Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) bajnai gordon (3) Bajnai Gordon (8) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2015.02.14.

Az 5 legfontosabb ok, ami miatt sikeres ember nem lép CBA-ba

Hakapeszi Miki

Sikeres ember nem lehet, aki nem nézi meg, hol szórja el a pénzét élelmiszerre. Azon még lehet vitázni, hogy hol van több unott-bunkó eladó, meg hogy hol kúrják rád a legtöbb lejárt parizert. Korábbi tapasztalataim alapján valószínűleg az átcímkézési vébén is tarolna a CBA, de hiába árazza le profin a lejárat előtti cuccokat például az Aldi,  nincs megbízható statisztika az itteni állásra, nem erre lő ez a poszt. Lepukkadt és mucsai a feeling a legtöbb vidéki Coopban is, méregdrága is minden, de még ez is kibírható három anyátok és négy bazmeg mellett.

Vannak viszont olyan dolgok, melyek együttesen szinte kizárólag a CBA-ra állnak, s egymás mellé téve őket olyan szinten visszataszítóak, hogy jó lenne, ha minden vevőjük egy pillanatra feltenné magának a kérdést: megérdemlik-e ezek, hogy pénzt hagyjak náluk? Kettő közülük ráadásul friss, e heti tapasztalás, íme.

Rájuk írják a törvényeket

Sok posztot meg lehetne tölteni ezzel, teljesen nyilvánvalóan az Orbán-kormány liblingje a hálózat, a tulajdonosok nem is titkolják fideszes elkötelezettségüket, folyamatosan olyan törvények születnek, melyek a tisztességes piaci verseny alapvető szabályait felrúgva előnybe hozzák a CBA-t. Félreértés ne essék, a hazai láncok segítése egy érdekes kérdés, lehet azon vitatkozni, hogy milyen mértékig szabad ilyet tenni akár kiskapukon keresztül, de a CBA-nál nem erről van szó, hanem úgy írják a törvényeket, ahogy nekik jó és direktbe büntetik a konkurenciát, ami vérlázító.

Megmondják a dolgozóknak, hogy Viktort kell szeretni

Régi ügy, de soha ne felejtsük, mire kérte a CBA-s melósokat az elnök, Baldauf László. Így jobban érthető, miért kapja a cég az első pontban vázolt támogatást.

Október 23-a a forradalom hőseire való emlékezés mellett jó alkalmat teremt arra is, hogy nemzeti kormányunk iránt érzett szimpátiánkat is kifejezzük. Fontos a megerősítés, az összetartozás, hiszen csak összefogva tudunk gátat szabni és kategorikusan elutasítani a posztkommunista, liberális gazemberek mesterkedéseit, akik lépten-nyomon elárulják hazánkat, külföldi multiérdekeket szolgálnak ki, mindezt úgy, hogy a magyar emberek boldogulását, fejlődését is beáldozzák.Akik a hazánk további megerősödését, a kiegyensúlyozott és szisztematikus fejlődését tartják fontosnak, mindazoktól kérjük, hogy jöjjenek el és együtt vegyünk részt a Békemeneten, majd hallgassuk meg Miniszterelnökünk ünnepi beszédét. Fontos, hogy mi mindnyájan, a nemzeti érzelmű igazi hazafiak támogassuk a legnagyobb formátumú magyar politikusunkat, nemzetünk miniszterelnökét, Orbán Viktort.

Gyanúsan olcsón tudnak adni magas áfás termékeket

Finoman kell fogalmazni, körbeírom. Köztudottan nagyüzemi játék az áfacsalás példáiul hússal és cukorral és tény, hogy több olyan cég bukott le, amely beszállítója a CBA-nak. Eleve gyanús, ha valaki pont áfázható termékeknél képes alacsony árakat adni, s noha iparági berkekben nagyjából mindenki tudja, hogy mi az ábra, a CBA folyamatosan cáfol, tagad, így mindenki döntse el magának, vannak-e ekkora véletlenek. Azt se feledjük, hogy annak idején az Egymásért Egy Másért Alapítvány eredetileg ukrajnai szegényeknek szánt, áfamentesen beszedett konzervei is egész véletlenül CBA üzletek polcaira kerültek. Erre az volt a válasz, hogy elnézést, ez csak néhány tisztességtelen franchise tag lépte meg, aha, persze.

Gyanúsan éhbérért dolgoztatják az embereiket

Az e heti Figyelő egy láthatóan ezerszer ellenőrzött számsort hozott le arról, hogy az egyes kisker láncoknak milyenek a különböző mutatói. A hivatalos cégadatok alapján az jött ki, hogy a CBA üzemi eredményben a legjobb, a nagy profitot viszont úgy hozzák össze, hogy hatékonyság nulla, az egy alkalmazottra jutó árbevételben hátulról a harmadikok - az érték a fele, mint a listát vezető Lidlnek. A megoldás: az egy alkalmazottra jutó bérjárulákoknál leszakadva tökutolsó a CBA, bruttó átlagfizetésnél ugyanez. Alig fizetnek minimálbér felett, 134 ezer az átlag, míg az Aldinál 299 ezer forint. Persze csak rosszindulatú pletyka a kézenfekvő következtetés, hogy zsebbe fizetnek és ez egyáltalán nem zavar senkit. 

Pofátlanul beperelnek

A figyelős cikk utóélete: beperlik a lapot. A cikkben korrekten szerepel, hogy mivel franchise rendszerben működik a CBA, csak az olyan cégek adatait vették figyelembe, amelyek bizonyosan azzal foglalkoznak, hogy CBA üzleteket üzemeltetnek. Így nagyjából a fele láncot fedik le. Kérték a CBA segítségét a cikkhez, de el lettek hajtva a picsába. Abból dolgoztak, amiben biztosak voltak, hogy pontos. Aztán amikor megjelent a cikk és körbejárta a magyar sajtót, a CBA közölte, hogy szar a módszertan, meg nem is igaz semmi, perelnek. Ez aztán a pofátlanság csimborasszója.

Kedves CBA-vásárlók, csak ezek az apróságok jussanak eszetekbe, amikor a kasszánál kinyitjátok a bukszátok. 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

175 komment

Címkék: CBA

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr827173679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dbm 2015.02.14. 10:36:32

Mit össze nem izzadsz, te zsidó majom.

goldblum 2015.02.14. 10:52:26

@Dbm: A "zsidó" vagy a "majom" szerinted negatívum? Vagy az egyetértésedet tudtad csak ilyen furán kifejezni?

2015.02.14. 12:19:01

@goldblum: Minek magyarázol egy seggfej fideszbikának ? Azt gondolod hogy megérti ?
Nem fogja, mert nincs agya.

ortodoxa 2015.02.14. 12:57:34

Sikeres ember nem szarozik azon hogy hol vesz kiflit, komolyabb dolgokkal kell ugyanis foglalkoznia. Bemegy a boltba és megveszi. Csak az idióták tesznek ilyen baromságok mögé ideológiát.

GluGluGlu 2015.02.14. 14:19:45

dbm:
Te egy gennydisznó fideszes rohadék vagy!

Rónarider 2015.02.14. 17:43:43

Komolyan irigylem azt, akinek ez a legnagyobb problémája, hogy most valami eszabott dacból jusztse menjen olyan boltba, amelyik nem szimpi neki. Legtöbbször azt sem tudom hol vagyok, csak megveszem ami kell és rohanok tovább. Lófszt érdekel az ilyen beszűkült fröcsögés. A CBA vezér(ek) ha ezt meg tudják tenni, akkor ügyesek. Szemesnek áll a világ, a versenyszféra nem kisasszonysport.

toportyánzsóti 2015.02.14. 17:54:41

@Rónarider: Ha nem érted az írást maradj legalább csendben,ne égesd magad kultúrálisan.

toportyánzsóti 2015.02.14. 17:59:22

Érdekes emberi minőség ez a család,millió dolláros Porschénál nem adják alább,futja erre is ha az ember fia legálisan tud áfázni...

centenárium 2015.02.14. 18:07:23

1.libsi
2.magyarellenes
3.orbánfóbiás
4.csak a holland paradicsomot eszi meg.
5.kihúzták a szónyeget a 2 harmaddal a talpa alól.

werecke 2015.02.14. 19:01:27

@Dbm: ne sértegesd a majmokat !!!!

werecke 2015.02.14. 19:02:45

Hülye TESCObérenc duma.

Gyula Gerő 2015.02.14. 19:05:45

@GluGluGlu: seggfejbej, butabarom szarfaszú büdöskomcsi

Gyula Gerő 2015.02.14. 19:07:57

@Diorella Queen:
te vagy az agyatlan büdöslábú komcsibérenc

♔bаtyu♔ 2015.02.14. 21:08:23

Nálunk most nyílt egy CBA. Egész fasza.

Amúgy ha tudnád mi megy a teszkónál akkor inkább oda hirdetnél bojkottot. Jóval durvább mint a CBA, nem véletlenül nem veszek ott élelmiszert. Még étolajat sem.

Blogger Géza 2015.02.14. 21:11:48

Itt az index beszámolója dologról:

index.hu/gazdasag/2015/02/12/a_cba_nyeri_az_alulfizetesi_versenyt/

Egy büdös szó nincs benne arról, hogy nem teljes az adatbázis. Tehát minimum az index félretájékoztat. (Ez nem meglepő persze.)

♔bаtyu♔ 2015.02.14. 21:11:59

@szbszig: Ez jó b+, 2 ballibsi média:))))

Idézd inkább a Homárt. (Hamár) Na az pld. Teszkóval van tele+fotó.

♔bаtyu♔ 2015.02.14. 21:16:25

Ezeket a ballibsi médiumokat a teszkó fizetheti. Annyira ótvar duma, "eladó tovább árulja a rohadt gyümölcsöt". Az eladó valószínűleg észre sem vette, hogy harminc tálca rohadt alma között van egy rohadt.

mrbloodbunny · http://mrbloodbunny.blog.hu/ 2015.02.14. 21:22:54

a fityeszesek szemében a hírtévé meg a magyarnemzet is azonnal libsibolsi szar médiává változott, ahogy a tulaj azt mondta h orbi egy geci. nincs más gondolatuk, mint hogy ha valaki nem orbánista az kommer libber... teljesen elmeháborodott banda

Pan Modry 2015.02.14. 21:24:00

Cba ba csak hulye luzerek vasarolnak. A cba egy fos, aki tisztesseges az bojkottalja ezt a fos maffiaceget.

cupcake25 2015.02.14. 21:38:25

A CBA szar. Nem azért mert magyar, hanem mert ganyé az egész úgy ahogy van. A pénztárosok állandó jelleggel pofáznak egymással, tök mindegy hogy 15 állnak sorba, akkor is csak beszél és beszél és beszél. Ha én akkor fecsegnék bárkivel is amikor ügyfél van nálam, nem hiszem hogy azt sokáig tolerálná a főnököm. Ilyet sehol nem tapasztaltam még, talán egyszer az egyik Lidlben... Persze lehet beszélgetni mert nem robotok, de nem akkor amikor a vevő ott áll a sorban és várná hogy fizethessen és mehessen és nem az érdekli hogy Gizike holnap hányra jön dolgozni. A legtöbb üzlet igénytelen (persze vannak kivételek lévén hogy franchise), a nem előrecsomagolt élelmiszerek, mint zöldség, gyümölcs, hús vagy csemege pulti áru gusztustalan, a padló folyamatosan koszos, a kosarak nincsenek mosva. Ilyen általában a Spar szokott lenni, de az az én megítélésemben ugyan ott van mint a CBA ott sem vásárolok hacsak nem nagyon muszáj. És ami még szebb, marha drága minden, de tényleg minden... Amit a Tescoban, Alidba, Lidlben, Auchanban megvennék max 2.000,- Ft-ért az itt tutira 2.500,- Ft...

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2015.02.14. 21:44:43

@♔bаtyu♔: szokásos kérés: olvasd el még egyszer, hátha megérted, mi a bajunk a CBA-val.

@cupcake25: off, de pénztárosállomány tekintetében a Spar a legalja. és csak akkor nyitnak új kasszát, ha az ajtóig ér a sor, vajon a Lidl és Aldi miért tudja ezt a borzasztóan nehéz feladatot korrekten megoldani?

fda 2015.02.14. 21:44:57

Már megint itt van az ALDIs 299 ezer forintos átlagfizetés. Kérdezzetek már meg az ALDIs eladót erről.

Behajtó70 2015.02.14. 21:45:32

5 ok? amiért sikeres emeber? nem lép be egy magyar besárlóközpontba?

Te hazaáruól seggfej, inkább a külföldihez mennél? Miért nem húzol el a picsába innen? Itt üldöznek, szarságokat lehet kapni...húzzál már el te senkiházi szardarab, te! FELEJTSD EL A NYELVET IS TE SENKI!

igazi hős 2015.02.14. 22:12:25

A CBA szerencsétlen cég. A Real és Coop többnyire kis falvak és községek egyetlen boltját üzemeltetik, így nehéz megítélni, hogy a kicsi választék és magas árak páros az alacsony forgalomnak köszönhető, vagy a tulajnak jó így is, hiszen úgy is tőle vásárolnak. A CBA-nak pedig városi boltjai vannak, ahol erős konkurenciával kéne versenyezni. De nem megy, leginkább a franchise rendszer miatt: a központban van haszon, de az rövid úton elhagyja az országot, viszont befektetni a bolt üzemeltetőjének kéne. Nem lepne meg, ha a Spar franchise bővülése nagy részben ex-CBA boltokból állna. Látszik, hogy az "elit" CBA-k (Príma: röhej) mind Sparnak akarnak látszani, hát mostantól Sparok is lehetnek.

Punxsutawney Mormota 2015.02.14. 22:15:35

@Gyula Gerő: seggfejbej, butabarom szarfaszú büdösfideszes

Punxsutawney Mormota 2015.02.14. 22:17:30

@♔bаtyu♔: Na, már nagyon hiányoztál! Ha megnézed a NAV releváns listáját, tudod melyik kereskedelmi lánc fizette a legtöbb adót 2010, 2011 és 2012 során? Ááááááá, nem fogod elhinni, ezért csak keresd meg magad. Jót tesz az intellektusodnak a tájékozódás.

Hominidae 2015.02.14. 22:19:42

Egyszer bementem a CBA-ba valamiért...
Többet nem mentem aztán és nem is tervezem a jövőben sem...

Punxsutawney Mormota 2015.02.14. 22:20:01

@♔bаtyu♔: Hess, vedd be a gyógyszeredet, a doki úgy engedet ki, hogy mindig időben bekapod a pirulád... Tudod, ha esetleg volna itt egy-két ember, akit fizetne a tesco, (hahahaha), neked még ahhoz sincs eszed, hogy a gazdáidtól pénzt kérj a baromságaidért.
A pináról mi jut eszedbe? Judeobolsevik elhajlás?

Punxsutawney Mormota 2015.02.14. 22:22:14

@fda: Marha! Átlagokról van szó. Nem csupán az eladókról. De jobb, ha tudod, hogy nettóban több, mint kétszer annyit visznek haza, mint a CBA-sok.

Punxsutawney Mormota 2015.02.14. 22:22:59

@Behajtó70: Látom, Te már elfelejtetted ezt a nyelvet, Senkikém :D :D :D

komplikato 2015.02.14. 22:41:21

@fda: Miért, a "magyar átlagbért" a lakosság mekkora része kapja meg? És mekkora nem? De átlag alapján azért lejön, hogy hol a legalja a fizetés.

Én amiért nem vásárolok CBA-ban:
1. Minden multi sz*rul bánik a melóssal, de ők a legrosszabbak.
2. Kötelező Békemenet, meg politikai propaganda a brossurúban.
3. Náci csoportosulások támogatása.
4. Off-shore biznisz.
5. Direkt rájuk írt, helyzetbe hozó törvények.

gizmo26666 2015.02.14. 22:42:10

Elég pofátlanságnak tartom, hogy az összes CBA-t vádolja meg a cikk, miközben francishe rendszerben működik, több, egymástól független tulajdonossal. Az egyik tulaj ilyen, a másik olyan, nem kellene általánosítani, és lehúzni az egész láncot a p*csába.

sanyix 2015.02.14. 22:43:16

@♔bаtyu♔: most már a teszkó fizeti? És hol van gyurcsány a kottájával, és a cia a goodfriendjével? Ők már nem fizetik? :)

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2015.02.14. 22:46:58

@gizmo26666: a franchise partnerek mehetnének máshova is. azzal, hogy itt vannak, azt üzenik, hogy egyetértenek minden posztban írt mocsokkal, ami a CBA-nál történik. szóval nem hat meg, hogy kurva jó fejek is vannak köztük, ők is részesei a békemenetnek, meg az áfacsalásnak.

sanyix 2015.02.14. 22:47:26

@gizmo26666: a szarfejű CBA-sok is pont így védekeznek :) le is van írva fentebb. Gondolom nem olvastad, mert "csakafidesz" :D

sanyix 2015.02.14. 22:50:45

@Gyula Gerő: apádnak nem Ernő volt a keresztneve, kommerkém? :)

fda 2015.02.14. 22:51:04

@Punxsutawney Mormota: Na nem mondod.

Csak épp ha az alkalmazottak jelentős része kb. ugyanannyiért dolgozik bármely kiskereskedelmi láncban, akkor az átlagbeli nagy különbség csak a kisebb számú vezető jelentősen magasabb jövedelmével jöhet ki. Ettől lenne jobb az pl. Aldi, mint a CBA?

Marha, hogy a kulturált szóhasználatoddal éljek.

fda 2015.02.14. 22:58:19

@komplikato: Nem tudom ezeket az információkat honnan vetted, az ismeretségi körömben több boltos is van, cba-s, aldis és tescos tapasztalattal, az általad felsoroltakat ők valahogy nem tapasztalták.

Egyedül a "rájuk írt törvények" kapcsán érezni valami igazságot, de persze mi magyarok annyira internacionálisak vagyunk, hogy a magyar cégeket sokan inkább gáncsolnák (ez az egész poszt is épp erről szól, semmi másról), mint támogatnák a külföldiekkel szemben. Az meg maradjon meg a töriórára, hogy Széchenyi milyen jó fej volt, hogy a magyar gyártást támogatta. Aki kicsit kilát a fejéből, azért hamar észreveszi hogy normális társadalmak mindenhol a sajátjukat helyezik az idegenek elé: Franciaországban francia, Németországban pedig német kocsikat vesznek döntő többségében az emberek. A francia paraszt bármikor képes tüntetni, hogy az ő mezőgazdasági termékét jobban támogassák mint a külföldit.

Ha meg nekünk van egy magyar bolthálózatunk, akkor azt fikázzuk, és helyette a tescót és aldit szeretjük.

Meg még az olyan marhaságokat is szajkózzuk, hogy az aldiban kétszer annyit keresnek a dolgozók, és hogy a cba-ban meg mindig romlott a parizer.

csak egy néző 2015.02.14. 23:01:13

Valamiből csak meg tudta venni Baldauf Laci bácsi elvtárs ezt a vasat.
A legalapabb verziója is körülbelü 900 ezer dollárba (körülbelül 226 millió forint) kerül.
www.hir24.hu/Root/Share

Punxsutawney Mormota 2015.02.14. 23:03:16

@fda: A Marha! jelen esetben egy szépirodalmi kifejezés volt, ami gyakran előfordult pl. Rejtő regényeiben, amit nyilvánvalóan tudnál, de vélhetően nem olvasol egy senkiházi , galiciai jött-ment irásait.

Ha egyszer bemész egy Aldiba és egy CBA-ba, akkor megnézheted, hogy mi a különbség. Pl. Piliscsabán egy minimum 3x -os CBA méretű üzletet fele akkora személyzet üzemeltet.

Innen ered a sokkal magasabb fizetés lehetősége.

És, hogy számmomra mitől jobb? Attól, hogy az eladók a pénztárban dolgoznak - a CBA-ban 3 embert kiszolgálni 7-8 perc, míg az Aldiban ugyanennyi idő alatt 10 embert szolgálnak ki. A CBA-ban többször előfordult, hogy "Jajj bocs, már vége van az akciónak!" felkiáltással próbálták meg átbaszni a vevőt, holott az árcédulán még az akciós ár szerepelt.
Az utolsó ilyen után, amikor összevesztem a fél bolttal (nem nálam volt az akciós cucc, csak a néni után álltam a sorban), de végül annyiért adták a tésztát, amennyi az árcédulán szerepelt, megfogadtam, hogy többé a környékére nem megyek.

csak egy néző 2015.02.14. 23:04:10

Valamiből csak meg tudta venni Baldauf Laci bácsi elvtárs ezt a vasat.
A legalapabb verziója is körülbelü 900 ezer dollárba (körülbelül 226 millió forint) kerül.

www.hir24.hu/Root/Shared/Pictures/2014/12/04/CBA.jpg

Gyűrött Papír 2015.02.14. 23:24:17

@Behajtó70: A CBA nem bevásárló központ (MBSZ 2002.).
De mielőtt felrobbannál, gondold át, hogy szabad-e az embernek eldöntenie, hogy szereti vagy nem egyik-másik céget. Te szereted a CBA-t én nem. Szerintem ettől még nem kell agyrohamot kapni.

Alick 2015.02.14. 23:36:47

Leszarom ezt a túlpolitizált hisztériakeltést. A közvetlen közelemben történetesen van egy jó CBA-s közért, remek választékkal, jó kiszolgálással, bár az áraik nem mindig a legjobbak.
Gyakran járok ide, de időnként persze más üzletbe is - mikor hogy jön ki a lépés.

Pulex 2015.02.14. 23:50:26

elmondom en miert jarok CBA-ba. azert, mert ahol lakom, ott 800meteres korben kapasbol van 3. abbol 2 a jobb kategorias prima, nem ilyen kartondobozos koszospadlos fostaliga. johetne most az akkor, h akkor vasaroljak hazafele mashol. aha, azt csak ugy tudom megoldani, h megakasztom az utvonalamat vhol, ami minimum 10, de inkabb 20 perc plusz idot jelent az utazasban. arrol nem is beszelve, h a munkahelyemhez legkozelebb eso bolt is 1 CBA. kicsit korbe vagyok bastyazva. ennek ellenere meg mindig lehetne azt mondani, h szarni rajuk, felvallalom azt, h plusz ido/energiaba telik, h ne ott vasaroljak. oke. tetelezzuk fel, h igy van. a kornyezetemben ami meg szoba johet, az a spar. tesco, lidl, aldi, kozelben sehol sincsenek. a spar az cirka 2 kilometerre van. de nembaj, tegyuk fel, h raszanom tenyleg az idot, es odamegyek bevasarolni. a problema ott kezdodik, h amik nekem szukseges termekek, azoknak a fele nem kaphato a sparban. es nem, nem sajatmarkas CBA cuccokra gondolok. x tipusu udito ital, y tipusu egyeb cucc. kurvara nem ugyan az a valasztek. raadasul, kovezzetek meg, a spar legalabb 10%-al dragabb. ugyh nagyon egyszeru okoskodni, h bojkott, meg szemetmocskoscba. mert szemetmocskoscba, en is igy gondolom. viszont a kenyszer nagy ur. es ez csak az en esetem, en 1 mozgekony 30kozeli ember vagyok. kepzeljuk el ugyanezt a szituaciot, egy 65 eves egyedul elo oregasszony karakterevel. vajon tole is elvarhato lenne, h holmi erkolcsi fenntartasok miatt, 2 kilometerrel messzebbre utazzon, es cipelje haza azt, amit megtehetne - olcsobban - 800 meterrol? szoval imadom az ilyen fennkolt okoskodasokat, a problema az ezekkel, h koszonoviszonyban sincsenek a realitassal.

program készítő 2015.02.15. 00:02:05

Jön a PEPCO áruház,remélhetőleg addig a jelenlegi megélhetési politikus celebeket kiszavazzák,A jelenlegi pártok vezetőit a retekklub valóvilágába,rengeted pénzt meg lehetne spórolni.

Szelid sunmalac 2015.02.15. 00:02:07

@♔bаtyu♔: annyira nem vette eszre, hogy megprobalta kivagni, csak nem teljesen sikerult.

2015.02.15. 00:22:04

Egy két belvárosi üzletüket leszámítva a CBA-ban:

pocsék a kinálat, rossz a hangulat és drága, ennyi.

zsolla39 2015.02.15. 00:38:43

ma voltam a pécsi cba-ban
285 ft efy fél literes - bármilyen - üdítő.
aranyáron mérik

roxxtar 2015.02.15. 01:16:22

Az írás tartalma finoman szólva is röhejes. Először is, egy sikeres ember leszarja hol költi el a pénzét. Másodszor, az első két pontnak speciel semmi köze nincs a vásárláshoz. Én sem hisztizek, hogy ezt az oldalt zsidók írják/olvassák, miközben utálom őket. Harmadszor, helyesírás, könyörgöm. Legyen már ennyi igényesség benned. Negyedik, a negyedi ponthoz: gyanúsan alacsony bérek. Először is a CBA, vagy bármely más üzlet bérezéséről csak akkor tudhatsz, ha ezt bevallja bármelyik is mivel bizalmas információnak számítanak. A bértömeg osztva a dolgozók számával rohadtul nem fog jó számokat adni (persze ezt már leszarjátok). Ha szimplán nem tetszik a CBA mert magyar, mert nincs elég kóser kaja, mert dupla annyiért kapsz meg valamit mint máshol, akkor írd azt és ne ezeket az ökörségeket...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.15. 01:40:52

Azért nem vásárolok a CBA-ba, mert már több alkalommal kaptam náluk romlott terméket, és az áraiknál jellemzően inkább csak olcsóbbat találni.

sanyix 2015.02.15. 02:23:26

@roxxtar: aztán sikeres ember miért szarná le hol költi el a pénzét?

Ha már a zsidóknál tartunk, megnézted a "magyar" CBA-d tulajdonosát hogy néz ki? Eléggé jordán pozitívnak tűnik, szóval öngól.

"Ha szimplán nem tetszik a CBA mert magyar" általában az embereknek azért nem tetszik a CBA, mert egy hazaáruló szar banda vezeti, ami egy hazaáruló szar pártnak nyal...

"A bértömeg osztva a dolgozók számával rohadtul nem fog jó számokat adni" ahhoz képest szoktátok verni magatokat arra hogy nőnek az átlagbérek, pedig ott is ugyan az a helyzet... a vezetőség(a párt, és a haverjaik) igen jelentősen többet keres, az átlagember meg nem igazán :)

2015.02.15. 06:18:26

A mocskos szép kártyát, csak a megrohadt CBA-ban lehet levásárolni .

Nzoltan 2015.02.15. 06:50:41

A béreket a piac határozza meg. Ha elmennek annyiért dolgozni, akkor nem fognak többet adni. És ez máshol is így működik.

herut 2015.02.15. 07:21:40

@Dbm: A rendkívül szellemes,igazán mulattató megnyilvánulásodról egy régi arab mondás jut eszembe. Fonetikusan (ha ismered ezt a szót) így szól:Kul kalb badzsi omo !

midnight coder 2015.02.15. 07:32:16

Őszintén szólva, én leginkább a Lidl-ben vásárolok, mert az van a legközelebb és aránylag olcsó és jó. Ezzel együtt ők is adnak el olyan mandarint, narancsot ami az ottani érdekes megvilágításban nagyon szépnek tűnik, de ha kiviszed 5 méterrel odébb normál fénybe, azonnal látod hogy ehetetlen. Amúgy én a boltokban ezt a termék-specifikus világítást tiltanám be (ugyanez van húsoknál is).

búvár kondér 2015.02.15. 07:40:16

@GluGluGlu: .....ó ő csak egy hülye kis geci.

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2015.02.15. 07:44:09

@Rónarider: Jaj, de hülye vagy. A versenyszféra nem kisasszony sport, mi?
Gyere velem focizni, de úgy, hogy én állandóan a magam előnyére változtatom a szabályokat, majd azt mondom, hogy hát ja, ez nem kisasszony sport és te vagy a béna.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.02.15. 08:02:21

@♔bаtyu♔: @Behajtó70:

Nos az ismert "jobbos" nickek kedvelik a cba-t, mások meg nem. Ilyen egyszerű ez ebben az országban, ennyike. Aki fideszes cba-ban vásárol, aki nem az meg nem... legalábbis kommentelő szinten, mert aztán a valóságban meg ki tudja. A cba-nak így van mondjuk 900 000 vásárlója, aki fidesz szavazó. Hiába, ők szeretik a buggyant narancsot. A többiek meg vásárolnak a nagyobb választékot és jobb árakat nyújtó "kűfődiekné'".

búvár kondér 2015.02.15. 08:29:14

@♔bаtyu♔: no neee. a cba-ban áfacsalt olaj van tehát aki a cba-ban étolajat vesz az meglopja a hazát vagy legalábbis társtettes. te akkor egy mocskos áfacsaló társtettes vagy.

Pan Modry 2015.02.15. 08:37:07

@Vállalhatatlan fordulat:

en meg 2000 kornyeken cba-ban vasaroltam eleg gyakran, akkoriban a legtobb kozert dostalicska volt, es ilyen alapon akkor novekedjen legalabb egy magyar tulajdonu.
Viszont azota a konkurensek sokat fejlodtek, a cba tovabbra is egy fostalicska, az pedig ahogyan az allam torzitja a versenyt a cba javara, ezek utan meg akkor sem vasarolnak ott soha ha az lenne a legjobb ar-ertek arany.
Aki ezedk utan is ott vasarol, az bizony szervilis hazaarulo buta genyamagyar fajta, pont az akiknek koszonhetoen a multban elt es viragzott a Szalasi, Rakosi vagy a Kadar rendszer.

Egyebkent egy csomo Deli shop magyar tulajdonban van, ugyhogy ha valaki egyszerre akar minoseget es hazai tulajdonu ceget tamogatni akkor menjen oda. A CBA-ban ugyanis romlott, afacsalt termeket vesz olyan bunozoktol akik a sajat beosztottjaikat es vegtelenul megfelemlitik es kihasznaljak.

♔bаtyu♔ 2015.02.15. 09:02:57

@Vállalhatatlan fordulat: Te tényleg vállalhatatlan vagy, ugyanis ez baromság.

Nálunk eléggé tele van a CBA, mert jó minőségű, akkor nyilván mindenki fideszes vagy jobbikos. A ballibsi inkább felül a BKV-ra és megy 10 megállót a Teszkóig-ig.

Agyadra ment a politika.

♔bаtyu♔ 2015.02.15. 09:03:55

@búvár kondér: Ha tudnád honnan és milyen zöldség és gyümölcs kerül a teszkóba, (gazdasági értelemben) rohannál a CBA ba áfacsalt étolajat venni.

Rónarider 2015.02.15. 09:07:58

@Miazmás:
Sosem fociztam, mert egy agyatlan baromságnak tartom.
És igen, a versenyszféra úgy működik, hogy minden Forintot kitaposol a melósodból, és ha van kapcsolatod, akkor akár a törvényhozóból is.
Kreatív könyvelőid vannak, és ott dugod el a pénzt, ahol nem találják meg.
Mert ha nem így csinálod, akkor másnap már nincsen céged.
Nomeg nem is hiszem, hogy leülnék veled egy gyékényre.

@Hakapeszi Miki:
Te kinőttél már a rövidnadrágból? Szerinted aki üzletet köt az ideológiai alapon teszi? Ébresztő!
Attól, hogy vegán vagy, még kereskedhet hússal, sőt jól is csinálhatod, ha jó üzletember vagy, akkor jól is kell csinálnod. Kurvára nem személyes meggyőződés függő egy üzlet. Az arra van, hogy pénzt termeljen, nem az a célja, hogy klubdélutánokon megveregethesse egymás vállát a személyzet, hogy mekkora fasza gyerekek vagyunk, nem feküdtünk le senkinek. Ilyen felfogással 3 napig sem lennél főnök sehol (max ilxen bölcsész-hippi-faölelő-pacifista-homárklubban).

citrix 2015.02.15. 09:21:37

Szerintem vásároljon már csak az Orbán iránti lojalitástól vezérelve a cba-ban a fideszre szavazó 2/3. Ott a helyük, számukra ez a paradicsom ahol még a rothadt alma is meseszép. Nincs ezzel semmi baj, legyen szíves a fideszes szavazóbázis ide befáradni és ne csak az urnáknál támogassák az Orbán rezsimet.

samot 2015.02.15. 09:28:31

Az a gond,hogy végre egy magyar cég megkap minden lehetöséget és ugyan olyan szemetet àrul mint a multik!
Pedig lett volna lehetösége az emberek bizalmàt elnyerni,de nem élt vele!
Igy hàt belépett a mocskosok klubjàba!

♔bаtyu♔ 2015.02.15. 09:45:40

@sanyix: A CIA Goodfriendje családi ügyek miatt nagyon-nagyon hirtelen távozni kényszerült.

Hazautazott és Alaszkába fogják kinevezni az ottani CIA kirendeltségre, mert tudják, hogy imádja a hideget és a sötétet.

Láttak, amint nagyon-nagyon mérgesen széttépett egy Mo-r érkezett levelet, amiben csak az volt, hogy MUK, aláírás Gyurcsány Ferenc.

♔bаtyu♔ 2015.02.15. 09:47:16

@samot: A CBA egyes üzletei 20 éve is szemetet árultak, legalábbis ami akkor a közelemben volt. Ez a tulajtól függ. Ma inkább megyek CBA-ba mint egy Teszkóba. Nem politikai okok miatt.

vakegér II 2015.02.15. 09:47:30

@toportyánzsóti: Bevallom, ezt a fajta gyűlölködő, a valóságot tudatosan félreértelmező, gusztustalan stílusú és szóhasználatú "kultúrát" én nem is szeretném közelebbről megismerni. Az azért érdekelne, hogy ez az un. kultúra honnan is származik?
Sajnállak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.02.15. 09:55:01

@♔bаtyu♔:

Honnan és milyen?

Konkrétumot írjál!

.

.

Én is tudok olyanokat írni, hogy a CBA-ban romlott húst adnak. (Sajnos én ezt meg is tapasztaltam, többszőr)

Netuddki. 2015.02.15. 10:35:33

Az arab ABC vezérek nyalnak az orbánnak és védelmi pénzt fizetnek a fidesznek, amiért "különleges" elbánást kapnak a posztkommunista maffiaállamban. Csodálkozik ezen valaki? Akinek ez a módi tetszik az vásároljon a cba-ban! Nekem nem tetszik, ezért messze elkerülöm. Capis? Ennyi.

búvár kondér 2015.02.15. 10:45:03

@♔bаtyu♔: s az Téged felment morálisan arról hogy társtettes vagy az áfacsalásban, mert a tesco ilyen olyan gyümölcsöt árul? Valódi hazafi nem vásárol a cba-ban áfacsalásos étolajat .A cba akkor lenne magyar ha tisztességes lenne snem éhbérért dolgoztatná az embereket , s 8-10 órát dolgozókat legalább 8 órára jelentené be ... stb, stb ...ja és nem csalna áfát.

f123 2015.02.15. 11:06:50

Ez bámulatos, csudálatos ország ez a Magyarország. Úgy tűnik, hogy egy falusi dalárdát sem lehet csinálni pártok és pártoskodás nélkül. Nem tudom melyik nemzet olyan hülye a magyaron kívül, hogy magyarázni kell neki, hogy a hazait vegye, ne a külföldit. De nem itt fontosabb az, hogy a másiknak szar legyen, lehetőleg szarabb, mint nekem. Így soha semmi nem fog történni semmi változás, mert azt kapjátok, amit érdemeltek.

Eric Arthur Blair 2015.02.15. 11:38:55

@ortodoxa: Sikeres ember vagyok. Talán azért, többek között, mert ilyen puttó helyre, mint a CBA nem járok vásárolni

Arcade Macho 2015.02.15. 11:40:45

@Punxsutawney Mormota: "pl. Rejtő regényeiben, amit nyilvánvalóan tudnál, de vélhetően nem olvasol egy senkiházi , galiciai jött-ment irásait. "

HAHAHA nem gond ha visszanyal a fagyi?

wiki:
"Galícia (nem tévesztendő össze a spanyolországi Galiciával) közép-európai történelmi régió, jelenleg Lengyelország és Ukrajna között oszlik meg."

igen jelen esetben fontos az az i/í

Arcade Macho 2015.02.15. 11:42:39

nalunk nyilt egy CBA Prima, a cukraszati meg a hus termekek is kivaloak voltak aztan elobb a cukraszati termekek romlottak le, mostanaban meg mar a hus van olyan allapotban hogy vissza kell mennunk az Orban hentesehez, ez van szopas, pedig kibebaszottul sok ember van itt azaz nem lehet azt modnanihogy nincsen forgalom / forgas

Eric Arthur Blair 2015.02.15. 11:42:56

@f123: Magyar árút vásárolok a piacról, kistermelőtől. Tisztító, tisztálkodószereket a család egyik ügyes kezűje állítja elő, de ami a külföldi multi és a CBA is forgalmaz, azt a külföldinél veszem meg. Mert olcsóbb.

Girhes macska 2015.02.15. 11:44:56

Soha nem hazafiúi alapon vásároltam, ezután sem fogok. Ott vásárolok, ahol megtalálom azokat a termékeket, amikre szükségem van, olyan áron, amit hajlandó vagyok megadni értük, olyan környezetben, ami nem riaszt el az üzlettől. Ha ez CBA, akkor ott, ha más, akkor máshol. Több CBA-t is kipróbáltam, nem nyerték meg a tetszésemet. Van üzletük, ami nagyon szép, a bennük található áru kevésbé. Van üzletük, ahol azért nem vettem semmit, mert olyan érzésem volt, hogy minden koszos és ha hozzányúlok valamihez, én is piszkos leszek. Kb. ennyi.
A "vedd a hazait" mozgalomnak akkor van értelme, ha a hazai legalább olyan minőségű, mint a külföldi. Szart nem veszek drágábban, csak azért, mert nemzetiszínű pántlika van rajta, lásd első bekezdés első mondat.

f123 2015.02.15. 12:14:11

A vedd a hazait mozgalomnak akkor van értelme, ha egy kicsivel többet is hajlandóak az emberek azért fizetni, hogy hazait vehessenek. Idő kell ahhoz, hogy a magyar termelők megerősödjenek.
Ami még fontosabb meg kell szüntetni ezt az átpolitizáltságot, mert sehova sem vezet. Mindent meg kell becsülni a magyar és használható vmire. Véget kell, hogy érjen az állandó acsarkodás a másik feljelentgetése...

csak egy néző 2015.02.15. 12:21:07

@f123:
Tudod az még rendben is lenne, hogy az ember kicsivel többet fizet a hazai őstermelőnek, de, amikor a most nem nevezném meg a piacot, a saját fülemmel hallottam, amikor az "őstermelő" halkan odaszólt a fiának, hogy "szaladj ki a Tescóba és vegyél még 10 kg paradicsomot, mert nagyon viszik". Nos ilyenkor kicsit, vagy nem kicsit meginog az ember bizalma a hazai árukban.

sanyix 2015.02.15. 12:27:49

@♔bаtyu♔: na mondjad milyen gyümölcs és zöldség kerül a teszkóba? :)

Gyorgy Nagy 2015.02.15. 12:28:21

Ne tömjétek a Lázár testvérek zsebét a cba-s vásárlásal mert ök tömik a felcsuti paraszt gyereket meg a többi volt harácsoló hazudozó hamis eu rot àruló kisz titkárokat.Simicska pakolj és a kis genyoknak vége!

f123 2015.02.15. 12:38:14

@Gyorgy Nagy: Gratulálok az "intelligens" álláspontodhoz! Nem unalmas még az állandó fröcsögés? Nem tűnt fel, hogy nem vezet sehova?! Nem minden politikai kérdés!

Muad\\\'Dib 2015.02.15. 12:38:15

Ebben blogban tovább pusztít a demagógia cunami. A CBA valóban s*ar, de ezek az ócska posztok kb. egy szinten vannak a múltkori indexes rohatt'zöccség marhasággal. Bármelyik boltból tudok hasonlókat küldeni, baldi, tecsó, ósán, lidül, mindegyikben találkoztam már penészes cuccokkal. Küzdeni kell a kormány CBA-t nyomató dolgai ellen, de ezekkel a debil fas*ságokkal már megint a fityeszt sikerül helyzetbe hozni. Pedig ezt el kéne kerülni mindenképpen, mert már nagyon mehetnének...

Punxsutawney Mormota 2015.02.15. 12:39:41

@Arcade Macho: Barátom, visszanyal a fagyi? Ismered ennek a jelentését egyáltalán, vagy csak megtetszett és mindenhol ezt böfögöd vissza?
Remélem van ennél nagyobb sikerelményed is az életben, mint egy "i"- "í" keverés. Nincs jelentősége, Te is tudod, én is tudom, mindenki tudja... Az egész arról szólt, hogy a megszólított nyílván nem olvas egyetlen zsidó művét sem (gondolom Te sem).
Kiesik, Rejtő, Szerb Antal, Radnóti, Dsida Jenő, Kosztolányi és amúgy a magyar irodalom jó része a XX. századból.

De gondolom, hogy ezen az alapon elutasítjátok az atomenergiát is, amely felhaszálásának a matematikai alapjait Neumann János fektette le, de ugye ott volt egy bizonyos Teller Ede, Szilárd Leó, Wigner Jenő és Lax Péter is.

Andy Sipowicz 2015.02.15. 12:43:08

Sokaig azzal gyozkodtem magam, hogy csak a dolgozoiknak lesz rosszabb, ha bojkottalom oket. Amikor azonban Bayer Zsolt arra szolitott fel mindenkit, hogy naluk vasaroljon, el is dolt a dolog: be nem teszem a labam.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.15. 12:46:06

@centenárium: és ha még magyarul is tudnál, te kis takonygerincű...

f123 2015.02.15. 12:52:54

@csak egy néző: Mindenhol vannak kóklerek, de ha jársz piacra, akkor tudod, hogy a nagyon nagy része nem ilyen...

2015.02.15. 12:56:02

A cikk minden szava igaz, csak ezt a "sikeres emberezést" nem értem mi benne.

2015.02.15. 12:57:34

@Rónarider: Pont az a baj te észlény, hogy ez NEM versenyszféra, hanem sima korrupció.

f123 2015.02.15. 12:59:57

Úgy van fröcsögjetek szépen, igen a ki-hol vásároljon témához szervesen kapcsolódik az antiszemitizmus és a jobboldali újságírók álláspontja... Aki ez alapján hoz fogyasztói döntéseket, legyen bármilyen oldalon, az nem tesz mást mint hozzájárul a jelenlegi megosztottság fenntartásához. "Csak a holtak látják meg a hàború végét". (Platón?).

búvár kondér 2015.02.15. 13:02:56

@f123:Abban igaza van Nagy Györgynek hogy a cba nagyon támogatja a gecit! S nagy valószinűséggel áfa csalásos pénzből is. Ezért teljesen jogos a felvetése. Igenis végre álljon talpára a magyar és támogasson olyan vállalkozásokat amelyek nagyüzemileg csalják, lopják el az adónkat.
...az meg hogy még azt a gecit is támogatja az plussz undorító.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2015.02.15. 13:08:05

@fda: " normális társadalmak mindenhol a sajátjukat helyezik az idegenek elé: Franciaországban francia ... kocsikat vesznek döntő többségében az emberek."

Na de miért? Hazai autóra olcsóbb a biztosítás, kevesebb az adó. És olcsó az alkatrész. Magyarán a francia államnak van annyi esze, hogy támogassa a hazai ipart/eladásokat, nem az embereken múlik. (Amúgy egész a 90-es évekig importkvóta volt. Japán autókat csak korlátozott darabszámban engedtek be, és akkor is jó drágán árulták őket. Ez akkor bukott el, amikor elkezdtek Angliában gyártani a japánok, Toyota, Nissan, Honda.)

A németet hagyjuk, az tényleg nacionalizmusból vesz német autót. Az mondjuk nem zavarja, hogy Spanyolországban vagy Törökországban gyártották. :-)

Andy Sipowicz 2015.02.15. 13:15:30

@f123: Bayer Zsolt es mas jobboldali ujsagirok szerint en nem vagyok magyar. Hivo ember azonban valoban nem vagyok, ezert nem fogom odatartani a masik orcamat is.

élhetetlen 2015.02.15. 13:21:28

@gizmo26666: Na, na, na. Lassíts. A francishe jog eladójának kellene ellenőrizni, hogy az üzemeltető megfelelő szinten működik-e, hozza-e az elvárt minőséget.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2015.02.15. 13:21:41

Politika nélkül: Nem tudom, hol mennyit fizetnek az eladóknak és nem is érdekel. Az érdekel, hogy engem vevőként hogy kezelnek. CBA-ba nem járok, mert nincs a közelben.

Tesco: van választék, olcsó, gyakran sor van. Sokan járnak oda, ez van. De egy helyen megvan minden. Általában elégedett vagyok. Lejáratközeli áruk kezelése jó. (Nem a hamisításról beszélek, azokat ismerem, de bizonyítani is kéne.)
Aldi/Lidl: kisebb a választék, de jó német - értsd sokkal szigorúbb minőségi elvárásoknak megfelelő - cuccokat lehet kapni, sor nincs, pedig kb. három eladó van az egész üzletben. Gyors, olcsó. Szeretem. (Nincs a közelben, de ahhoz képest gyakran.) Lejáratközeli termék nincs is.
Spar: elfogadható, árban is, de a sor rendszerint hosszú, pénztárosok döglassúak, még a régi közértből ottmaradt nénik. Néha megyek, de inkább nem. Lejáratközeli termék kezelése elfogadható.
Coop: választék nincs, rohadt drága, sor nincs, mert drága és nincs választék :-), pénztáros/eladó változó, általában tűrhető szintén közértmaradék néni, néha életunt bunkó banya. Csak akkor megyek, ha muszáj. Lejáratközeli termékkezelés nincs, lejárt néha bizony simán van.
Más Coopban és sok éve CBA-ban bizony rendszeres volt a lejárt hús, tejtermék. Szerintem ez az odajáró ügyfélkörtől függ. Akit át lehet verni, mert hagyja, meg azt át is verik. Szóval aki azért is a CBA-ban vásárol, mert 'magyar bolt', az ne csodálkozzon a romlott cuccokon.

Annak idején, még gimiben, ha a helyi abc-ben romlott joghurt/tejföl volt a hűtőpultban, beszakítottuk a tetejét és felborítottuk, hogy kifolyjon. Értettek belőle.

Muad\\\'Dib 2015.02.15. 13:23:20

@Andy Sipowicz:
Igen debil gondolkodás. És, ha Zsóti aszongya jövő héten, hogy minden igaz fityeszes magyar lélegezzen, mit csinálsz? Megfulladsz, mer'rohaggyon'meg?
Én pon les*arom mit mond bármelyik megélhetési médiapatkány oldaltól függetlenül. Nehogy már az ő szavai határozzák meg, mikor mit csinálok.

élhetetlen 2015.02.15. 13:23:33

@♔bаtyu♔: Igazad van. Étolajat végképp ne vegyél. Biztosan belepisiltek.

f123 2015.02.15. 13:25:46

@búvár kondér: Bezzeg, mennyivel jobb külföldit támogatni! Elmés megoldás! Sokáig éljen a gyűlölködés, mert nem az a lényeg, hogy mindenkinek jobb legyen, hanem hogy a szomszédomnak szarabb!!!

Andy Sipowicz 2015.02.15. 13:26:27

@Muad\\\'Dib: Egyetertek. Pontosan azt nem hagyom, hogy az o szavai hatarozzak meg a cselekedeteimet. Debil-ugyben javaslom fordulj anyadhoz.

Muad\\\'Dib 2015.02.15. 13:26:56

@bonifac:
"...Aldi/Lidl: kisebb a választék, de jó német - értsd sokkal szigorúbb minőségi elvárásoknak megfelelő - cuccokat lehet kapni..."
Mondjuk ez nem változtat a CBA minőségén, de ez nem igaz. Olyan hulladék s*arokat képesek árulni, hogy le a kalappal előttük. Az, hogy a zöldségek közül vadászni kell a kevéssé rohadtat, alap. A húsok undorítóak, de legalább drágák. Pont, mint a CBA-ban. Még a Tesco is minőségibb cuccokat árul ezeknél (lidl, aldi, CBA), ami azért nem semmi. Mondjuk pár dolog valóban van náluk, ami király, ezért én is szoktam időnként arrafelé járni.

f123 2015.02.15. 13:28:36

@Andy Sipowicz: Segíts légyszíves, nem vagyok járatos ebben a gyűlölet-bizniszben. Mi köze van ennek ahhoz, hogy ki hol vásároljon?!

Muad\\\'Dib 2015.02.15. 13:29:09

@Andy Sipowicz:
De, hagyod. Hiszen azóta nem mész be, előtte meg azt gondoltad, a melósokkal bas*ol ki....
Funkcionális analfabetizmusod pedig elismerést érdemel, hiszen ebben az ügyben mutatott gondolkodásodat debileztem le, nem en bloc téged, de láthatóan ezt a nyelvtani kihívást nem sikerült megugrani.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2015.02.15. 13:30:53

@Muad\\\'Dib: A hús és a zöldség szerinted német? Azt írtam német cuccok. Tehát német piacos cuccok, amiket eredetileg oda gyártanak, de ide is behoznak. (Ez nyilván nem zöldség és hús lesz, ugye.)

Muad\\\'Dib 2015.02.15. 13:32:44

@bonifac:
Végeredmény szinten nekem mindegy, mert ezt a szemetet is az ő nevük alatt árulják, de igazad van, figyelmetlen voltam. Amúgy én nem gondolom, hogy attól, valami német, jobb is. Ott is szoktak vastagon lenni élelmiszer ügyben botrányok.

élhetetlen 2015.02.15. 13:35:35

@midnight coder: Ilyen szempontból ezek a szar világítások nem termékspecifikusak, csak ilyenek. A saját lakásomban, egy időben gobelint varrtam, és másnap bontottam az egész esti termést, mert tök más színe volt, mint amit este láttam. (utána jött, hogy a wc-ben választottam színt, mert ott még normál égő volt). Előfordult már velem, hogy megvettem nyolc méter zsorzsettet, és otthon derült ki, hogy nem fekete, hanem sötétkék. A barátnőm nagyon örült neki. Ez nem ármánykodás, csak a „fejlett, energiatakarékos” technológia.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2015.02.15. 13:40:13

@Muad\\\'Dib: Én sem gondolom, hogy jobb, látom. :-) Elolvasom az összetevőket pl. rajta. Hihetetlen. Lidl-ben húskészítmény - csomagolt szeletelt felvágott - , 95% hústartalommal. Amikor magyarból már a 60% is bazi soknak számít. Vagy élelmiszer egy kezeden megszámolható összetevőkből, felesleges színezék/állományjavító/tartósító/bizbasz nélkül. (Ha mégis van színezék, akkor bio, pl. céklalé.) Számomra szomorú, hogy a németek meg tudják csinálni, mi meg nem csináljuk. Mert ott nem vesznek meg minden szart. Itt meg igen, ha olcsón adják. Az ottani botrányoknak meg következménye is van. Itt meg....

(A német piacos cucc az, amire a magyar tájékoztató utólag van címkézve és nincs rajta se szlovák, se egyéb k-eu nyelven semmi. Nem azt mondom, hogy minden ilyentől hanyatt kell esni, de érdemes megnézni, miből is vannak. Nemcsak az Aldi/Lidl-ben, de pl. a Müller/Rossmann/DM-ben is.)

élhetetlen 2015.02.15. 13:43:16

@♔bаtyu♔: Erről már beszéltünk régebben. A Tescoval házhoz szállíttatok. A honlapon gondosan feltüntetik, hogy melyik a spanyol paradicsom, melyik a magyar. Azt hiszem, te nem tudod, hogy „honnan és milyen zöldség és gyümölcs kerül a teszkóba”.

Muad\\\'Dib 2015.02.15. 13:45:20

@bonifac:
Most a kedvedért benéztem a hűtőbe és elolvastam a német sajtkrém összetevőit, amit tegnap hoztam haza lidl-ből. Seggre ugyanaz van benne, mint magyarban, kb. mennyiségileg, meg minőségileg is. Adalékanyagok garmadája. Made in Germany. Amúgy nem is tudom minek eszem, full méreg: De ez van, kedvelem az ízét.

élhetetlen 2015.02.15. 13:53:19

@f123: Ez nem az igazi. A CBA-ban semmivel nincs több magyar termék, mint a Tescoban. Az meg, hogy a hasznot a Tesco viszi külföldre, vagy a CBA tulajdonos Svájcba, nem igazán érdekel. Ezen kívül a Tesco befektet, fejleszt itt, szolgáltat, pl házhoz szállít, a CBA tulaj ezt a boltüzemeltetőtől várja el, míg a jogdíjat csak zsebre teszi. Ezt azért gondold át.

Andy Sipowicz 2015.02.15. 13:53:22

@f123: Megprobalom, amugy debil-modra: en soha nem vitatnam el a szamomra legellenszenvesebb politikai nezetekkel biro honfitarsam idetartozasat sem. Amennyiben ok viszont ezt teszik velem, ugy minden erintkezesi feluletet igyekszem megszuntetni koztunk.

Andy Sipowicz 2015.02.15. 13:54:24

@Muad\\\'Dib: Ugyan, legy egy kicsit elnezo, hat mit varhatsz egy debiltol?

Muad\\\'Dib 2015.02.15. 13:56:59

@Andy Sipowicz:
ROTFLMAO! Még mindig nem jött át a mondat értelme, ugye? Pedig igyekeztem megvilágítani. De, ha ennyire fáj nyilvánosan kijelentem, hogy nem vagy debil. Ok?

f123 2015.02.15. 13:59:49

@élhetetlen: Mert a CBA nem fejleszt semmit, bezzeg a Tesco az milyen jó... Abba belegondoltál, hogy egy új Tesco hány munkahelyet szüntet meg?! Támogasd a külföldi multit, ha azt akarod ne legyen Magyarországon semmi ami magyar! A külföldi biztos mindent jobban csinál, mint mi buta magyarok. Igazából nem is lenne szabad középvezetőnek sem lennünk...

f123 2015.02.15. 14:00:54

@Andy Sipowicz: Kit és miért debilezel gyűlölet- kufár "barátom"?

sanyix 2015.02.15. 14:03:04

@f123: a cba külföldi, ráadásul egy rablóbandát támogat, egy olyan rablóbandát, ami nem csak a profitját viszi magával, hanem mindent amit talál...

f123 2015.02.15. 14:03:25

Tehát azért jó a Tesco, mert ott nem futsz össze a Bayer Zsótival... Aha értem. Még jó, hogy nem csak valami ellentéteként határozod meg magad...

Andy Sipowicz 2015.02.15. 14:04:35

@Muad\\\'Dib: Na, akkor innen ujra elkezdhetjuk. A masik embert pedig nem azert nem minositem, mert faj neki, hanem azert mert ahhoz elotte meg kellene ismernem. Akkor most hadd kerdezzek en: megszuntetheto-e a gyulolkodes ugy, hogy a masik fel minden korlatozas nelkul pocskondiazhat engem es en a bekesseg kedveert csak varok, hatha egyszer abbahagyja majd?

f123 2015.02.15. 14:04:39

@sanyix: Mert a tesco a hótündér személyesen... Az auchan meg csipkerózsika... Ne már, komolyan????!

Andy Sipowicz 2015.02.15. 14:07:02

@f123: Csak a ram aggatott jelzot igazoltam vissza, de nyilvan az en keszulekemben van a hiba. Miert en vagyok a gyulolet-kufar? Mert nem fogadom el, hogy ram tamadjanak es olyankor valaszolok?

élhetetlen 2015.02.15. 14:07:13

@f123: Ugorj neki még egyszer. Ezt írtam: „a Tesco befektet, fejleszt itt, szolgáltat, házhoz szállít, a CBA tulaj ezt a boltüzemeltetőtől várja el, míg a jogdíjat csak zsebre teszi.” Mit nem értesz?

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2015.02.15. 14:07:37

@Muad\\\'Dib: Kedves tőled, hogy fáradtál. Sajnos nem mindenre igaz, ezt én sem állítom.

Az emberek java meg úgysem politikai alapon fog dönteni. (Aki igen, az meg is érdemli.) Az számít, hogy megkapom-e, amit venni akarok, normálisak-e az eladók, sokat kell-e sorban állni, és bizony az, hogy mennyibe kerül.
Itt Szegeden van egymás mellett (Egy 150m-es körön belül) Lidl, Penny és Coop. Panelkörnyék, sok ember, nyilván azonos vásárlóközönség. A Lidlben mindig sokan vannak. A Coopban mindig elférni. :-) A Penny a kettő között.

(Ja, a korábbi listából kimaradt a Penny. Nálam az olyan, mint az Aldi/Lidl, egy kicsit lejjebb. Választék kicsi, amúgy olcsó, pénztáros mogorva, de halad. Néha megyek, ritkán. De inkább Lidl-be.)

Muad\\\'Dib 2015.02.15. 14:09:51

@Andy Sipowicz:
Ez a kérdés irreleváns az alapproblémát tekintve. Bayer megszólalása után kevésbé szívják meg az ott éhbérért dolgozók? Mert te azzal érveltél, hogy addig a melósokra való tekintettel nem bojkottáltad. Én azért nem járok CBA-ba, mert s*ar. Nekem édes mindegy, hogy Bayer, vagy bárki más mit mond. Ha jövő héten a Tescoba járásra szólít fel, és a CBA-t ekézi, akkor sem fogok kevésbé, vagy jobban járni bármelyik helyre is. Tökéletesen hidegen hagy.

f123 2015.02.15. 14:16:20

@Andy Sipowicz: Meg tudnád mondani, hogy mikor is neveztelek debilnek?

Andy Sipowicz 2015.02.15. 14:16:51

@Muad\\\'Dib: De attol azert meg szamomra lehet relevans, ugye? Mindenkinek mas a tureshatara. Ugy latszik en most ertem el az enyemhez, igy kozel hat ev utan. Eddig a munkasszolidaritas volt az erosebb, mostanra viszont a duh. Nincs jogom barkinek eloirni, hogy mit tegyen. Igy termeszetesen senkinek sincs joga arra, hogy eloirja nekem, hogy mit tegyek. Szarnak eddig is szar volt, de ez volt legkozelebb. Hat akkor mostantol inkabb kerulok egyet. Vegezetul szeretnek ramutatni arra, hogy egyetlen szoval nem emlitem hova megyek helyette. Mert annak valoban semmi relevanciaja nincs.

Andy Sipowicz 2015.02.15. 14:18:40

@f123: Egy masik ur tette, de miert lett ebbol utalas a mondanivalom lenyegere? Csak egy illusztracio akart lenni, semmi koze az allaspontomhoz, az utana kovetkezik. Miert nem arrol beszelunk?

f123 2015.02.15. 14:20:20

@élhetetlen: Azt nem értem, hogy ebben milyen olyan előnyt vélsz felfedezni a Tesco javára, ami a CBA-nál nincs meg. Azok az ominózus "fejlesztések", meg sokszor inkább ingatlanspekuláció szagúak... Megnézheted pl. Budaörsön a tesco meg az auchan területét is. Gennyesre kereste magát mindkettő. Nem betettek a történetbe, hanem kivettek belőle.

Muad\\\'Dib 2015.02.15. 14:20:29

@Andy Sipowicz:
Hol írtam én olyat, te hová mész? Amúgy nyilván oda mész ahová akarsz. akarsz. Pont les*arom, ehhez senkinek semmi köze rajtad kívül, ez így korrekt egy demokráciában. Csak felhívtam a figyelmet arra a logikai bukfencre, hogy Bayernek ezzel pont sikerült befolyásolnia a választásodat, ami lényegében jelentős személlyé emeli őt a te tekintetedben. Pedig még véletlenül sem az...

sanyix 2015.02.15. 14:22:07

@f123: komolyan. Csak a CBA vezényli ki az embereit egy tetű hazaáruló tolvaj párt éltetésére, a tesco meg az auchan nem. Csak a CBA kap állandóan kedvezményeket és támogatást a tolvaj hazaáruló kormánytól, a többit meg csak szivatják, azért hogy a haver cba-t helyzetbe hozzák.

f123 2015.02.15. 14:23:28

@Andy Sipowicz: Ha egy másik úr tette, akkor címezd másik úrnak!

Andy Sipowicz 2015.02.15. 14:25:42

@Muad\\\'Dib: Sajnos valoban jelentos szemellye valt az eletemben, megpedig az en szandekaim nelkul, sot azok ellenere. Rendszeres frocsogese ugyanis szemelyemben tamad, amit meg elviselnek ugyan, de egyuttal lovat ad azok ala az emberek ala, akik ot olvasva visszaigazolva latjak a vilagkepuket es feljogositva erzik magukat peldaul arra, hogy velemenyezzek a bevasarlokocsim tartalmat (megtortent), vagy akar azt, hogy milyen ujsagokkal allok a penztarnal (ez is). Innen aztan extrapolalhatnam, hogy ki az, aki az o frocsogese ala adja a lovat, de az vegkepp messzire vezetne, ne tegyuk.

élhetetlen 2015.02.15. 14:28:57

@Muad\\\'Dib: Na, itt jön a neheze. Szeretem a Tihany ínyenc camet, sok helyen 500 forint körül van. A Tescoban 350, nem akciósan, mindig, 125 gramm. Aztán egy indexes teszt hatására vettem a Lidlben egy Chene d’argent nevű sajtot, 250 gramm, jó. (az összetevő tej, tejsavbaktériumok, oltóenzim mindkettőben, ennyi). Az olcsó tescos Tihany 250 grammja 700 ft, az átlagára ezer ft, a lidl-ös 550 ft. Én remélem, hosszú távra váltottam.

f123 2015.02.15. 14:30:24

@sanyix: Pontosan erről beszélek! El kéne végre fogadni azt, hogy létezhet a tiédtől eltérő álláspont. Ez az alapja és a kulcsa annak, hogy a dolgok javuljanak Magyarországon. Ha nincs közmegegyezés, ha nincsenek minimumok, akkor csak a háború van, meg a "romok" és a "halottak".

sanyix 2015.02.15. 14:39:00

@f123: jaj nem kell ez a NER szöveg. Nem nem kell elfogadni hogy kirabolják az országot, ellen kell állni, és semmiben sem támogatni a hazaáruló férgeket, a maffiát...

Andy Sipowicz 2015.02.15. 14:51:06

@f123: Igenis! Akkor esetleg kaphatok valaszt a mondandomra is, vagy megrekedtunk ennel?

f123 2015.02.15. 14:53:36

@sanyix: Ez nem NER szöveg, hanem a véleményem. Miért tényleg azt gondolod, hogy -az egyébként most romokban heverő-baloldal hamvaiból feltámad és tönkreveri száz évre a Fideszt? Ezt te elhiszed? Mert a baloldal oly tehetségesen kormányzott és minden jobb (bocsánat: bal) volt, nem volt korrupció?
Vagy a jobbikot szeretnéd, a káosszal és a kormányzati tapasztalatok teljes hiányával? Vagy amerikai tankokat? Vagy fröcsögni, szeretsz, mert az jó, mert neked mindegy csak orbánviktor tűnnyön el, nem számít, ha leég minden.

f123 2015.02.15. 14:56:08

Fel kéne hagyni a kísérletezgetéssel, hogy a magyar politikában mindenki a másik totális megsemmisítésére játszik. Mert semmi értelme....

f123 2015.02.15. 14:57:30

@Andy Sipowicz: Nem tudom mit kérdeztél tőlem. Talán a másik úr majd válaszol...

sanyix 2015.02.15. 15:00:02

@f123: orbán viktor (a geci) miatt ég le minden, igen azt akarom hogy eltűnjön a ballibsikkel együtt. Aztán lehet "tüzet oltani" és építeni az országot. Ha belenyugodnánk a maffia kormányzásába, rövid időn belül minden pénzt adóként kéne befizetni nekik, és mindenkinek járna ezért egy állami lyuklakás, ahol kussolhat, aludhat, zabálhat, és járhat dolgozni. Semmi más.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.02.15. 15:01:14

@♔bаtyu♔: A világon minden baromság, kivéve amit te mondasz, igaz te fideszes? Vásárolj cba-ban, szavazz a fideszre. Ennyi, kit érdekel.

élhetetlen 2015.02.15. 15:03:44

@f123: Fordítva ülsz a lovon. Innen indultunk, „ Nem tudom melyik nemzet olyan hülye a magyaron kívül, hogy magyarázni kell neki, hogy a hazait vegye, ne a külföldit.” Erre írtam, több kommenten keresztül, hogy az, hogy a magyar tulaj Svájcba viszi ki a pénzt, az nem motivál, hogy a drágább, és szarabb CBA-ban vásároljak. A Tecsoban ugyanannyi magyar áru van magyar beszállítótól. „Azt nem értem, hogy ebben milyen olyan előnyt vélsz felfedezni a Tesco javára, ami a CBA-nál nincs meg”. Csak azt mondtam, hogy amit te vélsz felfedezni a CBA javára, az csak magyar a tulaj, és azon kívül semmi Csak azért kéne drágább, szarabb árut vásárolni, mert a nemzetközi lánc tulajdonosa magyar? (Mitől szarabb az áru? Az üzemeltető megvesz a központon keresztül tíz kiló sárgarépát. Ott fonnyad a vége napokon keresztül, míg a Tescoban elfogy, hozzák ugyanazt a magyar árut a frissentartó helyről). „Megnézheted pl. Budaörsön a tesco meg az auchan területét is. Gennyesre kereste magát mindkettő”, és, ott van két bevásárló központ, ahol jó áron, jó minőségű árut vehetsz, jaj, de ki lett tolva velünk. Bezzeg a CBA!

f123 2015.02.15. 15:06:40

@sanyix: Hú és ki lenne az aki leváltaná őket? Melyik politikai erő vagy simán a nép?! Tényleg nem látsz semmit az orbánviktortakarodj-on kívűl? Az, hogy -szerinted- ki tehet róla, mennyiben fogja érinteni a károsultakat és a sérülteket? Ki fogja őket kompenzálni? Te?! Mitől lesz jobb, hagy tanuljak, hol rejtőzik az a politikai erő, akiről írsz...

f123 2015.02.15. 15:20:18

@élhetetlen: A Tesco v az auchan nem beruház, hanem piacot vesz és nyilvánvalóan nem minden profitot visz ki a CBA az országból, mert nem kizárólag franchise boltjaik vannak. Ha úgy lenne, ahogy mondon nem lenne miből terjeszkedni. A multi viszont garantáltan kiviszi a nyereséget az országból. Tescoban vásárolni külföldön cikinek számit, mert az a legalja. Ugyanolyan, mint a német v osztrák Aldi.a szemetet áruló boltokkal szemben fel kell lépni tulajdonostól függetlenül. A magyar szabályozásnál sokkal szigorúbbak is vannak Európában és igen én azt gondolom, hogy jó minőségű magyar terméket kell vásárolni magyar boltokban, pont ugyanígy gondolkodik egy német v egy francia a saját piacát illetően.

f123 2015.02.15. 15:23:00

Természetesen lehet vásárolni a külföldi szemetet és mutogatni a magyar mezőgazdaságra, hogy nem termel minőségi élelmiszert. Mitől termelne, ha nincs normális piaca?

f123 2015.02.15. 15:24:22

A történet erősen hasonlít az étkezési jegyek piacára, ahol nulla hozzáadott értékkel termelték és vitték ki a profitot a francia cégek.

Andy Sipowicz 2015.02.15. 15:29:19

@f123: Akkor segitek, jo? Ugy latszik nagyon lefoglal masok cimkezese, mar nem marad energia masra. Ezt irtam:

"Miert en vagyok a gyulolet-kufar? Mert nem fogadom el, hogy ram tamadjanak es olyankor valaszolok?"

f123 2015.02.15. 15:32:00

Azért vagy gyűlölet-kufár, mert a gyűlölet szemüvegén keresztül nézel mindent. Egyébként nem én debileztelek le téged, hanem fordítva. Nevetségesnek tartom, hogy azért bojkottálod a CBA-t, mert bayer zsóti mondott valamit...

Andy Sipowicz 2015.02.15. 15:40:05

@f123: Valaszolok, irom, ami azt jelenti szemantikailag, hogy reagalok valamire, ami engem ert. Ha nem szolitananak meg, akkor nem lenne mire valaszolnom. Hogyan nezelodhetek a gyulolet szemuvegen keresztul, ha csak akkor szolalok meg, amikor valaki hozzam fordul? Megtenned, hogy idezel engem, amikor eppen ledebilezlek? Sehol nem lelem nyomat ... Szabad orszagban elunk, tartsd nyugodtan nevetsegesnek. BZs nem valamit mondott, hanem mindenkit felszolitott arra, hogy ott vasaroljon. Mivel en autonomnak hiszem magam, ezert hoztam egy dontest, amellyel nem ertesz egyet. Nem baj, senki mastol nem vaom el, hogy kovessen.

sanyix 2015.02.15. 15:46:22

@f123: simán a nép az is jó lenne, tudod demokráciának hívják, svájcban egész jól működik :)

Hol van az a rejtett politikai erő? Az országban. A szavazóképesek 2/3-a arra vár hogy a posztkomcsik helyett jöjjön egy értelmes új oldal, ami őket képviseli. Azonban amíg a posztkomcsik jelen vannak, ez nem jöhet létre, mert a posztkomcsik kezében az állam és a média.

Egyébként a kormány nélküliség is jobb lenne mint ez a szar. Képzeld el, hogy nem a kormánytól függnek a mindennapok, nélkülük sem dőlne össze az ország... maximum nem épülnének stadionok, és nem emelkednének hetente adók...
Lásd amikor a "nehéz" "munkát" kipihenve nyári szünetre megy ez a hazaáruló szar tetű banda...

Nem fogok belenyugodni hogy kiraboljanak, kész.

f123 2015.02.15. 15:53:20

@Andy Sipowicz: " @f123: megpróbálom debil módra"

f123 2015.02.15. 15:56:24

@sanyix: Tehát legyen anarchia. Svájcnak ugyanúgy van kormány, mint Magyarországnak. Ott sem anarchia és korlátlan népuralom van. A felvetésed több mint zavaros, értelmetlen és kb. olyan káosz lenne belőle mint most Ukrajnában, nem felemelkedés.

Andy Sipowicz 2015.02.15. 16:17:08

@f123: Azt hittem azt mar tisztaztuk, hogy magamra ertettem, de ugy tunik tevedtem.

élhetetlen 2015.02.15. 16:20:17

@f123: Na, kezdesz nagyon fárasztani. „A Tesco v az auchan nem beruház, hanem piacot vesz és nyilvánvalóan nem minden profitot visz ki a CBA az országból, mert nem kizárólag franchise boltjaik vannak. Ha úgy lenne, ahogy mondon nem lenne miből terjeszkedni.”, és ha saját bolttal terjeszkedik, akkor nyilván nem piacot vesz, mint a másik kettő. Amikor meg franchise jogot ad el, akkor nem a bolt üzemeltetője fektet be, és a jog eladója teszi zsebre a díjat. Ja. A mondandód többi részét befejezem azzal, hogy te vásárolj a CBA-ban magyar terméket, mint szuper minőség, én vásárolok a Tescoban magyar terméket, mint szemetet, és ezzel befejeztem.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2015.02.15. 16:50:18

@bonifac: jó összefoglaló, hasonlót tapasztaltam.

@Muad\\\'Dib: Te melyik posztról beszélsz? Ha erről, akkor el is olvastad?

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2015.02.15. 17:04:58

@bonifac: "Aldi/Lidl: kisebb a választék, de jó német - értsd sokkal szigorúbb minőségi elvárásoknak megfelelő - cuccokat lehet kapni"

Néha megpróbálom elképzelni, hogy a németek az ő bérszintjükkel olyan marha olcsón termelnek kiváló minőséget, hogy lazán verik vele a magyar piacot, szállítással együtt is :-)

Ne higgy a mesékben, a Lidlben a magyar termékek részaránya kimagasló a többi kereskedelmi multihoz képest. Rengeteg németnek hitt terméket magyar cégek termelnek. És ezzel nincs is semmi baj, sőt! (Még egy kiábrándító dolog: a nem magyar termékek jelentős része sem német, hanem kelet-közép európai, jelentős részben lengyel.) Persze, van kiváló minőségű német termék is a Lidlben, (ugyanúgy, mint pl. francia az Auchanban), csak az meg nem olcsó.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2015.02.15. 17:12:02

@Droli: Én sem értem, hogy csinálják pontosan, de a tények ezt bizonyítják. A 95%-os hústartalmú felvágott német volt, azt tudom. A termékek részarányát nem tudom, azt viszont igen, hogy ez azért nőtt (mármint a magyaroké), mert a sok ismeretlen márkanevet egyszerűen nem vette a magyar.

(A lengyel halkonzerv pl. tökjó. A Lidlben a legolcsóbb a paradicsomos makréla+hering, nyami. .-))

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2015.02.15. 17:16:45

@búvár kondér: "Valódi hazafi nem vásárol a cba-ban áfacsalásos étolajat"

Ezt az áfacsalásos étolaj témakörét is érdemes rendbe tenni. Nem csak a CBA-ban lehetett áfacsalt olajat kapni, hanem gyakorlatilag bárhol. (Lehetett? Még most is lehet!) Tipikusan ilyen áfacsalt olaj a Banat, az Iskon vagy a Sunol, de szerintem a láncok legolcsóbb saját márkás olajai is ezek. Nagyjából elmondható, hogy amelyik olaj 300 Ft alatti áron kapható, az nagy valószínűséggel áfacsalt, vagy legalábbis nem tiszta a múltja.

Ha nem áfacsalt olajat akarsz venni, ajánlom a Vénuszon kívül a Kunságit, ami minden nagyobb hiperben van, 320 Ft körüli az ára, és magyar cég gyártja, magyar tulajdonosi körrel. Azt a 30-40 Ft pluszt ugyan szánja már rá mindenki, és gondoljon arra, hogy ezzel is segít fehéríteni a gazdaságot, és kiszorítani az áfacsalt olajat :-)

anyadmajma 2015.02.15. 17:29:33

@sanyix: ja, de a Mizo is magyar, az mér nem zavar, hogy a Csányi egy Szingapúri off-sohre cégen nem fizet egy fillér adót se? Ja, meg az Aude meg a Merci sem fizet ám adót, és ööszesen nem dolgoznak annyian, mint a Tesco-ban. ja, a fidesznek nincs még autógyára, csak közértje? Hát miért nem államosítotok egyet? Nem tart semeddig, egy nap az egész.

@Hakapeszi Miki: Amúgy meg érdekes lenne oknyomozó újságírást folytatva belépni egy CBA-ba, hogy pl fizetnek-e zsebbe, vagy csak szarul fizetnek.
Kár, hogy Magyarországon nincs újságírás, csak véleményírás, vagy semmiről se szóló riport.
Az utolsó valamit érő cikkek is a Magyar Nemzetben jelentek meg, be is vittek egy csomó nem fideszes embert, hogy bűnös, mert írta az újság váddal.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2015.02.15. 17:36:42

@bonifac: A lengyel termékek amúgy tényleg kiválóak, pl. ott vannak a Dawtona tésztaszószok, remek áron, és egész jó minőségben :-)

A Lidl márkanevek kapcsán jut eszembe érdekességként: gyakran előfordulhat, hogy ugyanazon gyártó ugyanazon termékét veheted meg a különböző boltokban - más-más márkanéven! A legolcsóbb termékek pl. tipikusan ilyenek: a cégek kiírják a tendert, hogy ki tud X terméket bizonyos feltételek mellett a legolcsóbban legyártani, ezt megnyeri egy szállító (mindenhol), aztán ugyanazt a terméket csomagolja különböző márkanevű zacskóba, mert neki nyolc, hogy milyen név alatt csinál forgalmat. Persze ez elemi érdeke, hiszen ezen saját márkás termékeknél nagy mennyiséget rendel a hiper, és persze olcsó árat is kér hozzá, amit a mennyiség miatt a gyártó meg tud adni. Vicces dolog az, amikor a gyártó a flakont ugyanolyannak hagyja, csak a címkét változtatja, így egyazon terméke két különböző néven fut egy polcon (egy hiper-saját márkás, tehát nem a legolcsóbb! és egy gyártó márkás). A saját márkás ára pedig pont annyi, mint a gyártó-márkás akciós ára. Minő véletlen :-)

Árakban amúgy nincs nagy különbség a Lidl-Penny-Tesco-Auchan hasonló minőségű termékei között. Érdekesség: a CBA-t nem mértük, mert felesleges volt, annyira drágák.

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2015.02.15. 17:43:10

@anyadmajma: szerencsére nincs igazad, van oknyomozó újságírás. nem sok, de akad, átlátszó, indexen, egy kevés a narancsban, 444-en, figyelőben, néha még a nemzetben is. csak meg kell találni.

anyadmajma 2015.02.15. 18:02:23

@Hakapeszi Miki: hm, hát, lehet, hogy igazad van, ezen vitatkozhatnánk, de hatása nincs, ezen szerintem kár vitatkozni. Mondjuk, ez nem az újságíró hibája.
Azok a jó kis amerikás filmes dolgok hiányoznak, amikor megjelenik az újságban a cikk, és óriási botrány lesz belőle, hogy kiderült. Bár azt is tudom, hogy az csak film.
Meg csak vágyom rá, hogy olyan ország legyen az enyém is:(

Bölény56 2015.02.15. 18:14:17

@vakegér II: Mint egykori keyaccount egy cégnél sajnos sokszor tárgyaltam Baldauffal, Kruppal, Gyelánnal. Egy multihoz menni tárgyalni kifejezetten felüdülés volt, hozzájuk képest. Abból a szempontból biztosan, hogy nem aláztak a porba.

Bölény56 2015.02.15. 18:16:25

@Droli: Na végre valaki, aki ért is hozzá! Üdv kolléga!

búvár kondér 2015.02.15. 18:25:35

@Droli: Ó ez meg van egy termékkörön belül is ugyan annál a láncnál. Pl a tejek esetében. Ugyan az a 2,8%-os tej van a T.... és az A..... dobozában is. De árban 60-80 ft a különbség!!! Sőt ugyan abból az üzemből jön s ugyan azon a gépsoron töltik. Egy nagy átverés az egész!

Rónarider 2015.02.15. 22:15:58

@ébrenjáró: Fingod sincsen róla.
Ki korrumpál? Aki előnyt akar.
Kit korrumpál? Aki dönt.
Miért kell az előny? Mert akkor viszi a piacot a konkurensek elől.
Nem versenyszféra pádfsza. Szerinted mindenkin K+F -be veri a pénzt, meg alapítványokat támogat szabadidejében. Nem a köz érdekében keni meg a csinovnyikot, csakis a sajátjáéban. Nem csak egy-egy cég. Körülbelül amelyiknek lehetősége van rá, mind. Vagy országos szinten, vagy megyein, vagy városin, vagy csak a nébihes ellenőrt, vagy vámtisztet. Ideje felébredni, a törvény csak akkor érvényes, ha elkapnak és tele lesz vele a sajtó. Ha nem, akkor simán elsikkad bármilyen ügy.

Phteven 2015.02.16. 16:36:33

Egyszer érdemes összehasonlítani a CBA és az Aldi pénztárosait.

Megjegyzem én sem járok CBA-ba. Drága, koszos, az alkalmazottak flegmák, kurvára ráérnek, a fornettis cuccok szikkadtak, stb. Semmi ideológia. (Teszkóba sem.)

Arcade Macho 2015.02.17. 23:45:58

@Punxsutawney Mormota: "Ismered ennek a jelentését egyáltalán, vagy csak megtetszett és mindenhol ezt böfögöd vissza?
Remélem van ennél nagyobb sikerelményed is az életben, mint egy "i"- "í" keverés. Nincs jelentősége, "

mar hogy a lofaszba ne lenne jelentosege annak hogy valaki spanyol vagy hogy egy anno osztrak tartomanybeli ember?
van a ketto kozott 2500+ km

kepzeld el en ezt a Galíciát a monarchia -beli tortenelemkonyvbol ismerem, irom is neked te szittyamagyar hozongo: Jászi Oszkár: A Habsburg-Monarchia felbomlása

ja igen es o zsido volt, vadasz amugy te ide szopni jarsz?

ortodoxa 2015.02.19. 08:11:04

Nahát szerintem tényleg baromira mindegy, hogy a tulaj milyen nemzetiségű, ropogjon a zsemle oszt jónapot. Ahogy írtátok, a Tescónál meg a az Auchannál is többnyire úgyis magyar termékek vannak. Amit külföldről hoznak olcsót azt általában nem veszem meg mert irtózatosan szarok, az ízesítőktől van ízük csak (miből lenne, fillérekből nyugaton sem lehet csodát tenni), amik meg esetleg jók, azok drágák. De olyat már nem is nagyon hoznak, mert ki tudja itt megfizetni. Ja meg az is vicces, amikor a magyar termelő által megtermelt kaja angol meg francia áruházon keresztül jut el a magyar gyomorba :)
süti beállítások módosítása