Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (1) előválasztás (1) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (10) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (81) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (14) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (5) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2015.01.10.

Megjött Viktor és lecsökkenti az útdíjat

Hakapeszi Miki

Két hétre eltűnt a Főnök. Hiányzott, na. Mert ne szépítsük, nélküle káosz volt. Még egy olyan, normális esetben piszlicsáré és triviális ügyben is, mint egy útdíjkiterjesztés. De most itt van és megmondta a tutit.

Tudjuk, hogy indult: szólt a Miska, kell a della. Pár nap alatt összebaszták az egészet, aztán valamikor december közepén kitúrta egy újság, hogy mi várható: a bevezetők és elkerülők fizetőssé tétele ki tudja milyen elv alapján szelektálva, plusz szépségtapaszként, amivel le lehet tolni a szart az akadékoskodók torkán, megyei matricák. Lehet, maguktól be se jelentik karácsonyig, de nem is ez a lényeg. Hanem az, hogy a változás életbe lépése előtt másfél nappal tolták fel,hogy mi fizetős és mi nem, de a nagy kapkodásban nyitva maradt egy csomó kérdés, ráadásul el se bírták kezdeni normálisan árulni az új típusú megyei matricákat. 

Katasztrófa az egész úgy ahogy van, a Fidesz-kormányzás önéletrajza: így működünk mi. Az indulás óta eltelt 9 nap alatt sem sikerült tisztázni, hogy miért pont az került be a rendszerbe, ami, de már jött a szokásos duma, hogy ami nem jó, azt majd megváltoztatjuk - például a reptéri 300 méteres fizetős szakasz kikerülhet. De volt egy nagyon fontos kérdés, amire értelmes magyarázatot senki sem tudott eddig adni: hogyan kell értelmezni a megyehatárokon áthaladást, a térképeken sárgával jelölt szakaszokat.

Józan paraszti ésszel egyértelműnek tűnt, hogy az az értelmezés, amely szerint mindkét megye matricája kell, nevetséges. Mert ha így van, akkor az eleve röhejes 4 kilométeres Veszprém megyei szakaszon kell a somogyi is, aki például letér a 90-es kőnél például a Balaton északi partjára, vehet somogyi matricát is a nélkül, hogy érintené a megyét. Aztán kitalálták, hogy talán mégse. De ugyanez visszafelé: aki Somogy irányából tér le ugyanott, 300 méterrel a megyehatár után teszi ezt. Emiatt úgy volt, kell akár két plusz megyét vennie, de egyet biztos. Kabaré.

Az elmúlt 9 napban minden félkegyelmű középcsicska megszólaló azt erősítette meg, hogy bizony a megyehatárokon átívelő szakaszokra kell mindkét megye matricája. Mert csak. Mert így biztos senki nem cseszhet le, hogy kiengedtük a szellemet a palackból. Mert senki se tudta, hogy kit lehetne erről megkérdezni. Inkább keménykedjünk, nem lehet veszélyben az állásunk.Így volt biztos. Aztán tegnap reggel Viktor befejezte a hereverét, berongyolt a rádióba és beleröffentette az éterbe:

Ha valaki a szomszéd megye első lehajtóján lejön az útról, valóban értelmetlen két matricát vennie.

Most akkor mi van? Ki itt a mérvadó? Hány matricát vegyek? Induljak ki abból, hogy ami Viktor szerint értelmetlen, az meg is változik, vagy csak jópofáskodott itt az ember? Ha megbüntetnek, hivatkozhatok arra, hogy a nagyfőnök szerint is értelmetlen? Vagy vegyem meg mindkettőt, aztán ha a népmentő vezér visszavonatja a hülyeséget, kérjem vissza a különbséget, szívassam magam egy újabb procedúrával? Mi a földigcsüngő lófaszért nem lehetett ezt előzőleg átgondolni?

Ezt is mondta:

Amit most hallunk, az a próbaüzem gépházzaja. Ez egy hónapig tart. Bíztatok is mindenkit, hogy most tiltakozzon, most mondja el, mi a gondja. Január harmadik hetében lezárul a próbaüzem, a kormány ezután átnézi, min kell javítani.

Kisember, kilenc napja mindenki mondja például, hogy a pofátlanság netovábbja olyanért büntetni, ami az állam sara. Konkrétan aki a fejetlenségben nem tudja, hogy hány megyére vegyen matricát, ráadásul kevés helyen lehet, online meg gyakran nem működik, az ha utólag intézi, lehúzzák megyénként 1470 forintra szolgáltatási díj címen. Erről is messziről világít, hogy vérlázító. De most azon makkozzak, hogy vajon Viktor is annak találja-e? Találjam ki, hogy jövő héten még fehérebb lovon érkezik-e a rádióba, hogy a netadó lefújása után most az útdíjrendszer nyilvánvaló hülyeségeinek lenyisszantásával állítsa be magát népmentő hősnek? Szánalmas.

Tanulság? Végül is semmi új. Kapkodnak, elkúrnak, aztán pökhendin, arrogánsan ragaszkodnak a szarhoz, de van egy ember, aki ha politikai érdeke úgy kívánja, a megfelelő pillanatban az emberek megmentőjeként feltűnve közbelép és elviteti a balhét a kispályásokkal. Ennyit tud kormányzás címén felmutatni a Fidesz 2015 elején.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

233 komment · 5 trackback

Címkék: útdíj Orbán Viktor

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr397057675

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mi a bajom az új autópályadíjrendszerrel? 2015.01.11. 10:27:50

Mindjárt elmondom, de előljáróban az alapok: Az új autópályadíjrendszer alapjai Az új autópályadíjrendszer két pillérből áll: Mostantól minden szakasz fizetős (kivéve az M0 azon szakaszait, ahol ezt az EU támogatási szerződések kizárják, illetve a...

Trackback: Nem kell útdíj, fizessenek az állami vezetők az autóhasználatért! 2015.01.11. 00:01:18

Tegnapi rádióinterjújában Orbán Viktor arra kért mindenkit, most tiltakozzunk az elkerülő utak fizetőssé tétele ellen, most szóljunk. Akkor most szóltam: az útdíjakban január elsejével bevezetett változtatások hazugságokkal, anomáliákkal és rendszerhib...

Trackback: Zaj a gépházban 2015.01.10. 13:40:18

-Mennyi?-Húszmilliárd!-Mi húszmilliárd?-Mi mennyi?-Hülye! Ez már szakállas vicc! A reklamálás mennyi?-Az elhanyagolható! A szénhordók le akarnak állni, a folyosó lámpákat is leverte valaki, a matrózok naponta tüntetnek, de semmi komoly.-Akkor mi ez a z...

Trackback: Csak így tovább, fiúk! Csókpuszi: Lenin elvtárs 2015.01.10. 12:24:07

Nyugatról hergelik, módszerük a hazudozás, céljuk az erőszakkal történő kormányra jutás. A magyar baloldal ugyanabból a kottából játszik, mint a leninista bolsevikok 1917-ben, amikor német titkosszolgálati segítséggel először az orosz cárt, majd a legi...

Trackback: Tudtad, hogy Goodfriend egy frissen kirobbantott polgárháborúból érkezett Budapestre? 2015.01.10. 12:21:42

Korábbi állomáshelye Szíria volt, ahol akár személyesen is részt vehetett a százezrek halálát követelő "Arab tavasz" nevű vérengzés kiprovokálásában. Mi is megtehetnénk, amit a nálunk józanabb török, német, orosz, bolíviai, ecuadori, bahreini, venezuel...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fehérfarkas 2015.01.11. 01:18:33

@igazi hős:

Hogy ki melyikkel jár jobban az attól függ, hogy egy évben hány megyét érint az autókázása. Mert egy megyematrica csakis egy megyére vonatkozik (Orbán szövege sem arról szól, hogy 2 vagy több megyét lehet vele használni, hanem csupán az ún. sárga szakaszokre, a megyehatároknál levő első fel/lehajtók közti szakaszokra). Ha más megyébe is akar menni olyan úton, amely fizetős szakaszt érint, akkor annak a megyének a matricáját is meg kell vennie - vagy országos matricát kell vennie (10 nap, 1 hónap, 1 év, attól függ mennyit közlekedik 1 évben azokban a megyékben).

A szivatás az, hogy a nagyobb városok elkerülő- és bevezető útjiból is több szakaszt fizetőssé tettek az idei évtől. Így sok nagyvárosinak a városszéli hipermarketek eléréséhez már útdíjat kell fizetnie. Erre mondják azt, hogy *****.

kvadrillio 2015.01.11. 01:23:02

a magas fruktóz tartalmú kukorica szirup gyakorta tartalmaz higanyt, ami pedig egy mérgező nehézfém. A higany élettanilag nagyon veszélyes és súlyos szövődményeket okozhat – különösen, ha valaki nap mint nap ki van téve a higany hatásainak a napi táplálékbevitel útján és más forrásokból származóan (CFL izzók, amalgám tömések).

ÉS FŐLEG, HA HIGANY-ALLERGIÁS IS VALAKI !

NU, SZINTE MINDEN ÜDÍTŐBEN LECSERÉLTÉK A CUKROT ERRE A NYUGATRÓL IMPORTÁLT EMBEREKET MEGÖLŐ FASZRA ! EZÉRT NŐTT 10 SZERESÉRE AZ ÉTELALLERGIÁSOK SZÁMA IS MAGYARORSZÁGON ÉS MÁSHOL !
MI MEG BEZÁRTUNK A 12 CUKORGYÁRUNKBÓL 11-ET ÉS MEGSZÜNTETTÜK A RÉGI, JÓ CUKORRÉPATERMESZTÉST !
BASSZA MEG A KORMÁNY A KUKORICA-SZARÁT !!!

kvadrillio 2015.01.11. 01:24:51

A glükóz-fruktóz szirup csökkenti a tanulási képességet és a memóriának sem tesz jót

"a magas fruktóz tartalmú kukorica szirup gyakorta tartalmaz higanyt, ami pedig egy mérgező nehézfém. A higany élettanilag nagyon veszélyes és súlyos szövődményeket okozhat – különösen, ha valaki nap mint nap ki van téve a higany hatásainak a napi táplálékbevitel útján és más forrásokból származóan (CFL izzók, amalgám tömések)." AKI PEDIG SOK COCA-COLÁT ISZIK AZ MEGHAL A HIGANYMÉRGEZÉSBEN !!!!! PLÁNE, HA HIGANY-ALLERGIÁS !!!!!
Szerző Neo - 2012, május 27 Egészséges élet, Gyógyszeripari önkényuralom

A magas fruktóz tartalmú kukoricaszirup, más néven glükóz-fruktóz szirup egy szerte a világon mindenütt jelenlévő összetevő. A feldolgozott élelmiszerek és cukros italok adaléka. Jól ismert tény egészségügyi körökben, hogy a metabolikus betegségek és a rák kialakulásával hozható kapcsolatba. A tudósok más megdöbbentő eredményre is jutottak. A sokszor genetikailag módosított kukoricából származó szirup, fogyasztói körében károsíthatja az agy funkcióit.

Hivatalos vélemény szerint a glükóz-fruktóz szirup elbutuláshoz vezethet. A Journal of Physiology folyóiratban megjelent tanulmány az első amely bebizonyítja, hogy a magas fruktóz tartalmú kukorica szirupban gazdag étrend akadályozza az agy müködését, különösen a memória és a tanulás területén.

“Eredményeink azt mutatják, hogy ételeink befolyásolják azt, hogy hogyan gondolkozunk”- mondta Fernando Gomez-Pinilla, a David Geffen Orvostudományi Egyetem professzora.

A megállapítások nem meglepőek, tekintve, hogy már korábban az is nyilvánosságra került, hogy a magas fruktóz tartalmú kukorica szirup gyakorta tartalmaz higanyt, ami pedig egy mérgező nehézfém. A higany élettanilag nagyon veszélyes és súlyos szövődményeket okozhat – különösen, ha valaki nap mint nap ki van téve a higany hatásainak a napi táplálékbevitel útján és más forrásokból származóan (CFL izzók, amalgám tömések).

A glükóz-fruktóz szirup agyra gyakorolt negatív hatásai ellenére a tudósok azt is megállapították, hogy vannak természetes megoldások, amelyek segítenek minimalizálni, vagy semlegesiteni a károkat. Az omega 3 zsirsavval táplált patkányok agya nem károsodott a szirup hatása ellenére és az omega-3 hasznosnak bizonyult az agysejtek jeltovábbításában. Ennek eredményeként a memória és a teljes szellemi képesség javult.

A kutatók folyamatosan arra jönnek rá, hogy a magas fruktóz tartalmú szirup erősen mérgező az emberi szervezet számára és teljesen alkalmatlan emberi fogyasztásra. Egyszerűen nincs ok arra, amiért ennek az összetevőnek egyáltalán léteznie kellene az élelmiszerekben, hacsak nem az, hogy a cégek pénzt takarítsanak meg az élelmiszerek előállitása során.

Források:

newsroom.ucla.edu/portal/ucla/this-is-your-brain-on-sugar-ucla-233992.aspx

..NEKEM CSAK HOL A SZÁM SZÉLE, HOL A NYELVEM, HOL AZ AGYI EREIM DASGADTAK FEL ÉTEL-ALLERGIÁSAN...MEG A PIPÁTÓL !!!

kvadrillio 2015.01.11. 01:26:39

ma kiöntöttem 2 lityi mirindát mert abban is kicserélték a cukrot erre a szarra !

fehérfarkas 2015.01.11. 01:32:08

@csentecsa: "Az éves autópályamatrica ára pedig szociajid alatt nőtt 24 ezerről 37 ezerre."

Csakhogy közben 719km-rel növekedett az autópályák hossza (= több épült 8 év alatt, mint előtte 40 év alatt), és az M7 meg M5 is elérte az országhatárt, valamint következő nagyvárosok illetve megyeszékhelyek is bekapcsolódtak az autópályahálózatba: Szeged, Pécs, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza, Nagykanizsa, Dunaújváros, Szekszárd, és ugyan nem autópálya, hanem 2x2 sávos osztottpályás gyorsforgalmi út Székesfehérvár és Veszprém közé (8-as út). Ezek a városok az "elmúlt8évben" lettek autópályával összekötve.
Valamint megszűnt az M5 horribilis pályadíja (egy út 2001-ben már 6000 Ft volt Bp-Kiskunfélegyháza között, hogy onnan tovább a 2x1 sávos régi 5-ös úton zötykölődjön tovább az ember Szegedre)
Folytatódott az M0 építése, amely a főváros pesti oldalát teljesen elkerüli (a budai északi oldal hiányzik).
Ezek mellett épült még 2 Duna-híd: az M0 ézaki hídja (Megyeri híd) és Dunaújvárosnál a Pentele híd.

Peter100 2015.01.11. 01:35:35

A legnagyobb baj az, hogy nincs lé, és már nem tudják miből szedjenek be.. Amit el lehetett lopni azt már ellopták (nem csak a fidesz). Most olyan adókat kell kitalálni, ami valahogy ráhúzható az emberekre, és még talán igazságosnak is érzik. Mivel ~45 fajta adó és ~20 féle hozzájárulás, 180 fajta illeték van, bírságol már boldog-boldogtalan 'hugyé-szaré nem keveset, nehéz már újabb olyat kitalálni, ami ne okozzon felháborodást.
Amit nem vesztek észre, az az, hogy már nagyon a zsebünkben turkálnak. Persze, nem számít 100-500, 1000, 5000 Ft, de számolj utána egy hónapban mennyi ilyen "semmiséget" fizetsz. Az autósok lehúzása sosem fog véget érni. Szerintem számoltak egy X összeggel, ami az autósoktól bejön, de mivel úgy néz ki, hogy tartósan 250 Ft körül fog(lesz) maradni az üzemanyag ára, muszáj a hiányt valamivel pótolni. Ez lett a megyei matrica. Ha netán visszavonnák, lesz helyette más. Kár küzdeni. Továbbgondolva - ami a legszomorúbb, hogy az én időmben akárki kerül kormányra, az adót nem fog megszüntetni, csak újabbat bevezetni. Autós fizess ! Megúszni úgysem tudod, van rajtunk rendszám.. így könnyű ám büntetni, és pénzt keresni. Gyilkosrabló indián testvérünk elfogása nehézkes, pénz sincs benne, ha el is kapnánk fizethetnénk a kosztját. Szóval vegyétek a matricát, ezzel is gyarapítjátok hazánkat (ha még így lenne, de biztos nem erre fog elfogyni.)

fehérfarkas 2015.01.11. 01:43:23

@zorki: "A megyei matricát azért találták ki, hogy az emberek használják az autópályát, ott ahol most nem használják.
Itt az M3 példája, amelyik Nyíregyháza-Kelettől gyakorlatilag üres, pedig már átadták Vásárosnaményig. Nyilván az a cél, hogy használják.
Naményból a 41-es úton Nyír1háza 10 km-el közelebb van mint az M3-on, nem kell érte fizetni és nagyjából elkerüli a falvakat. Ezzel az ötezres csalival se sok mindenkit fognak felterelni az autópályára.
Mátészalkáról Nyíregyháza 49-M3 illetve 49-41 egyenlő távolság, de 49-41-esen két faluval több, ott talán megéri.
Ez pont az az eset, mikor egy túlzó beruházásba utólag próbálnak életet lehelni, de mivel ez nem hozna elég pénzt, bevonják az elkerülőket, ami szakmailag hülyeség."

Az M3-ast (meg az M30 és M35) az országhatárig kellene kiépíteni, ahogy az eredeti terv szerint volt, hogy összekösse a szomszédos országokkal. 2010 után az autópályaépítés leállt (na jó, kb 75 km épült 4 év alatt, míg a szociknál 8 év alatt 719 km, ami több mint előtte 4 évtized alatt)

Az ország településszerkezete olyan, hogy a vidéki nagyvárosaink egyben megyeszékhelyek is, és néhány kivételével az országhatártól messzebb vannak. Így a megyeszékhely és az országhatár között csupán kisvárosok és falvak vannak. A fő forgalom pedig nagyvárosok, meg a főváros között - valamint Ausztria felé, és nyáron Horvátország felé történik.
Nyíregyháza-Vásárosnamány önmagában nem indokol autópályát. Ami miatt szükség van rá, mert a főváros-Ukrajna szakasz része, illetve az Ausztria(Németo, Franciao)-Ukrajna(Oroszo) nemzetközi útvonal része. Csakhogy jelenleg Vásárosnamény nyugati határánál véget ér az autópálya.
(az ukrán válság senkit ne zavarjon meg, ugyanis egy autópályát hosszú távra építenek, és évek múlva már vége ennek a háborúnak)

De persze az M6-ost is tovább kellene építeni az országhatárig.

csentecsa 2015.01.11. 01:46:31

@P.Freddy: Anyád a görény te Goodfriend csicska..Hát mekkora lopások voltak az autópálya építéseknél te szerencsétlen hülye? A világon nem épült olyan kurva drágán autópálya mint alattuk, és az éves díjat is emelték évente 1600 ft-tal.
Arról meg láthatóan nem hallottál hogy a ballib kormányok 8 éve alatt 30 százalékponttal nőtt a GDP arányos államadósság.
Felvettek 9 mrd euró IMF hitelt is, amit az utolsó fillérig az utánuk jövő kormány fizetett vissza.
De megkaptátok a jussotokat. El lettetek hajtva a picsába az egyharmados zónába. Aztán tavaly is háromszor lettetek pofánverve te mocsok..

fehérfarkas 2015.01.11. 01:48:04

@f@sk4l4p:
De ugye Szegedet saját autóddal soha egyszer sem hagytad el? Vagy ha mégis, akkor az ország más részeibe ugye mindig az autópályákat messzire elkerülve közlekedtél a kis falvakon keresztül menve, azok levegőjét szennyezve, ugye?

A te problémádra a normális, civilizált megoldás az lenne, hogy a Szeged melletti autópályaszak, amely egyben városi elkerülőként is funkcionál ugyanolyan ingyenes legyen mint a Székesfehérvárt elkerülő M7 szakasza. Ehelyett most a fehérvári pályaszakasz is fizetős lett.
Emiatt örülhetsz, hiszen a káröröm a legnagyobb öröm.
(persze a másik megoldással sokkal jobban jártál volna - de hát gondolkodni luxus, másokat az irigység miatt gyűlölni annál jobb, ez az igazi fideszes mentalitás)

csentecsa 2015.01.11. 01:55:05

@fehérfarkas: Ennyi erővel Orbánék alatt is felemelhették volna a BKV árait a 4-es metró építésére hivatkozva, mégsem tették.
Azt se felejtsük el hogy a Posta bank eladásából származó pénzek kellettek az autópálya szegedig tartó szakaszának megvételéhez..

csentecsa 2015.01.11. 01:58:13

@fehérfarkas: "De ugye Szegedet saját autóddal soha egyszer sem hagytad el? Vagy ha mégis, akkor az ország más részeibe ugye mindig az autópályákat messzire elkerülve közlekedtél a kis falvakon keresztül menve, azok levegőjét szennyezve, ugye? "
Ugyanezt a kérdést feltehetném egy a mostani megye matricás rendszert szídó gyálinak is..

fehérfarkas 2015.01.11. 02:01:30

@csak egy néző: "Szerintem ezzel a megyei matricával ez az idióta kormány, akár még támogatókat is szerezhetett volna, mert tényleg sok autósnak könnyítették volna az életét, ha nem veszik bele az M0 és a bevezető és a vidéki elkerülő szakaszokat."

A megyei matrica bevezetése nem lett volna rossz, ha az egész országra évrényes időtávra szóló mellé (10 napos, havi, éves) tesznek be szakasz matricát, hogy aki csak azt a szakaszt nagyon gyakran használja, annak ne kelljen országosat vennie emiatt. Ha meg néha az ország másik részebe is el kell mennie, akkor meg ő is megvenné az egész országra érvényes időtávra szólót (pl. 10 naposat a rokon meglátogatásához, vagy 1 hónaposat a balatoni nyaraláshoz).
És a kettő így tökéletesen kiegészítené egymást.

Csakhogy a nagyvárosi elkerülő és bevezető utak egy részét is fizetőssé tették, ami szó szerint kib@xás.
Az elkerülő és bevezető utakat nem díjfizetésre találták ki, hanem
1. a városok belső forgalmának tehermentesítésére, a városi szmog- és zajszennyezés csökkentésére
2. a országos (nemzetközi) úthálózatokat ne lassítsa az, hogy a városokon kerülsztül kell menni, vagyis a városok belső forgalma ne lassítsa az egyik városból a másikba való eljutást

Persze, majd kíváncsi leszek mikor jelenti be a kormány, hogy "a megyei matricák nagy sikerére való tekintettel az időkorlátos matricákat". Az lesz majd az igazi kicseszés. De ezek még erre is képesek (csak előbb várnak 1-2 évet).

fehérfarkas 2015.01.11. 02:03:29

@csentecsa:

4 napost? Az még a Gyurcsány-kormány idején volt. A te Orbán-kormányod szüntette meg. Most már a 10 napos a legrövidebb idejű.
Mielőtt pártagitpropagálsz, azelőtt nézd meg a tényeket, nehogy véletlenül a szoci kormányok dolgait dícsérd :D :D :D

fehérfarkas 2015.01.11. 02:17:14

@csentecsa:
Az éves 40 ezer az az egész országra érvényes matrica. Az 5 ezer meg a csak egyetlen egy megyére érvényes.
Önmagában még jó is lenne, ha alternatívaként vezették volna be - csakhogy, egy csomó nagyvárosi elkerülő és bevezető utat is fizetőssé nyilvánítottak. És innentől kezdve ez már nem alternatíva, hanem kényszer/zsarolás.
A Fidesz a tökéletes példa arra, hogy még egy jó 5letet is tönkre lehet tenni.

Sehol a világon nem arra találták ki az elkerülő és bevezető utakat, hogy a központi költségvetés abból gazdagodjon, hanem a városok forgalom-, szmog- és zajcsökkentésére. Hogy ne a városon menjen keresztül az átmenőforgalom. Most viszont a az elkerülőút vagy bevezető út melletti hipermarkethez útdíjat kell fizetni az ott élő városinak is (ami ráadásul nem is a saját városának bevételét gyarapítja, hanem a központi költségvetését).

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.11. 02:25:18

@csentecsa:
Ahogy látom, faszfej, te szopni jársz ide, az előttem szólók már elmondták, hogy miért.

Ja, és a szocik alatt volt 4 napos matrica 1200 Ft-ért, hogy ha csak hétvégére mész el valahova, ne kelljen ennek a háromszorosát kidobnod fölöslegesen.

Talán húzd ki a fejed Orbán Viktor seggéből, faszkalap.

fehérfarkas 2015.01.11. 02:26:54

@no_successful2: "A napokban jártam Pesten, dugónak nyoma nem volt, mintha szellősebb lett volna a forgalom a szokottnál,
lehetett tempósan haladni."

Ez telente így szokott lenni. Ugyanis a nagy dugókat és torlódásokat okozó nagyobb útfelújtások általában április-október között vannak.

ügyfélszolgálatos 2015.01.11. 02:47:00

Az is jó lenne ha a térképeket nem zsírkrétával rajzolták volna egy 320x200 -as felbontású 1000 éves nyomtatóval kinyomtatott szarra... Hülye faszok.

Texaszi Láncfűrészes 2015.01.11. 07:18:38

Azé' nem gyengén primitív érv, hogy aki eddig ingyen használta a bevezetőket meg az elkerülőket annak az fizetett aki matricát vett.

Pl. minden autós fizet teljesítményadót (lánykori nevén súlyadót) meg keményen csengeti az útalap adókat/járulékokat.

Ezek mellétt én pl. kb. 100.000 ft költök évente a futómüvemre, felnire, gumira mer szétveri az út.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=5bCQIquRECA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3yDv-MfzwAS7CsmV5Msm_J6V6ieh 2015.01.11. 07:22:06

Valaki szólhatna már odafönt, hogy lazítsanak egy kicsit és végre ne nyomják a full kretént, mert végleg úgy maradnak. www.youtube.com/watch?v=Ia37w1RtAik

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2015.01.11. 08:32:28

@kvadrillio: lécci ne szemeteld tele minden ide nem illő faszsággal a kommentmezőt. el lehet térni a tárgytól valamennyire, de amit te művelsz, az már bosszantó flow, olvashatatlanná teszi a kommenteket. Ez volt az utolsó figyelmeztetés.

Csillagszemű Juhász 2015.01.11. 09:05:16

@csentecsa: Te nem 50km-ért fizettél, hanem 150*50km-ért. Érted, ahányszor használtad. De már sokan elmondták neked, nem a megye matrica a baj, legyen. De az elkerülőket és a bevezetőket fizetőssé tenni sima lehúzás. A rendszer bevezetése meg tragikomikus

Törvény (törölt) 2015.01.11. 09:21:20

@Arcade Macho:

Nem vagyok fillérbaszó, hanem elveim vannak, de te simán elmentérl szavazni a vizitdíj ellen, fideszdroid!
Miért fáj neked, ha én nem fizetek?
Csak nem azért, mert ki lehet bújni a pénzbehajtással működő kormány intézkedései alól?

Void Bunkoid 2015.01.11. 09:21:50

Az eddigi legaranyosabb a kommentfolyamban az volt, amikor "centecsa" skizoid rohama kiújult (tekintve a "no_successful2" nevű kommentelőt, teljesen ugyanolyan mondatszerkezeteket, központoszást használ, és stílusban is ugyanaz mint centecsa, ergo egy és ugyanaz a bérkommentelő két nickkel) :)))

Törvény (törölt) 2015.01.11. 09:26:25

@f@sk4l4p:

Külön tetszett az a tahó aki "én nem fizetek a maffiakormánynak" felkiáltással hányt ide.

Ide nem szoktam hányni, de neked a nickedhez méltó hozzászólást sikerült ide pötyögni.
Na ide figyelj te sudri bunkó:
Nem fizetek a maffiakormánynak, csak azért, hogy aztán azt ellopják vagy éppen stadionokba öljék bele azt a sok 5.000 Ft-ot.
Világos sudri bunkó?

Törvény (törölt) 2015.01.11. 09:29:34

@csentecsa: Szerintem meg mindenki döntse el saját maga, hogy megéri vagy nem éri meg. Nem kell itt kampányolni amellett, hogy megéri. Ki az istennek képzeled magad, hogy eldöntöd más nevében, hogy megéri?

Törvény (törölt) 2015.01.11. 09:31:22

@csentecsa: A komcsi szocik alatt nőtt az éves matrica ára, a komcsi narancsbolsik alatt, meg nem csökkent az éves matrica ára.

Texaszi Láncfűrészes 2015.01.11. 09:31:40

Én meg azt a havi két gombóc fagyi árát két gombóc fagyira szeretném költeni, mondjuk amikor a családdal megyünk bevásárolni vasárnap.

Ja! Várjáááááá!!! Vasárnap otthon kell beszélgetni a családdal mise után....

kamasoft50 2015.01.11. 09:32:13

A pénzbehajtókat nem hatja át sem az erkölcs sem az ésszerűsség… A morcos elnök bejelenti, hogy mekkora környezetvédő lesz most aztán, a társelnök meg rátereli a kistelepülésekre az autópályák forgalmát, mint mondja, próbaidőre, ha marad túlélő… ne ők legyenek azok! De az 5letgazda t@konyárpád se! Ha továbbra is ilyen jól teljesítünk, megint lovas nemzet leszünk, a lóf@sz még adómentes!

abcd1234 2015.01.11. 09:32:58

Gumicsont kategória, hogy ki jár jobban és nem is ez a lényeg! Az újabb esztelen lehúzás és annak tesz-vesz bevezetése!
Márciusra akarják véglegesíteni, kijavítgatni? És addig mi a rák lesz? Közlekednem kellene, de nem tudom, hogy meg vegyem, vagy ne? Ha eltörlik, visszafizetik majd ennyi autósnak? Szkeptikus vagyok! Türelmi idő kellett volna. Most sokan kivárnak, nem merik megvenni, inkább kerülgetnek, vagy nem mennek autóval. Ez a jelenlegi helyzet nem valós kép, ebből nem lehet levonni konzekvenciát, hogyan akar ésszerűen módosítani?

csak egy néző 2015.01.11. 09:34:48

Kedves Tasó úr/elvtárs ma reggel két gyönyörű, méretes gombócot készítettem ingyen, lakásom legkisebb helységében önnek és idióta társainak a bevezető, elkerülő utak fizetőssé tételéért. A gombócok átvehetők nálam, sajnos csak barna színben, tölcsért kéretik hozni.
Sőt még adok hozzá sárga Utas üdítőt is, kisérőnek, eredeti kiszerelésből.

bogyu 2015.01.11. 09:38:34

"de van egy ember, aki ha politikai érdeke úgy kívánja, a megfelelő pillanatban az emberek megmentőjeként feltűnve közbelép és elviteti a balhét a kispályásokkal."
Ráadásul ezt a káoszt személyesen ő irányítja.

Törvény (törölt) 2015.01.11. 09:38:47

@csentecsa:

Erre mondom én, hogy teljesen mindegy melyik van kormányon, mert lop, csal, hazudik mind.
Bizony-bizony 3 év múlva is lehet majd emútnyócévezni!

Törvény (törölt) 2015.01.11. 09:41:08

@Texaszi Láncfűrészes:
Azért kellett volna csökkenie, mert akkor lehetne rá hivatkozni.
A maradt az kevés, mert írta itt valaki, hogy Ausztriában fele annyi az éves matrica, mint nálunk, és háromszor nagyobb az átlagkereset.
Sovány vigasz a "maradt"!

Texaszi Láncfűrészes 2015.01.11. 09:47:48

@Törvény:

Viszont a legszebb hazugság az egészben, hogy az áfára 2% rátettek, tehát ezáltal minden drágult.
A mindenbe meg benne van az autópálya díj is.
A 4 naposat eltörölték. (Vajon miért?)

Úgyhogy ez az állítás sem állja meg a helyét

P.Freddy 2015.01.11. 10:43:28

@csentecsa:

"A világon nem épült olyan kurva drágán autópálya mint alattuk"

Na figyelj, te ócska, sötéthülye fideszgörény. A legdrágább autópályaszakasz Orbán Viktor alatt épült nemrég, igaz az ellopott többezermilliárd miatt ő csak pár kilométert bírt magából kinyomni (a többire, ami kijön a hátulján, arra orális igényt tartotok, seggnyalók).

A szocik pedig TÉNYLEGESEN megépítették a többezer milliárból a majd' ezer kilométer autópályát.

Persze amíg Giró-Szász számára 1 milliárdot kellett ellopni, vagy Rogán Antal és a többi fideszgyökér feltőkésítését kell finanszírozni, addig nem is lesz itt semmi, hiszen nem marad lóf@sz sem.

Orbán Viktor pedig SOKKAL JOBBAN eladósította az országot, ráadásul piaci kamattal, csak ő még el is hazudja azért, hogy a hozzád hasonló vakhitű seggfejek még erősebben higgyék azt, hogy gyurcsányahibás. Ilyen egy igazi patkány.

zorki 2015.01.11. 11:00:06

Semmi szükség a kormány minősítésére, magukat minősítik: Termékdíjas lett a napelem, kollektor! Ráadásul egy kiló után kétszer annyi termékdíjat kell fizetni, mint egy kilónyi akkumulátorért!
Ezt persze nem kommunikálták, az érintettek derítik ki a jogszabály módosításokból.
Jó indulattal pofátlan lenyúlás, rossz indulattal a leendő paksi áramnak piacépítés.
Áder az új évben fenntarthatóságról gügyög, de azért előtte még aláírja a napelemeket árát brutálisan megemelő környezetvédelmi termékdíjról szóló törvény módosítását.
Hol élünk? Mire számíthatunk még?

koala kóla 2015.01.11. 11:00:55

szerintem viktor qrvajól kormányoz

amit az is jelez hogy kedves ballenzéke még térdelő helyzetbe sem tudta felküzdeni magát úgy 2006 óta, hehe

folytatjuk

Texaszi Láncfűrészes 2015.01.11. 11:28:52

@koala kóla:

Csuda okos gyerek vagy te:

Attól még nem lesz valaki kurvára jó, hogy az ellenfelei kurva bénák.

manager2008 2015.01.11. 11:34:52

Van egy módszer, a Döntési Táblázatok (angolul decision tables). Na ez arra van hogy a gyengébb elméjűeknek is könyen ki lehessen találni minden lehetséges esetet és az azokra való intézkedéseket is. De kis országunkban sem a jogalkotásba sem a szervezetek döntési rendszerében még nem alkalmazzák az egyébkét szoftverrel is jól támogatható (régi) módszert. Ha veszed a fáradtságot és megtanulod, akkor a törvényeket elemezve a segítségével rommá röhögheted magad, mekkora barmok ezek az akárkik. De jó saját célra is, az élet apró problémáinak a megoldására is hasznos. Ez az egész cécó egy ilyen módszerrel megoldható lenne sec perc, és gond nélkül. HA mégis szar lesz az eredmény akkor az már szándékos. Amikor azt mondja hogy tessék tiltakozni, az nem más, mint a módszerhez szükséges eseteknek a társadalmi szintű begyűjtése, mert a döntésre jogosultaknak erre nem volt kedve. (itt kell káromkodni, mert ezért kapják a fizetésüket). Képzeljük el ha az I. VH ban a katonai vezető a következőt mondta volna: Uraim tessék támadni az ellenséget ahogy tetszik, majd megnézzük melyik módszer a sikeres és az lesz a parancs a következő napon (a veszteségé meg gépzaj. )

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=5bCQIquRECA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3yDv-MfzwAS7CsmV5Msm_J6V6ieh 2015.01.11. 12:48:05

@csentecsa: Te szerencsétlen ökör, mi van azokkal, akik Érdre, Törökbálintra, Dunakeszire és hasonló helyekre költöztek ki. Nekik egy pillanat alatt kellett megvenni az az 5000 Ft-os megyei matricát, amire eddig nem volt szükségük. Ezt hogy magyarázod meg nekik? Jó, az érdiek és a törökbálintiak használták az M7-es vagy M1-es autópályát, de mi van a Dunakeszin, Gödön, Sződligeten és a többi azon a vonalon lakóval? Eddig ők használhatták az M2-nek csúfolt 2*1 sávos utat, ami hirtelen fizetőssé vált, holott semmiben nem felel meg az autóút kritériumainak.
Az M2 a régi városokon átmenő 2 út kiváltására épült. De most majd egy csomóan vissza fognak térni a régi 2-es útra és a minisztériumban baszhatják a környezetvédelmi szempontokat.
Ha ez jó nekik, akkor lelkük rajta, de a világon mindenhol ingyenesek a városi bevezetőutak és a városokat elkerülő körgyűrűk. De mivel Magyarország jobban teljesít, ebben is sikerült világelsők lennünk a legmagasabb ÁFA mellett.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.01.11. 13:03:35

@Girhes Joe:

Tegnap beszéltem egy taggal, pont a balatoni utazásokról.

Tavaly két db havi matricával jártak le a Balatonra, és elég volt. Ezzel be tudtak takarni egy kb. 11 hétvégés intervallumot (ez már majdnem 3 hónap, a két matrica közt volt szünet) Ez 10.000 ft.
A 4 db megyei matrica ára viszont 20.000 Ft.

A Pest megyeit megvette fogcsikorgatva, de még így is 15.000 Ft, nem 20.000.

Sikertörténet?

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=5bCQIquRECA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3yDv-MfzwAS7CsmV5Msm_J6V6ieh 2015.01.11. 13:05:07

@csentecsa: Csak azt nem vagytok képesek felfogni, hogy egy intézkedés meghozatala előtt szokás elvégezni a számításokat, és a hatástanulmányokat. De erre a kormányra ez nem jellemző. A Kovács Zoltán nevű "kormányszóvivő" a saját szájával bírta kinyögni egy intézkedésük után, hogy nem a kormány dolga a háttértanulmányok és háttérszámítások elvégzése?
Kérdem én, akkor ki a kurva anyjuk dolga? Vagy ők az csak ötletelésért veszik fel a fizetésüket?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.01.11. 13:09:53

@csentecsa:

"Arra persze nem gondoltok, hogy van egy csomó ember, aki az évi negyvenezret sokallta, és nem használta az autópályát, viszont évi ötezret megér neki, és a pályát használja ezentúl, mert gyorsabb, kényelmesebb, biztonságosabb."

- De gondoltam rá, ahogy mások is.

Eredmény: Eddig sem volt valami leányálom reggelente az M1, most annyian megvették a megyei matricát, hogy lassan a párhuzamos 100-as út üres lesz. Ellenben az autópálya szakasz most a kapacitása felett üzemel, sokkal nagyobb a balesetveszély. - Ez az első hét tapasztalata.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.01.11. 13:24:08

@csentecsa:

Mi a jutányos ár?

7 km-re 5.000 Ft/év?
kb. 270 km-re 5.000 Ft/év?

cso zsi 2015.01.11. 14:16:51

A díjak módosulása óta többen úgy gondoltuk/ták, hogy a külföldieknek mindegy, mert ők úgyis megveszik a tíznapost.

Úgy tűnik, nekik sem tetszik az, hogy az éves országos maradt a régi áron, minden más dupla díjas lett ha nem 5-7 személyes autóról beszélünk.
Ezért lehetett látni tegnap este a belvárosi "autópályán" kóricáló román autódílereket, akik a németből elhozott furgon alkalmi útját nem kívánták a magyar államnak kifizetni.
Jó volt nekik az 1-es út, az Erzsébet híd, a Belváros, a Kerepesi út, és a 3-as út. Határtól határig 2 óra plusz, de megmarad a matrica ára, és üzemanyag is kevesebb fogy.

csentecsa 2015.01.11. 15:36:40

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Most akkor tessék már eldönteni, hogy az elkerülő utakon lesz tömegnyomor, vagy az autópályán. Mert a kettő együtt nem nagyon megy. Eddig az volt a fő ellenérv, hogy rengetegen az elkerülő utakat fogják választani az évi ötezer ft-os díj miatt.
Az átalány díjnál pedig mindig lesznek olyanok, akiket ez előnytelenül érint. (Aki pl. napi 3 metrómegállóért bérletet vesz, ugyanannyit fizet, mint aki Békásmegyerről jár naponta Zuglóba.)
De gondolom te sem akarod visszahozni a beléptetőkapukat az utakon..A legjobb megoldás az üzemanyaghoz kötött díj lenne matricák helyett, persze akkor meg azok sírnának, akik nemigen használnak autópályát. Mindig lesz aki megszívja.Akiket ez a mostani változás előnytelenül érint, azokat vígasztalja az a tény, hogy az elmúlt évtizedben az én éves matricám díjából autókáztak ingyen az autópályán..
Jelen esetben az agglomeráció kontra a megye többi része közötti érdekellentétről van szó. Itt Dabason "teszik ez mindenkinek pártállástól függetlenül" az biztos.

csentecsa 2015.01.11. 15:43:58

@The Ghost Wolf: Megmondjam mi lesz velük baromarcú? Szépen befizetik a havi négyszáz forintot azokért a szakaszokért, amit eddig-többek között- az én éves autópálya díjamból finanszírozva ingyen használtak. Ez lesz velük.

"Az M2 a régi városokon átmenő 2 út kiváltására épült. De most majd egy csomóan vissza fognak térni a régi 2-es útra és a minisztériumban baszhatják a környezetvédelmi szempontokat."

Ezt vitasd meg Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn-nal, mert szerinte az autópályán lesz tumultus..

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=5bCQIquRECA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3yDv-MfzwAS7CsmV5Msm_J6V6ieh 2015.01.11. 15:55:49

@csentecsa: Te fasz, a régi kettes út mellé épített M2 nem autópálya te idióta. Egy 2*1 sávos utat kinevezni gyorsforgalmi úttá csak azért, hogy díjat lehessen szedni érte, az a világ legnagyobb szemétsége. Az pedig, hogy az autópályák elkerülő és bevezető szakaszait, és az M0-ás jórészét díjkötelessé tették, az a másik legnagyobb ganéság. De te ezt úgysem érted. A világon mindenhol ezek a szakaszok ingyenesek, hogy a terhelés ne a városi és elővárosi forgalmat terhelje.
De te ezt úgysem látod, vagy nem akarod észre venni. Nekem nem lenne semmi bajom az 5.000 forintos megyei matricák bevezetésével, ha nem teszik fizetőssé mindazokat az utakat, amiket fizetőssé tettek. De pártod és kormányod bezzeg tudott azért sírni, hogy a cocik elvették a 13. havi nyugdíjat, pedig eddig csak öt évük lett volna visszaadni. Szóval elég Janus arcúak a fiúk, már ha érted ez mit jelent.

Csillagszemű Juhász 2015.01.11. 16:26:09

@csentecsa:Melyik autopalyat fizetted helyettem? Az M0 autopalyat, vagy a 4-es szamu fout autopalyat? Az autopalyak eddig sem voltak ingyenesek. Nem igazan ertem mirol hablatyolsz. Azt mar 20x elmondtad, hogy te jol jartal. De hogy te fizettel helyettem, az mar a hulyeseg kategoriaja.

csentecsa 2015.01.11. 17:29:35

@The Ghost Wolf: Hányszor írjam még le te kretén, hogy az eddigi közutak, gyorsforgalmi utak fizetőssé tételét nem támogatom. A 2x2 sávos autópályákét viszont igen, ha a megyén belül így olcsóbbá válhat a pályák használatra széles körben.

csentecsa 2015.01.11. 17:33:18

@Csillagszemű Juhász: Az autópályák eddig ingyenes bevezető szakaszait (pl. Gyáltól), és a körgyűrű ingyenes használatát. Bizony . Ezeket is fenn kell tartani valamiből..

Törvény (törölt) 2015.01.11. 17:48:08

@csentecsa:
"Szépen befizetik a havi négyszáz forintot azokért a szakaszokért, amit eddig-többek között- az én éves autópálya díjamból finanszírozva ingyen használtak. Ez lesz velük."

Nem fizetem be! Érted? Különben is mi az, hogy helyettem fizettél?
1.Ha én útra keltem fizettem matricát ostoba fajankó!
2/a. Az én adómból senki sem kérte Orbán Viktor elvtársat, hogy országos stadionépítő vállalkozást indítson Magyarországon a FELTÁMASZTHATATLANUL HALOTT MAGYAR LABDARÚGÁSNAK!
A megalomán stadionépítés több ezer milliárd forintba kerül a magyar népnek, amikor ebből az ótvar útdíjból 20 milliárdot akarnak beszedni. Miért nem orbán viktor, a fidesz és csahos kutyái, mint te fizetitek a cehhet???
2/b. Az én adómból lopnak a fideszes főguruk, több száz négyzetméteres villa medencével, 10 éves gyerekének 70 milliós lakást vásárlónak, Új-Zélandra utazás Rolling Stones koncertre, "saját erőből érték el" KÖZPÉNZEN azt amilyük van, egy állástalan, akit senki sem fizet mégis milliárdos, egykori kormányszóvivő, aki azt sem tudja milyen cége van és azt mit vett, egykori polgármester, aki áron alul adott el ingatlanokat egykori maffiózóknak és vég nélkül lehetne sorolni.
Ezt mind én és a magyar nép fizeti.
Csak a tisztán látás miatt írtam le.

Törvény (törölt) 2015.01.11. 17:55:13

@csentecsa:

Ja-ja, az üzemanyagban nem kevés ilyen van, még sincsenek rendeben az utak.
Vajon ki lopja el azokat a pénzeket?
A Szargyártó 2009-ben naponta 60-szor böfögte a médiába, hogy a kormánynak van lehetősége csökkenteni az üzemanyagok jövedéki adóját. 2010-ben hatalomra került a maffiakormány és emelték az üzemenyag jövedéki adóját és az ÁFÁT is.
Vajon ki lopja el ezeket a pénzeket?

Csillagszemű Juhász 2015.01.11. 18:14:21

@csentecsa: Tényleg? A mellékutakat is fenn kell tartani valamiből. Meg a járdákat is. Ezt is eddig te fizetted, szóval fizethetne mindenki, a gyalogisok is. A bevezető és a körgyűrű attól nem autópálya, hogy te annak nevezed. :)

Csillagszemű Juhász 2015.01.11. 18:18:55

@Csillagszemű Juhász: Engem nem az zavar, hogy te jobban jártál., de ne akard már megmagyarázni, hogy ez húdejó rendszer. Főleg ilyen hülyeségekkel, hogy a 4-es meg az M0 autópálya. Örülj csendben a szerencsédnek!

zorki 2015.01.11. 18:44:11

@fehérfarkas: Marhaság.
Jelenleg Ukrajna felől alapvetően Záhonyon keresztül zajlik az autós teherforgalom.
Hiába épülne meg az autópálya (M3) Beregsurányig, arról nem jön teherforgalom.
Pont ezért most Záhony Namény gyorsforalmi a terv.
Nem vagy képben.
A magyar és az ukrán fél még nem egyezett meg igazán, hogy merre is menjen a teherforgalom.

csentecsa 2015.01.11. 19:40:49

@Törvény: Ha csak úgy használtad az autópályát-ahogy írod-hogy mindig csak matricával, azt ezután is megteheted. Ugyanúgy megveheted a tíznaposat. Ebben nem lesz változás.
Én arról beszélek, hogy az agglomerációban lévő szerencsés települések lakói eddig tök ingyen használhatták a bevezető szakaszt, és a körgyűrűt. Tudom hogy ez mindenkinek ingyenes volt, de gyakorlatilag a megye távolabbi részén élőknek nem volt az, mivel úgyis kiváltották az éves matricát a rendszeres Bp-re való bejutáshoz. Az Állami Autópálya Kezelő pedig ezekből a bevételekből tartja fent az autópályákat. Tehát ha valaki Gyálról naponta használta az M5-ös bevezető szakaszát, és esetleg az M0-st is teljesen ingyen, azt bizony az általam is befizetett díjakből fenntartott autópályákon tette.
Ezt ezután havi 400 ft befizetése ellenében teheti meg. Ezért a pluszban befizetett pénzéért még azt kapja, hogy ezentúl a megyén belül az összes autópálya szakaszt ingyen használhatja.

Texaszi Láncfűrészes 2015.01.11. 19:50:58

@csentecsa:

Mielőtt még elszállsz magadtól:

Az úgy nem lehet, hogy TE csak azért a szakaszért fizettél ami tényleg fizetős volt, a bevezető szakaszokért meg az mindenki fizetett aki adózik?

Még az a bivalybasznádi parasztgyerek is aki a kétütemű wartburgjával csak a földúton közlekedi.

A valóság meg az, hogy nincs elkülönített büdzsé az autópályadíjakból hanem minden megy a nagy fekete kalapba, úgyhogy mindenki fizet minden útért legyen az bármilyen.

Tehát nyugodtan elhagyhatod ezen hülyeség mantrázását mert a végén még te magad is elhiszed.

csentecsa 2015.01.11. 20:20:09

@Texaszi Láncfűrészes: Tévedsz. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. egy több milliárdos nyereséget felmutatni képes társaság. Tehát nemcsak hogy nincs szüksége adóbevételekre, hanem még az államkasszát is gazdagítja..

Untermensch4 2015.01.11. 21:37:35

@csentecsa: ha nyereséges és fenn tudta tartani mindazt az utat amit eddig "te fizettél" akkor ez a pénz nem az utakra kell hanem az "államkassza gazdagítására". hoppá. egyébként pl aki benzinmotoros gépet (áramfejlesztő, láncfűrész, kapagép) azok is fizették az utakra a benzinbe épített adókat...

cso zsi 2015.01.11. 21:38:12

@csentecsa: Te ma sikeresen alulmúltad a tegnapi énedet.
Fogalmad sincs a dolgokról, azt már mindenki látja.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.01.11. 22:53:13

@cso zsi: Látszik hogy nincsenek érveid, nem tusz vitatkozni velem, így marad a fikázás..

csentecsa 2015.01.11. 23:04:07

@Untermensch4: A pályadíj befizetések nagyobb része a fenntartásra kell, és efölött képződik nyereség, amit állami feladatokra (akár a veszteséges BKV rendszeres konszolidásához való hozzájárulásra is)lehet fordítani.Ez más kormányok alatt is így volt. Persze akár non profit alapon is elképzelhető lenne az autópálya üzemeltetése, de akkor több adót kellene beszedni más módon.
Mindenesetre nem igaz az az állítás amit "@Texaszi Láncfűrészes" állított, és amire reagáltam.

Mercel 2015.01.12. 00:24:08

@Buday András:
Nem zavar, hogy a fidesz azon kívül, hogy manipulálta az utolsó választást (is) pontosan azért nyert újra mert NEM akarunk a szocikra szavazni?!

Mit nem fogsz fel azzal az atombuta fideszdroid lefizetett agyaddal azon, hogy egy normális ember ugyanúgy hány a fidesztől, a szociktól, és a jobbiktól is.
Tényleg a legalja vagy.
Örülj még egy kicsit annak, hogy azok akiknek annyira tapsolsz napról napra teszik tönkre az országot. A tapsolásért kapott pénzt pedig költsd gyógyszerre.
Értsd szó szerint.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.01.12. 05:06:36

@csentecsa:

" az elkerülő utakon lesz tömegnyomor, vagy az autópályán."

- Akinek 5000 kontra 43000 a kérdés, az felmegy a pályára. Akinek 0 kontra 5000, az az elkerülő elkerülőjét fogja használni.

- Tegnapi tapasztalat alapján a Pest megyeit olyanok is megveszik, akik nem használnak autópályát, se ki-bevezetőt, de inkább megveszik, nehogy a szar táblázás miatt véletlenül feltévedjenek.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.01.12. 05:10:49

@csentecsa:

Tetszik ez az érv, hogy mindenki, aki használja, fizessen.

Stadionokért eddig rengetegen fizettünk. Nem lehetne esetleg, hogy ott is bevezessük ezt a logikát és a stadion árát az a 345 ember fizesse, aki használja?

cso zsi 2015.01.12. 07:16:29

@A megvalósult amerikai ólom..:
Hát te ki vagy? Ja látom már, te magad vagy az ÉRV, a hülyeségedre.
Hibáztál:
vagy nem a megfelelő blogba írtál,
vagy nem nekem akartál válaszolni,
vagy csak egyszerűen nem tudod, melyik nicked sértődik meg, és melyikkel válaszolsz.
Két éves vagy ezzel, a másikkal egy éves, de azzal ötször is.
Nekem csak ez az egy van, 7 éve.

És még én fikázok... Egy nullán nincs mit fikázni.

Révész András AbsoluteCare 2015.01.12. 08:17:21

Én azt szeretném tudni hogy nekem van egy renault clio max.1650kg tömegű autóm ami haszongepjárműnek van levizsgáztatva és miért kell arra is ugyan annyit fizetnem egy megye matricára (10.000) ft.ot mint a teherautôknak (3,5t feletti) azért mert n1 szerepel a forgalmiban!! Felháborító és aljasságnak tartom!!

Untermensch4 2015.01.12. 10:18:49

@Révész András AbsoluteCare: ez olyasmi lehet az áfa helyettesítésére mint a regisztrációs adó a vám helyettesítésére...

Untermensch4 2015.01.12. 10:36:03

@csentecsa: abban tévedett hogy nincs elkülönített autópálya-büdzsé csak nagy fekete kalap? oké. abban hogy a bivaly'i paraszt is fizeti a benzinárban az egész ország "kövesútjait" tévedett? legfeljebb annyit mint te amikor te fizetted másoknak az elkerülőt...
"Persze akár non profit alapon is elképzelhető lenne az autópálya üzemeltetése, de akkor több adót kellene beszedni más módon."
ezt úgy érted hogy nem kell fizetni az autópálya közvetlen használatáért egyáltalán? azt sok helyen kell a világban ami jól is van így mert az autópálya többletszolgáltatás a közúthoz képest, akinek megéri fizet és használja, akinek nem, az nem... az elkerülők ellenben azért lettek kitalálva hogy a településeken ne pöfögjön át olyan forgalom ami nem is akar bemenni és gyorsabban is haladna kikerülve, meg így az ottlakók meg az elkerülők is mind jobban járnak. a főutak elkerülő szakaszai (vki írta a 4-est) pl teljesen ugyanolyanok mint maga a főút, annak a részei, ha régen azon a nyomvonalon építik akkor nem is hívnák elkerülőnek.
ha már szóba hoztad az adónkból dotált tömegközlekedést: az említett paraszt adójából is etetik a mávot pedig tőle akár kétfalunyira semerre nincs is vasút... sőt olyanok adójából is lapátolnak a volán-bkv-stb buszos cégekbe akiknek a településén nincs vagy naponta kétszer van busz de munkábajáráshoz alkalmatlan időpontban. ez még nem is lenne akkora baj, a "közösségi közlekedésnek" csúfolt tömegközlekedést máshol is az adófizetőknek kell eltartani mert csak a jegyárakból nem lehetne csak olyan jegyárak mellett hogy senki nem utazna. a baj hogy még mindig van aki a jegyárak vs egy autó teljes költsége viszonylat alapján mondja hogy "a tömegközlekedés olcsó(bb)"

csentecsa 2015.01.12. 14:58:04

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Tehát abból amit mondtál az következik hogy gyakorlatilag bizonyos fokú cserélődés lesz a pályát és az elkerülőt használók között. Lesz olyan eddig csak pályabevezetőt használó, aki ezentúl elkerülőt fog használni, és lesz olyan eddig pályát nem használó aki megyematricát vásárol. Az eddigi megyemaricás vásárlási adatokból gyanítható, hogy utóbbi a gyakoribb.
Amit a stadionokról írtál, elmondható egy csomó közintézményről (színház, könyvtár, múzeum) stb. Van egy jó csomó ember, aki meg azt nem szereti, hogy ezek fenntartására fordítják az adóját. Míg lehet hogy a városában épülő stadionnak örül, mert a focin kívül tömegsport rendezvényeket, koncerteket, szabadtéri előadásokat lehet benne tartani.

csentecsa 2015.01.12. 15:22:40

@Untermensch4: Jómagam azt támogatnám hogy a matricás rendszer helyett a benzinárba legyen beépítve az autópálya használata is. Persze ezt nem lehet megcsinálni, mert igen sokan nem használnak autópályát egyszerűen földrajzi okokból kifolyólag, és akkor ők sírnának.
Aki jelentős volumenű üzemanyagot használ földművelésre, azt valamilyen módon kompenzálini kell, hiszen ezt az üzemanyagot nem a közutakon pöfékeli el. Nem vagyok jártas a mezőgazdaságban, de elképzelhető hogy ez megoldott valamilyen betakarítási, szántási stb. támogatás formájában.
Az otthoni benzines fűnyíró nem hinném hogy olyan tétel, hogy ezzel külön foglalkozni kellene.
A non-profitot úgy értettem, hogy a fenntartáshoz szükséges díjat szednék be a használóktól, így nem képződne nyereség az AAK-nál.
A Máv Bkv és társai olyan köszszolgáltatók, amelyek nem nagyon lehetnek önfenntartók, viszont szükség van rájuk, így adóbevételeket igényelnek.
Ha viszont egy szektor képes önfenntartóan sőt nyereséget termelve működni (ráfordításai és bevételi lehetőségei okán), akkor azt érdemes kiemelni a nagy közösből, és megtermelt nyereségét vagy ennek egy részét fordítani a fontos de veszteséges közlekedési és egyébb állami feladatokat ellátó vállalatok támogatására.

Untermensch4 2015.01.12. 18:30:30

@csentecsa: "Ha viszont egy szektor képes önfenntartóan sőt nyereséget termelve működni (ráfordításai és bevételi lehetőségei okán), akkor azt érdemes kiemelni a nagy közösből, és megtermelt nyereségét vagy ennek egy részét fordítani a fontos de veszteséges közlekedési és egyébb állami feladatokat ellátó vállalatok támogatására. "
akkor ezért van az hogy a volánbuszos cégek visszaállamosítása előtt a nyereséges szolgáltatásokat kiszervezik belőlük magáncégeknek. hogy a magán buszos cégek a volántól olcsón "selejtezett" buszaikkal megtermelt (és természetesen befizetett) adójából legyen helyi buszközlekedés... néhol. ahogyan a máv teherszállítását is jó ötlet volt kiprivatizálni és megtartani államinak a veszteséges személyszállítást és a jó lopási lehetőségeket nyújtó ám ezért kissé túlárazott pályafenntartást.
a traktorüzemanyagot meg inkább ne emlegesd, ezt a témát viktorék parádésan elk*rták pedig a biodízellel meglenne a lehetőség hogy az eu-s károsanyag-kibocsájtási normákat teljesítve csökkentsünk az import-üzemanyag-függésen. csak akkor sajnos nem lenne annyi jövedéki adóbevétel és sajnos versenyképesebbé válnának a parasztjaink. ez megengedhetetlen

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.01.12. 18:45:55

@csentecsa: "Szépen befizetik a havi négyszáz forintot azokért a szakaszokért, amit eddig-többek között- az én éves autópálya díjamból finanszírozva ingyen használtak."

Igen, ez az "igazságosság" avagy "kiváltságosok is fizessenek" érv, amit sokszor hallunk. Több baj van vele:

1) Ha valóban a "használó fizessen" elvet akarná érvényesíteni a kormány, akkor egyrészt minden útért fizettetnie kellene, másrészt használatarányos díjat kellene szedni, ami mondjuk egy Dabasról naponta ingázó autós esetén nagy valószínűséggel éppenhogy növelné a fizetendő össszeget.

2) Az igazságosságnak sok aspektusa van, a "fizessünk minden útszakaszért" az csak az egyik. A másik az, hogy ahol nagy a forgalmi terhelés, ott az elkerülő utak használatát ösztönözze a rendszer. Ha kell, akkor akár ingyenességgel.

3) A "kiváltságos" Pest környéki autósok döntő többsége eddig is fizetett az autópályák használatáért, ugyanis használta azokat, amikor elment nyaralni, rokont látogatni vagy bármilyen más okból. Én pl. tavaly 20 ezer forint felett költöttem heti és havi matricákra és miután ezek mögött alkalmi utak álltak, valószínűnek tartom, hogy az én kilométerdíjam még így is magasabb volt, mint a Tied.

Azaz a rendszer biztosította eddig is, hogy szinte mindenki fizessen.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.01.12. 18:52:06

@csentecsa: Úgy látom tájékozatlan vagy. Azokon az autópályaszakaszokon lehet forgalomnövekedés, amelyek eddig is fizetősek voltak, Karl Friedrich egy ilyet említett (M1 a 0-son kívül). Míg ott növekedhet a párhuzamos utak forgalma, ahol az eddig ingyenes szakaszokat fizetőssé tették. Ghost Wolf egy ilyet említett (M2).

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.01.12. 18:56:34

@csentecsa: "Egyébként én nem tapasztaltam, hogy olyan jelentősen megnőtt volna a forgalom a városon belül."

Ami már csak azért se meglepő, mert Te az autópályát használod, nem pedig az azokat elkerülő utakat, így azoknak az esetleges forgalomnövekedését biztosan nem fogod tapasztalni.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.01.12. 21:17:08

@promontor: Mi van? Arról volt szó, hogy az új rendszer ellenzői szerint egyesek az MO-ás helyett ezentúl Bp-en kereszül fognak közlekedni, mivel nem akarnak megyematricát venni. Erre írtam hogy nem tapasztaltam a városon belül forgalomnövekedést.

csentecsa 2015.01.12. 21:47:48

@promontor: Azért viszont nem fizetett az agglomerációs autós, hogy napi szinten használhatta a bevezető szakaszokat és az M0-st. 10 napos matricát pedig ezután is vehetsz ugyanúgy.
A közutakat adókból tartják fenn, az autópályákat az AAK zrt. bevételeiből, ez a leosztás. Ennek a vállalatnak a bevételeihez pedig az agglomerációs lakosok eddig nem járultak hozzá, én viszont annyival, hogy azon az egész országot beautókázhattam volna. Ez a kedvezmény szűnt meg most a számukra, de úgy, hogy ne legyen jelentős forgalomnövekedés a közutakon, hiszen jutányos áron használhatják tovább az eddig számukra ingyenes szakaszokat, pluszként kapva azt-havi 400-ért-hogy a megye összes autópályaszakaszát használhatják. (Ez utóbbival méginkább tehermentesülnek a közutak, hisz az eddig semmilyen matricával nem rendelkező gyáli eddig a közutat használta ha mondjuk Ócsára akart menni. A megye matrica kiváltásával viszont a pályát fogja használni ezentúl.Egyébként 600 ezres számnál tartanak ha jól tudom..) Akkor lenne igazad ha egyszerűen kötelezték volna az agglomerációs autósokat, hogy ugyanúgy vegyék meg az éves matricát 42000-ért ha rendszeresen használni akarják a bevezetőt és a 0-st mint eddig. De nem ez történt.

(Az előző válaszoló is én vagyok. Mivel több blogról is ki vagyok tiltva, több nickkel rendelkezem..)

csentecsa 2015.01.12. 21:56:06

@promontor: Az eddig ingyenes nem autópálya szakaszok fizetőssé tételét nem támogatom, ezt már többször leírtam.

cso zsi 2015.01.12. 22:32:48

@A megvalósult amerikai ólom..:
Márpedig, ha a román furgonosok a Kossuth-Rákóczi vonalon viszik a levetett német ócskavasajkat haza, akkor bizony nőtt a forgalom.

cso zsi 2015.01.12. 22:36:02

@csentecsa: Bele fogsz zavarodni.
Miért tiltanak ki? A jelenlévő társaság krémje évek óta ismeri egymás stabil nickjét.

cso zsi 2015.01.12. 22:49:30

@promontor: Az Egér úton kifelé viszonylag hasonlított a megszokottra, de a pályára felhajtva több (a 100-as táblánál) 90-nel tökölő különböző kategóriájú járművel találkoztunk. Valamint az általuk "agyeldobott"-takkal, akik gyaníthatóan évek óta használják a pályát, és mentek volna, ahogy szoktak. Most volt letolás, jobbról előzés (mert az egyik balfék csak a középsőben bírt menni, a másik a belsőben cammogott), és hasonlók, ami eddig csak Fehérvártól hazafelé volt jellemző. Biatorbágyról visszafelé viszont már nem mentek a tömegek az 1-esről fel a pályára, hanem maradtak az 1-esen, és úgy haladtak talán Budaörs, de inkább a főváros felé. Régen, ha az 1-esen jöttünk, egy konvoj ment a pályára a 18-as km-nél, az 1-es szinte üres lett Bp felé.

cso zsi 2015.01.12. 22:50:37

Igen sok szakasz volt (nem véletlenül) díjmentes korábban:
www.nemzetiutdij.hu/dokumentumok/aak_szorolap_2013_julius.pdf

Untermensch4 2015.01.12. 22:54:44

"A jelenlévő társaság krémje évek óta ismeri egymás stabil nickjét."
én csak vmikor tavaly találtam ezt a blogot. most jól meg vagyok sértődve. :) de tényleg. :) mindjárt sírok :)
@csentecsa: "...az agglomerációs lakosok eddig nem járultak hozzá, én viszont annyival, hogy azon az egész országot beautókázhattam volna"
ez még mindig az mintha azon sírnék hogy mióta nem járok vonattal az adómból mennyivel járultam hozzá a mávhoz és mennyivel az itteni hűbérúr volánhoz amit szintén nem használok de nem csak állami hanem önkormányzati adóforintjaimból is fizetik (ja nem, narancs önkormányzat 2-3 éve simán nem teljesíti a koncessziós szerződésbeli kötelezettségét...). gondolom neked sem volt kötelező autópályát használnod merthogy van alternatív útvonal, az autópálya az extra. az elkerülő viszont nem az. a fenntartása olcsóbb (minden költséget nézve) mintha átmenne mindenki a településen. ezért is találták ki. az "autópálya lehajtója" meg nem tudom ki szerint mit jelent, nekem az az aszfaltcsík amire az autópályáról rákanyarodva egyéb lehajtási lehetőség nélkül normál közútban végződik de ezt nem tekintem autópályának. ahogy a járda és a kapu közötti lépcsőt sem "ház"-nak.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.01.12. 23:05:05

@A megvalósult amerikai ólom..: OK, értem, hogy arra írtad. Én meg egy másik hatásról beszéltem, akkor írj valamit arra is.

@csentecsa:

"Ennek a vállalatnak a bevételeihez pedig az agglomerációs lakosok eddig nem járultak hozzá..."

De igen, ld. 3. pont.

" Az eddig ingyenes nem autópálya szakaszok fizetőssé tételét nem támogatom, ezt már többször leírtam."

Nehezen tudom a nickjeidet követni. Mindenesetre örülök, hogy ebben legalább egyetértünk.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.01.13. 02:00:38

@csentecsa:

A ma reggeli tapasztalatok alapján az eddig is fizetős szakaszon kb 10-20%-os forgalomnövekedés volt, míg a mostantól fizetős bevezetőn kb. ugyanekkora volt a csökkenés.

Ugyanakkor egy spanom, aki februárig az ingyenes utakon nyomja, azt mondja, a mellettes utakon még ma reggel sem volt érezhető növekedés. Egyébként vele nagyjából egy helyről, párhuzamosan, és az esetek 80%-ban ugyanakkor járunk.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.01.13. 02:07:18

@csentecsa:

" Jómagam azt támogatnám hogy a matricás rendszer helyett a benzinárba legyen beépítve az autópálya használata is."
- Ez azért nem jó, mert a balkáni kamionosok, akik (a kamionok, nem azért mert balkániak) a legjobban rongálják az utat, megtankolnak Bulgáriában olcsó gázolajjal (egy sima tank is 6-800 liter, elég neki majdnem oda-vissza ) és nem költ nálunk még egy kávéra sem (ÁFA).

"Aki jelentős volumenű üzemanyagot használ földművelésre, azt valamilyen módon kompenzálini kell,"
- Nem tudom, ma hogy van, régen volt.

"Az otthoni benzines fűnyíró nem hinném hogy olyan tétel, hogy ezzel külön foglalkozni kellene."
- Attól függ. Ismerek olyan embert, akinek picit nagyobb a kertje, szép a füve. Évente kb 30.000 Ft-ot fizet benzinre - De az átlagnak valóban nem tétel, én 3000 Ft-ból nyírom egész évben a nyaralót, ami szintén nem kicsi.

"A Máv Bkv és társai olyan köszszolgáltatók, amelyek nem nagyon lehetnek önfenntartók, viszont szükség van rájuk, így adóbevételeket igényelnek."
- Régen a MÁV nem fizetett a gázolaj után útalapot, amióta jövedéki adóra cserélték, nem tudom, hogy áll a dolog.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.01.13. 02:23:09

@csentecsa:

"Ennek a vállalatnak a bevételeihez pedig az agglomerációs lakosok eddig nem járultak hozzá, én viszont annyival, hogy azon az egész országot beautókázhattam volna....."
- Tavaly 10.000 Ft-ért vettem matricákat, és nem sokszor használtam a pályát. Idén 5.000 Ft-ért vettem matricát, minden nap a pályán jövök reggel (hazafelé változó), és majd Hatvan helyett Aszódnál lehajtok.
Egyébként a mostani autóm országúton falvakon keresztül 4 litert fogyaszt (falun kívül 100-120), a pályán 8-at is (stabil 160). Tehát az autópályán üzemanyagot takarítasz meg érv sem áll meg.
Az előző autóm országúton 5-6 litert evett, és falun kívül 120-150 volt a tempó, attól függően, mit engedett az út. Az a kocsi a pályán 160+-nál evett 7-9 litert.

"pluszként kapva azt-havi 400-ért-hogy a megye összes autópályaszakaszát használhatják."
- Ez bocsáss meg egy olyan érv, hogy ezentúl a házban csak búvármaszkkal vehetsz levegőt, vagy fizetsz havi 500 Ft-ot. Pluszként a megye összes épületében lélegezhetsz maszk nélkül.

"Gyál-Ócsa"
- Most sem a pályán megy. Bár értem a példával mit akartál alátámasztani, de a múlt héten konkrétan Törökbálint-Dunaharaszti Budaörsön a Petőfi hídon keresztül mindössze 5 perccel tartott tovább, mint Biatorbágy Dunaharaszti nulláson. Utóbbi kocsinak mondjuk a nulláson 80 a max.

csentecsa 2015.01.13. 23:07:13

@Untermensch4: Ahogy már írtam nem érdemes egy kalap alá vonni közvetlenül adóforintokból fenntartott állami cégeket valamint a közutakat, egy nyereséges állami vállalattal. Ha egy magáncég kivételezne bizonyos szempontok szerint másokkal az én káromra annak sem örültem volna.
Egyébként az állami dotációnak is vannak fokozatai. Igen , a tömegközlekedés fenntartása jelentős adóforintokat igényel, viszont csak az idősek számára ingyenes. Nincs olyan kedvemény hogy az agglomeráció lakosok ingyen használhatnák azt.
Egyébként akár az is megtörténhetett volna, hogy simán megszüntetnek minden ingyenességet, és az agglomerációs autós is csak 10 napos illetve éves matricával használhatta volna a bevezetőket,és a körgyűrűt. (Valaki írta itt, hogy Szegeden pl. így volt.) De nem ez történt, hanem az hogy egy szerény összeg ellenében használhatja tovább az eddig számára ingyenes szakaszokat, valamint az összes megyei autópályaszakaszt. Ez utóbbinak egyébként az is pozitív következménye, hogy csökkenti a távoli és közeli agglomeráció közötti utak leterheltségét. Hisz pl egy ócsai eddig Gyálon keresztül ment fel a pályára, mert onnan volt ingyenes. Egy gyáli pedig a centrumból kifelé haladva szintén közutakat használt, ha nem akart autópálya matricát vásárolni. Az eddig eladott 600 ezer megyematrica biztosítja, hogy itt is csökken majd a forgalom.

csentecsa 2015.01.13. 23:31:03

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A Gyál és Ócsa közötti közutat arra hoztam példaként, hogy eddig a közeli és távoli agglomeráció közötti utak eléggé igénybe voltak véve. Hisz az ócsaiak rendszeresen Gyálon keresztül hajtottak fel az M5-re, mivel Gyáltól volt ingyenes. A Gyáliak pedig a centrumból kifelé haladva használták a közutat, mivel kifelé nem volt ingyenes nekik a pálya. A megyematricás rendszer az ilyen utakat is tehermentesíti.
Nem azt állítottam hogy feltétlenül és mindenkinek jó a közeli agglomerációs autósok közül az új rendszer. Itt is több csoportot kell megkülönböztetni. Legnagyobb hányaduk számára közömbös a megyematrica, hisz egy átlag középosztálybelinek nem igazán tétel évente ötezer forint, viszont mivel többnyire a fővárosba jár, különösebb előnye sem származik belőle.
Egy kisebb szerényebb jövedelmű rétegnek fáj, hisz nagy nehezen fenntart egy régi olcsó autót, amivel a Tescoba járt, és neki sok egyszerre ötezret kiadni. Van még egy szintén kisebb létszámú réteg az agglomerációs autótulajdonosok között, akik viszont jól járnak, mert viszonylag gyakran autóznak a megyében, és bár évi 42000-et nem szívesen adtak volna a pályahasználatért, de évi ötezret simán megér nekik.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.01.14. 04:53:33

@csentecsa:

Gyálig ingyenes volt az M5 mindkét irányba.

.

Kedd reggel:

Az eddig is fizető szakasz meglepően üres volt, még csk le sem kellett vennem a lábamat a gázról.
Az eddig ingyenes szakasz picit zsúfoltnak tűnt, de érdekes, hogy megint szinte az Osztapenkóig lehetett haladni lassítás nélkül.
A Budaörsi úton idén előszőr volt hatalmas (Osztapenkóig érő sor. Rengetegen kerülték ki a Nagyszőlős utca felé.
Addig, amíg nem kell 80 alá lassítanom, csak az Osztapenkónál, addig biztos, hogy kevesebben használják a bevezetőt, mint tavaly. Mivel a Budaörsi úton már állt a megszokott sor, ezért feltételezem, hogy immár ismét a normál mennyiségű autó van az utakon, csak éppen elkerülik sokan az útdíjat.

Bónusz: Az M1-M7 összecsatlakozásánál ismét feltűnt, hogy az M7 irányából borzasztóan kevés autó jön.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.01.14. 04:57:01

@csentecsa:

Nem csak a pénzről szól a dolog, hanem elvekről. Egyik ilyen elv: Körgyűrűértés azon belüli utakért normális (Ismétlem: normális) helyeken nem szednek díjat.

Arcade Macho 2015.01.15. 19:29:55

@Törvény: igen elmentem a vizitdij szavazasra hogy ervenytelenul adjam le a kettos allampolgarsagi kerdest

figyeljel oda hogyha 40es tabla van akkor ne 70el menjel kulonben jon a buntike, a szaguldozasra ott van a palya azert epitettek

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2015.01.16. 07:22:16

@csentecsa: "Egyébként 600 ezres számnál tartanak ha jól tudom.."

375 ezer: www.origo.hu/gazdasag/20150113-melyik-megye-nyeri-a-matricahaborut.html

Bár nyilván el fogják majd érni a 600 ezret is...

Törvény (törölt) 2015.01.18. 16:52:48

@Arcade Macho:
figyeljel oda hogyha 40es tabla van akkor ne 70el menjel kulonben jon a buntike, a szaguldozasra ott van a palya azert epitettek

Igen azért építették a magyar nép adóforintjaiból.
Ismered azt a táblát amit sokszor lehetett látni: "Önök pénzéből épült - Önöknek"

Amúgy nem szoktam száguldozni, ha jól emlékszem közlekedési kihágásom is már vagy 5 éve nem volt, tudod túl vagyok azon a korn, hogy száguldozzak én ráérek, de te azért a te helyedben én vigyáznék azzal a pályán száguldozással, mert sok traffi lesz már a pályán is, aztán megy a büntike.