Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) Andy Vajna (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) Einstand (1) einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (1) előválasztás (1) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (10) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (6) habonyárpi (7) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) hazaáruló (1) hazugság (36) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (41) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (1) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) matolcsy (1) Matolcsy (46) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) mszp (1) MSZP (6) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (81) origo (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (14) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) szijjártó péter (4) Szijjártó Péter (2) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) Vitézy Dávid (5) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2015.07.11.

Meg akarják szüntetni a magyarországi buszközlekedést?

Hakapeszi Miki

Méltatlanul elsikkadt Lázár főhelytartó bejelentései közül az a mondat, mely szerint semmi szükség Volán-társaságokra, akár meg is szűnhetnek a szerencsétlen állami busztársaságok. Lesz helyettük MÁV , mondta. Jó lenne arra gondolni, hogy Jánosnak fingja nincs arról, amiről beszél, de a Fidesz eddigi kormányzása alapján valószínűbb, hogy valami kurvára alakul már a háttérben és elkezdték az információk adagolását.

Végül is mi a fasznak Volán, hiszen a települések nagy részébe csak buszon lehet eljutni, vonat nincs. Annyira irreálisnak tűnik, hogy simán megszüntessék a buszközlekedést, hogy talán nincs is értelme róla beszélni. (Meg persze törvényi kötelezettsége is van az ellátásra, de ezt miből tart átírni?) De egyrészt elég sok egészen hihetetlen és dilettáns dolgot megléptek már, másrészt a fideszes arcokat köztudottan megcsapta a mozdonyfüst. Öt éve kitartóan szopatják a Volánokat buszbeszerzés-tilalommal, vasúttal párhuzamos járatok tiltásával, teljes bizonytalanságban tartással. Privatizálni kéne, uniós alapon piacot nyitni, de húzzák-halasztják. Ezzel szemben a megalománia és az ész nélküli vasútmánia keresztezéséből születnek olyan gyöngyszemek, mint a felcsúti stadionhoz vezető kisvasút.

Nem lehet tehát teljességgel kizárni, hogy egy csomó buszjáratot meg akarnak szüntetni, hiszen mér járjunk Merzsóval, ha van Trabant is. Minek menjen a piacra Manci néni a 20 méterre levő buszmegállóból, ha van vasútállomás a hetedhét határban, a halál farkán – lehet így is csinálni. Tiltsuk be a mobiltelefont, hiszen van vezetékes is. De talán valószínűbb, hogy a MÁV alá akarják betolni a busztársaságokat. Zseniális ötlet. Voltak jól és gyengébben működő Volánok, lehetett volna ott még sok mindent javítani, de a MÁV mindig is egy vállalhatatlanul szarul működő pénznyelő volt. Spórolhat pár milliárdot a mostani vezérnő, amíg teljesen át nem alakítják, a vízfejet le nem kaszálják, addig csak annyi a változás, hogy nem gőzölög annyira a szarkupac.

Ez az egész tömegközlekedősdi amúgy egy szakma lenne. Van ahol a vonatot érdemes fejleszteni, de van, ahol a busznak nincs alternatívája. Az utas- és fuvarozói igények függvényében kell mindenhol a világban megtalálni a helyes arányokat, az a normális. És a lehető legprofibb összehangolása busznak és vonatnak. Nálunk viszont érthetetlen vasútbuzulás megy. Attól, hogy Fónagy kartársnak mozdony volt az oviban a jele, Viktornak kisvasút kell a stadionhoz, János meg talán egyszer behúgyozott egy buszon, nem az egyéni érdekeknek, ökörségeknek kellene alárendelni a szakmai döntéseket.

De vissza a legvalószínűbb verzióhoz. A főmutyerátor mondta, hogy több opció van az asztalon, csak egy az, hogy a vasút lenyeli a buszokat. Nevet nem mondott, de hamarosan színre kell lépnie kis személyes kedvencének, Vitézy Dávidnak, aki épp azzal foglalatoskodik, hogy valami nagy vasút-busz összehangolást összehozzon. Janó már alig várja, hogy megmutathassa Tarlós barátjának, kár volt kicsinálnia Budapesten a kis Dávidot. Valami azt súgja, Vitézy valami nagyon durvával készül előállni és Lázár volánmegszüntetős bégetése ennek a megszellőztetéseként értelmezhető. Meg egy Tarlósnak bevitt méretes sallerként, ami a nagyarcú farokméricskélők közti meccsen különösen fontos.

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

50 komment

Címkék: MÁV Volán

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr547617878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mikimackó 2015.07.11. 16:35:15

nem kell a busz a parasztnak elég a szekér, meg a lú !

zsebatya 2015.07.11. 17:12:57

@mikimackó: Ja. De hogy - mondjuk - épp a Lázár faluja környéki, kocsi nélküli tanyások olyat szopnak majd busz nélkül, hogy a homlokuk behorpad tőle.

bizakodó57 2015.07.11. 17:47:55

Az is lehet hogy mindenkinek alanyi jogon fog járni egy autó.Mint azoknak akik tönkre teszik az országot!!!

schlumbergerna 2015.07.11. 17:52:05

@zsebatya: érdekli ez lézer janót szerinted?

Sir Gombóc 2015.07.11. 18:20:42

Olvasni, szöveget értelmezni tudsz-e?
Nem a buszközlekedésről, hanem a Volánokról beszélt. A kettő nem egyenlő egymással.
Kár volt ezért a posztért, csak égeted magad vele.

gmihaly 2015.07.11. 18:32:05

Vagy visszacsinálják a MÁVAUT-ot, a menetrendi és a díjszabási integráció sem lenne ördögtől való ötlet. A "párhuzamos" buszjáratok megszüntetése már részben megtörtént, vagy visszacsinálódott ott, ahol nem vált be. Az átszervezés nyomán keletkező hézagokra a vállalkozók is "rárepülhetnének". És önkormányzati társulások is üzemeltethetnének helyi érdekű autóbuszokat. Ötlet rengeteg van.

_Neville 2015.07.11. 18:43:32

Épp ideje is lenne, hogy megszüntessék a párhuzamos járatokat, mert rohadtul semmi értelme, hogy egymástól szipkázzák az utasokat. Nagy tömegek hordására pedig hatékonyabb a vasút, mint a bekötőúton a dugóban veszteglő buszkaraván. A buszra persze szükség van, de kevésbé kihasznált viszonylatokat, és főként ráhordó szerepkörben. Ez viszont úgy lenne hatékonyabb, ha egy szervezeti keretben működne a MÁV-val.

szárny 2015.07.11. 20:56:36

Most hosszan elemezhetném ezt a cikket, de minek. Hakapeszi pont olyan mint az avatarja. Egy rosszindulatú majom.

István Tamasi 2015.07.11. 21:19:03

A Volánbuszt átkeresztelik NEMBUSZ-ra /Nemzeti Busz/ és máris tökéletes lesz minden. -)

Kuviklacz · szemelyesadatok.blog.hu 2015.07.11. 22:35:49

@Sir Gombóc: HA elolvastad volna az egész posztot, értenéd, hogy az egyik lehetőség valóban a VOLÁN és a MÁV összevonása. De legvalószínűbb a buszközlekedés kiszervezése haveroknak.
@gmihaly: Aminél csak az rosszabb, amit Te írsz, ez is benne van a posztban: a MÁV alá betenni a buszokat, és akkor ugyanolyan szar is lesz. De lehet belőle kiszipkázni a pénzt.
Ötlet az rengeteg van, valóban. Kaszinó, trafik, gázkereskedő stb., de kellett még egy.

MAC-Ka 2015.07.11. 22:39:00

Hát a cikk nagyon nem jött be... nem a buszokat viszik zúzdába, csak a cégeket... bizony visszajön a MÁVAUT.
Mert a nagy állami vízfejű cégek sokkal jobbak... bebizonyosodott ez már 50 éve is... ja, vagy mégse... :(
Persze magyarázat hatékonyságra összehangolásra az szépen hangzik...már van is aki tolja a propagandaszöveget...
amire meg majd kiderülnek a tények, addigra jó sok pénz fog a zsebekbe vándorolni.
A többi meg kit érdekel...a karaván halad...ez a lényeg... :(

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.07.11. 22:41:24

Kíváncsi lennék miket írkált maki úr, amikor a szocik szárnyvonalakat zártak be racionalizálásra hivatkozva, mondván, hogy van busz is az érintett településeken..
De van egy olyan érzésem, hogy hevesen bólogatott..

2015.07.11. 23:06:48

Véleményem szerint pont hogy Vitézi az egyetlen igazán hozzáértő ami a közlekedést illeti . Azt nem tudom hogy a vonatokhoz mennyire konyít , de reméljük a legjobbakat .
Lehetségesnek tartom a Tarlós elleni hátbatámadást a Vitézivel .
Független attól hogy meleg vagy fideszes, még Vitézi rendelkezett a legmagasabb intelligenciával eddig az egész fideszben . És vezetése alatt érezhetően javult a bkk színvonala és az utasok elégedettsége .
Én sajnáltam hogy eltávolította őt Tarlós .

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.07.11. 23:12:33

A párhuzamosságok felszámolása után felszabaduló buszkapacitásokat a vasúti közlekedésre való ráhordóként kell használni egy adott településen belül, valamint jelenleg nem létező-és vonattal sem összekötött- buszos viszonylatokat kell kialakítani..

monddazigazatmar 2015.07.11. 23:55:40

@Diorella Queen: Na, kisanyám, te tényleg ennyire hülye vagy. Vitézi az ész. Pff.
Na, ezért vagy te takarítónő.

agyamputáltak 2015.07.12. 00:16:14

@A megvalósult amerikai ólom..: hát többet is bezárhattak volna. de eddig valami úton módon a MÁV mindig megúszta a beszántást. a legutolsó pénzszivattyú fellegvár. ha legalább odaadták volna már a GYSEV-nek az egész dunántúli részt, akkor is előrébb volnánk. de még ez se valósult meg.

Gyulimali 2015.07.12. 01:09:15

@A megvalósult amerikai ólom..:
Ehh, az a vonalbezárás csak annyit jelentett, hogy megszünt a _személyforgalom_ az adott vonalakon.
Azaz kb. a bevételek nullára csökkentek, és a kiadások meg szinten maradtak.

Gyulimali 2015.07.12. 01:12:25

@monddazigazatmar:
Miért?
A Vitézy-féle VEKE-nek köszönhető, hogy elindult a BKV átalakulása, aminek egy sokkal utasbarátabb BKK lett az eredménye! Amióta ő lehetőséget kapott a változtatásra, azóta lett jobb a BKV.

2015.07.12. 05:40:40

@monddazigazatmar: A szellemi fogyatékos nejeddel lehet otthon így szövegelni, seggfej!

2015.07.12. 05:42:05

@Gyulimali: Aztán gyorsan el is irigyelte tőle a vén fasz Tarlós a sikert. Ezért kellett mennie, de még azt is intelligensen viselte.
Az egész fideszből Vitézi az egyetlen intelligens lény.

==T== 2015.07.12. 06:11:48

Azért árnyalnám a kérdést.

Történelmileg ugye:
1927 Magyar Vasutak Autóközlekedési Részvénytársaság(MAVART

1935 Magyar Államvasutak Közúti Gépkocsi Üzeme(MÁVAUT)

"a MÁV mindig is egy vállalhatatlanul szarul működő pénznyelő volt."

Gondolom a cél most is valamiféle menetrend összehangolás lesz.

Tudtommal a MÁV-nál a költségek zöme olyan tényező, ami az államnak megy (pl. pályahasználati díj), a MÁV veszteségei pedig abból adódnak, hogy az állam nem fizeti ki az általa megrendelt szolgáltatások teljes ellenértékét.

==T== 2015.07.12. 06:14:47

@_Neville: A párhuzamosság nem baj, ha az egyik elakad, ott a másik. Viszont árban differenciálni kéne, a MÁV-nak - legalább a másodosztálynak egyértelműen olcsóbbnak kéne lennie.

Gábor Pápay 2015.07.12. 07:17:53

@schlumbergerna: Lézer Janó az az audis Lázár, az Áder Janó meg a horgász...

nu pagagyí 2015.07.12. 08:14:11

A Fidesz "reformjai" egy kaptafára készülnek. Kell egy centralizált giga állami vállalat, amelybe beleöntik a közpénzt, a túloldalon pedig a rendszer kegyencei állnak sorba, hogy kamionnal kihordják belőle. Ennek a modellnek leginkább valóban az felel meg, ha az amúgy is centralizált MÁV-ot gigásítják, a Volánokat meg az eddig ráköltött pénzzel együtt hozzácsapják. Nehézséget csak az alkalmas vezető megtalálása okoz, aki szabályozza majd az osztogatást, de ehhez előbb le kell rendezni a maffia-belharcot.

Untermensch4 2015.07.12. 08:42:18

@==T==: Attól pénznyelő hogy mennyibe kerül egy utaskilométer. Azt összehasonlítva a szolgáltatás "színvonalával" mindenki eldöntheti hogy megéri-e...

Untermensch4 2015.07.12. 09:04:11

Egyszer volt, hol nem volt, volt egy megyei volán társaság. Vezetése tele vörösdiplomás bányamérnökökkel (nem közlekedési, bányamérnök; alföldön...) akik papíron nagyon hatékonyan átszervezték a korábbi vízfejű céget. A valóságban ugyan mindenki maradt ugyanabban az irodában és végezte ugyanazt a munkát de sok kis cégként, így a "létszámcsökkentés" papíron látványos. A valóságban egy takarítót és egy kertészt rúgtak ki, az nem olyan látványos de elég ahhoz hogy cáfolni lehessen a "valójában nem is volt létszámcsökkentés az átszervezésnél"-provokációt. A jövedelmezőbb különjáratokra/buszbérlésre is csináltak egy külön kft-t (természetesen még az átszervezősdi előtt kistafírungozva, az 5 éves amortizációt a telephelyen "M-zárolva" töltő buszokkal amiket a szintén kiszervezett szerelőműhely kft gondosan karbantartott, hiszen a tulajdonosok között is volt átfedés). Aztán egy szép napon narancsék elkezdték nagy hangon átvenni a kormányrudat országosan és mindenféle "lesz nemulass komcsik" hangulatú fenyegetőzések miatt ideges is lett a volán bölcs vezetése. Aztán annyi történt hogy előléptetési hullám mert mindössze a vezérigazgatónak kellett mennie. Tanácsadónak a fideszes polgármester mellé... Adott is neki bölcs tanácsot, a polgármester megszüntette a volánnak az önkormányzati utalást, bízva abban hogy úgyse mernek árat emelni hiszen azt a közgyűlés nem szavazta meg... lett is hát járatritkítás (pedig eleve nem volt sok). Azóta épülnek már kerékpárutak mert egyre többen bicigliznek és az emberek látják vala hogy jobb is lehet az mint a volán.
Szóval lényeg a lényeg, a költségek eltitkolása ellenére a máv és a volán is drága. Cserébe lassú és kényelmetlen is (ha a kényelem definíciójába a tisztaság és a szagok is beletartoznának), de legalább ezért a pénzért hülyének néznek (én is szeretnék úgy dolgozni mint a máv, hogy saját magam mérem a saját pontosságomat, és soha nem késnék el a munkából) és ha már úgyis fizetik az adódból akkor legalább azoknál jobban érezheted magad akikéből ugyanúgy fizetik csak ők olyan településen laknak ahol nincs sín és naponta kétszer jár busz...

Tiborné Axmann 2015.07.12. 09:07:23

A vonat nagyon kiszámíthatatlan.Most, amikor volt a vihar, több helyen nem működött a vonat.Legtöbb helyen nincs még kiépítve rendesen a közlekedési lehetőség.

cenzuratroll bosszanto 2015.07.12. 09:10:01

@zsebatya:

A tanyásnak ott a királyi tévé, az első 6 programhelyen, azon keresztül megkapja az utasításokat, hogy azon egy alkalommal amikor be kell utaznia a városba, hová tegye a keresztet.
Ezen kívül semmi dolga a városban, csak okosodna, ami nem jó.
Ennél az egy alkalomnál meg úgyis begyűjtik és busszal beviszik az urna elé. Nem kell se vonat, se busz.

cenzuratroll bosszanto 2015.07.12. 09:14:22

@Diorella Queen:

"még Vitézi rendelkezett a legmagasabb intelligenciával eddig az egész fideszben ."

Vakok között félszemű...

A 30-as IQ csak akkor számít magasnak, ha a nyájnak csak 20 jutott. Mondjuk a fidesznél ez teljesül.

Doberdo 2015.07.12. 09:43:36

Mikor is épültek az első vasúti kezdemények ? Az 1840-es
évek első felében. Hol volt akkor még a buszközlekedés...
A Fidesz visszamenőleges történelmi közlekedési tettet
kíván végrehajtani.( Persze a fő az, hogy a költségvetési
hiány ezzel jelentősen csökkenhet, s Európa még bezzegebb
országa lehetünk nemsokára. Matolcsy Gyurika mája tovább
hízik. Többet költhet majd a maradékból alapiíványokra.)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2015.07.12. 10:26:20

Valóban privatizálni kellene, de Fónagy nem fogja. Ő maga mondta, hogy nem hisz a versenyben. Ő a központi tervezésben hisz.

@A megvalósult amerikai ólom..:
Még szép, hogy bólogatott. Minden normális ember bólogat arra, hogy napi 10 emberért ne tartsanak fent egy vasútvonalat, de még 100-ért se.

GöTi 2015.07.12. 10:26:36

Orbán - Gyurcsány? Jobb - bal oldal?
AZ ország megosztásán fáradozó manipuláló ügynökök elégedetten dőlnek hátra a kommenteket olvasva.

Az olajat,cukrot talán a zsebükben hozták be az országba az ÁFA csaló országos hatáskörű, parlamenti gazemberek? Sokkal tartoznak a MÁV mindenkori vezetésének. A sokéves ügy titkosítás mellé még az is kell, hogy a fuvarlevelek tárolási ideje lejárjon, és nehogy már előkerüljön egy másolat sor...

KissGecihuszár 2015.07.12. 10:50:20

@Diorella Queen: nagyon kedves vagy, jó az avatárod is, de ha nem gáz, akkor jelezni szeretném, hogy v. dávidka úgy egy kretén, ahogy van, ugyanis -egyebek mellett- neki köszönhető, hogy az elmúlt kánikulai napokon a garázsban maradtak a VT-Arriva klímás MHU-s rendszámú csuklós Mercijei, s helyettük a BKV IK 435-ös kohószkökevényei teljesítettek szolgálatot –többek közt- a BKK leghosszabb viszonylatán, a 133-as járaton is. Akik Nagytétényből Zuglóig, netán Újpalkóig buszoztak, nos azok sztem kivétel nélkül imába foglalták a "nagy mágus" nevét... Ami pedig a MÁV-Volán frigyet illeti; talán az ÖBB neve neked is és sokaknak ismerősen cseng, ami annyit jelent, hogy nálunk egy hangyafasznyival gazdagabb Labanciában emberemlékezet óta egy holding irányítja a vasúti és a helyközi közlekedést, minek eredményeként ahol vonat indokolt, ott CSAKIS az, ahol pedig busz, ott meg dettó CSAKIS az jár és nem egymást előzgetik a vonatok, ill távolsági buszok, mint ebben az abszurdisztánban, ahol a kádáréra egyik legnagyobb baromsága volt a MÁVAUT szétverése és az asszem 24 Volán társaság személyszállító üzletágának megteremtése, majd a párhozamos közösségi közlekedés beindítása, majd a MÁV látványos lezüllesztése, ami a '80-as években már egyértelműen látható volt, különösen a Dél-Dunántúlon. Ha én lennék az, aki (még) nem vagyok, akkor újraéleszteném a MÁVAUT-ot, viszont azon városokban, ahol viszonylatszámozott helyi közösségi közlekedés van és eddig nem volt helyi KV, ott csinálnék egyet, melynek szolgáltatás megrendelője természetesen a térségi, tehát DAKK, DDKK, NYDKK, stb lenne, így minden városban létrehozható lenne az a valóban működőképes modell, ahol elválik a megrendelő és a szolgáltató(k), akik onnantól kezüket-lábukat törnék a minél jobb ár/érték arányú szolgáltatásért, viszont azért valós, tehát a reális költségeiket elismerő és meg is térítő pénzeket kaphatnának, mert az az abszurd non plus ultrája, hogy az állam nem hajlandó teljes egészében állni a különböző kedvezményezetti körök bérletei, illetve a normál bérletek árai közti igen tetemes különbséget! Hidd, higgyétek el, lehet ezt a műfajt is jól csinálni, tiszteletbe tartva azt az aranyigazságot, hogy a közösségi közlekedés soha, semmikor, sehol nem lesz 0 szaldós, nyereséget pedig felejtsük el ebben a műfajban, viszont ügyelni kell arra, hogy a lehető legkisebb legyen a pazarlás, melynek az egyik legpofátlanabb megnyilvánulása a párhuzamos vasúti és buszközlekedés!

Netuddki. 2015.07.12. 10:53:20

A tarló is megmondta, a lézerjankó sokkal ostobább még az orbánnál is. Pedig az orbán se állt sorba amikor az észt osztották..

Netuddki. 2015.07.12. 10:55:48

A busz legalább úgy-ahogy pontos...

2015.07.12. 11:33:31

@A megvalósult amerikai ólom..: Az megvan, hogy az ígérettel ellentétben a fidesz nem az összeset, hanem csak a megszűntetett szárnyvonalak töredékét indította újra és azok nagy részét ismét megszüntették, mert nem járt rajtuk a kutya se?

nemszólokmégegyszer 2015.07.12. 14:06:11

A Vám-és Pénzügyőrség és az APEH összevonása előtt megmondtam, hogy /előbbi 150 éves 7 ezer dolgozóval, utóbbi 25 éves kétszerakkora létszámmal és fizetéssel/ nem kell két adóhatóság. Egybetolták Nemzeti néven. Ez lesz most is, Nemzeti Közlekedési Zrt. néven. Itt a régi-új MÁVAUT, mint a kádári időkben. Nincs új a nap alatt. A régi kommunisták helyett /egy-kettő még van belőlük, mint Szűrös, Pozsgai, Pintér stb./ itt vannak az új leninfiúk. Hajrá visszafelé. :-(

Mariann19 2015.07.12. 15:06:52

A kormány közösségi közlekedés átszervezési rémálmában még nem esett szó sem az utasok - 2015-ben már joggal elvárható - komfortérzetéről, sem a Volán társaságok megszüntetése miatti munkanélküliekről.
A komfortérzet felemlegetése ad acta, a kormánynak a feudális restauráció terveibe ez úgy sem fér bele.
A foglalkoztatottság kérdésére viszont van megoldás, az ajánlásaimat a kormánynak címezem.
Induljunk ki abból, hogy itt a vidéki közlekedést kell megreformálni, ahol a falvak alszegén, kint a tajgában van rendszerint a vasút.
Ezért a centrumból a vasútig tartó távolságon célszerű riksák beállítása, melyeket üzemszerűen a Volán társaságoktól kirúgott alkalmazottak üzemeltetnék. Természetesen közmunkában.
A munkabérük 50%-át készenléti díjként kapnák, másik felét a riksát igénybevevők testsúlya alapján állapítanák meg, mert a teljesítmény mérés így lenne igazságos.
Elnézést, hogy ilyen keserű humorral kell aposztrofálni az ügyet, de az indulatok kitörését márcsak ilyen műfajjal lehet lelohasztani.

Baines 2015.07.12. 15:48:48

A vonattal csak egy baj van, nem mindenki tudja használni! Kisebb településeken, megállóknál sehol sincs peron, ezért aki nem tud helyből fél méter magasra ugrani csomagokkal a kezében, annak esélye sincs a felszállásra. Amíg ezen nem fog változtatni a MÁV, addig nincs értelme erőltetni a vonatközlekedést, mert NEM TUDJA használni az emberek nagy része!

Untermensch4 2015.07.12. 22:04:00

@Lord_Valdez: A privatizálás magyarisztánban annyit jelentene hogy a jóelvtársak/haverok kapnák a forgalmasabb pályaszakaszokat és a javításra jogosultsággal rendelkező kevés céget. Ha jól emlékszem a teljes privatizáció az angol vasútnál is a pályafenntartás "visszaállamosításába" torkollott (persze ott nem a balkáni mentalitás miatt).
A szárnyvonalak és a még kiépítendő szárny- és ráhordó vonalak tekintetében a jó bűvésztrükk vmiféle keskenynyomtáv mint szabvány kidolgozása lenne. Az elvileg jó vasúthálózat megléte mellett ugyanis a vasútállomásokhoz/megállókhoz képest aránylag messze lakik a lakosság többsége. A kisforgalmú szárnyvonalakra meg nem feltétlenül kötelező a felsővezeték és a 100+ tonnás szerelvény, sínbuszt és sínautót is építettek már a történelem folyamán, talán megoldható lenne technikailag. A minimum szint kb a bambuszvasút kambodzsában, ahhoz elég ha van két keskenynyomtávú sínpár, a többit majd az emberek ráteszik. Kivéve ha a sínbohócok (máv) tovább játszhatják a méltóságos monopolhelyzetű "szolgáltatót".

NoNight · http://anothernonight.blog.hu/ 2015.07.13. 12:23:13

@KissGecihuszár: A lényeget elmondtad, de azért van még mit hozzátenni...

Valóban vannak helyek, ahol az államvasút buszokat is üzemeltet, máshol a posta alá tartozik ez a szolgáltatás. Itthon is többször hallani, hogy vonjuk össze a két közlekedési eszközt, ebben egyrészt valóban indokolt lehet a kisebb bürokrácia (mert ha nagyobb is lehet a cég, akkor sem kell annyi jogász, könyvelő, beszerző meg egyéb irodakukac, mint sok külön vállalat esetében), de más is állhat mögötte.

Sok országban a megrendelő szervek erősek, aki képesek menetrendet összehangolni, tarifaközösséget teremteni... és a legjobb közszolgáltatás érdekében versenyeztetni az állami és magán közlekedési cégeket. Győztesek és vesztesek mindig vannak, de aki kapott egy pofont, az néha pont úgy jön ki jól a történetből, hogy visszavesz egy kicsit és átgondolja az életét... aztán vagy összeszedi magát, és legközelebb ő kerül nyeregbe, vagy oda csoportosítja az erőit, ahol a helyén maradt.

Nálunk ez nem működik, a volánokat felváltó vidéki közlekedési központoknak semmi közük sincs a vonatokhoz, helyi közlekedési vállalatokhoz, és persze fasz módon is lettek megcsinálva, nem követik a régiós beosztást, meg az is sokat elárul, hogy a dél-alföldinek Békéscsaba lett a központja, nem a Kecskemét felől is jobban megközelíthető Szeged...

Magasabb szinten sem merik azt mondani, hogy legyen egy vasúti törzshálózat, és arra hordjanak rá a buszok - de nem a megyeszékhelyekre, hanem a legközelebbi csomópontra. Ebben sok lobbi, kiskirálykodás van, de az is, hogy nem látják át a lényeget, azaz hogy a jegyeket is össze kéne hangolni, hogy mondjuk Etyekről ne Kelenföldre járjon be a busz, hanem csak Biatorbágyra, ahonnan van vonat, de ez ugyanannyiba kerüljön, és egy jegy legyen rá elég.

Az etatista centralizálás nem alternatívája egy ésszerű szervezésnek, ahol mindenkinek megvan a maga helye.

Vitézyt már több helyről is hallottam, hogy a vasúthoz kerülne. Én erre csak azt mondanám, hogy a VEKE-s idejében azért nem sok vonatos témában szólt hozzá, látszik rajta, hogy a városi közlekedéshez ért igazán. De teljesen más a partvonal mellől okoskodni, mint bekerülni főnöknek, ahol akkor is meg lenne kötve a keze, ha nem politikai vonalon kapta volna meg a helyét. A vívmányairól pedig csak annyit, hogy a dolgok egy részénél csak jókor volt jó helyen, sok mindent nem oldott meg (megint csak a jegyek), és túl sok megalomán látszatintézkedést is csinált, aminek nincs értelme (hajók), vagy felháborító (világoskék buszok), vagy rosszkor rossz helyen csinálta meg (bubi).

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.07.13. 21:14:56

@Lord_Valdez: Akkor most miért nem bólogat? Ez is egyfajta racionalizálás. A párhuzamosságok megszüntetése. A kapaciátsok ésszerűbb felhasználása..

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2015.07.14. 07:31:22

@A megvalósult amerikai ólom..:
Mert a legcsekélyebb mértékben se tűnik racionálisnak.
A buszközlekedés kevés embernél lényegesen olcsóbb, és rugalmasabb. Ezért azt meg akarják szüntetni és helyette erőltetni a rugalmatlan és drága vasutat.

Ha ezt te ésszerűbb felhasználásnak érzed, akkor ajánlom az openTTD-t. Ha 1 óra játék alatt nem vágod le, hogy vasutat csak oda érdemes telepíteni, ahonnan van mit elszállítani, akkor pedig ... (Fónagynak valahogy nem sikerült, ez megvolt? w.blog.hu/2006/12/08/el_kur_juk )

KissGecihuszár 2015.07.14. 19:22:41

@no-night: Sok igazság van a mondókádban, nyilván a legfontosabb kérdés annak eldöntése, hogy mostantól ki lesz a "bigboss", azaz ki fogja megrendelni az egyes szolgáltatóktól az ú.n. paramétereket, azaz hogy a jelenlegi feltételekkel, infrastruktúrával számolva hol ki mennyiszer, milyen követéssel, milyen üzemidőben, milyen útvonalakon szolgáltat. sokan írták, írtátok, hogy a MÁV állomások számos település legszélén, sőt már a település határától távolabb vannak. Nos, ez a mai világban nem okozhat gondot, ugyanis a különféle méretű, ún. rendeltetésű buszok pont ezen pár Km távolságok áthidalására vannak, tehát amennyiben adva van mondjuk egy 10Km távolság egy falu egyik vége és a túlvégén található vasútállomás közt, akkor legyen kézenfekvő, hogy van 1 db ú.n. "városi rendeltetésű" busz 2, vagy 3 ajtóval,amely összegyűjti ezen 10 Km útvonalon lévő mondjuk 12 megállóban ácsorgó utasokat és lerakja őket a vasútállomás peronjának egyik oldalán, melynek másik oldalán mondjuk 5-10 percen belül érkezik a vonat, melyről majd nyilván leszáll annyi utas, amennyivel a vonat távozta után mondjuk 5 perccel elindul a busz a fentebbi útjára. Én még azt sem tartom ördögtől valónak, hogy ez a busz továbbmegy a következő faluba,ahol nincs állomás, mert ebben az esetben akár 2x annyi utast is szállíthat. Pl. a BAKK, azaz a Balatoni Közlekedési Központ immár 7 éve képtelen megalakulni, pedig ha valahol, akkor Hazánk 1. számú idegenforgalmi kirakatánál fontos lenne a mai kritikán aluli közösségi közlekedés helyett egy összehangolt, valós átszállási lehetőségeket kínáló, a Balatoni hajózást, mint stabil menetrend szerinti (tehát mint a BKK D jelű, igenis létjogosult) közlekedési alternatívát, de főképpen a Balaton és tágabb agglomerációjának (egyebek mellett a Fly-Balaton reptér bekapcsolása a vasúti vérkeringésbe) vasúti közlekedését szervező, azt megrendelő szervezet felállítása! Addig azonban, ameddig egyes élet/halál urai kiskirályok ülnek a szét nem robbantható elefántcsont tornyaikban, nos addig senki ne várjon áttörést a hazai közösségi közlekedésben!

Untermensch4 2015.07.14. 22:49:32

@Lord_Valdez: A vasút rugalmatlanságát sokan nem veszik észre. Pedig a busz nem késik azért mert fél nappal korábban késett egy csatlakozás az ország másik felében és a sínekhez képest az úthálózatok jobban ki lehet kerülni egy forgalmi akadályt. És a busz elmegy akkor is ha leesik néhány centi hó, a MÁV-ot már két centis hóréteg megállítja. Vagy a hirtelen "sarkvidéki hideg" (mínusz 5 fok vagy horribile dictu hidegebb), vagy a nyári meleg (az utak kevésbé púposodnak, nem is olyan sz@r a magyar aszfalt). Magyar viszonyokra nem jó a teljes centralizálás, ha egyben sokat lehet lopni. Több versenyző esetén van rá esély hogy nem egyformán lopnak a különböző cégeknél és valahol kibukik a különbség, van összehasonlítási lehetőség, az "Egy MÁVAUT mind felett", önmagában állva egy lopási elefántcsonttorony.

Untermensch4 2015.07.14. 22:51:53

@KissGecihuszár: persze, "közösségi" mert mindenkitől erőszakkal veszik el a pénzt a működtetésre és az alacsony ár illúziójának fenntartására (mennyibe is kerül mostanság mávnál, volánnál egy utasKm?), de valójában tömegközlekedés mert csak akkor érvényes a papírforma szerinti hűdehatékonyság ha nyomorultul össze vannak zsúfolva benne az emberek.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.07.14. 23:56:11

@KissGecihuszár: Apró probléma, hogy az idei szerződést bizony úgy tárgyalták le, úgy volt döntés nyáron a "mi és hogy legyen" helyzetről, hogy Vitézy már egy ideje nincs ott. Így igen furcsa lenne az ő felelősségét felvetni.

@Untermensch4: A vasút kapcsán te úgy veszel jegyet, hogy átszállhatsz, és az út teljes hosszát egyben fizeted ki, egyben kapod a szolgáltatást ezért kell a csatlakozásra várni sokszor (ahol nincs jelölve, hogy nem vár), mert senki se maradjon ott a semmi közepén. Milyen fasz amikor ez nincs és az utolsó csatlakozás bukik... A MÁV és a Volán összekapcsolása ezért is fontos, meg pl. a tarifaunió kapcsán jó lenne sok kedvezmény kiterjesztése. Erre viszont sok külön Volán mellett nem sok esély lenne, túl lassú minden ilyen egyeztetés.

A közút kapcsán a használói jóval kevesebbet fizetnek be a közlekedéssel kapcsolatos adók, illetékek, díjak kapcsán a közösbe, mint amennyibe ennek fenntartása kerül. Ha a te autópályádra jusson pénz a közösből, akkor joggal lenne elvárható akár nagysebességű vasútvonal. Itt is cinkes a hozzáállásod. És igen, ha a busz az autópályán sem mehet 130-cal se, mert csak busz, a vasút kap 160as pályát, és a városban sincs dugó... Az is számít. Megjegyzem az időjárás kapcsán a buszközlekedés is borul... Csak nincs normális utastájékoztatás.

Az árak összehasonlításánál egyszerűen nem számolsz az autó fix költségeivel, a közösségi közlekedés áránál pedig tendenciózusan nem vagy hajlandó a kedvezményeket figyelembe venni. Pl. a MÁV fikázás, Volán éltetés kapcsán a MÁV START KLUB kártyát. Igaz, hogy így az érvelésed szándékos félrevezetés, hazugság, de téged ez nem zavar.

A megvalósult amerikai ólom.. 2015.07.17. 01:14:36

@Lord_Valdez: A vasúti teherszállítás olcsóbb és környezetkímélőbb.
Egyébként nem kellene kihegyezni periférikus területekre az egész átszervezést.
Elsősorban arra gondoltam ,hogy mi szükség van mondjuk Szeged és Budapest között vasúti és buszközlekedésre is. A buszokat a vasúti közlekedésre való ráhordóként kellene inkább használni.
Olyan agglomerációs településen lakom, ahol szintén van busz és vonat is Bp felé. Mi szükség erre? A buszokat miért nem a környező településekkel való összeköttetésre használják,amely a településen belül a vasútra való ráhordás szerepét is ellátná.

KissGecihuszár 2015.07.18. 11:00:30

@A megvalósult amerikai ólom..: Gratula, ott repül Dévényi Tibibá 10 pontos labdája, pontosan erről van szó; vasutat oda, ahol egy adott időpillanatban 100-nál több utas óhajt A pontból B-be utazni (főként Bp és a vidéki nagyvárosok, illetve 2,egymástól távol lévő nagyváros közt, melyeket nem köt össze autópálya, 2x2 sávos autóút, pl.Miskolc-Szeged c.a. 250Km, hiányzó M34 É-D irányú, Alföldet átszelő gyorsforg út), illetve ahol eredendően van vasútvonal, csak az utóbbi 30-40 évben hagyták lerohadni, majd nemes egyszerűséggel "szüneteltetik" rajta a közlekedést és buszt oda, ahol egy 5 Km-nél nagyobb utat kell megtenni az állomásig, ergo megéri a ráhordás, illetve olyan településekre, ahol közel-távol nincs -és nincs is értelme kiépíteni- vasútvonal. Ez ilyen egyszerű és épp ezért a nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban (beleértve a Visegrádi szomszédainkat is) ezt már igen régóta így csinálják!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2015.07.19. 10:44:21

@A megvalósult amerikai ólom..:
"A vasúti teherszállítás olcsóbb és környezetkímélőbb."
Ez igaz, csak épp tömegszállításra, minimum mondjuk 30 km távolságból. Ha 1 embert kell szállítanod, akkor a vasút sem nem olcsóbb, sem nem környezetkímélőbb.
Ha a szomszédba kell venni, akkor sem.

A ráhordás is nagyszerű gondolat, de nem univerzális. Ennek akkor van haszna, ha komolyabb távolságra kell utaztatni.
Ha neked 10 km-t kell megtenned és gyalogolsz felet a buszmegállóig, az elvisz 2-t, és a többit vonat, majd onnan megint busz (,mert hát a vonat azért nem háztól-házig megy ám), akkor ez rohadtul veszteséges lesz. Mind pénzben, mind időben.

Egyszerűen arra érdemes használni a vonatot, amiben jó:
elvinni 100-400 embert, 30-1000 km távolságra. Erre nagyon jó.