Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.03.01.

Menjen vasút Felcsútra!

Hakapeszi Miki

A kormányülések ugyebár zártak, a bársonyszékek koptatóinak még a mobiltelefonjukat is kinn kell hagyniuk. Ritkán szivárog ki bármi is. Legutóbb azonban beküldtünk egy ballonkabátos, napszemüveges egeret diktafonnal a hátán, s mire kijött, ennyit tudott felvenni:

- … kínai barátaink visszakoznak reptéri gyorsvasút ügyben. Azt mondták, ezt ők saját pénzből, saját kockázatukra meg nem építik, sőt, még csak hitelt sem adnak rá nekünk, mert tudják, hogy úgyse tudnánk visszafizetni. Namost, a gyorsvasút be lett ígérve, mit mondjunk?

- Ráfogjuk a Veres Janira, ő miatta dőlt be a MALÉV, ezért nincs utas a reptéren, ezért nem életképes a gyorsvasút.

- Vagy fogjuk rá az Oszkóra, ő nyomta föl a MALÉV-ot az európai bíróságnál.

- Nem jó, fiúk. Kiderült, hogy amióta nincs MALÉV, több a turista, mert az olcsó fapados jegyek vonzzák őket ide. Évtizedekig lapátoltuk a MALÉV-be a lóvét, és most derült ki mekkora hülyeség volt. Örüljünk, hogy megszabadultunk tőle.

- Na de főnök, a munkahelyek, a nemzeti trikolórt viselő légitársaság,…

- Arra ott a Wizzair! Rajta a zászlónk, olcsó is, és ha átszólok Váradinak, még a 65 éven felüliek is ingyenesen repülnek majd.

- Főnök, ezt azért nem kellene, rosszemlékű.

- Miért? Neki bejött.

- (halk susmorgás messzebbről: „nem jött be neki”)

- Szerintem inkább maradjunk a vasútnál. Ha már nincs reptéri vasút, legyen valami más vasút. Kinek van ötlete?

- (újabb halk susmorgás messzebbről: „mossunk le egy vasúti kocsit!”

- Nyissunk újra még néhány bezárt mellékvonalat?

- Az nem érdekel senkit.

- Amiket újranyitottunk, azokon sincs utas.

- Csak pattanásos képű vasútfotósok.

- Nem baj. Nem utaztak vonattal a népek, se eddig, se azóta, de örültek, hogy velünk ünnepelhettek. Még valami?

(Pár másodperc csend)

-  Főnök, itt van ez a Budapestet elkerülő vasút, a v0. Tudod, amit a kő miatt kértél. Megbíztunk egy mérnökcsapatot, hogy rajzoljon valami nyomvonalat. Épp a héten készültek el vele. Ugyan a megtérülése erősen negatív, mondjuk úgy, óriási bukta, tök felesleges, mire ez kiderül, már úgyis mindegy. Ott menne el a nyomvonal Felcsút mellett, egész közel a bányához. Két Duna-híd is lenne rajta, ennek a hidászaink is örülnének, mert addigra pont levonulnak az M0-hídról, kéne a meló. Lajos is nyaggat, hogy valami nagyprojekt kellene már.

-  Már lassan a Kékestetőre is vasutat építünk, és még nem elég neki?

-  Főnök, itt nem csak erről a szó. Nekimentél a rendőröknek, tanároknak, diákoknak, rokkantaknak – már csak a vasutasoknak nem. Ők a mi hű bázisunk. Most adhatsz nekik még egy mézesmadzagot.

-  Na de ez tehervasút. Nem utazik rajta senki.

-  Ez igaz… de máshol sem utaznak vonattal. A vasút azért van, hogy a vasutasoknak legyen mivel bejárni dolgozni.

-  Na jó…. Petya akkor ezzel állj ki ma, hadd rágják.  Szokásos cuccokkal, munkahelyteremtés, építőipar, stb.

-  De főnök… A mostani vasútépítéseinken is cseh meg német munkaerő dolgozik.

-  Hogy a francba? Nem erről volt szó! Na mindegy, Peti, menjél, mondjad.

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

41 komment

Címkék: hülyeség parasztvakítás v0 MÁV Felcsút

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr285111032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyarnaba 2013.03.01. 07:25:55

Ez a poszt megint szarul sikerült.

A V0-nak nevezett vasút évtizedes terv, az összes eddigi kormány baszott tenni bármit is a Budapestet érő teherforgalom (zajterhelés, pályakapacitás-hiány, stb) ellen.

Most jött egy szakmai civilszervezet, a Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége és saját zsebből megfinanszírozta a megvalósíthatósági tanulmány elkészítését. Magyarország eddig ebbe egyetlen büdös vasat sem rakott bele, bár a V0 már az 1980-as években bekerült az országos területrendezési tervbe. (Tessék rákeresni a kifejezésre, az eredmény egy 10 megás PDF lesz a Váti honlapján, azon rajta van a V0 nyomvonalsávja!)

A kormány nem bízott meg senkit nyomvonalrajzolással. A Logszöv bízott meg egy meglehetősen neves brigádot, akik három nyomvonalat javasoltak. De ez még csak egy javaslat, hivatalosan nincs döntés egyik nyomvonalváltozat mellett sem.

Azért nincs döntés, mert kormánybácsi semmilyen határozatot nem hozott ez ügyben tegnapelőtt, a határozat ugyanis megjelent volna a Magyar Közlöny nevű újságban. De semmi ilyen nem történt, meg lehet nézni a tegnapi Magyar Közönyt. Ami történt, az annyi, hogy kiadtak egy elvi támogató nyilatkozatot, ami azt jelenti, hogy ha a Logszöv további pénzeket és energiát tesz bele a programba, akkor a Kormány nem fogja elgáncsolni.

Felcsútra pedig ettől függetlenül is megy majd vonat:
www.nkh.hu/Hirdetmenyek/vasut/vf_hirdetmeny/VF%20hirdetmenyek/UVF_VF_5599_2_2012.pdf

Ezt utóbbi projektet illene ismerni, ha már valaki az alcsúti vonaton próbálkozik gúnyolódni.

Tank Lia (törölt) 2013.03.01. 08:18:11

@Magyarnaba: Hát éppen emiatt jó a poszt! Erről szól, hogy micsoda dilettáns banda dönt vagy szándékosan nem dönt a saját érdekében, szarik a zemberekre. Lehet nem elég összeszedett és igazán csak egy szakmabeli vagy közlekedésmérnök érti miről van szó, de vszínű tényleg így működik a mai magyar kormi és ez a lényeg. Ne vesszünk el a részletekben!

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.03.01. 08:27:11

@Magyarnaba: Tök mindegy mikori a terv lényeg hogy sose térül meg. Nem írtam hogy döntöttek épp elég hogy belengették mert egy faszság.

toportyánzsóti 2013.03.01. 08:49:33

@Magyarnaba: A pusztai putyinon már az egész világ röhög,miért pont a magyarnak kéne komolyan venni ezt a komenista fattyat,aki folyamatosan csulázza korábbi tenmagát?Gyalázza a magyar nyelvet,baksisért rohangál keletre nyugatra,hazugságokkal leplezi csődjét,hazugságokkal támadja az ellenfeleit vagy éppen koncepciós perekkel?!Kb annyi morál szorult belé mint a gyermekeinket és egymást répázó katolikus papságba,akik még a pápájukat is összetörték lelkileg!

toportyánzsóti 2013.03.01. 08:53:41

@Hakapeszi Miki: Már az első mondat megmutatja mit akar a srác,nem vitázni,ítélkezni.Ezzel persze önmagát ítéli el,csak olyan setét hogy nem képes ezt az egyszerű dolgot sem felfogni.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2013.03.01. 09:01:04

Hölgyeim és uraim, kedves képviselőtársaim: Debil meg avagy beérkezett! Már megkezdték az extra kapacitást biztosító nyomdagépek leporolását. Mi erről a szakbizottság véleménye? Korábban volt ez az értékes szakanyag a szakbizottságtól a témában(470000 Ft / leütésért):

mentalisdeficit.blog.hu/2013/01/10/tunder_gyuri_utolso_dobasa

Ez mennyiben aktualizálódik, vagy miben változik?

Magyarnaba 2013.03.01. 09:10:49

@Hakapeszi Miki:
Az ilyen jellegű infrastrukturális beruházások soha nem úgy térülnek majd meg, hogy pályahasználati díjból az első jelentősebb rekonstrukcióig visszajön a teljes beruházás ára, meg még valamennyi. A nyereség ebben az esetben a gazdaság többi ágazatában realizálódik majd.

A V0 projekt szerintem jó elgondolás. A vonatok budapesti betérőjének egyre kevesebb indoka van, mivel az országon belül közlekedő tehervonatok kihalóban vannak, a belföldi össze-vissza rendezendő vonatok helyett egyre inkább a tranzit dominál. Ezt az állításomat a türelmesebbek le is ellenőrizhetik itt:
iemig.mav-trakcio.hu/3.0/

A kék színű pöttyöket kell figyelni, azok döntő részben tehervonatok, igaz csak a MÁV-trakció által vontatott tehervonatok, nem szerepelnek bennük a forgalom kb. 25%-át kitevő magán és külföldi szolgáltatók járatai. Ezek a vonatok leginkább Kelebia, Kürtös és Záhony, illetve Hegyeshalom (Sopron) között futnak. Megállási igényük nincs, mivel ugyanolyan kocsikból összeállított célvonatok. A budapesti betérés szüksége nélkül ezek a vonatok csak zajterhelést, a személyvonatok akadályozását jelentik Budapesten.

A probléma szerintem a projekt társadalmi igazságosságával van. A megvalósítás árának kamatait (kínai kölcsön, EU-támogatás) a magyar adófizetők fizetik majd, miközben a létesítmény működésének haszonélvezői javarészt külföldi tulajdonú vasúti szolgáltatók és az áruikat a konstancai kikötőből a nyugati piacra gyorsabban és olcsóbban eljuttató kínai gyárosok lesznek.

Magyarnaba 2013.03.01. 09:12:03

@toportyánzsóti: húzz a picsába, kis orbánpalánta gyökér!

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2013.03.01. 09:17:23

A alcsúti vagy felcsúti vasút nem érdekel túlzottan. Én azt várnám a Nemzeti Erőlködés Kúrmányától, hogy a vasútvonalon elkezdi járatni nemzetközi gyorsvonatok megnevezéséhez hasonlóan az "Orbán Viktor helyközi személyvonatot".

Kedves képviselőtársaim, ma alkotmánykiegészítést nyújtok be a témában: ebben kifejezésre kerül, hogy dicső vezényló tábornokunk tiszteletére a fenti vasúti szolgáltatást biztosító infrastruktúra fenntartására és fejlesztésére évente 200 milliárd forintot kap a költségvetésből a Közgép Zrt. Nevezett vállalkozás pályázati kiírás nélkül ez évben azonnal folyósított 500 milliárd forintból biztosítja a Bölcs Vezérről elnevezett motorvonatok beszerzését, forgalomba állítását és ez évi üzemeltetését. Különös fontosság jut a kommunikációnak: erre nevezett vállalkozás külön 20 milliárd forintot kap, észak koreai stílusú agitációs és propaganda témájú műveket kell az állomásokon elhelyezni illetve a motorvonatokon a következő, Kerényi elvtárs által meghatározott témakörökben:

O.V.:

-bejelenti a budiforradalom győzelmét,
-Lajossal és Zsolttal tanácskozik,
-látogatást tesz O Győző mordori bányáiban,
-üdvözli a békemeneten résztvevő zembereket,
-a baltás gyilkos kiadatásáról tárgyal Bakuban
-Putyin elvtársnak jelent
-retrospektív: KISZ titkárként továbbképzésen vesz részt a Foxi-Maxi egyetemen
-kezet csókoltat magának töpörödött öregasszonyokkal
-kordont bont szakadt bőrkabátban (un. pufajkában) 2006-ban
-megtekinti az uradalomban dolgozó közmunkásokat
-retrospektív + történelemhamisítás: Kádár János fogadja O.V.-t az MSZMP székházban található dolgozószobájában

Éljen a Párt!

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2013.03.01. 10:27:54

Ez a poszt teljesen félreértelmezhető, nemcsak a v0 szerepe miatt, hanem azért is, mert ugye már volt szó arról, hogy a még el nem lopott, sűrű gaz alatt lévő vasúti pályát nyissák vissza Felcsútnál, hogy azon nosztalgiavasutazhassanak az emberek a viktoriánus futballbirodalomba. Ez talán még nem is lenne akkora hülyeség, hisz sok civilizáltabb országban a turizmus része egy múzeumvasút is. De az már sokkal jellemzőbb, hogy nem Fehérvár felől akarják megcsinálni, ahol

1. a pálya nagy része megvan Lovasberényig,
2. önmagában több a látványosság a városban,
3. még elmegy Pákozd és az Aranybulla-domb környékén is a vonal,
4. a Balaton felől is könnyebben oda lehet jutni

hanem a másik oldalról, Bicske irányából, ahol aztán tényleg kurvára nincs semmi. Nesztek, unortodox turizmus, habár ahol azt is képesek voltak kijelenteni, hogy bazírozzunk a zarándokokra, ott már ez sem meglepő.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.03.01. 10:31:11

@Magyarnaba: Akkor nézzük kicsit szakmailag.

A v0 valóban egy régi terv, de nyilván nem véletlen, hogy még nem valósult meg.
Esélye sincs a megtérülésre, ebben tulajdonképpen egyetértünk. Az, hogy egyes magánvasutaknak csökken a költége (ami egyáltalán nem biztos), még nem megtérülés, erre az én adómból ne költsenek.

A poszt elsősorban az ötlet bedobásának körülményeire, kiforratlanságára világít rá. Nyilvánvaló, hogy nem lesz semmi belőle, legalábbis jövőre holtbiztos, hogy nem kezdik el építeni, de mégis etetik vele a népet.
Hazugság az is, hogy 4-5 nap alatt érnek át a tehervonatok az országon, mert 1 nap alatt most is simán átérnek az irányvonatok, amit meg rendezni kell, az úgyse nagyon tudná használni a V0-t.
A tehervonatok lassúságának nem a pályakapacitás hiánya az oka, mert még csúcsidőben is elfér legalább egy tehervonat az elővárosi vonatok között, aki gyakran utazik, ezt áthatja.

A projektet nyilván nem szabad kínai pénzből építeni, mert ez egy TEN-T hálózat eleme lehet, amire az EU adhat forrást, igen magas támogatási intenzitással. A kínaiakat csak azért keverték ide, hogy a bukott reptéri vasúttal összekössék gondolatilag.

schmittpál 2013.03.01. 12:53:50

@Magyarnaba: @Hakapeszi Miki:

Magyarnaba, légyszi linkeld a 10 megás pdf-et, mert nem találom, csak az OTrT-t, ahol pedig a Komárom–Fehérvár vonal fejlesztése a terv, és onnan jönne csak az új szakasz. Amíg az OTrT-ben ez van, addig égbekiáltó panamának tűnik a saját földünkre vinni a vonatot.

David Bowman 2013.03.01. 13:41:53

@Magyarnaba: Nincs is már teherforgalom, vaze. Ott lakom a szolnoki vonal mellett, napszámra nem megy ott tehervonat. A Rákosrendező is üres.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.03.01. 13:48:26

Azért mielőtt azt hiszitek, hogy a vasutasoknak nem szart még a szájába a fidesz, interjúvoljatok meg egy párat. Az, hogy Gaskó meg a nagyfejek most haverok, nem hatja meg a dolgozókat, akik sokan kevesebbet keresnek mint 2000-ben... nem, nem reálértéken...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.03.01. 13:55:38

@Hakapeszi Miki: ebben az egész V0-ban az a legnagyobb röhej, hogy egy Sorút-Kelenföld delta Fradinál (még ha 20-szal lenne is járható az ív miatt) meg egy Budaörs-Budafok delta Kelenföldnél akkora tehermentesítést jelentene, hogy felére csökkenhetne az ácsorgó vonatok mennyisége. És ugye a legnagyobb teherforgalom meg itt van, Gyékényes-BILK, Kelebia-Hegyeshalom/Sopron, DuFi-Hegyeshalom csak példaként. Egy Hegyes-Kürtös vagy DuFi-Vác vonat csak addig áll Fradiban meg Kelenföldön most is, amíg előreengedi a Railjetet meg felveszi az írásbelit (10 perc).

regress 2013.03.01. 13:56:55

@Magyarnaba: te vasutas vagy..ez olyan biztos mint a 300-as euró

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.03.01. 14:43:24

Az aljas, sunyi birkamenet és a CÖF az orbáni diktatúra fizetett tüntetői!
Valószínű részt vettek a TV székház ostromában is.
Közpénzen balhéznak, nyalják az orbáni segget.
Most nagy kegyesen lemondanak a románok elleni tüntetésről a biztonsági szolgálat utasítására!

Hol élünk emberek, van akik szerint már fel is fegyverezték őket!
Tiporjuk el az orbáni polgárőrséget!

Na végre, Matolcsy megbukott!
Ha mindent nagyon jól csinált, miért kell leváltani, eltávolítani?

Önnek megyünk (törölt) 2013.03.01. 15:27:09

@Hakapeszi Miki:
Az mindig is tetszett, amikor valaki nagy önbizalommal megnyilatkozik valamiről, de a második mondat után lehet tudni, hogy fignja nincs a dolgokról :)

"Az, hogy egyes magánvasutaknak csökken a költége (ami egyáltalán nem biztos), még nem megtérülés, erre az én adómból ne költsenek."

Nem, de ha nálunk sokszorosa az eljutási idő (a 4-5 napot túlzónak tartom, de nem is 1 nap, ahogy a v0 után tervezik), akkor előbb-utóbb a szállítók Szlovákián keresztül fogják elérni például Záhonyt. A Záhonyi átrakókörzet így is élet-halál harcot vív a versenytársakkal. Ti. Szlovákiában nem liberális, hanem értelmes emberek döntenek vasútügyekben, és Bécsig tervezik elvinni a széles nyomtávú vasutat. Ők még ilyen elmaradottak, hogy látnak benne fantáziát. Vagy inkább ők idpben kukázták a láthatóan téves dogmákat? Mindenki döntse el maga... Ez persze még egy terv, de a jelenlegi politika támogatja. De enélkül is nagy az ágcsernyői átrakókörzettel. Ha az utóbbit kedvezőbben lehet elérni, akkor Záhonynak reszeltek. És ugyanígy esünk el a tranzitdíjtól is. Aztán majd lehet sivalkodni, hogy a gaz Orbán ezt is bedöntötte...

Az Ausztria - Románia átmenet is óriási, bár ebben nem vagyunk olyan könnyen megkerülhetők. Nem véletlenül zajlik a békéscsabai vonal átépítése, az egyvágányú szakasz kétvágányúsítása. Aki zsigerből közgépezni és orbánmaffiázni, és újabb értelmetlen projektről akar magyarázni, azt most figyelmeztetem, hogy ez az átépítés még az előző ciklus alatt kezdődött. Persze ezzel semmi baj nincs, csak gondoltam szólok, nehogy véletlenül a saját fészekbe menjen az, aminek nem oda kellene...

"Hazugság az is, hogy 4-5 nap alatt érnek át a tehervonatok az országon, mert 1 nap alatt most is simán átérnek az irányvonatok, amit meg rendezni kell, az úgyse nagyon tudná használni a V0-t."
Látom Ön elolvasta a tanulmányokat/terveket és ezek fényében alkot véleményt. A jelenlegi tervek ugyanis számolnak a jelenleg nagyrészt már nem is üzemelő szolnoki rendező-pályaudvar újbóli felélesztésével. Áttéve azokat a funkciókat (illetve egy részüket) oda, amiket most Ferencváros lát el.

"A tehervonatok lassúságának nem a pályakapacitás hiánya az oka, mert még csúcsidőben is elfér legalább egy tehervonat az elővárosi vonatok között, aki gyakran utazik, ezt áthatja."
Akkor a főváros közelében levő állomások miért vannak tele tehervonatokkal? Miért várnak Kökin, Ferencvárosban, Kelenföldön a vonatok, hogy tovább haladhassanak. Egyébként az, hogy nem látsz vonatot, az nem jelenti azt, hogy nincs. A menetrend előre ismert, ha valamin látszik, hogy nem fog átférni, akkor meg sem próbálják. Így áll valamelyik állomáson, amíg nincs szabad kapacitás.

Ön azt állítja, hogy 1 vonat fér el, ha elolvasta volna a v0-al kapcsolatos terveket, akkor azt is tudná, hogy az 1 tehervonat óránként édeskevés. A mostani rendszer csúcsidőn kívül tud többet is biztosítani, de ez is nagyon kevés.

Jaj ki ne hagyjam: az elővárosi közlekedést a jövőben fejleszteni akarják (ez kivételesen egy nyereséges ágazat), mi azzal jár, hogy sűrítik a vonatokat. Erre mutathatnál valami menetrendtervezetet. Mert hát aki ilyen témakörben ilyen magabiztosan véleményt alkot, az biztos csinált ilyen irányú kutatásokat is, csak úgy nem beszél a levegőbe... :)

"mert ez egy TEN-T "
Egy TEN-T hálózat... Én meg járok színházBAN... :D

"Esélye sincs a megtérülésre"
Már van kész megvalósíthatósági tanulmány, ha tényleg így van, akkor akár azabba szereplő számadatok tényekkel való szétcincálásáról is szólhatott volna a poszt...

Aki kicsit is jártasabba a témában (vagy vette a fáradságot, hogy minimális szinten utánanézzen), az azt is tudja, hogy a Bicske - Felcsút - Fehérvár vonalnak ehhez az ég adta világon semmi köze nincs.

Azon viszont komolyan meglepődtem, hogy annak ellenére, hogy itt mindenki ilyen pro vasútból, senki se akad fent azon, hogy Szíjártó azt mondta, hogy 160km/h-val fognak menni a tehervonatok, ami nyilvánvalóan hülyeség. Kb annyi értelme van ide 160-as pályát építeni, hogy az EU fizesse a támogatást...

Magyarnaba 2013.03.01. 15:32:08

@regress: Nem nyert drága barátom, sosem voltam vasutas.

@David Bowman:
A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a vasúti árufuvarozás teljesítménye 2012. I-III. negyedévében 34 302 ezer árutonnát és 6 729 millió árutonna-kilométert tett ki. Ez az előző év azonos időszakának teljesítményeit 0,3%-kal, illetve 3,6%-kal haladta meg. A belföldi vasúti árufuvarozás teljesítménye 8 209 ezer tonna és 1 015 millió árutonna-kilométer volt, az egy évvel korábbinál 6,6%-kal, illetve 29,8%-kal több.

Nézegesd át kicsit az alábbi dokumentumokat, beszélhetünk miután egy kicsit mélyebben átolvastad a témát!

www.nkh.hu/Vasut/tevekenysegek/vasutitarsmuk/piacijelentesek/Lapok/default.aspx

Magyarnaba 2013.03.01. 15:37:00

@schmittpál:
www.vati.hu/files/articleUploads/7552/2.pdf

A V0-ás nyomvonalat Ceglédnél láthatod kiágazni, zöld színnel jelölik.

A többi térkép is érdekes:
www.vati.hu/index.php?page=main&menu=19819&langcode=hu

Itt pl látszik, hogy a teljes vasútvonal letolná a térképről a váli-völgy értékes élővilágát:
www.vati.hu/files/articleUploads/7552/3_01.pdf

schmittpál 2013.03.01. 16:30:52

@Magyarnaba: Az tiszta, hogy az Ceglédnél ágazik ki, csak Tatabánya és Ercsi között nincs tervezett vonal. Ezért mondom, hogy panamaszagú az egész, hogy mégis arra vigyék a Komárom–SzFehérvár helyett, ahol nem kellene zöldmezősen beruházni.

Magyarnaba 2013.03.01. 17:13:12

@Hakapeszi Miki:

"még nem megtérülés, erre az én adómból ne költsenek."

Az közvilágítás, közlekedés, közkórházak csupa olyan beruházás, amelyeken magántulajdonú szervezetek hadai söpörnek be hasznot annak ellenére, hogy állami beruházásban létesültek. Jó példa erre a kamionos vállalkozó: állami autópálya használatával ér el nyereséget, miközben minimális útdíjat fizet, mégsincs a modell ellen kifogása senkinek.

"A poszt elsősorban az ötlet bedobásának körülményeire, kiforratlanságára világít rá."

Bocs, ha ez volt a cél, akkor nem sikerült eléggé kihangsúlyozni. Az ötlet bedobása ilyen körülmények között egyszerűen borzalmas dolog. Szíjjártó Pétert súlyos felelősség terheli a sajtótájékoztatón elhangzott ostobaságok miatt. A projekt egyszerűen nincs olyan fázisban, hogy 10 éven belüli teljes üzemfelvétellel számoljunk. SZP úgy adta elő, mint ha konkrét döntés született volna az építkezés megkezdéséről, de ez nincs így. Ami az építkezés kezdetéhez hiányzik: konkrét pénzügyi háttér, üzleti terv, részletes környezetvédelmi s vízügyi hatástanulmányok (Duna, Kiskunsági NP, Váli-völgy miatt); részletes műszaki tervek, stb. (A másik bődületes SZP-beszólás a három-négy napos vasúti tranzit bedobása volt. A valóságban Lőkösháza-Hegyeshalom átlagos tranzitvonati idő: 9 óra.)

"Nyilvánvaló, hogy nem lesz semmi belőle, legalábbis jövőre holtbiztos, hogy nem kezdik el építeni, de mégis etetik vele a népet."
Lesz belőle, de jövőre garantáltan nem lesz egy kapavágás sem. Sőt, szerintem 2025-ben sem. A miskolci villamosprojetkben négy év telt el az ötlettől az utca feltúrásáig, pedig az csak egy villamos.

"Hazugság az is, hogy 4-5 nap alatt érnek át a tehervonatok az országon, mert 1 nap alatt most is simán átérnek az irányvonatok, amit meg rendezni kell, az úgyse nagyon tudná használni a V0-t."
Egyetértek, lásd fentebb. Szolnoknál egyébként van egy nagy rendező, (magasfogadó) elborzasztó filmek vannak a youtube-n mint szellempályaudvar, azt újra be lehet üzemelni.

"A tehervonatok lassúságának nem a pályakapacitás hiánya az oka, mert még csúcsidőben is elfér legalább egy tehervonat az elővárosi vonatok között, aki gyakran utazik, ezt áthatja."
Nappal csak kevés tehervonat mozog Bp-en át, zömük éjszaka kel útra. A pályakapacitás hiányát a zajkorlátozások okozzák. Bizonyos időszakokban nem lehet bizonyos vonatokat közlekedtetni.

camilló 2013.03.01. 17:17:20

@Önnek megyünk: Lehet Te vasutas vagy, de azért ajánlanám szíves figyelmedbe Moldova Európa hátsó udvara című könyvet. Bár én nem azon a környéken lakom, de vasút mellett. Az állomáson 9 vágány van. Nos a rendszer váltás óta szinte csak átmenő forgalom van. Na ne gondold, hogy sűrű egymás után közlekednek a vonatok. Szóval ha előtte amikor még rendezni is kellett a vonatokat, többet is szállítottak mint most, nem értem a lecsökkent igényeket miért nem elégíti ki a Budapesti csomópont?

dennisthemenace 2013.03.01. 17:33:32

@Magyarnaba: Ezek a vonatok Ferencvaroson at is elerik a celjukat par ora alatt. Amugy minek kellene 160 as palya csak teherforgalomnak? Ja, hogy nagyot lehessen keresni rajta?

dennisthemenace 2013.03.01. 17:36:15

@Önnek megyünk: En fennakadtam rajta, de eleg megnezni egy vagon oldalat, amin fel van tuntetve a maximalis sebesseg.. (120km/h). Mellesleg ki is a Szijjarto apja?

Magyarnaba 2013.03.01. 18:17:21

@schmittpál:

Az ORTT 2008-as módosításában már az is benne van, az országgyűlés szavazott róla:

www.vati.hu/files/articleUploads/7552/vasut.pdf

Magyarnaba 2013.03.01. 18:18:31

@dennisthemenace:

A 160-as sebesség szerintem is tévedés. A legtöbb tehervonatnak elég a 100-es végsebesség.

sutyerák 2013.03.01. 19:03:52

az emig.hu -n követhetők a vonatok,hogy merre járnak. igaz,a pontos adatok csak intraneten,belső felhasználásra,-külsősnek csak olyan tessék lássék.

schmittpál 2013.03.01. 19:21:42

@Magyarnaba: i.imgur.com/eUJS32o.png – ide berajzoltam, hogy hol lenne egy Tatabánya–Ercsi vonal, ami az általad most linkelt térképen NINCS rajta. Ott új vonalként a Komárom–Fehérvár (nyilván teljes felújítással) és az Ercsi–Cegléd van jelölve. Ezért mondom, hogy ez egy új ötlet.

Szóval mi van?

KullWahad 2013.03.01. 20:14:40

Bocsánat,hogy közbegagyogok, abszolút nem ismerem a vasutat, de egy dolog érdekelne, szak/abbértők, majd tájékoztatnak.
Jól értesültem, hogy a teherautók vasúti szállítása teljesen leállt idehaza?
Mert számomra éppen ez a megoldás volt okos, hozzá nem értőként úgy gondoltam, pontosan addig kellene vasúton szállítani mindent, ameddig a sínek elérnek - már ahol föl nem tépték őket, sok esetben oktondi hozzá nem értésből. Az ős-rossz példának a Hegyközit szokták tartani... Amennyire tudni vélem persze, a pályák nagy része gyalázatos állapotban van. Ha valamire, szerintem ennek megváltoztatására kellene költeni.
Ha jól tudom, a ro-la típusú szállítás pl. Svájcban - környezetvédelem - igencsak működik.
Vasúton túl meg ott van a dunai teherhajózás, benne a kamionok szállításával.

Mint jeleztem, nem vagyok egy vasút-szakértő, ne tessenek bántani :-) véleményeket,magyarázatokat szívesen olvasnék.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.03.01. 22:06:27

@KullWahad: A teherautók vasúti szállítása valóban megszűnt. A Ro-La többszáz milliós támogatás mellett sem volt versenyképes. Egy ilyen vonatra felfért kb 40 kamion, ami kb. 5 perc alatt megy el az M1-M5 útvonalon.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.03.01. 22:14:24

@Magyarnaba:
"Az közvilágítás, közlekedés, közkórházak csupa olyan beruházás..."

A meglévő vasutak is olyanok, amiket az én adómból tartanak fenn. Kösz, de nem szeretnék arra költeni, hogy a Váli-völgyet is "kivilágítsák"

"Szíjjártó Pétert súlyos felelősség terheli a sajtótájékoztatón elhangzott ostobaságok miatt."

Ebben egyetértünk. A gond az, hogy minden héten van ilyen sajttáj.

"jövőre garantáltan nem lesz egy kapavágás sem."

Mintha én is épp ezt írtam volna. Ahhoz képest, hogy nyitásként "leszaroztad" a posztot, elég sokmindenben egyetértünk.

choko 2013.03.01. 22:49:08

"Menjen vasút Felcsútra!"

...na ja...hullámvasút!

schönen abend noch

dennisthemenace 2013.03.01. 23:14:55

@KullWahad: A dunai kamionszallitas, ha jol tudom, Willy Betzek uzlete es jol mukodik.

Szúrófény 2013.03.02. 03:29:31

Megkérdeztük a szakembert:

Volt-e nálunk rendszerváltás?

Kódis János 59 éves váltókezelő a Pusztagödöri vasútállomáson. Negyvenöt éve van a szakmában, de ha hozzá vesszük, hogy az apja is váltókezelő volt, nyolcvan éves szakmai múltat mondhat magáénak. Az első kérdésünk az volt, ami mindnyájunkat foglalkoztat, mindennapos vita tárgya:
— János bácsi, volt-e nálunk rendszerváltás?
— Volt a rosseb fiam!
— És miért nem volt?
— Azér gyerekem, mert a vágány a régi maradt! Látod, ez itt a váltó. Ennek van két állása. Vagy jobbra döntöm, vagy balra. Oszt ezzel a böhöm nagy súllyal kell működtetni. Ez a váltó eredetileg jobbos vót, aztán jöttek a kommunisták, oszt kezdték piszkálni. De meg se bírták emelni, míg az oroszok be nem jöttek. Azok osztán átlökték nekik balra.
— Ettől megváltozott valami János bácsi?
— Meg ám fiam!
— Micsoda?
— Hát kifele mindig tele vagon ment, befele meg az üres vagon gyütt, osztán annak is örültünk.
— Miért?
— Hát, hogy legalább a vagont visszaadták!
— Mostanában, hogy van ez?
— Hát kérem, most a váltót megint jobbra állították, oszt azóta, megszűnt a forgalom.
— Magának jobb lett ettől János bácsi?
— Hát, ha csak attól nem, hogy azóta, semmi dolgom nincs. Ha nem így vónék nyugdíj előtt, hát már munkanélküli vónék, mint a gyerekeim.
— Ők mit csinálnak?
— Ők igazi kódisok.
— Miért?
— Mert kilökték Őket a holtvágányra.
— Az melyik János bácsi?
— Az amék nem vezet sehova!

toportyánzsóti 2013.03.02. 07:42:41

@Magyarnaba: Még 1 nagyképű tahó,alcsúti tetszik lenni?

David Bowman 2013.03.02. 09:30:11

@Magyarnaba: Csezmeg, itt lakom a vasút mellett. Ma még egy tehervonat se ment el. 10 éve egész nap dübörögtek, és rázták szét a házamat. És ezt a vonalat kéne "tehermentesíteni". Éjjel 1 és 4 óra között is fenn voltam. Akkor se ment el egy se.

mitmiért? 2013.03.02. 14:11:53

Hogy lehet az, tessék megmondani, hogy a méretben 2/3-os vezerunk kedves Felcsutjan nincs még repülőtér. Ez hogy történhetett meg. Megy haza, vagy focizni az ország kormányzásának súlyát vállán cipelve, és aggodnia kell hogy dugoba kerulhet, vagy egy talpfa elkorhadt az elmult nyolcev miatt, hat nem érdemli meg hogy repulhessen?

valaki senki 2013.03.22. 12:46:18

Sajnos, nagyon igaz! Az ésszerű kompromisszumokat nem hogy nem pótolja a handabandázás, de ha SEMMIT sem csináltak volna,m akkor is jobban jár az ország, és a devizahitelesek...Csakhogy a regnáló kormányból, úgy tűnik, éppen a kompromisszom kötések képessége-és szándéka hiányzik.
süti beállítások módosítása