Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (1) előválasztás (1) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (10) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy jános (1) Fónagy János (2) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (81) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (14) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (5) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.10.25.

A vasút beleszarással ünnepelt

Hakapeszi Miki

Vannak bizonyos napok, amikor a nép a helyett, hogy idióták beszédjeivel foglalkozna, inkább kiszabadul a természetbe. Szarik a Birkamenetre, meg a hetven felé húzó nagy ellenállókra, tudja hogy lófasz lesz itt, nem változás. Ki akar kapcsolódni, eltölteni egy napot úgy ember módjára. A pesti bunkók ellepik Szentendrét meg Dobogókőt, Zirc 100 kilométeres vonzáskörzete meg úgy gondolja, mekkora nagy kúlság pont akkor bevágódni a Cuha-szurdokba, amikor mozdulni se lehet ott a tömegtől.

vinye (800x618).jpg

Ezen a szép napon bizonyosodik be végleg, hogy mire képes szolgáltatásban és hozzáállásban a MÁV nevű gennyhalom. Amikor szembement egymással a két vonat, azért tojtak magasról az utas fejére, mert a debil szabály is szabály, senki felül nem írhassa. Október 23-a csak egy olyan nap, amikor normálisan működtetni kellett volna a dolgokat, de nem akadt egy szájbakúrt bakter se, akinek ez fontos lett volna.

A 11-es vonal az ország legszebb vasútja, erről ne nyissunk vitát. Gazdaságossági alapon rég be kellett volna zárni a picsába, erről se. Jöttek a politikusok, hogy mentsük meg, mert milyen fasza, kell ez a turistának, hurrá. Aki ment vele, tudja, hogy tényleg élmény, főleg a szurdok néhány kilométere az alagutakkal, viaduktokkal. Ezen a vonalon van kábé 10 nap az évben, amikor érdemleges utasforgalom van, néhány őszi és tavaszi hétvége, amikor a nap is süt. És van kábé két-három nap, amikor kibaszott sokan utaznak, az egyik október 23., ha jó az idő.

Egy vállalkozó kedvű szolgáltató azt csinálná, hogy a forgalmas napokon extra kapacitást tesz be, több vonat, meg ingajárat ott, ahol igény van, a szurdokban. De egy alapszolgáltatást nyújtó állami szarnál is minimális elvárás, hogy a sokszorosára duzzadó forgalomra felkészüljön. Ehhez képest ugyanaz a kétkocsis gedvás vonat megy, mint bármikor a nulla forgalomban, csak most egymás szemét nyomják ki az álló utasok. Seggszag, izzadtsádgszag, tömegközlekedés.

Évek óta lehet tudni, hogy fél Győr ilyenkor beveti magát a Bakonyba, de a napi négyből egyetlen vonat megy épeszű időben, a 11 órásra már induláskor nem lehet felférni. Győrszabadhegyen még szállnának fel vagy százan, sokan hagyják a faszba, elkullognak. Vinyén, a szurdok bejáratánál  majdnem mindenki leszáll, de fel ugyanannyian jönnek. Az autók nem férnek el a réten, sokan vonattal akarnak lemenni a szurdok másik végébe, hogy onnan sétáljanak vissza a kocsikhoz. Ezért a túloldalon, Porva-Csesznek állomáson is hatalmas a tumultus, onnan viszont már alig maradnak a vonaton. A kallernek fáj a fasza beszállnia a tömegbe, minden megállóban megnézi, bezárták-e az ajtókat, majd felül a mozdonyra, Veszprémig a vonat már fél óra késést szed össze. 

Nem volt ebben a tróger picsafüst bandában egyetlen arc se, aki azt mondta volna: basszuk már meg, ezen a napon ha jó az idő, mindig ezer utas van az átlagos tíz helyett, kössünk má a büdös Csörgő mögé még 3 marhavagont. Tán kiderült volna, hogy évente háromszor életképes a vasútvonal, melyért oly nagy pofával lehet tiltakozni,amikor épp be akarják zárni. Így viszont újabb 500 ember megtanulta, hogy noha alig van parkolóhely Vinyén, mégis érdemesebb autóval menni a szurdokba.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

47 komment

Címkék: beleszarás MÁV

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr325598306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.10.25. 10:16:43

Kedvenc, véresszájú blogom:)

rolldog 2013.10.25. 13:35:12

autoval sajnos mindenhova erdemesebb menni, megha 1 orat is kell a dugoban ulni ezert en mar nem is probalkozom ilyen buszos, vonatos "kalandokra". Ha meg kozel van a tetthely (belvaros) inkabb gyalogolok...

házelnök 2013.10.25. 15:50:43

Még az a jó. hogy a a MÁV nevű gennyhalom
lehet nem véletlenül, nem kapta meg a nemzeti jelzőt.

Több mint hetvenszer adtam már vért, nem érdekelve, hogy ki és miért kapja.Ha a Magyar Vöröskereszt-t átneveznék nemzetinek akkor köpnék és befejezném az egészet.
Pár évvel ezelőtt a Vöröskerszt még küldött évente egy szülinapi köszöntőt, ami nekem is jól esett.
Volt ,hogy nagypofával mutatta a nemzeti híradó, hogy a honatyák vérüket adták....
MIKOR volt ilyen?Mikor volt szervezett véradás a parlamentben utóljára?
orbán vérét mondjuk a kutyámnak dem adnám.

taknyos zsiráf 2013.10.25. 16:10:29

A vagonok Hollokosztba mentek!
Arra kolbászolnak ahol a kutyát se érdekli.
A MÁV bakterol a milliárdoknak a zsebekbe vándorlásához!

happy64 2013.10.25. 17:45:47

Teljesen igaza van a szerzőnek.

FeAdam 2013.10.25. 19:14:09

Aki városi létére akkora gyökér, hogy felpréselődik egy szarásig zsúfolt vonatra, az meg is érdemli az ilyent! GYÖKEREK!

Knósszosz 2013.10.25. 20:02:37

Hát, Levédiában szinte minden így működik.
Miért pont a MÁV lenne kivétel a sok állami szolgáltató közül, ahol a hülyeség index konstans értéke gránitba van vésve?

Az, hogy egyáltalán működik a vasút, az azoknak a dolgozóknak az érdeme, akik az elődeiktől átörököltek bizonyos fokú elhivatottságot és nem puszta megélhetésnek tekintik a munkájukat. Réges-rég, egy messzi-messzi működő Magyarországon, egy bakternak olyan rangja volt, hogy megsüvegelték a faluban, egy állomásfőnökről nem is beszélve. Mára odáig jutottunk, hogy sínbohócnak titulálja őket az egyszeri begombázott békemenetelő, pedig ha a bakter... váltókezelő, a sarus, a forgalmi szolgálat etc… nem végeznék a munkájukat felelősségteljesen, sose jutna föl Pestre az ő élő istenkéjének a színe elé.

Általában a hierarchia felső fokán állók „szakmaisága” a gondok eredője, akik igyekeznek a felelősséget lefelé hárítani és nagy ívben szarnak rá, hogy mi a feladatuk – tisztelet a kivételnek. Fenti történet BKV-s megfelelője; adva van egy dél pesti autóbuszjárat, ahol vasárnap rendszeresen látni csuklós Volvo-t közlekedni, mind a két utasával. Oppardon; ebből az egyik a sofőr. Ugyanezen a viszonylaton egy keddi napon, a régi szar szóló Ikárosz tűnt fel Kőbánya-Kispest megállóban, ahonnan is szép púposra dagadva gurult ki, ugyanis a végállomásánál helyezkedik el egy tanintézet, ahová – lévén is hétköznapról van szó – igen sok diák tartott volna, ha felfért volna. Ez is olyan MÁV szagú szakmaiság, ott kocsi nem volt elég, itt meg csuklós busz. Esetleg a menetirányító „szarom le” típusú hozzáállása jöhet még szóba, de ő nyilván nem felelős semmiért. Ha mégis botrány keveredik az ilyesmiből, na bumm!? Majd kirúgnak a garázsból egy gumiszerelő al-segédmunkást, oszt jónapot.
Eközben: privatbankar.hu/karrier/kitort-a-balhe-az-elsoajtos-felszallas-miatt-tiltakoznak-a-soforok-262510

Még egy apróság, ami csak pici odafigyeléssel elhárítható lett volna: vasutas ismerősöm meséli (a nevét fedje jótékony homály), pár évvel ezelőtt a csili-vili nosztalgia Orient megérkezett Magyarországra, mozdonyt cserélt és egy olyan leszakadt Szilit akasztottak elé, amiről tenyérnyi darabokban rohadt le a festék, csupa rozsda meg mocsok volt az egész gép, de kit érdekelt, gurult oszt jól van. Naponta történnek hasonló baromságok és olyan események is, amikről senki sem tud. Katasztrófa közeli helyzetek, amelyeket elhárítanak mozdonyvezetők, pályamunkások és ki tudja még kik? De az ilyesmi az nem hír, mitől lenne az? Munkaköri kötelesség, meleg kézfogással jutalmazva. Hetente hallok ilyeneket és hasonlókat, nem az én fantáziám csapong.

Namost, ehhez képest pár kiránduló hülyére szívatása, már szinte csak napi rutin.
A MÁV (is) jobban teljesít! Kőbánya-Kispest Kunszentmiklós-Tass, (60km) 1:13 perc – hajrá Magyarok!!
( aki nem hiszi, járjon utána: elvira.mav-start.hu/ )

schlumbergerna 2013.10.25. 23:18:24

Muszáj volt ezt ilyen ordenáré, igénytelen stílusban előadni? Talán többet ért volna kicsit igényesebben, wazze!

2013.10.26. 11:06:38

@schlumbergerna: Szerintem meg tökéletesen van megírva.
A virágnyelvvel és bájcsevivel itt nem ér egy kalap szart sem a mondanivaló.

Lárifári a böszme 2013.10.26. 13:03:09

Elvtársak, most sem lesz meg a felelős!!!

Gáborom 2013.10.26. 13:17:32

A szerző ezek szerint nem pesti bunkó,hanem győri, pedig kijöhetne nemcsak Szentendrére de mondjuk Visegrádig.Csak itt nem vasúti hanem autóbuszos változatban láthatná mindezt a nyár előtti és utáni jó idős napokon. Meg a nyári hétvégéken.Néha-néha ugyan beesik egy-egy mentesítő járat, de a menetrend szerint hétvégén még nyáron is kevesebb busz közlekedik, pedig a Dunakanyarnak nevezett, ám de nem Dunakanyar - azaz Szentendre,Leányfalu,Tahitótfalu,Dunabogdány és Visegrád , mert hogy a Duna csak ettől fölfelé kanyarg - településekre hétvégén is sokan jönnének a nyaralókba meg a kirándulók. Így aztán hétvégén tömeg a buszon, elég ha Visegrádon felszáll egy lelkigyakorlatos ház teljes kompániája vagy egy cserkésztábor, utazva a fővárosba vagy onnan tovább, a busz megtelik, jöna tömeg és a késések. És ez 20 éve nem tűnik fel a Volán szent felső vezetőinek, csak az utasoknak és a buszvezetőknek.

csahos 2013.10.26. 13:59:20

Van ügye a Porva-Csesznek vasútállomás.
Porvától légvonalba 3 km, Csesznektől légvonalba 5 km. Persze vannak turista utak is, amik az év legtöbb napján járhatóak. Tehát, megyek vonattal Csesznekre.
Ecseren a vasútállomáson felszereltek két jegykiadó automatát.
Gyakorlatilag olyanok mint két HiTech bunker.
Idegen behatolástól megvan védve az biztos.
Csak a Mávtól nem.
Gyakorlatilag bármivel, bármilyen módon lehet fizetni.
Szinte, sosem működik, egyik sem.

almodhi 2013.10.26. 14:15:14

"tudja hogy lófasz lesz itt, nem változás."

Így van, miért pont a MÁVnál lenne?

De lehetséges, hogy a "politikába", vagy a "közéletbe" való totális belesz@rás mégsem az optimális stratégia...

==T== 2013.10.26. 14:57:00

Ugyanez ment a 90-es években is. Akkor egy Mindenszentek/Halottak napja 7vége után nem fértem fel egy Budapestre induló gyorsra, amit 4, azaz 4 vagonnal indítottak.

Ez annyiban az állam, mint tulajdonos felelőssége, hogy nem rúgja ki páros lábbal azokat, akik az ilyen döntésekért felelnek.

Sir Gombóc 2013.10.26. 15:18:40

@házelnök:
"Még az a jó. hogy a a MÁV nevű gennyhalom
lehet nem véletlenül, nem kapta meg a nemzeti jelzőt."

Majd figyelj januártól...

Sir Gombóc 2013.10.26. 15:21:18

@==T==:
"Ez annyiban az állam, mint tulajdonos felelőssége, hogy nem rúgja ki páros lábbal azokat, akik az ilyen döntésekért felelnek."

Az államnak, mint megrendelőnek van a legnagyobb felelőssége ebben. Ugyanis azt, hogy mennyi vonat, mekkora kapacitással közlekedjen, ő dönti el.

==T== 2013.10.26. 16:30:30

@Sir Gombóc: hááát, gondolom azért a vagonszámon lehetne alakítani ill. visszajelezni az állam felé, hogy ez így nem lesz jó. Szóval kétlem, hogy ne lenne valami mozgástér.

Izo 2013.10.26. 17:23:31

Ezt valaki megírta a MÁV-nak is? Persze tárgyilagosabb stílusban. Kíváncsi lennék a válaszra.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2013.10.26. 19:42:57

@Knósszosz: örülj neki, azt az 1:13-at legalább tartja is általában, mert abból kb 13 perc tartalék. Nézd meg a szobiakat, ugyanúgy 60 km és 1:17 a mindenhol megállós, ehhez képest az kétvágányú 120 km/h-s szemben a kunszentmiklósi egyvágányú 80 km/h-val...
vagy esetleg Sülysáp-Szolnok 62 km 1:09... köki-lajosmizse 62 km 1:45... és ezekben nincs tartalék, ha késik akkor azt viszi végig... ha mondjuk az esti kunszentmiklósi 21:32 helyett 21:45-kor indul kökiről akkor is ott lesz 22:45-kor... ez is számít :)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.10.26. 21:00:52

Mit vártál? A MÁV már csak vegetál, mert nagytudású kormányaink+MÁV főnökeink széthordták, lezllesztették. Csak azért működik, mert nem szabad megállnia, de ennyi.

BelAmi 2013.10.26. 21:15:42

@schlumbergerna: Teljesen egyetértek. Lehet, hogy sok tekintetben igaz amit a posztoló írt, de a bunkó stilusa őt minősíti. Nem szívem csücske a MÁV, de a tömegpszihózis szerintem sokszor kiszámíthatatlan.

drmc 2013.10.26. 21:15:51

@Izo: Teljesen felesleges, sz@rnak az utasra. Saját tapasztalat, mert másfél hónapja "élvezem" a Vác-Göd közötti átépítési munka eredményeit. Gyakorlatilag minden nap egy túlélő túra, mert soha nem tudod, mikor érsz haza. Tájékoztatás nulla, kivéve talán Gödön, ahol a helyi erők legalább hozzávetőleges időpontokat próbálnak közölni, de sem Vácon, sem a Nyugatiban semmi (csak pökhendi, lekezelő stílus a forgalmistától, mert zavarni merészelem). Persze az is normális, hogy a pályaátépítést ilyenkor csinálják, mert nyáron mondjuk csak fele ennyi utast lehetne szívatni vele.
Saját megfigyeléseim szerint a vasutasokat csak zavarják az utasok. Ha ők nem lennének, a vasutasok is boldogabbak lennének. Járatnák a vonatokat oda-vissza és senki nem zavarná őket a játékukban.
Különben a MÁV november 4-től megoldja ezen a vonalon a rendszeres késéseket. Na nem a vonatok lesznek pontosabbak, hanem a menetidőt nyújtják meg 7-10 perccel.
Gratulálok!

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.10.26. 21:29:15

@drmc: Most ez olyan, hogy legalább van felújítás... Már annak is örülni kell.

PIER 2013.10.26. 21:31:53

Ünnepeken a Bakonyba csak az okádék büdöslábú városlakó kocatúristák mennek.Azok akik a kocsijuk mellett 3 méterre raknak tábortüzet vagy ha véletlenűl elmennek vonattal szarakodnak a legkisebb problémán is.
Genyó blogíró:nem kell félrészegen henteregni otthon aztán akkor eléred a reggel fél 8-as vonatot.

Xezs 2013.10.26. 21:57:14

<irónia>
Konklúzió: mégiscsak a békemenetre kellett volna menni.
</irónia>

fda 2013.10.26. 22:47:45

@Izo: Minek megírni?
Szerinted nem tudják? Hidd el, mindenki pontosan tudja, aki ezzel a konkrét szakasszal kapcsolatban van: jegypénztáros, kalauz, kerékkalapácsos, állomásfőnök. És mindenki leszarja. Jó volt ez így 1975-ben és 2001-ben is, miért kellene épp most változtatni.

A cikk tartalma nagyjából szó szerint igaz a saját tapasztalataim szerint is.

béla a görög (törölt) 2013.10.26. 23:41:17

Mondjuk szerintem október 23 környékén máshol is tumultus van pesten kívűl. nem csak itt.
Azt kéne tudatosítani a MÁV-nál, hogy vannak időszakok, amikor kispriccelnek a népek. Mert ilyen elfajzottak.
Nyáron hétvégente a Balatonra szeretnek járni a népek. Ilyen fajták. 2 tavat is útba ejt a vonal. Van Karácsony meg Húsvét akkor mindenki odamegy ahová menni szokott.
Meg vannak nemzeti ünnepek amikor aki csak teheti elmegy pestről meg máshonnan is - március 15, augusztus 20, október 23.
Ezek látszólag triviális dolgok. De csak látszólag. Mondjuk szerintem ehhez az utóbbi x évben (x>40), illet volna alkalmazkodni.
---
néhány öntudatos falusi paraszt kommentelőnek üzenem, hogy magyarország több mint 70 %-a városlakó aki ilyenkor kidugja a tetves seggét a városból azért, hogy pénzt költsön a porfészkébe. Nem szeretni kell minket, a pénzünket sem kell szeretni, de bele sem kell pofázni abba hogy hogy és miért akarunk eljutni A-ból B-be.

Semper Fidelis 2013.10.27. 06:05:09

11 éve nem ültem vonaton. Az ilyen hozzáállás miatt nem is fogok...

doubting thomas 2013.10.27. 08:06:59

Az egész kuplerájt el kellene adni egy befektetőnek és most rögtön megvonni minden egyes kibaszott adófillért tőlük. Állami vállalat, nem érdekük a fejlődés, a jó szolgáltatás, mert az államtól ha jól működnek, ha nem, mindig megkapják a fizetésüket.
Lenne egy csomó munkanélküli? Igen. Utcára kerülne a töketlen, korrupt és impotens vízfej? Naná. De esélyes, hogy pár éven belül rendesen működne a cég.

Flandry 2013.10.27. 08:12:08

így kell ezt:

iho.hu/hir/vonatrekord-az-unnepen-131023

7 vagonnal közlekedett a királyréti kisvasút!

Chalky White 2013.10.27. 08:54:26

Na igen ezért nem kellene ez az államosítási hullám. Megszokhattuk, ami állami az általában szar is.
Nincs számonkérés, nem szükséges profitot termelni, öntik bele a lóvét, nincs verseny, nincs fejlődés, nincs ügyfélközpontúság mivel nem az ügyfelek pénze működteti hanem az adófizetőké.

Aki ma az államosítás mellett érvel, az bizony egy bolsevik hazaáruló.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.10.27. 09:09:55

@Chalky White: Nem csak így lehet működtetni egy állami céget. Csak itthon így szokták.
Én úgy vagyok vele, hogy azért adózok, hogy működjenek az állami szolgáltatások. Vasút, egészségügy, oktatás... arra lehet költeni, hoszen az adófizetőkért vannak ezek.
Az a bajom, hogy nem működik.
Nem lenne bajom még az 50% adóelvonással sem, ha lenne látszatja! Fasza utak, jó vasút, stb.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.10.27. 09:10:38

@Chalky White: A másik, amire nem adózok szívesen, az a pazarlás és idiotizmus, pl. stadionok amikor szarban a haza, meg állami vezetők pénzszórása.

Mercel 2013.10.27. 09:11:06

Hmmm
A stílussal lehet(ne) vitatkozni de a mondanivalóval nem nagyon.

Úgy tíz éve már egyáltalán alkalomszerűen SEM használom a MÁV-ot. Meg úgy egyáltalán a tömegközlekedést sem.
Drága ÉS szar.

"Frigyes"

Mercel 2013.10.27. 09:15:21

@Xezs:

"<irónia>
Konklúzió: mégiscsak a békemenetre kellett volna menni.
</irónia>"

:D
+1

"Frigyes"

Mercel 2013.10.27. 09:19:55

@házelnök:

"Mikor volt szervezett véradás a parlamentben utóljára?
orbán vérét mondjuk a kutyámnak dem adnám."

Ezek szerint láttad a Legenda vagyok C. filmet és nem akarsz úgy járni mint a főhős a gyönyörű németjuhászával..:)

Mondjuk orbán vére helyett bármikor inkább egy zombiharapás:)

"Frigyes"

nekem gyanus volt mar az elejen is... 2013.10.27. 09:31:38

nemzeti máv nemzeti bkv nemzeti villany nemzeti gáz... közel a kánaán

Circus 2013.10.27. 10:09:59

Továbbra is a kb. 100 éve, poroszos mentalitással szerveződött egyenruhás (fél)erőszakszervezet szintjén működő, nagyrészt az önmaga fontosságát (és hatalmát) az iskolában magába szívó VAGY (mint erre is volt példa nemrég, ugye) iskolázatlanságát kvázi faragatlansággal/bunkósággal álcázó, ezzel a maradék normális kollégát rendszeresen beégető munkatársakkal, összességében tökéletesen mintázva a "fejétől bűzlik a hal" igazságát.

Egész egyszerűen nem fér a fejembe, hogy mennyire lehet egy ennyire fontos vállalat a végletekig rugalmatlan...

Xezs 2013.10.27. 11:00:10

@ColT: Azokat a stadionokat én szívem szerint felgyújtanám a gecibe. Nincs rá pénz, szar a foci, dürhő bunkók a szurkolók akik oda bemennek, akkor mégis minek? Jó tudom minek, de hagyjuk.

Mercel 2013.10.27. 13:38:29

@Xezs:

Hogyhogy minek?:)
Ember, én ebben az országban olyan gyorsan épülni még semmit nem láttam mint szeretett vezérünk stadionját az üllői úton:)

Kell az és kész!

"Frigyes"

Ui. Egyébként teljesen igazad van. Sajnos.

Xezs 2013.10.27. 17:04:36

@Mercel: Gondolhatod, mennyi pénz csurran ott mellékesen. Amit még nem is sajnálnám, ha értelmes dologra költenék. De bazmeg focira? Maaargit! Noooormális?

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.10.27. 17:21:15

@Xezs: Ha értelmes dologra költenék, akkor nem csurranna...

Xezs 2013.10.27. 20:02:36

@ColT: Fasztnem, útépítés, mélygarázs, etc. Mindenből csurran és basszák meg amiért csurran de ha már csurran akkor értelmes dologból kéne.

BPO654 2013.10.27. 22:09:25

@Knósszosz: Meg kellett volna tanulni valamit az elmúlt 25-30 évből!:D Méghozzá: szocilaista hiánygazdaság versus kapitalista hiánygazdaság.
Az elsőben nem volt pénz és mindent exportáltunk majdnem, a másikban nincs pénz, bérmunkában gyártunk mindent, és azt mind exportáljuk.
Ha van egy kis eszed, akkor rájössz h a kettő UGYANAZ.:D
Magyarázat: nincs elég busz, vagon stb, mert nem gyártunk semmit, csak a régieket selejtezzük, ebből következik, h egyre kevesebb a kiadható jármű akár a vasútnál akár másutt. Az megy ki az utcára, sínre ami éppen hadrafogható és gurul (busznál, vonatnál). Ennyi.

Xezs 2013.10.28. 12:49:08

@BPO654: Miért kéne vagont gyártanunk? Venni nem lehet?

BPO654 2013.10.28. 22:24:40

@Xezs:
De lehet. Németektől, lengyelektől, spanyolktól, románoktól. De ha GDP növelést is látni akarunk akkor van elég hely ahol mi is tudtunk régen és tudnánk ma is pl: Dunakeszin.