Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (1) előválasztás (1) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (10) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) lmp (2) LMP (5) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (81) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (14) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (5) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2015.03.18.

Jön a Jobbik-kormány, majd gyorsan megbukik

Hakapeszi Miki

Régóta látszik a tendencia, de eddig mindig elhessegettem a gondolatot arról, hogy a Jobbik kormányra kerülhet. Most, hogy a meccs 21-18-ra áll, érdemes mindenkinek levenni a szemellenzőt és átgondolni a lehetséges kimeneteleket arról, hogy hova vezethet és meddig tarthat a radikálisok hatalomra kerülése.

Kár rinyálni, hogy ez csak egy szaros közvélemény-kutatási adat, tök egyértelmű, hogy épkézláb demokratikus alternatíva híján a következő időszakban a Fidesz csak lefelé tud menni, a Jobbik pedig felfelé. Viktor szánalmas vergődése látványos. Velejéig elcseszett külpolitika, intézményesített szisztematikus lopás, rablás és megfélemlítés, belső feszkó és teljesen felesleges népfelbaszó intézkedések a netadótól az útdíj-kiterjesztésen át a vasárnapi zárva tartásig. A második ciklusban amúgy is mindenkivel kezd tele lenni a töke a magyarnak, s ezt nem népszerűség-hajhászással lereagálni, hanem öntökönszúrással, ez igencsak furcsa, írtuk már.

A Jobbik úgy tűnik nem csinál lófaszt se, csak profin beleül a tutiba. Az egyetlen értékelhető méretű parlamenti erő, amely még nem égett szénné kormányon, s csak annyit tesz, hogy a balhékat rákeni mindkét oldalra (lásd szocialista és fideszes brókerbotrány), meg cukiskodik. Az, hogy közben sorra derül ki, milyen vállalhatatlan arcok ülnek a soraikban (a legfrissebb a Dunába lőtt zsidók cipőjébe csulázó fehérjehalmaz, aki még "folytatná is a munkát".) senkit se érdekel a szokás szerint ajvékoló libakóruson túl, csak az a kérdés, hogy idén év végén érik utol a Fideszt, vagy jövő nyáron. Nyilván kitalálnak majd valami jó kis lejáratókampányt ellenük Habonyék, meg próbálják majd még inkább jobbról előzni őket, de ez annyit ér majd, mint Rogán Tonyónak egy igazmondástréning.

Eddig tudjuk hogy mi lesz, innen jönnek a kérdések. A baloldal összefogásra kényszerül, kialakul a három pólus. A választásokhoz közeledve simán lehet, hogy pártként a Jobbik lesz a legerősebb, de egy jó balos jelölt egyéniben le tudja verni a Jobbikot és a Fideszt. Ha nem fognak össze. Talán nem, Viktor biztos nem megy bele olyasmibe, hogy ne ő legyen a góré, a Jobbiknak elemi érdeke, hogy a népszerűségi versenyben stabilan megelőzze a Fideszt. A törpe csodacsatár ha nincs más választása, inkább átadja ideiglenesen a hatalmat, mint hogy megosztozzon rajta, tudja, hogy ellenfele ellenzékből kicsinálásában nincs nála hatékonyabb arc e földön. A baloldal pedig simán elcseszheti annyira (elég, ha Fletó túlságosan előre nyomul és sok helyet akar), hogy egyéniben a Jobbik megnyerje a fél vidéket, s övé legyen a legtöbb mandátum.

Már csak ezért is teljesen reális azt gondolni, hogy a Jobbik esélyes a hatalomra jutásra. A túlérzékeny ultralibsik most fussák meg a köröket arról, hogy akkor vége lesz a világnak, a cipőbe köpő vadbarom valóra válthatja vágyait. Egy nagy faszt! Ma már egyre egyértelműbb, hogy a Jobbiktól úgy lehet megszabadulni, ha hatalomra kerül. Felkészületlenek, Európában teljesen szalonképtelenek, legrosszabb esetben pár év alatt kiderül, hogy ők se tesznek csodát, sőt még korruptabb mocskok, mint a Fidesz, csak sokkal suttyóbb és rasszistább kivitelben. Gazdaságpolitikájuk a vicc kategória, gyors bukáshoz vezet, ha valóban azt csinálják, amit ma várni lehet tőlük, akkor végük lesz mint a botnak rövid idő alatt.

Európa kulturáltabb felében is került már kormányra szélsőjobbos bagázs, de bukott is mind hamar. Félő, hogy nálunk sincs már más út. Még Viktoron edződve is eszetlenül szar lesz kibírni azt az időszakot, amíg ők uralkodnak, de utána már tényleg csak jobb jöhet. 

 

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

154 komment · 1 trackback

Címkék: Jobbik Fidesz választás 2018

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr697279837

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hakapeszi Miki: Jön a Jobbik-kormány, majd gyorsan megbukik 2015.03.18. 09:26:01

Európa kulturáltabb felében is került már kormányra szélsőjobbos bagázs, de bukott is mind hamar. Félő, hogy nálunk sincs már más út.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pop40 2015.03.18. 19:04:38

@Sexual Harassment Panda: Legutóbbi önkormányzati, időközi, stb eredményekből. A Jobbik 1 számjegyű eredményeket szerzett.

És ezt nehéz kompenzálni azzal, hogy bivalybasznádon mindenki jobbikos.:-)

sivatagi n. 2015.03.18. 19:07:11

@Sexual Harassment Panda:

Nem csodálom. Az országot megnyomorító zsidókommunistáknak nem gesztusokat kell tenni, hanem az elszámoltatást követően páros lábbal kirúgni őket az országból.

Pop40 2015.03.18. 19:08:50

@Sexual Harassment Panda: az lmp-ben azért nem hiszek, mert ha be is jut, az átalakított választási rendszer miatt (ami aránytalanul nagyon díjazza a győztest) a győztes pár százalék előnye többet számít majd, mint az épp csak becsúszott lmp.

Hangsúlyoznám, ez a jelenlegi állapot, ami sokat változhat még. Jó lenne, ha a balosok találnának végre pár normális embert, vagy esetleg jobboldalon nőne ki valami épeszű, piacbarát, nem csak szavakban jobboldali párt.

Sexual Harassment Panda 2015.03.18. 19:10:20

@Pop40: mègegyszer.
Mennyi esèlyt làtsz arra h a jobbik kormànyt alakìtson 2018ban?

Sir Galahad 2015.03.18. 19:11:12

@Pop40: Nem tudom, lehet, hogy a balos szavazóknak tényleg mindegy, hogy Jobbik vagy Fidesz, bár a Jobbik ellen nagyobb szokott lenni a hiszti. De a lényeg nem is ez, hanem hogy így a Jobbik esetleges győzelme után Viktor majd mossa kezeit és azt fogja mondani a balosoknak, egyétek meg, amit főztetek.

Sexual Harassment Panda 2015.03.18. 19:11:21

@sivatagi n.: ez viszont elèg veszèlyes, nem?
Ha a kemènymag kihàtràl, az kellemetlen lesz.

Sir Galahad 2015.03.18. 19:12:02

@Croma Soma: És van reális alternatíva?

Pop40 2015.03.18. 19:12:04

@sivatagi n.: Ja, és azzal a te elbaszott, szar életed egyből sikeres lesz, mi?:-)))

Mellesleg ha az összes adófizető elhúz, majd te, meg a turulbaszó haverjaid termelik meg a gdp-t?
Hörgésből meg nyáladzásból sajna még soha, sehol nem lett fejlődés.

sivatagi n. 2015.03.18. 19:15:12

@Pop40: Ne aggódj, megleszünk nélkületek. Veled ellentétben ugyanis mi itthon vagyunk.

Pop40 2015.03.18. 19:21:08

@Sir Galahad: Valószínűleg akkor már a kutyát nem érdekli majd, hogy Viktor kinek, mit fog mondani.
A birkamenetes keménymagon kívül mindenkinek hiteltelen lesz, ráadásul médiája se nagyon marad.

És akkor még nem is térünk ki rá, hogy semmi nem garantálja, hogy Orbánt kisebb szarnak tartják majd, mint a jobbikot, vagy a balosokat, lásd utóbbi időközik.

Ne felejtsd, akkor már az "elmútnyócév" 100%-ban az övé lesz.

Pop40 2015.03.18. 19:25:21

@sivatagi n.: Nyilván.
Csak érdeklődésképp, találkoztál már bármikor bárkivel, aki attól tette függővé a magyarságát, hogy egy ilyen zsidózó idióta épp mit böfög rá?
:-)

sivatagi n. 2015.03.18. 19:25:59

@Sexual Harassment Panda:

Épp ellenkezőleg. Nagyon jó tendencia, hogy ilyen sokan nem felejtik, illetve egyre többen tudatosítják a zsidókommunisták magyarellenes rémtetteit.

Pop40 2015.03.18. 19:36:50

@Sexual Harassment Panda: Inkább nem jósolnék, messze van még 18.
Ilyen nagyvárosi eredményekkel, mint a mostaniak, nem nagyot.

sivatagi n. 2015.03.18. 19:39:05

A poszthoz még annyit, hogy Magyarországot nemzeti érzelmű, a magyarság érdekeit képviselő pártoknak kell vezetni. Ilyen a balliberálisok között nincs. Ergo a Jobbik kormányra kerülésével semmi probléma. Sőt, csak ez az elfogadható. A nyugat majd szépen megszokja, hogy nem ők diktálnak, a hazátlan kozmopoliták meg elhúznak máshova élősködni, ha nem tetszik nekik valami.

troni 2015.03.18. 19:42:10

Ha csak annyit tesznek, hogy elszámoltatják az ügynököket, a privatizációs gazembereket, nyilvánosságra hozzák a titkos bank-bróker aktákat, már örökké hálásak lehetnek nekik a gyermekeink.

Pop40 2015.03.18. 19:58:54

@sivatagi n.: Így van, onnantól fogva majd a bolha diktál az elefántnak.:-)

Gerardus A. Lodewijk 2015.03.18. 20:20:36

@Spiritmonger: "Az extra jogok szinte az összes tagországban megvannak, különböző ügyekben."
Szinte az összes tagállamban? Na, ez engem érdekel! Lehetne részleteket megtudni erről (mégpedig forrással)?

sivatagi n. 2015.03.18. 20:29:56

@Pop40: Pontosan. Ahogy Izland beintett minap a béna elefántodnak. Mondom, szokjátok csak.

zobod 2015.03.18. 21:52:44

Évek óta mondom a ballib ismerőseimnek, hogy fognak ők még a fideszre szavazni...

Brix 2015.03.18. 22:46:48

A Jobbikkal nem lenne a legjobb opció, de alapvetősen jobban járnánk, mint a Fidesszel. Feltételezhetően megnyirbálnák a társadalmi elit előjogait, pl.: az egykulcsos adót és szétkergetnék a Fidesz vazallusait

Tyreo 2015.03.18. 22:53:03

Vigyázó szemeteket a Szirizára vessétek. Na az lesz a Jobbikkal is.

Magyarnaba 2015.03.18. 23:53:01

Egy (számukra) megfelelő pillanatban hatalomra jutó Jobbik-kormány akár tartósan is berendezkedhet. Pl. egy sikeres orosz nagyhatalmi expanzió idején a putyinbarát Vona jó választás lenne.

Minden más esetben erős kétségeim vannak. A jobbik kormányzása olyan turbulens társadalmi mozgásokat indítana el, amelyek csakhamar maguk alá temetnék az egész pártot.

A külföld és kedves szomszédaink minden bizonnyal hosszasan ajvékolnának. Azt nem tudom, hogy miként lehetne az EuroNews műsorába még több magyarországi cigány- és zsidógyűlöletről szóló hírt beletenni, de ettől függetlenül is lenne néhány kellemetlen pillanata a Cukiságkormánynak.

Khonsu 2015.03.19. 00:53:52

@Szúrófény: Abban az országban, ahol Gyurcsányt és Orbánt is újraválasztották, nem lennék ebben annyira biztos...

2015.03.19. 05:05:46

Nem az a baj, hogy fidesz vagy jobber vagy mszp nyer egy választást, hanem az a legnagyobb baj, hogy 10 cselekedetük halálosan ostoba és káros .

2015.03.19. 05:06:25

jav ;10 cselekedetükből 9 ostoba és káros .

rámenős 2015.03.19. 05:28:05

Na van itt minden.
A Jobbik hatalomra kerülése belátható. A kérdés, hogy mikor? 18-ban nem valószínű, hacsak a Fidesz nem űberel még több marhasággal ami kiveri a biztosítékot. Lásd a legújabbat. Tilos a kerti égetés, annak ellenére, hogy minden tankönyv ezt írja elő. És ez csak egy apróság.
Igen, én is a Sirizára gondolok ebben az ügyben. Vagy megalkudnak, vagy megtörnek. A legfontosabb, hogy a nép gyors eredményeket vár tőlük és ez nem fog menni. Kiábrándulás, bukás. Még egy dolog. Az országnak nincsenek tartalékai, ennivalója. Ha eldurvulna a helyzet, pillanatok alatt kiéheztetnék az országot. Csak egy hétig kell bezárni a multi boltokat. Máris üvöltve követelnék vissza Orbánt.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2015.03.19. 06:21:26

Miért ne húznák ki 4 évig?! Mi buktatja meg őket, ha ők nem akarják?! És 4 év alatt mennyire tudják tönkrevágni az országot?! Tízszer annyira, mint a Fidesz.

Most ez kell nekünk?!

Hakapeszi Miki · http://mentalisdeficit.blog.hu 2015.03.19. 07:16:35

@Brendel Mátyás: nem kell, csak félő, hogy nincs más út. Megbuknak, mert tehetségtelenek, ígéreteikből semmit se tudnak betartani és szét is húznak, darabokra esnek. ha hatalomra is kerülnek, csak nagyon neccesen, szoros versenyben tudnak, képtelenség ennyi szürkeállománnyal kormányozni, miközben sok irányból lövik őket. szerintem.

Gazz 2015.03.19. 07:31:48

Az lesz velük mint a Szirizával.
Jéééé, putyin nem fizeti ki a görög adósságot. Jééé, az orosz piac igazából egy lószar.
jééé a sziriza már egészen lement kutyába, a küszöb alatt kúszik be könyörögni, fenyegetőzik, hisztizik, görögország meg ilyen közel még sose volt a csődhöz.
Kiderült, hogy a handabandázás, melldöngetés rajtuk kívül senkit se érdekel, és semmire se jó.

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2015.03.19. 08:10:35

@sivatagi n.: lehetsz otthon, wazze, a huto es a speiz akkor is ures marad te majom:-D

Severus 2015.03.19. 08:17:00

Szerintem ebben nem kellene bízni. Pl. a gazdaságpolitikában, ha nem csnálnak semmit, akkor is többet tesznek az országért, mint a Fidesz. Pár szimbolikus/mágikus cselekedetben kimerülne a ténykedésük, és ezzel egyáltalán nem biztos, hogy buknának. Persze, lehet, hogy egymás torkának esnének hamar, erre nagy az esély, rengeteg pszichopata baropm van köztük, és eléggé decentralizált a szervezetük. Mindenki azt várta, hogy a Eltolcsyval a Fidesz is bukni fog, és nem (még)...
Inkább a baloldalnak kellene sürgősen összekapnia magát, mondjuk még az idén a PM/Együttről kiderülne, mennyire képesek, az MSZP meg csinálna egy árnyékkormányt Botka vezetésével - és sok szakértő részvételével, mert Tóbiásékról már nem hiszi el senki, hogy bármit is tudnának irányítani. Akkor, talán, észbe kapna sok ember időben, és mégsem valósulna meg ez a rémálom. Mert a Jobbik a kormányon az országnak lenne katasztrófa, nem feltétlen a Jobbiknak.

Onnantól, hogy a Jobbik vezeti majd a közvéleménykutatásokat, az LMP-nél is új helyzet lesz, még az se kizárt, hogy egy választási együttműködésbe is belemennének... Mert én pl, kitartóan rájuk szavazok, de a Jobbik győzelmi esélyeivel már alighanem otthagynám őket, ha még egy irányított jelöltállításba sem mennének bele.

Severus 2015.03.19. 08:22:03

@Hakapeszi Miki: Nem tudom, mit ígérnek. Azon kívül, hogy a cigányoknak rossz lesz.

Aműgy én úgy érzem, nem is nagyon ambícionálják Vonáék ezt a kormányzás dolgot. Ha azt tennék, már konkrétan arra készülnéáének, de ennek semmi jele. Ez a helyzet pont jó azoknak, akik irányítják a pártot, és nincs olyan gazdasági holdudvarok, akiket ki ekllene szolgálni a kormányzással. Az, hogy nő a népszerűségük, annak az eredmánye, hogy menekülnek az emberek a többi párttól. De persze ez változhat.

2015.03.19. 08:44:47

@sivatagi n.: Amíg a zsidótól kérsz kölcsön, hogy megvehesd a zsidó gyára által gyűrtott új tévédet, amin bámulod a zsidó hogyan csinál pénzt a világban, hogy zsidó színészek hogyan alakítanak nácit egy filmen a zsidó producer pénzén, addig nagyon szar lehet neked.
Mondjuk magyarázd már el, meddig létezne Magyarország, ha ti, kétszázezren maradnátok? A fele dolgozni is utál, a másik fele alulképzett, ráadásul néhány év alatt a románok meg szlovákok megvennék a földeteket.... mert éheznél.

alfacharlybravo 2015.03.19. 08:49:04

@Severus: Ja, kamu zöld dumák pedig valójában csak az SZDSZ reinkarnációi. Nekem gyanús ez a Jobbik liberális támogatással a háta mögött. Németország feltámasztása és Hitler hatalomra juttatása a New York -i fiók intézmény ötlete volt. A franciákat katonailag alkalmatlannak vélték Sztálin elpusztítására a németek meg amúgy is revánsra vágytak. A Londoni intézmény pedig nagyon ellenezte ezt a Hitler ötletet, de a bosszúság hogy Sztálin kinyírta a Kazárokat meg mindenkit nagyon felhergelte a tengeren túliakat. Akkor tojtak be amikor Hitler szövetkezet Sztálinnal, de végül is rendeződtek a dolgok mert Hitler dilis volt. Az oroszok nagyon sajnálják, hogy így alakult, mondván a németek természetes szövetségesei a harcos északi varég orosz népnek. Most is ez a játék lényege a két nép egymásnak ugrasztása. Az osztrákoknál már megvolt a Jobbik főpróbája, csak azt nem tudom, hogy van-e olyan hülye a magyar választó, hogy utána megint a liberálisok kezébe adja magát és hagyja az országot a süllyesztőbe csúszni. Nekem az argentin megfogalmazás tetszik a dögkeselyűk prédájává tenni a hazát. A görög elit volt olyan aljas hogy megtette, sem Argentína sem Görögország soha nem fog szabadulni a mocsárból, ez vár ránk is a Fidesz után.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2015.03.19. 09:11:59

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Konkrétan az ilyen hozzászólások segítik a legjobban a Jobbikot.

prognosys 2015.03.19. 09:21:05

Érdekes poszt. A Jobbik általános megítélése főleg a sajtó szelektív tematizálásának köszönhetően minimum ellentmondásos, de tény:

1: Már csak az ország közeli és távoli múltjából eredően sem lehet ma olyan pártszövetséget összehozni, melynek tagjai minden tekintetben feddhetetlenek. Ebből kiindulva egy Jobbik kormány sem lehet rosszabb bármely eddiginél! Kérdés inkább, hogy hogyan és mennyire képes magát stabilizálni kormányon.

Azt mondod gyorsan megbukik? Nem biztos. Én inkább tartok egy 'Sziriza'-effektustól, ami stabilizálhatja a hatalomban - persze a kis emberek rovására - ugyanakkor látványosan süllyed el abban a mocsárban, amivé ma a "rendszerváltó pártok" a politikát alakították

2: Ha mégoly "nevetséges" is, de legalább a Jobbiknak van tisztességes és nyilvános kormányzati programja. A Fidesz ezzel szemben valóságos bravúrt hajtott végre, mert program helyett neki elég volt csupán annyit mondani a kétharmadhoz, hogy "folytatjuk".

3: Nemzetközi szinten a Jobbikról csak annyit tudnak, amennyit az újságok írnak róluk -> tények helyett torz tükröt tartanak, nemegyszer hazugságokat terjesztve. Kipécézve és felfújva egy-egy piszlicsáré ügyet. A Jobbikot, mint tárgyalópartnert viszont senki sem ismeri közelről. Így pedig nem lehet egy partnert reálisan megítélni. A szólásszabadságnak pedig igen szűkös határokat húztak azok, akik a demokráciát hiányolják! Nem ellentmondásos ez egy kicsit?

4: Ugyanakkor az is el kell ismerni, hogy ebben a pártban is gyarló emberek "dolgoznak", akik közül egyesek ugyanúgy vérszemet kapnak, ha némi hatalom jut a kezükbe - ez sajnos a velejárója a "hatalmaskodásnak" - és persze a demokratikus deficitnek. Ugye nem gondolja senki komolyan azt, hogy egy Fideszes vagy MSZP-s politikus felkészültebb, szakmaibb, "mindentudóbb", mint egy Jobbikos? Ugyanis az eddigi döntéseik alapján látszik a legjobban ez a szint!

Dyra-Papa 2015.03.19. 09:31:30

@Vállalhatatlan fordulat: Nézd. Nekem nincs mit vesztenem. Pénzem nincs sok. Az MSZP és a FIDESZ folyamatosan ígérget, hogy így lesz jobb meg úgy lesz jobb. A Büdös nagy igazság az, hogy a melós munkájának nincs értéke és egyre jobban nincs. Képzed magad aztán az sem ér semmit. Nem keresek rosszul magyar viszonylatba de így sem tudok előre haladni egy lakás felújítás már nem menne hitel nélkül. Pedig egy 50 négyzetméteres panelről van szó. Na most a barátaim és ismerőseim jó része még ennyit sem keres. Van olyan barátom aki szó szerint kenyéren és vizen él. Olyan ismerősöm is van aki a gyerekét nem tudja sehova sem járatni sportoltatni mert nincs rá lovéja (miközben mondjuk egy karate havi költsége heti 2 - 3 edzéssel 5000 ft) és ezek nem kisebbségiek. Nem érdekel engem már a komcsizás, zsidózás, nácizás és libsizés. Az foglalkoztat, hogy egyesek jó helyre házasodnak és 1 év alatt a semmiből milliárdos forgalmú üzletet csinálnak közpénzből, miközben már azt a szaros kis segélyt is sajnálják a szegényektől. Szóval tőlem jöhet a jobbik ha elcseszik akkor mindenki csoró lesz az az én és a barátaim helyzetén nagyot nem fog változtatni.

Dyra-Papa 2015.03.19. 09:40:29

Közbiztonságot is tegyük ide. Nem lehet beszélni kisebbségi bűnözésről mert rögtön beindul a nácizás, közben meg már nem lehet velük egy közösségben élni. És nem lehet a problémáról még csak beszélni sem mert rögtön nácizás van. Nekem ebből is elegem van. Akkor ha nem beszélnek róla, hogy akarnak egyáltalán tenni valamit a jelenség ellen. Van egy kis földem, régen jó sok minden megtermett rajta. Aztán most már nem művelem. Mert szétlopják. Feljelentést hiába teszel. A rendőrség cseszik megvédeni. Ez is a csorókkal kicseszés mert meg kell venni a piacon a zöldség gyümölcsöt miközben magadnak is termelhetnél. Akkor lett tele a hócipőm mikor elloptak egy csomó paradicsomot és még bele is tojtak a sorba. Ilyen ez az ország. Ezért vágynak az emberek egy jobbikra.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.03.19. 10:04:17

írt is a 2015-ben erről freitomi, nem?

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2015.03.19. 10:04:35

@Dyra-Papa: " Szóval tőlem jöhet a jobbik ha elcseszik akkor mindenki csoró lesz az az én és a barátaim helyzetén nagyot nem fog változtatni."

dogoljon meg a szomszed tehene is?
hidd el, lehet meg rosszabb es foleg neked es a barataidnak lesz. nem azoknak, akiknek milliardos vagyonuk van, mert legfeljebb lecsokken a 2 milliard 1 milliardra, a 100 millio 50re.

es ha neked lecsokken a beveteled a felere, akkor mi lesz? kikurnak a paneledbol, leven nem leszel kepes fizetni a rezsit mert ugy rajelzalogozzak, hogy ihhaj, aztan mehetsz hajlektalanszallora. te vagy a serulekenyebb, nem a milliardosok. neked a fontosabb, hogy ne kurjak el.

Dyra-Papa 2015.03.19. 10:14:39

@ausländer Sipi: Nem. Azt mondtam nekem nincs mit vesztenem. Legvégső esetben fogom a hátizsákom és elmegyek. Ennél kevesebb vagyonom már nem lesz. Viszont a FIDESZ és az MSZP féle hitegetésből , hogy majd valamikor jobb lesz elegem van. Ezért két alternativát látok LMP és Jobbik. Én az LMP -re szavazok, de nem fogom bánni ha a Jobbik kerűl hatalomra mert nem hiszem, hogy rosszabb lehet mint az MSZP vagy a FIDESZ.

gigabursch 2015.03.19. 10:14:56

@Ellensúly:
Már hogyne lenne.
Gondolj bele. Az Ojjópalyi Jujjdejó párlámentjének vezetéséhez még érettségi sem kell.
Tombol ott az ész meg az entellektüell...

Csak a jelek szerint ezek a szittya magyarok és alighanem egyre többen a szomszédos országokból nem vagy egyre kevésbé kérnek.

S mivel egy közvélemény kutatásban vannak még utószámítások is, meg hibakiejtések, szívesen megnézném az alapadat felvételt, hogy tisztán, nyersen mit mutat...

Sipi [CH] · http://www.youtube.com/user/HungaryFreedom 2015.03.19. 10:34:29

@Dyra-Papa: pedig hidd el, az a legrosszabb lehetoseg ami letezik. teny, hogy nem sokkal lenne rosszabb a fideszenel, de mivel a fidesz mar igy is majdnem a legalja, igy a jobbik kormanyzas gyakorlatilag instant elszigetelodest es allamcsodot jelentene. es nehez ugy fogni a hatizsakot es elmenni, hogy a rendelkezesedre allo toke az allamcsod miati inflacio miatt gyakorlatilag egy vonatjegyre nem eleg becsig, nemhogy egy tank benzinre.

de ezt csak mondom. en mar kint vagyok masfel eve, mert pontosan latom, hogy a szavazok mentalitasa mikent fogja bedonteni az egesz orszagot ugy, ahiogy van - tudod, a vezetoket a nep valasztja. maga kozul, akiket a legjobbaknak gondol. na akkor gondold vegig, milyen mentalitasu tarsasag az, aminek jelenleg orbanek a legjobbjai...

Pop40 2015.03.19. 10:43:50

@raz sierpem raz mlotem czerwona holote: Lehet, de attól még tökéletesen igaza volt mindenben, amit írt.
(Nem véletlen, hogy megcáfolni meg sem próbáltad.)

Igen, a mai kor féleszű nácija Zuckerberg facebookján fröcsög a zsidók ellen.:-))
Ez kb ugyanaz a jelenség, mikor a nagypofájú orosz oligarchák, arab- és egyéb diktátorok mind a "hanyatló nyugatról" hozatják maguknak a luxuscikkeket, valamiért egyik se a saját országa iparában bízik.:-D

Dyra-Papa 2015.03.19. 10:45:27

@ausländer Sipi: láttad mi volt most a Görögöknél? Az új kormány nagy pofával előadta magát aztán a végén természetesen bepucsitott az IMF-nek és a németeknek, kaptak kis politikai engedményeket, hogy hazafelé legalább picit hiteles maradjon. Nem nagyon hiszem, hogy a Jobbik ha hatalomra kerül ne kapjon 1 - 2 tockost. Más dolog ellenzékben ígérgetni és más a hatalomban kormányozni. a politika már csak ilyen.

Pop40 2015.03.19. 10:57:33

@prognosys: " A Jobbik általános megítélése főleg a sajtó szelektív tematizálásának köszönhetően minimum ellentmondásos"

A Dunába lőtt zsidók cipőjébe köpködő, és/vagy náci tetoválású kreténeket hogyan lehetne nem szelektíven pozitívan tematizálni?

Őszintén érdekelne.

dicsak buksi! 2015.03.19. 10:59:16

@Pop40:
A kiválasztott nép felsőbbrendűségét szerinted ki meri megcáfolni?

Pop40 2015.03.19. 11:09:00

@Dyra-Papa: Bizony, ebben sajnos nagyon igazad van. A baloldal régóta tátott szájjal, válasz nélkül nézi, hogy pl Borsodban miért lettek egy az egyben jobbikosok a szavazóik.

Mert Mari néni meg János bácsi tuti nem azért szavaz a Jobbikra, mert rasszista.

Pop40 2015.03.19. 11:12:33

@dicsak buksi!: Nem tudom. Én egyénekről tudom eldönteni, hogy szar ember, vagy nem szar ember, nem pedig népekről.:-)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.19. 11:12:50

@prognosys:
a Jobbiknak van tisztességes és nyilvános kormányzati programja.

És mi az?

Cigány és zsidógyűlölet?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.19. 11:16:11

@prognosys:

"Nemzetközi szinten a Jobbikról csak annyit tudnak,"

Rémlik? darazskarcsi.blog.hu/2014/01/05/38_korona_es_koztarsasag

A jobbik nagyot alakított akkor. Az ügyvéd, ki a levelet írta, egyértelműen köthető hozzájuk.
darazskarcsi.blog.hu/2014/01/06/nyilt_level_927

prognosys 2015.03.19. 11:25:33

@Pop40: Nyilván vannak vállalhatatlan dolgok a Jobbikban is! Ezt mondom, hogy a Jobbikban sem mindenki egyforma! Ugyanakkor a nőverő fideszestől kezdve, a hazudozó, tolvaj MSZP-s sem kevésbé irritálóak...még 1x: ma nem lehet egy pártot felépíteni tisztán feddhetetlen emberekből!

Ezt lehet nem elfogadni, de az egyik bűnt felnagyítani a másikhoz képest csak azért, mert számomra nem szimpatikus párthoz tartozik, mindenféle tárgyilagosságot nélkülözve minimum igazságtalan és nem célravezető!

A másik, hogy abba bele sem gondolsz, hogy az a bizonyos, gyalázkodó "csulázás" esetleg meg sem történt? Vagyis akár trollkodás is lehetett az ezt kinyilvánító szöveg, mivel a bejegyzésen kívül semmi nem tanúskodik a tényleges megtörténtéről?

Az a tény nem bizonyítja a gyalázás megtörténtét, hogy a cipőknél guggolva fényképezte magát Kulcsár Gergely! Talán ott voltál? Láttad, amikor beleköpött a cipőbe? Vagy látta valaki más, aki hírt adhatott volna róla? Senki! Attól, hogy ő ezt írta a "sajátjainak", még nem biztos, hogy meg is tette!

Ezért egy komolyan vehető, tárgyilagos sajtóorgánum nem is foglalkozik ezzel az üggyel! Tessék tárgyilagos maradni és nem felfújni egy olyan történetet, amiről nem tudható biztosan, hogy megtörtént!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.19. 11:26:34

@Dyra-Papa:

Komolyan kérdezem tőled:

A Jobbik hatalomra kerülésével mi fog változni a földeddel kapcsolatosan?
Miből gondolod, hogy utána termelhetsz rajta és nem fogják ellopni?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.19. 11:31:48

@prognosys:

Attól, hogy Gyurcsány azt mondta a sajátjainak, hogy hazudtak reggel délben és este, meg hogy elkúrták, még nem biztos, haogy hazudta meg elkúrták. Ott voltál? Láttad? Hisz nem csődölt be az állam, és nem láttad az ország üzleti könyveit.

prognosys 2015.03.19. 11:54:13

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Gyurcsány valóban hazudott! Ugyanis arra kapta a megbízatását, hogy az általa a kampányban hirdetett kormányprogramot valósítsa meg! A választási győzelem másnapján azonban ama bizonyos pártprogram a kukában landolt és valami egészen másba fogott bele, ami nagyon fájt az országnak! Ezt erősítette meg az Őszödi-beszédében és ezzel egy egész országot köpött szembe...az mennyivel kisebb gyalázat?

Kormányzása idején ő volt az, aki kitolta a politikai cinizmus tűréshatárát: „tüntetnek? sebaj! Majd megunják és hazamennek".

Orbán most ebből profitál -> „meg lehet élni 47e HUF-ból (feltéve, hogy vannak kecskéid)" meg ilyesmi. Lassan eljutunk oda, hogy az egyszeri magyar embernek már semmi sem fáj! Lehet akármilyen megszorítás, adórendszert furkósbotként használva, stb...a tüntetések kiüresedtek...gyakorlatilag nincs az a szemétség, amit ma ne lehetne lenyomni a nép torkán...ami tömeges megmozdulást okozna (kivéve mondjuk egy internet adót -> a problémáink megbeszélhetőségének legnagyobb platformja)

A nyakamat teszem rá, hogy ezt csak a közelmúlt politikai történelme miatt csinálja Orbán. Ha ugyanis ő nem csinálná, akkor Gyurcsány biztosan!

Egyik sem különb, mert ez a szembenállás a hatalmuk lényege -> amit ők egymással szemben megcsinálnak nagyban, azt csinálják utánuk az emberek kicsiben. Csakhogy ők ezzel módszerrel profitálnak (közpénzből magánvagyonokra tesznek szert), addig a kisemberek saját energiájukat egymás gyengítésére, lenullázására mozgósítják, ami ellentétesen hat saját érdekeikkel!

A Jobbik azoknak kínál alternatívát, akik ebből a mókuskerékből ki akarnak törni. Hogy aztán egy Jobbik erre valóban alkalmas-e, az egy hatalomátvételt követően kiderül. Nekem is vannak kétségeim, de hogy ennek az országnak nem tesz jót több évtizedes Gyurcsány-Orbán szembenálláson alapuló politika, az biztos!

megmondomtv 2015.03.19. 12:01:20

@Könnyen elkaptuk, uram!: Várható volt hogy ide is benéz egy ilyen barom...

megmondomtv 2015.03.19. 12:03:02

@prognosys: és Orbán erre kapta a megbízatását amit csinál? Persze ezt lehet mondani hogy nem ígért semmi konkrétat... Na mindegy csak a még szemetebb jobbik ne jöjjön...

prognosys 2015.03.19. 12:05:25

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Persze, volt ilyen ügy! Lehet ilyen példát is felhozni meg ennek az ellentettjét is! Én azt gondolom, hogy senkinek a jelképét - még humorból sem - nem illik gyalázni!

Ugyanakkor vannak túlterjeszkedések: sem a magyarság, sem a Jobbik nem akarja ráerőltetni egy idegen népre sem az ideológiáját, sem a jelképeit, viszont tudok olyanról, akik idegenként akarják ugyanezt megtenni a magyarokkal!

Jobban kellene tisztelnünk egymást!

prognosys 2015.03.19. 12:09:08

@megmondomtv: "és Orbán erre kapta a megbízatását amit csinál?"

:) Orbán arra kapta a megbízatását, hogy folytassák, amit csinálnak, hiszen ezzel kampányolt...ez az egy szó volt a kormányprogramjuk: „folytatjuk"...és tényleg: folytatják a szemétségeiket...ebben legalább nem csalódhatott senki!

Dyra-Papa 2015.03.19. 12:15:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: szerintem egy jogos elvárást fogalmaztam meg, jelenleg se a törvények, se a rendőrség nem védi meg a kis földes telkeseket. Ha egy politikai erő ígéretet tesz arra, hogy ezt rendbe teszi akkor az szimpatikus lesz ennek a rétegnek.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2015.03.19. 12:32:20

@Vállalhatatlan fordulat: @Pop40: hafr.blog.hu. Nem mondom, hogy ez az ideális, most nem részletezném, miért, de érdemes elolvasni és belegondolni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.19. 13:30:11

@prognosys:

Látom, nem értetted, mit írtam. Még kevésbé, hogy miért.

Segítek:
Láttad, amikor beleköpött a cipőbe? Vagy látta valaki más, aki hírt adhatott volna róla? Senki! Attól, hogy ő ezt írta a "sajátjainak", még nem biztos, hogy meg is tette!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.19. 13:31:48

@prognosys:

"sem a magyarság, sem a Jobbik nem akarja ráerőltetni egy idegen népre sem az ideológiáját, sem a jelképeit, viszont tudok olyanról, akik idegenként akarják ugyanezt megtenni a magyarokkal!"

Én olyat is tudok, aki magyarként akarja az ideológiáját ráerőltetni a másik magyarra, és ha amaz nem befogadó, akkor nemmagyarnak nevezi a másikat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.19. 13:35:15

@Dyra-Papa:

Az elvárásod jogos.
De attól, hogy ezt egy politikai erő megigéri, még nem fogja tudni megvédeni, csak ha valamit tesz is. Mit kellene szerinted tenni, hogy a földed védve legyen?

Hogy értsd: Én is megigérhetem, hogy meg fogom védeni a földedet. Akkor majd rám szavazol?

prognosys 2015.03.19. 13:35:33

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ebben igazad van...ilyen is van, sajnos! És van ennek az ellentettje is...magasabb szinteken is!

2015.03.19. 14:20:58

@megmondomtv: Tudod, magyarnak lenni nem azonos a gyűlölettel. Aki ki akar innen tirhítani mindenkit, aki nem úgy gondolkodik, mint ő, az bizony szellemileg gyenge. Tudod, akinek meg kell mondani, ki a magyar, kit kell szeretni és kit utálni, az önálló gondolkodásra képtelen debil.
Ma imádom István királyt, holnap utálom. Szeretem az oroszt, de tegnap még köpködtem. 1848 dicső példa volt, most liberális ármány.
Büszke vagyok a magyarságomra, mert mennyivel fölötte állunk más népeknek, modjuk invesztíció terén, de azt sose gondoltam végig, hogy java sváb, zsidó és szláv feltaláló volt.
Aki meg ki akarja toloncolni azokat, akik máshogy gondolkodnak a magyarságról, az szimplán közveszélyes hülye. Vona sem gondolja komolyan....

2015.03.19. 14:25:32

@prognosys: Az a tény nem bizonyítja a gyalázás megtörténtét, hogy a cipőknél guggolva fényképezte magát Kulcsár Gergely! Talán ott voltál? Láttad, amikor beleköpött a cipőbe? Vagy látta valaki más, aki hírt adhatott volna róla? Senki! Attól, hogy ő ezt írta a "sajátjainak", még nem biztos, hogy meg is tette!"

Szerinted az tényleg menti őt, hogy mégcsak meg sem tette? Szájkaratés? Bátran elfutott?
Ha igazán tökös, felvállalta volna. Így azt mondhatjuk, hogy sunyi. Milyen magyar az ilyen? Büszke vagy rá, hogy ő képviseli a magyarokat, aki a tettét sem vállalja?

prognosys 2015.03.19. 14:31:39

@Könnyen elkaptuk, uram!: Látod, pont ez az a szélsőség amit elítélek: megy a ködösítés. Ha nem értek veled maradéktalanul egyet, akkor ellenség vagyok vagy mi!?

A történetből épp csak a lényeg nem látható bizonyítottnak, miközben mindenki ezen rugózik! Ha megtette, elítélendő, ha nem akkor miért kellene elítélnem? Csak mert jobbikos? Az önmagában kevés!

Ha valakire rámutatnak azzal a felkiáltással, hogy „gyilkos", akkor szerinted tárgyalás nélkül fel kell akasztani az illetőt?

Mitől lennék büszke rá? Vagy mit vállaljon fel? Zagyvaság már a kérdésed is!

prognosys 2015.03.19. 19:07:56

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Fröcsögés helyett innen szemezgethetsz a Jobbik programjából:

jobbik.hu/programunk

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.20. 06:02:45

@prognosys:

Szemezgessünk. Most hirtelen csak a közlekedésből:

"Intézkedéseket fogunk tenni annak érdekében, hogy a közúti közlekedést részben áttereljük folyamira, illetve vasútra, könnyítve így egyes főútvonalak terheltségén."
- Folyamira ni? Mert olyan sok használható kikötőnk van. Meg hajónk. Sajnos 3 éves nyerges-szerelvényt egyszerűbb venni, mint egy akárhány éves teherszállító uszályt. Pedig a teherforgalom tekintetében még jó is az elgondolás, csak a feltételeivel állunk nagyon csehül. Teherszállításra érdemben a Duna és aTisza alsóbb szakasza használható, a két útvonal csak egy nem EU tagon keresztül átjárható. Győr-Baja hajóval olyan másfél nap lehet, nyergessel 6 óra. Utóbbival háztól házig.

Vasút? Hurrá! Csak éppen ott mit csinálsz, ahol a vonat 60 km-en 40 perccel lassabb, mint a busz? A busz 30 perccel lassabb, mint a saját autó?
Mert igen, zajlanak vasúti pályafelújítások, de az emberek nem 100%-ban a két, nagysebességű vonal mentén fekvő állomás között utaznak.

Mert mihelyt elhagyod a Bp-Székesfehérvár, A Bp-Győr (utóbbi tele van lassújellel), A Bp-Debrecen pályát, szembesülsz a keserű valósággal, a 60 km/h utazósebességgel.

Átterelmek vasútra? Jelen körülmények között ez az ország 90%-ban csak géppisztollyal lehetséges.

.

"Előtérbe helyezzük a településeket elkerülő utak építését, a 2x2 és a 3 forgalmi sávos úthálózat fejlesztését, illetve a veszélyes csomópontokat átépítjük."

- Önmagának mond ellent nem? Lásd előző pont.

.

"Felgyorsítjuk az elmaradt vasúti vonalak villamosítását és bekapcsoljuk azokat az országos rendszerbe, emellett lehetővé tesszük minden állomáson az autóbuszos csatlakozást."

- Ennek még értelme is van, de a villamosítás olyan dolog, hogy naői két vonatpárnál nincsen értelme.

.

"A korszerű informatikai rendszerek alkalmazásával a menetrendeket és a járatsűrűséget a területi igényekhez alakítjuk."

- Marhaság. Ehhez nem informatika kell, hanem az igények ismerete (FELMÉRÉSE) és akartat. Ahol lakom, ott kétszomszédos település között nincsen normális közlekedés, mert egyszerűen nem akarja senki. Pedig igény lenne rá! - Egyébként ennek következtében emberek nem tudnak bizonyos helyeken munkát vállalni.

.

Megvalósítjuk a Duna magyarországi szakaszának hajózhatóságát, és fejlesztjük a vasúti és hajózási infrastruktúrát a kikötési pontokon a logisztikai szolgáltatások teljes körűsége érdekében.

- Ezt a legelejére be kellett volna már írni

- A rövid távolságok okán a belföldi teherfuvarozásban a Duna sosem lesz valós alternatíva.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.20. 06:13:07

@prognosys:

Ami kimaradt a programból:

- Hogyan alakítanák át a helyi közlekedés finanszírozását, hogy az fenntartható legyen?

- Agglomerációs szemlélet a nagyvárosok esetében. - Elengedhetetlen egy hatékony közlekedési hálózat kialakításához.

- A belföldi személyszállításban hogyan oldanák fel azt a problematikát, hogy két fő esetében gazdaságosabb autóval utazni?

- Hogyan alakítanák az úthasználati díjak rendszerét?

- Mit tennének az alibimenetrendes vasúti mellékvonalakkal?

- Hogyan érnék el, hogy egy ötéves útszakaszt ne kelljen felújítani?

- Hogyan érnék el, hogy egy ötéves útszakaszt ne verjenek szét egy másik projekt miatt (Lásd fonódó, lásd kiskörút)?

- Budai oldal M0? - Aki ezt hitelesen tudja garantálni, hogy megépül, számíthat egyébként Törökbálint-Budaörs fele-Budakeszi-Páty-Zsámbék-Tök-Perbál-Telki-Budajenő-Piliscsaba-Pilisszentiván-Csobánka-Pomáz-Szentendre-Solymár-Nagykovácsi-Bp.II/A-Üröm-Pilisborosjenő-Budakalász szavazataira.

Ennyi most, mert többre nincs időm.

prognosys 2015.03.20. 14:16:38

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Nos nem szaladok el a vita elöl, csupán én sem tudok mindig írogatni.

Látom, otthon vagy közlekedési témában. Természetesen nem én írtam a programot, így válaszolni sem tudok a kérdésekre. Viszont azt mindenképpen látni kell, hogy ha még akármekkora "marhaság" is az egész, de legalább van mivel vitatkozni. Ugyanis azzal nem lehet, hogy "folytatjuk"...mit? A rombolást? Az ámokfutást?

Legyen fizetős itt meg ott az útszakasz, aztán két nap múlva: "ja, mégse!?". Közben bef.satnak egy csomó embert komoly büntetések kilátásba helyezésével, akik ebben a káoszban még akkor is fizetnek, ha (utólag) nem lenne kötelező.

Szóval nem lenne lefitymálandó dolog a nemlétező jogbiztonság, a törvények, rendeletek kiszámíthatósága

A saját véleményem az a témáról, hogy a vasút lehetne éppenséggel valós alternatívája is a közúti közlekedésnek. Az a tény, hogy a közösségi közlekedést országos szinten hagyták a szétesés közeli állapotig lerohadni és szembeállítani vele az egyéni közlekedést (elsősorban autózást), még nem jelenti azt, hogy ezután jobb, ha elfelejtjük és állapotuk miatt inkább felszámolni kellene, sem mint az újraépítésében, korszerűsítésében gondolkodni.

Persze a kialakított körülmények között tényleg könnyebb és gyorsabb 2-3 éves nyergessel fuvarozni, viszont nem feltétlenül gazdaságosabb. A teherszállítás legjobb tudomásom szerint nyereséges üzletág volt, amit nemes egyszerűséggel eladtak.

A lassújelek az állagromlás helyszíneit mutatják. A szoci kormány alatt nagyrészt ezzel a "megoldással" "javítottak" villamosvonalakat Budapesten. Ha éveken keresztül milliárdos nagyságrendű elvonásokat párosítunk dilettáns vezetéssel, akkor nem is lehet más az eredmény, mint a rendszer lerohadása. Cserébe viszont kaptunk domb alá fúrt alagutat, meg kőrös-hegyi viaduktot, amelyek ugyanúgy milliárdokba kerültek és semmi szükség nem volt rájuk.

Szerintem azok árából éppenséggel meg lehetett volna valósítani az M0-ás hiányzó szakaszát a Budai oldalon!

prognosys 2015.03.20. 14:49:17

"A belföldi személyszállításban hogyan oldanák fel azt a problematikát, hogy két fő esetében gazdaságosabb autóval utazni?"

Ez is egy jó kérdés. Én innen, Pestről úgy látom, hogy a távolsági buszokat nem kéne kis létszámú településeken végállomásoztatni, ugyanis szerintem egy járat kihasználatlanságának legfőbb oka a "semmiből a semmibe" való járatás. Két kis lélekszámú falu összekötése önmagában nem való semmire.

Ezen kívül be lehetne vonni egyes községek, városok külterületein működő vállalatokat, bevásárló központokat is a közösségi közlekedés finanszírozásba, ami így kölcsönös előnyt jelenthet a helybeli lakosságnak és a cégeknek.

Ugyanis jelenleg inkább saját, zárt rendszerű buszjáratokat üzemeltetnek ezek a cégek, ami nyilván csak az ő érdekeiket szolgálja - sokkal drágábban, így a jelenlegi állapottal mindenki veszít.

A zsákfaluk helyzetén is lehetne szerintem javítani azzal, ha a zsákfalu jelleget útépítésekkel felszámolják (persze, ahol lehet) és ilyen módon kapcsolnák be az ország vérkeringésébe.

Buszokból sem kellene mindenhol 150-200 főre méretezni a járműveket. Alapesetben elég lehet, egy 20-30 fős midibusz is. Tapasztalat alapján növelni a méretet és/vagy sűríteni a járatot - ha kell. Szerintem, ha van a helyiek számára is használható busz vagy vasúti járat, akkor nem fog mindenki gépkocsiban gondolkodni.

A kistelepüléseken működő vasútvonalakkal kb. ugyanez a helyzet. A lakosság bevonásával el kell dönteni, hogy hol van szükség erre és hol lenne inkább gazdaságos a busz. Konccenzussal kell ezekről a kérdésekről dönteni, nem pedig a helyiek feje fölött, ahogy azt eddig tették

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.20. 16:13:06

@prognosys:

"azzal nem lehet [vitázni], hogy "folytatjuk"...mit? A rombolást? Az ámokfutást?"

- Egyetértünk, de ettől még a Jobbik programja (SEM) lesz egy komoly program.

.

"A saját véleményem az a témáról, hogy a vasút lehetne éppenséggel valós alternatívája is a közúti közlekedésnek."

- De csak ott, ahol van. Azt is észre kellene venni, hogy a vasút (főleg a hazai mellékvonalak) sosem lesznek képesek 50 km alatti utazásokban versenyképes alternatívát adni még a biciklihez sem. LAssú, megbízhatatlan, állomás elérése, tömegközlekedési csatlakozások, stb...
Ugyanakkor Frankfurt mellett egy kisvárosban laktam 3 hétig, ott kisétáltam az állomásra, 10 perc, jött a vonat, és a cirka 60 km-re levő Frankfurtban voltunk 8 megállással 33 perc alatt. A jegyem (retúr) aznap mindenre jó volt Frankfurtban. mindössze 16€-ért. De ott költenek a vasútra.

Az a baj itthon, hogy ha felújítasz egy pályaszakaszt, az ún. értéknövelő beruházás, és sok mellékvonal nem termeli ki a beruházás értékét. A felújítás előtt. Lehet utána háromszorosát kitermelné, de felújítani manapság már csak EU-pénzekből újítunk.
BKV-nál volt, hogy inkább napi 20 kg motorolajat öntöttek a buszba (fenntartás, alsó hangon a 20 kg olaj napi 50.000 Ft), míg a motorgenerál (esetleg csak gyűrűcsere) kijött volna 700.000-ből, de az értéknövelő, és nem lehet ennyit költeni egy 15 éves buszra, aminek könyv szerinti értéke nulla.

Egy másik blogban régen egyszer kiszámoltuk, hogy egy pályahiba Komáromnál, havi szinten majd milliós tételt visz el csak azáltal, hogy újra felgyorsítod a szerelvényt.

A szemlélettel van itthon a baj, és ez párt- és kormányfüggetlen.

Elég, ha megnézel egy szép új parkot átadáskor, majd egy év múlva. Semmi sincs megfelelően karbantartva.

"könnyebb és gyorsabb 2-3 éves nyergessel fuvarozni, viszont nem feltétlenül gazdaságosabb."
- De, ekkora távokon gazdaságosabb.
Kombinált fuvarnál meg kell raknod a konténert, amit akárhol nem tudsz feladni, csak terminálos állomáson. Oda ki kell vinned, ehhez kell egy traktor személyzettel. A vasút majd elviszi, de a saját menetrendje alapján, azaz adott esetben amit reggel kivittél, csak este.
Megmondja, mikor adja ki a célállomáson (ismét csak terminál), és neked akkor ott kell lenned, mert különben magas kötbért számol a vasút (nem tudom a mértékét, de szállítmányozó mondta, tehát hiszek neki). Ehhez megint kell egy traktor személyzettel (és akkor eltekintünk a vasutas személyzettől és infrastruktúrától), ám ha késik a vonat, akkor neked még kell fizetned az embert, aki ott áll és várja a konténert.

Induló --- Felrakó --Vár-- Vonaton --Vár-- Vonaton --Vár-- Lerakó --- Célpont.

Nagyjából így néz ki egy kombinált fuvar. Kétszer írtam a vonatot, mivel lehet a konténeredet menet közben át kell sorozni egy másik vonatba.

Ezzel szemben van egy ember, aki elindul a konténerrel, és nem a terminálra viszi, hanem a célhelyre. - utóbbi sajnos gazdaságosabb.

"A lassújelek az állagromlás helyszíneit mutatják. A szoci kormány alatt nagyrészt ezzel a "megoldással" "javítottak" villamosvonalakat Budapesten."
- Most is így javítják őket, lásd nagykörút

"kaptunk domb alá fúrt alagutat, meg kőrös-hegyi viaduktot,"
- Mindkettőtől ver a víz, de még folytathatnám a sort

"Szerintem azok árából éppenséggel meg lehetett volna valósítani az M0-ás hiányzó szakaszát a Budai oldalon!"
- Minek az árából? Azért az a szakasz nem két Forint.

- Az a baj, például Budakeszivel, hogy éppen most parcellázták ki azt a területet, ahol már 1991-es terveken az M0 szerepel a rajzokon. Ez is tipikus magyar dolog.

.

De hogy a Jobbikra is visszatérjünk: NEm lózungokra van szükség, hanem apró lépésekre. Például már az is megtenné kezdetnek, ha valamelyik párt garantálná, hogy ezután a csatornafedelek szintben lesznek az úton. Kicsi apró lépések, de azokból nem szabad engedni.

Ezzel szemben a Jobbik nagy lózungokat mond, amiket az egyszerű emberek nem értenek meg. Ők csak addig jutnak el, hogy a kamionok elmennek a ház előtt és hangosak, de autópályát sem akarnak, mert akkor elvesznek a konyhakertből. Milyen jó dolog a kikötő! csak éppen nem a Győrből Bajára menő kamionok mennek a háza előtt, hanem a Miskolcról Fehérvárra menők. De kikötőt. Ilyen sajnos a magyar.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.20. 16:26:55

@prognosys:

"Ez is egy jó kérdés. Én innen, Pestről úgy látom, hogy a távolsági buszokat nem kéne kis létszámú településeken végállomásoztatni"
- Ezeknek a végállomásoztatásoknak sokszor üzemi okai vannak.
Pl megy a busz Bajára, de azért megy tovább Garára pl, mert ott van szállás bérelve a gépkocsivezetőknek (kinnalvós járatok)

"Két kis lélekszámú falu összekötése önmagában nem való semmire."
- De. Utat nyit. Ha egyik irányba nem jutsz el a faluból, akkor oda majd motorral-biciklivel-autóval járnak az emberek, majd abba az irányba is, amerre van busz.....
- Továbbá, ott ahol nincen a falvak között megfelelő közlekedés, ellenben van mujnkahely (pl egy gyár), csak autóval lehet2-3, de még csak 1 műszakba is bejárni. NEm fizethető ki a bejárás teljes költsége, csak 9 Ft/km. Ha lenne busz, akkor ellenben a bérlet 85% kötelezően térítendő. Érezhető az ellentmondás ugye?

"Ezen kívül be lehetne vonni egyes községek, városok külterületein működő vállalatokat, bevásárló központokat is a közösségi közlekedés finanszírozásba, ami így kölcsönös előnyt jelenthet a helybeli lakosságnak és a cégeknek."
- Sok vállalat megoldja a munkásai szállítását saját vagy külsős buszokkal. Pont aqzért, mert a közlekedési szolgáltatók irdatlan pénzeket tudnak néha kérni egy-egy járatért. Nem vicc. Tudok olyan esetről, ahol azért, hogy napi két járat megálljon az üzem előtt, havi 300.000 Ft-ot mondott a Volán. A vállalkozó most (Külsős munkásbusz) pillanatnyilag havi 750.000 Ft-ot kap, de a dolgozók 80%-át lakásajtóban teszi le.

"A zsákfaluk helyzetén is lehetne szerintem javítani"
Sok zsákfalu azért kedvelt, mert zsákfalu. Csínján!

"Szerintem, ha van a helyiek számára is használható busz vagy vasúti járat, akkor nem fog mindenki gépkocsiban gondolkodni."
- Cáfolod magadat:
""Két kis lélekszámú falu összekötése önmagában nem való semmire.""

"A kistelepüléseken működő vasútvonalakkal"
- Meg kell nézni, hol milyen átalakítások lehetségesek.
Pl Székesfehérvár Lovasberény szerintem elővárosivá alakítható, Fehérváron belül még villamos is lehetne belőle.
Bp-Esztergomnak talán sikerül végre megtalálni a szerepét
Bp Lajosmizse? Vilalmost csinálnék belőle Kispest Gyál között.

prognosys 2015.03.20. 16:59:10

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"a Jobbik programja (SEM) lesz egy komoly program"

A Jobbik programja egy képlékeny, alakítható dolog. Akik azt írták, iránymutatásnak szánják és nem etalonnak. Lehet a Jobbikosokkal beszélni!

"De csak ott, ahol van. Azt is észre kellene venni, hogy a vasút (főleg a hazai mellékvonalak) sosem lesznek képesek 50 km alatti utazásokban versenyképes alternatívát adni még a biciklihez sem"

Egyetértek! Túlméretezett vasútra, buszra semmi szükség. Ahol a kerékpár előnyösebb, ott kerékpárutat kell fejleszteni. Sőt! A kerékpárút fejlesztés kifejezetten előnyös lehet sok térségben. Egy távolabb lévő autóbusz / vasút állomást kiszámítható módon tesz elérhetővé bárkinek. De akár munkába járásra is alkalmas. Én itt Pesten kerékpárral járok szinte mindenhová és sokszor jobban járok vele időben és gazdaságilag (a testmozgásról nem is beszélve) még így is, mintha buszra szállnék.

Szerintem azon a rendszeren, amit nálunk vasúti teherfuvarozásnak hívnak lehetne változtatni. Nem kellene feltétlenül ide-oda pakolgatni a cuccot. Lehetne kombinálni a nyergessel. Azaz, pl. ütemes menetrend szerint közlekedő szerelvényre kamionostól hajtasz fel. A tachográfod és te addig is pihensz! Nem beszélve arról, hogy talán a vasút az egyetlen lehetőség arra, hogy a hétvégi kamionstopot áthidald. A környezetvédelemről meg már nem is beszélve.

Egyszóval nálunk rosszul csinálják, de szerintem lehetne jól is csinálni.

"Most is így javítják őket, lásd nagykörút"

A nagykörút egy kicsit nehezebb téma: igen hosszú üzemidő mellett egymást érik a villamosok. És még azok is folyamatosan dugig vannak. Ott megszervezni egy komplett felújítást nem ugyanaz, mint akár az 1-es vagy 3-as vonalán. A szoci kormány ideje alatt az az egyetlen villamosvonal, amit valamilyen szinten rendbe tettek. De például az 1-eshez gyakorlatilag nem nyúltak hozzá 30 évig, mígnem balesetveszélyessé vált. S ez az olcsó nagypaneles villamospálya sem épp a mai terhelésre volt méretezve, amivel annak idején azt megépítették...arról nem is beszélve, hogy minden ilyen építménynek van egy elhasználódási ideje, amit szerintem sok helyen jelentősen túlléptünk.

"Az a baj itthon, hogy ha felújítasz egy pályaszakaszt, az ún. értéknövelő beruházás, és sok mellékvonal nem termeli ki a beruházás értékét."

A közlekedés mindig is csak egy áttételesen megtérülő beruházás lesz. Nem lehet senkitől sem elkérni annyi pénzt a buszjegyre, amibe az valójában kerül. Ezért írtam korábban, hogy meg kell szüntetni a falusi végállomásoztatást és amennyire lehet, minden érintett felet be kell vonni a finanszírozásba. A közlekedés egymagában egy nagy pénznyelő, de kétség kívül hasznos a gazdaság egészének.

"Minek az árából? Azért az a szakasz nem két Forint."

A fölöslegesen megépített völgyhíd és alagút árából! Az alagút fúróknak majdnem mindegy, hogy egy kis dombba fúrnak alagutat vagy a pilisbe!

"Például már az is megtenné kezdetnek, ha valamelyik párt garantálná, hogy ezután a csatornafedelek szintben lesznek az úton"

Ehhez mondjuk az kéne, hogy mindenhol, ahol ilyen építkezés folyik, független hozzáértő szakember álljon ostorral a kivitelező háta mögött és csapjon oda, ha valamit nem úgy építenek meg ahogy kellene.

De szakember sincs olyan és annyi...így ez is inkább politikai alkuk kérdésévé vált, ami a munka és a felhasznált anyagok minőségén látszik meg leginkább...néhány vérlázító hozzáállásról nem is beszélve

Persze én még hátrébbről indulnák és azt mondanám, hogy az aszfaltkeverék minőségét is ellenőriztetném, hogy ne legyen az, hogy két-három hónappal a "szőnyegezés" után már megjelennek az első repedések és a következő télen a frissen felújított útburkolat már csupa kátyú! Azoknak ki kellene bírnia legalább tíz évet kátyúmentesen!

prognosys 2015.03.20. 18:23:59

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"De ott költenek a vasútra."

Kimondtad a kulcsmondatot! Lerohadt pályákkal, múzeális korú biztosító berendezésekkel, korszerűtlen eszközparkkal, hiánygazdaságra jellemző alkatrész utánpólással, hanyagul, szakszerűtlenül elvégzett karbantással, trehány takarítással, gyéren üzemeltetett járatokkal nem lehet versenyben maradni.

És az a helyzet, hogy a pénz itt már nem segít. Évtizedes rossz beidegződéseket is le kellene bontani a változáshoz.

Nem tudom, hol, hogyan kellene ehhez hozzálátni, de hogy lassan a körmünkre ég, az biztos

prognosys 2015.03.20. 20:15:26

"Továbbá, ott ahol nincen a falvak között megfelelő közlekedés, ellenben van mujnkahely (pl egy gyár), csak autóval lehet2-3, de még csak 1 műszakba is bejárni"

Ez a tipikus tyúk-tojás kérdés. Akkor építsünk gyárat, ha van infrastruktúra vagy építsünk infrastruktúrát, hátha lesz gyár is. Ez utóbbi volt jellemző inkább a 90-es évek kormányzatára. És azért itt-ott be is jött a számításuk: lásd pl. 51-es út, Dunaharaszti térsége - egy ellátatlan kis községből pompás, felújított közterületekkel, aszfaltozott utakkal rendelkező, kellemes kis város lett

De nem sikerült ugyanezt a bravúrt elérni pl Budapest keleti szektorában, pedig közel annyi ideje itt is kiépített utak és sűrűn közlekedő buszjáratok vannak. Valami mégis hiányzik az igazi fellendüléshez. Sok múlik a helyi vezetőkön.

"Cáfolod magadat"

Nem. Csupán nem voltam elég pontos: úgy értettem, két kis falut buszjárattal összekötni értelmetlen...legalábbis akkor mindenképpen, ha egyikben sincs semmilyen fontos csomópont.

A járatok szervezéséről még annyit, hogy az látszik, hogy egy járat akkor tátong üresen, amikor fontos csomópontokat nem érint. A kinnalvós járatok vezetőit is lehetne szerintem nagyobb forgalmú csomópontok közelében elszállásolni, akár úgy is, hogy a városi buszpályaudvarokhoz tartozó épületeket építenének/bővítenének/alakítanának át. Nem hiszem, hogy erre nincs precedens.

Ahol a járatok egyik vége a semmibe vezet, a másik viszont fontos csomópontban végződik, ott a terhelés nehezebben kiszámíthatö, aszimmetrikussá válik. Ilyenre találhatsz példát tucatjával pesten. A "külső" végállomások áthelyezésével viszont sokat lehet javítani ezen a helyzeten. Meg merem kockáztatni: bizonyos körülmênyek között egy ilyen változtatás akár nyereségessé is tehet egy ilyen járatot.

Ha pedig mindkét végállomás fontos csomópontokat érint és még néhány megálló is hasonlóan fontos helyen található, akkor az a járat magasabb kihasználtság mellett akár sűrűbb követési távolsággal is járhat úgy, hogy akár a környező falvakat is feltárhatja. Erre kellene törekedni.

prognosys 2015.03.20. 20:33:37

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Még annyi gondolat maradt bennem, hogy amikor a vasúti teherszállításról beszélünk, mindig a jelenlegi állapotból indulunk ki, ami egy vicc.

Soha senki nem teszi fel a kérdést, hogy a rendszerváltást követően épült ipari parkok vajon miért nem rendelkeznek közvetlen vasúti kapcsoltattal?

Annak idején ez igy működött: a gyár területére betolták a vasúti kocsikat és a gyár telephelyén közvetlenül rakták meg azokat. És miközben sűrűn aggódunk a magas légszennyezés és a klímaváltozás miatt, mégsem ösztönzünk senkit arra, hogy a környezetbarátabb vasúti szállítást válassza a kamionokkal ellentétben! Miért?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.21. 00:15:52

@prognosys:

"Lehet a Jobbikosokkal beszélni!"
- Nem lehet. Próbáltam nem egyszer. Mikor észérvekkel kerülnek szembe, meghátrálnak. Egészen párttagokig bezárólag a rajongóktól.

" Lehetne kombinálni a nyergessel. Azaz, pl. ütemes menetrend szerint közlekedő szerelvényre kamionostól hajtasz fel."
- Az utolsó RoLa két-három éve szűnt meg. Kiskundorozsma Hegyeshalom viszonylatban járt. Csak éjjel, sok helyen alacsonyabbsebességgel mehetett csak, mint a pályasebesség. Tőlünk nyugatabbra működik a rendszer.
Osztrák mozdonyvezető mondja, hogy náluk úgy meg van szervezve a vasút, hogy Hegyeshalomtól Passauig el megy megállás nélkül, kb 3,5-4,5 óra alatt (súlyfüggő). Visszafele Bruck-tól már Hegyeshalom a rendelkező, azért képesek meglegeltetni 7 óra hosszát is, hogy HHalomban ne kelljen átállítani a vágányutat, mert olyan ócska a biztber, hogy a bakternak ki kellene menni reteszelni. Üresen áll tizenhat vágány, hogy a bakternak kényelmes legyen!

.

"A nagykörút egy kicsit nehezebb téma"
- Ló...zt! Rosszul van tervezve és alul van méretezve. De ha nem megy (a villamosépítés ekkora forgalomra), akkor hagyni kellene a francba az egészet, és inkább virágokat kellene ültetni a sinek helyére.

"Azoknak ki kellene bírnia legalább tíz évet kátyúmentesen!"
- Egyszer felvetettem, mi lenne ha az utakat tervezett élettartamuk alatt fizetnénk ki, részletekben. Ha előjön egy hiba, ami nem jöhetne, onanntól a további kifizetések megszűnnek.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.21. 00:22:05

@prognosys:

"A kinnalvós járatok vezetőit is lehetne szerintem nagyobb forgalmú csomópontok közelében elszállásolni, akár úgy is, hogy a városi buszpályaudvarokhoz tartozó épületeket építenének/bővítenének/alakítanának át. Nem hiszem, hogy erre nincs precedens."

Igen, de pl a Bács Volánnak kellene szállást adni egy Volánbuszosnak. A Volán cégek egymás konkurrensei, mert mindegyik indíthat távolsági járatot is. Az lenne a jó, ha a cégek csak a saját megyéikben szolgáltatnának (Ez van ma), de azt a káros állapotot azért le kellene küzdeni, hogy a megyehatár mint egy fal meredezik, és áthatolhatatlan.

A távolsági járatokat a KTI jelenleg képtelen normális formában hatékonyan összehangolni, mivel jelenleg nem a menetrend hangolása folyik, hanem a cégek gazdasági érdekeinek hangolása. A belföldi távolsági járatokhoz kellene egy külön távolsági busztársaság, hasonlóképpen, mint az Eurolines.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.21. 00:26:13

@prognosys:

a rendszerváltást követően épült ipari parkok vajon miért nem rendelkeznek közvetlen vasúti kapcsoltattal?

Szentgotthárdnak pl volt. Esztergomban a Suzuki direkt a vasút mellé települt, hogy lehessen rakodni. Csak utóbbi esetében a pálya nem lett hozzáigazítva a vasuti forgalmi igényekhez. No meg aztán minden autószalon mellett sincsen teherpályaudvar.

Nagytétényben a Harbor PArknak is volt, tán még meg is van.

prognosys 2015.03.21. 00:33:57

"Nem lehet. Próbáltam nem egyszer. Mikor észérvekkel kerülnek szembe, meghátrálnak. Egészen párttagokig bezárólag a rajongóktól"

Hát, ha próbáltad, akkor valami nagyof változott az utóbbi időben - nem az előnyükre

"Tőlünk nyugatabbra működik a rendszer"

Vagyis egy átfogó újraszervezéssel nálunk is működhetne...csupán akarni kell

"Rosszul van tervezve és alul van méretezve"

Nem tudom, hogy ekkora terhelésre hogyan lehetne még strapabíróbbra tervezni az egészet Budapest legforgalmasabb, legfrekventáltabb helyén. Sztem a következő lépcsőfok csak az lehet, ha nagyvasúti pályát építenek a 4-6-nak...azzal viszont a sürgősségi vonulási útvonalat számolnának fel, nemde!? Egyébként csak pislogtam, hogy kapacitásábsn nem (sokkal) nagyobb villamosok miért igényelnek dupka keresztmetszetű felsővezetéket, mint az ICS-k?

prognosys 2015.03.21. 00:45:24

"A Volán cégek egymás konkurrensei, mert mindegyik indíthat távolsági járatot is"

"de azt a káros állapotot azért le kellene küzdeni, hogy a megyehatár mint egy fal meredezik, és áthatolhatatlan"

Igen. Sajnos tényleg így van, miközben tegyük hozzá, hogy a volán társaságok (tudomásom szerint) egytől-egyig állami finanszírozású vállalatok.

Alapjaiban kellene újragondolni és összehangolni a belföldi személyszállítás egészét ahhoz, hogy végre mindenki a XXI. században érezhesse magát. Nyilván egy töredezett rendszer erre alkalmatlan

prognosys 2015.03.21. 00:55:55

"No meg aztán minden autószalon mellett sincsen teherpályaudvar"

Egy jó részt export orientált országnak erre nincs is feltétlenül szüksége.

Nem olyan régen bedobtak a köztudatba egy koncepciót, amely szerint az M0-s mintájára építenék meg a V0-s vasúti teherforgalmi körgyűrűt. Szerinted mennyire lehet életképes ez az ötlet? Elősegítheti a pestkörnyéki ipari parkok fejlődését, részbeni átállását vasúti szállításra. Esetleg alkalmas lehet a RoLa rendszer újraszervezésêre?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.21. 06:57:10

@prognosys:

Nem tudom, hogy ekkora terhelésre hogyan lehetne még strapabíróbbra tervezni az egészet Budapest legforgalmasabb, legfrekventáltabb helyén.

- Nem kellen kilopni az anyagot?

- Nem kellene alultervezni?

Akárhogy is, Bécsben, Münchenben, stb sikerült.

V0 nem alkalmas azokra, amiket felvetettél.

Nem is szükséges akkora kanyar, amekkorát rajzolgatnak a tervezők. A fő csapásirány Hegyeshalom-Lökösháza, amire a V0 jó lenne. Ezen a vonalon a szűk kapacitások
Tatabánya-Kelenföld
Kelenföld maga, épp 8 vágányt szednek fel
Ferencváros be és kijárat. Ha megnézed a térképet, megjön a vonat a hídon keresztül, és 20-40 km/h-s tempóval döcög be a rendezőre. Visszafele még rosszabb, mert míg 'felhajt' a hídra, fogja a Keleti fele irányt is.
KöKi-Cegléd

Tatqabánya Kelenföld még elmegy, a Fradi bejárathoz (Kelenföld Fradi közé kellene még 1 vagy 2 vágány, ekkor a hidat is szélesíteni kell (ez egyenlő egy új vasúti híddal), de a kunszentmiklósi vonatok még mindig szintben keresztezik a dunántúli tranzitteher forgalmat...
Monorig mindenképpen kellene 4 vágány (már csak a személyközlekedés miatt is., de akár Ceglédig is.

Ha már építünk egy vasúti hidat, építsük máshol, mert több helyen a híd az több híd. Ha a tranzitteher forgalom elkerüli Ferencvárost, akkor szükség lesz valahol egy olyan rendezőre, ahol lehet a vonatokat osztani és újra összerakni.

Ha máshol építünk Duna hidat (és hol? Miért ott?), akkor csökkenne végre a Bp központúság, de bűn azt a hidat nem úgy építeni, hogy a személyforgalom ne profitálhasson belőle.

Innentől kezdődik a rajzháború, hogy induljon Komárom-Szfvár vonalon, érintse Dabas és környékén a fontos hadi objektumokat, kösse össze közvetlenül Szfvárt Kecskeméttel,.......

Egy biztos: Ferencvárost nem egyszerű pótolni. Persze a felszabaduló területen rengeteg értékes ingatlan keletkezik, de cserébe máshol viszont drasztikusan csökkennek az ingatlanárak (Rákosrendező meleltt 3 megállónyira is lehetett éjjel hallani,hogy tolunk a nyolcasra)......

program készítő 2015.03.21. 08:59:42

Esztergom már épül,csak nincs rá pénz,,Közvetlen észak-déli irányú teherforgalmi kapcsolat jöhet létre Esztergomnál a magyar-szlovák határon jövő tavaszra. Az új teherkomp naponta 70-80 kamiont szállíthat majd át a Dunán - jelentette be Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár 2014. március 28-án, Esztergomban--Ez a fidesz bugyuta terve.

prognosys 2015.03.21. 14:29:06

@program készítő: Nehéz erre mit mondani. Nap mint nap az Esztergomi vonal felújítás alatt álló budapesti szakasza mellett kerekezek el. Kb. úgy készül, mint a luca széke, s közben lehet folyamatosan kerülgetni az építési területeket :(

prognosys 2015.03.21. 14:44:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Rákérdezhetek? Vasútmérnök vagy? Én még akkor sem ismerném ilyen részletességgel az országos vasúthelyzetet (csak nagyjából + amit a híradásokból tudni lehet), ha minden nap rajta lógnék.

Ami nekem hiányzik még, az az, hogy elvileg a vasút lehetne a legjobb alternatívája Budapest két végpontja közötti gyors közlekedésnek...gyorsabb lehetne, mint bármilyen metró, de az összeköttetések nem teszik lehetővé - legalábbis nem hatékonyan...például azért az nem lenne rossz, ha egy elővárosi vasúttal, pl. Vácról, Budapesten keresztül egyetlen járattal lehetne elérni Ferencvárost, Budafokot, Tatabányát, Székesfehérvárt...valós alternatívát nyújtva az átutazóknak a minden görbe fánál álldogáló BKK járatokkal szemben.

Azt mondják, hogy a megfelelően integrált vasutunkat trianonnal együtt veszítettük el. Azóta van ez a Budapest centrikusság, mind a közutak, mint a vasutak fejlesztésében. Ugyanakkor Budapesten belül a vasút meglehetősen fragmentált. Három fejpályaudvarral, ráadásul az egyik ebből most jó időre ki is esett.

Ehhez azért egy nagy adag vízfejre is szükség volt. Hogy ezt a szemléletet miért nem sikerült a mai napig felszámolni a döntéshozók fejében?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.21. 15:23:02

@prognosys:

A budapesti gyorsvasútnak több rákfenéje van.

1 A vasút. saját biztberje van, saját járműparkja (és a reájuk vonatkozó szilárdsági követelmények), és egy jó hálózata, ami sajna centrikus. Vác-Újpest-Kőbánya-Monor, a másik tengely a Gödöllő-Pécel-Rkeresztúr-Kelenföld-Martonvásár. Ez a két tengely (és a hozzá kapcsolódó ágak) már egy elég jó lefedettséget ad,
DE: Kőbánya-kereszt fantázianéven ahol metszi egymást a két útvonal a Pongrácz út mentén, kellene egy átszállóállomás. Valamint egy jó ráhordó-hálózat.
Ennek a hálózatnak viszont elcseszett kapcsolatai vannak.
Nincs meg a Metró Káposztásmegyeren, (Egyenlőre a vsaút sem)
Nincs átszállási pont az Esztergom-Körvasút relációra.
Nincs normális csatlakozás az Árpád híd irányába (Ne kelljen már mindenkinek Metróznia Kápmegyerről)
Nincs rendes kapcsolat a Népstadion és a Pillangó utca között a piros metróra.
Kellene Vecsésig pár új megálló, meg reptéri kapcsolat.

Pécel és Kőbánya Kereszt között nincsen ráhordás, kellene pár új megálló, átszállóállomás a másik relációra.
Ecseri útnál elcseszett metrós kapcsolat (A metrónak a kereszteződés Népliget felé eső oldalán lenne az állomása, át lehetne szállni egy a hídon létesített megállóba.)
Kelenföldig minimum egy új megálló.
...

Hév, ami már majdnem nagyvasút, de szerelvényileg nem átjárható

Fogaskerekű - biztberje nagyvasúti (legalább is a közút felé, a többi jelzőképben nem tudom mekkora a különbség)

Villamos

Hannoveri villamos

Földalatti - villamos, de más az űrszelvény

Trolibusz - Essenben volt régen olyan trolibusz, amely képes volt zárt villamospályán haladni, és lement a föld alá a metróval közösen. Bár ott a metró a mi hannoveri villamosunk volt, magasperonnal.

prognosys 2015.03.21. 18:24:15

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Igen, én is nagyjából így látom a problémákat...a közlekedés még mindig erősen széttagolt, ezért hatékonytalan.

"Kőbánya-kereszt fantázianéven ahol metszi egymást a két útvonal a Pongrácz út "

Igen, ez elég érdekes. Pont ott nincs szintbeni vasúti kereszteződés, ahol a leginkább szükség lenne rá. Az egyetlen összeköttetés a Pécel felé egy egyvágányos szerviz vágány, ami a nullával egyenlő

és hogy nehogy feladjuk a dilettáns hozzáállást: inkább buszfolyosót építettek a 261E alá, sem minthogy a meglévő vasúti infrastruktúrát fejlesztették volna / tették volna alkalmassá arra, hogy a külterületi részen lakóknak összeköttetést biztosítsanak a belső kerületekkel.

"Hév, ami már majdnem nagyvasút, de szerelvényileg nem átjárható"

Ez pontosan mit is jelent? Merthogy 2009-ben az Északi összekötő híd cseréjekor három hónapig felváltva jártak a Desiro-k és a HÉV szerelvények Margit híd, budai hídfőig a HÉV vágányokon.

Persze az áramnem és fesszint különbség miatt ezt nem lehetett volna egy BDVMot-al vagy V43-al eljátszani, de a Desiro-knak láthatóan nem okozott gondot. Érdekes látvány volt annak idején :)

"Bár ott a metró a mi hannoveri villamosunk volt, magasperonnal"

Erről én is láttam képeket. Itt Budapesten a TW6000-ek messze nincsenek kihasználva, de ettől még baromi jók! Nekem jobban tetszenek, mint a Combino-k.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.21. 20:38:23

@prognosys: Amikor a Desiro bejárt, előtte külön átalakításokat kellett végezni a pályán. Egyesíteni kellett a kétféle biztbert.

A HÉV szerelvény igazából nem rendelkezik nagyvasúti járművekre jellemző szilárdsági paraméterekkel.

.

Duobus
www.youtube.com/watch?v=3ct1IoTrg44

www.youtube.com/watch?v=r6-bEbd2ZTc

www.youtube.com/watch?v=LWfXFdaoRN4

érdekes megoldások mi?
www.youtube.com/watch?v=r6-bEbd2ZTc

prognosys 2015.03.21. 21:05:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"A HÉV szerelvény igazából nem rendelkezik nagyvasúti járművekre jellemző szilárdsági paraméterekkel"

Értem. Ez logikus, de én nem láttam olyat, hogy a pályát is erősebbre cserélték volna emiatt...lehet,h lemaradtam valamiről?

Ilyen videókat nézegettem korábban én is.
Nagyon kreatív ötleteket valósítottak meg. De ez csak ott működik, ahol egységes szemléletben gondolkodnak és nem tíz évig fúrnak egy nyamvadt alagutat

Valahol a TW6000-t is láttam alagútban futni. Nem is kellett sokáig keresgélnem:

www.youtube.com/watch?v=g-SZbPtNVdA

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.21. 23:04:26

@prognosys:

A kétfajta biztosítóberendezést kellett összehozni. Bővebben most nem tudom, konkrétan mit-hogy. Az a dolog lényege, hogy a Desiro és a Hév másképp működik (biztber most csak). Ahhoz, hogy "lássák" egymást, azaz a biztber mindkettőt felismerje, szükségesek voltak átalakítások.

sivatagi n. 2015.03.24. 17:48:42

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Próbáljuk ki. Ti zsidók húzzatok végre el innen máshova élősködni. Mi magyarok így megtapasztaljuk, hogy a saját országunk mennyire élhető paraziták nélkül nélkül.

falsiloquus 2015.03.28. 12:59:10

Okos gondolat. Tényleg, ha annyit emlegetik a kormányra kerülést, miért is ne következhetne be? Csak egy 2008-ashoz hasonló világgazdasági válság hiányzik ehhez, mert akkor azonnal bukik a fidesz, és jöhet a Jobbik. Azzal is egyetértek, hogy gyorsan buknának. De addig is, megtennék amit a fidesz még nem mert: teljesen szembefordulnának mindennel, ami még a demokrácia hagyományaira épül. Bármennyire eszement gondolatnak tűnik is ez, tudom, érzem, hogy be fog következni. Ami vígasztal az, hogy a fidesz-kdnp jobbrafordulásban már régen megelőzte a Jobbikot, tehát még több eszement eszmét már a Jobbik sem tudna kitalálni, vagyis nem érne minket felkészületlenül egy ilyen hatalomátvétel. Azonban az biztos, hogy a magunkfajta, gondolkodóbb "libsiknek" még arra se lenne esélye, amit most teszünk: hogy blogokba fojtsuk elkeseredésünket. De teher alatt nő a pálma, ugye? Feltéve, ha el nem szárad idő előtt.

falsiloquus 2015.03.28. 13:09:03

Szerintem paraziták akadnak bőven olyanok is, akik történetesen nem zsidók, hanem magyarok. Nézz szét. Nem kell ez az olcsó zsidózás. Előbb a saját portánkat tegyük rendbe, van azon is mit, azt hiszem. Ne bújjunk mindig az ellenségképek gyártása mögé, egyszer végre merjünk szembenézni magunkkal: vagyunk mi is akkora xarok, mint akikről ezt hisszük vagy állítjuk. Először önmagunkat tegyük tisztába, utána jöhetnek az ellenségképek - bár, ha magunkat végre tisztába tennők, ellenségképre már nem is lenne szükség, azt hiszem.