Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) Négyes metró (1) négyes metró (3) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2015.03.21.

Tíz ok, ami miatt kapitális baromság a vasárnapi zárva tartás

Mentális kollektíva

Tavaly még mindenki az évek óta menetrendszerűen feltűnő blöffnek hitte, először Varga Miska is csak röhögött rajta, aztán holnap mégis csak bevezetik a vasárnapi zárva tartás nevezetű orbitális baromságot. Ahogy ettől a kormánytól megszokhattuk, folyamatos bénázások, naponkénti törvényfarigcsálások után egy félkész elbaszott rendszerrel sikerül elindulni. Összegyűjtöttük a vasárnapi zárással kapcsolatos 10 legnagyobb, illetve legröhejesebb problémát, remélhetőleg pár év múlva már csak visítva kacagunk azon, hogy egy elképesztően agresszív és dilettáns brigád mire volt képes 2015-ben.

Már az ötlet is baromság

Rákényszeríteni a népet, hogy mit csináljon és mit ne vasárnap, na ilyen is csak az önnön hatalmuktól elalélt küldetéstudatos idiótáknak juthat eszükbe. Belebarmolni egy működő rendszerbe úgy, hogy az emberek több mint kétharmada rókázik a változástól, erre végképp nem találunk magyarázatot. Igaz, hasonló zseniális ötlet volt a netadó és a drogteszt is, viszont azokból kifaroltak. Hatástanulmány nélkül, józan paraszti ésszel belátható, hogy népszerűtlen, értelmetlen és káros az egész, sebaj, majd egyszer talán kiderül, valójában miért álltak bele ennyire az egészbe, ki döntött így és milyen okokból, milyen alkuk miatt.

Kavarás, variálás az utolsó pillanatig

Áááá, meg se fogják szavazni, a Varga Misi meg is mondta. Meg aztán, mire hivatkozik a kádnéppárt? Semmire, na ugye, nem lesz itt szar se. Ja, aztán a kormány visszavonta a kritikát. Akkor mégis megszavazzák. Meg is. Csak még azt akarnánk, mondani, hogy nem is úgy gondoltuk, mert nem lehet házhoz szállítani, mert az nem úgy van. Ha mégis úgy tűnne, hogy úgy van, majd átírjuk a törvényt, meg úgy nagyjából hetente átírjuk, ha kell, egyszer majd csak olyan lesz az egész, ahogy mi gondoljuk jónak. Kár, hogy a kereskedők, vásárlók közben állnak, mint fasz a meleg vízben és várják a végét.

Csúszás, a világörökség pár hétig még marad

A tökölődés és ötlettelenség mintapéldája volt a világörökségi helyszínek kezelése. Már előre röhögött mindenki, hogy a fél belváros nyitva lehet, mert a világörökségi helyszín nem csak a várat meg az Andrássy utat jelenti, hanem azok környékét is. Nagyeszű sündisznócskáék kitalálták, hogy ezt azért mégse, kár, hogy mindezt a törvény hatályba lépésekor sikerült kiagyalni. Mivel a parlament két hetente ülésezik, legkorábban március végén nyújthatja be a javaslatot, ezt követően pedig az valamikor májusban léphet csak életbe - kedvezőtlen módosítás esetén ugyanis kell átfutási idő is. Vagyis az induláskor még él a kivétel a világörökségi helyszínekre, az Astoria egyik felén nyitva lehetnek a bótok, a másikon meg nem.

Hatástanulmány hiánya, Matolcsy szelleme

Számtalan ötlet látott napvilágot, miért támogatta a kormány a KDNP hülye ötletét. Ma sem tudni, mi vezetett oda, hogy beadták a derekukat, főleg annak fényében, hogy pár éve felmérték a lehetőségeket és nyilvánvalóan ordas nagy szopás lett volna a vége - fogyasztás jelentős visszaesése, elbocsátások. Ezt a tanulmányt a minisztérium nem ismertette, most pedig, miután a kezdeti ellenkezés után hirtelen nagy támogatója lett az ügynek, még a létezését is letagadta egy Matolcsy-korszakot idéző mindennek alja közleményben.

Cégre írt törvénykezés: Metro, Spar, benzinkút

Egy hülye szabályt ott próbál kibekkelni az érintett cég, ahol csak tudja. A Metro mint nagyker viszonylag nyugodtan várta a márciust, a Spar pedig Tom Sawyerként kereste a rést a kerítésen, ahol ki tudna slisszolni. Első körben elkezdett franchise partnereket gyűjteni, nehogy már csak a CBA-nak legyen jó. Ez persze idő, a már létező problémát pedig meg sem oldja. A másik lehetőség a szalmaszálak megragadása, így a benzinkutak shopjainak átvétele volt. No, ezek kurvára nem tetszenek a kormánynak, ennek megfelelően tesz bele újabb és újabb módosításokat és extrákat a törvénybe, csak nehogy a Metro vagy a Spar véletlenül jól járjon. Ezek a módosítások persze szánalmasak.

A csajom nem elég jó

Családtag beállhat vasárnap melózni és akkor nincs gond. Ha pedig neked csak egy luvnyád van otthon, aki valójában se kutyád se macskád, csak momentán együtt élsz vele tíz éve és van két kölykötök, akkor jobban teszed, ha rohadt gyorsan elveszed. Az a bula ugyanis nem családtag, az öcséd, az unokatesód beállhat a pult mögé, de a csajod nem. Ez igazi KDNP baromság: nem tudnak túllépni az általuk elképzelt ideán, akkor sem, ha az idő már réges régen túlhaladt rajtuk.

Kikúrás a családokkal: leépítések, vasárnapi kényszermunka

Több cég is bejelentett már leépítést a vasárnapi zárás miatt, de nem csak a kereskedelemben, még a Vasárnapi Blikk is embereket küldött el. Vannak, akiket viszont a szent szándékkal ellentétben éppen hogy elválaszt a családjuktól ez a faszság. A virágboltosoknak például vasárnap a csúcsidő, nem zárhatnak be, de nyitva csak akkor lehetnek, ha ott a tulaj. Aki ha nem akar kiskapuzni, tartósan cseszheti a családi programokat, dolgozhat reggeltől estig vasárnap személyesen.

Mutyikényszer: gyere, legyél tulajdonos!

Mivel elég, ha egy 20 százalékos tulaj benn van a kis alapterületű boltban vasárnap, pontosan tudható, hogy kamutulajdonjogot adnak majd megbízható munkatársaiknak a kis boltok tulajai. ebből nyilván lesznek majd visszaélések is. Röhej, hogy ilyenre készteti a törvényalkotókat.

Mutyikényszer 2: minden héten fesztivál

Miután az illetékes dilettáns minisztérium megerősítette, hogy a fesztiválok kulturális események, s a hozzájuk kapcsolódó kereskedelmi tevékenység a kivételek közé tartozik, már várjuk, hogy egész faluk és kisvárosok alakulnak majd fesztivállá szinte minden hétvégén. De ha ez gyanús lenne, elég, ha a települést az önkormányzat kijelölni piactérnek, ott ugyanis vasárnap is lehet árulni. Milyen már, hogy az önkorik keresik a kiskapukat és bújnak be rajtuk?

Vonat nincs, de a Déli CBA vasárnap is kinyithat

Vasútállomáson és reptéren nyitva lehetnek a boltok vasárnap, de csak egyetlen komolyabb méretű egységről tudunk: a CBA Déli szupermarketjéről. Ez nyitva lesz holnap is, noha az állomás zárása miatt vonat még legalább hetekig nem érkezik egy darab se. De majd kénytelen lesz oda járni fél Buda, noha parkolóhely nincs és a minőség is szánalmas.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

760 komment · 3 trackback

Címkék: NGM Varga Mihály vasárnapi zárva tartás

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr177287607

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mi tehetünk az áruházi tolvajok ellen? 2015.03.22. 12:00:27

A vasárnapi zárva tartási rend különösen a szombati napokon több áruházban is  zsúfoltságot generálhat. Ez pedig nem csupán az árbevételt, de a lopások számát is megdobhatja! Az önkiszolgáló rendszer elterjedése világszerte már eleve növeli az üzlet...

Trackback: Mentális kollektíva: Tíz ok, ami miatt kapitális baromság a vasárnapi zárva tartás 2015.03.21. 09:00:01

Tavaly még mindenki az évek óta menetrendszerűen feltűnő blöffnek hitte, először Varga Miska is csak röhögött rajta, aztán holnap mégis csak bevezetik a vasárnapi zárva tartás nevezetű orbitális baromságot.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karabah77 2015.03.23. 00:41:38

Nem.Sorry CBA kettő van.

tryclops 2015.03.23. 00:42:44

@egy igazi barom vagy mária: "A magánnyugdíjpénztárba tudtommal nem lehet befizetni."
Kb ez a problémánk azzal amit írsz. A magas lóról osztott magabiztos tájékozatlanság.

Jude 2015.03.23. 00:43:27

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Tehát ezentúl majd otthon ülnek, és Thomas Mann-t olvasnak, miközben Mozart műveit hallgatják."

Akár. :-) Könnyen ítélkezel másokról sztereotípiák alapján. Én szeretek vásárolgatni, de Thomas Mannt is olvastam, Mozartot is hallgattam már. Miért ne? Az én világomban megfér mindkettő.

"Ugyanmár. Az ilyen emberek hamar elunják magukat, nem képesek értelmes elfoglaltságot találni, többek között ezért van szükségük a fogyasztás valamilyen formájára, ha szabadidejük van."

Nekünk speciel azért van szükségünk a fogyasztásra, mert vannak biológiai és egyéb szükségleteink.

"Shoppingolás nélkül nem fognak elmenni kajálni meg moziba? Vagy valamilyen fesztiválra, koncertre, sörözni egyet?"

Csak a magam nevében beszélhetek: Ez egyévessel elmegyek shoppingolni, de fesztiválra, sörözni nem. Ráadásul ma egy koncertjegy több tízezer forintnál kezdődik ugye...

"Azt meg nem hinném, hogy egy pár napra érkező turistánál fő szempont az, hogy nyitva van e a Tesco. Ha el akarnék jutni Párizsba egy hétvégére, nem hinném hogy visszariasztana ettől a tervemtől az, hogy ott zárva vannak az üzletek vasárnap."

Megint elmondom: Egy dolog, hogy mit hiszel. Nyilván nem a Tesco miatt jön ide a turista, de ha nyitva van, akkor bemegy vásárolni, ha nincs, akkor pedig nem.

"Ez egyszerűen nem szempot. Adottság, amihez alkalmazkodom. Tudod mit? Kirúgok a hámból, és megiszom azt a kólát egy presszóban. Egyszer élünk!:)))
Vagy olyan cseles leszek, hogy már szombat este megvásárolom a varárnapi betevőt..Esetleg, ha már külföldön vagyok, keresek egy kifőzdét, ahol a helyiek szoktak enni. ( Bár tudom hogy a Tesco nyújtotta ízeket ez nem pótolhatja..:) "

Fogalmad nincs, milyen helyekre mentem be külföldön, és hol vásároltam, nem tudom magamra venni a kritikádat, ne haragudj. :-)

Jude 2015.03.23. 00:45:40

Na további jó fideszvédést nektek, engem vár az ágyam. Egy élmény volt :-))

Tyreo 2015.03.23. 01:09:06

@Karabah77: üdv a kapitalizmusban.

egy igazi barom vagy mária 2015.03.23. 01:45:48

@Jude: "Én a Facebookon találtam a lefotózott táblát, hogy vasárnap nem árulhattak üdítőt. Most nem találom."
Ja, aham. Én láttam olyan filmet, ahol dinoszauruszok kergetőztek.

egy igazi barom vagy mária 2015.03.23. 01:53:14

@tryclops: Kispofi. Megnézted a mamit másodszor is belülről? :) Miről beszélsz, miben vagyok tájékozatlan?
Ez tagdíjbefizetésről beszél, nem pedig megtakarításról. Sőt az is lehet, hogy már lehet befizetni is, eddig nem lehetett.

PannonBoy 2015.03.23. 01:54:15

Szánalmas, hogy megszavazták ezt a szart.
Még szánalmasabb, hogy a kommentelők egy része kiáll mellette. Meg "libsibolsi"-zik. Az meg mi???

egy igazi barom vagy mária 2015.03.23. 02:12:06

@Jude: Fájdalmasan vagy hülye, nem ildikónak hívnak véletlenül?
"Nekünk speciel azért van szükségünk a fogyasztásra, mert vannak biológiai és egyéb szükségleteink."
Érdekesek a szükségleteid. A kisboltba nem akarsz bemenni, meg szombaton sem lehet őket kielégíteni.

"Nyilván nem a Tesco miatt jön ide a turista, de ha nyitva van, akkor bemegy vásárolni, ha nincs, akkor pedig nem."
Szakasj már le a nyomorult turistáról! Úgy nagyjából képben vagy, hogy a tescók merre vannak? Jól kint a faszban, ahol semmi keresnivalója nincs a turistának. Ha meg szomjas és éhes, vagy zsepi kell neki azt megveheti a kisboltban is.
Szánalmas, hogy ragaszkodsz az agymenésedhez. Ha nincs tesco akkor a turista taknyosan éhen és szomjanhal.

"Fogalmad nincs, milyen helyekre mentem be külföldön, és hol vásároltam, nem tudom magamra venni a kritikádat, ne haragudj. :-)"
két órája írtad:
"Legutóbb Rómában voltam turista. Tescót nem találtam, de Despart igen, méghozzá a szálloda közelében. Ott vettem üdítőt, zsebkendőt és egyebeket, amikre nem akartam feleslegesen sokat költeni.
"egyetemista korom óta folyamatosan dolgozom, mindig átlagon felüli volt a jövedelmem. "
Tehát az átlagon felüli jövedelmeddel Rómában a legfontosabb volt, hogy találj tescót, és hogy olcsón tudj venni papírzsepit. Tudod, vannak akkora duhajok ebben a világban, hogy nem nekiállnak tescot keresni, hanem egyszer élünk alapon megveszik bazmeg a méregdrága benzinkutas zsepit 80 Forintért.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 08:14:16

@egy igazi barom vagy mária:

Van viszont (főleg vidéken) rengeteg vállalkozó, akik 4-5 boltot üzemeltetnek. Ezek közül sokan bezárják vasárnapra az összes boltjukat.

Ha a pékség kapacitásának a 80% bezár vasárnap, akkor a pékség is be fog.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 08:17:38

@Szabolcs Horváth: Szerintem hazudsz.

mindenesetre elgondolkoztató, hogy csak és kizárólag informatikai blogokban kommenteltél eddig, majd hirtelen adod itt a multinál kizsákmányolt szegény embert.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 08:33:09

@♔bаtyu♔:

Komolyabb értékű műszaki cikkeket nem fogok vasárnap kiskereskedelmi forgalomban venni (Ez így marhaság! Kis boltokban biztos nem veszek ilyeneket), mert nincs akkora termékpaletta, hogy össze tudja hasonlítani a kínálatot és az árakat.

Eddig csak-csak vettem ilyen cuccokat a hiperben, de eztán majd neten rendelem.
De lehet Szlovákiában veszem őket. Eleve 8%-al olcsóbbak ott.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 08:36:41

@egy igazi barom vagy mária:

"A ballib média kb. ezer blogbejegyzésben írta, hogy a rekordáfa miatt érdemes osztrákban vásárolni, mert olcsóbb, akkor ugyan miért ide jönnének?"

-Azért, mert időnként 320 körüli az árfolyam.

Pop40 2015.03.23. 08:48:24

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Nem csodálom. Még a fidesztrollok közül is kiemelkedik, azért ez még ott is ritka, hogy valaki EGYETLEN EGY állítását se tudja alátámasztani... :-D
Pedig a fidesztrolloknál hülyeségben erős a mezőny :-)

@♔bаtyu♔: Sok a rizsa, öreg. Állítottál valamit, amit alátámasztani semmivel az égvilágon nem tudsz.
Ezért kétségbeesetten terelsz, összehordod a hetet, meg a havat, de attól a tény még tény marad: szokásod szerint csúnyán beégtél. :-DD

Tudod, a vita az abból áll, hogy a felek felsorolják az érveiket.
Nem abból, hogy felsoroltatják mással, és nem abból, hogy könyvajánlót mutatnak be,
ÉRVEKET SOROLNAK FEL.
Már akinek van, persze.

@egy igazi barom vagy mária:

Ja, ha te mondod, biztos proli vagyok.
Csak hogy tisztázzuk, mitől is? Mert szeretek 40 fokban hűvös helyen lenni, vagy mert multihoz járok?
Meséld már el kérlek, mert ez a rész nem teljesen tiszta. :-)

"Ja, igen, én mondjuk tényleg azt vásárolom amire szükségem van, nem ténfergek a boltban."

Tudom, ezt már kifejtettük. Te egy hős vagy. Amit nem kapsz meg vasárnap, megveszed ugyanazt hétfőn.

"Ja, és nehezen tudok felidézni olyan települést ahonnan érdemes átmenni a szomszédos tescóba, nem pedig a kisboltban vásárolni a fagyit."

Szomszédos település? Itt momentán van tesco is, auchan is, interspar is. Pont azzal a lendülettel megyek be bármelyikbe, mint amivel a kisboltba, csak nyáron van légkondi, sokkal nagyobb a választék, és az árucikkek zöme sokkal olcsóbb, mint a kisboltban, miközben ugyanaz a minőség. (Ez persze nem feltétlenül a kisbolt hibája, de attól még a tény tény.)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 08:54:02

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Az idegenforgalom és a szolgáltatószektor most sem korlátozott vasárnap. Kizárólag a kiskereskedelmi egységekre vonatkozik a törvény.
Ami logikus is . A szabadnapon többek között rendezvényeken, programokon vehet rész a szabadnapját töltő polgár. Ezt a hét más napjain nem igazán teheti meg. Viszont vásárolni nemcsak szabadnapon lehet . Tehát jogos a döntés hogy ne lehessen az itt dolgozó eladókat vasárnapi munkára behívni.."

- Ezt az érvelést! Kutya megenné, megveszne tőle!

- Jogos a döntés, hogy a jövőben az idegenforgalom és a szolgáltatószektor dolgozóit se lehessen vasárnapi munkára behívni, hiszen csak ezen a napon tudnak majd rendezvényeken, programokon részt venni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 09:01:35

@A megvalósult amerikai ólom..:

"ha mondjuk zöldségről gyümölcsről, húsféléről van szó, kimész vasárnap egy termelői piacra, és rájössz hogy sokkal jobb élelmiszereket vehetsz, mint a tecsóban."

- Kaphatnék egy kimutatást az ilyen piacok és a Tescok (Lidl, Aldi, stb) elhelyezkedéséről?

- Ezek a termelői piacok lazán tudják kezelni egy Lidl méretű bolt vasárnapi forgalmát?

Köszönöm.

prakp 2015.03.23. 09:23:29

@egy igazi barom vagy mária: Olvasd már vissza, miket írogatsz. Te vagy szánalmasan hülye. Kiragadsz pár mondatot és azon rugózol, személyeskedsz. Igazi fidesztroll módra.

egy igazi barom vagy mária 2015.03.23. 09:38:10

@Pop40: " Te egy hős vagy. Amit nem kapsz meg vasárnap, megveszed ugyanazt hétfőn."
Nem. Te vagy a hős. Egy határozott ember, aki vagy vasárnap vásárol, vagy nem vásárol egyáltalán. Ja és csak a tescóban tud vásárolni, mert a többibe nem fér be a feje.
Az ember, aki nem iszik hideg sört, meg nem eszik jégkrémet, ha nem a teszkóból való. Akinek a kisbolt klímája nem megfelelő, neki sétálgatnia kell a hűvös plázában.
Na, már tényleg unlak

egy igazi barom vagy mária 2015.03.23. 09:44:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
5. § (1) A 3. §-ban foglaltaktól eltérően, a kizárólag pékárut és tejterméket értékesítő üzlet
a) kiskereskedelmi napokon 5 óra és 22 óra,
b) vasárnap és munkaszüneti napokon 5 óra és 12 óra
között nyitva tarthat.

Aki ezt kiírta, az össze vissza értelmezi a törvényt. Nem arról szól, hogy csak kenyeret árulhat, hanem hogy aki kenyeret árul az lehet nyitva.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 09:49:48

Volt egyszer régen egy antidemokratikus kormány, amely vízlépcsőt akart építeni az ország egyik legszebb panorámájában. A vízlépcsőre egyébként hosszú távon szükség volt, bár picivel arrébb is fel lehetett volna építeni, de a kormány ezt erőből akarta lenyomni az emberek torkán.

Rengetegen tiltakoztak ezen intézkedés ellen, és elég sok olyan elem is beleállt a tiltakozásba, aki amúgy szarta le a vizet és a lépcsőt is, de a vízlépcsőellenes sokadalomban megbújva kántálhatta: DEMOKRÁCIÁT! TÖBBPÁRTRENDSZERT!

A Dunakanyar látképe az ország egyik legismertebb látképe, és ennek védelmébe nagyon könnyen bele lehetett állni, megvédésének (most nem fideszes értelemben használva a szót) céljával nagyon könnynen lehetett azonosulni.

Most van megint egy kormány, melyre egyre inkább illik az antidemokratikus jelző, és egy intézkedést akar erőből lenyomni a torkunkon. A mi farkunkkal verve a csalánt akarja megvédeni azokat a munkavállalókat, akiket ő hozott nehéz helyzetbe a Munka Törvénykönyve megváltoztatásával. Védjük meg a dolgozókat.

A nép, az Isten adta nép, mely immár megszokta, hogy önmaga dönt, nagyon könnyen meglátja a veszélyt, amit veszíthet ezzel az intézkedéssel. Nem a vasárnapi Tescot és a hajnali kiflit, azok csak lózungok. Az igazi veszély, amit ez az agyament és átgondolatlan intézkedés kikezdett, az a demokratikus berendezkedésünk egyik legalapvetőbb pillére, az önrendelkezés.

ÖNRENDELKEZÉST!

A vasárnapi zárva tartáson keresztül nagyon hamar belátják az emberek, hogy önrendelkezésük veszélybe került. Ehhez ennek a népnek elég, ha két sarokkal feljebb kell gyalogolni a kifliért.

egy igazi barom vagy mária 2015.03.23. 09:50:10

@prakp: Hát igen. Kiragadok egy egy mondatot. Gyakorlatilag az összeset kiragadhatom akkora baromságokat sírtok ballibák.
Az egyik furcsállja, hogy van aki előre tud gondolkodni egy nappal, és szombaton megveszi másnapra a jégkrémet, a másik aggódik a festői szépségű budaörsi tescóba látogató turisták miatt. A harmadik szerint a vasárnapi pótlék a teljes fizetés 20% volt, a harmadik külföldre megy kiflit venni, mert ott nyitva a tescó. A negyedik fel van háborodva, hogy az istenadta jogát a vasárnapi vásárlásra néhány söpredék ott dolgozó pihenése akadályozza. Tényleg mind milyen reális átható probléma.

egy igazi barom vagy mária 2015.03.23. 09:54:23

@Pop40: "Szomszédos település? Itt momentán van tesco is, auchan is, interspar is. Pont azzal a lendülettel megyek be bármelyikbe, " :D:D:D
Ja, csak azt nem mondtad hogy hol van.
Na, proli, akkor menj bazmeg nézelődni a hűvös szlovák tescóba, az az életed értelme.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 09:56:50

@egy igazi barom vagy mária:

Gyúrjál szövegértésre!


14. üzlet: kiskereskedelmi tevékenység folytatása céljából létesített vagy használt épület,.....

3§ Üzlet ...
a) kiskereskedelmi napokon 6 óra és 22 óra között tarthat nyitva,
b) vasárnap és munkaszüneti napokon zárva tart.


(1) A 3. §-ban foglaltaktól eltérően, a
KIZÁRÓLAG pékárut és tejterméket értékesítő üzlet
a) kiskereskedelmi napokon 5 óra és 22 óra,
b) vasárnap és munkaszüneti napokon 5 óra és 12 óra

Nézz utána, mit jelent pontosan a kizárólag.

Azt jelenti, mást nem áruló.

egy igazi barom vagy mária 2015.03.23. 10:25:48

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Gyúrjál te szövegértésre nagyarc.
Az a bolt ami KIZÁRÓLAG tejet árul az ettől eddig lehet nyitva. Az a bolt, ami tejet árul- mást nem a hét többi napján. Nem azt írja, hogy a boltban ettől eddig KIZÁROLAG tejet lehet árulni, minden más időpontban mást is.
Tudod, pékség - nyitva lehet. Ami mást is árul az nem pékség.
Egyébként mindenképpen félreértés van, elég nehéz elképzelni egy olyan helyet, ami 200nm nél nagyobb és csak tjet meg kenyeret árul. Esetleg az lehet, hogy a tulaj nem dolgozik ott.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 10:44:54

@egy igazi barom vagy mária:

200 négyzetmétert nem említett senki.

Te idézted a törvényt lelkem, és a TE ÁLTALAD IDÉZETT törvény engem igazolt. Ennyi történt.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.23. 10:55:25

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Jogos a döntés, hogy a jövőben az idegenforgalom és a szolgáltatószektor dolgozóit se lehessen vasárnapi munkára behívni, hiszen csak ezen a napon tudnak majd rendezvényeken, programokon részt venni."

Önmagadat vered meg.. Hogyan vehetne részt programokon, rendezvényeken, ha nincs olyan munkaerő, amely kiszolgálná?

A lényeg a lakosság vasárnapi tevékenységén van. az helyes, ha ilyenkor szórakozási, kikapcsolódási lehetősége van, amihez persze szükséges az ezt lehetővé tévő munkaerő, de az nem feltétlenül szükséges hogy vasárnap is supermarketekben tudjon vásárolni, mert azt megteheti máskor is.

A vasárnap kieső üzetek forgalmát pedig nem kizárólag a piacoknak kell biztosítani. Megnyugodhatsz, ki fog épülni az a kisvállalkozói réteg, amely az új intézkedést használja majd ki, és saját döntése alapján fog dolgozni vasárnap. A kapitalizmus már csak ilyen. Ezenkívül azok jórésze , akik eddig vasárnap vásároltak át tudják szervezni ezt péntekre és szombatra.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 10:59:18

@A megvalósult amerikai ólom..:

Gondoltam, hogy nem fogod megérteni az intézkedés jogosságát. Elfogadom, hogy te már csak ilyen vagy.

Pop40 2015.03.23. 11:21:05

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

" Ezek a termelői piacok lazán tudják kezelni egy Lidl méretű bolt vasárnapi forgalmát?"

Persze. Se sorok nem lesznek, se készlethiány.
És a vevőket is jól el lehet majd osztani, hisz ugye azoknak szokása, hogy szépen kiszámíthatóan, szabályos periódusokban jönnek, még véletlenül sem egy-egy konkrét időpontban, tömegestől (pl ebédszünetben, munkaidő végén, stb).

@egy igazi barom vagy mária:
"Egy határozott ember, aki vagy vasárnap vásárol, vagy nem vásárol egyáltalán."

Szó nincs ilyenről, sőt, írtam már, hogy igen ritkán vásárolok vasárnap. És nincs bajom a kisboltokkal sem, csak nagybevásárlásra nem alkalmasak. Amúgy valóban szeretem, ha a multiban nagyobb választékban, s ebből kifolyólag gyakran jobb minőségben megkapom ugyanazt, gyakran alacsonyabb áron. Változatlanul nem értem, mi ebben ennyire baromi meglepő. Gondolom, te a CBA-ba jársz, megvenni drágán a rohadt gyümölcsöt?:-))))

"Az ember, aki nem iszik hideg sört, meg nem eszik jégkrémet, ha nem a teszkóból való. Akinek a kisbolt klímája nem megfelelő, neki sétálgatnia kell a hűvös plázában."

Ez természetesen kisarkított hülyeség. Láthatóan ebből is annyit fogtál fel, mint az impulzív vásárlás természetéből.:-DDD

"Na, már tényleg unlak"

Helyes. Fidesztrolloknál épp ilyen hatások kiváltására törekszem.:-))

Pop40 2015.03.23. 11:35:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Most van megint egy kormány, melyre egyre inkább illik az antidemokratikus jelző"

Uhh, ez kicsit ütős lett.:-))
Egyre inkább illik???:-DD A fidesz már évek, de inkább évtizedek óta egyszemélyes maffiapárt, nulla demokratikus tartalommal. Azon az "egyre inkább illik"-állapoton már régesrég túlvagyunk. :-DD

@egy igazi barom vagy mária: Nem, azt nem mondtam. Helyrajzi szám, lakcímem, személyi számom nem kéne?
:-)))

A beszélgetés szempontjából teljesen mellékes, amúgy meg, már meg ne sértődj, de épp úgy nem tartozik rád, hol lakom, mint az, hogy ki mivel tölti a vasárnapját.:-)

@A megvalósult amerikai ólom..: "Megnyugodhatsz, ki fog épülni az a kisvállalkozói réteg, amely az új intézkedést használja majd ki"

Én erre a baromságra nem nagyon építenék vállalkozást, több okból sem.
1, MINDEGYIK, AZ ÖSSZES ellenzéki párt elutasítja. Magyarán abban a pillanatban, ahogy - bármilyen irányból- bukik a mostani maffiakormány, azonnal megszűnik ez az agyrém is.
2, Az eus versenyjogi bíróság jó eséllyel elkaszálja a törvényt (pont, mint a reklámadót) ugyanis védhetetlenül személyre szabott, torzítja a piaci versenyt, és a világon nincs olyan, hogy egy nyitvatartást négyzetméter alapon(!!!) határozzanak meg.

Szóval ne nagyon rohanj vállalkozást alapítani erre.
:-)))

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.23. 11:36:52

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Miért nem lehet megérteni, hogy szükséges az, hogy a vasárnapi pihenőnapjukat töltő emberek számára működjön az ezt kiszolgáló szektor, de nem szükséges a kiskereskedelmi cikkekhez való hozzáférést biztosító szektor működése ezen a napon.
Ez régen is így volt, amikor természetes volt a boltok vasárnapi zárvatartása, de az éttermek, mozik, színházak, kávézók stb. nem voltak zárva vasárnap. Ez a természetes.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 11:50:41

@A megvalósult amerikai ólom..:

- Mára (25 év alatt) természetessé vált, hogy a hiper nyitva van vasárnap is.

- Ahogy mozi, színház, étterem, kávézó sem volt mindig természetes, hogy van.

Hogy a jelenlegi kormány támogatói által itt a blogokon vita-érvként előszeretettel használt szófordulatot kifigurázva válaszoljak:

Az idő halad. És külön Semjén Zsolt! - És noha tagadhatatlan az áthallás, most nem a méltán híres nótához való áthallásra kellene asszociálnod)

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.23. 11:51:50

@Pop40: "MINDEGYIK, AZ ÖSSZES ellenzéki párt elutasítja." A Jobbik tartózkodott a szavazáson..

"abban a pillanatban, ahogy - bármilyen irányból- bukik a mostani maffiakormány,"

Csak egyszer leírnátok ennek a katartikus bukásnak legalább a vázlatos forgatókönyvét..Mert egyébként 3 év múlva lesznek a választások. A balos ellenzéki pártok pedig nem igazán voltak képesek profitálni a kormánypárt ősz óta tartó vesszőfutásából .Arra meg számíthatsz hogy úgy két év múlva megint lesz rezsicsökkentés, sőt egy komoly tömegközlekedési árcsökkentésről is csiripelnek a verebek. Nem most kell választást nyerni hanem 3 év múlva..

"Az eus versenyjogi bíróság jó eséllyel elkaszálja a törvényt (pont, mint a reklámadót) ugyanis védhetetlenül személyre szabott," Miért is ?

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.23. 11:59:13

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Igen, természetessé vált a konzumidiotizmus az elmúlt 25 évben. Meg az áruházláncok szinte korlátlan érdekérvényesítő képessége.. Ezzel egyetértek. És igen az idő halad,tehát változtatni kell ezen a lehetőségekhez képest. (Mutatis mutandis..)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 12:10:55

@A megvalósult amerikai ólom..:

Van egy olyan érzésem, hogy még ha meg is felelne az EU kritériumoknak ez a törvény (véleményem szerint nem felel meg), az EU akkor is találna rajta fogást. Mert csak. Mert kezd betelni velünk a pohár.

Jómagam is hallottam, mikor a miniszterelnök felvezette, hogy az ideális SZJA kulcs szerinte a nulla, és hogy hamarosan egyszámjegyű lesz. Varga Mihály azt is mondta, gondolkoznak az ÁFA csökkentésén. A kettő együtt nem megy.

De tételezzük fel, hogy az SZJA kulcs csökken. Biztosan máshol szedik majd be az így elmaradt pénzt, a hazai költségvetés bevételi oldala ugyanis egyre éhesebb, mert hovatovább egyre hatékonytalanabbul költi el a az egyre kínkeservesebben beszedett adókat. Legegyszerűbb az ÁFÁ-t mégsem csökkenteni, esetleg Brüsszelre hivatkozva még emelni is 30%-ra.

Végig kellene gondolni, hogy ahol 9% az SZJA, 30% az ÁFA, a határ mögötti első bolt 21 km, ott mennyi lesz a határsáv magyar oldalának a GDP-je, munkanélkülisége, .....

egy igazi barom vagy mária 2015.03.23. 12:54:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Hehe, megbuktál szövegértésből, és még arcoskodsz is. A 200nm ugye a törvény másik részében van említve.
Ha szerinted a "kizárólag pékárut árusító üzlethelység lehet nyitva" azt jelenti, hogy "a bolt kizárólag pékárut adhat el abban az időpontban" akkor veled semmit nem kell beszélgetni többet :D Idióta.

egy igazi barom vagy mária 2015.03.23. 12:57:46

@Pop40: "A beszélgetés szempontjából teljesen mellékes, amúgy meg, már meg ne sértődj, de épp úgy nem tartozik rád, hol lakom, mint az, hogy ki mivel tölti a vasárnapját.:-)"

Aham, hát persze, hogy mellékes. írsz egy baromságot, de ha rákérdeznek akkor már rögtön mellékes.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 13:06:46

@egy igazi barom vagy mária:

Faszkalap, csak hogy én is személyeskedjek egy kicsit, pedig nem kenyerem.

A 2§ meghatározza, mi az üzlet.


14. üzlet: kiskereskedelmi tevékenység folytatása céljából létesített vagy használt épület,.....

A 3§ meghatározza, mikor tarthat nyitva egy üzlet.

3§ Üzlet ...
a) kiskereskedelmi napokon 6 óra és 22 óra között tarthat nyitva,
b) vasárnap és munkaszüneti napokon zárva tart.

Majd az 5§ kifejti, hogy amennyiben CSAK pékárut és tejterméket árul (KIZÁRÓLAG. K I Z Á R Ó L A G .) akkor nyitva lehet 5-22 illetve 5-12 között.


(1) A 3. §-ban foglaltaktól eltérően, a
KIZÁRÓLAG pékárut és tejterméket értékesítő üzlet
a) kiskereskedelmi napokon 5 óra és 22 óra,
b) vasárnap és munkaszüneti napokon 5 óra és 12 óra

Nézz utána, mit jelent pontosan a kizárólag.

.

.

Borzasztó, hogy ilyen fokú funkcionális analfabetizmussal lehet kommentelni, de még szomorúbb, hogy szavazni is. Ne haragudj, de egyszerűen elfogyott hozzád a türelmem.

.

Emlékeztetőül: Azt állítottad, hogy a faceról belinkelt képen a boltos nem tudja értelmezni a törvényt.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.23. 13:08:05

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Miért konzumidiotizmus az, hogy eszek valahol egy jó szakács által elkészített ebédet a családdal? Miért konzumidiotizmus az, hogy találkozom egy ismerőssel egy kávézóban vagy sörözőben és beszélgetünk egy jót? Ezek mind a közös kikapcsolódás színterei lehetnek.
Ellenben az hogy vasárnap is céltalanul kóborlok a tecsó végeláthatatlan, égig érő polcrendszerei között, és valami impulzusra várok, hogy vásárolhassak egy jót, az konzumidiotizmus. Rossz szokás, amit a lehetőségekhez képest vissza kell szorítani.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.23. 13:19:11

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Tudod te hogy hány EU-s ország ellen folyik eljárás? A legjobb példa, amikor az EU be akarta záratni mindenféle baromságra hivatkzva a kis falusi tavernákat, amik azóta is működnek, mert az olaszok nagy ívben tettek a kedves eu-ra.
Persze bizakodhattok a brüsszeli istenek óvó kezében, de csalódni fogtok. A reklámadót sem szüntette meg a kormány , csak módosított rajta. Reklámadó továbbra is van.( Egyébként erős a gyanúm, hogy sokkal inkább a Merkel látogatás fényében volt megértőbb a kormány a retek klub érveit illetően..) Önmagában a vasárnapi zárvatartást pedig nem nagyon támadhatják az EU-s büroktraták, mert számos európai országban van így..

"Jómagam is hallottam, mikor a miniszterelnök felvezette, hogy az ideális SZJA kulcs szerinte a nulla, és hogy hamarosan egyszámjegyű lesz. Varga Mihály azt is mondta, gondolkoznak az ÁFA csökkentésén. A kettő együtt nem megy."

Gondolom újdonság, hogy a politikusok mindig adócsökkentéseket ígérnek, amelyek jó része aztán nem valósul meg..

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 13:31:17

@A megvalósult amerikai ólom..:

Kötelező sörözőbe kávézóba járni? NEM

Vasárnap vásárolni? NEM

.

Gondolom örülnél neki, ha vasárnap bezárnának a sörözők, kávézók, éttermek, azon egyszerű oknál fogva, hogy az Úr napján ne igyanak az emberek alkoholt. (Az indoklás másodlagos)

Megfosztanak egy lehetőségtől. Az önrendelkezésedtől.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.23. 14:19:37

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az éttermek, kávézók, kulturális programok a közösségi kikapcsolódás színterei, ezért ezek vasárnapi bezárása nem támogatható.
A kiskereskedelmi cikkek beszerzésére szolgáló szupermarketek nem a közösségi kikapcsolódás színterei, és vasárnapi nyitvtatrtásukhoz szükséges több tízezer eladó vasárnapi munkábaállása is, amit többnyire finom kényszerrel(önrendelkezés?) érnek el az áruházak. Ezek kötelező vasánapi zárva tartása tehát megengedhető, sőt támogatandó.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 14:22:19

@A megvalósult amerikai ólom..:

Az éttermek, kávézók, kulturális programok vasárnapi nyitvtatrtásukhoz szükséges több tízezer dolgozó vasárnapi munkábaállása is, amit többnyire finom kényszerrel(önrendelkezés?) érnek el a munkáltatók. Ezek kötelező vasánapi zárva tartása tehát megengedhető, sőt támogatandó.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.23. 16:15:24

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Az lenne a legideálisabb, ha mindenki pihenhetne a hét hetedik napján, de ez kivitelezhetetlen. Eleve ott vannak a rendőrök, tűzoltók, mentősök és más közfeladatot ellátó személyek, akiknek vasárnap is vállalni kell a munkát, és ilyenek azok a munkavállalók is akik azért felelősek, hogy más a pihenőnapon kikapcsolódhasson. Ez társadalmi érdek. Az, hogy vasárnap is nyitva legyen a Tesco nem az. A vásárlás nem lehet a kikapcsolódási, pihenési forma, aki szerint igen, azt le kell szoktatni erről a butaságról.
Egyébként Ausztriában és Norvégiában is korlátozzák az önrendelkezést? Hisz ott is zárva tartanak a boltok vasárnap..

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 16:36:04

@A megvalósult amerikai ólom..:

"A vásárlás nem lehet a kikapcsolódási, pihenési forma, aki szerint igen, azt le kell szoktatni erről a butaságról."

De akkor a kis boltok miért lehetnek nyitva?

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.23. 17:42:18

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Épp ti mondjátok, hogy a kisboltok a szerényebb választék, és a jóval kisebb alapterület miatt nem igazán alkalmasak a "shoppingolásra".
Itt beszerezhetőek lesznek azok az áruk amiről megfeledkeztek a vásárlók korábban, ezenkívül olyan termékek, amiket esetleg frissen akar megvásárolni valaki . Alapvető különbség, hogy az ilyen boltokban nem jellemző a céltalanul kóborló konzumidióta.Fontos, hogy alkalmazottak csak elég körülményes módon lesznek beállíthatók vasárnap, tehát valószínűleg megmarad a kis családi vállalkozások szintjén, így a kormány az intézkedéssel a kisvállalkozói szektort is támogatja.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.23. 18:24:24

@A megvalósult amerikai ólom..:

Definiáld kérlek a konzumidióta fogalmát!

Fentebb írtátok, hogy tessék előre gondoskodni a dolgokról stb. Akkor nem kell a kisboltoknak sem nyitva lenni, hiszen előre meg lehet venni mindent.

(Azt próbáld meg nekem megindokolni, de innentől már önállóan, hogy mi értelme ennek az egésznek, és miért nem vonatkozik a kisboltokra)

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.23. 19:51:38

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Eddig is önállóan indokoltam, ne magadból indulj ki..

A konzumidióta az, aki a "vásárlás élményéért" meg hasomló baromságok miatt jár szupermarketekbe. Sokan közülük vasárnap is szeretnek a tecsóban lődörögni. Ugyanezt egy 30 m2-es kisboltban nem fogja megtenni.

Bármennyire is igyekszik valaki előre vásárolni, mindig kimaradhatnak apróbb tételek, esetleg lehetnek olyan dolgok, amire előre nem is gondolt, de szüksége van rájuk vasárnap. Vagy amit frissen szeretne megvenni aznap (pl. pékáru). Másrészt gondolni kell a vasárnap dolgozó, úton lévő, közfeladatot ellátó személyekre is. Nekik is lehetnek szükségleteik. Egyébként is nem arról van szó, hogy mindennemű kiskereskedelmet blokkolni akarna a kormány, hanem arról, hogy ne lehessen kiskereskedelmi árusításra alkalmazottat kényszeríteni a hét hetedik napján.

2015.03.23. 21:15:23

@A megvalósult amerikai ólom..:

így a kormány az intézkedéssel a kisvállalkozói szektort is támogatja.
Válasz erre ;
Lófaszt !
Bedönt egy rakás kisboltot, melyek a nagyok árnyékában eddig szépen elvoltak.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.23. 22:44:22

@Diorella Queen: Ugyanmár! A Tesco mellé te létesítenél kisboltot? Nem nehéz belátni, hogy az hogy a nagyobb üzletek nem nyithanak ki, a kisebb családi üzleteknek kedveznek.

"melyek a nagyok árnyékában eddig szépen elvoltak." Ezt kifejtenéd részletesebben? Mit értesz az alatt hogy a nagyok árnyékában elvoltak?

Másrészt a hét többi napján ugyanúgy "ellehetnek az árnyékukban"-ha van ennek egyáltalán valami értelme..

Jude 2015.03.23. 23:26:12

@egy igazi barom vagy mária:

"Ja, aham. Én láttam olyan filmet, ahol dinoszauruszok kergetőztek."

A magánnyugdíjpénztárakba való befizetésre vonatkozó szabályokat viszont nem láttad, nem is vetted a fáradságot arra, hogy megnézd őket. Rosszul tudtad, beégtél, de engem hazugoztál, és hülyéztél le, elnézést persze nem kértél, akkor sem, amikor bebizonyosodott, hogy te tudtad rosszul a dolgot és még neked állt feljebb, agresszívan és bunkón lehülyézel másokat és kész.

Itt az általad hiányolt tábla, te nagyon okos:
scontent-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/11073125_771701309603567_5833240476459839870_n.jpg?oh=4ac5e5260ab71d7c6adbe3818fe3c71b&oe=55BDC11B

Jude 2015.03.23. 23:39:48

@egy igazi barom vagy mária:
"Fájdalmasan vagy hülye, nem ildikónak hívnak véletlenül?"

Nem. Te viszont rendkívül okos vagy a megalapozatlan vagdalkozásoddal és kifejezetten jól megy hozzá a fölényes bunkó stílus. Egyenesen elragadó kombináció. :-)

"Érdekesek a szükségleteid. A kisboltba nem akarsz bemenni, meg szombaton sem lehet őket kielégíteni."

Elmondtam már kétszer, miért nem akarok bemenni. Nem mondom el még egyszer. Ha nekem az a szükségletem, hogy hosszan tanulmányozhassam egyes áruk összetételét, akkor szívem joga, hogy ehhez ragaszkodjak, senkinek nincs joga ebbe beleszólni.

"Szakasj már le a nyomorult turistáról! Úgy nagyjából képben vagy, hogy a tescók merre vannak? Jól kint a faszban, ahol semmi keresnivalója nincs a turistának. Ha meg szomjas és éhes, vagy zsepi kell neki azt megveheti a kisboltban is."

És ha nem szakadok le róluk, akkor mi van? Azt is elmondtam már kétszer, hogy én a Pólus Centerben lévő Tescóban nem egyszer láttam turistákat, akik részben a szomszédos hotelből jöttek át vásárolni, részben máshonnan. Hogy szerinted így van-e, vagy sem, az nem érdekel, a saját szememnek jobban hiszek, mint neked. Kísértél már turistákat? Én igen. Volt olyan, aki ládaszám vette a Becherovkát valamelyik szupermarketben, mert náluk nem lehetett kapni.

"Szánalmas, hogy ragaszkodsz az agymenésedhez. Ha nincs tesco akkor a turista taknyosan éhen és szomjanhal."

Ezt sehol nem mondtam, megint a saját agymenéseddel vitatkozol.

"Tehát az átlagon felüli jövedelmeddel Rómában a legfontosabb volt, hogy találj tescót, és hogy olcsón tudj venni papírzsepit. Tudod, vannak akkora duhajok ebben a világban, hogy nem nekiállnak tescot keresni, hanem egyszer élünk alapon megveszik bazmeg a méregdrága benzinkutas zsepit 80 Forintért."

Hol írtam, hogy az volt a legfontosabb? Idéznéd kérlek? Vagy nem tudod? Megint a magad által kitalált dolgokkal vitatkozol. A Despar közelebb volt a szállodához, mint a méregdrága benzinkút, hülye lettem volna odamenni papírzsepit venni csak azért, hogy szórjam a pénzt. Engem arra tanítottak, hogy ha van pénzem, azt se szórjam el mind, tegyek félre későbbre, vagy lakásra, autóra. Ha valamit olcsón is meg lehet kapni, miért vegyem meg drágán? Azért hogy a te szimpátiádat elnyerjem? Bocs, de nem ér annyit. :-)

Na további jó hőbörgést neked, és próbáld egy kicsit élvezni az életet, a vasárnapi zárvatartással együtt. :-)

Jude 2015.03.23. 23:54:38

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Csak egyszer leírnátok ennek a katartikus bukásnak legalább a vázlatos forgatókönyvét..Mert egyébként 3 év múlva lesznek a választások. A balos ellenzéki pártok pedig nem igazán voltak képesek profitálni a kormánypárt ősz óta tartó vesszőfutásából."

Akik nem a Fidesz hívei, nem feltétlenül a balos ellenzéki pártok győzelmét akarják (de sokan nem is a jobbikét). 2018-ig még alakulhatnak új pártok is. Az MSZP esélytelen a Fidesz legyőzésére, de egyéni körzetekben összefogással indított hiteles ellenzéki jelöltek győztek már, nem is egy helyen. Hiteles személyek szövetségét kellene inkább megalakítani. Olyanokét, akikről lehet tudni, hogy nem loptak, nem korruptak. Ilyeneknek lenne esélye arra, hogy elnyerjék a szavazók bizalmát.

"Arra meg számíthatsz hogy úgy két év múlva megint lesz rezsicsökkentés, sőt egy komoly tömegközlekedési árcsökkentésről is csiripelnek a verebek."

Mégis, miből? Tudsz valamit a forrásokról?

"Nem most kell választást nyerni hanem 3 év múlva.."

Pontosan. Kivéve, ha a többség addig sem bírja már elviselni a Fidesz-KDNP-t.

egy igazi barom vagy mária 2015.03.23. 23:56:31

@Jude: Attól, hogy láttál a faszbookon egy képet, még semmit sem bizonyít. Aki kirakta az baromira nem értette a törvényt, valahogy csak ő meg @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbro értette így.
Senki más ebben az országban.
Ja, tényleg nagyot égtem, tagdíjat fizethetsz a kasszába. Nem megtakarítasz, hanem tagdíjat fizetsz.

Ha te az áruk összetételét akarod tanulmányozni, és ez a te vágyad, az remek dolog, csak ez hol befolyásolja a kereskedelmet? Attól jó a tescónak, hogy te ott olvasgatsz?
Mindegy, inkább halj éhen a családoddal együtt, de nehogy szombaton vásárolj meg olvasgass.

Annyira hülye vagy, hogy tényleg azt gondolod, hogy ha a tesco zárva van, akkor a turista nem megy el máshova megvenni a kólát meg a zsepit? Tudod, csak te vagy ilyen tescofetisiszta idióta, más ember általában tudja, hogy szomjas, megkérdezi, hogy hol kap sört, és elmegy megveszi.
A ládaszám Becherovkát vásárló turistád is nyilván csak vasárnap tartózkodik az országban, se szombaton se hétfőn nem veszi meg, és ezzel helyrehozhatatlan károkat okoz a nemzetgazdaságnak.
Előbb még itt sztároltad magad, hogy találtál Despart, most meg kiderül, hogy az volt a legközelebb? Ha a kisbolt van legközelebb, akkor oda mentél volna? Akkor most hogy is van, mit csinál a turista? Kicsit össze vagy zavarodva.

Ugye továbbra is annyira hülye vagy, hogy nem fogod fel, hogy mekkora marhaságokkal próbálod az igazadat védeni?

Jude 2015.03.24. 00:00:37

@A megvalósult amerikai ólom..:
"Ellenben az hogy vasárnap is céltalanul kóborlok a tecsó végeláthatatlan, égig érő polcrendszerei között, és valami impulzusra várok, hogy vásárolhassak egy jót, az konzumidiotizmus. Rossz szokás, amit a lehetőségekhez képest vissza kell szorítani. "

Én nagyon is céltudatosan szoktam bolyongani vasárnap a Tesco polcai között, mert általában akkor van időm bevásárolni. Mostantól ennek annyi. Szombaton a Margit-szigeten voltunk a gyerekekkel, korábban haza kellett jönnünk, mint szerettük volna, nehogy zárva találjuk a boltot. Így is este 10 előtt valamivel végeztem a Tescóban, a pénztárosok idegesen kapkodtak, nehogy megbüntessék őket, amiért tíz után zárják a kasszát. A hitelkártyám ott maradt az egyiknél (rám is átragadt az idegessége), ezt csak ma vettem észre. Szerencsére megvolt.

Nekem te nagyon ne beszélj konzumidiotizmusról, mert kurvára semmi jogod nincs hozzá.

egy igazi barom vagy mária 2015.03.24. 00:03:20

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

NA, te szerencsétlen

"5§
(1) A 3. §-ban foglaltaktól eltérően, a
KIZÁRÓLAG pékárut és tejterméket értékesítő üzlet
a) kiskereskedelmi napokon 5 óra és 22 óra,"
KIZÁRÓLAG valamit áruló üzlet:
Az az a bolt, ahol azt az árut tartják. Érted?? A kizárólag üdítőt áruló bolt nem tart se varrógépalkatrészt, se alkoholt, felfogod?
Ez azokról a boltokról szól, ahol a hét minden napján csak tejet meg kenyeret lehet kapni. Semmi mást.
Ha azt akarták volna írni amit te akarsz érteni, akkor azt írják, hogy "a boltok adott időpontokban kizárólag tejet árulhatnak"

Jude 2015.03.24. 00:10:15

@egy igazi barom vagy mária:
"Attól, hogy láttál a faszbookon egy képet, még semmit sem bizonyít. Aki kirakta az baromira nem értette a törvényt, valahogy csak ő meg @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbro értette így."

Nem a törvény volt úgy megfogalmazva, csak te nem érted. Számodra semmi nem bizonyít semmit, csak a saját agyad szüleményeit (esetleg A Fidesz-KDNP-ét) találod elfogadhatónak, mindenki más hülye. Nevetséges vagy.

"Senki más ebben az országban.
Ja, tényleg nagyot égtem, tagdíjat fizethetsz a kasszába. Nem megtakarítasz, hanem tagdíjat fizetsz."

A kettő ugyanaz. Szerinted ez nem lehetséges. Bizonyosságot nyert, hogy nem volt igazad, sőt feleslegesen voltál agresszív és bunkó, erre most a szavakon lovagolsz.

"Ha te az áruk összetételét akarod tanulmányozni, és ez a te vágyad, az remek dolog, csak ez hol befolyásolja a kereskedelmet? Attól jó a tescónak, hogy te ott olvasgatsz?"

Igen, attól jó neki, ugyanis őt nem zavarja. Hagyja, hogy olvasgassak, ha akarok, és utána meg is vásárolom, amit kiválasztottam.

"Mindegy, inkább halj éhen a családoddal együtt, de nehogy szombaton vásárolj meg olvasgass."

Ez lenne a polgári keresztényi megnyilvánulás? Tudod mit? Anyád. Ilyen emberrel tényleg nem érdemes vitatkozni. Az érvek, de még a bizonyítékok is leperegnek rólad, csak egyre agresszívebb és bunkóbb leszel tőlük.

"Annyira hülye vagy, hogy tényleg azt gondolod, hogy ha a tesco zárva van, akkor a turista nem megy el máshova megvenni a kólát meg a zsepit? Tudod, csak te vagy ilyen tescofetisiszta idióta, más ember általában tudja, hogy szomjas, megkérdezi, hogy hol kap sört, és elmegy megveszi."

A nénikédet hülyézzed, te paraszt. Ha nem tudod értelmezni, amit írtam, az nem az én bajom.

"A ládaszám Becherovkát vásárló turistád is nyilván csak vasárnap tartózkodik az országban, se szombaton se hétfőn nem veszi meg, és ezzel helyrehozhatatlan károkat okoz a nemzetgazdaságnak."

És ha csak vasárnap tartózkodik itt, vagy csak vasárnap van ideje vásárolni, akkor mi van?

"Előbb még itt sztároltad magad, hogy találtál Despart, most meg kiderül, hogy az volt a legközelebb? Ha a kisbolt van legközelebb, akkor oda mentél volna? Akkor most hogy is van, mit csinál a turista? Kicsit össze vagy zavarodva."

Én ugyan nem. :-)

"Ugye továbbra is annyira hülye vagy, hogy nem fogod fel, hogy mekkora marhaságokkal próbálod az igazadat védeni?"

Igen, továbbra is. :-) Annyira hülye viszont nem vagyok, hogy veled folytassam itt az értelmetlen vitát. Számomra bebizonyosodott, hogy nem csak rosszindulatú és bunkó vagy, hanem hiányos tudású és nagyképű is.

egy igazi barom vagy mária 2015.03.24. 00:14:52

@Jude: "Mostantól ennek annyi. Szombaton a Margit-szigeten voltunk a gyerekekkel, korábban haza kellett jönnünk, mint szerettük volna, nehogy zárva találjuk a boltot."
Nem fáj? Komolyan.
Tehát miután tudod, hogy vasárnap zárás van, a margitszigetet megszakítva bevásárolsz, és utána a vasárnapot azzal töltöd, hogy sosem látott embereknek osztod egész nap az észt. Gratulálok. Az év hülyéje vagy

Jude 2015.03.24. 00:17:15

@egy igazi barom vagy mária: Aha, mikor kellett volna bevásárolnom szerinted? Erre az egy kérdésre talán tudsz válaszolni?
A véleményed nem érdekel.

egy igazi barom vagy mária 2015.03.24. 00:19:58

@Jude: "És ha csak vasárnap tartózkodik itt, vagy csak vasárnap van ideje vásárolni, akkor mi van?"
Már sokan vinnyogunk a hülyeségeden.
Azért legyen nyitva a tesco, hogy az a turista tudjon becherovkát venni, aki egy napig van itt az országban. Az is vasárnap :D JA, a többi nap meg dolga van a turistának.
Te anyák szégyene, a gyerekkel takarózol, hogy haza kellett menni korábban, és így is 10 kor végeztél a tescóban. Akkor meddig szándékoztál ott maradni a gyerekkel, amikor 6kor már sötét van?
Na, hülye vagy és hazudsz is összevissza :D:D:D
Szánalom.

Jude 2015.03.24. 00:20:29

@Jude: Ja, még mielőtt belekötnél, a vasárnapi programommal kapcsolatos véleményed nem érdeke. Én sem szólok bele a tiédbe.
Az érdekel, hogy szerinted, ha nem jövünk haza hamarabb a szigetről, hogy bevásárolhassak, hol, és mikor kellett volna vásárolnom?

egy igazi barom vagy mária 2015.03.24. 00:21:39

@Jude: Mondjuk bevásárolsz szombaton nyugiban, és utána a gyerekkel ott az egész vasárnap :D
De nem, neked fontosabb volt egész álló nap itt osztani a nem létező eszet.
:D:D

Jude 2015.03.24. 00:26:38

@egy igazi barom vagy mária:
"És ha csak vasárnap tartózkodik itt, vagy csak vasárnap van ideje vásárolni, akkor mi van?"
Már sokan vinnyogunk a hülyeségeden.
"Azért legyen nyitva a tesco, hogy az a turista tudjon becherovkát venni, aki egy napig van itt az országban. Az is vasárnap :D JA, a többi nap meg dolga van a turistának."

Nem, ne azért legyen nyitva a Tesco, ezt már elmondtam párszor.

"Te anyák szégyene, a gyerekkel takarózol, hogy haza kellett menni korábban, és így is 10 kor végeztél a tescóban. Akkor meddig szándékoztál ott maradni a gyerekkel, amikor 6kor már sötét van?"

És ha a gyerekek jól érezték magukat? Mit képzelsz te magadról tulajdonképpen? Ki vagy te, hogy így beszélj velem? Aki este 6 után a Margit-szigeten van a gyerekével az az anyák szégyene? És te milyen ember vagy? Mit akarsz elérni azzal, hogy ide írogatsz? Meg akarsz győzni másokat ennek az intézkedésnek a helyes, keresztényi voltáról, úgy, hogy ilyen stílusban beszélsz egy kisgyerekes anyukával, aki kezdetben egy rossz szót nem mondott rád? Vagy csak idegesíteni, bántani akarsz? Miért? Mit ártottam neked? Nem tetszik nekem egy intézkedés? És? Akkor is bevezették, ha nekem nem tetszik, nem elég ennyi neked?

"Na, hülye vagy és hazudsz is összevissza :D:D:D
Szánalom. "

Mondd, te büszke vagy magadra, hogy ilyeneket írsz? Undorodom a hozzád hasonlóktól.

Jude 2015.03.24. 00:27:56

@egy igazi barom vagy mária: Egy nagyon jó barátnőmmel együtt mentünk ki a szigetre, aki vasárnap nem ért rá. Te egyébként miért nem a családoddal töltötted a vasárnapot?

egy igazi barom vagy mária 2015.03.24. 01:59:34

@Jude: Miért takarózol a gyerekeddel, te szerencsétlen? Kitalálsz hülyeségeket, beállítasz dolgokat, hátha igazad lesz. Nincs.
A turista nem egy napra jön, ha a becherovka a célja, akkor nem vasárnap jön, máshol is képes vásárolni.

Ha te tényleg a gyerekkel akartál volna lenni, és olyan rohadt fontos neked, akkor nem itt szarod el az egész vasárnapot, hogy kitalálj egyre képtelenebb dolgokat. Kit érdekel, hogy van gyereked? Ettől te szerinted okosabb leszel, vagy hitelesebb, vagy hirtelen igazad lesz, mert képes voltál szaporodni?
Természetesen a sok diplomáddal - felvételi nélkül felvettek a zseniképzőbe, ne felejtsük- pont annyi eszed van, hogy szombat este 10kor mész tescoba. De természetesen a gyerek rovására, hiszen maradt volna még a szigeten, ahova utána másnap basztál kivinni.
Na. Én már tényleg unom a sok hülyeségedet, szarok rád, nagyon remélem, hogy a gyerek meg a diploma is csak ugyanolyan kitaláció, mint az összes többi. Tényleg sajnálom azt a gyereket akinek az anyja egész vasárnapját így tölti ahogy te.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.24. 05:43:04

@A megvalósult amerikai ólom..:

A konzumidióta az, aki a "vásárlás élményéért" meg hasomló baromságok miatt jár szupermarketekbe. Sokan közülük vasárnap is szeretnek a tecsóban lődörögni. Ugyanezt egy 30 m2-es kisboltban nem fogja megtenni.

- Aki vásárlásfüggő, az majd máshol fog lődörögni, tiszta sor. Például a pozsonyi Tescoban.
A konzumidióta ha nem vásárol, annyival kevesebb ÁFA-bevétel lesz, és munkahelyek szűnhetnek meg.

"Bármennyire is igyekszik valaki előre vásárolni, mindig kimaradhatnak apróbb tételek, esetleg lehetnek olyan dolgok, amire előre nem is gondolt, de szüksége van rájuk vasárnap. Vagy amit frissen szeretne megvenni aznap (pl. pékáru). Másrészt gondolni kell a vasárnap dolgozó, úton lévő, közfeladatot ellátó személyekre is."
- Több olyan közfeladatot ellátó személyt ismerek személyesen, akiknek a szabadnapja ha vasárnapra jön ki, ugrott a heti nagybevásárlás (buszvezető, tűzoltó, rendőr, stb) Nem minden családban van két jogosítvány és két autó.
Nekik is lehetnek szükségleteik.

" Egyébként is nem arról van szó, hogy mindennemű kiskereskedelmet blokkolni akarna a kormány, hanem arról, hogy ne lehessen kiskereskedelmi árusításra alkalmazottat kényszeríteni a hét hetedik napján."
- De miért lehet munkára kényszeríteni a vendéglátóipari szektorban dolgozókat a hét hetedik napján? A kultúrális szektorban miért lehet a dolgozókat a hét hetedik napján munkára kényszeríteni? A sok kulturidióta, aki pusztán a filmnézés élményéért cselleng a városban, ha a mozik vasárnap zárva tartanának, nem csellengene, mert az újságosnál nem tud filmet nézni. A kormány ekkor nem a filmnézést lehetetlenítené el, mert azt otthon is tudsz nézni, hanem pusztán a kultúrális szektor dolgozóit nem akarja, hogy vasárnap munkára lehessen kényszeríteni.

Az a sok gasztroidióta, aki egy jó sült miatt cselleng a városban vasárnap, miért nem főz otthon? Akkor is élvezhetné a sültjét, és legalább a vendéglátóipari szektor dolgozói örülnének, mert nem kényszerítik őket vasárnap munkára.

.

Döglött lovon lovagolsz! Nem tudod megindokolni, hogy miért a kereskedelem, miért 200 négyzetméter, és azt sem, hogy az általad vélt célt (ne lehessen vasárnap munkára kényszeríteni) miért csak így lehet elérni.

Továbbra sem tudod megindokolni, hogy akiket 1%-al bevettek tulajdonosnak, azok most majd vajon önként fognak dolgozni vasárnap?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.24. 05:46:20

@egy igazi barom vagy mária:

Ne égesd magadat tovább légyszi! Már nekem kínos, mennyire nem tudsz magyarul.

Egyébként biztos, hogy magyar vagy?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.24. 05:47:21

@egy igazi barom vagy mária:

Hiszen egyébként megint a mellett érveltél, hogy a pékség nem árulhatja azt az üditőt, amit H-Szo árulhat.

Jude 2015.03.24. 09:29:18

@egy igazi barom vagy mária:

Többször láttuk már, hogy a levegőbe beszélsz, másokat hazugozol és butázol le, amikor a te ismereteid hiányosak, majd amikor ez bizonyosodik, még neked áll feljebb. Másokat vádolsz azzal, amit te követsz el. legjobb védekezés a támadás.

"Kit érdekel, hogy van gyereked? Ettől te szerinted okosabb leszel, vagy hitelesebb, vagy hirtelen igazad lesz, mert képes voltál szaporodni?"

Ilyen embereket küld ide a Fidesz-KDNP a "családbarát" döntésüket védeni, akik a mások családját, mások kisgyerekeit sem tisztelik? Sőt még a létezésüket is kétségbe vonják? Eleget köszörülted a nyelvedet a a családomon. Túl sokat is. Most válaszolj te az én kérdéseimre: Ki vagy te, hogy így beszélj másokról? Ha már ennyire meg akarod mondani, ki mikor mit csináljon, TE MIÉRT NEM A CSALÁDODDAL TÖLTÖTTED A VASÁRNAPOT? Miért ide jöttél a KDNP-t védeni? Azt hiszed, ettől majd jobban fogják szeretni az emberek? Hát nem fogják. Sőt, ha hozzád hasonlóan megnyilvánulók próbálják védeni az állítólagosan családbarát törvényeiket, csak egyre több olyan dal születik róluk, mint az a bizonyos, és tűrniük kell, mert pont az ilyen hozzád hasonlóan megnyilvánulókat olvasva lesz egyre világosabb, hogy semennyire nem családbarátok, semennyire nem a jó szándék vezérli őket, mint ahogy téged sem.

" Én már tényleg unom a sok hülyeségedet, szarok rád, nagyon remélem, hogy a gyerek meg a diploma is csak ugyanolyan kitaláció, mint az összes többi."

Mi volt kitaláció? Idézd kérlek, ellenkező esetben semennyire nem tudlak komolyan venni.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.24. 12:44:02

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Nem életszerű, hogy mondjuk Bp-ről átmegy valaki Pozsonyba "shoppingolni", ezt te is beláthatod. Inkább más elfoglaltságot keres helyben. Persze nyilván lesz egy réteg, aki a határtól bizonyos távolságba képes lesz erre, de ott sem mindenki..

"Több olyan közfeladatot ellátó személyt ismerek személyesen, akiknek a szabadnapja ha vasárnapra jön ki" Mi a helyzet az ilyen személyekkel Franciaországban, Ausztriában vagy Norvégiában? Egyébként, ha jól tudom, az ilyen személyek jellemzően havi 15 napos munkarendben dolgoznak, tehát a heti hat nap elfoglaltság emiatt sem jön ki.

"De miért lehet munkára kényszeríteni a vendéglátóipari szektorban dolgozókat a hét hetedik napján? A kultúrális szektorban miért lehet a dolgozókat a hét hetedik napján munkára kényszeríteni? " Ezt már többször leírtam, de úgy látszik nem akarod megérteni. Ahhoz, hogy a pihenőnapjukon lévő emberek lazíthassanak, kikapcsolódhassanak másoknak dolgozni kell, tehát itt nem lehet bevezetni a vasárnapi munka tilalmát. Azzal a fals relativizálással élsz, hogy egy kalap alá veszed a közösségi kikapcsolódás színtereiként szolgáló éttermeket, kávéházakat, cukrászdákat, kulturális rendezvényeket, a kiskereskedelmi árucikkek beszerzésére szolgáló nagyáruházakkal.

"általad vélt célt (ne lehessen vasárnap munkára kényszeríteni) miért csak így lehet elérni." Ok, szerinted hogyan lehetne még elérni? Várom az ötleteket..

"Továbbra sem tudod megindokolni, hogy akiket 1%-al bevettek tulajdonosnak, azok most majd vajon önként fognak dolgozni vasárnap?"

Rosszul tudod , legalább 20 %-ban kellene tulajdonosnak lennie.(Olvasd el a törvényt..!)

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.24. 12:52:31

@Jude: Nem is rád gondoltam, amikor konzumidiótákról beszéltem, de az eddig vasárnap vásárlók között volt egy ilyen réteg is. Legeslső kommentemben csoportokra bontottam azokat, akiket negatívan érint a törvény, és ez az egyik csoport.

"Nekem te nagyon ne beszélj konzumidiotizmusról, mert kurvára semmi jogod nincs hozzá."

??

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.24. 13:04:09

@Jude: " 2018-ig még alakulhatnak új pártok is." Hát erre egyre kisebb az esély. Az utóbbi fél évben nem csak a baloldali pártok impotenciája mutatkozott meg, hanem az is, hogy a forró ősz ellenére nem tudott új jelentős erő, még csíra állapotban sem megformálódni. Pedig a kormány bénázott eleget..

"Mégis, miből? Tudsz valamit a forrásokról?" Csökkenő szénhidrogén árak vannak világszerte, ezenkívül Magyarország levásárolhatja azt a pénzt, amit a korábbi szerződés értelmében mindenképpen ki kellett volna fizetnie- a Putyinnal kötött új megállapodás értelmében. De nyilván taktikai szempontból jobb ha a választások előtti évben kezdik az újabb rezsicsökkentést..

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.24. 13:23:16

@A megvalósult amerikai ólom..:

Autóbuszvezetőknél már nem jellemző a 15 nap. Egyre több de-du váltós forda van.

Az a legjobb, mikor apa egész héten délelőttös, plusz kap egy szombatot is rá, mama meg délutános a héten. 1 autó, 1 jogsi. Mikor legyen a nagybevásárlás?

De miért lehet munkára kényszeríteni a kereskedelmi szektorban dolgozókat a hét hetedik napján?
Ezt már többször leírtam, de úgy látszik nem akarod megérteni. Ahhoz, hogy a pihenőnapjukon lévő emberek vásárolhassanak másoknak dolgozni kell, tehát itt nem lehet bevezetni a vasárnapi munka tilalmát.

Azzal a fals relativizálással élsz, hogy te akarod eldönteni pihenőnapján mit csináljon az ember.

"általad vélt célt (ne lehessen vasárnap munkára kényszeríteni) miért csak így lehet elérni." Ok, szerinted hogyan lehetne még elérni? Várom az ötleteket..

Rosszul tudod , legalább 20 %-ban kellene tulajdonosnak lennie.(Olvasd el a törvényt..!)
- Lehet.

Jude 2015.03.24. 15:32:43

@A megvalósult amerikai ólom..: Jó bocsánat, a máriás idegesített fel, te nem érdemelted meg, hogy így beszéljek veled.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.24. 17:55:43

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Azzal a fals relativizálással élsz, hogy te akarod eldönteni pihenőnapján mit csináljon az ember"

Akkor tehát a fent említett nyugat-európai országok törvénykezése is el akarja dönteni azt ,hogy mit csináljon a pihenőnapon a polgár..

(Egyébként meg a relativizálást én arra értettem, hogy egybe mosol nem azonos rendű tevékenységeket.Elmenni egy színházba, aztán vacsorázni egy jót nem említhető egy szinten azzal, hogy bemegyek a tecsóba egy rekesz sörért meg egy doboz jégkrémért, ez utóbbiért talán nem kellene több tízezer embert beugrasztani vasárnaponként dolgozni..)

Ezt az egy család egy jogsi hülyeséget meg hagyjuk már. De ők is vásárolhatnak a hosszabb pénteki szombati nyitvatartás mellett. Egy buszsofőr munkaideje talán nem 24 óra..Egyébként az átkosban, amikor aztán minden zárva volt vasárnap hogy oldották meg ,vagy hogy oldja meg egy nyugati buszvezető?

"Ahhoz, hogy a pihenőnapjukon lévő emberek vásárolhassanak másoknak dolgozni kell,"

Épp ezen van a lényeg, hogy a pihenőnapon nem kell vásárolni kisker árukat, viszont a kikapcsolódáshoz szükséges színtereket biztosítani kell. Marginális, kisebbségi csoportok érdekei miatt meg nehogy már több tízezer ember legyen beugrasztva vasárnap dolgozni. De megindokolható forgalmi szempontok alapján is. Az éttermeknek, moziknak, cukrászdáknak stb. legalábbis nem kisebb a forgalma vasárnap mint a hét egyéb napjain, inkább nagyobb, míg a kiskereskedelmi áruházaknak vasárnap van a legszerényebb forgalma. Tehát ez sem indokolja előbbiek vasárnapi zárva tartását, épp az egyik legjelentősebb forgalmú napon..

egy igazi barom vagy mária 2015.03.24. 19:58:46

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Figyelj te szerencsétlen hülye fasz!
Lassan írom, jó? Az lehet nyitva aki kizárólag valaminek az árusításával foglalkozik. Érted? Csak azzal. Mondom, a csavarbolt nem lehet nyitva érted? Ha olyan boltod van, amiben csak és kizárólag kenyeret árulsz, akkor nyitva lehetsz. Ha olyan boltod van ami mást is árul kenyéren kívül akkor nem lehet nyitva, érted, te analfabéta barom? Attól a vegyesboltod még nem lesz pékáru bolt, mert letakarod a nem pékárut, érted? Érted a lófaszt. Hülye vagy

egy igazi barom vagy mária 2015.03.24. 20:18:54

@Jude: "Ilyen embereket küld ide a Fidesz-KDNP a "családbarát" döntésüket védeni, akik a mások családját, mások kisgyerekeit sem tisztelik?"
1. Nem küldött senki :D
2. Neked csak a saját családod számít, a pénztárosé nem.
3. Mi a faszt tiszteljek rajtad, vagy a családodon? HOgy vagy? HOgy szültél? Hogy megszületett a gyereked? Ez elég arra, hogy tiszteljem? Miért? Más képtelen volt erre?
Nem, nem tisztelem, sajnálni tényleg kezdem sajnálni, hogy ennyire korlátolt anyja van.

Ki mondta, hogy nem a családommal töltöttem a vasárnapot?
Miben védtem a KDNP-t? Egyszer sem írtam, hogy nekem tetszik a döntés. Azt írtam, hogy az agymenéseid, meg világvége hangulatod még nagyobb baromság, mint a vasárnapi zárvatartás.
Leszarom, hogy szeretik-e a KDNP-t.
Annyiban vagyok különb nálad, hogy nem sírom tele a netet az önző baromságommal, meg a valóságtül elrugaszkodott példáimmal, hanem úgy gondolom, hogy kibírható a vasárnapi zárvatartás.
Aki kereskedelmissel beszéltem örült neki. Én nem örülök neki, de úgy gondolom, hogy megérdemel egy fix napot. Én meg máskor is meg tudom tenni a vásárlást, az én világom nem dől össze, ha kisboltba kell bemennem, vagy nem áll fel a faszom, hogy ötvenféle tampont láthatok.

Mi volt kitaláció? Hát így nagy hirtelen
Hát a turista aki egynapos villámlátogatást tesz a teszkóban, hogy régen nem volt felvételi a gimnáziumokban, meg volt ebédszünet (höhöhö) ebédlő sem volt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.24. 20:37:32

@A megvalósult amerikai ólom..:

"egy doboz jégkrémért, ez utóbbiért talán nem kellene több tízezer embert beugrasztani vasárnaponként dolgozni."

- Akkor zárjuk be a cukrászdákat is.

- Nem érdekel, NyEu-ban ki hogy oldja meg, mert mi és most itt vagyunk.

- Logikus érvet még mindig nem hallottam. Sejtem, nem is fogok.

.

@egy igazi barom vagy mária: elfogytak az érvek? Szar ügy. Attól még marad az igazam.

Jude 2015.03.24. 21:53:13

@A megvalósult amerikai ólom..:
" 2018-ig még alakulhatnak új pártok is." "Hát erre egyre kisebb az esély. Az utóbbi fél évben nem csak a baloldali pártok impotenciája mutatkozott meg, hanem az is, hogy a forró ősz ellenére nem tudott új jelentős erő, még csíra állapotban sem megformálódni. Pedig a kormány bénázott eleget.."

Épp, hogy nem kisebb az esély.Eddig sokan vártak, hogy legyen valami. Most, hogy a Jobbik erősödésén kívül nem nagyon történt semmi, egyre többen törik a fajükat azon, hogy pártot alapítsanak.

"Mégis, miből? Tudsz valamit a forrásokról?" Csökkenő szénhidrogén árak vannak világszerte, ezenkívül Magyarország levásárolhatja azt a pénzt, amit a korábbi szerződés értelmében mindenképpen ki kellett volna fizetnie- a Putyinnal kötött új megállapodás értelmében. De nyilván taktikai szempontból jobb ha a választások előtti évben kezdik az újabb rezsicsökkentést.. "

Aha, a szolgáltatók pedig benyelik, a költségvetés pedig kibírja...

Jude 2015.03.24. 22:06:05

@egy igazi barom vagy mária:

"1. Nem küldött senki :D"

Legalább ha küldött volna... :-)

"2. Neked csak a saját családod számít, a pénztárosé nem."

Ezt sehol nem írtam.

"3. Mi a faszt tiszteljek rajtad, vagy a családodon? HOgy vagy? HOgy szültél? Hogy megszületett a gyereked? Ez elég arra, hogy tiszteljem? Miért? Más képtelen volt erre?"

Életet adtam két gyereknek. Te képes voltál erre? Minden szabályt, minden előírást betartottam, hogy nekik jó legyen. Nem várom, hogy ezért tisztelj, de hogy erről ilyen formában beszélsz, az csak a saját lelki szegénységedről árulkodik.

"Nem, nem tisztelem, sajnálni tényleg kezdem sajnálni, hogy ennyire korlátolt anyja van."

Vicces ezt olvasni egy humortalan, vagdalkozó, rosszindulatú, mindenbe belekötő embertől. :-)

"Ki mondta, hogy nem a családommal töltöttem a vasárnapot?"

Többet kommenteltél itt aznap, mint én, akinek a részéről kifogásoltad, hogy nem a családommal töltöm az időt. Ki mondta, hogy nem velük töltöttem?

"Miben védtem a KDNP-t? Egyszer sem írtam, hogy nekem tetszik a döntés. Azt írtam, hogy az agymenéseid, meg világvége hangulatod még nagyobb baromság, mint a vasárnapi zárvatartás."

Sem agymenéseim nem voltak, sem világvége hangulatom, de csak mondd.

"Annyiban vagyok különb nálad, hogy nem sírom tele a netet az önző baromságommal, meg a valóságtül elrugaszkodott példáimmal, hanem úgy gondolom, hogy kibírható a vasárnapi zárvatartás."

Annyiban vagy különb nálam? Te? Aki öntöd másokra a mocskot, mindenkit mindennel megvádolsz és semmit be nem látsz? Te vagy különb nálam? Mi a halált képzelsz te magadról tulajdonképp? Erre a kérdésemre még nem válaszoltál.

"Aki kereskedelmissel beszéltem örült neki."

Akivel én, az pedig nem mind.

"Én nem örülök neki, de úgy gondolom, hogy megérdemel egy fix napot. Én meg máskor is meg tudom tenni a vásárlást, az én világom nem dől össze, ha kisboltba kell bemennem, vagy nem áll fel a faszom, hogy ötvenféle tampont láthatok."

Gondolom nem kell diétáznod, nem érzékeny a bőröd és nem használsz tampont sem, te nagyon okos... Én is meg tudom venni más napokon, amire szükségem van, nem erről van szó. Bár azon gondolkodom, hogy érdemes lenne buszokat szervezni Pozsonyba és vasárnaponként ott s körülnézni.

"Mi volt kitaláció? Hát így nagy hirtelen
Hát a turista aki egynapos villámlátogatást tesz a teszkóban, hogy régen nem volt felvételi a gimnáziumokban, meg volt ebédszünet (höhöhö) ebédlő sem volt. "

Bevásárlóturizmusról nem hallottál még? Nem mondtam, hogy nem volt felvételi a gimnáziumokban. A miénkben volt ebédlő. Mutassak róla képet? Sajnálom, hogy nektek nem volt ebédszünetetek, de erről nem én tehetek.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.25. 00:05:11

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A cukrászdákat már csak azért sem lenne jó vasárnapi zárvatartásra kötelezni, mert ez a legforgalmasabb napjuk, míg a kiskereskedelmi cikkeket forgalmazó áruházaknál ez a leggyengébb forgalmú nap.
De ezen túlmenően a cukrászdák, kávézók találkozási pontok, ahol lehetőség van kisebb-nagyobb embercsoportok számára a kulturált összejövetelre, beszélgetésre, és ugye vasárnap szabadok a legtöbben. Nem hinném hogy ne tudnád belátni a különbséget e között, és aközött hogy egy ürességtől kongó hodályban tologatja valaki a bevásárlókocsiját vasárnap, amelynek okán vasárnapi munkára kényszerítenek tízezreket..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.25. 00:24:35

@Jude: Semmiféle új erő nem körvonalazódik, holott egy év eltelt a választások óta, és elég kemény húzásokat csinált a kormány. Nagyjából másfél évig lesznek még kedvezőtlen intézkedések, aztán elkezdődnek a népszerű lépések, könnyítések 2018 előtt. Tehát másfél év alatt kellene létrehozni egy tök új pártot a semmiből. Ez irrealitás, különösen, hogy a baloldali pártok sem érdekeltek ebben. Ezen túlmenően egyik új pártkezdemény sem volt egy sikertörténet az elmúlt években. Az LMP és a DK bejutási küszöb környékén stagnál. Az Együtt és a Pm 1 % körül vegetál. A Milla és a 4k pedig eltűnt a süllyesztőben, pedig de nagy volt a lelkesedés..A magyar belpolitika nem jó környezet az 1-2 év alatt felfutni vágyó pártok számára.

"Aha, a szolgáltatók pedig benyelik, a költségvetés pedig kibírja..." Ezt a 2012-es rezsicsökkentés előtt is írhattad volna. És mi történt? A szolgáltatók benyelték, és a költségvetés kibírta. Azóta pedig elég komoly változások történtek a szénhidrogén árak terén, és ott van az ingyen felhasználható eddig fel nem használt mennyiség is. A feltételek adottak, csak persze nincs olyan párt amely a választások előtt 3 évvel akar népszerűsködni..

Jude 2015.03.25. 00:30:32

@A megvalósult amerikai ólom..: Szerinted a szolgáltatók meddig bírják? Most komolyan...
Az ellenzéki pártokról: Nem ugyanazokban a körökben mozgunk. Te nem látsz semmit körvonalazódni, én igen.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.25. 07:57:42

@Jude:

A szolgáltatók még bírják, de az emberek nem fogják bírni a csökkenő szolgáltatási színvonalat.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.25. 08:02:48

@A megvalósult amerikai ólom..:

Barkácsáruházak, kertészetek, műszaki áruházak,... mind mind jól zenéltek vasárnap.

Egyébként meg készült erről egy tanulmány is, megtalálták!

- És még mindig nem hallottam rá LOGIKUS érvet, miért az üzletek. Hiszen ha a vendéglátószektort zárnánk be vasárnaponként, azzal több munkavállalót szabadítanánk fel. Sütemény meg eláll szombaton ha megveszed, a hűtőben.
Találkozni lehet az óra alatt is, a Tesco 1-es kasszájánál is, de a templom előtt is, mise után.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.25. 21:00:28

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A barkácsáruházak , kertészetek teljes vasárnapi zárvatartását nem támogatom. (A pékségekhez hasonlóan legyenek nyitva vasárnap délelőttönként.) Főként azért, mert itt nincs olyan számú kis családi vállalkozás mint a kiskereskedelmi háztartási cikk eladásban.

" És még mindig nem hallottam rá LOGIKUS érvet, miért az üzletek." Erre már számos logikus érvet hoztam fel. Pl. olvasd el ismét a legutóbbi kommentemet ismét..

"Sütemény meg eláll szombaton ha megveszed, a hűtőben.
Találkozni lehet az óra alatt is, a Tesco 1-es kasszájánál is, de a templom előtt is, mise után."

Ezt magad sem gondolod komolyan..Egyrészt a sütemény frissen jó, amit aznap hajnalban készítenek. A másnapos süti nem az igazi ( sajnos időnként bele lehet futni..).
Ezenkívül -ahogy azt már többször írtam-a cukrászdák, kávézók, pubok kulturált találkozási lehetőséget nyújtanak. Te hol dumálnál szívesebben egy régi haverral? Az "óra alatt, meg a Tesco pénztár előtt", vagy egy pubban egy pofa sör mellett, esetleg egy kávéházban egy süti meg egy jó kávé társaságában? Ezek a helyek ideális környezetet teremtenek a társasági érintkezéshez. Nem olyan bonyolult ez..

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.25. 21:12:49

@Jude: A baj nem az, hogy én nem látom őket, hanem hogy a közvéleménykutatók nem látják az új erőt. Attól hogy te meg az ismeretségi köröd rendszeresen elkülditek Orbánt melegebb éghajlatra, még nem jelenti azt hogy egy új jelentős ellenzéki erő lenne kialakulóban. Legalább egy nevet mondj. (Már úgyértem hogy párt vagy politikai formáció nevet..)

Ami a későbbi rezsicsökkentést illeti, a kormány veszi az oroszoktól a gázt, (amit jelenleg kedvezőbb feltételekkel tehet), tehát ha olcsóbban jut hozzá, a fogyasztóhoz is olcsóbban juthat el a későbbiekben.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.25. 21:15:22

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Úgy 3-4 éve jósoljátok a szolgáltatás színvonalának csökkenését. Csak valahogy sosem akar bekövetkezni..

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.25. 21:32:50

@A megvalósult amerikai ólom..:

Még mindig szubjektív érveket hozol.

Ha egy barátommal találkozom, akkor le....om hol, csak találkozzunk.

.

Rezsi: Ne feltétlen áramszünetekre gondolj. Ügyfélszolgálaton már csökkent a színvonal.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.26. 17:19:27

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Ügyfélszolgálaton már csökkent a színvonal." Ez persze nem szubjektív..Másrészt, ha az energiaszolgáltatás színvonaláról beszélsz, a többségnek nagyjából az utolsó helyen jut eszébe az ügyfélszolgálat..

Azt meg nem hinném, hogy számodra ne lenne fontos ,hogy hangulatos, kellemes helyen találkozz valakivel, ahol le lehet ülni, ahol lehetőség van étel-ital fogyasztására is, és van vizesblokk is.
Mégegyszer leírom, a vendéglátóipari egységek a kulturált társadalmi érintkezés, és a kikapcsolódás színterei, valamint a vasárnap az egyik legforgalmasabb napjuk. Értelmetlen vasárnap bezárásra kötelezni őket.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.26. 18:45:01

@A megvalósult amerikai ólom..:

De egyenlőre szubjektív észrevétel, de ezt majd objektíven is le lehet mérni.

(Már tudok olyan kis ügyfélszolgálati pontokról, amit beköltöztettek a postára. Ugyan elérhető a szolgáltató "ügyfélszolgálata", de az elérési idő hosszabb, ami egy objektíven mérhető szám.

.

Én azt látom, és itt részemről le is zárnám majd, hogy logikusan nem lehet jól megérvelni ezt a dolgot. És itt nem csak a zárva tartás tényére gondolok, hanem
- Miért 200 nm?
- Miért a tulajdonos és hozzátartozója? Nem minden tulajnak van ugyanannyi rokona, ez az egyke gyerekeknek, a szingliknek komoly versenyhátrányt okoz.

Jude 2015.03.27. 09:37:48

@A megvalósult amerikai ólom..: Nem mondok nevet. Szándékosan nem. Bocs. :-)

Én hallottam már áram/fűtés nélkül maradt lakónegyedekről...

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.28. 22:32:31

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A 200 nm irreleváns. Gyakorlatilag nincs olyan bolttulajdonos, aki ennél nagyobb vásárlóterű üzletet tudna és akarna működtetni vasárnaponként kizárólag családtagokkal. Egyébként felőlem alár ki is vehetnék a törvényből ezt a feltételt. Ha valaki képes összeugrasztani a nagycsaládot, hogy egy 400 nm2-es üzletet működtessenek, ám tegye..
A hozzátartozók alkalmazásának lehetőségét azért vették bele, hogy a családi vállalkozások ki tudjanak nyitni vasárnap is. Ha csak a tulajt veszik bele a törvénybe, lehet hogy ők sem nyitnának ki..

"Nem minden tulajnak van ugyanannyi rokona, ez az egyke gyerekeknek, a szingliknek komoly versenyhátrányt okoz."

Az élet igazságtalan..:) A kormány ezen a döntésén keresztül is támogatja a nagyobb családokat. Persze borítékolható hogy az EU bele fog kötni. Na und?

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.03.28. 22:36:54

@Jude: Ne félj, nem jelentelek fel a TEK-nél :)) Nyugodtan elárulhatod a Fideszt a jövőben letaszító erő nevét..

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.29. 20:15:16

MA a párkányi nagy Billa parkolójában 45 percen keresztül figyeltem, az autók átlag 30%-a magyar volt.

Az egyik beérkező autóban a kdnp-nóta szólt.
süti beállítások módosítása