Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (9) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (1) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (1) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) korrupció (2) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (6) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (5) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (78) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (13) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (10) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (5) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.11.03.

A szuperolcsó kötelező biztosítás halála

Hakapeszi Miki

Először is szóljon az örömóda, jövőre újra 5-8 százalékkal kevesebbet kell fizetniük az autósoknak a kötelező felelősségbiztosításért. De pofa be, nehogy a Vezér Jobb Keze ezt megtudja. Miniszter Úr épp vadul keresi a sokadik megszorítás összetevőit, még képes egy perc alatt a duplájára emelni a kötelezőbe tavaly beépített baleseti adót.

Ez már csak azért is szivattyú lenne, mert a 2013-as árszint tényleg a mélypontot jelentheti. Mostantól az autósok tudatosságán múlik, hogy olcsó marad a biztosítás, vagy nekiáll drágulni. Micsodáján? Pénzügyi tudatosság Magyarországon? Hallott már ilyenről valaki? Így aztán nem nehéz megjósolni a következő időszak trendjét.

A biztosítók legnagyobb szerencsétlenségére az elmúlt tíz évben a technológiai fejlődés jól odatoszott annak a tervnek, hogy ha jól megbonyolítják a tarifarendszert, hülye ügyfél úgyse látja át és nem szarozik a legjobb ajánlat kikeresésével, főleg nem biztosítóváltással. Megjelentek ugyanis az online összehasonlítást biztosító alkuszok és hiába nyúltak több száz oldalasra a tarifatáblázatok, 10 perc alatt ki lehetett választani a legjobbat.

A árak szakadni kezdtek, a biztosítók meg egyre gyorsabban száguldottak a lejtőn a szopórollerrel. Mivel az összehasonlítás ellen semmit sem lehetett tenni, elkezdtek lobbizni a szabályozás megváltoztatásáért. Azt még a legprimkóbb agyú autós is felfogta, hogy ha évente egyszer 10 percet rászán a tarifálásra, sokat spórolhat. Ezért nem maradt más, mint az évi egyszeri váltási időszakot tartalmazó ügyfélbarát rendszer kinyírása.

Megtörtént, idén már csak 2 és fél millió autós válthat a novemberi kampány során, közel másfél millió pedig az évközi évfordulójakor. A módosítás-sorozat friss eleme, hogy jövőre már bármikor változtathatják meghirdetett díjaikat a biztosítók, csak annyi a kikötés, hogy erről 60 nappal korábban szólniuk kell. Hogy mi lesz ebből, jól előre vetíti az a tény, hogy már a novemberi kampányra kettős mércével áraztak. A díjak egy része a kedvezmény, ami csak az év végi váltókra érvényes, akinek csak januárban és februárban van erre lehetősége, nagyjából 15 százalékkal többet fizethet.

Akinek jövő március után van az évfordulója, ma még nem is tudhatja, mi vár rá. Jobb, ha rá sem néz a mostani tarifákra, kivéve persze ha fel akarja cseszni az agyát. Igen öreg, de másodrendű autós vagy, ez rád nem vonatkozik, te szívni fogsz, csak a mérték a kérdés. A biztosítók persze hitegetnek, hogy nem lesznek magasabb díjak az új rendszerben, de ez egy nagy kamu. Évek óta arra várják, hogy végre emelhessenek.

Az online alkuszok adataiból pontosan látszik, hogy év közben sokkal kevesebben tarifálnak. Nincs novemberi nagy felhajtás, az átlagautós tesz az egészre, jön a csekk és fizet. Egyszerű összefüggés ez, sokkal kisebb verseny, magasabb tarifák.

Egyetlen dologgal tudnának az autósok beleköpni a biztosítók levesébe: ha a kampányidőszak eltűnése után is kurvára odafigyelnének a saját pénztárcájukra, vagyis sokan kikeresnék a legolcsóbbat és arra szavaznának. De mivel semmi ok azt gondolni, hogy ez bekövetkezik, bátorság sem kell a kijelentéshez, hogy elindulnak a díjak felfelé. 

Ezzel együtt igazából egy szavunk sem lehet. A ritka ügyfélbarát szabályozás és a net terjedése, mint szerencsés véletlen Közép-Európa legalacsonyabb díjait hozta el Magyarországra, s komoly sansz van arra, hogy még a folyamatos lassú emelkedéssel is ha nem is igen alacsony, de relatíve kedvező szinten maradjanak a tarifák a következő években.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr614887634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stikasz_1 2012.11.04. 10:49:33

Na most akkor pénzügyi tudatosság nincs, mégis mindenki képes kikeresni a saját autójának a létező legolcsóbb biztosítást? Érdekes.

Unbiased 2012.11.04. 11:00:57

Évek óta csökkennek a díjak, mégse mennek tönkre a biztosítók. Ez azt jelenti, hogy még mindig iszonyatos nagyot kaszálnak ezen az üzletágon. Van tartalék.

Emóció 2012.11.04. 11:01:03

@stikasz_1: az már pénzügyi tudatosság szerinted, hogy beütöd, hogy netrisk.hu? Amúgy van aki még erre se képes.

Rwindx 2012.11.04. 11:25:21

Mintha kissé több pontos is ellentmondásos izé kerekedett volna ebből. Olyan érzésem van mintha 2-3 kgfb-vel kapcsolatos cikket ollóztak volna össze, némi halandzsával keverve.

Mérges 1234 2012.11.04. 11:29:00

Riaszó rendszer karbantartás miatt, jártam egyzser egy biztosító ügyfélszolgálatán, kint volt egy táblázat, felette szöveg fejőstehén tarifák.

KÉrdeztem mi ez, mondták, ja azok a kötelező díjak, de minden biztosítónál így hívják őket..... :D

8 éve fizettem negyedévente annyit, egy sokkal gyengébb auóra, mint most egész évben, és közben infláció is volt nem kevés. Szóval el nem tudom képzelni mennyit kazáltak ezek eddig.

Netuddki. 2012.11.04. 11:29:27

"A árak szakadni kezdtek, a biztosítók meg egyre gyorsabban száguldottak a lejtőn a szopórollerrel."

Itt aki egyedül szop az az autós. Ha nem okoz balesetet akkor azért mert kidobott pénz, ha meg okoz akkor azért. A biztosító meg így is úgy is nagyot kaszál.

Mellesleg az 5% csökkenést gondolom az orbán adó nélkül értetted, mert azt bizony kifizetteti mindenkivel a biztosító. Ergo végösszeget tekintve mégiscsak nem kicsit nőtt a kötelező díja (30%-5%=25%)...

Mérges 1234 2012.11.04. 11:30:39

@Emóció:

Ja és még egy fontos dolog a pénzügyi tudatossághoz. Az évközbeni fordulóra is lehet most előre szerződni novemberen, a kedvezőbb tarivával.

Nekem működött tavaly.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2012.11.04. 11:35:24

@Unbiased: Ez így nem biztos, hiszen nem csak KGFB-t árulnak. Simán lehet, hogy azt nullszaldó körül adják, vagy akár még alatta is, de ezzel odacsábítják az embert, aki aztán pl. megköti a pofátlanul drága Cascot is, meg egyéb biztosításokat, amik szintén mind busás hasznot termelnek.

Ronald 2012.11.04. 12:12:07

Írja le már valaki ide a kommentekbe, hogy mégis miről szólt ez a cikk?

Ki hal meg, miért...és egyáltalán, mi volt ez a halandzsa a biztosításokról?
Volt itt miniszter, tudatosság, tökömtudja... na de mi van az olcsó biztosításokkal - illetve azok halálával?
.

NIKI LAURA 2012.11.04. 12:25:08

Beszélgettem az ország egyik legnagyobb biztositási csalójával,akinek neve hallatán visitanak a biztositók,mint mókus az erdőzűzben!!!
Legalább 3 kaszkadőr,2 műszaki szakértő,2-3 automentős,tucatnyi bontós,rengeteg kárszakértő..és azok irodái,lakatosok,fényezők,stb dolgozott a keze alatt.
Véleménye az,hogy teljesen mindegy a havidij,és az a tény,hogy nem magunkra,hanem az általunk okozott kárra kötünk biztositást,tehát a biztositóval jogviszonyba lévő ügyfél,NEM MI VAGYUNK...
..szóval,a szarrágiság,a kárelhúzás a jellemző!
"nem fizetünk 500 e felett,inkább pereskedünk-sokan beleunnak,el sem kezdik-a pénz a számlánkon addig sokkal többet hoz"szólt az egyik legnagyobb biztositó belső tárgyalásán,a régios nagyfőnökök elött!!!

anddd 2012.11.04. 12:32:17

Persze, hogy megéri a biztosítóknak még így is, hogy kicsit talán csökkennek a biztosítási díjak, hiszen a jelenkor "nagyszerű" gazdasági helyzetének (drága üzemanyag, kevés új autó...) hála , egyre kevesebbet kell kifizetniük a biztosítóknak a károkra, így aztán van miből engedni.
Általánosítani pedig óriási hiba, hogy mindig csökken a díj. Jelen esetben nekem például nem lesz jövőre alacsonyabb a díjam mint idén, sőt, még emelkedik is, hiába választom a legolcsóbb biztosítót.
Aztán nem véletlenül lovagolta meg Matolcsy elvtárs is a biztosítási adót, hadd szopjon még az állampolgár.

2012.11.04. 13:18:51

azt tudom, hogy 2009-ben az első saját autóm megvásárlásakor városban lakó huszonévesként 120 ezer volt az éves kötelezőm A0-ban, nyilván.
2010-ben sikerült hipermarket parkolóban túrórudi evés közben benézni a jobbkezet, leestem M2-be. M2-ben is 2011-es évben 70-80 ezer volt a díj, azaz CSÖKKENT több, mint 40e Ft-tal, úgy hogy lekerültem M2-be. Szép, nem? :)
Most 2013-ra ismét A0-ban leszek a 2 év kármentesség után, és 26+matolcsy adó a díjam. Azaz nominálértéken számolva is szinte ÖTÖDE a 4 évvel ezelőtti díjnak. Reál árakon ki se merem számolni, mert szép inflációnk volt...

Vajon az online alkuszok ideje előtt mekkorát kaszáltak a biztosítók a kötelezőn? Inkább nem is akarom tudni...

vjalle76 2012.11.04. 13:19:34

Ja.. Annak idejen a gyanusan szuperolcso MAV tobb mint 100 rugo volt egy evben. Most 17 rugo. Nem erdekes? Ha az inflaciot nem szamolok, akkor is kevesebb mit otodere csokkent az ar.

Baluci 2012.11.04. 13:27:08

Engem csak az idegesít, hogy eddig 3 alkusznál kalkuláltam az új árakat és még csak köszönőviszonyban sincsenek egymással!... Ezt észrevette valaki?... Most akkor kinek higgyek?

2012.11.04. 13:30:22

@Baluci: kiszámoltam két nagyobb alkusznál is, forintra pontosan ugyan annyi volt mindkét helyen a legolcsóbb ajánlat. a többire nem figyeltem.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.04. 13:49:38

Hihetetlenül ellentmondasz saját magadnak.

E helyzet eredménye éppen a pénzügyi tudatosság és ezért nem tudnak a díjak sem emelkedni, hanem csökkennek.

Induláskor egyszerűen túl volt árazva a rendszer, simán el tudom képzelni, hogy valakiket nagyon jól meg is fizettek ezért.

Környezettudatos 2012.11.04. 13:51:37

Árat csökkentettek? Mégis a legolcsóbb ajánlat is 2000 forinttal drágább, mint a múlt évi.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.04. 14:21:19

@Anti Anyag: hol az ellentmondás? Az díjak nem a pénzügyi tudatosság miatt csökkentek drasztikusan, hanem mert a rendszer csak az évi egyszeri váltást engedte és a hirtelen nagyra nőtt online alkuszok hatalmas lármát csaptak (saját érdekükben persze) a váltási lehetőség körül.

Ennek vége, pár év alatt a kötelező is pont olyan lesz, mint a lakás, vagy az utazási biztosítás. Az eddiginél jóval kevesebben keresik majd ki a legolcsóbbat, nőnek az árak, ennyi.

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2012.11.04. 14:21:48

@Környezettudatos: Nekem is, én se értem ezt a fenenagy "mennyit spórolhatsz"-szlogent...

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.04. 14:22:44

@Ronald: talán olvasd el még egyszer, használva az agyadat is.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.04. 14:25:53

@Unbiased: az elmúlt években nem volt kasza a biztosítóknak, nulla környékén van a kötelező. a biznisz a keresztértékesítésben van, minden egyéb szirszart rátolnak az ügyfélre.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.04. 14:27:53

@Mérges 1234: rosszul tudod, előbb tájékozódj. a posztban is benne van, hogy már januárra-februárra drágábbakat ajánlanak, későbbre pedig még tarifálni se lehet.

jazzcool 2012.11.04. 14:41:37

az árak azért tudnak csökkenni, mert a magyarok egyre kevesebbet autóznak, ráadásul az autópark is öregszik, azaz egyre kevesebbet ér, és mindkét tényező csökkenti a biztosítók által kifizetett kárösszeget. ennyi a "titok".

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.11.04. 15:05:31

@jazzcool: csak részben ezért, ahogy már korábban is írta egy kommentelő. másrészt pedig a kampány és a verseny miatt, ennek lesz vége, illetve fog csökkenni.

Szúrófény 2012.11.04. 15:16:21

@Unbiased: A kötelező haszna a maszeké! A mentőhelikopter költsége a kórházé! Ki van ez találva! Minden baromság megvalósítható, csak "ideógizálni"!

Pendemonda 2012.11.04. 16:34:31

Nézzük a tényeket:
1, a 90-es évek közepén száz autóra évente 8-9 káresemény jutott évente, ma nem egészen négy. (kárgyakoriság csökkent)
2, a sok öreg autó javítási költsége is alacsonyabb, mint az új autőké, (átlegkár nem nő)
3, az évente egyszeri évforduló a netes alkuszok számára kifizetődővé tette a beszállást (elég két hónapig hirdetni és meglehet a szükséges ügyfélszáma), az internetes alkuszok pedig generálták az árversenyt.
4, Nemcsak közép-európa, hanem az EU legolcsóbb díjai vannak itt, ami nyilván enmelkedni fog az autópark fiatalodásával egy esetleges fellendülés esetén. MIndez a fentiek megértéseével könnyen belátható
5 A kormányzat idéntől bevezette a baleseti adót, a kgfb díj után 30%-ban, és ezt jól is tette, mert a kárgyakoriság csökkenésében a biztonság növekedése is benne van, a kevésbé drága jogszabályi szigorítástól az elég drága autópálya-építésig, ezek a legbiztonságosabb utaink. Ilyen típusú adó egyébként minden normális országban van, a mértékek különbözók.
6, "Kasza" változó mértékben volt - azt azonban nem árt figyelembe venni, hogy korábban a károk is gyakoribbak voltak, és nem a kasza a legjobb kifejezés arra a helyzetre, amikor egy 140 Mrd-ods piac 90 körülire csökken.
7, A pénzügyi tudatosságnak mindehhez semmi köze, az, hogy mi olcsóbb vagy drágább, minden értelmes hatéves el tudja dönteni. Csak a félreértés elkerülése végett - a kgfb esetén a biztosító nem az ügyfelének, a díjfizetőnek szolgáltat.
8, Nem kell sajnálni ebben az esetben semmit és senkit, azt kell észrevenni, hogy itt a magas transzparencia és a szolgáltatás-érzéketlenség miatt a díjnagyságon keresztül keresztül egyszerűen jól működik a piac.

AniCica 2012.11.04. 17:38:22

@Mérges 1234: rosszul tudod, idén már nem így van... olvass bele a Kgfb tv. módosításába

Környezettudatos 2012.11.04. 17:40:12

@Hakapeszi Miki: Januárra, februárra picit drágábbakat ajánlanak, de nem vészes a difi. A KGFB törvény viszont nem engedi a március 1-nél későbbi évfordulósoknak a kötést, ezért nem ajánlják.

AniCica 2012.11.04. 17:40:46

@Környezettudatos: olvastad a papíralapú tarifatáblázatot? sok biztosító teljesen máshogy differenciálja a díjait, mint tavaly... totál más szegmenst céloznak meg az alacsonyabb díjakkal...

Búbos Blanka 2012.11.04. 18:04:11

@kovi1970: szerinted. mert orbánadó már idén is volt a kötelezőre, és idén is 30% volt.
mellesleg a casco lehet kidobott pénz, ha nem okozol balesetet (amúgy nem az, csak a te értelmezésedben), a kötelezőből meg a te kocsidat nem csinálják meg semmiképpen, azaz totál értelmetlen, amit írsz. úgy egy az egyben.
na nem baj

von schwarz 2012.11.04. 19:40:42

imádom a szakmaiatlanságot.. egy gfb díja a következő egy évre érvényes, mintahogy a szerződés is. olyan nincs, hogy most megkötöm, és márciusban megváltoztatják, aztán átkötöm az olcsóbbra. amúgy meg, a változás kétlépéses, egy időben minden gfb indexfordulója jan. 1. volt, aztán először ezt liberalizálták (de a díj egy évre volt érvényes), most pedig a biztosítók évente többször hirdethetnek árat, de ez arra nem vonatkozik, akinek amúgy nem a megfelelő időben fordul a szerződése. a kommentekben meg olvasom, hogy a biztosítók nem mentek tönkre az olcsó gfb-ktől, de nem is ezen van a profit, hanem azon, hogy egyrészt egy gfb alapján beazonosítják az ügyfelet jövedelem, kor és családi állapot szerint, így pontosabb statisztikákat lehet csinálni (ami baromi értékes), másrészt, aki gfb-t vesz, annak lehet casco-t, lakást stb.-t eladni. meg lehet nézni, hogy azoknak a biztosítóknak, akiknek nincs más termékük, milyen pl a kárrendezésük. mivel az ár baromi alacsony, ezért hosszú ideig nem fizetnek, egy csomót kell a károsultnak járkálni, mire a neki okozott kárt a biztosító megtéríti. de persze, aki olcsóért megköti a szutykot, azt már nem érdekli, hogy akinek kárt okoz, annak ez mekkora szopás, letudta a kötelezőt, azt csá..

pdw (törölt) 2012.11.10. 13:59:24

@bm613: Miert pofatlanul draga a CASCO?
En tavaly vettem (uj)autot es az UNIQA-nal 180e volt egy evre (ez volt a legolcsobb). Aztan volt 1 karom: egy kapubeallasnal meghuztam 2 elemet kb 20-25 centi hosszan, aminek javitasarol a hivatalos szamla ~150ezer volt. 50e onresszel gyakorlatilag 180+50-150=80e-be kerult. Azaz fizettem ennyit vegulis a lopasbiztositasert. Szerintem nem sok, arrol nem is beszelve hogy nagyobb karnal jobban megeri.

Iden Groupamanal 105ezer az eves dijam (majdnem a fele!, -75e), ezt se tudom hogy hoztak ki. Iden nem balfaszkodtam (meg :P), ugyhogy remelem nem lesz karesemenyt, de sztem a 105 se sok azert hogy nyugodtan aludjak.

A kotelezo az szopas viszont:
A0: 40K, B1: 32K+8K ado, B2-ben jovore a mostani kalkulatorok szerint 31K+8K ado lesz, szal lenyegeben nem valtozik.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2012.11.10. 14:43:15

@pdw: És hány évente fogsz ilyet csinálni, mondd?
Most a kedvedért megnéztem a Netrisken a cascot. Félmilliót érhet az autóm, B6 a kötelezős bónuszom.
20%, de min. 50e Ft önrésszel számolva 74 472 Ft a legjobb ajánlat, amit ír teljeskörű casconak, de a legdrágább ajánlat, az Allianztól, 212 984. Röhej.
Az Allianz csak lopásra és elemi kárra vonatkozó ajánlata 61 040. Szintén röhej.

pdw (törölt) 2012.11.10. 17:01:56

@bm613: Remelhetoleg tobbet nem :)
Ellenben 100ezret nekem meger hoyg legyen biztositasom. Olyan ez mint az eletbiztositas, az is csak akkor jon jol ha beut a gebasz (megmurdelsz).

De szerintem te alapvetoen biztositasellenes vagy, mintsem a CASCOval van bajod. (Ez nem kritika, csak megallapitas)

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2012.11.10. 17:12:31

@pdw: Tulajdonképpen igen.
Ami kárt az ember el tud viselni, arra fölösleges biztosítást kötni, hiszen várhatóan veszítünk rajta. Ne érts félre, nem azt mondom, hogy a biztosítók szemetek, de egyértelmű, hogy csak úgy csinálhatnak üzletet, ha nyernek rajta. Ezért jóval több pénzt kell beszedniük, mint amennyi kárösszeget kifizetnek.

Csak akkor jó a biztosítás, amikor a potenciális kár olyan nagy, hogy meghaladja a teherbíró képességünket. Ezért van biztosításom a lakásra, és ezért jó dolog a TB, hiszen pl. egy rákkezelés még egy háznál is többe kerülhet. Valamint az életbiztosítás is hasznos tud lenni, különösen annak, aki a családban a fő kereső.
Nem tudom, milyen értékű az autód, és milyen a vagyoni helyzeted (és nem is akarom megtudni), simán lehet, hogy a te helyedben én is azt mondanám ezek alapján, hogy megéri a biztosítás.

pdw (törölt) 2012.11.10. 17:26:17

@bm613: Irtam fentebb hogy ujonnan vettem. Tehat relative nagy. Ha mondjuk 5 evig fizetek evi 100at CASCO-ra, az meg mindig "csak" 500e, es egy 5 eves auto ennel boven tobbet er ha neadjisten ellopnak.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2012.11.10. 17:30:55

@pdw: Igen, az évi 100 nem sok egy 1 éves autóhoz. No de a nekem jövő ajánlatok elképesztőek.