Alig kezdődött el az év, de a legpofátlanabb kormányzati beszólás díjat rögtön ki is oszthatjuk: Lézer János és bandája kitett magáért, sikerült olyan dumával nekiugraniuk a Tesconak, aminek lényegében minden mondata nettó hazugság.
A nagy Tesco, a brit anyavállalat köztudottan szopórolleren van, esik a részvényár, új góré jött, többször elkúrták az eredménybecslésüket. Van ilyen, de ennek pont kurvára semmi köze a magyar szituhoz, vagy legfeljebb egészen minimális. Az itteni cég eddig jól muzsikált, a csoporton belül a jobbak között volt, tök egyértelmű, hogy itt a kormány a vérbe szopatja az áruházláncot és az egybites narancsagyúakat leszámítva minden kultúrembernek világos, hogy ki akarja szorítani a piacról. De legalább volt mire hivatkozniuk Lázáréknek a támadáskor.
Nem érdemes végigmenni a Miniszterelnökség ocsmány dumáján, egy bekezdés is sok erre, de a lényeg az, hogy Lézer láthatólag bepöccent, a magyarság érdekében napi 20 óra munkára kényszerített aktatkukac meg ezt a fosanyagú szóhalmazt bírta kiizzadni magából, hátha végre mehet haza a kölkökhöz. Mocsok Tesco elkúrta, de a kormányt hibáztatja, a rájuk mért díjak emelkedésének, vasárnapi zárva tartásnak, veszteséges üzletek bezárási kötelezettségének semmi de semmi köze nem lehet ahhoz, hogy bótot zár és elbocsát a Tesco, melyet igazmondásra szólít fel János, a patyolattisztaság és őszinteség magyarországi nagykövete. Idéznek a Tescó-góré interjújából és azt a sületlenséget is van arcuk benyögni, hogy hiszen csak 2017-től él a boltbezárási kényszer, akkor aki most épít le, nyilván kamuzik. Mintha az életben nem láttak volna piacgazdaságban működő céget, vagy azt gondolják, a célközönségnek fogalma sincs, hogyan és mikor reagálnak a profitorientált vállalatok az őket sújtó szabályozási változásokra. A bezárásnál momentán az idei és a jövő év eredményét kell nézni, barmok, tehát amiről látják, hogy nem tudják nyereségbe fordítani, logikus, hogy már most becsukják.
Mindebből úgy látszik, hogy Jancsi az indexes interjútól pöccent be, de nem ez a helyzet. Az csak egy finom fricska volt, a lényeg, hogy a Tusko kitett az oldalára egy hirdetést, mely megjelent már máshol is, s melynek lényege: MARADUNK! A 20 közös év miatt, a munkatársak, a vásárlók, a beszállítók miatt. S még nagy betűkkel: MERT SZERETJÜK MAGYARORSZÁGOT. Ami nyilván egy ordas nagy kamu, szeretik ők a saját pénzüket, semmi mást, de ezt egy működő piacgazdaságban nem szokás a szemükre vetni (sok mást persze igen), erről szól az a mocskos kapitalizmus, aminél jobb működőképes rendszert sajna még nem sikerült senkinek bevezetnie. Így ha túllépünk a nagyzoláson, látjuk, hogy mit is akar mondani a Tesco ezzel a kis nyálas hirdetéssel.
Újmagyarul nagyjából ezt: bekaphatjátok ti az összes faszunkat, mi még akkor is itt leszünk, amikor titeket vasvillával hajt el a népetek a bús picsába.
Hasonló ez, mint amit az RTL Klub tett. Üzleti érdekük úgy kívánja, hogy beleálljanak a harcba. Kivonulni a kisker cégeknek és energiaszolgáltatóknak eleve bajos, marad az optimalizálás, felkészülés az úgyis mi bírjuk tovább játékra, közben pedig Goodfriend-szerű üzenetekkel, beszólásokkal lehet borzolni Viktorék idegrendszerét. Ez persze nem RTL, mert ők nem Lázár és bandája mocskait öntik minden este a nézők arcába, hanem a Teszkók a puszta létezésükkel és a mindig felemlegethető bezárások, kirúgások révén demonstrálják a kormányzat aljasságát. A plázákban a szombati tömegben ácsorgók is mindig tudni fogják, kinek köszönhetik mindezt.
Az van János, hogy én is baromi ideges lennék a helyedben. Cseréld gyorsan a gyerek kecóját még nagyobbra, mert hamarosan jó esetben is csak piaci áron teheted és pénzed se nagyon lesz rá. És még örülhetsz is, ha megúszod bírósági idézés nélkül.