazán illene a balkáni és afrika-közeli szintről legalább az első 30-ba bekerülni.

Punxsutawney Mormota 2012.10.23. 11:51:08

@hackbard.celine: Mert ha az általad kiszámolt 1056 USD-re rápakolod a közterheket (kb. 300 USD), plusz a céget terhelő egyéb adókat, akkor kijön, hogy nem vagyunk versenyképesek.

Hajós 2012.10.23. 11:52:44

@==T==: Az elmúlt 22 év legnagyobb problémája a a gazdaságban, hogy a beérkező külföldi működőtőke nem tudta integrálni a hazai KKV-kat semnmilyen szempontból. Kialakult egy olyan duális gazdasaság, ahol hatalmas fejlettségbeli különbség van a külföldi tulajdonú cégek és a hazai KKV-k között. Ezen a különbségen csak akkor lehet csökkenteni, ha olyan külföldi beruházásokat támogatunk, amelyek nagy mértékben támaszkodnak a hazai beszállítókra. Azokat hazai vállakozásokat támogatnám, akik magas hozzáadott értékű munkával vállnak beszállítókká. Ezek a KKV tudnák albeszállítóként integrálni a kisebb cégeket. Önmagában a hazai KKV-k támogatása egy versenyképtelen hazai KKV szektor továbbélését szolgálná a versenyképességük növekedése nélkül.

jamesm 2012.10.23. 11:54:16

Szerintem most hagyd abba a blogírást. Nagy jót tennél vele az emberiségnek, meg magadnak is.
Kár erőlködni.

Rónának azt hányod a szemére, hogy nincs programja, míg Bajnaié meg most készül, ergo ebben a pillanatban neki sincs...

Róna meg nyilván segghülye, ezért oktat Oxfordban, amiről ugye köztudomású, hogy a hülyék gyülekezőhelye...:)

Áááá, menj el inkább valahová pihenni...

==T== 2012.10.23. 11:54:38

@aum: és szeritned a magyar társadalom hány %-a fogadja ezt el?

Pont azért nem mert a Fidesz épkézláb gazdpolt folytatni, mert tudják, hogy a sok nyugger megenné őket reggelire a következő választáson, ha csak pár forintot is elvennének a nyugdíjukból. mert biztos lehetsz benne, hogy ilyen esetben a Bajnai mögött álló baloldal ajvékolna leghangosabban.

Emlékezz a 19 ezer forintos sztorira. még a héten is visszahallottam a dolgot egy nyugdíjastól.

A Bokros csomagot amúgy jogosan utálták, mivel a 3-4 értelmes elem mellett tartalmazott egy rakás gazdaságilag nem sokat hozó, de a társadalmi stabilitást/békét máig hatóan tönkretevő lépést.

Ha Bokros csak a vámpótlék/csúszóleértékelés párossal operál, akkor megvan a csomagja hasznának a java, a kártékony hatások nélkül. Klasszikus teljesülése a Pareto-szabálynak.

7tom 2012.10.23. 11:59:29

Róna 5000 milliárd forintos éves kamatkiadásról is értekezett már, aminek semmi köze a valósághoz, úgyhogy számomra egy hiteltelen ember, aki nagyságrendeket téved.

Hajós 2012.10.23. 12:01:01

@hackbard.celine: egész addig jó üzlet, amig a 10 legoval 14-t szerzel, és a 4-ből csak 3-t kell visszaadnod. A spekulatív tőkével sincs baj, ha nem folyókiadásokat finaszírozol vele, hanem pl. versenyképes termelőberuházásokat. Ez a baj a személyi hitelekkel is:fogyasztást finanszírozol vele jövőbeli bevételeid terhére. Ha ez a fogyasztás nem befolyásolja pozitívan a jövőbeli bevételeidet, akkor káros. Ha nyelvtanfolyamot finaszírozol vele, akkor jó ötletnek tűnik.

hackbard.celine 2012.10.23. 12:02:44

@Syztem: "a házak-lakások energiapazarlásának megoldása, amellyel évente több milliárdot dobunk ki az ablakon"
Ha csak ez lenne Magyarország megoldandó problémája, akkor közvetlenül felzárkózhatna Németország mögé.
Ahol épp most szembesültek a villanyköltségek drasztikus megugrásával a Fukishima pánik következményeként. Szuperzöld.
Persze, ez is fontos, de nincs ennél egy pöttyet sürgetőbb megoldandó kérdés? A magyar lakosság 20%-a mennyiségi anémiás, a fiatalok és az idősek körében ez óriási gond!

collateral collector (törölt) 2012.10.23. 12:04:12

@jamesm: ".. Rónának azt hányod a szemére, hogy nincs programja, míg Bajnaié meg most készül, ergo ebben a pillanatban neki sincs..."

Milyen szigorúak a trollok, ha programról van szó! Csak a mostani miniszterelnökön nem kérik számon természetesen, hogy a rabláson/hatalomkoncentráción kívül mégis mit csinál.. Ezért seggfejek a magyarok. Megvárják, amíg orbán befejezi, amit elkezdett.. És közben azon filóznak, h "Bajnai programja nem elég jó..."

0914 2012.10.23. 12:04:28

Dehogy szedi szét cafatokra.... :)
Egy 70 éves ember, aki felülről kezdett el öregedni, hülyeségeket mond, ráadásul gyalázza a nemzeti jelképeinket.
Röviden: egy SENKIHÁZI!

pástétom 2012.10.23. 12:04:53

"...szintén rátolná a magasabb szja-kulcsokat a jobban keresőkre, hogy segítsen a prolikon, csak nyuggerkedvenc szociális demagógia az egész..."

Fröcsögsz, hülyegyerek.

Amúgy Bajnai is visszaállítaná a többkulcsos adót (nagyon helyesen), posztoló: jobb ha lélekben máris megbarátkozol a gondolattal.

champagneM 2012.10.23. 12:04:59

@unionista: most tényleg, tényleg, tényleg?! Miért kell ezt? Világos, hogy a történelemhez nem értesz. Mit vársz?

hackbard.celine 2012.10.23. 12:05:25

@Punxsutawney Mormota: add hozzá a logisztikai költségeket és a vámot, akkor már nem annyira. A Made in EU ráadásul értéknövelő.
Bruttó 94,5e Ft a minimálbér, teljesen versenyképes.

0914 2012.10.23. 12:07:45

@collateral collector: Alapfokú oktatás a parlamentáris demokráciából neked, mind trollnak.
Szóval. Naná, hogy megvárják... Tudod ez egy olyan szisztéma, amelyben a választásokon 4 (azaz négy) évre kap megbízást a győztes. (Egyébként lesz az 8 is - ez most már egyre valószínűbb - majd meglátod... :))

champagneM 2012.10.23. 12:07:57

"azt mondják, hogy a nincs szükség szabad piacra. a kapitalizmus csíráiban létrejött polgárság pedig fogjon össze a feudális elittel. azért, mert az alsóbb néprétegek követelései kielégíthetetlenek."

ez az egyensúly-elmélet tipikusan az az abszolutizmus nyakába varrt, Andersonra, Jánossyra visszavezethető marxista maszlag, amivel a felv. absz.t kategorizálni akarták. Halló, már hosszú évek óta megdőlt!!

collateral collector (törölt) 2012.10.23. 12:10:03

@0914: a "seggfej magyarra" te vagy a tökéletes példa, köszi :)

hackbard.celine 2012.10.23. 12:10:35

@Max Birca - Gondolkodni Próbáló Lény: neked ilyen Marx-Engelsz-Leninsz fétised van?
Mondj már egyetlen konkrétumot, ami releváns és köthető a Marx egyetlen írott mondatához!

Foxtrotty 2012.10.23. 12:10:37

"Bajnai mondja is, hogy kidolgozás alatt állnak, rendben, megvárjuk. "

Leülhetsz fiam, egyes. Bajnainak is, neked meg magyarból is

aum 2012.10.23. 12:11:51

@==T==: 10% jó esetben :(
Nyílván a 90% meggyőzése nem egyszerű feladat, de meg kellene próbálni.
Bokros-csomag kritikájával egyetértek, sok felesleges elem volt a 25 pontban plusz egy ritka gusztustalan politikusi szereplés. Csak emlékeztetésül: Bokros zsebredugott(!) kézzel beszélt a Parlament előtt tüntető diákokhoz.
Ezzel együtt a maga idejében szükséges volt a csomag és elég nyílvánvalóan működött is, beindította a rendszerváltás utáni aranykorszakot.

unionista (törölt) 2012.10.23. 12:13:56

@champagneM:
egyezzünk meg abban, hogy kölcsönösen hülyének tartjuk egymást.

Never 2012.10.23. 12:14:46

@theof: Teljesen egyetértek. Az a baj, hogy az ilyen blogokon tobzódó trollok (amibe a blog íróit is bele kell érteni, tisztelet a kivételnek) soha nem jutnak el oda, hogy egy TED előadást meghallgassanak.

Arra sem jönnek rá, hogy nem ők pottyantottak először spanyolviaszt, tehát minden, amiről most itt mint világújdonság verik a mellüket, már évezredek óta létezik és csak az eszközök változnak, az emberek nem. Ha lenne egy és üdvözítő rendszer, akkor már talán valaki rájött volna (mert korábban sem voltak az emberek hülyébbek, mint most).

Közepes derültséggel szoktam olvasni, hogy magukat liberálisként definiáló emberek egy bevadult inkvizítor hevületével ostoroznak mindenkit, aki nem ért szó szerint együtt a dogmáikkal (amelyek helyenként csak a magukat konzervatívnak gondoló, másik oldali bigottak dogmáinak ellentettjei, de pont akkora hülyeségek). Ennyit a liberális-konzervatív meg jobboldali-baloldali ellentétekről.

Fel kellene végre fogni, hogy kedvenc politikusaink és azok sleppje csak bábok a gazdasági érdekek érvényesítéséhez (és nem csak nálunk, hanem a világ tetszőleges részén, csak éppen az adott nép lelkületétől függő mértékben - nem ér itt Svédországot Nigériával összevetni).

pástétom 2012.10.23. 12:15:28

A többkulcsos adó jelentette növelt adóbevétel az egész nemzetgazdaság számára hasznos. Több pénz jut a közalkalmazottaknak, az iskoláknak, a hátrányos helyzetűeknek, a nyugdíjasoknak (nehéz leírni a szót, te barom?), valamint infrastruktúrális beruházásokra. Szóval mindenre, ami az államnak dolga és kötelessége. Enyhén szólva nem csak a "prolikon" segít.

Aki több pénzt keres, az többet is adózzon - ez még sok jóléti államban (ahol arányaiban sokkal kevesebb a szegény) is alaptétel.

hackbard.celine 2012.10.23. 12:16:19

@Hajós: a működő tőke nem feltétlenül vagyoni. A szellemi tőke legalább akkora (ha nem nagyobb) érték.
Gondolj csak bele: Adam Clarkot kellett Széchenyinek meghívni, mert nem volt olyan hídépítő, aki birtokában lett volna a megfelelő tudásnak. Ma egy tér viseli a nevét.
Nem gondolom, hogy Bill Gates tér lesz hamarosan, de Steve Jobs szobor már ma is áll Budapesten.
Ők a mai Clark Árámok.
A tudás alapú társadalomé a jövő, a kormány pedig épp lerombolja az oktatást.
Vissza a középkorba, zselléreken uralkodni egyszerűbb, mint kiművelt emberfőkön.

Pan Modry 2012.10.23. 12:17:47

@pástétom:

"Aki több pénzt keres, az többet is adózzon - ez még sok jóléti államban (ahol arányaiban sokkal kevesebb a szegény) is alaptétel"

Kiskomam, ez az egykulcsosnal is igy van, aki tobbet keres, tobbet fizet... ...altalanos iskola harmadik vagy negyedik osztaly...

Leulhetsz fiam, egyes....

windex 2012.10.23. 12:20:08

@==T==: bokrost járait levennéd? elég rosszul tennéd, még jó, hogy nem egyszemélyes döntés, hogy ki a jó közgazda :-)

==T== 2012.10.23. 12:20:52

@aum: Szerintem nem működött. Ugyanis bár mint áht renbehozó megoldás, rövid távon bevált, de egyrészt annak a gazdasági modellnek - nevezetesen a külföldi működő tőkére alapozott modellnek - ágyazott meg, ami bár rövid távon eredményesnek tűnt, mára már szvsz egyértelműen a további fejlődésünk gátja lett, ugyanis a Bokros utáni 5/6 év leteltével a modell a repatriált tőkejövedelmek miatt már masszívan deficites külforgalmi mérleghez vezetett. Nem véletlenül nőtt meg 2002 után az államadósság. Abban a közalkalmazotti béremelésnek volt a legkisebb szerepe. Nem véletlenül írta azt Róna is több helyen, hogy a külföldi működő tőkére nem lehet gazdaságot alapozni, mert hosszú távon az nem tudja kitermelni még az általa igénybe vett dolgozók képzési és eü költségeit sem.

Az sem szabad elfeledni, hogy Bokrosék bevételi oldalába masszívan benne volt a nem túl jól sikerült energetikai privatizáció.

hackbard.celine 2012.10.23. 12:22:31

@Pan Modry: Franciahonban 70% adó terheli az 1 millió EUR feletti jövedelmet. Labanc szomszédainknál progresszív adózás honos igencsak magas kulcsokkal.
Büdös komcsik, csak így lehet.
Agyadat azért használod néha arra is, amire való?

champagneM 2012.10.23. 12:24:17

@unionista: te vagy az, aki nem tudja mivel is hasonlítja össze az Orbán-rezsimet, te mozgósítod itt a felületes, rég elavult középiskolai történelemtudásodat. És még azt sem vetted észre, hogy elkövettem egy bakit..:) De az agyalágyult akkor sem én vagyok. Vagy inkább bután merész vagy. Ami nagyobb baj, hogy magabiztos.:(

==T== 2012.10.23. 12:25:35

@windex: Bokrost leírtam, hogy miért, Járait pedig azért, mert jegybankelnökként masszívan asszisztált a forint árfolyam és a kamatszint magasan tartásához, ami egyfelől eléggé kinyírta a hazai kkv szektor jelentős részét és az exportőröket + hozzájárult a devizás adóssághoz.

Persze nem elsősorban az ő sara volt, de asszisztált hozzá. Fel kellett volna állnia, és azt mondani, hogy én ehhez nem adom a nevem.

Még valami.

a jelenlegi magyar helyzet távolról sem egy klasszikus válsághelyzet. itt egyszerre van minden. Adósságválság, devizaproblémák, gazdasági stagnálás, bizalmi válság, demográfiai válság és társadalmi válság és politikai válság. Ráadásul igen kevés olyan fix pont van, amire alapozni lehetne. Sem belföldön, sem külföldön.

Itt a hagyományos, orthodox receptek nem fognak működni, ebből kifolyólag szvsz egyetlen mainstreamnek mondott erő sem alkalmas arra, hogy ebből a helyzetből, ebből a negatív spirálból kivezesse az országot.

Pan Modry 2012.10.23. 12:25:56

@hackbard.celine:

OK, akkor legyen progressziv ado itt is felolem...

Mondjuk evi 50 ezer euro felett legyen az szja 25%. evi 150 ezer euro felett meg 35%

Igy oromkodhetnek egyet majd a prolik!!!

hackbard.celine 2012.10.23. 12:25:59

@==T==: 2000-ben indult a matocsyzmus a kamattámogatott hitelből fogyasztás alapú növekedés elméletével!
Hellóka, 1500 Mrd Ft volt a költségvetési kiadás csak 2002 és 2007 között az Állami Számvevőszék szerint - kimutatható valós gazdasági előnyök nélkül!

unionista (törölt) 2012.10.23. 12:27:19

@7tom:
róna azt mondja, hogy ennyi az összes tőketörlesztés és kamatkiadás. nem csak az államé, hanem a háztartásoké, a vállalatoké együttesen. a forintgazdaságnak ennyi pénzt kell behordani a bankba. és ezt a terhet az ország nem viseli el. ebből így sehogy se lesz versenyképes gazdaság.

==T== 2012.10.23. 12:28:08

@hackbard.celine: 1 millió euró (gondolom éves szinten)azért elég sok, majd 300 millió forint (24 millió/hó, ennek kellenére a 70%-os kulcs igen gáz, szvsz a legtöbben meg is oldják, hogy ne otthon adózzák le.

A hazai balosaink viszont szerintem nem 300/24 millió forintnál húznák meg a határt, de még csak nem is a tizedénél, hanem szvsz már havi 4-500 eFt bruttónál.

pástétom 2012.10.23. 12:28:22

@Pan Modry: Ne csak ugyanazzal az adókulcsal fizessen nominálisan többet, fizessen nagyobb százalékot. Ha pedig ez nem tetszik, takarodsz az országból.

==T== 2012.10.23. 12:31:05

@hackbard.celine: azért az akkori támogatott hitelezés még forint alapon ment, és fenntartható volt, hiszen az állam a pénz nagyrészét igen gyorsan visszakapta a különféle adókból, járulákokból, illetékekből.

Az az 1500 mrd gondolom bruttó kiadás volt, vond le a felét, az lehetett a nettó. És ezt oszd el 5-el, hogy megkapd az éveset. Ez lehetett ugye 150mrd/év.

Ráadásul ez azért volt ilyen sok, mert a szocik alatt rendre nagy volt a deficit, és ezért magasan kellett tartani a kamatot. Normális államháztartással ez fele ennyi sem lett volna.

És milyen jól jártunk a helyére bejött devizahitelekkel ugye?

hackbard.celine 2012.10.23. 12:31:24

@==T==: Bokrost lehet fikázni, ma már tankönyvi példa, hogy hogyan kell JÓL csinálni. Ők (a jegybankkal karöltve) simán megszopatták az akkori IMF-et, de az ország és a gazdaság érdekében. Az idő őket igazolta!
Járai egy kretén. Szintén tankönyvi példa, hogy jegybankárkodni bárhogy csak ÍGY NE!

egyjózsi 2012.10.23. 12:32:15

Jó! Ennyi! Bajnai ok.

==T== 2012.10.23. 12:33:53

@hackbard.celine: melyik tankönyvben példa? Mert nekem két közgazdasági diplomám van, de egyikben sem találkoztam vele.

nem várt fordulat 2012.10.23. 12:37:09

@Pan Modry: ez nem új keletű gondolat, és a megoldás is meg van rá, egy mindentudás egyetemében szépen ki is fejtették.

zöld bankok kezit csókolom. azaz, hogy a lakó hitelt vesz fel, szépen leszigeteli azt a tetőteret (kádár kockák), nyílászárókat, és megspórolt energia árából fizeti vissza a banknak a hitelt. ez kb. 3-5 év alatt megtérül, utána pedig nyereség.

a másik amit Róna mondott még, és szerintem ebben is igaza van, hogy a vízgazdálkodásunk valami eszméletlen pocsék. Mert, hogy van az, hogy gyakorlatilag tencsilliárd köbméter vizet csak úgy hagyunk keresztülfolyni az országon, és nem csinálunk vele semmit.

Itt sírunk, hogy aszály van, közben meg hagyjuk elfolyni a vizet.

Én bírom Rónát, okosakat szokott mondani, látja az összefüggéseket, vannak válaszai is, legalább is ami riportokat én láttam, ott mindig mondott alternatívát.

Miniszeternek én sem tudom elképzelni, esetleg tanácsadónak.

nem várt fordulat 2012.10.23. 12:38:39

@karacsi_maci: ja, és a fentiek egyrészt mind beruházások, ami egy csomó munkahelyet teremet, ezen kívül pedig mivel rövid - középtávon megtérülnek, viszonylag hamar lehet a nyereséget fogyasztás formájában visszaforgatni a gazdaságba.

2012.10.23. 12:39:31

Ha Bajnai valóban komolyan veszi a munkáját, akkor talán meg kellene hallgatnia Róna véleményét is. Szerintem nem arról szól a történet, hogy ki a legmegfelelőbb személy a bal oldal élére, hanem arról, hogy melyik a legjobb elképzelés, és melyik a legjobb megoldás.

Kettőjük között az a különbség, hogy Bajnai már be van ágyazva a pártba, míg Róna inkább csak egy külsős, akit elég gyakran felkérnek véleménynyilvánításra.

hackbard.celine 2012.10.23. 12:42:41

@==T==: kb. 300 Mrd volt a legnagyobb éves kiadás kamattámogatásra. Az akkori GDP 1,5%-a!
Miért is volt erre szükség?
Ha belegondolsz az elemi közgazdaságtani folyamatokba: a kereslet gerjesztette kínálat felveri az árakat.
1999 vége és 2001 között csak Bp-n egy 100%-os árrobbanás volt az ingatlanpiacon! Miért? Az olcsó államilag kamattámogatott hitelek miatt!
Az olcsó hitelek iránti igényt a bankszféra igyekezett kiszolgálni újabb termékekkel, de már magasabb (irreális) hitelfedezeti értéken.
Ez egy kib@szott lufi volt. Ki is indította el?
Na ezen kéne elgondolkozni, hogy szürke egérke vagy épp patkányka akarsz lenni a Matocsyzmus kísérleti lombikjában?
Eddig semmi nem vált be abból amit ez a jóképességű fidesznyik kitalált.
Járai felelőssége kétségtelen, a 12,5% alapkamat és a felszabadított lakossági devizahitelezés az ő műve. Emlékeztető: Járai jegybank elnöksége előtt kizárólag jogi személy (vállalkozás) vehetett fel termelő eszközre devizahitelt!

Csetepaté márki 2012.10.23. 12:46:25

Es hol volt Rona Peter, ez a marha okos ember a pannonpuma ugräläsa meg a minketirigyelegeszeuropa idejen?
Bajnait tudjuk...es ez a zseni?

unionista (törölt) 2012.10.23. 12:46:48

@champagneM:
oké, akkor definiáld már, hogy mi a kapitalizmus. szerintem a szabad tőkepiac. mutasd már meg, hogy hol akart ilyet mária terézia? mitől volt ő kapitalista? ókorban is volt piac. de nem volt kapitalizmus.

egy_mérnök 2012.10.23. 12:48:54

@Syztem: Ajánlom az emlékezetes Róna-Bauer vitát (youtube-on megvan), és ezt a mondatot: "Magyarországon olyan beszélnek közgazdaságról, akik még életükben nem vezettek el egy vállalatot."
.....................

Én ennél továbbmennék: Magyarországon olyan beszélnek közgazdaságról, akik még életükben nem dolgoztak versenyszférában.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.23. 12:51:03

@hackbard.celine:

Rónai szélsőbalos marxista gazdasági elképzelései leginkább a Fidesz és a Jobbik eszméihez állnak közel. Ez nem elég neked?

Reszelő Aladár 2012.10.23. 12:51:07

Azért mit ki kell állni ennek a kormánynak az alacsony adókulcsok miatt... Hogy tömegek követelnek megszorítást és adóemelést.
A ballibel tudják hogyan kell a bizalmat visszaállítani: mivel ők mérgeznek folyamatosan külföldön, csak simán abba kell hagyni.
Ugyanakkor fel kell hívni a külföld figyelmét a nemzetközni összevetésben kiemelkedően magas alapkamatra. Az országkockázat alacsony lesz, mivel ballibsik a demokrácia letéteméynesei, és emmiat nem lesz nemzetközi bonyodalom. Kockázatmentes 7-8-9-10%.
Ha beüt a krach, mert elszad a hiány 8% fölé, és évekig nem lesz növekedés, akkor ebédszünetben meg tudnak majd állapodni az IMF-el: 30-40 milliárd € 6% kamatra, ha nem elég kérnek még.
Aztán amikor vissza kéne fizetni, akkor kikapnak 2018-ban, és jön megint Orbán: "Viktor, 7,9 a hiány, 100 milliárdal lógunk az IMF-nek. Jó munkát"!

hackbard.celine 2012.10.23. 12:51:23

@karacsi_maci: ez a víz izé valami új nemzeti fétis? Elviszik a vízvagyont a tuggyukkik? Megírta az mno?
Víz nem ered Magyarországon, csak 99%-ban keresztül folyik.
Nemzetközi szerződések szabályozzák a felhasználhatóságot.
Az Orbán kormány felelőssége, hogy egy sültbolondot sikerült találni államtitkárnak, aki a Búbos banka körön kívül nem lát át a saját orbánizmusán.
Illés Zoltán szerint öntözni kell, akkor nem lesz akkora az aszálykár.
Hello, Zozó! Eső után köpönyeg? Nem lehetett volna előre gondolkozni és nem leépíteni a vízgazdálkodást és nem haverokkal, ismerős titkárnőkkel feltölteni a szakmai helyeket?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.23. 12:52:15

@Kukoricajancsi:

"Ha Bajnai valóban komolyan veszi a munkáját, akkor talán meg kellene hallgatnia Róna véleményét is."

Ezzel az erővel akkor hallgassa meg Vona és Orbán véleményét is, nincs csak különbség.

Kombi 2012.10.23. 12:54:39

Akkor még pozitív vagyok, ha ezt mondom.
"Egyik kutya,a másik eb"

csavari 2012.10.23. 12:55:01

Mitől lenne más a róna elvtárs amikor ugyanabba az iskolába járt, nőtt fel min az antal, D209, hóbagoly, libajnai, gyúrcsótány és orsós likud vitya? Egyforma söpredék mindegyik, az égvilágon semmi különbség nincs közöttük, maximum az aljasságuk fokán lehet vitatkozni!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.23. 12:55:04

@pástétom: @Pan Modry:

Az Egyesült Magyar Baloldali-Jobboldali Nemzeti Szociális Demagóg Kisember Párt programjából az adózási rész:

Átlagbérig az adó: 0 %.
Átlagbér duplájáig: 10 %.
Átlagbér triplájáig: 25 %.
Átlagbér ötszöröséig: 50 %.
Az új BTK szerint az átlagbér ötszörésénél többet keresni bűncselekmény. Így az ilyeneknél teljes vagyonelkobzás jár nyilvános megkorbácsolás után.
Éljen Marx és Lenin!

2012.10.23. 12:59:53

Az olthatatlan Gyurcsány-Bajnai szerelem sosem múlik el... (meghatódott könnycseppmorzsolás) Bajnai a megújulás reménye, mi!? :DDDD

"Saját, kétnapos nyári fesztivált szervez Gyurcsány Ferenc új pártja, a Demokratikus Koalíció. A gyulai Kobak Klubbal összefogva szervezett Demokrácia sziget fellépői közt ott lesz Bajnai Gordon volt miniszterelnök is, aki sztárszerepben, közvetlenül a megnyitó után tarthatja meg hetven perces előadását. (...)
A program legnagyobb meglepetése feltétlenül Bajnai Gordon és legközelebbi munkatársai* ilyen mértékű szereplése. Bajnai a miniszterelnöksége után egyéves pihenőt tartott, tavaly tért vissza a közéletbe a Haza és Haladás megalapításával. Az alapítvány sokáig távolságot tartott a többi politikai szervezettől, főleg Gyurcsány Ferenctől. Ám Bajnai szerdán megjelent a Demokratikus Koalíció a Horthy-rendszerről tartott konferenciáján is. A július 13-14-i Demokrácia szigeten való szereplés még hangsúlyosabban jelzi a KÖZELEDÉST." (2012. jún.)

*Oszkó Péter, Szigetvári Viktor

index.hu/belfold/2012/06/28/szigetel_a_gyurcsanyista_baloldal_is/

hackbard.celine 2012.10.23. 13:00:55

@Max Birca - Gondolkodni Próbáló Lény: A Párt le is írta. Törvénybe. 2 millió felett 98% adó. Visszamenőleg. Alkotmánybíróságilag kiherélve.
És voltak mindig az egyenlőbbek: Szijjártó Petikére nem vonatkozott.
Hipp-hopp azóta eltűnt a korlát.
De ehhez semmi köze Marxnak és Leninnek, ez sima Sztálinista bolsevik attitüd.

nem várt fordulat 2012.10.23. 13:01:40

@hackbard.celine: "ez a víz izé valami új nemzeti fétis? Elviszik a vízvagyont a tuggyukkik? Megírta az mno?"

mellélőttél, nem, vagy csak nagyon ritkán olvasok magyar nemzetet.

és nem, nem új fétis, itt vagyunk a kárpátmedencében, rengeteg vizünk van, csak szarunk ki- felhasználni.

nem hiszem, hogy bármilyen nemzetközi egyezmény tiltaná, hogy esetleg öntözzük a szántóinkat, ahogy teszik azt a legtöbb europai országban.

Never 2012.10.23. 13:02:26

@hackbard.celine: A vízvagyon nem az, ami átfolyik, hanem ami artézi vízként a mélyben van. A Magyarország alatti - szennyezetlen - vízvagyon nem kicsi és abban - kivételesen - igaza van a kormánynak, hogy védeni kell. A "hogyan" a nagy kérdés, mert szerintem nem védelem az, ha a külföldi oligarcha helyett a magyar oligarcha kapja meg...

zajos1 2012.10.23. 13:02:34

Na mi van, Bajnai már is a levesben, elő az újabb bábút?

2012.10.23. 13:05:03

@Zalán Király: a legbájosabb az, hogy utána azt állították, hogy öööö.... izé.... nem tudták, hogy a DK rendezvénye a Dem. Sziget. :DDDD

padisah 2012.10.23. 13:07:33

@unionista: sok jó meglátásod van, gratula

hackbard.celine 2012.10.23. 13:08:08

@Zalán Király: a Horthy restauráció elutasítása nem DK vagy Bajnai ügy. Minden második magyar rokona a Don-kanyarban veszett oda egy értelmetlen, szervilis politikai konglomerátum következményeként.
Tanulni kéne a történelemből, Horthy példája kiválóan mutatja az államfői alkalmatlanságot. Sólyom kb. pont ennyire volt inkompetens. Ráadásul már papírja is van róla.

padisah 2012.10.23. 13:16:48

Róna első megszólalásait nagy figyelemmel kísértem, mert kritizálni merészelte az akkor még Járai vezette jegybankot. Izgatottan vártam a konkrétumot, hogy mégis miben hibázott a jegybank, mit csinált rosszul. Ezt ugye azért tettem, mert nekem is van egy fixa ideám hogy elég sok hibát elkövetett, és kíváncsi voltam ugyanezt hallom-e vissza.

A kínos meglepetés az volt, hogy ez egyszerűen nem derült ki. Azt sokszor, lassan, tagoltan elmondta hogy hibázott. Az nem hogy miben. Nem volt konkrétum.

Ez sajnos a több megszólalására is jellemző. Nagyon kritizálja a jelenlegi gazdaságpolitkát, és azt is jobbára konkrétumok nélkül teszi, vagy elismétli a médiában már sokszor elmondott lózungokat. Sajnos nem tudom előremutató szereplőnek látni.

Az összehasonlítás másik ága, Bajnai, abból a szempontból jó csere lenne, hogy ő egy kb. bizonyított válságmanager. Mivel most válság van, sokkal jobb egy válságmanager mint egy lánglelkű népvezér, vagy egy próféta. Másfelől, ő mégiscsak baloldali jelölt, és nem képes a baloldal eredendően marxista, ebből fakadóan állam és újraelosztás centrikus világképéből kiszakadni.
Ha létezne Magyarországon valódi jobboldaliság, a szó gazdaságpolitikai értelmében, akkor abba remekül belepasszolna a tőkepártiság, és azzal Bajnai is. De ilyen nincs, akik esetleg miniszterelnököt csinálnának belőle, azok nem fogják arra felhatalmazni, hogy struktúrális átalakulások révén az ország levetkőzze a marxista hagyományokat, hanem helyette menetelés lesz vissza a foglalkoztatottságot és adófizetési morált romboló, egyre extrémebb újraelosztást megvalósító baloldali modellekhez.

2012.10.23. 13:16:50

@hackbard.celine: ááá, nem, nem, Bajnai nem kapcsolatokat épít, nem reprezentál a neki megfelelő helyeken, nem a gyurcsányistákkal jópofizik, hanem mivel rögeszméje a Kormányzó és a Don-kanyar, minden Horthy-konferenciára eljár (haha, eddig miért nem láttuk egyiken sem, ezt kivéve?:). Természetesen mindezt a szakmai érdeklődés jegyében.:DDD
Te tényleg olyan hülye vagy, mint amilyennek látszol?:PPP

hackbard.celine 2012.10.23. 13:17:58

@karacsi_maci: nekem nem okoz gondot elnézést kérni, ha félreérthető voltam.
Elnézést kérek.
Provokatívan fogalmaztam, mert rendkívül bosszant, hogy a rendelkezésre álló erőforrásainkat (legyen az akár víz vagy bármi) idiótákra bízzák, akiknek a hűség és a Párt előbbre való, mint az ország és a gazdaság érdeke.
A Tisza mellett nőttem fel, a csatornák mentén bicikliztem kölyök koromban, a Keleti-főcsatorna egész Hajdú-Biharban az éltető erő volt a mezőgazdaságban.
Ne haragudj, de nem tudok objektív, érzelemmentes kommentet írni, amikor látom így soktíz év távlatából, hogyan okoz százmilliárdos aszálykárt egy párthű idióta.

hackbard.celine 2012.10.23. 13:20:40

@Zalán Király: 5 év múlva térjünk vissza arra, hogy az orbánista vagy a gyurcsányista a nagyobb szitokszó. :)

hondamonda 2012.10.23. 13:22:43

@pástétom: Majd ha eltakarodunk, akkor megnezheted az orszagot.

bgp 2012.10.23. 13:23:39

@Anti Anyag: Mert a NER egy jól összerakott mutyirendszer :D Valóban.

na4 2012.10.23. 13:25:47

Róna (és általában a közgazdászok) sok baromságot összehordanak. A közgazdászok mindig arról beszélnek mit kellene tenni (persze sokszor egymásnak teljesen ellentmondóan), de tenni nem tesznek semmit. Termelni, alkotni, exportálni nem tudnak, az mindig szegény nűszakiakra marad :-(

hackbard.celine 2012.10.23. 13:28:35

@Never: vízvagyon. Ez a szó eleve értelmezhetetlen.
A Föld tömegének 1%-a víz, felszínének 67%-át borítja.
Az édesvíz készletek felhasználhatósága, a csatornázás meg a rómaiak óta inkább egy civilizációs kérdés, nem politikai.
Politikai kérdés Szudánban. De ott a Nílus vízkészletét írják újra.
A Kárpát-medencében? A Bős-Nagymaros volt az utolsó lefutott kör. Tényleg, honnan tájékozódsz?

nem várt fordulat 2012.10.23. 13:31:29

@hackbard.celine: akkor ezek szerint egy nyelvet beszélünk, a kirohanásodért meg ne kérj elnézést, én is gyakran húzom fel magam :) további szép napot.

amúgy azért az is érdekes számomra, hogy amikor bőség van, akkor tolunk mindent exportra, véletlen sem teszünk el az ínségesebb időkre (hely van rá, nem egy silót húztam fel pár éve nyáron EU-s támogatásokból), vagy legalább egy kis pénzt valami alapba, amikor meg jön a baj, akkor minden gazdja tartja a markát.

de mint mondtam, ez csak érdekes számomra, nem vagyok mezőgazdász, vagy ebből élő.

2012.10.23. 13:32:13

@hackbard.celine: igen, össze kell ezt mérni, lúzer.:)

nem várt fordulat 2012.10.23. 13:32:58

@na4: építhetsz te világbajnok hidakat a dunára, akár 450 -et is, csak budapesten, ha kutya nem közlekedik rajta .)

moophlander 2012.10.23. 13:34:38

@hackbard.celine: A Bokros féle megoldás csak az egyik út volt! Lett volna jobb megoldás is, csak az nem kedvezett a "exkommunisták" befektetéseinek! Szükség volt tenni valamit ez kétségtelen, de ez volt a legrosszabb amit lehetett! A Lengyeleknél is ugyan így elbaltázta! Csak balról mondják nálunk, hogy jó volt! Persze, mert őket szolgálta ki!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.23. 13:38:11

@hackbard.celine:

Sztálin hű marxista volt, azaz meg is találtad a kapcsolatot.

hackbard.celine 2012.10.23. 13:42:45

@moophlander: a Bokros-féle megoldás egy reális válasz volt az Antall-féle idealizált (valóságtól elrugaszkodott) kormányzás társadalmi és gazdasági kárainak enyhítésére.
Akkor épp nekem sem tetszett.
De a történelem beigazolta.
Ezen kár rugózni, ma már tény.

tarackos 2012.10.23. 13:44:46

@Pan Modry: Nem nem felejtette el. Ez a "munkahelyvédelmi" szuperterv kapcsán vetődött fel annak kapcsán mondta, hogy ő mire költené az erre betervezett pénzt: energiatakarékosság, árvízvédelem-öntözés. Abból fizetné amit a munkahelyvédelemre költenének.

Te is leülhetsz fiam...;)

sörci 2012.10.23. 13:47:53

A gyászoló családok nem felejtik el bajnait!

hackbard.celine 2012.10.23. 13:49:02

@Max Birca - Gondolkodni Próbáló Lény: ezen az alapon apád fasza is marxista, de már komolyan!
Nem a filozófiai eszmék ártalmasak, hanem egyes személyek, akik felkent küldetéstudatos messiásnak hazudják magukat. És erre építik fel a vallásos egypártrendszerüket.
Az olvasatodban antisztálinisták, azaz trockisták és mensevikek vagyunk mindazok, akik nem hazudják magukat nemzetinek, polgárinak. Itt a modern narancsbolsevizmusban.
Remélem, átmegy.

Steve123 2012.10.23. 13:50:45

@pástétom: "A többkulcsos adó jelentette növelt adóbevétel az egész nemzetgazdaság számára hasznos. Szóval mindenre, ami az államnak dolga és kötelessége. Enyhén szólva nem csak a "prolikon" segít. Aki több pénzt keres, az többet is adózzon - ez még sok jóléti államban (ahol arányaiban sokkal kevesebb a szegény) is alaptétel."

Miért hiszi mindenki, hogy a többkulcsos adórendszer, majd mindent megold? Elfelejtettük, hogy hány évig eszerint éltünk és mégsem volt jó?
Itt egy érdekes bejegyzés ezzel kapcsolatban.

kerdezzbatran.blog.hu/2012/09/19/60_adot_a_gazdagoknak_sixty_not_sixteen

A több kulcsot propagálok, mind úgy érzik, hogy persze fizessenek csak a gazdagok (azaz nem én). Ez ugyanolyan gondolkodás, mint hogy fizessenek a bankárok, a multik, az energiaszolgáltatók (azaz nem én). Adózni mindenkinek kell! Ez elvi kérdés! 0%-os adóért, 0 utat, oktatást, rendőrséget várjon az adózó! Valamit, valamiért! Mellesleg az egykulcsos adó is inkább szociálisan érzékeny, mint igazságos. Az igazságos a tételes adó lenne, mindenkinek ugyanazt az összeget kell fizetni, és azért ugyanazt a kapja! Én is együttérző vagyok ezért nem fáj (annyira) a százalékos adózás, de azt rühelem, hogy ezután még azt mondják, hogy legyek még érzékenyebb.

Steve123 2012.10.23. 13:51:32

kerdezzbatran.blog.hu/2012/09/19/60_adot_a_gazdagoknak_sixty_not_sixteen

2012.10.23. 13:52:42

@Max Birca - Gondolkodni Próbáló Lény:

Vona egy vicckategória, odáig terjed a tudása, hogy a cigányok büdösek, és a zsidók szeretik a pénzt, de a gyakorlatban csak egy NATO bombázást tudnának összehozni, hacsak nem ők is megélhetési politikusok, és a felét sem gondolják komolyan annak, amit mondanak.

Orbán verzióját, és véleményét már sikerült a gyakorlatban is megismerni. Érzelmileg elfogultak, és konteósok előnyben.

Bajnai pedig az előző kormány Kuszaszeműje, ezért ha tényleg újra be szeretne ülni a bársonyszékbe, akkor a minimum az, hogy szembenéz önmagával, és átértékel bizonyos dolgokat. Ha csak annyit tud majd felmutatni, hogy a 'kurvaanyádOrbán', akkor sajnos azt kellesz gondolnom, hogy már megint a kapussal akarják a tizenegyest berúgatni.

Adalberto Gellenzeeri 2012.10.23. 14:05:29

Azért jó, hogy Bajnai felbukkant, mert most lehet a fidesznyik unortodoxia mellett más gazdasági alternatívákról is vitatkozni. Normálisan. Mint ahogy itt is van jónéhány érdemes gondolat a jövőről. Persze vannak libázók és hasonlók, de ők ugye a potyadék. Bajnaival eljött a reális alternatívák ütköztetésének ideje. És ez nagyon jó. A fityisz gazdaságpolitikája nem alternatíva sem a jelenre, sem a jövőre vonatkoztatva.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.23. 14:08:14

@hackbard.celine:

"ezen az alapon apád fasza is marxista, de már komolyan!"

Nem éppen. A marxizmus egy ideológia. Vannak ismérvei.

"Nem a filozófiai eszmék ártalmasak,"

De igen. Vannak filozófiai eszmék, melyek magukban is ártalmásak. Az egyik ilyen a marxizmus.

"hanem egyes személyek, akik felkent küldetéstudatos messiásnak hazudják magukat."

Ilyenből sok van. S akkor válnak különösen károssá, ha van mögöttük egy káros ideológia is.

"És erre építik fel a vallásos egypártrendszerüket."

Igen, mint a marxisták.

"Az olvasatodban antisztálinisták, azaz trockisták és mensevikek vagyunk mindazok, akik nem hazudják magukat nemzetinek, polgárinak."

A menysevik az eleve antileninista, sőt mai kifejezéssel antimarxista is. A trockista pedig a leninizmus egy mellékága. Mi köze ennek a nemzetihez, a polgárihoz?

"Itt a modern narancsbolsevizmusban. Remélem, átmegy."

Nem értem ezt a mondatodat.

roki 2012.10.23. 14:09:13

@karacsi_maci:

Róna gondolata az építőipar, szigetelésen keresztül történő közeljövőbeli felpörgetéséről helytelen. Ha így történne, akkor soha sem lehetne kiüldözni ebből a szektorból az elmúlt két évtizedben odamenekült, amúgy jó képességű 'középosztálybeli' humán tőkét, ami viszont az építőiparnál modernebb szektorokból hiányzik a további fejlődéshez.
Az elmúlt 2-3 ciklus során a különféle eszközökkel felzárkózásnak indított cigányok azok, akik feltehetőleg az építőipari szakmákat képesek lennének elsajátítani, művelni és a szektorból származó jövedelmi alapokon a következő generáció számára megteremteni a civilizációs továbbfejlődéshez a feltételeket.

zajos1 2012.10.23. 14:09:36

@Adalberto Gellenzeeri: Miért, Bajnaié az volt, hova lett egy év alatt se az imf hitel kétharmada amit Bajni kért?

ezu 2012.10.23. 14:10:24

Meg akkor is okosat mondott, amikor a végül megvalósultnál egy-másfél százalékkal kisebb GDP növekedést jósolt, 2011-re. Csupa jóindulatból, biztos.:))

nem várt fordulat 2012.10.23. 14:14:26

@roki: szerintem itt az a baj, hogy nincsenek ilyen zöld bankok. gondolj bele, ha van mondjuk alsó hangon 100 000 ilyen kádárkocka, és egyesével 2M forint mondjuk a felújításuk, az mekkora összeg, még ha csak a fele is jön be a gazdaságba.

mellesleg nem látok ellentmondást aközött amit te mondasz, és aközött, amit én. Azaz nem én, és nem csak Róna mondja ezt, mondom, minden tudás egyeteme, kerekasztal beszélgetés.

Ma az energiában van a legtöbb pénz. Itt már csak egy kis lökés kéne, hogy ilyen zöld bankok, beruházásáok létrejöjjenek. Azonban mivel ez egy egy cikluson túlívelő dolog, nos, tudjuk, a mostani kormánynak az ilyenekről mik az elképzelései, ha csak nem az oktatás rombadöntéséről van szó.

hackbard.celine 2012.10.23. 14:47:01

@Max Birca - Gondolkodni Próbáló Lény: megértem, hogy számodra mentális kihívást jelent az egyes izmusok közötti értelmezésbeli különbség.
De attól még nem lesz igazad.
A marxizmust címkézésként használod, többnyire alaptalanul.

2012.10.23. 14:55:41

@hackbard.celine: elvakultként mit ülsz itt, lemaradsz kulkajancsiról meg nyakópistáról (smsben írta, hogy éppen most tart oda) a szabadsajtó úton.

hackbard.celine 2012.10.23. 14:59:22

Zalán Király 0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

champagneM 2012.10.23. 14:59:58

@hackbard.celine: és mi? fészbukról kapcsolódom

champagneM 2012.10.23. 15:01:11

@champagneM: de lehet ez is, nekem mindegy
szóval mi a szart ülsz itt?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.23. 15:01:15

@hackbard.celine:

Sajnos igazam van, bár szeretném, ha ez nem így lenne.

S cimkézni csak akkor szoktam, ha erre indok van. Pl. bevallom: a marxistákat jellemzően "marxista" cimkével látom el, bár igazad van, cimkézhetném őket "málnalekvár" cimkével is, csak ennek nem igazán látom az értelmét.

hackbard.celine 2012.10.23. 15:11:30

@Max Birca - Gondolkodni Próbáló Lény: ha igazad lenne, nem lenne egyetlen Karl Marx Strasse Németországban. Nem lenne Lenin szobor Oroszországban.
A szubjektív igazságod nem örökérvényű és nem univerzális, legfeljebb a saját mikrovalóságodra érvényes.
Hitler szobor sehol nincs, ahogy Sztálin szobor sincs.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.23. 15:27:18

@hackbard.celine:

Nyugaton Marx az eszmetörténet egyik nagy alakja. Nem politikus. Így lehetnek szobrai, közterületelnevezései. Keleten ellenben ki is próbáltuk Marx eszméit, így más a hozzáállás. Ilyen egyszerű ez.

Lenin szobor azért van, mert nem rombolták le az összeset a kommunizmus bukásakor.

Sztálin szobor azért nincs, mert az összeset lerombolták Sztálin halála után.

www.essexcountystandard.co.uk/search/4216206.Colchester__Stalin_should_stay_/

luis5 2012.10.23. 15:36:15

@hackbard.celine: ez a francia baloldal egyik megvalósult ígérete volt. Kíváncsi vagyok 2013-ban hány francia fog keresni hivatalosan 1 M €-t. Szvsz csak a francia szocik néhány prominense, de csak fügefalevélként. A többiek menni offshore+Monaco.

2012.10.23. 15:52:19

A mentális deficit valóban megvan, sületlenségeket beszélsz, barátom. Az LMP és Róna nem egymás faszát szopja, te tájékozatlan köcsög, hogy stílben maradjunk, hanem egymást képviselik. Nemcsak az MNB-be javasolta, de Róna az LMP alapítványának, az Ökopolisznak a társelnöke. Például.

Aztán az LMP programját azzal negligálod, hogy 45% a legfelső kulcsa? Faszikám, te teljesen meg vagy zakkanva. Itt a szomszédban Ausztriában 50% a legfelső kulcs és a többi is jóval magasabb az LMP által javasoltnál. Ezenkívül több tucat fejlett ország van, ahol még magasabb adókulcsok vannak. Franciaországban egyenesen 75%-ot akarnak bevezetni.

Úgyhogy hátrább az agarakkal, kispofám.

Never 2012.10.23. 16:20:19

@hackbard.celine: "vízvagyon. Ez a szó eleve értelmezhetetlen.
A Föld tömegének 1%-a víz, felszínének 67%-át borítja."

FACEPALM... pontosabban:

robinbrown.co.uk/wp-content/uploads/2012/02/double-facepalm1.jpg

Nem gondolom, hogy ezt pontosan átgondoltad, mielőtt leírtad. Egy közepes guglizás és nem írtál volna ilyen - hogy is mondjam - megalapozatlanságot... (szép szó, most csináltam! :)

hiénaf1 2012.10.23. 16:35:36

Nem mondom, nem semmi, hogy egy nemzetközileg elismert szaktekintélyről ilyen stílusban, még egyszer mondom, STÍLUSBAN merészel beszélni egy ilyen kis szaros seggű, nyavajás senki. Ezektől a jellemzően májer-trendi-blogger, tarkamagyar szófordulatoktól, mint pl: "és egészében szarta volna le a Haza és Haladás eddigi elemzéseit, akkor is tudhatná, hogy nem egyszerűen a multik seggének tövig nyalásáról szól a terv, valamint a lófasz hozzáadott értékű bérmunka erősítéséről,"alapból hány minden civilizált ember, de az, hogy ezt egy olyan régivágású, jólszituált, minden esetben udvarias emberrel szemben engeded meg, akinek ráadásul még a krömpiszkáig sem érsz fel, az gyalázatos jellemről árulkodik.

Szevasztok 2012.10.23. 16:35:54

Teljesen más képességekre van szüksége egy professzornak, egy menedzsernek és egy gazdaságpolitikusnak.

Lehet valaki egy közgazdasági zseni elméletben, de ettől még a gyakorlatban (piacgazdaságban menedzser; társadalomban gazdaságpolitikus) nem feltétlenül fog jól teljesíteni.

Húsleves 2012.10.23. 16:51:46

"Fasza lenne tehát, ha Bajnai cuccát valamivel össze lehetne hasonlítani"
Hasonlítsd össze egy darab szalonnával, hogy annál nagyobb vagy kisebb, aztán ha felébredtél jó lesz a vajaskenyér is.

Parajpuding 2012.10.23. 17:09:31

A poszt pont olyan félnótás, mint az eredeti Hakapeszi "Maki". Róna Péternek miért lenne programja? Egy közgazdász (megvan a maga elfoglaltsága az MNB-től a sajtüzemig), aki elmondja a véleményét. Látja, tudja és elmondja, hogy mi miért sz*r és mi is lenne a jó irány. Mert ért is hozzá. Egyébiránt - mielőtt R.P.-ről írsz (vagy inkább böförészel)- minden cikkét és megszólalását (pl. ATV) meg kellene ismerned, mert bizony sokszor konkrét javaslatokat is hallhatsz tőle. Mondom: az egész iromány megfelelően alapos információgyűjtést nélkülöző betűhányás. Ez pont olyan semmitérő, mint - szerinted - amit kritizálsz.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.10.23. 17:35:03

@hiénaf1: van egy kis félreértés. nagyra értékelem róna péter tudását és rengeteg nyilatkozatát, interjúját láttam. épp ezért bosszant, hogy nem áll össze ezekből előremutató és hihehő alternatíva. egyértelmű, hogy a jelenlegi rezsimnek mennie kell a kukába, de jó lenne, ha nem csak bajnai lenne az egyetlen ellenpont. róna pétert tartják sokan annak, csak nem értem, miért.

aranyláz 2012.10.23. 18:36:37

Én már csak arra lennék kíváncsi, Orbán milyen rendszerre gondol, amikor a munkaalapú társadalmat emlegeti, a kapitalizmus alternatívájaként? A kapitalizmus nem az? Akkor én eddig tévedésben voltam :) A mai beszédében is elővette ezt a témát, azt állítva, hogy a 2008as válság egyenlő a kapitalizmus bukásával, ami(szerinte) a hitelekre, és a hazugságra épul.Érdekelne a véleményetek ezzel kapcsolatban.

hiénaf1 2012.10.23. 18:52:33

@Hakapeszi Miki: (bocs, az ekezetek hianya miatt, telorol irok) En alternativanak tartanam azok alapjan, amiket mond, es tobb konkret gazdasaggal kapcsolatos elkepzelest is hallottam tole: viztarozos program, lakasszigeteles program, mercedesnek munkahelyenkent 12 millios tamogatasa helyett a kkv-kat megdobni ezzel az osszeggel. Meg hosszabb tavon tobb hozzaadott ertek, tudas alapu tarsadalom,korrupcio szamuzese minden szinten. Nyilvan az o allaspontja nem tuzoltas, hanem nagyon mely szemleletvaltas, de elkerulhetetlen lenne az orszag palyara allitasahoz. Tobb konkret elkepzelest lebonyolitassal mastol nem hallottam. Nyilvan RP is reszletesebb otletborzevel allna elo, ha helyzetben lenne. Egyelore egy iranyvonalat vazolt fel es mondott hozza par peldat. Ha valakit erdekel, nem hiszem, hogy visszautasitana egy szakertoi felkerest. Szemely szerint szimpatikusnak tartanek egy tenyleg szakertoi osszefogast Bajnaival, Ronaval akarkivel.

pöcsköszörű · http://sunt.blog.hu 2012.10.23. 18:52:42

@aranyláz: ez egyszerű kommunikációs trükk, 2008-ban a kapitalizmus túrburjánzása bukott meg, egy hitellufi pukkadt ki. a világ értelmesebb része az értékeket megőrizve próbálja megreformálni kissé a rendszert, megőrizve azt, ami 300 éve működik. zsebhitlerünk pedig ezt állítja be úgy, hogy az egész rendszer bukott, csak hogy a saját unortodox faszságát legitimálja.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.10.23. 19:18:09

@hiénaf1: ok, ez mind szép és egy csomó dologban igaza is van, hosszabb távon. azért látjuk máshogy a szerepét, mert mivel a csapból is ő folyik és kritizál, elvárnám a 2004-es reális alternatívát, ami egy nyitott, de leszakadó, stagflációba süllyedt, versenyképtelen gazdaságban nemigen kezdődhet másként, mint hogy még pár év életszínvonal-csökkenés, tömény szopás. utána jöhetnek az általad vázolt nagy ívű hosszú távú elképzelések.

hiénaf1 2012.10.23. 20:20:43

@Hakapeszi Miki: a komoly aldozatokat a tarsadalom reszerol o is elmondta. Mint mondta, nem lenne konnyu menet, stb., de minden fent van youtubeon, meg lehet nezni. En inkabb azt varnam tole, hogy az elere/ szorosan melle alljon valaminek, ha mar - mint mondod- a csapbol is o folyik.

windex 2012.10.24. 23:34:14

@==T==: szerintem két malomban őrlünk. a te fenntartásaid szerintem inkább emberi problémákról szólnak (tisztesség, jellem, önbecsülés, stb) - és ebben egyetérteni látszunk :-) szerintem a két szivar nagytudású, jó szakember - ami nem jelent egyet a "remek (állam)férfi - még ha gazdasági is" fogalmával

üdv
süti beállítások módosítása