Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (1) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (10) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) koronavírus (3) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (81) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (14) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.05.14.

Még sunyibb a vasúti áremelés

Hakapeszi Miki

Figyelem, ez a poszt nyomokban nyuggert tartalmazhat. Akit irritál ez a szó, kérjük, helyettesítse be vérmérséklettől függően nyugdíjassal, szépkorúval, tisztességben megőszülttel, esetleg vén fasszal. De talán érdemes inkább a mondanivalóra koncentrálni.

Pár napja még ott tartottunk, hogy jó kis átbaszós gyorspótjegyes trükközéssel próbálnak árat emelni a vasúton. Ennek részeként stikában megszüntetik a 65 év felettiek ingyenes utazását, de a mocsok média elkezdett csámcsogni a dolgon, a demagóg kommerek is rácuppantak, mint nyúl a répára, végül Tóni és Lajos kifakadtak, hogy el a kezekkel az ingyen utazástól, kell a nyuggerek szavazata. Innentől már csak az volt a kérdés, hogy marad a bejelentett verzió, vagy nyer a narancsos kemény mag,  magyarul eltörlik a gyorspótjegyet a bús picsába. Hétfőn a parlamentben is ment a szájkarate a két hazug oldal között, majd megszületett a döntés.

Köztes, még bonyolultabb megoldás lett, a pótjegy marad, de a sokat utazó nyuggerek és 3-6 éves kölkök kedvezményt kapnak, vehetnek pótjegybérletet egy hónapra ezer forintért. Fasza, így a diákok kúrnak rá legjobban, legalábbis százalékosan sok lesz a pótjegy a félárú jegyre. Még jó, hogy minden utasnak édesítik kicsit a szart azzal, hogy helyeznek rá pár trüffelgolyót: három százalék netes kedvezmény minden vonatra, illetve a vicinálisokon húsz kilóval szüttyögő szóló bézén utazó lúzereknek is jutott egy kis értelmetlen árcsökkentés.Jól hangzik, s mivel ezeken a fostaligákon nullához konvergál a forgalom, nem tud értékelhető bevétel se kiesni.

Ha nagyon optimistán nézzük a dolgokat, akkor arra koncentráljunk, hogy ledőlt végre egy tabu. Jó hír, hogy hiába izmozott a két fideszes nagyarc, nagyjából elköszönhetnek végre az ingyenes utazástól a 65 éven felüliek. Soha be sem lett volna szabad vezetni, illetve rég el kellett volna törölni. Viszont most nem gyorspótjegyen kéne baszódni, hanem azon vitatkozni, hogy mekkora legyen a vénkedvezmény. Egy csúcsidőn kívül 90, csúcsban 50 százalékos engedménnyel például nem hinném, hogy bárkinek baja lenne.

Az egész történetben nem csak az a szánalmas, hogy még mindig ócska politikai kérdés az ingyenes utazás, de legalább ennyire durva, hogy miért kellett ez a sunyi lapos megoldás. Nem csak azért, mert így hátha nem veszik észre a nyuggerek, hogy mire megy ki a játék. Érdemes azt is megnézni, hogy miért volt halaszthatatlan az a bevételnövelés, amit az utasok nyakába varrnak.

Az állam kitalált egy kedvezményrendszert, aminek az is része, hogy a csökkentett áron utazók után árkiegészítés jár a fuvarozónak. Diák félárú jegyet vesz, a másik felét az állam kipótolja. De már csak papíron, hiszen kevés a gempa, a Matolcsy névre hallgató halmaz egyre jobban visszatartja a pénzeket, baszik kifizetni az érintett cégeknek a nekik járó árkiegészítés egy részét. A realista vasutasok is írják, hogy a finanszírozásból 50 milliárd hibádzik évente.

A Volánokat egyébként nem csak azzal szopatták a vérbe majd három évig, hogy nem vehettek új buszokat, de a nekik járó pénzt sem tolták oda. Jórészt ebből lett a nagy veszteség, plusz a jól menő útvonalak egy részéről kicsűrték őket, járjon mindenki vonattal.

De vissza a vasúthoz: ha az árkiegészítés zárolgatásai miatt is nő a bukó, akkor józan paraszti ésszel mi is a megoldás? Hát basszátok meg, ha nincs pénz a kedvezményekre, vágjuk vissza őket. Na de ha ezt a politika nem engedi, akkor mi van?  Ja, akkor maradjon a kedvezmény, tűnjön úgy, hogy van, de fizesse a mocsok utas az árkiegészítést maga után. Nagyjából erről szól ez a gyorspótjegyes átverés.

Ha a kormánynak lenne gerince, akkor két dolgot tehetett volna. Ha ragaszkodik ahhoz, hogy ő a rezsicsökkentős mágus, a kisember nagy barátja, akkor nem nyúl a kedvezményhez, nem enged áremelést, ellenben leszopat még néhány multit, vagy máshonnan előteremti a hiányzó pénzt. Ha viszont le akarja húzni a nyuggereket és az összes többi utast, akkor szól, hogy kaki van a palacsintában, könnyes szemmel közli, hogy sajnos a mocsok unió, vagy a komcsik aknamunkája miatt szükség van néhány százalékos jegyáremelésre, úgyis rég volt már. 

Na de az, hogy fennmaradó ingyenességről pofázik, közben sunyin árat emel, épp azért, mert ő maga nem fizeti ki a túl sok kedvezmény miatt rá eső részt, az a minősíthetetlen kategória. Mármint az lenne, kulturált helyeken. Nálunk sajnos lassan ez a természetes.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

88 komment · 1 trackback

Címkék: nyugdíjas Matolcsy Rogán Antal MÁV gyorspótjegy

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr875300143

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.05.16. 13:52:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyarnaba 2013.05.15. 00:16:36

Hááááát... Azért azt be kell látni, hogy a nyugdíjasok fizetésre kötelezésének egyes esetekben csúnya következményei lesznek, főleg a nyugdíjasokra nézvést. Hamarosan jön az "elvették az utazást" szólam.

"A Matolcsy névre hallgató halmaz elkezdi visszatartani a pénzeket, baszik kifizetni az érintett cégeknek a nekik járó árkiegészítés egy részét."
Az állam 2002 óta nem téríti meg teljesen a kedvezményes jegyek árát a szolgáltatóknak. A meg nem térítés mértéke változó, általában növekvő, de a módszert nem Matolcsy találta ki. Fogalmazzunk úgy, hogy először Csillag István nyomására lett az árkiegészítésből autópályaépítésre fölvett hitelek és EU-támogatások önrésze, ún. STRABAG-illeték.

"Ha a kormánynak lenne gerince, (...) Ha viszont le akarja húzni a nyuggereket és az összes többi utast, akkor szól, hogy kaki van a palacsintában, könnyes szemmel közli, hogy sajnos a mocsok unió, vagy a komcsik"
Az polgárok átejtése, a felelősség áthárítása, idősek megvámolása nem a gerinces kormányok sajátja, úgyhogy ezt ne má'...

toportyánzsóti 2013.05.15. 08:19:51

Ezek a srácok ennyit tudnak,lopni és hazudni.Európa szégyene hogy ilyenek hatalomra kerülhetnek,börtön helyett!

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2013.05.15. 09:08:50

@Magyarnaba: valóban nem a Debil találta ki, csak felpörgette, viszont a Volánok tönkretétele nagyrészt az ő sara lesz. Kicsit finomítottam, köszi az észrevételt.

Gerinc: úgy tűnik, ha egy helyes lépést meghoznak, még azt is hajlandó vagyok elviselni, hogy a kommunikáció hazug. manapság általában a döntés is szar és a duma is kamu. Az idősek megvámolása helyes és ettől még lehetnek gerincesek. Átejtésnek a mostani verziót tartom.

room_101 2013.05.15. 09:17:35

1. Azért alakult ez így, mert szavazatmaximalizálásra törekszenek.

2. (csak hogy hergeljek)
Normális ember autóval jár.

fda 2013.05.15. 09:24:49

Ez az egész pótjegyezés egy vicc, esetleg még két további szabályt kellene megfontolni:

- Ülő pótjegy bevezetése
- Az állva utazás megtiltása. Persze a C betűvel kezdődő, 73-75 év közöttiek mentességet kapnak, így senki nem mondhatja, hogy teljeskörű lenne a tiltás.

***

Közben persze látszik, hogy nincs pénz, csak a kedvezményt úgy veszik el, hogy ne kelljen ezt kimondani.

Egyébként tényleg nem normális, hogy ha felülsz egy vonatra, akkor körülötted kb. 95% valamilyen kedvezménnyel utazik. Épp csak a jegyárat alig fizeti ki valaki. Aki kifizetné, az inkább autóval megy.

Grgabácsi 2013.05.15. 09:30:59

Ha még csak annyi hiányozna a kasszából, amit nem fizetne ki árkiegészítés gyanánt... Ennél sokkal-sokkal több hiányzik.

VT Man 2013.05.15. 09:40:22

@Magyarnaba:
"Az állam 2002 óta nem téríti meg teljesen a kedvezményes jegyek árát a szolgáltatóknak. A meg nem térítés mértéke változó, általában növekvő, de a módszert nem Matolcsy találta ki. Fogalmazzunk úgy, hogy először Csillag István nyomására lett az árkiegészítésből autópályaépítésre fölvett hitelek és EU-támogatások önrésze, ún. STRABAG-illeték."

Miket beszélsz itt össze!

Az MSZP és az SZDSZ SOHA SE lopott!

Akkor se fog, ha 2014-ben hatalomra kerül(ne)!

Ejjnye Bejjnye 2013.05.15. 09:52:31

@fda: Az a 95% jó része roma származású, akinek a kisebbségükre való tekintettel minden egyéb ok nélkül jár a 90 százalékos kedvezmény. Ja és e kedvezmény miatt jár a kedvezmény a kísérőjének is! (autóval kevesen járnak közülük, bar arról is lehetne beszélni, hogy látott-e bárki is cigány tanulóvezetőt). A sokat szidott, ingyen utazgató nyugdíjasok viszont az elmúlt évtizedekben még létező munka és járulékfizetési morál miatt bizony fizették a járulékaikat. Tehát az említett roma kedvezményezett csoport helyett nem etikus tőlük megvonni az utazási kedvezményeket!

citrix 2013.05.15. 09:59:44

A 65 évet betöltöttek ingyenes utazását Horn Gyuszkó vezette be választási fogásként,ami bejött neki.Szent tehenek,még a gondolata is tabu hogy ez fenntarthatatlan.Gazdaságilag óriási baklövés,ráadásul miért is ingyenes az utazás azoknak akiknek rendszeres havi jövedelmet biztosít az állam?Egy 50%-os kedvezmény reális lenne,amiről persze hallani se akarnak (miért is ha az ingyen az olcsóbb...).A másik a 27%-os áfa amit 15%-ról emeltek fel Gyurcsányék 25-re majd a fidesz 27-re.A legaljasabb disznóság a tömegközlekedésre 27% áfát kivetni,ilyen a világon sehol nincs.Az egész rendszer a velejéig rohadt és átpolitizált,a fenntarthatósághoz és ésszerűséghez köze nincs.

ritmikus csimpifon 2013.05.15. 10:05:22

@fda: "Az állva utazás megtiltása. Persze a C betűvel kezdődő," Ciganyozol? :D :D

(csak vicceskedek)

vanyinorbi 2013.05.15. 10:06:27

Mi az a "három százalék netes kedvezmény minden vonatra"?

nevetkőzzcsakszopnifogsz! 2013.05.15. 10:16:53

@vanyinorbi: ha elég a google mapsen utaznod, akkor 3%-kal olcsóbban megveheted a jegyet.

... zöld levelecske, ... (törölt) 2013.05.15. 10:18:53

Az a képtelenség, hogy a nyugdíjasok ingyen utazgatnak! A segg Horn és az MSZP-SZDSZ hozadéka!

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2013.05.15. 10:19:05

@vanyinorbi: Biztos, ha neten veszel jegyet, akkor olcsóbb.

mokevar · http://copywrite.blog.hu 2013.05.15. 10:20:49

Srácok, a legjobb az lesz, ha senki sem megy sehova, szépen ül a seggén, dolgozik, adót fizet és boldogan dudorász:
copywrite.blog.hu/2013/05/09/vonatjegy_885

...én is csak vicceskedek amúgy. De ami a kissebbségi kedvezményeket illeti, olyan tényleg van? Nemá'?

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.15. 10:29:02

@... zöld levelecske, ...: a többségük ezek után egyáltalán nem tud majd utazgatni, amiből te annyit fogsz látni, hogy kihasználatlanságra hivatkozva tovább ritkítják a járatokat. És lehet tapsikolni, hogy öreganyótól elvettétek az évi egyszeri utazást, amivel kurvára megterhelte a MÁV-ot amúgy is.

Kakimaki0123456789 2013.05.15. 10:30:00

Teljesen be kell szuntetni az ilyen tamogatasokat.
1) Mindenfele szocialis jutattast SZOCIALIS ALAPON kell osztogatni. Az kapjon tamogatast, aki szegeny.
2) amit ezen kivul tamogatni kell az a MUNKABA JARAS, ISKOLABA JARAS. Semmi mas. Nem kell MAV-osok rokonait ingyen fuvarozni, nem kell ELMU-soknek olcsobban aramot adni stb stb.

szelidorzo 2013.05.15. 10:30:03

Miért kell hirtelen a bevétel???

Tervbe vették, hogy megépítik a "V0" (vasúti M0 autópálya)Budapestet elkerülő vasúti pályát. De nem ám Komáromtól indulva, felhasználva a már meglévő infrastruktúrát. Nem bizony. Rögtön Hegyeshalomnál indulna a beruházás.
Ennek pedig egyetlen jelentősége van, ha valaki megnézi a tervezett nyomvonalat. Az új vasúti pálya a felcsúti földeken fog keresztül vezetni!!!!
Kinek, kiknek is vannak földjei Felcsúton a határban? Kinek a földjeit kell majd kisajátítani aranyáron? Ki fog horribilis kárpótlást kapni azért, mert a földjét kettészeli a vasút? Az előző kormányok is tolvaj bandákból álltak, de ezek a mostaniak rablóvezérek!

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2013.05.15. 10:30:03

@álfirkász: mielőtt valaki félreértené, egy időben sokat utazgattam, alig láttam ingyen utazó nyugdíjasokat, szóval ez csak hivatkozási alap lesz, nem ettől fognak kiürülni a vasúti kocsik.

Realista Vasutas · http://realistavasutas.blog.hu/ 2013.05.15. 10:36:59

@álfirkász: Lehet, hogy egy időben sokat vonatoztál, de jó lenne frissíteni az élményt: napjainkban ugyanis a gyorsvonatokon az utasok közel fele nyugdíjas. Leszámítva a hétvégi diákvonatokat.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.05.15. 10:41:57

@room_101:
lehet, hogy normális ember autóval jár, de a 75 éves magdi néni jegyébe te is beleteszed a részedet. amit az állam nem ad oda a vasútnak, hanem elkölti minden más szarra.

emiatt pótjegy lesz, magdi néninek meg fizetni kell.
de akkor dögöljön meg az állam, és ne szedje be tőlem a pénzt magdi néni jegyére, ha úgyse adja oda. legyen a Máv magánkézben, nem kell állami támogatás, amit úgysem ad oda.

vanyinorbi 2013.05.15. 10:46:31

@mokevar: Én is ilyenre tippeltem volna, de nem találom nyomát sehol ennek. Annyi kedvezmény viszont van, hogy ezt a gyorspótjegyet csak június 1-től kell megvenni a netes jegyek mellé (nagyon kíváncsi leszek, hogy a jegyvizsgálóknak vajon ezt elmondták-e).

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 10:50:54

Pótjegybérlet? Gyorsvonaton mennyi óvodás gyerek utazik annyira gyakran, hogy bérlet kell nekik?
Az már csak hab a tortán, hogy a kalauz úgyse ellenőrzi, hogy a 3-6 év közötti gyereknek van-e IC jegye vagy gyorspótjegye...

Flaggx 2013.05.15. 10:51:25

Még egy év és behozta a kocsim az árát a tömegközlekedés vs. autózás különbözetből.

A tömegközlekedés ma luxus Magyarországon.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.15. 10:53:12

@VT Man: Remek, már csak ennyire futja. Bezzegazemútnyócév. Öröm nézni. :-)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.05.15. 10:55:10

@... zöld levelecske, ...:

Ha Horn hozadéka, akkor lett volna már pár év rá, hogy valaki eltörölje, nem (a fidesznek két ciklus is)? A felnégyelés és a testrészek vár fokára való feltűzése sem divat már, pedig volt, amikor az volt.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 10:57:10

@álfirkász: Jelenleg alig utazik valaki teljes áron, a MÁV adóssága és éves vesztesége óriási, így a kedvezményeket csökkenteni kell. Az már más kérdés, hogy nem pont így kellene. Én ezt csinálnám:
- tömegközlekedés 65 év felett nem ingyenes, hanem ugyanannyi kedvezmény, mint a diákoknak
- nyugdíjasoknak járó kedvezmény megszüntetése, 65 év alatt ne kapjon semmit a nyugdíjas
- 70 év felett évente 12 ingyenes utazás
- MÁV dolgozók hozzátartozóitól ingyenes utazás elvétele, helyette 50% kedvezmény

- Rendi - 2013.05.15. 10:58:03

@álfirkász: "az idősek már csak a koruk miatt ... is tiszteletet érdemelnek"

Ok, ez rendben; de nálad az ingyen utazás a tisztelet?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 11:01:34

@Ejjnye Bejjnye: A nagycsaládos kedvezményre gondolsz? Szomorú, hogy a nem cigány családokban már alig van 3 vagy több gyerek...

Kakimaki0123456789 2013.05.15. 11:03:35

@Távmunka blog: MAV-osoknmak es pereputtyuknak l.f.szert kell BARMILYEN kedvezmenyt kapniuk!

Mondom, fogjatok fel: kedvezmenyt az kapjon aki RASZORUL, mert SZEGENY. Akar nyugdijas, akar nem.
Ezenkivul tamogatni kell a munkaba, iskolaba jarast, de ismet csak a szegenyeknel.

A tobbiek fizesek ki a 100%-os jegyet.

NemNick 2013.05.15. 11:04:03

@szelidorzo: Ez érdekel. Tudsz forrást mondani?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 11:05:31

@álfirkász: A nyugdíjasok tényleg tiszteletet érdemelnek, nyugodtan átadhatod nekik a helyet a járműveken.
Viszont van nyugdíjuk, tudják a jegyüket fizetni, így nem indokolt ugyanannyi támogatást adni nekik, mint mondjuk a 6 év alatti gyerekeknek, akik nem igazán kapnak pénzt.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.05.15. 11:06:28

@Távmunka blog:
nem jó az ÁLLAMI kedvezmény! a kedvezmény maradék részét az állam sohasem fizeti ki. tökmindegy a mávnak, hogy 50%-ot nem fizet neki ki az állam, vagy 100%-ot.

nem kell ÁLLAMI kedvezmény. a kedvezményt a MÁV-nak kell adnia (mint ahogy a gyerek és nyugdíjasjegy a strandon).

Így minden bevétel eleve a MÁV-hoz kerül, és nem az állam trükközik a MÁV pénzével.

egy ingyenes nyugdíjasjegyből ami 1000 Ft lenne mondjuk, és az állam csak ehelyett 100-at ad a MÁVnak akkor annál még az is jobb, hogyha a MÁV eleve 200-at kér a nyugdíjasjegyért.

Kakimaki0123456789 2013.05.15. 11:06:43

@VT Man: Ki beszelt itt az MSZP-rol - rajtad kivul?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 11:10:34

@Kakimaki0123456789: A dolgozóknak adott kedvezmény eléggé bevett szokás, kérdezd meg például a L'Oréal dolgozóit, akik a bolti ár feléért viszik haza a termékeket, a bankokban dolgozókat a kedvezményes számlavezetésről vagy a gyorséttermekben dolgozókat a nekik járó ingyen szendvicsről.
Viszont a teljes család ingyenes utaztatása erős túlzás. Azt nem tudom, hogy még mindig létezik-e az egész Európába szóló évi egyszeri nemzetközi jegy a MÁV-nál...

Szociknak vége 2013.05.15. 11:11:51

3 éve azon sírtok hogy nem adót köll emeenyi hanem takaríkoskodnnyi kőne a zálamnak. Osz ez akkó mi? Sírtok ha kő ha nemkő! Csicskák!

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 11:18:46

@Hurrá Torpedó: A MÁV most is ad kedvezményt. Üzletpolitikai kedvezménynek hívják, például 33% a 6 év alatti gyereket kísérőnek és a 26 év alattiaknak, csoportos kedvezmények, stb.

Az államé a MÁV, ezért gyakorlatilag mindegy, hogy az állam írja elő rendeletben a kedvezményt vagy odaültet egy vezérigazgatót és a MÁV adja. A kérdés csak az, hogy a veszteséges működésből mennyit finanszíroz az állam és mennyi bankhitelt kell maga előtt görgetnie a MÁV-nak.
Az állami cégek pénzével mindig trükközött és mindig is trükközni fog a magyar állam, ezért lenne fontos az állami monopólium megszüntetése.

Amikor Angliában, Belgiumban vagy Németországban vonaton ülök, rossz arra gondolni, hogy mekkora a különbség a magyar viszonyokhoz képest.

Adj gázt! 2013.05.15. 11:19:56

A dolgozó, adófizető embereken és a gyerekeiken kívül itt mindenkinek jogai vannak, és ezeket a jogokat a dolgozók számlájáról utalják át egyenesen, mert nekik nincsenek jogaik semmihez.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 11:20:49

@MetroGoldwinMayer: Most takarékoskodott az állam vagy csak kavart a kedvezményekkel és gyáván megfutamodott a rendszerváltó pártok legfőbb szavazótábora, a nyugdíjasok elől? Nem látom, hogy a nyugdíjasok és a MÁV dolgozók kedvezményei eltűntek volna...

Kakimaki0123456789 2013.05.15. 11:21:21

@Távmunka blog: Lesz.rom a L'Orealt. A sajat penzobol azt csinal amit akar.
Amint a MAV 100%-ban maganceg lesz, olyan kedvezmenyt ad es annak, akinek akar.
Ameddig allam ceg, ne adjon a sajat dolgozoinak juttatasokat az allami koltsegvetes tergere, kulonosen a csaladjuknak ne.
Ha a dolgozoit vonattal viszi munkaba, na arra az utvonalra - de csak arra az utvonalra, csak munkaba es vissza, nem az egesz orszagra - kaphatnak kedvezmenyt, akar teljesen ingyen is mehetnek felolem - lasd munkaba jaras tamogatasa.

Kesz, ertsetek meg, nincs ingyen semmi; az kap tamogatast aki tenylegesen raszorul mert anntira szegeny.

Volt szo a veszteseges szarnyvonalakrol is. Hogy van ahol kozuttal sem lehet kivaltani oket mert arra nincs ut.
Hat erre azt mondom hogy nem muszaj ott lakni! Minden utaskilometerre ugyanakkora tamogatast kell adnia az allamnak - az egesz orszagra, minden kozlekedesi formara, az infrastruktura hasznalati dijat is beleszamitva - es kesz. A tobbity fizessek az utasok. Ha egy 10 kilometeres jegy 2.000 Ft lesz akkor majd mindjart nem fogjak annyira akarni a vasutvonalat. Ha gazdasagilag nem eletkepes egy telepules, miert tartsuk fenn a valsag kozepen az eletkepes teruletek karara? Ez a lemorzsolodas, a bukas tokeletes receptje...

Szociknak vége 2013.05.15. 11:23:25

@Távmunka blog: Le kell neked rajzóni hogy észrevedd a takarékoskodást?

vladimir964 2013.05.15. 11:26:23

Az egész kedvezményrendszer még a szocialista rendszer folyománya, ami nemcsak hogy idejétmúlt, hanem példa nélküli és törvényszerűen veszteségtermelő is. Jelenleg az Elvira vasúti jegyvásárló rendszer szerint 32 (lassan írom, hogy lehessen érteni: HARMINCKETTŐ) jogcímen lehet kedvezményesen utazni a MÁV vonalain. Ilyen a világon nincs! Egy szolgáltatás/árucikk annyiba kerül, amennyibe, és kész! A parizert sem kapja a nyugger/diák/roki/magyarigazolványos stb. olcsóbban, csak mert ilyen állapotú.
A DB-nél (német vasutak) senkinek az égadta világon nem jár semmiféle kedvezmény, kivéve a vasutasokat (de csakis nekik jár, a családtagjaiknak nem!) és nekik is csak 50%-os kedvezmény jár, nincs szabadjegy. Tessék megfizetni a valós költségeket, vagy a seggünkön maradni. Érdekes módon ennek ellenére a német vasutak (is) reneszánszukat élik, nálunk meg 60 éve egyetlen árva petákot sem fordítottak fejlesztésre, csupán tűzoltó munkára futotta.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 11:33:06

@MetroGoldwinMayer: Igen, kérlek rajzolj! De ne most, hanem januártól, amikor már érezni a nagy takarékoskodás hatását és véglegessé pofozták a módosításokat. Kár, hogy a megszüntetett regisztrációs jegy miatt nem lehet tudni, hogy mennyien utaznak most ingyen és mennyien fognak jövőre...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 11:37:19

@Kakimaki0123456789: "nem muszaj ott lakni!"
Az ilyen településen eladhatja szerencsés esetben 5-6 millióért a háromszobás házát a kerttel együtt és vehet mondjuk Pesten egyszobás szuterént. Sima ügy a költözés...

Arról hallottál már, hogy az államnak van szerepe a jövedelmek kiegyenlítésében és az esélyegyenlőség megteremtésében is, nem csupán az infrastruktúra fenntartásában? Az állam nem egy nyereségorientált vállalkozás, ami megszüntet minden olyan tevékenységet, ami nem hoz nyereséget.

Szociknak vége 2013.05.15. 11:39:01

@Távmunka blog: Ha nem vonatozol akkor minek osztod az észt? Senki nem utazik most teljes jeggyel, mert a szolgáltatás nem ér km-enként 2000 forintot.

De nem is profitorientált a személyszállítás sehol a világon.

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.05.15. 11:40:02

@vladimir964: A piaci alapon működő, tehát az államtól egy fillért nem kapó magánvasúttársaságok, mint a LEO Express és a RegioJet is féláron adják a jegyet a diákoknak, akár minden nap utazik, akár csak egyszer. Van ezen kívül csoportos kedvezmény és törzsutas-kedvezmény is.

A DB-nél nem igaz, hogy senkinek nem jár kedvezmény. Ott is van elővételi kedvezmény (25% körül), de néhány tíz euróért lehet egy egész, Magyarországnyi területre napijegyet venni, amit ráadásul bárkinek lehet. A bérletek ott is igen olcsók, akár a dolgozói, akár a diák, ugyanis nem 20 vonaljegy árába kerülnek, hanem jóval kevesebbe.

lyken 2013.05.15. 11:41:50

@álfirkász: "Elhiszem, hogy neked nem volt családod, ebből következően el sem tudod képzelni, hogy az idősek már csak a koruk miatt (hogy képesek voltak ilyen körülmények közt a II. VH után felépíteni az országot és túlélni mindezt, már meg sem említem egy magadfajta tetűnek) is tiszteletet érdemelnek."

Tudnál segíteni megvilágosodni, hogy a világon még hol tisztelik meg ingyenes utazással a 65 év felettieket a II. világháború sujtotta területeken?

trendo+ 2013.05.15. 11:49:06

Miért csak a magyar nyuggeroktól sajnáljátok (jogosan) az ingyenutakat, mikor az EU-s "szépkorúak" is röhögve igénybe veszik?

Kivlov 2013.05.15. 11:50:43

Ez is csak magyarországon lehet, hogy az emberek felháborodnak azon, hogy fizetniük kell egy szolgáltatásért...

Kakimaki0123456789 2013.05.15. 11:50:46

@Távmunka blog: Ez a szocializmus. El kellene ezt igy felejteni. A gazdasagosan nem elerheto regiok vagy maguk megtalaljak a gazdasagban a helyuket, vasuti kozlekedes nelkul, vagy nem eletkepesek, es akkor nem kell oket eletben tartani. En sem ott dolgozom ahol szulettem, hanem ott ahol van munka, masoknak is ezt javaslom.
A szegenyek tamogatasa pedig az un. szocialis halo, amire valodi szukseg lenne a pazarlo tamogatasok helyett, ne keverjuk a ket dolgot.

Kakimaki0123456789 2013.05.15. 11:51:22

@trendo+: Csak Magyarorszagon, tegyuk hozza, de eppugy nem kellene nekik sem.

Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.05.15. 11:55:30

Érdekes poszt, ahelyett, hogy a valóban sunyi és aljas bújtatott áremelésről írna (amit ráadásul olyan szöveggel adnak el, hogy az embernek erős önuralomra van szüksége ahhoz, hogy nehogy valami BTK-ba ütközőt kövessen el), elkezdi a szokásos liberális mantrát: vegyük el még az emberektől ezt is, meg azt is, és dobjuk a feneketlen kalapba. Igaz, hogy 20 éve ez megy, és csak egyre rosszabb lesz, de azért meglássátok jó lesz ez így.

Aki a kedvezmények elvételéről szónokol, nézzen már utána pár adatnak!
100 km vasúti utazáshoz szükséges jegy hány százaléka az átlagbérnek/nyugdíjnak:
- Magyarországon
- Ausztriában
- Németországban
- Csehországban
- Szlovákiában
...

Vegyétek már észre, hogy nem 2006-ot, hanem 2013-at írunk! Azóta történt egy s más...

Kakimaki0123456789 2013.05.15. 11:58:56

@Benbe: Az o dolguk ha igy csinaljak. Felolem akar a bogyos szokeknek is adhatnak kedvezmeny - a sajat penzukbol.

Kakimaki0123456789 2013.05.15. 12:01:16

@Ellenőrző QR kód: Ja inkabb lopjunk egymastol, es mondjuk hogy minden mas liberalis hulyeseg, mert az politikailag jol el lehet adni.
Koszi, inkabb menj vissza a Kadar-rendszerbe ha neked ott volt jo (akkor meg miert akartal folyton Nyugatra szokni?)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 12:11:53

@MetroGoldwinMayer: Szoktam néha vonatozni és én is írtam, hogy senki sem utazik teljesárú jeggyel. Nem 2000 forint, de a valós költség jelenleg nagyjából 35-40 forint/km, miközben 250 forint a jegy 10km-re és 1860 forint 100km-re.

A kedvezmények egy részének van értelme, viszont az ingyenességet el kellene felejteni és nem ártana egy 10-20%-os díjemelés sem.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 12:14:44

@Kakimaki0123456789: Mi van? Adjuk el Borsodot és Szabolcsot, mert nem gazdaságos a fenntartásuk? vagy költöztessünk mindenkit Pestre és az Észak-Dunántúlra? A települések elérhetőségének biztosítása az állam alapfeladata és nem a kommunizmus jellemzője.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 12:15:23

@trendo+: Azoktól is sajnáljuk, egységesen kell elvenni :)

Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.05.15. 12:18:38

@Kakimaki0123456789: "Ja inkabb lopjunk egymastol, es mondjuk hogy minden mas liberalis hulyeseg, mert az politikailag jol el lehet adni."
Miért, ha megszűnnek az utazási kedvezmények, akkor annyival kevesebb adót kell majd fizetni, amennyibe ez került? Vagy annyival csökkennek majd a jegyárak a többieknek? Frászt, csak ezt a pénzt nem utazási kedvezményekre költik, hanem valami másra. Szó sincs itt igazságosságról, csak arról, hogy valaki nagyon szeretné megideologizálni azt, hogy ha nála köt ki a pénz, az mennyivel jobb, mint ha a nyugger utazik rajta... És aki ezt nem érti meg, az visszavágyik a Kádár rendszerbe... :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 12:21:44

@vladimir964: "A DB-nél (német vasutak) senkinek az égadta világon nem jár semmiféle kedvezmény, kivéve a vasutasokat"
A 6 éves kor alatti ingyenes utazás és a 6-14 év közötti félárú jegy nem kedvezmény? Vagy a 9-féle kártyára adott kedvezmények?

Kakimaki0123456789 2013.05.15. 12:27:59

@Távmunka blog: Azt hiszem te pontosan erted mi a kuombseg a DB (aminek gratulalok hogy ilyen gyorsan utanajartal) es a MAV kedvezmeny-rendszere kozott.

@Ellenőrző QR kód: Nem kell olyan partokra szavazni akik a lopast tekintik kiindulasi pontnak. Nem lesz konnyu, de ha senki, sohasem allitja le a lopast, akkor az unokaidat is ki fogjak fosztani - hacsak kozben el nem menekulnek kulfoldre.

Ellenőrző QR kód (törölt) 2013.05.15. 12:34:58

@Kakimaki0123456789: Te olvasol is, vagy csak írsz?

Kakimaki0123456789 2013.05.15. 12:01:16
@Ellenőrző QR kód: Ja inkabb lopjunk egymastol, es mondjuk hogy minden mas liberalis hulyeseg, mert az politikailag jol el lehet adni.
Koszi, inkabb menj vissza a Kadar-rendszerbe ha neked ott volt jo (akkor meg miert akartal folyton Nyugatra szokni?)

Ellenőrző QR kód 2013.05.15. 12:18:38
@Kakimaki0123456789: "Ja inkabb lopjunk egymastol, es mondjuk hogy minden mas liberalis hulyeseg, mert az politikailag jol el lehet adni."
Miért, ha megszűnnek az utazási kedvezmények, akkor annyival kevesebb adót kell majd fizetni, amennyibe ez került? Vagy annyival csökkennek majd a jegyárak a többieknek? Frászt, csak ezt a pénzt nem utazási kedvezményekre költik, hanem valami másra. Szó sincs itt igazságosságról, csak arról, hogy valaki nagyon szeretné megideologizálni azt, hogy ha nála köt ki a pénz, az mennyivel jobb, mint ha a nyugger utazik rajta... És aki ezt nem érti meg, az visszavágyik a Kádár rendszerbe... :)

Kakimaki0123456789 2013.05.15. 12:27:59
@Ellenőrző QR kód: Nem kell olyan partokra szavazni akik a lopast tekintik kiindulasi pontnak. Nem lesz konnyu, de ha senki, sohasem allitja le a lopast, akkor az unokaidat is ki fogjak fosztani - hacsak kozben el nem menekulnek kulfoldre.

---

Lehet, hogy te csak annyit értessz meg egy vitából, hogy mond valamit az egyik, majd utána a másik, ezt követően megint az egyik, de ennél jóval többről van szó :) Első körben a párbeszéd elemei nem árt, ha a témát tekintve kapcsolódnak egymáshoz... :)

Kakimaki0123456789 2013.05.15. 12:37:09

@Ellenőrző QR kód: Akkor fejtsd ki legyszi az allaspontiodat: mi legyen az utazasi kedvezmenyekkel?
En elmondtam az enyemet, ha visszaolvasol, feketen-feheren leirtam.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 12:55:00

@Kakimaki0123456789: DB-vel családdal együtt utaztam az utóbbi 5 évben és már a 90-es években is :)
Hasonlóan tapasztalatból tudom, hogy Angliában a legtöbb vasúttársaság visszafizeti a bérlet árának egy részét, ha kitűzött cél alatt marad a vonatok pontossága és ott reggeli csúcsidőn kívüli kedvezményekkel irányítják a forgalmat.

sanche_ 2013.05.15. 13:09:35

Ebben az egészben az az undorító, hogy egyből jöttek, hogy szegény nyugdíjasok, meg szegény diákok, de azok sehol sincsenek megemlítve, akik felnőttek, dolgoznak és adóznak és nem csak, hogy ők tartják el ezt a szánalmas kormányt és ezt a szánalmas vasutat, de még a vonatjegyük is irreálisan magas.
És van pofájuk ezen még emelni, ilyen szánalmasan gyenge minőséggel(és ne jöjjenek nekem a wifivel, pont nem érdekel. A vonat lényege, hogy pontos és gyors legyen. Ha a gyorsvonat azt jelentené, hogy 180-200 körüli sebességgel menne (ami igazából semmiség) akkor azt mondom oké... de így, ez vérlázító. Ha bevezetnek diáknak, nyugdíjasnak valamiféle pótjegyet, akkor azt mondom, hogy szemetek, de jó. De hogy azokkal is, akik amúgy is sokat fizetnek..És hogy őket senki nem védi! Undorító.

_Molly 2013.05.15. 13:09:50

@álfirkász: "öreganyótól elvettétek az évi egyszeri utazást"

Ha csak az egyszerit... De ma már komplett házhozszállító/csomagküldő iparágak épülnek arra, hogy nyugdíjas alkalmazottakkal vitetik házhoz a cuccost. Ingyért. (Persze nem a megrendelőnek ingyért, na.)

_Molly 2013.05.15. 13:14:52

@lokotus: "Ebben az egészben az az undorító, hogy egyből jöttek, hogy szegény nyugdíjasok, meg szegény diákok, de azok sehol sincsenek megemlítve, akik felnőttek"

Rohadtul egyetértek. Egyszer szeretnék látni egy statisztikát, hogy mennyi a nyugdíjasok átlagjövedelme, és mennyi a dolgozóké/munkanélkülieké/közmunkásoké.

Én sem vagyok biztos benne, hogy a TELJES nyugdíjas populáció rá lenne szorulva az ingyenes utazásokra (MÁV, BKV stb.). Akik viszont igen, azok igényelhetnének mondjuk az önkormányzattól évi 1-2 utazásra szóló támogatást. De akkor ezt azok is megtehessék, akik nem nyugdíjasok, csak szimplán csórók.

Kakimaki0123456789 2013.05.15. 13:31:40

@álfirkász: Ha egy jaraton csak ingyen utasok voltak, azt tenyleg meg kell szuntetni.

fehérfarkas 2013.05.15. 13:38:11

Nem tudom miért gyűlöli a posztíró a nyugdíjasokat és idős embereket. Engem még kisgyerekkoromban megtanítottak az idősek tiszteletére.
Nem a nyugdíjas tehet arról, hogy ledogozva az életét, és felnevelve 1 vagy több gyereket mégis ennyire kevés a nyugdíja. Bár a posztíró szüleinél valóban elhiszem, hogy őket büntetni kellene, amiért egy ennyire szociálisan érzéketlen és az idősek iránti tiszteletet (már maga a cikk stílusa, ahogy róluk beszél) hírből sem ismerő utódot neveltek.
A stílus csak az egyik. A másik a közgazdasági kérdésekben, hogy legyen-e ingyenes utazás jó lenne pro és kontra valami tényeket, hogy melyiknek milyen gazdasági és társadalmi hatása van.
Sok vidéki, ráadásul pont a legszegényebb településen élő nyugdíjasoknak, ha fizetniük kellene az utazásért, akkor a hivatalos ügyeiket sem tudnák elintézni, hogy a megyeközpontba eljussanak.
Persze, lehet azt mondna, hogy akkor menjenek gyalog! Igen, és kik mondják ezt? Azok a suttyó mai fiatalok, akik a városi buszokon ha 2 megállónyi távolságot nem ülhetnek le, akkor már végelgyengülésben összeesnének? Ők dirigálnak? Talán ilyen a posztíró is? Frusztrált, neveletlen, gazdasági kérdésekben teljesen dilettáns, ráadásul még szociálisan totál érzéketlen is?

Közgazdaságilag, pedig a fentin túl (mert az inkább szociális kérdés) a nyugdíjas egy nagyon jó fogyasztó réteg lehetne, amelyik a GDP-t a fogyasztásával húzni tudja, és a kiskereskedelem, meg a belföldi idegenforgalom, és egészségturizmus jelenetős bevételi forrásának számíthatna.
Igaz, nálunk a nyugdíjasok 40%-a még a megyeközpontba sem tudna elmenni, ha a távolsági buszra és vonatra ki kellene fizetni a teljes árat, mert a nyugdíjából a rezsire és élelemre is alig futja.
Ugyanis nem mindenki Pintér Sándor féle nyugdíjas több százezres nyugdíjjal + 1 millió feletti politikusi jövedelemmel (miniszter + képviselő) + az állami pályázatokon sorozatban nyertes cég tulajdonosa + maffia pénzek. A nyugdíjasok többsége nem ilyen bevétellel rendelkezik Magyarországon.

Ja, és ez az egész MÁV dolog engem is érint. Elég sunyi módon emelték az árat. De én ki tudom fizetni. De ha posztíró terve válna valóra, akkor majd anyám returjegyét is nekem kellene fizetni, ha azt akarom, hogy eljöjjön hozzám meglátogatni. Sajnos hiába dolgozott évtizedeken keresztül becsületesen (befizetve az adókat és járulékokat), a nyugdíja mégsem éri el még a 100.000 Ft-ot sem. És ne jöjjön nekem senki a több százezres nyugdíjakkal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Azt csak a nyugdíjasok pár %-a kapja, a többi nem annyit kap!!!!!
Amint látom egyeseknek nincsenek nyugdíjas korú szülei - na de, hogy nagyszülei se legyenek? Vagy ennyire rosszul bántak velük, hogy izomból kell gyűlölniük őket?

Amerikától Ausztriáig a nyugdíjasok gazdaságilag is megbecsült tagjai a társadalomnak, mert nélkülük a GDP is kevesebb lenne, és a belföldi turizmus és a belföldi kereskedelem is kevesebb bevételre tehetne szert. De nálunk a nyugdíjas egy megvetendő valaki. Na, ezért a mentalitásért tart itt ez az ország!

fehérfarkas 2013.05.15. 13:52:55

@fda: "Egyébként tényleg nem normális, hogy ha felülsz egy vonatra, akkor körülötted kb. 95% valamilyen kedvezménnyel utazik. Épp csak a jegyárat alig fizeti ki valaki. Aki kifizetné, az inkább autóval megy."

ez valóban nem normális, de erről nem a kedvezménnyel utazók tehetnek. miért nem nyújt olyan szolgáltatást a MÁV, hogy az autósok inkább átpártoljanak a vonatra? A kormány miért nem fejleszti úgy a vasutat, hogy az autósoknak megérje átpártolni a vasútra?

Lehet, hogy egyesek kinevetnek, de most 2013-ban Marokkóban, Algériában, Tunéziában és Törökországban is jobb és kényelmesebb (meg tisztább) a vasúti közlekedés mint nálunk, ráadásul még olcsóbbak is a jegyek.
Nem volt ez mindig így. Pár évtizeddel ezelőtt ez fordítva volt. Direkt nem fejlett nyugati országokat említettem.
Azt meg már meg sem említem, a fenti országokban 300 km/óra feletti HSR (High Speed Rail) vonalak is épülnek a legnagyobb városaik között (Tunézia kivételével, mert az a legkisebb területű, és nincsenek nagy távolságok a városai között).

VT22 2013.05.15. 14:06:44

@fehérfarkas:
"a nyugdíja mégsem éri el még a 100.000 Ft-ot sem"

És? Rengetegen vannak, akiknek a jövedelme nem éri el a 100 000 Ft-ot, mégis teljes árú jegyet kell fizetniük. Sőt, a gyerekiknek is ki kell fizetni a vonatjegyet, ha utaznak valahova.

Amíg egy önálló bevétellel nem rendelkező diák ki tudja fizetni a félárú jegyet, egy önálló bevétellel rendelkező nyugdíjas is ki tudja.

fehérfarkas 2013.05.15. 14:12:04

@citrix: "Gazdaságilag óriási baklövés,ráadásul miért is ingyenes az utazás azoknak akiknek rendszeres havi jövedelmet biztosít az állam?"

Talán mert abból a rendszeres havi jövedelemből a többségüknek rezsire + normális kajára is alig futja.
Illetve mert a többségük évtizedeket ledolgozott becsületesen + felnevelte az a mai generációt, aki most őket fikázza. Mondjuk elnézve azt a mai fiatal generációt, akit te itt képviselsz a kommenteddel, lehet, hogy nyugdíj helyett inkább karóba húzás járna nekik. Bár ezt inkább azelőtt kellett volna megtenni, hogy a hozzád hasonlókat világra hozták.
Keményen fogalmazok? Igen! Mert aki az időseknek az alapvető tiszteletet nem adja meg, az semmilyen tiszteletet nem érdemel! Egy társadalom civilizációs fokmérője, hogy az idős emberekkel hogyan bánik, és hogyan viszonyul hozzájuk.
Te is leszel majd idős, és szívből remélem, hogy a gyerekeid és unokáid ugyanolyan megvetéssel és ellenszenvvel lesznek irántad, mint amilyen most te vagy a mostani idősek iránt.

Nagyon sok nyugdíjas a minimálnyugdíjat sem kapja meg, mert nem felel meg a követelményeknek (pont azok, akik a rendszerváltás után a legjobban elszegényedtek, és az utsó évtizedeiket a mély munkanélküliség sújtotta területeken kellett leélniük). Aztán vannak a minimálnyugdíjasok, meg a minimálnyugdíjnál valamivel többet kapók. Persze ez is a KSH létminimuma alatti életszínvonalat jelenti. De persze a statisztika nem mond semmit. A valóságban ez még a nyomor kategóriája.
Aztán vannak az átlagnyugdíjasok. Tavaly ez 75 ezer ft-ot jelentett átlagosan. 2,5 millió nyugdíjas tartozik ebbe a kategóriába. 150 ezer ft feletti nyugdíjat, amire annyian szoktak a különböző nyugdíjasokat szapuló blogokban és kommentekben hivatkozni kb 165 ezer nyugdíjas kap. 2,5 millió vs. 165 ezer nyugdíjas.
Ja, és nem az a 165 ezer nyugdíjas jár vonattal, hanem a 2,5 millió közül kerülnek ki azok, akik egy autó fenntartását + törlesztőrészleteit nem engedhetik meg maguknak.
Élj meg te is 75 ezer ft-ból. Ráadásul úgy, hogy ledolgoztál több évtizedet + felneveltél 1 vagy több gyereket + a gyerekeid még az unokákat is sokszor rád bízzák (a munkájuk miatt, vagy mert néha kettesben akarnak lenni). Ugyanis ez az a jövedelem, amit az állam biztosít nekik.

micsoda? 2013.05.15. 14:20:36

Álljunk meg egy szóra, nem a vidéki kisnyugdíjas venné igénybe a gyorsvonatot, hanem a fővárosi, és a nagyvárosi Orbánt imádó, békemenetelő nyugdíjasok. /Mivel Ők is akkora emelést kapnak a magas nyugdíjuk mellett, mint az "alig élő" idős ember./

Undorító a nyuggerezés, és már nem menő. Értjük Kedves Hakapeszi Miki.

fehérfarkas 2013.05.15. 14:29:36

@VT22: A diákoknak a szülei szokták fizetni a jegyet/bérletet, ahogy a ruháit, étkezését, bulizását, számítógépét, stb
Persze a diákok kedvezménye is maradjon meg.

Az pedig, hogy sokan rendes munkával is nagyon keveset keresnek az nagyon szomorú. De nekik van lehetőségük más munkákra. Míg egy nyugdíjasnak az életkora, egészséges, stb miatt már sokkal kevesebb erre a lehetősége. Arról nem is beszélve, hogy sok nyugdíjas egyébként dolgozna most is, ha lenne hol. Nem a nyugdíjas tehet arról, hogy nemhogy 60 évesen, de a 40-es évesek is alig tudnak munkához jutni.
És az államnak inkább olyan gazdasági környezetet kellene teremtenie, ahol a vállalkozók munkahelyeket teremtenek, és minél magasabb bért tudnak fizetni az alkalmazottaiknak. Ez az állam feladata és felelőssége. Ezért a nyugdíjasokat tilos hibáztatni.

Más lenne a véleményem, ha svájci vagy osztrák nyugdíjak lennének. Mert ott a nyugdíjasok 95%-nak nincsenek napi megélhetési gondjai. De itt a nyugdíjasoknál nem az a kérdés, hogy 7végén kiruccanjanak-e egy 4 csillagos hotelbe wellnessezni, hanem az, hogy a hó végén miből vesznek kaját a rezsi csekkek befizetése után.

Saját szüleimen látom, hogy a korábbi életszínvonalat abból tudják csak fenntartani, hogy apu 2 munkahelyen is dolgozik a nyugdíj mellett - és nem egy gazdag családról van szó. Ebbe az életszínvonalba szó szerint a fenntartás tartozik csak bele, mert a lakásfelújításra már évek óta nem futja (átlagos családi ház, mindenféle extrák nélkül).
De nem mindenki olyan szerencsés mint apu, hogy mind az egészsége, mind pedig a munkalehetősége meg van rá 60 év felett, hogy dolgozzon (ráadásul 2 helyen is). Igaz, ehhez az kell az egészsége mellett, hogy hiányszakmában dolgozik, ahol a munkahelye még nyugdíjasként is visszafoglalkoztatja az embereket (+ másik munkahely is ugyanezért ajánlott neki melót). De meddig lesz még ilyen egészségi állapotban? Hiszen 70-hez közel, 2 munkahelyen dolgozva bármikor megroggyanhat az ő egészsége is.

Zoltán Mátyus 2013.05.15. 14:36:28

Speciel nekem mindenfajta kedvezménnyel gondom van. A 100 ezret kapó nyugdíjas ingyen vagy kedvezménnyel utazik, a 73 ezret kapó ápolónő pedig nem.
Meg a 8 éves diák sem.

fehérfarkas 2013.05.15. 15:01:01

@Kakimaki0123456789:
Fordítva ülöd meg a lovat.
sok kistelepülés pont azért nem életképes gazdaságilag mert hiányzik a szükséges infrastruktúra és az országos út és vasúthálózatba sincsenek rendesen bekapcsolva. Vagy ha igen, akkor olyan rossz minőségű szolgáltatással, hogy azt szinte senki nem veszi igénybe. Ha egy településre egyetlen vonat megy reggel 7-kor és délután 3-kor, akkor nagy valószínűséggel nagyon kevesen fogják használni, mert ha még csak 7-kor van az adott településen, akkor a MÁV vonatainak sebességével kalkulálva mikor érnek be 8-ra dolgozni pl. a megyeszékhelyen dolgozók (a munkájukat korábban kezdőkről nem is beszélve)? A du. 3-kor a településen levő vonatra vajon mikor kell felszállni a megyeszékhelyen dolgozóknak? És vajon a munkaidő meddig tart?
Konkrét dunántúli példát hoztam fel, hogy az egyik vonalon miért üresben jár az az egy szem vonat reggel és délután.
Ennél az is jobb, ha nem közlekedik ez a vonat. Mert most ez mire jó? Indutunk vonatot az adófizetők pénzéből, de olyan időpontban, amikor úgysem jó senkinek?

Tudom, hogy nem lehet mindenkinek az igényét kiszolgálni, és egy országos hálózatot megtervezni jól nehéz feladat.
De erre mindig azt mondom, hogy Hongkongban naponta annyi a tehervonatforgalom a kikötő miatt (amit ráadásul vonatról hajóra át kell pakolni, illetve vica versa), hogy ha szerelvényeket egymás mögé állítanánk, akkor átérnék Magyarországot k-ny irányba. És ott ezt napi szinten meg tudják szervezni. Akkor nálunk ennek a töredékét (amennyit a mi személyvonatforgalmunk kitesz) miért nem?
Ha a 30 milliós tokiói metropolisz övezetben úgy össze tudják szervezni a vonatokat, hogy max 1 percet késhetnek, akkor nálunk mi olyan nehéz annak a töredéke forgalmat megszervezni?
Talán itt a szervezésnél kellene kezdeni a probléma megoldását, aztán meg a fejlesztésekkel (hiszen a mostani korszerűbb vonatok nemcsak kényelmesebbek, de töredékébe kerül a fenntartásuk is - de azért fölösleges új vonatokat venni, hogy fél napokat álljanak a parkolóvágányokon, mert x@r a szervezés).

fehérfarkas 2013.05.15. 15:18:46

@vladimir964: "Az egész kedvezményrendszer még a szocialista rendszer folyománya, ami nemcsak hogy idejétmúlt, hanem példa nélküli és törvényszerűen veszteségtermelő is. Jelenleg az Elvira vasúti jegyvásárló rendszer szerint 32 (lassan írom, hogy lehessen érteni: HARMINCKETTŐ) jogcímen lehet kedvezményesen utazni a MÁV vonalain. Ilyen a világon nincs! Egy szolgáltatás/árucikk annyiba kerül, amennyibe, és kész! A parizert sem kapja a nyugger/diák/roki/magyarigazolványos stb. olcsóbban, csak mert ilyen állapotú."

Ennyi erővel mondhatják azt a mai dolgozó korosztály hogy a munkánk értéke 1500 euró/hó, ha nem tetszik elmegyünk innen más országba, és majd oda adózunk, oszt jó napot!
De a nyugdíjas itt dolgozta le a munkás évtizedeit, és ő ezt már nem mondhatja. Külföldön meg miért fizetnének neki nyugdíjat, amikor ide adózott, ide fizettek a járulékokat, és az itteni GDP-t növelte?

Nekem a nagyszüleim és a szüleim is tisztességgel ledolgozták a munkás évtizedeiket, növelték a GDP (sőt a nagyszüleim még a háború utáni újjáépítésből is kivették a részüket) + felnevelt mindegyik 2 gyereket. Ők tehetnek arról, hogy magyar kormányok vezetői elszúrták a gazdaságpolitikát, és ezért nem az ország nekik annyi nyugdíjat fizetni, amit a ledolgozott munkájuk alapján megérdemelnének?

És megismétlem neked is:
Tavaly 2,5 millió nyugdíjas átlagnyugdíja volt 75.000 Ft.
Csak kb 165.000 nyugdíjas kapott 150.000 Ft feletti nyugdíjat. Ők viszont nem járnak vonattal, így kedvezményeket sem vesznek igénybe.
A vonattal járók a 2,5 millió nyugdíjas közül kerülnek ki, akiknél az átlagnyugdíj tavaly a KSH szerint 75.000 Ft volt.
Lehet, hogy ez neked nagy pénz. Meg ugye 47.000 Ft-ból is meg lehet élni. Meg ugye akinek kevés a pénze az annyit is ér. De lehet, hogy Lázár Boldizsár nem sokáig lesz jó parti, mert 2014 után az apját a bűntársaival együtt lecsukják. És utána már ciki lesz a lányoknak Lázár Boldizsárral járniuk (ugye érted miért ezt a hasonlatot választottam?).

Az a 75.000 Ft átlagnyugdíjat a 2,5 millió nyugdíjasnák bontsuk tovább, mert érdekes számokat látunk: A nyugdíjak durván fele 70-120 ezer Ft, kb 35%-a 70 ezer alatt van, és mintegy 15% a 120 ezer feletti (ebből cca 2% 200 ezer fölött).
A KSH tányadatai alapján egyáltalán nincs itt az a nyugdíjas kánaán, ami miatt olyan jól élnének több évtizednyi ledolgozott munka + felnevelt gyerekek után.

fehérfarkas 2013.05.15. 15:28:43

@Távmunka blog: "Az ilyen településen eladhatja szerencsés esetben 5-6 millióért a háromszobás házát a kerttel együtt és vehet mondjuk Pesten egyszobás szuterént. Sima ügy a költözés...
Arról hallottál már, hogy az államnak van szerepe a jövedelmek kiegyenlítésében és az esélyegyenlőség megteremtésében is, nem csupán az infrastruktúra fenntartásában? Az állam nem egy nyereségorientált vállalkozás, ami megszüntet minden olyan tevékenységet, ami nem hoz nyereséget."

Azon gondolkodom, hogy ezek a kommentelők vajon mit szólnának a skandináv szociális rendszerhez? Az még a magyarnál is sokkal jobban kiegyenlítőbb.
Sőt, skandináv szemmel nézve a magyar egy igazságtalan, a különbségeket csak tovább növelő rendszer.
Ennek ellenére Skandináviában az egyik legmagasabb az életszínvonal, a legmagasabbak a szolgáltatások színvonalai, és a gazdasági világválságot is hamar kiheverte, és a gazdaságuk is jól működik.
Talán mert a vállalkozásokat nem riasztják el, nincsenek profit, tőke, bankok, energiaszolgáltatók, multik elleni kormányzati komcsi propaganda. És normális közgazdasági könyvet megérteni képest miniszterelnökeik és gazdasági minisztereik hozzák meg a gazdasági döntéseket, és nem pedig unortodox tündérmesében hívő kóklerek.
Nálunk is lenne pénz a szociális hálóra meg a nyugdíjakra, ha lenne normális gazdaságpolitikának. De hát az az ország, ahol Matolcsy 2x is (I. és II. Orbán-kormányok) gazdasági miniszter majd jegybankelnök, meg 1x államtitkár (Antall-kormány) tud lenni, ott normális gazdasági fejlődés nem várható.

fehérfarkas 2013.05.15. 15:38:29

@trendo+: "Miért csak a magyar nyuggeroktól sajnáljátok (jogosan) az ingyenutakat, mikor az EU-s "szépkorúak" is röhögve igénybe veszik?"

Azért, mert ők nem Tündérmese állampolgárai, és őket az EU megvédi az unortodoxiától :D
Aki meg Tündérmese állampolgára, vagy legalábbis NERtársa, annak kutya kötelessége az EU ellen szabadságharcolnia. És ez is a szabadságharc egyik eszköze, hogy nem leszünk gyarmat, és a mi nyugdíjasaink majd nem élhetnek az EU-s nyugdíjasokat megillető kedvezményekkel :D

fehérfarkas 2013.05.15. 15:49:56

@Kakimaki0123456789: "A gazdasagosan nem elerheto regiok vagy maguk megtalaljak a gazdasagban a helyuket, vasuti kozlekedes nelkul, vagy nem eletkepesek, es akkor nem kell oket eletben tartani. En sem ott dolgozom ahol szulettem, hanem ott ahol van munka, masoknak is ezt javaslom."

Fordítva ülsz a lovon. Attól, hogy a most gazdaságosan működni nem tudó települések lakó, ahol nincsen munka, onnan beköltöznek 2 millióan Budapestre, mert 200.000-en Fehérvárra és Győrbe, meg 100.000-en Komáromba és Esztergomba, attól lesz munkájuk? Vagy csak ezen városokban fog létrejönni egy jó nagy gettó?

A megoldás az országos szintű településfejlesztés lenne, és a munkahelyeket létrehozását segítő gazdaságpolitika. Enélkül hiába költöznek az ország egyik részéből a másikba a szegények és munkanélküliek, munkájuk ugyanúgy nem lesz, csupán azokban a városokban fognak majd gettókat kialakítani (pont azért mert azokban a városokban sincsen sajnos elég munkahely).

Számos latin-amerikai, ázsiai és afrikai városoknál jól látni hová vezet az a belső migráció, amikor a szegény vidékek lakói tömegesen költöznek a nagyvárosokba, de munka ott sincsen számukra.
És vannak országok, ahol a megfelelő településfejlesztések és országosan jól működő gazdaságpolitikai miatt még a kis falvakban is szívesen laknak az emberek, és ott is megfelelő az életszínvonal. De olyan országban ilyet ne várjunk, ahol Matolcsy 3 kormányban is dolgozott (2x miniszterként, 1x államtitkárként), majd ő lett a jegybankelnök. Kuszaszem nagyon jól szimbolizálja az országban uralkodó mentális állapotokat.

fehérfarkas 2013.05.15. 15:57:07

@Kakimaki0123456789: "Ja inkabb lopjunk egymastol, es mondjuk hogy minden mas liberalis hulyeseg, mert az politikailag jol el lehet adni.
Koszi, inkabb menj vissza a Kadar-rendszerbe ha neked ott volt jo (akkor meg miert akartal folyton Nyugatra szokni?)"

Nem nekem címezted felszólító jellel, de én is reagálok rá: nekem Skandinávia is Nyugat. Meg Görögország és Portugália is. Meg az USA is. Meg Latin-Amerikai is. A fentiek közül én Skandináviát választom :)
A nagy liberális USÁ-t akkor választom, ha olyan munkám van, amivel legalább 3000 dollár/hó fizut tudok keresni, különben éhen is halhatok (hiszen ott tényleg mindenért fizetni kell, ráadásul a 100%-os árat, és az állam szinte alig dotál valamit).
Csakhogy Magyarországon szerinted felmennének annyira az átlagfizetések mint az USÁ-ban? Mert ez az emeljük fel az árakat, de hagyjuk ott a fizukat ahol vannak, csak a tömeges elszegényedéshez vezet.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 22:23:22

@fehérfarkas: Matolcsy csak az egyik, Veres és Draskovics se volt semmi pénzügyminiszterként!

A skandináv modellben elég magas SZJA-kulcsok vannak, lenne is itt sivalkodás, hogy kizsigerelik a dolgozókat, ha 50% feletti kulcs alá kerülne az 50 millió feletti jövedelem...

Ami még tetszik, hogy a Finnországban a közúti szabálysértések büntetése nem fix, hanem jövedelemfüggő. 10-12 éve a Nokia egyik igazgatója 100 ezer euró felett fizetett, amikor a motorjával lekapcsolták a traffipaxnál.

A bevándorlók (pl. szomáliaiak) befogadásából manapság egyre komolyabb gondok vannak, megindult a gettósodás, ez egy komoly gyengéje a skandináv jóléti modellnek.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.05.15. 22:27:45

@fehérfarkas: "Nem a nyugdíjas tehet arról, hogy ledogozva az életét, és felnevelve 1 vagy több gyereket mégis ennyire kevés a nyugdíja."

A magyar nyugdíjrendszerben annak kevés a nyugdíja, akinek nincs 40 évnyi bejelentett legális munkaviszonya. Akinek van, az a bére 80%-át kapja, amiből nem kell gyereket nevelnie, lakáshitelt fizetnie, stb. A kisnyugdíjasok jelentős része éveken keresztül háztartásbeli volt vagy cseléd vagy feketén dolgozott, ha nem munkanélküli volt.

Nil Szájmon 2013.05.16. 11:21:59

Cső!

Akkor koncertáljunk a lényegre:

1. szerintem a nyuszik a salit jobban komálják a répánál
2."demagóg kommerek": ezt kéretik sokkal konkrétabban. Kik is ők?
3."...szóló bézén utazó lúzerek" : hidd el ők is sinkanzennel utaznának szívük szerint. Attól lúzer lesz valaki mert igénybe kénytelen venni a szart, mert mást nem tehet? Ez már milyen hozzáállás embertársainkhoz bunkó béla?
4."...amin nullához konvergál a forgalom" :a mondat első felében a lúzerek ott ültek a szaron.Ja! A lúzerek= nullák, oké, értem, bunkó béla!
5. "az egész történetben az a szánalmas": ez a poszt a szánalmas,a sok tahóság miatt ismét elveszik a lényeg, na mindegy megszoktuk már tőletek. De akkor mi a fasznak csináljátok, szabadnap van a zárt osztályon, vagy mi?

Celtic 2013.05.16. 13:15:49

@fehérfarkas: Haver, elmesz te a pcisaba.
kemenyen fogalmazok? Igen, mert aki ennyire segg, azt sem erdemli meg, hoyg ezerszer is megprobaljam megmagyarazni, mi a problema vele.

(Egyszer egy hasonlo forumom felvetettem, hoyg lehetne a 65 felettiek tomegkozlekedesi ingyenes utazasat idore korlatozni, mittomen, reggel 7-9 kozott lenne nyugdijasjegy 50 Ft-ert vagy hasonlo. Majdnem meglincselt a sok elnyomott nyugdijas, hogy ilyet meg csak gondolni is merek. Anyam 63, ha meglatogat, TELJES aru jegyet vesz a 2-3 BKV jaratra, mert nyilvan a kethavi latogatashoz nem fog havi berletet venni...Na, pl. ezert lehetne nyugdijasJEGY is. De ebbe persze belegondolni (vagy egyaltalan gondolkodni) kurva nehez dolog, a demagogia menobb tudomany ma. )

fehérfarkas 2013.05.16. 13:48:43

@Távmunka blog: "A magyar nyugdíjrendszerben annak kevés a nyugdíja, akinek nincs 40 évnyi bejelentett legális munkaviszonya. Akinek van, az a bére 80%-át kapja, amiből nem kell gyereket nevelnie, lakáshitelt fizetnie, stb. A kisnyugdíjasok jelentős része éveken keresztül háztartásbeli volt vagy cseléd vagy feketén dolgozott, ha nem munkanélküli volt."

Csak ne felejtsük el, hogy volt egy rendszerváltás, ami után nagyon sok munkahely megszűnt. Sokan emiatt új munkahelyen kezdtek el dolgozni. Ezek egy része legálisan el tudott helyezkedni, más része meg nem. Örült, hogy legalább feketén vagy szürkén kapott munkát, és nem segélyből kell megélnie. Nem ő tehet arról, hogy a legális munkahelyek a rendszerváltás után drasztikusan megcsappantak.
De a legális új munkahelyet sokan csak a korábbinál kevesebb fizuért találtak. Az "örülj, hogy legalább ez van, mert másnak még ez sincs" jeligével nagyon sok "kapitalistává" vált vállalkozás baromi alacsony bérért alkalmazta az állástalanná vált embereket (hiszen 2 millió munkahely szűnt meg az rendszerváltás utáni első pár évben - így a munkaerőpiacon túlkínálat lett).
Az más kérdés, hogy sajnos most is alacsonyak a bérek. De ez külön posztot érdemel meg. Egy kommentben kevés ennek kitárgyalására a hely.
A lényeg, hogy nyugdíj kiszámításának a módját az elmúlt 23 évben többször is változtatták. Általában a nyugdíjasok rovására. Van olyan ismerősöm, aki a rendszerváltás előtt 2,5 évtizedet dolgozott mérnökként jó fizetésért, majd a rendszerváltás után 40 évnél idősebb kora miatt örült még a sofőri állásnak is (sajnos 40 év felett ma is nehéz munkát találni, és ez az a korhatár ami a választóvonal, ezért írtam ezt a számot). Pedig a nyugdíjat már eszerint számították, és a 2,5 évtizede meg elveszett. És nem ő az egyetlen. Saját édesanyám is jobban keresett a régi helyén (direkt ezért járt munka mellett estin fősulira az átkosban, hogy szakmailag előreléphessen). A rendszerváltás utáni helyen pedig a főnökén és a könyvelőn kívül mindenki alulfizetett volt. Ez nem egyedi eset. Százezrek kerültek hasonló helyzetbe a rendszerváltás után.

Ezért nem szeretem a demagóg dumákat. Emberi sorsokat degradálnak le, és minősítenek le. Olyan emberi sorsokat, akiknek az egyetlen pechje, hogy a 20. sz-ban Magyarországra született.
A kisnyugdíjasok többsége lehet, hogy pont tanár, ápolónő, csupán érettségivel rendelkező ügyintéző, portárs, sofőr, bolti eladó, gyári melós, autószerelőnél melós, stb volt. Ezeknek is mind alacsony a nyugdíja.
Nem véletlenül tettem be a statisztikát, hogy 2,5 millió nyugdíjasnak 75.000 ft az átlagnyugdíja, és csupán 165.000 nyugdíjas kap 150.000 feletti nyugdíjat. Azért azt nem hiszem, hogy ezt az országot csak 165.000 ember építette a többi meg cseléd vagy háztartásbeli volt, vagy mind feketén dolgozó adócsaló volt.

... zöld levelecske, ... (törölt) 2013.05.16. 15:17:14

@álfirkász: Negatív: ha most sem lehet mérni a létszámot, akkor az eltűnésüket sem. Te jössz, de légy ügyesebb, mint eddig :D

Orszag 2013.05.30. 11:07:50

@fehérfarkas: Csak jelezném, hogy a nyugdíjasok nagyon sokat tesznek azért, hogy utálják őket. Itt persze általában nem a falusi nénikékre kell gondolni, én falusi vagyok és az ottani idősek általánosságban nagyon különböznek a fővárosiaktól. Itt Budapesten hihetetlen mértékben lerombolták bennem azt a képet, ami az idősekről kialakult bennem neveltetésem és tapasztalataim folytán. A legnagyobb kedvencem, hogy a vén bunkó gond nélkül gyalogol keresztül rajtam a buszon, ahelyett, hogy szólna, amikor le akar szállni.
A témába vágóan pedig: a nyugdíjasoknak igenis szociális alapon kéne kedvezményt adni, szerintem úgy igazságos lenne és működhetne is.