Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (9) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (1) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (1) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) korrupció (2) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (6) Monetáris Tanács (2) MSZP (5) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (78) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (13) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (10) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (5) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2012.12.13.

Mégis lesz új magyar nemzeti légitársaság

Hakapeszi Miki

Jövő márciustól már hét gépet tart Budapesten, így harmad akkora flottával és ötödannyi dolgozóval is több utast hoz a magyar fővárosba, mint tavaly a Malév. Magyarok hozták létre, magyar zászló díszíti a gépek oldalát, magyarok az utaskísérők. Kell ennél több egy új nemzeti légitársasághoz? Pelikán elvtárs is rávágná: kicsit lila, kicsit fapados, de a miénk.

A magyaroknak szolgáltató multikat szanaszét szopatom, az exportra termelő nagy cégek seggét viszont fényesre nyalom típusú gazdaságfilozófiába ugyan nemigen passzol, de mivel félig-meddig magyar cégről van szó, kifejezetten jól jön a kormánynak is, hogy a Wizz Air az elmúlt hónapokban szétalázta legfőbb konkurensét, Európa legnagyobb fapados cégét és jövő tavasztól messze a legnagyobb légitársaság lesz Budapesten. Tényleg le a kalappal előttük. A világ legszarabb, de mégis egyik legnyereségesebb cégét sikerült lepattintaniuk Budapestről.

A Ryanair kőbunkó főnöke ingyen szopást ígért az utasoknak, de inkább ő szopatja halálba folyamatosan a velük repülőket. Télen úgy állt, hogy a Wizz Air és a Ryanair is öt gépet tart Budapesten, az írek inkább elvisznek kettőt, a Wizz meg hoz ugyanennyit. Ez 7:3, a liláknak, kiütés. A hatalmas Ryanair gyalázza a repteret, hogy drága, itt nem lehet megélni, meg azt ugatja, hogy övé a legkisebb költség, ezért úgyis mindenkit lever. Ehhez képest a Wizz bővít a kibaszott drága reptéren és nyom le mindenkit a versenyben.

A Vezérnek pont egy ilyen sztorira van szüksége. Az ember, aki eddig szinte mindent elbarmolt, most beleülhet a tutiba. Gyalázatos módon nem tett például semmit azért, hogy a halálra ítélt Malév ellenőrzött körülmények között nyiffanjon ki, esetleg felállítva a dőlésig egy kisebb, sokkal hatékonyabb utódot, most meg ajándékba kap a piactól egy magyarok által írt sikertörténetet. Egy ilyen ziccert még egy igazán tehetségtelen középcsatár sem képes kihagyni.

Az elmúlt hónapokban már látszott, hogy az állam elkezdett a Wizz kedvében járni. A Malév-csőd után sokáig nem adtak oda senkinek útvonalakat, Oszkó igazgatósága miatt pofáztak is rendesen a narancsos megmondóemberek, de aztán nagyot fordult a világ. Magyar oldalról minden olyan unión kívüli útvonalra megkapta az engedélyt a Wizz, amire be akart lépni, s a döntés után már a szocik egyik agysérültje, Józsa István adott ki fikázó közleményt. Kósa Lajos is szívesen mutatkozik Váradi József Wizz-főnök társaságában, jó lesz majd még a következő polgármesteri kampányban nyomatni, hogy én hoztam el nektek az olcsó közvetlen járatokat Debrecenből Londonba.

A Wizz Air ugyan kurvára nem politizál, de ha üzleti érdeke úgy kívánja, nem fogja lepattintani a nemzeti légitársaság státuszt. Úgyse jelent lófaszt se azon kívül, hogy jól hangzik és sok mélymagyarnak ettől van erekciója.Várhat tőle kis utasszámbővülést, presztízs-növekedést pont akkor, amikor amúgy is épp felfelé nyit és ráhajt az üzleti utasokra is különféle kényelmi szolgáltatásokkal. Mondhatja, hogy majdnem Malév, sokkal olcsóbban, adófizetői pénz nélkül.

Viktorék azonban nagyobbat nyerhetnek. Már eddig is utaztak vele rendszeresen, mert sokfelé nincs más. Például Kötél Kövér is Wizzel ment Nyírő-hamut szórni Erdélybe. Utasokkal teli Wizz-gépet ugyan sose fognak visszatartani a Vezér kedvéért úgy, mint ahogy az a Malév utolsó napjaiban megesett, de a vérprofi kommunikációs hazugsággépezet bizonyára be tudja majd úgy állítani a dolgot, hogy a kormány sikere is az, hogy egy ilyen faszákos légitársaság a nemzet szállítója.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

65 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr114963207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ProPrimo 2012.12.13. 14:53:29

ha viktor pont a vatikánba menne egy kis áldásért, akkor kimondottan jó a gépek színe

Link Elek 2012.12.13. 14:55:58

>magyaroknak szolgáltató multikat szanaszét szopatom, az exportra termelő nagy cégek seggét viszont fényesre nyalom

Az M$ nem exportal semmit, megis fenyesre nyalja a segget a kormany.
masrol van itt szo, es mivel ez Mo, mindenki magatol is ki tudja talalni, hogy mit csinaltak/nak azok a multik, akikket a kormany szeret

hindpilot 2012.12.13. 15:08:07

mint ex-wizzair pilóta,annyit elárulnék,hogy a wizz svájci cég már két éve.a management-ben vannak magyarok,de az igazi "tulaj" az indigo partners nevű holding ,ami a tőkét biztosította.

Aviator 2012.12.13. 15:55:11

A magyar sikersztori szép történetét némileg árnyalja, hogy a Wizz Air alapítója még Malév vezérigazgatóként gyorsan vásárolt a Malév-nek készpénzért (!) 6 db játékrepülőt (darabját 3.6 milliárdért), amire természetesen hitelt vett fel az MFB-től, az akkori kormány (na ki volt az ?) hatatós támogatásával. Ez olyan pénzügyi terhet rakott az egyébként sem túl jól álló Malév nyakába hogy előbb-utóbb garantáltan víz alá húzta (nem csak ez, de ez is). Rá egy évre meg megalapította a Wizz Air-t. Egyenlő pályák, egyenlő esélyek...

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2012.12.13. 15:56:50

@hindpilot: eskü, pilóta voltál a wizz-nél? :) Irigyellek. Na nem a wizz, a meló miatt. Sajnos nekem csak a MS Flight Sim-ben jár az "első sor".

Lrdx 2012.12.13. 16:08:44

De mitkeresoszkóavizerben?!

spike179 2012.12.13. 16:16:45

@hindpilot: És sikerült pár légiutas-kísérő leányzót leápolnod?

Pierr Kardán 2012.12.13. 16:21:15

@Lrdx: Igazgatósági tagként párszázezret havonta.

NIL7 2012.12.13. 16:26:11

Nekem aztán tökmindegy, hogy milyen színű csíkok vannak a gépre festve, ha egyébbként műszakilag rendben van. (repülés közben úgysem látom)

redsea 2012.12.13. 17:09:28

@hindpilot: jogos: a wizz max. kommunikációjában magyar és annyiban, hogy pl. a Ryanairhez hasonlóan sok magyart alkalmaz. Külföldi bejegyzésű cég, külföldi rezidens vezérigazgatóval és még a fedélzeti fogyasztást is külföldi cégből számlázza. Igy legalábbis csúsztatás magyar légitársaságról beszélni.

Pussy Riot (törölt) 2012.12.13. 17:52:11

WARNING!
A poszt nyomokban információt tartalmaz.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.12.13. 17:55:11

@redsea: @hindpilot: ezen persze el lehet vitatkozgatni, de ilyen alapon az Austrian Airlines is német, ugye?
Bármit ki lehet nevezni nemzeti légitársaságnak, ha két fél érdeke úgy kívánja. És ez most nálunk fennáll. Csak erre utaltam.

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2012.12.13. 18:00:59

A wiszér úgy magyar, ahogy én izraeli-piréz kettős ál(l)ampolgár. A wiszér itthon minimális adót fizet és még az alkalmazottak többsége sem itthon adózik, hanem főleg svájcban és egyéb országokban. magyar beszállítója alig van, így a magyar GDP-hez nem sokat tesz hozzá. nem beszélve az idehozott közönségről, aki itteni költéseit is "fapados"-ra veszi és azt is inkább a fekete-szürke gazdaságba nyomja. a malév nagyságrendekkel több adót fizetett közvetlenül és közvetve és kiszolgálta a politikai igényeket is, ami csak veszteséget termelt. egy jó dolog van a wiszérben: a fiatal, csinos magyar stuvik.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.12.13. 18:59:41

De mit keres Oszkó Péter a Wizz-Airben?

laci0011 2012.12.13. 19:11:36

Jól jöhet még a 25 munkahelyet személyesen avatónak ez a sztori.

Krutzifix 2012.12.13. 19:14:40

"mint ex-wizzair pilóta,annyit elárulnék,hogy a wizz svájci cég már két éve."

Oszt a válasz baromi jól sikerült, amolyan orbánosra: "bármit ki lehet nevezni nemzeti"...nek.

Hát ez azért ott van ám nagyon! Igaz, hogy nem magyar, igaz, hogy nem mindenki magyar ott sem, hogy a tőke sem magyar, de azért büszkén döngetünk, hogy nemzeti! Gratulálok a posztírónak! Az meg valóban csak hab a tortán, hogy egy volt Malév vezér púposkodik a cégben...miután sikert sikerre halmozott a valóban nemzeti légitársaság leültetésében, gyorsan megcsinálta a konkurenciát...és ezt nevezzük nemzetinek? Látszik, hogy a posztírónak köze nincs a repüléshez, tán még repülőgépen sem ült!

ezüstszem 2012.12.13. 19:37:15

Hihetetlen, hogy mennyi bunkó (állat) írogat blogot..gratula a sok mocskos kifejezésért...

Anti Anyag (törölt) 2012.12.13. 19:55:00

"Mélymagyarnak ettől van erekciója"

De utálom az ilyet. Bazdmeg, csak jólesik, ha nevében is magyar.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2012.12.13. 19:57:55

de ez megint olyan, hogy ha nem 27% lenne az adó vagy nem lenne annyi járulék, akkor nem hiszem hogy akárki külföldre menne

doxi2 (törölt) 2012.12.13. 20:04:21

@Anti Anyag: Igazad van, de a magyar szó már mindenhol szitokszó lett, a turbómagyarok miatt

GrenAbla 2012.12.13. 20:11:57

Ez a szegény posztíró dehülye. :D

rohadjmegARCgeci 2012.12.13. 21:03:08

Engem,mint egyszerű állampolgárt max annyira érdekelnek a repülőtársaságok,hogy ne zakózzon a fejemre onnan fentről egy elcseszett gép se!

lifelike 2012.12.13. 21:30:53

leszarok mindent
csak legyen újra bp-nizza közvetlen járat

M. Péter 2012.12.13. 22:19:12

@redsea:
Cég címe:

Wizz Air Hungary Kft.
BUD Nemzetközi Repülőtér 221. Épület
H-1185 Budapest
Cégjegyzékszám: 01-09-964332
Nyilvántartó hatóság: Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság
Adószám: 13122605-2-43

vuvuvu2 2012.12.13. 22:24:19

@Krutzifix: kár hogy veled együtt sem a posztoló sem a kommentelők többsége nem sokat tudnak sem váradiról, sem a repülésről.

just for fun: váradi és kósa egy időben koptatták a közgáz padjait és mivel elég mozgalmas időszakban történt mindez, a 80-as évek végén, amikortájt egymásnak adták a kilincset a makarenkó = horánszky 20-ban az akkori népiesek és urbánusok (későbbi mdf és szdsz), minden értelmesebb hallgató megfordult a többnyire rajkosok által szervezett előadásokon (kósa rajkos volt) és építgette kapcsolatrendszerét. just for fun2: véletlenül a váradi menedzsment alatt sikerült megismerjem a malévot és én nagyon úgy látom, hogy nem váradi volt az aki a zsét ott eltapsolta. hozzáteszem túl sok mozgásterük nem volt a CEO-knak ott, Váradinak sem, de ő legalább próbálta motorizálni a céget. utódja lefele vezető spirált indított be olyan döntéseket hozva melyeknek az értelmét senki sem találta. nem mellesleg sok szakmai embert is kirúgott. váradi nem nyúlt a szakmai emberekhez, mert annyi esze volt hogy tudta hogy a céget hozzáértő emberek nélkül nem tudja vezetni. lehetne még ragozni, de felesleges. aki nem dolgozott még légitársaságnál és nem ismeri a repülést és/vagy 30 év alatti, jobb lenne ha nem okoskodna, mert csak magát égeti.

Bélabáttya (törölt) 2012.12.13. 22:24:22

Most számolták fel épp a hazai telefonos supportot, viszik Ukrajnába, vagy hova.

vuvuvu2 2012.12.13. 22:27:28

most látom hogy a blog címe mentális deficit. a cím ül, van itt deficit bőven!

redsea 2012.12.13. 22:34:39

@M. Péter: a multi munkáltatómnak is van magyar leányvállalata és legalább a hazai ügyfeleknek itthonról számlázunk. De ettől még minden hozzáértő kiröhögne, ha nemzetinek próbálnám eladni a céget - itt kb. ugyanez a helyzet :)

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2012.12.13. 22:42:14

@vuvuvu2: @balage_81 reloaded: a fikázáson kívül most már vmi konkrétum sem ártana, hogy mi nem stimmel a posztban.

Wakka 2012.12.13. 22:52:41

ezt a nagyszerű posztot pár köcsög kommentelő tönkretette a szimulátoros hülyeségével és a sztyuvik szopatásáról történő idióta kérdezősködésével, miközben jött pár érdemi válasz is, csak gratulálni tudok a nappalijukban röpködő kis buziknak.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.13. 23:51:16

@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel): A magyar cég (165 milliárd forintos a bevétele) a magyar munkavállalók után itthon fizeti például a járulékokat. Tavaly összesen 5,6 millió euró bérjárulékot fizettek be. Az igaz, hogy Svájcban fizetik a társasági adót 2010 április óta, ebben is hasonlítanak a magyar CBA-ra...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.13. 23:54:07

Az üzleti utasokat fapadosként nem tudja megfogni a Wizz Air, ahhoz minimum hibrid modell kell és nem ártana figyelni a csatlakozásokra sem. Már a Malév csődje idején is másfélszer akkora volt a flottájuk és háromszor annyi utast szállítottak, mint a Malév.

A Ryanair remélem eltűnik és lesz helyette másik légitársaság mindegyik útvonalra. A világ szégyene az a cég.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.12.14. 01:47:27

@Krutzifix: En azt a tortenetet kicsit maskepp tudom. Aztan lehet neked van igazad. Tudomasom szerint at akarta szervezni a Malevot , de meg volt kotve a keze. Semmi atalakitast nem engedtek neki, bebetonoztak az egesz tarsasag felepiteset kb a szoc idokben megszokottba. Nehez is szellel szemben hugyozni.

ezu 2012.12.14. 03:52:21

@doxi2: Nem mindenhol, csak a Közel-Keleten. Ott is csak egy országban.

KárászAti 2012.12.14. 04:34:07

@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel): fiatalt meg magyart sokat láttam, de csinosat pont nem...

kpityu2 2012.12.14. 05:33:28

"A magyaroknak szolgáltató multikat szanaszét szopatom, az exportra termelő nagy cégek seggét viszont fényesre nyalom"

Neked és a gyerekeidnek miből van ennivalója és ruhája? Abból, hogy átszínezel néhány pixelt? Sok cipőt adnak érte a kínaiak?

Rá Dios 2012.12.14. 06:50:02

@Aviator: Tiszta leliismerettel állítom, hogy nem jól tudod. Közelről láttam, lehet, hogy nem mindent tudok, de amit tudok, az másképp volt, tehát az egész sem lehet igaz.

sterimar 2012.12.14. 06:50:06

Ez az iras egesz egyszeruen primitiv.
Az meg mar csak hab a tortan, hogy az irojanak nem sok lovese van a legiiparrol.

sterimar 2012.12.14. 06:52:25

@Távmunkás: Nem csak a tarsasagi adot fizeti Svajcban, a (magyar) pilotakat is.

Rá Dios 2012.12.14. 07:31:08

@vuvuvu2: Így valahogy. Tartottam - a Nemzeti Bank egyik kisvezetőjeként szemináriumot a Makarenkóban Rajkosoknak, voltam a Malévnél nehéz időszakban (igaz, mind az volt), ismertem - ma nincs vele napi kapcsolataom - és becsültem Váradit. Azt, hogy esetleg szemben ült velem a koleszban, azt vezérigazgató korában nem tudtam, ma meg mindegy. Hagyni kellett volna dolgozni.
Nem ő az egyetlen az életkorban már utánam jött menedzser, akit szívesen látok, látnék magas poszton. Kemény, vitatott és tiszta figurák, mint Váradi, vagy az MR rádiós Such viszik előre az országot.

74. Vladys 2012.12.14. 07:39:13

A Bayer Zsolti is szlovák rendszámmal "közlekedik", akkor ő most tót? A Messiás Tolla tényleg nem magyar?

doxi2 (törölt) 2012.12.14. 08:05:21

@ezu: Hát így elég egyszerű az élet. Megmutatjuk az igazi magyaroknak a nem igazi magyarokat, és akkor az igazi magyarok nekivezethetők a nem igazi magyaroknak vagy akár egy betonfalnak is.

A csótány is ember 2012.12.14. 08:44:07

Nagyon jó, hogy létezik a Wizz de még mindig sajnálom, hogy nincs Malév... kellene egy prémium társaság is, full magyar. A csatlakozások és a 'garantált' utak miatt (egyezségek a többi céggel - vagy hogy is megy ez).

Aviator 2012.12.14. 09:02:14

@tildy:): és @Rá Dios

Természetesen mindenki szabadon alakíthatja a véleményét, ez a fórum is erről szól. Ez a hely nem megfelelő arra hogy felsoroljam honnan és miért tudom jól, maradjunk abban hogy eléggé közelről.

Vezérigazgatósága elején Váradi valóban csinált pozitív előremutató dolgokat (pl. KLM szerződés, NG flotta csere), de már akkor is voltak legalábbis megkérdőjelezhető dolgai (pl. a régi hozzá nem értő de legalább betartó gárda lecserélése saját szintén hozzá nem értő de legalább arrogáns haverjaia - ismerős valahonnan ... ?)

Ugyanakkor az utolsó két évében teljes szabad kézzel, egy nemzetközi tanácsadó cég megrendelésre írt stratégiai tanulmányával takarózva (merő véletlenségből ugyanez a cég írta a Swissair utolsó stratégiáját is) egy sor olyan lépést tett meg (a "játékrepülők" rendelése az egyik legkártékonyabb, de nem az egyetlen) amivel egyértelműen a Malév versenyhátrányba került az egy évre rá megalakult Wizz Air-el és más low-costokkal szemben.

Az már más kérdés, hogy a tulajdonosi jogokat gyakorló akkori kormányzat olyan impotens volt amilyen, ezt hagyta, sőt olyat ültetett a helyére akihez képest Váradi valóban kompetens szakembernek tünik. Ezekután azt is hagyták, hogy V. egy konkurens cég első embere lehessen, és kimazsolázza a pár megmaradt hozzáértőt( jobb helyeken egy menedzser szerződés kőkeményen kiköti hogy hány évig nem lehet konkurrenciánál elhelyezkedni...).

Nem azt mondom hogy a Malév tönkretétele V. műve, de ő is rendesen benne volt, ahogy az elmúlt 20 év szinte valamennyi hírhedtebb szereplője (pl. a "légügyi dinasztiára" emlékszik még valaki ... ;))

Rá Dios 2012.12.14. 09:13:49

@Aviator: Nagyon titokzatos és nagyon személyes vagy. Persze, akit nem hagynak az egyik helyen, meg akarja mutatni a másik helyen. amúgy, ahgyolvaslak, mindenki mindenben benne van, kivéve aki éppen véleményt mod. Sikeres(ebb) életeknek az a lényege, hogy tidom, miben voltam, ott hogy szerepeltem, mi jót-rosszatt tettem és az egyenleg - mindent összevetve és az adott ismeretek szerint - mégis pozitív.
Én egy Váradival alapjában véve szembenálló igazgatóság tagjaként jutottam arra a véleményre, hogy egy kemény menedzser - ez politikusra nem igaz! - jobb, mint egy rettentően "elfogulatlan" - valójában érdektelen, vagy ellenérdekelt, de biztosan nem igazán felelős - testûlet. A legjobb, ami a Malév estében nem történt meg és más hol vezetői, hol testületi mivoltomban sem volt másként, ha akettő egymásra talál.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.14. 09:19:31

@sterimar: Nem tudom, hogy a magyar pilótákat pontosan hol alkalmazzák, de az biztos, hogy a magyar cégben tavaly 1185 bejelentett alkalmazott dolgozott, ami azért nem kevés.

Aviator 2012.12.14. 09:25:02

@Rá Dios:

A posztomban azt hiszem egy szóval sem említettem hogy én ne lettem volna benne valamilyen szinten... Én is hoztam jónéhány olyan döntést az életben amire utólag nem vagyok büszke, de tanultam belőlük és utólag is vállalom őket.

Nagy valószinüséggel ismerjük egymást személyesen is. A fenti posztoddal alapvetően egyetértek, és nem vitatom hogy V. egy kemény és felkészült menedzser volt, én csak annyit állítok hogy egy rövid időszaktól eltekintve nem az őt alkalmazó cég érdekében dolgozott. A Wizz Air ötlete egyébként valószimüleg a NG tárgyalások alatt fogalmazódott meg, vagy a saját fejében, vagy sugásra.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2012.12.14. 09:29:43

lejárt lemez. van ennél jobb blog. hülye Index kitette

KopaszMercis 2012.12.14. 09:34:01

@Távmunkás:
"Svájcban fizetik a társasági adót 2010 április óta, ebben is hasonlítanak a magyar CBA-ra..."
Fotosop!!! Ne mar? Eskuuu!!?!?!

protézisesh 2012.12.14. 10:05:50

@M. Péter:

Audi Hungaria Motor Kft.
9027 Győr, Kardán u 1.
Adószám: 11125248-2-44.
Cégj.sz: 08-09-003188

Akkor az Audi a nemzeti, bocsánat Nemzeti Autógyárunk?

madandcrazybird (törölt) 2012.12.14. 10:46:19

@protézisesh: a suzuki is a mi autonk. A kaposvari amerikai buszfrocsonto ceg is magyar egyeseknek. (-: Magyarok nevet hiaba a szadra ne vedd. Ez fel kell venni a parancsolatok koze.

Mad Mind 2012.12.14. 10:58:46

@hindpilot:
Lenne egy kérdésem. Miért repül a wizzair leszállás előtt mindig a minimum magasságon? Meg lehet mondani mikor jön a wizzair, mert alacsonyabban jön át a ház fölött, mint bármelyik másik légitársaság, és persze emiatt, hangosabb is.

Kovács Béla váltóőr 2012.12.14. 11:05:31

@Rá Dios:
@tildy:):

A CRJ-k megvásárlása VJ vezérigazgatósága alatt történt, amiért már önmagában megérdemelne 20 év uránbányát. Abból a fosból nem hatot, hanem hatvanhatot kellett volna venni ahhoz, hogy a ráhordó regionális koncepciónak legyen értelme. Hat darab Kispolszkival nem tudsz regionális hálózatot üzemeltetni, nem tudod feltölteni a népligeti buszpálxaudvarról induló nagy emeletes buszokat. Így nem másról szólt a történet, mert a jutalék felmarkolásáról, ami rossz nyelvek szerint egyenesen a pártkasszába ment. Haha, és a távozása után egy évvel már jött is a Wizz Air.

Sokan azt mondják, hogy ugyanaz volt a stratégiai szerepe, mint a Várdynak a TV2-ben: ő volt a beépített ember, a cég értékének csökkentése volt a feladata.

A Malév bedőléséért nem Váradi József a felelős, de hogy ő is bevert egy ordenáré nagy százas szöget a Malév koporsójába, az biztos.

Aviator 2012.12.14. 11:32:08

@Kovács Béla váltóőr:

Az aljas rágalmak felemlegetésétől tartózkodjunk a kommentekben (pláne ha még eetleg igazak is), mert mindjárt jön a szalaimari ;)

Én nem véletlenül csak olyan dolgokat állítottam, amit bármikor (ha kell független bíróság előtt is...), ha kell dokumentumokkal alátámasztva is meg tudok védeni.

Eumik 2012.12.14. 12:05:51

A nemzeti légitársaság léte nem gazdasági kérdés!
A "Nemzeti Ügyek Kormánya" nem ismerte fel, hogy a nemzet és az ország ereje nem csak abban rejlik, hogy akkora erővel bír, hogy egy adott terület fölött rendelkezik, hanem abban is hogy a polgárai ha el akarnak menni valahová, akkor azt a saját eszközeikkel, a saját erejükből megtehetik. Talán a XXI. században az utóbbi fontosabb, mint a terület.

Az ország ereje nem a turulmadárból és nem is a Horthy-féle vitézi rendből fakad, de még csak nem is Kövér László bajszából, vagy Orbán Viktor hasából, hanem abból, hogy nem kell rimánkodni külföldi légitársaságoknak, hogy "Jajj,gyertek már el ide Budapestre is és vigyetek el minket is"!

Akkor nem fogják azt mondani, hogy a magyarok annyira bugrisak, hogy csak akkor ülhetnek repülőre, ha mi azt megengedjük nekik!
Egy ország erejét az is jelzi, hogy mennyi toronydaru áll a városban - mert mutatja, hogy építkezés és fejlesztés folyik, - és az is, hogy mennyire forgalmas a repülőtér!

Jelenleg ez Magyarország és Budapest esetében NULLA! Üres a repülőtér, nincsenek gépek, és időről időre a kispénzű, fapadost választó turisták megtöltik a SkyCourt-ot....vagyis lézengenek a Burberry üzlet előtt, és szörnyülködnek, hogy mennyibe kerülnek ennek az "ismeretlen, nevenincs" márkának a termékei...

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2012.12.14. 21:15:55

@Távmunkás: Na látom téged nehéz lesz bármiről is meggyőzni mert nagy wiszér fan vagy. Vagy inkább alkalmazott? Nem bánnám, ha bedobott adatokra hoznál vmilyen hivatkozást, mert ez így elég légből kapott adat. A mondataid tele vannak csúsztatással és nincs köztük összefüggés. A wizzair hungary kft-nek nem hiszem, hogy 165 milliárdos bevétele lett volna. Nem tudom, de tegyük fel, hogy az itthon eladott jegyek ide folynak be. Itthon eladnak kb. 1 millió jegyet évente, ezek alapján 165 milliárd per 1 millió utas, az 165 ezer forintos átlag jegyárat jelentene. Vagy van valamilyen más bevétele is?
Nekem az az érzésem, hogy az egész viszér adatait véled a magyar wizzair hungary kft-nek. 1185 alkalmazottja a cégnek összesen lehet, nem Mo-n. A budapesti bázisú pilóták svájcban adóznak, fizetnek járulékot, és a cég is ott fizeti utánuk a járulékot. ezt az 5,6 millió euró bérjárulékot nem tudom értelmezni. mi az, hogy bérjárulék? de ez az adat sem vonatkozhat a magyar cégre, max. az egész viszérre, de a lényeg, hogy ezt sem a magyar államnak fizették. Pontos adatokat soha nem fogsz találni, mert titkolják (nem véletlen). Egy PWC-s ismerőstől esetleg kaphatsz nem hivatalos infót. Ők adják az adóelkerülő tanácsot viszér jóskának.
A viszért dicsérni, miközben a ryanairt meg ekézed, elég nagy elfogultságra utal. Szerintem egy nagy kalap fos mind a 2, trógerek az utassal, alkalmazottakkal, partner cégekkel. Az egész működési modell (főleg viszér) a folyamatos (évi 8-10%-os) bővülésre épül, amint telitődik a piac és nem lesz ilyen növekedés, befuccsol az egész. Addig meg utazzatok olcsón, ha nincsenek igényeitek, ha meg van, akkor kerüljétek ezeket a cégeket. Nem sokkal drágább egy lufthansa, turkish, swiss vagy aeroflot és sokkal minőségibb "árut" kaptok.

Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel) 2012.12.14. 21:20:56

@KárászAti: na jó van benne valami, de jót is akartam írni. de azért az átlagnál több jó csaj van és legalább fiatalok, nem úgy mint a malév 60+ jurassicpark-ja

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.12.14. 23:53:28

@Dr. Tim Pedersen Dr. (egy L-lel): Azt nem tudom, hogy milyenek a beszállítókkal. Utasként a Wizz Air hozza az elvárt alacsony színvonalat, de nem alázzák az utasokat, mint a Ryanair, sőt, néha olyan emberi dolgokra is figyelnek, mint a kisgyerekkel utazók előre engedése, stb. Persze náluk is mindenért fizetni kell, de ők kevésbé akarnak átverni. A Wizz Air európai mércével egy átlagos fapados társaság, míg a Rayanair a legrosszabb. Arról meg vagyok győződve, hogy utasként a Ryanairnél bármi jobb, még a Volánbusz is.
Én fapadossal csak szükség esetén utazom, mert például Dublinba nincs közvetlen járat a hagyományos társaságoknál, csak a fapados Ryanair és a hibrid Aer Lingus. Az gondolom jelez valamit, hogy az írek utálják a Ryanairt és az utasaikat, a belőlük élő reptéri alkalmazottaktól a taxisokig...

Nem légből kapott adatokat írtam, hanem a hivatalos mérleget és annak a mellékleteit. Elérhető a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium honlapján: e-beszamolo.kim.gov.hu

Nem keverem össze őket, a Wizzair Hungary Kft-nek tényleg 165 milliárdos bevétele volt és az 50 legnagyobb magyar cég között van. Nem 1 millió, hanem 1,8 millió pesti utasuk van.

Az összesen kb 1500-ból van 1185 alkalmazott a magyar cégbe bejelentve, mert Magyarországon adózik például a bolgár repülőszemélyzet is. Mint írtam, lehet, hogy a magyar pilóták egy része Svájcba van bejelentve, de az irodai személyzet és az utaskísérők nem.

A bérjárulék az adózási fogalom a egészségbiztosítási-, nyugdíjjárulékra és a szociális hozzájárulási adóra.

Illes 2012.12.15. 00:23:12

@Hakapeszi Miki: köszi a blowjobos videót, ledöbbentett...

madandcrazybird (törölt) 2012.12.23. 23:48:57

@Mad Mind: Azert baszd meg mert voltal olyan hulye hogy a repter mellet vettel hazat.
Azt hittem nyilvanvalo.