Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2014.09.21.

Update Norbi tökére léptek, vége a kész átverés show-nak?

Hakapeszi Miki

Ugribugri fitneszcelebből nagy üzletember akart lenni, de elliptikus tréner helyett fallikus szopórollerre pattant a nemzet Norbija a héten. Valamit borzasztóan benézett a kiscsávó: azt hitte, hogy a gazdasági szakértőket ugyanazzal a svunggal tudja átkúrni a palánkon, mint az agyatlan updatehívőket. De keserű csalódás lett a vége.

A hívőknek szóló nagy Agassi-bemutató árnyékában a tőzsdevilág elkezdte darabokra szedni a nagy tervet és erre láthatólag nem volt felkészülve emberünk. Előző posztunkban mi elég korán kifejeztük nemtetszésünket a papírok röhejesen magas ára miatt, de az elemzők darabokra szedték a kibocsátási tájékoztatót és konkrét számokkal illusztrálták, hogy miért csak az elvakult hülyék fizetnek irgalmatlan összegeket Norbi álomvilágáért úgy, hogy közben a Mester ha akarja, kinyúlhatja a cégből az összes gempát.

Több egyéb apróság miatt azon csúszott el exrendőrünk, hogy bebizonyosodott: igen nagyot akart kummantani a védjegyekkel. Ezeknek van egyedül értékük egyelőre, de Norbi még nem tette be őket a cégbe. A kibocsátási dokumentben csak halványan utalt arra, hogy nyugi, frankó csávó vagyok, majd beteszem, ha kitömtetek pénzzel, de aztán a sok fika hatására összerántottak valami sajtóeseményt, ahol megígérte, hogy hamar és ingyen. Faszántos, de ebbe meg belekötött a kisbefektetők érdekvédője, mondván, sok többlet információ jelent meg a tájékoztatóhoz képest, így szabálytalan a kibocsátás.

Pénteken a felügyelő hatóság, a PSZÁF-ot nemrég magába olvasztó Magyar Nemzeti Bank elfogadta ezt az érvelést és hiánypótlást kért, addig pedig felfüggesztette a részvények eladását. Norbiék úgy reagáltak, hogy a részvényesek a földhöz verhetik a seggüket, mert most már tudják, hogy a guru ingyen beteszi a védjegyeket a cégbe. Persze, hurrá, de ez továbbra is csak 2019-ig szól, utána emberünk azt csinál, amit akar. A részvény pedig beárazhatatlan, ha a fő tulaj megteheti, hogy egy mozdulattal elveszi a védjegyhasználatot, vagy csak elkezd érte kurva nagy pénzt kérni.

Norbi tehát most azt mondja a hülyéknek, hogy finanszírozzák meg Agassi bácsi milliárdos tiszteletdíját. Aztán ha szarul megy a bolt, akkor a részvényes rábaszott, ő meg alig veszít, ha meg jön a felfutás, ő öt év múlva eldöntheti, mennyit nyúl le a profitból és mennyit hagy meg a kistulajdonosoknak. Gratulálok minden észlénynek, aki már jegyzett a papírokból, továbbra is szívesen veszek kölcsönrészvényeket, hogy shortolni tudjak. Mert lehet, hogy pár hét csúszással így is lezavarják a részvényeladást és az is lehet, hogy a nagy ciki elkerülése végett egy darabig a karbantartják az árfolyamot, de hogy nagy robajjal fog beomlani hamar, az majdnem biztos.

Ekkora ellenszélben Norbi talán jobban járna, ha hagyná a picsába ezt a tőzsdés dolgot. Kenje a buktát a mocsok ellenségeskedőkre, aztán fizesse zsebből, vagy kérjen kölcsön ruppótlan fészbukos követőitől Agassira. S ha véletlenül tényleg beindul az üzlet, tisztességes feltételekkel már a tőzsde is bármikor tárt karokkal várja.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

98 komment

Címkék: átverés Norbi update

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr836715527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr doktorka 2014.09.21. 12:56:27

Vegyen Norbi részvényt és garantáltan lefogy a pénztárcája!

dr doktorka 2014.09.21. 13:00:28

Mekkorát fog lesni ez a sok birka ember, amikor az IPO elmúltával az első kersekedési napon a 990 forintért jegyzett HIT részvényük megindul a VALÓSÁGOS 220-as célár felé. Meg is lesz az egy év alatt.

$pi$ 2014.09.21. 13:04:34

Annyi világos, hogy a PSZÁF (MNB) komolyabb csávókból áll, mint a fogyasztóvédelem. He nem így lenne, akkor már régen szétszedték volna a Norbikát. :)

dr Smittpálelnökúr 2014.09.21. 13:06:39

Amúgy korábban update volt, ami most update 1.

Gondolom annak is volt oka.

Tudja valaki, hogy mi?

dr doktorka 2014.09.21. 13:23:39

@$pi$:

Aztán mi köze a fogyasztóvédelemnek egy tőzsdei bevezetéshez, a papír árazáshoz és a prospektus információhoz?

Maradj te csak a birkamenetnél, ez nem a te tereped. Egyszerübb lenne ha csak annyit írnál, hogy fülig szerelmes vagy Matolcsiba.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.21. 13:31:16

Az MNB orbáni zsarnokságot vezetett be a tőzsdén is, államosította azt. Maffiaállam. Az MNB csak a Simicskát engedi meggazdagodni, de a Schóbert Norbert-féle kisembereket már nem. Nekik beleköt a papírjaikba, csalónak állítja be őket, csak azért, mert állítólag zavaros a tájékoztató.

Bezzeg a nagy halaknak van pénze szakemberrel íratni tájékoztatót, ők nem is zavarják Eltolcsyt.

Minden demokrata jöjjön tüntetni ma este az MNB új kastélya elé! Pártokat nem várunk, Falusi ne arra fagyizzon! Sokan leszünk így is, és elsöpörjük az orbáni rendszert!

Vidéki László 2014.09.21. 14:05:44

@Istóczy úr: Te mint demokrata! A kurucinfóról! LOL

Netuddki. 2014.09.21. 14:09:04

@Vidéki László: Pont ezt akartam írni! XD
Ráadásul szerintem csak ironizált...

Vidéki László 2014.09.21. 14:13:02

@IGAZI_kovi1970: Nem hiszem, sajnos. A humorérzék nem jellemző rájuk.

$pi$ 2014.09.21. 14:22:10

@dr doktorka: "Aztán mi köze a fogyasztóvédelemnek egy tőzsdei bevezetéshez, a papír árazáshoz és a prospektus információhoz?"

Semmi. A fogyasztóvédelemnek azért kellett volna szétszednie a Norbikát, mert sz@rokat árul és hazudik.

Próbáld meg követni az az egy nyomorék mondatomat, talán megérted. Azt írtam, hogy "már régen" szét kellene szedni, amikor még nem is volt szó tőzsdei bevezetésről.

"Maradj te csak a birkamenetnél, ez nem a te tereped. Egyszerübb lenne ha csak annyit írnál, hogy fülig szerelmes vagy Matolcsiba. "

Huhh, felejtsd el, ne próbáld meg végiggondolni amit írtam, nem a te pályád.

$pi$ 2014.09.21. 14:23:49

@Istóczy úr: "a Schóbert Norbert-féle kisembereket már nem"

Norbika vagyona mintegy tízmilliárd forintra tehető. Bárcsak én is ilyen kisember lennék. :D

2014.09.21. 14:49:23

Iszonyat szarok a Norbi kaják, tuti a fogyás aki azt a szart eszi.

Fánkevő Fáncsi 2014.09.21. 14:50:11

@$pi$: Attól ő még egy kis senkiházi seggdugasz. Elég butaság a bőrébe kívánkozni.
Miért nem mindjárt Győzike akarsz lenni, vagy Fásy Ádám. Esetleg Kozsó ?

Larry Silverstein 2014.09.21. 14:59:07

Nem csipázom a norbit meg az ápdétet se.

De a sikeres embereken való kárörvendés azért nem kicsit prosztó téma.

hülyemelós (törölt) 2014.09.21. 15:06:17

@Larry Silverstein:
Miért is?
A sikeres nem egyenlő az erkölcsössel.
Hülyeséget beszélsz.

Larry Silverstein 2014.09.21. 15:08:20

@hülyemelós: az erkölcs a nép ópiuma, norbi viszont nem a nép hanem VALAKI.

erre mongyák hogy GETALIFE

hülyemelós (törölt) 2014.09.21. 15:25:35

@Larry Silverstein:
Nem, erre azt mondják, hogy ideologizálod a sz@rt, miszerint az mégsem az, hanem egy csodás dolog.
Nem fogunk egyet érteni, szerintem hagyjuk.

dr doktorka 2014.09.21. 15:27:55

@Larry Silverstein:

Ti behiszterizált fidóták fel sem bírjátok fogni, hogy egy ellenvélemény még nem hazaárulás, nem nemzeti érdek ellen való tett és nem is fikázás.

Hanem éppenséggel a ti érdeketetekben történt információ szolgáltatás. Ez történt most ezzel a Sóbert részvény gagyival is. Adsz 990 forintot egy olyan részvényért, ami mögött jelenleg 50 forint érték van. De te elhiszed, akárcsak a CIG Pannónia esetében is, hogy ebből holnapra már 990 forintnyi érték lesz.
Miért? Mert Sóbert mondta.

Látod, ez a birkamenet szervezés lényege: higgyél. Ne gondolkodj.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.21. 15:30:55

@Larry Silverstein:

Elvileg igazad van, de itt nem erről van szó. A kár kérdése valóban felmerült, de nem Schóberték kára, hanem azoknak a kára, akik esetleg vásárolnának a részvényekből. Eleve gyanús, ha valaki a tévéképernyőről akar üzleteket kötni - az ilyeneknek lételemük az átverés, a megtévesztés. A tisztesség száműzött idegen ezeken a helyeken.

Larry Silverstein 2014.09.21. 15:32:07

@hülyemelós: mit idealizálok? életemben nem vettem ápdétet.

de ettől még nem fikázom, mint a prolik. te mit adtál a világnak?

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.21. 15:32:45

@dr doktorka:

Ostoba vagy, mint a tök. 50 forint értékű árut egyáltalán nem tilos 990-ért adni (eleve: ha megveszik annyiért, akkor az nem 50, hanem 990 forintot ér, nincs már árhivatal), ez teljesen bevett és természetes dolog a szabad piacon, amihez még mindig nem értesz. Ellenben a zavaros tájékoztatás, az átverés az nem megengedett.

Larry Silverstein 2014.09.21. 15:34:29

@Istóczy úr: aki hülye haljon meg.

nor BEE egy közepes képességü de nagy kitartású zsidógyerek, riszpekt neki. aki üzletet köt vele és bukik az tanuljon belőle, fejlessze a személyiségét.

sok szart eladnak és a zemberek boldogok tőle, na és? én is ebből leszek milliomos.

dr. mesterséges színezék 2014.09.21. 15:39:38

@Larry Silverstein: "a sikeres embereken való kárörvendés azért nem kicsit prosztó téma. "

Azt csak sikeres zsidók viszonylatában polgári és menő.

dr. mesterséges színezék 2014.09.21. 15:45:27

@dr doktorka: "Adsz 990 forintot egy olyan részvényért, ami mögött jelenleg 50 forint érték van."

Norbi ott cseszte el az MNB-t, hogy az aptdétet nem magyarosította Sólyomra.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.21. 15:48:14

@Larry Silverstein:

Így is lehet nézni, hogy az erősebb kutya baszik, de ebből a szemszögből is az most a helyzet, hogy az MNB megbaszta Schóbertéket.

hülyemelós (törölt) 2014.09.21. 15:53:54

@Larry Silverstein:
"de ettől még nem fikázom, mint a prolik. te mit adtál a világnak?"

Becsülettel élem az életem, az anyagi lehetőségeim szerint segítek ismerősnek, ismeretlennek, tisztességgel és becsülettel próbálom élni a mindennapjaimat, végezni a munkámat.
És ezzel vagyunk még szerintem pár millárdan ezen a bolygón.

De ezen kár beszélgetnünk, te valami primitív materialista felfogásban látod a sikerességet, mondtam,, nem értünk egyet, mert ez valami primitív, amit képviselsz.

Larry Silverstein 2014.09.21. 15:55:22

@Istóczy úr: miért hogyan lehet ezt másképp nézni?

miért várják el a kisemberek a nagyoktól állandóan hogy hibátlanok legyenek? nem kell senkit istenként tisztelni, de aki üzletel az sokat tanulhat norbitól. attól leszünk kicsit jobbak, ha néha belátjuk hogy nem értünk mindenhez, szvsz, de tanuljuk ami éppen érdekel.

Larry Silverstein 2014.09.21. 15:56:18

@hülyemelós: igy van a sikeresség pénz kérdése, semmi más.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.21. 15:56:32

Viszonylag korrekt egyébként ez a poszt.

Schóbert egy illuzionista, aki most rossz helyen próbált gagyizni, bocsánat, bóvlizni.

Teljes elkúrás esetén Agassira el is megy az összes zsetonja.

Félteni persze nem kell, legfeljebb elmennek majd a Radio Télévision Luxembourghoz, és a Berki Krisztiánnal meg a Győzikével együtt építik majd a sajtószabadságot.

dr doktorka 2014.09.21. 15:58:58

@Istóczy úr:

Igen bolobnd úr, témyleg nem tilos 50 forint értékű cégrészesédést 990 forintért megvenni.

Már csak azért érdekel, hogy te személy szerint mennyit vettél meg? Mert az se tilos hogy ha vettél akárcsak egy részvényt is, akkor én egy jó nagyot röhögjek rajtad. De ha fostál Norbinál 20-szeres áron bevásárolni, akkor meg ne kibickedj azzal, hogy nincsen ebben semmi abnormális.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.21. 15:59:49

@hülyemelós:

"Becsülettel élem az életem, az anyagi lehetőségeim szerint segítek ismerősnek, ismeretlennek, tisztességgel és becsülettel próbálom élni a mindennapjaimat, végezni a munkámat."

Tisztességes embernek tűnsz, pedig alapvetően ellenszenvet keltettél bennem. Ez a mondatod egyszerű, tiszta, őszinte benyomást kelt. Remélem, nem derül ki, hogy te is illuzionista vagy.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.21. 16:01:16

@Larry Silverstein:

Nem hiszek a kisember-nagyember felosztásban. A kisemberség a fejekben van, legfeljebb. Én például nincs az a pénz, amennyiért tévében majomkodjak, mint Schóbert, ezért ez nálam nem is mércéje a sikernek.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.21. 16:09:03

A 'kisember' kifejezés jellemzően megmagyarázásra szolgál. Vagy a tehetségtelenség, sikertelenség, akarattalanság, igénytelenség megmagyarázására, vagy bűncselekmény megmagyarázására.

dr. mesterséges színezék 2014.09.21. 16:09:59

@dr doktorka: ". De ha fostál Norbinál 20-szeres áron bevásárolni,"

..., akkor sincs gond. Majd kimennek tünteti, esetleg csapódnak a devizahitelesekhez, és együtt követelik a tőzsde megszüntetését IS.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.21. 16:13:19

@dr doktorka:

Csakhogy nem szoktam zsidó illuzionistáknál vásárolni.

szőketisza 2014.09.21. 17:13:12

@Istóczy úr: "Félteni persze nem kell, legfeljebb elmennek majd a Radio Télévision Luxembourghoz, és a Berki Krisztiánnal meg a Győzikével együtt építik majd a sajtószabadságot."
Okostóni! Norbika, Berki és Gyözke már régóta a fideSSes TV2 kedvelt celebjei!!!

szőketisza 2014.09.21. 17:19:54

@Istóczy úr:
"Csakhogy nem szoktam zsidó illuzionistáknál vásárolni."
Csak zsidók által feltalált, mûködtetett stb. web-en, facebook-on osztani az észt, nácikám!

Rokkantnyugdíjaspornósztár 2014.09.21. 17:37:49

Igaza van a cikk írójának, nem hisztizni kell, hanem használni a short opciót és végre te kereshetsz pénzt egy gagyi celeben.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.21. 17:41:41

@szőketisza:

Látom, te nézed szorgalmasan mindkettőt. Én viszont egyiket sem.

Egyébként hányadik nickeden szólsz hozzám? Ismerősek a szófordulataid.

Fánkevő Fáncsi 2014.09.21. 18:02:07

@Larry Silverstein: "De a sikeres embereken való kárörvendés azért nem kicsit prosztó téma."

Ez tök hülyeség.
Akkor szerinted sok-sok szerettetel szabad csak gondolnunk Norbertre a műanyag mellű feleségével, meg a kiművelt Győzikére aki adót csal, meg a teli fejű parkolóbajnok Hajdú Péterre. Ezek mind "sikeresek".
Azt azért nem állítanám, hogy olyan piszok népszerűek és közszeretetnek örvendenek.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.21. 18:31:04

@Fánkevő Fáncsi:

Pedig elég népszerűek, sok proli van, és nézik is őket szorgalmasan.

Eleve van egymillió bolsi/szélsőliberális szavazó, zömmel a Nagykörúton belül, ahol kitűnően fogható a két szennykanális. Valószínűleg ők mind nézik is.

Aztán van még kb. 4 millió idióta, aki nem szavaz. Ők nyilvánvalóan intelligensebbek a bolsiknál, úgy a felük lehet rendszeres fogyasztója "Győzikééknek".

Ez hárommillió ember. Kijönnek a számok?

2014.09.21. 19:20:27

Arra lennék kíváncsi, szerencsétlen(?) Agassi vajon mit érezhet/gondolhat? A legjobb bizniszbe társult be (de legalábbis a nevét, arcát adta hozzá) - a lehető legjobbkor...

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2014.09.21. 19:37:43

Norbi szélhámosságánál jelenleg a Fosex "Légy tőzsdeguru!" kamuzásai nagyobban. Azt várom, hogy az mikor fog már megbukni?

Tudományos libsizmus 2014.09.21. 19:48:11

Ha már Norbiról is a Fidesz jut valakinek az eszébe, szerintem az súlyos mentális problémákra utal:)

dr. mesterséges színezék 2014.09.21. 20:06:06

@Tudományos libsizmus: Az "analógia" fogalom meg egy liberálbolsi találmány.

Istóczy úr · http://kuruc.info 2014.09.21. 20:28:50

@AntiChrist:

Ne féltsd Agassit, ő biztosan megkapja a pénzét. Ha majd nagyon kérdezik, miért adta a nevét szélhámossághoz, azt mondja, nem értett hozzá.

@dr. mesterseges szinezek:

Amikor meghallom a "például" szót a magadfajtáktól, már tudom, hogy a következő szó az "Orbán" lesz. Ez nem analógiás, hanem rögeszmés gondolkodásra vall inkább.

Baribál 2014.09.21. 20:37:30

@dr. mesterseges szinezek: az analógia egy ógörög fogalom, jelentése: arányos... te nagyon hülye

tisztapista 2014.09.21. 20:42:26

- Norbi tőzsdére megy? Na és.
- Menjek vele? Na ne. Ahhoz túl dárga a beugró, egy pékségben kétszázért is lehet buktát venni, nem kell a Norbit feltőkésíteni.

Egyébként marketing picsogásra pénzt tarhálni nem a legszerencsésebb, főleg, ha külföldön nem ennyire tudatlan az átlagember az étkezéssel kapcsolatban, és az Update azért nem olyan jó, hogy világcsodája legyen.

2014.09.21. 20:57:23

Azért legyünk igazságosak Shóherékkel !
Az OTP részvények sem érnek többet annál az 50 Ft-nál!

P.Freddy 2014.09.21. 21:05:39

@Istóczy úr:

A "a magadfajtáktól"... :) te, mint az egyik fideszseggnyaló faszarc DÍSZPÉLDÁNY, van pofád leírni, hogy "magadfajták"??? Esszemfasszom megáll, te rohadék hazudozós mocsok köcsög, olyan vagy mint a gazdáid, akiknek a seggét nyalod..:)

Vagy mint Szabó Márk a Századvégnél (Macisajt álnéven ugat:), aki egy szederjes végbélnél nem ér többet, és van pofája közpénzen ugatni..:)

Hajrá Fidesz! Hajrá Lopók, elbaszók, tolvajok, mocskok! :)))

dr. mesterséges színezék 2014.09.21. 21:06:09

@Baribál: Norbinak, az ő apparátusával, arányosan, és hasonlóan (jééé, még egy jelentés! - te nagyon hülye) nem adatik meg 3 millió hülyét összeterelgetnie, és folyamatosan etetnie - Orbánnak ez már ujjgyakorlat.

dr. mesterséges színezék 2014.09.21. 21:06:57

@Baribál: Pardon, kihagytam az ismételt nagyon hülyét! Többé nem fordul elő.

dr. mesterséges színezék 2014.09.21. 21:09:35

@Istóczy úr: Rögeszmés gondolkodás??? Ebben az országban, ahol ellenségek vesznek körbe kívül-belül???
Te viccelsz.

dr doktorka 2014.09.21. 21:22:21

@P.Freddy:

Ez a Szazadvég akkor nem csak a legnagyobb Fidesz birkák gyüjtőhelye, hanem egyenesen a legdegeneráltabb Fidesz birkáké.
Gyros Bandi, Barczuska, Fodor G, Macisajt meg az újonnan beszervezett 30 mínuszos pártjobbágyok, húbassza meg, a degenerált birkák kiképzőhelye kifogyhatalan tartalékkal rendelkezik!

Nem tudod, a Führer szúrós tekintetü képe kinn van a Századvég falán? Vagy csak a NER hitvallás?

Bonaparte 2014.09.21. 21:48:04

A poszt teljesen korrekt, de a hozzászólók egy része nem lenne sikeres tőzsdei kereskedő. A tőzsdén csak az amatőr vesz valamit azért, mert azt a bizonyos dolgot szereti. Teljesen mindegy, hogy egy tőzsdei cég űrhajót, bádogbilit, vagy fogyókúrás kaját forgalmaz. A lényeg az, hogy sokan hisznek-e az adott cég gyarapodásában. Ha igen, akkor egy ideig emelkedni fog az árfolyama, és akkor venni kell. Ha senki nem hisz az adott cég sikerében, az sem baj, mert akkor az árfolyama zuhanni fog, és a shortolásával lehet jól keresni.
Tökéletesen mindegy, hogy egy cégnek a valós értéke mennyi. Csak az számít, hogy a tőzsdén jelen levők az értékének a növekedését, vagy a csökkenését várják. Ennek alapján fognak venni vagy eladni, és a kereslet-kínálat viszonya fogja az árat mozgatni a tőzsdén. Ez a mostani helyzet azért problémás, mert sokan úgy fogják gondolni, hogy az Update részvény nem ér annyit, mint a jegyzési ára. Ez az indulást követően egy jelentősebb esést valószínűsít, ami senkinek nem lenne jó (kivéve aki tudja, hogyan kell shortolni). Akár komoly bukásig is elmehet ez a folyamat, ezért nagyon nem szerencsés, amit Norbi művel. De ez az ő üzlete, úgy teszi tönkre, ahogy akarja.

mrbateman 2014.09.21. 21:58:01

Imádom, hogy mindenki ért az értékpapírokhoz, de tényleg!

A T. szerző mióta tőzsdézik, ill mennyi az alap amivel dolgozik és annak mennyi a havi hozama? Csak azért kérdem, hogy a kompetenciaszintet be tudjam lőni. Köszi!

Nyugi, a BÉT tickereinek 85%-a semmit nem érő, sem befektetésre, sem kereskedésre nem alkalmas fos, ennek a kb fele konkrétan átverés! Mégis kajálják/ták őket. Mondanak azok a nevek valamit, h. Gensis, Phylaxia, Humet, Keg, Pannergy, Konzum, Synergon, stb-stb.

Ami miatt bukó, hogy ki van száradva a BÉT...illetve 2,5%-os Matolcsy hitel mellett hülye aki IPO-val akar forrást bevonni!

mrbateman 2014.09.21. 22:00:15

@Bonaparte: Ügyes vagy, hozd ki az ellenőrződet beírom az ötöst, csak hagyd abba az üres frázisok pufogtatását!

zila5 2014.09.21. 22:13:23

@dr doktorka:
Nem szúrós az, hanem üres.

Kuttorka 2014.09.21. 22:28:06

Egyetlen egyszer, egy rendezvényen kóstoltam meg Norbika Update kekszét. Hát ami azt illeti, tényleg lehet fogyni tőle, ugyanis óránként mehet WC-re az ember, akkora hasmenést okoz. Vagyis pocsék vacak, tésztába kevert hashajtó a "titka". Ilyet bárki tud otthon is sütni, nem kell megvenni drága pénzért. Ami a részvényeket illeti, ez a legújabb pilótajáték?

alien 2014.09.21. 22:43:59

@dr doktorka: csak annyit mond, hogy a terméke is kamunak tűnik es azzal nem bukott be.

dr doktorka 2014.09.21. 23:49:31

@mrbateman:

Pontosan azért akar IPO-val forrást bevonni, mert a bankok a halál f.szára zavarták el Sóhertkét, amikor az 50 milliós könyvértékü cégére 100 milliókat, ha csak nem 1-2 milliárd hitelt akart felveni.
Ugyanígy járhattott a kockázati tőkealapokkal is.

Maradtak tehát a birka hívők.

na4 2014.09.22. 00:11:33

Norbiék étvágya egy kicsit megnött. Kockázat nélkül akartak nagyot szakítani. Hát ebbe most belesz@rtak.

braue 2014.09.22. 05:38:47

@Larry Silverstein: Na nem. Nem a pénz az egyetlen fokmérője a sikernek. Vannak más fajta sikerek is. Művészi (gondolom vagy olyan művelt, hogy tudd mennyi ma kiemelkedőnek tartott művész küzdött anyagi gondokkal, de a művészetét lehet sikernek nevezni, több ember ismeri, tiszteli a világban őket mint az állítólag sikeres Norbifiút), azután ott a sport azon része, ahol lehet, hogy többszörös világbajnok vagy (az csak sikeres), de nem gazdagszol meg, minta golfból, és azért lehet még bizonyos feltalálókról is beszélni, akik nem lettek milliárdosok, de a találmányaik révén mindenki sikeresnek gondolja őket.Lehetne folytatni, hidd el!

Nagyon proli felfogás, hogy csak a pénz a siker fokmérője. azok mantrázzák a legtöbbször, akik maguk nímandok, bármunkások.

És külön elgondolkodtató, hogy éppen te prolizol másokat.

braue 2014.09.22. 05:47:57

@mrbateman: Csak szólok. A Phylaxiát 1912-ben alapították (Ők gyártottak először a világon sertéspestis elleni szérumot) és ma is sikeres. A többiről nem tudok.

braue 2014.09.22. 05:50:36

@braue: ..nem bármunkások, bérmunkások...bocsi!

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2014.09.22. 06:44:27

@Larry Silverstein: Mé? És te mit attá a világnak? Csak "belefolytanád" a szót azokba akik nem értenek veled 1et.

Κara kán · http://karakan.blog.hu 2014.09.22. 06:50:43

@Tudományos libsizmus: Más poszton olvastam a beismerésed. Mondd csak! Ha KISZ titkár voltál az előmenetel miatt, akkor hogy van pofád megszólalni bármiben is?

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.09.22. 07:26:58

@Κara kán: Biza! @Tudományos libsizmus: KISZ titkár volt, ráadásul azért, mert a főnöke a "hóna" alá nyúlt. Tudod, egy kis előremenetelért mindent megtett.

conchita 2014.09.22. 07:41:20

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: Gondolom tudományos szocializmus mély nyomokat hagyott benne a foximaxin, ezért választotta ezt a nicket.

2014.09.22. 08:38:37

@Κara kán: Néked is gyanús, hogy ezek az emberek provokatőr munkások? Nem lepődnék meg, ha Istóczy nicktulajról kiderülne, hogy valamelyik lepukkant szdsz irodában szörfözik a blogok között.

szőketisza 2014.09.22. 09:01:33

@dr kotász: Istóczy egyértelmûen fizetett Fidesz-troll!

2014.09.22. 09:10:33

Alapvetően egyetértek a bejegyzést íróval, de ha megfeszülök sem tudom értelmezni a "továbbra is szívesen veszek kölcsönrészvényeket, hogy shortolni tudjak" részt.

2014.09.22. 09:30:54

@szőketisza: Szinte ugyanaz, bár a fidesznek manapság erre az agresszív ármánykodásra kevesebb szüksége van, mint a kvázi baloldalnak. Viszont fölösleges az oldalakra bontás. Ráadásul ez egy Norbi update antipromóciós írás.

Reszelő Aladár 2014.09.22. 10:02:31

Tömény utálat. Utáljuk azt aki vállalkozik, utáljuk azt aki pénz keres, utáljuk azt aki ide szavazott és azt is aki oda.
Mindenki hülye, csak az nem aki éppen kommentel.
Van itt egy túlmozgásos fitnessguru, akinek addig tart a cége, amig nagyjából ő maga is hiteles tud lenni. Lehet, hogy neked nem az, és utálod mert utálod, de valakinek az. Persze ők hülyék meg birkák is, de léteznek ilyenek is.
Sőt olyanok is léteznek, akik csak szimpátiából vesznek részvényt és nem bánják, ha esetleg nyernek is. A részvényes forma egy tőkebevonási eszköz, ahhoz hogy valami nagyobbat érjél el. Ha nem így akarná akkor bankkölcsönnel próbálkozna.
Természtesen a világ legkomolyabb szerencsejátékban a részvételnek feltételei vannak, de nyilván mindenki hülye. Főleg az IPO-t vezénylő kereskedőház, akik súlyos milliókért nem értenek semmihez.
Végül pedig az fitness arc aki nagyjából egész életét erre tette fel, legfőbb feladata hogy átkúrjon mindkenkit a palánkon, hisz alig ismerik, a kromofággal átitatott motorháztető pedig menő.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.22. 10:12:43

Szerintem a cikkíró félreértette. A védjegyet 5 évig használhatja a cég. Ha Norbi igérete szerint beviszi azokat a cégbe, akkor örökre.

A valódi baj, hogy Norbi a kibocsátás után is többségi döntéshozó lesz, és azt csinál, amit akar.

Az, hogy túlárazott, csak egy mellékszál.

Azt jól látja a cikkíró, hogy "finanszírozzák meg Agassi bácsi milliárdos tiszteletdíját. Aztán ha szarul megy a bolt, akkor a részvényes rábaszott, ő meg alig veszít, ha meg jön a felfutás, ő öt év múlva eldöntheti, mennyit nyúl le a profitból és mennyit hagy meg a kistulajdonosoknak."

braue 2014.09.22. 10:27:52

@Reszelő Aladár: Aki szimpátiából vesz részvényt az egy outsíder. Az soha nem fog megélni a befektetéseiből, de még csak viszontlátni sem fogja őket. Akkor inkább adja a szeglényeknek, azoknak nagyobb szükségük van rá és ő meg elkönyvelheti, hogy milyen jó ember tulajdonképpen!

nemetkr · http://linuxtudor.hu 2014.09.22. 10:37:30

@$pi$: Akkor nem 52M-el hozok létre céget! A cégértékét becsülték kb 6md-ra, de az nem a vagyona!

dr. mesterséges színezék 2014.09.22. 10:44:30

@Reszelő Aladár: "Utáljuk azt aki vállalkozik, utáljuk azt aki pénz keres,"

Magam részéről a szalmabáb érvelést utálom.

sas70 2014.09.22. 10:46:58

Mit kell itt vertyogni?
Mindenki eldöntheti szabadon, hogy vesz-e bármilyen részvényt, vagy nem. Nincs ebben semmi kivetni való. A felügyelet meg azért van, hogy szabályozza a részvénypiacot, ellenőrizze a tőzsdei cégeket. Mellesleg, vagy nem mellesleg egy tőzsdei cég, ezerszer átláthatóbb, mint jópár oligarcha érdekeltségei. Én annak örülnék, ha minél több magyar cég lenne ott a tőzsdén.
Egy piacgazdaságban, ez a tőkebevonás egyik formája. De akinek nem tetszenek a magyar részvények, vehet a világ bármelyik tőzsdéjén akármit, sőt a tőzsdén kívüli kereskedelemben meg bármit.

dr. mesterséges színezék 2014.09.22. 10:52:25

@sas70: Az "oligarcha érdekeltség" cégformának mik a jellemzői, és melyek a részvénytársasággal szembeni legfőbb eltérések?

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2014.09.22. 10:54:35

@nemorino: szívesen veszem, ha valaki ad nekem kölcsön részvényeket. jogos.

@atpijkamo: nem értettem félre, de az lehet, h képtelen vagyok egyértelműen fogalmazni. a védjegyek benne lesznek a cégben tovább is, de hogy kér-e pénzt értük, vagy nem, azt ő dönti el.

@Reszelő Aladár: én momentán szeretem és tisztelem azokat, akik tisztességesen vállalkoznak és ebből meggazdagodnak. még norbit is eddig, de ez az IPO így nem tisztességes.

medvedr 2014.09.22. 10:56:05

@braue: Az nem az a Phylaxia. A vakcinagyártás nincs benne. Csak szólok.

high up! 2014.09.22. 11:02:03

@Reszelő Aladár: "nyilván mindenki hülye. Főleg az IPO-t vezénylő kereskedőház, akik súlyos milliókért nem értenek semmihez."

Igen a brókeraznbak egy halom millió forint a díja, pont azért, hogy zökkenőmentesen menjen az IPO. Nem ment, kiderült, hogy szar munkát végeztek a halom millióért.
Én ezért el is neveztem őket

Buda-CRASH-nek.

high up! 2014.09.22. 11:06:12

A Globex, Pilis Invest, a Sólyom Airways, az évi 50-100%-os hozamot ígérő no-name offshore befeketetési alapok, na meg a devizahitelek után itt van az Átlaghülyemagyarok legújabb játékszere.

FOLYTASSUK!

braue 2014.09.22. 11:06:57

@medvedr: Hanem melyik? Mert az a Phylaxia amiről én beszéltem a tőzsdén van és ők kezdték a disznópestis gyógyítását. Két cégnek kizárt, hogy Phylaxia legyen a neve. Nekem egyszer az azonos csengés miatt nem jegyeztek be egy cégemet.

Szerintem nézd meg a honlapjukat, ha nem hiszed!

phylaxiaholding.com/

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.22. 11:09:53

@Hakapeszi Miki: "hogy kér-e pénzt értük, vagy nem, azt ő dönti el."

Pláne. Sőt, azt, hogy mennyit, azt is.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.22. 11:13:39

A címmel is vitatkoznék. Ez nem átverés, legalábbis nem bizonyított. A Norbi kiadott egy tájékoztatót, amiben őszintén leírta, hogy a részvéntesek kurvadrágán kevés jogot kapnak, kevés tulajdont kapnak, és abból is csak ígéretet, amit nem kötelező betartani.

Őszintén kibasz mindenkivel. Hülye aki vesz belőle.

dr. mesterséges színezék 2014.09.22. 11:40:42

@atpijkamo:

Norbi Hood, az Update 1.0: amit bárkitől elfogad, odaadja magának.

Jarics 2014.09.22. 11:40:50

www.andreagassi.com/partnerships/
itt sem látni a Norbi update termékeket.

tamas222 2014.09.22. 13:10:16

@Istóczy úr: Ok,akkor árazd be a részvényeit TE.Azután áruld el mi alapján..
Mert az eddigi ,,információdömping" egy db Agassiból áll.

sas70 2014.09.22. 13:12:05

@dr. mesterseges szinezek: Ez csak egy hasonlat volt, nem társasági formáról beszéltem. Mondjuk lassan majd lehet olyan is lesz. majd beleírják a gránitba 'osztjónapot!

dr. mesterséges színezék 2014.09.22. 14:12:03

@sas70: OK

De akkor tegyük tisztába: rövid távon bármelyik és mindegyik tőzsdén forgó cég - Simicskától és Csányitól mint tulajdonostól függetlenül - azt hazudik átláthatóság címén, amit nem szégyell, és amennyi nyilvánosságformáló ereje van a tényekkel szemben.

A különbségek inkább földrajziak: kiderülés esetén egyes helyeken ezért 20 év jár, más helyeken kénytelen vagy bevonni a "lebuktatókat" a tulajdonosi körbe, megint más helyeken szintén éveket kapsz, de nem azért, amiért megtetted, hanem amiért más zászló alatt.

medvedr 2014.09.22. 14:20:07

@braue: A Phylaxia Szérumtermelő Rt. kezdte a klasszikus sertéspestis elleni szérum ipari termelését, és később több forradalmi bilógiai módszert, közük vakcinákat is is kifejlesztett, a nagy gazdasági kárt okozó fertőző állatbetegségek ellen. Ez annyira működött, hogy gyakorlatilag a szocializmus sem bírta igazán tönkre tenni. A szocializmusban enbloc a jogutódra bízták az állatgyógyszer gyártást. A privatizáció során a vakcinagyártó és a farma részt szétválasztották. A tőzsdén levő cégnél nincs vakcina gyártás. (Tudtommal egyáltalán, de ha van is, az nagyon jelentéktelen.) A volt Phylaxia Szérumtermelő Rt vakcinagyártó része, -jobbanmondva az a rés,z ami abból kifejlődött- a világpiacra termel és fejleszt, a Ceva csoport részeként.

sas70 2014.09.22. 15:27:22

@dr. mesterseges szinezek: Minden szabály nagyjából annyit ér, amennyit betartanak belőle. Az, hogy egy tőzsdei cégre szigorúbb beszámolási, közzétételi szabályok vonatkoznak, az nyilván azért van, hogy a részvényesek információhoz jussanak. Persze Amerikában is voltak botrányok ezzel a kapcsolatban pl. Enron, de ott azért a tőzsdefelügyelet odavág ha olyat tapasztal, ami tilos. És ott mondjuk be is zárják pár évre a simlist, ha arról van szó.
A szabályok meg nálunk is megvannak és pl. a számviteli törvényben is elég szépen le van írva, hogy a cég nem hazudhat azt amit akar. Persze mégegyszer mondom, ettől még lehet valótlanságot állítani egy beszámolóban max. egy ellenőrzésnél kiderül a disznóság.

Szúrófény 2014.09.23. 05:44:22

@$pi$: Hülyének lenni, mindenkinek joga van! Aki őket bepalizza, annak meg milliárdja!
süti beállítások módosítása