Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2015.01.01.

Új útdíj: kapkodás, dilettantizmus és totális káosz

Szárnyathy Géza

Nem tudom eldönteni, hogy a minden szintet alul múló dilettantizmus áll az útdíjas botrány hátterében, vagy egyszerűen tényleg ennyire le akarja húzni a kormány a népet. Úgy néz ki, a fiúk a teherautók számára már kötelező használatarányos rendszert akarják kiterjeszteni a személyautókra is, és ennek lett volna egy átmeneti megoldása ez a megyei idétlenkedés. Ez még érthető is lenne, de emellett nemhogy homokszem, hanem egy bazi nagy szikla került a fogaskerekek közé.

Ki tudja, talán egy sajtpapírra volt felírva a legfontosabb elintézendők listája, és ez felragadt az egyik gyakornoklányra, amikor a seggét fénymásolta a műszak lejártával, aztán a papírka becsúszott a szekrény mögé és csak december 19-én találta meg a takarítónő. Aztán jött a kapkodás, hogy atyaúristen, ezt még az idén meg kell csinálni. És ez lett belőle ez.

Alapjában semmi értelme nincs a megyei rendszernek, hiszen tök felesleges 93 ezer négyzetkilométert 4500 négyzetkilométeres darabokra szabdalni és ez alapján fizetgetni. E nélkül is fizetőssé lehetett volna tenni az ingyenes szakaszokat, az olcsósításra meg behazudhattak volna egy napi matricát, oszt kész. Úgy meg főleg nonszensz ez a darabolás, hogy az egyik megyében van hasra ütök 100 kilométer autópálya szakasz, a másikban meg öt sincs, ám a díj mindkettőnél évi ötezer forint. Ma Magyarország legdrágább autópályája az M7-es Veszprém-megyei szakasza: 4,5 kilométer, évi ötezer forint, vagyis méterenként több mint egy forintot kell fizetni. Nem az a lényeg, hogy évente, úgyhogy mit ugatok itt, ennyi belefér, hanem az a lényeg, hogy más megyében meg egy fillérre se jön ki ugyanez a díj kilométerre vetítve: Pest-megyében szanaszét autózhatom az agyamat ugyanennyiért.

És itt jönnek az extra idiotizmusok: nem elég, hogy egy-két vagy három vagy akárhány megyére megveszed a matricát, azt is nézned kell, hogy a lehajtód átnyúlik-e a megyehatáron, mert ha igen, akár száz méterrel, már erre a távra is veheted a zsetont. Ja, vagy nem. Vagy de. Erre egyelőre nincs mindig válasz, mert az egyik agyatlan ezt mondja, a másik meg tök mást. Hende Csaba a legröhejesebb, hiszen ő garantálja, hogy ingyenes lesz az, ami, napnál világosabb, hogy fizetős.

Az egész megyésdit, már ha kell ez a darabolás, úgy kellett volna megcsinálni, hogy nem a kibekúrt megyehatár a mérvadó, hiszen ez valójában egy kutyát sem érdeklő piros csík a térképen, a Cartographiát leszámítva tényleg nem érdekel senkit, hogy hol a tökben van a puszta közepén az a kurva vonal, mert se a fűnyíró, se a traktor nem fog megállni itt és virágszirmokat szórni. A megyékhez igazodó határokat egyszerűen a lehajtók alapján kellett volna meghatározni: Fejér megye eddig a lehajtóig tart egyik irányba, addig a lehajtóig a másik irányba. Ja, ehhez végig kellett volna nézni a rohadt úthálózatot és szépen egyenként kellett volna meghatározni a határokat, s erre a rendelkezésre álló két és fél napban nem jutott idő.

Persze a megalkotott szabály lehetőséget ad arra, hogy duplán legombolják az autósokat, és lehet, hogy ez is volt a cél: "Az adott megye gyorsforgalmi úthálózatát az ennek használatára jogosító e-matricával az utolsó, kiemelten jelölt csomópontig lehet jogszerűen használni, ezt követően a gyorsforgalmi úthálózat igénybe vétele kizárólag a szomszédos megyére érvényes matricával, vagy a teljes úthálózatra (pl. 10 napos jogosultság) jogosító termék birtokában lehetséges." Ja, semmi nincs kiemelten jelölve, a körgyűrű környékén annyi van kiírva, hogy ez a szakasz már fizetős, de hogy hol vannak a szaros megyefizetős határok, az egyelőre homály, én nekem kell tudni, hogy az a nyomorult lehajtó most éppen a virtuális csík előtt vagy után van. Szolgáltatás a javából.

De arra sem jutott idő, hogy legalább egy érettségivel rendelkező, s eme vizsgán magyarból mondjuk legalább hármasra teljesítő lény átfussa a szabályozást. Mert az egész lófaszkodás, ami most megy - vagyis ember nem tudja megmondani, hogy frankón hány megyei matricával tudunk lemenni Fonyódra - többek között annak is betudható, hogy ilyen és ehhez hasonló mondatokból áll a szabályozás. "Jelölt megyei és irány szerinti szomszédos megyei matricákkal használható szakaszok". Az hogy szerintünk mit jelent és a Nemzeti Matricanyomtató Zrt.-nek mit jelent, esetleges. A ferihegyi és a röszeki szívatás pedig egyszerűen annyira szánalmas, mint ha egy vízi túrán a Tiszába pisálásért wc-használati díjat szednének.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

90 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr547029995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arcade Macho 2015.01.02. 00:52:27

azon en is filozgattam, hogy miert nem nagyobb tajegysegekkel van a megyei rendszer kivaltva, de ha pl. egybe vennek az keleti vegeket, azaz M3+M4+M5 ami kb Pest megyevel(+BP) egyenlo lenne, akkor nem 5e lenne a tajegyseges / megyei matrica, hanem 15e

nick066 2015.01.02. 01:00:49

ezekre a kreténekre szavaztatok, meg is érdemlitek... hehe

rolldog 2015.01.02. 03:55:51

Jo lesz ez, csak ki kell hogy forjon. Allandoan csak a supankodas....

wantaan 2015.01.02. 04:25:50

Egy hülye ország hülye népe meg is érdemli. Miért szavaztál a hülye hivatalnokokra és a hülye politikusokra? Nesze neked! Folytatjuk.

dr. jenőke (jenőke) 2015.01.02. 06:07:22

.
Kedves, és jó Szárnyathy Géza! Te tényleg nem érted?

Január elsejétől az új területi alapú megyei matricák olcsóbb, gyorsabb, biztonságosabb autózást kínálnak a hazai gyorsforgalmi úthálózaton közlekedőknek, de javasolt indulás előtt tájékozódni a tervezett útvonal fizetős szakaszairól.

Mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztály, Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. Kommunikációs Iroda.

Úgy tűnik, te nem hiszel az NFMKFNÚSZ Zrt. KI-nak.
Ugyan miért?

funfun 2015.01.02. 06:09:30

@nick066: @wantaan: Csatlakozom. Remélem, még keményebb és aljasabb adókat is kitalálnak a fiúk, a "kétharmad" (kétszer kettő néha öt) meg csak bégessen hozzá. Ők akarták, kár, hogy mi is szopunk miattuk. De legalább rájuk is visszacsap a szar. Hehe.

Ј.László 2015.01.02. 07:14:57

@dr. jenőke (jenőke): Vajon miért nem hisz? Csak nem része a NER-nek?

Ј.László 2015.01.02. 07:16:40

Tehát ha valaki az ország egyik feléből megy a másikba, rendszeresen a szüleihez. Az vesz két megyei bérletet, plusz egy országos autópálya bérletet. Értem. Rezsicsökkentés.
Fing adó mikor lesz?

kasztor 2015.01.02. 07:31:00

20 milliárd ft. többletbevételt várnak.
Lesz akinek valóban kedvezőbb az új rendszer, de általánosságban többletteher a lakosság egészének.
Elosztva kb. 2.000.- ft./fő/év.
Persze hiába akarják a szocik, nem lesznek megszorítások!

tasi69 2015.01.02. 08:00:25

Ez is egy agyament idióta ötlet volt.Remélem halomra lövi a nép ezt a tetves rablóbandát.A lámpavasak is nyújtanak némi lehetőséget és humánusabb is.meg drága a lőszer.

M_R 2015.01.02. 08:07:53

Szárnyathy Géza. te most komolyan gondolod hogy a birkamenetek népe majd elhiszi hogy jobb lenne ingyen használni pl. az M0-t mint fizetni érte?
Ezek annak örülnek ha fizethetnek a NER-nek...

"Négy láb jó, két láb rossz"
Beeeeeee...

Semper Fidelis 2015.01.02. 08:11:09

@Ј.László: Miért kellene az országos matricához megye matrica? Nem kell.

wantaan 2015.01.02. 08:18:45

@M_R: @Semper Fidelis: Szerintem már ép ideje volt ennek a rendszernek, mert ne hogy már pont a nemzet járjon rosszul . ....meg különben is 5000-t sajnáltok a nemzettől, a hazától???
Milyen magyarok vagytok Ti?
Különben is csak a magyar emberek járnak jól az intézkedéssel! Senki más.
Egyrészt fizethet!!! ....ami ugye azt jelenti, hogy van pénze sőt még van négy kereke azaz autója.

Másrészt ha jól kielemezzük s nem csak úgy futtában mondunk véleményt akkor napnál is világosabb hogy fél áron megússza ezt a magyar ember .... mert csak kifelé kell pl megvenni a reptérre s visszafelé már is ingyenes vagy fordítva hogy befelé megvesszük akkor kifelé ingyenes. Úgy hogy nem véletlen , hogy magyar ember a világesze!!
Köszönjük Viktor ,hogy ezzel is a hazád/házad/stadionod s mindannyiunkat véded.
....mert innen már a gazimperiliberális Usa is százszor meggondolja hogy műveleti területté nyilvánítsa szeretett hazánk annyi szabadságharcos vérrel áztatott s az Isten által is megáldott paradicsomi földjét!
Hajrá Magyarország! Hajrá útdíj! Hajrá magyarok!

2015.01.02. 08:35:25

Ne feledjük, hogy a 2/3-ot nem a fidesz szavazóknak köszönhetjük, hanem azoknak, akik nem mentek el. A részvétek 61 %-os volt, tehát a szavazók kb. 40 %-a, közel a fele nem ment el. A fidesz kapta a 61 % 44 %-át és ezzel 2/3-a lett. Aki nem ment el, az mind fidesz szavazó volt. Ennyi, nem kell magyarázkodni.
Egyébként az írásnak teljesen igaza van. A megye matricák jó ötletek, ha csak önmagában valósulnak meg. Nem is minden megyében lenne értelme, de van, ahol igen.

Lajos Csánó 2015.01.02. 08:40:16

@dr. jenőke (jenőke): Te a valóságban rettentő hülye vagy!Szerinted egyeztetve átgondolva,nem tudtak volna létrehozni?!

Lajos Csánó 2015.01.02. 08:42:58

@wantaan: Tudod csak azt a 300 Ft-s díjat tudnám feledni!Tudod amiért nép szavaztunk!

halaloszto 2015.01.02. 08:50:36

@Semper Fidelis: a hivatalos magyarazatban az volt, hogy megyei vagy 10napos kell a megyehataron atnyulo utazashoz.

halaloszto 2015.01.02. 08:52:27

@Lajos Csánó: Nem tudom. Láttam már olyat hogy törvényt sikerült előre rendesen megcsinálni. Pl olyan trükköket alkalmaztak, hogy nem egy héttel az életbelépés előtt volt a tervezet, négy nappal életbelépés előtt a szavazás és nem az életbelépés napján került ki annyi információ, ami alapján el lejet kezdeni elemezni hogy mi is ez.

Vajk

Lajos Csánó 2015.01.02. 09:07:38

@halaloszto: Lehetne valami példát is?!Mert ebben a maffia Orbán-rendszerben,olyan mint egyeztetés nem létezik!

toportyánzsóti 2015.01.02. 09:09:02

Jól tolják ezek a srácok a full kretént,csak az a kérdés meddig tudja a kommunikációs gépezet ezt eliminálni azzal hogy békeidőben harcol azért hogy a narancs elit 500-szoros pénzeit el ne veszítse.

nu pagagyí 2015.01.02. 09:09:16

A plázavárosok látogatásáért szedett vizitdíj lehet ez az újabb agyament sarc. Ha jól tudom, az oda szervezett ingyenes buszjáratokat is be akarják tiltani.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.01.02. 09:11:03

@Ј.László:

A tesóm eddig ingyen autózott le a csajával a csaj szüleihez a festői Mordorbasznádra, ez mától évi ötezer HUF. Próbáltam megvigasztalni, hogy az csak "havi két doboz sör", de ezzel csak azt értem el, hogy a lelki szemei előtt megjelent a kép, amint a Fidesz minden hónap elején kivesz a hűtőjéből két doboz sört, és ettől egy kicsit még idegesebb lett.

citrix 2015.01.02. 09:11:27

Kellett a sok birkának beszopni a rezsicsökkentés maszlagát, hát most eljött az idő hogy leróják kápében hálájukat a fidesz perselye előtt. Én nem fizetek már elvből sem, a 27% áfával adózott jövedéki adóval +baleseti adóval és teljesítményadóval letudottnak érzem a hozzájárulási részt. Sztrádát nem használok sose, az m0-át ritkán de megoldom a rendszám "okosításával", nem nagy ügy. Minden esetre egy biztos: magyarország jobban teljesít a magyar emberek nemzeti összefogásának köszönhetően :-)

Gábor Gévai 2015.01.02. 09:22:24

@wantaan: Elmehetnél kommunikációs főmuftinak a Fideszhez, és hülyére kereshetnéd magad! Olyan profin nyomtad a süket vakert a sok agymosottnak, le a kalappal! :) :) :)

hujegyerek 2015.01.02. 09:31:40

A sok köcsöge idegeskedik! Mikor stadiont épít belőle nektek a Vikike. Fizessen a kádári csőcselék!

PiBá 2015.01.02. 09:34:35

Kitalálta és ebben a formában és ilyen módon, körülmények között bevezette: FIDESZ.

Allítólag 2015.01.02. 10:11:46

Kedves útdíj támogatók! Azt azért ne felejtsétek el, hogy
ugye most tapsoltok a megyei matricának (milyen jól jártatok vele), de egyszer le kell térni az M0-ról vagy valamelyik újonnan fizetős elkerülőről. Akkor rá fogtok jönni milyen jól jártatok vele, mert ugyanúgy állni fogtok majd a dugóban, mint én aki nem fizetek. Budapestre sok helyre vissza fog térni a dugó, olyan helyekre amik az M0 megépítése okán egész jó közlekedéssel kezdtek rendelkezni. (Árpád híd, rakpartok, Hungária körgyűrű stb.) Biztos örülni fognak majd Üllő és Vecsés lakói, ahol az elkerülő felüdülést hozott az ott lakóknak. Semmi gond majd itt is mindennaposak lesznek megint a halálos balesetek. De ez így van jól ez az arányos közteherviselés...
közteherviselés

úgyiselfelejtem 2015.01.02. 10:16:18

nekem már az felbaszta az agyam, amikor évente 1-szer elmegyek Nagykanizsáról Székesfehérvárra, akkor 10(TÍZ!) napos jegyet kell venni.

Tök jó a megyei matrica, biztos örülnék is neki, ha lenne olyan célom, ahol igénybe venném. Ja, és 1 majd' 1 literrel többet fogyaszt a verdám a pályán, nagyon megéri...

peppemaci 2015.01.02. 10:22:28

Következő lépésként az autópálya matricák nem lesznek érvényesek a megyei utakra... :P

Ssipak 2015.01.02. 10:32:42

@wantaan: "Szerintem már ép ideje volt ennek a rendszernek, mert ne hogy már pont a nemzet járjon rosszul . ....meg különben is 5000-t sajnáltok a nemzettől, a hazától???
Milyen magyarok vagytok Ti?"

jó anyádat azt!!! a nemzetnek nem stadionok kellenek meg mészáros lőrinc meg lázár, szíjrágó rogán palota!!!matolcsy száz milliárdjával herdálja a pénzt!! oktatásra meg eüre nem jut!!! mocskos hazug tolvajok!!

fda 2015.01.02. 10:33:40

Sajnos egyet kell értsek az írás jelentős részéről. Átgondolatlan, kapkodó rendszernek tűnik.

Azonban ne feledjük el, hogy a naponta utazó emberek jelentős része baromi jól jár az új rendszerrel!!!
Csak ugye ezt nem divat kijelenteni, mert akkor mint morognánk állandóan.

Aki eddig azért vett éves matricát, hogy egy közeli településről bejárjon a nagyvárosba, az most sokkal kevesebbet fog fizetni ugyanezért, márpedig rengetegen vannak, akik bejárnak dolgozni. Nekik egyértelműen kedvez az új rendszer , én több ilyet is ismerek, hogy az éves matrica helyett most boldogan megveszi majd az 1 vagy 2 matricát, 5 vagy 10 ezerért.

Sajnos rajtam nem segít, én ritkán megyek de akkor messzire, nekem még mindig az a pofátlan 10 naposnak nevezett matrica a legolcsóbb, ami nem igazságos, hogy 3 ezerért mehetek el valahova egy alkalommal oda (és vissza), amíg más (különösen BP körül) napi szinten mehet 50 kilométereket, évi 5 ezerért.

Emellett persze tényleg vicc a egységes árú megyés matricarendszer egy olyan országban, ahol egyik megyében 0, a másikban 5, a harmadikban pedig 150 kilométer autópálya van, és a megyehatároknak olyan szinten semmi értelmük nincs, hogy most lehet nézegetni a térképet, hogy pontosan melyik csomópont hova esik, mert gőzöm nincs róla. Szerintem fogják ezt még variálni bőven.

fda 2015.01.02. 10:38:46

@Allítólag: Fentebb én is kifejtettem, hogy elég baromul néz ki az új rendszer, de szerintem annak az arca is nagyon baromul néz ki, aki napi szinten autóval jár Budapest körül, és "spórolásból" nem vesz matricát. Igaz, eddig szerencséje volt, valamiért pont ott ingyen volt, ami mindenhol máshol pénzbe kerül. Egyébként a sok spórolós majd hátha utána számol, hogy 6 literes fogyasztással nyolcvannal-százzal gurulni az M0-n sokkal olcsóbb, mint 9 literrel dugóban kuplungozni, fékezgetni, kereszteződéseken átmenni és idegeskedni.

szófogadatlan prókátor 2015.01.02. 10:54:25

@peppemaci: Te normális vagy? Le ne írj ilyet, mert (hidd el) lesz, aki megfontolja, és be is vezeti!

pecz 2015.01.02. 10:58:19

Anno valami SzDsz-es miniszter elnevezte a 2/A utat M2-nek, akkor csak nevettünk rajta. Az út a 90%-án (Fóttól Vácig) 2x1 sávos. Melyik az a marha, aki szerint ez gyorsforgalmi út és matricát kell venni rá?

Fóti vagyok, tehát nem igazán ez a része érint, de a hülyeség fáj...

ostvan2 2015.01.02. 10:58:30

Ebben a rendszerben - szerintem - az a legundorítóbb (és ezzel majd később szembesülünk), hogy eszméletlenül könnyű hibázni. Mégy normál tempóban, meglátod a díjfizetős táblát, de (pl előzésben vagy) és nem tudsz letérni. És nem lehet megfordulni, nem lehet utólag venni matricát, hanem jön a pótdíj. Akár többször is. Érezheted magadat hülyének.
Másik hazugság: a megyei matrica csak bő 400 Ft havonta. Igen, ha januárban veszem meg. És ha novemberben költözök egy másik megyébe? Akkor már 2500 Ft/hónap a megyei matrica.
Kérdés: Miért nem lehet a megvásárlástól számítva 12 hónapig használni? Költségtöbbletet sem okozna, hiszen nem kellene a 13. hónapot ajándékba adni hozzá.
Mert csak!
Mert aki kitalálta, az évtizedek óta ül a stabil hivatalnoki székében és azt hiszi, hogy mások is úgy élnek.
Érdekes, a havi tömegközlekedési bérleteknél rájöttek arra, jobb, ha a megvásárlás időpontját szétterítik a hónap akármelyik napjára. És attól kezdve érvényes 1 hónapig.
Persze, egy gazdálkodó egységnek az a jó, ha az éves bevételét előre, egyben megkapja. Csakhogy ők EMBEREKNEK szolgáltatnak. Vagy csak én hiszem azt?

teleorman 2015.01.02. 11:01:34

Az már igaz, hogy a szöveget (jelölt megyei stb.)én sem értettem, pedig nem vagyok teljesen analfabéta. Szoktam olvasni, és általában értem is, magyarul meg főleg.

Az egészben a legfélelmetesebb az a könnyedség, ahogyan egy fél/negyed/nyolcad stadion áráért három nap alatt szétcsesznek egy 15 éve jól működő rendszert, mérhetetlenül ostoba demagógiával nyakonöntve. A következő kiterjesztésnél (fizetős egyszámjegyű + páros kétszámjegyű utak, például)meg lesz majd járási matrica, örüljön csak a nép.

István Tamasi 2015.01.02. 11:06:17

A megyi matrica évi 5ezerért jó.
DE!
Irdatlan fidesznyik baromság/lehúzás az elkerülő utak fizetőssé tétele.

radnaughty 2015.01.02. 11:08:14

@Allítólag: így van, üllő és vecsés lakóinak a tüdejébe ezentúl én is tolom a co2-t és a kátrányt, mert rákényszerítettek.

Allítólag 2015.01.02. 11:08:45

@fda: Nyugodtan utánaszámolhatsz.Az M0 kb. 30km-rel hoszabb, egyes esetekben mégtöbbel. Biztos megéri? Főleg, ha fizetek is érte? Kecskemét elkerülő a 44-es út és az 5-ös között 11km-rel hoszabb. Egyébként amit mondasz nem teljesen igaz, 7l - 9l az arány, mivel az M0-n nem 90-nel mész.

wantaan 2015.01.02. 11:11:38

@Gábor Gévai: Ó ennél a böszme népnél nagyon könnyű a dolgom!
Ezeknek pl ha lefesteném nemzetiszínűre a marha szart meg még azt mondanám , hogy Orbán is ezt javasolja reggelire chips helyett szerintem egymást ölve rohannának fölfalmi a mai magyar marhaszar termést!
Azért ne feledd ez a nép volt amely hajdanán gyűjtést szervezett volna Isaurának és pl szavazott a 300 ft-ról is.
Te ezeknek annyira sikerült átmosni az agyukat hogy már nincs is nekik.

wantaan 2015.01.02. 11:18:22

@Ssipak: Nem értesz Te semmit szerintem!
Milyen magyar vagy Te?
Különben is csak a magyar emberek járnak jól az intézkedéssel! Senki más.

Egyrészt fizethet!!! ....ami ugye azt jelenti, hogy van pénze sőt még van négy kereke azaz autója.

Másrészt ha jól kielemezzük s nem csak úgy futtában mondunk véleményt akkor napnál is világosabb hogy fél áron megússza ezt a magyar ember .... mert csak kifelé kell pl megvenni a reptérre s visszafelé már is ingyenes vagy fordítva hogy befelé megvesszük akkor kifelé ingyenes. Úgy hogy nem véletlen , hogy magyar ember a világesze!!
Köszönjük Viktor ,hogy ezzel is a hazád/házad/stadionod s mindannyiunkat véded.
....mert innen már a gazimperiliberális Usa is százszor meggondolja hogy műveleti területté nyilvánítsa szeretett hazánk annyi szabadságharcos vérrel áztatott s az Isten által is megáldott paradicsomi földjét!
Hajrá Magyarország! Hajrá útdíj! Hajrá magyarok!

Nem hogy hálás lennél , hogy Te féláron megúszod az egészet. Én mondom neked FÉLÁRON megúszod, s Te még höbörögsz?!

tygger 2015.01.02. 11:20:41

@fda: ne szórakozzunk már, tökéletesen életszerűtlen példa, hogy napi 5 perc spórolásért eddig éves matricát vett az, aki egy esetleg két megyén keresztül járt dolgozni. erre vannak a remek országutak.

az kevésbé életszerűtlen példa, hogy eddig ugyan nem vette meg az évest, mert semmi értelme nem volt, de most vesz két megyeit, és a 10 ropi már kompenzálhatja a napi 5 perccel rövidebb menetidőt.

de az egész akkor is buziság, mert ha messzebbre megy, vehet megint 10 naposat, így két megyében (ha mondjuk ugyanarra megy, csak messzebbre) duplán fog útdíjat fizetni.

ez ám a jól járás! szóval gondold ezt át még párszor

fda 2015.01.02. 11:23:37

"Egyébként amit mondasz nem teljesen igaz, 7l - 9l az arány, mivel az M0-n nem 90-nel mész."

Én két tipikus számot mondtam. Ha pontosítani akarsz, akkor írd ide az autód típusát, a guminyomást, a csomagtartóban tartott szerszámok tömegét és az utasaid testsúlyát, és minden egyéb befolyásoló paramétert, hiszen pl. ezek is befolyásolják a fogyasztást. Ezek után pontosítgasd, hogy egy autó (konrétan a tied) mennnyit fogyaszt bizonyos helyzetekben bizonyos útszakaszokon.

"mivel az M0-n nem 90-nel mész."
Arról meg fogalmad sincs hogy én hol mennyivel "megyek", de egyetlen számban nehéz is lenne ezt így leírni, hiszen pl. az M0 is nagyon változatos út, ennek megfelelően mindenféle sebességkorlátok is vannak rajta, és a terhelési is nagyban változik a szakaszoktól és az időtől függően.

Precízkedős számítás helyett senki hozzáértő nem vitatja, hogy egy pl. 100-as tempójú elkerülőn gurulni sokkal kevesebbe kerül, mint mellette a kis utakon, falukon keresztül fékezgetni, gyorsítgatni, előzgetni, lámpáknál megállni. Ilyen körülmények között simán beeshet mondjuk 6 literre a fogyasztás egy olyan autón, amivel városban 9-10-et is meg lehet etetni és akkor még nem beszéltünk például a fékbetétek áráról.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2015.01.02. 11:26:21

Háát, én végeztem egy kis számolgatást a magam szemszögéből, de valahogy nem találtam az új rendszer nagyszerűségét...
jacint.blog.hu/2015/01/02/szubjektiv_morfondirozas_az_uj_autopalya-dij_rendszerrol

tygger 2015.01.02. 11:35:40

tökéletesen balfasz az egész rendszer, és mivel valaki jobban jár, valaki rosszabbul, sanszos, hogy semmilyen plusz bevételt nem is fog hozni.

hogyan lehetett volna totálisan nyereségessé tenni a bizniszt és február végéig megtölteni a kasszát útdíjbevétellel? nagyon egyszerűen.

"kötelezővé" kellett volna tenni az éves matricát, amit február végéig (csak magyar rendszámra) 9999 forintért, két megyei áráért lehetett volna megvásárolni. aki meg a 10 ropira szívta volna a fogát, márciustól bohóckodhatott volna a megyei matricákkal meg a 10 napossal, ha olyan keveset autózik, esetleg egyáltalán nincs szüksége autópályára. ja, és márciustól persze visszaállt volna az éves matrica 43 ezres ára is.

ez sem lett volna feltétlenül igazságos, de boldogan szaladtam volna mindkét autóra megvenni az akciós éves matricát, gondolom pár százezer társammal egyetemben. totál nyereség, pénzbehajtás, mégis meg lett volna a "kapok valamit" érzés, de nem, el kellett kúrni az egészet. mint mindig.

fifibá55 2015.01.02. 12:01:14

Azért töketlen ez a rendszer, mert csak az autósokra terjed ki. Pedig a gyalogosokra is ki kellene: azokat sokkal könnyebben lehetne ellenőrizni, és a helyszinen beszedni a bírságot. Megyék helyett persze kisebb területi egységeket kellene kihirdetni, amit persze a gyalogos akár útközben tudna mobiljával megfizetni az állami mobil szolgáltató hálózatán az állami mobil fizetős rendszerben, persze kis kényelmi díjért, ha már nem ment be előtte egy állami útdíjfizető irodába, ami hétköznaponként 8-16 óráig lenne nyitva.

wantaan 2015.01.02. 12:01:30

@jacint70: mert rosszul számoltál ... ráadásul maga az érzés ,hogy átbszták a fejed az megfizethetetlen! Vagy nem ...?
No számolj velem:
Szerintem már ép ideje volt ennek a rendszernek, mert ne hogy már pont a nemzet járjon rosszul . .
Egyrészt fizethet!!! ....ami ugye azt jelenti, hogy van pénze sőt még van négy kereke azaz autója.

Másrészt ha jól kielemezzük s nem csak úgy futtában mondunk véleményt akkor napnál is világosabb hogy fél áron megússza ezt a magyar ember .... mert csak kifelé kell pl megvenni a reptérre s visszafelé már is ingyenes vagy fordítva hogy befelé megvesszük akkor kifelé ingyenes. Úgy hogy nem véletlen , hogy magyar ember a világesze!!
Köszönjük Viktor!

No így már egészen más ugye?

Balt 2015.01.02. 12:06:04

Alighanem tévedni teccik - mint általában. :) A Veszprém megyei "matricával" önmagában 1 cm-t sem autózhat a Bürger, mert csak 1 fel VAGY lehajtási lehetőség van a megye autópályáin (lol), tehát ha fel- vagy lehajt, akkor azt csak a szomszédos megyei matricával teheti.

peppemaci 2015.01.02. 12:10:52

@szófogadatlan prókátor: Miután, MI ~ kb 9,5 millióan, PUSZTA KALANDVÁGYBÓL itthon maradtunk, jobb, ha felkészülünk lélekben az elképzelhető legrosszabb verziókra. És ha nem jön be, akkor már az is egyfajta nyereség.
Miután az Észak-Budai rész kimarad az útdíjaztatásból, szerintem nagyon hamar be fog kerülni ebbe a körbe a 11-es út is.
És az autópálya matricák analógiáján a kerékpár utakra majd bringás matrica kell - természetesen előzetes + jó pénzes NKH-s regisztráció alapján...
Mindezen befolyó zsugákból évente akár egy egész stadion is felépülhet, amire meg ugye elmondhatatlanul nagy szüksége nincs hazánknak... ;) :O :P

Balt 2015.01.02. 12:11:48

@Semper Fidelis: Ne írj neki, nicktolvaj troll.

2015.01.02. 12:15:54

Engem ez már nem érint, mert annyira csóró vagyok, hogy egy ótvaros tragacsom sincs, akinek meg még van autója ebben a nagy szegénységben, az fizessen útdíjat és szavazzon továbbra is a köcsög fideszre.
A kőgazdagok pedig köszönik szépen a további szavazatokat és pénzeket az ostoba kretén állampolgároktól.

Balt 2015.01.02. 12:17:23

@roli101: Eleve hülyeség egy 15 éve megszokott és többé-kevésbé jól működő időalapú rendszerbe belehekkelni egy területalapút. Úgy marhaság az egész, ahogy van. Ha tényleg a rezsicsökkentés lett volna a cél (hehe), akkor minimum vissza kellett volna vezetni a 4 naposat, esetleg megfontolni a napi vagy 1 útra szóló díjat reális áron. Tudom, persze ezzel ("vissza")éltek volna az átutazó fuvarozók és a vendégmunkások. De nehogy már miattuk szopjon minden belföldi!

fifibá55 2015.01.02. 12:20:25

@nu pagagyí: Nem hiszem.
Persze az ingyen fuvarozás az SZJA törvény értelmében olyan juttatásnak minősül, ami után közterheket kellene befizetni. Namármost, ezt megteheti az üzemeltető is: minden egyes utasnál felveszi a személyi adatokat, adóazonosító jelet, a helyszínen kinyomtat erről egy nyugtát, utas aláírja, az év végével minde utasnak megküldi az elszámolást, stb. Ezt gondosan és gyakran kell ellenőrizni..
Hogy ez egy kissé lassítja az utazást? Kérem, nem kötelező kimenni, amikor a városban ott vannak a jobbnál jobb, kevesebb betűből álló nevű üzletek!
És nehogy már ezek a buszok is havi ötezerért rongálják a magyar nép verítékével fenntartott úthálózatot; fizessenek minden útra külön útdíjat, és fizessék meg az adminisztrációját is!

Balt 2015.01.02. 12:22:06

@citrix: A rendszám megbuzerálására nem biztatnálak, mert általam sem ismert súlyos következményei lehetnek (vagy ha nem, súgjál), de hogy mezei matricát elvből én sem veszek, az már fix.

Balt 2015.01.02. 12:27:28

@fda: Én csak kb. 2x1 km-t használtam napi szinten az egyik bevezetőt, ami mellett van több alternatív útvonal is, úh. már csak elvből sem veszek megyei matricát, és erre biztatok mindenkit. A többivel egyébként egyetértek.

Balt 2015.01.02. 12:30:03

@pecz: Autóút. (Meglep, hogy pl. a 8-ason kismillió helyen van 100-110 km/h-s "sebességkorlátozás", de nincs autópálya tábla, így nem lesz fizetős. Egyelőre...)

Balt 2015.01.02. 12:31:34

@ostvan2: Jogos. Ez a legnagyobb kockázata.

Balt 2015.01.02. 12:48:47

@tygger: Így van, a dupla fizetés (is) kritikus pontja az egésznek.

Balt 2015.01.02. 12:52:52

Azon röhögök, hogy micsoda pech: az M6-os SzáSzhalombatta-dél :) lehajtóját pont a megyehatárra sikerült építeni. Pedig egy kis bölcs előrelátással két megyei díjat lehetne az erre autózóktól beszedni... :))

wantaan 2015.01.02. 12:54:38

@Balt: Nincs dupla fizetés. Pont fordítva van csak a felét fizeted. .... ha jól kielemezzük s nem csak úgy futtában mondunk véleményt akkor napnál is világosabb hogy fél áron megússza ezt a magyar ember hála viktornak .... mert csak kifelé kell pl megvenni a reptérre s visszafelé már is ingyenes vagy fordítva hogy befelé megvesszük akkor kifelé ingyenes. Úgy hogy nem véletlen , hogy magyar ember a világesze!!

Balt 2015.01.02. 12:55:42

@tygger: Ez szerintem valamilyen uniós közösségi jogba ütközne (más kérdés, hogy így is fog...), de érdemes lenne figyelni a németekre: ők is valahogy a belföldieknek kedvező(bb) útdíjrendszerben spekulálnak.

Kekeckokec 2015.01.02. 12:56:21

Én meg azt nem értem, hogy ha egyszer nem lehet az M0 déli szektorára útdíjat bevezetni, merthogy az EU-s támogatással épült, akkor mégis hogy sikerült az M0 régi szakaszára (a Dunaharaszti lehajtó és az M5 között) útdíjat kivetni? - ezzel párhuzamosan az ugyaninnen induló M0 új szakasza meg ingyenes... Arról nem is beszélve, hogy ezt a 4km-t elnevezték M51-nek (az 51-es út bevezető szakasza) ami bőséges zavart okoz a helyszínt nem ismerőknek le-és felhajtáskor. Ezzel a 4km-rel megszivatták a dunaharaszti és taksonyi lakosokat, meg általában az 51-es úton közlekedőket. Hurrá.

Balt 2015.01.02. 13:04:08

@Kekeckokec: Az még az átkosban (vagy legalábbis az EU csatlakozás... és a pénzforrások hozzáférhetősége előtt) épült.

De ennél jobb poén, hogy az új, Gyál felé tartó szakasz sem "díjmentes" abban az értelemben, hogy "zsákutca", csak fizetős szakaszon tudsz lehajtani róla. (Remélem, ehhez - ill. az egészhez - lesz a zEU-nak 1-2 szava...)

Balt 2015.01.02. 13:07:04

@Balt: Ugyanígy van Maglód felől és az M3-asnál is az M0-án. Közröhej.

Remélem, a zEU végre nemcsak olyan mondvacsinált hülyeségekkel fog foglalkozni, mint eddig. (Pl. a magyar bálnavadász flotta üzemanyagának gázolajtartalmával:
www.jogiforum.hu/hirek/32890 )

Balt 2015.01.02. 13:07:43

@Balt: kéntartalmával, pardon!

prolee 2015.01.02. 13:32:21

@Ssipak: Nem álltál elöl a sorban, amikor a humorérzéket osztogatták. :(

tygger 2015.01.02. 13:50:40

@Balt: szerintem azt nem tiltja az uniós jog, hogy hazai rendszámra lehessen akciót vagy bármilyen jogtechnikai megoldást hirdetni. csak azt tiltja, hogy mondjuk csak külföldiekre vessenek ki például autópályadíjat. ezt oldják meg úgy a németek, hogy nekik is kell majd éves matricát venniük, de pontosan ekkora összeggel csökkentik a gépjárműadót.

de ez igazából részletkérdés, mert a lényeg az, ha csak kicsit gondolkodtak volna, biztos ki lehetett volna találni olyan tarifatáblát, ami elhiteti az autóssal, hogy jól jár, miközben nő az útdíjbevétel. de ez nem is volt cél, így tanulmányok nélkül majd csak néznek, ha esetleg még csökken is...

KUHULIN 2015.01.02. 13:53:56

@peppemaci: Igaz. Nehogymár a köcsög bringások ne fizessenek!

Balt 2015.01.02. 14:02:56

@tygger: A német megoldásba nemigen lehet belekötni. Ebbe bele lehet... Várom!

prolee 2015.01.02. 14:18:13

@Diorella Queen: Már nekem sincs autóm. Akkor felháborodtam, amikor kitalálták a parkolóórákat.
Micsodaaaaa? Hogy én azért fizessek, hogy leparkoltam? Hiszen ha ezért fizetni kell (a súlyadó mellett még), akkor ezek bármikor, bármilyen autóhoz köthető jogcímen megsarcolhatnak engem. Gondoltam. El is adtam a picsába a kis Corsát és azóta gyaloglás/taxi/BKV/MÁV kombóval oldom meg a közlekedést. BKV bérletet nem veszek, csak 10-es gyűjtőt, két ilyen egy évig kitart, mert általában bliccelek, hiszen csak kétévenként egyszer kap el az ellenőr, akkor viszont elegánsan helyben fizetek, mint a katonatiszt, így az adataim nem kerülnek a tetves kurva csaló BKV rendszerébe.

Szerintem az bolond, aki ma autót tart. (Kivéve, ha azzal keresi a kenyerét, de akkor meg költségként kell elszámolni az állami sarcot.)

Az autó egy tőgy, amin keresztül a totális állam feji a polgárait.

egyfejű 2015.01.02. 14:27:55

Kicsiny családommal azon aggódunk, ki kell-e cserélni a lakcímkártyánkat? Mert a hivatalos térképen 28-Szászhalombatta Dél. szerepel ( www.utdij.hu/e-matrica/terkepek/pest-megye/) , de a várost Százhalombattának hívj(t)ák eddig.

KullWahad 2015.01.02. 14:32:56

Semmi cicó: a fizetősre való felhajtás előtt az első rendszámra kis molinó: "nem tudunk annyit dolgozni (alternatív szöveg: adózni)", a hátsóra pedig: "amint mennyit loptok".
Esetleg rendszámos rövidítés alakjában: NTD/A -MAL + valamilyen szám...

yxcvbnma 2015.01.02. 14:37:29

@egyfejű:

Nem is rossz ötlet a városátnevezésdi.

Mennyi lóvé folyna be a költségvetésbe ehhez kapcsolódóan.
Ugyan ilyenkor a polgárnak ingyenes a lakcímkártya cseréje, de minden más irat fizetős (pl forgalmi 6k) :-) Plusz ugye a cégeknek is székhelyváltozást jelent, vagyis tonna illetéket jelent :-)

Arcade Macho 2015.01.02. 17:00:20

@fda: "Egyébként a sok spórolós majd hátha utána számol, hogy 6 literes fogyasztással nyolcvannal-százzal gurulni az M0-n sokkal olcsóbb, mint 9 literrel dugóban kuplungozni, fékezgetni, kereszteződéseken átmenni és idegeskedni. "

nem a 80 - 100 km/h a legidealisabb a legkisebb fogyasztas eleresere, hanem a 60-70 km/h
raadasul autopalyan nehanyszor masszivan meg kell nyomni a gazpedalt kulonben ledaraljak az embert lasd: vodkasuveget a bombi anyosulesen tarto milliomosnok esete

a dugoban acsorgassal kapcsolatban igazad van
csak pl. szamomra az M3-Osztyapenko az 30 perc, es alig kell kuplungozni, szinte atsuhanok... igaz amikor viszont a sok kis k.cs.g felhizlalja a dugot akkor fel ora amig el lehet jutni az M3 belso vegeig

2015.01.02. 17:11:00

STADIONADÓÓÓÓÓÓÓÓT! Ki a fasz megy Felcsútra meccset nézni?

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.02. 17:39:15

Mondjuk a magyarból 3-as érettségi neked is legfeljebb vágyálmod lehetett, te kis ii. smit plagi.

Elég röhejes, hogy te ezzel a helyesírással bármi ilyesmit emlegetni mersz.

bigfater · http://bigfater.blog.hu 2015.01.02. 17:48:29

@Balt: Veszprémi választások után majd lesz.

2015.01.02. 19:39:14

Kibaszott járda adó és zebrahasználati díj mikor lesz már???!
Én mint gyalogos így hogy legyek boldog 2015-ben hogy nem vehetek matricát ???

2015.01.02. 19:48:15

Nem is értem, hogy a hidakat miért hagyták ki !!?
Nem kéne mindenkinek, aki át akar menni Pestről Budára és vissza, keményen fizetnie ?

wantaan 2015.01.02. 21:25:02

@Diorella Queen: Lesz Kedves D! S vehet matricát Én megígérem. Már dolgozik a kormány rajta, hogy ilyen kezdeményezések is sikerre legyenek víve. Sőt meg fog lepődni s kellemes meglepetés lesz már akkor is fizethet majd pl súlyadót ha nincs is autója. ... de pszt ez csak tervezet.

2015.01.03. 02:13:02

@roli101: Nem, a kétharmad a hiteltelen és balfasz ellenzéki pártok miatt lett, akikre az emberek többsége nem akart szavazni, mert csak kicsit kevésbé szarok a fidesznél.
Persze a fidesz azóta még 100-szor rohadékabb lett, mint akkor volt.
Ezért akarjuk az összes politikust lecserélni, nem akarunk állandóan kurvaszarokra és még szarabbakra szavazni.

wantaan 2015.01.03. 05:59:02

@ébrenjáró: tehát a fideszt akarod továbbra is.

varnaizs 2015.01.04. 17:01:18

INTELLIGENSEBBEN NEM LEHET????

qtyasorsu 2015.01.07. 10:09:19

Namármostcsak azt mondja meg nekem valaki mennyivel lesz drágább vagy esetleg olcsóbb Bp.-ről lejárni Felcsútra labdarúgó mérkőzésre? Köszönöm!
süti beállítások módosítása