Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2015.02.10.

Miért tette le a fegyvert Orbán Viktor a bankok előtt?

Hakapeszi Miki

A kemény legény szabadságharcos tegnap fogta magát és pisis ovis módjára tette le a fegyvert az évekig fatökűnek látszó bankok előtt. Nyíltan bevallani persze nem merte, csak az általa aláírt szándéknyilatkozatban megbúvó apróságokból derült ki, hogy mekkora fordulat történt, fedősztoriként nyomták a bevásárlást az Erstébe. Nyilván sokan sokféleképpen magyarázzák majd az eseményeket, de az biztos, hogy mindenki (beleértve Varánusz kollégát), aki csak a szokott olcsó trükkre gondol, most benézte a sztorit. Viktor nem akarja átverni a bankokat, biztos, hogy most nem kamu a bankadó csökkentése. De ez még lófing lenne, olyan ütemben pattant át a ló egyik oldaláról a túlsóra, hogy lendületből fúródott fejjel magmáig a földbe.

Lépjünk túl röhögve azon a pikantérián, hogy a pöttöm csodacsatár az EBRD-vel írt alá szándéknyilatkozatot, de nem csak annak Erste-vétele miatt. Ha csak a Bankszövetségnek mondják, hogy mostantól jó fiúk lesznek, mindenki körberöhögi őket: olyat már csináltak párszor és le is szarták mind. Az EBRD hasonló befektetésért felelős alelnökét Simor Andrásnak hívják, nagyon vicces lett volna, ha Matolcsy elődje is eljön az aláírásra. A lényeg, hogy Viktor olyanokat ígér meg a bankadó európai szintre csökkentését túl, hogy leáll a bankszektor további államosításával, a magáncsődöt csak akkor vezeti be, ha a szervezet támogatja azt. Azt is bemígéri, hogy nem hoz többet olyan intézkedést, amely rontja a bankok profitabilitását, ami egy szerény 180 fokos fordulat az eddigiekhez képest, plusz nem lesz több kilakoltatási moratórium, ami nagyon helyes, de még meg kell magyarázni a népnek.

Két nagyon fontos kérdés merül fel: az egyik, hogy ki jár jól a tegnap bejelentettekkel, a másik, érdekesebb, hogy mitől váltott az ellenkezőjére a bankokkal kapcsolatos kormányzati politika. Ami az elsőt illeti: azzal, hogy 15 százalékot vesz az állam az Erstében, a bank jár jól. Van egy részvényese, akin keresztül nyomhat szolgáltatásokat például a közszolgáknak, biztos lehet benne, hogy őt aztán főleg nem fogja szopatni Viktor, cserébe meg a 15 százalék semmire se elég azon túl, hogy lássák a könyveket. A kormány hót feleslegesen tesz néhány milliárdot a bankba, a legnagyobb előny, hogy a kisember verheti a mellét a még magyarabb bankszektorral, meg ezzel az erstés cuccal eltereli a figyelmet a komolyabb banki ánuszcirógatásról.

Azzal kapcsolatban, hogy miért lett Viktor hirtelen bankárkormányfő, a fő kérdés, hogy saját kútfőből döntött így, vagy súlyos kényszer hatására. Lehet, hogy valóban rájött: miután a szart is kipasszírozta a bankokból, kicsit élni kell hagyni őket, mert a büdös életbe nem lesz itt hitelezés és szemmel látható növekedés. (Ami most van, az csak súlyos recesszió utáni felpattanás és szüttyögés.) Még elégedett is, hogy amikor volt pénzük, mennyire lehúzta őket népe legnagyobb örömére.

Az nyilván nem zavarja, hogy mennyivel vetette vissza a fejlődést a bankok agyonnyomorgatása és a folyamatos hazudozás, ígéretek megszegése nyomán kialakult bizonytalanság, és fejetlenség, a beruházások zuhanása. Azt meg, hogy mivel pótolja a bankok pénzének kiesését, ráér kitalálni, lehet még szívatni sok mindenki mást, például útdíjemeléssel a fuvarozókat.Az a fontos, hogy be tudja magát állítani faszacsávónak a pénzvilágban, nem sok hiányzik, hogy kikerüljünk a bóvliból, ezt nagyon szeretné meglovagolni. Kis kockázat, nagy nyerési potenciál ez már neki most, miután a legnagyobb balhét, a hitelesmentést rálőcsölte  a bankokra.

A másik verzió szerint fájt a fasza megtenni, de Merkel, vagy épp a mocskos Brüsszel érzékeltette vele, hogy sokkal szigorúbban nézik majd az ügyeit. Van bőven játéktér az uniós pénzekkel és eljárásokkal, s egy nagyobb tőkekivonással is be lehet szopatni egy ilyen kis gyík országot. Ha a igaz, hogy az RTL-szopató adót is külső nyomásra alakítják át kevésbé egy cégre szabott simicskaadóvá, akkor logikus, hogy bankadóügyben is volt komoly izmozás.

Talán egyszer megtudjuk, mi áll a nagy váltás hátterében, amivel visszatért a vezér a normalitásokhoz. Oda, ahonnan annyira szabadott volna csak elmozdulni, hogy a devizahiteles-mentést a bankok és az állam közösen állja a hitelesekkel, kiszámíthatóan, egyeztetve. Most nincs más hátra, dőljünk hátra és mulassunk azon, ahogy kénytelen megmagyarázni az elmúlt 5 év bankellenes populizmusa után a nagy váltást szeretett népének. Kilakoltatják Mariska néni? Bankárbérenc-e vagy Viktorom?

Persze csak ha lesz, aki rákérdez. Mert eltelt egy nap a bejelentés óta, de ez a szerencsétlen pipogya ellenzék még nem tette meg, csak az Erste-vételen rugózik.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

65 komment

Címkék: bankadó Orbán Viktor Simor András

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr257158569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2015.02.11. 08:57:13

Hiteleseket nem mentette meg,kérdezz meg néhányat miért szeretné szöges karóval ellátni a baját az egész analfabéta bagázsnak?!Merkel nagysád helyre tette ezt a mentális kihívásokkal küszködő csuti pocakmutyit,RTL seggébe fúródott legott aztán most a bankok hátsóját nyalja,komoly szabadságharcos az ilyen aki a bankokkal válvetve fosztogatja a magyar adófizetőt...

Palladrin 2015.02.11. 09:35:20

Öt millióra huszat kell fizetni. Nagy megmentés volt.

Majd Strasburg fejbekólintja és akkor MÁR az adófizetők fizetik a kártérítést a bankok helyett, ugye?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.02.11. 09:38:09

Szerintem nem tette le a fegyvert. Hazudott. Meglépte ezt már korábban is, a bankok meg úgy tűnik megint hisznek neki. Aztán persze hogy végül ebből ki jön ki jól, azt majd meglátjuk.

high up! 2015.02.11. 09:44:44

Jót röhögtem, amikor meghallottam, hogy a Munkás-paraszt kormányunk bevásárolta magát fix szópó szerepre az Erstébe. Gondolom az üzemi tanács (amelyet ma fidesz-kormánynak neveznek) összedugta azt az okos kis troll fejét, oszt valamelyik esztergályos vagy rezsibiztos vagy egyenesen Barcza Gyurka fejébe becsapott az Elemi matek felismerése:

- Ha most vásárol az állam 15%-ot, akkor a teljes piaci részesedése felkúszik 51% felé, oszt ezzel aztán még inkább Magyar lett az a vérszívó bankszektor!

Persze ez a sok sötét agyú munkás-paraszt fontoseftársa a fidesznek fel se fogja, hogy a térség valszeg egyik legszarabb bankjába vásárolták be magukat.

Sebaj, Átlaghülyemagyart akkor most már direktbe lehet sarcolni a banki veszteségek pótlása miatt, nem a külföldi tulajdonos fog a zsebébe nyúlni.

FOLYTASSUK!

frikazojd · http://kocs.ma 2015.02.11. 10:22:49

jegyzokonyvnek: "Nem lesz könnyű elmagyarázni a bankgyűlölővé tett népnek." - engem orbangyulolove tettek a torvenyek.

saci02 2015.02.11. 10:42:11

Ujabb bizonyitek: haldoklik az illiberalizmus!

eßemfaßom meg áll 2015.02.11. 10:55:36

Hír: Orbán basztatja a bankokat

liberális bloggerek: Abcug Orbán tönkreteszi a kapitalizmus alfáját és omegáját jelentő bankokat, világvége

Hír: Orbán kevésbé basztatja a bankokat

Liberális bloggerek: Orbán letette a fegyvert a bankok előtt, Orbán leszarja a bankok ártatlan áldozatait, Abcug Orbán

ZOH 2015.02.11. 11:06:03

"Nem lesz könnyű elmagyarázni a bankgyűlölővé tett népnek."

Miert kene elmagyarazni?! Mit magyarazott el az utobbi 5-25 evben barki is?

Amit a Fuhrer csinal, az per definitionem helyes. Mi mindig is Oceaniaval alltunk harcban.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2015.02.11. 11:08:30

@eßemfaßom meg áll:
Hír: Orbán basztatja a bankokat

eßemfaßom meg áll nyalja orbán seggét, szidja a libsiket.

Hír: Orbán kevésbé basztatja a bankokat

eßemfaßom meg áll nyalja orbán seggét, szidja a libsiket.

(Valójában a hírek nem arról szólnak persze, hogy orbán basztatja-e vagy sem a bankokat, hanem hogy hülyeségeket csinál)

panelburzsuj 2015.02.11. 11:11:42

@eßemfaßom meg áll:
Ez ugyanúgy nemhír, mint "azúratta, azúrelvette, áldottlegyen azúrneve" a VivátOrbán-hívek körében.

Kétoldali kényszeres vauvau.

István Tamasi 2015.02.11. 11:15:29

Ezt vajon hogy magyarázza Unortodox Kuszaszem?

♔bаtyu♔ 2015.02.11. 11:16:23

Talán azért, hogy a bankok 2017-ben már ne nyomják a lóvét a libsiknek.

István Tamasi 2015.02.11. 11:17:32

4 év után rájöttek, hogy a bankok csesztetése automatikusan a hitelezés visszafogásával jár ami egyenlő a gazdaság / ld még GDP / amortizálódásásval.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2015.02.11. 11:22:31

Fogalmunk nincs miért csinálja ezt orbán. ahogy fogalmunk nincs, hogy amit eddig csinált, azt miért csinálta.
Vajon nekik van fogalmuk?

tonypek 2015.02.11. 11:25:22

Pávatánc része is lehet akár. A bankadó csökkentése csak terv, amit az élet felülírhat. Bankadó nem szűnik meg , csak kicsit csökken. És a tranzakciós adó azzal mi van?
Sajnos a választók többsége nem képes követni vagy érzékelni a sok hülyeséget amit csinál kormányunk. 15% vagy 95% mindegy nekik, még a %-al sem állnak jó viszonyban.
Sokkal egyszerűbb kijelentéseket mint elszámoltatás, rezsicsökkentés már a többség számára felfogható. Ezért is sulykolják folyamatosan hogy beleégjen az agyukba.

aleb19 2015.02.11. 11:27:19

nemtom miert csak en emlekszem arra,hogy mar 2010 majusaban bevette a buliba a gusztustalan csanyi-pinter duot

♔bаtyu♔ 2015.02.11. 11:31:08

@Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan): Olvasván az Indexet úgy tűnik, hogy a bloggerek pontosan értik Orbánt.

Persze hosszabb távon mindig kiderül, hogy félreértik, de ez most mindegy.

tonypek 2015.02.11. 11:31:30

@István Tamasi: ettől még nem fog beindulni a hitelezés. Nincs mire és kinek hitelezni. Szinte minden uniós pénzből (>90%) épül.
Hitel felvétele jó pár évre démonizálva lett hazánkban, akár csak a bankszektor.

2015.02.11. 11:40:21

gyerekek, ne beszéljetek hülyeségeket..ennek a népnek bármit be lehet adni. azt tartják jónak, amit a vezérük tesz. ennyi.

♔bаtyu♔ 2015.02.11. 11:47:11

@storker: Ja, akkor miért nem szavaztak 2010-ben Gyurcsányékra. Holott 2006-ban még igen?

Aláírom, hogy ezzel a vezérezéssel hülyítitek magatokat, talán ez elviselhetőbb, mint azt mondani, hogy nagyon elbasztuk 2002-2010 között, de az igazság az, hogy ballibsikkel egyszerűen már nem számol a nép. Mekk mester, kuka.

Orbánnak jobb eredményei vannak, továbbá nem verette szét egyszer sem az ellenzékét, pedig párszor belefért volna, nyilván komolyabb politikusnak tartják, jobban megbíznak benne, ennyi. Ha sokat hibázik, ő is kuka lesz, jön a Jobbik.

apro_marosan_petergabor 2015.02.11. 11:49:15

Hakapeszi, Te tényleg majom vagy,
nagyobb, mint Hakapeszi.

Nem únjátok már a sok "gyülölettel" kezdődő böffentéseteket?
Ez a szó, melyet csak Ti használtok. Ha nem akrunk beavándorlókat, már idegen "gyülölők" vagyunk... Pedig csak nem akrunk több bevándorlót, mint ahányan ebben az országban élnek...
Ha nem akarjuk, hogy bankok 3x annyit keressenek, mint szokás, már "gyűlöljük" a bankokat, pedig csak fair bankokat szeretnénk...
Ha a cigányokat munkára akarjuk nevelni, már rasszizmusról beszéltek, pedig csak integrálni akarjuk őket, 800 év után...
Amúgy, OV már régen jelezte, a bankadó mértéke! nem örök, ahogy konszolidálódik a gazdaság, enyhítenek rajta. Elfelejtettétek?
Ejnye, leülhetsz, egyes.
Sok tanulni valótok van még, Nektek, liberknak, pl. meg kellene vizsgálni, mi akülönbség a liberalizmus, meg a libero között, Ti ugyanis csak "liberók" vagytok, nem liberálisok...
Azoknak néha használható gondolataik is vannak.
Ti csak fröcsögtök.
Ébresztő, lehet másképpen is, unortodox módon.

♔bаtyu♔ 2015.02.11. 11:58:25

@apro_marosan_petergabor: Amikor meglendült a libsi karmesteri pálca ők nem akartak 23 millió "román" vendégmunkást. És még ők vezéreznek.

1349973572759 2015.02.11. 12:29:06

@♔szarbаtyu♔: otthon:

- Miért tettetek kolbászt a teámba?
- Nem tettünk semmit bele.
- Akkor megint a bilit ittam ki...

Mail Undelivered 2015.02.11. 12:29:32

A blogíró nem találta el a miértet.
Hamarosan lesz egy pár privatizálható fidess bank, azoknak nem jön jól a bankadó, meg az egyéb hülyeség.
Igaz, aki azokban tartja a pénzét az megérdemli. Bár, ahogy a töröcskeifélét nézem, ott is csak a kishalak jártak rosszul. Meg az OBA.

♔bаtyu♔ 2015.02.11. 12:35:08

@maxval bircaman szerkesztő: Mi van te ostoba, látom, hatott rád. Persze, ezért is írtam.

Ezt a hülyét, ennyire ostoba, hogy idejön szitkozódni:)))))

♔bаtyu♔ 2015.02.11. 12:39:42

Na itt van valami ami valóban mentális deficit:

"A kormány támogatja a Fidesz-frakció nemzeti konzultációra vonatkozó kezdeményezését a gazdasági bevándorlással kapcsolatban - jelentette be Kovács Zoltán kormányszóvivő szerdán, a kormányülés ideje alatt Budapesten."

Nem nemzeti konzultáció kell, hanem több határőr a határsávban.

♔bаtyu♔ 2015.02.11. 12:41:57

@Mail Undelivered: Ennek azért nincs sok értelme, mert a pénzedet az állam egy bizonyos értékhatárig garantálja. Ráadásul mit jelent az, hogy fideszes?

Az OTP is fideszes, mégis mondhatni, divatbank.

Trackers 2015.02.11. 13:01:31

Ez már tényleg kezd röhejes lenni.

Orbán bankadót vetett ki, ezért monnyon le !

Orbán csökkenti a bankadót, ezért monnyon le !

MSZP: A bankadót a Zemberek fizetik.
MSZP: Orbán a bankokkal van az emberek ellen.

Akik írják ezeket az MSZP pártszékházból, vajh nem érzik a disszonanciát ?

Trackers 2015.02.11. 13:04:44

Jut eszembe..

Olvasta valaki az MSZP-s közleményt ?
nepszava.hu/cikk/1047908-a-korrupt-orban-kormany-akcioja-szazmilliardokba-is-kerulhet

Szinte szó szerint ezt írja a mentális deficit blog is.
Már átfogalmazással se foglalkoznak a Népszavás bloggerek.

high up! 2015.02.11. 13:31:03

el@Trackers:
´
te meg nem érzed a disszonanciát, hogy 2010 előtt még hánytál a ruszkikra, ma meg felállva élteted, hogy Orbaneszku vezéred ruszki gyarmattá teszi az országot (fizeti érte Putyin).
De ugyanígy jártál a komcsikkal, a 3/3-asokkal, az olgigarchákkal, a politikus bünözéssel, a gazdaság elkúrásával az elprivatizálással és így tovább 50 oldalon. Hánytál rájuk, ma meg a hülye agyaddal megmagyrázod, hogy miért is jó az ilyen, ha a fidesz csinálja.

Nem érzed a disszonanciát, hogy 2010 előtt európai ember akartál lenni, ma meg örvendesz, hogy Orbaneszku félázsiai tenyésztett birkája lettél?

FOLYTASSUK!

high up! 2015.02.11. 13:35:11

@♔bаtyu♔: "Orbánnak jobb eredményei vannak,"

A magadfajta síkhülye fidióta hsasznos hülyéknek ez a parancsba adott himnuszuk, tudjuk. Ha holnap Orbaneszku az orrodba szarna, te azt is Coco Channel illatnak mondanád.

FOLYTASSUK!

high up! 2015.02.11. 13:46:24

Egyébként az Orbaneskui Paranoia Alapú Kormányzás legújabb gyöngyszeme ez a bankos sztori:

Bevásárolja magát csődtömeg bankok soroztába (MKK, Ertse..), majd saját magát bankadóztatja még évekig. Majd amikor a jó munkás-paraszt szakértelmü keze alatt a bankok törvényszerüen még nagyobb veszteségekbe fordulnak, akkor majd eladja őket fillérekért. Alig sok 100 milliárdos költségvetési károkozás ez.

A MOL már megmutatta mi a sorsa egy vállalatnak ha a munkás paraszt kormány kezébe kerül: a részvény értéke megfeleződött.

Ez lesz pár éven belül itt az összes államosított közmücéggel, bankkal meg haveri mangalica telepekkel.
Sebaj, hasznos hülye nép hajlandó a sarcot fizetni ezeknek a csődtömegeknek a fenntartására.

FOLYTASSUK!

2015.02.11. 13:55:19

@♔bаtyu♔: 2006-ban meg gyurcsány volt a vezér. az mszp-sek most is nyomják az összefogás-dumát, te meg most is nyomod a fidesz-dumát, ha fikázom orbánt, visszasírom a nyolc évet. egyszerűek vagytok, mint a faék.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2015.02.11. 13:56:35

@Trackers: szerencséd, hogy szólásszabadság van, idióta! egy szó hasonlóság nincs a kettő között, tök másról beszélünk itt.

Mákosi Rátyás 2015.02.11. 14:00:11

@Trackers: "...Akik írják ezeket az MSZP pártszékházból, vajh nem érzik a disszonanciát ?"

Gondolom, úgy vannak vele, hogy ha a Fidesznek bejött, akkor nekik is jó lehet. Kár, hogy annyira hülyék, hogy még ez sem fog segíteni rajtuk.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2015.02.11. 14:01:43

@maxval bircaman szerkesztő: ezt hagyd abba de nagyon gyorsan.

@eßemfaßom meg áll: olvasd el újra a posztot, hátha felfogod a mondást.

konrada 2015.02.11. 14:46:05

@high up!:
Na ja, a MOL.
...igaz, miután azzal a pakett-csomag tranzakcióval nem maradt annyi részvény a piacon, mellyel döntésbe lehet belenyúlni, illetve információkhoz hozzá lehetne férni, a MOL piaci részvény ma már csak egy játékpénz, nem valós tulajdonrész igazolása, és kb annyi is az értéke...

♔bаtyu♔ 2015.02.11. 14:55:40

@high up!: Te inkább vedd be a gyógyszereidet.

Doberdo 2015.02.11. 14:55:57

Mi lehet még ez után ? Már előre látom a vacogó fogú
Matolcsycskát, aki csak eddig 200 milliárd forintot
talicskázott ki saját haszonként az MNB-ből....

♔bаtyu♔ 2015.02.11. 14:57:43

@storker: Ez nem fidesz duma, nézz már rá a közv. kutatásokra. Mégis mi a faszt írjak, hogy az MSZP a népszerű?

Egyszerű te vagy b+, mint a faék, mert azt gondolod, mindenkinek a te szád íze szerint kellene írnia.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.02.11. 15:04:34

@♔bаtyu♔: Szolgalelkű kutya vagy. Orbán feltétel nélküli híve és talpnyalója. Grat.

♔bаtyu♔ 2015.02.11. 15:07:08

@Vállalhatatlan fordulat: Most már leülhetsz gyurcsánycsicska, mert én Orbán helyében nagyon is átalakítanám a kormányt. Pintér helyett pld. Vona.

Míg te maximálisan tapsikoltál a bohócnak és most nem esik neked jól, hogy a kukában van.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.02.11. 15:22:39

@♔bаtyu♔: Gyurcsánycsicska? No ezt mire alapozod velem kapcsolatban fideszkutyája?

cönde 2015.02.11. 15:26:18

@♔bаtyu♔: "Orbánnak jobb eredményei vannak, továbbá nem verette szét egyszer sem az ellenzékét, pedig párszor belefért volna, nyilván komolyabb politikusnak tartják, jobban megbíznak benne, ennyi. Ha sokat hibázik, ő is kuka lesz, jön a Jobbik."

Haragszom kicsit magamra, hogy még mindig fel tudsz baszni az ordenáré faszságaiddal. Uralkodni kéne magamon, főképp, hogy szerintem ezt még te magad sem hiszed igazán. A jobbikk... Igen , az kell te agyalágyult, már alig várom...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.02.11. 15:26:30

@♔bаtyu♔: Mit garantál az állam? A betéteket butabatyu? Tudod mi az OBA?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.02.11. 15:28:06

@cönde: Ja, a hülyebatyu ezt érted teszi. Próbál önuralomra tanítani. :-) Én pl úgy megverném... utána nyugodt lennék. Bár gondolom ilyen G Fodor jellegű pofa lehet, szóval ciki lenne megverni...

♔bаtyu♔ 2015.02.11. 15:38:05

@Vállalhatatlan fordulat: Persze az os lehet, hogy téged lenne ciki megverni.

B+, nem bírod idegileg, mi a faszt keresel itt.

♔bаtyu♔ 2015.02.11. 15:39:46

@cönde: Ebben mi basz fel? Te nem gondolkodtál el azon, hogy mi áll a közv. kutatási eredmények mögött?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.02.11. 15:49:32

@♔bаtyu♔: Én nagyon jól bírom idegileg narancskutya. Ne aggódj. Olvasok és röhögök rajtad. A hülye kiszámítható klisé válaszaidon, ahogy mondod fel a leckét, amit a hivatalos szócső mond, és közben próbálsz úgy tenni, mintha lenne agyad. Mu-ha-ha.

♔bаtyu♔ 2015.02.11. 15:54:13

@Vállalhatatlan fordulat: Röhögsz a faszomat. Idejössz, válaszolsz valakinek valami sértőt, aki vissza adja, te pedig ezért fel vagy háborodva.

Na és erre persze te írod, hogy NEKEM nincs agyam.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.02.11. 15:59:11

@♔bаtyu♔: Butyburutty, nem én ostobázok, meg b+ -ezek mindenkit hanem te. Azt meg hadd tudjam már, hogy röhögök-e vagy sem okostóni. Olvasd már vissza, hogy miket írsz, vitázol azon, hogy én itt mitt csinálok? :-)

Persze ha van valami igazolt mentális betegséged (most ez is felmerült bennem, komolyan), akkor bocs, nem akarlak gúnyolni, viszont akkor azt javaslom, hogy máshol töltsd az idődet, mert az index blogjain bizony kiröhögnek.

Sir Galahad 2015.02.11. 16:10:59

Egyszerű ez. a bankok nem hiteleztek, ami visszavetette a gazdasági fellendülést. Eddig ez nem volt ekkora gond, mert jöttek az uniós pénzek, de most új ciklus indul, idő kell, mire újra dől a lé, és addig valamilyen más forrás után kell nézni. Szerintem az lesz, hogy megnézik, ezek után hiteleznek-e a bankok. Ha továbbra sem, majd erre hivatkozva visszaemelik a bankadó mértékét. Nincs itt szó se fegyverletételről, se semmi hasonlóról - ez csak egy kísérlet.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.02.11. 16:17:01

@Sir Galahad: Így van, egyetértek, korábban is írtam. Viktor szimplán hazudik, biznisz ez júzsuál.

István Tamasi 2015.02.11. 16:43:22

@tonypek:
Egyetértek. Az össze-vissza, sőt visszamenőleges hatályú, meg diszkriminatív adórendeletek, váratlan államosítások veszik el a kedvét a beruházóknak és ezen a 2,5%-os hitel sem segít.

==T== 2015.02.11. 17:14:04

Kedves Szerző!

Nem volt semmiféle "devizahiteles mentés". A bankoknak csupán azt a pénzt kellett visszafizetniük, amit minden jogszabályt kijátszva elloptak az adósoktól.

Nem kellett fizetniük semmilyen büntetés, kárpótlást, kártérítést, nem volt jogi felelősségre vonás sem.

***

A cikk többi részére: igen, valamivel foghatják külföldről. Amit aláírt pedig nagyon káros (főleg a magáncsőddel kapcsolatos kitétel).

1ghost 2015.02.11. 17:48:48

@==T==:

'...azt a pénzt kellett visszafizetniük, amit minden jogszabályt kijátszva elloptak az adósoktól"

Ó, hogyne. Mi az hogy! Egészen 2008 őszéig a devizahiteles jogszabályok rendben is voltak. Pontosan addig, amíg az alacsony kamatok és a reálfelértékelődés miatt a devizahitelesek röhögtek a "balek forinthiteleseken"

További adalék a jogszabály kijátszását illetően pedig az, hogy az egyoldalú kamatemelések, illetve, az árfolyamrés ügyében a kúria tisztességtelen minősítést használta, méghozzá a következő alapon:

- Az egyoldalú módosítás megfeleljen az egyértelműség, az érthetőség, az átláthatóság, a szimmetria és a felmondhatóság követelményeinek. Nagyon kevés szerződés fog ezeknek megfelelni”

- "Eszerint az árfolyamrés mögött nem áll szolgáltatás, és nem is átlátható a fogyasztó számára, ezért tisztességtelen az alkalmazása."

A jogszabály kijátszásához mindennek semmi köze.

Persze jól a hangzott a "szopassuk a bankokat, vivát" narancsbolsevik világban. Hogy ez mire vezet, azt pedig látjuk, és Mentálisék egész jól meg is írták.

2015.02.11. 19:01:14

@♔bаtyu♔: a kutatások szerint ma mindenki utál mindent, ami politikához köthető. a többiek pedig, akik a fidesz szavazói, azt gondolják, amit a vezérük mond. tegnap még oroszellenesek voltak (vö. szaporodnak putyin pincsijei), ma már a seggét is fényesre nyalnák, ha a csodacsatár azt kérné tőlük. paks és a déli áramlat feltétlen hívei, utálják a nyugatot, ahová ov ellenzéki korában még "tartozott" az ország.

apro_marosan_petergabor 2015.02.12. 14:48:56

@storker: Miér van az, hogy Ti csak szélsőségekben tudtok gondolkodni, nyilatkozni?
Mo érdekeket érvényesít, Ooban és USA-ban EU-ban. Ez csak nálatotok jelent nyalást. Kétségtelen Rákosi apátok ezt csinálta, Kúnbélus Leninnek nyalt, rá is csezsett, mert Sztalin, mint régi, megbízható elvtársat kivégeztette. Komcsi a komcsit. Legalább oda került ahová való volt.
Miért nem tanultok belőle, nem baj, hogy a többség nem kér a 2%-nyi aberrált gondolkodásotokból?
Gondolkodjatok - legalább egy kicsit - néha...
Tükör, ez az eszköz sokat segítene rajtatok...

2015.02.12. 21:37:06

@apro_marosan_petergabor: teljesen egyetértek veled. magyarország csak érdeket érvényesít. mészáros lőrincét, simicska lajosét, habony árpádét. nincs itt semmi vita, hidd el!

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2015.02.16. 19:26:57

a válasz elég egyszerű. onnantól kezdve, hogy az állam érdekelt egy buliban, mások a játékszabályok.

nézzük csak meg a kolontári vörösiszap-katasztrófát: mihelyst az állam átvette a MAL Zrt.-t, máris nem volt olyan fontos a kártérítés, meg a zemberek megsegítése.

ugyanez a helyzet a bankokkal: amikor az állam a tulaj egy szép nagy gigabankban, nehogy már saját magát szopassa a horribilis bankadóval. főleg, mivel az érdeke az, hogy szép nyereséges bankot hozzon össze.
így tudja ugyanis majd a legtöbb árfolyamnyereséget produkálni a kiválasztott részvénytulajdonos strómanoknak.

minden mögött érdek van.
süti beállítások módosítása