Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (9) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (1) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (1) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) korrupció (2) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (6) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (5) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (78) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (13) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (10) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (5) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.12.08.

Így rombol a milliomos vasutas

Hakapeszi Miki

Éjjel életbe lép az új vasúti menetrend, melyről már leírtuk, hogy a dilettantizmus csimborasszója, aminek árát persze mi fizetjük. Hagyjuk is a picsába annak részletezését, hogy hol mennyi felesleges új vonatot állítanak be, hiszen lehet annak örülni, hogy legalább nem építették újjá a 70-es években bezárt Bicske-Lovasberény szakaszt, pedig azon lehetne Felcsút állomás és Fociakadémia megállóhely. Legalábbis eddig, terv már erre is van.

Néhány könnyet még hullajthatunk Sárpenteléért, Baktüttösért, Börgöndért és a többi megszűnő állomásért és megállóért (baszki, utóbbira pár éve még repteret és reptéri vonatot terveztek), de inkább köszöntsük az új menetrendet egy olyan friss vasutas történettel, ami alapján rögtön látható, hogy miért kéne  azonnal ledózerolni az egész MÁV-nak hívott trágyadombot. Szárnyathy kolléga már feni a pennáját, hogy ennek mikéntjét kifejtse, de most ugrás a 80-as mezőbe.

Azt már Moldova György is megírta, hogy a Tokaj-forda volt a mozdonyvezetők álma a 70-es években, arra pedig én is jól emlékszem, hogy a Tokaj, illetve a Borsod expressz még a 80-as évek végén is 1 óra 47 perc alatt lerongyolt Budapestről Miskolcra. Ehhez képest a 25 évvel későbbi 1 óra 59 perc is elég szánalmas az Intercityvel, de hogy ez a valóságban rendszerint inkább 2 óra 15, az már a röhej kategória.

Mi történt az elmúlt fél évben? Szerencsétlenségemre gyakorta kényszerülök az említett vonalra és sok vasutas forrásból származó információ szerint sem csalt a GPS, amikor azt mutatta: bizony kurva hosszan 40-el csoszog az IC Ludas környékén. Állítólag a Bükkábrányból Visontára szittyót szállító tehervonatok kúrták össze a pályát, de tök mindegy, a szakik megmondták, hogy szar a sín, erre kiadták a 40-es korlátozást. 

Ja hogy akkor ezt a menetrendbe is át kéne írni? Minek bazmeg? Majd lesz valahogy. Felújításra nincs pénz, majd egyszer, ha ad az EU, csakhogy ők épp be vannak pöccenve, hogy Lajos és bandája kicsit drágán használta fel az uniós forrásokat Szolnok és Püspökladány között. Az IC tehát szüttyög, minden vonat késik, de ez cseppet sem zavarja a MÁV-központ milliós fizetésű álmodozó faszfejeit, akik előtt egyetlen életcél lebeg: halálba szopatni az autóbuszt.

Lassújel ide, vagy oda, az új menetrendhez megvolt a szent cél: legyen ugyanolyan gyors a vonat Egerbe, mint a busz. Sikerült úgy begyorsítani a vonatot, hogy épp a vasutasfalvakban (Adács és környéke) ne álljon meg, meg Rákoson is minek, menjen a Keletibe az a barom, aki a keleti kerületekben lakik. A cél teljesült, 1 óra 50 perc, ámen. Ha a vonat gyorsul, nyilván nem kell több szerelvényt kiállítani, gondolja az egyszerű utas, de vasutas barátainknál ez nem így működik. Ez is bakterinfó, nem tuti, de hihető: a mozdonyvezetőknek 15 perces limitjük van, hogy átmásszanak a vonat egyik végéről a másikra Egerben, de a menetrend úgy jött ki, hogy 14-re kell visszaindulnia a vonatnak. A megoldás: egy másikat küldünk 14-re, a miénk pedig 2 óra 14 percig áll ott, bakter meg addig sétálhat a Szépasszony-völgyben. És majdnem ugyanez a helyzet a Keletiben is. Vagyis sikerült ezt is úgy megoldani, hogy több szerelvény és személyzet kelljen.

Azt hittem, ide számolták bele a tuti késést, hiszen ha csak papíron jön ki az 1 óra 50, a valóság pedig 2.10, tényleg cumi lenne a gyors forduló. De közben történt valami érdekes, mégse ez lehetett az ok. Hozzá se nyúltak a pályához, de jött az ukáz a központból, hogy a 40-es lassújel másnaptól 80. Miafasz? A MÁV felépítménye önkiegyenesítő sínekből és talpfákból áll? Vagy a hónapokig élő 40-es korlátozás volt hülyeség, esetleg balesetveszélynek vannak kitéve most az utasok? Erről ugyan fingom sincs, de hogy ez az egész így megtörténhetett, minden elmond ennek a fos cégnek a működéséről.

Megoldási javaslatként elég lenne a józan paraszti észt ajánlani, de ez a vasúton régóta hiánycikknek számít. Végül is minek abból, úgyis mindent kifizet a barom állam, közvetve meg mi, lúzer adófizetők. Amíg minden szaros milliárdot úgy tarhál össze a kormány a huszadik megszorítással a költségvetésbe, de közben bottal sem piszkálja meg ezt a kibaszott nagy pénznyelőt (250 milliárd forint/év), addig marad a kérdés: ennyire gazdagok vagyunk, vagy ennyire hülyék?

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

13 komment

Címkék: hülyeség MÁV

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr44954789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Werkolandinheaven 2012.12.08. 20:42:50

A cocializmus azert ment tönkre mert menthetetlenül hülyére volt tervezve es hülyék uzemeltették ág elejétől félelemből utána csak megszokásból. A Zorbán rezsim hülyéi megvannak már itt az üzemeltetés nem ideológia, csak annyira rohadhat le hogy még ne legyen paraszt lázadás, mert addig tudnak lopni, Talicskázni, Lalázni. De a cocialista rezsim legalább hitt valami ideologiaban, de ezek? Ezek csak nyomják az ájtatos Jézus-turul dumát a plebsznek, de közben véresre rohogik a szájukat rajtunk. Ilyen korrupt kormánya még nem volt magyarnak. V

1bitang 2012.12.09. 07:38:36

Nagyatádi barátom mesélte minap:
Ritkán utazom vonaton, mert lassú, piszkos és még drága is. Tegnap Kaposvárra kellett utaznom, de az autóm éppen szervizben volt. Mehettem volna busszal, de alig rövidebb a menetideje és azt mondták, hogy gyakran zsúfolt. Egye fene, kalandtúra. Kimegyek az állomásra (Nagyatádot egy 10 km-es vonal köti össze Somogyszobbal, közben nincs semmi). Bejött a Piroska. Sokan leszálltak róla, diákok, felnőttek. Elkezdtünk felszállni. A lépcső végén, a vezetőfülke ajtajában egy pasi, nyilván a vezető, udvariasan köszönt minden felszállót. Nofene, új stílus? Bemegyek a fülkébe, puha, süppedő ülések. Elindulunk. Majd megjelenik egy ember. A KALAUZ. Kéri a jegyeket. Max. két perc alatt kezel(kb. kétharmad telítettség), majd leül és kedélyesen beszélget.
egy ismerősével.
Egy tök fölösleges munkavállaló. A köszönőember a köszönés mellett elvégezhette volna munkáját. A buszon a vezető nemcsak kezel, hanem árul is jegyet. És megy a busz így is ...
Ja!
Somogyszobon felszállok a sebes(?)vonatra. Az ablakon nem lehet kilátni. Nem a pára, hanem a kosz miatt. Annak a tisztítására nincs pénz.

Nancsi 2012.12.09. 09:37:51

"kurva hosszan 40-el csoszog az IC Ludas környékén. Állítólag a Bükkábrányból Visontára szittyót szállító tehervonatok kúrták össze a pályát, de tök mindegy, a szakik megmondták, hogy szar a sín, erre kiadták a 40-es korlátozást."
A szó amit kerestél nem a szittyó, hanem a lignit. Az erőműbe viszik, napi 1 vagy 2 tehervonat, azért hogy tudjál ide hülyeségeket irkálni. Egyébként a vasúti teherszállítás nyereséges, szóval ők legalább nem állami támogatásból fizetik ki a pálya tönkretételét. Ha tényleg erről volt szó, merthogy szerintem nem. A korlátozás oka lehet az, hogy pl. meleg van, és a sínek ezen a helyen olyan állapotban vannak, hogy bizonyos hőmérséklet fölött deformálódnak. Vagy az is, hogy sok eső esett, a töltés fellazult. Most meg hideg van, a föld is megfagyott, így nem kell korlátozni. Nyilván sokkal trendibb a fotelből lehülyézni mindenkit úgy, hogy valójában semmihez sem értesz annál, mint legalább az élet 1 területén szakértővé válni.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.12.09. 10:16:51

@Nancsi: Mindig öröm, amikor hülyének néznek. Tisztában vagyok azzal, hogy lignitet szállítanak, nem pedig növényt, a szittyó az a bármi, jól hangzik, amúgy meg a mondanivaló szempontjából tök mindegy. Tudtommal a korlátozásnak semmi köze se volt a hőmérséklethez, a vágányt tönkretevő pedig nem fizet a felújításért.

taknyos zsiráf 2012.12.09. 15:23:40

Trendi sinbohócéknál a Retek expressz!

felucca 2012.12.09. 18:47:44

"....Sikerült úgy begyorsítani a vonatot, hogy épp a vasutasfalvakban (Adács és környéke) ne álljon meg, meg Rákoson is minek..."

Miért kellene egy gyorsvonatnak a vasutasfalvakban megállnia? Ha jól tudom, a vonat célja az utazóközönség kiszolgálása.

Rákoson tényleg minek? Ha kelet-Pesten van dolgod, Gödöllőn átszállsz személyre, ha jól tudom, van ott csatlakozás az ütemes menetrend szerint.

v2peti 2012.12.09. 19:16:30

"Egy tök fölösleges munkavállaló. A köszönőember a köszönés mellett elvégezhette volna munkáját. A buszon a vezető nemcsak kezel, hanem árul is jegyet. És megy a busz így is ..."
Bárcsak minden kívánságod így teljesülne. Mától nincs kalauz Nagyatád és Somogyszob között...

Fertőtlenítés a faluban 2012.12.09. 21:32:17

@Nancsi: Kicsit több teher megy végig a 80-ason, mint a napi max. 2 lignites. De igaza van a szerzőnek, tényleg csak a lignitszállító vonatok verik szét a pályát, nem a karbantartás hiánya a baj forrása.
Az egri kaland igaz? Ha igen, akkor tényleg elég gáz.

zsitva 2012.12.10. 06:52:04

A 40-ről 80-ra egy éjszaka alatt, igaz. Volt egy probléma, valami hajszálrepedés vagy ahoz hasonló a sínszálakban. Évente többször végigmegy az ulrahangvizsgáló berendezés, átvilágítja a sínszálakat, repedések, törések után kutatva. Eredményeit egy szép EKG papírhoz hasonló akármin kiadja. A megtalált repedések, törések, egyebek alapján egy sorvezető szerint lassújeleket KELL bevezetni. A pályamester nem dönthet, hogy milyet, elő van neki írva : ilyen hiba = ekkora lassújel.
Most azt történt, hogy a pályamesterek a megkapott vizsgálati eredmények alapján elrendelték a hibához tartozó lassújelet, mint már sok éve.
De,
Jött egy felső-felső papír főnök és közölte : Holnaptól ami 40 volt 80 legyen.
És úgy lett.

Lásd még idevonatkozóan : Hofi, Hányat eljen a disznó című örökbecsűét.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.12.10. 07:51:06

@zsitva: köszi a fontos infókat. de nyugtass meg, hogy inkább a 40 volt túlreagálás, nem a felsőbb ukázra kiadott 80-ra emelés a gáz. azok a repedések csak ott maradtak a pályában, nincs balesetveszély?

vidi-master 2012.12.10. 09:42:14

A rosszul tervezett forda a kapun belüli munkanélküliség leplezésére szolgál szvsz. A vasutas fórumokból kiderül, hogy folyamatosak a belső átképzések, hogy aki a biztber fejlesztések vagy a megszűnő szolgálati helyek miatt munka nélkül maradna, kapjon a cégen belül állást. Az április járatritkítás sem járt mozdonyvezető-elbocsátással, ezek a fordák ezt szolgálják.

egyébként a posztod további részével nem értek egyet, az új menetrend előrelépés a tavalyihoz képest. bár nem értek hozzá, de olyan embertől hallottam, akiben bízok: az első lassújelek túlzóak voltak, nincs szükség olyan mértékű korlátozásra, ezért a változás.

kpeti80 2012.12.11. 09:55:20

1:47 alatt az IC ért le füzesabonyi megállás nélkül. Az expressz vonatoknál 2:05 perc volt a menetidő. A többi igaz, ultragáz lett a 80-as állapota. Pedig ezt csak szinten kellett volna tartani.

Albu 2012.12.12. 09:40:17

Gondolom 40 volt a korlátozás a helyzet tisztázásáig, aztán valaki alá merte írni, hogy 80-ra is jó.