Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.12.02.

A Malév halott, dögöljön meg a reptér is

Hakapeszi Miki

Pontosan tíz hónapja omlott össze a Malév nevű szarkupac, azóta jobb érzése lehet az adófizetőnek: kissé csökkentek a csont felesleges állami kiadások. Az is látszik, hogy a bedőlés után nyomott rengeteg rinya is nagyrészt felesleges volt, a piac alapvetően megoldja, amit meg kell neki. A gond az, hogy a csőd előtt és utána is lehetett volna olyan kézenfekvő döntéseket hozni, melyek nyomán sokkal jobb helyzet alakulhatott volna ki a mainál. Sajnos a kormány képtelen volt rá, sőt inkább ártott és mérge mára lassan ölni kezd.

Azon nem nyitnék vitát, hogy életképes volt-e a Malév, a válasz ugyanis egyértelmű nem. A szopóágra került dolgozókat nyilván sajnálom, de egy kis racionális gondolkodással azért bárki beláthatta, hogy soha nyereséget nem terhelő vállalatnál dolgozni elég bizonytalan, minden napot célszerű ajándékként felfogni. Őszintén meglepődtem, milyen sokan gondolták, hogy ez a csődtömeg sose hasal el, csak azért, mert a gépek farkán magyar zászló van, mindig alányúl az aktuális kormány. Még akkor sem hitték, hogy kuka az egész, amikor az unió megmondta, elég az állami támogatásból, eladni meg nem lehetett, mert a kutyának sem kellett.

A fő probléma a taknyolás előtt az volt, hogy a kormány lófaszt sem tett azért, hogy a teljesen egyértelmű veszteséget minimalizálja. Illetve annyit, hogy elkezdte a szokott hazug kommunikációt, elődeire tolva a felelősséget. Pedig ott voltak az asztalukon a tanulmányok arról, hogy miként lehet a nagy rakat szar helyén egy kicsi, áramvonalas légitársaságot gründolni, mégse történt semmi. A csőd másnapján repülhetett volna az új cég, a munkahelyek egy része megmaradt volna. Volt ilyenre több példa máshol a világban, a hasonló átállások minden tapasztalata rendelkezésre állt. A mai napig nem tudjuk, hogy miért nem élt a nyilvánvaló lehetőséggel a kormány. Egyáltalán nem biztos, hogy bejött volna a dolog, de megpróbálni meg kellett volna. 

Elkúrták, de ezt magyarázzák meg inkább a korábbi Malév-dolgozóknak. Összességében jobb az élet így, mint a hatalmas pénznyelővel. Olyan picsa drága volt, hogy sose tudtam rá jegyet venni, pedig az én adómból tömték már lassan 20 éve. De mi történt február óta? Mitől fostak az aggódók? Csökken az utasszám? Túrót, ha az átszállókat nem számoljuk, nagyjából azonos lesz a tavalyival. Leáll a konferenciaturizmus? Lehet, hogy csökken kissé, de ezt már ne az én kibaszott adómból finanszírozzuk, jó? Maradt néhány nem pótolt útvonal? Szarom le, repüljön a Balkánra és a Közel-Keletre a néhány zsíros üzletember átszállással, nehogy már ezt is én fizessem. Nem ide fogják telepíteni régiós központjaikat a multik? Ezt már a kormány rég elintézte a büntetőadókkal, aki tud, így is menekül.

A hatalmasat szopó reptér kivételével nincs tehát nagy baj, turista több jön a fapadosokkal, a szállodák foglaltsága a négy csillagtól lefelé nőtt. A magyar is fillérekért utazhat, mert egymásnak feszül itt a legnagyobb európai és közép-európai fapados, utóbbira még büszkék is lehetünk, a Wizz magyar találmány. A 2012-es év rendben lesz, de jövőre jönnek a gondok. És azt már nem lehet a Malév bedőlésére fogni, az a kormány sara lesz.

Az elmúlt hetekben kitört a balhé a reptéren. A fő probléma persze abból jön, hogy a reptér privatizációjakor a vevő túlságosan magas árat fizetett és most fut a pénze után. A reptérnek hatalmas bukta az átszálló utasok kiesése, meg az, hogy nincs helyi bázisú légitársaság, mely 20 gépet tart itt és drágán bérel mindenféle irodát és fizet egyéb szolgáltatásokért. A Hochtief vezetői se lehetnek nagy ászok, hogy nem számoltak a Malév csődjével, mindenesetre felfejlesztették a kettes terminált a nemzeti légitársaság igényeinek megfelelően. Persze ezt vállalták a privatizációs szerződésben, de mégis dilettáns dolog volt arra játszani, hogy mindig lesz itt nemzeti légitársaság. Hülyék voltak, vagy abban bíztak, hogy ha ők fejlesztenek, a kormány is tesz a Malévért, vagy indít utódot, nem tudni. De a végeredmény az lett, hogy itt van egy baszott nagy és felesleges terminál, meg egy reptértulaj, aki kétségbeesetten próbálja menteni a menthetőt.

Mit csinál ilyen helyzetben egy épelméjű kormány? Leül, tárgyal, majd a felek végül megegyeznek egy olyan szerződésmódosításban, mely könnyebbséget jelent a reptérnek azon cél érdekében, hogy több járat és utas érkezzen Budapestre. Mindenki jól jár. Mit csinált ellenben ez a szarfaszú bagázs?  Nem csak tojt az egészre, de még kispályás egyéni érdekek alapján büntetőadót is kivetett a padlón fetrengő reptérre. Az ország egyik legeladósodottabb kerületének, a XVII.-nek fideszes polgármestere úgy gondolta, fizessen neki, meg a szomszáédnak a reptér 2,25 milliárd forintnyi telekadót, mert csak. Mert német gecik, szopjanak lovat. És így lett, a mai rezsimben ez így működik. Rákosborzasztó elkúrta a pénzt, a reptér meg fizeti helyettük.

Ez nyári ügy volt, de teljesen biztosra lehetett venni, hogy valahogy megpróbálják ezt a plusz költséget ráverni a légitársaságokra. Ez indult be ősszel, a reptér vadul emeli a díjakat, a világ legsuttyóbb légitársasága 40 százalékos kapacitás-csökkentést hajt végre, de a többi nagy cég is veri a tamtamot. Alternatíva nincs, másodlagos reptér nem látszik a környéken. Az eredmény nem lehet más, mint emelkedő jegyárak, kevesebb járat, csökkenő utasszám 2013-ban.

A kormány tehát elkövetett egy óriási mulasztást azzal, hogy nem állított utódot a Malév bedőléséig. Utána az lett volna a dolga, hogy segít a forgalom élénkítésében, a helyzet rendeződésében. E helyett csak a havernak tolják a zsét és véreztetik a repteret. Nehéz nem arra gondolni, hogy itt is valamiféle visszaállamosítási törekvés van a háttérben, de persze az sem lesz nagy meglepetés, ha utólag újra csak az derül ki:egyszerűen dillettáns hülyék voltak.

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

147 komment

Címkék: hülyeség állam Malév Budapest Airport

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr34942654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nandras01 2012.12.02. 18:46:42

és miért pont ezt ne kúrták volna el?
csodákra képes a mi jó kormányunk- aranyból is képes szart csinálni...

horst wessel 2012.12.02. 19:02:38

Öcsi, a repteret nem a HochTief vette meg, hanem egy angol (t.i.kettős állampolgár) genya, ők egy csomagban kapták, de most nem tudják továbbpasszolni. Dakota közmondás : kis pénz kis probléma, nagy pénz nagy probléma. Figyeld meg, 1 éven belül visszavásárolja o.v.és bandája.

laci0011 2012.12.02. 19:38:23

Jó a tipped,dilettáns hülyék.Még semmi nem úgy történt mint ahogy jövendölték.Szarul olvasnak a jelekből,sámánt kéne váltani.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.12.02. 19:40:35

Cimbi, nem írtam, hogy ők vették. De az jogos, hogy pontosabb úgy, hogy betartották a privatizációs szerződést, amit a BAA-féle konzorcium kötött, mielőtt ők átvették a repteret.

Husz_János_Puszita 2012.12.02. 20:08:40

Valahol olvastam, a Malév 13 milliárd bérköltséggel csinálta meg azt a forgalmat, amit a másik ( fapados ) 3 milliárddal. Oké hogy minőség meg minden, de akkor is nagyon sok. A Malév a többi nagy légitársasághoz képest is drága volt, talán egyszer ha repültem vele.

Prof. Dr. Simon Templar 2012.12.03. 07:38:08

@Husz_János_Puszita: Én utoljára 2002-ben repültem Genfből hazafelé MALÉV-vel. Ahhoz képest, hogy odafele CROSSAIR-rel repültem (akkor csődölt be a SWISSAIR), a MALÉV hihetetlenül ócska volt. A svájcin meleg croissant és forró kávé, a MALÉV-en meg két zsömle meg két szelet téliszalámi, ráadásul a BOEING 737-es üléseit mintha törpéknek gyártották volna...

hardw 2012.12.03. 09:36:31

kéne valakinek egy boríték, aztán mindjárt kiemelt népnemzeti stratégiai cég lenne a reptér.

a kormány nem bonyolult, le kell fizetni, minél több és minél jobban csillog, annál jobb.

első körben ki lehetne függeszteni a díszkeretes alkotmányt a reptéren...

elmeherceg 2012.12.03. 09:40:12

Drága volt? 2007-2011 márciusa között többször repültem velük Londonba oda-vissza olcsóbbért, mint a fapadosok.
Legutoljára pl. 23 ezer volt a retúr feladott csomaggal, tokkal-vonóval.

Nem Penny hajója 2012.12.03. 09:44:52

Egyszerű ám ez.
Malév megszűnés: balfaszok voltak.

Reptér ellehetetlenítés: Simicskának jól fog az jönni öreg napjaira.

különvélemény 2012.12.03. 09:46:44

"A csőd másnapján repülhetett volna az új cég, a munkahelyek egy része megmaradt volna."

Nyilván ez ilyen egyszerű, 1 nap alatt levezényled a csődöt, kiosztod a jogokat, gépeket lízingelsz, stb...
Mindezt pontosan hogy, és kinek a pénzéből?

tikk 2012.12.03. 09:49:56

"A fő probléma a taknyolás előtt az volt, hogy a kormány lófaszt sem tett azért, hogy a teljesen egyértelmű veszteséget minimalizálja"

"Pontosan tíz hónapja omlott össze a Malév nevű szarkupac."

Valaki észreveszi még közülünk, micsoda választékos módon is használjuk manapság ezt a mi nyelvünket?

g-dúrban zúgó kabóca 2012.12.03. 09:51:43

alapvetően egyetértek, de az nem igaz, hogy a MALÉV olyan drága lett volna, hogy normál ember nem kap rá jegyet. Nagyon is jó jegyárakat lehetett kifogni és ezekhez a suttyó fapados cégekhez képest ezerszer korrektebb volt a kiszolgálás. Nem akarom megszépíteni a múltat, én sem gondolom, hogy emiatt fizetni kellett volna egy veszteséges cég felfoghatatlan okokból hatalmas arcú alkalmazottait, meg minden mást is. Csak azt akarom vele mondani, hogy piszkosul hiányzik a fapados és a KLM közötti árfekvésű jegyekkel utaztató légitársaság.

belekotty 2012.12.03. 09:52:08

Azért ugye a szociknak volt 8 éve arra hogy rendbe tegyék a MALÉV-ot. A posztban azért nem ártott volna erre is kitérni, nem csak a jelenlegi kormányt ekézni ebben az ügyben, ami egyébként jogos.

Saga 2012.12.03. 09:56:47

Én state capturre gyanakszom. Simics majd tesz egy nagylelkű ajánlatot amit nem illik visszautasítani.

Rob67 2012.12.03. 09:57:02

@hardw: Nemá... Azt akarod mondani, hogy a mai magyar kormány korupt és úgy működik mint a maffia???
Ez nagyon durva lenne. Illetve hát az...
Tehetségtelen poszt-kádáristsa mocsok, soha semmihez nem értő, tanulatlan mocskos bagázs. Azért vertek engem 1986/88-ban a rendőrök, mert azt akartam, azt mertem mondani, hogy az ilyenekre nincs szükség.

Mad Mind 2012.12.03. 09:59:57

Ember te mi a frászról beszélsz? Mi volt rajta "picsa" drága? 28-30 ezer forintért nemzetközi repterekre vitt, kiszolgálással. Ezek a ryanair meg a hasonló szarkupacok semmire sem jók. Próbálj velük bármilyen megbízható szolgáltatást mutatni. Oké ha véletlen felszállnak, általában meg is érkeznek, de ennyi.
Amúgy tényleg az a kormány célja, hogy bedőljön a reptér, mert abban bíznak, hogy akkor olcsón megszerezhetik a már felfejlesztett repteret. Azután meg jöhet a saját orbánair vagy táltosair. Abban számolták el magukat, hogy nem dőlt be olyan gyorsan a reptér, ezért kell a büntető adó is.

Saga 2012.12.03. 10:00:04

@különvélemény: Olvasd el a tanulmányt ha érdekel. Ne hőbörögj, hanem informálódj.

index.hu/gazdasag/magyar/2012/03/01/igy_nezett_volna_ki_az_uj_malev/

valasz a KE-nek 2012.12.03. 10:01:15

Azért elég érdekesen gondolkozol. Leszarod, hogy a Malév bedőlt, ne a te adódból finanszírozzák a konferenciaturizmus, meg az átszálló utasokat. Majd a piac megoldja.
Ellenben, a reptér gondjain igenis segítsen az állam, a te adódból is. Aztán miért? A tulaj megvett egy nyereséges céget, a repteret. Akkor most üzemeltesse, övé a haszon és ővé a kockázat is. Ha meg nem tudja, majd a piac megoldja. Nem igaz?

Mad Mind 2012.12.03. 10:02:59

@különvélemény:
Pl. swiss?
A csődre fel tudtak készülni, mert már hónapok óta a levegőben volt. Csak az EU bizottsági döntésre kellett várni, ami eléggé biztos volt. Ennyi idő bőven elég egy másik légitársaság megindítására, vagy előkészítésére.

Kopasz Szuzukis 2012.12.03. 10:03:02

Reptér "bedöntve". Kettészedve, majd "visszaprivatizáció" után értékesítés bagóért. Egyszerű a menetrend. Azt is lehet tudni, kik lesznek az új tulajdonosok. Nem simlicskáék.

lobster thermidor 2012.12.03. 10:03:25

@g-dúrban zúgó kabóca:

Egy Air Berlin tipusú, normális, korrekt légitársaság elkelne a piacon, de olyat a magyarok mentális, és egyéb hiányosságaik okokán képtelenek összehozni.

Saga 2012.12.03. 10:05:03

@valasz a KE-nek: Szövegértésre még tuningolj. A cikk lényege, hogy az állam eladta 100 egységért 10 egység adóval. Most az állam rátesz még 10 egység adót, miközben a maga részéről semmivel nem segíti a reptér fogalmának megtartását.

Ha vennék tőled valamit és te utólag még meg is lopnál, én sem lennék boldog. Én ilyen országot nem akarok, mert ha én akarok üzletelni majd valakivel, akkor rám nem mondják, hogy ezzel nem érdemes, mert úgy is meglop.

kvadrillio 2012.12.03. 10:05:50

"Uzsorásoknak fizetett 500 milliót Ruttner György
2012-12-03 05:30:00
Ceglédbercel - Sokan irigyelték Ruttner György (57) sztárügyvédet különleges birtoka és kívülről fényűzőnek látszó élete miatt. Azt azonban még legközelebbi családtagjai sem tudták: olyan kilátástalan helyzetbe került, hogy már az öngyilkosság gondolata is megfordult a fejében.
Hirdetés

Hosszú évek óta uzsorások szorongatják, de hiába fizetett már nekik több mint félmilliárd forintot, még mindig nem hagyják békén. Ezért most úgy döntött, elege volt, és feljelentést tett a rendőrségen.

Bajban. Ruttner György, a sztárügyvéd eddig fényűző életet élt a szemünk előtt. Ki hitte volna, hogy ekkora bajban van... Fotók: Scherer Zsuzsa

– Nagy marha voltam! – szögezte le előre az ügyvéd, akiről kiderült: olyan esendő jogász létére, mint az a kisember, akinek panellakását árverezték el a bankhitel miatt, vagy az, aki hó végén uzsorára vesz kenyeret.

– A banki és uzsorakárosultak élére állhatnék egy nagy táblával: Tönkrementem! Ugyanúgy veszítem el mindenemet, mint sok százezer ember, csak esetemben nagyobb ingatlanról és nagyobb összegről van szó. Hasonló esetben sokan az öngyilkosságot választják.
Feljelentés A rendőrségi feljelentésben részletesen leírta, kinek és mennyit kellett havonta fizetnie, és hogy hamarosan albérletbe kell költözniük

Én is rengeteget gondolkodtam rajta, mire döntöttem: nem hagyhatom százmilliós terhekkel, fenyegetőző uzsorásokra egyedül a páromat és négy lányomat. Ötévi kizsákmányolás után összeszedtem a bizonyítékokat, és feljelentést tettem – mondta a Blikknek az ügyvéd, akit tanúként már meghallgattak, így hamarosan V. István, R. Erzsébet, K. János és K. László idézést kaphat a BRFK gazdaságvédelmi főosztályától.

Ruttner – akit úgy ismertünk meg, hogy ő védte a balesetet okozó Stohl Andrást, a nemi erőszak kísérletével elítélt Damu Rolandot és ő volt az ügyvédje Kovács Lázárnak – elszánt lépése előtt leültette maga mellé párját, gyerekeit, és mindent elmondott nekik.
Birtok. Ezt a csodaszép birtokot álmodta és építette fel magának Ruttner. Most minden odalett

– Addig csak a bankhitelről tudtak, amit azért vettem fel, hogy valóra váljon az álmom, egy saját birtok, amelyhez halastó, lovarda, borok temploma és körszínház is tartozik. Húszszobás panziórész, húszboxos istálló, karám is épült, hogy külföldi és hazai vendégeknek, esküvőknek és rendezvényeknek adjon otthont. Évtizedek alatt spórolt pénzemet és egy nagy budapesti ingatlanomat áldoztam be, de ez még kevés volt, kellett a banki hitel is – magyarázta a több mint 10 éve még jónak tűnő vállalkozását az ügyvéd.

Akkor még úgy számolt, hogy a 140 forint/svájci frank árfolyamon felvett 1,3 mil­liós frankhitelére könnyedén ki tudja gazdálkodni a havi 500 ezer forintos törlesztőrészletet. Csakhogy időközben az árfolyamok az egekbe szöktek, és előbb egymillióra, majd kettőre, idén pedig 2,3 millió forintra ugrott a havi törlesztője. Ezt már képtelen volt kigazdálkodni. Hiába árulja évek óta a birtokot – kezdetben 2 millió euró (560 millió forint) volt a kikiáltási ára, de már odaadná 1,5 millió eurórért (420 millió forint) is –, nem talál rá vevőt, de hogy ne tegye rá a bank a kezét, uzsorásokhoz fordult. – Ma már belátom, nagyot hibáztam, amikor korábbi védenceim közül néhány felajánlott havi tízszázalékos kamatra anyagi segítségét. A bank nyomása alatti kényszerhelyzetben mégis igénybe vettem az uzsorakölcsönt, egészen pontosan kölcsönöket.

Kapcsolódó cikkek
Elege lett Stohlból az ügyvédjének
Elege lett Stohlból az ügyvédjének

Buci többek között azt állította, Ruttner miatt sütötték rá, hogy drogos
Könyvben vall a sztárok ügyvédje
Ruttner György: "A támadások nem számítanak!"
A négy uzsorástól összesen 172 millió forintot kaptam, amelynek a háromszorosát, jó 500 milliót már visszafizettem, de ez sem elég nekik. Hiába hordtak ki öt éven keresztül havi 13 milliót sokszor nejlonszatyorban, még mindig követelik tőlem az alap 172 milliót. Az ügyvéd fél éve nem tudja fizetni a bankot, mert mindent az uzsorásoknak ad, így hamarosan elárverezik a birtokot. Ruttner azt mondja, már nem is bánja, hajlandó akár albérletbe is költözni, hiszen a legfontosabb, az ügyvédi praxisa és ügyfelei bizalma megmaradt iránta.

Blikk-információ

Jana sportkupakos szénsavmentes ásványvíz
Gösser minőségi dobozos sör
Mogyi pörkölt földimogyoró
Tchibo Family őrölt kávé
Zewa deluxe toalett papír
Cif folyékony súrolókrém
Fructis sampon és 2in1 sampon/balzsam
Garnier 7 days
Soproni 1895 minőségi dobozos sör
Chio Maxi Mix vegyes snack
Gourmet Gold macskaeledel, 13 félel
Dove men tusfürdő, 5 féle illat
Franz Josef Kaiser olívabogyó
Giana Ananász darabok és szeletek
NaturAqua Emotion ízesített ásványvíz

169 Ft
26%% kedvezmény
Rio-Mare tonhal olívaolajban

1290 Ft
% kedvezmény

Címkék

uzsorás
pénz
millió
Ruttner György

Hirdetés
Hozzászólások (63)

nagylevente
2012-12-03 09:48:47 #63
Mese habbal..! A NAV elkezdett vizsgálódni. Kellett egy jó sztori.
Nagy pénzmosó az öreg :-)

Saffy99
2012-12-03 09:39:29 #62
Minek neki kacsalábon forgó palota, ha nincs rá pénze?? Nem tudom sajnálni!! Egy ekkora birtok fenntartása sem két fillér. Bűnözőket véd és maga is bűnöző! Kit hat meg, hogy öngyilkossággal fenyegetőzik??

ariadne8
2012-12-03 09:30:56 #61
Ilyen kevés neuronnal ember hogy élhet? de a kedves felesége és négy leánykája fejében sem tenghet tūl a szürkeállomány. Miért nem figyelmeztették apjukot, hogy mégis, hogy és miből gondolja "álmai" megvalósítását. Komolyan mondom, képes valaki százmilliós nagyságrendben eladósítani magát, hogy egy gigantikus méretű birtokon tengődjön, hát az nagyon megérdemli.

Elolvasom a többit / hozzászólok én is

"

és....tessék mondani ?!!!

AZ ILYEN GAZDAG-MAFFIÁS ÜGYVÉDEK IS MINIMÁL-BÉR UTÁN ADÓZNAK ??????????!!!!!

BASSZAMEG.

Mad Mind 2012.12.03. 10:06:54

@Prof. Dr. Simon Templar:
Én meg 2007-ben. Melegített croissont kaptam finom lekvárral és a székek is jók voltak. Amúgy meg mit vársz, ha nem bizniszen utazol? A fapadoson meg semmit nem kapsz. Most jobb?

fal_adja_a_masikat (törölt) 2012.12.03. 10:07:40

ó hát persze:D

még véletlenül se a mocskos tolvaj mszp adta el a repteret, az állam számára káros privatizációs szerződéssel megfejelve (és mondjuk kurvára nem adósságtörlesztésre fordították a bevételt, mint ahogy előtte hangoztatták, vállalták:D). Tudod, akkor csökkent volna az államadósság 450milliárddal, ha valóban így tesznek. E helyett mi történt? Csökkent az állami vagyon 450milliárddal és a 450milliárd adósság is megmaradt. Bravó.

És majd ennek a szerződésnek köszönhetően kell az ÁLLAMNAK fizetnie 500milliárd Ft-ot a reptér üzemeltetőjének, az MSZP által megkötött szerződésnek köszönhetően, az MSZP által csődbe vitt Malév kieső utasszámának köszönhetően. A reptérnek meg csak annyit kell csinálnia, hogy minden eszközzel csökkenti az utasforgalmát, hogy nehogy ne kelljen az államnak perkálni 100milliárdokat.

még véletlenül se a mocskos tolvaj mszp adta el a Malévet, halmozott fel benne 100milliárdos adósságokat, működtette KIFIZETŐHELYKÉNT, amiből 10milliárdok mentek a megfelelő zsebekbe, ahogy a BKV, az Szrt, az MVM és a többi hasonló állami cégből is mentek ki (és ahogy most is mennek ki, csak mondjuk harmad annyi pénz)

DE MOST, a 2,25milliárd Ft-os telekadó végleg tacsra teszi őket!:D

Tehát eladtak egy vagyonelemet 450milliárdért, csődbe vitték a nemzeti légitársaságot, működése során kiloptak belőle több 100milliárdot, az állammal szemben hátrányos szerződést kötöttek, amiből kifolyólag még 500milliárd Ft-os kár érheti az országot, tehát összességében 1 000milliárd Ft feletti összeggel lopták ki a szemünket, DE ez a mocskos fidesz telekadót vetett ki a reptérre:D:D:D

Tudod mit csinálna egy épelméjű kormány? Lecsukná 100 évre az összes buzit aki ebben részt vett, teljes vagyonelkobzással, felbontaná a privatizációs szerződést, a lefoglalt vagyonból kárpótolná a "vevőt" és így talán csak 200-300milliárdot kéne betenni pluszba az egész ügyletbe. Ha minden hasonló ügyben így tettek volna akkor az MSZP, szdsz vezetők, képviselők, "GAZDASÁGI hátországának" 90%-ka börtönben ülhetne, igaz a fideszből is ott lenne egy 60-70%:)

De az ellopott vagyon és károkozás tekintetében nem 90-70% az arány, hanem 10 az 1-hez.

Kivancsi 2012.12.03. 10:13:04

egy rovidke megjegyzes az allam hozzaallasa a dolgokhoz...

az allamgepezetben vannak emberek akik az kulonbozo EU-s intezmenyben kepviselik orszagunkat..
van aki heti szibten repul van aki csak 2 havonta...
Nos pl aki 2 havonta az mar nyar vegen tudja a kovetkezo 1 ev pontos menet rendjet.
megbeszeles oktober 5-6, december 3-4, februar 9-10, etc
ez esetben a repjegyet meg lehetett volna venni az egesz szezonra occsoert pl Augusztusban..

DE NEM igy volt az utazas elotti napon kell megvenni a jegyet 20-30E ft helyett 200-300e ftért.
A zemberek adojabol!!!!

Mi ez ha nem tervezett allamilag nyujtott de fedett tamogatasa volt a Malevnak?

Ennek ellenére is halisten bedoltek a gecibe...
Most mas legitarsasagot tamogatnak a zemberek adojabol hasonlo modon :):)

g-dúrban zúgó kabóca 2012.12.03. 10:14:26

@Mad Mind: az szerintem ilyen magyar betegség, hogy egy légitársaság fokmérője az, hogy mit adnak INGYEN (hahaha) a fedélzeten enni. Szerintem egy légitársaság azzal tudna legjobban betörni a hazai piacra, ha félóránként csülkös pacalt meg sört szolgálna fel és persze rántott húst.

Reaper Man 2012.12.03. 10:15:23

@Rob67: Várjál csak, még megérheted, hogy vernek majd újra, ha ilyeneket írogatsz!! :D

Saga 2012.12.03. 10:15:34

@fal_adja_a_masikat: Biztos így volt. Nem lehet másként. Nehogy elolvasd a privatizációs szerződést és a Szar Rt, BKV, MVM korrupciós ügyeit taglaló 2012-es cikkeket, mert még a végén ki kellene térned a hitedből és használnod kéne az agyadat gondolkodásra. Csak hát az fájni fog.

Demajd Simics meg Orbán ráteszik szent kezüket és már gyógyul is az összes seb, de legalábbis eltakarják, hogy ne látszódjon.

siou 2012.12.03. 10:19:41

A lényeget megtalálta a szerző. Olyan ez , mint a foci, minden paraszt ért hozzá. Az elmúlt 20 év felelőtlen vezetői kinevezései, rossz szerződések, végtelenül ostoba privatizáció,WIZZ( Váradi József) stb. választékos stílusban. Egyszer a hitelesség kedvéért szívesen megnézném, hogy egy ilyen bölcs ember mennyit is fizetett be az APEH-nak adó címén az elmúlt 5 évben.. amiből pl. a Malévot életben tartották. A reptér pedig a régióban is az egyik legdrágább, nagyon kell őket sajnálni. Ki fogott pisztolyt a fejükhöz, hogy vegyék meg? A Veres féle privatizációs szerződést pedig hamarosan elrettentő példaként a világ egyetemein oktatni fogják. Akkor most miért is a Fidesz a hibás? Persze, majdnem mindent rosszul csináltak a Malévval kapcsolatban, de próbálták életben tartani és egy zsák pénzt nyomtak bele.
Nem szavaztam még a Fideszre, de ez nem az ő saruk.

hardw 2012.12.03. 10:20:13

@pocakos focista, az a halálom: a fideszes híveknek még akkor is gyurcsányozás menne, ha orbán kiállna, és elmondaná az igazságot arról, amit csinált. akkor jönne, hogy manipulálják a komcsik a háttérből.

orbán az EMBER, a VEZÉR. van egy népréteg, aki azon szocializálódott, hogy a gyárból lopunk, a főnök seggét nyaljuk, és azt harsogjuk amit a nagyvezér akar. ezek az emberek sosem fognak tudni ebből kilépni, tökmindegy hogy ki van felül, nekik kell egy gyár ahonnan lopnak és egy segg amit nyalnak.

az igazság meg tökmindegy, mert úgyis szubjektív.

gabest1 2012.12.03. 10:21:14

Pedig azt hittem majd nyugdíjas éveimre ingyen repkedhetek. Ez egyre rosszabb és rosszabb!

Artie 2012.12.03. 10:21:37

Van azért másodlagos reptér, illetve Nyugat-Magyarországról már régóta az elsődleges: Bécs.

Az Audi meg Pért használja. A fővárosnál viszont nincs, ez igaz, és nem is tesz érte senki, hogy legyen.

Reaper Man 2012.12.03. 10:21:50

@belekotty: Ja, csak erre szokták mondani, hogy ha a nagyanyámnak fasza lett volt, akkor ő lett volna a nagyapám. Ezt az emúttnyócévet meddig szajkózzátok még?? Ha nem a vesztes oldalon lépünk be két háborúba, akkor még lenne Nagy-Magyarország is, ugye? Csak hát ez a hajó is elment már régen.
Amúgy Gyurcsányékat inkább dicsérni kellene (jó, ez vicc :D), hogy azt a nagy rakás szarkupacot kurva drágán rásózták külföldi balekokra, ha maradt volna állami tulajdonban, már libalegelő lenne a helyén, és "helyi gazdák" legeltetnének rajta.

2012.12.03. 10:23:09

@g-dúrban zúgó kabóca: a malév a végén nem azért volt olcsó, mert hatékonyan működött, hanem mert a fapadosok lenyomták az árakat. messze a költségszintje alatt tartotta a jegy árat, amit állami adókból pótoltak vissza.
így megérted ?

Reaper Man 2012.12.03. 10:25:30

@fal_adja_a_masikat: A FIDESZ sajnálja, hogy az ilyen agymosottakból egyre kevesebb van... :D Lassan olyanok lesztek, mint az öreg bácsi az autópályán a forgalommal szemben:"Mi az hogy EGY barom???? Az összes köcsög szembe jön!!"

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.12.03. 10:26:02

Pár apróság:
- A Malévet nem 10 hónapja, nem 2010-ben, de még csak nem is a szocik 8 éve alatt cseszték el. A Malévet már az úgynevezett "spontán privatizáció" alatt, vagy még az előtt elkezdték szétlopni a saját mindenkori vezetői, csak mostanra rohadt el annyira, hogy össze is dőlt.
- A Malév újraindításának -szerintem- nem voltak meg a feltételei. Állami pénzből nem lehetett, ezt ugye megmondta az EU, magánpéznből meg ki a fene költene rá? Ha lett volna benne valami, ami értékes, még csak-csak, de semmije nem volt.
Flottája nem volt, csak pár lízingelt gép, ami még csak nem is súrolta a méretgazdaságosság alsó határát. Amiket mostanában újrabootoltak (AZ, SN, SR->LX), azoknak mind-mind jóval, tálán nagyságrennddel nagyobb flottájuk volt.
Repülési jogaik nem voltak, illetve csak kevés és értéktelen. A londoni (Heathrow) slotot évekkel ezelőtt eladta, maradt Tel-Aviv, meg Kijev. Arra senki nem repült rá ezerrel, látványos, hogy a végén egy fapadosnak kellettek csak.
Ingatlanik nem voltak, mert szép lassan eladogadták őket, hogy teljen a "lélegeztetőgépre".
A Malévo nem egy szívroham vitte el, hanem a szép, lassú, 25 éves teljes leépülés.

Ami meg a repteret illeti. A repteret nem azért vették meg ennyire drágán, mert annyira kiugróan jó volt. Többször, többen elmondták, hogy Lisztferihegy legnagyobb előnye a tulajdonában levő terület. Heathrow után a második legnagyobb területű európai reptér, márpedig ma a repterek legnagyobb rákfenéje, hogy az ingatlan árak, a lakossági és zöld tiltakozás miatt az istennek nem lehet őket bővíteni. Lisztferihegyben évtizedekre elég bővítési kapacitás van, ezért volt vonzó. Magyarán ez egy tipikus spekulációs célú vásárlás volt. Hogy az önkormi ebből a spekulációs haszonból részt akar, és ezért adót vet ki, az nem ördögtől való. Miért fizessen a Józsi bácsi, a Biszbasz Kft, de akár az Audi - Coca Cola - Suzuki, ha a reptérnek nem kell? Mindig azon megy a nyígás, hogy egyenlő pályák kellenek, azonos adómértékek mindenkire, majd a többit a piac eldönti. Hát akkor itt a rajtvonal, lehet versenyezni!

2012.12.03. 10:26:54

@fal_adja_a_masikat: ki lenne az a politikai erő aki ezt a börtönbecsukást megtenné? látsz ilyet ma ?
amúgy teljesen egyetértek veled, de te is az álmokban élsz.

Melee 2012.12.03. 10:29:37

Ha tönkreteszik Ferihegyet hol lesz az országnak olyan reptere mely nemzetközi forgalom lebonyolítására alkalmas? Igen, Debrecenben. Erre megy ki az egész.

Önnek megyünk (törölt) 2012.12.03. 10:31:57

Szomorú, hogy a szocializmus vége után 22 évvel is sokan valami gondoskodó jótündérként gondolnak az államra. A reptér jelenleg magánkézen van, a belőle származó esetleges profit se az államé, miért kellene közpénzen más üzleti vállalkozását támogatni? Ilyen egy vállalkozás. Lehet, hogy bejön az üzlet (gondolom akkor nem rohangálna az államhoz), vagy nem. Senki se mondta, hogy biztosan bejön, azt meg végképp nem, hogyha nem, akkor majd állambácsi a két szép szemedért segít neked közpénzből. A befektetőnek mérlegelnie kell a lehetőségeket, és a kockázatokat, és ezek alapján dönteni, hogy belevág-e. Ez a kapitalizmus.

A telekadón pedig nem értem, hogy mit kell csodálkozni. Más is fizet telekadót, sőt másnak is emelkedtek az adóterhei nem is kicsit. Egy ekkora méretű területnél ez nyilvánvalóan jóval nagyobb növekedés, mint egy átlagos méretű telek esetében, de arányaiban megfelel. Vagy ki tudja gazdálkodni, vagy ha nem, akkor működnek a piac szabályzókörei és kiszelektálják a működésképtelen vállalkozásokat.

Arról nem is beszélve, hogy ez az egész elméletileg nekünk átlagembereknek azért jó, mert a vállalkozás itt adózik, és akkor majd aztán hűdenagyon dől a lé az államkasszába. (elvileg)

bananarepublica 2012.12.03. 10:32:36

Azok a legitarsasagok akik budapestet repulik
szolgaltatast vasarolnak,ha nem megfelelo az ar ertek arany, keresnek a tersegben mas lehetosegeket.

valasz a KE-nek 2012.12.03. 10:32:51

@Saga:
Ezt hívják úgy, hogy business risk. Minden tulajdonosnak számolnia kell azzal, hogy az üzleti környezet változik. A jók alkalmazkodnak és túlélnek, a rosszak meg bedőlnek. Ez a piac, nemdebár!?

Az adókivetés pedig nem lopás.

KG2000 2012.12.03. 10:33:30

@Csokis: Így van, különösen a Gyurcsány-Bajnai-kormány alatt SZABÁLYTALANUL adott állami támogatások miatt kaszálta el a MALÉVot az EU. Persze, más országokkal megengedőbb volt, DE az EU diszrkriminációjáért ők maguk a felelősek, nem pedig az MO, amelyet a diszkrimináció ért.
- Így van, a MALÉV nemcsak a rendszerváltás előtt, hanem az után s folyamatosan kifizetőhely volt, nem egyszerűen a dolgozók kényelmesedtek el.
- A svájciak képesek voltak a Swissair bukása után rögtön a Swisset beindítani, csakhogy Svájc 1) nem EU-tag, 2) egymilliószor gazdagabb, mint MO 3) Svájc légiforgalma legalább 10-sezrese Bp-nek. Egy újraindítás csak a kifizetőhelyet indította volna újra.

Facehugger 2012.12.03. 10:34:07

Tele van ostobaságokkal a cikk. A Malév mint kurva drága légitársaság egy vicc. Bármilyen légitársaság iszonyú drága, ha másnap akarsz repülni. Próbáld ki pl. a Wizzairrel, és lehidalsz. Ráadásul 180 főre székezett A-320-on szophatsz csilliárdért. 2009-ben és 2010 is vettem Malév-jegyet 12-14 ezer Ft-ért.

A Malév csődje nem kizárólag a Fidesz hibája. A Malévot az éppen kormányon levő pártok (= Mszp, Szdsz, Fidesz, FKGP, Miép)döntötték be azzal, hogy vonatszám hordták ki a pénzt belőle. Annyi pénz kivételét még a Coca-Cola sem viselné el.

A repülőtér bátran szopjon halat amúgy. Nem amúgy, persze, az örökös vezető is szopjon halat, amiért nemsokára Simicska Mindenhez Értő Üzletember, Meggyilkoltátok Az Apámat APEH-elnök Lajos and Co. gondoskodik majd a munkás-paraszt néptömegek elvtársias repültetéséről.

cheese23 2012.12.03. 10:35:41

Egyáltalán nem volt drága a Malév, sőt. Fapadnál még ráfizethetsz, ha nem fér bele a kézipogyód a mérőkeretbe...no comment, plusz a fapad nem is nemzetközi reptérre visz, hanem a pusztába, ahonnan kétszer annyiért beszenvedheted magad a városba.

KG2000 2012.12.03. 10:36:04

@Reaper Man: Gyurcsány elvtárs csak azért tudta "privatizálni" a repteret, mert Orbán visszaállamosította. Ugyanis Horn elvtárs egyszer már privatizálta. Tehát te maximum Orbánnak hálálkodhatnál.

Reaper Man 2012.12.03. 10:37:40

@Csokis: Biztos így van, de ezek a külföldi "balekok" azért annyira mégsem szoktak hülyék lenni, szóval ha "visszaállamosítás" lesz, akkor valószínűleg pár bírósági pernek még elébe néz majd a magyar állam. Aztán hogy 10 év múlva milyen kormány lesz kénytelen 100 milliárdokat perkálni, most ki a faszt érdekel????
Ezt a spekulációs dolgot nem annyira vágom, mert mondjuk Szudánban a sivatagban biztos akár 5000 négyzetkilométeres területen is lehetne repteret bővíteni, mégse nagyon vesz ott senki! :D Ferihegyről a londoni citybe kicsit drága a taxi, meg sokáig is tart... :D

KG2000 2012.12.03. 10:37:56

@cheese23: Nem a jegy áráról van szó, hanem a működési költségekről. Amely tényleg iszonyú magas lehetett a MALÉVnál.

Facehugger 2012.12.03. 10:38:21

@KG2000:
Na az is nagyon érdekes volt, fizethették is a kártérítést a kanadaiaknak. Bocs, fizethettük. Mindegy, lett belőle szép új flottája a Wizzairnek.

belekotty 2012.12.03. 10:40:08

@KG2000: Ez így van. A MALÉV kifizető hely volt. Nem is emléxem, melyik kormány alatt is volt ott légügyi dinasztia?

belekotty 2012.12.03. 10:41:30

@Csokis: "- A Malévet nem 10 hónapja, nem 2010-ben, de még csak nem is a szocik 8 éve alatt cseszték el."
- Igen, emléxünk még páran a Torgyán féle légügyi dinasztiára.

fal_adja_a_masikat (törölt) 2012.12.03. 10:41:38

@Reaper Man: az nem zavart gondolom, meg a többi hígagyút se, hogy a fideszt is nevesítettem és a korrupcióban, lenyúlásban ugyanúgy részesnek neveztem. Csak az arányok nagyon mások, attól nekem még ugyanúgy tolvaj az is aki 100milliárdot lop, meg az is aki 1000milliárdot. És nem is szavaztam soha egyikre sem, ellentétben veletek, akik jó eséllyel már mindkettőre szavaztak:D

Viszont azt nehezen fogadom el, hogy azokkal a tolvajokkal nem foglalkozzunk akik 10x annyit loptak, azokkal a problémákkal, gazdasági rendszerrel, pénzügyi rendszerrel, jogállami problémákkal nem foglalkozunk, ami lehetővé tette azt hogy 10x annyit lopjanak. Pláne azért basztatni azt a tolvajt, aki csak tized annyit lop, hogy azok jöjjenek újra akik 10x annyit loptak.

Simicska cégei tolják ki a hirdetési piacon keresztül az állami pénzeket? Mennyi lehet ez csókolom? Évi 5-6milliárd pluszban? Kamu tanácsadókat alkalmaznak, mennyi lehet ez 4 év alatt 4-5milliárd Ft? A túlárazott EU-s pénzekből megvalósuló beruházásokból leesik nekik 30-40%? Mennyi lehet ez évente az egész gazdasági holdudvarnak? 200-300milliárd Ft (és akkor annak 85%-át az EU-tól lopták tegyük hozzá? (és akkor itt több 10ezer emberről beszélünk)?

Az Mszp-szdsz meg eltüntetett 22 év alatt 20 000 milliárd Ft értékben állami vagyont, felhalmoztak 25 000 milliárd Ft adósságot, plusz elhagyta az országot off-shore-ba 35 000milliárd, meg csak simán nyugat-európa felé vagy 50 000 -60 000 milliárd Ft.

Szerintem állapodjunk meg abban, hogy az összes buzi egy mocskos tolvaj és ha valaki nagyon akar rájuk még szót vesztegetni, akkor 10x annyit vesztegessen mindig azokra akik az igazán nagy pénzeket lenyúlták...

Szerintem a békementnél már csak az a nagyobb mentális deficit, ha valaki vissza akarja ültetni a hatalomba az mszp-t, szdsz-t, az ifjú kommunistákat. Ahelyett, hogy örülnétek, hogy végre sikerült őket kibaszni még a középszintű állásokból is. Na még ugyanezt megcsinálni a fidesz kommunistákkal is és talán 30 év alatt sikerül eljutni oda, ahova 90-ben kellett volna.

Reaper Man 2012.12.03. 10:42:20

@KG2000: Igen, OV tényleg komoly üzletember ilyen szempontból, asszem a MOL-t is a kb. 8 évvel korábbi "privatizációs" ár háromszorosáért sikerült neki "visszállamosítani". Nekem a hála másból fakad, ha egyáltalán. Az említettek kívül esnek a hálám körén.

Baluci 2012.12.03. 10:46:14

@elmeherceg: Egyetértek! Szerintem a szerzőnek fogalma sincs dolgokról!!! Évek óta Párizsban karácsonyozom egy ismerősömnél. Még tavaly is 30 ezerért vitt el az "ócska" MALÉV... Most 40 ezer a legolcsóbb lehetőség AIR France-al, a fapados 50-60 ezeréről ne is beszéljünk... Ennek kell örülni most?...

Reaper Man 2012.12.03. 10:46:49

@fal_adja_a_masikat: ki beszélt itt visszaültetésről??? Meg hogy ki kire szavazott??? De megkövetlek, te tényleg nem agymosott fideszes vagy, hanem inkább agymosott jobbikosnak tűnsz, de itt nem a pártneveken van a hangsúly, hanem az AGYMOSOTT-on. Azért szerencsére ti is koptok rendesen.

lobster thermidor 2012.12.03. 10:47:11

@valasz a KE-nek:

Te teljes fogalomzavarban szenvedsz!

Szerinted alighanem a visszamenőleges hatályú törvénykezés is az üzleti kockázat kategóriájába tartozik.

Mercel 2012.12.03. 10:47:50

@fal_adja_a_masikat

Ha nem a tipikus fideszdroid dumát nyomnád akkor legalább félig igazad lehetne.
De így...

Szeretett vezérünknek lett volna lehetősége arra, hogy elszámoltasson korrupt politikusokat, közéleti személyiségeket - Nem tette, sőt az egyébként ritka szarházi mszp-n is túltesznek.

Az a gond veled, és a hozzád hasonlókkal, hogy vagy fizetnek a droidkodásért és akkor költsd orvosra, vagy ennyire síkhülye vagy/vagytok..

Már rég nem arról van szó, hogy van a csúnya gonosz bal, és van a szép és jó jobb oldal mszp-fidesz. A velejéig romlott mindkettő a hozzájuk csapódott szarháziakról nem is beszélve.
Jelenleg kb. egy taktikai atombomba a parlamentre és utána egy tiszta választás oldhatna meg alapvető problémákat. De még úgyis kb. 15-20 év kéne egy normálisan élhető országhoz.

Ha így marad az többek között a hozzád hasonló fizetett, vagy értelmi fogyatékos droidoknak lesz köszönhető.

A poszt amúgy rohadtul nem arról szólt amire reflektáltál csak gondolom ennyi jött le neked kicsi droidom.

"Frigyes"

Reaper Man 2012.12.03. 10:49:11

@fal_adja_a_masikat: A probléma csak az, hogy ha a te haverjaid lesznek egyszer hatalmon, akkor ez az ország még ennél is sokkal büdösebb szarkupac lesz, arra én meg kicsit se vágyom.

cheese23 2012.12.03. 10:52:32

@KG2000: Ez valószínű. Dolgoztam a cégnek (utasforgalomban voltam, így nem volt rálátásom ilyen dolgokra, mint fenntartás, működési költségek stb.), de képzett és professzionális kollégák között dolgoztam.

B. Bíró 2012.12.03. 10:54:14

Oksi, a malév nyilván megérdemelten ment csődbe, de azért egy csomó hülyeség elhangzik. A malévnál voltak kifejezetten olcsó jegyek - 2008, Madrid 29 000, pölö, a géppark viszonylag fiatal volt, fedélzeti ellátás - ami szerintem egy teljesen felesleges dolog - rendben volt, ezek, meg, hogy " a Boeing törpéknek való", egyszerűen hülyeségek. A Malév a one worlddel szerintem egy nagyon jó szövetségben volt, nem túl régen volt év légitársasága is. És emelett nyelte is a pénzt, nyilván.

B. Bíró 2012.12.03. 10:58:01

@Csokis: A reptér kurva sok adót fizetett korábban is, a térség legnagyobb adófizetője volt, és természetesen a kerület legnagyobb telekadó-fizetője. Ezt háromszorozták most meg.

g-dúrban zúgó kabóca 2012.12.03. 10:58:50

@Kulics: megértem, ahogyan írtam is. de attól a tény, még tény marad, hogy azt állítani, hogy picsa drága jegyei voltak az utóbbi években, hogy nem lehetett megvenni, egész egyszerűen nem igaz.

morbiczer 2012.12.03. 10:59:02

Aki itt a Malev szolgaltatasait vagy arszintjet fikazza, az gondolom nem sokat repult se korabban, sem azota. Arban ott volt, ahol az osszes tobbi "rendes" legitarsag, es a szolgaltatas minosege se volt osszessegeben rossz. Igen gagyi kaja volt, de ezt egy 2-3 oras repulouton ki nem szarja le?

Ettol fuggetlenul lehet, hogy megerdemelte a bedolest, meg lehet, hogy az adofizetonek jobb a mostani helyzet, de az egyszeruen nem igaz, hogy az egyszeri utasnak ne lenne most rossazabb a helyzet.

Az meg tenyleg egy racionalis feltetelezes, hogy a repuloter kicsinalasa a cel, hogy utana at lehessen jatszani Simicskanak vagy valami mas barati erdekcsoportnak.

fidesz = házmesterek pártja 2012.12.03. 10:59:03

"egy óriási mulasztást azzal, hogy nem állított utódot a Malév bedőléséig."
vs.
" életképes volt-e a Malév, a válasz ugyanis egyértelmű nem."

Bocs öcsi, te hülyébb vagy, mint a matolcsy elvtárs! :D

különvélemény 2012.12.03. 11:00:11

@Saga: @Mad Mind:

Informálódnék, csak sehol sem találom, hogy lehet másnap kezdeni.

Az EU döntötte be a Malévet azzal,. hogy kötelezte az állami támogatás visszafizetéséről. (nyilván nem az EU a hibás, csak kronológiailag mondom)
Ekkor lett csőd.
Pénzt nem rakhatsz a Malévba, érdeklődő meg nem volt olyan feltételekkel, hogy van egy 5%-os orosz tulaj vétójoggal.

Hogy oldod meg csődbűntett, csalás, és egyéb technikák nélkül az 1 napos végelszámolást?
Kinek a pénzét fekteted az új cégbe?
Ha államit, akkor hogy írsz ki és bírálsz el 1 nap alatt számos közbeszerzési eljárást?
Vagy ott is törvényt szegsz?

Sorolhatnám napestig mennyire ki lehet törölni az ilyen "tanulmányokkal".

VT Man 2012.12.03. 11:02:26

@Önnek megyünk:
" A reptér jelenleg magánkézen van, a belőle származó esetleges profit se az államé, miért kellene közpénzen más üzleti vállalkozását támogatni?"

Pontosan.

Miért panaszkodik most a posztoló, amikor mind a reptér, mind a légitársaságok magánkézben vannak?

Telekadó? Mennyivel nőtt évente?
Ha jól olvasom, eddig 7 milliárd Ft/évet fizettek telek + minden egyéb adóban, most 9 milliárd körül fognak.
www.portfolio.hu/vallalatok/budapest_airport_dragulhatnak_a_repulojegyek_a_telekado_miatt.168970.html

9 millió utasra évente leosztva ez +222 Forint/repjegy! Oda-vissza" +450 Forint.

Tehát azon megy a sírás, hogy a 20-40 ezer Forintos repjegy ára emelkedik 450 Forinttal?

dr. saint555 2012.12.03. 11:08:03

@Rob67: Szerintem kezeltesd magad. Szükséged van rá. :D

KG2000 2012.12.03. 11:12:59

@Facehugger: Igen, Kurcsány elvtárs 464,5 milliárd Ft-ért adta el, és 18 milliárd Ft kártérítést kellett fizetni, vagyis Kurcsány elvtárs KEZET CSÓKOLHAT Orbánnak, mert az egyenleg +440 millárd volt Kurcsány elvtárs zsebébe:
www.nol.hu/archivum/archiv-390224

fal_adja_a_masikat (törölt) 2012.12.03. 11:13:08

Nem lehet azokkal mit kezdeni, akik nem képesek az értő olvasásra.

...de még az olyan egyértelmű kijelentések se értik meg, hogy nem szavaztam a fideszre soha (ellentétben veletek, ez szinte biztos, se az mszp-re, se az szdsz-re), ugyanolyan mocskos tolvajok (csak tized annyit lopnak), mint az mszp-sek.

Elvakultak ti vagytok, akik a fidesz lopását érzitek 10x akkorának és az mszp,szdsz-seket akarják újra a hatalomban látni, mert ők a demokrácia, jogállam, stb. Vagy ugyanezt a kört Bajnai mögé bújva.

Nem a fidesz utálni a nagy kunszt csórikáim, hanem ugyanúgy elutasítani a fideszt, ahogy az mszp-szdszt, meg a többi seggükből kibújtat. Ha utóbbi nem megy, akkor az előzővel se értek semmit. Ez ugyanez lenne, mintha 2010-ben a fideszt akartátok volna. NA akarta is sok ember, igaz tized annyit lopnak, de még mindig túl sok, és pofátlanul csinálják:)

Facehugger 2012.12.03. 11:20:45

@KG2000:
Mindent le lehet egyszerűsíteni Kurcsányra, téged is. Azért vagy buta, mert Kurcsány egy geci. A matek nem jó, miután még Gansperger - megvan ez a név? - áldásos tevékenysége nyomán kellett kicsengetni a 25 milliárdos kártérítést a kanadai kisebbségi tulajdonosnak a terminálbizniszben, csakhogy az örökös vezetőé lehessen az a biznisz is. Mindjárt megtámadom az arcodat, buta.

christophe 2012.12.03. 11:20:58

Tonkre vàgjàk a repteret, màr megvan melyik narancsnyikkè lesz,akkor hirtelen csokken majd a telekado,lesz adokedvezmèny, uj nemzeti lègitàrsasàg......

KG2000 2012.12.03. 11:23:27

@fal_adja_a_masikat: Én pl. a Fideszre szavaztam, és nem látok náluk kisebb rosszat ma sem. Pl. a gigapofával recessziót kiabálóknak csak annyit kellene mondani, hogy a mostani 1,5%-os recesszióval szemben Guyrcsány-Bajnai alatt 2009-ben (!!!!) 7%-os recesszió volt (EUROSTAT), pedig 2008 őszén felvették a "rendkívül" olcsó IMF hitelt!!!!!!!!! Ennyit a recessziókról.

KG2000 2012.12.03. 11:25:26

@Facehugger: 25 milliárd esetén is nyert az állam, mégha az a 25 milliárd igaz lenne. Buta pedig az, aki erőszakkal leplezi le, hogy nincs igaza.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.03. 11:28:05

Nagyon el vagy te tévedve, amikor drága Malévről írsz. 2008-2011 között az Európán belüli utazásaim többségénél a Malév jegye olcsóbb volt, mint a fapadosok jegye egy bőrönddel. Nem emlékszel a 26 ezer forintos menettérti jegy akciókra? Vagy csak egyszerűen nem repültél annyit, hogy ismerd a piacot...

A Malév egy csődtömeg volt és ennek a legfőbb oka az olcsó jegyek mellett a balkáni és hasonló politikai célú útvonalak fenntartása volt. Ezeket nem véletlen, hogy most egyik légitársaság sem repüli...

A Malév nem lett pótolva, a hagyományos légitársaságok gyakorlatilag 1-2%-kal növelték csak a kapacitásukat, kiesett tucatnyi úticél és persze a helyette beálló fapadosok nem ugyanazt a minőséget nyújtják, főleg a Volánbusz szintű Ryanair.

Abban egyetértek, hogy ha van ott egy gondolkodó ember, akkor másnap újraindulhatott volna a Malév mint mondjuk az Alitalia. Viszont van egy tényező, aminek a Malév folyosói pletykái szerint komoly szerepe volt és a "Mit keres Oszkó Péter a Wizz Air-ben?" kérdés csak az elterelést szolgálja:
- a Wizz Air vezetője korábban a Malév vezetője volt, az előző Fidesz-kormány idején nevezték ki
- 2003-ban az MSZP leváltotta
- fél évvel később már megalapította a Wizz Airt

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.03. 11:29:43

@KG2000: A 7%-os recesszió Gyurcsány alatt volt 2008-2009 telén, de ezt már sokszor leírtam. Szerencsére a KSH-nak vannak adatai negyedéves és havi lebontásban is.

deruyter 2012.12.03. 11:29:49

Az egyik gond az volt, hogy mindig nemzeti kincsként tekintettek a kormányok a malévra. Privatizálták, majd, ha szarba került, visszavették. 2007-re már valóban nagy szarban volt. Az igazi lejtmenet ekor kezdődött. Úgy privatizálták újra, hogy igazából az államnak maradtak még garantáltan veszteségesesre kódolt kötelezettségei az ügyben. (hitelátvállalás a kb. semmiért)Kapott még fű alatt támogatásokat, de végül visszavásárolta az állam 2010-ben és ezután még beletolt kb 30 milliárdot. Az biztos, hogy sok pénzt kiloptak 2010 előtt, de, hogy utána sem kellett volna beletolni még egy csomó pénzt az is igaz. Az igazi sara az MSZP/SZDSZ kormánynak abban van, hogy a ferihegy jelenlegi tulajdonosainak olyan szerződése van, hogy elég jól be vannak biztosítva arra az esetre, ha a reptérnek csökken a forgalma. És mivel az látható volt, hogy előbb utóbb a malév kiesik, ezt nem szabadott volna beletenni. Szerintem most megy az idegek harca, hogy meddig bírja a hochtief cérnával a forgalomcsökkenést és a telekadót. Ha kezd gebasz lenni az ügy, lehet, hogy kitalál valamit a kormány, hogy a priv szerződést ne mondja fel a hochtief és így ne kelljen a vállalásokért helytállni. Ez még a jövő zenéje.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.03. 11:34:25

@VT Man: A Ryanair 200 forintot nem fizet ki azért, hogy az utasokat busszal vigyék ki, inkább gyalogoltatja és sátrakba tereli őket. Szóval a 250 forintos áremelkedés az ilyen spórolós cégeknél igenis számít. Már nem a Malév-os időket éljük, fapados repterünk van.

Netuddki. 2012.12.03. 11:38:05

Ha egyszer nem megy? Van is rá közmondás:
Sokat akar a szarka, de nem bírja a farka.
Az orbán azt ígérte elkormányozza ezt az országot. Kinek nem látszik még, hogy se neki se az általa összegründolt emberkéknek nincs meg hozzá se a gógyijuk se az akaratuk. Ja, ez sajna nemcsak a reptérre igaz...

Netuddki. 2012.12.03. 11:39:57

@deruyter: "Az egyik gond az volt, hogy mindig nemzeti kincsként tekintettek a kormányok a malévra."

Lóphaszt nemzeti kincsnek, buxának vazze! Mint a mávot...

mojoking77 2012.12.03. 11:49:08

@Prof. Dr. Simon Templar: Bocsass meg, amiert ki kell, hogy abranditsalak, nem is szeretem az ilyet, (marmint valakit lehazugozni a hsz-a miatt), de eleg csufosan el vagy tevedve a datumokkal. A Malev meg 2007-ben is az europai jaratokon kis dobozban adta az ebedet/vacsorat, ami tartalmazott egy kifejezetten nagy szendvicset, illetve vacsorara meleg etelt, egy dobozos uditot, illetve Turo Rudit vagy Balaton szeletet, illetve fott kavet. 2008 masodik feleben kezdtek el a felszolgalt etelek csokkenteset, vettek ki szamukra feleslegesse valt italokat (a paradicsomle miatt sokat balheztam). Semmi gond, de felesleges ossze vissza hazudozni. Udv:

2012.12.03. 12:02:19

@Mad Mind: Svájc nem EU-tag, nekik is kellett EU-jóváhagyás?

Eumik 2012.12.03. 12:11:28

negyedikkerulo.blogspot.de/2012/10/mar-nem-szallunk-rendelkezesere.html

A MALÉV újraindításához minden kész volt.....de a FideSS elkúrta...mint azóta mindig, mindenkor, mindent!

Egyébként NAGYON KÉNE EGY ÚJ LÉGITÁRSASÁG

belekotty 2012.12.03. 12:11:41

@fal_adja_a_masikat: "Szerintem a békementnél már csak az a nagyobb mentális deficit, ha valaki vissza akarja ültetni a hatalomba az mszp-t, szdsz-t, az ifjú kommunistákat. "
- Egyetértünk.

Önnek megyünk (törölt) 2012.12.03. 12:15:53

@Távmunkás: És ehhez mi köze az államnak? Vagy az állam szabja az adórendszert egy piaci alapokon működő vállalkozásra?

"fapados repterünk van"
Hmm... Amikor kedvezmény kellene a reptérnek, akkor repterünk, amikor haszon van belőle, akkor a tulajdonosok reptere? :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.03. 12:17:23

Tatabányáról már megéri Bécsre menni (idő). Egyesek szerint már Budaörsről is.

mojoking77 2012.12.03. 12:23:09

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azert ezt magyarazzatok mar meg nekem, mivel evente csak 50-60000 merfoldet repulok. Megis mi a pek retkes faszaert eri meg fixen a Schwehat-rol indolni? Azokivul, hogy egyszer egy idiota ezt mondta, es jol hangzik? Nezzunk mar meg egy most hetvegi hazautat nekem Parizsbol. CDG-BUD-CDG 64900 (Pentek este -Vasarnap este). Ugyanez CDG-VIE-CDG 103400. Tenyleg, mega hulyenek is megeri. Nem mondom, van hogy tenyleg, de ez az eseteg nagyjabol 30%-a. Abba kellene mar hagyni ezeket az idiotasagokat, es gondolkodni egy picit.

Kivlov 2012.12.03. 12:33:35

Ebben az országban szinte semmit nem lehet nyereségesen működtetni, amit máshol igen.
Ennek kb 2 oka van: korrupció, béka s*gge alatti átlagfizetések. De inkább a második…

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.03. 12:39:54

@mojoking77:

Nekem a TBányaiak azt mondják, 2 óra alatt Schwechaton vannak legkésőbb. Ferihegyre szinte sosem érnek ki ennyi idő alatt.

Ferihegyen eddig majd minden többször repülő ismerősömnek vagy loptak a csomagjából, vagy beletúrtak. (Ne mondd, hogy security check, mert csak ruha volt benne.)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.03. 12:44:19

@Önnek megyünk: Az adórendszert most szabták át úgy, hogy egyetlen piaci alapokon működő vállalkozásnak lett rosszabb. Ezzel csak az a gond, hogy egyre esélyesebb a reptér visszavásárlása és az nem lenne nagy üzlet az adófizetőknek, mert most sokkal kisebb a jövedelmezősége a fapadosok miatt (a kispénzű turista nem fog a vámmentes boltban százezreket elszórni, nem megy be a fizetős váróba, stb.)
Én nem írtam semmilyen kedvezményről :)

mojoking77 2012.12.03. 12:53:36

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A lopasokkal kapcsolatban igazad van, de inkabb csak volt ,hala az egnek, miota atadtak az uj terminalt, semmim nem tunt meg el.
Most lehet szamolgatni, mennyi ido alat ternek fel Ferihegyre, de furcsanak tunik, foleg, miota atadtak az M0-t. Persze dugo barmikor lehet, de en is ertem mar haza autoval Becsbol 4 ora alatt, amibol 2 ora volt a Becs Hegyeshaom kozti 50 km, es meg baleset sem volt.

Önnek megyünk (törölt) 2012.12.03. 13:03:36

@Távmunkás: "Az adórendszert most szabták át úgy, hogy egyetlen piaci alapokon működő vállalkozásnak lett rosszabb."
Pont erről beszélek én is. A másik x vállalkozásnak nyilván nem fognak ártani, azért, hogy egynek jó legyen. Ha pedig erre az egyre kedvezőbb szabályzást alkalmazunk, az bizony kedvezményezés.

" Ezzel csak az a gond, hogy egyre esélyesebb a reptér visszavásárlása és az nem lenne nagy üzlet az adófizetőknek, mert most sokkal kisebb a jövedelmezősége a fapadosok miatt"
Szerintem alapból nem kellett volna eladni az egészet. De ha már így alakultak a dolgok, akkor nem biztos, hogy automatikusan vissza kellene vásárolni csak azért, mert az aktuális tulajnak éppen nem megy a bolt. Az általad vázolt problémák egyelőre a jelenlegi vezetés problémái, és nem az államé. Az esetleges csőd is az ő rovására történik. Ilyen gazdasági helyzetben pedig nyilvánvalóan nem engedhetjük meg magunknak, hogy csak azért kiadjunk sok milliárd közpénzt, mert egy piaci vállalkozás nem tudott megoldani bizonyos problémákat. Arról nem is beszélve, hogy nem biztos, hogy egy csődközeli állapotban lévő vállalkozásba kellene az adófizetők pénzét tenni.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.12.03. 13:06:25

A stíluson azért lehetne cizellálni! ;)

"Az ország egyik legeladósodottabb kerületének, a XVII.-nek fideszes polgármestere úgy gondolta"

Ezt honnan szedted??? 15. a rangsorban! Ilyen alapon persze a legkevésbé eladósodott is lehet "az egyik legjobban...".

forrás (2011):
9.kerulet.ittlakunk.hu/onkormanyzat/121202/atlagosnak-szamit-kerulet-adossaga

Egyébként nagy vonalakban egyet kell értenem. Sajnos!

valasz a KE-nek 2012.12.03. 13:07:07

Erősen kellene keresni, hogy olyanvalakit találjanak, aki nálam gyakrabban veszi igénybe a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér szolgáltatásait, de nekem utoljára több, mint tíz éve loptak el bármit a csomagomból.
Bírom, amikor évtizedes legendák köszönnek vissza kommentekben.

Steppenwolf 2012.12.03. 13:07:40

"Ez indult be ősszel, a reptér vadul emeli a díjakat, a világ legsuttyóbb légitársasága 40 százalékos kapacitás-csökkentést hajt végre, de a többi nagy cég is veri a tamtamot."

1. A Budapest Airport díjai a többi régiós reptérhez képest átlagosak.
2. Téli menetrendben minden évben több útvonal megszűnik, ezért a Ryanair a flotta felét a földön tartja. Ezt csak ők próbálják úgy beállítani, hogy a magas költségek miatt teszik, jobban mondva, zsarolnak.

Steppenwolf 2012.12.03. 13:14:51

@Eumik: Semmi nem volt kész. Az amit Oszkóék készíttettek, egy kisgépes regionális Malév-flottáról szólt, 100%-ban olyan gépekkel, amiket középtávú desztinációkon telt házzal is lehetetlen rentábilisan működtetni.
Egy repüléssel foglalkozó szakmai blogon már darabokra szedték azt a tervezetet.

Crescendo 2012.12.03. 13:21:02

@valasz a KE-nek: szerintem a mondanivalo epp az volt, hogy egy oriasi onkormanyzati adossagot megprobaljak a repterrel kifizettetni. Egy szamlat kiallitanak a semmibol es ez padlora kuldi a repteret. Hol piac ez? A maffia szokott ilyet csinalni...

Darth Revan 2012.12.03. 13:22:05

A Malev nem volt draga. Egy idoben 3 legitarsasag kozott valaszthattam: Malev, Aer Lingus es a Ryanair. A Malev vagy az Aer Linus jegyara mindig verte a Ryanairt (nem volt mindegy mikor utazom, adott napra kellett jegy, tehat nem tudtam elni az akcios jegyekkel)

A Malevnal nem egyszer fordult elo tulfoglalas, tehat a jarat telitettsegevel sem volt gond (Dublin-Budapest)

Az meg elore lathato volt, hogy a Malev hianyaban a Ferihegyi repter sorvadasnak indul. Most meg csak az 1-es terminal zart be, de szerintem ez csak a kezdet.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.12.03. 13:23:09

Az egész egy ingatlanspekuláció:
a reptér egy hatalmas, talán európában a legnagyobb terület, óriási potenciállal (különösen ha a régi raktárépületeket is nézzük).

Sztem "remek lakópark" lesz belőle (bazi nagy parkoló! :) ) esetleg minőségi gokart pályát lehetne belőle csinálni, a romok között paintball pályát. Sky curt? Az meg legyen butiksor vazze.

altimus 2012.12.03. 13:27:24

erdekes ez a tema, a telekado helyi kompetencia, ahogy a blog iro is helyesen megallapitja. elmeletileg tehat ehhez az "allamnak" semmi koze.

el tudom kepzelni, hogy a helyi onkormanyzat vergodik, kevesebb a penze es hirtelen forrasokat keres, es ott van a szep nagy repuloter, amit latszolag lehet sarcolni.

az, hogy ez egy gazdasagi hullamvolgyben tortenik, eppen akkor amikor a repuloter forgalma drasztikusan leesik, alapvetoen fapadosok adjak a forgalmat ... mit erdekli a helyi onkormanyzatot.

nem hiszem, hogy direkt "allami" otlet lett volna ez, valoszinuleg helyi onkormanyzati otletrol van szo. es ez az eset is szepen mutatja, hogy a helyi es az orszagos erdek nem mindig es nem feltetlenul esik egybe.

a prosperalo repuloter orszagos erdek. az is, hogy bp minden europai nagyvarosbol, fovarosbol, kozvetlen nem fapados jarattal megkozelitheto legyen. ha nem akkor az uzletember nem jon ide, egy hazzal arrebb repul befektetni. es itt kapcsolodik be az allam a tortenetbe. a malev onalloan nem eletkepes megis volt arra orszagos erdek, hogy az allam eletben tartsa. es erre meg az eu-s szabalyozas mellett is lehetett volna modot talalni.

ellenséges békaember 2012.12.03. 13:34:01

@Kivancsi: Nem mintha nem merült volna fel bennem is, hogy amit felvázoltál, az egy kiváló lehetőség a Malév dotálására, viszont néhány dolog pontosításra szorul a különféle EU-s kiutazásokkal kapcsolatban.

Az egyik az, hogy ezeknek a repülőjegyeknek a legnagyobb részét az EU visszatéríti a tagállamoknak.(a bizottsági üléseket visszatéríti, a tanácsiakat pedig egy ún. nemzeti borítékból fizetik, ugyancsak EU-s pénz, oké, hogy van benne a magyar adófizetők pénzéből is valamennyi)

A másik oka, amiért a brüsszeli kiutazásoknál sokszor valóban irreális jegyárak voltak, az nem kizárólag az utolsó pillanatos foglalás, habár ez a gyakorlat is jellemző, hanem az, hogy rengeteg az egynapos ülés, amire a hajnali géppel történt a kiutazás a Malév érában, és az estivel haza, mert az ő menetrendjükkel nagyjából ki lehetett érni az ülésre és nem is kellett a vége előtt elindulni a reptérre. A nem overnight jegyek pedig általában baromi drágák, a szállásköltséget viszont a tagállamoknak kell fizetniük saját zsebből, ergo a méregdrága jeggyel történő egynapos kiutazások jobban megérték, mint előző nap kiküldeni a kiutazót. Nem volt ritka a 220-240ezres return. Jelzem, hogy a "fejlett nyugati" légitársaságokkal most sem megy sokkal 180 ezer alá, nem ritkán oda-vissza átszállással.

Egy további indok, ami miatt nem lehetett előre jegyet foglalni hónapokkal előre, mert nem minden típusú ülésnek van előzetesen kiadott menetrendje, mindig vannak változások, nem csak az ülések időpontjában, hanem olykor a kiutazó személyében is. A belső utaztatási rendszerben pedig bármilyen meglepő, vannak biztosítékok, így például amíg nem érkezik hivatalos meghívó egy ülésre, addig nem engedélyezik a kiutazást, és nem lehet foglalni a jegyet. A különféle EU-s intézmények pedig nem szokták elsietni a dolgot, gyakori, hogy csak egy héttel az ülés előtt küldik meg a meghívót, ami ugyancsak lecsökkenti a mozgásteret.

Csak szerettem volna rávilágítani, hogy nem minden annyira szögegyszerű, mint sokan gondolják, az viszont tény, hogy a Malévnak mindenképpen jól jöttek a zsíros hivatalnoki jegyek.

Parasite 2012.12.03. 13:50:54

lehet azzal akarják megakadályozni a fiatalok külföldi munkavállalását, hogy megszüntetik a légiközlekedést :D

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.12.03. 13:52:53

@Baluci: és a többiek. hagyjuk már azt az ócska olcsó volt a malév dumát. 100 eurós akció végig volt az utolsó két évben, de mindig találtam feléért is fapadon. párizsban konkrétan kétszer voltam 15 ezer alatt a malév-csőd óta, a hivatalos adatok szerint pedig a wizz és ryanair átlagárainál a hagyományos légitársaságok háromszoros áron vannak. de ez amúgy is mellékszál volt a posztban, egy félmondat, de ezen rugózzunk már.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.12.03. 13:54:27

@altimus: ha jól rémlik, épp a kedvezményezett polgármester javaslatára szavazta meg a parlament, hogy megemelhessék a telekadót.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.12.03. 13:57:32

@Steppenwolf: a ryanair a menetrendben régóta szereplő járatokat vett ki a 40 százalékos vágással, ennek semmi köze annak, hogy a flotta egy részét a földön tartja, mert az előre tervezett. ez az áremelésnek szóló döntés volt egyértelműen.

oszkóék többféle javaslatot hagytak itt, a regionális flotta az egyik volt, egy másikban 737 kaliberű gépek is lettek volna a főbb európai központokba.

nem állítom, hogy működött volna, sőt inkább hajlok arra, hogy nem, de profikkal megtámogatva egy próbát meért volna.

eau sauvage 2012.12.03. 14:00:13

Azon elgondolkodott már valaki, hogy Budapest az egyetlen valamirevaló (sőt talán nem valamirevaló is...) főváros Európában, ahonnan menetrend szerinti járattal gyakorlatilag nem lehet Európán kívülre repülni. (persze van egy kézen megszámolható kivétel, pl. a QR Dohába, meg Tel Aviv, de semmi egyéb).
Vélhetően azért mert az ilyen utaknak/járatoknak Magyarország jelenlegi állapotában egyszerűen nincs piaca.
És sajnos, a 200 Ft-os repülőjegyre vadászó Ryanair utasokból (a reptéri forgalomnövekedés, vagy "nem forgalomcsökkenés" nagyrészt tőlük származik) a reptér se fog tudni hosszútávon megélni.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.12.03. 14:00:21

@TrueY:
"A Magyar Progresszív Intézet által vizsgált 46 legnagyobb magyar önkormányzat közül a főváros XVII. kerülete volt 2011-ben a harmadik legnagyobb mértékben eladósodó önkormányzat, 230 %-kal növelve egy év alatt az adósság állományát. Az egy lakosra jutó eladósodottság pedig 209 %-kal emelkedett, amivel a vizsgált önkormányzatok közül a negyedik helyre került. Ezek után ez év márciusában a XVII. kerület polgármestere terjesztette elő a Parlamentben a budapesti repülőteret aránytalanul sújtó törvénymódosítást, miközben a magyar légiközlekedés és turizmus már súlyos mélyrepülésben volt a Malév csődjének következtében."

www.bud.hu/budapest_airport/media/hirek/telekado:-az-alkotmanybirosaghoz-fordult-a-budapest-airport-10604.html

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.03. 14:00:45

"Alternatíva nincs, másodlagos reptér nem látszik a környéken. "
Igaz csak par utvonalon, de van. Flybalaton is, meg Debrecen is. Igaz a kapacitas joval kisebb. Viszont az egyes terminal volt gepeit tudna siman fogadni.

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.12.03. 14:02:32

Nem kapcsolódik közvetlenül a poszt témájához, de azt észrevettétek, hogy a csőd óta milyen sok ember állította be csengőhangnak a telefonján a MALÉV soundot? Furán működünk mi: amíg van valami, le se szarjuk, amikor meg elveszett, akkor nyígunk...

samarel 2012.12.03. 14:04:02

"utóbbira még büszkék is lehetünk, a Wizz magyar találmány"

Ha a wizz igazgatója egy ilyen sikeres céget dobott össze, akkor Malév igazgatóként ez miért nem jött össze neki? Miért kellet feljelenteni a volt munkaadóját?
És akkor melyik kormány is volt hatalmon?

Már az első eladásnál is a német Hochtief adta a jobb ajánlatot a repülőtérre. Mégis a BAA vitte a boltot.

Bajnai lett az elnök, és a Wallis Ingatlan "biztosította" a menedzsmentet.
És akkor melyik kormány is volt hatalmon?

A Hochtief kapva-kapott a második lehetőségen, hogy bebizonyítsa a szakmai hozzáértését.
De nem számoltak a magyar mentalitással, és ez okozott némi komplikációt.
Taxis botrány, Eclipse ügy, letartóztatott jogi igazgató és segédje, stb.
És akkor melyik kormány is volt hatalmon?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.03. 14:06:19

@samarel: Talan mert Malev igazagtokent meg volt kotve a keze? O maga mondta, valtoztatott volna, de nem lehetett. Mert csak. Siman el tudom kepzelni.

morbiczer 2012.12.03. 14:09:22

@Hakapeszi Miki: Irrelevans, hogy a Malev a Ryanairhez vagy a Wizzairhez kepest olcso volt vagy sem. A tobbi hasonlo kategoriaju legitarsasaghoz kepest nem volt sem draga, sem a szolgaltatasi nem voltak rosszabbak.

samarel 2012.12.03. 14:10:22

Malév igazgatóként meg volt kötve a keze. OK.
De az Oszkó belefért már a wizznél az igazgatósági tanácsba?

Ha engem akadályoz valaki, vagy valami, utána nem lesz a haverom.

Csabi. 2012.12.03. 14:29:04

még jó hogy piacképesek voltak a malév repjegyek, hiszen óránként kilenszázmilliárd eurót pumpáltak a cégbe.

Messzi Vetek 2012.12.03. 14:41:04

@Hakapeszi Miki: nézd Miklós, az egy dolog, hogy te azóta találtál kétszer is 15k alatti jegyet Párizsba (mondjuk ezt kicsit kétkedve olvasom, mert EJ-re, ha a csillagok együtt állnak, akkor talán találsz ennyiért, a Ryanair csak nevében megy oda, az AF meg konkrétan még nem sokkal ezelőtt is 100%-ot emelt a legolcsóbb jegyárain - most van akciósan 42K-ért - a Malév csőd óta), de mondjuk nem mindenki tud délben kirepülni - mert esetleg... melózik?
akármennyire is handabandázol, a Malév tényleg jó árban repült, ezen a desztináción 26500 HUF-ért. ez az AF-et is 30k-ra szorította le és így napi 6 gép ment ki és vissza.
az a nem mindegy, hogy te kimész nyaralgatni kicsit és kiválasztod a legolcsóbbat fél évre előre kedden délben, vagy a jövő hétre kell foglalnod úgy, hogy lehetőleg reggel 10-re odaérj egy tárgyalásra.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.03. 15:06:54

@Önnek megyünk: Volt egy-két feltétel, ami alapján a tulajdonos visszaadhatja az államnak a repteret. Például ha a Malév kiesése miatt csökken az utasszám...

mojoking77 2012.12.03. 15:10:01

@Hakapeszi Miki: "párizsban konkrétan kétszer voltam 15 ezer alatt a malév-csőd óta, a hivatalos adatok szerint pedig a wizz és ryanair átlagárainál a hagyományos légitársaságok háromszoros áron vannak. "
Persze te irtad a postot es a te blogod is, de baratom, te Wizz-zel az eletben nem mentel Parizsba, mert nem repul, Ryanair meg a puszta kozepere tesz le, kozel 100km-re Parizstol (Beauvais), ahonnan kb 30 Euro a bejutas Parizsba. Persze semmi gond, hisz ami magyar az ugye jo nem lehet )

mojoking77 2012.12.03. 15:13:29

@Messzi Vetek: Igaz. Foleg, hogy most ma van, hogy a napi harmat sem kepes tartani a kurva AF, minkabb befoglal regi 321-eseket, amiken telthaz van (180+ utas). De hat minenki masra hasznalja a repulest, ahogy irtad, van aki fel evre elore lefoglalja, arra hetre szabit vesz ki etc etc, en meg hasznlhatom a merfoldjeimet, ha holnap reggel pl haza kell mennem valamiert..

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.03. 15:17:40

@mojoking77:

Budai oldalról az M0 nem segít, mert vagy a déli szakasz, vagy a város.

Én szoktam járni a reptérre 20 km-re a városhatártól Budán, nekem sokszor másfél óra kell.

mojoking77 2012.12.03. 15:22:34

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Derek. Nem segit a 2X3 sav? Egyaltalan mennyire van mar kesz? Ugy olvastam anno, hogy vegig megakarjak csinalni. Az azert javitani fog rajta nem?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.12.03. 15:22:55

@KG2000:
- "Így van, a MALÉV nemcsak a rendszerváltás előtt, hanem az után s folyamatosan kifizetőhely volt, nem egyszerűen a dolgozók kényelmesedtek el."

Elfelejtetted hozzátenni, hogy ez alól természetesen az 1998-2002 közötti időszak volt kivétel, tisztelt vezénylőtábornok úr.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.03. 15:25:58

@mojoking77:
M1 - M7 2x2 - szűk 80 km/h
M7 - M6 2x3 - Ez jó!, de csak 100 km/h
M6 - M5 2x2 - szűk, tele, 80 km/h, rengeteg baleset
M5 - Rajta mégy az M5-ön egy szakaszon.
M5 - 11 2x2 - új, van leállósáv is

Kivancsi 2012.12.03. 15:34:20

@ellenséges békaember:
akkor csak annyi valtozott, hogy nem a Malévot tamogatjuk az eu-s piiizekbol hanem Bruxelairlines-t :):)
csak kene egy jo kis felcsuti nemzeti legitarsasag lenne itt zseee az eu-tol dogivel :):

morbiczer 2012.12.03. 15:42:04

@Kivancsi: Meg annyi valtozott, hogy amiota nincs Malev, a Brussels Airlines saccperkabe 30%-kal dragabban repul.

Kivancsi 2012.12.03. 15:51:47

@morbiczer:
mindegy mibe kerul...
itt semmi sem draga :)
az a "szemet" eu fizeti :):)

Meridian74 2012.12.03. 16:04:22

@tikk: mit vársz egy levitézlet oszkósegnyaló izraelita lúdmillás liberális bibsi "takónypóc"-tól?

buday008 2012.12.03. 16:05:36

@Saga: Csányi apánkat ki ne hagyd, állam pénzén amihez nyúl az szarrá válik...xd

mojoking77 2012.12.03. 16:09:43

@morbiczer: Nem csak az, a letezo osszes kb 30%-ot emelt februar ota. Udvozollek a kapitalizmusban.. De ezt persze az egyszeru turista ugy sem foga soha megerteni..

bebe tv 2012.12.03. 16:45:41

@horst wessel: Figyeld meg, 1 éven belül visszavásárolja o.v.és bandája.

Már 2 éve erre fáj OV foga. A Hoch Tief 5 repteret üzemeltet, és csak egyben adná el mind az ötöt.
Viktorunk már annak idején ott előszobázott a Real Madrid elnökénél aki építőipari nagyvállalkozó, de csak a Ferihegyre van suskája.
Most a Viktorunk ráver egy + adót a reptérre,hogy még veszteségesebb legyen és akkor örömmel eladja a Hochtief szólóban is.
Nem ugyanezt játszotta el véletlenül az EON-nal is?
Tipikus Gipsy logika.

Baluci 2012.12.03. 16:50:46

@Hakapeszi Miki: Vicces vagy! Poggyász nélkül lehet, hogy utazol ennyiért, de csak egy bőrönd 17 ezer forint a Rynairnél...

zaferfal1 2012.12.03. 16:57:44

@KG2000: az EU nem volt diszkriminatív Mo-val, ez csak egy politikai interpretáció a kevésbé tájékozottak felé.

A magyar támogatás egyértelműen illegális volt, ellenben a csehek pl készítettek egy átalakítási tervet, amiben részletesen és megalapozottan bemutatták, hogy az állami támogatás célja az volt, hogy a CSA-t átalakítsák és az átalakítást követően működése hosszú távon további támogatás nélkül fenntartható legyen. Ez a terv az EB honlapján megtalálható, bárki megnézheti. Nekünk ilyenünk nem volt.

tikk 2012.12.03. 18:09:00

@Meridian74: Igaz, hogy a blog figyelmeztet miszerint "Vigyázz szókimondó szövegek!", de
az ocsmány szóhasználat, nem ad nagyobb súlyt a leírtaknak.
Ez lenne a szókimondás? A szarkupac ? Az ilyen, hát hogy is
mondjam, rendkívül egyszerű szóhasználat, rendkívül egyszerű gondolatiságot is feltételez,sajnos. :)

bobsys 2012.12.03. 19:17:13

Iden majusra CDG-BUD jegyet vettem januarban. A csod elvitte a jegyet. Az osszes tarsasag azonnal minimum 50%-ot emelt a jegyarakon. A vegen Easy Jet lett annyiert amennyiert a MALEV vitt volna. Azota ahogy nezem meg mindig draga az osszes jegy. Miami-Budapest normalis atszallasi idokkel siman $1000+ jovo ev Auguztusara, ez egy eve meg kijott $800bol.
Aki tud akcios jegyet Miami-Budapest utra jovo nyarra szoljon.

valasz a KE-nek 2012.12.03. 20:40:03

@zaferfal1:
Nahát, az meg vajon hogy lehet, hogy Oszkó, aki egy igazán frankó gyerek és annyi mindenféle klassz tervet itthagyott a Malév csődje utáni új életre, csak az a csúnya patásördög, gonosz Orbán nem használta őket, szóval ez az aranyember épp csak egy olyan tervet nem készített, amiben az EU számára is igazolhatóvá lehetett volna tenni a Malévnak adott támogatást?

rkb9y5 2012.12.04. 00:46:38

Repültem úgy Amszterdam-Budapest útvonalon KLM-mel, hogy a biznisz osztályon Orbán, Szíjártó, meg egy harmadik 50-es manus ette a meleg vacsorát 2-3 gorillával. A Malév ugyanakkor indult, láttam ahogy kitolják a gate-től. Ennyire érdekelte őket.
(Én átszállással utaztam máshonnan, Malév nem kínált jegyet arra az útvonalra, mielőtt valaki felemlegeti - nem is az közpénzen repültem, úgyhogy felesleges is belemenni ebbe)

Mad Mind 2012.12.04. 08:03:54

@különvélemény:
Milyen egy napról beszélsz? Bő fél évük volt eldönteni, mit akarnak. Ez bőven elég minden ügy elindítására. Egyébként meg sosem akarta senki megmenteni a Malévot, a cél egy új légitársaság lett volna a Malév indulási jogaival.

Mad Mind 2012.12.04. 08:06:01

@Kispangit:
Az Eu-t egyáltalán nem érdekli bármilyen cég indulása. Sőt örül neki. Amúgy a Swiss csak példaként lett felhozva, a becsődölő után gyorsan indított új cégre.

zaferfal1 2012.12.04. 11:46:47

@valasz a KE-nek: tényeket közöltem és csak azt a felvetést cáfoltam, hogy az EU/EB diszkriminált volna... Az EB úgy járt el, ahogy várható volt és jogszerű, és mindezek mellett logikus is.

A Malév ügyet nem ismerem pontosan, de szinte biztos, hogy nem lehetett volna életben tartani (oroszokkal megállapodni, sok pilótát elküldeni, a többiek bérét csökkenteni, lízingszerződéseket újratárgyalni, sok gépet visszaadni stb).
Az egyetlen megoldás a csőd volt, illetve a csőd másnapján egy új Malév beindítása. Úgy tudom, a Malév név sem volt benne a Malévben, így akár a Malév névvel is tudott volna működni az új cég. Az új céghez kellett volna egy új működési modell (egyforma gépek, főleg kelet-európai útvonalak, régiós "feeding" szerep egy nagy arab vagy ázsiai cégnek, stb). Állítólag az EB döntése 4-5 hónappal korábban megszületett, szóltak a kormánynak, hogy jegelik a döntést pár hónapig, hogy legyen idő felkészülni a csődre. Mint tudjuk, semmi nem történt (ami történt abban a pár hónapban, az minden szakmai hozzáértést és színvonalat nélkülözött, akik komolyan érdeklődtek -pl hainan- azok is megijedtek a totális amatörizmustól, amit tapasztaltak és visszaléptek). A végén a döntést pedig úgy kommunikálták, mintha villámcsapásszerűen, váratlanul ért volna minket.

KékFény6 2012.12.05. 18:44:19

@Hakapeszi Miki: Ez korántsem azt jelenti, hogy a legeladósodottabb. Ha valakinek van 1 Ft tartozása, majd a következő évben lesz 3 Ft, akkor ugyan 300%-kal nőtt a tartozása, ami nagyon soknak tűnik, mégis sehol sincs azokhoz képest, akik 100 milliókkal tartoznak...
A 17. kerület soha nem volt a legeladósodottabb. Ha a lakosság számra vetített tartozást nézzük, akkor meg pláne nem.
Az általad említett intézet felmérése itt olvasható teljes terjedelemben:
progresszivintezet.hu/wp-content/uploads/2011/11/2011_Onkormanyzatok.pdf

Ebből is egyértelműen kiderül, hogy amit állítasz, nem igaz. Viszont kimaradt, hogy a 17. kerület lakossága "élvezi" a repülőtér okozta zaj és szennyezés problémákat, míg haszna semmi nincs belőle (az iparűzési adót nem az adott kerület kapja vissza, amúgy is a 18. kerülethez tartozik a reptér). Nyilván drasztikus az adóemelés, én sem értek egyet vele, de azért ne úgy állítsuk már be dolgokat, hogy a "rákosborzasztóiak" (ezt is külön köszi!) ok nélkül pénzt kapnak a reptértől.

Eumik 2012.12.11. 13:09:20

@Steppenwolf: Tehát lett volna, és ma is repülne a "MALÉV", vagy valamilyen nemzeti légitársaság ha Oszkó P-éken múlik a dolog. MOST NINCS SEMMI! Akkor melyik szcenárió a jobb?
Egyetlen európai nemzeti légitársaság sem nyereséges, - a LH, a BA, az AF sem,- de a nemzeti kormányok támogatják, csak könyveléstechnikai kérdés a dolog..
A mi nyomorult fidesz kormányunk pedig elkúrta. Ez van.

Punxsutawney Mormota 2012.12.15. 00:14:54

Urak! Nem fogom szidni egyik kormányt sem - megtettétek helyettem :) Csupán annyit szeretnék írni, hogy november 20-án délután ücsörögtem a Sky Courtban a gépem indulására várva. Nagyon, nagyon lehangoló látvány volt. Mind a várótér, mind pedig a reptér. Az utasok sehol, az Burger Kingben nem volt előttem senki, utána az újságárusnál hárman lézengtünk.
Néhány órával később a dohai átszállásnál volt alkalmam azon eltűnődni, hogy valamint nagyonnagyonnagyonnagyon elqrtunk! Dohában, esti 11 után volt, amikor megérkeztünk. Akartam valamit venni a gyutifríben, de úgy éreztem, hogy másfél órás átszállási idő erre nem lesz idő. Ember hegyek nyüzsögtek a transzfer csarnokban (ezt most nem magyarázom el, aki ismeri a dohai repteret tudja miről van szó). Évi 24 millió utast szolgálnak ki. Pedig konkurencia van bőven! Dubai kb. 450 km-re van és szenzációs. Abu Dhabi reptere nagyon jó. A muscati reptér ezerrel készül és 14 millió utast szeretne kiszolgálni 2014-ben, a bahreini reptér is csak-csak elvisz 8-9 millió utast és napi napi 300 fel- és leszállást.
Szóval csak annyit akartam kinyögni, hogy ezek a repterek egymás hegyén-hátán vannak és jó stratégiával mégis megélnek valahogy. Sőt virágoznak. Csak nálunk mennek szarba a dolgok.

És ha már MALÉV. Utojára 2007-ben repültem velük Párizsból hazafelé jövet. Nem volt rossz. Ugyan a vacsora hal volt, amitől rosszul lettem, mert előtte két hétig csak halat ettem, de az embernek volt egy kis otthon érzete, amikor fellépett a fedélzetre.
Persze, lehetett volna jobban is csinálni. Sokkal jobban is. Csak éppen ez nem állt a döntéshozók érdekében. Nekik a zavaros víz a jó...

2010-ben egy baráti társaságban összeakadtam egy fickóval, aki repülésügyi szakembernek vallotta magát. Két pohár bor után lelkesen ecseteltem, hogy mit kezdenék a Malévval, ha én lennék a vezérigazgatója, merthogy felfedezni véltem egy piaci űrt, amit le lehetne fedni.

A tag türelmesen meghallgatott, majd azt mondta, hogy két hétig sem lehetnék vezérigazgató, mert aki odatett, úgy rúgna seggbe, hogy csak poroznék, akármilyen jók is az elképzeléseim. A Malév - szerinte - nem légitársaság, hanem az ország kivetülése és egy masszívan veszteséges cégből sokkal jobban lehet lopni, mint egy nyereségesből.

Akkor túlzásnak tűntek a mondatai, de most már úgy gondolom, hogy igaza volt.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.12.17. 13:28:16

@Hakapeszi Miki: ""A Magyar Progresszív Intézet által vizsgált 46 legnagyobb magyar önkormányzat közül a főváros XVII. kerülete volt 2011-ben a harmadik legnagyobb mértékben eladósodó önkormányzat, 230 %-kal növelve egy év alatt az adósság állományát."

Köszi, ezt nem tudtam! Érdekes, hogy az én adatom 2011-ből volt és akkor még nem volt ilyen "előkelő" helyen! Ebből is látszik, hogy Riz Levente a Bölcs vezér jó tanítványa! Ő is egy csomó látszatépítkezéssel akart könnyet fakasztani. Meg is lett az eredménye. :(

avionics 2013.01.18. 22:19:30

20 mondatot is képtelenség végigolvasni ebből a marhaságból. A blogíró megint bizonyította, hogy nem zavarják a tények, saját tudatlanságához igazítja azokat.

Le Orme 2 2015.08.23. 13:31:02

Illene a blogírónak egy bocsánatkérő posztot vagy hozzászólást közölnie. Több, mint 2 és fél év eltelt. 2013-ban nőtt az utasforgalom, 2014-ben tovább nőtt, rekordnagyságú, 9,16 millió volt.
süti beállítások módosítása