Majd' minden kisfiú életében van egy olyan időszak, amikor buszsofőr akar lenni. Vagy épp mozdonyvezető. Vagy troliáramszedőfelhajtó. A többségnél aztán ez elmúlik, s mire szőrösödik a zacsi, a srácok általában túllépnek a bazi nagy járművek varázsán. Persze van akinek ez nem sikerül, s a felnőttkor küszöbén is valamelyik mozdony füttye, vagy villamos ajtócsapódása nyomán áramlik vér barlangos testjei szinuszaiba. Ilyen csávó volt Vitézy Dávid is, aki - hogy csak egy frankóságot mondjak - néhány vekés haverjával kívülről alakította át profin a város éjszakai tömegközlekedési hálózatát. Kifejezetten örültem neki, amikor tök fiatalon a budapesti tömegközlekedés irányítójává lépett elő.
Most egyre gyakrabban hallani, hogy a kiccsávót kipenderíthetik a helyéről, ami ellen e helyről is tiltakoznék. Vitézy azon kevés fideszes egyike, akinél kapásból rá lehet vágni, hogy ért a szakmájához. Persze felvethető, hogy ha nem a porbafingó fővezér távoli rokonának születik, lehet, hogy ő is megrohad egy röcsögei bakterházban. Nyilván kellett a karrierjéhez ez a hátszél, de ne vitassuk el az érdemeit. Akárhogy is nézem, ez a kölök többet elért a pesti tömegközlekedés fejlesztésében 4 év alatt, mint elődei a megelőző két évtizedben.
Gyakorlatilag nulla pénzből jött egy valag új, vagy használt, de korrekt minőségű busz a városba. A lehetőségekhez képest jól megcsinálták a totálisan elkúrt négyes metróhoz kapcsolódó felszíni változtatásokat. Mondjuk sok a párhuzamosság, pazarló, de fogjuk rá, hogy választási év volt, belefért. Elindult a Futár, amiből az utas csak a kijelzőrendszert látja, azt, hogy mikor jön már az a nyamvadt busz, de sokkal több annál, komplett forgalomirányítási rendszer.
Elindult a Bubi közbringarendszer is, az egyik legjobb dolog, ami a városban történt az elmúlt 10 évben. Baromi fontos fejlesztéseket csinálnak az 1-es villamos Dél-Budára áthozásától a fonódóvillamos-projektig. Végre bevezették a külföldön bevált elsőajtós felszállást és telebuszrendszert: a halál faszára, ahol a madár se jár csak akkor megy ki s busz, ha az utasok kérik.
Persze sok mindent lehet fikázni ebből. Lényegében minden projekt nagyot csúszott a Futártól a Bubiig és ezt olyan jó fideszesen kommunikálták: leginkább sehogy, vagy kummantva, másra verve a balhét. Az elsőajtózás se sokat ér, ha a sofőrök basznak rá, hónapok óta tesztelem, hogy mikor szúrja már ki egy sofőr azt, hogy rég lejárt napijegyet mutatok fel, de eddig senkit se érdekelt.
Azt lenne jó még tudni, hogy Vitézy mennyire engedi a pesti közösségi közlekedés fideszes kifizetőhellyé válását. A kommerek is előszeretettel loptak itt ki pénzt, de a jelenlegi BKK környékén egyedül az köztudott, hogy Széles Gábort finanszírozzák buszos cégén keresztül a mi pénzünkből - ami nyilván nem Vitézy döntése, de attól még übergáz. Hallani sokfélét arról, hogy mennyi közpénz folyik el még, de bizonyítva semmi nincs.
Ha nem ebben a kibekúrt országban és ebben a vérlázítóan működő rezsimben élnénk, az lehetne a végkövetkeztetés, hogy főszereplőnk értékelése ellentmondásosra sikeredett. Viszont látva, hogy más területeken mit művelnek a fiúk, Vitézy messze a legjobbnak számít a narancsvidéken. Ha csorgat, ügyesen csinálja, de legalább a hülye júzerek érdekében is használja a szakértelmét, az uniós forrásokat ügyesen levadászva nyomja az előremutató fejlesztéseket. Ő lenne talán az egyetlen fidesznyik, akinek tényleg fájna a kirúgása.
Az utolsó 100 komment: