Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (1) előválasztás (1) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (10) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy jános (1) Fónagy János (2) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (81) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (14) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (5) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2013.12.01.

Utazz üres vonattal, mi meg fizetjük

Hakapeszi Miki

Baromira nem mindegy, hogy valaki külső felhasználóként tartja magát vasútbuznyáknak, vagy épp az adófizetők pénzét szórja el hót fölösleges vonatindításokra, járatsűrítésre. Jómagam például gyerekkorom óta vb vagyok, de nagyon fel tudja kúrni az agyam, hogy egyre idiótább módon dübörög a pénzszórás a vasútnál.

Miközben a Volánok évek óta nem vehetnek új buszt, őfelsége a MÁV szinte már egy lakatlan szigetre is beindíthat húsz kocsis vonatokat kibaszott trendi ütemes menetrenddel. Újabban olyan érzésem van, mintha Fónagy Dzsoni azt adta volna ki ukázba, hogy mindegy mibe kerül, a lehető legtöbb helyen nyomjanak be többlet kapacitást, különösen ott, ahol a tudatlan népek kényelmi okokból épp a buszt részesítik előnyben.

Kezemben a friss és ropogós új vasúti menetrend, s egyből feltűnik, hogy egy olyan vonalon van a legnagyobb fejlesztés, ahol erre a pálya korszerűsítése lehetőséget teremt. Végre elkészült a Budapest-Székesfehérvár vonal felújítása, uccu neki menjen hát óránként öt vonat az agglomerációba. Miafasz? Ennyi be se fér a Délibe? Küldjünk át néhány vonatot Kőbánya-Kispestre, lesz jó kis vasúti kapcsolat Dél-Buda és Dél-Pest között. Ez önmagában jó, de ha már Kökire elmennek a vonatok, célszerű lett volna kijjebb vinni őket az agglomerációba. Tárnokról és Martonvásárról szinte 10 percenként megy majd vonat a fővárosba (ráadásul röhejes módon nem csak a csúcsban, hanem egész nap), de a túloldalon a sokkal nagyobb Monor, vagy Albertirsa szart se érdekel.

Kapacitást okos bakter csak szép lassan növel, s ha van rá igény, akkor tesz be újabb és újabb járatokat. Nem rádupláz, vagy tripláz csak azért, mert vonatfüttyre élvez. De ez legalább agglomeráció, esetleg lehet belőle forgalombővülés, autóról vonatra szoktatás, aláírom. Mit szóljunk viszont Veszprémhez, ahova óránként indul majd vonat Pestről az eddigi kétóránkénti szombathelyi gyorsok mellett? Épp egy évvel korábban csűrték ki az összes személyvonatot Fehérvár és Veszprém között és meg is szűnt az összes megálló Várpalotáig. Erre most a többszörösére növelik a kínálatot egy olyan útvonalon, ahol a vonat egyszerűen nem versenyképes.

Veszprémben a vasútállomás kinn van a halál retkes faszán és Várpalotán is ugyanez a helyzet, talán retkes nélkül. Fehérváron is kiesik a vonatállomás, a parasztelosztó ellenben benn a központban mindhárom helyen. Az elmúlt 10 évben négysávos lett a nyolcas főút, gyorsult a közúti forgalom, egyre több buszt kellett indítani, mert erre volt igény. Most a sínbohócok azt hiszik, hogy ha félóránként lesz vonat, majd átszoknak rá az emberek? Lófaszt, talán ha megszűnnének a párhuzamos buszok és nem lesz más választásuk a lúzereknek. Ezt viszont a népharag miatt talán nem merik meglépni (bár Győrnél, megcsinálták, igaz ott értelme is több volt), így csak néhány újabb milliárddal nagyobb lesz a vasútnál, ki nem szarja le.

A többi már szinte szóra sem érdemes, na jó, még egy. Egész nap óránkénti ütemes menetrend lesz Vác és Diósjenő között. Napközben a vonatok nagy részén alig utaznak, de a legdurvább, hogy épp akkor bővítenek feleslegesen, amikor a váci állomást túrják, állandóan borul a menetrend, a vonatok be se tudnak menni Vácra, előtte fordulnak, nem biztosított az átszállás Budapest felé.

És a pazarlás évek óta meglevő legtipikusabb példája is bennmarad az új menetrendben. Képesek ezek az agyasok üresen leküldeni vasárnaponként egy Desiro motorvonatot Sátoraljaújhelyre azért, hogy visszafelé diákokat hozzon – Dezsőke ugyebár dízel, végigrohan a fél országon és zabálja az olajat a felsővezeték alatt.

Azt mondja a kaller a fehérvári vonaton, nem is biztos, hogy beindul az új menetrend, mert nincs kész az új pályán a biztosítóberendezés. Nem tudom, mi igaz ebből, van még kér hetük rá, biztos megoldják, ha meg nem akkor csinálnak egy ideiglenes menetrendet pár hónapra. Ez sima balfaszság, de legalább nem kerül sokba. Azt viszont, hogy olyan helyekre erőltetik a vonatot, ahol a buszos kiszolgálás nagyságrendekkel olcsóbb lenne az államnak és kényelmesebb az utasnak, kéretik sürgősen leállítani. Kisebb tétel, mint az erőszakos államosítás, de az ész nélküli vasutosítás is sok tízmilliárdos kárt okoz.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

20 komment

Címkék: hülyeség vasútfejlesztés MÁV

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr525669594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megfigyelt 2013.12.01. 11:56:41

Milyen alapon mer valaki egy volt TSZ jogász államtitkárt bírálni, ez az ember különös képességgel rendelkezik 5 éves korában is annyit értett a közlekedéshez mint 60 évesen/ jelenleg 72 éves és már lehet szenilis/

2013.12.01. 12:51:52

A blogger folyton a vasúton van kiakadva.D
Az üres villamosokkal mikor lesz baja?:)

Emilke mesél 2013.12.01. 12:56:11

Figyuzzatok, én még utaztam olyan vonaton, amelyiken az emberek a folyosón álltak és tömeg volt. Esküszöm! Úttörő becsület szavamra!

schmittpál 2013.12.01. 13:42:42

"Veszprémben a vasútállomás kinn van a halál retkes faszán és Várpalotán is ugyanez a helyzet, talán retkes nélkül. Fehérváron is kiesik a vonatállomás, a parasztelosztó ellenben benn a központban mindhárom helyen."

Tény és tény. De! A vasúti közlekedés egy főre esően olcsóbb, biztonságosabb, és normális esetben gyorsabb, mint a busz. Tehát mi a teendő? Kapásból át kell tenni a buszpályaudvart minden településen a vasútállomáshoz (mondjuk Nagykanizsán ez nem megoldható, mert odatelepült a pláza meg ilyesmi, de ahol lehet, ott mindenképp), és valóban, fejleszteni kell a pályahálózatot, hogy ne negyvenes lassújelek határozzák meg a közlekedés sebességét, hanem 120-szal, jól gyorsuló/lassuló motorvonatokkal lehessen csapatni. Egyből versenyképes lenne a vasút.

Tehát: egyetértek, ez így baromság, de a vasút használata mint fő városközi közlekedési eszköz nem inherensen baromság.

toportyánzsóti 2013.12.01. 16:49:38

Ekkora arc még valódi tudással párosulva sem szimpatikus,tudás nélkül csak szánalmas.

zsaruvér 2013.12.01. 20:30:36

Sajnos én már csak kalandvágyból utazok vonaton évente max. egyszer/idősödöm és már fő a kényelem/. 250-km a távolság amit meg kell tennem hazáig/Bp/ a szüleimhez. Ez nekem ha mindent beleszámolok akkor 3,5-4-óra nem számítom az átszállást ez már "FŐ" vonal Somogyszob-Bp.Déli Pu.Teljes árúval nekem ez 9000 Ft oda vissza. Ha család megy akkor 4x9= 36000 ezer forint!! Miért is utazzam vonaton? Egy tele tank benzin amivel megszoktam fordulni 15000 Ft.Hát ezért nem utazom vonaton!

laci_52 2013.12.01. 23:31:49

"a túloldalon a sokkal nagyobb Monor, vagy Albertirsa szart se érdekel."

Monor és Albertirsa felé elég jó a vasúti közlekedés eltekintve a gyakori késésektől. Késés viszont szinte minden vonalon gyakran előfordul.

ak05 2013.12.02. 00:27:01

Rendszeresen utazom a Bp.Déli-Boba között. Ugyanolyan lassú a gyorsvonat mint 3o éve, a menetidő ugyanannyi. Folyamatosan van késés, a csatlakozás ezért necces. A jegy drága. Lakástól-lakásig a menetidő összesen kb. 5 óra - az egyik nap, visszafelé ugyanennyi.
Kocsival a fele. Kocsim viszont nincs.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.02. 00:34:24

Bp-Veszprém

Nem óránként lesz, hanem 30-90-30-90 percenként.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.12.02. 00:36:22

Dombóvár Kaposvár között a menetidő nem változott 1941 óta

hetyke81 2013.12.02. 01:34:27

Ebből látszik, hogy az embereknek fingja nincsen mi a gazdaságos... Nem gazdaságos példul a BKV! Le kellene állítani. Nem teszik! Miért? Hogy a pesti ember is tudjon közlekedni.
Mivel Kurcsányék jól elkótyavetyélték a MÁV Cargo-t, ami hozta a hasznot, és nagyjából foltozta a személyszállításból eredő veszteségeket, így maradt a veszteséges üzletág, amit rendbe kellett tenni. A logika egyszerű. Fel kell újítani a pályát, hiszen nyáron sem a fizetős autópálya, sem a 70-es út nem szolgálja ki a közúti forgalmat, és a kényelmes buszok is ott várakoznának a nagyváros határában tikkasztó vasárnapi dugóban. Ha már kész a felújítás, olcsó üzemeltetésű motorvonatokkal kell megoldani a szállítást. Ha már ezeket megvettük, akkor szoktassuk rá az embereket a busz helyett a vonatra... Tök logikus! Ha nem lesz a véleményem szerint kényelmetlen busz, akkor marad a vonat. Cél, hogy az úgynevezett parasztelosztót... lefordítom tisztességes magyarra: buszpályaudvart városi járatokkal kössék össze a vasúttal, vagy áttelepítsék a vasút mellé. Állítólag fehérváron vannak róla tervek. A vonat a világ legtöbb országában bevált, csak nálunk hiszik az emberek, hogy a busz kényelmes... kb 30-50 percig az! Aztán az embernek vagy elzsibbad a segge, vagy szólítja a természet, esetleg csak sétálna egyet... na egy tömött buszon erre lehetősége nincsen. Na meg a másik, hogy marha jó érzés, mikor a fölöttem álló 120 kilós fószer annyira izzad, hogy a nyakamba csöpög a verejtéke... A buszt tartom a leginkább indiai körülményekhez hasonlító járműnek. Még a metró, villamos is jobb, nem beszélve a vonatról.

Szúnyog 2013.12.02. 02:07:59

Igazán tudományos poszt.
Az, hogy címlapra kerülhet, nem a szerény képességű hőbörgő hibája.

belgabela 2013.12.02. 04:31:09

A Tárnok, Martonvásár, Érd vonalnál nagyobb az Albertirsai, Monori? Nézz utána mielőtt írogatsz!

karavan · http://sajatkezuleg.blog.hu/ 2013.12.02. 05:13:38

"Az első, országos hálózattal rendelkező céget, a Magyar Vasutak Autóközlekedési Részvénytársaságot (MAVART) a MÁV hozta létre 1927-ben.
A társaság személyszállítással és árufuvarozással foglalkozott, és elsősorban a vasúti hálózathoz kapcsolódott. 1934-ben átvette a Posta 43 autóbuszát, ezzel a kiemelkedően a legnagyobb közúti közlekedési vállalat lett, majd 1935-ben átalakult, a Magyar Államvasutak Közúti Gépkocsi Üzemévé (MÁVAUT), amely már 224 útvonalon közlekedtetett autóbuszokat." Integráció volt, Győrben ma is aluljáró köti össze a két pályaudvart. Ami jó azt miért vegyük át újra. Üdv

BigPi 2013.12.02. 05:39:56

@schmittpál: Nekem is épp ez jutott eszembe. Egy nagyon jó példa erre Kecskemét.

@zsaruvér: Már két embernél is megéri autóval közlekedni. Ami ráadásul háztól, házig szállít, így pedig végkép versenyképtelen a vonat. Még BP-re is jobban megéri autóval utazni a parkolójegye árak ellenére is.

ppppalika 2013.12.02. 05:40:56

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Dombóvár Kaposvár között a menetidő nem változott 1941 óta "

Dehogynem! Levettem a polcról az 1975/76-os menetrendet.
A gyors/express vonat 26 perc alatt futotta meg a távot, tehát 10 perccel gyorsabban, mint ma. A személyvonatok 50-60 perc között, ami lassabb, mint ma.

Ziu9 2013.12.02. 06:56:47

- Kicsit tényleg túlzó a kínálat a Bp-Sv szakaszon. A menetrend úgy készült, hogy próbáltak a lehető legtöbb igénynek megfelelni (Érd alsó sűrű ellátása, Budatétény megálló és Tárnok kapcsolata, ilyesmik). Ez lett belőle.

- Bp-Veszprém között, ha a nettó menetidőt nézzük, vonattal alig lesz másfél óra, ez alatt a busz kb. Várpalotánál jár. Érdekes, olyanról a minisztérium szerint nem lehet szó, hogy a Veszprémbe megváltott vonatjeggyel grátisz felülhessek a városszéli állomáson egyik helyi buszra, ami átvisz a város másik végébe (ami a belváros szélén lévő buszállomástól nekem szintén viszonylag nagy távolság lenne).
- Székesfehérváron pedig meg lehet csinálni amit többen írtok: közös busz és vasúti pályaudvart létrehozni, hely az lenne hozzá...

dzsoni5 2013.12.02. 07:22:33

@BigPi: Amennyiben valaki megveszi azt az autót és fenn is tartja. Ez általában kimarad a gazdaságossági számításból.

zsaruvér 2013.12.02. 09:22:45

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem tudom olvastad-e kb.2 éve csináltak egy kísérletet a Kaposvár-Dombóvár közötti távon. A vonattal egyidöben a Kaposvári állomásról elindult jó pár kerékpáros Dombóvárra. Nagy meglepetésre a kerékpárosok nyertek mert előbb értek a Dombóvári állomásra mint a vonat!